Ženy musejí více umět a více obětovat

24. 04. 2013 | 23:50
Přečteno 7900 krát
Většina z nás si nepřipouští, že ženy ve srovnání s muži musejí více umět a více obětovat, aby si vytvořily úspěšnou kariéru.

To, že slova Sheryl Sandbergové o situaci žen v byznyse a politice získala tolik pozornosti, je asi především reflexí určitého pokrytectví, kterým naše společnost v otázkách okolo kariéry žen trpí. Ženy, které kariéru mají, si nesmějí stěžovat, aby nebyly označeny za důkaz toho, že se k ženám kariéra prostě nehodí. Ženy, jež by snad kariéru chtěly mít ale rozhodly se jí vzdát proto, aby se mohly starat o rodinu, se vyjadřovat kriticky rovněž nemohou, neb by se mohly jevit jako špatné matky a manželky.

Sheryl Sandbergová ve své knize Opřete se do toho vlastně jen popsala situace, které zažívají ženy v pracovním prostředí každodenně, a poskytla kritiku, která vede mnohé ženy k zamyšlení.

Pro české ženy je to trochu jiné než v USA

Z vlastní zkušenosti se mi jeví podmínky pro kariéru žen v české společnosti ve dvou směrech obtížnější a v jednom jednodušší než v USA:
1) V amerických kancelářích se ženy při pracovních schůzkách většinou nemusí prokousávat poznámkami svých šéfů a spolupracovníků ohledně svého zevnějšku.
2) Česká společnost vyvíjí na ženy mnohem větší tlak zůstat s dětmi doma často 3-5 let let po narození.
3) Zaměstnavatelé v Česku mají skromnější očekávání ohledně pracovní doby – od českých žen ani mužů se neočekává, že budou pracovat 10 hodin denně včetně mnohých večerů a víkendů.

Kam se vydají naše holčičky?

Mně asi vždy na pracovišti pomáhala věcnost (mužům se spíše toleruje, když odbíhají od tématu) a zaměření se na fakta a rychlé a konstruktivní řešení problémů. Mateřskou dovolenou jsem měla tří-měsíční (což mi americké přítelkyně záviděly, zatímco známí v Česku kroutili hlavou) – a pak jsem měla štěstí, že se mi podařilo zajistit dobré jesle, ve kterých děti vzkvétaly. Líbí se mi, že si v rodině vážíme času, který spolu trávíme ... a že díky své práci mohu také rozvíjet zájmy a obzory svých dětí.

Pro výchovu holčiček mi připadá klíčové nevěnovat příliš pozornosti tomu, jak jsou krásné a jak jim to sluší, ale zaměřit se na rozvíjení jejich dovedností v širokém spektru, včetně kritického uvažování, věcné argumentace, matematiky a bádání či hledání řešení, i výkonnostního sportu. Chtít po holčičkách aby se hlavně snažily ostatním líbit mi připadá téměř jako zrada na jejich budoucnosti. Já samotná jsem se nějakou dobu musela vyrovnávat s tím, že se při řešení pracovních záležitostí nemůžu všem zalíbit.

Věřím, že to nejlepší co rodiče mohou pro svoje dcery udělat je umožnit jim všestranně se rozvíjet a vštěpovat jim důvěru, že v životě mohou uspět hlavně na základě svých schopností a vlastní vůle.

_____

Více ke knize Sheryl Sandbergové a k tématu žen v kariéře nabízí příloha právě vycházejícího Reflexu Ženy, Vpřed!


_____

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavla2 napsal(a):

Neumím si vůbec představit, že bych tříměsíční dítě někomu cizímu svěřila. Takový mrňous mám být s matkou, k té má mít citovou vazbu, ne si zvykat na druhé lidi, kteří mu mateřskou lásku nikdy nahradit nemůžou. Bohužel se u nás tento špatný zvyk začíná taky v mnohých rodinách zavádět a je to pak vidět na celkové výchově. První roky života nikdy ničím v dalších letech nevynahradíte. Jenže to mnozí poznají až v budoucnosti. Třeba tím, že rodiče s klidným svědomím pak strčí do domova důchodců.
25. 04. 2013 | 00:47

lidské vztahy ve wb nevedou napsal(a):

Zoufalý autorčin pohled na fotografii svědčí pro to, že odboráři osmihodinovou pracovní dobu nevybojovali pronic zanic.
Jako každý otrok ale blahořečí svému chomoutu a oslavuje deset hodin v háku jako pokrok.
Sama určitě tajně točí šestnáctihodinovky, aby si udržela postvení.

Tohle s babami uměl už bolševik. Jednou do roka je nechal ožrat se na pracovišti a pak je nutil sedět do půlnoci nad uzávěrkami nebo svodkami udání.
Proto tolik ženskejch po přechodu už nechce nikoho vidět, nanejvýš tak sravého psíka.
Nenadarmo se říká, že bolševika si vymyslil Jákob Schiff.
25. 04. 2013 | 01:50

Dany napsal(a):

Je jaro- feministky vylézají a ukazují světu jak jsou zmatené.
Paní Brixi, zajímalo by mne kde a jak se stala ta POCHYBNÁ změna, že žena považuje dítě a rodinu za něco co jí překáží v životě.
Chlap to má v hlavě srovnané a ví, že peníze které vydělá jsou nutný prostředek k tomu, aby uživil rodinu a sebe. Kariéra v práci, pracovní úsilí je jenom nutný vedlejší náklad k tomu, aby těch peněz vydělal víc, a aby něco vytvořil a vybudoval.
Žena to má otočené, rodina, děti, vlastní život jsou pro ně překážkou která jí brání ve větší kariéře. A to většinou u žen ta kariéra je v oborech kde netvoří hodnoty a pro společnost často i zbytečná až škodlivá.
Totální zmatek
25. 04. 2013 | 06:36

v + f = s + 2 napsal(a):

3) Zaměstnavatelé v Česku mají skromnější očekávání ohledně pracovní doby – od českých žen ani mužů se neočekává, že budou pracovat 10 hodin denně včetně mnohých večerů a víkendů.
Tak jsem se zasmál (bez ohledu na tu hrubku, kterážto se v původní větě vyskytuje a kterou jsem opravil) a jdu zas pracovat.

A k výchově holčiček- ta cesta fungovat nebude.
25. 04. 2013 | 06:48

Marie 2 napsal(a):

já si mylím,že největší zlo si vytvářejí na pracovištích ženy mezi sebou.
Místo aby táhly za jeden provaz a mužský toho akorát zneužívají a řevnivost podporují.
25. 04. 2013 | 06:51

Ládik!!! napsal(a):

Nemám na to názor, jsem parazitující primitiv.
25. 04. 2013 | 06:51

au napsal(a):

Díky za rozumný, stručný a jasný blog.
Za nejdůležitější považuji tu část o potřebě učit holčičky kritickému myšlení, argumentaci, matematice. Jenže kdo je to bude učit? Taková Pavla2 (00:47) určitě ne... Ta měří celý svět svým omezeným "neumím si vůbec představit"...
25. 04. 2013 | 06:53

Anna napsal(a):

"Většina z nás si nepřipouští, že ženy ve srovnání s muži musejí více umět a více obětovat, aby si vytvořily úspěšnou kariéru."
----------------------------------------------------------------

Mám dvě dospělé dcery a přes 20 let se živím jako programátor analytik, dříve převážně mužském povolání. Proto jsem strávila většinu času v kanceláři jen s muži. Na základě toho soudím, že muži musejí umět a obětovat stejně, jako ženy, aby si vytvořili úspěšnou kariéru.

Copak muži nemají děti? Copak případné umístění dětí do předškolních zařízení se jich netýká?

Co je míněno úspěšnou kariérou? Je to i např. být dobrou doktorkou, advokátkou...?

Podle mě se změnil přístup mužů k domácím pracím - mí zeťáci jsou pořádkumilovní a pravidelně doma uklízejí. Co vím od mých kamarádek, není to výjimka a dost mužů, než by doma uklízeli, platí za úklid.

Překvapilo mě, že mé dcery a poměrně hodně jejich kamarádek z VŠ nechtějí dělat kariéru, chtějí mít klidný rodinný život.

Podle mě je problém, že z jednoho platu většina rodin nevyžije. U mužů činil mzdový medián za loňský rok 23 865 korun, u žen 20 271.
http://wiki.aktualne.centrum.cz/finance/minimalni-mzda-prumerny-vydelek-plat/

Takže ženy nemohou zůstat s dětmi doma tak dlouho, jak by případně chtěly. Je nedostatek pro většinu finančně dostupných školek.

Je problém sehnat práci, natož na zkrácenou pracovní dobu.

Podle mě je i velký problém, že se v ČR téměř každé druhé manželství rozvádí (většinou jsou to ženy, kdo podává žádost o rozvod). Cituji:
V Česku každoročně přibudou tisíce dětí, které vyrůstají buď s jedním rodičem, nebo ve dvou domácnostech. V téměř třech pětinách rozpadlých manželství totiž bývají nezletilí potomci. Jen za poslední dva roky se rozvod rodičů dotkl zhruba 50.200 chlapců a děvčat. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-cesku-rocne-prijdou-kvuli-rozvodum-o-uplnou-rodinu-tisice-deti/794412
25. 04. 2013 | 06:58

Anna napsal(a):

P.s.: Muž se ptá boha: "Bože, proč jsi učinil ženu tak krásnou?"
"Abys ji miloval."
"A proč jsi ji učinil tak blbou?"
"Aby milovala ona tebe!"
25. 04. 2013 | 07:13

Ládik!!! napsal(a):

Anna -
jak víte, že Bůh je muž?
25. 04. 2013 | 07:19

Občan napsal(a):

Paní Brixi,

zásadní problém je už v té Vaší "úspěšné kariéře".
Vy za ni považujete výhradně nejvyšší špičky managementu s astronomickými platy.

Ale je snad učitel/ka, jíž/jemuž se dostane většina žáků/studentů na vyšší stupeň vzdělání a tento úspěšně absolvuje, méně úspěšný než "topmanager"? I ta "úspěšná topmanagerka" musela někde chodit do školy a někde se musela naučit JAK se vypracovat (pokud nevyužila efektivnější cestičku).

Je snad dobrá kadeřnice, zdravotnice, lékařka, úřednice, řemeslnice - za nimiž zůstávají vercholně spokojení klienti/pacienti nebo kvalitní výrobky méně úspěšná než "topmanagerka"?

Přesto takovéhle ženy obětují své práci (kariéře) mnohem víc (a za zcela neadekvátní odměnu) než ty Vaše "topmanagerky". Tyhle "obyčejné" ženy by si zasloužily mnohem víc ochrany, služeb a publicity; jenže nejsou pro sdělovadla a "žebříčky úspěšnosti" zajímavé.

Počet žen v nejvyšších funkcích NENÍ měřítkem ženské emancipace a úspěšnosti. Takovým měřítkem je SPOLEČENSKÉ uznání, jehož se ženám dostane od společnosti v podobě cenově dostupných školek, jeslí a dalších služeb, adekvátních platů, umožnění ženám být plnohodnotnými babičkami a pod. Jenže právě toto uznání se ze společnosti vytrácí spolu se "sociálním státem".

A k Vaší prostřední "kapitolce" - větší absurdnost už jsem dlouho nečetl.
PROČ by, probůh, měl v dnešní době plné technologií a nezaměstnanosti někdo pracovat 10 a víc hodin denně 6-7 dní v týdnu???
PROČ by, probůh, mělo být společensky nepřijatelné upozornit ženu na to, že není vhodně oblečena/upravena, že jí sluší něco jiného, že něco mohla/měla udělat/napsat/říci lépe nebo jinak?

Vaše pojetí ženství a ženské emancipace mi, paní Poláčková-Brixi, připadá úplně zcestné. Cílem emancipace NENÍ to, aby ženy pracovaly denně 10 a více hodin, ale aby VŠECHNY ženy MOHLY pracovat a studovat (tím NEmyslím jen VŠ, ale JAKOUKOLI kvalifikaci) a měly k tomu vytvořeny společenské a ekonomické podmínky.
25. 04. 2013 | 07:29

Mamutik napsal(a):

Zenske na co si furt stezujete? Dyt dneska uz zvejkat kozesiny nemusite.
25. 04. 2013 | 07:31

Anna napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):

Anna -
jak víte, že Bůh je muž?
----------------------------------------------------------

Vím to s naprostou určitostí. Vždyť Ježíš je Boží Syn a Marie byla jeho matka.
25. 04. 2013 | 07:32

Anna napsal(a):

Občan

Díky. Vidím to stejně.
25. 04. 2013 | 07:36

Dany napsal(a):

Hlavním problémem je že pro ženy je důležité jak VYPADAJÍ, VZHLED. A o tom to je. Zatímco muž chápe že Topmanager by měl být ten nejskušenější, který se dlouholetou prací vypracoval do TOP pozice, žena vidí jenom tu limuzínu, blesky fotografů a chce to také. Nechce ovšem tu dlouholetou poctivou práci předtím, jenom si v mozečku vyrobí teorii že by měla být "spravedlnost", když je polovina lidstva ženská, měla by být i ta polovina TOP managerů. Do té práce se ovšem nehrnou. Netouží např. obsadit polovinu v hornictví, ve slévárně, v zemědělství,ale jenom tam kde jsou ty limuzíny a blesky fotografů
25. 04. 2013 | 07:42

Petr napsal(a):

Zřejmě jsou nějaké skvrny na slunci, že i inteligentní lidé mají potřebu psát a zveřejňovat naprosté bláboly. Nejdříve pan Hvížďala s myšlenkou, že za nevědomost Američanů může Václav Klaus a Václav Havel je podle něj intelektuální ikona a teď paní Brixi s takovým ublíženeckým výplodem.
Nebudu to rozebírat bod po bodu - to bych napsal dvakrát tak dlouhý článek, kdybych měl každé tvrzení komentovat.
Mě je 40 a prošel jsem už dvanáct firem - neřekl bych, že někdo někde bránil ženám v kariéře pokud na to měly. Takový vedoucí nebo manažer by byl sám proti sobě.
Naopak, šikovné holky, popř. ženy byly oceňovány (alespoň ve slovní rovině, výplatní pásky mi nikdo neukazoval) více než chlapi vykonávající stejnou práci.
A pokud padne před ženou nějaká poznámka ohledně jejího vzhledu nebo oblečení, bývá spíše pochvalná. Ty kritické jim nikdo do očí neservíroval.
I když člověk i v dobrém úmyslu může narazit. Jednou jsem potkal na chodbě ve větší firmě kolegyni, se kterou jsem se vídal jenom občas a všiml jsem si, že má nový účes, který jí opravdu slušel. V domnění, že ji potěším,jsem jí ho pochválil.
Reakce: ,,To mám už tři týdny." Já opravdu nemůžu za to, že jsme se od té doby neviděli.
Ženy ani nejsou upovídanější než muži, chlapi taky dokážou v práci prokecat hodinu denně, korát na jiné téma.
Podstatu problému vidím v tom, že ženy častěji než muži nadhodnocují svoje schopnosti a osobní vlastnosti, leckdy prostě z nedostatku srovnávacího etalonu, samy sebe o tom přesvědčí a potom jsou naštvané, že okolí to vidí jinak.
Žena je z podstaty věci nenahraditelná v roli matky ne v roli pracovnice a pokud pracuje, měl by jí na tuto roli ještě zbývat čas a fyzické i psychické síly, proto by neměla pracovat přehnaně dlouho nebo do úmoru.
Nadoraz nebo přes doraz se může v práci vyčerpat chlap, ten je na to stavěný a je to jeho role.

Asi do 25 let jsem Spojené státy obdivoval, dneska bych tam nechtěl ani po smrti strašit.
25. 04. 2013 | 07:45

Viktor napsal(a):

Když chce muž mít úspěch, musí být schopný, šikovný a pracovitý.
.
.
Když chce žena mít úspěch, musí být hezká a příjemná, nebo schopná a šikovná a pracovitá.
Pokud na to nemá, může být ještě feministka
25. 04. 2013 | 08:00

v + f = s + 2 napsal(a):

občan 25. 04. 2013 | 07:29: amen
25. 04. 2013 | 08:05

au napsal(a):

Občan:
Nepaušalizujete? Paní Poláčková-Brixi prostě jen popsala svou zkušenost. Někdo prostě pracovat 6-7 dní v týdnu chce a musí (netýká se to jen manažerů, ale např. i vědců). Společnost by mu k tomu měla vytvářet prostor - zejména pokud je jeho práce společensky přínosná.
Tlak na vnější vzhled je opravdu pro ženy ponižující. Normální ženská, která tvrdě a dobře pracuje, ale nenavštěvuje kosmetické salóny, bohužel nemá v českém podnikatelském prostředí šanci.
Společenského uznání se ženy nenažerou. Potřebují platy stejné, jaké dostávají za stejnou práci muži. Jen tím se v dnešním ekonomickém světě stanou skutečně rovnoprávnými bytostmi. Jako normální chlap a učitel, který učil na VŠ spoustu talentovaných ženských, vidím zvlášť dobře, jakým ekonomickým a morálním tlakům jsou vystaveny, jak málo z nich najde sílu nebo cestu svoje schopnosti skutečně uplatnit. A jak tím ztrácí celá společnost.
(O tom, že manažeři jsou přepláceni a že by jim slušely platy o 4/5 nižší (a učitelé, vědci, úředníci naopak dvakrát vyšší), nemůže být pochyb. Ale o tom autorka nepsala.)
25. 04. 2013 | 08:07

Anna napsal(a):

au
"Normální ženská, která tvrdě a dobře pracuje, ale nenavštěvuje kosmetické salóny, bohužel nemá v českém podnikatelském prostředí šanci. "
---------------------------------------------------------------

Má. Nikdy jsem v žádném kosmetickém salónu nebyla, nelíčím se, nebarvím si vlasy (jsem 57.ročník), přesto jsem v práci úspěšná. Stejně tak mé dvě dospělé dcery (věkem kolem třicítky).

Podle mě ženy u nás jsou skutečně rovnoprávnými bytostmi.
25. 04. 2013 | 08:25

dříve čtenář napsal(a):

Občan - souhlas. Veškeré to lidské pinožení k hovnu jest!
Moje mamka říká - po smrti si sebou každý vezme jen těch pár desek na truhle a víc nic.
Zatímco veleúspěšní manageři sedí 10-12 hodin v práci a na golfu a v nadacích a v eskortech. Než zjistí, že život je v trapu a peníze buď k ničemu nebo je vydá za doktory za nemoci z přepracování.
Blbci zůstávají na mateřské, snaží se své děti vychovat k obrazu svému.
Ti blbci si ale daleko více užívají života, občas si odpočinou, občas něco vypěstují na zahrádce, zajdou na houby, zajdou na pivko, na procházku, přečtou si knihu... Žijí!
25. 04. 2013 | 09:05

Baba napsal(a):

Věru holčičí hlas. Paní Jirásková to prý řešila koňakem a cígem.
25. 04. 2013 | 09:06

český maloměšťák napsal(a):

Článek je slátanina.
Na některých pozicích jistěže ženy pracují 10 hodin denně i v ČR, ale ve spoustě zaměstnání je to jednak nemožné a jednak nepraktické a neefektivní - jak pro zaměstnavatele, tak pro zaměstnanou.
Článek je tak explicitně i pohrdáním těmi ženami, kdy slovo " kariéra" v jejich případě zní spíše komicky. Či alespoň je to takto čtivými masami vnímáno.

Takové fejetonky jsou o ničem. To už radši Mullerové kydy o dětských kolektivech.

A navíc holčičky samozřejmě je třeba ke kráse vést.
Kam bychom bez toho - my muži, přišli ?
To se máme kochat fyzickými či duševními ohyzdami ?

Fakt teda radši tu Mullerovou. :))
25. 04. 2013 | 09:07

Baba Jaga napsal(a):

Nemyslím, že má paní Brixi pravdu a knihy Sheryl Sandbergové určitě číst nebudu.
S ženami je to přesně jako s muži - stačí být ve správnou dobu na správném místě. Paní Peake tuto mou teorii jednoznačně prokazuje - neuměla téměř nic a jak se prosadila. A kdo ví, co se ve svých funkcích naučila, jistě ale získala spoustu různě vyuitelných informací, takže o ní budeme zajisté slýchatt i po dalších volbách.
Nu, to je trochu mezní příklad. Ale jak napsala výše Anna. Žena, která skutečně něco dokázat chce a má na to, podaří se jí to. I děti u toho stihne mít a vychovat.
25. 04. 2013 | 09:14

Lila napsal(a):

au

"Někdo prostě pracovat 6-7 dní v týdnu chce a musí. Společnost by mu k tomu měla vytvářet prostor. /.../ Tlak na vnější vzhled je opravdu pro ženy ponižující."

Ale to už jsme tu přece dávno měli. Od 50. let, kdy ženy houfně opouštěly své malé děti, aby se postavily k soustruhu, na traktor nebo trhaly rekordy coby jeřábnice, obsazovalo Československo v počtu zaměstnaných žen přední místo ve světě.

Stačilo jedno desetiletí těchto zkušeností a pediatři a dětští psychologové začali bít na poplach. V roce 1963 napsala MUDr. Klímová-Fügnerová ve své "bibli" pro nastávající matky Naše dítě:

"Jesle jsou denní a týdenní, na venkově jsou zemědělské útulky. /.../
Dítě si zvykne na jesle a je tam rádo, ale právě tak se těší na okamžik, kdy je matka převezme od sestry a přinese do vlastního domova. Nikdo nenahradí dítěti lásku rodičů, jejich trpělivost a péči. Dítě to brzy vycítí. Žel, že se v naší socialistické společnosti objevují rodiče, kteří v touze po požitku nebo v ctižádostivém přeceňování svých pracovních úkolů své dítě zanedbávají. Je mnoho takových rodičů, kteří dávají děti do týdenních jeslí a neberou si je domu ani na neděli, takže dítě odvyká prostředí domova. Dítě odvykne - ale stále, a někdy i po celý život nese trpké vědomí rodičovského nezájmu i jeho důsledky: bývá to malý duševní rozvoj zaviněný nedostatkem podnětů, povahová zatrpklost, chudý citový život a až duševní zaostalost. Sebedokonalejší jesle nemohou natrvalo nahradit rodičovskou lásku." Tolik Klímová-Fügnerová.

Na rozdíl od autorky blogu si velmi vážím toho, že dnešní maminky si mohou vybrat, jestli půjdou do zaměstnání několik týdnů po porodu, anebo si užijí a vychutnají první roky života svých dětí. Mám zkušenost ze svého okolí, že někdejší matky z 50. let (dnes staré ženy), na sklonku života trpce litují, že se o dětství svých dětí nechaly připravit.

V pracovních kolektivech, kde měli převahu muži, jsem se pohybovala celý život. Nikdy jsem neměla pocit jakékoliv diskriminace či ústrků, a "dobré vypadání" považuji za naprostou samozřejmost; u nás častý přístup vždyťjetojedno je mi cizí. Dobře vypadat, jde i bez pravidelných návštěv kosmetických salonů. Kdyby pro nic jiného, tak určitě pro vlastní pocit sebejistoty a sebedůvěry.
25. 04. 2013 | 09:19

český maloměšťák napsal(a):

Baba Jaga
Tvrzení, že Peake téměř nic neuměla...je pouhou hypotézou.
Někteří lidé to mohou vidět naprosto odlišně.
Bohužel svá svědectví budou zřejmě i nadále tutlat.
Ostatně voyaerství či odposlechy v ložnici sám bytostně nesnáším.
25. 04. 2013 | 09:23

Viola napsal(a):

Ne, článek se mi hrubě nelíbí.

" Líbí se mi, že si v rodině vážíme času, který spolu trávíme ... a že díky své práci mohu také rozvíjet zájmy a obzory svých dětí. "

Jo a jak ten čas spolu trávíte, když děcko ve třech měsících odložíte do jeslí. Jako veliké pozitivum jsem vnímala po roce 1989, že se zrušily jesle a prodloužila mateřská dovolená až na 4 roky i když 1 rob byla neplacená tzv. dovolená. Práce ženy v domácnosti s dětma je velice ceněna, proto by matka měla dbát na to, aby otec měl dost peněz, pokud ji stát není ochoten a schopen platit za to, že je doma s dětma.
Díky práci ženy jsou děti ochuzovány o čas, který stráví s matkou a jejich obzory se zužují a v pubertě mohou lehce propadat drogám, jak je to dnes hojně vidět, protože ani otec, ani matka nemají čas a energii po práci se dětem věnovat.
25. 04. 2013 | 09:38

šašek z Jihlavy napsal(a):

"Pro výchovu holčiček mi připadá klíčové nevěnovat příliš pozornosti tomu, jak jsou krásné a jak jim to sluší, ale zaměřit se na rozvíjení jejich dovedností v širokém spektru, včetně kritického uvažování, věcné argumentace, matematiky a bádání či hledání řešení, i výkonnostního sportu. Chtít po holčičkách aby se hlavně snažily ostatním líbit mi připadá téměř jako zrada na jejich budoucnosti. Já samotná jsem se nějakou dobu musela vyrovnávat s tím, že se při řešení pracovních záležitostí nemůžu všem zalíbit."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Je zřejmé, že tuto moudrost znali rodiče švarné Karolínky i nešvarné (nešumné) Müllerové, Langšádlové, Horníkové a dalších úspěšných harcovnic napříč politickým spektrem.
Byla by jich v podnikání či v akademické sféře škoda, jsou to rozené praktičky.
25. 04. 2013 | 10:00

Viola napsal(a):

český maloměšťáku

"A navíc holčičky samozřejmě je třeba ke kráse vést.
Kam bychom bez toho - my muži, přišli ?
To se máme kochat fyzickými či duševními ohyzdami ?"

Tak bych to tedy nenapsala. Napsala bych to takhle:
Je třeba holčičkám vštěpovat, že jsou krásné už tím, že jsou ženy a když vyrostou jsou ty nejkrásnější na světě, protože nad ně není, zvláště pokud jsou mladé, ať si toho velice váží a dokážou si vybrat mezi škaredými chlapy toho přijatelného. A pokud jde o to kochání, tak to máte smůlu, když vám žena zestárne a nemáte se pak čím kochat. Kochání se také musíte učit a učit to malé chlapečky, že krása je pomíjivá, to co zůstává je pevný vztah založený na důvěře a lásce.
25. 04. 2013 | 10:02

aga napsal(a):

A přitom by stačilo vypnout elektřinu, jeden malej meteoritek, a viděli bychom ty kapitalistické životní hodnoty konečně v tom správném světle. Někdo by do toho brabeniště už fakt měl trochu kopnout, než se z lidí stanou robotičtí bezpohlavní brabenci jedoucí na někým zadaný program.
25. 04. 2013 | 10:09

resl napsal(a):

Lila 9:19,
vaše vyjádření má úroveň.
25. 04. 2013 | 10:16

Anna napsal(a):

Lila

Podle mě vždy bylo na rozhodnutí ženy, kdy půjde po porodu dělat. I za totáče mohla být vdaná žena v domácnosti. Moje matka (jsem 57.ročník) s námi byla doma do mých patnácti (sestřiných třinácti). Náš otec přitom dělal stavbyvedoucího a neměl nijak velký plat.

Já jsem své dcery dala do školky, když jim byly tři roky. Dělala jsem nejdřív na poloviční úvazek, potom léta na zkrácený - 6 hodin. Vnučce budou letos tři a půjde do školky. Dcera shání práci na zkrácený úvazek a zatím se jí to nepodařilo.

S "dobrým vypadáním" je to podle mě stejné pro muže i ženy. Asi se může lišit představa o tom, co obnáší "dobře vypadat". Pro mě je to být čistá (a voňavá), učesaná a vhodně a čistě oblečená a obutá.
25. 04. 2013 | 10:17

český maloměšťák napsal(a):

Viola
V podstatě je to totéž - jen jinými slovy a z trochu jiného úhlu pohledu.
Šetřte tedy pro příště náš kapitalistický kybernetický prostor !!
25. 04. 2013 | 10:19

Anna napsal(a):

Viola
"Je třeba holčičkám vštěpovat, že jsou krásné už tím, že jsou ženy a když vyrostou jsou ty nejkrásnější na světě, protože nad ně není, zvláště pokud jsou mladé, ať si toho velice váží a dokážou si vybrat mezi škaredými chlapy toho přijatelného. A pokud jde o to kochání, tak to máte smůlu, když vám žena zestárne a nemáte se pak čím kochat. Kochání se také musíte učit a učit to malé chlapečky, že krása je pomíjivá, to co zůstává je pevný vztah založený na důvěře a lásce."
-----------------------------------------------------------------

Má pravdu, předsedo!
25. 04. 2013 | 10:21

český maloměšťák napsal(a):

Anna
O nás chlapech se zas říkalo, že by měli mít pleš, břicho a měli by smrdět...no prostě tak, jak má správný westman smrdět.
Přiznám se, že vše z toho zatím zanedbávám - ač na to druhé již zaděláno je.

A přinám se i k tomu, že mám radši hezké, přívětivé a chytré šéfky...než nafoukané hlupačky s krásou, která se ve sprše promění v cosi nevalného a divného. A ani to nemusí být šéfky - stejně se mi líbí i tak.
25. 04. 2013 | 10:24

český maloměšťák napsal(a):

ještě apendix
Velkou výhodu dále je, když je jim méně, než černému uhlí.
25. 04. 2013 | 10:25

Mic napsal(a):

Nechápu, kde se bere tolik medialně zdatných soudružek, které si dovolují mluvit za jiné ženy, aniž by to od nich někdo požadoval. Být žena, tak dělat ze mě chudáka a nevíc zpochybňovat mou potřebu být s dětma a víceméně mi říkat, že pokud nědělám tu spásnou kariéru tak jsem mimo, by mě velice uráželo. Urážite víceméně mou ženu, která se doma stará o děti, když pracuju a víceméně mě všemožně podporuje abych přinášel více peněz do domácího rozpočtu. Myslíte, že mě to extrémě baví? Deně dřít, karierně přeskakovat kolegy a kolegyně, které takovou podporu doma nemají a dojížděj na to? Vnímám to jako nutnou potřebu kvůli mým dětem, štve mě, že si mě děti v důsledku užijí jen pár hodin deně? Dávat dobrovolně děti do jeslí pro své sobecké "karierní" zájmy považuji za výplod chorého mozku - pohrobek feministického hnutí 90. let, které už se řeší pouze a bohužel akorát v Bruselu a to pouze z důvodu přídělů dotaci pro nesmyslné projekty. Případně nevíte co mluvíte - tak potom bych vás popsal jako užitečnou služku pro "karierní" feministky.
25. 04. 2013 | 10:30

pěvec napsal(a):

Hano Brixi, pokud chceš udělat něco pro ženy, tak hlásej osvětu v arabských zemích. V našich končinách už ženy rovnoprávnosti dosáhly.
25. 04. 2013 | 10:33

Anna napsal(a):

český maloměšťák

To jsem už párkrát slyšela a výhrady mám jen k tomu smrdět. Spousta plešatých chlapů mi přijde sexy, břicho mi nevadí a mám ráda, když chlap voní - tam rozlišuju, když chlap fyzicky dělá a je cítit jeho pot, tak mi to nevadí.

Mám ráda pohodové chlapy se smyslem pro humor - měla jsem štěstí na takové šéfy.
25. 04. 2013 | 10:35

au napsal(a):

Anna, Viola:¨
Nejste trochu mimo? Jasně jsem psal o ženách, které 7 dní v týdnu pracovat CHTĚJÍ - které netouží po dovolené, po dni volna na odpočinek, ale po dnech, kdy by se mohly věnovat skutečně jen práci. Budete se divit, ale např. ve vědeckých oborech je takových dost. Společnost na ně kašle, i když jsou pro ni mnohonásobně užitečnější než všechny podnikatelky světa.
Pokud se týče diktátu "dobře vypadat" - zkuste být tvrdě pracující, nápaditou, samostatnou a výkonnou MLADOU ženou, která si vlasy občas zastřihne sama, dbá, aby nesmrděla, ale nemaluje se a chodí ve stále stejném černém tričku a džínách. Tlak na "dress code" je takový, že žádný chlap si ji netroufne povýšit, protože prostě "porušuje normy". Svět už dnes (bohužel) vypadá jinak než v době, kdy jste v něm byly nějak důležité vy.
25. 04. 2013 | 10:39

Anna napsal(a):

au

Poněkud Vaší reakci nerozumím. Pakliže nějaké ženy nebo muži CHTĚJÍ pracovat 7 dní v týdnu, co jim brání?

Byla jsem v devadesátých letech "tvrdě pracující, nápaditou, samostatnou a výkonnou MLADOU ženou, která si vlasy občas zastřihne sama, dbá, aby nesmrděla, ale nemaluje se a chodí ve stále stejném černém tričku a džínách", pracovala jsem v zahraniční firmě, povýšena jsem nebyla, ale to nebyli ani obdobně "dobře vypadající" kolegové, ani kolegové v obleku.

Já jsem důležitá stále. :-)
25. 04. 2013 | 10:53

český maloměšťák napsal(a):

Anna
V každé pracovní skupině se najde minimálně jeden blbec. Smůla je, že to obvykle bývá právě že šéf.

au
".... Společnost na ně kašle, i když jsou pro ni mnohonásobně užitečnější než všechny podnikatelky světa...."

Jsou mnohonásobně užitečnejší i než pilné včelky medotvorky ?

A co jejich příbuzní, například manželé ?
Nechodí si pro med do jiné společnosti ?
25. 04. 2013 | 10:54

Josta napsal(a):

Au- ano, společnost neoceňuje ty co jsou užiteční a pracují, tvoří hodnoty, ale ty kdo dobře vypadají a zejména když se dostanou do médií.
Jsou to chlapi, nebo ženy kdo jsou tak hloupé že největší idol je slečna co dělá moderátorku, dupe tupě po molu 8 metrů tam a zpátky jako manekýnka atd?. Povolání letušky je vlastně bufetářka v trochu hezčím prostředí- hádejte které z těch 2 povolání je populární.
Staly jste se obětí vlastního výtvoru, vytvořily jste si svět který ničí převážně vás. Žena bez silikonů a všeho umělého od řas až po liposukcí vytvarované tělo nemá šanci na úspěch. A chlapi přitom chtějí stejně normální přirozenou a chytrou holku.
25. 04. 2013 | 11:11

gaia napsal(a):

v ČR obrat už nastal.

Ještě tak před 10 lety a dřív, vždy při dozoru za mnou přiběhla nějaká holčička žalovat, že se jim kluci dobývají na záchod. Přišlo mi to přirozené, že jsou kluci zvědaví a přitahuje je tajemství dívčích záchodků, vždy jsem přišla a zahnala je genderově vyrovnaně s úsměvem do tříd všechny.
Situace se otočila zhruba kolem roku 2 000, kdy se začala zvyšovat četnost žalujících chlapečků, že se jim holky dobývají na záchod. Takže k posunu došlo.
Myslíte ale, že ta výchova holčiček je na správné cestě?
25. 04. 2013 | 11:24

Anna napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):

Anna
V každé pracovní skupině se najde minimálně jeden blbec. Smůla je, že to obvykle bývá právě že šéf.
----------------------------------------------------------------

Jestli to není tím, že šéfy si nevybírají podřízení. Já jsem měla vážně kliku na šéfy. Ráda vzpomínám - posledních 6 let jsem OSVČ a brala bych některého z mých bývalých šéfů, aby se staral o šéfovské záležitosti a já mohla jen dělat na zakázkách.
25. 04. 2013 | 11:24

Lila napsal(a):

Anna

Děti jsem si pořídila až v době, kdy jsem si ve své (poměrně náročné) profesi dokázala, že to to dokážu a získala tak potřebné sebevědomí. U prvního syna jsem šla do zaměstnání v jeho půlroce, bohužel z ekonomických důvodů, s manželovým platem bychom nevystačili. Měla jsem to štěstí, že se o chlapečka výborně starali moji rodiče, kteří s námi bydleli v jednom domě. S druhým synem jsem byla doma pět let a poté jsem změnila profesi, našla jsem si méně náročné zaměstnání (na ZŠ), které šlo skloubit s péčí o děti a rodinu. Dodnes považuji těch pět let doma s dětmi za nejšťastnější dobu svého života. Byla jsem s nimi moc ráda, nikdy jsem to nevnímala jako oběť.

V době, kdy starší syn byl na VŠ a mladší na SŠ jsem opět změnila profesi, potřetí v životě jsem začínala od nuly. Pracovala jsem sedm dní v týdnu, průměrně 10 - 12 hodin, a po nocích studovala... Měla jsem pocit, že nastala doba, kdy můžu zase pracovat na sobě (a bez výčitek svědomí). Dnes si myslím, že to sice nebyla jednoduchá ani pohodlná cesta, ale jsem za ni - z mnoha důvodů - vděčná. Zvlášť na abiturientských setkáních, když vidím spolužáky a spolužačky, kteří po škole usedli na jednu židli a zahřívali ji celý život...

Překvapuje mě, že některé ženy dnes považují mateřství a péči o děti za oběť. Říkávám si, že jestliže to tak vnímají, jestli by pak nebylo lepší, kdyby si snad děti ani nepořizovaly...
25. 04. 2013 | 11:34

Lila napsal(a):

resl

Pochvala potěší vždy, ale pochvala od Vás potěší dvojnásob. :-)
Díky.
25. 04. 2013 | 11:37

Opinion napsal(a):

„Mateřskou dovolenou jsem měla tří-měsíční (což mi americké přítelkyně záviděly, zatímco známí v Česku kroutili hlavou) – a pak jsem měla štěstí, že se mi podařilo zajistit dobré jesle, ve kterých děti vzkvétaly.“

Tohle mě vždycky fascinuje , když si vzpomenu jak se tady po revoluci kritizovalo, že za totality byly děti v jeslích .
Mám teď právě 3 měsíčního vnuka ve Státech . Nedovedu si představit , že by ho dcera dala do jeslí a šla pracovat . Vím , nemůže si to tam dovolit každý, ale její rozhodnutí, které já jednoznačně schvaluji, je být s ním doma alespoň rok a to i přes to, že měla dobré zaměstnání a má americké vysokoškolské vzdělání .
25. 04. 2013 | 11:43

Anna napsal(a):

Lila
"Překvapuje mě, že některé ženy dnes považují mateřství a péči o děti za oběť. Říkávám si, že jestliže to tak vnímají, jestli by pak nebylo lepší, kdyby si snad děti ani nepořizovaly... "
-------------------------------------------------------------

Taky si to myslím.
25. 04. 2013 | 11:46

Viola napsal(a):

Lila

"Překvapuje mě, že některé ženy dnes považují mateřství a péči o děti za oběť"

Je to oběť a velká. Ženě jde o život jednak mateřstvím a jednak ekonomickým postavením. Mateřství není možno snižovat, je to velká oběť, noci nespat, stachovat se o život dítěte, mnohá matka z toho i zešílí. Pokud některá žena prošla těhotenstvím, porodem a výchovou lehce a bez následné snížené ekonomické samostatnosti, pak jistě nevnímá žádné oběti.
25. 04. 2013 | 12:04

Josta napsal(a):

Anno 11,24 ale podřízení si VYBÍRAJÍ šéfa.Nikdo vás nenutí u něj pracovat. To je zase ukázka ženského nesmyslného a věčného frfňání. Když máte pocit že šéf je blbec, dává vám malý plat/ jiný než chlapům/, dejte výpověď a založte si firmu složenou z žen. Kdyby vaše fňukání bylo jen z 10% oprávněné, existovaly by už jen ženské firmy, protože jste /jak si nalháváte/ šikovnější a umte pracovat levněji, chlapi by v konkurenci neobstáli ani měsíc.
Už z toho je vidět že hloupě lžete, realita je uplně jiná.
25. 04. 2013 | 12:08

naila napsal(a):

No, a co s tím, když dítě, aby bylo zdravé a odolné, je třeba kojit přinejmenším do tří let? Osobně jsem se starala hlavně o to, abych měla hodně mléka a mé děti byly očkovány postupně, nikoli vícevakcínou. Děcka byla v poho, můj muž taky, a díky tomu taktéž já. Přesto ženy s kariérou obdivuji, ale dle mého názoru by raději neměly mít děti. S ročním miminem těžko můžete vyrazit s partou kolegů zkoumat například tichomořské písky. To vám za týden odejde mlíko a splasknou prsa. A máte vymalováno - děcko je z toho celé špatné, chlap jakbysmet, o kolezích raději nemluvit.
:o)
25. 04. 2013 | 12:16

Opinion napsal(a):

„jsem měla štěstí, že se mi podařilo zajistit dobré jesle, ve kterých děti vzkvétaly“

V jeslích nemůže dítě vzkvétat . Tam může být tak malé dítě tak akorát emočně deprimováno .
25. 04. 2013 | 12:25

Arcibiskupka napsal(a):

Ale mají za to zase několikanásobnou rozkoš!?
25. 04. 2013 | 12:29

Anna napsal(a):

Josta napsal(a):

Anno 11,24 ale podřízení si VYBÍRAJÍ šéfa.Nikdo vás nenutí u něj pracovat. To je zase ukázka ženského nesmyslného a věčného frfňání. Když máte pocit že šéf je blbec, dává vám malý plat/ jiný než chlapům/, dejte výpověď a založte si firmu složenou z žen. Kdyby vaše fňukání bylo jen z 10% oprávněné, existovaly by už jen ženské firmy, protože jste /jak si nalháváte/ šikovnější a umte pracovat levněji, chlapi by v konkurenci neobstáli ani měsíc.
Už z toho je vidět že hloupě lžete, realita je uplně jiná.
----------------------------------------------------------------

:-O

Cituji sama sebe z příspěvků pod tímto blogem:
Mám ráda pohodové chlapy se smyslem pro humor - měla jsem štěstí na takové šéfy.
25. 04. 2013 | 10:35
Jestli to není tím, že šéfy si nevybírají podřízení. Já jsem měla vážně kliku na šéfy. Ráda vzpomínám - posledních 6 let jsem OSVČ a brala bych některého z mých bývalých šéfů, aby se staral o šéfovské záležitosti a já mohla jen dělat na zakázkách.
25. 04. 2013 | 11:24

Já jsem tím mínila, že na post šéfa nedosazují podřízení jimi vybraného jedince.

Nejsem feministka, podle mě některé výroky současných feministek zhoršují vztahy a vytvářejí napětí mezi muži a ženami. Podle mě se ženy od mužů liší nejen fyzicky, ale i psychicky. Já jsem spoustu let strávila v kanceláři jen s muži, neměla jsem žádné problémy, takže já bych brala zase zaměstnání s převážnou většinou mužů. V mém posledním zaměstnání jsme měli nejvyšší šéfovou blbku, když se máme vyjadřovat genderově správně. Naštěstí po necelém roce odešla. Mně je úplně jedno, jestli je management složený jen z mužů nebo mix.

Předpokládám, že Vaše nařčení, že lžu, pramenilo z toho, že jste nepřečetl všechny mé příspěvky.
25. 04. 2013 | 12:31

Mic napsal(a):

Dámy, pokud některá z vás považuje mít děti za oběť. (Nebo se třeba cítíte ja celoživotní obětní beránek). Nepořizujte si je. Všem se z toho vašeho obětního frflání uleví. Pokud na to psychicky nemáte, nemyslete si, že ostatní ženy jsou v tom s vámi. Pokud vám feminismus slouží jako přenesení problému od vás na ostatní, doporučuji návštěvu psychologa. Je hodně chlapů co děti díky svému životnímu stylu nemají a zaslouží si to.
25. 04. 2013 | 12:56

au napsal(a):

Anna:
Jo, ta zlatá devadesátá léta... Ta doba před dvaceti lety...
(Já myslel, že se zabýváme dneškem. A ten je markantně odlišný.)

Josta:
Souhlas. Snad jen s tou výhradou, že opravdu nejsem žena.
25. 04. 2013 | 13:18

Anna napsal(a):

au

Podle mě není dnešek markantně odlišný, co se týká "dobře vypadat" ve srovnání s devadesátými lety. Jednu dobu, cca deseti lety, bylo téměř povinné v některých firmách "formální" oblečení. Dnes, soudím dle zkušeností mých dcer a zeťáků, "formální" oblečení ustoupilo oblečení více friendly.

Ale v každém případě to platí vždy pro ženy i pro muže.
25. 04. 2013 | 13:33

modrý edvard napsal(a):

Žena, muž a kdokoli jiný se může a má rozhodnout, jestli chce mít děti a starat se o ně, nebo jestli chce dělat kariéru. Respektive do jaké míry to chce. Respektive jak se o děti bude starat partner. Tomu obecně odpovídají výsledky. Nic víc v tom není.
Myslím si, že pokud se žena rozhodne pro kariéru, má lepší příležitosti než muž, protože má mezi ženami menší konkurenci.
25. 04. 2013 | 13:48

Viola napsal(a):

Mic

Je třeba opakovat, žena obětuje svůj život, aby poskytla život budoucímu dítěti. Ze svého těla poskytuje výživu, svou krví živí budoucího člověka, při porodu jí jde o život. To by se mělo mužům od malička vštěpovat a ještě i to, že pro jejich lásku se žena také obětuje.
25. 04. 2013 | 14:40

Viola napsal(a):

Mít dítě je velká oběť a ještě by autorka dítě chtěla odebrat matce a strčit do jeslí, jen aby matka mohla otročit na kapitalistickém. Pokud by mi někdo navrhoval dítě strčit do jeslí, nejen že bych za jesle nedala ani korunu, ale požadovala bych kompenzaci za to, že mi mrzačí dítě v jeslích po jejich kapitalisticku.
25. 04. 2013 | 14:48

J.B napsal(a):

Violo, mít doma ženu je největší oběť. Hodně chlapům se to krutě vymstí.
.
Další povídání na téma Ženy nevědí co chtějí a nedají pokoj dokud to nedostanou
25. 04. 2013 | 15:07

Viola napsal(a):

J.B

Ženu je třeba si vybírat nejen podle hezké tvářičky a jiných fyzických předností. Jak staré babičky doporučovaly žena s pěti P je pro muže poklad, který má opatrovat jako oko v hlavě.
25. 04. 2013 | 15:21

aga napsal(a):

au napsal(a):

Anna, Viola:¨
Nejste trochu mimo? Jasně jsem psal o ženách, které 7 dní v týdnu pracovat CHTĚJÍ - které netouží po dovolené, po dni volna na odpočinek, ale po dnech, kdy by se mohly věnovat skutečně jen práci.

Nojo, závislák svou drogu prostě chce. Je to jen jeho vina, když mu ji systém strká pod nos prakticky od narození?
25. 04. 2013 | 15:50

J.B napsal(a):

Paní Violo, vy jste legrační. Je vidět že jste nikdy nepoznala ženy z druhé strany.
Když vybíráte, je mladá krásná, chytrá a také skromná a pečlivá a chápavá
Když se vdá, pochopí velmi brzy že po materiální stránce bude mít jen to co vyždímá z manžela.
25. 04. 2013 | 16:08

au napsal(a):

aga:
Nevím - ale práce není droga, je to prostě dobrá věc - když chodíte do laboratoře, když píšete článek, když opravujete studentské práce, když čtete staré texty - zkrátka vždycky, když děláte něco, co je užitečné pro ostatní, ne jenom pro vás. Spodiny, která je schopná se udřít jen proto, aby měla co největší hromadu peněz, se štítím stejně jako vy.
25. 04. 2013 | 17:24

pohed (nejen) z Washingtonu napsal(a):

Paní Poláčková-Brixi zcela určitě není ani šatná osoba, ani špatná zaměstnankyně amerického nástroje poválečného ovládání světa, Světové banky, ikdyž je – a není v tom sama – zmatená, povrchní, neoriginální řadová členka (hlavně ženského davu „vyšších středních tříd“), která nejenže s gustem (a tak aby to ti ve WB, jejím okolí ve washingtonské metropolitní oblasti a ale i pár lidí u nás doma VŠIMLO) baští, co jí oficiální propaganda v USA (násobená atmosférou a vztahy v molochu zvaném the Word Bank) pilně a každý den vtloukají do hlavy.

Teď byla bezprostředním impulsem prádoby zasvěceného a relevantního kázaní paní Poláčkové-Brixi hot-hot mediáně- propagandistická vlnka, kde soudružka vyvoleného národa, Sandbergová, byla zaúkolovaná aby oživila nářky feministické propagandy o tom, jak to ženy nemají v kariéře einfach.

Paní Poláčková-Brixi zůstává věrnou a zajatkyní americké ideologické masáže, která je – z vícero důvodů - obzvláště zrůdná uvnitř „Beltway“, tedy okružní magistrály kolem Washingtonu, obecně tedy v hlavním městě USA a i toto dnešní kázání z hory je toho smutným důkazem.

Jsem ráda a považuji za zdravý a optimismus dávající indikaci, že většina komentářů (zejména „Anna“ a „Občan“) již na kázání Poláčkové-Brixi věcně a relevantně reagovala.

Dovolila bych si, v kontextu s tímto posledním nářkem Poláčkové-Brixi nad údajným nadměrným obětováním se žen (v západní společnosti, respektivně jejích vyšších segmentech středních tříd, kde ženy „honí kariéru“?) upozornit na to, že ženy rozhodně nejsou (oproti mužům) nijak v základním hodnocení věcí diskriminováni:

a) Nejdůležitějším indikátorem kvality života, pokroku, atd. byla a je průměrná délka života. Ta se s pokrokem prodlužuje, v nejvyspělejších zemích (Island, Japonsko, západní svět) je nejdelší. Obdobně vyšší společenské vrstvy (nezničené manuální lopotou a nezdravými životními návyky a podmínkami) se těší delšímu průměrnému věku. Dožívají-i se tedy „utlačované“ ženy v západním světě v průměru 8 let více než „utlačující“ muži (kteří navíc, podle Poláčkové-Brixi mohou beztrestně na pracovních poradách odbočit od tématu, zatímco ona nedostane za svoji věcnost přidány daší $$$ na každoročním „evaluation“, tedy pracovním vyhodnocení). Průměrná „utlačovaná“ žena si tak třeba v júesej (kde má jako každý jiný nárok na důchod až v 65ti letech) užívá DVAKRÁT více „Zlatých let“ (Golden Years“) penye, času na vnoučata, cestování za sluncem na Floridu nebo za hracími automaty do Las Vegas … zatímco její manžel (nebo ex-manžel, kterého vyhodila z domu) je již 8 let od drnem.

b) V USA už ženy odstavují 62 procent absolventů vysokých škol. Což zase nevzpadá na „diskriminaci“, zejména pokud věříme statistikám a propagandě vzdělávacího sektoru, že vysokoškolský diplom (v jakémkoliv oboru) znamená nejen vyšší celoživotní výdělek ale i lepší kvalitu života. PŘESTO stále naplno jede propaganda „musíme pomáhat diskriminovaným ho holčičkám a ženám“ aby mohly na VŠ. Stále existují tisíce knih, institucí, programů, fondů, atd. které pomoc holčičkám a ženám dostat VŠ vzdělání poskytují a ikdyž (hlavně také díky požadavkům manželek a setrvačností společenských tlaků) ženy stále požadují a očekávají, že se „marry up“, tedy že si platově a společensky pomohou nahoru, že jejich budoucí manžel nebo partner bude mít anebo vydělávat MINIMÁNĚ tolik kolik ona a bude mít minimálně stejné vzdělání) … pro chlapce a muže, ač jich je mezi absolventy VŠ už jen 38 procent, ani zdaleka nic jako systém pomáhání dívkám a ženám neexistuje.

(pokračování níže)
25. 04. 2013 | 17:48

pohled (nejen) z Washingtonu napsal(a):

c) Sandbergová, která, jako jiní členové vyvoleného národa, nejen tedy Kare Marx, dostává lukrativní příežitosti hlásat nápady sociálního inženýrství, m.j. tvrdí, že ženy dostávají za stejnou práci o 15 rocent nižší plat. Což je nesmysl, žádný zaměstnanec, hledající zaměstnance, nemá na danou pozici „plat pro muže“ a (v průměru o 15 rocent nižší) „plat ro ženu“. Nejen díky armádě právníků by něco podobného bylo dávno a úspěšně napadeno. Fundamentálním faktem je, že – oproti mužům, od kterých JEJICH PARTNERKY a sekundárně „společnost“ očekávají, že to budou hlavně oni, kteří budou je nebo rodinu (a pokud taková žena vůbec souhlasí půjčit své tělo „patologickému“ experimentu těhotenství a donošení plodu) a jejich děti živit, ženy nejsou CHYTŘE ochotné obětovat zaměstnání nebo (díky globalizaci atd. stále více iluzivní) kariéře to, co oni samy (jako manželky a matky) tak či onak vyžadují na mužích: „Uživ, zaopatři rodinu“ … hlavně také proto, aby žena, matka měla „CHOICE“, tedy možnost volby, být „pár let“ doma s dítětem (pokud se tedy svolí s tím, že těhotenství a porod změní její sexy body).
Nejen nedávná studie na Yaleově univerzitě indikovala, že mezi „graduate“ studentkami (tedy studenty kteří dále studují nad bakalářské diplomy) 40 procent očekává, že „budou mít možnost strávit několik let doma s dětmi“. Muži, otcové, takovou možnost – nejen v USA, pomineme-li atypické příklady ze Skandinávie – ANI NÁHODOU nemají a mít nebudou. A počínaje jejich manželkami (partnerkami), ženy jim to ani v absolutně drtivé většině případů tak či onak ani nedovolí. ONY si nárokují „pár let doma“, s dětmi, zkoušet nové recepty, dekorování bytu, atd. Ikdyž ženy (viz jejich VŠ vzdělání) mají lukrativnější zaměstnání, stále si nárokují, že to budou ony, kdo si vezme „mateřskou“ (ne rodičovskou) … jinak jsou nespokojené a … mají další důvod k rozvodu.

d) V USA (jako ČR) ženy představují 80 procent navrhovatelů na rozvod. Akademické studie v USA dokazují, že zákony a soudní praxe tzv. „no fault“ rozvodů, které od 60. let ovládly USA, jednoznačně zvýhodňují ženy (to, že ženy podávají rozvod v 8 z 10 rozvodů a „přirozeně“ dostávají opatrovnictví dětí v 91 procentech rozvodů) jim navíc umožňuje následně lkát o „feminizaci chudoby“, kdy zjistí, že poté, co z domu bezdůvodně (jen na základě absolutně subjektivního a u soudu jakkoliv prokazováním nevyžadovaných „nepřekonatelných rozporů“) z rodinného domova (na který typicky on více dřel nebo platil) a od dětí vyhodily, vlastně nemají dost peněz na hypotéku a utrácení, na které byly zvyklé před rozvodem. Takže k jejich nářkům, které si dobrovolně a vědomy si toho, že jim zákony i soudní praxe jdou na ruku, návrhem na rozvod způsobily, se přidávají sociální pracovnice a levičáci, kteří volají, že „stát“ (daňoví poplatníci) musí těmto na rozvod úspěšně tlačícím ženám všemožně pomáhat.

e) Zmíněný Karel Marx jako první v Manifestu vyhlásil, že manželství je chomout znevolňující ženy (a Lenin jako první manželství zrušil a zavedl automatické rozvody bez jakýchkoliv důvodů, což Stalin, vidíc milióny BEZPRIZORNÍCH (tedy „bez dohledu“) kolem pobíhajících dětí hbitě zrušil, tak předběhl feministky minimálně o století. Zajímavé je, že po Marxovi a Leninovi to byl „konzervativní“ ex-funkcionář odborů v Hollywoodu, jistý Ronald Reagan, který jako guvernér Kalifornie v roce 1968 začal v USA lavinu „rozvody bez důvodů“, která před 2 lety pohltila poslední z 50 států, New York. Komunisté umožňovali snadný rozvod jako osvobození žen ze jha mužského ovládání tak, jak učil Marx. V tržní ekonomice, kde problém není výroba, ale masivní NADVÝROBA, je skutečný důvod ke snadným rozvodům ekonomický: Jsou-li výdaje původní, předrozvodové domácnosti 100 procent pak po rozvodu, s otcem vyhozeným z domu a typicky schopným platit si jen menší byt, náklady dvou domácností v průměru odstavují 140 procent původních výdajů. „Ekonomka“ Poláčková-Brixi ale toto ani neví a kdyby to věděla, tak jí všudypřítomný teror, strach o zaměstnání a bonusy jako každému jinému typickému Američanovi, navíc ve Washingtonu, neumožní věci relevantně popsat. Snadná a masivní rozvodovost je totiž důležitá pro ekonomiku.

(pokračování níže)
25. 04. 2013 | 17:51

pohled (nejen) z Washingtonu napsal(a):

Pokud si pí. Poláčková-Brixi neoriginálně naříká „pokrytectví“ (společnosti? zaměstnavatelů? mužů?) měla by začít u žen samotných. Ne nadarmo se také říká: Žena neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane. Ženy chtějí jíst z onoho příslovečného koláče ale zároveň si ho držet celý. Chtějí (stále většinou, ikdyž už ne mezi vyšší střední třídou) mít genetické kopie (děti), ale „nudily“ by se doma s nimi, chtějí mít společenský život, který zaměstnání umožňuje, chtějí nosit a kupovat si stále nové šaty a doplňky, o kterých sní nad hromadami katalogů které plní jejich poštovní schránky (další důzaz „diskriminace“ žen: Jak každý marketingový pracovník ví a statistiky potvrzují, o 80 procentech všech doarů amerických domácností rozhodují „utlačované“ ženy. Proto také reklama je zaměřena hlavně a disproporčně na ženy. Hlupák muž, pokud mu to manželka dovolí, si k 50tinám kouí motocykl jinak za život pár rybářských prutů. Zato žena ta utrácí celý život, ostošest (životní náklady od narození po plnoletost na dívku jsou o 20 procent vyšší než na chlapce, viz. oblečení, kosmetika, dárky, atd. atd.)

Tvrzení, že „společnost“ nebo muži „nutí“ ženy a dívky aby se tolik věnovaly makeupu, zevnějšku, atd. staví realitu na hlavu, ikdyž (vědecky, studiemi ověřenou) skutečností je, že ženy, sinaje žákyněmi obecné školy až o zaměstnankyně WB nebo jakékoliv firmy, jsou POSLUŠNĚJŠÍMI, snadněji manažovatenými než jsou chlapci a muži.

Ikdyž se to v dnešním „kázání z Washingtonu“ paní Poláčková-Brixi nezmiňuje, i ona tvrdí, že ženy mají „dvě směny“, jednu v placeném zaměstnání, druhou v domácnosti. Nu, co tedy ti muži (co prý berou 15 procent víc za stejnou práci) děají, zatímco se rý ženy „obětují“ péčí o domácnost? Rozhodně je není vidět na cvičení jogy, ani ve „spas“, na masážním stole nebo s srkající předraženoiu kávu ve Starbucku, nebo „relaxačně shopping“ (tedy nikde tam, kde relaxují a o sebe pečují „utlačované“ ženy). Navíc: Typická žena trvá na tom, aby se věci doma dělaly ode JEJÍCH odstav protože ona je „přirozeně“ více kvalifikovaná o tom co a jak se doma bude dělat. A když není o jejím … víme jak to končí: „nespokojená a nešťastná“, nadává, stěžuje si a nakonec najímá právníka.

Takže, suma sumárum: Paní Poláčková-Brixi se dostala do WB, učaroval jí dolarový plat i přepočet na koruny, co vše si bude moci v ČR, na penzi, extra pro děti, v ČR koupit, počínaje nemovitostmi, tak jak existenci dělí mezi USA a částečně ČR. Přes svoji formální vzdělanost a přístup k informacím její chápání a interpretace věcí, počínaje ekonomikou, finančním světem, politikou a rozvojovými programy jsou ale velice povrchní, v podstatě omílání oficiálního, propagandistického směru.

Já osobně, jak věci doma i „venku“ znám a chápu bych i v příštím životě za ráda byla „utlačovanou“ ženou, protože to má, oproti mužům, mnohé a zásadní výhody.
25. 04. 2013 | 17:53

c4 napsal(a):

uz z nadpisu to psala zena; v realu to vetsinou spis funguje-zeny museji mene umet a vice obetovat..
25. 04. 2013 | 20:00

Medikolog napsal(a):

Pohlede nejen z Washingtonu,

Díky Vám za blog.

Vaše argumentace se mi jeví mnohonásobně přesvědčivější, než blog paní Brixi. Vidím to obdobně jako vy.

Prostě trend dělat diskriminované z lidí sedících u většího dílu koláče plní svůj úkol rozložit a zničit euroatlantickou civilisaci a její hodnoty individualisací členů gójských dosud kohezních skupin (a dosáhnout jejich atomizace) a zlikvidovat současně základ této společnosti - rodinu - s její milénii ověřenou
hierarchií mezi partnery i hierarchií povinností, povinností, povinností a až od nich odvozených jejich atributů - práv.

Zlikvidovat fysické nositele těchto hodnot zdegenerováním, zkřížením a "dobrovolným" omezováním porodnosti.. Jsou ženy které to s partnery nevyhrály, ale mužů co to nevyhráli s partnerkami je minimálně stejně (podle mě několikanásobek ženské skupiny) a to se opomíjí. Nejsou-li "vědci" a soudci slepí a hluší, opomíjejí to účelově ve smyslu "nehodící se škrtněte, nebo to ignorujte".

Není vinou poctivě pracujících mužů, že alespoň v ČR většina nevydělá z hlediska evropských a amerických žen slušný obolus, a není rovněž vinou mužů, že příprava žen na jejich část tvorby rodinného zázemí. I když finance nejsou tak rozhodující, protože nefungují miliardářské rodiny na jedné straně, zatímco fungují naopak chudičké rodiny obracející každou korunu, každý cent.

Právnická lobby má svůj lví díl viny na úpadku spravedlnosti a jejímu vzdálení se od práva. Manželské smlouvy, rozvody, správa majetku, vymahačství a exekutorství jsou natolik lukrativní činnosti pro právníky a pro penězoměnce.. že se i církve jako mrchožroutky přiživí.

Nakonec evropanství v troskách přežije jedině na východě v reservaci z milosti Číny a Středokontinentálních emirátů.
25. 04. 2013 | 20:01

aga napsal(a):

au

Ale v tomhle systému je takové práce, která je skutečně užitečná i pro ostatní či pro společost, z principu čím dál méně. A pokud taková má skutečně být, musí ji vykonávat komplexní, ne pouze na jednu věc úzce zaměřená osobnost - tj. člověk ji nemůže vykonávat stále a na úkor ostatních složek lidského života. U ženy to je nepochybně mateřství. Ale i muže to, že nemá děti a tím tuto nezastupitelnou lidskou zkušenost, ochudí a zploští. Příkladem toho je třeba Havel - prázdný slovní exhibicionista bez jakékoli zodpovědnosti vůči společnosti či životu.

Většina lidí se stává workaholiky nejen kvůli penězům, ale hlavně proto, že nemá nic smysluplnějšího, čím by si naplnila duši a život. A konzumní kapitalismus to podporuje všemi způsoby - lidé bez vyššího smyslu jsou snadněji manipulovatelní.
25. 04. 2013 | 21:05

Hobojistka napsal(a):

Anna

"Je to i např. být dobrou doktorkou, advokátkou...?"

Proboha, co to je za hloupý zlozvyk, označovat lékaře jako "doktory"? Myslíte, že advokátka není doktorka?
Připomíná mi to dávný vtip z počátku normalizace, že "doktoři" zakázali Kubišové zpívat. (dr. Husák a dr. Štrougal)...
25. 04. 2013 | 21:21

CEO napsal(a):

celkem dobry blog.
zil jsem i s rodinou mnoho let v USA, ted jsme asi 2 roky v Cesku, myslim ze muzu srovnavat:

V USA nikoho nezajima, jestli jste zenska a nebo jestli dokonce zenska s detmi, v praci, kterou vemete se ocekava profesionalni pristup;
sluzby pro rodinu jsou velice dobre a flexibilni, treba skolky-jak siri vyberu, tak treba oteviraci dobou. I z techto duvodu mne i me zene prislo mnohem jedbnodussi v USA skloubit rodinny a profesionalni zivot. Urcite tomu pomohla i vetsi flexibilita americkych zamestnavatelu.
V Ceske popuaci, a to i ve vzdelanejsich kruzich existuje urcite vetsi mira predsudku vuci zenam a zejmena vuci zenam s detmi; je pravda, ze sluzby pro rodinu, jako treba skolky v Cesku funguji mnohem hure nez treba v USA, tazke mit v CEsku deti a zaroven byt v praci profesionalem je mnohem tezsi. Na druhou stranuvCEsku existuje system "babicek", to v USA funguje mnohem mene.
Ve spoleceske rovineurcite v ceske spolecnosti porad existuje mnoho dogmat,"jak se neco ma delat", a clovek je vice pod drobnohledem okoli, jestli se jeste chova normalne, nebo uz ne.V USA Vas celkme nidko nehodnoti. Tudiz tlak na zeny v Cesku je urcite vetsi - treba kdy mit deti a jak dlouho s nima byt doma.
25. 04. 2013 | 21:28

Pavla2 napsal(a):

au: Klidně se vysmívejte, ale jestli je pro Vás normální odložit 3měsíční dítě do jeslí a věnovat se radši kariéře, tak pro mě ne. Každá matka by měla mít dítě proto, že se na něj těší, že ho chce vychovávat a být s ním doma co nejdéle je možné. Nikdy bych nechtěla, aby místo mě slyšel první slova mého dítěte, viděl první krůčky někdo cizí a ne já. No, některým to nevadí a jak píšou dvě maminy výše, mnohé považují bytí matkou spíše jako oběť. Bohužel. Ale vše se jednou vymstí.
25. 04. 2013 | 23:44

evix napsal(a):

Nejrozumnější příspěvek má CEO, jsme tak konzervativní až jsme bohužel 50 let pozadu.
25. 04. 2013 | 23:59

evix napsal(a):

No nevím Pavlo, ono se to mstí ve společnosti už teď. Největší problémy mají mamánci rozmazleni matkami, které se o ně starají velmi dlouho. Co s takovým či takovou, co je zvyklý/á na posluhování i ve 25 letech.
http://www.novinky.cz/zena/298969-o-muzich-kterym-nerostou-vousy-a-zenach-co-odkladaji-materstvi.html
26. 04. 2013 | 00:08

au napsal(a):

aga:
Větší debilitu než to, že ženu nebo muže "zploští", když nemá děti, jsem opravdu dlouho nečetl. Sám jsem otcem dospívající dcery, ale znám řadu zasloužilých rodičů a prarodičů, kteří jsou opravdu blbí, hned několik matek s mozkem zalepeným plínkami, bez rozhledu a bez znalosti skutečného života a jeho problémů. A několik moudrých lidí, hluboce vzdělaných s obrovskou zásobou zkušeností, kteří nikdy žádné dítě neměli.
A samozřejmě i naopak.
Počtem dětí se moudrost a zkušenost opravdu neměří.

Pavla2:
Nestarat se o své dítě je jistě stejně špatné jako přehnaně se k němu upínat. Vaše dítě bude mít svůj vlastní život a vy se starejte, abyste měla svůj vlastní život také. Abyste světu byla užitečná i něčím podstatnějším, než že jste vychovala dítě. Aby si dítě mohlo vážit toho, že jeho matkou byla vzdělaná, pracovitá a respektovaná osobnost.
Kvalita péče o dítě nijak nesouvisí s tím, jestli se o něj přes den starají profesionálové v jeslích. Podstatné je, abyste z toho dítěte vychovala dobrého člověka - a to nijak nesouvisí s tím, jestli a jak se budete uspokojovat pohledem na jeho "první krůčky" .
26. 04. 2013 | 00:53

gaia napsal(a):

pohed (nejen) z Washingtonu

si pěkně zaexhiboval, ale jeho výplody jsou plné subjektivních a nepravdivých údajů.

Např. hned k bodu a, vyšší dožití žen oproti mužům již začíná být nepravdou a to zejména v USA.

doporučuji začít studovat, např. dubnový National geographic , uvádí, že v USA je průměr dožití jen 5 let a byl studiemi zachycen znepokojivý trend, od roku 1989 se věk dožití mužské populace zvýšil o 4,7 roku, u žen poze o 2,7 let.

Pokud by tento trend v USA pokračoval, zdá se, že již v příštích 20 letech by se muži mohli dožívat věku delšího než ženy.

Studie dále zachytila, že v USA počet žen s vysokým krevním tlakem a cholesterolem v krvi, avšak které nejsou adekvátně léčeny.

Muži v USA dostávají lepší lékařskou péči.

Průměrný věk života života v některých částech planety je 86 let, v USA jen 81.

Proč se USA chce řadit mezi nejvyspělejší země planety, když v zaostalejších koutech mohou žít déle.

A proč zrovna věk dožití je pro ženy oproti mužům nepříznivý právě v USA, tak to asi autorka naznačila.

40 let nás Čechy masíroval heslem Dohnat a předehnat USA.

Dnes můžeme akorát říci, proboha jen to ne.
26. 04. 2013 | 06:07

Občan napsal(a):

CEO,

školky v USA fungují pro ty, co na to mají. Jak "fugnují" školky "veřejné" pro ty, co nemají na SOUKROMÉ služby, vím z první ruky od kamarádky, která už 30 let působí v USA ve veřejném školství.

Začínala jako učitelka právě v jedné takové veřejné "školce" v NY. Když vyrukovala s tím, že se ve školce má s dětmi pracovat a vzdělávat je, koukali na ni, jako kdyby spadla z Marsu. Nakonec se stala v té školce ředitelkou a kompletně ji předělala dle českého modelu. Pak už byla její kariéra rychlá a docela hvězdná...
26. 04. 2013 | 07:03

Anna napsal(a):

Hobojistka napsal(a):

Anna

"Je to i např. být dobrou doktorkou, advokátkou...?"

Proboha, co to je za hloupý zlozvyk, označovat lékaře jako "doktory"? Myslíte, že advokátka není doktorka?
Připomíná mi to dávný vtip z počátku normalizace, že "doktoři" zakázali Kubišové zpívat. (dr. Husák a dr. Štrougal)...
---------------------------------------------------------------

:-)

Advokátka nemusí být doktorka, ale jen Mgr. a doktorka není jen lékařka.
Kromě titulů JUDr., MUDr., je i PhDr. - je akademický titul, který je udělován v oblasti humanitních, společenských a (od zrušení udělování titulu PaedDr.) i pedagogických věd na příslušných fakultách. Podmínkou k jeho získání je ukončené magisterské vysokoškolské vzdělání, sepsání rigorózní práce a složení státní rigorózní zkoušky.
26. 04. 2013 | 07:38

Bi napsal(a):

Paní Brixi, Bůh stvořil člověka k obrazu svému, muže a ženu stvořil je. Z toho vyplývá, že člověk, tedy muž a žena, jsou podobní Bohu. Bůh nemůže tím pádem být mužského rodu, to ho poněkud zjednodušujete.
26. 04. 2013 | 07:39

Anna napsal(a):

Hobojistka

P.s.: Zapomněla jsem uvést titul mnoha mých bývalých kolegyň RNDr.
26. 04. 2013 | 07:41

CEO napsal(a):

ad Evix
nesjme 50 let pozadu ani nejsme konservativni.
je to spis smes predsudku a pohodlnosti; Mnoho Cechu nezazilo nic jineho, tak obhajuji to co znaji, to je celkem logicke.Zmena bude postupna a bude jeste par let trvat.

ad Obcan
ano, za skolky se plati. jsou skolky soukrome i statni. amricka spolecnost neni homogenni, tudiz tezko budete hledat to co bude splnovat pouse ceske standarty; verim, ze ceska skolka vasi zname mela uspech, tam kde jsem zil mela obrovsky uspech cinska skolka-americane radi experimentuji a miluji nove veci.Obroskou vyhodou USA je, ze si proste muzete vybrat. To v Cesku porad hodne chybi. Pokud Vam vyhovuje pouze cesky system, je asi opravdu nejlepsi zustat v Cechach; Nase deti chodili do ameicke skolky s detmi asi z 15 zemi a snad vsech kontinentu, myslim, ze tahle zkusenost se jim bude hodit a snad budou i v dospelosti tolerantni.
26. 04. 2013 | 08:41

Občan napsal(a):

CEO,

tam nešlo o módnost experimentu, ale o naprosté novum. Do té doby ta "školka" fungovala jako pouhá úschovna na děti - bez jakékoli pedagogické činnosti.

V ČR si samozřejmě můžete vybrat úplně stejně jako v USA. Od MŠ až po universitu, a to vč. "domácího vzdělávání".
A za školky se zde pochopitelně platí také - i za ty veřejné. Ovšem rozdíl v úhradě je až řádový, kdy v některých soukromých školkách je měsíční poplatek v desetitisících Kč.
26. 04. 2013 | 09:15

Pavla2 napsal(a):

evix: Věnovat se dětem neznamená, že je budu mít za zadkem do 25 let. Ale alespoň do 3 let určitě, nejlepší tak do začátku školy. To však za předpokladu, že má dítě sourozence nebo má možnost se setkávat s dalšími dětmi odpovídajícího věku.

au: Já rodinu považuji za základ státu. A jestliže své děti dobře vychováváte, učíte ho skromnosti, slušnosti, poctivosti, nesobeckosti, tak pak jsou tomu státu určitě v budoucnu užiteční. Pokud si jdu za kariérou, je mi práce pořád přednější než rodina, tak můžu čekat, že právě z nich sobci vyrostou. Ikdyž to samozřejmě není pravidlem.
Považuju za nejdůležitější první roky života. Můžu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Už jsem tady psala, že jsme si nejstaršího syna adoptovali, vyrůstal do 2 let v DD. Rodině byl odebrán kvůli špatné péči, či spíše žádné.
Jelikož máme své další 4 děti, tak můžu porovnávat. Nejstarší, přestože je slušný, pracovitý, hodný, tak není schopný udržet si svoji rodinu. Ikdyž ne docela, určitá zodpovědnost vůči svým dětem mu chybí. A určitě by dětští lékaři i psychologové potvrdili, že to, co do dětí vložíte do 3 let, je pro jejich další vývoj velmi důležité. A můžou mít jakoukoliv profesionální péči v jeslích nebo bůhvíkde, prostě matka je nenahraditelná.
26. 04. 2013 | 09:50

modrý edvard napsal(a):

Hobojistka. Domnívám se, že zvyk označovat lékaře jako doktora pochází z dob, kdy lékař byl jediný člověk v širokém okolí opatřený doktorským titulem. Nevím, jak všude jinde, ale v angličtině to mají taky.
gaia. "v USA je průměr dožití jen 5 let". to je opravdu dost málo.
"byl studiemi zachycen znepokojivý trend, od roku 1989 se věk dožití mužské populace zvýšil o 4,7 roku, u žen poze o 2,7 let." Jak pro koho, já jsem rád, že se lidský věk zvyšuje. A zřejmě je u mužů t.č. kratší, proto se může zvyšovat o víc. V roce 1989 byl zřejmě 5-3.7 = 1.3 roku.
"Proč se USA chce řadit mezi nejvyspělejší země planety, když v zaostalejších koutech mohou žít déle." No protože lítají na Měsíc a vyrábějí počítače. Kromě toho bych si tipnul, že ve velké většině zaostalých koutů lidé nežijí déle. Maně si vzpomínám na vtip o Ivanu Ivanyči, jak se dožil 160 let.
26. 04. 2013 | 11:00

Kleofáš napsal(a):

to Hobojistka:

Moje příbuzná taktéž hude na hoboj, avšak tuším, že není ani doktorka ani magistra, anžto doklepala toliko konzervatoř. Neráčíte být moje neteř?
26. 04. 2013 | 11:02

Alex napsal(a):

Článek paní Brixi je podle mého názoru celkem adekvátním zhodnocením situace žen v ČR. Zabývá se ale jen situací žen, ne mužů, nedělá z toho válku kdo je na tom hůř a kdo líp, kdo z koho. Feminismus není boj žen proti mužům, ale boj za zlepšení situace žen a jeho důvodem je prospěch všech. Nově vznikají i hnutí pro zlepšování situace mužů. Tyto dva směry ale nestojí proti sobě, naopak spolu spolupracují, tak jako by měli spolupracovat i muži a ženy. Osočování mezi těmito dvěma skupinami se děje obousměrně a rozhodně ničemu a nikomu nepomáhá.
Pokud žena chce pracovat a nechce mít děti, nikdo nemá právo ji k tomu nutit a tím myslím i jen tím, že ji lidé kolem odsuzují jako kariéristku, která nenaplňuje svoji přirozenou roli matky. Stejně tak muž, který chce děti a chce si užít jejich výchovu už od nejranějšího věku, by měl mít tuto možnost a opět by za to neměl být odsuzován. Pokud se pár dohodne na výchově dětí, tak ať už s nimi zůstane doma muž nebo žena, mělo by jim to být umožněno a nikdo nemá právo je soudit. MUDr. Klímová-Fugnerová psala o rodičích ne pouze o matkách.
26. 04. 2013 | 11:30

Zdena napsal(a):

Osobně nestojím o kariéru zaplacenou tím, že tříměsíční dítě šoupnu do jeslí. A ne každý muž stojí o takovou ženu.
Je dobré, že máme možnost volby.A je nemoudré chtít vše. Takové přání je nesplnitelné.
26. 04. 2013 | 12:28

Anna napsal(a):

Alex

Mně někdy nad počínáním českých feministek zůstává rozum stát. Např. v době, kdy pracovala feministka Marksová-Tominová na ministerstvu školství, které mělo a stále má nedostatek financí, vyšla příručka:

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Jana Valdrová, Blanka Knotková-Čapková, Pavla Paclíková
Kultura
genderově vyváženého vyjadřování
http://data.idnes.cz/soubory/studium/A100125_BAR_GENDER_PRIRUCKA.PDF

Paní Marksová-Tominová zde před časem napsala blog:

Feministická změna rakouské hymny
Rakouský parlament schválil změnu textu rakouské hymny. Původně se v ní zpívalo pouze o synech vlasti, nyní jsou tam synové a dcery.

Změna je zdánlivě malá a hádka o ni se může zdát naprosto malicherná. Já ale souhlasím s předkladatelkami zákona, že se jedná o věc velmi důležitou: až po této změně je jasné, že Rakousko počítá i s ženskou částí svého obyvatelstva. Jinak se totiž vytváří dojem, že osoby, které se o rakouskou vlast zasloužily, jsou pohlaví výhradně mužského. A jestliže jazyk obě pohlaví striktně vymezuje, pak je nutné dát jasně a explicitně najevo, že se počítá také se ženami.

Diskuse o tak zvaně genderově korektním jazyce probíhají ve vyspělých zemích už dobrých dvacet třicet let. Pokud se ale toto téma zmíní u nás, hned je oheň na střeše. Pro mě osobně je nejvíce fascinující sledovat různé jazykovědce či překladatele: v rámci jazykového purismu hystericky obhajují nutnost přidávat koncovku -ová k ženským příjmením cizinek, ale fakt, že se u žen běžně používá mužský rod (Paní Nováková pracuje jako lékař... atp.), čímž se dle mého názoru český jazyk przní velmi, je nechává naprosto chladným.

Doufám, že rakouský příklad bude i v našich zemích znamenat alespoň lehký posun ve vnímání této problematiky – že jazyk je důležitý komunikační nástroj, jehož používání nelze podceňovat. A že genderová korektnost v něm zaujímá důležité místo.
---------------------------------------------------------------

Feministka Marksová-Tominová do nedávna byla stínovou ministryní pro lidská práva a rovné příležitosti ve stínové vládě ČSSD, nyní je mluvčí stínové vlády pro lidská práva a rodinu. Výsledek její práce je však žalostný - donedávna bylo zastoupení žen ve stínové vládě ČSSD: 2 ženy z 15 stínových ministrů. Dnes jsem ve stínové vládě ČSSD nenašla na postu ministra jedinou ženu při počtu 14 stínových ministrů. Přitom ČSSD je pro kvóty pro ženy.
26. 04. 2013 | 12:37

Tom napsal(a):

Diky, CEO, je poznat, ze mate zkusenosti ze sveta, je jich v mistnich diskusich treba jak soli.

Tvrdit, ze smyslem zivota je rodina je stejne kratkozrake jako tvrdit, ze je to prace. Je to oboje, v ruznych fazich zivota jinak a jinak take pro kazdeho z nas.

Nechapu zlobu nekterych diskutujicich. Je zbytecna.
26. 04. 2013 | 12:42

Pavel napsal(a):

Paní Brixi, neměla byste myslím přeceňovat kariéru. Myslím, že Anna a Lila to řekly výstižně. Dodal bych ještě jedno : člověk je tvor pohlavní a vyskytuje se ve dvou podobách : muž a žena. Vzájemně se (většinou) přitahují. Muže asi nebude přitahovat žena, která vypadá jako muž a ženy zase muž vypadající jako žena.
K článku :
1) V amerických kancelářích se ženy při pracovních schůzkách většinou nemusí prokousávat poznámkami svých šéfů a spolupracovníků ohledně svého zevnějšku.
Nevím co tím chce autorka říci. Jednak jsou běžné mezi kolegy a kolegyněmi i poznámky od žen k mužům. A jednak až na vyjímky se jedná o poznámky pochvalné s jediným cílem udělat dotyčnému radost. Co Vám na tom proboha vadí ?Mě naopak zase vadí trend v americké společnosti, kdy učitel nemůže ani pohladit malé dítě, aby neriskovat obžalobu ze sexuálního zneužívání.
Dále to co vy prosazujete vede k jednomu - vyspělá euroamerická společnost pomalu vymírá....
26. 04. 2013 | 12:46

Anna napsal(a):

Pavel
"1) V amerických kancelářích se ženy při pracovních schůzkách většinou nemusí prokousávat poznámkami svých šéfů a spolupracovníků ohledně svého zevnějšku.
Nevím co tím chce autorka říci. Jednak jsou běžné mezi kolegy a kolegyněmi i poznámky od žen k mužům."
---------------------------------------------------------------

Kdybyste se v USA zmínil k zevnějšku kolegyně, MOHL byste být nařčen ze sexuálního obtěžování... Až tak daleko to americké feministky dotáhly.
Mí kolegové, když se vrátili z půlroční stáže v USA v 90. letech (já i moje kolegyně jsme ji kvůli dětem odmítly. Tím si nikterak nestěžuji, pouze konstatuji, že jsme dostaly stejnou možnost jako kolegové), mě z legrace nedali přednost do dveří, což dříve dělávali. Vysvětlili mi, že bych to mohla brát jako sexuální obtěžování, že jsme si přece rovni. Pohrozila jsem, že založím antifeministické hnutí žen a spolu s jejich drahými polovicemi budeme bojovat za dodržování pravidel chování podle Gutha-Jarkovského, za zavedení ve všech rodinách minimálně jedno odpoledne a večer volno od rodiny pro ženu jiný den pro muže..., a okamžitě se vrátili mí kolegové ke svému dřívějšímu chování.
26. 04. 2013 | 13:28

Karotak napsal(a):

Vystřídal jsem několik zaměstnání co se týče mezinárodních firem a nezažil jsem ani jednou stav, kde by žena musela umět více...
Jelikož se pohybuju v IT, tak paradoxně ženy jsou často i více vítány, díky tomu ,že mají ve vínku lépe zvládat multitasking. To není nic proti mužům, jen prostě chlapi přemýšlejí trochu jinak :)
Ale tak to bude vždycky...prostě ženy jsou lepší na něco, na co jsou muži horší a naopak...a dost věcí dělají stejně.
TO je jak když někdo je, jak se lidově říká, od přírody cifršpion, a druhej je zase třeba manuálně zručnej.. :)
26. 04. 2013 | 14:46

Opinion napsal(a):

Trochu jiný úhel pohledu

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=541201365924574&set=a.532118710166173.119475.530270150351029&type=1
26. 04. 2013 | 15:55

Anna napsal(a):

Opinion

Díky za skvělý odkaz. Tohle by měli mít všichni manažeři, manažerky a workoholici, kteří mají nezletilé děti, vyvěšené v kanceláři tak, aby to měli na očích.

Čas hrozně rychle utíká a čas strávený s dětmi je k nezaplacení.
26. 04. 2013 | 16:16

k. napsal(a):

Paní Brixi, nevím, s jakým záměrem jste psala svůj příspěvek,nejspíše jako reakci na přečtenou knihu... Myslím, že jste kromě svých schopností,které jste nejspíše maximálně zúročila, měla nepochybně velké štěstí. A to v tom, že jsou vaše děti zdravé. Mám dvě děti,které potřebují od mala speciální péči. U prvního se na věc přišlo až ve třech letech, druhý má vadu vrozenou - první rok jsme strávili ve špitálech. Nevím ,jak takovou situaci řeší matky top manažerky - s jejich pracovní dobou 10hod denně si to neumím představit. Své dítě bych takhle malé nikomu cizímu nesvěřila a samotné ve zdravotní péči nikdy nenechala. Ve třech měsících dítě odložit je podle mě opravdu brzo,ale pokud jste chtěla pokračovat v práci...
A propos 10hod denně v práci - obětovala bych je pouze a jen v případě velkého finančního ohodnocení a i tak na omezenou dobu. A takové ohodnocení většina lidí v ČR nedostane. Ještě možná u lidí s vlastní firmou, kteří si čas řídí sami, ale opět pokud je to rodič, musí se už řešit, jak vše zorganizovat, péče se musí dělit mezi oba rodiče.
Takže jsme tu opět u priorit každého jednotlivce.
27. 04. 2013 | 01:31

Jarin napsal(a):

Bože za co...??
Je vůbec možné že někdo považuje věnování se svým dětem za oběť?
Máme tu ukázkové pokroucení životních priorit za přispění amerických seriálů a filmů
jenže v reálných USA to tak nefunguje a pokud v některých rodinách ano pak jsou vždy
děti které tím selháním smyslu bytí nejvíc trpí.
A pokud jde o chování mužů k ženám - nikdo není bez viny vždy je to zákon akce a reakce žena vábí muž dobývá je to od počátků života dané, samozřejmě jsou výjimky mezi muži kteří se neumí chovat, ale mezi ženami jsou přece také výjimky...
Madam je mi vás líto nebudete šťastná s tímto názorem na život
27. 04. 2013 | 07:42

gaia napsal(a):

modrý edvard

v každíém případě, v USA podle toho článku v roce 89 přežívaly ženy muže o 7 let, v roce 2 009 jen o 5 let.

Tak kde je ten pro ženy pokrok?
27. 04. 2013 | 08:56

Hana napsal(a):

ne ve vsech zemich je materska dovolena tak dlouha jak u nas. 3 mesice je normalni.
Celkem 5 - 2 pred porodem a 3 po porodu. A co pak budete delat, kdyz vam nedaji materskou ??? Ah ja zapomnela .. pujdete na socialku. Hups ... a kdyz ta socialka neni... co pak...
Jasne skvele matky... budete s miminkem a pujdete se s nim past na louku!!!!
27. 04. 2013 | 09:23

Opinion napsal(a):

Hana
Nevím od kud berete ta čísla , ale v USA o kterých je řeč, není jako v jedné z mála zemí na světě ani mateřská ani rodičovská . Ale single moms tam nějaké podpory mají .
27. 04. 2013 | 09:42

český maloměšťák napsal(a):

"...Jelikož se pohybuju v IT..."

To je dobrá práce, toho si važte.
Za "pohybování se" málokde platí. Ještě že teda je to IT.

Neměl byste tam fleka , kde by mě platili za " ležení v IT" ?
:)
27. 04. 2013 | 10:31

Veronika Vendlov napsal(a):

Díky za blog a zejména za link na slova Sheryl Sandbegr.
27. 04. 2013 | 11:55

SuP napsal(a):

Obávám se, že žena, která se chce (a umí) stát dobrou manažerkou, vychová své děti dodavatelsky, neboť to jinak nejde. Otázkou pak zůstává, k čemu to je dobré?
Jak zmínila Pavla2 hned na úvod, nesmí se pak takový rodič v stáru divit, že se o něj jeho děti rovněž postarají dodavatelsky, tedy je zavřou do domova.
27. 04. 2013 | 19:08

Medikolog napsal(a):

SuPe,

děti se starají dodavatelsky nejenom o rodiče, ale i o své děti.. viz kojná, chůva, vychovatel, soukromí učitelé, půlhodinka tu a tam u rodičů k ověření plnění úkolů.. stačí číst životopisy panovníků a šlechty u koryt. Ona ani pod(d)ruhyně a pod(d)ruh neměli při dřině na panstvo čas na výchovu a mazlení se s potomstvem o které pečovala v lepším případě ta nejstarší nevzdělaná z nich... a v Anglii ti "lepší" objevili INTERNÁTNÍ ŠKOLSTVÍ kdy se v devatenáctém století i multimiliardáři obtěžovali s potomstvem jenom o prázdninách. Internátní školy s výprasky a buzerací naučily děti mocných sebekázni a odolnosti.. a děti nobility se od cca 15ti let v námořnictvu, podrobeni nemilosrdnému drilu a poklusové disciplíně, naučily ctít a uznávat hodnoty na nichž stála evropská civilizace v dobách, kdy Evropa byla na úrovni tehdejší avantgardy Světa.
27. 04. 2013 | 23:53

SuP napsal(a):

Medikolog -
Vidím, že jste měl jeden ze svých světlejších okamžiků,když jste se zamýšlel. Tohle jsem sice na mysli tak úplně neměl, ale pravdu máte.
;-)
29. 04. 2013 | 09:07

gaia napsal(a):

pro zdravý vývin dítěte plně kojit by se mělo minimálně 5 měsíců a pak ještě dalších 5 částečně s postupným zaváděním příkrmů.
V 10 měsících je ale pak již mezi matkou a dítětem takové psychosociální pouto, že jesle snáší matka hůř než dítě.

Proto je nutné ženám tvrdit, že i 3 měsíce s dítětem je moc a kariéra nepočká.
Že se bez manažerek pracujících 10 hodin denně zhroutí svět je jen patriarchální touha uvést ženy do otroctví, aby makali za muže ony.
29. 04. 2013 | 13:25

JH napsal(a):

Editor blogů zařadil tento článek paní Brixi mezi doporučené ... protože dobře padne tónu politické korektnosti?

Tedy nepřestávající nářek nad údajnou neférovostí v tom, jak prý systém zachází se ženami, které "chtějí vše" (want it all), tedy mít požitky z profesní kariéry a zárověň požitky z toho, že mají všemožné celospolečenské a zaměstnanecké úlevy a výhody (tak či onak placené spoluobčany, daňovými poplatníky, spolupracovníky) počínaje mateřskou dovolenou, "flexibilní" pracovní dobou, levnými, ale kvalitními jeslemi a školkami, bezproblémovým hlášením "dítě je nemocné, beru si volno", poté, když se uvolí k tomu, že mají jedno nebo maximálně dvě dítka.

Jak m.j. podrobně a na relevantních faktech dokazuje pohled (nejen) z Washingtonu, ženy, konkrétně ale nejen v USA, jsou přitom de facto ve všech základních kritériích kvality života (průměrná délka života, vyšší procento žen než mužů dostává vysokoškolské vzdělání, soudy v 90 procentech přiklepávají opatrovnictví dětí, tedy i bydlení atd. ženám, ženy podávají návrh na rozvod v 80% všech rozvodů neboť vědí, že jim soudy a systém jdou na ruku, zatímco si ženy vyhrazují a obecně mají možnost volby být doma s dětmi nebo mít kariéru ony samy, společnost a systém podobnou možnost volby mužům a otcům všeobecně odmítají, atd. atd. ... bez ohledu na fakta nářky žen pokračují a levicoví politici a zastánci větší role státu jich milerádi užívají k prosazování své agendy.

V tomto ohledu jsou názory paní Brixi její nevědomou nebo spíše už vědomou součástí kampaně politické korektnosti, která připisuje standardní role "utlačovatelů" a "utlačovaných." Tak, jak za komunismu naši do Mosky vyslaní pracovníci kázali věrouku komunismu, tak z Washingtonu paní Brixi také káže tu jedinou, politicky korektní pravdu.
30. 04. 2013 | 18:51

Profesor Satan napsal(a):

What the fuck.....
02. 05. 2013 | 10:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy