Jaký by měl být náš příští Prezident?

08. 03. 2012 | 04:25
Přečteno 8392 krát
Odhlédněme od současných kandidátů. Jak by vypadal kandidát nebo kandidátka, kterého bychom opravdu chtěli za Prezidenta? Jaké vlastnosti bychom v něm nebo v ní chtěli najít?

Mně osobně snad nejdůležitější pro Prezidenta připadají následující čtyři vlastnosti:

1) nadhled
- zaměří se na důležité záležitosti a nenechá se vtáhnout do osobních střetů, politických dohadů nebo ideologických pří ať už na domácí nebo mezinárodní scéně

2) přehled
- jedná na základě dobrého úsudku a kritického myšlení, podloženého základními znalostmi z více než jednoho oboru (včetně exaktních věd, ekonomie, psychologie a sociologie)

3) češství
- sleduje strategický zájem ČR jako základní kritérium pro vlastní jednání doma i v zahraničí

4) lidskost
- stojí jednoznačně na straně běžného občana a veřejného zájmu

Ale nakolik náš politický system umožňuje osobnostem, které mají dostatečný nadhled, přehled, češství a lidskost, vstoupit do politiky?

Jak to vidíte Vy?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jiří Nečas napsal(a):

Václav Klaus se chová už delší dobu jako smyslu zbavený, naprosto nezodpovědně, často iracionálně, bez sebemenší schopnosti sebereflexe, o apolitičnosti, zastávání se slabých o kritice kolosální korupce nemluvě. Je nemyslitelné, aby na současném dění na VSZ v Praze neměl svůj podíl. Vykazuje nepopíratelné znaky nemocného člověka, na veřejnosti se chová nepřirozeně a nenormálně. Veřejně a bez jakýchkoliv zábran zneužívá svoji funkci ve svůj prospěch a svých mocenských cílů. Jeho setrvání v úřadě ohrožuje stále více naši zemi a je nadále v zájmu udržení její bezpečnosti neudržitelné a ničím neobhajitelné. O její pověsti raději nemluvím, ta už snad ani horší být nemůže.

Jistě ani Vám nemusím připomínat a podrobně rozebírat známá fakta a skutečnosti, jako byly např. „chilské pero“, nestydaté, doslova „pakování se“, presidentské kolony vozidel výrobky cukrářských mistrů při návštěvě lázní Kyselka, udílení milostí Zdeňkovi Kratochvílovi, Karlu Steinigerovi, Tomáši Slámovi (přítel obávaného, zavražděného mafiána Františka Mrázka), Anně Benešové, či zvažované opětovné navrhnutí Senátem zamítnutého Jana Sváčka do funkce ústavního soudce. Nejnověji záměr manželů Klausových pořídit si luxusní sídlo za 65.000.000,-Kč, nemluvě o pravidelné roční dotaci soukromé školy jejich syna Martinem Romanem ve výši 100.000.000,-Kč, kterou navštěvují většinou děti zbohatlíků, tedy v podstatě sponzorování soukromé školy z peněz daňových poplatníků. To vše se děje, kdy občané mají stále hlouběji „do kapsy“, stejně jako náš stát. I z tohoto pohledu je chování presidentského páru naprosto skandální a neodpustitelné, nemající s touto nejvyšší ústavní funkcí, její náplní a posláním, už naprosto nic společného.
08. 03. 2012 | 05:11

honolulu napsal(a):

To je moc fain, to co jste napsala pani Brixi, hlavne bod cis. 3.
Myslel jsem si, ze jste agentka multi-kulti.
So please exept my humble apology.
I'm sorry for speaking before all your viewpoints come out regarding the issue.
Ve Vasem meste (Karvina) je ted obrovska kriminalita.
Napravte to Vasim vlivem....
08. 03. 2012 | 05:22

Loajalní obcan napsal(a):

S vašimi vlastnostmi souhlasím. Doplnil bych dvě. Měl by mít železnou ruku a schopnost řezat hlavy. Bez obojího se nedá nic změnit.
08. 03. 2012 | 05:33

Maximus napsal(a):

Paní autorko, ve výčtu výše uvedených vlastností naprosto postrádám vysoký morální kredit! To, že jste to tam neuvedla je příznačné, pohybujete se ve finančnictví a ekonomice, a tam se taková vlastnost nenosí!!! Vaše výše uvedené vlastnosti by splňovala většině českých exekutorů, nedávno jsem se díval nas jejich seznam v ČR a většina z nich má vzdělání Mgr.,JUDr. a to mě docela překvapilo. Jak znám lidi s právnickým vzděláním, většina z nich trpí jistou nemocí, která se zove lakota! A to už koreluje s výše uvedenou morálkou. Ta třeba našim politikům naprosto chybí....
Pěkný den!
08. 03. 2012 | 05:36

Maximus napsal(a):

Ještě dodatek.
Ve výčtu vlastností apod. podmínek pro funkci presidenta postrádám něco, co se nedá koupit, naučit..... je to moudrost! Moudrost přichází se starším věkem, ale potrefí jen někoho z nás. Vzorem takového člověka byl třeba Jan Werich. Takový V.Havel myslím v poslední fázi věku si s ní trochu zadal (někoho tím naštvu), ale současnému presidentovi naprosto chybí. Včera jsem poslouchal jeho rozprávky v TV a musel jsem to před koncem vypnout, ten člověk je duševně nemocný samolibostí a myslí si o sobě, že je střed světa. Lezou z něj neskutečné duševní eskapáda. Moudrý, ale není ani náhodou.
08. 03. 2012 | 05:43

zemedelec napsal(a):

Paní Brixi.
Velice srozumitelné.
Taky ta poslední věta mě napadá,že může k tomu dojít,záleží jak se zachovají média.
Pane Nečas.06:11
Tak tomuto Načasovi fandím,výborné.
08. 03. 2012 | 05:45

PK napsal(a):

Pokud bude 95% lidí v politice hlavně kvůli penězům tak se s toho marasmu nevyhrabem nikdy.Kdy už začnou brát politiku hlavně jako poslání-službu veřejnosti a státu?
08. 03. 2012 | 05:51

PK napsal(a):

Ještě dodám

Lidé si plni optimismu zvolí novou krásnou tvář(Kočí),nějakým záhadným způsobem se tahle mladá nezralá dáma vyšvihne za pár měsíců do vysoké funkce a ovlivňuje řízení státu.Nasledně vyjde najevo že to je jen taková obyčejná vychytralá rajda kterási tam šla(do politiky)jen namastit kapsu aby měla na kabelky.O úrovni vyjadřování radši pomlčet.Takže pane Johne a paní Peake choďte radši kanálama poté co jsme se dozvěděli s kým jste to na poslaneckém klubu řešili věci veřejnosti.
08. 03. 2012 | 06:18

anti politik napsal(a):

Hm, jen u né žádný Klaus. Honolulu, nesmíme si proboha myslet, že tento "prezident politik" pociťuje vůči svým občanům ty city, které před námi poslední dobou tak často předestírá. Kdyby je vskutku pociťoval nikdy by se nestal "politikem" natož prezidentem!. A týká se to většiny politiků, kteří se drží koryt už dvacet let. Klaus ve svých občanech totiž vidí zejména a pouze "tvory-držitele" volebních lístků, jímž příroda poskytla nohy jen proto, aby se bílé volební formuláře mohly při patřičném využití sdělovacích prostředků dostat ke správným volebním urnám. Pro něj a jeho rodnou ODS, jsme jen energeticky výkonná sociální hmota, kterou je třeba rázně přimět k věrné službě, aby jsme pánům "politikům" neškodili a zůstali snadno manipulovatelní! Mylím, že tohle hodnocení nejvýše postaveného muže v ČR je ještě velmi mírné!
08. 03. 2012 | 06:22

vlk napsal(a):

PAní Brixi

stačí napsat jednoduchou větu :
prostě úplně jiný Než Klaus! Stačí když nám nebud e dělat ve světě ostudu, když nebud e dávat milosti známým, kamarádíčkům , defraudantům,korupčníkům a podvodníkům všeho druhu. Dále pak když bud e dodržovat platné zákony země a to bezezbytku a své interpretace.
Jinak už nemusí d ělat nic. I tohle bud e neskonalý pokrok proti tomu, co máme na Hradě dnes.
08. 03. 2012 | 06:52

Václav napsal(a):

Paní Brixi, díky ! Právě jste popsala paní Zuzanu Roithovou, europoslankyni.
Venda
08. 03. 2012 | 06:56

Ládik!!! napsal(a):

Morální kredit je samozřejmou podmínkou, proto by neměl být z minulosti zatížen politikou. Raději žádného presidenta, než gubernátora.
08. 03. 2012 | 07:16

olga napsal(a):

Moje požadavky jsou: Být jako Ježíš Kristus. Jít cestou, kterou nám ukázal.
08. 03. 2012 | 07:23

Ládik!!! napsal(a):

Kam se poděla Zubovová, že nekandiduje?
08. 03. 2012 | 07:28

Hloupý Honza napsal(a):

Vlk mi to už vzal.

Pro začátek, mi bude stačit, když bude jiný než Klaus. S českým prezidentem je to asi jako s anglickou královnou, když nic nedělá, nic nezkazí. Je to stejně jen taková drahá ozdoba (v případě Klause "ozdoba").

Ať to bude kdokoliv mezi bafuňáři ve sněmovně a senátu bude vždy stejně vyčnívat jako jednooký mezi slepými (když zrovna nebude půlka vlády u soudu nebo ve vazební věznici).
08. 03. 2012 | 07:29

Ládik!!! napsal(a):

A president by neměl mít žádnou moc, protože ta korumpuje. Neměl by bydlet na Pražském hradě, ale doma. Neměl by být strojený do postroje, ale měl by se sám oblékat v kaufu nebo u Vietnamců. Nesměl by umět rusky. Měl by mít řidičák alespoň skupiny B. Měl by umět jezdit na kole. Nemusí mít manželku, ale psa ano. Bylo by lepší, kdyby byl z vesnice a měl vlastní hospodářství (králíky, slepice, záhon s rajčaty a okurkami). Neměl by mít pod míru (150cm) a nesmí chlastat, měl by mít potvrzení lékaře o bezinfekčnosti. Takového bych volil.
08. 03. 2012 | 07:44

skeptický napsal(a):

Chtěl bych za presidenta ženu.
Ve stavu zvaném Febris Pudenda Nervosa bývají často geniální.
08. 03. 2012 | 07:46

Maximus napsal(a):

Ládik!!! (-:

Ano, souhlas a doplním. Měl by chodit neustále v montérkách, aby byl blíže k dělnému lidu, měl by nosit na hlavě zmijovku a v pravé zadní kapse by měl mít pořádný hřeben! Rovněž by měl umět licitovaný mariáš a večer by měl s chlapy v hospodě pít fernet! Ládiku, ty seš dílo!
08. 03. 2012 | 07:47

aga napsal(a):

Slova snesou všechno, a chytrák s nimi umí žonglovat, jak je zrovna potřeba. Slovo "češství" a české národní zájmy toho budou v předvolebním boji dobrým příkladem. Paní Brixi naskočila na "českou" vlnu, kterou ovšem chce uplatňovat výhradně skrzevá EU:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/hana-brixi.php?itemid=15569

Jen v záplavě obecných frází zapomněla vysvětlit, jakým konkrétním způsobem může malý stát jako Česko své zájmy prosazovat. Zatím je unijní systém nastaven tak, že to podle mne prakticky nelze, a malé státy jsou odsouzeny do pozice bezmocných vazalů a třetiřadých gubernií.

Profil paní Brixi myslím nesplňuje základní požadavky, o kterých tu bylo diskutováno např. v souvislosti s profilem pana Hasenkopfa. Nějak z něj není zřetelné, za čí zájmy paní Brixi kope.
08. 03. 2012 | 07:48

vasja napsal(a):

1) nadhled
- zaměří se na důležité záležitosti a nenechá se vtáhnout do osobních střetů, politických dohadů nebo ideologických pří ať už na domácí nebo mezinárodní scéně
-------------------------------
Tak to jo :-))
Střet, dohady aj pře....bez tohodle neni demokracie.
Blbečka bez názoru, by paní Brixi brala.
08. 03. 2012 | 07:51

DH napsal(a):

Váš lobbing za paní Miroslavu Němcovou musím pochválit a pogratulovat Vám paní Brixí že stojíte na té správné straně.
1) nadhled
Jasně že paní Němcová jako poloviční Italka se zaměří na důležité záležitosti a nenechá se vtáhnout do osobních střetů, politických dohadů nebo ideologických pří zde již se jednoznačně vyjádřila,že by se panem Dienstbierem zatočila takovou rychlostí že by potřeboval minimálně další dva senátory na brzdění jak by letěl na tu zámkovou dlažbu.
Zaručeně by ho již nenapadlo spekulovat s nějakým podepisováním dodatku Evropské sociální charty.
2) přehled
Špičkový úsudek a zdravé kritické myšlení, podložené základními znalostmi z více oborů a dokonalé sečtělosti díky knihkupectví a jasnému faktu že ve vysoké politice se pohybuje už čtrnáct let.
Zde s Vámi paní Brixí souhlasím,že toto je ten základní kámen a jasná parketa paní Němcové.
3) češství
Paní Němcová se jednoznačně vyjádřila k relativizujícím úvahám nad tím, co to vlastně češství je, a jak je důležité rozumět mu v evropském kontextu.
Zde jednoznačně podpořila Vámi naznačenou tézi že češství to je ta správná cesta kterou odstartoval Václav Klaus.
4) lidskost
Když zmíněné rodinné známé lékaři před lety diagnostikovali nádor mozku, Miroslava Němcová přemýšlela, jak by jí mohla pomoci.
Svým lidským přístupem zrovna jako pan prezident Václav Klaus,bude pokračovat v jeho načatém díle.
Ještě jednou všichni musíme poděkovat paní Brixí za tento dlog ve kterém jste se jednoznačně postavila na stranu progrese a jasného pokroku pro milované Česko.
08. 03. 2012 | 07:55

Ládik!!! napsal(a):

Mělo by být ústavou definováno, kdo bude první a druhá dáma: jestli manželka, nebo milenka. U presidentky by to platilo v případě, že by byla lesba. U heterosexuální presidentky by musel být zaveden nový termín (první, resp. druhý "pán"?).
08. 03. 2012 | 08:01

Ládik!!! napsal(a):

Dá se to stručně shrnout do 1 věty: Neměl by pohoršovat normální lidi.
08. 03. 2012 | 08:09

Miky napsal(a):

jAKÝ BY MĚL BÝT DALŠÍ PREZIDENT ČR ?
To je naprosto jedno!
HLAVNĚ že tam nebude ten současný nadutec a zloděj !
08. 03. 2012 | 08:14

jarpor napsal(a):

Paní Brixi, ptáte se - Jak to vidíte Vy ?

Tak si dovolím odpovědět :

Prezidentem bude čověk.
Nadhled mu někteří budou vyčítat třeba jako nerozhodnost,
přehled jiní jako přemoudřelost, nevhodnou vychytralost,
češšství další jako prvek nacionalismu či protekcionismu
a lidskost - třeba jako slabošství či nadržování...

Tedy znovu - bude to člověk, jež bude mít vlasnosti dobré i horší a za jednu a tutéž věc, za jedno rozhodnutí bude jedněmi chválen, druzí moc nadšeni nebudou a další jej budou i odsuzovát...

Vlk je nenáročný. Jemu stačí, když to nebude Klaus, jak napsal... Toho prostě nenávidí. Viz jeho replika zde, viz třeba : http://vlkovo.bloguje.cz/922255-reality-show-a-rok-devaty.php

Když Klaus prohlásí, že běžící soudní proces s Bártou a spol. je "absurdní reality show", Vlk se chce zeptat, jak rozumět tomu slovu "absurdní". Zde se přidám k Vlkovi a zeptal bych se s ním.
Leč než by mi bylo odpovězeno, nenapsal bych jako onen nick, že
Klaus : "Za problém evidentně považuje, že se tahle kauza dostala vůbec před soud!"

To Vlk je jiný kafábr. On si to Klausovo "absurdní" vysvětlí po svém... tak to přece Klaus myslí (!!) - nemělo se to k soudu dostat - a to se to pak "bojuje" s tím na Hradě... to se to nenávidí... to se to odsuzuje... bez důkazů, že to tak Klaus skutečně myslí... navíc s podporou dalších Klausových slov : "V každém případě je to ničivý prvek vůči politickému systému v České republice. Je to nesmírně riskantní a všechny dohromady nás to zásadním způsobem poškozuje,"

Skutečně si nemyslím, že máme v parlamentu 281 figur typu těch z toho soudu... na nepoškozuje to politický systém, když mnozí generalizátoři se prismatem tohoto soudu, tedy skutečností či fabulací, které při tomto soudu lze sledovat... dívají na politiku ? Na celý politický systém ?
Nemyslím si, že by v tom "poškozování" byl Klaus zcela mimo...

A jestliže kdysi Klaus, jak dále píše Vlk prohlásil : "Bárta je šikovný homo politicus." jak Vlk ví, že je to pozitivní ocenění Bárty ?
Dle mého, neví, nemůže vědět... ale může dát těmto slovům svůj výklad...a zase - při takovém "Klausově postoji" jež mu "naordinuje", to se to kritizuje... to se to "buší" do Klause... to se to nenávidí...

Copak to nemůže být zcela neutrální, pragmatické Klausovské konstatování postupu jednoho Bárty, který zvolil svůj postup jak se dostat k politice ? Má vždy termín "šikovný" jen pozitivní význam ? Dle mého - nikoliv. I záporný, jistým způsobem odsuzující... si dovedu představit.

Já, jak myslí Klaus tu "šikovnost" homo politikuse, nevím... Vlk má jasno. Je to génius. Vidí do hlav jiných, za ně dovysvětluje ... jak to myslí... nebude a nepotřebuje si přečíst nic, co Klaus napsal /viz odkaz.../ Stačí mu novinářské útržky ... a fantazie Vlkova mozku...

Nebudu dále pokračovat v příkladech jednoho nicka ve vztahu k prezidentovi... Každý má možnost si text přečíst, rozebrat... posoudit.

Soudíte, paní Brixi, že nový prezident bude ušetřen podobných výpadů, podobných "vysvětlení" jeho slov, podobných postojů části veřejnosti i při vlastostech, jež považujete za nutné pro výkon prezidentské funkce ?
Nemyslím si. Od jedinců podobných Vlkovi bude zažívat stejné...
Proto netrpím nadšením pro toho či onoho kandidáta, a hlavně - netrpím naivitou, že prezident může za vše dění kolem nás, že jeho mravnost napraví nemravnosti jiných...

Havel i Klaus měli své světlé a stinné chvíle, dobré i horší osobní vlastnosti. Nejinak tomu bude u prezidenta nového.

Hezký den
08. 03. 2012 | 08:18

Taoiseach napsal(a):

Já to vidím tak, že prezident by měl mít:

1) slušné vychování
2) odpovědnost
3) mravnost (ve smyslu morální integrity)
4) cíle a vůli vyvíjet činorodé úsilí k jejich dosažení

Naopak nemusí mít žádné charisma, může to být i trochu suchar jako třeba Petr Pithart, Vladimír Špidla nebo Pavel Zeman. Nicméně raději než první dva jmenované bych viděl někoho, kdo má důvěru občanů, přestože stojí MIMO POLITIKU (což už tedy Fischer ani Švejnar nejsou ani náhodou).
08. 03. 2012 | 08:31

Naštvaný napsal(a):

"Jaký by měl být náš příští Prezident?" Snadná odpoověď: Jako Václav Klaus.
08. 03. 2012 | 08:34

juvel napsal(a):

Paní Brixi, myslíte, že voliči v Čechách ve své většině jsou schopni rozpoznat člověka, který má nadhled, přehled, poctivé a vyrovnané Češství v sobě a lidskost? To přece demokracie, volební kampaně a sdělovací prostředky téměř s jistotou vylučují. To by byl zázrak.
08. 03. 2012 | 08:45

Martin napsal(a):

Náš politický systém umožňuje vstoupit do politiky každému, kdo zaujme patřičný počet občanů, dělá to asi 200 000 hlasů ve volbách, to je k té druhé otázce. Že jsou prostí lidé ve své hlouposti ochotní volit pořád dokola ty stejné hňupy je věc druhá.

Klást si otázky na kvality prezidenta je legitimní, bohužel není z čeho vybírat, skutečného kandidáta na prezidenta máme pouze jednoho a to Miloš Zeman, to říkám s vědomím že ČSSD jsem nevolil nikdy, v záloze by možná připadala do úvahy Němcová, Roithová. Zbytek nejsou vhodní lidé na prezidenta ČR, exemplární příklad je Schwarzenberg nebo Švejnar.
08. 03. 2012 | 08:46

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"Soudíte ..., že nový prezident bude ušetřen podobných výpadů ... ? Nemyslím si."

Já si naopak myslím, že ušetřen bude. Zejména pokud to nebude (v což doufám) nějaký Klausův komplic, nějaký jeho "Dmitrij Medvěděv" (používám mužský rod, protože dvě zatím ohlášené kandidátky do kategorie "Klausův komplic" spadají).
Odůvodnění je velmi prosté: VK rozděluje naši společnost jako nikdo jiný - je to vidět i na této diskusi. Vy se sice tváříte, že jste nad věcí, nicméně je zcela jasné, že účelem je jen relativizace Klausových neoddiskutovatelných nepravostí.
"Možnosti si text (kolegy Vlka) přečíst, rozebrat... posoudit" nevyužiji, protože nepovažuji za vhodné odkazovat na vyjádření publikovaná jinde, která jsou přirozeně mimo téma načrtnuté Hanou Brixi.
08. 03. 2012 | 08:49

JC napsal(a):

Autorko,

O evropanství ani zmínka, zato tam máte čecháčkovství :-))))) a místní ojrohujerstvo v čele s šelmou vypelíchanou ani neprotestuje.
Hlavně když to nebude Klaus.
Mu he he.
08. 03. 2012 | 08:52

neo napsal(a):

Právě jste popsala současného prezidenta Václava Klause
08. 03. 2012 | 08:56

olga napsal(a):

Prostě nechápu ty, kterým stačí aby to nebyl Klaus. Lituji je.
08. 03. 2012 | 08:59

Rhoda napsal(a):

Na otázku autorky blogu , jak by měl vypadat příští český prezident odpovídám , že tedy rozhodně lépe než ona na přiložené fotografii .
Co to je to "češství" , které autorka zmiňuje v textu ?
Hácha byl také Čech , Gottwald jakbysmet a koneckonců i lotr Babinský anebo Pepek Vyskoč z Putimi .
To je bod tak na úrovni křečovitosti "národních buditelů" z první poloviny 19. století .
Co si autorka představuje pod pojmem "včetně znalosti exaktních věd" , kde uvádí zcela typické žvanivé obory , kde se o jakékoliv exakci nedá uvažovat ani v pominutí smyslů ?
Blog je snůškou zhůvěřilé blbosti .
08. 03. 2012 | 09:02

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Maximus 5:36
napadlo mě přesně to samé.

vlk :52
ano. Ten člověk produkuje nyní už nepřetržitou řadu nesmyslných amorálních zvratků a průjmu.

Pro mě je šílené, že značná část publika se v tom hrabe (.."v tomto by se dalo s panem prezidentem souhlasit"..) a pak to pozře, a ještě větší část to konzumuje s chutí a adorací autora.
08. 03. 2012 | 09:05

Taoiseach napsal(a):

Oprava
Zapomněl jsem na ohlášenou kandidaturu Zuzany Roithové - tu mezi Klausovy komplice počítat zajisté nelze.

anti politik

"Klaus ve svých občanech totiž vidí zejména a pouze "tvory-držitele" volebních lístků..."
To není úplně přesné: strana vedená Klausem vyhrála sněmovní volby podruhé a naposled v roce '96. Od roku 2002 se ten zbabělec žádných přímých voleb nezúčastnil...

JC

Jenže paní Brixi nenapsala "čecháčkovství", leč "čeství". V tomto smyslu byl Masaryk Čechem (přinejmenším) evropského formátu a v tomto smyslu s HB i souhlasím.
08. 03. 2012 | 09:05

TomášL napsal(a):

Dobrý den autorko!

Můj osobní favorit je prof.Halík. A jeho šance? Žádné...
08. 03. 2012 | 09:06

Martin napsal(a):

TomášL: A jaké jsou kvality Halíka v zrcadle těch 4 otázek? Já osobně se děsím toho, kdyby se takový člověk dostal na prezidenta, to už je lepší Fišer.
08. 03. 2012 | 09:09

TomášL napsal(a):

Martin

Čeho se děsíte na Halíkovi?

Pro mě je zase zcela nepřijatelný Fischer...
08. 03. 2012 | 09:13

JC napsal(a):

Taoiseach,

Pokud si myslíte, že jsem úplně blbej a neumím číst tak prosím.
08. 03. 2012 | 09:13

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Díky za reakci. Budoucnost ukáže, které "myšlení" bude blíže pravdy...

Pokud mou repliku berete jako relativizaci... nic s tím nenadělám. Jen mám pocit, že i "neoddiskutovatelná nepravost" může být velmi subjektivní z pohledu toho kterého posuzovatele... a nemá smysl o"nepravosti" smysluplně debatovat v obecné rovině...

Co využijete či nevyužijete je jen a jen Vaším rozhodnutím. Mě se jeví, že svou replikou i s odkazem jinam nejsem mimo téma...
/P.S. Svůj názor na tam psané, nemohu napsat TAM. Pan Vlk mi zablokoval přístup, nejen, že TAM psát repliky k jeho textům nemohu, leč mám zabokováno i číst si jeho texty... z jedné IP adresy.... /no je to demokrat každým coulem ten pan Vlk... :-)) Hlavně že kritizuje, že Klaus nemá rád oponenty... :-))/
Pro přečtení si jeho textů využívám jiné IP...
Jeho rozhodnutí respektuji, leč pokud uznám za vhodné - repliky k jeho názorům dám jinam... jako se stalo zde./

Hezký den
08. 03. 2012 | 09:15

Maximus napsal(a):

Naštvaný napsal(a):
"Jaký by měl být náš příští Prezident?" Snadná odpoověď: Jako Václav Klaus.

Docela dobrý vtip po ránu.
Já bych to doplnil o to co by president této nyní už srandovní země neměl dělat či co by jej nemělo charakterizovat:

Neměl by krást pera.
Neměl by stranit lhářům a tunelářům.
Neměl by se na veřejnosti chovat jako nadutý páv.
Neměl by se veřejnosti záměrně nechat fotot s letuškami a mladými dívkami, aby smyl ze sebe nařčení, že je Kikina...
Neměl by se hádat s klimatology o věcech, kterým zřejmě moc nerozumí.
Neměl by se oplechovávat metály a sbírat tituly honoris kausa, neb to o něčem svědčí, přinejmenším, že je Uko Ješita non prus ultra
Neměl by si pořizovat nejdříve tiruly docent a posléze profesor ekonomie, aniž by splnil potřebný počet min. odučených hodin.
Neměl by lhát a kudrlinkovatě vše v rozhovorech zašmodrchávat jako ten "růžovoučký" hošan.
Neměl by kalit vodu a ovlivňovat politické a odborné prostředí svojí klausovskou politikou, která je podřízena jen jemu a jeho rodině popř. jeho patolízalům jako je třeba Knížák a spol.
Neměl by se vymezovat takovým způsobem vůči EU, který nás velmi poškozuje, diplomatické chování je mu totiž naprosto cizí.
No a neměl by mít miźerné lidské povahové vlastnosti!

Naopak by se měl třeba V.K. podívat:
Co všechno za ním zůstalo a co ovlivnil přímo či nepřímo.
Jen něco z rozsáhlého výčtu špatností:
Kupónová privatizace a masívní rozkradení státního majetku po r.1990.
Vykradených 22 bank a považte, jen jeden případ byl dotažený soudně do konce!
Špatně nastavená možná schválně špatně nastavená zejména právní pravidla hry při tehdejším masívním rozkrádání st. majetku, že prý ekonomika podle V.K. nebude čekat na právo a trh to srovná.... A srovnal!
Mizerná kádrová politika V.K. za jeho předsdování vlády a hlavně presidentování a "inaugurace" jemu a jeho oddaných lidí do správních a dozorčích rad velkých firem se st. účastí!
Dtto u presidentování, co se týká jmenování generálů, soudců, rektorů VŠ, vys.bank.úředníků atd. Většina z nich musela povinně před papá Klausem vrtět ocáskema hrabat pravou zadní nožičkou.
Dále se mu podařilo založit Občasně Demokratickou Stranu, kde dnes vládne spokojeně a úváženě mafie a rada kmotrů! Dodejme však, že pro svůj prospěch a na úkor ovčanů ČR!

Na počet V.Klause by měl být přejmenován třeba Strahovský tunel, na "tunel Václava Klause"!

Pěkný den všem v Klausistánu přeje ředitel firmy
Spojené tunelárny, a.s. s akciemi na toho kdo si je koupí v průchodu na Václaváku a kdo je přinese!
08. 03. 2012 | 09:18

Taoiseach napsal(a):

JC

No tak, pane kolego, přece byste se neurazil kvůli takovému dloubnutí - :) . V podstatě ani Klaus není "Čecháček". To jenom jeho příznivci jsou zamindrákovaní Čecháčkové, kterých on využívá. Čech je podle mého ten, kdo obstojí ve světě a přitom nepřestane být Čechem. Tedy např. Masaryk nebo Komenský nebo Purkyně nebo (podle mého) i Kundera.
08. 03. 2012 | 09:22

aga napsal(a):

Pro mne je snad jediným mediálně známým člověkem, který spolňuje mou představu češství, včetně toho, že ji dokázal konzistentním a statečným postojem, starosta Jan Neoral, známý z období radarové frašky.
08. 03. 2012 | 09:22

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

paní autorko,
je v pojmenování této ústavní funkce nutné použít velké písmeno? Podle mého názoru je prezident občan jako každý jiný a není třeba (podle mého je to dokonce škodlivé) navyšovat jeho formální autoritu. To je právě to, co dělá současný prezident a jeho nohsledi, protože nic jiného nabídnout nedokáže.

Prezident je placený z našich daní a podle toho by se měl chovat. Jednoznačně. Pokud nějakou autoritu, tak jen a pouze přirozenou, vyplývající z jeho osobnosti (nikoliv z jeho kravaty)

Pokud přirozenou autoritu nemá nebo ji nedokáže získat, nemá v tom úřadě co dělat. Stejně tak, jestliže nějaké náznaky přirozené autority měl a vlastním přičiněním o ně přišel.

Pokud někteří z nás potřebují modlu, aby se jí mohli klanět, nechť si najdou jinou sociální figuru než presidenta.
08. 03. 2012 | 09:22

suchánek napsal(a):

1) nadhled
---------------------------
Pracuji ve Světové bance a jako poradkyně pro Světovou zdravotnickou organizaci a Dětský fond OSN. Posledních 15 let pomáhám reformovat veřejné finance, sociální politiku a státní správu v zemích Evropy a Asie.
---------------------------
2) přehled
---------------------------
Vystudovala jsem finance na MIT (Cambridge, Massachusetts) v roce 1999, ekonomii a veřejnou politiku na Univerzitě Princeton v roce 1995, a fyziku na Masarykově univerzitě v Brně v roce 1990/91 (Mgr./RNDr.) Výzkumná a poradenská práce mě zatím zavedla asi do třiceti zemí na pozvání vlád se zájmem o reformy veřejného sektoru. Mou nejznámější publikací je asi kniha Government at Risk (Oxford University Press).
---------------------------

3) češství
---------------------------
Mým přechodným domovem se stal Washington a Peking. Ráda vzpomínám na dětství v Karviné a Prostějově. Ve volném čase čtu současnou českou a čínskou prózu, cestuji po Asii a sleduji, jak rychlý rozvoj Číny dále ovlivní mezinárodní politiku a ekonomiku. V každodenním životě mluvím česky, anglicky a čínsky. K němčině, francouzštině, italštině i ruštině a hlavně do krásného koloritu Evropy a života v Česku se ráda vracím.
---------------------------

4) lidskost
---------------------------
Na prvním místě je v mém životě samozřejmě rodina. Jsem vdaná (manžel Ivan) a mám dvě děti (Garyk *2001 a Gordan *2002).
---------------------------

já bych vás určitě volil!
:-)
08. 03. 2012 | 09:29

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Takže jedna konkrétní nepravost - chování VK v případě ratifikace Lisabonské smlouvy včetně listiny práv:
1) Prezident je v postavení notáře, který svým podpisem potvrzuje, že byly splněny všechny podmínky ratifikace. Jan Fischer se bohužel neodvážil obrátit na ÚS, aby mohl tento výklad potvrdit, nebo vyvrátit.
2) VK účelově zdržoval podpis: znění listiny bylo známo od roku 2005 a nelze rozumně uvěřit tomu, že jeho právníkům trvalo víc než čtyři roky, než v ní objevili "čertovo kopýtko".
3) Podmiňování podpisu: prezident může pověřit vládu sjednáním smlouvy, a tedy ji nepochybně může pověřit i sjednáním změny takové smlouvy. Ale nikde v ústavě není nic o tom, že tím může podmiňovat svůj podpis.
4) Pohrdání parlamentem: prezident se postavil proti vůli více než tří pětin sněmovny i senátu, což je mnohem výraznější většina, než kterou byl zvolen.
08. 03. 2012 | 09:39

Abe Normalni napsal(a):

PK Presne ve chvili, kdy to tak zanete brat vy. Nikdo normalni by dnes do politiky nesel. Jedina cesta, jak byt popularni, je NIC NEDELAT. Cokoli zacnete resit, okamzite vas, bez dukazu, obvini ze zistnych divodu a pak uz se resi, kde jste si co nakradl, jak jste v mladi trhal moucham nozicky etc.
Tenhle narod si slusne a schopne politiky nezaslouzi, neb si z nich dela jen hromosvody svych frustraci.
To co se dnes deje v mediich a politice bude mit v horizontu 5 let katastrofalni dusledky pro verejnou spravu. Systematicky jsou diskreditovani a vyhaneni vsichni, kdo politiku delaji pro politiku. Zustanou jen sibalove, kterym je jedno, ze jim lijou kyble spiny na hlavu, protoze vi, ze si prijdou na sve. A Cesi zase budou bulet, kdo jim to chudakum udelal...
08. 03. 2012 | 09:40

vasja napsal(a):

4) Pohrdání parlamentem: prezident se postavil proti vůli více než tří pětin sněmovny i senátu, což je mnohem výraznější většina, než kterou byl zvolen. ..
-------------------------
Většina občanů parlamentem pohrdá. Na to jsou nějaké výzkumy
Proč by teda měl být prezident vyjímkou. Jedině že by byl uplně blbej.
08. 03. 2012 | 09:47

JF napsal(a):

ano, poslední větou jste vyjádřila. Příjde mi to zatím jak nahánění rudým hadrem na jiný rudý hadr. A tak je to i s naší politickou scénou. Budou si stěžovat na Klause, ale fakticky jim velmi vyhovuje. Jen to jim zřejmě vadí že příliš přehrává - ale kde jinde se může Klaus taky při všem to podepisování asi realizovat ... pro příklad celkem zuřivý "antiklaus" Pehe inzeruje i jako politolog spřízněný s ČSSD pro pana Fischera tuším přítele pana Klause.
08. 03. 2012 | 09:51

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Myslím, že mohu jen zopakovat ke "konkrétní nepravosti" : subjektivní pocit.
Jste si jist, že jen malá odvaha pana Fišera byla důvodem, že se na ÚS neobrátil ?
Nebo spíše i pro tuto situaci platí :
Jeden problém, dva právníci... tři právní názory ?

Odkazujete-li v bodě 3 na ústavu... prosím, kde je v ústavě to, co zmiňujete v bodě 4 ? Že se musí prezident "podřídit" rozhodnutími přijatými parlamentem ?

Neberu Vám pocit nepravosti v chování V.K., jež jste popsal. Dovolím si jej ovšem nesdílet.

Hezký den
08. 03. 2012 | 09:52

Taoiseach napsal(a):

Abe Normalni

Docela by mě zajímalo, který politik (dnešní nebo bývalý) je podle Vás "normální" (tedy s malým "n", protože s velkým jste to Vy - :) ), kdo něco řešil a nešlo mu jen o to, aby si přišel na své. Mě z těch známějších napadají tak asi Pithart, Lux, Vavroušek, Špidla, Bublan. Z těch současných snad Schwarzenberg, Dienstbier, Tejc, možná Liška, možná Pospíšil.

Vidím ten problém úplně opačně než Vy: ty "normálním", tedy poctivé, politiky likvidují právě ti zloději. Teď byli zloději trošku nervózní z toho, co se dělo na vrchním státním zastupitelství v Praze... Proč asi, pokud nekradli?
08. 03. 2012 | 09:59

zdenekb napsal(a):

Hana Brixi:

Já to vidím dlouhodobě tak, že byste měla kandidovat Vy... Hlásím první podpis! (...a vím, že by se nás tu našlo víc :o).

Jinak by mi stačilo, kdyby příští president(ka) své osobní zájmy nevydával za zájmy národní. Tolik k Vašemu bodu 3).
A aby dodržoval Ústavu. Tedy, aby se jen idiotsky nedržel jejího textu, nehledal v ní mezery, jichž by mohl využívat ve svůj prospěch, ale aby ctil i nepsaná pravidla.

Máme v tomto velmi špatnou, čerstvou zkušenost - Ústava ČR optimisticky předpokládá, že presidentem bude rovný člověk.
08. 03. 2012 | 09:59

SuP napsal(a):

Jarpor, Suchánek -
Pánové, oba - dobrý! DOST dobrý!
08. 03. 2012 | 10:04

cimprlich napsal(a):

Ládík!!!
Dobrý den, když už je řeč o tom, jaký by měl být příští president, zmíním se o tom, co by měl udělat Václav Klaus, aby se aspoň trochu přiblížil požadavkům, které nastínila paní Brixi.
Nemusí si zrovna utrhnout ruku. Stačilo by, aby popadl ono psací péro a odešel s ním na velvyslanectví Chile a s pokorou ho tam vrátil. To ale od VK nelze čekat! Toto řešení jsem nevymyslel já, ale objevilo se v jednom otevřeném dopise pro VK, který byl zveřejněn na VOLNÝm.
Jinak mě by se jako presidentka zamlouvala paní Brixi.
08. 03. 2012 | 10:06

CIMPRLICH napsal(a):

zdenekb
Myslím si to samé
08. 03. 2012 | 10:08

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"Jeden problém, dva právníci... tři právní názory ?"
To je přesně ten důvod, proč měla být věc předložena ÚS.

Fischera si osobně vážím, ale žádnou statečnost nepředvedl. Jestliže si do vlády nechal najmenovat zločince (mn.č.), není se co divit, že před Klausem sklapnul kufry.

Nepsal jsem nic o tom, že pohrdání parlamentem je protiústavní. Ale připomenu, že referendum o smlouvě o přistoupení bylo konzultativní, tzn. že parlament ji NEMUSEL následně schválit. Považoval byste za normální a v pořádku, kdyby ji parlament neschválil, resp. kdyby ji parlament schválil a prezident odmítl podepsat?
08. 03. 2012 | 10:09

Ládik!!! napsal(a):

cipmprlich -
nedovedu si vysvětlit, proč to pero už nevrátil. Nejspíš ho prodal.
08. 03. 2012 | 10:15

resl napsal(a):

Místo "češství" bych nahradl čestným charakterem. Češství už zavání nadržováním těm, kteří jsou Čechy. Národnost není zásluha, ani krásná vlastnost.
08. 03. 2012 | 10:18

Almo G™ napsal(a):

Návrhy dle Alma G™:

Navrhuji jen kandidáty, kteří už prokázali osobní a občanskou statečnost a vztah k lidem:

(dle abecedního pořadí:)

Vladimíra Dvořáková
Jan Keller
Jiří Pehe
Vladimír Špidla
Eliška Wagnerová
Lubomír Zaorálek
08. 03. 2012 | 10:22

Prezident spolku hasičů ve Hřbvích napsal(a):

Almo, a někoho, kdo není aktivistou levice či přímo sociální demokracie, tam nemáte?
08. 03. 2012 | 10:27

JOSEF Š. napsal(a):

Paní Brixi, mně by stačil s malým "p" na začátku. Hlavně by to měl být slušný člověk, ono to pak jaksi přijde samo...
Ale buťe opatrná s těmi vědami, slovo "ekonomie" s tím nejde dohromady :-), jako byste neviděla, do jakého marastu to ti ekonomové, sociologové a poliologové dovedli. A to znamená, že ty jejich "vědy" NEFUNGUJÍ.
08. 03. 2012 | 10:28

Petr napsal(a):

Sláva prezidentu V.Klausovi,že neomilostnil vandala Romana Týce !Nechápu jak za něho může lobovat Česká televize a říkat ,že jeho panáčky jsou žertovné ! Promiňte,ale jestli panáček jako oběšenec je žertovný,to bych pochyboval!Rozhodně to nebyl správný příklad pro děti !Proto Týce zavřít až zčerná !!že ČS televize chrlí jeden protikomunistický seriál a film za druhým to bych chápal,neboť ČS televize je v rukou pravice ! Jako prezidenta navrhuji pana Sobotku z ČSSD !Nejlepší pořad v televizi je Hlas Česko Slovenska !!!!!!!!!A také BIG Ben !!!!V televizi až na výjímky je málo hudby !!!!!ČT 24 se vysílá méně zajímavé zprávy ze zahraničí ,místo toho,aby se zabývala domácími jeko je např.obálková korupce !Měl být přenos ze soudní síně !!!Nebo komentáře jako když jsou volby !Vedení ČS televize není v kvalitních rukou !!!Ředitel Dvořák přišel z byznysu a pak to tak vypadá !
08. 03. 2012 | 10:29

jarpor napsal(a):

Taoiseach

""Jeden problém, dva právníci... tři právní názory ?"
To je přesně ten důvod, proč měla být věc předložena ÚS"

Souhlas. Nestalo se, proto opět - ta "nepravost" - subjektivní hodnocení...

Nepovažuji za šťastné míchat referendum o přistoupení a následné legislativní kroky... se způsobem legislativního procesu při Lisabonské smlouvě...

Můžeme pak do nekonečna vést polemiky zda i Lisabonská smlouva neměla či neměla být podrobena referendu... proč ano a proč ne...
Dle mého - byla-li by "posuzována" referendem, pak legislativní proces by vypadal úplně jinak, včetně postoje prezidenta...

Ty procesy byly odlišné, proto Vaše otázka nemá téměř žádné rácio. Pouze jen spekulativně chcete ode mne vidět napsané - bylo by to nenormální. Ale i tak, máte to mít...

Považuji za značně rozdílnou situaci "vázanosti" parlamentu, potažmo prezidenta na výsledek lidového referenda, oproti situaci "vázanosti" prezidenta na rozhodnutí parlamentu.

Hezký den
08. 03. 2012 | 10:32

Milan napsal(a):

Přímá volba prezidenta je první vítězství občanů nad politiky !Další vítězství by bylo zrušení poplatků ve zdravotnictví,školství bez poplatků ,zrušení 2/3 heren (jedna z příčin kriminality) a budování mléčných jídelen ! V mnoha okresních městech nejsou a za socialismu tam byly ! Zde je socialismus lepší než kapitalismus !V příštích parlamentních volbách budou občané srovnávat co jim přinesl socialismus a co kapitalismus !Nazdar v lepších zítřcích!!!!Pryč z hrabivými milionáři co zruinovali tento stát !!!!!
08. 03. 2012 | 10:35

ali napsal(a):

Ládik!!!
Zubovou jsem tady zmínila už párkrát..kolik stály ty její bildboardy napříč celou republikou? Už se člověk bál otevřít i konzervu, aby nevyskočila ven..a kde je jí konec? Neměla by to zaplatit? :o)
08. 03. 2012 | 10:37

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Jaký by měl být náš příští prezident?
Hloupý, nevzdělaný, amorální, narcis, národovec a modrý neoliberální „demokrat“ chránící svět nejen před plebsem zespoda, ale i před diktátory z Bruselu.
Jo, a musí to být bojovník proti lidským právům.

Proč?
Abychom ctili tradici. Je mi ovšem jasné, že za současného prezidenta se plnohodnotná náhrada bude hledat těžko a tak možná zkusit změnu?
Začít se chovat normálně a zvolit si za prezidenta osobu, která bude mít podobné vlastnosti, jako uvádí autorka. Opatrný bych byl s tím češstvím. Za nejlepší češství bych osobně považoval budování obrazu respektovaného a oblíbeného národa. Samozřejmě ne marketingem, ale podstatou. Součástí toho češství by měly být i dobré vztahy se sousedy a schopnost kooperovat na mezinárodní úrovni.

K osobě autorky
Její výhodou by nepochybně bylo to, že poznala jiné země jiné kultury a dokáže naši společnost vidět méně zaujatě než ti, kdo vytáhnou paty jen na dovolenou.
Blogování autorky považuji za projev zájmu o věci veřejné. Mezi blogery je sice dost aktivních politiků, ale já oceňuji především ty, kdo píší v duchu širšího veřejného zájmu a kde nevidím nějaké zájmy osobní.
08. 03. 2012 | 10:37

Almo G™ napsal(a):

Prezident spolku hasičů ve Hřbvích: Nějaké návrhy?

Připomínám SVÁ hlavní kritéria: 1. Prokázaná osobní statečnost 2. Vztah k lidem.

Tak navrhujte, navrhujte, máte na to právo.
08. 03. 2012 | 10:39

Jan Žura napsal(a):

Prezident Klaus mě v poslední době naprosto zklamal, neví, jak žijí prostí občané státu. Je načase, aby byl vystřídán osobností zvolenou většinou voličů, navrhoval bych, aby navíc prošel psychologickými testy.
08. 03. 2012 | 10:44

aga napsal(a):

Almo G

Mohl byste prosím ta svá kritéria přiblížit reálně? Čím například prokázal svou statečnost a vztah k lidem pan Pehe?
08. 03. 2012 | 10:45

Čochtan napsal(a):

Měl by vědět, že slovo president se píše s malý p. Mimo jiné.
Měl by:
mít rozumné názory jako Zeman,
nebýt politicky korektní,
nebýt levičák,
nebýt hulvát jako Zeman,
nebýt pro srandu králíkům jako Špidla,
.... je toho moc, co by měl a neměl mít za vlastnosti.
08. 03. 2012 | 10:45

aga napsal(a):

ten, kdo se s..

I když to z profilu paní Brixi není jasně zřetelné, po cestě cestuje zřejmě hlavně v žoldu Světové banky. Promiňte, ale zájmům zaměstancům takovýchto organizací nedůvěřuji ani za mák. Myslím, že mi k tomu jejich zaměstnavatelské istituce v poslední době poskytly dostatek argumentů (vč. například velmi pochybného angažmá Světové zdravotnické organizace v době krize kolem ptačí chřipky, kde byly i české zájmy velmi negativně dotčeny).
08. 03. 2012 | 10:49

Almo G™ napsal(a):

aga: J.Pehe vystupoval veřejně proti aroganci, lžím, manipulacím a mafiánským praktikám V.Klause a jeho skupiny už dlouho, velmi dlouho před tím, než to začalo být v médiích alespoň trochu přijatelné. Pomocí faktických důkazů usvědčoval Klause ze lži, ač mu to v tehdejší proklausovské atmosféře mohlo přinášet jen osobní ztráty a pohrdání. V té době totiž ještě většině dnešních odpůrců vůbec nedocházelo, jaký problém Klaus pro českou společnost představuje. (Druhým docela odvážným byl p. Šmíd, zdejší blogger, který se ale dnes bohužel věnuje jen svému písečku). Není vůbec jednoduché jít proti proudu - hlavně v každodenních setkáních s konformní masou...

Pro minulost viz http://www.pehe.cz
08. 03. 2012 | 10:54

Abe Normalni napsal(a):

Taoiseach Proboha vzdyt si jen prectete vlastni prispevek. Zlodeji, kradou...furt dokola. Nikdo normalni vam tam nepujde. Obvinujete je ze zlodejin bez dukazu, tahate novinami, ocernujete. Podivejte se jak dopadl Cunek, jak zlikvidovali Topolanka (pri vsem jaky byl, to co se udalo kolem jeho udajnych homofobnich vyroku byla madialni manipulace jako vystrizena z ucebnice). A vy misto, abyste se ptal: Je to pravda? mate dukazy? ukazte je, dolozte zdroje, jen hykate presne v tom duchu, jaky je vam servirovan. Troufnu si tvrdit, ze 80% snemovny jsou normlani slusni lidi. Ale nikdy se nedoctete ani jejich jmena, protoze to neni pro predni stranku novin "zajimave". Vas nezajima, jak pracuje vas poslanec, pro co a jak hlasuje. Vas zajima jak kradou, s kym se styka neci babickav z druheho kolene, jestli nahodou nema moc penez....Lidi nezajima sprava veci verejnych, ale bulvar.
08. 03. 2012 | 11:02

Smích ze tmy do tmy napsal(a):

Hezky jste to sepsala, paní Brixi. Jako obvykle.
Já bych jen na první místo přidal: Hodný.
08. 03. 2012 | 11:05

Pavel Filip, Domažlice napsal(a):

Když už něco, tak v češtině se "prezident" píše s malým "p". S velkým "p" se to píše v angličtině, když mám na mysli konkrétního prezidenta, třeba prezidenta USA. Tak co takhle začít s tím "češstvím" od sebe, chci-li je po svém prezidentovi? (Mimochodem, co to vlastně je, to "češství"? Něco jako "germánství" pro Němce? A nepřipomíná vám to v tom případě něco lehce neblahého, co už tady bylo a nic moc hezkého nepřineslo?)
08. 03. 2012 | 11:07

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Jistě: zcela subjektivně se domnívám, že Klaus a jeho věrní už žádné referendum nechtěli a nechtějí, protože jsou si dobře vědomi, že by dopadlo podobně jako to jediné konané (a že by postoj prezidenta potom "vypadal jinak", neb by musel).

Nicméně říkám tolik, že parlament by měl respektovat vůli občanů a prezident by měl respektovat vůli parlamentu, a to i tehdy, kdy to není výslovně stanoveno. Takže pohrdání parlamentem není nelegální, ale je nelegitimní.
08. 03. 2012 | 11:07

Čochtan napsal(a):

Měl by mít odvahu vyznamenat Řádem Bílého Lva pensistu z Nového Boru, který zastřelil lumpa.
08. 03. 2012 | 11:09

aga napsal(a):

almo G

Ale prosím vás, tak vy vydáváte malichernou osobní obsesi pana Pehe vůči Klausovi, zaviněnou tím, že Klaus nedostatečně ocenil Pehe, za příklad osobní statečnosti a nakonec snad taky vztahu k lidem? V tomhle systému může kritizovat každý každého, a Klause kritizovala od počátku spousta lidí, já třeba taky. Od počátku tu byl tábor Havlovců a Klausovců, a kritici Klause byli vždy natolik kryti pravdou a láskou, že na jejich protiklausovském vystupování nebylo pranic statečného.

Znovu opakuju, za skutečně statečné považuji třeba vystupování kritiků radaru, třeba pana Neorala. Pan Pehe pokud vím v době krize statečně mlčel, nebo naopak hájil zájmy zbrojařského komplexu, jak ostatně činil vždy po svém návratu z emigrace, kde byl zřejmě patřičně vyškolen.
08. 03. 2012 | 11:09

Prezident spolku hasičů ve Hřbvích napsal(a):

Almo:

Vinettou - je statečný a navíc rudoch
Ferda Mravenec - občansky angažovaný a navíc nosí červenou kravatu
Mirek Dušín - bez komentáře a má červený trenýrky

Pokud by odmítli, tak chytří a uvážliví lidé jako třeba:

Petr Pithart
Pavel Rychetský
Jan Sokol
nebo Hana Brixi, jenže o té toho moc nevíme, jen z těchto článků. A to je málo.
08. 03. 2012 | 11:14

orttt napsal(a):

Je jedno, kdo to bude - pokud nám nebude dělat ostudu jako současný prezident. Bezvýrazná europoslankyně Roithová by nám ostudu dělala, poslankyně Němcová z ODS je osobou ještě směšnější než Klaus.
Obě staré politické harcovnice se nikdy neprezentovaly nějakým názorem nebo dokonce myšlenkou, po dlouhá léta jen snaživě sloužily zájmům zbohatlíků.
Je to fuk, volba prezidenta je jen vějička pro masu průměrných a podprůměrných, ale stejně je legrační sledovat, jak mediální slouhové brousí tužky, aby tam jednu z těch ženských (nebo stejně slabého a zmateného staříka Schwarzenberga) dosadili. Nepochybuju o tom, že se jim to podaří.
08. 03. 2012 | 11:16

Prezident spolku hasičů ve Hřbvích napsal(a):

Neoral na Hrad! Komunistický hysterik by byl důstojným nástuopcem papa tunela.
08. 03. 2012 | 11:16

Almo G™ napsal(a):

Prezident spolku hasičů ve Hřbvích napsal(a):

Petr Pithart
--- pokud vím, už nemá zájem, jinak klidně

Pavel Rychetský
--- jsem si téměř jist, že i jemu vděčíme za první zvolení Klause prezidentem. Po zvolení projevoval neskrývané nadšení a jako první mu běžel blahopřát. Nepochopitelné do chvíle, kdy byl nedlouho nato Klausem navržen jako ústavní soudce.

Jan Sokol
--- pokud vím, nemá zájem, jinak jistě moudrý člověk

nebo Hana Brixi, jenže o té toho moc nevíme, jen z těchto článků. A to je málo.
--- o té bohužel ze zdejších blogů vím dostatek, abych si byl jist, že NE. Její názory mi nejsou blízké, některé považuji dokonce pro společnost i jednotlivce za škodlivé (Ženy z mateřské do výroby! apod).
08. 03. 2012 | 11:31

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Autorka toho podle mne řekla více, než jsou někteří jednodušší schopni přečíst a tak méně chápavým soudruhům přeložím titulek.

„Jaký by měl být náš příští Prezident?“

Pro méně chápavé

Jaký by měl být náš příští prezident s velkým „P“?
08. 03. 2012 | 11:33

Taoiseach napsal(a):

Abe Normalni

Pokud si myslíte, že čerpám své názory z bulváru, jste poněkud vedle. "Hýkám" tedy podle svého vlastního střízlivého (no, skoro - :) ) úsudku. Obviňuji bez důkazů? Samozřejmě, kde bych měl "tvrdé" důkazy sehnat? A popravdě: kdybych je měl, docela bych se bál o život. Kde máte Vy důkazy pro své "troufnu si tvrdit, že"?

Rozhodně neznám 80 % procent poslanců, abych mohl tvrdit to, co Vy. Ale vím tolik, že např. za Paroubka dávala ČSSD na volitelná místa jenom ty, na které "něco měla". Což se jí posléze vymstilo, když se k těm informacím (nejspíš přes nějaké šloufy) dostala druhá strana. Nebo chcete tvrdit, že Pohanka, Snítilý, Wolf atd. jsou "normální, slušní"?

Topolánek osobně asi moc nekradl (že by to dělal šikovněji než jiní, se mi moc nezdá), ale měl ve vládě např. Kalouska, Langera, Řebíčka atd. atd. Čunek je chudák, justiční mafie z něho udělala fackovacího panáka, který měl odvádět pozornost od jiných. A Kalouskovi taky vyhovovalo, že potápěl lidovce. Chápu, že Čunkovi připadá nespravedlivé, když má polízanici, kvůli půl mega, přičemž jiným procházely částky o dva-tři řády vyšší.

A co Konsolidační agentura, kam do čela dozorčí rady usedl Tlustý? To byl vír, jak tam mizely stovky miliard.

A proč se Nečas tolik bojí toho, že by VSZ mohlo začít normálně fungovat?

Chápu, že mě máte za nesvéprávného primitiva - :) , nicméně Vám řeknu toto: pracovat s dokonalými informaciemi umí každý poloviční blb. Žádné exkluzivní informace samozřejmě nemám, takže mi nezbývá než dostupné informace vzájemně porovnávat: co řekl jeden, co o tomtéž řekl druhý, co jeden tvrdil napřed a co po pár letech, o čem jeden nemluví, přestože by o tom logicky mluvit měl - a tak podobně.

Skutečně jsem nebyl v devadesátých stoupencem teorie spiknutí, jenže od té doby se některé struktury poněkud "etablovaly" a informací přibývá...
08. 03. 2012 | 11:38

Čochtan napsal(a):

Já zatím nevidím nikoho lepšího než je Václav Klaus. Asi to bude tím, že slušní a kvalitní lidi se necpou do popředí.
Mezi politiky asi dobrého nástupce nenajdem. Což hledat mezi prostým (neplést se sprostým!) lidem ? Svěrák senior by nebyl špatný.
08. 03. 2012 | 11:40

Kryštof napsal(a):

Blog autorky Brixi ?
"Printable" - čili co papír snese .
Tolik už toho bylo napsáno kupř. že lidi jsou volové a to již před několika málo sty lety , kdy ještě málo lidí umělo psát , ale ti co uměli psát , tak se dají číst ještě dnes , což není tedy případ této autorky .
"Znalost exaktních věd ..." , ehm , mizerný vtip , je-li hned k tomuto uvedena "ekonomie , psychologie" .
Astrologie je dle autorčina niveau tedy rovněž "exaktní vědou" . V tom případě tedy nejvhodnějším kandidátem bude
baba kořenářka s kladným vztahem k nadpřirozeným bytostem
typu Klause a Paroubka , kterými ostatně zdejší "polit. spektrum" hýří přímo marnotratně k nezměrné potěše daňového poplatnictva .
"Češství" , ehm , má snad autorka na mysli tu deklarovanou příchylnost Čechů k trůnu stařičkého mocnáře ze které si dělal srandu už Hašek ?
Pak by nejlepším kandidátem byl bezesporu lajtnant Dub :
"Vy mě ještě neznáte , ale až mě poznáte ....!".
Nadějným jedincem by byl i vládní rada Zednicek - viz film
"Ostře sledované vlaky" .
V této pidizemičce dle místní reality posl. cca 20 let v počínání jejího nesvéprávného obyvatelstva - viz volby - není potřeba presidenta , ale fysicky velmi zdatného ošetřovatele duševně chorých .
08. 03. 2012 | 11:42

zdenekb napsal(a):

Kryštof:

"...z více než jednoho oboru (včetně exaktních věd, ekonomie, psychologie a sociologie)"... ty čárky také mohou znamenat spojku "a", nikoliv rovnítko.

On už totiž dnes taky málokdo umí číst.
Myslím tím nevnímat text jen jako shluk písmenek.
08. 03. 2012 | 12:06

Viola napsal(a):

Václav

Jméno je znamení, já bych nejraději volila Václava III, bylo by to takové stylové a české velice. Zatím se mi však opravdu z kandidátů líbí nejvíce Zuzana Roithová.
Také by nebyl špatný Přemysl (ale to je Sobotka a toho tedy ne), nebo Karel (kdo z politiků je nejlepší Karel - kandidát na prezidenta?). Také jako národ ateistů bychom mohli volit nějakého Tomáše a to takového, který by uměl hospodařit jako sedlák, ale ne ten u Chlumce, možná by stačil takový sedláček - hospodáříček.
08. 03. 2012 | 12:15

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Rozumím-li dobře Vašemu poslednímu psanému, pak, dle Vás, Klaus a spol. nechtěli... snad báli se... referenda k Lisabonské slouvě ?

No, nevím... Já si jen pamatuji, že "plánovači EU" se báli refernd v jednotlivých zemích, proto doporučení schvalovat jen parlamenty zemí... a když Irsko rozhodlo jak rozhodlo, tak si to za čas zopakovali...
Myslím, že kdyby bylo o LS referendum u nás, pak s velkou pravděpodobností byl výsledek už v té době - NE - a Klaus, jako kritik LS, by mu určitě nebránil...

K pohrdání.... zase - co jeden může považovat za pohrdání, jiný za legitimní /i legální/ přístup...

Hezký den
08. 03. 2012 | 12:22

Midori napsal(a):

1. pan Neoral
2. paní Lenka Procházková
08. 03. 2012 | 12:37

český maloměšťák napsal(a):

Všechny ty partajnické /ale v případě Fischera i nepartajní/ charakterové a takto i profesní nuly, co byly ve vysokých funkcích za dob špinavostí a svou nečinností se tak na nich podílely (píši tvrdé - i když žena je mezi nimi jediná)...bych klidně nahradil bez mrknutí oka panem Michálkem.

Když už tedy na prezidenta nekandidují lidé formátu pana Koukolíka.
/ZATÍM nekandidují !!!/

Anebo když už - tak udělejme prezidentem Tluchoře.
Ať je aspoň ta prdel opepřená nejen černým humorem...ale i autentickou srandou.
08. 03. 2012 | 12:38

Viola napsal(a):

maloměšťáku,

doufám, že ve svém příspěvku jste neměl na mysli i Zuzanu Roithovou?
08. 03. 2012 | 12:42

aga napsal(a):

Midori

Ano, paní Procházková je velmi dobrý typ. To je také příklad té skutečné statečnosti a obhajoby českých národních zájmů.
08. 03. 2012 | 12:44

aga napsal(a):

..typ i tip :)
08. 03. 2012 | 12:45

Viola napsal(a):

aga,

naše české národní zájmy jsou zachování dědictví otců, kteří ctili věrozvěsty Cirila a Metoděje, neboť od nich se jim (našim otcům předkům) dostalo české slovo.
08. 03. 2012 | 12:48

mb napsal(a):

Vidim to podobně paní Brixi ...

přidal bych bod 5: ETIKA ...

( prezident se drží a následuje etická rozhodnutí !!!! )
08. 03. 2012 | 12:54

Luba napsal(a):

Jaký by měl být náš příští prezident s velkým Pééé?

Mně by se líbil robot ASIMO.

Jeho měsíční pronájem je levnější, než je plat masitého prezidenta.
A klást věnce umí lépe a důstojněji. A nekrade.

http://www.youtube.com/watch?v=zul8ACjZI18
08. 03. 2012 | 12:56

Naštvaný napsal(a):

Pěkný den všem v Klausistánu přeje ředitel firmy
Spojené tunelárny, a.s. s akciemi na toho kdo si je koupí v průchodu na Václaváku a kdo je přinese! Maximus v.r.
08. 03. 2012 | 12:56

mb napsal(a):

jo ještě bych chtěl poznamenat, že nesouhlasím s panem Stejskalem, že tu nepobíhá 10 milionů Klausů a že nejsme všichni malými Klausy ...

a že nebylo li by Klause, museli bychom si jej vymyslet ...

... hezký den ...
08. 03. 2012 | 12:56

schaba napsal(a):

Nepotřebuji žáného prezidenta,k čemu,ti dva co tu byli po samatovém hadru se předvedli dost,jeden lhal jak mohl až mu to žral celý svět,ten druhý zas krad a dělal ostudu všem Čechům,nač prezident?Senát stačí.
08. 03. 2012 | 12:58

aga napsal(a):

viola

Pokud bylo něco ukradeno pravoslavným potomkům Cyrila a Metoděje, ať je jim to s pánembohem vráceno. Myslím, že proti tomu by ani pí. Procházková nic nenamítala.
08. 03. 2012 | 12:58

Karel (taky) napsal(a):

Jedna hezká mladá žena k tomuto tématu pravila, že President s vekým P by měl být především Člověk s velkým Č. Když jsem se jí zeptal, jak to přesně myslela, bylo mi řečeno, ať už si to přeberu sám...

Moc úcty k tomuhle úřadu mezi lidmi zřejmě už není.
08. 03. 2012 | 13:02

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Pokud bychom chtěli zrušit prezidentský úřad z důvodu totální diskreditace této překonané funkce, navrhuji za kandidáta Frantu Ringo Čecha. Je to Čech jak poleno a sdružují se v něm všechny typicky české vlastnosti. Běhen jeho působení by národ rád uznal, že presidentů nám není třeba a byl by jednou pro vždy pokoj.
08. 03. 2012 | 13:20

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Karel
A to Franta Ringo Čech splňuje!
08. 03. 2012 | 13:22

resl napsal(a):

hlavně, že jsme zdraví a zmizí to strašidlo z Hradu, co se teď pokouší v tv mluvit upřímně. než ho naštvou, pak mění kadenci a začne bejt ironickej. stáří z něj udělá opuštěnýho, zakyslýho člověka.
08. 03. 2012 | 13:29

Viola napsal(a):

resle,

co se ti na přednášce prezidenta nelíbí, vždyť je to přesné, co říká o EU, nebo EMU.
08. 03. 2012 | 13:34

resl napsal(a):

těžkej trémista před tv kamerami, šíří bludy zemědělským studentům. není zvyklý, není v Cepu. proč nešel na VŠE ?
08. 03. 2012 | 13:35

ali napsal(a):

Klausovi bych vzala víc z ega a propisovačku a mohl by vládnout dál :o)
08. 03. 2012 | 13:38

český maloměšťák napsal(a):

Viola
To je prezident ?
Já myslel , že to je nějaký chlápek, co nabízí škole dodávku teplé vody.

P.S. Neřekl NIC. Nula informací - žádný myšlenkový vývoj ...
...je mi líto těch, co mu za takové bláboly platí.

Jednodušeji - toto individuum nemá pražádný morální ani odborný, zkušenostní a historistický kredit, aby mohlo kohokoliv mimo svých noshledů poučovat o tom, jak má probíhat panevropská kooperace a integrace.
Ono ale nemá ani mentální potenciál.

Apropo - sdělte nám něco staroslověnsky. Jak se třeba řekne staroslověnsky
" Jsem sběratel propisek".
08. 03. 2012 | 13:42

Viola napsal(a):

maloměšťáku,

není možné člověka - prezidenta odepisovat jen na základě marginální záležitosti, jakou bylo zcizené péro. Bylo to jen takové mimoděk - možná má nějakou úchylku - kleptomanii. Pokud jde o EU má absolutně zdravý úsudek. Navíc má hodně zkušeností a má dobrou paměť ještě a je celkově velmi vitální a pořád ještě chytrý.
08. 03. 2012 | 13:49

Viola napsal(a):

resle,

to, že šel prezident přednášet budoucím sedláčkům velmi oceňuji, zvláště v době, kdy cena vajíček letí raketově nahoru.
08. 03. 2012 | 13:51

Taoiseach napsal(a):

jarpor

"dle Vás, Klaus a spol. nechtěli... snad báli se... referenda k Lisabonské slouvě ?"
Přesně tak, rozumíte naprosto správně.

"...'plánovači EU' se báli refernd v jednotlivých zemích, proto doporučení schvalovat jen parlamenty..."
Nevím, kdo jsou podle Vás plánovači, nevím, kdo dával nějaká doporučení. Můžete citovat? Tím samozřejmě nemyslím spekulace novinářů.
Abychom v tom měli jasno: referendum je VNITŘNÍ věcí každého státu. Tzn. Irsko k nějaké věci nemusí vypsat referendum, může ho vypsat nebo jich může vypsat pět. Pokud jde o aktuální otázku: ČR samozřejmě může vypsat referendum o přijetí eura, a to přesto, že přijetí eura už schválilo referendum v rámci smlouvy o přistoupení. Jiná otázka je, co s případným negativním výsledkem (na který podle mého nedojde). Byly by jen dvě možnosti: přístupovou smlouvu jako celek jednostranně vypovědět nebo se pokusit vyjednat si tzv. opt-out, což se zatím nikomu nepodařilo. Tzv. Spojené království a Dánsko si ho vyjednaly předem, což je něco zásadně jiného.

"Myslím, že kdyby bylo o LS referendum u nás, pak s velkou pravděpodobností byl výsledek už v té době - NE"
Myslím si opak - lidi nejsou tak hloupí, jak doufáte - :) .

"co jeden může považovat za pohrdání, jiný za legitimní /i legální/ přístup..."
Pokud má prezident pochybnosti o rozhodnutí parlamentu, má se obrátit na Ústavní soud. K tomu Klaus odvahu nenašel. Pokud ÚS neshledá rozpor s ústavou, má prezident ctít vůli parlamentu. Jiný přístup je VŽDYCKY nelegitimní, byť může být legální.
08. 03. 2012 | 13:52

ali napsal(a):

Viola
souhlasím s Vámi..
jen jsem čekala, kdo se tý propisky chytne :o)
08. 03. 2012 | 13:58

MA-FU napsal(a):

Paní Brixi
Vidíte,čtete-kolik se nás již přidává ,za Vaši kandidaturu na Prezidentku,nejsem sama ,která Vám to napsala pod blog asi před půl rokem.
Jsem přesvědčena,že z nynějších pol.špiček(jak si říkají,či je nazývají) to nemá být nikdo.Přála bych si nestranného ,společnost nerozdělujícího člověka,znalého života i lidí,empatického a soudnost a morálka by mu nebyla cizí,jako včerejšímu rozumbradovi na Primě ,kdy jsem dopadla jako pan Maximus a musela zavřít televizní přístroj.
Paní Brixi kandidujte.Obávám se,pokud tamtamy šíří vzdálené signály,Inženýr lidských osudů a nejlepší klimatolog a zloděj per -by byl nakonec 1.pán
08. 03. 2012 | 14:25

resl napsal(a):

Viola
Jó, ta diskuze o ceně vajíček by mu seděla. Pozná vejce, ví jak vypadá, ví kdo ho snáší, ví co to je kokodák, ví k čemu takové vajíčko slouží. Takže toho ví celkem dost. Až na to, že to ví taky další miliardy. Z Klause Violo nikdy nevyleze nic konkrétního. Bojí se debaty jak čert kříže, oponovat neumí a tak mele o ničem.
No nic, vy ho máte ráda, já ho nikdy rád neměl. Nějaká intuice, nebo co.
08. 03. 2012 | 14:25

Viola napsal(a):

resle,

já ho uznávám, ne že ho mám nějak ráda, můj respekt má, protože ne všechno, co udělal a řekl bylo špatně a vůbec není pravda, že se bojí debaty, kdyby se bál, neříkal by, co si myslí. On však nedebatuje tak jako my, on píše knížky a v nich reaguje na situace.
08. 03. 2012 | 14:34

zdenekb napsal(a):

resl:

Navíc určitě rozpozná na první pohled soukromé vejce od státního... :o)

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-54008220-klaus-jel-ve-druhe-tride-regiojetu-je-to-jako-s-rohlikem-vysvetloval-svou-volbu

Viola:

Psaní knih je dost pohodlný způsob "debaty". Sedíte v klidu a teple, a oponentní názory můžete přeslechnout jakoby nic.
08. 03. 2012 | 14:40

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Souhlasím s tím, že referendum je vnitřní věcí toho kterého státu…
A právě proto si vzpomínám na debaty nakolik je EU v době přijímání Lis. smlouvy stejná či jiná, aby bylo-nebylo povinností se zeptat občanů, nakolik přesunuje-nepřesunuje pravomoci z národního parlamentu výše…
Nebudu vyhledávat, kde a kdy se Barosso či jiný vrcholný politik té které komise EU vyjadřoval, že se domnívá, že schvalovací proces LS i vzhledem k časovému prostoru pro jeho schválení jednotlivými státy, nevyžaduje referenda… Ano, asi to nebylo doporučení v pravém slova smyslu… leč strach z referend k LS měl spíše Brusel.
Nevnucuji Vám své vidění…

Dovolím si znovu upozornit, že nejprve jsme se bavili o referendu stran přistoupení k EU, pak jste do toho vnesl ratifikaci LS, teď mluvíte o budoucím procesu o přistoupení k Euru /možná…/… a to vše na pozadí o prezidentovi…
Tak nějak to vidím jako – nemaje argumenty k jednomu tématu, musím si pomoci zatažením tématu jiného…
I při vědomí, že vše souvisí se vším… připadá mi to tak…

Dovolím si poslední poznámku k tomu Vašemu pohrdání parlamentem a Vašemu VŽDYCKY….
Tak jako nelze požadovat, aby parlament přijímal rozhodnutí dle přání prezidenta, nelze vyžadovat povinnost prezidenta bezmyšlenkovitě postupovat dle usnesení parlamentu.
Ani jedno nemá oporu v ústavních a jiných závazných dokumentech.
Bylo by možná dobré, kdyby se parlament vyvaroval přijímat usnesení v rozporu se známým postojem prezidenta a prezident svým konáním postupoval v souladu s rozhodnutím parlamentu.
Leč – nežijeme v ideálním světě.
Neviním parlament že rozhoduje dle „svého“, bez ohledu na známé postoje prezidenta, nemyslím, že tak pohrdá prezidentem, ale stejně - nepovažuji prezidentův postup / v rámci zákona/, když „nesklapne kufry“ před rozhodnutím parlamentu, za jeho pohrdáním. Tečka.

Hezký den
08. 03. 2012 | 14:47

Saxána napsal(a):

Jak to vidím : Potřebujeme pomoci. Přijeďte, kandidujte.
Miloslava Chalupová www.cestnastrana.blog.cz
08. 03. 2012 | 14:51

český maloměšťák napsal(a):

Viola
Krádež propisky byl jen symptom. Něčeho daleko horšího.
Já nikoho neodepisuji - nemám na to vliv.
/Ale rád bych./

S tou staroslověnštinou jste mě , coby fanynka Cyrila a Metoděje dost zklamala.
Dobře, uznávám, v té době asi slovo "propiska" nebylo známo.
Zkuste tedy " Jsem sběratelem doktorátů"
08. 03. 2012 | 14:55

Pravda a láska z trilaterální komise napsal(a):

Takže vzhledem ke kritériu češství padá jako kandidát američan Švejnar i - místo Vánoc Chanuku slavící - Fischer. Takže koho?
08. 03. 2012 | 15:16

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Především nejde o to, nakolik je EU jiná, žádná smlouva nikdy nezaručí, že SITUACE zůstane stejná. Jak to říká KSch (citováno volně), berete si šťavnatou pětadvacítku a najednou máte doma babu. Podstatné je to, nakolik nová smlouva mění postavení státu a jeho občanů. V tomto smyslu byla smlouva o přistoupení určitě větší změnou než LS, přesto jsem byl pro referendum o LS.

"Časový prostor" je idiotský výraz, rozumní lidé používají "čas", případně "dostatek času". José Manuel Barroso se nemohl vyjadřovat v tom smyslu, jak říkáte, protože schvalovací (ratifikační) proces je vnitřní věcí každého státu - až do uložení listin u depozitáře. Sám jste uznal "Souhlasím s tím, že referendum je vnitřní věcí toho kterého státu…". Nedávalo by to ani smysl, protože LS byla podepsána na začátku roku 2007 a ČR ji ratifikovala na konci roku 2009. Za tu dobu bychom stihli ne dvě, ale tři referenda.

Pokud jde o uhýbání od tématu, zameťte si laskavě před svým prahem. Já mluvím jasně: parlament má respektovat vůli občanů (bezpodmínečně, protože občané se můžou přímo vyjadřovat jen velmi omezeně) a prezident má respektovat vůli parlamentu (s výhradou přezkumu rozhodnutí ústavním soudem). Nevím, jaké "argumenty" bych měl dodávat.

"Bylo by možná dobré, kdyby se parlament vyvaroval přijímat usnesení v rozporu se známým postojem prezidenta"
To myslíte vážně? To nebylo ani za konstituční monarchie, která tu ostatně před necelými sto lety skončila. Myslíte si snad, že se britský parlament varuje přijímat usnesení v rozporu s postojem té "veselé paničky windsorské"? Kde jste byl posledních dvěstě padesát let?
08. 03. 2012 | 15:22

zdenekb napsal(a):

český maloměšťák:

Osobně bych nutkání zcizovat psací potřeby staroslověnsky vyjádřil jako chtivú brkoběrnost. Ale nejsem odborník.

MA-FU:

Neměli bychom založit nějaký výbor?
(Příležitost rozdělit si funkce... ;o).
08. 03. 2012 | 15:26

buldatra napsal(a):

Náš příští prezident by měla být prezidentka. A hlavně blondýna.
To by ji již předem omlouvalo.
08. 03. 2012 | 15:31

on. napsal(a):

Nas pristi prezident by hlavne nemel byt nekdo, koho predhodi strany nebo media. Bohuzel bude ;(
Muj typ je Ing. Jan Haubert
08. 03. 2012 | 15:37

Viola napsal(a):

maloměšťáku

vidím, že ve staroslověnštině mi pomáhá zdenekb, takže možná příjde i na to sběratelství doktorátů. Ale s tím sbíráním doktorátů je to podobné, jak on sám vysvětloval dluhy Řecka. Řecku byly půjčky nabízeny, dokonce i lehce vnucovány a může za to Řecko?
08. 03. 2012 | 15:49

Viola napsal(a):

maloměšťáku

tak podobné staroslověnštině by mohlo být zbiralec doktorati.
08. 03. 2012 | 15:54

Viola napsal(a):

కలెక్టర్గా డాక్టరేట్లను

maloměšťáku to je také sběratel doktorátů a jsou v tom vidět samé prdelky a poprsí. :-)
08. 03. 2012 | 15:58

Krupa Václav napsal(a):

V těch čtyřech bodech se Klaus nepochybně poznal.
08. 03. 2012 | 16:12

MA-FU napsal(a):

zdenekb
Já jedině v ochrance-...:-)
08. 03. 2012 | 16:19

Almo G™ napsal(a):

aga: "Obsesí se dá shodit jakákoliv usilovná snaha. Argument to není.

Pokud jste bojoval proti radaru, pak bychom se asi mohli shodnout na tom L.Zaorálkovi. Co ten si musel vyslechnout ve sněmovně a v médiích, když vytrvale rozporoval vládní lži...
08. 03. 2012 | 16:36

Baba Jaga napsal(a):

Nejlepší president by byl žádný president, ba ani presidentka. Někde už by se šetřit začít mělo, tak proč ne právě tady.
08. 03. 2012 | 16:43

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Myslím, že než jsem napsal "Tečka", tak jsem napsal vše, proto se ani nebudu vyjadřovat k tomu, že jsem se pokusil na příkladu "reciprocity" vysvětlit můj postoj, avšak dostalo se mi poučení o konstituční monarchii...

Není mým stylem napadat debatující za možná ne zcela vhodný použitý termín...

A už vůbec nemám zájem dohadovat se o tom, kdo přinášel do původní debaty příklady dalších postupů toho či onoho aktéra... jež se děly v jiných situacích, v jiných podmínkách, v jiném čase... a proč.
Své pocity si s Vaším dovolením ponechám, aniž je nutím jiným.

Hezký den
08. 03. 2012 | 16:53

Ami napsal(a):

Vážení, Zdenekb a MA-Fu
jsem stejného názoru - paní Brixi na Hrad. Lepšího kandidáta neznám. Co podniknem? Kde začnem? Určitě je nás víc. Paní Brixi si to zaslouží. Po všech stránkách. Konečně by se Česká republika dočkala někoho normálního, fundovaného, pohledného,vzdělaného a charakterného, no prostě ženy na úrovni, hodné reprezentace státu. Tak se ozvěte!!!
08. 03. 2012 | 17:02

zdenekb napsal(a):

Ami:

Já bych začal ukecáním paní Brixi...
Že bychom jí zahltili e-mailovou schránku?!? :o)

Nebo by tu mohla aspoň malounko a třeba jen mezi žádky zamrkat a naznačit, zda by do toho šla. Pokud ano, budu klidně obtěžovat okolí jako dobrovolník a propagovat ji, nebo jako ten nejvlezlejší pojišťovák obejdu pár domů a seženu podpisy.

Bohužel nejsem "fejsbůkový typ", takže podpůrnou skupinu nezaložím.
08. 03. 2012 | 17:12

G.Orwell napsal(a):

Prezidentem by mel byt nejaky sirotek zijici na samote na nejz nikdo nic nevi. Vsechny potrebne informace o nem by volici cerpali z jeho PR.
08. 03. 2012 | 17:27

Petr napsal(a):

Docela dost by mne zajímalo, proč se to na blozích Aktuálně tak moc hemží lidmi typu P&L, tedy těmi, co stále věří v Mirky Dušíny. Marně. Nejsou a nebudou..
Přesto lidi volí stále nové a nové strany, které se zaklínají vším možným.
Politici jsou lidi jako my, s klady i zápory, nic víc, nic míň.
Prezident určitě musí být Člověk, ovšem především musí chránit a zájmy své země, ne nadnárodních institucí..
08. 03. 2012 | 18:09

Shoto napsal(a):

Podle mne by to měl být zase Vašek :-D
08. 03. 2012 | 18:51

MA-FU napsal(a):

Ami
Pokud paní Brixi naznačí-nebo jinak se vyjádří.....budu shánět hlasy co to dá.....!!!! :-)
08. 03. 2012 | 18:52

modrý edvard napsal(a):

G. Orwell: Kájínek?
08. 03. 2012 | 19:08

ignac23 napsal(a):

příští prezident by neměl být tak brutálně arogantní egocentrik jako je Venca Klausů-rodovým jménem Pružinský... a bude to v poho!!
08. 03. 2012 | 19:22

dalimír napsal(a):

Prezident není žádný šlechtic ,tudiž mu nepřísluší bydleti na Hradě ! Hradčany jako velké muzeum by mělo být ! Nám i budoucím ! Muzeum naší národní tragikomedie ! Dl.
08. 03. 2012 | 19:36

Václav Pokorný napsal(a):

Je velmi pravděpodobné, že , podle mého názoru, asi budoucí prezident horší než současný být nemůže. Každý člověk dělá chyby, to chápu, ale ty podrazy,nikoli chyby, které prováděl pan Klaus ve vrcholných pozicích, zdůrazním podrazy, to mluví za všechno. Neměl by ani dostat jakoukoli šanci na znovuzvolení.
Mimochodem, paní Roithová je ta dáma, která chtěla jet zachraňovat Tymošenkovou na Ukrajinu? Pěkně děkuju, to taky o něčem vypovídá.
08. 03. 2012 | 19:54

eM napsal(a):

Budu volit kohokoliv, kdo projeví největší míru vlastenectví a schopnosti odolávat multikulti tendencím. Politicky korektní žvanílek má u mne a asi 6000 obyvatel tzv. vyloučené lokality, kterou se státním požehnáním terorizuje cca 50 nepřizpůsobivých, utrum.
08. 03. 2012 | 19:55

rfv napsal(a):

pokrok, a mesiáš bude !
ale musíme si na to půjčit čurdy .-)))
08. 03. 2012 | 19:59

Rastica napsal(a):

Češtví, co to je? Podle mne jen na ctnost povýšená omezenosť lídí uzavřených ve své české kotlině a neschopných dohlédnout v horším případě za pražské periferní smetište a v tom nejlepším za vrcholky českých pohraničníc hor. Rozhled od Krkonoš po Šumavu, od Aše po předměstí Jihlavy.
Prezidentem nás Moravanů takový člověk nikdy nemůže být. Ale proč to řešit? Kdo z nás vlastne chce ještě žit s Čechy v jednom státe?
08. 03. 2012 | 21:03

aga napsal(a):

Rastica

To mně by zase nevadilo, kdyby byl Moravan prezidentem Česka. Jen by to nesměl být takový arogantní buran jako vy.
08. 03. 2012 | 21:17

aga napsal(a):

Almo G

Na Zaorálkovi se neshodneme. Jeho další postoje ve mně budí podezření, že se proti radaru angažoval proto, aby z toho vytloukl politický kapitál - navíc chráněn poslaneckou imunitou. Naproti tomu Neoralovi nešlo o osobní prospěch nebo o prospěch jeho strany, ale o prospěch jeho obce a kraje (a to je přesně to, co bych od vrcholového českého politika očekával), a stál s pár starosty sám proti mocné nadnárodní mafii a jejím domácím pohůnkům.
08. 03. 2012 | 22:21

smrt ODS napsal(a):

Celkem včas, už v roce 1988, nastupuje V. Klaus do známého "prognosťáku", kde se L. Štrougalovi podařilo shromáždit další nomenklaturní kádry až do úrovně ÚV KSČ. Zde šéfuje V. Komárek a předsedou ZO KSČ je mladý nadějný komunista, čerstvý absolvent Katolické university v Louvain, Belgie, V. Dlouhý. Není zde prostor na pikantní historky, jak se například opatrný a duchem malý Klaus bál podepsat dokonce pamflet "Několik vět" v době, kdy už bylo jasné, že žádné sankce za to nehrozí. Zde V. Klaus potkává svého dvojníka, agenta KGB a StB Karla Koechera, který byl v USA odsouzen za špionáž a pak vyměněn za významného ruského disidenta Anatolije Ščaranského (dnes Natan Sharansky). Na první pohled zajímavá a veselá společnost. Přípravy na převzetí moci běží na plné obrátky. V květnu 1987 bylo přece několika nejvlivnějšími "disidenty" vypracováno tzv. Prohlášení spolupráce. Jen na vysvětlenou, jednalo se o spolupráci mezi "reformní" částí ÚV KSČ (13. oddělení) a "zdravým jádrem" Charty 77. Jméno V. Klause se ale pod tímto "prohlášením" samozřejmě neobjevuje.
A pak přišel listopad 1989. V Klaus se objevuje v Laterně magice jako neznámý človíček. Věci už ale plynou svým tempem, přesně dle scénáře V. Dlouhý je navrhován na post místopředsedy federální vlády a V. Klaus na post ministra financí prakticky komunistické vládě M. Čalfy. V. Klaus má pak zásadní "zásluhy" při realizaci šokové terapie v bývalé ČSFR, se všemi důsledky až do dnešních dnů. Stručně řečeno, kaskádní devalvace koruny, liberalizace cen v monopolním prostředí státních výrobců a obchodu při fixních platech, kdy průměrný měsíční plat byl devalvací sražen na zhruba 100 USD! Postup přesně dle návodu MMF a Světové banky. Následky jsou okamžité: Prudké zvýšení cen spotřebního zboží, potravin, služeb za současného prudkého poklesu reálných mezd a znehodnocení vkladů občanů a vede tudíž k prudkému poklesu životní úrovně až u 90% populace. V. Klaus jde ale ještě dál. Jako guvernér Světové banky a koordinátor MMF je vzorným služebníkem těchto nadnárodních organizací. Když se člověk podívá do Memoranda o hospodářské politice vypracovaného pro MMF, pod kterým je podepsán V. Klaus coby ministr financí z roku 1990, hodně pochopí z vývoje, který pak u nás následoval. Jinými slovy, již v roce 1990 byly položeny základy k výprodeji čsl. ekonomiky do zahraničí a prakticky k destrukci průmyslu a zemědělství. To by ale vyžadovalo samostatné pojednání. A tak skočme až na konec Memoranda, kde se v bodě 48 doslovně uvádí: "Zahraniční dluh v konvertibilních měnách včetně vypůjček od MMF, by podle plánu (zajímavý ekonomický termín, pozn. autora) měl do konce roku 1991 dosáhnout 12 mld. USD, neboli 37% HDP".

http://profesor-klaus.osoba.cz/
09. 03. 2012 | 00:26

Jhč napsal(a):

ŠPIDLA Vladimír RNDr. NA HRAD !!!
Není ještě tak starej a přitom zkušenej (i EU ostruhy si vysloužil), úspěšněj býv. premiér (bez ohledu na to, co z něj pravicová propaganda Goebblesova střihu u nás udělala). Člověk vystupující skromně a přitom širokým záběrem vzdělání (od geologie a historie po sociální vědy a ekonomiku), politicky jak ČSSD, tak jistě přijatelný i pro "zelenou" část elektorátu, sportovec, člověk houževnatý a pevné vůle.
To by byl prezident ! Dáme společně dost hlasů ?
Jihočech
09. 03. 2012 | 06:33

Jan Holý napsal(a):

A k čemu vůbec nějakého prezidenta? Copak nejsme svéprávní, abychom stále potřebovali ěnkoho, kdo nás bude "zastupovat", ke komu můžeme s poddanskou pokorou vzhlížet? Copak nejsme svéprávní, sebevědomí občané? Běžte už někam s těmi svými feudálními pozůstatky!
09. 03. 2012 | 06:56

Marcel Dvorak napsal(a):

Náš prezident by neměl být prezidentem ale měl by být tím pravým pohádkovým králem. Zároveň s vlastnostmi pohádkového krále by měl mít i vizi a předat jí těm co mají namísto něho tu moc uskutečňovat ji. Toho se ale v naší kotlině nedočkáme :)
09. 03. 2012 | 08:41

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Především nikoho nenapadám. Nepsal jsem absolutně nic o Vás, vyjadřoval jsem se výhradně k věcem, které jste - pouze pod tímto blogem a nepochybně dobrovolně - :) - napsal. Pokud na můj účet napíšete např. "nemaje argumenty k jednomu tématu, musím si pomoci zatažením tématu jiného…", těžko se můžete divit, že reaguji v podobném duchu. Tak např. napsat "Tečka." může znamenat, že se dotyčný pokouší jednostranně ukončit dialog, protože se cítí v argumentační nouzi. Byť to tak možná být nemusí. Vaše pocity Vám rád ponechám - určitě si je nechci přivlastňovat - :)
09. 03. 2012 | 08:54

Taoiseach napsal(a):

JhČ

Vladimír Špidla je PhDr., ale jinak s Vámi ve všem souhlasím. Takoví ti "cha-cha-cha-charismatičtí" manekýni mi pěkně lezou krkem, zatímco Špidlovo sucharství, jak už jsem napsal, se mi líbí.
09. 03. 2012 | 09:01

myslím to upřímně napsal(a):

Pod problematickým pojmem ČEŠSTVÍ se skrývá Pandořina skříňka s až strašidelně mnoha nectnostmi. To bych pro jistotu vyňal :)
09. 03. 2012 | 09:50

Renata napsal(a):

pro Hloupý Honza: No Klaus by se měl od britské panovnice hodně co učit - nikdy bych si je nedovolila srovnávat, protože zatím, co žena vládnoucí 60 let, prohlásila: sloužím lidu.....
Zmíněný prezident dělá téhle zemi ostudu na úrovni mezinárodní, mravní i etické a občané této země, kterou vede do záhuby, ti ho nezajímají
09. 03. 2012 | 11:38

Josef napsal(a):

Přál bych si, aby příštím prezidentem byla vzdělaná a pracovitá osobnost se sportovním duchem jako Václav Klaus. Nepřál bych si, aby na Hrad usedl člověk typu Jiřího Pehe nebo Vlka.
09. 03. 2012 | 12:42

Ami napsal(a):

Dobrý den, paní Brixi,

v mene Vašich příznivců, mám dotaz - půjdeme do toho? Rádi Vás podpoříme.
09. 03. 2012 | 13:25

hanabrixi napsal(a):

Ami, Ma-Fu, zdenekb

Děkuji Vám za Vaši přízeň. Tentokrát to nestihneme. Bude to chtít dobrý přípravný tým - na příště?

Předložit vizi, přesvědčit voliče a přitom odporovat lživým útokům a podezřívání bude nutnou součástí přípravy. ;)

Zdravím Vás.
09. 03. 2012 | 16:48

zdenekb napsal(a):

Hana Brixi:

Škoda. My jsme dobrý přípravný tým!
Kupříkladu MA-FU už šéfuje Vaší jednočlenné ochrance... :o)

Tak na nás příště nezapomeňte a mějte se hezky.
09. 03. 2012 | 17:24

Ami napsal(a):

Paní Brixi,
děkuji za důvěru i když si myslím, že nikdy není pozdě. Vy ale určitě umíte odhadnout situaci lépe než já. Přeji Vám mnoho úspěchů ve Vaši práci a těším se na Vaši další podnětné a fundované příspěvky. Dále chci jenom říci, že pro budoucí období můžete počítat s moji pomocou i podporou. S pozdravem, Ami.
09. 03. 2012 | 20:01

Vítek napsal(a):

Paní Brixi,
dobrý den, dle mého názoru by měl být příští tuzemský prezident přesným opakem Vševěda Propisky I. (Tímto se omlouvám jinému diskutujícímu z jiného blogu - ale to pojmenování se mi velice líbí.) A měl by mít smysl pro humor. Jak výstižně poznamenal v jednom rozhovoru bratr zesnulého pana prezidenta Havla, současný obyvatel Hradu veselá kopa zrovna není... Vše dobré přeji!
12. 03. 2012 | 11:10

Vladimir napsal(a):

No a zapoměla jste paní Brixi na MORÁLKU. Prezident musí mít jistě nadhled a přehled, ale to měl přece kdysi i Al Capoune ! A Al Capouna bych za prezidenta nechtěl.
Veškerý brajgl v této zemi pochází od absence morálky. Jak Václav I, tak IIm na morálku kašlali, každý si hleděl svých zájmů a pěstoval a zkrášloval především své ego. Samozřejmě, že ostatní lidé, když vidí, jak si počínají představitelé, říkají si když oni, já taky ... Ryba smerdí od hlavy, národ je takový, jakou hlavu má. Za 1. republiky byl T.Masaryk myslím dobrý vzor ...
12. 03. 2012 | 14:54

resl napsal(a):

Vladmír
Havel na morálku nekašlal, to co tam teď sedí, ani neví co slovo "morálka" znamená. Poslední morální je tu Špidla.
12. 03. 2012 | 16:42

Košer palírna napsal(a):

Vladimir
Souhlas s Vaším názorem ve 14:54.

Resl 16:42
Nesouhlas. Havel a morálka? Jděte se vycpat.
Jste neinformovaný.
13. 03. 2012 | 13:13

ALT napsal(a):

To autorka,
ad1) nejméně 1,95 cm
ad2) 0 dioptrie
ad3) tam je chyba správně má být strategický zájem cez
ad4) souhlas rozsah aktiv od 100mil do 999mil (ostatní jsou mimo definici)
15. 03. 2012 | 14:56

petr_F napsal(a):

maximus a další napsali:
"Neměl by krást pera"

Tohle, měl-by neměl-by je k ničemu.

Co je důležitéjší je mít v zákoně jak může být odvolán.
V USA odvolání navrhuje kongres prostou většinou.
Senát pak funguje jako soud a může rozhodnout 2/3 hlasů pro odvolání (impeachement).

Ne že by jinde vše bylo ideální, ale myslím, že než se Česko pokusí vymyslet nový vynález. by mělo zavést metody které se osvědčily jinde.

Třeba tohle: Ministerstvo vnitra zaplatí pokutu, že zadalo milionovou zakázku bez výběrového řízení? KDO ji zaplatí? Pokud by ministr dostal ministerstvo jako feudální léno, tak by to mělo smysl. Zůstane mu míň peněz, tak má míň peněz pro kámoše, sexretářky a výlety do ciziny. Ale pokud dostane peníze JEN NA NEZBYTNOU PRÁCI odboru, nemůžete mu vžít peníze. Pokutu (po případě vězení a zákaz práce ve veřejném sektoru) má dostat ministr a úředníci, kteří porušili zákon, ne ministerstvo, tedy poplatník. Pochybuji,že by někdo našel takovýhle nesmysl jinde, než v post-komunistických zemích aopravdových středověkých monarchiích jako Saudská Arabie.
16. 03. 2012 | 14:28

Franta napsal(a):

Pro mě zásadní kriterium pro přímou volbu:President nesmí být v žádnem případě spjat a napojen na současnou politiku.Nesmí to být dinosaurus.
Příkad: Miloš Zeman
Vazby: Opoziční slouva,poslanečtí přeběhlíci,privatizace MUS,Šlouf atd. Jak by to potom na hradě vypadalo.Navíc by si musel myslet,že jsme hlupáci, kteří si to nechají líbit.
17. 03. 2012 | 13:56

Štefan Pánik napsal(a):

DUCH PRAVDY - V školách jsme se učili o celé řadě nádherných lidí - kteří tomuhle národu dávají dobrý příklad - jak má vypadat morálně vyspělý - duchovně zralý člověk. Z různých vystoupení politiků je jen zjevné - že těmhle našim vzorům - nesahají ani po kotníky - "nespraví střechu a krov - sto barevnejch slov" - ty řečičky co mají na tribunách - konferencích - za předsednickými stoly... jsou jen o egu - jak chtějí mít lepší koryta - větší moc - více peněz... a jen naoko to vypadá - jakoby jim šlo o lidi. Proto již delší dobu vyzývám lidi k duchovnímu setkání - dle slov JEŽÍŠE - tj. v duchu... bez ega... aby tam nebylo možné jakékoli pokrytectví - a tím se přímo na takovém setkání skloubí poznání našich předků - s našim poznáním - a dá se tak jasný impuls k vytvoření skutečně spravedlivé společnosti - posvítí se všude kde je to třeba - vnese se světlo na příčiny nemocí - kriminality - krizí - násilí - korupce - chaosu - bankrotů - válek - a tím se začne vše řešit právě z toho nadhledu - moudře... preventivně se zamezí všem negacím z ega - a budeme částečně ještě my - a především všechny další generace - žít v zdravé - spravedlivé - tvůrčí - radostné... společnosti - AMEN
19. 03. 2012 | 10:31

MARNOV napsal(a):

Čerstvý zážitek při návratu do domoviny: bordel - casino - bordel - casino... Bohužel podobné je to na všech přechodech...
Budoucí Prezident musí jako Batman nejdříve vyřídit Jokera a jeho pohůnky. Stačí si uvědomit proti kolika ukradeným miliardám se má Prezident postavit, aby skutečně reprezentoval... Proto nemůže ba nesmí mít vlastnosti o kterých píšete jako o svém ideálu. Tento ideál není hodný dnešní reality, která každodenně zostouzí a kriminalizuje slušné lidi. Tuhle demokradcii nejvíce hájí právě ti největší lumpové - ve státu bez morálky je to logické.
Vzpomeňme jakých hrůzovlád bychom byli osvobozeni pokud by zůstalo Rakousko Uhersko respektive uspořádání, které bylo Masarykovi nabízeno a které odmítl...
21. 03. 2012 | 22:29

Petr napsal(a):

Milá paní Brixí, nechci Vás podezírat, že jste se již příliš zamerikanizovala. Nicméně český president není ten americký!
Český president musí mít takové vlastnosti a profil, aby se:
1. dobře vyjímal na poštovních známkách
2. dobře vyjímal v televizi
3. měl dobrou dikci při novoročním projevu
4. ohnul se ještě v pase při kladení věnců
5. nepíchl se do prstu při vyznamenávání starců
6. nekradl na veřejnosti.
7. udržel pero a moč.
Ostatní činnosti za něj provádí jeho suita, která jej včas nasměruje. Včetně milostí, cesty do Lán i do zahraničí. Akorát nevím s tím velením armádě, ale to by mu asi včas přestřihli dráty...
22. 03. 2012 | 09:16

Krušnohorec napsal(a):

Jako neposkvrněného a politikou nepošpiněného kandidáta na prezidenta bych viděl politologa a komentátora pana Petra Robejška. Přijde mi, že všechno o čem se kdy zmínil, popsal s nadhledem a velkou mírou intuice takže dokázal do značné míry předvídat věci budoucí. Nevím jestli mu to někdo nabídne a jestli by on sám měl zájem ale já bych ho v prezidentské funkci považoval s právnou personu.
22. 03. 2012 | 13:22

František Krystýnek napsal(a):

Vidím pouze jediného kandidáta na funkci prezidenta - moudrého a lidsky vyzrálého Jaromíra Nohavicu.
24. 03. 2012 | 23:29

Gothart napsal(a):

Tak Klaus chce sidlo za 60.mil.To bude spec.klinika pro tazce nemocne .
A co narode opet zavezt trest smrti ukrizovanim, pro tezke zlocince ?
02. 04. 2012 | 17:27

Gothart napsal(a):

Tak Klaus chce sidlo za 60.mil.To bude spec.klinika pro tezce nemocne .
A co narode opet zavezt trest smrti ukrizovanim, pro tezke zlocince ?
02. 04. 2012 | 17:31

art napsal(a):

"Ale nakolik náš politický system umožňuje osobnostem, které mají dostatečný nadhled, přehled, češství a lidskost, vstoupit do politiky?"

Vstoupit ano. Ale nedostane se tak vysoko, aby mohl začít něco reálně měnit. A pokud ano, tak už mu bude chybět minimálně jedna z vámi deklarovaných vlastností.
04. 04. 2012 | 14:04

Hopej napsal(a):

řekla bych, že ony čtyři vlastnosti pro příštího presidenta by měli mít také voliči, a následně by byl zvolen ten pravý, nový, vážený a ctěný člověk!!!
30. 08. 2012 | 13:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy