Opraví poslanci děravý zákon o veřejných zakázkách?

28. 10. 2011 | 18:21
Přečteno 7039 krát
Z kohoutku neteče voda, protože potrubí je děravé. Co udělá normální člověk ? Nechá opravit potrubí. Co udělá stát? Přilije do potrubí vodu, tedy zvýší daně. Proč? Protože kmotrům a korupčníkům, kteří tento stát ovládají, vyteče dírami v potrubí ještě více peněz do vlastních kapes.

Pro konkrétní příklady nemusíme chodit daleko: kauza OPENCARD, v níž 800 milionů přes firmu Haguess končí ve firmách s neznámými vlastníky; firma IZIP, která dostává peníze ze zdravotního pojištění a jejímiž spoluvlastníky jsou poslanci, kteří své akcie převádějí na zahraniční firmu; ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský převádí firmu na syna a ihned firma získává veřejné zakázky.

Stát nesmí dávat veřejné peníze neprůhledným firmám, které mohou být spojeny s politiky a korupčníky. Firmám s vlastníky bez jakékoli odpovědnosti, kteří se musí před veřejností skrývat a používat „bílé koně.“ Peníze občanů nelze svěřovat firmám, které nesplňují ani tu minimální zásadu řádné správy společností - znát a doložit své vlastníky. Stát musí být schopen se přesvědčit, že firmy, kterým dává peníze, neslouží jako prostředky kmotrům, korupčníkům nebo ministrům pro výhodný byznys za peníze daňových poplatníků.

Jde-li o veřejné peníze, musí být zřejmé, že všichni zájemci stojí na stejné startovací čáře. Na startu nesmí být kouřová clona, která umožňuje některým účastníkům být v cíli již před startovním výstřelem. Každý závod, kde je vítěz určen předem, je podvod na diváky. Každá veřejná zakázka, kdy není jistota, že ji ministr nedal firmě, kterou sám tajně vlastní, je podvod na občany. Nečinný stát je pak sám spolupachatelem tohoto podvodu.

Česká republika je na rozcestí. Musíme se rozhodnout, jaký typ demokracie či kapitalismu chceme. Na jedné straně je neefektivní mafiánský kapitalismus s anonymními vlastníky a bílými koňmi. Kapitalismus bez odpovědnosti za rozkrádání peněz občanů. Systém, který nutí neustále zvyšovat daně, aby bylo možno dál anonymně okrádat občany.
Nebo si můžeme zvolit kapitalismus odpovědný. Kapitalismus podle pravidel s jasnými vlastníky. Systém, kde se o veřejné peníze bude skutečně soutěžit. Stát bude moci dávat peníze občanů pouze těm firmám, které poskytují záruky solidnosti a odpovědnosti a které nevlastní korupčníci. Kvalita silnic, staveb a veřejných služeb bude nejvyšší, cena nejnižší. Daně nebude nutno zvyšovat.

Rozhodnutí, kam se vydáme, učiní poslanci v nejbližších dnech při hlasování o zákonu o veřejných zakázkách. Budou rozhodovat o tom, zda se firmy, které dostávají veřejné zakázky, budou muset „svléknout do naha“. Zda tyto firmy budou muset ukázat, kdo jsou jejich vlastníci a u koho končí peníze z veřejných zakázek. Uvidíme, zda poslanci jsou skutečně voleni občany a občanům slouží, nebo zda je ovládají kmotři a korupčníci.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Johan napsal(a):

Vážení! Domluvme se a přijdme na třetí čtení projednávání veřejných zakázek přímo pod sněmovnu ! Co na to říkáte ? To snad není možné, abychom pořád byli takhle nečinní - přece je nenecháme odhlasovat, co jen je napadne.
28. 10. 2011 | 18:26

Sladký napsal(a):

Vím,že zjednodušuji,přesto to napíši: neštěstí lidstva má název ANDROSTERON.
28. 10. 2011 | 18:38

Papouch napsal(a):

Jiný příklad černé díry na peníze z Prahy - cyklostezky. Můžete nyní váhou svého hlasu podpořit dobrou věc, anebo dopřát prostoru partě vysoce organizovaných naobědvaných vyžírků, kteří se rozhodli zaměstnat kamaráda a provozovat cykloaktivismus:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011102701
28. 10. 2011 | 18:42

J. napsal(a):

Hanko, neopraví. Více jak tři čtvrtiny z nich mohou mít máslo na hlavě a tímto neuváženým krokem si přece neodříznou cestu k milionům.
Jsou to ty peníze, které stále někde chybí, a vyrábějí Kalouskův dluh.
28. 10. 2011 | 18:42

Johan napsal(a):

J. - naopak opraví, když budou vědět, že jim to veřejnost nedaruje. Já si tam třeba na druhé čtení osobně dojdu, co vy ?
28. 10. 2011 | 18:53

Petr napsal(a):

Paní Marvanová,
také jste byla jedním z mocných v tomto státě. A co se v té době dobrého udělalo? Co se udělalo s korupcí? Nic! A tak to bude i za vlády dnešních mocných.
28. 10. 2011 | 18:54

Johan napsal(a):

Petr - teď není podstatné co bylo, soustřeďme se na to co bude příští týden, budou nám schvalovat novelu zákona o veřejných zakázkách ! Budme u toho !
28. 10. 2011 | 19:01

donal napsal(a):

cháá dobrej vtip že vláda neco opraví 21 let se tady nedaní hazard jen se utahují opasky a říka se tomu reforma a ještě se říka lidem že maj dluh a posílaj se jim složenky videl bych to na revoluci škoda že nemame lodku jmenem Aurora
28. 10. 2011 | 19:04

Johan napsal(a):

Donal - a tak pojdme se domluvit, já bych tu revoluci viděl na termín posledního třetího čtení
28. 10. 2011 | 19:08

Targus napsal(a):

To Hana Marvanová:

Vážená dámo, vy sama jste pomáhala to potrubí navrtávat a teď tu skuhráte. Vzmužte se - vlastně zžeňšťte se - a běžte rychle přikopávat taky. Dlouho to nepotrvá. Řecko ve středoevropské verzi je za rohem. Do pěti let jsme totálně v pr..... Kdo nevyvede majetek z Čechistánu, aby pak mohl bezpečně frnknout, půjde o žebrácké holi.
28. 10. 2011 | 19:09

donal napsal(a):

paní marvanová za to že se tady nedanil hazard těch 21 let jste spoluzodpovědná hodlám volit kvuli vám a vám podobným lidem komunisty a pokud komunisté slíbí že vam podobným začnou zabavovat majetky tak je volím všemi deseti
28. 10. 2011 | 19:12

donal napsal(a):

johan
mam to z ruky nejsem z Prahy ale hodlam se zučastnovat předvolebních mítingu současných vladnoucích stran a beru si příklad z kalouska a bude se na nich fackovat
28. 10. 2011 | 19:16

Johan napsal(a):

Donal - přece vládnutí není jen o jednom poslanci, to že se v minulosti něco neudělalo, to bychom přeci museli přesně znát tehdejší okolnosti, přece paní Marvanová v momentě zásadního nesouhlasu s tím, jak se chovali vládní či straničtí poslanci - zkrátka odešla ze strany anebo i z parlamentu. Řekněte mi, kdo se tedkom tak jednom vzdá mandátu v PS ? Když už ji nikdo neposlouchal, tak to udělala.

ALE co je nejdůležitější - nebudeme tady řešit přece minulost, vždyt bychom z toho zblbi přece ! Pojdme podpořit konečně takové návrhy zákona, díky kterým budeme transparentní a ne anonymní země !
28. 10. 2011 | 19:22

davido napsal(a):

Johan
Děkuji za Váš návrh! To je přesně to, co potřebujeme jako český národ - přestat jen nadávat a kritizovat, ale jít a něco udělat. Přestat se cítit jako občané bezmocní, ale vzít svoji moc do svých rukou. Je to přece náš národ a naši politici jsou placení z našich daní. Oni jsou tady pro nás a ne my pro ně! Kradou jen proto, že jim to dovolíme. A jediné, čeho se opravdu bojí, jsme my! Stačí jediné - abychom se spojili a stáli si za svým!

Kdy bude to 3. čtení projednávání veřejných zakázek?
já jdu s Vámi! a vydržím tam klidně do rána, dokud nebude výsledek
28. 10. 2011 | 19:31

Divobyj napsal(a):

Paní Marvanová

Bývala jste jednou z mocných a MUSELA jste vidět,co se děje a kam to všechno spěje.
Dnes,jako obyčejná občanka vidíte věci stejně jako já.Zajímavé.Vašim slovům by lidé věřili.Úvodem by to ale vždy chtělo upřímnou omluvu za to,co jste,coby mocná osobnost činila a co jste činit umožnila.
Přemýšlejte o tom,až se příště rozhodnete zase něco napsat.
28. 10. 2011 | 19:31

Johan napsal(a):

Bude to prý tuto středu !!! Az se mi to podaří zjistit, tak Vám rád zašlu zprávu - dejte mi vědět na "johanikZAVINACcentrum.cz"
28. 10. 2011 | 19:41

Johan napsal(a):

To jsem psal samozřejmě Vám Davido ...a vlastně všem, pojdte na třetí čtení se podívat, jak Vaši poslanci schvalují novelu zákona o veřejných zakázkách !
28. 10. 2011 | 19:43

J. napsal(a):

Johane, jmenovče, dojděte, ale OBÁVÁM se, že jste - neuražte se - možná trochu naivní.
V politických kruzích je to stejné jako ve fotbale. Dokonce tam jsou společní jmenovatelé a je to dost propojené.
Fotbal jsou někdy koupené výsledky, politická jednání rovněž.

Ale těší mě, že jsou ještě lidé-jako Vy, Johane -kteří věří v old shatterhandský svět. Takových Mirků Dušínů je sice pramálo, ale jednou jich bude na světě většina ...
28. 10. 2011 | 19:52

Davido napsal(a):

Vážení, prosím, přestaňme hodnotit paní Marvanovou, udělala, co mohla a co uměla, a pro nás je těžké to hodnotit, protože jsme v té politice nebyli! (Já osobně bych do ní nešel ani za nic) Pojďme to zaměřit konstruktivně, přestat tu kritizovat nebo jen tak diskutovat, to je ztráta času! Pojďme s tím už sakra něco udělat! Já se připojuji k návrhu pana Johana - pojďme na to čtení!

prosím vyjádřete se - JDETE DO TOHO?
28. 10. 2011 | 19:53

Kamil napsal(a):

Požadavek transparentnosti pouze u firem, které dostávají veřejné zakázky, je nedostatečný. Daleko účinnější a správnější by bylo žádat naprostou trasparentnost a podrobné informace už od firem, které se o zakázku hodlají ucházet. Vedle informací o vlastnících všech stupňů by se měly požadovat ověřené informace o kompetencích, o nejdůležitějších manažerech, o klientech a dokončených projektech či dodávkách, o hospodářské a finanční situaci firmy atd. Rychle by se poznalo, která firma byla utvořena jen proto, aby se mohla ucházet o zmanipulovanou zakázku.
Kromě toho by se mělo využít existence nejvyššího kontrolního úřadu, který by měl mít nejen právo ale i povinnost hloubkových kontrol každá významné veřejné zakázky.
Transparentnost a nezávislá kontrola jsou dva základní stavební kameny mozaiky, z níž by se po velkém a dlouhém úsilí snad dala sestavit nová praxe zadávání a provádění veřejných zakázek.
28. 10. 2011 | 19:54

Davido napsal(a):

pane Johane, mohou se ti, co do toho jdou, registrovat na email, který jste uvedl?
28. 10. 2011 | 19:55

schlimbach napsal(a):

kde také končí ty miliardy z korupce a proč je nutné vytvářet deficit? Podívejte se, pokud chcete - http://ekonomickareforma.cz/pdf/dobrenamtak.pdf
28. 10. 2011 | 19:55

Davido napsal(a):

J.
pane J. máte pravdu, ale my musíme být naivní, jinak by jsme nic nezměnili!
musíme tomu věřit! třeba i naivně, ale věřit. mít vizi, a za ní jít! není
jiná cesta
28. 10. 2011 | 19:59

Davido napsal(a):

vážení, těším se na vaše reakce! Zatím tu jen diskutujeme, kritizujeme, a probíráme to nebo ono. A jaký je z toho výstup? Zatím žádný, kromě toho, že si tu tak zanadáváme. Ale o tom, kam bude směřovat naše země, rozhodneme jen my. Nikdo nás nespasí. Nikdo to za nás neudělá. Pokud nám na tom fakt záleží, musíme pro to něco udělat. Sedět u počítače a psát názory nás nic nestojí. Ale to je málo. Jdete opravdu do toho? Jdete na to 3. čtení, což navrhl pan Johan v 1. příspěvku?

anebo máte zrovna něco důležitého? :)
28. 10. 2011 | 20:10

Johan napsal(a):

Johan - jsem zpět
DAVIDO - prosím tykejme si. Ano - určitě posílejte info například na tento email !

Třetí čtení tuto středu !
28. 10. 2011 | 20:22

Miroslav Pivoda napsal(a):

Marvanová: "... Uvidíme, zda poslanci jsou skutečně voleni občany a občanům slouží, nebo zda je ovládají kmotři a korupčníci."

A když pak uvidíme, že poslanci občanům neslouží, tak co bude následovat? Jaký je plán B, když nevyjde plán A?
Psychologové říkají, že konfliktní situaci lze v principu řešit buďto agresí nebo únikem. Takže navrhujete emigraci nebo povstání?
Zeptejte se ministra Vondry zda má chuť opět vstoupit do řad disidentů.
28. 10. 2011 | 20:22

Johan napsal(a):

Kamil - píšete, že by vlastnickou strukturu měli vykazovat všichni uchazeči. Ono to v tom návrhu je tak, že tito uchazeči musí nejprve doručit prohlášení, že jsou schopni doložit vlastnickou strukturu včetně všech subdodavatelů, a když už konkrétní společnost vyhraje výběrové řízení, tak tuto vlastnickou strukturu (až po fyzickou osobu) musí doložit a musí tak činit v průběhu celého plnění zakázky (jinak by si prohodila vlastnictví na nějakého politika).

To je na vysvětlenou :)
28. 10. 2011 | 20:29

český maloměšťák napsal(a):

Johan
Být v tu dobu v Praze - tak tam jdu taky.
/lidí, kteří mluví o naivitě a OLd Shatterhandech si nevšímejte....jsou to beztak všecko zbabělí Kiowové..../
:)
28. 10. 2011 | 20:29

Johan napsal(a):

Miroslav Pivoda - doporučuji nezvažovat to, co bude až to nevyjde, ale udělat teď všechno pro to, aby to vyšlo. Již tuto středu třetí závěrečné čtení !
28. 10. 2011 | 20:30

berkowitz napsal(a):

Před několika lety (za Husáka) se dnešní den slavil, jako "Den znárodnění". Současný establishment dělá vše proto, aby byl tento uvedený svátek obnoven!
28. 10. 2011 | 20:32

Johan napsal(a):

Mimochodem pokud někdo chcete narážet do minulosti Hany Marvanové, tak napište zcela (ale to naprosto) přesně a konkrétně, jaký krok udělala špatně. Já totiž naprosto neznávám to, když někdo nadhodí hlášku, že Marvanová je zodpovědná za to, co se tady za těch 20 let odehrálo. Pokud to někdo takto tvrdí, tak je poměrně pomatený - když už, tak mluvte konkrétně a to zjistíte, že Marvanová byla proti kampeličkám, proti mizerné regulaci investičních fondů a tak s Rumlem založila Unii Svobody (98), byla proti zadlužování a Grippenům v koalici se Špidlou a tak odešla z pozice předsedkyne US a vzdala se i mandátu.... někdo nějaké námitky ? Stačí pracovat se zdroji.
28. 10. 2011 | 20:39

Johan napsal(a):

český maloměšták - tak přijedte do Prahy !! Již tuto středu !
28. 10. 2011 | 20:41

donal napsal(a):

možná jsem pomateny kdo by nebyl v této zemi
V roce 1989 patřila mezi zakladatele Občanského fóra, za které byla kooptována v roce 1990 do České národní rady. V roce 1991 vstoupila do Občanské demokratické strany a po rozkolu v ODS v roce 1997 do Unie svobody, které předsedala od června roku 2001 do července roku 2002. V letech 1990-98 a 2002-03 byla poslankyní Parlamentu ČR

co vše se událo v této zemiza 13 let jejího působení v politice nemá smysl snad ani rozepisovat nezdaněný hazard je jen taková třešnička na dortu jen pro informovanost činím zodpovědné všechny politiky co se nejakým způsobem podíleli na moci za posledních 21 let jediný kdo jsou z toho venku jsou komunisté které ale nenávidim ale bohužel je budu poprvé za 20 let volit mam dost ODS,VV,CSSD,KDU,US a veškeré této pakáže
28. 10. 2011 | 20:51

Johan napsal(a):

donal - ono je to ale vždycky o tom, ve sněmovně máte 200 poslanců a když většina přehlasuje menšinu, tak nemůžete to dávat menšině za vinu přeci.

Já bych byl mnohem rád, pkoud byste mi uvedl, že paní Marvanová hlasovala pro nějaký nevhodný zákon - když už tak konkrétně se pobavme o nějakém zákonu.

Politika a ekonomický vývoj 90. letech mě nesmírně zajímá - v bylo to v 91.roce, co se schvaloval děravý občanský a obchodní zákoník a tehdy byla Marvanová přehlasovaná svými opravnými návrhy, a to jak uvnitř ODSky byla přehlasovaná a urputně bojovala až s Rumlem založila Unii Svobody. To bylo třeba mít opravdu kus odvahy, jiní by se tam váleli ve sněmovně a schvalovali zákony, které by se jim zrovna hodily. Marvanová taková nebyla a pokud někdo má něco proti tomu, tak necht mi námitky představí zcela konkrétně
28. 10. 2011 | 21:00

Johan napsal(a):

Vážení !!!!!!!

Každopádně tento článek není přece autobiografikcý !!!! Pojdme se bavit o novele zákona o veřejných zakázkách! Pojďme se domluvit o společném postupu. Ve středu je třetí čtení, tak pojdme jim ukázat, že na ně vidíme.
28. 10. 2011 | 21:02

Anička z Kuřimi napsal(a):

Ano,
jedině 4.ODBOJ může něco změnit ... a jak činí Míra Kalousek, nafackovat -
- nejlepší výchovný prostředek bez rozdílu věku.
28. 10. 2011 | 21:33

Miroslav Pivoda napsal(a):

Johane, určitě by se dostupní občané měli pokusit zvrátit hlasování v parlamentu žádoucí směrem (tj. ve středu před třetím čtením). Protože je ale velká šance že se v důsledku toho nic podstatného v myslích politiků nezmění, ptám se v předstihu na plán B (tzn. co doporučujete učinit, když zákon neprojde). A proč se též nezeptat bývalého disidenta Vondry, který to vidí zevnitř parlamentu? Jeho odpověď by vám reálné šance současné demokratické společnosti naznačila. A stačilo by určitě už i to, kdyby se Vondra (jako diplomat) odmítl vyjádřit.
28. 10. 2011 | 21:35

Arnie napsal(a):

Vážení, JUDr. Hana Marvanová patří k několika málo veřejně činným osobám, kteří zůstali slušní a nebojí se říci věci jak jsou, i přes nebezpečí, která z toho pro ni plynou.
Buďme rádi, že někdo takový tu ještě je.
Řeči o tom, že "..pomáhala navrtávat to potrubí.." a pod. jsou bohapusté žvanění.
Proto ji podpořme rozumnou akcí. Být přítomen 3. čtení v parlamentě je asi dobré, ale jaký skutečný účinek to přinese, mimo snad očekávaný hlukový, mně není jasné.
28. 10. 2011 | 22:15

Aleš Řešitel napsal(a):

Ještě zde chybí výzva do boje o lepší budoucnost a boj proti současnému kapitalismu za lepší kapitalismus a zítřky, od dalšího čistého jako lilie, Jana Rumla. Znovu, bez jakéhokoliv studu se spoléhá na krátkou paměť a na to, že dorostla další skupina voličů, která už neví co jsou ti dnešní "bojovníci" proti kapitalismu zač. Pro připomínku, jsou to ti, kteří položili základy tomuto dnešnímu marasmu a časem byli vytlačeni ve vnitrostranickém boji od plných koryt. Škoda, že se dnes nemůžeme podívat na to co tenkrát tito lidé hlásali, jak vystupovali, zda veřejně vystoupili proti zlodějnám pod vedením ODS a dalších partají. Tenkrát velmi zásadově obhajovali tuto nastolenou zlodějskou politiku. Najednou ejhle prozření, osvícení. Ne, pouze snaha, vycítění šance se na vlně nespokojenosti dostat znovu ke korytům. Proč se zde mluví pouze o zákonu o státních zakázkách, proč se mluví o něm jako o nějakém spasení s výzvami na nějaké manifestace. Je to směšné. V tomto státě řízeným mafií, která je prolezlá do všech sfér, kde se krade s posvěcením zákonů, bez jakékoliv odpovědnosti a postižitelnosti, se najednou začínají objevovat spasitelé, kteří mají máslo na hlavě. Na odvedení od podstaty problému, se zase objevují šaškárny spojené se zákonem o státních zakázkách. Řeší se paragrafy, které v tomto zákoně vůbec nemusí být. Proč nejsou zrušeny akcie na doručitele, proč není zakázana účast firem sídlících v daňových rájích, proč není přijat zákon o přiznání majetku, zákon o státní službě, osobní a majetkové odpovědnosti všech těch, co rozhodují o majetku státu, správě a užití daní a mnoho dalších zásadních zákonů. Na to se ptejte vážené, co dělala, co pro to udělala dříve i nyní. Vidím pouze hlad po korytu, po rehabilitaci této zločinné formy kapitalismu, vyústěné ve zločinné spiknutí proti vlastním občanům. Oni ví, že se dnes z existenčních důvodů lidé bojí více než za komunismu.Dnes takového nepohodlného může rádoby podnikatel vyhodit na hodinu. Ví, že k mediálním masážím mají k disposici média dokonce vč. tz. veřejnoprávních. To je ten zázračný přerod z pravdy a lásky proti lži a nenávisti. Hořké a zkažené ovoce ze stromu demokracie, svobody a spavedlnosti, ze stromu který byl naroubován lidmi typu Marvanové, a na tento shnilý roub chtějí titíž naroubovat další shnilotinu. Ne tudy cesta nepovede, je potřeba z tohoto stromu vyrubat vše co nese špatné ovoce.
AŘ ales.resitel@centrum.cz
28. 10. 2011 | 22:34

Johan napsal(a):

Miroslav Pivoda - já vám rozumím. Jestliže nevyjde první pokus, tak druhý již ano. V každém případě tento první pokus zcela určitě vyjde, pokud veřejnost jasně dá najevo, že chce ve své zemi kvalitní legislativu, která dokáže mít bič na ty pijavice jak praví Karel Janeček. Něco tak záslužného, jako je tento návrh bychom rozhodně měli podpořit. Kde jinde bychom se měli projevit
28. 10. 2011 | 22:36

Johan napsal(a):

Kdyžtak všeci ti,co chystají na třetí čtení napište mi na johanikZAVINACcentrum.cz
28. 10. 2011 | 22:40

Johan napsal(a):

Aleš Řešitel - pojďme řešit aspoň do středy současnost a pak klidně minulost. Souhlasíte?

Mimochodem Hana Marvanová přece mnohokrát uvnitř ODS hlasovala v menšině proti různým rozhodnutím a později i odešla z ODS a založila US.

Já si velmi vážím, že Hana Marvanová se jasně a zřetelně tehdy postavila proti nákupu grippenů a šílenému zadlužování a odešla z parlamentu.

Pojďme ale řešit tento návrh a podpořme ho !
28. 10. 2011 | 22:49

kormoran napsal(a):

Slapka 20.29 napsala: "Ja byt tu dobu v Praze , tak tam taky jdu.

Tencokyda hnuj ,by napsal: "kdyz by mne tam nekdo vodvezl a zaplatil by mi zradlo , tak tam taky jdu".

Tenco by napsal: " Nebyt toho hnoje , co musim vykydat ze sve postele, popasti slapku a zvanit bod blogy, tak tam taky jdu"))))
28. 10. 2011 | 22:53

otokar napsal(a):

Haničko-sluníčko!
Bílá kobylka sixtin chroupe seno ve stáji, ostatní bílí koníci dlí v říčních lázních Orlík. Tolik k bílým koňům.
Nyní k Vám: kde jste byla, statečná osobo, když váš guru likvidoval tento stát ekonomicky i občansky(stát je špatný hospodář a kdo chce do veřejných věcí mluvit, nechť založí si vlastní stranu)?
Tušíte průšvih islandského typu a chcete být o krok vpřed, až to praskne? Vaše předstíraná statečnost je pouhou vyčuraností českého pravdoláskového politika.
Domluvte se s Mirkem, ten alespoň zločinnost neskrývá,jede již ,,vabank"....nahrabat a zdrhnout, protože až to rupne, bude se věšet a Vás by bylo škoda.

Johane z pomuku:
Až tam budete, vemte hole a vypráskejte tu pakáž zlodějskou, žeňte je až do Vltavy, levej, pravej, Bůh si je přebere jak v Albigenu. Já tam s váma nemohu, porušil bych přikázání ,,nezabiješ" a to by bylo předčasné, národ se dosud neprobral z kauflandové svobody.
28. 10. 2011 | 23:23

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Paní Marvanová,
jste mi ze všech politiků nejsympatičtější.
Po všech stránkách.

Zdejším Vašim kritikům doporučuju - pokud chtějí kritizovat - aby si dali námahu a prošli si, co jste kdy kde udělala a jak jste se chovala. Pokud já vím, tak negativ bylo pomálu (byla, ale nikdo nejsme anděl).

Kdybyste vystřídala toho člověka, co dneska sedí na Hradě, tak by se mi to velice líbilo a zase bych si své prezidentky vážil.
28. 10. 2011 | 23:25

Johan napsal(a):

Otokar - paní Marvanová neměla nic společného s rozkrádáním v 90.letech, podívejte se jak kde a kdy hlasovala a kolik toho učinila dobrého. Pokud máte nějakou námitku, pak to napiště zcela konkrétně a bez vulgarismů :)
28. 10. 2011 | 23:54

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Johane,
postoj, který celkově oceňuju, jen nevím, jestli účast na třetím čtení není nyní vyhozeným časem.
Za poslední větší veřejné akce proti politickému gaunerismu považuju protesty proti povolební pražské radnici na Václaváku a na Mariánském. Zúčastnil jsem se osobně, protest zvlášť uvnitř magistrátní zasedačky byl velice výrazný a hlasitý - výsledkem bylo nic. Většinoví kompaňones ODS a ČSSD jsou splachovací.
Takže mám dojem, že pokud nedojde opravdu k obří akci nebo k "fyzickému kontaktování" poslanců, nic se nezmění. Nasr*nost obecná stoupá, ale potřebné výše ještě nedosáhla.

Souhrnem: všechno chce svůj čas, přičemž také platí, že na každou svi*i už se vaří voda.
28. 10. 2011 | 23:57

Aleš Řešitel napsal(a):

Copak je tak složité pochopit, že tento šaškovský boj o podobu zákona o státních zakázkách je jenom divadlem pro plebs, jenom o tom, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Pomocí tohoto zákona se celá dlouhá léta kradlo a drancoval stát. Kdo se v těchto zlodějnách ve prospěch rodné strany osvědčil byl vystřelen ve své politické kariéře vzhůru a obklopen spolehlivými lidmi, kterí za něj dál dělali špinavou práci viz. např Drobil a jeho poskok Knetig. Plejáda těchto lumpů, kteří přeměnili tento stát na zločinné doupě by byla na celou knihu. Toto činění musí být pojmenováno tak jak si zaslouží. Je to zločinné spolčení proti občanům tohoto státu viz zpráva BIS. K moci se pomocí předvolebních lží dostali zločinci, kteří rabují kapsy těch, kteří se neumí bránit. Jenom na osvěžení paměti-boj proti korupci, dinosaurům, rozpočtová odpovědnost, zdravotnictví z ústavy zdarma a další ble,ble.. Jestiže si myslíte, že nějakou iniciativou spojenou se šaskováním při přijímání zákona o státních zakázkách něčeho dosáhnete, jste přinejmenším snílek. Před našimi zraky probíhají další, mnohem větší loupeže pod záštitou reforem, spiše zdechforem. Což takhle důchodová nebo zdravotní reforma. Nic vám to náhle prozřelým neříká? Místo vytvoření bohaté společnosti z bohatých občanů je zde model několika procent zbohatlíků a 2/3 občanů, kteří nedosáhnou na průměrnou mzdu. A dále tato zlodějská banda rabuje kapsy těchto občanů. Dnes už slovům pravda a láska, demokracie, svoboda, spravedlnost, morálka, nikdo nevěří. Je zde pouze snaha oddálit zlobu občanů mediálními masážemi, zamlčováním pravdy, manipulacemi a výslovným lhaním. Už je dokonce snaha o sestavení šiku hnědokošiláčů, kteří budou zárukou ochránění těžce nakradených majetků, dnes označováno, jako ochrana konzervativních hodnot. Není jiného východiska něž tnout do živého. Prvotní jsou zákony o zrušení akcií na doručitele a přiznání majetku, za těmito zákony následuje zákonodárství o přímé demokracii a nápravě trestně právní cestou všech zlodějen a neprávem nabytého majetku. Strikní oddělení zrna od plev, poctivého občana, podnikatele od zlodějů a lumpů stahujících nás z kůže.
AŘ ales.resitel@centrum.cz
29. 10. 2011 | 00:10

otokar napsal(a):

johane!
jste patrně člověk spravedlivý, poněkud však naivní a neobjektivní.
Neblbněte se zakázkami, které nic neřeší a věnujte se chybějícím klíčovým zákonům, které korupci neumožní. To Vám doporučuji v případě, že to skutečně myslíte dobře.
Jinak, v horším případě, pouze odvádíte veřejné mínění do slepé uličky. jestli záměrně, nebo pouze konáte medvědí službu, to už nechám na Vás.
29. 10. 2011 | 00:29

Johan napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče

Snad si nemyslíte, že bychom měli pokojně přijímat, co se děje. Ano - i já jsem byl tehdy na Mariánském - v den volby primátora jsem byl v sále, seděl na balkoně uprostřed s kamerou v ruce.

To víte, že to má smysl a upřímně doporučuji (a já to tak udělám) sepíšu si 200 poslanců, kteří tam sedí na zadku celé ty 4 roky přesně si poznačím kdo jak hlasoval. Oni totiž dobře vědí, že aby tam mohli další 4 roky sedět, tak nás musí poslouchat. Pokud se hromadně veřejnost dohodla, že nebude volit ty poslance, kteřé tento návrh nepodpoří, tak to víte, že by byli z toho naměkko. To není věc naivity, ale věc reality.

To je jen na Vás, zda-li chcete tomu nečinně přihlížet anebo dát najevo svůj nesouhlas.
29. 10. 2011 | 01:22

Johan napsal(a):

otokar - chci mít v tomto státě kvalitní legislativu a rád se pochopitelně vrhnu na další návrhy zákona. Teď se přece bude schvalovat nový občanský zákoník. Píšete, že je třeba prosait i další zákony? Rád bych na toto téma diskutoval - tomu jsem otevřený.

Osobně jsem nicméně přesvědčen, že nejdříve je třeba začít od toho nejpotřebnějšího, a to novely zákona o veřejných zakázkách.
29. 10. 2011 | 01:26

Dalibor Štys napsal(a):

Veřejné zakázky se zcvrkly na výběr nejlevnější nabídky. Tu musíte vybrat i kdybyste 100x věděli, že jsou to fušeři. Pokud tomu chcete odolat, začnou se odvolávat a vy přijdete o dotaci.

To jen příklad, dalo by se napsat mnohem víc.

Žádný zákon nepomůže, podstatné je, aby na politiky bylo vidět a nesli zopdpovědnost. To by ale znamenalo nechat víc zodpovědnosti, a především peněz, přímo na obcích a regionech. A míň peněz právníkům.

Představa, že čím výše je člověk zvolen, tím je schopnější, je nesmyslná. Platí Peterův zákon: V hierarchických strukturách člověk postupuje až na hladinu určenou jeho neschopností zastávat danou funkci. Dále platí Kräkelovo pravidlo: Schopní lidé nepostupují, protože nemají zapotřebí podstupovat procesy (např. chození na večírky a obcházení vlivných osob), které je k tomu nutné. Mají zajímavější věci na práci.

Neboli není žádný důvod se domnívat, že odvolání k vyšší politické autoritě povede k lepšímu řešení.

Omlouvám se za zjednodušení, spíše pro ilustraci.
29. 10. 2011 | 02:24

F.Švarc napsal(a):

Asi je dobře, když paní doktorka bloguje - za kapitalismus odpovědný, tedy bez kmotrů a korupčníků ovládajících tento stát. Jen mne udivuje míra její naivity, že opravou nějakého děravého zákona (v tomto případě - o veřejných zakázkách) poslanci něco napraví. Soudci v tomto kmotry absolutně ovládaném státě jsou schopni a ochotni jakýkoliv zákon ignorovat, překroutit, proděravět, do...vit. Že jim u toho zdejší advokáti dělají přeochotně stafáž je všeobecně známá věc.
29. 10. 2011 | 03:52

zemedelec napsal(a):

Pane Johan.
Velice správně.
Už o tom bylo napsáno hodně a také,že to stejně jde různě obejít s tím vyjasněním majetkové struktury firem.Já jsem spíš proto,aby se tento model podnikání zrušil.Žádné akcie na majitele,nebo různě přenosné.Také bych byl proto,vůbec nepřipustit firmu do soutěže o zakázku,která má sídlo v daňových rájích.
Podle té fotky,jak si zakrývá čelo,jako by opravdu čekala pomoc z dálky.Proto bych raději uvítal úplně jiný zákon.
29. 10. 2011 | 07:25

také napsal(a):

Připouštím reálnou možnost, že je paní Marvanová opravdu poctivý člověk, kterému jde o změnu k lepšímu.
Chcete jí proto vyčítat naivitu a donkichotství ?
Pak ale poctivě přiznejme i svou vlastní naivitu či donkichotství, se kterými sem píšeme: Tím se přece TAKÉ nedá nic změnit!

Někteří (třeba já) jsou tak pošetilí, že dokonce ještě stále chodí i k volbám :-) .
29. 10. 2011 | 07:43

Jáchym napsal(a):

Pokud některá - kterákoliv - vládní strana dovoluje přetrvávání anonymnch akcií na doručitele, nemá vůbec cenu uvažovat o její reformovatelnosti.

To je obrovská pirátská vlajka nad naším škunerem !

Říká: Mafiáni všech zemí spojte se! A pojďte k nám!

Jsme malí, ale šikovní!
Nebát se a krást!
Ať žije Havlův Kníže a knížecí Havel!
S bleděmodrou mafií na věčné časy a nikdy jinak!
29. 10. 2011 | 08:06

Jáchym napsal(a):

ten nový nick "také" jsem byl TAKÉ já.
Palec sklouznl po touchpadu a ošklivé slovíčko do nesprávného chlívečku.
29. 10. 2011 | 08:13

Petr z Tábora napsal(a):

Kapři si samozřejmě rybník nevypustí a kdyžtak zákon alespoň zaplevelí cestičkami pro úhybné manévry. On například i ten 10%-povolený podíl anonymních akcií bude pro leckoho zajímavý. Rovněž je často složité 100% definovat všechny požadavky na jakost díla a tím zamezit fušerům získávat zakázky podbízením.

Důležitá je co největší možnost veřejné kontroly - viz umisťování výsledků výběrových řízení, smluv či hlasování zastupitelů na Internet. A už jinak spící Úřad na ochranu osobních údajů přispěchá se zákazem pro Prahu - a je klid, nikdo se nebouří ač je to lumpárna do nebe volající.
29. 10. 2011 | 08:53

modrý edvard napsal(a):

Myslím si, že náprava zákona o veřejných zakázkách je krok správným směrem. Nevím jestli na navržené shromáždění přijdu /za svůj život už jsem potkal víc falešných proroků/. /taky nevím, jestli k němu dojde a pokud ano, jestli to bude stát za to ... mělo by tam být alespoň sto lidí s plakátama, aby si toho všimla televize/.
Ale pro začátek .. podle plánu PS /http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=202&r=2011&c=40/ by to měl projednávat Hospodářský výbor - v místnosti č. 306, Sněmovní 1, ve středu, v 11.00.
29. 10. 2011 | 10:18

občanka napsal(a):

Všechny firmy by měly být transparentní, s odpovědností konkrétních osob. Stát nechrání sám sebe a nechrání také podnikatele, kteří jsou vystaveni netransparetnim firmám.
Nechrání občany před nemravným jednáním firem i bank. Stačí teď jen uvést obchodní firmy s energiemi, které jsou také netransparentní. " Normální občan " nemá možnost si toto vše zjistit. Pravicoví politici se hluboce mýlí, když říkají, že ochrana občana zavání komunismem. Je to celý komplex problémů, který by se dal nazvat Vyšším principem mravnosti, který musí být vložen do všech zákonů. Pokud politici nepůjdou příkladem, rozloží se celá společnost. Musíme ochránit děti a mládež před
vzory novodobých loupežníků a před chtíčem snadného zbohatnutí.
Získávání vzdělání politickým vlivem a za peníze nebo prostitucí. Chtěla jsem tímto jen říci, že transparentnost veřejných zakázek je jen kapka v moři úkolů, které stojí před zákonodárci. Mají zákonodárci vůbec vůli zabývat se morálními hodnotami společnosti, když je sami nemají. Viz ti dva europoslanci a IZIP .....
29. 10. 2011 | 10:36

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Johane,
nechci nečinně přihlížet, samozřejmě. To bych tady nebyl. Jen pokládám otázku, jak dalece efektivní je to nebo ono počínání, které by mělo vést ke zlepšení stávajícího chlívu. Určitý entuziasmus, morálnost, donkichotství nebo altruismus nebo slušnost (viz diskuse nahoře) je přitom nutná, žádoucí - na tom opravdu demokratická společnost žije.

A to je základní otázka: je stávající veřejný humus a) většinově opravdu nežádoucí, nebo b) koneckonců české společnosti vyhovuje? Myslím že tady zdaleka není jednoznačná odpověď. Pokud by to bylo za b), tak možná opravdu nemá smysl pokoušet se o nějaké akce ke zlepšení. Většina společnosti o to nestojí. Radši se kouká na nějakou telenovelu. Protože přemýšlet o tom, jak nás všechny ti gauneři poškozují, je namáhavé. Natožpak podniknout nějakou akci, která vyžaduje osobní aktivitu. Tak co tedy? Zřejmě to dojde až k nějaké katarzi typu Řecka nebo ještě horší. Pak se proberou i ti tupější.
29. 10. 2011 | 10:44

stále rebel napsal(a):

Co by opravovali, ty díry tam jsou proto, aby jim sloužily.

Já bych na české politiky a korupčníky nasadil mašinérii a honce, kteří pasou po lidech zneužívající sociální dávky.

To samozřejmě myslím jen v legraci, protože mám podezření, že mezi nejaktivnějšími lovci lidí zneužívajících sociální dávky patří ti největší lotři, kteří stát vysávají nesrovnatelně více.

„Češi vloni zneužili sociální dávky za 144 milionů“
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=700876

No dobrý, ale musí přidat, protože to dokáže Vondra rozházet mávnutím ruky a takových v té správě státu dnes je.
29. 10. 2011 | 10:48

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

občanka:
"Mají zákonodárci vůbec vůli zabývat se morálními hodnotami společnosti, když je sami nemají?"
Ano, to je správná otázka. A rozvinu ji ještě dál, jak jsem napsal nahoře:
"Má vůbec sama česká společnost vůli zabývat se morálními hodnatami...?"
29. 10. 2011 | 10:55

,passant. napsal(a):

Pane Johan . Vaše aktivita je jistě chvályhodná . Každý veřejný protest proti těm zrůdnostem co na nás současný establisment a jeho stopatnáctka valí je dobrý . Zeptám se jinak. Kolik z nás se zůčastnilo nedávné demonstrace Proaltu,odborů, atd?
Kolik z nás, přišlo v Praze podpořit generální stávku dopravců? Jestli neukážeme odborům,(kteří jsou dnes jediné schopné organizovat hromadné protesty) že za nimi stojíme,tak nás dál bude Kalousek a jeho věrní fackovat a smát se nám do xsichtu.
29. 10. 2011 | 11:06

salzaverde napsal(a):

Nikdy tu nebude opravdová demokracie, protože jsme přizdisráči.
29. 10. 2011 | 11:13

stále rebel napsal(a):

Budeme mít anonymní akcionáře, na velkou korupci budeme krátcí, podnikatelé si mohou paušálem bez prokazování odečíst do nákladů až 80 % příjmů, ale na drobné si posvítíme. Na jednu stranu neuvěřitelná „velkorysost“ na druhou stranu sprostý dráb.

„Systém kontroly
Nákup na sociální kartu
· O platbě vzniknou dva záznamy: elektronická účtenka a záznam o použití karty.
· Počítačový program ze srovnání těchto dokumentů zjistí, že kartou číslo XY byl koupen tvrdý alkohol či cigarety, a informaci předá ministerstvu práce.
· Ministerstvo dohledá majitele karty a nahlásí ho úřadu práce, pod který dotyčný spadá.
· Úřad práce vyhodnotí, o jak závažné porušení jde (například jedno pivo k obědu v restauraci by nemělo být problém). Úředníci mohou přistoupit i k odebrání nebo snížení dávek.
· Pokud se příjemce dávek domnívá, že o peníze přišel neprávem, může se proti rozhodnutí úřadu práce odvolat na ministerstvo práce a sociálních věcí.

Zdroj: HN

Takovou mašinérii bychom potřebovali na politiky. Sledovat a kontrolovat politiky je pro nás mnohem důležitější, než honit sociálně slabé.
29. 10. 2011 | 11:29

J.Bubla napsal(a):

Jakpak se tam ti všichni "zákonodárci" a politici dostali? To jako tam nějak myšími dírkami vlezli? Nemají snad odpovědnost za tuhle garnituru všichni ti co odpovědně a státotvorně volili "pravou rukou"? Jistě jich dost známe ze svého okolí, pokud jsme to dokonce nebyli sami.
Těm je na místě stále dokola připomínat kam nás jejich "odpovědnost" dovedla a bohužel ještě dovede. U těch zvlášť uvědomělých by možná pomohl zde již zmíněný fyzický kontakt minimálně otevřenou dlaní na tvář.
29. 10. 2011 | 11:36

vlado napsal(a):

Vážení sejdme-li se na třetí čtení budeme sice svědky podlosti, kterou si trojkoalice svou početní převahou dovolí ale to bude tak všechno. Jim přece stačí, že si před národem hrají na rozpočtové odpovědnou a protikorupční vládu. No a poslanci jim tuto hru s národem posvěti!
Nemyslím si, že tento stav zapřičinila nebo mohla změnit autorka blogu ale ona v té poslanecké sněmovně neseděla jedno volební období. Takže velmi dobře zná praktiky nové instalace kapitalismu. Myslíte, že se dočkáme kapitalismu s lidskou tváří?
Že budou muži chodit do důchodu v 60ti a ženy při dvou dětech v 55ti letech? Ale jak je to možný? Kapitalismus je přece výkonější a po válce je 66let. Kam jsme to dopracovali,že chceme
dohlížet na poslance zvolené v regulérních volbách?
Nutnost to ale je!
29. 10. 2011 | 11:38

modrý edvard napsal(a):

stále rebel: tuším, že 80% si mohou (možná) odečíst podnikatelé v zemědělství. Nešiřte blbiny.
pasant: ano, kvůli takovým jako jste vy, na demonstrace nechodím, protože bych si připadal jako Sobotkova loutka.
29. 10. 2011 | 12:07

F.Švarc napsal(a):

"Někteří (třeba já) jsou tak pošetilí, že dokonce ještě stále chodí i k volbám."

A jak to Jáchym (také) pomáhá ?

Zákonů máme nepočítaně a soudci i advokáti jsou královsky placení a svobodní tak, že žádné zákony nepotřebují. Dělají si naprosto co chtějí a nikdo jim v tom nebrání, nikdo nevyžaduje, aby média na jejich práci a život posvítila. To jsou ti největší pokrytci co zemi škodí. Snahy o nápravu volbami a parlamentní cestou jsou zjevně neúčinné, zbytečné.
29. 10. 2011 | 12:10

stále rebel napsal(a):

Pro modrý edvard.
Napsal jsem „až 80 %“.

80 % je pro zemědělské a řemeslné živnosti, ostatní živnosti 60 %.

Tady je přehled.
http://www.kurzy.cz/dane-danova-priznani/osvc-vydajove-pausaly.htm
29. 10. 2011 | 12:35

Aleš napsal(a):

"Česká republika je na rozcestí. Musíme se rozhodnout, jaký typ demokracie či kapitalismu chceme. Na jedné straně je neefektivní mafiánský kapitalismus s anonymními vlastníky a bílými koňmi. Kapitalismus bez odpovědnosti za rozkrádání peněz občanů. Systém, který nutí neustále zvyšovat daně, aby bylo možno dál anonymně okrádat občany."
Paní doktorko, to rozcestí bylo vyřešeno před polovinou devadesátých let a vy o tom víte z první ruky, protože jste v té době byla po řadu let politikem, v některých letech i jazýčkem na váze.
Vážím si Vás jako přemýšlivého a schopného člověka, ale touto větou jste mne dostala!!
29. 10. 2011 | 12:40

modrý edvard napsal(a):

Jo. a ještě "příjmy z výkonu nezávislého povolání, které není živností ... 40%". Z Vašeho příspěvku to vypadá, že každej podnikatel. Pod pojmem podnikatel si představím Bakalu, Baťu, a tak. Pod pojmem řemeslník instalatéra.
29. 10. 2011 | 12:44

stále rebel napsal(a):

Pro modrý edvard.
Já si myslím, když jsem napsal „až 80 %“, že většina lidí pochopila, že těch 80 % je krajní případ – horní mez. Sotva někoho mohlo napadnout, snad jen modrého edvarda, že by si podnikatel procenta stanovil, ale že rozlišení bude podle typu a okolností podnikání.

Znovu ovšem připomínám, že rozhodující je nedokladovaný paušál až 80 % z příjmů, který ukazuje shovívavost k některým v kontrastu honu na jiné. Tam je ta podstata a tvé kydy jsou jen mlžení.
29. 10. 2011 | 13:11

modrý edvard napsal(a):

rebel: asi se holt neshodneme.
29. 10. 2011 | 13:22

Kvakin napsal(a):

Paní Marvanová, jste právník a tak nemůžete napsat alespoň v podstatných momentech napsat, co Vám nesedí na zákonu o veřejných zakázkách, co nyní prochází sněmovnou ? Povídání o OPERNCARD, Vondrově úletu pro PROMOPRO a utajeném ministru Jankovském a synu nestačí. Já z Vašeho blogu alespoň konkrétně nevyrozuměl, co Vás tak rozbolavělo a pro co voláte. Jinak o rozcestí a rozhodnutí národa, jaký chceme kapitalismus: to je srandovní. Měla jste se zeptal v listopadu 1989 ... Dozvěděla byste se to, Vy svědomí národa.
29. 10. 2011 | 14:26

pamětník napsal(a):

Na počátku všech lumpáren je ideologie. Za posledních 100 let to tak bylo vždycky. Tak co uděláme s těma ideologama ?
29. 10. 2011 | 16:09

donal napsal(a):

jo odsoudte mě že se mi zvedá žaludek z politiku at je takovej nebo makovej nenavidim je všechny za to kam přivedli tuto mou zem a všem bych nejraději nafackoval na potkání me je to fuk bohužel mam takovej názor a jak koukam na další činy politiku tak ten názor asi hned tak nezměním zavedl bych na politiky ekonomickou odpovednost za jejich činy a šmahem bych to vzal za uplynulých 21 let a jestli si nekdo myslí že se přijde podivat do parlamentu jak ta pakaž hlasuje a neco tím změní tak nevim jestli je tak naivní nebo hloupý politici za uplynulých 21 let mě a mou zem podvedli už tolikrát že se to nedá ani spočítat

když vas nekdo podvede a obere třeba o peníze nebo majetek prohlásíte ho za podvodníka a dáte ho k soudu a už nikdy mu nebudete věřit politici nas podvadej na každem kroku co udělaj a ještě se tady najdou nazory na jejich obhajobu
29. 10. 2011 | 16:20

donal napsal(a):

ještě dodám víš pani hana ona sice seděla v parlamentu 13 let ale vždycky hlasovala proti špatným zákonum to je to stejný jak VV která bojují proti korupci a pak v listopadu lonského roku neschválí zákon proti anonymním akciim kecy jak je ten a ten politik křištálově čistý už na mě jaksi nepůsobí a kdo tam sedel 13 let a netahl s nima za jeden provaz ten by tam tak dlouho mezi nima nebyl a když pročítam zdejší názory tak se v podstatě nedivím že si tady politici delaj co chtej vždy se najde nekdo kdo je bude obhajovat at už za peníze nebo z nevědomosti
29. 10. 2011 | 16:36

Johan napsal(a):

Vemu to po pořádku:

DALIBOR ŠTYS: píšete "Veřejné zakázky se zcvrkly na výběr nejlevnější nabídky." NESOUHLASÍM. Tady je celá řada problémů, které se toho týkají. Vemte si například výběrové řízení na software pro sčítání lidu. Přípravnou dokumentaci si vzvedlo přes 30 zainteresovaných společnosti, jenže do soutěže se přihlásily pouze 2 z nich ! Unicorn a HP. A z těch dvou vyhrála ....vyhrála ta, která byla 2x dražší. To vám píšu jen z toho důvodu, abych rozbil Vaši hypotézu.

F.ŠVARC - v tomto návrhu je striktně uvedeno, že vítěz výběrového řízení musí doložit svoji vlastnickou strukturu, přes to nejede vlak.

ZEMEDELEC - píšete, žy byste nepřipustil k veřejných zakázkám firmu, která sídli v daňových rájích. U Současného návrhu Jankovského vůbec nezjistíte, zda-li firma má konečného vlastníka na tropických osrovech, anonymní vlastnictví zcela ignoruje.

PETRE Z TÁBORA - nejde ani o to, že by někdo se chtěl vměsnat do těch 10 procent. Stačí, že dodavatele A vlastní ve 100 procentech společnost B (ta bude ještě zveřejněna), ale tuto společnost pak budou vlastnit již konkrétní úředníci z ministerstva, a ti už tam uvedeni nebudou :))

MODRÝ EDVARD - koukal jsem na Váš odkaz, kdepak - to je program od 3-9.10 - ted bude listopad a ne říjen. Hospodářský výbor již to projednal - ted už bude finální 3. čtení !

OBČANKA - to ano :)) básnicky jste to pojala :)

PASSANT - to ano, ovšem já, když proti něčemu vystoupím, tak musím taky být schopen říct, jak by to mělo být správně. Čili pokud kritizuji, že je špatně nastaven systém přidělování veřejných zakázek, tak taky říkám, jak by tento systém měl být nastaven. Ano - měli bychom mít kvalitní legislativu, a to tak, že se přijme tento expertní návrh zákona k veřejným zakázkám.
29. 10. 2011 | 17:40

Johan napsal(a):

Kvakin - pokud chcete vědět konkrétní podobu návrhu včetně různých grafů, tak si prostudujte materiály nebo jenom výcuc stejně jako já - zde www.nfpk.cz/legislativa
29. 10. 2011 | 17:48

Jeff napsal(a):

Skoro před rokem jsem tady napsal, poté, co Peak a Kočí zavelely zrušit zákon zakazující anonymní akcie z pera ČSSD, že jde o největší zločin , neboť jde o nejsilnější nástroj korupce ve vazbě na státní zakázky. A snad i zdůvodnil. Asi jsem měl při vší úctě k Marvanové napsat blog, ohlas nulový. Nikoho to z novinářské obce nebere, až na výjimky. Proč mi to tak myslí..
29. 10. 2011 | 18:10

Jáchym napsal(a):

Paní Marvanová,
dostal jsem (opět) geniální nápad:
Jste pravicová politička.
Znáte spoustu bývalých kolegů - pravicových politiků.
Jistě je víte, že anonymní akcie na doručitele mají jen dvě komické obskurní zemičky - kromě nás.
Jistě to bylo jasné i jim, když je opět zavedli.
Zeptejte se, prosím, ZA KOLIK jim to být jasné přestalo a ZA KOLIK by se jim eventuálně znovu rozbřesklo.
Pak se je pokusíme DŮSTOJNOU ČÁSTKOU,podplatit, aby se nedávali zkorumpovat.
AKCE KORUPCÍ PROTI KORUPCI!
AKCE "ČISTÉ RUCE MYJÍ ŠPINAVÉ RUCE" !!
Buďme neúplatní - podplaťme si každý svého poslance!
Uganda - náš vzor! Buďme akční!
29. 10. 2011 | 19:50

SuP napsal(a):

Je úžasné si představovat, jak se majitel sociální karty stravuje v restauraci a dává si pivo k obědu. Jen jedno, aby ho neprcali.
Tady se asi někdo zbláznil.
29. 10. 2011 | 19:52

santawizard napsal(a):

Ano,to by mělo platit od obecní přes městskou,krajskou a evropskou úrovni,pro všechny.Je ale zajímavé jak se ty dluhy a hříchy melou dohromady např v Řecku..Tak jako,.že nikdo už pořádně neví , kdo je pachatel a kdo je obět,tak se často neví .kdo je věřitel a kdo je dlužník.
.Levice a odbory proti pravicové vládě,zda-li by se Řecko mělo privatizovat a nebo znárodňovat?Nebo jako osobní majetek proti soukromnému a veřejnému majetku!?
29. 10. 2011 | 19:54

modrý edvard napsal(a):

Johan: moje chyba.
29. 10. 2011 | 21:07

modrý edvard napsal(a):

Johan: moje chyba.
29. 10. 2011 | 21:07

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Jáchyme,
souhlasím naprosto, a navíc: jakápak korupce proti korupci? Navrhnul jsem tady někde asi před půlrokem, abychom vypsali celonárodní finanční sbírku za Klausovo předčasné odstoupení (bohužel nikdo se nepřidal, ačkoliv jsem hned nabídl stovku ze svého).

To přece není žádná korupce, to je pokus prostého lidu o sebeobranu.

Takže zrovna tak bych navrhoval, aby byly pořádány sbírky za prosazení názoru například na zákon o veřejných zakázkách. Něčemu takovému se přece říká lobbing, ne? Ve veřejném zájmu. Ostatně jakpak asi lobují sdružení majitelů heren a hracích automatů? Zkuste počítat a zjistíte, že jestli KAŽDÉMU poslanci šoupou melouna, tak se jim to stále ještě vyplatí. Tak jaká korupce? Prostě lobbing ve veřejném zájmu.

Ctihodný pane poslanče, budeš hlasovat pro co nejtvdší zákon a veřejných zakázkách? Tak tady máš melouna na dřevu, zdaněného, ze zdaněných peněz. Za zásluhy o vlast.

Pořád nás to jako občany vyjde levněji, než když ti matláci budou hlasovat sami a/nebo pod tlakem Tunelářů & Co.
29. 10. 2011 | 21:22

Johan napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče - ted tak přemýšlím, jakým způsobem použít Váš návod při prosazení tohoto návrhu zákona o veřejných zakázkách :))
30. 10. 2011 | 00:40

jíra napsal(a):

Máte pravdu, na rozcestí jsme. Hlavní problém je snad už převážné většině lidí jasný, proč v naší zemi skřípe realizace? Kdo to brzdí? Čím jen změnu podpořit?

Možná by to chtělo k větší popularizaci slušnosti ve veřejné hospodářské sféře natočit televizní seriál typu "Neviditelné ruce chobotnice", barvitě a detailně pranýřující zde používané podivné praktiky našich příkladných hospodářů (ti nám tedy dávají příklad!) i jejich pracné rozplétání plné nástrah a překážek.

Už by mohl mít hodně dílů. Nějaký český Corrado Cattani by možná musel dostat ochranku, Michelu Placidovi za titulní roli v italském seriálu Chobotnice vyhrožovali zejména při první sérii běžně, ale za to by to stálo. Vybrat k tomu působivou hudbu. Mužný spravedlivý typ hlavního aktéra a pěkné sympatické herečky. A nějaký trhák do úvodního dílu.

Proč ne? Filmové scénáře obvykle předstihují svou dobu. A jedna barvitá scéna o vychytralém penězovodu řekne lidem víc než 100 podrobných článků a mají to přímo u nosu (tím nechci snižovat úlohu těchto bohulibých aktivit). Poptávka by asi byla, politikům nevěří přes 80% občanů.

Asi by to hnulo zatím celkem poklidnými vodami. I v politice. Prošlo by snáz prosazení patřičných úprav zákonů. Atd. Pak už by možná měly kontrolní složky větší kuráž. V Itálii se aspoň hnuly dost razantně. Cesty k řešení bývají nevyzpytatelné.

t-d-d-d´´´´´ ;-)

Hezký den
30. 10. 2011 | 02:12

zdenek napsal(a):

natáčet o korupci v čechách třeba i investigativní seriál a třeba jakkoliv úspěšný by asi moc nepomohlo.Koukáním na televizi se nic nezmění...Kde je do prdele ten Havel se svojí občanskou společností?Kdy se objeví někdo kdo si ten odpor proti establšmentu vezme na triko jako tenkrát v 89. Havel "sametovou revoluci"Kdy se vzedme vlna masivního občanského odpori??
Jednoduchá odpověď : podívejme se každý sám na sebe co jsme ochotni a schopní reálného okamžitě podniknout....tak nic no ,smůla...promiňte ,já to tak nemyslel...
30. 10. 2011 | 09:30

vasja napsal(a):

Jáchym napsal(a):
Paní Marvanová,
dostal jsem (opět) geniální nápad:
Jste pravicová politička.
Znáte spoustu bývalých kolegů - pravicových politiků.
Jistě je víte, že anonymní akcie na doručitele mají jen dvě komické obskurní zemičky - kromě nás.
.........................
Co to melete za blbiny?
Ve Šýcarsku jsou akcie na DORUČITELE normální věc.
30. 10. 2011 | 10:44

,passant. napsal(a):

Zdeňku,nikdo se neobjeví. Pokud se my všichni nezvedneme ze seslí a místo prskání na obrazovku ,nepůjdeme na ulici vyjádřit protest ,tak nepůjde nikdo. Neveř tomu, že se objeví nějaký Mojžíš a dovede nás do země zaslíbené. Nevěř tomu ,že sešle devět ran (Egyptských) na ty co nás drží u krku Je to trochu opačně . Ty veselí chlapci ,tančící na potápějícím se titaniku je posílají na nás. Proč taky ne? Jsme jen ovce nahnané do podpalubí. Počítá se s tím že půjdeme ke dnu i s tím titanikem. Jasně. Člunů je málo a místa jsou už obsazena. Tak šťastnou cestu dolů ke dnu spoluovčané. Jdu si sednout před bednu, ať se můžu v pohodlí obyváku zdravě rozčilovat.
30. 10. 2011 | 10:47

zdenek napsal(a):

passant
samozřejmě,však máme jen co si zasloužíme.kecat na diskuzích¨ to by nám možná ještě šlo...
30. 10. 2011 | 11:40

Jáchym napsal(a):

Vasja 10:44
Pokud máte pravdu a anonymní akcie jsou ve Švýcarsku opravdu běžná věc (a jejich anonymita není nikterak ošetřena, pak bych opravil na "dvě nevýznamné a jednu významnou zemičku" .
Nicméně bych se i tak rád (podmíněně) omluvil, že jsem věřil opakované zprávě v českém tisku. Zatím mám ale opačné tvrzení jen od Vás.

Vím,že diktátoři, mafiáni a zločinci ještě nedávno milovali švýcarské banky pro bezpečnost svých anonymních vkladů. Ale myslel jsem, že se v posledních letech něco změnilo nebo mění. Proto mě vůbec nenapadlo ověřovat si, zda Švýcarsko má či nemá tuto přívětivou pračku špinavých peněz.
30. 10. 2011 | 14:28

Jáchym napsal(a):

Dodatek pro :Vasja, kopíruji
Česko je ráj anonymních akcií. Pak už jen ostrov Nauru
02.02.2011
Zdroj: 30.01.2011, Aktuálně.cz
Na světě zbývají už jen tři země, které povolují naprosto anonymní akcie. Podle zprávy OECD Tax Co-operation 2010 se vedle tichomořských Marshallových ostrovů a Nauru s šedesáti respektive deseti tisíci obyvateli do této kategorie řadí jediná větší země, Česká republika. Zpráva potvrzuje trend, podle kterého se v jednotlivých zemích anonymní akcie ruší, případně se nařizuje jejich registrace nebo se s nimi zakazuje obchodovat. Příkladem jsou Guatemala a Anguilla, které změnily pravidla právě loni.

Tak nevím,Vasjo.Má pravdu Aktuálně - nebo Vy?
30. 10. 2011 | 14:45

jíra napsal(a):

zdeněk

souhlasím s tím, že každá země má takovou vládu, jakou si zaslouží, ale jinak nevím, o co vám jde:

1/ co máte proti diskusím?
i debaty ukazují, že lidé nemají jasno v tom, co chtějí
je to pestrá škála od zanícenosti pro status quo po odmítání všeho dneska
přitom extrémy spíš převažují
to je cenná zpětná vazba o tom, že jsme se ještě dost neprobudili a nezmoudřeli

2/ občanské aktivity (OA) se už snaží, co to dá, zemi probudit
musí si ale teprve získávat po krůčkách respekt
různé údajné křišťálově čisté "zásadové" směry se tu historicky dost proflákly a lidi jen tak něčemu už neuvěří
OA nezbývá ukázat, že vědí dost přesně, co teď kde nejvíc tlačí, co napravit potom, jak z toho smysluplně ven, ať je to již dost dobré
OA zřejmě nechtějí uvádět zemi moc do chaosu, nebo dokonce jen do chaosu...

3/ ode mě je to snaha o inspiraci něco důležitého vedle toho nepodcenit
co chybí? co nám ještě uniká?
jakési široce uvědomované konkrétní povědomí, potenciálně opravdu dobrý duch doby, a v něm jakýsi dobrý scénář jako červená niť
film je takový nápad v duchu brainstormingu, každý film vychází ze scénáře
nějaký ještě jiný jasnější občansky hodnotný impuls to možná potřebuje
opravdu se vžít celonárodně do vědomí, co konkrétního je opravdu špatné, proč je to právě to a tak špatné, v čem právě je rozdíl mezi tím dobrým a tím špatným
-----------

(pokračování)
30. 10. 2011 | 16:21

jíra napsal(a):

(zdeněk)

takže když se upínáte k duchu něžného převratu, chápu to, ten duch tam byl
aktéři ale neměli konkrétní program, cíl byl 1 nebo 0, jen svrhnout zatuchlou moc
škoda, na nutnost mít dobrý konkrétní program upozorňuje přes 50 let i takový anarchista jako Noam Chomsky, mimochodem zdaleka nejcitovanější osobnost poslední doby
u nás to nebyla revoluce s programem, neměli připraveno nic víc, ani kdo v čem bude vládnout, měli jen narychlo nahozené pěkné slogany do projevů na náměstí, staré písně a modlit se
první se ale vzpamatovali studenti a umělci, teprve pak to začínalo dostávat nějaké političtější obrysy jakéhosi fóra
hlavní aktéři byli zaskočeni spádem událostí
východní Němci o měsíc před námi tím byli také zaskočeni - u Poláků to totiž trvalo 10 let a Maďaři si režim napůl uvolnili (z dnešního pohledu vlastně "po čínsku") už po nástupu Gorbačova
možná ani Havel nečekal, že pád režimu bude tak rychlý
vznikl vlastně dost chaos, někteří se necítili silní a připravení dost
převzali to pak jiní a jinak, kdo byli rychlejší a troufli si, ač taky tápali
semkli se spolu s těmi, kdo pochopili, že současně se sliby o rychlé prosperitě je příležitost veřejně beztrestně a drze pro sebe sbírat zlato, co leží na ulici
mnohé hnala velká neopakovatelná šance nahrabat si
takoví mají v chaosu svůj program nejjasnější a tedy nejlépe připravený k použití
potřebují jen někoho vystrčit dopředu
hlavní podmínkou jejich úspěchu tedy bylo, že rozhodující moc ve volbách a hlavní slovo získá někdo, kdo jim ponechá volnou ruku a tuto mlhavost uzákoní
kdo tak vytvoří prostor pro špinavosti a špinavé peníze z nich
kdo bude bagatelizovat snahy to nedopustit, protože v tom taky jede
na pouhém zvonění klíčů vydělá jen nějaká jiná klika, která se vzápětí chopí moci
již tehdy nás ze zahraničí varovali: jaké zlo připustíme, toho se jen tak nezbavíme
tehdy jsme se nenechali poučit
proč dělat dokola stále nějakou zásadní chybu?
------------

bezpracné miliardy těm, co to různě zastřešují, krásně voní
kolik set miliard se takhle ztrácí každý rok?
ti u moci se i dnes cítí být dosazeni voliči, ti ve státních firmách zase těmi politiky, ti napojení na velké veřejné zakázky to mají přes prachy pod kontrolou
v dosavadní pseudodemokracii se volbami jen přemísťují straky na plotě
jednostranná moc se ale obvykle změní v totalitu, co necítí potřebu tvořit už nic
stát se zbohatlíky a včlenit se mezi ně lze pod různou úspěšnou hlavičkou
takže mocní vesměs nechtějí nic měnit, nepravosti bagatelizují, aktivitám upírají právo cokoli napravovat, jen se jim smějí nebo naopak je označují za zlo
-------

takže na druhé straně je silný soupeř a jen tak se nevzdá
jenže občané snad chtějí skutečnou demokracii a ne nějaký druh pseudodemo ani autokracie či totality, nechtějí ani rozvrat
jenže jaký chaos je už spásný a nikoli již kontraproduktivní?
čím může něžný převrat teď inspirovat?
nějakou zvláštní sílu mít navrch nad mocí jsme skoro všichni tehdy cítili
teď ji nějak zase vnést mezi lidi a nenechat se o ni připravit
přiznejte si, že dodnes máte i vy v paměti poutavé útržky z dobrých filmů
ne jakési prvoplánově investigativní, nýbrž opravdu dobré filmy jsou továrny na sny
opakování je matka moudrosti - seriál má sílu vnímavost ke světu upevnit
nejde samozřejmě o to se na všechno se vykašlat a dřepět jen u telky, PC či v kině, za co mě máte
třeba se toho někdo ujme, vy asi ne :)
právníci mohou poskytnout bohatý materiál
docela mě mrzí, že nejsem filmař
ukázat, jak velký to má vliv na celkové povědomí

hezký den
30. 10. 2011 | 16:22

jíra napsal(a):

johan

souhlas, dobrou věc má smysl podpořit i z ulice

veřejné zakázky jsou věc týkající se celé veřejnosti

musí být ovšem někde vidět také jasný výčet žádoucí podoby rozhodujících detailů

vyslyší politici volání veřejnosti po větší odpovědnosti za věci veřejné?

nějaké Věci veřejné sedí v parlamentě

ovšem probudit se tam už můžou i další

pokud ne, unesou VV už úlohu být opravdu i jazýčkem na vahách, je-li to nutné?

pochopí nejen VV historickou úlohu podílet se na státotvornosti v moderním duchu?

přesvědčí politici sami sebe, že moderní spravedlivější duch doby zavládl už i v ČR?

pak by bylo možné motto: veřejnost podporuje moderní státotvornější duch ve věcech veřejných
30. 10. 2011 | 17:12

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jáchym:
"Ve společnostech typu AG je možné vydání akcií na doručitele – při platbě 100% základního kapitálu"
http://www.assetprotection.cz/svycarsko.html
30. 10. 2011 | 17:39

Jáchym napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
Plně ANONYMNÍCH ? Stejných, jako na těch dvou ostrůvečcích a v našem mafistánu ?
30. 10. 2011 | 22:06

Petr napsal(a):

Pokud nepřijmeme (konkrétní jednotlivci) zodpovědnost, nic se nikdy stát nemůže. Zodpovědnost znamená angažovat se tak zarputile, až se překoná "to nemá smysl". Současné politické strany jsou přežitek doby, kdy alespoň částečně fungovalo veřejné mínění (a autority - pan farář, pan řídící ...). Technicky - pokud budou u moci lidé, kteří se stali členy stran právě proto, aby se dostali ke korytům (vždyť jaký je rozdíl mezi státostranou před 25 lety, republikány/demokraty v USA či jakoukoli větší politickou stranou v současnosti), nic se nemůže změnit. Jestli existuje jakási mlhavá šance, tak je to profesionální management státu (vláda a veškerá exekutiva nesmí být politicky dosazovaná ... znáte osobně lidi, kteří na ministerstvech vedou odbory a rozhodují o neuvěřitelných hodnotách? Kdybyste měli vlastní firmu, svěřili byste jim nákup nebo investice ... nebo personalistiku? Jakou to má logiku?

A profesionální manažery "kope" něco jako "správní rada" - zastupitelé, kteří "pouze" zastupují konkrétní skupinu občanů. Ti mají tu povinnost a zodpovědnost vybrat konkrétní lidi, o jejichž mravní bezúhonnosti a (pozor!!!) pracovitosti jsou skálopevně přesvědčeni ... pokud takoví jsou. Když nejsou ...

... tak zkrátka budeme pořád dokola opakovat historické kotrmelce. Proč ve starých Athénách demokracie nezvítězila? Možná proto, že si ji nezasloužíme.
31. 10. 2011 | 07:05

Milan napsal(a):

Paní Marvanová to jste fakt tak naivní že věříte v nějaký odpovědný kapitalismus? Můj Bože,dospělý člověk který ma už něco za sebou a věří v takové bludy!
31. 10. 2011 | 17:35

arnazach napsal(a):

Ono je tam opravdu tech deset procent. To pak ale skutecne neni reseni.
01. 11. 2011 | 14:04

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Chtěl jsem se taky zapojit do diskuse, ale vidím, že bych jen nabíral vodu sítem, vše už bylo řečeno, teď nastává doba činů. Dějiny nás učí, že bez vůdce to nepůjde. Najde se v tomto národě někdo, komu lidé uvěří po tolika sklamáních? Nechtěl bych se dožít občanské války, ale nějaká forma revoluce je cítit ve vzduchu.
01. 11. 2011 | 18:07

jin napsal(a):

Politici dobře vědí,že jsou považováni za součást mafiánské organizace,ale ono se jim to zatím vyplácí a nemají důvod něco měnit,když jim to vynáší a kriminál nehrozí. Stejně nějakej Rampula případ kopne pod stůl a nebo např.za 40 milionů získaných korupcí ,odvedete státu 5 ,jako podíl z lupu a ještě dostanete symbolickou podmínku !!! Pokud jste členem mafiánskokapitalistické organizace,jste pod ochranou ...
02. 11. 2011 | 18:32

anonym napsal(a):

Navrhněte kandidáta na prezidenta
http://harmonie111.webnode.cz/koho-volit-/
23. 07. 2012 | 12:56

trodas napsal(a):

Milý Jine, jak víte, že Rampula s "ledařem" Gragárkem nebyli naopak lepší, než ti, co jsou tam dnes? Možná byli stejně špatní, jen kopali za jinou partu a tak byli odejiti. Já osobně neveřím ani náhodou že je vše tak, jak se říká.

Co se týče problému s veřejnými zakázkami, tak tam prostě není vůle na to... Je to jen šeráda. Ostatně dokud státu mohou soukromé banky půjčovat, tak vládnou banky, nikoli stát. Ruka krerá bere je pod rukou, která dává. - Napoleon Bonaparte

Pokud nebude řešen monetární podvod zvaný frakční rezervní bankovnictví, tak budou politici loutky bankovních kartelů a zkočinců, viz. The Money Masters pro ty, kdo umí anglicky:
http://ulozto.cz/xWXp5dP/the-money-masters-cd1-avi
http://ulozto.cz/xXxQfPS/the-money-masters-cd2-avi
12. 11. 2012 | 19:11

Saxána napsal(a):

Právní revoluce - VOLEBNÍ REFORMA



Vážení, udělejte si prosím chvíli čas k posouzení mého návrhu, který považuji za skutečně demokratický a spravedlivý a sdělte mi Váš názor. miloslavachalupova@centrum.cz


Panašování jako takové – v ý h r a d n í způsob voleb poměrným systémem :
ČR by byla rozdělena na 20 volebních obvodů pro volby do Poslanecké sněmovny. Voliči každého obvodu by vybrali z celkové nabídky všech subjektů regionu 10 kandidátů bez ohledu na jejich stranickou příslušnost. Není to tak moc pro rozhodování a není to zas tak málo pro vytvoření výsledného poměru. Voliči by tímto způsobem vytvořili v l a s t n í pořadí kandidátů politických stran, hnutí či koalic! Nebylo by nutné se uchylovat k manévrům jako posledně, kdy se pro vyřazení předních kroužkovalo pro preferenční hlasy odspoda. Šlo by to provést i v současných krajských obvodech, ale to by bylo nespravedlivé – někde zatěžovat voliče výběrem 25 kandidátů, někde třeba jen 8 kandidátů. Připomínám současný zákon - volba strany s možností kroužkovat 4 kandidáty.

V každém obvodu zvlášť se provede
1. Součet bodů na každého kandidáta.
2. Sečtením bodů všech kandidátů jednotlivých politických subjektů se zjistí výsledné číslo.
3. Výsledné body politických subjektů se sečtou a výsledek je celek (100% bodů) za území.
4. Výsledné body subjektů se vyjádří v procentech k celku za území.
5. Dále již jen posuzujeme a řadíme dle velikosti, nejprve, zda některý subjekt získal 100% = 10 mandátů.
6. Pokud se tato výjimečnost nevyskytla, přidělíme mandáty všem subjektům dle „desítek“ číslicové soustavy (např. % výsledek subjektu = 14,89 přidělíme JEDEN mandát).
7. Čísla, která nám po odtržení „desítek“ zbudou (4,89), s e ř a d í m e podle velikosti.
8. Dle takové číselné posloupné řady od největšího čísla k nejmenšímu přiřazujeme postupně zbylé mandáty.
9. Pokud by došlo ke shodě dvou či více čísel, rozhodujícím měřítkem bude celkový počet volebních bodů pro jednotlivé kandidáty.
10. Další shoda by se rozhodla losem za účasti notáře.

Výsledek voleb poměrným systémem ve dvaceti územních celcích : bez maření požadavku ústavního zákona, garantujícího R O V N O S T voleb, tedy i v provedení výpočtu = spravedlivého rozdělení mandátů co nejpřesněji dle vůle voličů. K posílení demokracie by došlo touto volební metodou i vytvořením pořadí kandidátů přesně podle zájmu občanů – voličů. Volby nejsou povinné a to je dobře, protože volit půjdou jen ti, kteří si kandidáty prověří a teprve poté vyberou deset důvěryhodných. Mandáty budou spravedlivě rozděleny na počet obyvatel v území, každý občan bude mít celé volební období pro své podněty deset zástupců přímo ve své lokalitě (budou prosazovat i specifické zájmy občanů právě v tom místě) a 200 celkem i pro legislativu obecnou – celostátní).

Jako model jsem pro ukázku výpočtu vybrala z voleb r. 2010 kraj Vysočina, kde se přidělovalo DESET hlasů. Zkuste si výpočet z % výsledků a zjistíte, že i malé strany budou ve Sněmovně co platné. www.volby.cz
Náhradnictví : z celkového absolutního pořadí kandidátů všech subjektů v daném obvodu /cesta pro odbourání falešných kandidátů – tzv. návnad/

? Otázka zda by i občanská sdružení mohla sestavit kandidátní listinu – soulad s Ústavou.
07. 05. 2013 | 10:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy