Voliče musí zajímat reputace politiků

16. 03. 2013 | 18:19
Přečteno 5453 krát
Dokáže politik zodpovědně disponovat veřejnými prostředky anebo zneužije svého postavení k vlastnímu obohacování na úkor občanů? Zajímavou analýzu předkládá Roger Myerson (nositel Nobelovy ceny za ekonomii v roce 2009).

Myersonova nová studie vychází ze zkušenosti, že mnoho politiků se i v demokratických systémech zaměřuje hlavně na vlastní obohacování. Více než poskytování veřejných služeb a prosazování veřejného zájmu je zajímá rozdělování trafik a získávání vlastních výhod.

Mezinárodní zkušenosti potvrzují, že volby samy o sobě k dobrému politickému systému ani zdaleka nestačí. Navzdory pravidelným volbám trpí také demokratické systémy korupcí a podřízeností soukromým zájmům vlivných jednotlivců a skupin.

Politici mají tendenci ve svých funkcích selhávat. Nové tváře, které mohou ve volbách zvítězit jako výměna za předchozí zkorumpovanou garnituru, často selhávají také. Navíc se ve zkorumpovaném politickém systému objevuje jen málo nových osobností, jejichž hlavním cílem by byly veřejné služby a ne vlastní zbohatnutí. A pokud se tyto osobnosti objeví, volič je může jen těžko rozpoznat od těch ostatních.

Sledujte činy na místní úrovni

Podle Myersona může demokratický systém fungovat dobře pouze tehdy, když stojí na pevných základech místní politiky. Pozice v místních a regionálních vládách testují politiky a poskytují výběr kandidátů do voleb na celostátní úrovni.

Pokud politik dobře obstojí na místní a regionální úrovni, je pravděpodobné, že obstojí i na úrovni celostátní. Pozice v místních a regionálních vládách poskytují příležitosti k drobnému obohacování stejně tak jako k tomu, odvést dobrou práci.

Média a voliči by se tedy měli zabývat především reputací místních a regionálních politiků – a podle jejich reputace je pak zvažovat jako možné kandidáty do voleb na celostátní úrovni.

Očista politického systému tak může začít na místní a regionální úrovni. Zájem voličů a médií o místní a regionální politiku snad přiměje ke vstupu do politiky nové osobnosti a posléze jim poskytne příležitost ke zúročení dobré reputace v celostátních volbách.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavel napsal(a):

Tak si říkám, kde prokázali reputaci na místní úrovni politici Kalousek a Schwarzenberg.
16. 03. 2013 | 18:38

Ami napsal(a):

Zdravím, paní Brixi.
Opět blog, mající hlavu i patu. A skutečně pravdivý. Tak by to mělo být v praxi politiků. Začínat je třeba zdola. Píšte častěji. Snad si to budou pamatovat.
16. 03. 2013 | 18:53

požadujte zavírání na republikové úrovni napsal(a):

Reputace je jedna paní povídala.
Důležité je znát skutečné ČINY politiků.
K tomu je třeba mít fungující společnost.

Kde jsou média závislá na tom, co si o nich čtenáři myslí.
Protože jejich lhaní o politicích se snaží vytvářet ty reputace tam, kde nejsou.

Když čtenáři o médiu usoudí, že je nenapravitelně prolhané, má toto zkrachovat.
U nás bychom si pak ale museli dělat nástěnky na barácích.
No, i to je cesta.
16. 03. 2013 | 18:54

tlačíval zelenejm vrahum napsal(a):

Ben Ami
Snad si to budou pamatovat

Nebo jim to do těch palic natlučeme.
16. 03. 2013 | 18:56

M.Š. napsal(a):

Jo jo,v česku a morácku jsou masmediáni opravdu tou správnou žábou na prameni,která brání skutečné(aspoň zdánlivě)demokracii svou tupou hloupostí...
a česká televize se svým zpravodajstvím toť projev inteligence samé o sobě dosti vypovídající...ale říká se,kde nic není ani smrt nebere,takže zřejmě v této zemi jsme s inteligencí dosti na štíru.Jo takhle co se dá ukrást,zalhat,podvést a jiné skvosty západní civilizace,kterým se nevím proč říká prý svoboda(tedy svobodně okrádat a obelhávat bližního svého),v tom jsme machři,však to potvrdil i novinář Mitrofanov(prý se předpokládá,že si čtenář ke lžím a výmyslům najde správné informace,pak nevím za co berou pisálkové peníze...),stejně tak byrokraté a politici předpokládají,že se lidé budou bránit jejich zlodějským úmyslům avšak se pojistili ve formě přijatých zhovadilých zákonů a poslední instancí je podělaná justice,která to děvka sama neví jakému pánovi má sloužit.
Když se podíváme na politickou scénu,tak zasedající socani,ojínění zbytky plynu v plynojemu,jistě nejsou žádnou zárukou zářných zítřků a o údajných pravičácích nemá cenu diskutovat,toť ostuda sama již po dvě desítky let a jejich strmý pád je důsledkem všeobecné pitomosti a hlouposti,a stát a společnost spolehlivě upadající mezi rozvojové země...asi nezbytnost,vzhledem k úrovni ovčanstva.
16. 03. 2013 | 19:32

Jenda napsal(a):

Jednoduché a pravdivé.
16. 03. 2013 | 19:42

Baba Jaga napsal(a):

To: autorka
Studie jsou bezesporu hezká věc, ale nejlépe doložené konkrétními příklady. Ve Vašem blogu z naší české a moravsko-slezské kotliny.
Jistě se tu někdo takový, kdo prošel místní a regionální politikou a uplatnil se posléze i v té celostátní, kde nezměnil své postoje, najde. Mě právě nikdo nenapadá, ale také se touto problematikou nijak nezabývám.
16. 03. 2013 | 19:44

Nejčtenější články autora napsal(a):

Kde jsou soudruzi? Ještě zvrací v Ostravě ?
16. 03. 2013 | 20:24

Maxi napsal(a):

Případ první. Regionální politik vytuneluje obec. Na účtu zůstane 650 Kč. Zkoprnělí občané ještě ani teď nevěří. "My ho léta známe, to není možné".

Případ druhý. Hospodařil "dobře". Až dva roky po jeho odchodu do centrální politiky se zjistí, že díky neskutečným smlouvám s firmou opravující kanalizaci končí obec v zadlužení z kterého se již vlastními silami nevyhrabe..

Případ třetí. Obecní zastupitel Franta je prost skandálů. Má plnou důvěrů občanů. Ve skutečnosti Franta přijde na to jak se na úkor obce obohatit, ale protože je o přírody zbabělý, bojí se svůj plán realizovat. Po vstupu do vysoké politiky je mu vysvětleno, jak na to s minimem rizika.

Vše je o tom, že
- zákon o svobodném přístupu k informacím úřady nesankcionuje
- smlouvy s privátními subjekty jsou tajné
- občan nemůže jednoduše zajít na úřad a svého voleného zástupce
si zkontrolovat.
16. 03. 2013 | 21:11

Carlos V. napsal(a):

Inu, reputace je věc důležitá. Velice důležitá.

Pakliže ale ČSSD vytáhne pro mě 38% zdanění, pak mi bohužel asi nezbyde volit politiky bez reputace, kteří mi proti svým slibům zvýšili daň už teď, ale nehrozí mi takou zlodějnou z mé kapsy.

Jde o volbu menšího zla - a špatné lhavé pravicové strany šáhnou do mé kapsy méně než levice. I kdyby tato levice nekradla a nelhala (o čemž stejn pochybuji), pak mě pravice vyjde stále mnohem levněji.

ČSD začal mobilizovat sama proti sobě. Nejen ty s vyšším příjmem, ale i všechny ty, kteří by jednou takového příjmu dosáhli. Smutné, když má vládnout liga neschopných a neúspšných.
16. 03. 2013 | 21:27

elix napsal(a):

Straučné a jasné, za což vám patří díky. Mohlo by to i snad i fungovat, má to ale jednu malou podmínku. Tou je, že voliči by při volbách museli politikům vyplácet spravedlivě podle jejich zásluh. Mám pocit, že v současnosti se voliči rozhodují spíš víc podle nějaké své ideologie (cosi jako své převážně emotivní přesvědčení) a nedokáží to těm "profláknutým" politikům alespoň trochu spravedlivě spočítat. Důvod proč sem o tom píšu je ten, že při takovémto nastavení pravidel nemají ti úspěšnější z krajů, měst a obcí prostě šanci se dostat nahoru do celorepublikového vedení. Na nejvyšší úrovni pak prostě hrají jen ti s "hroší kůží" a "býčí šíjí" a ty ovědčené tváře ze zdola si mezi sebe jen tak nepustí.
Jednu věc musím ale ještě dodat. Ono "spravedlivé vyplácení" (komukoliv) je nanejvýš ošemetná věc a mělo by se jím příslušně šetřit (jen když je to opravdu k něčemu). Tedy alespoň pokud zrovna nevyplácíme sami sobě - zdravá míra sebekritičnosti je totiž vlastnost velmi milá, že? :))
16. 03. 2013 | 21:35

malalaj napsal(a):

při sledování sjezdu oranžových komunistů mě chytilo nepřetržitý blití. estebácko-odborářská vyžírka falbr opěvující chegevaru, vychlastanej mozek mládek hrající si ekonoma a chystající se zlikvidovat podnikatele a přivest republiku k 20% nezaměstanosti. takže po volbách návrat k socialismu. socani rozbijou a prožerou to poslední málo, co tady ještě funguje, jak je jejich zvykem. a samozřejmě se budou celou dobu vymlouvat na ODS.
16. 03. 2013 | 21:56

Dumpling napsal(a):

malalaj)

Svatá pravda. Naštěstí pravice takticky zlikviduje podnikatele ještě před příchodem oranžových k moci a k rozkradení jim vůbec nic nepřenechá. Bude to takové Pyrrhovo vítězství. Nezaměstnanost ještě před volbami klesne na nulu, neboť se dá očekávat všeobecné zavedení nucených prací (takzvané Drábkovy-šiškovy brigády kapitalistické práce), které budou bezplatně vykonávat všichni obyvatelé, kteří se nebudou moci vykázat partajní legitimací TOP nebo STAN.
16. 03. 2013 | 22:21

Al Jouda napsal(a):

O reputaci politika musí psát svobodný a nezávislý tisk ! Dobré by byly také povinné psychotesty :))))
16. 03. 2013 | 22:22

MA-FU napsal(a):

Milá paní Brixi
Co říkáte na páně Mládkův návrh-38% daň podnikatelům,když vyhrají volby?? To už bude ta "spálená země"? To se tedy vymkne z rukou i těmhle budovatelům.
Proč jste nekandidovala na prezidentský úřad?? věřím stále,že by byl Váš úspěch zaručen-škoda.
16. 03. 2013 | 22:39

ZdeněkJ. napsal(a):

malalaj
"socani rozbijou a prožerou to poslední málo, co tady ještě funguje, "
Co to melete za komunistické řeči, Nečas pravil, že tady funguje všechno.
16. 03. 2013 | 22:44

Hasan Nasralláh napsal(a):

Hovene alias malalaji
Koukám, že čím tě táta udělal, tak tím si také zůstal...
16. 03. 2013 | 23:14

malalaj napsal(a):

zdenek j
máme jednu z nejnižších nezaměstaností ze zemí EU. to je dle meho nazoru duležitější než to, jetli ekonomika roste o pul nebo dvě procenta. deficity rozpočtů se v době krize stabilizovaly. samozřejmě, že blbci tohle nedokážou ocenit ani domyslet. neskáču ze současné vlády radostí, ale ze slibů sockomančů jdou na mě mdloby. pravda je taková, že socani nenabízejí žádné řešení. zvyšování daní, rušení poplatků....připomíná to sliby soudruha holanndeho ve francii. bohatým vezmem, chudým dáme...všichni budem mít hovno. klasickej socík. francouzká ekonomika jde ještě více do řitě, nezaměstnanost se zvyšuje, podnikatelé utíkají z francie. samozřejmě, že sockomunisti budou tvrdit, že "napravují škody" po pravicových vládách. oni moc dobře vědí, co mají hlupákum říkat.
16. 03. 2013 | 23:21

Carlos V. napsal(a):

hovene, jo, jedinym, ale velcie dobrym argumentem pro volbu programu ODS ci TOP09 je program CSSD.

Je to bida, kdyz musime volit ze ohromnych zel, nabizenych nasi politickou scenou. Ale CSSD se vskutku zasnazila, vycenila zuby, vytahla drapy a pomohla ODS/TOP09. Ach jo.
16. 03. 2013 | 23:30

malalaj napsal(a):

carlos,
souhlas. po ostravskem 30 sjezdu KSČ platí, že vždycky může být ještě hůř. doufám, že se lidi probudí a ODS se zvedne z popela. jinak panbuh s českem....
16. 03. 2013 | 23:44

miliardář mládek dokončí, co gumař napsal(a):

načal

Carlosi, vám nezbývá, než jít s Kalouskem až k branám pekla.
16. 03. 2013 | 23:52

Pichlavý napsal(a):

Carlos V., MA-FU,

Proboha, vy patříte taky k těm co měsíčně kradou půl milionu či víc? Těch 38% se platí až z částky, která je nad určitým prahem, pravděpodobně něco jako 10násobek průměrného platu. A to mají jen, kteří mají buď monopolní postavení na trhu anebo příjmy získávají podvodem.(Určitě nikdo nepracuje 20x tolik jako průměrný člověk.) Poctivému podnikateli záleží na tom, aby fungoval právní systém a veřejné služby, záleží mu také na DPH, ale nejvyšší sazba progresivního zdanění se ho netýká.
16. 03. 2013 | 23:54

Carlos V. napsal(a):

Pichlavý : mýlíte se. Podle programu CSSD - viz http://www.cssd.cz/program/program-podle-vas/danova-reforma/
chce CSSD dan 38% pri prijmu nad 100 tisic hrubeho.

Je clovek s takovym prijmem zlodejem ? Opatrne, jsem vztahovačný ;-)
17. 03. 2013 | 00:03

Luba napsal(a):

Když funguje s politiky spřátelený tisk na regionální úrovni, a zlodějským zastupičům správné víry tak leccos projde, možná, že na té celostátní budou hlídací psi demokracie ostražitější :)

Obávám se, že koncept paní Brixi v ČR příliš nezafunguje.
Její očekávání jsou nerealistická. Lidi nabytá moc mění a korumpuje. Voliči volí mediální obraz kandidáta, protože jako člověka ho nemají šanci poznat.

Dojmy by bylo dobré korigovat sociopsychologickým výzkumem, ale kde sehnat pravdomluvné respondenty-politiky? Že ano?

Zajetý systém všem stranám náramně vyhovuje.
Na sjezdu ČSSD byli opět zvoleni ti "nejlepší z nejlepších", kteří těm nápaditým, schopným a poctivým (jsou-li jací) překáží cca 20 let.

Beznaděj ...
17. 03. 2013 | 00:05

Luba napsal(a):

... ovšem, žvanit se za ta předlouhá léta v Parlamentu naučili náramně! To se musí nechat ...

V tom je nějaký dělný krajánek z venkova nepřetrumfne.
Natož ve šplhu a v intrikách ...
17. 03. 2013 | 00:22

revoluce stojí kdesi za dveřmi napsal(a):

Radši si nakupte vyřazené padesátosmičky, dokud jsou.
Napomádovaný saxofonista Greenspan ve Forbesu navrhuje zrušení Fedu.
A čínští soudruzi ve svém alternativním thinktanku testují ohlas na myšlenku, že by nerostli o 10% ale o 0.
17. 03. 2013 | 00:40

pavelzlamal napsal(a):

Projev Jana Mládka na sjezdu ČSSD mě celkem pomohl v rozhodnutí, jak budu postupovat za cca rok při volbách do PS. Poprvé v životě sáhnu pro lístek KSČM. Slyšet mluvit tohohle přeplacenýho poděsa o tom, že obecně jsou OSVČ paraziti (když je řada lidí v téhle kategorii z donucení!), z toho se mi obrací kufr.
A paradoxně zároveň tahle moje volba vyhoví nabádání paní Brixi, abych sledoval a rozhodoval se podle konání politiků na místní úrovni. Vnitřně mě to snad ani netěší, ale je to bohužel jediná reálná cesta.
17. 03. 2013 | 06:19

Georg napsal(a):

Problém je, že místní politici nejsou vůbec zodpovědní za své činy a neručí svým majetkem za svá rozhodnutí. Proto mnoho starostů potají vytuneluje obec a nic se mu nestane. Možná by stačilo, aby se pod každou smlouvou v obci museli ze zákona, podepsat alespoň polovina zastupitelů, jinak by smlouva nebyla platná.
17. 03. 2013 | 07:06

MJ napsal(a):

Očista může začít jen s dobrými a právně vymahatelnými zákony, reputace je málo. Lidé často neuhlídají ani své partnery, představa, že někdo může uhlídat obecní radu, poslance nebo vládu, je vzdálená realitě. To může jen dobrý zákon. Problém je, že málokdo má zájem na vytváření takových zákonů.
Tento týden mě zarazilo vyjádření B. Polívky, když řekl, že projekt farmy v Olšanech zkrachoval, ale on v žádném případě ne. A zřejmě má pravdu. Naše zákony jsou takové.
17. 03. 2013 | 07:35

aga napsal(a):

To snad není pravda, ekonomický nositel Nobelovy ceny učinil převratný objev, že ekonomie i politika by fungovala pouze tehdy, kdyby byli ekonomové a politici slušní lidé. A překvapivě zjistil, že v "demokratickém" kapitalismu, kde je hlavní modlou zisk, se i politici zaměřují hlavně na vlastní obohacování. A paní Brixi nás tímto naprosto převratným poznatkem obohatila, aby to ovšem zároveň hodila na hlavu lidem, kteří špatně sledují místní politky.

Houbeles, paní Brixi, ta ryba smrdí od hlavy, utnete jí na místní úrovni jednu hlavu, a vyraší dalších deset. Ten systém funguje jak švýcarský hodinky, a má to posichrovaný tak, že demos si už ani neškrtne.
17. 03. 2013 | 08:02

Baba Jaga napsal(a):

To: autorka
Pokud dosud pracujete ve Světové bance, napište nám někdy, prosím, o její reputaci. Možná i o tom, kolik ročně stojí její provoz a kdo a jak její činnost dotuje. Má ve světě dobrou pověst, nemá... Ručí tam někdo za svá rozhodnutí? Zrušit by ji pravděpodobně mohly státy, které ji založily.
Názory autorky mi připadají naivní, podobné řečem představitelů Pozitivní revoluce. Žádný z nich asi ty zkušenosti a reputaci za život "zezdola" nemá, ale teoreticky umí vyřešit úplně všechno.
To mě tak napadlo po tom, co jsem si početla zdejší úvahy o socdemácích. Jejich jednání jsem nesledovala, stejně se tam asi nic nového neudálo, když si znovu zvolili téměř stejné vedení.
17. 03. 2013 | 08:03

aga napsal(a):

PS

Jediným kladem blogu shledávám to, že netvrdí, že je vlastní obohacování politiků výlučnou záležitostí zaprděné české kotlinky a jejich čecháčků, kteří si neumí vládnout sami - když už i nositel Myerson přiznává, že je to inherentní vlastností demokratického systému jako takového.
17. 03. 2013 | 08:06

Občan napsal(a):

Ekonomové už napsali hromady studií, za ekonomii bylo uděleno 44 cen Švédské národní banky (pseudoNobelova cena za ekonomii) a systém se zhroutil. Přesto, nebo právě proto?

Reputaci si lze vyrobit, koupit - proto SI politici i mocenské skupiny vydržují "sdělovadla". Místní i celostátní. A co dokáží místní politici, to nám dostatečně předvádí STAN, prostituující s TOP 09; v jiných zemích to nejspíš nebude o moc lepší.

Přímé demokracie se politici i mocenské skupiny bojí jak čert kříže; jenže přímá demokracie je asi jediný způsob, jak SI skutečně spravovat své věci na občanském principu. Co s tím? Prosadit si přímou demokracii násilím? Možná to nakonec jinak nepůjde.
17. 03. 2013 | 08:17

Ládik!!! napsal(a):

Tak jsem mládkův parazit a budu platit 38% daň z příjmu...
Nezbývá, než pracovat se základem daně.
Skeptický - tohle je krunda?
17. 03. 2013 | 08:24

Hasan Nasralláh napsal(a):

pavelzlamal

Zdravím po ránu Pavle. Jsem nejen úspěšný OSVČ už 23 let, ale také majitel firmy (právnická osoba), takže vím celkem dobře jak to všechno je a vo co gou! Z praxe vím, že když se dva hádají, často pravda nebývá jen na jedné straně, ale někde uprostřed! K výroku Mládka bych měl tento názor. On řekl v podstatě pravdu a takový je reálný stav, ale řekl jen a) a už ne b). OSVČ tedy fyzické osoby opravdu přestaly už asi 5 let téměř odvádět přímé daně a pokud mám správné info, tak to dělá za rok něco kolem 8-10 mld.Kč. To zase není tak významná částka pro státní rozpočet. Jenže je třeba říci také i b). Celá řada OSVČ, těch co jsou plátci DPH, tuto nepřímou daň odvádí. A jde o velmi slušnou částku v řádu desítek miliard Kč. Nic jim také nezbývá a hrát si s falešnými fakturami je cesta do krimu, málokdo si to dovolí. O sobě nebudu mluvit, ale třeba můj kamarád, který má malou stavební firmičku a zaměstnává po léta několik lidí, má obrat cca 10 mil.Kč a každý rok odvádí státu cca 1-2 mil.Kč. Nyní po zavedení přenesení daň. povinnosti u DPH je to trochu skryté, peníze odvádí ten druhý plátce DPH, ale pořád to pro stát je slušný zisk! Rovněž je třeba si uvědomit, že soukromníci to se sháněním práce nyní nemají vůbec lehké a je třeba ocenit, že neotravují stát, nic od něj nechtějí a téměř vůbec nemarodí a našly by se i jiné zajímavosti! Zajímavé však je, že stát a do toho patří i období vlády ČSSD neumí vybírat peníze třeba od asiatů, kteří jen šmelí a podvádí (tedy velká část).
Jen vietnamská komunita odvádí domů ročně legálně cca 5 mld.Kč, ale ztráty na neodvedených daních tuto částku podle odborníků kopírují a činí 6 mld.Kč ročně. A to se nezmiňuji o Číňanech a ostatních podnikavců z Asie. A to mě doslova sejří! Navíc do soukromníků se naváží skoro každý úředník, který má do zadele díru! Sám jsem byl loni dvakrát na kontrole (švarcsystém aj.) Jinak, abych nezapomněl, ČSSD má na svědomí tunel s fotovoltaikou a bude to díra, pokud se to nezmění dosahující téměř 1000 mld.Kč! Už několik let stát totiž dotuje el.energii 12 mld.Kč a od občanů a firem šlo třeba loni 44 mld.Kč!!! Tak tohle mohl tady nastavit jenom diverzant nebo někdo kdo má mdlý rozum nebo kdo slepě jako hlupák aplikuje naprogramovanou likvidaci Evropy prostřednictvím EU, která je přímo nasáklá jistým etnikem co nemá rádo fyzickou práci, ale rádo se skrývá ve finančních institucích a hlavně tam kde se nic nevytváří! U nás se jim také daří.

Myslím si ovšem, že toto téma je zavádějící, problém této země je samozřejmě zčásti na straně výběru daní, ale není zásadní, zásadní problém je ten, že stát vůbec, ale vůbec neumí s vybranými a i ostatními získanými penězi (dotace, pojištění aj.)zacházet! Tam je zakopaný pes. Kdyby totiž se udělal v hospodaření státu pořádek a výdaje by byly nastaveny optimálně s nejvyšším stupněm efektivity a umenšeni všichni paraziti přisátí na erár, tak by naše zem byla během snad 2-3 let s mírně přebytkovým rozpočtem a mohla by konečně začít splácet neustále rostoucí dluh, který dnes činí 1700 mld. Kč! A takhle mohou hospodařit jenom nejblbější sedláci z vesnice, jak by řekl klasik nebo je to záměr politiků a spol.!
Pokr.
17. 03. 2013 | 08:26

Hasan Nasralláh napsal(a):

Dokončení:

ČSSD určitě vyhraje příští velké volby díky naprosto hloupé a diletantské ekonomické politice pravice. O tom není pochyb. Jestli se jim podaří sestavit vládu nad 101, tak budou mít před sebou celou řadu velmi obtížných úkolů. Samozřejmě by měla být nastavena progresívní daň v intencích většiny západních zemí, ale měli by si chlapci uvědomit, že to nesmí přehnat a jak jsem četl, plánují 21%
u DPPO a až 38% u DPFO. To se mi zdá jako chyba, nebudu to tady rozebírat, na to není prostor, ale měli by se soustředit a hlavně na zacházení s penězi státu na výdajové stránce. Tam je 70% všech problémů, a vím o čem mluvím. Zjistit třeba jak je co předraženo např. u výstavby dálnic a silnic jde, existují na to komparativní srovnávací způsoby vyhodnocování ekonomických procesů.
No a i za vlády ČSSD se předražovaly stavby dálnic aj. Takže, nedělám si zase velké iluze, ale rád bych byl překvapen. Po tom co tady předvedli Nečasové, Drábkové, Kalouskové, Topolánkové, Vondrové, Parkanové, Kopřivové a spol. už toho bylo fakt dost, tahle země a tenhle stát potřebuje vhodit ručník do ringu, nebo bude brzo r.s.c. či dokonce za čas k.o.!
P.S.
Už koukám nalezli mozci EU recept jak zadluženou zemi "udělat" finančně kosher. Do Kypru pustili na terminálech bankovních serverů vydatlované na klávesnicích fiktivní fiat peníze (10 mld.€) a zároveň lidem naráz sebrali 7% vkladů a majitelům velkých účtů 10% (většinou to jsou vytuněné finance a i od nás)! Jo, tak takhle bude probíhat scénář i ve více zemích EU. Samozřejmě jistá skupina lidí od peněz bude zase uchráněna! A tak to má být a tak to bude! (-:

Pěkný den!
17. 03. 2013 | 08:27

Hasan Nasralláh napsal(a):

pavelzlamal

Trochu jsem se u popisu placení daně u mého kamaráda do toho zamotal. On neplatí z obratu firmy 10 mil. Kč firmy skoro žádné přímé daně, ale hlavně platí nepřímé tj. DPH. To na vysvětlenou. Sorry!
17. 03. 2013 | 08:41

Kelt napsal(a):

Z vlastní praxe a ze zkušeností přátel a známých je situace následující.
OSVČ-řemeslník opravující,čí závádějící Vám v bytě elektřinu,vodu,plyn el.spotřebiče atd.jen tak mezi řečí se zeptá s DPH,nebo bez faktury?
A jelikož ho zejména v menších městech znáte,tak ušetříte těch 21%/rekonstrukce bytu nás takto přišla o 40 tis.Kč levněji/s vědomím,že pokud budete něco reklamovat,tak to opraví.
OSVČ je v ČR přes 900 tisíc,na daních z příjmu zaplatí ročně něco okolo 3 mld.Kč!!!!!!!!,na zdr.a soc.pojištění platí tak zhruba polovinu,co zaměstnanec.
Že ten náš známý,co nám rekonstruoval byt postavil dvě vilky po zhruba 15 mil.Kč je druhá věc-nezávidím mu je-nežijeme si také špatně.
Ale-neplatit daně je národním sportem a tací/i jako já/to podporují tím, že nevyžadují daňový doklad.Ta motivace je v tom,že při pohledu na miliardové rozkrádačky veřejných prostředků pod přísným dohledem této vlády to jeví jako zcela v pořádku.
A že místo stovek miliard dividend odcházejících do zahraničí by něco mohlo zbýt i pro SR dle vzoru Slovenska není od věci.
Ale první,co musí nastat je pořádek tam "nahoře"a nastavit spravedlivý daňový systém a zejména daně VYBRAT/efektivní výběr je tak na 70%-MF eviduje cca 150 mld.nezaplacených daní/a ZÁSADNĚ zabránit jejich masivnímu rozkrádání ve výši dle mnoha odborných shodných odhadů ve výši cca 100 mld Kč ročně,což je shodou okolností částka,kterou ročně zadlužuje Kalousek tento stát.
17. 03. 2013 | 09:12

Ládik!!! napsal(a):

Kelte -
to funguje lépe z druhé strany - nabídku "bez faktury" učiní mnohem častěji objednatel - i soudce, policajt, úředník FÚ nebo zastupitel (ten běžně). Řemeslník nikdy neví, s jakým člověkem jedná (pokud to není známý) a zpravidla není tak blbý, aby se o způsobu platby bavil jako první. A výše platby "bez faktury" není v případě plátce DPH jen bez DPH, ale méně - často až polovina ceny s DPH. Když "bez faktury" - tak se přece neodvádí daně!! - platba je potom i bez ostatních daní.
17. 03. 2013 | 09:26

Ládik!!! napsal(a):

ještě větu -
zateplení "bez DPH" se dá pořídit levněji, než s dotací ZÚ.
17. 03. 2013 | 09:27

Hasan Nasralláh napsal(a):

Kelt

Pane kolego, s těmi čísly opatrně. Z počtu 900 tis. OSVČ je ve skutečnosti tak 1/3 skutečných živnostníků co dělají svoji činnost "na ostro". Zbytek je tzv. přivydělávačů ke svému zaměstnání apod. Spíš bych měl obavy, aby jsme se tady nepožrali navzájem na téma, že OSVČ neplatí přímé daně a ta "ukradená" a nepřiznaná částka může být jak jste uvedl cca v řádu 5 mld.Kř ročně. Víte, to je tak 10 km nové dálnice či spíše 5 km někde u obchvatu Prahy či u Budějovic. Navíc jsem uvedl dva faktory, na které se zapomíná, téměř všichni větší OSVČ tj. ti co jsou plátci DPH (obrat nad 1 mil.Kč) platí bez diskuze tuto nepřímou daň a ta částka je opravdu velmi vysoká! Kdyby totiž tito OSVČ vypadli za hry, tak nejenže stát přijde o tyto finance, ale bude muset těmto lidem zaplatit z pozice nezaměstnaných či předčasných důchodů.
Navíc jak jsem uvedl, všichni skuteční OSVČ, moc nemarodí, nemohou si to dovolit a navíc by dostali na marodění od státu směšnou částku. Samozřejmě na straně OSVČ je možné leccos vylepšit, ale kardinální problém tohoto státu nejsou OSVČ, to ani náhodou. Problém a ten zásadní je ve výdajové stránce státu, tam se špatně hospodaří a rozkrádá za bílého dne a diskuze o OSVČ jsou jenom zavádějící. Toto téma by se mělo řešit až jako podružný problém, o zásadních problémech se tady nemluví.
Mějte se a světu mír! (-:
17. 03. 2013 | 09:27

Twist napsal(a):

Paní Brixi, nejen jak se chovají, ale s kým se stýkají, či dokonce kamarádí. Pokud je politik čistý jako sklo a kamarádí se s Dalíkem, Šloufem atd. nevím, nevím. Na místní úrovni si politik kamarády z opozice nevybere a když, tak velmi vzácně. Na vysoké úrovni mě zajímá, kdy a kde spolupodepsal Nečas Klausovu amnestii. Zamete to i pan vrchní státní zástupce pod koberec? Nebo mu v tom pomohou pravičáci v Ústavním soudu?
17. 03. 2013 | 09:36

fikus napsal(a):

když ty 4 roky je tak dlouhá doba a paměť je tak krátká..
17. 03. 2013 | 09:46

Miluna napsal(a):

Mate pravdu, jenze cesti VOLIci nemysli a jednaji pudove.
17. 03. 2013 | 09:59

Kelt napsal(a):

Hasan Nasralláh,
neměl jsem v úmyslu aby vyznělo tak,že za "všechno mohou"OSVČ,to by bylo nepochopení.
Málo jsem zdůraznil a to mne mrzí dva aspekty:
1/neefektivní výběr daní z příjmu u práv.osob ve výši, jak svého času uvedlo MF.Oproti předpisu se vybere tak těch zmíněných 70% a to zejména z titulu stovek výjímek.To je v rukou MF a vlády a proti zájmům lobbistů.
2/placení daní v "daňovývh rájích",čímž přichází SR o desítky mld.Kč
Na tyto vyčůránky by si měl stát posvítit-proč?
Firmy,které zde vyrábějí,či obchodují,ale neodvádějí daně,tak využívají služeb státu placených těmi,kteří-které zde daně platí./policie,soudy,školství,zdravotnictví,infrastrukturní sítě atd./
Tyto firmy PARAZITUJÍ doslova na státu.
Zde by byla na místě jednorázová kontribuční daň pod hrozbou ztráty majetku ve výši rozdílu nominále stanovené daně tam a zde.
17. 03. 2013 | 10:05

Pavla2 napsal(a):

kelt: Nejsem účetní, ale pochybuju, že zaměstnanec platí dvakrát více soc.a zdrav. pojištění než OSVČ. OSVČ při výdělku třeba 13tis. měsíčně zaplatí necelé 4 tis.na tyto odvody. Zaplastí i tehdy, když nevydělá skoro nic. Může se stát, doba je zlá. Zaměstnanec takovou částku určitě neplatí. Velkou část za něj platí zaměstnavatel. Že ten zaměstnanec si na to musí vydělat, je věc jasná, ovšem nikdo se neptá, jestli si na to vždy opravdu vydělá, když má firma problémy např. s odbytem. A odvody se platit musí pořád. Socani si myslí, že vyberou více peněz, jenže každý podnikatel se bude takové dani bránit třeba tím, že si radši do firmy nakoupí více zboží, více majetku apod. Ty větší půjdou podnikat jinde. A z čeho žije stát, ze státních úředníků a nezaměstnaných, kteří si právě toto zdanění moc přejí, asi těžko. Místo toho, aby se šetřilo právě ve státním, tak se zase budou okrádat ti, co poctivě dělají. To je jediné, co socani umí. Místo aby slibovali, že se podívají na státní zakázky, sníží stavy úředníků, nebudou vyplácet nehorázné odměny, tak prostě zase jen zvýší daně. To je nejjednodušší a pro mnohé dostačující slib.
17. 03. 2013 | 10:28

Kelt napsal(a):

Ládík!!!,
nejsme v podstatě v rozporu.
Chci věřit tomu,že pokud by se vládě podařilo udělat pořádek zejména u "sebe",tak by mohla tvrdě vyžadovat pořádek i "dole" a ti "dole"by to akceptovali.
Ale nemohou chtít od těch "dole",aby řádně a v plné výši platili daně a odvody,když dnes a denně vidí,jak vláda nečinně /a někdy s její plnou podporou/přihlíží rozkrádání veřejných peněz-klasika Lesy ČR.
Kdy vláda ignoruje nálezy NKÚ , "svodky"BIS a podepisuje rukou Nečase abolici pro největší zloděje v tomto státě.
17. 03. 2013 | 10:30

SuP napsal(a):

Kelte -
Mimochodem takovej Mládek nechápe, že když OSVČ platí nízké odvody na důchod, počítá s tím, že ho bude mít malej. Proto se snaží během života nainvestovat do něčeho rozumného. Ale co je jakému Mládkovi do toho? Chodí si snad OSVČ pro peníze na ÚP? Na zdravotní taky platí míň. Ale copak může marodit? A že platí nízké DPFO? To platí všichni nízkopříjmoví.
Ale máte pravdu v tom cedníku. Jsme v situaci, kdy je potřeba začít díry zalepovat a ne se snažit zvýšit průtok. Obávám se, že druhé pásmo 38%, které se týká hlavně státem placených úředníků a zaměstnanců, přinese buď kulové, nebo bude bohatě kompenzováno zvýšením platů, jak již bylo mnohokrát předvedeno.
17. 03. 2013 | 10:34

jura napsal(a):

babab jaga Gazdík? CHACHAHCÁ
17. 03. 2013 | 10:37

SuP napsal(a):

Hlavně že sosani ječeli kvůli zvednuté DPH, jak podváže poptávku. A teď ji nesníží, ale k tomu ještě přidají DPFO 38%. To se teda nastartuje ekonomika! Aby vono nás to neušlapalo.
17. 03. 2013 | 10:38

Kelt napsal(a):

Pavlo 2,
údaje,které zpochybňujete jsou veřejně přístupné-stačí si je najít na stránkách MF.
Stát všude a vždy"žije"jenom z daní a odvodů.
Tento stát systémem daní a jejich užitím se blíží bálkánským poměrům.
Pro nás by měly být vzorem hodným následování systémy praktikované ve vyspělých zemích,jako jsou např.Rakousko,Německo,Dánsko,Švédsko a další a ve všech těchto zemích nevládnou"socani".
Zbavte se ideologických klišé a protože to,co nám zde tlučou do hlav Nečas s Kalouskem prostě nefunguje-ČR je toho učebnicovým příkladem.
17. 03. 2013 | 10:40

zemedelec napsal(a):

Pane Hasan Nasraláh.09:27
Výborné.
Pane Kelt.10:06
Teď jste to napsal dobře.
Jak se to lidově řekne,mld se rozhazují a pak musí po korunkách od občanů vybírat.
17. 03. 2013 | 10:46

sladký napsal(a):

SUP- to že snižování jednou nastavené DPH je kontraproduktivní je dávno známo.Obchodník nesleví a získanou částku prostě přičte k marži.
17. 03. 2013 | 10:48

Sladký napsal(a):

Údajně máme nejvíc OSVČ v celé EU. Takže-pokud jich ubude, přiblížíme se normálu.
17. 03. 2013 | 10:49

Kelt napsal(a):

SuPe-jak se říká:dočahukla.
Proč Kalousek nesníží spotřební daň na naftu,když je evidentní,že všichni mezinárodní přepravci tankují mimo ČR a tím stát přichází o stovky milionů korun-zeptejte se ho.
K té DPH.
Nevím proč Vám to píši,když při Vaší inteligenci to musíte vědět sám.
Snížením DPH by se zvedly pouze obchodní marže,nic více,nic méně. Český trh je rozdělen mezi nadnárodní globální sítě a snížení DPH by vedlo pouze k vyvedení zisků mimo ČR.
Škoda,že to neustálé zvyšování DPH vedlo pouze k prohlubovaní recese,která je zde již druhým rokem jako v jediné,ze sousedních zemí.
17. 03. 2013 | 10:53

zemedelec napsal(a):

Paní Brixi.
Tohle je opravdu vzácné téma.
Jenomže voliči mají k různým informacím špatný přístup.
Tak uvedu jenom jeden problém,který je podceňován a to"zneužití informací v obchodním styku",který provází už od starostů,všechny víš až po předsedu vlády.
17. 03. 2013 | 11:11

malalaj napsal(a):

sladký,
ano, pokud čssd zvedne OSVČ daně, tak ti se na to vys...ou, protože většina z nich sotva přežívá a pujdou na pracovní úřad. takže máte pravdu soudruhu, posune se to k socanskemu normálu. i ta nezaměstnanost u nás nakonec bude socansky a evropsky normální. v řecku už mají 26%. na slovensku zatím jenom 16%.
17. 03. 2013 | 11:13

marxík napsal(a):

Sladký kelt
Snížením DPH se nesníží konečné cena pro spotřebitele? V dobách krize poptávky?
To jako byste říkali, kolegové, že základní tržní vztahy nefungují.
Pozor na to , to neříkali ani komunisti.
To je jenom základní socanský přístup. Něco jiného říkat a něco jiného dělat. Že to na mnohé z vás stačí, je zcela zřejmé.
17. 03. 2013 | 11:22

Kelt napsal(a):

marxíku,
stejná otázka jako na SuPa.
Proč nesníží Kalousek spotřební daň na pohonné hmoty?
Ono něco jiného jeho ideologie a něco zcela jiného je realita.
Pokud se pamatuji,tak současná pravice šla do voleb s dominantním heslem nezvyšování daní a tím dosažení prosperity.
Kde jsme?V pr...i a máme nejvyšší DPH v Evropě.
17. 03. 2013 | 11:33

pavelzlamal napsal(a):

To Hasan Nasralláh,
i já Vás zdravím a v podstatě lze souhlasit s tím, co píšete, pane kolego (rozložení výběru daní, asiati, kiksy ČSSD - o tzv. pravici není třeba mluvit, ta se odvařila sama na léta). Ať ten erár za rok převezme kdokoli, tyhle věci musí řešit, přenastavit systém, neb zatím je to tady stairway to hell....
17. 03. 2013 | 11:41

SuP napsal(a):

Sladký Kelte -
Nemluvím o spotřební dani za naftu. To už hoši posrali a těžko se to optimálně napraví. Nicméně zvýšení DPH mohlo trochu napravit nerovnováhu výběrů DPFO, kdy velkými odpočty (slevami na dani)extrémně narostla skupina lidí, kteří žádnou daň z příjmu neplatí. Jestli jsou 2 pásma, nebo jedno uprostřed, je docela jedno. Měnit to zpátky dolů by opravdu nic nepřineslo, zdražení by zůstalo a vybralo by se míň daní.
Jenže když už JE zvýšená DPH, měly by se snížit daně z příjmu a tím by se to DPH kompenzovalo lidem, zvlášť těm, kdo už daň z přímu platí. Lidi by víc utratili, státu by se to vrátilo v DPH, nula od nuly by pošla, ale lidi by nebyli nasraní, což by je motivovalo k lepšímu výkonu.
Mimochodem teď na Primě Sobotka mluvil, jako by potkal nějakého kamaráda, který mu konečně po 20 letech začal vysvětlovat, jak to podnikání a danění funguje.
17. 03. 2013 | 11:42

Pavla2 napsal(a):

kelt: Říkám, že nejsem účetní, ale co jsem kdysi viděla výplatní pásku od nejstaršího syna, tak měl výdělek čistý asi 12 tis. a odvody na SP a ZP dělaly pár stovek. Zbytek platil zaměstnavatel. Já jako OSVČ, ikdyž bych vydělala při chudších měsících třeba 5 tis., tak musím ty 4 odvést. A nedostanu žádné přídavky na děti, žádný soc. příspěvek, žádný příspěvek na bydlení. Já si nestěžuju, to vůbec. Člověk má podnikat tak, aby se mu to vyplatilo. Ale vidím, jak i někteří podnikatelé jsou na tom bídně, protože jim druzí neplatí, ale to úřady nezajímá. Když budu mít jako autodopravce náklad na měsíc 150 tis., musím čekat 90 dní, než mi další firmy zaplatí. A jestli vůbec. A nikoho také nazajímá, že potřebujete na opravy zaplatit dalších x tisíc, přesto platit musíte. To je jen jako příklad. Naštěstí mně platí vćas a dříve. Ale u kamarádů to takto je.
17. 03. 2013 | 11:56

malalaj napsal(a):

hahaha, fantomas se už za mládkovo výroky omlouvá.. asi byly zase vytrženy z kontextu.... mládek od sobotky dostane zákaz mluvit před volbama na veřejnosti, jako rath od sexypupka před volbama 2010. když se sejde socanova dutá hlava a mikrofon, výsledek je někdy tristní. dobře to socani vyřešili před volbama 2002. naučili soudruha špidlu jenom 5 jednoduchých vět, protože víc by si stejně nezapamatoval, a soudruh špidla je pořád dokola opakoval. socani byli spokojení, jejich voliči byli spokojení.....takže, soudruzi! hlavně se nepouštět do žadných souvětí a myšlenek! fantomas to pak bude muset zase žehlit.
17. 03. 2013 | 12:09

StandaT napsal(a):

Dobrý blog. Ale nejen podle práce v místě, ale i na sjezdech se dá poznat, kdo je kdo.

Mládek se vybarvil už dávno, ten vždycky jel v souladu s tím, co se kdysi dávno naučil v hodinách marxistické ekonomie. S třídním bojem a kolektivní vinou a předsudkama vůči "živitelům" nebyl na sjezdu Mládek osamocený. Mě ale podstatně víc zarazil Falbr. To jeho vystoupení o Che je podstatně temnější signál.
17. 03. 2013 | 12:18

Petr z Tábora napsal(a):

Rozumný článek paní Brixi. Obávám se, že situace je ještě složitější. Někteří politici se osvědčili na komunální úrovni včetně nepodplatitelnosti a když přišli výše, do korupčního prostředí s propracovanými vazbami, tak podlehli lákadlům svého okolí a větším možnostem. Volený politik to má jisté na pár let. Lákadlo ve smyslu "napakovat se" je velké.
Myslím, že by veškeré smlouvy týkající se veřejných prostředků měly být veřejně dostupné na Internetu, ať je zadává ministerstvo či obec. To umožní lepší veřejnou kontrolu.

to Carlos V 21:27:
Vaše úvaha, že nemůžete volit stranu, která chce pro Vás 38% zdanění při příjmu nad 100 tisíc měsíčně je logická. Obdobně je logické, že většina důchodců může těžko volit strany vládní koalice když ke zvyšování DPH a různých poplatků jim navíc ještě sebrali 2/3 ze zákonné valorizace důchodů. Považuji ze strany ČSSD za solidní, když nyní říká alespoň některé své budoucí nepopulární záměry včetně ponechání DPH.
Prostě podstatou problému je, že vládní strany lecos přehnaly včetně míry vlastní neschopnosti. ODS nemá ani pud sebezáchovy, který by ji vedl k výměně vedení a úpravám programu.
17. 03. 2013 | 12:25

SuP napsal(a):

Petr z Tábora -
"....Obdobně je logické, že většina důchodců může těžko volit strany vládní koalice když ke zvyšování DPH a různých poplatků jim navíc ještě sebrali 2/3 ze zákonné valorizace důchodů. Považuji ze strany ČSSD za solidní, když nyní říká alespoň některé své budoucí nepopulární záměry včetně ponechání DPH...."

Ale tím zase padá důvod, aby důchodci volili ČSSD, protože pokud DPH ponechají a zvednou DPPO, zdraží se všechno rozhodně víc než zvednutím DPH. mimochodem zaražení valorizace důchodů bylo prezentováno jako opatření časově omezené.
17. 03. 2013 | 12:47

Pavla2 napsal(a):

SuP: Vždyť socani jsou rádi, že ty nepopulární kroky udělala pravice, jsou si moc dobře vědomi, že by to jinak bylo na nich. Takto akorát populisticky nadávali. A na DPH se za chvíli zapomene, hlavně, že se zvýší daně živnostníkům. A to se těm chudším velice líbí. Přečtete si komentáře na Novinkách. Nejradši by živnostníkům vše nechali znárodnit a rozhodit mezi ně.
Takže teď levici stačí vykřikovat, jak oberou podnikatele a budou mít hlasy jisté. A jestli si někdo myslí, že to samé by neudělala KSČM, tak je naivní.
Ale by si lidi měli uvědomit, co za zrůdy se nachází v řadách ČSSD, už jen výrokem Falbra. A nikdo se proti tomu neohradil. Toho je třeba si všímat. To jsou jejich skryté úmysly.
17. 03. 2013 | 13:07

Otázkář napsal(a):

Tohle říká Miloš Zeman už několik let. Naposledy ve svém projevu k delegátům na sjedu ČSSD :)
17. 03. 2013 | 13:26

StandaT napsal(a):

Proč by socialisti nezadusili OSVČ, když sami mají akciovky a sro? Zbaví se konkurence jak v samotném podnikání, tak v soutěži o dotace a granty. Že jim lidi k tomu zatleskají, je jen bonus.

ČSSD se od Věcí veřejných liší akorát ve dvou věcech. Zatímco VV jsou jenom jeden podnik, SocDem je klastr stovek firem. A druhý rozdíl je v řádech protočených peněz.
17. 03. 2013 | 13:29

pust vsěgdá búdět solnce napsal(a):

Reputace politiků? To mi má být od rána do večera špatně?
17. 03. 2013 | 13:42

český maloměšťák napsal(a):

Voliči by měli mít k dipsozici i údaje o tom, zda dotyčný, který na mítíncích či v ČRV vyřvává , jak je třeba podporovat tvorbu pracovních míst.....neinvestuje , ať už přímo nebo sekundárně /přes podílové fondy/ do např. čínské konkurence.
Zajímavé informace v tomto kontextu vyplynuly i v nedávné prezidentské volbě o republikánovi M. Romneym.

V prostředí Supů, Pavel či Stand T apod, kdy tito snad by na ČSSD dovedli hodit jak globální oteplování, tak stejnými vidlemi i globální ochlazování....nemá ale cenu vůbec takovou otázku otvírat.
Zastaralost myšlení , streotypy vnímání světa skrz ideologicky podmíněnou dichotomii....tu bolševickou nenávist - vůči názorům odlišným, často založenou na obelhávání sebe sama, tyto ubohosti budou eliminovány postupně, tak jak se snad bude zlepčovat kvalita školství.
17. 03. 2013 | 13:44

Pavla2 napsal(a):

ČM: A jak si představujete dopad zvýšených daní na podnikatele? Já myslím, že ti velcí půjdou jinam, menší propustí lidi a sníží platy, protože si nenechají na své zisky nějak moc sáhnout. A navíc je jich hodně takových, kteří těch zisků mají docela málo a přitom by potřebovali dále investovat. Tak co jim pak zůstane? Nejde jen o to, že se 38% bude týkat jen těch více vydělávajících, ale o další výdaje, např. minim. mzdy, povinné ručení atd. A do toho neustálé výmysly EU. Jak dlouho bude lidi bavit toto snášet? Opět akorát přibude nezaměstnaných. Jak to vypadá na Slovensku s nezaměstnaností, snížila se výrazně za Fica? Jak třeba toto chce ČSSD zvládnout? Není přece problém navýšit pracovní místa státním úředníkům. Ale výsledek je jaký? Jen ten, že se peníze zaplatí ne z té kapsy, ale z druhé. A jestliže je převis nabídky, tak co s výrobou dalšího? Stát má peněz dost, jen nesmí vyhazovat za zbytečnosti, stejně jako je tomu v rodině. Ale pochybuju, že se ČSSD bude chovat jinak. Možná jen navenek, než se jejich hospodaření provalí. Vždyť neumí hospodařit ani ve své straně, tak jak chtějí být v plusu ve státě?
17. 03. 2013 | 14:07

Franta napsal(a):

Tady je to jasné po vítězství pravého křídla v ČSSD je jediná a ještě neozkoušená varianta volit KSČM. Nejlépe 55%.
17. 03. 2013 | 18:11

argun napsal(a):

Paní poradkyně se Svštové banky má vzácný talent sdělovat nám obřadně triviální moudra, která všichni už nejméně dvacet let známe. Učí se totiž v občanské nauce na gymplu. Tentoktrát je ovšem triviální moudro vyfutrováno Nobeleovkou, a tak paní Brixi neodolala, aby se v jejím lesku také nepřihřála.

"Politici mají tendenci ve svých funkcích selhávat."

To je brilantní postřeh hodný analytika ze Světové banky. A možná i vysvětlení, proč tato instituce je tak impotentní.

"Zájem voličů a médií o místní a regionální politiku snad přiměje ke vstupu do politiky nové osobnosti a posléze jim poskytne příležitost ke zúročení dobré reputace v celostátních volbách."

Konec ovšem korunuje intelektuální brilanci autorky. Něco jako citát z pohádek tisíce a jedné noci, řekl bych.
17. 03. 2013 | 19:41

český maloměšťák napsal(a):

Pavla2
Já psal něco o ....a horoval pro 38 % - í daň ?
Kde ?
Když kladete otázky tak, že nemají žádný vztah k mé replice...tak si na ně, vážená madam, i odpovězte.

Dobrou noc.

Ale když už - tak popište dynamiku převodu firem do zahraničí a jak se má k dynamice sazby přímé daně...v prostředí ČR.
Zkuste aspoň jednou své věštby a obavy vyjídřit pomocí faktů a čísel.
Mimochodem - v Kypru budou cálovat až 11 %. Ruské subjekty...ale možná že i české.
Jsem zvědav, co to rozpoutá zde - v ČR, až se z kont ztratí část vývaru a začnou se rozjasňovat vlastnické vztahy firem.
A takový to byl krásný daňový ráj - ten Kypr !!!
Kdepa asi udělai soudruzi s nízkými sazbami daní kdepa asi udělali chybu ,
chytrá Pavlo ?
18. 03. 2013 | 00:13

Důchodce68r napsal(a):

Když čtu blogy a diskuze, spouštím si v druhém panelu státní dluh. http://www.verejnydluh.cz/
Teď činí 1 760 343 232 165.- Kč. Před malou chvílí byl o 2 miliony nižší.

Jeví se to tak, že tyto diskuze nemají na rychlost s jakou roste zatím žádný vliv. Dokonce že se růst ještě zrychluje.
Proto skusme diskutovat mnohem rychlej! A jen k věci!
Buď abychom k nějaké účinné změně včas došli, nebo abychom alespoň hlavní témata do bankrotu nějak uzavřeli.

Neboli otázka: bude i po bankrotu aktualne.cz dál fungovat?
18. 03. 2013 | 02:34

zemedelec napsal(a):

Pane Důchodce68r.02:34
Jestli dobře počítáte,tak ten dluh bude asi větší.Každý rok Kalouskova řízení,je to nejméně 200mld ročně.Nevím jak to dělá,nebo jak je vedena obsluha dluhů,že se neobjeví v celkové výši dluhu.
18. 03. 2013 | 07:23

Klaus napsal(a):

Paní Brixi:
nepotřebujete nobelovku na to, aby každý věděl, že pekař má péct housky a ne vést dopravu a chemik nemá vést finance i když říká , že ho to baví.
Tedy jsou zde odborníci morálně silní a víme o nich...jestli to bude dokola tak, jak teď nic se nezmění...snad to politici pochopí a budou sledovat zájmy lidí a ne svoje osobní.

Tedy dosadit do vedení státu opravdové odborníky, managery v oboru, morálně silné, osvědčené historií... Kde jsou, existují seznamy, štosy takových lidí...
18. 03. 2013 | 07:50

Jaroslav napsal(a):

Občané by měli mít možnost seznámit se se životopisy zastupitelů.U más (přes 100 000 obyvatel) nelze získat životopis starosty, ač jsem slyšel o jeho krádežích přes 30 roky v zaměstnání od pamětníka. I dle Ministerstva vnitra nemají prý zastupitelé povinnost,životopis poskytnout. Co pak s tím?
18. 03. 2013 | 11:15

Valda napsal(a):

to zemedelec
slyšel jsem, že Kalousek skupuje pozemky na Moravě a hlásá, že chce byt bohatý jako Schwarzenberg
18. 03. 2013 | 14:13

aga napsal(a):

argun

Světová banka není vůbec impotentní, naopak. Jen nesmíte věřit jejímu OFICIÁLNÍMU programu.
18. 03. 2013 | 17:35

xxx napsal(a):

To Hasan Nasrallah- k te fotovoltaice:
Zakon o obnovitelnych zdrojich zavedl VE STEJNE DOBE v CR Paroubek a v BRD Merkelova.
ALE: Merkelova jej jiz v III/2008 novelizovala /s platnosti pro nove zdroje/ tak,ze zakazala fve stavet na polich uplne a pro velke zdroje nastavila vykupni cenu cca 6,2 v CZK/kW. Maly dotaz: kdo byl v r. 2008 v CR "u kormidla"? A co delal pro to, aby se zakon zzmenil i v CR?
01. 04. 2013 | 09:39

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 12:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy