Atomový Írán: válka nebo válka?

20. 01. 2012 | 08:25
Přečteno 11311 krát
Vztahy mezi Západem a Íránem se za posledních několik dní povážlivě vyostřily. V Teheránu byl zabit vědec, který pracoval v centru pro obohacování uranu. Írán z této vraždy obvinil USA a Izrael. Prezident Obama schválil další sankce proti firmám v Číně, Singapuru a Spojených arabských emirátech obchodujícím s Íránem. Po návštěvě amerického ministra financí v Japonsku souhlasilo Tokio s tím, že omezí dovoz ropy z Íránu. Také EU se chystá během ledna schválit další sankce proti dovozu íránské ropy.


Ropa představuje pro íránský režim hlavní zdroj financí a Teherán se tak dostává pod obrovský tlak. V odpovědi už také pohrozil uzavřením průlivu Hormuz, přes kterou proplouvají tankery vezoucí ropu z Perského zálivu. Na to USA reagovaly posláním dopisu, ve kterém Teherán varují, že takový krok povede k okamžité americké odpovědi. Teherán dále zahájil obohacování uranu v novém zařízení, které je ukryto hluboko pod zemí. V neposlední řadě byl v Iránu odsouzen americko-íránský občan k smrti za špionáž.

Vliv Íránu roste

Současnou eskalaci spustila listopadová zpráva Mezinárodní agentury pro jadernou energii, ze které vyplývá, že íránský jaderný program má vojenský charakter. Zpráva předkládá důkazy o tom, že Írán pracuje na návrhu, výrobě, testování i vypuštění jaderné zbraně. Například u střel středního doletu Shahab 3 íránští vědci pracují na nové hlavici, která bude schopna nést nejen konvenční, ale i jadernou nálož.

Pokud jsou tedy závěry Agentury správné, rozhodnutí, jestli se z Íránu stane v relativně blízké době jaderná velmoc, závisí na politickém rozhodnutí íránských představitelů. Technicky k tomu má dnes Teherán již velmi blízko. A pokud se k její výrobě nakonec rozhodne, výrazně tak zamíchá se současným rozložením sil v regionu.

Blízký východ v roce 2012 čekají velké změny a mnozí silní hráči, kteří dosud čelili vlivu teokratického, šiítského Íránu v regionu, žijí díky tzv. Arabskému ve velké nejistotě. Mezi nimi se jedná hlavně o Egypt. Také další sunnitské arabské země v oblasti, především Saúdská Arábie a Jordánsko, si zdaleka nemohou být jisti tím, že se vyhnou lidovým povstáním, které zažívají jiné země v regionu. Tato nejistota oslabuje jejich pozici v regionu, kterou se Írán může pokusit využít.

Už nyní se toto Íránu daří v případě Íráku a Afghánistánu. Zatímco po roce 2003 si kvůli americké vojenské přítomnosti v těchto zemích připadal Teherán obklíčen nepřítelem, dnes je situace docela opačná. Spojené státy své vojáky stahují a zanechávají po sobě státy, které jsou politicky velmi nestabilní a náchylné k vlivu zvenčí. Teheránu se již nyní daří prostřednictvím šíitských organizací ovlivňovat domácí politiku Íráku a k většímu propojení dochází také díky ekonomickým vazbám. Teherán dnes patří k nejdůležitějším obchodním partnerem Bagdádu. V Afghánistánu zatím tato vazba není tak blízká, ale Írán si svoji pozici buduje pomocí dodávek vojenského vybavení Talibanu a dalším ozbrojeným skupinám, které bojují proti přítomnosti západních jednotek.

Írán má své spojence také ve východním Středozemí. Tím nejbližším je šiítské hnutí Hizballáh, které má své základny na jihu Libanonu. Pro Teherán představuje Libanon místo, kde se střetává Západní a muslimský svět. K Libanonu má historicky velmi blízko Francie, které především v minulosti držela ochranou ruku nad místními křesťany. V posledních letech je to Izrael, který v Libanonu vojensky zasahuje s cílem zabránit tomu, aby severní část Izraele ohrožovaly rakety. Za odstřelováním stojí většinou právě Hizballáh, který přestože je součástí libanonské vlády, disponuje vlastními ozbrojenými složkami které vyzbrojuje, spolufinancuje a pomáhá školit právě Teherán. Hizballáh proto představuje nejsilnější zbraň Teheránu v boji proti Izraeli. Pokud by se Izrael rozhodl zaútočit na íránská jaderná zařízení, hlavní odveta se dá očekávat právě od Hizballáhu. Ten je dnes minimálně stejně, ne-li lépe, vyzbrojen než při poslední vojenské konfrontaci v roce 2006, kdy na Izrael vypálil okolo 4000 raket. Také proto se Izrael íránského jaderného programu obává, protože pak by existovala možnost, že se jaderné zbraně dostanou i do výbavy Hizballáhu.

Pokud si Írán nakonec jadernou zbraň pořídí, kvůli udržení si jejich postavení v regionu se o to samé zřejmě pokusí další země v oblasti. O jejím pořízení možná už uvažuje Saúdská Arábie, Turecko a donedávna se mluvilo i o Egyptu. Zajímavé je, že izraelský jaderný program podobnou reakci v regionu nevyvolal. Ukazuje to, že představa jaderného Íránu vzbuzuje mnohem větší obavy. Dalším nebezpečím je, že vzhledem ke stále větší diplomatické izolaci Íránu jsou přerušeny tradiční komunikační spoje. Ze studené války známý červený telefon, který spojoval Washington a Moskvu, tak nebude k dispozici. Možnost nedorozumění, které vyústí v katastrofu, tak nelze brát na lehkou váhu.

Sankce a skrytá válka

Reakce mezinárodního společenství na pokračující íránský jaderný program má několik podob. Na odvětví přímo a nepřímo spojená s jaderným programem a na některé představitele íránského režimu jsou už dlouho uvaleny sankce. Pokud by ale sankce opravu měly ohrozit současný režim, musely by postihnout kromě vývozu ropy také kontakty s íránskou centrální bankou. S tím ovšem zatím nesouhlasí Rusko a Čína.

Dalším nástrojem v rukách Západu, o které se můžeme spíše jen spekulovat, je skrytá válka. V roce 2010 napadl počítačový vir Stuxnet zařízení na obohacování uranu v Natanzu. Před několika týdny otřásl vojenskou základnou Revolučních gard obrovský výbuch, při kterém zahynul i šéf raketového projektu. Nedávno byla výbuchem poničena továrna na zpracování uranu v Isfahánu. K tomu je potřeba připočítat záhadná úmrtí a mizení íránských jaderných vědců. To vše samozřejmě vyvolává uvnitř íránského establishmentu pocit nejistoty. Přesto ale asi největší obavu má Teherán z vojenského útoku. Také proto teď usilovně pracuje na tom, aby většinu ze strategického zařízení přestěhoval do podzemní hory u města Kóm. V takovém případě bude velmi obtížné konvenčními zbraněmi toto zařízení zničit.

Také proto mnozí analytici předpokládají, že rok 2012 bude pro íránský jaderný program rozhodující. Navzdory sankcím a záhadným nehodám Teherán v jaderném programu pokračuje. Co možná nejrychleji se ho také snaží ukrýt hluboko do podzemí. Mezinárodní společenství se tedy bude muset již rychle rozhodnout, jestli je připravené zasáhnout, či jestli dá přednost jadernou zbraní vyzbrojenému Íránu. V takovém případě bude třeba přepsat geopolitickou mapu Blízkého východu.


Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ebonitová tyč napsal(a):

Proč nedošlo k svržení jaderných bomb na Východní Evropu již v šedesátých letech v době karibské krize?
Protože každý Američan je původem Evropan a spousta jich měla a ještě pamatovla v Evropě babičku, dědečka, strýčky a tetičky a další příbuzné, se kterými si i dopisovali a byli ve styku Spousta US vojáků tu též měla levobočky z doby druhé světové a osvobození. Tudíž to pro Američany bylo psychologicky neprůchodné.
Když však koukám na turecký seriál Velkolepé století a např. včera scénka, jak sultánův čtyřletý synek se v noci vzbudil hrůzou a plačící odpovídá své matce, mami měl jsem strach, že nás napadli bezvěrci a vypálili náš palác....

zdá se mi jaderná hrozba z těchto zemí docela reálná a reálně blízko
20. 01. 2012 | 08:49

Petr z Tábora napsal(a):

Dobře to popisujete. V Iránu vládne teokracie a logiku rozhodování jeho vůdců bychom neměli chápat naší logikou. Mohou se rozhodovat i - z našeho pohledu - proti zdravému rozumu.
Dobré řešení neexistuje. Síly Západu nestačí na změnu režimu a tak zbývá jedině preventivní válka. Ač to zní strašně a na generace to vyhrotí vztah k Západu.
Kdyby Spojenci zakročili ve třicátých letech proti Hitlerovi, tak by to bylo z tehdejšího pohledu pochybné, ale historicky víme, že by to ušetřilo miliony životů. I zde jde o určitý střet civilizací.
20. 01. 2012 | 08:59

Michal Poláček napsal(a):

Pí Kalhousová,
atomovky v sev. Koreji a Izraeli vás nevzrušují? Jisto jistě ty dvě země spolupracují s různými mezinárodními agenturami ALESPOŇ, tak jako Irán, viďte?

USA Irán nenapdne ještě minimálně 4-5 let, hospodářská ani politická situace tomu zatím nepřeje. Pentagon šktrtá kdese dá a Izraelci čelí rostoucí nebezpečí z řad vlastních ultraortodoxních Židů. To ovšem nebude bránit samozvaným ochráncům výlučně židokřesťanské globální civilizace v přípravné palbě.

Pro zachování civilnosti diskuze já budu předstírat, že je pro vás v této otázce důležitý mír a demokracie, ne otevřený odpor Iránců vůči sionistům. Vy zase předstírejte, že vás mé argumenty zajímají ;)
20. 01. 2012 | 08:59

mírotvorce napsal(a):

"Zajímavé je, že izraelský jaderný program podobnou reakci v regionu nevyvolal."

Skutečně, paní Kalhousová? Zvláštní, že podle samotného Izraele se různé země v regionu snaží vyrobit jaderné zbraně po desítky let. Ale on to asi bude důsledek vrozené agresivní touhy zničit svět, která je vlastní všem muslimům, s Izraelem to nemá nic společného.
20. 01. 2012 | 09:04

Michal Poláček napsal(a):

Petře z Tábora,
ke střetu kultur dochází tam, kde se na sebe odlišné kultury naráží. Není mi jasné, jak chcete bránit českou/evropskou/židovskou kulturu posláním zabijáků k ústí řeky Tigris.

Nicméně můžete si to BOHATĚ vynahradit až nám bude dodatečně přidělena kvóta kolik (v tu chvíli už hladových a pořádně deprimovaných) iránských uprchlíků bude muset po válce tato země přijmout. To se stává, když někoho v humanitním věku vybombardujete do doby kamenné - musíte ho živit. Nebo vážně věříte, že se o bezprizorních 70-80 mega Iránců postará kombo Izrael a USA?
20. 01. 2012 | 09:05

Petr_F napsal(a):

"Technicky k tomu má dnes Teherán již velmi blízko.."

říká expert, paní Kalhousová. Co to znamená? Jaderné palivo, pro elektrárny se obohacuje na 7%, pro lékařské účely až na 20, pro zbraně na 90% Uranu 235. Irán v pracovištích, které jsou pod inspekcí IAEA nepřekračuje 20%. Je-li to 'velmi' blízko zvažte sami.

Report agentury IAEA je přetištěn v Guardian ZDE:
http://goo.gl/y0D2y . Agentura v sekci G "má obavy" (is concerned) ale neuvádí že by Irán porušil své NPT závazky.
Paní expert také říká:
"Mezinárodní společenství se tedy bude muset již rychle rozhodnout.." což ale je zkreslení situace. Není zde žádné
'společenství'. Jsou Jestřábi, vedení pravicovou frakcí v Israeli a USA, a jsou země bloku BRIC a SCO, které varují
před dalším porušením charty OSN a úťokem, ať již vojesnkým či teroristickým, na Irán. Takový útok na Irák spustil současnou krizi, z níž se svět teď začíná hrabat ven. Další takový útok, by způsobil katastrofu.

Naštěstí, Obama není Bush, jak snad konečně pochopí i jeho kritikové.
20. 01. 2012 | 09:15

ebonitová tyč napsal(a):

Michal Poláček

Možná že u té řeky Tigris se předejde budoucí jaderné válce.
20. 01. 2012 | 09:18

berkowitz napsal(a):

Tady se podívejte koluk imperialistických lodí "rejdí" kolem Íránu :
http://zvedavec.org/vezkratce-5820.htm
20. 01. 2012 | 09:27

Michal Poláček napsal(a):

Ebonitová Tyč,
válčit kvůli ochraně míru je jako souložit kvůli zachování panenství ;)

Já pacifista nejsem, ale než kývnu na smrt stovek tisíc lidí (a k té dojde i jen v konvenčním konfliktu) a importaci dalších stovek tisíc do Evropy - chci vědět k čemu to bude. "Možná" je zatraceně blbý důvod.
20. 01. 2012 | 09:51

Občan napsal(a):

Rozkošná sionistická masážička...

Iránští vědci ji byli zavražděni tři. Účast na jejich vraždách sionistický režim nikdy nepopřel (kromě špitnutí izraelského prezidenta, že ot by přece Izrael neudělal - světová média je snad ani nezaznamenala; zato si všimla právě toho, že sionisté se nijak nevyjádřili). Ostatně, těžko popírat něco, co má Írán za prokázané a v tom smyslu také informoval mezinárodní instituce a požádal je o zásah.

Nemluvě o tom, že Izrael je mezinárodním terorismem neblaze prolulý - viz. poslední ostuda s falšováním a zneužitím britských, německých a francouzských dokladů ŽIJÍCÍCH osob právě ke spáchání teroristické akce.

Jediný, kdo na BV haraší zbraněmi, jsou právě sionisté, paní či slečno Kalhousová. Oni a nikdo jiný se snaží vyvolat WWIII. nevím, koho tady chcete přesvědčovat o opaku. Možná trdla, která o historii i současnosti vědí kulové a v životě ani nenahlédla do izraelského tisku.

Obama dělá jen to, co mu loutkovodiči z AIPACu dovolí. A že je jen bezvýznamnou figurkou na JEJICH herním plánu, to mu dali loutkovodiči najevo brzy po jeho zvolení.

Ohledně zprávy MAAE lžete, děvče.
Její zpráva je opět snůška nicneřikajících plků, které umožňují asi desaterý "výklad". Přesně jako Baradejovy výplody, které měly za následek válku proti Iráku.

POKUD Írán skutečně usiluje o jaderné zbraně, pak si lze jen přát, aby je měl co nejdříve. Protož pak byste si vy a USA museli necha zajít své koloniální choutky, nebo byste je museli alespoň silně redukovat.
Nemluvě o tom, že jaderným útokem už Izrael vyhrožoval.

Takže, spanilá děvo, zkuste dělat blbce z někoho jiného. Sem se chodí bavit lidé, kteří alespoň jakýstakýs přehled mají; byť jej užívají různě. Ale s těmi sionistickými pohádkami o roztomilém plyšovém Izraelku obklopeném krvelačnými bestiemi to budete muset zkusit jinde.
20. 01. 2012 | 09:51

Béda napsal(a):

Milá autorko,

1/ víte, se kterou zemí, se kterou armádou má "jaderný Írán" (důkazy podobně jako v případě Iráku dodnes nikdo nepředložil a jde pouze o předpoklady, dohady, hypotézy...) společné všechny své hranice? Zajisté se nepletete. Jsou to válečné základny, válečné lodě nositele Trvalé svobody USA.

2/ situace v regionu, mimohodem také změna v regionální rovnováze, konečně i současný režim v Íránu - byla a je plně v režii USA. To co je dnes v Íránu, v Iráku, v Afghánistánu (jak píšete) konečně i dnešní ambice a postupy Íránu jsou výsledkem dlouhodobé politiky úpředevším USA.

3/ vraždy vědců z oblasti jaderného výzkumu (nikdo nikdy neprokázal, že pracovali na vojenském jaderném výzkumu) na cizím státním území, jsou pro normálně uvažujícího člověka aktem mezinárodního zločinu (nevím jak tomu říkáte a jak to kvalifikujete vy), vměšování, narušování cizí státní suverenity, státního mezinárodního terorismu a pod.. Zkuste si představit něco takového v USA. To by bylo najednou teroristů...!

4) nemýlím li se, Hormuzská úžina podle mezinárodního práva patří Íránu. Írán by tedy prakticky měl mít právo upravovat plavební režim, svobodně propouštět anebo zakazovat pohyb lodí v ní... Když někdo může na základě nepodložených tvrzení embargovat suverenní zemi, proč by tato země neměla mít právo upravit k nevůli embasrgujícího, navíc podezřelého (nejméně
stejně důvodně jako je podezřelý Írán z držby, přípravy JZ) z opakovaného vraždění vědců zaujmout reciproční postoj a omezit právo pro pohyb jeho lodi ve svých vodách?

5) embargo Číny USA mi připadá hodně úsměvné. Čína není Grenada, Kuba, KLDR ale velmoc, hlavní věřitel USA, na které jsou USA přímo závislé.
20. 01. 2012 | 09:53

Michal Poláček napsal(a):

Bédo,
dobrý příspěvek. K třetímu bodu dodávám, že je to právě krátkozrakost (chcete-li nenažranost) vládnoucích kruhů v USA, která vhání stále více tradičně prozápadních zemí do pevné náruče komunistické Číny.
20. 01. 2012 | 10:04

Al Jouda napsal(a):

To Béda :
To se tedy v bodě 4 zatraceně mýlíte! Jak může Hormuzský průliv patřit Íránu, když na jeho druhém břehu leží Spojené arabské emiráty ? To bychom mohli Němcům hned zabrat Schmilku, vy chytráku !
20. 01. 2012 | 10:06

Gustáv Kočí napsal(a):

Občan:
Anebo vědce zabili íránci najatí ruští zabijáci ze Specnaz, a udělali to tak, aby to vypadalo, že to udělali kluci a holky ze Sajeret!
Je to spiknutí!
20. 01. 2012 | 10:15

Béda napsal(a):

Al Jouda,

budiž. Takže zablokuje část patřící do svrchovaných vod Íránu. A je vymalováno. Tankery neproplují.

Jinak kontrolní otázka:

Víte který stát považuje celý svět za oblast SVÉ národní bezpečnosti a svých NÁRODNÍCH zájmů? Nevěřil byste ale jsou to právě USA. Tomu odpovídá také rozmístění jejich armády téměř po celém globu. Jak je to možné? Jak může mít jeden stát řídící se důsledně konceptem PNAC národní zájem po celé zeměkouli? Co národní zájmy ostatních států? Můžou být také globální?
20. 01. 2012 | 10:15

Béda napsal(a):

Gustáv Kočí,

zajisté. To je skutečně velice pravděpodobné. Taky v intencích této logiky v irácko-íránské válce zabíjeli iráckými ZHN íránské vojáky.
20. 01. 2012 | 10:17

olga napsal(a):

Co zasejeme, to i sklidíme. To platí stále. Jinak každá sankce donutí k hledání vlastní síly. Kuličková ložiska jsme se naučili dělat díky embargu. Jinak, co má přijít, to taky přijde. Věřím v Boha.
20. 01. 2012 | 10:23

stejskal napsal(a):

My jsme neuměli dělat kuličková ložiska, paní Olgo?

Hezký den.

Libor Stejskal
20. 01. 2012 | 10:24

Al Jouda napsal(a):

To Béda :
V dnešní době globalizace problémů může skutečně některá událost na kterémkoliv místě světa uhrozit bezpečnost USA.
Uveďte však alespoň jedno místo na světě, kde by byla US Army buď bez souhlasu OSN nebo hostitelského státu.
20. 01. 2012 | 10:32

Béda napsal(a):

Afghánistán? Irák? Jó zapomněl jsem - Talibán "nebyl" suverenním reprezentantem státu a (předtím muslimští přátelé) Afghánci provedli demolici 3 budov WTC a napadení Pentagonu, ohledně Iráku USA předložily dodatečně v OSN záběry chemických laboratpří vyrábějících zbraně, které se dodnes nenašly.

Vietnam? (Tonkinský podvrh)...
20. 01. 2012 | 10:38

Béda napsal(a):

k Afghánistánu - Talibán slíbil, že vydá Usámu do Mušarafovského proamerického Pákistánu hned jak USA prokáží podíl Usámy na 11. září. Jako odpověď přišlo namísto důkazů ultimátum a vojenský útok. Holt cena za Transafghánský plynovod je Trvalá svoboda.
20. 01. 2012 | 10:41

Abmra napsal(a):

Je to zvláštní, jak někteří lidé neobjektivně ignorují vlastnictví jaderných zbraní Izraelem, ale proti jiným nábožensky stejně zaslepeným státům protiatomově bojují, seč mohou. Vždyž sami sebe tímto neobjektivním přístupem deklasují na pouhé propagátory jistého náboženského postoje a dokonce se nestydí tuhle svou neobjektivitu veřejně vytrubovat do světa.
Jinak je potřeba uvést názor, že na Irán hned tak někdo nezaútočí, protože se (na rozdíl od autorky) některé státy bojí, že Irán má některé ze 40 ztracených kufříkových jaderných bomb po rozpadu Sovětského svazu. A jeho polojaderný program je jen zástěrkou, aby to nevypadalo, že je někde ve světě podloudně koupil. - Bohužel tohle je jediná věc, která třeba na USA platí. Kdyby si totiž byli v USA jisti, že Severní Korea skutečně nemá funkční jadernou bombu, tak by je už dávno odvážně bombardovali. A proto Irán tak okatě se snaží vyvíjet jadernou zbraň. Ale u Izraele to už není tak jisté, zda jsou schopni takovéto úvahy domyslet. Ti mi připadají mnohdy trochu přihlouplí, zcela v rozporu s tím, jak se o Židech tvrdí, že jsou většinou velmi bystří. Ale třeba to tvrdí hlavně oni sami o sobě.
20. 01. 2012 | 10:43

Gustáv Kočí napsal(a):

Béda:
Přesně tak! Aby nemuseli útočit bez munice, jako u Prochorovky!
L.Stejskal:
Jářku!, uměli! Moje dedecek je kulil v Porůří ve čtyřicátých létech, po zbytek života mu potom přezdívali Kügelnagellagerführer, ti pomalejší potom pane Kulil.
20. 01. 2012 | 10:45

Béda napsal(a):

Gustáv Kočí,

a taky je možné, že 3 WTC složili 2 letadly a dalším Boeingem zaútočili na Pentagon Rusové maskováni rafinovaně na Araby. Což o to, jsou to schopní piloti a konspirátoři. Neměla by se tato velice pravděpodobná verze prozkoumat?

PS: koneckonců mohli to být taky Íránci.
20. 01. 2012 | 10:54

TomášL napsal(a):

Dobrý den autorko!

Tak nějak se mi nezdá, že šíitský Írán si notuje se sunitským Afganistanem. Třeba tím, že Afganistan nechal popravit íránské diplomaty, mnohokrát vojensky zaútočil na íránské hranice atp. Tak nějak si nepředstavuji íránský vliv ve Afganistanu.
20. 01. 2012 | 11:05

skeptický napsal(a):

Můj vintage automobil má prokázaný dosah 90 000 km,a jako nositel atomové nálože je zcela dostačující.

Pokud je dosah kolem 40 000 km,lze zamířit na opačnou stranu nežli cíl,aby to přiletělo z druhé strany.Čímž nepřítele dokonale zmátneme,pobijí se mezi sebou,a spojenci,a pojme je bledý strach.

Nejlepší doba na počátek obranné války je červen červenec,nejlépe při novoluní.
20. 01. 2012 | 11:08

muromec napsal(a):

Kdyby ten blog napsal nějaký gój, snad bych ho bral jinak. Takhle ho beru jenom jako další válečné štvaní. Proč s tím nepřestanete, copak si myslíte, že lidi jsou opravdu tak pitomí aby nevěděli o co jde?
20. 01. 2012 | 11:09

muromec napsal(a):

ebonitová tyč - jaký přesně tvar má ta tyč?
20. 01. 2012 | 11:14

stejskal napsal(a):

Však já si též myslím, že uměli (ale může být, že tam nějaké to embrago někdy nějakou roli sehrálo. Zajímalo mne to, proto jsem se zeptal).

A jen na okraj: vzpomínám si, že když se někdy počátkem 60. let na Západě začaly v širším měřítku uplatňovat polovodiče, jakýsi komunistický pohlavár měl prohlásit, že je brzy předstihneme, neboť vymyslíme celovodiče ;-)

Hezký den

Libor Stejskal
20. 01. 2012 | 11:16

mulat napsal(a):

A co jaderný Pakistán, to jste v synagoze ještě neřešili? Ten vám nevadí?
20. 01. 2012 | 11:30

skeptický napsal(a):

Každý stát by měl dostat svůj příděl atomovek per capita a byl by klid.Zatím jsou ochotny válčit ti co mají proti těm,co nemají.
20. 01. 2012 | 11:35

Béda napsal(a):

stejskal,

žeby Írán předstihnul Západ a vymyslel celovodiče? :)

Zatím poměr příspěvků od tématu/k tématu O:2, pane Stejskale.
Ale to není podstatné.

Hezký den, přeji.
20. 01. 2012 | 11:37

jája napsal(a):

Stejskale, celovodiče navrhoval sám nově jmenovaný ministr elektrotechnického průmyslu, jméno mi vypadlo, leč hlava to byla pomazaná.
20. 01. 2012 | 11:43

Breda napsal(a):

Paní Kalhousová
Můžete mě,blbci nevzdělanému sdělit, kolik zemí od konce druhé světové války napadl Irán a kolik Spojené státy a to včetně "mírových misí" v Grenadě, africkém kontinentu atd. Děkuji předem s pozdravem Válce zdar.
20. 01. 2012 | 11:50

Admirál napsal(a):

Paní autorko, "Spojené státy své vojáky stahují a zanechávají po sobě státy, které jsou politicky velmi nestabilní a náchylné k vlivu zvenčí"

Ano, akce USA a NATO v Afgámistánu, Iráku, Lybii a Sýrii tyto státy destabilizovaly. To bych řekl, oproti Vašemu výkladu, že bylo v podstatě cílem.

Co je lepší, mít v regionu státy nepřátelské nebo minimálně nespoluprcující nebo státy v chaosu, neschopné samostatné akce, neschopné organizovaného odporu, závislé na podpoře z venčí?

Destbilizace těchto států (u Sýrie v běhu) byla plánovanou předehrou útoku na Irán, celé je strategicky zaměřeno proti Rusku a Číně.

Teď se schyluje k vyrcholení dramatu, které celou hru může přivést v nedozírnou tragédii. Všichni vypouštějí "zkušební balonky". Irán uspořádá bombastické cvičení vojenského námořnictva, "ukradne" američanům neviditelný letoun. Chová se jek nafukující se žába, snažící se odradit predátora od útoku. To samé vlastně dělá Rusko a Čína. Rusko pošle do středomoří letadlovou loď, Čína vyhlašuje ke svému námořnictvu, že se má připravit na válku.

Celé to připomíná kubánskou krizi. Pokud k tomu přičteme chystající se vyvrcholení ekonomické krize, řekl bych, že to kubánskou krizi o nějaký level překonává.
20. 01. 2012 | 11:51

Gustáv Kočí napsal(a):

Béda:
Rusové na Pentagon určitě neútočili, protože nevědí, kde to je, ale arabové převlečení za rusáky, tomio bych věřil. Jsou to váleční štváči.
20. 01. 2012 | 11:53

olga napsal(a):

stejskal
To jsme opravdu neuměli.
Taky přeji pěkný den
20. 01. 2012 | 12:04

Pepééé napsal(a):

Paní Kalhousová, nějak mi v tom vašem výčtu chybí zpráva, že agenti Mossadu s americkými pasy se vydávali agenty CIA, aby mohli naverbovat teroristy z Jundalláhu:

http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/01/13/false_flag

Jsem z té zprávy mírně zmaten. Domníval jsem se, že Izrael proti teroristům, co páchají sebevražedné atentáty a uřezávají lidem hlavy před televizními kamerami(což Jundalláh dělá) bojuje. A on si je ve skutečnosti najímá, aby pro něj pracovali. Tak jak to tedy je? Bojujeme proti teroru nebo terorismus vyvoláváme a financujeme? Souhlasíte tedy s definicí, že terorista je ten, kdo pomocí sebevražedných atentátů a uřezávání hlav bojuje proti nám (Alkajda), zatímco bojovník za svobodu je ten, kdo pomocí sebevražedných atentátů a uřezávání hlav bojuje pro nás (Jundalláh)?
20. 01. 2012 | 12:22

Breda napsal(a):

Paní Kalhousová
Můžete mi ještě k mé předešlé otázce zdělit kolik civilních obětí bylo po válečních akcích Iránu a kolik po válečných akcích USA od konce druhé světové války.
Vzhledem k tomu, že víte dokonce pod kterou horu Iránci své atomové zbraně schovávají a že je nelze likvidovat konvenčním způsobem ( zřejmě navrhujete atomové humanitární vybombardování), by moje otázka neměla být pro Vás složitá. Děkuji.Šalom.
20. 01. 2012 | 12:24

Téčko napsal(a):

Že bude k válce v Iránu vyzývat žena, bych opravdu nečekal. Irán (možná) vyvíjí jaderné zbraně jako odpověď na zbraně Izraele, který je s vysokou pravděpodobností vlastní již delší dobu. Řešení by bylo jednoduché, pokud by se stejnou vehemencí jako na Irán USA tlačily na Izrael. Vývoj se nezastaví a atomovek bude přibývat. Přesto bych to neviděl jako nebezpečí, protože potenciální útočník si zváží, jestli použije zbraň, která si nebude vybírat mezi Židy a Araby, žijícími v mnoha případech vedle sebe. Stejně tak musí vědět, že v případě použití bude následovat odveta, která pobije statisíce nebo miliony jeho občanů. Proto nevěřím ani na hypotetickou možnost, že by Irán podobné zbraně použil. Celý problém je spíš v tom, o čem autorka píše kousek jinde. Irán získává stále větší vliv v oblasti. A to se USA a Izraeli nehodí, protože to mimo jiné nabourává momentální stav s jejich dominancí. Válka by nejspíš nemohla probíhat jako ta poslední v Libyi. Irán je obrovská země a dobytí takové země by bylo těžkým soustem i pro USA, navíc v době krize. Připočtěme si k tomu ještě postoj Číny a Ruska, které s útokem zásadně nesouhlasí a může dojít k tomu, že budou otevřeně nebo skrytě Iránu pomáhat. Pokud už nepomáhají. Rusko například včera vyhlásilo, že MŮŽE dodávat Iránu radarové systémy. Na rozdíl od válkychtivé analitičky se mi válka nezamlouvá a doufám, že k ní nedojde. Opačný scénář může vyústit do obrovského konfliktu s těžko předvídatelným koncem.
20. 01. 2012 | 12:38

muromec napsal(a):

Celé to má ale jednu velkou výhodu. Budeme snad generací (každý v rámci své generace) která na vlastní oči uvidí a na vlastní kůži zažije nevídaný přírodní úkaz: Zkázu lidstva a světa. To se jenom tak někomu nepodaří. Snad až o takových 200.000 let (jestli vůbec zeměkoule zůstane v jednom kuse). Řekl bych, že bychom za to měli být Izraeli moc a moc vděčni. Co říkáte? (I když oni jsou tak neskutečně skromní, že celou zásluhu na tom chtějí připsat Íránu.)
20. 01. 2012 | 12:44

Béda napsal(a):

Téčko,

souhlas. Je zajímavé, že držitelů jaderných zbraní přibývá a žádný jaderný konflikt (zaplať pánbůh) není. Dokonce sdoposud není ani žádný konflikt (pomineme li nájezdy Trvalé svobody přes hranice Pákistánu) s jadernou zemí.

Snad jediným, kdo reálně chrastí zbraněma a uvažuje o "preventivnímhumanitárním" jaderném úderu je misionář Trvalé svobody" a jeho neoficiálně jaderný přítel v oblasti, kterého si nikdo moc nevšímá. No není to zvláštní záhada?

PS: dnes jsem dokonce náchylný na základě reality věřit rčení - čím více jaderných zbraní, tím více svobody. Když USA a Izrael druhým vnucují "nezištně" bezjadernost, neměly by jít samy příkladem?
20. 01. 2012 | 12:50

Zbyněk napsal(a):

Ve firmě kde jsem za socíku pracoval, bývaly často komunistické schůze, kterých se účastnili různí potentáti z KVKSČ. V zájmu živé diskuse dostávali moji spolupracovníci z řad KSČ, malé lístečky na nichž byla vždy otázka,. kterou měli položit delegátovi. Za panáka mě to dávali přečíst. A nyní k věci.Čtouce příspěvky pánů Občana, Bédy a mnohých dalších napadá mě, jestli tato úspěšná taktika není opět praktikována mezi členy KSČM.
20. 01. 2012 | 12:58

CarolusMagnus napsal(a):

Otázka není zda, ale kdy. Válka s islámem je nevyhnutelná. V podstatě to najdete v koránu. Pepa Řepa to tu už mnohokrát skvěle vysvětlil. Irán je momentáně na špici agresivního, útočícího islámu. Když se k tomu přidá jeho "atomové snažení", pak opravdu nezbývá, než se připravit na řešení konfliktu.
20. 01. 2012 | 13:08

Béda napsal(a):

Zbyněk,

vaše individuální skóre:
k tématu (= bezobsažné žvanění, pan Stejskal promine) 0
od věci - 1. To prozatím ještě není tolik špatné.
20. 01. 2012 | 13:09

Béda napsal(a):

CarolusMagnus,

"Irán je momentáně na špici agresivního, útočícího islámu. Když se k tomu přidá jeho "atomové snažení", pak opravdu nezbývá, než se připravit na řešení konfliktu."

Mohl byste uvést na koho momentální agresivní Írán útočí? Na koho v bližší minulosti zaútočil? Zajisté znáte celou přehršel příkladů.

Jaké atomové snažení máte na mysli? ČR má taky atomové ambice (snažení) Perspektivně chce rozšiřovat JETE.
20. 01. 2012 | 13:14

Vladimír napsal(a):

válka na blízkém východě bude a zasáhne celý svět....je to v Bibli i v mnohých proroctvích od Božích služebníků http://www.olivet777.com/?p=11
20. 01. 2012 | 13:18

Jon napsal(a):

Udaje z Vaseho CV vysvetluji proc nejste peacemaker ale horujete pro valku stejne jako ostatni Rotchildovska chazarska chamrad. Vy a vam podobni byt postaveni pred otazku vinen ci nevinen v pripade Jezise Krista tak lze ocekavat 2 varianty rozhodnuti, bud ukrizovat nebo ukrizovat.

Hlavní analytička Prague Security Studies Institute. Spoluzakladatelka European Leadership & Academic Institute (ELAI). Pravidelně přednáší na Anglo-American University. V minulosti pracovala v nadaci ADRA, v nadaci Heinrich Böll Stiftung a v Asociaci pro mezinárodní otázky. Specializuje se především na Blízký východ a jeho současné konflikty a zahraniční politiku EU a USA. Vystudovala politologii na Hebrejské univerzitě v Jerusalémě a Evropská studia na univerzitě v Cambridge.
20. 01. 2012 | 13:19

Pepééé napsal(a):

Zbyněk: A víte, že máte pravdu? Taky si vzpomínám, jak k nám jezdili různí takoví agitátoři a vysvětlovali nám mezinárodní politickou situaci. Paní Kalhousová má dnes tu výhodu, že nemusí se svou přednáškou o zlovolném imperialistickém Iránu objíždět školy a továrny a stačí jí, když napíše blog a může si odškrtnout další aktivitu.
20. 01. 2012 | 13:22

Ing. N. napsal(a):

(autor)

Intenzivně lobujete pro zahájení války proti Iránu. To asi nebudete žena a matka, když jste schopná prosazovat něco tak nehumánního. STYĎTE SE !!!
20. 01. 2012 | 14:16

Admirál napsal(a):

CarolusMagnus - "Irán je momentáně na špici agresivního, útočícího islámu."

Tohle tvrzení se Vám bude velmi špatně podepírat věcnými argumenty.

Dezinformace, polopravdy, účelová zkreslení jichž je plný mainstrém neberu.

Pepa Řepa varuje před islamizací, ale takové vývody, jaké činíte Vy...
20. 01. 2012 | 14:24

CarolusMagnus napsal(a):

Ing.N.
Pane kolego, to bylo velice hloupé, co jste napsal. Mnohdy není na vybranou, a pak nezbývá než to menší zlo. Nikdo z něj není nadšený, ale pořád lepší než to vělké zlo. Kam vaše názory vedou, jsme viděli na Hitlerovi.
20. 01. 2012 | 14:26

CarolusMagnus napsal(a):

Admirále,
vám unikly projevy Ahmandinneřáda ?
20. 01. 2012 | 14:27

ghándí napsal(a):

nevěřím obamovi, že je schopný zastavit irán. když v lybii vydláždil tomahawkama alkajdě cestu k moci, tak jsem pochopil, že to president špatných rozhodnutí. kadafí se vzdal zbraní hromadnýho ničení i terorismu. západ se mu odvěčil bombardováním. proč by se tedy měl vzdávat zbraní hromadnýho ničení ahmanidežád?
20. 01. 2012 | 14:34

Kodl napsal(a):

Kalhousová, hrají raději tenis, ten jim půjde lépe než psaní servilních nesmyslů.
20. 01. 2012 | 14:50

Breda napsal(a):

CarolusMagnus
Hloupé bylo to co jste napsal Vy. Nás nepřivedly k Hitlerovi názory ing. N ale velice štědrá spolupráce, jak finanční tak materiální, Vašich neomylných kamárádů z USA předválečnému hitlerovskému Německu.
Pak už jen hasili to, co jako ostatně vždycky pohnojili.
Zkuste nežít v bludech které Vám podsouvá oficiální propaganda, protože na toto není v současné době in upozorňovat.
20. 01. 2012 | 14:59

veverka napsal(a):

Další snůška sionistické propagandy a lží.
20. 01. 2012 | 15:02

Midori napsal(a):

CarolusMagnus
Projevy prezidenta Íránu jsem sledoval a zdály se mi uměřené a trefné v reakci na válečnické ambice tandemu válečných jestřábů nadržených rozsévat smrt na cizím území.
Někdo může být vyzbrojen po zuby a hrozit, někdo ne.
Propagátorce války Kalhousové HANBA!
20. 01. 2012 | 15:21

Ferdyš Pištora napsal(a):

Paní Kalhousová. Uvažujte strategicky následovně: Je lepší mít dvě koule u pr...e než jednu v hlavě. Držte se jí a kašlete na všechny ty zloděje, kteří chtějí jen okrást ty druhé a neváhají přitom vraždit, ale tvářit se jako ochránci lidských práv a tzv. křesťansko židovské morálky.
20. 01. 2012 | 15:22

Pavel napsal(a):

Už aby tu atomovku měl Irán co nejdřív na ochranu před divným a nevypočitatelným Izraelem!
20. 01. 2012 | 15:26

Muňka napsal(a):

Paní Kalhousová stojí zde ve virtuálním davu a křičí "ukřižovat, ukřižovat ". Je vidět, že se za 2000 let nezměnili.
20. 01. 2012 | 15:32

Matematik + cenzor napsal(a):

Tak tak, teokracie v Iranu a kamarádi v Saudské Arábii. Do Rijádu soužko.
PR kampaň dostává další dimenze.....
Má Izrael jaderné zbraně? Ne nemá? Jeho jaderné hlavice jsou heboučké mírové?
Tak Irán, který nikdy žádou zemi nepřepadl je tu líčen jako zosobněné zlo.

Až mi tihle PR agitátoři ukáží záběry ze satelitu nebo prum kamer letadla jež narazilo 11 září 2001 do nejstřeženější budovy světa Pentagonu, půjdu osobně zametat schody na ambasadu USA.

Absurdistán dosáhl takových rozměrů, že ani nikdo neví, proč vlastně ty záběry nemůžeme vidět. Pokud to někdo víte, pošlete okamžitě zprávu vdovám z New Jersey....Ty se na to marně stále ptají úřadů USA.

"Pravda je lež láska je nenávist aválka je mír"
Ministerstvo pravdy v románu 1984 od George Orwella
20. 01. 2012 | 15:50

Admirál napsal(a):

CarolusMagnus - "vám unikly projevy Ahmandinneřáda ?"

Neunikly, důležité je posuzovat Ahmandinežádovi projevy v celku a ne vytržené věty, jak nám je rádi předkládají jednostranná masmédia.

Pokud je zhodnotíte touto optikou, vyjdou Vám uměřené situaci.

Pokud si k tomu přičtete reálnou agresivitu Iránu (která je nulová), vyjde Vám, že tu bude reálným agresorem někdo úplně jiný.

Unikají Vám souvislosti.
20. 01. 2012 | 15:59

Matematik + cenzor napsal(a):

Hitler byl plagiátor. Myšlenka vyvoleného národa je v samém zárodku zvrácený princip. Pokud nějkdo od malička je vychováván že jeho národ je stvořitelem vyvolený, že ostatní jsou jen hmota k jejich dějům, toto má NUTNĚ patologické důsledky. Především pro ty, kteří se jako vyvolení vidí.

Stát Izrael je nejrasističtějším režimem planety. Praxe v tomto státě je jako přes kopírák genetické kritérium norimberských zákonů.
To si opravdu myslí, že vyhladí celé lidstvo nebo zotročí a že tísícem lží přehluší skutečnost a pravdu?
Kolik židů bylo v Palestině 1900? Asi tolik jako keltů v Bohemii. Nyní si představte, že by britští nebo francouzští keltové začali v prastaré vlasti zakládat kibucy... Pak by vás za padesát let nahnali do pásma Gazy a obehnali betonem.
Třeba by z vás také byli teroristi jako z těch tibeťanů.
Všiměte si té orwellovštiny.
Napadlo by někoho odsoudit tibetskou intifádu? Nebo označit tibeťany ve své vlasti za teroristy?

Pro židovský národ, pro něj především je tohle hrozba. Jen ať se kouknou na záběry Německa 1945 jak takové projekty takové ideologie končí...
Kolem mají miliardu muslimů a oni stále věří high tech z jů es ej...
Kdyby to nebylo na planetě kde jsou ostatní akdyby neměli jaderné zbraně....

Kdo se dokáže veřejně ozvat k popravám civilistů v mezinárodních vodách?
Ani tohle není alarmující? Kde jsou hranice.
Svoboda je pocit viny za křivdy páchané na druhých.
20. 01. 2012 | 16:02

Admirál napsal(a):

ghándí - "nevěřím obamovi, že je schopný zastavit irán. když v lybii vydláždil tomahawkama alkajdě cestu k moci"

Že Obama vydláždí cestu k moci alkaidě tomahawkama, neznamená, že je neschopný, ale že pro něj (ně) není alkaida zas tak velkým nebezpečíma tudíž důvody k napadení Lybie byly zástupné...
20. 01. 2012 | 16:04

Eddie napsal(a):

Omlouvám se za offtopic, ale zdá se mi, že to někteří s oslavou výročí konference ve Wannsee poněkud přehnali.
20. 01. 2012 | 16:26

Občan napsal(a):

Kuličková ložiska jsme, pane Stejskale, neuměli před WWII vyrábět.
Od cca r. 1910 se na území dnešní ČR vyráběla v licenci německá kuličková ložiska, v r. 1934 sem přenesla výrobu švédská firma, která zde v r. 1930 umístila obchodní zastoupení.
Kuličková ložiska československé provenience byla vyráběna až od r. 1951 - tedy skutečně až v poválečném období. A velmi pravděpodobně byla vyvinuta právě kvůli západnímu embargu na tuto strategickou součástku.
20. 01. 2012 | 16:27

Vadí vám drahý benzín? napsal(a):

Poděkujte svému lokálnímu židovi. Kalhousová je přesně ten typ válečného štváče, který na tom má svůj díl viny.
20. 01. 2012 | 16:39

A ještě dotaz napsal(a):

"Irán je momentáně na špici agresivního, útočícího islámu. " To jste vzala kde? Na špici je prokazatelně Saudská arábie, Turecko a Katar. To jsou země jež islamizují Evropu a Balkán. Byla jste nekdy v Bosně? Ta se ted pod dozorem Usa a západu mění na evropskou verzi Saudské arábie. Je to dost nechutné, ale vám to asi vyhovuje. Tyto země taky financují teroristy v Dagestánu.
20. 01. 2012 | 16:46

Politolog napsal(a):

Rusko ústy MZ Lavrova upozornilo Západ (USA+EU), že válka proti Iránu by se nejen protáhla a prodražila, ale především by mohla vést k nepředvídatelnému průběhu a následkům. V krizovým roce 2012 by to klidně mohlo znamenat 3. světovou válku, nemám pravdu? Rusové to mají "za humny" (proto si svýho času zajistili Afthánistán) a nenechají si tak blízko operovat Amíky s jejich moderně hrozivýma zbraněma. Čína je taky proti, oblast střední Asie je taky dost blízko, a tak je nasnadě otázka, co by tam vlastně pohledávali Amíci (US), když jejich vlast leží na protější polokouli a vlastně by jim mělo bejt šumafuk, co tam v Asii šukaj´. Takže jestli to rozpoutaji, tak to bude veliký a můžou dostat do držky.
20. 01. 2012 | 17:11

prak napsal(a):

Pánové, nějak zapomínáte na skutečnost, že ČSR dodala stíhačky nově vzniklému státu Israel, když byl napaden doslova ze všech stran. A kdo napadl Israel? Odpovězte si sami, snad se vám rozsvítí v makovicích.
Béda- kde se ve Vás ta nenávist vůči státu Israel bere? Podívejte se co udělali Židé ze svého území (kvetoucí zahradu) a co mají Palestinci. Od samého vzniku jim Arabové vyhrožují. Vy byste patrně ohnul hřbet. Židé ohnuli hřbet jenom jednou před Hitlerem a více tak neučiní. Bude-li hrozit židům zánik od Arabů,vezmou je do pekla židé ze sebou!!!
20. 01. 2012 | 17:29

hovorka11 napsal(a):

Já to už podle jednání USA Saudské arábie a Izraele vidím na tajnou dohodu o rozbombardování Íránu USA a Izraelem
(speciální bomby od USA dostal Izrael, Saudská arábie, a ještě několik despotických islamistických států). Odhaduji, že SA a ostatní totalitní arabští spojenci dostanou příležitost k tvrdé muslimizaci Íránu a Sýrie s právem šária tak, jak to udělali v nyní ještě více nesvobodné Líbyi. USA se dostane k ropě a odmění Izrael dalšími zbraněmi pro obsazování nových území krytých jako vždy americkou snahou přivést araby k "mírovým jednáním".
Křivárna a podvod opět zvítězí s lží a nenávistí.
Byl člověk, který se této "bombardovací demokracie" chtěli dožít a jistě by měl radost.
-----------------------------------------

Útok ve stylu „Pearl Harbor“ bude záminkou pro válku s Íránem
Paul Joseph Watson
19.1.2012
Bývalý příslušník izraelské rozvědky Avi Perry píše, že „překvapivý“íránský útok stylu Pearl Harbor na americkou válečnou loď v Perském zálivu poskytne USA záminku pro započetí totální války proti Íránu.
--------------------------------------------------------------------------------

Vzhledem k faktu, že kancelář bývalého vice-prezidenta Dicka Cheneyho otevřeně zvažovala jako záminku pro válku provedení útoku pod falešnou vlajkou na americkou loď v Perském zálivu, který by byl svalen na Írán, Perryho shrnutí, jak „bude rok 2012 svědkem nové války“, nelze brát na lehkou váhu.

Pod titulkem „Hrozící válka s Íránem“ Perry píše:

Írán, stejně jako nacistické Německo ve 40. letech, se ujme iniciativy a „pomůže“ americkému prezidentovi a americké veřejnosti se rozhodnout tím, že učiní první krok a zaútočí na americkou letadlovou loď v Perském zálivu.
Íránský útok na americkou vojenskou loď poslouží jako ospravedlnění a záminka pro odvetný krok amerických ozbrojených sil proti íránskému režimu. Cílem nebudou íránská jaderná zařízení. USA provedou odvetný útok tím, že napadnou íránské námořnictvo, vojenská zařízení, raketová sila a letiště. USA se zaměří na íránskou schopnost provést odvetný úder a uzavřít Hormuzskou úžinu. Pak budou USA útočit na samotný režim.
20. 01. 2012 | 17:44

hovorka11 napsal(a):

Politolog:
Dnes už každý může vidět, jak USA spolupracuje s nejtvrdšími islámskými režimy, rozšiřuje jejich vliv a směřuje je na budoucí oslabení Ruska. Islamisti by měli Obamu svatořečit.
20. 01. 2012 | 17:48

hovorka11 napsal(a):

prak:
Trochu vědomostí a četby by prospělo. Dnes má Izrael nosiče jaderných zbraní Jericho 3, které doletí do USA a Evropy, tak nás mohou držet atomovkami pod krkem. Proč jim nestačí jen do arabských oblastí ? Holt i výhružky můžou nastolit "pragmatické spojení" politiků.
USA odmítla návrhy Íránu o bezjadernou oblast a dnes za to platíme slepou poslušností Izraeli.
Já íráncům a jejich svobodě držím palce, ať nepodlehnou se Sýrií teroru s dodávkami zbraní žoldákům ze západu. Zmrazení peněz Íránské banky je ekonomický terorismus a nejde nijak omluvit. Prostě buď se natisknou falešné dolary, nebo se ostatním "humanitárně" rozkradou.
20. 01. 2012 | 18:00

Béda napsal(a):

prak,

co to tady pletete, praku? Já psal primárně o Íránu, potažmo USA a o Izraeli pouze okrajově.

Na adresu Izraele: Již jsem mnohokrát psal, že umělý vznik státu Izrael (jejich sestěhovávání na základě rozhodnutí britského mandátního správce) na muslimy obývané a obklopené území považuji za zásadní politickou i strategickou chybu. Leda, žeby šlo o nějaký blíže nespecifikovaný záměr protektora. Konečně, nakonec byl britský správce nucen z území sám potupně utéct, když přestal zvládal vlny teroru a násilí na spravovaném území. To samo o mnohém vypovídá.

Jestliže si Evropa (myšleno evropské velmoci) potřebovala léčit svědomí zatížené historickými pogromy a nesnášenlivostí, měly imperiální mocnosti hledat nějaké méně konfliktní řešení.

Je zcela evidentní, že existence státu Izrael je trvalým zdrojem konfliktů a napětí v širším, velice citlivém, výbušném a strategicky klíčovém regionu a že za desítky let se řešení nepřiblížilo ani o píď. Spíš naopak. Dnes jsou primárně Izrael, podobně jako politika USA latentní hrozbou světovému míru. Kdybych měl mluvit v podobenstvích, jejich postup mi velice často připomíná postup jisté mocnosti, která usilovala o světovládu na konci první poloviny 20. století a jejího ministra propagandy Goebbelse, včetně Gliwitzkého podvrhu.

Orwell by možná žasnul, nad tím, co se mezičasem stalo. Osvoboditel se proměnil v hlavního světového konspirátora a nositele Trvalé "svobody" a najutiskovanější v odraz svého největšího utiskovatele. Svět se snad úplně zbláznil a absurdita se stala jeho králem.
20. 01. 2012 | 18:03

Admirál napsal(a):

hovorka11 - ano, důvodem napadení Iránu by byl pravděpodobně incident typu Gliwice. O to, aby to bylo správně pochopeno se postarají "nestranná média" a "nezávislí komentátoři" (mmj. u nás měli "cvičení" v době Havlova pohřbu). Problém je jen, že jim už čím dál tím méně lidí věří. Lidé jsou ostražití ke zjeveným pravdám.
20. 01. 2012 | 18:05

Béda napsal(a):

Dovětek: Tonkin, ZHN v Iráku, 11/9, ochrana civilistů v Libyi a pásmo Gaza, nyní vraždění vědců v Íránu a konspirace jako podle šablony proti Iráku. Už chybí jen Tonkinské "napadení" americké lodi "Íránci" a je vymalováno.

PS: vůbec bych se nedivil Íráncům, kdyby v Hormuzu v kritickém okamžiku nešťastně potopili následkem kolize své vlastní tankery, kterýmžto pádem by jej zablokovali. To co se dlouhodobě děje na pozadí světové krize vzešlé z USA mi přijde jako případ ze sci fi hororu.
20. 01. 2012 | 18:15

otiaria napsal(a):

Za prve, tu eskalaci provokují USA, Izrael a jejich pohůnci, kdyby nechali Irán na pokoji, byl by klid. Kybych byl Žid, taky by se mi to nelíbilo, že má na Středním východě ještě někdo jiný atomovou zbrań než Izreal. Ale zkuste se přenést do Střední Evropy a podívat se na to očima Čecha. Jak by se Vám na místě Čecha líbilo, kdyby USA a ta mezinárodní atomová agentura, která ty atomové zbraně mj.již našla i v Iráku, rozhodli, že si tu dnes v Evropě může vyrobit atomovou zbrań jen Německo, které je našim odvěkým nepřítelem na život a na smrt. Považovali bychom to za drzost a aroganci od USA a té atomové agentury, která by tu jako náhodu našla také atomové zbraně. Tak to je pohled nežidovského středního Evropana. At´atomotou zbrań zničí Židé a potom to někdo může chtít po druhých. Admirále, plně s Vámi souhlasím. Už je mi z těch ohnutých novinářských hřbetů zle. Za co vše si novinář je schopen nechat zaplatit.
20. 01. 2012 | 18:17

hovorka11 napsal(a):

Admirál:
Před 1/2 rokem mě mělo několik známých za blázna, když jsem řekl, že militantní islamismus záměrně zavádí USA všude tam, kde nemá nadvládu nad zdroji a spolupracuje za tímto účelem s totalitními islamistickými státy, kde náboženská nesvoboda zcela vylučuje stav volnosti víry jako je např. v Íránu a Sýrii. Dnes už mě dávají za pravdu...
Myslím, že ty všeobecné lži nemůžou dlouho vtloukat do hlav bez blokace internetu žádné veřejnoprávní sdělovací prostředky. Máte pravdu, že lidi už začínají chápat čím dál rychleji.
Nechtěl bych být v kůži Petra Nečase- toho čekají krušné časy zatloukání rozkrádaček a obhajování americké přítomnosti vyzvědačů v ČR.
20. 01. 2012 | 18:45

hovorka11 napsal(a):

Béda:
"vůbec bych se nedivil Íráncům, kdyby v Hormuzu v kritickém okamžiku nešťastně potopili následkem kolize své vlastní tankery, kterýmžto pádem by jej zablokovali."
--------------
Máte pravdu, to by amikům těch 100 cvičených delfínů na vyhledávání min moc nepomohlo. Írán má i jiné účinné prostředky, takže VB spěchá američanům na pomoc s přepadením.
20. 01. 2012 | 18:49

Zahraniční politika USA napsal(a):

Od konce WW2 Američané bombardovali 21 zemí:
Čínu, Severní Koreu, Guatemalu, Indonésii, Kubu, Kongo, Peru, Laos, Vietnam, Kambodžu, Grenadu, Libyi, El Salvádor, Nikaraguu, Panamu, Irák, Somálsko, Bosnu, Súdán, Jugoslávii, a Afghánistán.
Zahynulo přitom cirka 8 miliónů lidí. Vzhledem k tomu, že se Japonci zkoušeli vzdát celé léto 1945, nicméně demonstrace atomové bomby pro Stalina měla přednost, tak by se dalo říci že těch zemí bylo 22 - včetně Japonska... Nehážu přeci bomby a už vůbec ne atomové na někoho, kdo chce jednat o kapitulaci a to Japonci prokazatelně chtěli. Nicméně po 35 dnů (někdy se udává délka 40 dnů - včetně přípravného bombardování) trvajícím dobývání ostrůvku Iwo Jima o pouhých 21km čtverečních (!) se obrátili s kapitulací prvně na Rusy a ne na USA, čímž asi někoho smrtelně urazili...

Ale zpět do historie a k faktům.

Američané začali s odporem proti Britské nadvládě cirka v roce 1763 a od roku 1776 se jedná o regulérní válku, i když Británie v ní používá nestandardní metody a tvrdí, že jde jen o povstalce, nikoliv o armádu, takže může vést válku jak chce. 4. července 1776 získalo povstání vyhlášením nezávistlosti Ameriky oficielně status Britsko - Americké války a ne vzpoury v kolonii. A až v roce 1783 Američané vybojovali svou nezávislost na Anglické koruně. Ústava byla sepsána až v roce 1787.

1861-1865: bojovali Američané prozměnu mezi sebou - občanská válka severu proti jihu, která se dá shrnout jako "Ameriku si rozvracet nenecháme". Jižní konfederaci států bylo vojenskou silou zabráněno vystoupit z Unie spojených Států Amerických. To je stejná "svoboda v praxi" jako u Ruska v případě Čečenska...

1898-1901: USA vytlačilo Španěly z Kuby poté, co si jako záminku vybrali náhodnou explozi uhelného prachu v podpalubí křižníku Maine, kotvícího v Guatemalské zátoce.

7. 12. 1941-1946: po původní podpoře fašistů proti nim USA najednou bojuji v Pacifiku následkem Pearl Harboru, kde nechali svou flotilu neinformovanou a napospas Japoncům.

1944-1945: na poslední chvíli USA bojují proti fašistům v Evropě aby se socialismus nerozšířil do celé Evropy s Rudou armádou. A také zřejmě aby jim neunikla technologická kořist po nacistech, viz operace Paperclip jež samotná unesla cirka 1 600 (někdy se udává přes 2 000) vědců do USA. Někdy se operace Paperclip také nazývá operací Overcast, pokud to nebyla další tajná operace...

1950-1953: USA podporují jižní Koreu proti útoku jejího severního souseda, znepokojeného Americkou vojenskou přítomností a masakrují civilisty - zdroj BBC.

1953: USA svrhli ministerského předsedu Mossadegha v Iránu a dosadili tam diktátora Mohammada Rezu Pahlaviho, CIA operace AJAX.
wikipedia.org/wiki/Operation_Ajax

1954: USA svrhují demokraticky zvoleného prezidenta Arbenze v Guatemale, 200 000 civilistů to zaplatí životy.
wikipedia.org/wiki/Operation_PBSUCCESS

1963: USA se spolupodílí na zavraždění prezidenta jižního Vietnamu Diema. (ne-komunistického, holt byl moc vstřícný dialogu a válka musela konečně začít...)

1953-1964: USA iniciují teroristické útoky v jižním Vietnamu, které se dávají za vinu komunistům ze severu.

1964-1975: Americká armáda zabila 4 miliony lidí v jihovýchodní Asii (v Vietnamu, Laosu, Kambodži...) poté, co Lyndon Johnson 5. srpna 1964 v odpoveď na nikdy nevypálené torpédo na USS Maddox v Tonkinské zátoce nařídil odvetu bombardováním i když už věděl, že zpráva o torpédu byla výsledkem přestrašené obsluhy sonaru, která zachytila zvuk vlastního šroubu a zpanikařila.
20. 01. 2012 | 19:54

pravda a laska napsal(a):

11. září 1973: USA zařídilo převrat v Chile. Demokraticky zvolený prezident Salvador Allende je zavražděn a diktátor Augusto Pinochet je dosazen. 5 000 Chilanů zaplatí životem.

1977: USA vojensky podpoří armádní převrat v El Salvadoru. 70 000 Salvadořanů a 4 americké jeptišky zemřou.

1980-1990: USA trénuje Osamu Bin Ladena a jeho teror... pardon Freedom Fightery, aby zabíjeli Rusy. Dá jim Stingery a 3 miliardy dolarů. Gorbačov posléze stáhne Rusy z Afghánistánu, což Islámisté i USA vidí jako vítězství nad Rusy...

1981: Reganova vláda trénuje a financuje "Kontras" v Nikaragui. Výsledkem je 30 000 mrtvých civilistů.

1982: USA prispivá milionovými "pomocemi" Saddámu Hussainovi na zbraně, aby zabíjel Iránce. (válka Irák - Irán) Chemické a biologické zbraně nevyjímaje. A následně pak vetujíc odsouzení Iráku v OSN za jejich použití...

1983: Bilý Dům tajně dodává zbraně Iránu, aby zabíjel Iráčany. Ve válce zemřou zhruba 2 miliony lidí. (ztráty jen na Iránské straně byly 1,5 miliónu)

3. července 1988: křižník USS Vincennes, nacházející-se v Iránských výsostných vodách na konci Irácko-Iránské války, sestřelí let 655 Iránského A300 Airbusu letícího do Saudské Arábie, Dubai. Zahyne všech 290 lidí a USA se za to nikdy ani neomluví. Posádka křižníku je vyznamenána.
wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

1989: CIA agent Manuel Noriega, sloužící jako president Panamy, odmítne plnit příkazy z Washingtonu. USA napadnou Panamu a odstraní Noriegu. 3 000 civilistů umírá.

1990: Irák napadne a obsadí Kuwait se zbraněmi z USA a s požehnáním USA, že se nebudou vměšovat do této vnitřní záležitosti Iráku (vyšší těžba ropy v Kuwaitu = pokles zásob v Iráku a dluhy z dob Irák-Irán války Kuwaitu, částečně způsobené USA a jeho pomocí, která uměle prodlužovala konflikt 6 let)

1991: USA osvobodí Kuwait a vtrhnou do Iráku. V Kuwaitu je zpět dosazen poslušný diktátor a nad polovinou jižní části Iráku je vyhlášena "bezletová zóna" ve které se prohánějí US stíhačky střílející na vše a denně bombardující Irácké pokusy o leteckou obranu Iráckého výsostného územi. Jenže bombardují i civilisty a OSN odhaduje, že 500 000 Iráckých dětí zemřelo v důsledku bombardování a sankcí na léky, prosazenými USA do roku 2003, kdy dojde k druhému vpádu Amíků do Iráku...

1999: USA bombardují Srbsko aby svrhli Miloševiče, když se vypořádával s agresivitou gangů Kosovských Albáncu stejně jako to denně dělá posledních 60 let Izrael s Palestinci. Bombardovali přitom mosty i s civilisty, automobilové (civilní) závody a zkoušeli si grafitové bomby na elektrárny. Navíc použili munici z ochuzeneho uranu, která je klasifikována OSN jako zbraň hromadného ničení. http://www.nato-tribunal.de/varvarin/photo...cumentation.htm A to vše na podporu lidí, páchajících takovýto terror.

2000-2001: USA dáva Talibánským vládcům Afgánistánu "pomoc" ve výši 245 milionů.

11. září 2001: vláda USA zabíjí zabijí 2 972 vlastních civilistů v WTC, zkouší si oddolnost Pentagonu proti bunker-busteru a vytváří falešné zdání že "unesený" let 93 vybuchl při dopadu v Shanksville, PA. USA vyhlašují válku terorismu s tím, že nebudou rozlišovat mezi teroristy a těmi, kdož je ukrývají. Myslíte-li si, že za 11. zářím stojí vláda USA, je to rouhání!

od listopadu 2001 dodnes: USA na základě lží o 9/11 napadly a okupují Afghánistán, kde platí 20 000$ za každého odchyceného "teroristu" Severní Alianci, jež je smrtelným nepřítelem dřívějšího spojence USA - Talibanu.

od 20. března 2003 dodnes: USA na základě lží o ZHN napadly a okupují Irák. Odmítají počítat civilní oběti. Oficiální ztráty Američanů jsou již 4 352 mužů a odhadované ztráty civilistů dosahují 1,2 milionu obětí (září 2007). V důsledku jejich politiky zuří dnes v Iráku občanská válka a původně sekulární stát se značně radikalizuje směrem k Islámismu. Vliv Iránu rovněž sílí.
20. 01. 2012 | 19:55

Izrael napsal(a):

Vlivný rabín šokuje Izrael. Gójové jsou jako oslové

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=680812

Ovadia Josef (* 23. září 1920) je bývalý izraelský vrchní rabín, současný duchovní vůdce strany Šas a uznávaná halachická autorita. Je nositelem státní Izraelské ceny z roku 1970. Působil též jako předseda Nejvyššího rabínského soudu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ovadja_Josef
20. 01. 2012 | 20:08

vodemokratizovanej vovčan napsal(a):

Prolhanost židáků je pověstná. Jejich poštvávání ameriky proti znelíbeným tady není poprvé. Američani by si měli lépe hlídat svoji státní kasu ze které tečou miliardy doláčů v zájmu roznášení demokracie zabalené v bombách
20. 01. 2012 | 21:31

Kanalnik napsal(a):

jednostranne ladeny blog

davam dva velmi zajimave odkazy, doporucuji shlednout kazdemu, kdo si chce rozsirit obzor:

1)
Leon Edward Panetta (born June 28, 1938) is the 23rd and current United States Secretary of Defense, serving in the administration of President Barack Obama since 2011:

Panetta: Iran not trying to build a nuke

http://www.youtube.com/watch?v=xdiGahJItOA

2)
US Republican presidential candidate Rick Santorum has callously described the assassination of Iranian scientists as "wonderful," threatening that those who work for Iran's nuclear program "are not safe."

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n8uNcIEvGdo
20. 01. 2012 | 21:33

ludo napsal(a):

panna najcistejsia od david star
tu pise o tych perzanoch velmi kultivovane,sloh perfektny na rodiel od mojho drotarskeho.treba panno napisat rovno,ze chazarici od donu maju ritku zrastenu,lebo nejaka hadracka holota moze mat mocny tromf v kartarskej hre v tejto casti sveta,cim hosi od donu,ktory sa tam pristahovali nebudu moct tak velmi podskakovat.ich big brother od mississippi,nemoze zarucit nedotknutelnost vyvolenych,lebo v demokratickej hre o oil,su tam este iny hraci,ktory tiez maju power,taka china,pre ktorej holotu je ropa z perzie tiez dolezita,jedine,co sa stane,ked perzan bude mal tromf v rukach,bude znamenat,ze svindlovaci v kartach od donu nebudu mohli,viac velmi svindlovat a robit siroke ramena s pomocu big brata.ked JFKspratali nie len preto,ze mal drzost sa pytat,co sa deje v negeve,ale dokonca si dovolil im vybit z ruk big biznis,co sa vola FED v usa,odpraskli ho.
stat chazarikov nikdy nepodpisal,nedaj boze pripustil kontrolu svojho arzenalu JZ,lebo cely cas dela mrtvyho brouka na tuto otazku,nakoniec pochybujem o nejakom utoku na perzanou vo vacsom vydani,co by znamenalo taku srandu pri ktorej vania s chuan che plus hindu,nevyjimajuc klokanov od bariery,nekukali len tak z boka.
nech uz bude,ako chce kopa z nas na tej koulicke,co sa vola zem bude cumiet,ked zacne toco tam,neminie nikoho a myslim zo sinaja zostane len diera a jej kraji budu lezat dalsie miliony holoty sveta,kto prezije bude spievat pec nam spadla a na dalsich 200 rokov bude pokoj od holoty a jej mocnych reci,co sa vola human.
20. 01. 2012 | 22:11

dexx napsal(a):

Paní anglo-american "analytičce" jsem na její tradiční žvásty (omlouvám se) chtěl odpovědět.

Chtěl jsem se zeptat, čím je současný Irán agresivní, kolik v posledních 200 letech napadl zemí, v porovnání třeba s USA, jak je to s lidskými právy v Iránu, například u křesťanské nebo židovské menšiny nebo u žen a dívek, které studují, pracují jako dělnice i vědecké pracovnice apod. a to ve srovnání s US tradičním spojencem, Saudskou Arábií, komu Irán vadí, apod...
Předřečníci se skvěle zeptali za mne a v nastalé diskuzi i skvěle odpověděli. Díky!

Takže jen autorce připomenu, že USA, jejichž vliv díky nenasytnosti US Neocons, kteří převedli výrobu do zahraničí, aby měli zisky a zbylou US ekonomiku, kdysi bohatou, pro své soukromé těžební války uzbrojili, slábne. Dnes se pomalu ale jistě těžiště vlivu přesouvá z USA pryč. USA zde nebudou, jak nám ukazuje historie, navždy. Nebudou navždy penězi a zbraněmi dotovat stát Izrael. Ten je obklopen arabským mořem, které jeho vznik (a´t je to oprávněné nebo ne), chápe jako křivdu. Podpora USA jednou zákonitě skončí. A díky ekonomické krizi, na niž US Neocons nemají díky svým ideovým mantinelům recept, to může být hodně brzy. Navíc - USA výměnou za proud ropy, generují v okolí vznik arabských islámských režimů a jako jediný požadavek na ně mají bezpodmínečnou tržní poslušnost k nim samým v prodeji ropy. Pro tyto z milosti USA vzniklé režimy je Izrael přirozeným nepřítelem. Skutečným, ne imaginárním, jako pro svržené sekulární režimy, které pouze rétorikou a chřestěním zbraněmi uspokojovaly své domácí islamisty, ale skutečnou válku nechtěly. V případě, že USA už nebudou moci z jakýchkoliv příčin ovládat oblast, se tyto režimy postaví proti bezvěrcům a Evropě - a první na řadě bude Izrael! V TOM PŘÍPADĚ PŘEŽITÍ IZRAELE - a jeho obyvatel - BUDE ZÁLEŽET NA TOM, JAK SE ON CHOVAL K JINÝM ZEMÍM V REGIONU!

V případě, že budou u moci lidé, které Kalhousová (asi?) cituje nebo spíše řečeno z nich vychází a publicisté "analytici" jak ukazuje právě ona sama, budou poslušnými slouhy mocných, nevsadil bych na budoucnost Izraele a jeho obyvatel ani bezcenný dollar.

Nekonečné války nejsou východisko. I když to pí Kalhousová, protože je zavázána svým donátorům, kteří ji nechali vystudovat a dali jí práci a platí ji, očanům předkládá na talíři k ideovému strávení...
20. 01. 2012 | 23:53

Ježek napsal(a):

Velmi jednostranně zaměřený blog. Paní Kalhousové nestálo vůbec za zmínku, že bývalý šéf izraelského Mossadu Meir Dagan například řekl, že útok na Irán by byl ta nejstupidnější věc, kterou by Izrael mohl udělat a kritizoval Netynahua a Baraka za to, že se snaží Izrael zatáhnout do války, za kterou by Izrael draze zaplatil. A zmiňovaní politikové se mu za to pomstili odebráním diplomatického pasu:

http://www.haaretz.com/print-edition/news/ex-mossad-chief-dagan-military-strike-against-iran-would-be-stupid-1.360412
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/former-mossad-chief-asked-to-return-diplomatic-passport-1.368584

Daganův předchůdce v Mossadu je toho názoru, že větším nebezpečím pro Izrael než Irán jsou židovští náboženští extremisté - rabíni v izraelské armádě:
http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?ID=244378&R=R1

A bývalý šéf vojenské rozvědky IDF Shlomo Gazit si dokonce myslí, že útok na Irán by znamenal konec Izraele, jak ho známe:
http://translate.google.com/translate?sl=iw&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.nrg.co.il%2Fonline%2F1%2FART2%2F248%2F965.html

A dokonce i současný ředitel Mossadu řekl, že jaderný Irán by nebyl pro Izrael existenční hrozbou:
http://www.haaretz.com/print-edition/news/mossad-chief-nuclear-iran-not-necessarily-existential-threat-to-israel-1.404227

Takže abychom to shrnuli: Různí izraelští ředitelé bezpečnostních služeb, kteří už nezastávají své funkce, a tedy mohou volně mluvit, se vyjadřují proti válce s Iránem. Paní Kalhousovou to však nezajímá. Ve své "analýze" zaujala postoj tiskové mluvčí Benjamina Netanyahua.
21. 01. 2012 | 00:13

pepa napsal(a):

když se podívám do profilu autorky, je mi jasná zaujatost. osobně se mi nelíbí masáž, která má připravit tzv. obyvatelstvo tak, aby s případným konfliktem/útokem souhlasilo. z íránu jde jediná hrozba, a sice že blbě vysuší hrozinky nebo výrobce načůrá do oříšků pro evropu.
už proboha nechte írán žít: samé sankce, vyjednávání o tom, jak íráncům znepříjemnit život atd. s takovoudle prostě bude ve světě furt válečnej stav.
tady nejde o obranu před íránem, ale přesvědčit, že invaze je nutná. to se mi dost nelíbí, toho se rozhodně neúčastním
21. 01. 2012 | 01:11

DWD napsal(a):

Kdo byl v Iranu, vi, ze tam ziji lide ... je to jedna z nejhezcich zemi vubec, lide jsou tam neuveritelne pratelsti ... Ti co tu maji radi Amiky ... at se kouknou jak zanasi radioaktivitu po celem svete, kde valci ... od Srbska po Afgh ... pracoval jsem tam deset let a nikdy nepochopim, proc se uziva uranove strelivo, kdyz polocas rozpadu tohoto kovu je tisice let, umira tisice lidi a po tisice let budou umirat ... osobne jsem se bez dozimetru nehnul, kontroloval jsem zejmena vodu a jidlo ... takze ten kdo tu vykrikuje o radioaktivnim nebezpeci z Iranu, ma nejvice cerne svedomi ... zcela chapu, ze si Iranci chteji uchranit rh pred nadanrodnimi firmami a svou ropu chteji mit i nadale svou ... o to tam take jde, o nic jineho ... a drzim jim palce!!! Hlavne at jim tam nedelaji valku, zamori to tam opet radiaci, jako ted napsoledy v Lybii ... hruza a des ...
21. 01. 2012 | 01:14

Michal Poláček napsal(a):

DEXXi,
já upřímně doufám, že se fyzického zániku Izraele nedožiji. Opětovný exodus Židů po glóbu by znamenal pro Evropu naprostou katastrofu.

S muslimy se dá ještě nějak vyjít pokud jsou etno-kulturně s hostitely spřízněni a jejich počet nepřesáhne 10% (viz. Rusko, Bulharsko), u soutěživých Židů stačí jen 1% v rámci populace, aby začali hospodářství dusit svým nepotizmem a rasizmem.

Není náhodou, že dva historicky nejtolerantnější národy Evropy - Poláci a Maďaři, jsou dnes nejzarytějšími "antisemity". Historickou zkušenost jen tak něco nesmaže.
21. 01. 2012 | 01:32

CarolusMagnus napsal(a):

Režim v Iránu se zlikviduje sám. Spolehlivě, ale bude to dlouho trvat. Fanatici dělají jednu pitomost za druhou:
"Íránská policie podnikla razii proti Barbie, šíří prý neřesti Západu
Teherán tvrdě udeřil proti západní kultuře, která zbožné muslimy svádí k hanebnostem jako je líčení či sporé oblečení. Policie zavřela desítky obchodů, které prodávaly panenku Barbie, a hračky amerického výrobce v nich zabavovala." (zdroj: iDnes)
Takhle dokáží jen polarizovat obyvatelstvo.
21. 01. 2012 | 07:00

Cimburová napsal(a):

Slečno - Váš názor je velice neobjektivní a ovlivněný Vaším původem - mám ovšem radost z toho, že si nejen já ale i jiní začínají všímat, jaké že nám to předkládá infotmace žid, vlastník většiny sdělovacích prostředků světa ! Hrozba terorismu po celém světě, která ospravedlňuje sledování, odposlechy, zotročování lidí, hrozba válek ze strany muslimů nebo Korejců, hrozba neofašizmu v Evropě, hrozba komunismu - potřebujete nás udržet v neustálém strachu a napětí ? Vyřiďte laskavě soujmenovcům, že i tentokrát se přepočítali - my už se nebojíme a to je pro vás moc zlé !!!!
Ten internet vám byl čert dlužen, že ? Bůh nám dal mocnou zbraň proti vašim lžím. :-)
21. 01. 2012 | 07:30

Cimburová napsal(a):

CarolusMagnus - až se vaše dvanáctiletá dcera začne chtít podobat Barbie - přestane jíst a jedinou její touhou bude silikonový hrudník a růžové auto - možná pochopíte ! Zatím jste se předvedl jako opravdový tupec - máte děti ?
21. 01. 2012 | 07:34

Cimburová napsal(a):

Srdečně děkuji všem, kteří pochopili o co téhle slečně jde - srdečně děkuji že vidí, myslí a nenechají se ohlupovat podobnými lidmi, jako je tato prodejná ......
Nechť si každý vybere pojmenování dle vlastního gusta
21. 01. 2012 | 07:44

Dan napsal(a):

Autorka je na jedno oko slepá. Vidí problém jen na jedné straně.
Ve skutečnosti tím, že Izrael má jadernou zbraň, má svět dvě možnosti. Buď přinutí Izrael vzdát se jaderné zbraně, nebo válku.
21. 01. 2012 | 07:55

Cimburová napsal(a):

JÁ MILUJU IZRAEL a učím se ARAMEJSKY - vždyť se tam narodil Ježíšek - jenže pak ho židé zabili, za to že mluvil a toho oni se bojí víc než moru. JEDNA PŘEKRÁSNÁ PÍSEŇ PRO SLEČNU KALHOUSKOVOU - možná se probere a začne myslet !
21. 01. 2012 | 08:07

Cimburová napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=t9cIJKrK9qk
21. 01. 2012 | 08:07

Admirál napsal(a):

CarolusMagnus - ano souhlas, fanatici dělají jednu chybu za druhou, nechme, ať se režim v Iránu zlikviduje sám. Když se netlačí na pilu, většinou se totalitní režim humanizuje sámovolně. Proto si tyto tvrdé režimy vyrábějí nepřátele umělé. To ale Irán momentálně rozhodně dělat nemusí.

Jinak za dnešní situace a stavu věcí by byla válka Irán versus Izrael souboj fanatiků proti fanatikům.
21. 01. 2012 | 08:16

Abe Normalni napsal(a):

Občan: Ano Izrael cilene vrazdi lidi napojene na nepratelsky zbrojni program. Tak jako nase vlada zavrazdila nejvyssiho zastupce Rise na nasem uzemi. To je ale soudruhu ten rozdil. Muslimsti fanatici se s nejakym cilenim svych akci netrapi. Nepritel je kazdy kdo neni s nimi a je jedno jestli jsou to politici, vojaci, deti nebo zenske. Kdyby Izrael postupoval stejnym zpusobem, muzete si byt jisty, ze ani z Gazy ani z Libanonu na jejich uzemi zadne rakety padat nebudou.
Posledni neuspechy Us nebo Izraelskych ozbrojenych sil v asymetrickych konfliktech nejsou dany jejich vojenskou slabosti, ale nesymetrickym pristupem valcicich stran k obetem mezi nezucastnenymi. Iran ale situaci tlaci do stavu, kdy se o tohle Zapad prestane strat. Verte tomu, ze az tu budou stat kilometrove fornty na benzin a zivotni uroven Zapadu, uz tak zkouseneho krizi, bude kvuli nejake Iranske nezodpovednosti padat dolu, nikdo se nebude ptat, kolik Irancu bude muset zarvat, aby se to vyresilo. Kuvajtska dlanice smrti neni zase tak davno. To je ukazka toho, jak to vypada, kdyz se do toho moderni valecna masinerie pusti naplno. Problem vsech kasparu v blizkeho vychodu je naprosta neschopnost nejakeho planovani a absence rozumove zpetne vazby. Jsou schopni sebe i druhe, s Bozi pomoci, dohnat do extremni situace.
21. 01. 2012 | 10:09

Tomáš napsal(a):

Nechápu jak vůbec někdo může obhajovat kterýkoliv z muslimských režimů, proboha zjistěte si jak o nás muslimové smýšlejí, jsme pouze nevěřící psi, které je třeba vyvraždit a to včetně těch umírněných, ti jen čekají až to praskne a pak budou radikální také.Krásně je to vidět i na těch, kteří se nám nastěhovali do Evropy, nemají zájem se přizbůsobit našemu životu, my se máme přizpůsobovat jim, nevytváří žádné hodnoty pouze dojí náš sociální systém, nemají zájem se vzdělávat a učit jazyk, ba naopak, neřídí se našimi zákony, naopak jsou schopní nám tlačit jejich právo šaria a ještě se bouřit,když se nám to nelíbí.Islám není náboženství, ale velmi nebezpečná ideologie a proto schvaluji jakýkoliv zásah i když neoprávněný.
My jim zakazujeme atomové zbraně, oni nám přestavují kostely na mešity, co je horší?
Pravda vypadá to, že o nic nejde, ale mešity v srdci křestanské Evropy jsou mnohem větší problém než se zdá. Zkuste si postavit křesťanský kostel v muslimském státě :-)
21. 01. 2012 | 10:17

Admirál napsal(a):

Tomáš - Vám někdo "tlačí" právo šaria? To asi žijete někde jinde, než já. Kromě občas se objevujících se jehovistů a všepřítomné katolické propagandy ve sdělovadlech žádné jiné "tlačení" u nás neregistruji.

A vypadá to, že šíření islamismu nevadí ani jeho největším verbálním odpůrcům. Jinak by neorganizovali destrukci sekulárních režimů v Egyptě, Lybii a Sýrii.

Zřejmě je to pálí pouze "verbálně".
21. 01. 2012 | 10:35

Kalhousová je militantní sionistka napsal(a):

In a Jan. 13 column, Adler, who is also the paper's publisher, outlined what he said were three possible responses by Israel to Iran's acquiring a nuclear weapon: A preemptive strike against Hamas and Hezbollah, terrorist groups that he said would be emboldened by a nuclear Iran; a direct strike on Iran; and "three, give the go-ahead for U.S.-based Mossad agents to take out a president deemed unfriendly to Israel in order for the current vice president to take his place, and forcefully dictate that the United States policy includes its helping the Jewish state obliterate its enemies."

http://www.thejewishweek.com/news/breaking_news/atlanta_jewish_times_editor_apologizes_obama_assassination_by_mossad_scenario
21. 01. 2012 | 10:37

Kalhousová je militantní sionistka napsal(a):

Vydavatel amerického židovského časopisu navrhl zavraždit prezidenta Spojených států Baracka Obamu. Učinil tak v komentáři o možnostech, jak může Izrael zastavit údajnou íránskou hrozbu. Článek v listu Atlanta Jewish Times okamžitě zaznamenala velká média na Západě i v samotném Izraeli.

...Nejvíce šokující je však třetí návrh - vyslat komando tajné služby Mosad, které by zavraždilo Obamu, protože ten je prý nepřátelský vůči Izraeli.

Americké židovské organizace autora článku ostře kritizují. Majitel Atlanta Jewish Times se v reakci na poprask omluvil. Prý chtěl jenom vyvolat reakci čtenářů.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/blizkyvychod/_zprava/1007207

http://atlantajewishtimes.com/
21. 01. 2012 | 10:42

Děda Yehuda napsal(a):

No slečno, Kalhousová tak to je skutečně "průlomový" článek. Ponecháme-li stranou motivaci vašich úvah, resp. ekonomicko-politická hlediska z kterých vycházíte (a v neposlední řadě informační zdroje, ponechme stranou,kde jste získávala vzdělání), pouštíte se na tenkou půdu prognostika geosociálního plánování neoliberálním směrem s takovým roztomilým neokoloniálním nádechem. Kromě bombastického nápisu váš článek nic nového přináší, z faktů které lze označit za racionální, uvádí notoricky známé věci (i když možná ne v českém informačním prostoru)a to co lze označit za nové, zase nemá racionální podklad. Takže suma sumarum takové malé plácnutí do vody - neurazí, ani nepotěší.
21. 01. 2012 | 10:56

Béda napsal(a):

Abe normální(?), Tomáš,

muslimové jsou západu hrozně nepřátelští, ovšem faktem je, že počínaje osídlením Palestiny, přes svržení Mosaddeka, íránsko-iráckou válku, 11/9 a Trvalou "svobodu", hledání ZHN v Iráku, "ochranu" civilistů, jednostrannou podporu Izraele ve sporu s Palestinci... je to pořád jedna a ta sama píseň vměšování a válčení západu v muslimských státech. Nikoliv naopak. Žádný muslimský stát v novodobých dějinách něpřepadnul žádný západní stát, vždycky to bylo naopak. Proto strašení muslimskou hrozbou připomínající vyhrožování typu "hele ten mravenec chce zaútočit na divokého slona" je nesmysl a nikdo normílně uvažující tomu nemůže uvěřit.

PS: vpuštění muslimů (kupř kapitálu z ropy, pracovní síly...) do tzv. západního světa bylo dílem západních politiků, kterým to nevadilo a vidíc krátkodobý profit neposuzovali dlouhodobé aspekty. Vinit z toho muslimy mi připadá idiotské. Vinit by měli především sami sebe ze své hlouposti.
21. 01. 2012 | 11:07

Béda napsal(a):

Ještě taková otázka,

jak to že saudkoarabská diktatura nevadí? Oč je lepší nežli Írán? jak to že nevadí jaderné zbraně Pákistánu? Jak to že tento muslimský stát, který podporuje muslimy v Afghánistánu a má dlouhodobý pohraniční konflikt s Indií na nikoho nezaútočil s použitím jaderných zbraní? Jak to zapadá do logiky - každý muslim je militantní fanatik a okamžitě využije každé (byť sebedestruktivnější) příležitosti zaútočit na bezvěrce? Ostatně, jak to že Pákistán vůbec má jadernou zbraň? Co ten zatčený a vězněný izraelský vědec? Snad nepomáhal Pákistánu stavět JETE? Má anebo nemá Izrael jaderné zbraně? Co dělalo a dělá v tomto případě MAAE? Jak to že nebyly uvaleny sankce? jak¨to že nikdo Izraeli nevyhrožuje? Oč je Izrael mírumilovnější nežli Írán?

Kde je v tom všem nějaká logika a univerzální princip, univerzální přístup? Jak to že se jednomu měří tak a druhému přesně naopak?
21. 01. 2012 | 11:20

Béda napsal(a):

A nakonec:
Co že je to ústředním heslem tzv. židokřesťanské tradice? Přikázání: Nezabiješ?! Nepokradeš?! (neuloupíš?)

Jaká je realizace těchto přikázání v praxi?
21. 01. 2012 | 11:37

Jan napsal(a):

Je mi přes 70, nepamatuji si ve svém mládí, že bych slyšel o nějakém islámském terorismu, a to dokonce ani proti okupantům. Terorismus naopak začali Židé a to proti vojákům britské okupační správy (zmocněné OSN). Pak ho v hrůzném rozsahu začali po příchodu do Palestiny. I bývalý ministerský předseda Ariel Sharon vedl teroristickou jednotku, která v r. 1953 ve vesnici Quibya podminovala v noci několik palestinských domů a vyhodila je do vzduchu i s obyvateli. Výsledek byl 69 mrtvých, mnoho zraněných. Jediný důvod byl, aby donutila Palestince utéci. Okupace arabských území a jeho podpora USA je jediným důvodem pro terorismus Arabů. Irán jen ukazuje na tu nespravedlivost, ale nikdy nikoho nenapadl, ani neokupoval. Představte si, že by USA a Británie řekli za II světové války Čechům: my vám nemůžeme pomoci, musíte se sami dohodnout s Hitlerem. My mu budeme nadále dodávat všechny zbraně, o které požádá, vám žádné. Hrůzná představa, ale tak je to ve vztahu Izrael-Palestinci-USA.
21. 01. 2012 | 11:41

Dan napsal(a):

Beda
Přikázání Nezabiješ, Nepokradeš platí pouze u pravověrných u nežidů neplatí. Desatero je určeno pro vztahy uvnitř komunity a nikoli pro vztahy k ostatním nevyvoleným.
21. 01. 2012 | 13:51

Abe Normalni napsal(a):

MIly Jane, cim to asi bude, ze jste ve svem mladi cetl jen o !zidovskem terorismu". Zkuste pouzit obsah te koule na krku...
21. 01. 2012 | 15:28

Cimburová napsal(a):

Dan - teď jste se ale pořádně ztrapnil - proč mluvíte o něčem, čemu vůbec nerozumíte ?
21. 01. 2012 | 15:32

Abe Normalni napsal(a):

Beda: Opet hromady nesmyslu. Pocinaje Palestinou, kde jde vina jednohznacne za Arabi, kteri se proste nehodlali dohndhnout s nikym, ackoli jejich prava na ta uzemi byla jen tak velka, jako ta Zidovska, pokracujic pres nekolik valek vyvolanych proti Izraeli od roku 48, pres Poustni Bouri, kterou si na Zapadu vydeseni jarabasi doslova vyzebrali a koncic Iracko-Iranskou valkou, kde byli Arabove nejvetsim podporovatelem Saddama (z ceho si myslit, ze platil ty hromady zbrani?) ve strachu z Iranu. I dnes jsou nejvetsimi zastanci akce proti Iranu prave staty z Blizkeho vychodu, ktere v nem vidi smrtelen nebezpeci. Proto dnes Saudi zbroji jako zjednani. Pletete dokupy Araby a Irance, kteri se nijak radi nemaji a hadaji se dokonce i o ten islam.
21. 01. 2012 | 15:34

Abe Normalni napsal(a):

vina jde za Araby...
21. 01. 2012 | 15:35

Cimburová napsal(a):

Abe Normalni - ten pán píše že je mu 70 let - vaše sprostota pod anonymním nickem prozrazuje kdo jste a co jste - k čemu je vlastně takovýto příspěvek v diskusi ? Děláte tady židům pořádnou ostudu, abe ! Medvědí služba pro ten váš prolhaný a agresivní národ !
21. 01. 2012 | 15:39

Cimburová napsal(a):

Abe Normalni - ta Židovská - cokoli židovské je pro tohoto anonymního "inteligenta" vždy psáno s velkým Ž - CHICHICHICHI - ABE MOC NORMÁLNÍ NEBUDE.
21. 01. 2012 | 15:46

Filip xXx napsal(a):

Představa, že nějakému politikovi záleží na dobru jeho lidu, natož lidu cizí země, je naprosto naivní. I když existují vyjímky a to i u nás. Všechny války jsou vedeny za účelem vlasního, sobeckého prospěchu a to povětšinou USA jakožto největšího agresora. Jde vždy v prvé řadě o přírodní zdroje, jelikož země jako USA mají obrovskou spotřebu a vůbec celá dnešní společnost žije v konzumu a hloupé touze po růstu HDP, je třeba zdroje náležitě opanovat a kontrolovat. Irák žádné zbraně hromadného ničení neměl, přesto byl napaden a vydrancován, Afganistán taktéž znásilněn a přetvořen za dozoru Američanů na ještě větší pěstírnu opia (viz. Wikipedie, zatím nezcenzurovali informaci o jeho produkci), dále Libye, která odmítla dál "prodávat" západu ropu na dluh a požadovala zaplacení, nyní je na řadě Irán. Nevím, jakým právem se někdo staví do role světového policajta a určuje, co může a nemuže stát vyrábět, zkoumat, prodávat. Jak to, že Izrael může disponovat cca 300 jadernými hlavicemi a Irán nesmí mít ani jednu? Jak to, že někdo může mávnutím ruky rozhodnout kdesí z tisíce kilometrů vzdáleného místa, že obchod s Iranskou ropou, jakožto hlavní komoditou, se omezuje. Dále se omezuje obchod s centrální bankou Iránu. Není snad toto teroristický akt, když tyto sankce faktický ničí iránskou ekonomiku? Ale dle západních provládních médiích našich včetně je toto naprosto normální. My totiž máme patent na život, my přece žijeme v demokracii a máme právo ji bombami zavádět v jakekoliv jiné zemi, máme právo druhým říkat, jak mají žít, co smí a nesmí prodávat a vyvážet. Máme právo pod záminkou boje proti tzv. diktaturám napadnout jinou zemi, bombardovat její obyvatelsto.. A ty, kteří se tomuto brání, nazývat teroristy. USA spolu s Británii prahnou po válce, ještě nikdy nebyl svět tak přezbrojen, jako dnes a navíc zadlužen. Rovnice je jednoduchá, nejlepší způsob, jak spotřebovat zbraňový arzenál, respektive ho zredukovat, je ho samozřejmě použít a pořádně si zastřílet. A za druhé, vyřešit dluhovou krizi mohu buď tím, že dluhy splatím, což je noční můra všech bank, a nebo zlikviduji věřitele, což lze a jediný možný způsob je opět válka. Válka, kterou nikdo rozumný nechce, bohužel veškerá moc nad světovým děnním je v rukou pár vyšinutých magorů, pro které miliónové oběti a utrpení lidí absolutně, ale absolutně nic neznamená...
21. 01. 2012 | 15:47

Ing. N. napsal(a):

Paní Kalhousová,

přesvědčila jste nás, že souhlasíte s válkou proti Iránu. Souhlasíte také s tím ,co navrhuje americký občan, editor časopisu Atlanta Jewish Times a to je ZAVRAŽDĚNÍ prezidenta Obamy izraelským Mossadem?
21. 01. 2012 | 15:58

Abe Normalni napsal(a):

Cimburova: Prave proto, ze pise, ze je mu 70. Mladi prozival v dobe, kdy v novinach cetl jen to, co se chtelo, aby cetl. Jestli mu to nedochazi, moc ucty nezaslouzi. Ucta neplyne z veku. Jakes je taky starej dedek, ale uctu mu kvuli tomu vyjadrovat nebudu.
Kdo chce, dohleda si jak to bylo s terorismem v Palestine, kdo a jak ho provozoval. Vcetne Zidu. A urcite nenapise, ze neslysel o tom arabskem v dobe pred rokem 48. BTW Jestli patrite k bezmozkum, kteri maji pocit, ze jejich zbytecny zivot je rizen zidovskym spiknutim, racte sobe sebe sama vetknouti tam, kam vam slunce nedosviti :-P
21. 01. 2012 | 16:58

Kanalnik napsal(a):

US ministr obrany sam rekl, ze Iranci atomovou zbran nevyvijeji, pouze usiluji o "atomovou kapacitu"... (viz muj odkaz vyse)

nemam rad nechutnou valecnou propagandu
21. 01. 2012 | 17:52

CarolusMagnus napsal(a):

Včera jsem koukal na televizi, pořad o organizaci ODESSA, jak po válce příslušníci Waffen SS utíkali do jižní Ameriky a do arabských zemí. Moc velcí kamarádi Arabů ! Tak jsem si na ty parchanty esesácký vzpomněl, když jsem četl zdejší příspěvky. Stejný názory.
21. 01. 2012 | 18:03

český maloměšťák napsal(a):

Tolik odborníků na téma, která země na Blízkém Východě má či vyvíjí jaderné zbraně...
Škoda, že si Obama nechodí pro rady sem...možná by pak byl proti angažmá čínských, americkcýh ale i českých firem via jaderný program Saudské Arábie - hnízdečka to významných teroristických ptáčků islamského světa a země, kde vás za nevěru ukamenujou, za konverzi ke křesťanství zavřou nebo fyzicky ztrestají....země, v nichž si establishment loajalitu lidu kupuje....země, která je vzhledem k počtu obyvatel jedním z největších kupcem zbraní na světě, ne-li největším...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

http://www.thenational.ae/business/energy/saudi-arabia-in-agreement-to-explore-nuclear-power

http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204468004577164742025285500.html

"Haló ....Mrs, Kalhous ? Tady Obama. Jak vypadá stav obohacování v Íránu - už máte nová čísla ? A co se Saudsko - Pákistanskou tajnou spolupráci - už to víme, Mrs. Kalhous ? ...Oh, thank you very much ! Ihned předávám vše dál do CIA a Pentagonu."
21. 01. 2012 | 20:10

Cimburová napsal(a):

Abe Nenormální - jste opravdu pohrdáníhodný primitiv - vás snad nevychovali lidé ale hyeny - kde se ve vás židech bere ta nadřazenost a nadutost ? Tolikkrát jste za ni zaplatili - a nic vás nepolepší !
22. 01. 2012 | 00:27

Honza999 napsal(a):

Stejskal

V ČSR se vyráběla jen valivá ložiska (od roku 1921). První kuličky vhodné do ložisek (ne ložiska, ale jen kuličky, tedy experimentování) byly vyrobeny v roce 1948. Od roku 1950 se u nás začaly stavět a uvádět do provozu továrny schopné vyrábět kuličková ložiska. Ložiska byla kvalitní, značka ZKL byla ochrannou známkou a kupovali od nás i zlí kapitalisté. Momentálně je ZKL v Klášterci v konkursu.. Jak jinak...

A jinak k těm ministrům a celovodičům.. To, co tehdy řekl ten trouba byly ještě geniální řeči oproti tomu, co vypouštějí někteří dnešní ministři. A ti kteří nevypouštějí z huby nesmysly za to vděčí jen dodržování zásady "kdybys byl mlčel, zůstal bys mudrcem", ovšem dodržují ji způsobem, že plácají o všem možném jiném než o svém oboru, spoustou slov, která ovšem jsou bez obsahu...
22. 01. 2012 | 00:52

Ing. N. napsal(a):

Podle časopisu Haaretz jsou v Izraeli sestavovány seznamy nepohodlných lidí, označovaných jako anti-sionisté.

"Published 03:56 22.01.12
Latest update 03:56 22.01.12

10 percent of Israeli academics labeled 'anti-Zionist' by campus watchdogs"
22. 01. 2012 | 11:58

Admirál napsal(a):

Zajímavé v souvislosti s situací okolo Iránu je následující zpráva:

"Podle The New York Times poslala 12. ledna Obamova vláda Íránu dopis. Dopis byl doručen ve třech kopiích. Jednu obdržel íránský vyslanec u OSN Mohammed Khazaee, druhá byla doručena přes švýcarské vyslanectví v Íránu a třetí doručil z Iráku Jalal Talabani.

Íránský ministr zahraničí 15. ledna přijetí dopisu potvrdil.

V dopise navrhuje Obama Teheránu ukončení nepřátelství a zahájení dialogu. Dopis hovoří o potřebě íránsko-americké spolupráce a volá po zahájení bilaterálních rozhovorů na základě společných zájmů obou stran. Obama rovněž slibuje Teheránu, že Amerika nepodnikne proti Íránu žádnou nepřátelskou akci.

Minulý týden také Amerika zrušila velké vojenské cvičení v Zálivu k velkému rozladění Izraele."

O zrušeném cvičení vím, o dopise čtu prvně. To je normálně zpráva na první stránku. Že by sdělovadla cenzurovala i Obamu?
22. 01. 2012 | 16:18

extrapolace napsal(a):

Válka nebo válka nebo holocaust nebo holocaust. Otázka do referenda.
22. 01. 2012 | 16:59

Havel napsal(a):

preventivní humanitární holocaust
22. 01. 2012 | 17:04

historie napsal(a):

Mládí vpřed. JHWH-SZ, INRI-NZ, ALLAH-
22. 01. 2012 | 17:24

Odlehčení napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=IWpPUbg2yY4
22. 01. 2012 | 17:25

Ing. N. napsal(a):

(admirál)

Obamův dopis naleznete na internetu, viz dále. Mírové jednání Obamy s Iránem je pro Izrael zřejmě nepřijatelné, proto se v americkém židovském tisku objevil návrh na jeho zavraždění.

www.thegatewaypundit.com/.../details-of-obamas...
22. 01. 2012 | 17:47

titulek napsal(a):

Nukleární Izrael nebo holocaust nebo holocaust
22. 01. 2012 | 18:47

Honza napsal(a):

Občan: myslím, že je opravdu hloupé, že říkáte paní Kalhousové děvče, dědo.
22. 01. 2012 | 21:54

český maloměšťák napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/304515-v-iranu-se-hraje-o-hegemonii-dolaru/

"...o znamená, že Írán již nějakou dobu postupně uzavírá s nejvýznamnějšími obchodními partnery dohody o nepoužívání dolaru při obchodu při vzájemném ochodu, zejména pak při obchodu s ropou. Írán už nepotřebuje dolar pro prodej ropy Číně, Indii a Japonsku – právě tyto země se řadí mezi největší odběratele íránské ropy. Pokud jde o obchody mimo ropu, tak nedávno Írán uzavřel dohodu s Ruskem, že ve vzájemném obchodu přestanou používat dolar a přejdou na vlastní měny. Podle oficiálních oznámení bylo iniciátorem této změny Rusko.

Pro zprostředkování plateb za export ropy do Indie uzavřel nedávno Írán dohodu se dvěma významnými indickými bankami. Aby se vyhnuli problémům se Spojenými státy, vybral si podle dostupných informací banky, které nemají přímou angažovanost ve Spojených státech. Jako o potenciálním zprostředkovateli dalších plateb se podle agentury Bloomberg mluví o ruské Gazprombank.

Ve svých aktivitách ohledně omezení dolaru nezůstává Írán osamocen. Množství podobných kontraktů po světě narůstá, jejich epicentrem lze nazvat Čínu. Írán tak nemusí být jedinou zemí, na kterou z podobných důvodů budou Spojené státy vyvíjet nátlak...."
23. 01. 2012 | 11:10

Béda napsal(a):

č.m.,

Irák - Libye - Írán. S Čínou, Indií a Ruskem se holt musí opatrněji - tam vadí především nedemokratické poměry. Když jde o strategické suroviny a geopolitické zájmy, žádné velké ohledy se neberou a každý prostředek je dobrý.
23. 01. 2012 | 14:38

Sabot3r napsal(a):

Tak co teda můžeme v příštích letech očekávat? Že země BRIC budou dál přihlížet, jak se USA roztahuje na BV ? O plánech ropovodu přes Kaspické moře a o úloze Afganistánu ví už skoro každý... O tom, že v Iráku nadělali jen paseku, kterou nikdy neopodstatní nebo spíš neomluví, ví taky každý, kdo umí číst a má internet. A že parta Afgánců unesla nějaká letadla a s těmi provedli nejokázelejší akci, po které se každý pitomý Amík chtěl mstít na muslimech, tomu už snad věří jen slabomyslní jedinci :) ještě bez záznamů o jakémkoli muslimovi na palubě a bez trosek u vyklizené budovy Pentagonu :) Ale tedy kam to vše vede? Bankrotující USA mají čím dál méně věrohodné báchorky, proč se srát za ropou a přitom vraždit statisíce civilistů, tak kde je tomu konec? ( pro paní Irenku, autorku článku ... HAHAHA, to si snad děláte srandu? :) ) Jaká je Vaše prognóza do budoucna? Američané jsou ve velké míře dosud slepí a vzhledem k tomu že zákony PIPA a SOPA zřejmě projdou, tak asi ani víc informovaní nebudou. Svobodný internet končí. Myslíte si, že hypotézi o začátku WWIII právě letos a v Íránu jsou opodstatněné ? Respektuji Vaše názory, tak doufám, že se k tomuto vyjádříte. Děkuji
24. 01. 2012 | 21:38

Sabot3r napsal(a):

Tak co teda můžeme v příštích letech očekávat? Že země BRIC budou dál přihlížet, jak se USA roztahuje na BV ? O plánech ropovodu přes Kaspické moře a o úloze Afganistánu ví už skoro každý... O tom, že v Iráku nadělali jen paseku, kterou nikdy neopodstatní nebo spíš neomluví, ví taky každý, kdo umí číst a má internet. A že parta Afgánců unesla nějaká letadla a s těmi provedli nejokázelejší akci, po které se každý pitomý Amík chtěl mstít na muslimech, tomu už snad věří jen slabomyslní jedinci :) ještě bez záznamů o jakémkoli muslimovi na palubě a bez trosek u vyklizené budovy Pentagonu :) Ale tedy kam to vše vede? Bankrotující USA mají čím dál méně věrohodné báchorky, proč se srát za ropou a přitom vraždit statisíce civilistů, tak kde je tomu konec? ( pro paní Irenku, autorku článku ... HAHAHA, to si snad děláte srandu? :) ) Jaká je Vaše prognóza do budoucna? Američané jsou ve velké míře dosud slepí a vzhledem k tomu že zákony PIPA a SOPA zřejmě projdou, tak asi ani víc informovaní nebudou. Svobodný internet končí. Myslíte si, že hypotézi o začátku WWIII právě letos a v Íránu jsou opodstatněné ? Respektuji Vaše názory, tak doufám, že se k tomuto vyjádříte. Děkuji
24. 01. 2012 | 21:38

Valonis napsal(a):

Lidi čeho se bojíte? Papírového tygra? V Koreji byl přinucen Čínanem dát to za remiz, z Vietnamu se odbelhal jako spráskaný pes. Z Iráku musel nakonec úplně odejít a ten den označila okupanty dosazená irácká vláda za irácký státní svátek; asi jako pro nás 8. květen. Jak dopadne v Afghánistánu je rovněž nabíledni. Tenhle "tygr" je zranitelnej právě tím že má nejmohutnější zbraně. Zkuste se někdy bránit v telefonní budce těžkým mašinkvérem! Hlavu hore! Všichni predátoři dopadli špatně: Alexander Makedonský, Čingischán, Napoleon také byl všude a nakonec zkolaboval u Vaterloo, Hitler byl v Africe, u Moskvy, u Stalingradu a skončil ve svém doupěti v Berlíně. Nejinak se povede dnešním hlasatelům nadřazenosti a vyvolenosti! Stejně jako v Zátoce sviní.
29. 01. 2012 | 20:40

vodnik napsal(a):

Všichni zástánci mohamedánů ať se hromadně odstěhují do Arábie, i když tady je také naděje, že se to tady fakt bude jmenovat Eurábie. Pusťte si od Geerta Wilderse film Fitna, přečtěte si Thilo Sarazzina a pár sociologických studií. Jediné slušné řešení je vybombardovat všechny Arabáky i s Turky a jejich území zabrat, pak z těch co přežijí udělat otroky pro těžbu zbylých zásob ropy :-))
30. 01. 2012 | 15:34

Valonis napsal(a):

A na topole podle skal příšerně vodník zatleskal...u dveří cos zrůdné leží: dětská hlava bez tělíčka a tělíčko bez hlacy
30. 01. 2012 | 21:09

Saša Morozov napsal(a):

Michale Poláčku,tak se podívejte někdy na záběry, kdy plastelínci odpalují mírumilovné rakety Kásám z areálů nemocnic nebo škol, v civilních budovách si udělají sklady zbraní a nebo si pod nimi postaví bunkry a tím pádem z nich pak udělají legitimní vojenské cíle.
A jestli se i bojovníci Hamasu přepravovali na místa bojů sanitkami označenými symboly červeného kříže a nebo půlměsíce, tak i taková sanita se stává legitimním vojenským cílem.
Izrael na rozdíl od současného Íranu nikomu nevyhrožuje jeho vymazáním z mapy a likvidací jeho obyvatelstva. A po zkušenostech židovského národa, kdy za II světové války bylo zavražděno nácky 6 milionů jeho příslušníků, se Židé už nehodlají nechat beztrestně zabíjet.
A pokud žijí na území, kde žijí a ve válkách s okolními arabskýmí státy, které Izrael napadly hned po jeho vzniku čelil Izrael obrovské materiální a početní převaze jeho nepřátel, tak jaderná zbraň v rukou Izraele tuto převahu vyrovnává a je to poslední pojistka před totálním zničením Izraele, kdy by i případný útočník čelil možnosti svého naprostého zničení. Jenže to chce i na druhé straně realisticky uvažující politiky. Ale jestliže je tam náboženský fanatik typu Ahmadíneřáda, je to problém a může dojít i ke konfliktu, kdy na jaderné zbraně dojde. Ať se to komu líbí nebo ne, Izrael je demokratický stát a jeho obyvatelé mají tolik občanských práv, že se o tom obyvatelům sousedních muslimských států a nebo Íránu ani nezdá.
A co se týče Íránu, tak za šáha měl Izrael s Íránem velmi dobré vztahy, takže kdyby dnes nevládli v Íránu náboženští fanatici, tak by se Íran s Izraelem nemusel milovat, ale oba státy by mohly spolu normálně komunikovat a žít, aniž by Írán popíral právo Izraele na existenci a sliboval mu jeho zničení a přitom vyvíjel atomovou zbraň.
Jak by se vám líbilo, kdyby jste byl na místě Izraelců, kdyby vám vyhrožoval někdo, kdo je náboženský fanatik a kdo chystá jaderné zbraně zničením a upíral vám jako národu právo na existenci? To by jste s tou historickou zkušeností co máte čekal s rukama v klíně, než vám tu bombu hodí na hlavu?
03. 02. 2012 | 16:25

Floyd napsal(a):

Všechno jsou to nesmysly.
Neřešte to stejně USA si dělá co chce stačí počkat a uvidíte co se bude dít v tom to roce 2012.
03. 02. 2012 | 22:12

mk napsal(a):

Dobrá psychárna,a ta ebonitová tyč,ty vole, to je pakárna.Američani asi nemají levobočky ve španělsku že ho nuklearně bombardovali.:-)
http://www.presseurop.eu/cs/content/article/519631-palomares-mesto-ktere-prezilo-vybuch
08. 02. 2012 | 10:04

aaa napsal(a):

Saša Morozov napsal:
"Ale jestliže je tam náboženský fanatik typu Ahmadíneřáda, je to problém a může dojít i ke konfliktu, kdy na jaderné zbraně dojde."

V tom máš pravdu - když Izrealcům rupne v bedně tak je můžou použít. Jinak ty jejich jaderný křižující střely co mají na těch v Německu postavených ponorkách třídy Dolphin nejsou zas až takovým tajemstvím, a ví se i že nejméně jedna vyplula směr Hormuz. Aby jsme tady neměli jadernou obdobu Gliwitz, kdy Izrealci zaútočí jaderkou na Americké námornictvo a vydá se to za útok Iránců: to by mohlo být nebezpečné.
Jinak je zajímavé že Saudský jaderný program nechává všechny v klidu, ač jsou větší magoři a cvoci než veškerý Irán.
09. 02. 2012 | 09:26

kreditor napsal(a):

Někdo nám vnutil dvě světová témata. Peníze a válka. Proč země produkující ropu si nemohou založit vlastní hospodářství až dojde k vyčerpání jejich zásob. Kdo má právo rozhodovat o tom, která země bude, nebo nebude mít jadernou energetiku. Proč to má být Izrael, kerý za pomoci USA vlastní jaderné zbraně a nikoho se neptal. Není právě jejich postoj motorem pro další šíření nukleárních zbraní? Po Amerických intervencích zůstávají jen zpustošené země, jak chceme hovořit o nějaké stabilitě?
09. 02. 2012 | 13:05

Jarda napsal(a):

Same reci o jadernych ambicich Iranu a z komentaru je jasne, ze o to vubec nejde.
Z tolika komentaru jsem zahledl jen jeden (český maloměšťák), kde je zminka o pravem problemu, proc Iran vadi.
Ano, zaridili si olejovou burzu a odmitaji prodavat za dolary. Tim se prohresil Sadam, Kadafi, Chavez a to proste lichvarum silene vadi.
Iran je posledni stat, ktery lichvarum prekazi.
23. 07. 2012 | 17:30

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy