Vítejte, paní ombudsmanko!

16. 02. 2014 | 21:25
Přečteno 4798 krát
Nevím, jestli se mi to zdá a opět propadám svému zřejmě nevyléčitelnému a mnohdy dosti iracionálnímu optimismu. Ale tohle se mi asi opravdu nezdá: v politice se už neukazují jen barbíny a la Berlusconiho parta, ale kompetentní ženy se konečně etablují na zodpovědných místech. Kromě vrchní státní zástupkyně nyní i tři ministryně, jejich náměstkyně, kontrolorka dálnic, nebyla za svou urputnost definitivně kamsi odeslána, ale bude mít možnost pokračovat přímo z Ministerstva dopravy. Chci se držet „svého“ tématu, tedy gerontologie. K ostatním věcem se vyjadřovat příliš neumím. Ale jednu věc bych komentovala a vysvětlila docela ráda: svou radost nad tím, že se první českou ženou na pozici ombudsmana, tedy první českou ombudsmankou, jak ji již média nazvala, stala paní Anna Šabatová. Z toho mám opravdovou radost a také mám radost, že paní Šabatová oznámila, že se její úřad i nadále bude věnovat osobám omezeným na svobodě. Můžete se ptát, jak tohle souvisí s mým oborem, a proto to ráda vysvětlím.

Alzheimerova choroba byla poprvé popsána v prvním desetiletí dvacátého století – Aloisem Alzheimerem v Mnichově a Oskarem Fischerem v Praze, přestože druhý jmenovaný popsal dvanáct případů i jejich rozdíl oproti kontrolní skupině (a jeho postup byl tedy správnější i z dnešního pohledu), osud tomu chtěl, že se onemocnění nazývá chorobou Alzheimerovou. Velmi dlouho se ale o ní příliš nemluvilo, do té doby, než se ukázalo, že Alzheimerova choroba není onemocněním vzácným, ale je to nejčastější příčina demence, je to onemocnění časté právě ve vyšším věku a v souvislosti se stárnutím populace se stává velkou hrozbou a velkým problémem veřejného zdraví. Tato diskuse se rozběhla naplno zejména v devadesátých letech minulého století, kdy se objevily první léky, které měly prokazatelný efekt alespoň na zpomalení průběhu této nemoci a oddálení nesoběstačnosti - kognitiva. Léky byly zaregistrovány k užívání u nás. K tomu došlo velmi rychle. Pro pacienty a jejich rodiny byl důležitý i druhý krok – aby tyto léky byly, tak jako ostatní léky pro ostatní onemocnění, hrazeny z veřejného zdravotního pojištění. Máme a měli jsme systém veřejného zdravotního pojištění, proč by tedy tyto léky neměly být hrazené. Odpověď by se mohla zdát jednoduchá, ale jednoduché to nebylo vůbec.

V té době již krátce (od roku 1997) existovala Česká alzheimerovská společnost (ČALS), která si předsevzala zastávat zájmy pacientů s demencí a jejich rodinných příslušníků, jak to činily a činí jiné alzheimerovské společnosti v Evropě i ve světě. Otázka kognitiv byla jedním z prvních prubířských kamenů. ČALS jednala se zástupci ministerstva, se samotným ministrem zdravotnictví, odbornými komisemi, zástupci parlamentu a všemi dalšími, kteří se na rozhodování o úhradě léků podíleli. Cesta to byla jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce. Mezi výroky, které jsme zaznamenali „vítězil“ tehdejší mluvčí Ministerstva zdravotnictví, jinak zdatný sportovní komentátor, který konstatoval, ve svém zdůvodnění, proč vlastně úhrada není potřeba, že ta nemoc nebolí – nebo, že ty léky prodlouží život stejně jen o pár let, a to tedy nemá cenu. A podobně. Na stranu pacientů a rodin se nepostavili ani slovutní lékaři, kteří opatrně uváděli, že léky jsou drahé (byly drahé obdobně jako jiné moderní léky) a že nemoc stejně nevyléčí (málo nemocí se úplně vyléčí, ale dobré je, když se kompenzují). A tak dále. Špatné a těžké rychle zapomínám a do archivů se mi nechce vracet. Ale na ty pocity bezmoci, bezpráví, skrytého výsměchu vůči této opravdu velmi znevýhodněné a zjevně neatraktivní skupině lidí - ze strany státní správy včetně jejich lékových poradců z řad lékařských akademiků. Někdy čiré zoufalství. To bohužel pamatuji dost dobře. Bylo to v roce 2001, kdy jsme měli pocit, že naše možnosti jednání se zástupci státu jsou naprosto vyčerpány. Nic nového se očekávat nedalo. Obrátili jsme se proto (a zde musím přiznat, že po předchozích zkušenostech již bez výrazného očekávání) na relativně novou instituci – Veřejného ochránce práv. Dali jsme dohromady všechny naše žádosti a všechny odpovědi státní správy a odeslali jsme je ve velkém balíku do Brna. Úřad si nevyžádal žádná další doplnění a po určité době jsme obdrželi následující dopis od paní Anny Šabatové, zástupkyně Veřejného ochránce práv.

„Vážená paní doktorko, zdá se, že pacienti trpící Alzheimerovou chorobou budou počínaje 1.lednem 2002 o něco spokojenější (včetně jejich rodin). Posílám Vám závěrečnou zprávu, ve které navrhuji Ministerstvu zdravotnictví, kromě úhrady léků na bázi inhibitorů acetylcholinesterázy, také přijetí opatření vedoucích k novelizaci zákona č. 48/1997Sb., o veřejném zdravotním pojištění, tak, aby obsahoval skupinu N06DA Inhibitory acetylcholinesterázy. S upřímným pozdravem Šabatová“

Od roku 2002 měly tedy i tyto léky úhradu. Nastala normální situace. Situace, která už měla být dávno, protože je normální, že se léky hradí u jedné nemoci obdobně jako u druhé, když máme systém solidárního veřejného zdravotního pojištění. Do té doby to však normální nebylo, takže rodiny hradily kromě veškeré péče i cenu léků (tehdy 3-4 tisíce měsíčně, nyní jsou tyto léky již daleko levnější). Jaké to tehdy skutečně bylo, mi připomněla jedna studentka, jejíž babička trpěla Alzheimerovou chorobou a jejich rodina se o ni starala. Psala diplomku na toto téma a přesně znala datum, odkdy nastala úhrada kognitiv. Podivila jsem se. Ona se na mě podívala a řekla: „Samozřejmě, že si to pamatuji, od té doby jsme měli zase trochu plnější lednici ...“ Tehdy jsem si tu celou situaci znovu vybavila – ano, rodiny, které chtěly zajistit péči, musely hradit úplně vše, včetně léků a platily za to velkou cenu. Veřejný ochránce práv byl tehdy jedinou státní institucí, která uznala, že tato diskriminace jedné skupiny těžce nemocných pacientů by u nás být neměla. Bez průtahů, vyžadování dalších a další doplnění, úředního ptydepe a vysvětlování, proč to nejde.

Úřad Veřejného ochránce práv není příliš středem mediálního zájmu, ale díky své první zkušenosti s tehdy naprosto neznámou institucí, jeho činnost sleduji. V posledních letech jsme začali spolupracovat v otázkách péče o pacienty s demencí. Vyjádření paní Šabatové, že se nadále hodlá zabývat osobami omezenými na svobodě (což v naší společnosti nejsou zdaleka jen vězni a zadržení) proto velmi vítám a vidím v něm další naději – pro lidi trpící demencí, jejich rodinné příslušníky, ale i pro další občany s poškozením mozkových funkcí, včetně těch izolovaných v prostředí ústavů plném různých omezení, kterých si naše společnost příliš nevšímá.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gaia napsal(a):

To bude důchodců v kanceláři ombudsmana. Důchodci 75letý Křeček a 63 letá Šabatová, abychom toho Alzeinhamera nemuseli sledovat až do jeho konce v přímém přenosu, jako sledujeme Parkinsona a narkolepsii u knížete.
16. 02. 2014 | 21:39

Filuta napsal(a):

Ze Šabatové máte radost jedině vy, paní doktorko.

A Resl.
16. 02. 2014 | 21:53

stejskal napsal(a):

Ještě já. A co vím, tak i řada dalších.

Hezký večer.

Libor Stejskal
16. 02. 2014 | 22:01

Sylva Šauerová napsal(a):

Já bych se taky s dovolením přihlásila. :-) Skvělá zpráva, pan doktor Křeček nechť promine (so as pan prezident).
16. 02. 2014 | 22:07

Libertad napsal(a):

I já jsem rád za volbu ombudsmanky než Křečka.

S pozdravem

Sidonio Libertad
16. 02. 2014 | 22:15

Rudi Koutek napsal(a):

Sice se me to netyka, ale i ja se pripojuji.
16. 02. 2014 | 22:16

jenda benda napsal(a):

sice se mne to netyka ale me je ukradena
zbytecne placeni dva nad smrti
proc to nedostanou mladsi co jeste nemaji duchod
mimochodem uz nekdy ombudsman nekomu pomohl
treba v pripade neopravnene exekuce?
ze ne?
a ze to neni jeho naplni prace ?
tak je zbytecnej
16. 02. 2014 | 22:24

Medikolog napsal(a):

Pane Stejskale, já si raději počkám, co pro nás Šabatová udělá REÁLNÉHO. Pro nás!
16. 02. 2014 | 22:26

S.Š. napsal(a):

Pro "nás", pane medikologu, pracuje Anička Šabatová celý život. S tím si ale hlavu nelámejte, kdo to neví dnes, nebude vědět nejspíš nikdy.
16. 02. 2014 | 22:30

gaia napsal(a):

disident je dnes už sprosté slovo, paní S.Š
16. 02. 2014 | 22:38

stejskal napsal(a):

To je jistě legitimní rozhodnutí, pane Medikologu.

Paní ombudsmance asi neposkytnu šanci, aby pro mne něco udělala (nevím o ničem, co bych musel řešit prostřednictvím její kanceláře), takže pouze uvádím na pravou míru poněkud nepřesné tvrzení předřečníka (ohledně autorky blogu). Spolu s ní vyjadřuji radost nad tím, že se ombudsmankou stala žena, která svým životem opakovaně osvědčila, že je pro ni právo důležité a je ochotna se brát za jeho prosazení. Nic více a nic méně.

Libor Stejskal
16. 02. 2014 | 22:40

S.Š. napsal(a):

O disidenství není řeč. Řeč je o trvalé snaze pomoci lidem postiženým, znevýhodněným či bezbranným. Kdo nechápe, že jde o práci pro "nás" (všechny), tomu každá rada drahá.
Když už ale mluvíte o disidentech : sprosté slovo ? Pro některé typy lidí určitě ano. Tím bych se ale nechlubila. Takový postoj má totiž jistou vypovídací hodnotu.
16. 02. 2014 | 22:45

Gudka napsal(a):

Autorka

"naději – pro lidi trpící demencí"

Snad byste ani nemusela být tak drsně upřímná.
Poctivě řečeno, moc obecně známá záležitost se symptomatickými léky demence zřejmě není, zato je obecně známá blamáž, do níž se paní ombudswomanka dostala ve věci kuřímskobrněnské Pseudoaničky. Ona sama (pí Šabatová) na tyto námitky reagovala slovy, že "se dokáře na sebe podívat do zrcadla". Myslí, že jí by také nějaké kognitiva neuškodila, zřejmě si už nepamatuje, co to bylo za malér. Nebo to vytěsnila?
16. 02. 2014 | 22:46

evix - nejsem stroj! napsal(a):

Souhlasím s Janem Bendou...Na exekuce se sahat nesmí, je to zlatý důl :-(
16. 02. 2014 | 22:50

Gudka napsal(a):

gaia
"disident je dnes už sprosté slovo"

Jen jestli se nemýlíte. Dizidentství je dnes nejen velice výnosná živnost, dnes výnosnější než za komunismu zelinář, ale je to zřejmě už i dědičná hodnost - vizte např. dědičné dizidenty 2. generace Bendu a Dienstbiera. Kondčně i samotná Šabatová je zčásti dědičná dizidentka po přeslici.
16. 02. 2014 | 22:54

gaia napsal(a):

S.Š.

Gudka už to nakousl , pro nás pro všechny znamená také pro ty hochy z Kuřimi?

a to se bude hradit zVZP i třeba Geladrink, Urinal, Chondro forte, Prostamol a vůbec všechny ta sra...ky, na které je denně spousta reklam, ale neléčí vůbec nic?
16. 02. 2014 | 22:54

gaia napsal(a):

Gudka

já měla na mysli mezi obyčejným lidem, nikoli mezi Pražáky a čírovci.

Havlovic se snaží, Havel bude mít už lavičku i v Barceloně a Havlovo náměstí bude už i u nás v Blbákově, ale na místě, kde nikdy žádné náměstí nebylo, jen jakýsi plácek, který místní i nemístní považují za neformální parkoviště, tak to teď bude vznešeně náměstí V. Havla, všichni si z toho dělají bžundu.
16. 02. 2014 | 23:00

Gudka napsal(a):

gaia
Tak Havlův památník u vás asi tak velká blamáž snad ani nebude. Ale té Barcelony je škoda, tak krásné, výstavné a čisté město, a teď tam, snad dokonce na Ramble, bude taková poskvrna? Teď bohužel probíhá zuřivá leninizace Havla, divím se, že to není nikomu v Evropě hloupé, ten úpadek kontinentu je opravdu závažný, i toto je jeden ze symptomů.
16. 02. 2014 | 23:06

strýc virus HxNx napsal(a):

to už si opravdu nepamatujete na její ostudnou roli naprosté ignorantky v kuřimské kauze mučených dětí?
na to, že se zastávala stvůry "Aničky"?
je to smutné, ale stupidita triumfuje na všech frontách.
16. 02. 2014 | 23:14

Dumpling napsal(a):

Šabatová dcerou z komunistické rodiny - ale ne ledajaké komunistické rodiny. Otec vyhazoval po Únoru 1948 jako člen aktivistické trojky "buržoasní" studenty ze studií, šli pak většinou "do výroby", chlapi povětšinou k PTP. Byl krajským tajemníkem KSČ!!
Šabatu jsem viděl a slyšel veřejně řečnit v lednu 1969 v Kounicových kolejích v Brně při příležitosti úmrtí J. Palacha. Tu demagogii si těžko dokážete představit. Byli jsme z něho doslova šokovaní, zejména bylo cítit, jak na Palachovi parazituje, jak se sdnaží z toho vytloukat svou agendu. Jeho dceří bylo v té dobe 15 nebo 16 let, tak se nedá očekávat, že by nebyla atmosférou v rodině formovaná.
16. 02. 2014 | 23:34

Hurá napsal(a):

Chtěl bych upozornit na informaci zn. Dumpling ! A dalo by se toho napsat ještě víc. Dcera této moravské rodiny bude podle mého názoru v roli ombudsmanky po čase pěkný průsvih. Evidentně na to nemá o čemž se mohli při její řeči v parlametnu přesvědčit všichni.
16. 02. 2014 | 23:55

tajemný pan H napsal(a):

z paní šabatové mám radost i já. nejenom proto že jejím soupeřem byl soudruh křeček. jsem přesvědčený , že v nastávajícím období postdemokracie, jak ho popsal vaclav klaus, bude opět potřeba lidí se silnou morální integritou.
17. 02. 2014 | 00:09

mb napsal(a):

... je to dobře ...

asi s jedinou vyjímkou kamer v dětských příp. diagnostických ústavech ...

... kde kamera = bezpečí ...

a ne naopak ... njn ... svět ( ani ombudsman(ka)) není dokonalý/á ...

hezký v. a dobrou ...
17. 02. 2014 | 00:19

pozorovatel napsal(a):

Jaká je vlastně definice disidenta? Když je někdo disident, je to dobře, nebo špatně? A na koho by se označení disident vztahovalo v dnešní době?
17. 02. 2014 | 01:03

Trtkos napsal(a):

definice disidenta?

vesmes byvaly komanc, ktery se nedostal ke korytu, salonni levicak a kavarensky zvanil...casto trockista...marxista...vseobecne havloid, dnes prisaty na statni pokladne..

skutecne disidenty pomalu ani nezname, nedostali po sametovem podvodu funkci, trafiku, predevsim bud neprezili pro sve presvedceni nebo byli vyhnani...
a to jeste mezi vyhnanymi byli v emigraci falesni disidenti nasazeni STBaky, stejne tak jako velka cast nasich disidentu pracovala pro STB...
disident, chartista je u nas skutecne vice nadavka jak nejake plus...
a ze jich pribylo, jak partizanu na Slovensku...
17. 02. 2014 | 02:22

Twist napsal(a):

Zase jedna trafika pro zasloužilou disidentku. Je to nekončící fraška, výsměch lidem, kteří stále ještě v něco věří, a to z vůle lidí, které jsme si nedávno zvolili.
17. 02. 2014 | 05:09

v + f = s + 2 napsal(a):

tahle "dáma" se ombudsmankou nikdy stát neměla, protože chce zavádět cenzuru, cituji z jejího rozhovoru: "Když to shrnu, podstatné je regulovat média a veřejné diskuse a vychovávat děti na školách k rasové toleranci. A známé osobnosti musejí vystupovat tak, aby k nenávisti ještě víc nepodněcovaly. Důležitá je i sociální politika. Musí být spravedlivá, to je důležitý předpoklad. Ideálního bodu asi nikdy nedosáhneme, ale nenávist se nesmí veřejně šířit beztrestně.", konec citace.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/anna-sabatova-ke-zprave-helsinskeho-vyboru-fko-/domaci.aspx?c=A130913_105226_domaci_nat
17. 02. 2014 | 05:13

EEEEE napsal(a):

-- iracionálnímu optimismu. Ale tohle se mi asi opravdu nezdá: v politice se už neukazují jen barbíny a la Berlusconiho parta, ale kompetentní ženy se konečně etablují na zodpovědných místech.

Jáký že to je ten radikální rozdíl mezi mužem a ženou než v umístění pohla - vních orgánů?
Vážená paní, dámy kradou také.
17. 02. 2014 | 05:50

Ládik!!! napsal(a):

Jsem rád, že Křeček ostrouhal, nakřečkoval už dost. Po přečtení příspěvku Dumplinga nejsem rád, že funkci dostala dcera tajemníka KV KSČ. Ale co se dalo jiného čekat. Jiní lidé pro politiku nejsou vhodní.
17. 02. 2014 | 06:51

vasja napsal(a):

Ombutsmanka, no jo.
Já myslel, že mám svojeho senátora a poslance.
Asi teda ne.
17. 02. 2014 | 07:10

Ládik!!! napsal(a):

vasja -
a oni to ví?
17. 02. 2014 | 07:25

Petr. napsal(a):

Úřad pro ochranu lidských práv.
Čí lidských práv? Polskou zrůdu co ji poláci přivezli k českým hranicím, nebo životy českých dětí?
Co dělá onen Úřad, policie, armáda, BIS? Asi hlídá jen děti potentátů, nebo co, paní Šabatová
17. 02. 2014 | 07:54

šašek z Jihlavy napsal(a):

Filuta napsal(a):
Ze Šabatové máte radost jedině vy, paní doktorko.

A Resl.
16. 02. 2014 | 21:53
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A šašek!
17. 02. 2014 | 08:00

Kala napsal(a):

Paní Šabatová by mohla začít tím, že by nás zbavila právě propuštěného čtyřnásobného vraha dětí z Polska (pak že k nám z Polska nechodí životu a zdraví nebezpečné zboží!). Požadovat zjištění, zda je na českém území, kde se nachází a pod jakou identitou, a požadovat jeho expedici mimo území. Pokud tomu ovšem nebrání nějaký zákon o lidských právech, že?
17. 02. 2014 | 08:11

Jana Pechová napsal(a):

Připojuji se k té "hrstce", která má radost z paní Šabatové na pozici ombudsmanky.
17. 02. 2014 | 08:19

Renata Vostrovská napsal(a):

" svou radost nad tím, že se první českou ženou na pozici ombudsmana, tedy první českou ombudsmankou, jak ji již média nazvala, stala paní Anna Šabatová."
----------------------------------------------------------------------------------

Přidávám se. A chci jen upozornit, že to nebylo díky kvótám pro ženy.
17. 02. 2014 | 08:21

Kleofáš napsal(a):

to Stejskal:

Píšete: "Ze Šabatové mám radost ještě já. A co vím, tak i řada dalších."
________________________________________________________________________
A víte, že mě to nepřekvapuje? Podle mě jste měl i radost z církevních restitucí, bombardování Bělehradu, vytvoření státu Kosovo, okupace Iráku, bombardování Lybie, odposlouchávání celé planety afroameričanem Husseinem Barackem Obamou a předpokládám, že i slavíte v březnu den česko-německého přátelství na oslavu výročí obsazení našich zemí panskou rasou. Ale ze všeho nejdůležitější, aby se diskutovalo slušně a na vysoké intelektuální úrovni, no ne?
17. 02. 2014 | 08:36

Xaver napsal(a):

Na paní Šabatové je sympatické, že není právnička.
Dává to naději, že se při snaze pomáhat lidským právům nebude vymlouvat, že to nejde, protože stávající špatný stav je přece podle práva.
17. 02. 2014 | 08:49

Bestia triumphans napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
Filuta napsal(a):
Ze Šabatové máte radost jedině vy, paní doktorko.

A Resl.
16. 02. 2014 | 21:53
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A šašek!

!!!
A já se přidávám taky.
Správná osoba na správné místo.
17. 02. 2014 | 08:52

Bestia triumphans napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
..."Po přečtení příspěvku Dumplinga nejsem rád, že funkci dostala dcera tajemníka KV KSČ."

?
Člověk je tím, co dělá, Ládíku!!!, ne zařazením svých rodičů.
:-)
17. 02. 2014 | 08:55

TomášL napsal(a):

Nejde o to, kdo je na jakém místě, jde o kompetence: chce je rozšířit, ale to se ji nepodaří. Tedy má své místo, ale otázká zní, kolik dokáže prosadit. U změny, tj. posílení své funkce, nic. A to je podstatné...

Zeman a ani PSP to nedovolí a Senát může být pro ní funkční jenom do nových voleb (ale i zde pochybuji, že ji bude nakloněn), ale zákonnou procedurou je již pozdě.

PS: Tedy bych se moc nevzrušoval z jejího zvolení.
PS2: Jelikož orodovala za ideologickou čistotu médií, tak nejsem nadšen z ní. Nevadí, zskala nejmenší možný mandát, je zřejmé, že je trpěna, ale nic nezmůže.
17. 02. 2014 | 09:02

šašek z Jihlavy napsal(a):

Kala napsal(a):
Paní Šabatová by mohla začít tím, že by nás zbavila právě propuštěného čtyřnásobného vraha dětí z Polska (pak že k nám z Polska nechodí životu a zdraví nebezpečné zboží!). Požadovat zjištění, zda je na českém území, kde se nachází a pod jakou identitou, a požadovat jeho expedici mimo území. Pokud tomu ovšem nebrání nějaký zákon o lidských právech, že?
17. 02. 2014 | 08:11
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Řekl bych, že to není v kompetenci ombudsmana, konat by mělo primárně ministrstvo spravedlnosti, ministerstvo vnitra, následně policie ČR. A hlavně média a tlak veřejného mínění. Věřím, že toho vrahouna se podaří vyexpedovat dřív, než něco provede, v případě nečinnosti těchto orgánů by spíš než ombudsman mohl taky zasáhl spoudce Lynch.
17. 02. 2014 | 09:02

Ládik!!! napsal(a):

BT -
nejen tím,co dělá, ale zejména jak to dělá. Dítě pobírá základní rozum do 3 let.
17. 02. 2014 | 09:10

Baba Jaga napsal(a):

S radostí jsem se v blogu dočetla, že ombudsmanská kancelář někomu i reálně pomohla - pokud tedy paní Šabatová skutečně byla tou, která zařazení léku mezi placené dosáhla.
Já bych asi jejich pomoc také jako pan Stejskal nepožadovala. Neb každý z mého okolí, kdo si tam napsal, byl zklamán. Takže je mi úplně jedno,kdo tam je - jen by opravdu bylo vhodné, aby už se konečně uzákonilo, že od státu může každý občan pobírat jen jeden příjem. Důchodce si asi vybere lépe placenou funkci a nedůchodce tu nejlepší. A mnohé státní instituce by skutečně měly být zrušeny už včera - uvidíme, zda začne nový ministr financí skutečně rázně šetřit.
17. 02. 2014 | 09:10

šašek z Jihlavy napsal(a):

oprava: zasáhnout

Ládiku, starýho Šabatu pamatujeme, patří do podobné kategorie jako Uhde, Kohout aj.
Ale jeho dceru už život dostatečně omlátil, není to žádná komunistka, spíš se řadí po boku prof.Kellera a ostatních levicových intelektuálů.
Můžeme mít odlišnou životní filosofii, ale jedno ji nelze upřít - ná pro takovou funkci mnohem lepší předpoklady než lidé hlásící se k pravici, už z podstaty věci. Nakonec bude pod drobnohledem médií a tak se uvidí, jestli byla volba správná. Já myslím, že v současnosti, kdy úřady nekonají a dochází ke křiklavým křivdám, je tam takového člověka třeba.
17. 02. 2014 | 09:11

Zdeněk Brom napsal(a):

Strýc virus HxNx napsal důležitou otázku, kterou tady mnozí ignorují. Cituji: "..to už si opravdu nepamatujete na její ostudnou roli naprosté ignorantky v kuřimské kauze mučených dětí?"

Bohužel, nepamatují. Nebo nechtějí pamatovat.
17. 02. 2014 | 09:16

Zdeněk Brom napsal(a):

v + f = s + 2 napsaltaké důležitou věc: "...tahle "dáma" se ombudsmankou nikdy stát neměla, protože chce zavádět cenzuru, cituji z jejího rozhovoru: "Když to shrnu, podstatné je regulovat média a veřejné diskuse ..."
Že nad tím jásá cenzor zdejších stránek, to chápu. Sám už léta manipuluje s názory druhých, co to jde. Kupodivu s k velebení cenzury přidává i Bestia triumphans.
17. 02. 2014 | 09:30

Filuta napsal(a):

Z.Brom
Ajta krajta.
Na tohle jsem úplně zapomněl a tehdy mě to přitom pořádně vytočilo.
Máte naprostou pravdu a dobrou paměť.
Tohle je mnohem horší nežli blamáž se Škrlovou.
Takoví jsou tihle disidenti. Mají plné huby svobody, ale jak pro koho.
17. 02. 2014 | 10:11

Filuta napsal(a):

Bestie

To jsem rád, že jste taky pro cenzuru.
Aspoň vím, s kým mám tu čest!
Pravda a¨láska, svoboda a demokracie, jsou pro vás jen prázdná slova.
Právě pro to pokrytectví nemám havlisty rád.

Oč jste lepší nežli bolševik?
17. 02. 2014 | 10:13

scallop napsal(a):

Zdeněk Brom

Cely rozhovor je na http://zpravy.idnes.cz/anna-sabatova-ke-zprave-helsinskeho-vyboru-fko-/domaci.aspx?c=A130913_105226_domaci_nat

Pani Sabatova skutecne vola po tom, co tedy dela pan stejskal, tj. regulace internetovych diskuzi. Je to omezeni svobody sirit rasismus, anitsemitismus apod. (Vsude sveho stejskala nemaji.) Holt pani Sabatova nechce , aby si v interentovych debatach mohl kazdy svobodne zanadavat na Cigose a zidaky.
17. 02. 2014 | 10:17

mia napsal(a):

Mám také velkou radost,že se ombudsmankou stala právě paní Šabatová. Přeji jí hodně úspěchů v práci :-). A také mě těší, že ve vysokých funkcích začínáme vídat ženy, které opravdu jsou přínosem pro společnost, ne jen blondstafáž viz VV.
17. 02. 2014 | 10:27

aga napsal(a):

scallop

Zatímco zanadávat si na zaprděné čecháčky, rasýstické bílé svi.ě, nebo třeba zaostalé rusáky může naprosto každý, dle ctěné libosti, to paňí Šabatové a spol. nevadí.

To prostě neokecáte, scallope...
17. 02. 2014 | 10:29

scallop napsal(a):

aga

Nevim, do hlavy pani Sabatove ani do te Vasi (nastesti!) nevidim. Ale pocitam, ze ji zaprděné čecháčci vadi.
17. 02. 2014 | 10:41

TomášL napsal(a):

scallop

Jenže čecháčci mají volební právo, které vzešlo z hodnot kultury a historie. Pokud půjde proti ním ideologicky, jak to již mnohokrát předvedla, poté si zavzpomínám na výrok třídního profesora z jistého filmu: Vražda tyrana není vraždou... :-)
17. 02. 2014 | 10:51

scallop napsal(a):

TomášL

V mych prispevcich obcas byva jiste mnozstvi ironie :-)

Ovsem udelat z pani Sabatove tyrana je uctyhodny vykon !
17. 02. 2014 | 11:01

Filuta napsal(a):

mia


Mno, jestli máte na mysli genderovou Tominovou, Válkovou a Marvanovou z H-systému, tak vivat blondýny Koči a Peaková.
Že budu nakonec ještě plakat po vládě Nečase a Kalouska, to by mě ani ve zlém snu nenapadlo.
Vypadá to, že jdeme k zářným multi-kulti bruselským zítřkům.
A vybrali jsme si k tomu samé fundované kádry - potomky echtbolševíků, multikulturalisty, marxisty ,trockisty a vlezdobruselisty.

Bůh s námi.
17. 02. 2014 | 11:02

ld napsal(a):

Další příspěvek ke snižování nezaměstnanosti - šolich pro důchodce.
Takže je vlastně dobře, že se posunula věková hranice k osdchodu do penze už 2x...
Jásalové, nezapomeňte do oken vylepit portréty!

Andulko Šabatová, holku nepoznáš od kluka...!

Chartistická odbornice, která neblaze ovlivnila kuřimskou kauzu.
17. 02. 2014 | 11:06

aga napsal(a):

scallop

No právě, paní Šabatová bude vystupovat proti všemu, co jí vadí - rozuměj, co vadí jí, a zastávat se těch, kdo jí nevadí. Špatná výchozí pozice pro ombudsmana, takříkajíc koza zahradnicí. O to smutnější, že fandí hostům proti domácím.
17. 02. 2014 | 11:15

K.V napsal(a):

Takových co umějí pomáhat za cizí peníze by bylo plno kdekoliv.
Myslím že ombudsman nic moc ve společnosti nevyřeší, jen vytěrák na oči aby se čecháčci radovali že mají někoho na "lidská práva".
A zrovna disidenti dostali šanci, po cinkání klíči měli otevřené dveře do nejvyšších pater politiky a do všech výkonných orgánů. Jak to dopadlo vidíme na každém kroku, výsledkem je že dnes je opravdu disident sprostá nadávka.
.
Ale aby bylo jasno, Křeček svým dlouholetým protěžováním těch, co bydleli za cizí peníze, není o nic lepší řešení.
.
Rád bych si přečetl co PODSTATNÉHO dosud ombudsman dokázal vytvořit. Já o ničem nevím.
17. 02. 2014 | 11:22

z našeho dvorkku napsal(a):

Kdo je bez viny ať hodí kamenem. Tady lítají málem až kusy skal a to hlavně od lidí, kteří by pro bližního jen tak se slušnosti nebo soucitu nehnuli ani prstem. Leda tak za peníze. Paní Šabatová se angažovala v "Kuřimské kauze" jen díky chybným informacím, skutečně chtěla pomoci dítěti ohroženému. Že to, co jí napovídali, nebyla pravda, bohužel zjistila pozdě. A jelikož sama tuto svou chybu veřejně přiznala a omluvila se, budiž jí to ke cti. Jistě bude nyní každou jí předloženou křivdu!! prověřovat ze všech stran. A vy kteří plivete skoro na každého, kdo chce pro bližní něco dobrého udělat a nepožaduje za to balík peněz, dávejte si od jistého věku / asi tak od 40/ pozor, kdy se vám z paměti vytratí nějaká informace a vy si na ni nevzpomenete už nikdy. Tak totiž začíná Alzheimerova nemoc.
17. 02. 2014 | 12:07

fafnir napsal(a):

K.V.
tak ona kovaná trockistka Šabatová,dcera ortodoxního stalinisty Jar.Šabaty,a krajského tajemníka, byla spolu se svým manželem Uhlem komunisty zavřena nikoli pro podporu nějaké demokracie,té se nehodlala dopustit ani omylem,ale pro levou úchylku.To znamená,že byla moc levicová i pro komunisty.A naděje,které v ní paní Holmerová, jejíž práce si na rozdíl od soudružky Šabatové, nesmírně vážím,se kojí marnými nadějemi.Peníce a podpora půjdou především na finanční podporu takzvaného vyloučeného etnika,kterému bude přisypáno více peněz,a dostane se větší ochrany před nutností jít do práce,nebo nedejbože se vzdělávat.A chudáci pacienti s Alzheirem opět utřou hu..,pardon ústa.Ta soudružka bude ochraňovat vše možné,jenom ne práva normálních a slušných lidí.Konec konců směr jejího uvažování bude tentýž jako v cauze Kuřim.
Na rozdíl od p.Stejskala soudím,že na místo ombudsmana by měla být jmenována věrohodnější osoba než je současná ombudsmanka a její zástupce.
A na závěr se dopustím kacířské myšlenky.Na napravování křivd je všude ve světě nejlepší fungující právní stát,a vytváření dalích pseudou úřadů je jen mrhání peněz daňových poplatníků,a ty by měly jít na smyslupnější účely,než je takový mnoholavý úřad s nejméně stovkou dobře placených a zbytčných úředníků.To jsou ty trafiky proti kterým jindy tak horlivě bojujete.
17. 02. 2014 | 12:11

hanah napsal(a):

komunistka tělem i duší, obhájkyně multikulti, pravdolásková Šabatová, která propaguje cenzuru internetových diskuzí a která chce "hájit zájmy diskriminovaných" ombudsmankou, to je opravdu neštěstí. Radost z toho může mít jen člověk podobného ražení nebo člověk krátkozraký a nedomýšlející souvislosti.
A také Resl, Stejskal a soudružka Šauerová.
17. 02. 2014 | 12:42

ld napsal(a):

mulťáku,

"...na každého, kdo chce pro bližní něco dobrého udělat..."
To píšete o Šabatové?
Pokud vím, tak ta o Škrlové a spol. věděla od 10/2006, ale ani prstem nehnula.
Největší aktivitu vytvořila až v okamžiku, kdy to celé prasklo, aby se sama vyvinila z celého toho maléru.
17. 02. 2014 | 12:49

TomášL napsal(a):

scallop

O tom se moc nedočtete, ale typ lidí jako je Šabatová ve Švédsku, mají jedno privilegium. Jsou pod 24hodinovou policejní ochranou i poté, co odešli ze svých funkcí. Kdo by to řekl, že?

PS: Myslíte si, že to bude v ČR jiné?
17. 02. 2014 | 12:59

Trtkos napsal(a):

Šabatka s Uhlem, to je pani dvojka...

http://streit.blog.idnes.cz/c/361474/Proboha-nedopustme-aby-nam-pomahal-Petr-Uhl-s-manzelkou.html
17. 02. 2014 | 13:07

resl napsal(a):

hanah a filuta : A také Resl, Stejskal a soudružka Šauerová. Ze Šabatové máte radost jedině vy, paní doktorko. A Resl.
---------------------------------
jste o něco míň než odpad, kreatury minulého režimu z vás sálaj, zloba, tupost, primitivismus, nevylézejte ze svého ušpiněného dvorku, nebo zamažete ostatní.
17. 02. 2014 | 13:07

Trtkos napsal(a):

TomášL

citace platna samozrerjme pro oba:

"Petr Uhl je přesně ten typ člověka, který by měl být zavřený nejen za komunistů, ale za jakéhokoli režimu ať již vládne kdokoli!"
17. 02. 2014 | 13:10

resl napsal(a):

hanah,
řekněte filutovi, jak milujete Klause, třeba se k vám přidá, bejvá kam vítr tam plášť. jste povedená dvojka, která by sežrala toho druhého, kdyby se otočil zády.
17. 02. 2014 | 13:11

fafnir napsal(a):

resle
tedyobhajovat někoho,kdo má takové názory jako ultralevičačka Šabatová se Svým manželem,někoho kdo chce korigovat myšlení a vyjadřování lidí,tak jako ona,to chce vskutku kachní žaludek.A minulým režimeem se neohánějte,jejich ultralevicové názory lze srovnávat pouze s levičáky padesátých let.Však jí také k tomu vedla domácí výchova.Ta kuřim,to je pouze třešnička na dortu.A jestli nepoznala 30 letou od 8 leté,tak nemá co dělat na svobodě bez dozoru,natož aby určovala běh lidí.
17. 02. 2014 | 13:36

.K.V napsal(a):

Pořád mně nikdo nedokázal odpovědět co opravdu podstatného tu za ty roky úřad ombudsmana vybudoval nebo vytvořil.
.
Pindat o pomyslných lidských právech a být placen z cizích peněz, takových vám najdu tuny na každém rohu
17. 02. 2014 | 13:39

Pavla2 napsal(a):

Dobrá nebyla ani jedna volba. Ani Křeček, ani Šabatová. Teď se můžeme už jen těšit na to, jak menšiny budou využívat svých práv a náš stát bude jen cálovat. To uvidíme, kolik milionů půjde na "nechtěné sterilizace, nechtěné navštěvování zvláštních škol a jiné duševní ublížení". Před pár dny prý vyšel článek na internetu, že nějaký hospodský měl vyvěšenou v hospodě basebolovou pálku s nápisem "na cikány, na skiny apod." a nějaký cikán toto udal, hospodský musel zaplatit mnohatisícovou pokutu a snad ještě byl i jinak potrestán. Aniž by této "zbraně" bylo použito. Článek byl prý velmi rychle stažen, protože lidi samozřejmě protestovali. Teď budeme ještě silněji vidět rasisnus naruby. Hlavně že pravda a láska má vítězit.
17. 02. 2014 | 13:39

Pavla2 napsal(a):

Tak jsem si přečetla článek, na který poukazuje trtkos. Jestli je pravda, že toto P. Uhl řekl, tak se máme na co těšit. To si budeme muset opravdu nechat s... na hlavu a nechat si vše líbit s hrůzou, že nás budou soudit za oprávněná slova.
17. 02. 2014 | 13:49

fafnir napsal(a):

Pavla2
ona pravda a láska by zvítězit měla.O to nic.Ovšem u soudružky Šabatové ani jedno z toho nenajdete.Tedy kromě lásky k vlastnímu egu.
17. 02. 2014 | 13:55

Zdeněk Brom napsal(a):

scallop:

Ale posílat Čechy do plynu, nadávat jim do smraďochů a případně upozorňovat na jejich zhoršený genofond bude možné dál.

Víc už pro dobro a rozkvět extrémních nálad ve společnosti udělat nemůžete.
17. 02. 2014 | 13:57

hanah napsal(a):

První plody zvolení multikulturní komunistky se již objevují. Kamarádka pracující na sociálce zaznamenala cikánku žádající o dávky v hmotné nouzi,která trvala na tom, že jí dotazník musí vyplnit ona úřednice. Když jí kamarádka namítla, že snad umí číst a psát, rozčílila se milá cikánka a ječela, že jim všem "naše obusmanka" ukáže.....
Jen tak dál, jen ať hájí zájmy menšin, nepřizpůsobivých, podvodnic co týrají malé děti, ve společnosti vyvolá akorát větší protesty a nenávist vůči nim a následky si bohužel poneseme všichni.
17. 02. 2014 | 14:16

Filuta napsal(a):

Resl

Muehehe.
Milovník trockistů, marxistů a bolševiků (Uhl, Šabatová, Dientsbier, Barroso, Asthonová atd.) mi tady bude nadávat do bolševiků?

To je absurdní!
Dnes jsou, drahý Resle, i ti komunisti pro mnoho skutečných antikomunistů mnohem přijatelnějšími a rozumnějšími, nežli tahle disidentská škodná, co otevřeně kolaboruje s bruselským politbyrem a jako Bilak nás prodává za koryta.
17. 02. 2014 | 14:22

Filuta napsal(a):

Když si přečtu názory komunistického senátora Doubravy, tak s ním rozhodně souzním mnohem více nežli s těmihle stalinistickými a multi-kulti inkarnáty, kteří jsou ochotni pošlapat i tu jejich proklamovanou "demokracii" a svobodu slova.


Jako občan mám právo říci svůj názor na islám, na cikány, prostě na kohokoliv a cokoliv, dodržím-li základní pravidla (nevyhrožovat, nenadávat vulgárně).

Svoboda slova není to, co mi někdo nadikutuje.
Svoboda slova je možnost říci SVOBODNĚ svůj názor a nebýt za něj perzekuován (o tom by disidentíci měli něco vědět,ale jsou duší bolševici), což chce EU zajistit zákonem.
Už jsem o tom psal.
Resl a spol. mají o svobodě opravdu zvláštní představu.
Podle nich můžeme "svobodně" projevit stejný názor, jaký mají oni.
Tak s takovou svobodou mi můžete, víte co?
17. 02. 2014 | 14:29

pěvec napsal(a):

na idnesu jsem zaznamenal jeden vtip: šabatovou mají občané za trest a cikáni za odměnu
17. 02. 2014 | 14:35

resl napsal(a):

zjistěte si kdo mlátil šabatovou a kdo kopal do jejího manžela když se jí zastal proti takovým, jako jste vy. Uhl seděl 9 let a v těch dobách jste vy a pár zdejších se mohli umávat v průvodu a pěkně normalizačně si káleli na hlavičku.
teď chcete být za hrdiny vy, kteří jste se před komoušem podělali jen když se na vás podíval ? stud mít nemůžete a svědomí je pro vás sprostý výraz, bambulové.
17. 02. 2014 | 14:36

v + f = s + 2 napsal(a):

o šabatové s uhlem už dostatečně vypovídá sám fakt, že je nechtěla ani ksč.
17. 02. 2014 | 14:38

fafnir napsal(a):

Filuto
mluvte za sebe.Jako bolševik byste možná byl rád,aby skuteční antikomunisté vás bolševiky akceptovali.Mohu vás ujistit,že tomu tak není.A mezi chartisty velmi rozlišuji,na jedné straně tam byli slušní lidé,jako Landovský,Sokol,jako reprezentanti té slušné strany,na strane druhé,takové kreatury jako Jičínský,autor článku ústavy o vedoucí úloze KSČ,Uhl,Šabatová Dienstbier,Rychetský a daší ze spolku bolševiků,kteří ve starně prohráli boj o koryta.Ti první opravdu chtěli demokracii,to křídlo bývalých bolševiků se demokracie nehodlalo dopustit ani omylem,stejně jako Dubček.A že se levičáci navzájem mezi sebou navzájem mordují,to je od doby kdy vůbec pojem levice vznikla,za Velké Francouzské revoluce,tam o demokracii nebylo také ani potuchy,tam byl jediný argument,gilotina pro každého s jen trochu jinými názory.No a levice,definovaná Marxem, v tom jen pokračovala.
17. 02. 2014 | 14:38

v + f = s + 2 napsal(a):

ad resl: z historie nelze žít donekonečna. Co bylo, to bylo. Teď je současnosta šabatová s uhlem by nejraději zregulovali všechno a kdo by se protivil, toho by uhl poslal do kriminálu.
http://nazoryakomentare.blog.idnes.cz/c/361322/Reakce-Petra-Uhla-na-diskusi-pod-clankem-na-iDNEScz.html
17. 02. 2014 | 14:40

fafnir napsal(a):

resl
omyl,oni se mě,a vlastně nikdy nikoho z KANu nezastali ani omylem.Oni je řezali za jejich ultralevičáctví.Ještě se pamatuji na Zdeňka Mlynáře,který nám v KANu vytýkal,že nepodporujeme obrodný proces,že kdyby jsme jej opravdu podporovali,vstoupíme do KSČ.Konec konců ti vaši čistí Uhl a Šabatová považovali a dák hlásali skutečné oběti komunistů z let 50, členy K 231 za zločince.Já resle na rozdíl od vás lecos pamatuji,a lecos jsem prožil.Mě a skutečných obětí komunistů,jako byl můj otec Jáchymovský mukl,se tyto kreatury,které nyní hodlají potlačovat svobodu myšlení a slova, nikdy nezastávali.
17. 02. 2014 | 14:46

Filuta napsal(a):

fafnir


Naprosto s vámi souhlasím.
Resl je bolševik jak vyšitý, tak se nedivte.
Podívejte se na Šiklovou (nebo Dientsbiera st., Rumla st., Ritu Klímovou), další "disidentka".
17. 02. 2014 | 14:53

Filuta napsal(a):

fafnir
Teď jsem četl váš příspěvek výše, ale jste na omylu.

Já NIKDY ve straně nebyl, ani NIKDO z naší rodiny.
A 50.léta si rodiče mých rodičů užili tuplem (kriminál i okradení).

Pokud bych měl ale volit mezi Doubravou a Šabatovou nebo Šiklovu (které nesnáším z duše), tak radši toho bolševika. A nejsem v tom zdaleka sám.
Nedávno jsem Reslovi psal, že mi tentýž názor sdělila kamarádka, která kvůli komoušům kdysi utekla do Kanady.
Pokud je tady někdo bolšán, tak jedině Resl.
Kdybyste uměl číst, tak o mně takovou kravovinu nemůžete napsat.
17. 02. 2014 | 14:59

Filuta napsal(a):

fafnir
Landovský a slušný člověk?
Tak to potěš koště.
17. 02. 2014 | 15:02

libertad napsal(a):

Pro jenda benda který 16. 02. 2014 ve 22:24 napsal(a):"
..sice se mne to netyka ale me je ukradena
zbytecne placeni dva nad smrti
proc to nedostanou mladsi co jeste nemaji duchod.."

Nejlépe nějaký právník z plzeňské právnické fakulty, který ukončil právě studia! Ó jak chytré, a spravidlé!

Bez pozdravu

Sidonio Libertad
17. 02. 2014 | 15:04

resl napsal(a):

bolševici se nám obrátili a stávají se z nich antikomunisti, když ale přijde na věc, dávají za pravdu komoušům. to vás vaše partaj vodí jako na provázku, abyste debatu tady zničili, jenže je pozdě soudruzi, partaj vám stárne, vy taky a rozum jste nikdy neměli, tak stejně nemáte co ztratit, tak zatím nashledanou.
17. 02. 2014 | 15:12

hanah napsal(a):

Filuta

souhlasím s vámi, o disentu také leccos vím, ale od těch "skutečných, malých a přehlédnutelných", kteří nepatřili do disidentské elity - ne, že by někteří nechtěli, ale nebyli jaksi vzati mezi bývalé reformní komunisty. Ti si to skutečně odpykávali se vším všudy.
Jinak resla si nevšímejte, jeho příspěvky opravdu nestojí za koment. Každého s kým nesouhlasí, označí za bolševika a zastánce minulého režimu.
17. 02. 2014 | 15:14

pohodář napsal(a):

No nejvíce mne dojalo prohlášení paní oboucmanky ve smyslu,že se bude zastávat
práv romů.Opravdu záslužný to program.Osobně si myslím ,že je tato ženština další vymožeností naši rozvkvetlé a bujné demokracie.Jsem rád,že Šabatovic famílie má zase co naši společnosti říci!Patrně bych bez toho nemohl ani vegetovat.
17. 02. 2014 | 15:31

Filuta napsal(a):

Hanah

Vsadím krk na to, že je Resl taky bývalý "pomýlený" exbolševik.
Vždyť se za ty stalinisty a marxisty pořád bije.
Tak na co si to hraje, "antikomunista".
Jenže on byl ještě k tomu sudeťák, tak se jeho zájmy překrývají se zájmy těch probruselských kolaborantů, co chtějí udělat z naší země multikulturní bordel a zrušit BD.
Nejsprostší nadávkou je pro tyhle škůdce slovo "národ".

Já na rozdíl od jeho disidentíků nikdy ve straně nebyl.
A taková Šiklová, co dělala za komoušů kariéru na katedře sociologie, se nade mě nemá co povyšovat. Což platí i pro Resla.
Moje rodina je čistá jak slovo boží, což by se o rodině Šabatové nedalo říci ani omylem.
17. 02. 2014 | 15:31

scallop napsal(a):

Zdeněk Brom

Zas to budou trestat u sousedu ... Je holt rysem upadajici zapadni civilizace, ze ochranuje mensiny - po zkusenostech z minleho stoleti je to podle meho rozumne.
17. 02. 2014 | 15:52

Zdeněk Brom napsal(a):

scallop:

Proti ochraňováni nelze protestovat. Něco jiného je protekční jednání ve prospěch menšiny a znevýhodňování většiny oproti menšině. To jste to jen otočili naruby, diskriminace zůstala.
17. 02. 2014 | 16:21

hanah napsal(a):

upadající západní civilizace definitivně dojede během několika příštích desetiletí na vstřícný přístup k menšinám. To není žádná katastrofická vize, ale prostý fakt, vyplývající z demografických studií. (např. Norsko bude do 30ti let muslimské).
Za tento fakt můžeme děkovat i skromným přispěním nekvalifikované soudružky s nevysvětlitelným skandálem v Kuřimské kauze Šabatové.
17. 02. 2014 | 16:33

Zdeněk brom napsal(a):

Filuta:

Nutno přiznat, že tu připomínku sem dal první strýc viru. tak abych se nechlubil cizím peřím :)
17. 02. 2014 | 16:45

mb napsal(a):

... zdeněk brom ... paní šabatová v kauze kuřim ´jen naletěla´ ... to se stává/stane ... ale není ( šabatová ) žádnej práskanej gauner typu Klause, krejčíře, koženého, teď toho mafiána promotéra co ho čerstvě obvinili ... a tak ...

... je to přeci jen posun ...

hezký den ...
17. 02. 2014 | 17:13

Pepa Řepa napsal(a):

Kdo se nepřihlásí do 30 minut, že také miluje Aničku Šabatovou i Aničku z Kuřimi není u mě žádný lickoprávní Homolka a neprojde prověrkovou komisí lásky a něhy.

Tak honem, honem, historie a pan Bakala Vás vidí.
Chybí ještě někdo?
Kdo nevítá s námi, je xenoxenotentonoc.
17. 02. 2014 | 17:35

hanah napsal(a):

Hehehe Pepo řepo,

zdá se, že se tu žádnej lickoprávní tenhlecten neobjeví, páč nemá argumenty a to ani pro obě Aničky, ani pro mačety na lidi, ani pro mešity v ČR a vraždy ze cti.
17. 02. 2014 | 18:09

petrof napsal(a):

zbytečná funkce ....zbytečná persona, a ještě bez právního vzdělání. Tak to má být. A Křeček jako elév...to je opravdu pro zasmání.
17. 02. 2014 | 18:50

aga napsal(a):

scallop

Znakem upadajícího organismu je to, když ochraňuje svého parazita na úkor svého vlastního zdraví a existence. Zdá se, že že naše západní civilizace už neumí rozlišit ochranu menšin od rezignace vůči parazitovi. Nakonec na to dojede i ten parazit, ale tak už to halt občas na světě chodí.
17. 02. 2014 | 19:29

aga napsal(a):

PS
Zrovna poslouchám v TV dojemné informace, jak naše západní civilizace složitě a nákladně ochraňuje čtyřnásobného sadistického pedofila. Já su tak ščastné, že žiju v takové vyspělé civilizaci, a se mnou všichni rodiče...
17. 02. 2014 | 19:34

Al Jouda napsal(a):

Paní Šabatovou bych jako ombudsmanku vysoce ocenil jen v tom případě, že by se celou svojí autoritou zasadila o znovuzavedení trestu smrti v ČR.
17. 02. 2014 | 20:35

resl napsal(a):

řepík 17:36,
hlásím se, ale zrovna nemám čas dojednávat podmínky.
17. 02. 2014 | 21:31

mb napsal(a):

sliňte bakalíci
pro řepovu kštici
sliňte jako kdysi
když je řepa lysý

bijte musulmany
pro oči krásné hany
a to myslim upřimně
za všechny Anny z Kuřimně ...
17. 02. 2014 | 21:44

xxx napsal(a):

Počkám si. Hin se hukáže.....
17. 02. 2014 | 22:25

Pepa Řepa napsal(a):

Šroubiku, vůbec se nedivím.
Sláva nazdar výletu
nezmokli jsme
už jsme tu
:-)
Hurá ombudswoman bude vetovat zákony, když ji nepůjdou pod její fousy.
Revoluční právo vpřed. Ještě chybí dosadit mladého Péťu na ředitele ÚSTR.
Třeba by mohla náměstkovat Anička z Kuřimi. Nebo Petruška, přeběhlice.Taky má slabý důchod.

Když táta seděl to první léto
vyseděl mi, ředitele ústavu za to....

Nějak Vám uniklo, že uteklo už 25-30 let.
Už Havel věděl, proč dal tuhle trockistickou partu k ledu. Plynule na ni navazují Patočka a Mates od Stropnických.
Líbí se mi, jak ohnivě bojujete za práva neobolševiků.
To nemá chybu.:-)
To je moc dobře,i Ui je třeba říkal Ilijič.
A tady jsme na bakalím pozemku.Už se seřadilo procesí před prověrkovou komisí.

Lev Davidovič někde v Mechiku v hrobě se musí tetelit štěstím, i Ernesto Vás pochválí....že jste jako Cikáni, Cikáńata....zpívala maminka.

S paní Holmerovou to nemá nic společného. Dělá užitečnou věc,možná ji oba budeme potřebovat, slibuje si od toho větší citlivost, porozumění.
Obávám se, že se nedočká na jednoho Alziho tři Aničky, politická exhibice a prebendy pro známé.Ochrana vybraných od Šluknova.
Už teď tím směrem vykročila.
Ale rád se budu mýlit.
18. 02. 2014 | 06:27

Pepa Řepa napsal(a):

Tady se bude hrát jiná hra.
Ota Motejl byl excelentní právník-komu čest, tomu čest-, vždy právo ctil a jeho pojetí lidských práv nemělo s hypertrofovanými nároky jedněch na úkor druhých pranic společného.Navíc byla totalita, mnohdy se to u něj doma v mělnické probíralo.

Bratrstvo od lásky a něhy, které pojem pokřivilo a projelo nejen volby poslanecké, ale i prezidentské, te´d zřejmě přijde o rychtáře, vsadilo na silnou aktivistickou trojku.

Diensbier coby Čalfova rychlokvaška nemající o zákonech ani páru, Marx-Tomin aktivistická džendrteta která má řešit sociální otázky a ombudswoman, jejíž první starostí je být další nohou výkonné moci.

Sosan sice moc bystrosti nepobral, ale už teď se to půlce sosanstva zajídá a haškovci na tom utáhnou sobotkovce jak na vařené nudli.
O zbytku národa, který skřípe dávno zuby nemluvě. Ani o velkouzenáři, byl by blb, kdyby na to pouštěl víc peněz, než je nutno.

Ale seřadili jste se zase do fronty-kucí a holky- od Karla hezky.
Ještě chybí vruboun.
18. 02. 2014 | 07:02

scallop napsal(a):

"On neví, že o infarkt tu běží?
Už nelze vykřičet co na srdci mi leží!"
18. 02. 2014 | 07:20

resl napsal(a):

řepíku,
házení do společného pytle všech, kteří vám nevoní je demagogie. mám-li sympatie k A, nemusím je mít k B, ani C. vy to pěkně semeleta, jako ten truhlík filuta, doplníte pár "vtipných" pitomostí a máme navařeno. Jsme v nato v eu, konečně něčím přimknuti k západu, ale vám a filutíkům to nevoní. u komouše to chápu, ti by chtěli spinkat v putinově náručí navždy, vy a další chytrolíni by zase vše rozbili a začli měnit evropu podle sebe. tak to v Česku s politikou chodí, stát s lidmi nedrží a naopak. buďte rád, že vám nepadaj na barák bomby, důchod vám stačí, přátele máte a tady se vám taky daří i když o jistou klientelu bych nestál. tak mudrujte dál, ale nevěřte, že věkem jste moudrý, bývá to naopak a přiznání ulevuje.
18. 02. 2014 | 10:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy