Obamova íránská patálie

05. 03. 2012 | 11:24
Přečteno 3905 krát
Izraelského premiéra dnes čeká jeho deváté setkání s americkým prezidentem Obamou. Zatímco předchozí schůzky se převážně věnovaly tématu usmíření mezi Izraelci a Palestinci, dnes bude programu jejich společné schůzky dominovat téma Íránu. To samo o sobě může premiér Netanjahu považovat za svůj velký úspěch.

Od začátku svého působení ve funkci premiéra považuje Netanjahu Írán a jeho jaderný program za mnohem zásadnější téma pro izraelskou bezpečnost, než stále nevyřešený spor s Palestinci. Naopak prezident Obama věnoval část svého politického kapitálu do snahy přivést mírový proces opět k životu, a to i za cenu vyostření vztahů s Netanjahuem. Také proto byly vzájemné vztahy mezi oběma politiky v předchozích čtyřech letech poznamenány častým napětím. Nyní, v období před prezidentskými volbami, ovšem začíná téma Íránu dominovat i v rámci americké diskuze o zahraniční politice.

Netanjahu přijíždí do Washingtonu s cílem vyjasnit si americkou pozici vůči případnému vojenskému zásahu proti íránským jaderným zařízením. V předvečer společné schůzky Obama v interview pro magazín The Atlantic zdůraznil, že v rámci úsilí a zastavení íránského jaderného programu zůstávají všechny varianty na stole. Kromě diplomatického a ekonomického tlaku se jedná i o možnost vojenského zásahu. Tato pozice ovšem není nová a izraelský premiér by rád slyšel, v jaké fázi vývoje budou USA připraveny proti íránským jaderným zařízením vojensky zasáhnout. Je ovšem velmi nejisté, jestli právě na tuto otázku bude americký prezident ochoten odpovědět. A ještě nejasnější je to, zda bude Obama připraven tuto informaci sdělit Íránu. Přitom Izrael považuje právě hrozbu vojenského útoku za nejefektivnější nástroj proti Íránu, jehož politická reprezentace se i přes sebevědomou rétoriku značně obává možnosti vojenské konfrontace. Teherán by totiž zřejmě vážně zvažoval, jestli ve svém jaderném programu pokračovat i přes hranici, kterou USA označí ze svého pohledu za nepřekročitelnou.

Netanjahuovo setkání s Obamou přichází z izraelského pohledu v ideální moment. V době začínající předvolební prezidentské kampaně, kdy se republikánští kandidáti předhánějí v tom, kdo se ostřeji proti Íránu vyjádří, je i Obama pod tlakem, aby zaujal jasnější stanovisko. Navíc Obama bude muset značně bojovat o hlasy židovských voličů v pro něj klíčových státech a příliš by se mu nehodilo, aby došlo k veřejné neshodě s izraelským premiérem. Prezident Obama také nemůže ignorovat fakt, že navzdory sankcím Írán v jaderném programu nepolevuje, ba právě naopak. Navíc klíčová zařízení úspěšně přesunuje hluboko pod zem. Izraelské varování, že čas, kdy je možné efektivně proti jaderným zařízením v Íránu se krátí, tak získává na síle.

Přesto ale není vůbec jisté, bude-li nakonec Netanjahu odcházet z Oválné pracovny s vědomím, že USA a Izrael jsou v otázce Íránu za jedno. Obama v minulých čtyřech letech usilovně pracoval na tom, aby se USA zbavily vojenských závazků v Iráku a Afghánistánu a je otázkou, jestli je připraven ve snaze zastavit íránský jaderný program riskovat možnost dalšího vojenského angažmá na Blízkém východě. Pro Netanjahua představuje dnešní návštěva Bílého domu proto asi zatím největší test v jeho politické kariéře. Pokud neuspěje, může brzy stát před otázkou, zde přistoupit na vojenskou konfrontaci s Teheránem i bez jasné podpory ze strany USA.

V upravené verzi vyšlo v HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Irán je známý agresor a je třeba mu zakroutit krkem.Zjistěte si, v kolika konfliktech se po druhé světové válce zúčastnil.Dokonce i na Panamu a Grenadu si troufl, o invazi na Playa Giron (Chiron?) ani nemluvě.Je třeba s ním zatočit jako se Saddamovým Irákem, ten ZHN nevyráběl, ten už je měl.A CO SE JICH NAŠLO! Víc, než má Jů-Es-Ej a Is-Ra-El dokopy.
05. 03. 2012 | 11:44

naivní dotaz napsal(a):

a proč USA jaderné zbraně mít může a Teherán ne?
A proč je může mít Čína Pákistán a Rusko?
05. 03. 2012 | 11:44

Realista napsal(a):

Izrael a jeho současná vláda "obležené pevnosti" ještě způsobí USA velké bolení hlavy. Svržení Mubaraka (garanta míru s Izraelem) zásadně změnilo strategickou situaci v oblasti. Do toho Irán, Sýrie a pošramocené vztahy s Tureckem.
Nepoměrně důležitější země z hlediská strategických zájmů USA v oblasti je Turecko. Řekl bych, že by se chytřejší a pragmatičtější část amerických politiků nejraději elegantně izraelské koule na noze zbavila.
Mimochodem, je pravda, že v Izraelké vládě je nějaký bývalý Ukrajinský vyhazovač ?
05. 03. 2012 | 11:45

Sladký napsal(a):

Irán vybombardovat-zabombardovat do doby kamenné! A doporučuji použití neutronových bomb, aby bylo možno bez problémů obnovit těžbu ropy, aniž by nás obtěžovali ajatolláhové a jejich slouhové.Neutronové bomby, a pak už se v Iránu nehne ani psí ocas.
05. 03. 2012 | 11:48

Ing. N. napsal(a):

(autorka) píšete:

"Navíc Obama bude muset značně bojovat o hlasy židovských voličů v pro něj klíčových státech a příliš by se mu nehodilo, aby došlo k veřejné neshodě s izraelským premiérem"

Ze statistických údajů je známo, že počet židovských voličů se v USA pohybuje mezi 2 až 3 procenty. Z toho je jasné, že vliv těchto voličů je zanedbatelný. Nezanedbatelný je ale vliv nejmocnější prožidovské lobby ve Spojených státech a vliv Izraele. V konečném důsledku se tak bude muset nejmocnější prezident světa největší světové velmoci zřejmě tomuto vlivu podřídit.

Nejsmutnější na tom je to, že to není vliv, který by se snažil o mír v oblasti Blízkého východu a ve světě, ale o destrukci a zabíjení. Jak dlouho si prostí židé v Izraeli nechají tuto nebezpečnou hru svých politiků líbit?
05. 03. 2012 | 11:48

Sladký napsal(a):

Naivní dotaz- mít jaderné zbraně znamená být v relativním bezpečí před demokratizačně osvoboditelským úsilím Jů-Es-Ej.
05. 03. 2012 | 11:51

Sladký napsal(a):

Když si vzpomenu, že na sklonku r.1989 jsem jel do Zlína za Devátým abych se mohl stát členem SPUSA (Společnost Přátel USA) musím říct, že komunisté byli ve své propagandě skuteční diletanti.
05. 03. 2012 | 11:55

kokoshka napsal(a):

Sladky:
Fedor Kastrolkin jaderne zbrane nema ale porad ukazuje amikum vztyceny prostredniček!
05. 03. 2012 | 11:56

naivní dotaz napsal(a):

jen pro zajímavost
Za posledních devět let se celosvětové výdaje na armádní účely zvýšily o 45 procent. Nárůst jen za rok 2008 činil čtyři procenta. Na zbrojení se tak podle výroční zprávy Stockholmského mezinárodního ústavu pro mírová studia (Stockholm International Peace Research Institute) vloni vydalo rekordních 1,46 bilionu amerických dolarů, jak upozorňuje týdeník The Economist. Podle něj v přepočtu na velikost populace vydává na obranu nejvíce stát Izrael. Výdaje na zbrojení zde činí 2 300 amerických dolarů na obyvatele, což je o více než 300 dolarů více než vydávají Američané.

V takovémto srovnání (suma na zbrojení v přepočtu na obyvatele) se na vrcholu smutného žebříčku nejvýše řadí také malé a bohaté státy Perského zálivu. Například Saudská Arábie je v přepočtu investic do zbrojení na obyvatele na šestém místě na světě, podle investované sumy pak na místě devátém. Celkově ale do zbrojení nejvíce peněz na světě „pumpují“ Spojené státy americké.

Jen vloni takto Američané utratili přes 607 miliard dolarů. To je téměř polovina světových výdajů na tyto účely, přesně řečeno 41,5 procenta. Tolik netvoří ani celkové výdaje všech ostatních 14 států, které nejvíce zbrojí. Podle objemu finančních prostředků vložených do zbrojení se na druhém místě objevuje Čína, která tyto investice v roce 2008 navýšila o deset procent na 85 miliard dolarů, což je 5,8 procent všech světových výdajů. Teprve za ní následují další světové velmoci jako je Francie a Velká Británie. Na světových výdajích do zbrojení se tyto země podílejí shodně 4,5 procenty. Rusko do zbrojení vkládá 4 procenta všech světových výdajů.
05. 03. 2012 | 11:57

kokoshka napsal(a):

Ano,vim jak Vam bylo,ja jednou si dal hambače v mekačku a potom mne strašne mučilo svedomi ze jsem podporil emericky imperialismus!
05. 03. 2012 | 11:59

Michal Macek napsal(a):

sladky

v iranu vladnou magori co zakazujou umeni a zaviraji zensky za to ze nemaj na sobe pytel a lidi za naboyenske vyznani - meli by tam izraelci vlitnout ,vcera bylo pozde...
05. 03. 2012 | 12:01

zk napsal(a):

Ing. N.:
Jde hlavně o Floridu, kde žije početná a vlivná židovská populace (především v Miami a okolí) - kdo vyhraje Floridu, má velkou šanci vyhrát celé volby, protože tento stát má v prezidentských volbách společně s New Yorkem třetí největší počet volitelů, před nimi už jsou jen Kalifornie a Texas. Jenže zatímco v New Yorku a Kalifornii vyhraje na 100% Obama a v Texasu vyhraje na 100% republikánský kandidát, na Floridě to bude jako vždy velice těsné. V roce 2000 Bush tento tehdy 16 milionový stát "vyhrál" o 537 (pětsettřicetsedm) hlasů.
Samozřejmě vliv pro-izraelské lobby, hlavně ostře pravicového AIPACu, na média nelze podceňovat.
05. 03. 2012 | 12:02

Kvakin napsal(a):

Proč může mít jaderné zbraně Izrael a nemůže je mít Irán ? Navíc celý svět ví, že Izrael už jaderné zbraně má, ale nikdo se ho na to nesmí oficiálně zeptat, aby Izrael nemusel oficiálně křivě odpovídat. Jiné je ovšem třeba lustrovat až ulustrovat.
Velmi sympatizuji s izraelskou pozicí "už nikdy jako ovce", ale to, co ze sebe tato země dokázala udělat, je odiózní.
05. 03. 2012 | 12:03

gogo napsal(a):

Ing.N - ono je to s židy trochu složitější. U nás jich je jenom pár tisíc, ale mají v rukou vládní pozice, justici, sdělovací prostředky. Takže si 10 milionů čecháčků může v hospodě pindat co chce, dopadne to tak jak potřebují židi. V USA jsou samozřejmě o dost mocnější než u nás
05. 03. 2012 | 12:04

Ing. N. napsal(a):

(realista) ptáte se:

"Mimochodem, je pravda, že v Izraelké vládě je nějaký bývalý Ukrajinský vyhazovač ? "

Jedná se o vlivného ministra zahraničí Avigdora Liebermana, který údajně před příchodem do Izraele pracoval v SSSSR jako moderátor v rozhlasu a vyhazovač v baru v Kišiněvě.
05. 03. 2012 | 12:05

D. napsal(a):

Sladký voni ale maji den!
05. 03. 2012 | 12:05

kokoshka napsal(a):

A kdyby nekoho z vas napadlo zajit na americky film tak bdete:podporujete propagandistskou mašinerii Pentagonu.
05. 03. 2012 | 12:06

Ambra napsal(a):

Ano, v izraleské vládě je jím jejich ministr zahraničí.
Ale otázka zní - hlavně pro často mlžící autorku - jak je to tedy s vlastnictvím jaderných zbraní Izraelem. Ani při poslední návštěvě vysokého izraelského představitele u nás to onen člověk vůbec nevyvrátil. Jeho slova, že o tom také slyšel, dost významně ukazaovala na to, že Izrael nesjpíše jaderné zbarně vlastní.
Veškerá vystoupení Netanjahua v Americe ale jasně ukazují Netanjahův přezíravý rasový podtext vůči Obamovi, který je poloviční černoch. Z celého chování a vystoupení Netnajahua je cíti, že nějaký černoušek musí jednoznačně poslouchat vyspělou židovskou rasu. A to se o Izraeli vykládá, jací prozíraví lidé tam žijí. Podle mě tímto svým chováním vůči Obamovi Izrael proti sobě poštvává všechny "barevné" státy.
Neměl by někdo Izrelcům poradit, že nejlepší cestou, jak docílit toho, aby dříve nebo později nějaký stát na středním či blízém východě si nepořídil jedarné zbraně, je stoprocentní jaderné demilitarizace celé této oblasti. To by i pro nás ve střední Evropě bylo to nejbezpečnější. A že tohle nějak autorku nikdy v jejích článcích a vystoupeních nenapadne! Možná je to tím, že nevystudovala v Evropě pořádně žádnou mírově orientovanou školu a tak nakoec její permanentní protimírové názory způsobují jen skrytou protižidovskou náladu u mnoha čtenářů. Inu, komu není rady, tomu není pomoci.
05. 03. 2012 | 12:08

Sladký napsal(a):

Míšo Macků- zkus se zamyslet nad tím, jestli čirou náhodou nezaměnuješ propagandu se skutečností.Můj známý, který navštívil Teherán mluvil o řidičkách autobusů, o diskotékách,kde panovala podobná volnost jako u nás.Dobře víme, jak zacházejí s ženami v Saudské Arábii.Jak je možné, že jsou to "naši" (US) kámoši?
05. 03. 2012 | 12:10

Sladký napsal(a):

D- Třeba ho jednou budete mít také.A když ne v tomto, tak v příštím zrození.Ale jinak- vidím, že se i zde stále častěji stávám terčem agresivních primitivů.Z toho lze vyvodit nejméně dva závěry.Nechám si je pro sebe, každý, kdo má v hlavě funkční mozek bez problémů porozumí.
05. 03. 2012 | 12:14

Sladký napsal(a):

Kdyby národy vydávaly částky,které jdou nanzbrojení na výzkum vesmíru, mohla dnes na Měsíci být celá města a i na Marsu bychom měli stálé základny.Pokud máme jako druh přežít, musíme osídlit jiné planety a měsíce ve sluneční soustavě a pak se vydat dál, jako Polynesané z ostrova na ostrov.Alternativou je zánik.

Některá ReCaptcha ve mně vyvolává dojem, že sinze mně někdo dělá srandu
05. 03. 2012 | 12:24

Michal Macek napsal(a):

Kvakin

izrael malem sve jaderne zbrane pouzil v roce 73 za jom kipurske valky.jak jiste vite v roce 1973 na svatek smireni jom kipur zautocili prekvapive armady egypta a syrie podporovane irackymi a jordanskymi expedicnimi sbory na izrael.vetsina vojaku i zalozniku - civilistu byla doma nebo na dovolene,utok se podarilo orazit jen s obrosvskymi obetmi - jednu chvili to vypadalo s izraelem tak blede ze ministerska predsedkyne golda meirova dala zelenou planu "jericho" a na pristavaci plose jisteho vojenskeho letiste se objevil tucet pum nezvykleho vzhledu.ty byly urceny bombardovani hlavnich mest okolnich arabskych statu hlavne kahiry a damasku.nastesti k jejich pouziti nedoslo....
05. 03. 2012 | 12:25

kokoshka napsal(a):

Michal Macek:
A kdyby Zlatka rozhodla pouzit a-bomby proti SSSRyji a Bibiptu kam myslite ze by vitr pak odvanul jaderny odpad a radionuklidy?
05. 03. 2012 | 12:28

D. napsal(a):

Sladký
Sou klidnej, jejich druh jistě nevyhyne. To dřív budou na Marsu ty základny. Ti agresivní primitivové na nich útočej shůry nebo ze strany?
05. 03. 2012 | 12:34

Michal Macek napsal(a):

kokoska:

nevim asi podle vetru ne?
05. 03. 2012 | 12:43

český maloměšťák napsal(a):

http://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Afghanistan_Pipeline
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Pakistan%E2%80%93India_gas_pipeline

http://blogs.aljazeera.com/asia/2012/03/01/pakistan-and-iran-pipelines-or-pipe-dreams

Dále zde jsou zájmy Číny v Centrální Asii, fenomen SCO - kteroužto organizaci coby vahadlo na místní geopolitické lavičce se snaží střídavě používat jak Čína, tak Rusko.

Báchorky o raketách s jadernými hlavicemi jsou dobrá pro děcka, respektive daňové poplatníky, kteří - jak známo z historie, financují válečné konflikty, na kterých nemají vůbec žádný zájem.

Íránský režim je stabilní - na rozdíl od loutkových vlád Afghanistánu a Pakistánu. Pakistán jadernou bombu má.
USA potřebují levnou ropu, ne drahé válečné konflikty....Čínu to už přestává bavit - aby je spolufinancovala /vývoj USD rezerv - pokles čínské expozice do US bondů z 65 % na 54 tj. desetileté minimum/.

Pro Obamu je tak daleko důležitější prosadit nový zákon o federální korporátní dani než se angažovat ve věci izraelských trampot.

Mimochodem - víte o tom, že snad jedinou zemí na světě, kde má vojenskou základnu jak Rusko, tak USA - je Kyrgysztán ?

http://www.denik.cz/ze_sveta/zakladna-usa-prinesla-kyrgyzstanu-miliardy-dolaru.html

P.S. Doba, kdy bude Izrael hozen přes palubu se blíží. A rozhoduje s o tom v konstrukčních dílnách, na vědeckých pracovištích a v kancelářích investorů. Všech těch, co pracují na snížení závislosti USA na ropě.
Potažmo v Číně a Indii.
Izrael ztrácí svůj význam jak strategický tak vojenský.
Na politbyro ÚV KSČ / Číny/ je prostě krátký.

Írán chce jen obchodovat a budovat energetickou nezávislost. Chová se tedy jako USA pod Obamou.
Nechápu jeden racionální důvod, proč by měly tyto země proti sobě vést válku.
Ale je to jen subjektivní pohled na věc.
Ostatně jako každý pohled....
05. 03. 2012 | 12:44

Sladký napsal(a):

Z jiného soudku.Máme rovnoprávnost.Přesto si nikdo nemůže nevšimnout,že drtivá většina diskutujících jsou muži.Jak je to možné? Kdo za to může? Pane Stejskale,odpusťte si tu hrubou sexistickou cenzuru! MUSí to zde přece být přinejmenším fifty- fifty.Do riti s diskriminací!
Pak se divíme, jak málo žen je v Parlamentu.Jak by mohly být, když jsou cenzurovány i zde na diskusi pod blogy.HANBA!
05. 03. 2012 | 12:48

Občan napsal(a):

Děvče,

Vy jste fakt srandistka. A zjevně máte lidi kolem sebe za úplné pitomce.

Obamovi by byl Írán srdečně ukradený, kdyby...
Kdyby vládl USA president společně s vládou a parlamentem.
Jenže USA ve skutečnosti vládne AIPAC a tak se bude válčit.

Už máte vyleštěné kanady a sbalený pingl? IDF volá!
05. 03. 2012 | 12:50

Sladký napsal(a):

Většina středoškoláků je dnes ženského pohlaví, na gymnaziích mají dívky výraznou převahu.Výraznou většinu mají i na humanitních oborech vysokých škol.Jak je možné, že se to neprojevuje NIKDE NA ŽÁDNÝCH DISKUSÍCH?!
05. 03. 2012 | 12:51

kokoshka napsal(a):

Michal Macek:
Špatna odpoved.Dobre pro Isrell ze jste nebyl na misre Goldy.
05. 03. 2012 | 12:57

kokoshka napsal(a):

Sladky:
Tak,pryč s diskriminaci.Zadne darky,zadne MDŽ,zeny do uhelnych dolu,ponorek,jadernych elektraren,do prvni linii na fronte...!Tak zvitezime!
05. 03. 2012 | 13:01

jozka napsal(a):

MM:

Nikdo vam vase fanouskovstvi neubira, jen neni potreba si vymyslet. Pak se dostavate do spolecnosti takovych figur, jako byl Jasanek.
05. 03. 2012 | 13:02

zoufalá manželka napsal(a):

Sladký

ženy musí na chlapy prát a uklízet za ně, jinak by byly odsouzeny k žití ve špíně. Jsou tedy zasaženy spoustou balastu, na který musí pořád myslet. To jim brání býti filosofkami, neb je muži zavalili tolika přizemními věcmi, které jim brání dovolit své mysli rozlet.
Např. již nyní v polovině pracovní doby musí přemýšlet o trase své cesty domů, aby tato trasa výhodně kombinivala rozmístění obchodů a institucí, které ještě před příchodem domů nutno navštívit a aby na nic nezapomněla, neb zapomenout koupit rohlíky nebo sůl, to je v očích muže to největší ženské provinění, za které musí žena trpět víc, než za dědičný hřích.
To se to potom blbě filosofuje u netu o Židech nebo barevných.
05. 03. 2012 | 13:02

D. napsal(a):

Sladký
A s kým by to pohlaví jako mělo dišputovat? S vámi?
Jste legrační...
05. 03. 2012 | 13:09

zoufalá manželka napsal(a):

ale fakt, je daleko méně filozofek, než filozofů.
05. 03. 2012 | 13:14

Michal Macek napsal(a):

jozka

jak sem koupil tak prodavam :D
05. 03. 2012 | 13:24

jozka napsal(a):

MM:

Tak si dejte bacha, kde nakupujete. Vic prouzku neznamena vic Adidas.
05. 03. 2012 | 13:29

Sladký napsal(a):

D-Dík za stálou pozornost, jsem vám velmi vděčný..Pokračujte, děláte mi radost.Fakt.Na vašich názorech mi děsně noc záleží.
05. 03. 2012 | 13:33

Ládik!!! napsal(a):

Myslím, že už zbývá jen vymyslet příhodný název pro nastávající operaci. Desert storm3 to nebude, sázím na Thunderous roar.
05. 03. 2012 | 13:37

Sladký napsal(a):

Moc, ne noc. Vysvětlivka není určena vám, vy nepochybně víte, co je to překlep,ale hloupým,primitivním levičákům, kteří nechápou,že n je vedle m a že se dá psát aniž by člověk koukal na klávesnici.Vydržte,D a pište dál své skvělé kritické připomínky, jsou nedocenitelné.Strašně se těším až napíšete nějakou vlastní myšlenku, to bude bomba.
05. 03. 2012 | 13:38

Miky napsal(a):

"Určitě" si Obama u Izraelců pomohl,to hklavně když se zveřejnili fotky kde se prezentuje v muslimáckém ohozu při kecech s muftým-fuj !
05. 03. 2012 | 13:38

Asfalt napsal(a):

61% Izraelců podporuje útok na Irán, z toho 19% by útočilo bez podpory USA a 42% jen s podporou USA. 29% si myslí, že válka bude trvat měsíce, 22% odhaduje trvání války na roky.
http://www.youtube.com/watch?v=zwSwdancQJE&list=UUczrL-2b-gYK3l4yDld4XlQ&index=4&feature=plcp

Doporučuji rozhovor s bývalým generálním prokurátorem USA:
http://rt.com/news/obama-iran-syria-assad-599/

P.S.:
Libyjci už rozbíjejí pomníky svých "osvoboditelů":
http://rt.com/news/cemetery-libya-graves-desecrate-791/
05. 03. 2012 | 13:40

D. napsal(a):

Sladký
Nápodobně.
05. 03. 2012 | 13:40

Sladký napsal(a):

Ladíku, sorry.Považoval jsem tě za jednoho z nej ichtylů na diskusích,ale hrubě jsem se mýlil.Ty jsi prostě samorost,žádný blbec.
05. 03. 2012 | 13:41

Burbank napsal(a):

Já myslím, že je to dobře, že ten Írán vybombardujou a že - řečeno s Boratem - americký prezident a izraelský premiér budou společně pít krev íránských dětí. Mám už Íránu po krk, té jeho věčné roztahovačnosti a snahy o kulturní hegemonii, už mě štve pořád čučet na íránské seriály v televizi, žrát jenom íránské jídlo a v jednom kuse poslouchat íránskou hudbu. Mluva mladých prostých Čechů je už tak prošpikována přejímkami z perštiny, že ba jim jejich dědové už ani nerozuměli.
A co ten imbecilní bankovní systém založený na neexistujících penězích, co jsme od nich přejali, a korupci, a pornografii, pokřivený vztah k přírodním zdrojům... ne, Írán je skutečnou hrozbou a je třeba proti němu bojovat všemi prostředky.
05. 03. 2012 | 13:41

TomášL napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,

neuvažoval jste oslovit prof.Halíka a umožnit mu na zdejších stránkách blog?
05. 03. 2012 | 13:41

prak napsal(a):

Sladký- jste tvrdý antisemita. Neznásilnila vaši matku ustupující SS jednotka?
05. 03. 2012 | 13:41

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
tebe bych postavil do první linie a dal ti na samopal prapor s nápisem Friendly help.
05. 03. 2012 | 13:43

Sladký napsal(a):

D.Bravo.To je rozhodnutí skutečného chlapa.Tak se snažte, zatím jsem zde žádný váš názor na to co se děje neviděl.
05. 03. 2012 | 13:44

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
mezi náma - nemáš náhodou maniodepresivní psychozu? Dnes jsi evidentně v manické epizodě, dej si nějaká antimaniaka nebo běž zařizovat stavební povolení.
05. 03. 2012 | 13:50

Sladký napsal(a):

Prak.?? Jak jste dospěl k tomu (pitomému) názoru? Vážně nechápu.Proto, že jsem citoval Bibli? Nebudu pokračoivat v intencích vašeho příspěvku a nebudu se ptát,jaké/které hovado znásilnilo vaši matku.

Ladík- ty naštěstí můžš stavět do pozoru nanejvýš svůj penis.A to ti ještě silně fandím,protože jestli ho máš,určitě ho staví někdo jiná,než ty.:o)))
05. 03. 2012 | 13:50

Tydýt napsal(a):

Burbanku, tak na ty íránské filmy nečumte a to íránské žrádlo nežerte. Zajděte se Sladkým do KFC, bude vám líp, dáte si kuřátko, hranolky, zalejete to kolou. Můžete.
05. 03. 2012 | 13:54

Sladký napsal(a):

Maniodepresivní psychoza? Fakt Ládíku? Tak dalekosáhlé závěry jsi vyvodil z toho, že jsem tě pochválil? Myslíš si,že pochválit tě může jen blázen? Nejsi daleko od pravdy.Gratuluji.
05. 03. 2012 | 13:54

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
zavolej inhed 155 nebo 112, nahlas souřadnice a vyběhni před dům. Dostaneš injekci.
05. 03. 2012 | 13:57

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
ale ne z okna, musíš do telefonu.
05. 03. 2012 | 13:59

Sladký napsal(a):

Ladík- osobní zkušenost je k nezaplacení.Je jasné,že přesně víš o co jde.:o))
05. 03. 2012 | 14:03

Burbank napsal(a):

Jste velkodušný, Tydýte. Díky za nabídku, ale myslím, že jste neprokoukl mou odvážnou perzifláž. To byste KFC a colu nevydával za symbol svobody.
Jděte do ... KFC sám.
05. 03. 2012 | 14:06

Sladký napsal(a):

Každému,kdo příjde na tyto diskuse a má IQ vyšší než 1OO musí být jasné, že řeči o inteligentních voličích pravice a hloupých voličích levice nejsou ničím jiným, než pripagandistickým žvástem, nechci-li rovnou říci lží.
05. 03. 2012 | 14:06

kokoshka napsal(a):

Burbank:
Tak doporucim Vam činskou nebo vietnamskou restošku,zacinajte zvykat,za 20 let budete tady v Europe jako doma.
05. 03. 2012 | 14:10

Sladký napsal(a):

Tydýt-volbou nicku jste evidentně vyčerpal veškerý svůj inteligenční potenciál.
05. 03. 2012 | 14:10

neo napsal(a):

Sladký:

tys toho důkazem. Jeden inteligentní příspěvek za druhým
05. 03. 2012 | 14:12

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
spláchni po sobě a běž už dělat, den daňové svobody máš v nedohlednu.
05. 03. 2012 | 14:13

kokoshka napsal(a):

Sladky:
A genderni feministi jako Vy voli pravici nebo levici?
05. 03. 2012 | 14:16

M. Punčochář napsal(a):

Už dlouho jsem se tak nezasmál jako při diskusi k tomuto příspěvku.
05. 03. 2012 | 14:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane TomášL,

s panem profesorem Halíkem jsem o blogu zde několikrát mluvil. Vždy to byla zajímavá debata, ale myslím, že sem psát nebude. Popravdě řečeno se ani nedivím. Vlastně se nedivím nikomu, kdo se nechce vystavovat anonymním plivancům či si pod textem, jehož napsání vyžaduje nějaké znalosti a dá i nějakou práci, číst dětinské slovní přestřelky dvou či více čtenářů, kterým o napsané vlastně ani moc nejde. Chodí se sem spíš vydovádět.

Oslovil jsem už bezmála dvě tisícovky lidí, o nichž si myslím, že buď mají co říct či je v zájmu společnosti, aby mezi nimi a ní existovala oboustranná zpětná vazba. Velmi zhruba řečeno, pustí se do toho tak každý desátý. Je to škoda, jsem přesvědčen, že tato společnost kultivovaný veřejný diskurs potřebuje ze všeho nejvíce. Ale chápu, že ne každý... ale to už jsem psal výše.

Libor Stejskal
05. 03. 2012 | 14:27

Kanalnik napsal(a):

"V době začínající předvolební prezidentské kampaně, kdy se republikánští kandidáti předhánějí v tom, kdo se ostřeji proti Íránu vyjádří"

ne tak docela, treba Ron Paul nikoliv, ten utok na Iran v soucasnosti nepodporuje a je pro zcela jiny pristup v zahranicni politice USA

v soucasnosti se bubnuje na bubny, ale jaksi k tomu nejsou velmi dobre objektivni duvody, spise emoce a plno slov
05. 03. 2012 | 14:33

on. napsal(a):

Iran je stredoveka zeme. To ze maji fungujici nemocnice, MHD a podobne vymozenosti jsou jen kulisy pro ohromeni turistu.
05. 03. 2012 | 14:34

on. napsal(a):

Sladký
pry existuje vyzkum, kterz rika presny opak (tj. volici pravice jsou mene inteligentni), ale pravda, je z kanady, ci odkud
05. 03. 2012 | 14:37

D. napsal(a):

Sladkému v odpověď na jeho smazaný výštěk:
Miliony!
05. 03. 2012 | 14:38

TomášL napsal(a):

Děkujin za odpověď, pane Stejskale.

Škoda...
05. 03. 2012 | 14:40

Ládik!!! napsal(a):

Pane Stejskale,
omlouvám se (zase), ale jsem na sladké, někdy nemůžu odolat. Dnes končím.
05. 03. 2012 | 14:49

stejskal napsal(a):

A jen na okraj: pokusil jsem se panu Sladkému zablokovat přístup na tyto stránky. Přeci jen ta koncentrace příspěvků obsahujících označení druhých jako "kripl", "sračka", "debil" a "idiot" byla za uplynulou cca. hodinu pod vícero blogy vyšší, než jsem na těchto stránkách ochoten akceptovat.

Podobně jsem ocenil před pár dny i vstupy pana ghándího.

Je tedy možné, že se zde teď nějakou dobu nebudou vyskytovat (tak jako například minulý týden pan voroshilov. S ním jsme se ale už dohodli, že to zkusí bez těch hrubých urážek a nadávek). Pokud zmiňovaný "ban" působí dotyčným nějaké potíže, je možné se na mne obrátit mailem (jsem vždy přístupný korektní dohodě).

Přeji všem zajímavou a pokud možno slušně vedenou výměnu názorů.

Libor Stejskal
05. 03. 2012 | 15:22

aga napsal(a):

Vzduchem lítají zatím naštěstí jen virtuálně jaderné zbraně použité preventivně a humanitárně proti Iránu v zájmu bezpečnosti nebohého bezmocného Izraele, a pro milostivou slečnu autorku je to jen taková "Obamova patálie". No co se divím, její nehet má větší cenu než celá iránská populace...
05. 03. 2012 | 15:31

Tydýt napsal(a):

Naštěstí není ten nebohý Izrael bezmocný, jak snad ani nedoufáte. To jen po vzoru všemožných antisemitů a panislamistů šermujete pěstičkama... nikdo taky neohrožuje "celou íránskou populaci", leda její vlastní vláda. A o tom, zda Izrael přistoupí na vojenskou konfrontaci s íránským režimem nerozhodne ani tolik podpora pana Obamy jako spíš poznaný nepřijatelný stupeň íránské připravenosti přestat jen šermovat pěstičkama.
05. 03. 2012 | 16:04

Staěek napsal(a):

K a t a s t r o f a !!!!! Probuďte se a přestaňte strašit, hrozit, zbrojit . Odzbrojujte politici světa. Kdo začne válku, ten bude vinen a taky nenáviděn. Izraelci změňte politiku a jednejte s případnými ústupky. Raději ustoupit, jen aby se nerozpoutala válka !!!!!!!
05. 03. 2012 | 17:52

ld napsal(a):

stejskale,

jste jen obyčejný pokrytec a lhář. Na měření máte několik metrů, které mají samozřejmě do objektivity daleko. Když jste tady nadšeně psal, že vám se klidně nadávat může, a já vám v tom prozradil, že jste blb, zabanoval jste mě. Takhle jedná jen ublížený fagan. Ale, říkám si, jste slaboch, poplatný žvanil, a hodil to za hlavu.

Ovšem co lze stěží ponechat jen tak, jste předvedl zde: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/miloslav-lubas.php?itemid=15785, čas příspěvku 0.44 hod.dne 4.3., cituju "Id ty babooni pico, rekni kde bydlis prijedu ti rozkopat cunu. " Moc horších, nesmazaných replik jsem zde nečetl.Takže, Stejkale, bezevšeho rozdávejte moudra, kodexujte, jen se při tom nedívejte do zrcadla-poblil byste se. To v lepším případě.

A na samý závěr, strčte si to tady do střeva!
05. 03. 2012 | 18:33

anti-stejskal napsal(a):

Stejskal to má složité, je nesmírně časově a psychicky náročné být zde editorem, nerozumím diskutujícím kterým je dán veřejný a navíc téměř anonymní prostor k diskuzi a stále se jim něco nezdá.

Bylo by záhodno jej ocenit a nekomplikovat mu jeho nesnadnou práci, pokud ovšem neprahnete po nějaké registraci např ve stylu Novinek.cz
05. 03. 2012 | 18:46

sam,a napsal(a):

Dokud někdo neshodí bombu na hnízdo amerických jestřábů ,pentagon tak oni ti opeřenci si nedají pokoj ! Máme dost těch jejich válečných a akčních filmů ! Je to sama krev a kopance ! Je to holt amíkovská mentalita ! Už ta jejich produkce "kultury" sama o sobě ukazuje co jsou zač ! Dl.
05. 03. 2012 | 19:23

hovorka11 napsal(a):

Obama:
"spojenectví s Izraelem je pevné jako skála".

Je vidět, že teroristické útoky, vyhánění obyvatel, rasismus, koncentrační tábory a pod., je- li v zájmu velmoci, tak posilují vzájemné přátelství ve společném cíli- ovládat území někoho jiného a těžit z něj i za cenu likvidace bránících se obyvatel.
Dnes Íránu nestačí tvrdit, že nemá jaderný program a nechat kontrolovat svá pracoviště, on musí !!! dokazovat !!!, že nevyrábí jadernou pumu, nestačí, že se nic neobjevilo jako v Íráku. Je to stejná úděsná demegogie, jako dokazovaní, že jsem nespáchal vraždu na druhém konci města. Nedá se to vyvrátit, protože lze vždy argumenty zpochybnit.
Takové taktiky používal Hitler ve svých začátcích při obsazování ČR, Polska, genocidě proti židům. Vždy se postupovalo stejně- nevyvratitelným nařknutím bez doložitelných důkazů.
05. 03. 2012 | 20:52

Tydýt napsal(a):

Mluvit o tom, že území Izraele není územím Izraele, může jen člověk ducha velice mdlého, neznalý vývoje situace v oblasti během posledních šedesáti let. Míchat tento problém dohromady s íránskou neochotou plně zpřístupnit své pokusy a dokázat (tím), že jejich úsilí směřuje výhradně k mírovému využití jaderné energie, pak věc jen podtrhuje. A ještě do toho, Hovorko, namícháte Hitlera. Holokaust se netýkal ani tolik židů, jako Židů.

Tady nejde o nařčení bez doložitelných důkazů, tady jde, stejně jako v případě Iráku, o požadavek otevřené spolupráce a kontroly. A jestli se to Íránu nelíbí, tak má jednoduše velký problém.
05. 03. 2012 | 21:40

hovorka11 napsal(a):

Území Izraele může být pouze takové, které bylo uznáno při jeho vzniku- nic navíc. Jestli se teolerují tzv. "územní zisky", tak pak nelze kritizovat ty, kteří je chtějí vrátit stejnou silou, jako jim byly ukradeny.
Írán by měl stejně jako Izrael ignorovat mezinárodní úmluvy o jaderném programu a odstoupit od něho, protože se ukázalo, že jediný účel umělého vytváření "íránské hrozby" je podstata, že by mohlo dojít k rovnováze sil a Izrael by ztratil možnost rozšiřovat říši a vraždit bezbranné starousedlíky. USA by ztratila vojensko nadvládu nad ropnými poli a islamismus by ztratil teroristickou agresivitu kterou okopíroval dle vzoru Izraele při záboru nových území.
Pokud vím, tak si Írán stěžoval na jaderný válečný nekontrolovaný program u OSN. OSN však sídlí v USA, takže je pod kontolou a tlakem největšího přispěvovatele USA. Je to taková loutková organizace sloužící USA s Izraelem a jejich spojencům z nejhorších islamistických despocií, vůči kterým je Sýrie a Írán výrazně demokratičtější.
Doložit se to může zavedením islamistického režimu v Líbyi, kde se proti rozhodnutí rezoluci OSN o bezletovém prostoru bombardovalo. Byla to genocida pro službu islamistům, kteří zatím nechávají 5 až 6 000 západních vojáků hlídat směr ropy bez útoku na ně. Líbye je totálně rozkradená. USA se snaží islamisty protlačit nejen přes Kosovo, ale i přes Rusko do Evropy. Oni z nich strach nemají- vzájemná družba islamistů s USA a jejich vazelem NATO je mnohaúčelová.
05. 03. 2012 | 22:31

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

paní hlavní analytičko,

nepodceňuju popisovanou situaci, ale:

pro koho je Vaše analýza dobrá? možná zde pro pár lidí, kteří tomu buď trochu rozumí, nebo se o to zajímají.

Takže je namístě otázka:
co na tuto analýzu a popisovanou situaci, ze které může přes noc vzniknout velmi nebezpečný válečný konflikt, vláda? jaké má stanovisko premiér? jaké prezident?

Odpovím si sám: vláda nic, zabývá se soudem s Bártou, premiér nemá čas, dře jako kůň s panem Cameronem, prezident bude mluvit, až bude jasné, co z toho může vydojit. A všichni mají stažené zadky, jestli Bárta nebude odsouzený. Protože pak začnou vyplouvat na světlo Boží špinavosti...

Prostě všichni pracují ve prospěch vlasti.
Válka v Iránu ??? to není naše věc :-(
05. 03. 2012 | 22:39

Občan napsal(a):

Vono totiž vo ten Írán nakonec ani tak nejde.
Vono totiž jde HLAVNĚ o nedávno objevená VELKÁ naleziště zemního plynu ve Středozemním moři - zejména kolem Kypru.
A Izrael si na ně HODNĚ brousí zuby.
A Kypr se, kupodivu, dost brání, protože se nalézají v JEHO územních vodách.
Takže asi takňák...
06. 03. 2012 | 00:01

bella ciao napsal(a):

Paní Kalhousová

Podle vás je Bibiho politika ta jediná správná. A fakt, že černoušek jako správná loutka musí poklonkovat chvíli tu, chvíli támhle je podle vás pozitivním projevem správné politiky USA.

Zcela ze své konstrukce paralelního světa vyhovujícího Netanjahuově a Barakově šílené touze přivolat armageddon vynecháváte fakt, že americké tajné služby a Pentagon tu válku nechtějí. Vědí proč, protože myslí a nejsou kašpárci na niti.

A zapomínáte, že Bibi musel nejdřív odstranit dva šéfy tajných služeb a šéfa generálního štábu, aby své náměsíčné vize mohl dokopat na pokraj realizace.
Vaše ruce budou od krve úplně stejně jako jeho.
06. 03. 2012 | 01:39

Jan Vaculík napsal(a):

Hodně tady zaznívá naivní údiv, co že svět proti Iránu může mít.
Do absurdna to dotáhl např Burbank (13:41).
Ale všem těmto myslitelům jaksi unikl Iránem deklarovaný cíl vymazat stát Izrael z mapy světa.
A s tím přímo souvisí i naše otázka: Chceme my, evropané, aby v tamtěch muslimských končinách existoval stát Izrael?
Já ano, a vidím v tom cosi jako akt dějinné spravedlnosti. A myslím, že nejsem sám.
A všechno ostatní z toho pak už jen vyplývá.
06. 03. 2012 | 02:04

Monster Headphones read it napsal(a):

Well done guys! really helpful!
links:www.monsterheadphonesdre.com
06. 03. 2012 | 02:59

charles napsal(a):

trapný nepane vaculíku.baví vás to si tady vymýšlet a nebo jste zato placen?napište to rovnou.Pane Sladký ja svámi souhlasím skoro ve všem,bohužel lidé ja je macek,vaculík a spol těch jakoze lidí tady, nemají bunky ani na zakladní ukony,je to smutné a je mi z toho do pláče!slečna kalhousova je za ty keci dobre placena:-(
06. 03. 2012 | 05:34

charles napsal(a):

aha,takže pane Stejskale prosím nechodte kolem horké kaše a rovnou demokraticky zablokujte vsechny !!! takovouhle vymluvu od vas jsem necekal.nechcete to tady radeji rovnou zabalit a bez zbytecnejch vytacek?prominte mi jsem rozhorcen:-(
06. 03. 2012 | 05:46

charles napsal(a):

je velmi zajímavé,že snadno ověřitelné lži vám pane Stejskale nevadí,hlavně nepoužít jadrnějšího slovíčka :to jsme to dopracovali.....
06. 03. 2012 | 05:53

jozka napsal(a):

Uf... uz jsem se bal ze tady nikdo nevytahne tu stokrat vyvracenu pohadku o vymazavami Izraele Iranem, takze Jane Vaculiku, diky!
06. 03. 2012 | 06:35

JARLE HALSNES napsal(a):

Pochybné vlády podivných zemí by neměly disponovat jadernými zbraněmi a proto by měl civilizovaný svět učinit opatření v tomto smyslu. Bohužel to znamená bombardovat USA...
06. 03. 2012 | 07:12

Michal Macek napsal(a):

stejskal

dobry den,neda mi to a musim reagovat na

"...číst dětinské slovní přestřelky dvou či více čtenářů, kterým o napsané vlastně ani moc nejde..."

nebudeme si nic nalhavat,ale pokud sou pod blogem v diskusi 2 nebo 3 lide co se jak pisete detinsky hadaji tak je problem podle meho v tom ze tam nesjou dlasi desitky diskutujicich kteri by se bavili vice k tematu.jestli je to chyba naseho naroda ktery nema zajem diskutovat pod temito blogy ci chyba autora ktery nedokaze napsat zajimavy blog a nebyt nudny,ktery nedokaze diskutujici na svuj blog prilakat to uz necham na vasem posouzeni....kdyby pod tim blogem diskutovalo 50 lidi tak se tam 2 nebo 3 co se hadaji ztrati ale pokud sou tam jen oni 2 tak je to spis problem autora ktery by mel byt rad ze tam ma aspon nekoho....
06. 03. 2012 | 07:53

minatomirai napsal(a):

Autorko, Bibi zná velice dobře pozici amerického presidenta ohledně Iránu. Obamu na svoji stranu nedostane, to je evidentní z prohlášení, ve kterém Obama sdělil, že jak on, tak izraelský premimér mají snahu o diplomatické řešení, čímž Bibiho vyšachoval. Ten nicméně nelenil a okamžitě se obrátil na AIPAC v přednášce, během které se odvolávaů na dopis světového židovského kongresu z roku 1944, ve kterém žádali bombardování Osvětimi. Dá se předpokládat, že se jedná o falsifikát, i když byly vyvinuty snahy bombardovat ne přímo koncentrační tábory, ale železnice vedoucí k nim, zejména po odsunu 400 000 ma´darských židů, kteří do té doby žili relativně v bezpečí budapeštského gheta. Izral, Bibi zejména, ale nejenom on, opět sáhne k této tragédii, a začne s nátlakem. Svět, a Američané zejména, jsou však touto opakující se taktikou unaveni. Nicméně na Bibiho přednášce seděla polovina členů amerického kongresu, což je spíše pravidlem, neboť AIPAC je bezesporu nejmocnější americká lobby a poctivě sleduje činnost senátorů i kongresmanů. A dělá si záznam.
06. 03. 2012 | 08:13

hoivorka11 napsal(a):

Jan Vaculík:
Nic jste nepochopil, nebo záměrně blafujete.
Každý stát má určené hranice. Izrael tyto hranice nemá. Ty, které mu byly určeny nerespektuje. Tzn. teoreticky by se mohl rozšířit i k nám a mohly by jsme být považováni za "spravované území" jak za okupace.
Tento absurdní stav je možný pouze činností USA, která stojí za Izraelem na věčné časy a nikdy jinak.
Vymazání Izraele z mapy pak bylo evidentně myšleno jako správné určení hranic v rámci uznání OSN. Je trapné, jak se to otočilo pro zábor míst zabraných nad rámec uznaných hranic z OSN.
06. 03. 2012 | 08:14

Tydýt napsal(a):

Hovorko, vy rozumbrado, zkuste si něco přečíst o důvodech a průběhu arabsko-izraelských válek... zkuste třeba hnedle tu první. Arabové pláčou nad rozlitým mlíkem.

"Evidentně myšleno"... vy jste veselá kopa, Hovorko. Dosud jsem nepřišel na to, proč lidé jako vy nedokáží ocenit odvahu Izraele, státu, který od svého vzniku čelí existenčním hrozbám, a který si svou existenci uhájil na bitevním poli víckrát, než dokolika umíte počítat. Nějak se mi nechce věřit, že to je pro primitivní antisemitismus. Ale asi to tak bude. Co kdy pro Izrael udělala slavná OSN? Nevšiml jsem si, že by byla přiměla v květnu 48 Araby neútočit či se stáhnout. Ten váš "zábor míst zabraných nad rámec" nastal jednoduše proto, že nové hranice bylo možné lépe hájit.
06. 03. 2012 | 10:17

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane ld,

omlouvám se, dostal jsem se k PC až od včerejšího podvečera až nyní.

Jestli je to, co zde citujete, nejhorší, co jste zde četl, tak to je skutečně slaboučké. Nejen že jsem zde narazil na daleko horší věci, které tu už nejsou, ale jsem si naprosto jist, že jich v těch více než patnácti tisíci debatách (a řádově stovkách tisíc příspěvcích) spousty zůstalo, zůstává a zůstane.

Vás jsem nezabanovakl proto, že jste napsal, že jsem "blbec". V replice jsem s tím vyjádřil souhlas (dá se to dohledat) a kdybyste při tom nadávání zůstal jen u mě, neměl bych s tím problém. Vami do té doby používanou IP jsem zablokoval proto, že jste dál sprostě nadával ostatním (což je zde narozdíl od nadávek adresovaných mně zapovězeno viz http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=753, na konci blogu)

To samé platí i pro všechny ostatní (nadávat se zde nebude, sprostoty mažu vždy, kydž a ně při namátkovém čtení narazím).

Toto mé vysvětlení berte prosím jako další z mnoha, které jsem Vám adresoval (anebo jej berte, jak chcete). Je určeno nejen Vám, ale všem, kdo si chodí na tyto stránky povídat, a zavazují se tím dodržovat jistá pravidla (viz záhlaví každé debaty).

Jinými slovy: o mně nejde, mně si nadávejte, jak se Vám zlíbí, ale tyto stránky se pokusím aspoň ještě nějakou dobu udržet v takové podobě, aby si sem mohli chodit vyměňovat názory lidé, kteří o to stojí (a to i navdory lidem, kteří princip otevřeného diskusního prostoru a toho, co účast v něm od nich samotných vyžaduje, nepochopili). Prostředky, možnosti (zejména časové), schopnosti (a asi i intelekt) mám sice omezené, nicméně to na věci nic nemění.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 10:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Macku,

myslím, že to bude ještě složitější. Za ta léta mám pocit, že velmi záleží, jak se ta debata rozjede. Pokud se třeba v úvodu setkají pánové Sladký a Kuchař, Ghándí a Expert, je zpravidla rozhodnuto. Málokdo z těch, kdo mají k tématu co říci, se chtějí k něčemu takovému přidat. Blog má prostě smůlu.

Nicméně těch faktorů tam hraje roli mnohem mnohem více. Jiná situace třeba nastává, když se někde do toho (do sebe) pustí (teď už se to ale skoro neděje) třeba pánové vlk a pocestný. Používají stejně silné výrazy, někdy silnější, ale protože mají oba velmi dobré analytické schopnosti, obrovské znalosti, zkušenosti i erudici, ihned se debata rozdělí do lítého boje mezi dvěma tábory. A člověk, který se necítí (nechce být) příslušníkem ani jednoho, se opět většinou nezapojí. A pak třeba pánové Pepa Řepa versus Béda. Zase trochu jinak, ale výsledek hodně podobný. Takto by se dalo pokračovat hodně dlouho... (a to nemluvím o tom, že někdy se ty antipody i spojí proti někomu jinému ;-)

Samozřejmě že důležitý je i blog samotný. Jenže se někdy dost těžko posuzuje, který je lepší a který horší (a vždy je to zcela subjektivní). Někteří píší vyloženě provokativní texty, s nimiž se jedni ztotožní a jiní je zcela odmítnou (a opět jsou v debatě dva tábory). Jiní se snaží o pokud možno objektivnější analýzy, a to je pak pro mnohé poněkud nezáživné (nebo jejich téma netáhne tolik lidí. Přeci jen proti něčemu tak důležitému jako jsou "chilské pero" či "botičky od diora" nemá moc témat šanci ;-)

Je toho myslím opravdu hodně, co ovlivňuje, jak bude debata pod blogem vypadat a o čem bude. A musím říct, že mne nepřestááv bavit toto sledovat. Asi úplně nejvíc z toho vše, co zde dělám.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 10:47

hovorka11 napsal(a):

Tydýt:
Nepleťte sem slova "antisemitismus" a případně "popírač holocaustu".
Na tragédiích si izraelci postavili demagogii, že pouze oni jsou židé, pouze oni jsou semité a pouze oni jako potomci po zvěrstvech mohou zabít pro své účely koho chtějí.
To už tady bylo v jiné formě.
Izraelci měli strašně možností přetnout tu vzájemnou nenávist. Bohužel z ní žijí při obsazování nových území a vyhánění tamních obyvatel. Jakékoliv spojitosti s araby je absurdní nesmysl. Zabírají jednotlivým rodinám, lidem kteří nejsou státem.
Bohužel potvrzujete, absurdní zkratkovitost kterou je směšována válka "za horama" s krádeží a vyhnáním souseda.
Paradoxní je, že ti vyhnaní můžou mít k původním židům daleko blíže, než např. ekonomičtí uprchlíci z Ruska kterým byl slíben nový život na "nové půdě". To bylo hrozné svinstvo plánovat zabírání a lákat na to ty, kteří jsou politicky "korektní" a Izraelem rasově vyselektovaní.
06. 03. 2012 | 12:34

hovorka11 napsal(a):

Izrael má evidentně chuť válčit. Moc dobře ví, že když bude potřebovat, tak Obama bude muset Netanyahovi čistit boty, kdy se mu zlíbí. Dříve bych nevěřil, že Izrael a židé řídí nejenom finance, ale i Ameriku. Dnes to je potvrzeno.
-----------------------------------
Během napjaté schůzky v Bílém domě reagoval izraelský premiér na Obamův požadavek, aby přestal s "nedisciplinovaným hovorem o válce" tím, že židovský stát má "právo na obranu".

V projevu před Americko-izraelským výborem pro veřejné záležitosti o několik hodin později zpochybnil Netanyahu premisu americké politiky, že totiž Írán dosud neučinil rozhodnutí začít vyvíjet jadernou zbraň.
06. 03. 2012 | 13:49

Petr_F napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):05. 03. 2012 | 12:44
Mimochodem - víte o tom, že snad jedinou zemí na světě, kde má vojenskou základnu jak Rusko, tak USA - je Kyrgysztán ?
------------ Jo, a víte, že Kyrgysztán vyhazuje jak Rusy tak USA?

Kyrgyzstan President Insists On Summer 2014 Deadline To Close U.S. Military Base
http://www.rttnews.com/1823850/kyrgyzstan-president-insists-on-summer-2014-deadline-to-close-u-s-military-base.aspx?type=gn&Node=B1

No Need For Russian Air Base Says New Kyrgyz President
http://en.ria.ru/mlitary_news/20120227/171554590.html

a Ramsey Clark: An American Traitor is a bad source of anything. I mezi právníky
je to ukázka bezcharakterního človéka. LBJ ho jmenoval ne pro nějaké zásluhy - byl to jen špinavý deal:
4 Mar 2003 ... Ramsey Clark, a former attorney general under President Lyndon Baines
Johnson, seems to fit the definition of having committed treasonous ...
archive.newsmax.com/archives/articles/2003/3/4/132313.shtml
06. 03. 2012 | 14:32

Petr_F napsal(a):

naivní dotaz napsal(a):
a proč USA jaderné zbraně mít může a Teherán ne?
A proč je může mít Čína Pákistán a Rusko?
05. 03. 2012 | 11:44

Teherán podepsal NPT - smlouvu v níž se zavázal že nebude vyvíjet jaderné zbraně,
výměnou za pomoc s mírovým využitím. Púvodní pětka a Israel a Pakistán a Indie to nepodepsali. Ovšem není žádný důkaz, že by Irán tu smlouvu porušil. Obohacuje na 7 až 20% a to se hodí jen na mírové užití. Na to má právo. Izrael mu to právo chce upřít a chce aby Obama, podobně jako Bush, porušil chartu OSN a zahájil preventivní, tedy agresivní válku proti Iránu. Zatím co interpretace toho výroku o hranicích Izraele, kterou údajně Irán kdysi udělal je sporná, Izrelské volání po agresivní válce proti Iránu je jasné a už ho máme plné uši. Myslím, že by měli přestat a nechat americké voliče rozhodnout zda Obamu podpoří v jeho umírněném postoji. I když vím, že část diskutérů zde tomu nebude věřit, fakt je že US zhraniční politika se nedělá v Jeruzalemu, ale v...
06. 03. 2012 | 14:50

*** napsal(a):

Jan Vaculík:

Váš příspěvek je jako závan čerstvého vzduchu. Díky. Nepíšu sem, ale dělám výjimku...

Autorka:

text mi připadal jako výcuc dvou-tří posledních článků z Debka File na toto téma. Ale díky za něj. Je zvláštní, jak málo se o tomto tématu u nás mluví. Mně připadá velice důležité.
06. 03. 2012 | 16:01

historie napsal(a):

Nositel Nobelovy ceny míru obvykle nezahajuje atomové bombardování. Před koncem světa by ale mohl udělat pochopitelnou vyjímku. Shalom, Armagedon, Apokalypsa.
06. 03. 2012 | 19:38

hovorka11 napsal(a):

Rozšiřování demokracie vojenskými akcemi je absolutní blafování, které má opačný záměr. Líbye se již rozděluje na 3 díly a Amerika nutně potřebuje k své prodloužení nadvlády a vycucání ekonomik včetně států v Evropě "velkého nepřítele".
Že je nám vnucován "nepřítel" Írán, Rusko a Čína je jasné a sdělovací prostředky budou více přikládat do kotle a vyvolávat nenávist.
Do Sýrie se budou nadále masově importovat nejosvědčenější bojovní islamisti, které prohlašujeme na nátlak USA "legitimní vládou" jak v Líbyi.
Nmůžu si pomoci, ale z Ruska a Číny jdou daleko reálnější informace než např. od našich úplatných zdělovacích prostředků a to je dohání k běsnění viz. Clintonová...
---------------
"Čínský Jemin Jibao vykreslil obrázek nanejvýš jasně, když napsal, že z USA se stal globální parazit tisknoucí neomezené množství dolarů, které vyváží výměnou za dovezené zboží, a tudíž kupují pro Američany opulentní životní úroveň tím, že okrádají zbytek světa. Ruský premiér vyjádřil podobný názor během své návštěvy v Číně 17. listopadu 2011.
V tuto chvíli Čína silně tlačí na omezení sféry oběhu amerického dolaru. Podíl americké měny na čínských rezervách klesá a v dubnu 2011 čínská centrální banka oznámila plán zcela přestat používat americký dolar v mezinárodním vypořádání. Tato rána nadvládě americké měny nezůstane očividně bez odpovědi. Írán se podobným způsobem pokouší snížit podíl dolaru ve svých transakcích: íránská ropná burza otevřela v červenci 2011, a jsou na ní akceptovány pouze euro a íránská měna (proto ty sankce na íránské ropné exporty – p.p.). Írán a Čína vyjednávají dodávky čínských výrobků výměnou za íránskou ropu, což by, mimo jiné, umožnilo vytvořit obchodní cestu mimo sankce uvalené na Írán. Íránský vůdce řekl, že obchodní výměna jeho země s Čínou by měla dosáhnout 100 mld dolarů, což by učinilo americké plány na izolaci Íránu bezvýznamnými."
07. 03. 2012 | 07:43

Midori napsal(a):

Parazité narazí.
Drzí jsou, že normálnímu člověku to dlouho trvá než jejich parazitismus a drzost pochopí.
07. 03. 2012 | 13:55

hovorka11 napsal(a):

Nemělo by se s tím Izraelem něco dělat, než rozpoutá 3sv. válku ?
--------------------------------------------
Celá léta křičí Izraelci, že prezident Íránu, Mahmúd Ahmadínežád, řekl, že „Izrael by měl být vymazán z mapy“. Samozřejmě, že nic takového neřekl, byl to záměrně zkreslený překlad, který posloužil svému účelu a to démonizovat Ahmedínežáda a Írán a odůvodnit nevyprovokovaný útok na Íránskou islámskou republiku.

Co vlastně Ahmedínežád řekl? Slova v perštině

"Imám ghoft een rezhim-e-e Qods ishghalgar bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad."
Přesné přeložení tohoto citátu do češtiny je:

"Ímám řekl, že tento režim, který okupuje Jeruzalém, musí zmizet ze stránek času.“
Když to vezmeme slovo od slova:

Imam (Ćhomejní) ghoft (řekl) een (tento) rezhim-e (režim) ishghalgar-e (okupující) Qods (Jerusalém) bayad (musí) az safheh-ye ruzgar (ze stránek času) mahv shavad (zmizet pryč).

Tak byla založena dezinformační kampaň vedená s cílem připravit půdu pro agresivní útok na Írán na základě paranoidních bludů, že Írán buduje jaderné zbraně, aby „je vymazal z map“.
08. 03. 2012 | 14:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy