Neberte úplatky, neberte úplatky, nebo to na vás řeknou

24. 09. 2007 | 10:04
Přečteno 10140 krát
Od středy má totiž každý, kdo se stane svědkem nebo přímo obětí korupčního jednání, možnost vytočit linku 199 a najít tam radu a pomoc.

Korupci jsme vyhlásili boj v říjnu loňského roku. Stavíme na třech pilířích - prevence, průhlednost a postih. Na ministerstvech a státních úřadech jsme už provedli protikorupční audity a připravili jsme metodiku hodnocení dopadů regulace zákonů. Přijímat se budou jen ty zákony, které jsou skutečně třeba, protože platí, že čím méně stát rozhoduje o životech občanů, tím menší je potřeba někoho korumpovat.

Samozřejmě nemůžeme čekat, že transparentnějšího prostředí se všichni zkorumpovaní a zkorumpovatelní zaleknou. V novele trestního řádu jsme proto navrhli rozšířit okruh trestných činů, u kterých je možné nasadit policejního agenta, i o korupci. Je to především proto, že pachateli těchto zločinů jsou jak uplácející, tak uplacený a nikdo z nich nemá zájem na jeho odhalení. Potřebujeme proto, aby policie do kriminálního prostředí sama pronikla a trestnou činnost zdokumentovala.

Jenže policejní agent nedohlédne všude. Proto je třeba, aby se do boje proti korupci vrhli i samotní občané. K tomu jim může dobře posloužit právě zmiňovaná protikorupční linka. Provoz protikorupční linky zajišťuje nevládní nezisková organizace Transparency International, která si v boji proti korupci už vydobyla své renomé.

Ptáte se proč zprovozňujeme protikorupční linku, když už na Ministerstvu vnitra a nejen na něm takovou linku máme a proč její provoz nezajistíme sami? Ukázalo se, že lidé stávajícím linkám provozovaným samotnými úřady nevěří a raději volají třeba právě Transparency International. Spojili jsme proto síly – TI vyhrála výběrové řízení na provoz linky 199. Všichni, kterým není korupce lhostejná, najdou na této lince bezplatnou radu a bude-li to třeba, i účinnou pomoc bez obav, že svůj problém svěří zkorumpovanému úředníkovi, který vše zamete pod koberec. Bez obav, že budou prozrazeny jejich údaje či identita. V tomto ohledu totiž TI a MV odděluje „čínská“ zeď. Ministerstvo vnitra totiž bude získávat pouze statistické informace, nikoli zprávy o konkrétních případech. Linka funguje třetí den, a podle informací, které mám, na ni denně volají desítky lidí. Můžete i vy.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karl von Bahnhof napsal(a):

víte pane Langre, korupci nevymítíte ani náhodou...je tak rozšířená, že by Vám na to nestačilo milion agentů. zkuste se zaměřit na korupci u přidělování státních zakázek...stát takhle promrhá miliardy z našich daní a to jen proto, že je pro pár politiků výhodnější vzít úplatek a přidělit zakázku třeba 3krát dráž. Nikde neni důkaz, nikdo není obviněn, nikdo odsouzen........dokud nezačnou politici hospodařit správně bez potřeby korupce, nikdy korupce nezmizí
24. 09. 2007 | 10:10

Petrman napsal(a):

Co je to protikorupční audit?
24. 09. 2007 | 10:17

hezoun napsal(a):

dobre je, ze se delaji nejake dalsi kroky. dobre je, ze tu linku bude spravovat transparency a ne stat.
24. 09. 2007 | 10:27

Jan napsal(a):

Trestat korupci je špatné a nikam to nevede.
Zkorumpovaný někomu umožnil prospěch a tím způsobil škodu,
např.státu. Má být trestaný za tu škodu.
Opačně někdo neposkytne to na co má druhý právo a čeká na úplatek. Potom je to vydírání.
U obou trestných činů je lhostejné, zda za to pachatel dostal čokoládu nebo milion.
Má být trestaný za způsobenou škodu nebo vydírání.
24. 09. 2007 | 10:34

Frank napsal(a):

Pane ministře,inspekce Vašeho resortu zjistila,že se vyšetřovatel p.Šošovička nedopustil žádného trestného činu při vyšetřování kauzy p.Čunka.Přesto bylo toto vyšetřování zastaveno.Můžete pane ministře prosím napsat,když jsme u té korupce,kolik pomerančů bylo potřeba,aby tato kauza dopadla k plné spokojenosti některých členů této lživlády?
24. 09. 2007 | 10:36

via napsal(a):

Na protikorupční lince TI dostaneme radu? "Dělejte, že nic nevidíte." :-) Já v tom žádný pokrok nevidím, pořád je to jen tvrzení proti tvrzení. Možná po dvou letech změním názor, ale moc velkou šanci tomu nedávám.
24. 09. 2007 | 10:41

Vojta napsal(a):

Ryba smrdí od hlavy. Co udělat audity finančních toků na ministerstvech. Začal bych dopravou a obranou. Naše dálnice jsou předražené. Můžu proto zavolat na protikorupční linku? Armádní zakázky si mezi sebou rozdělouje kartel lidí, kterým nikdo nevidí pod prsty. Bude se tím někdo zabývat. Nebo máte na protikorupční lince schopný tým psychologů aby z korupce na úrovni vlády nebylo lidem špatně? A pozdravujte pana Pohanku...
24. 09. 2007 | 10:51

DAVID napsal(a):

...ten, kdo "to" na mě bude chtít říct, si řekne o úplatek a dostane ho a pak už nebude moct nic říct, protože by ho obvilini z příjímání úplatku. Popřípadě si ho při tom ještě nahrát a úplatek z něj dostat zpět. :-) V tom je problém celé úplatkářské chobotnice. Berte úplatky, berte úplatky, protože se to vyplatí. Čest práci soudruzi z ods.
24. 09. 2007 | 10:59

Karlos- student napsal(a):

Pane ministře, při vší úctě a pokoře před vzdělaným člověkem se Vás chci na něco zeptat a ocenil bych vysvětlení. Nepřipomíná tohle trošku Sullovy zákony? Víte, korupce je strašná věc, ale nastupuje mi husí kůže z toho, že si představuji, jak na sebe lidi práskají, jak se udávají. Nejde o to, trestný čin se musí nahlásit, ale nebojíte se trošku toho, že se dá lehce zatápět leckomu, kdo třeba šlápne na kuří oko někomu, kdo si to i zaslouží? Nemyslíte si, že se najde hodně zhrzených neplatičů, kteří půjdou anonymně po krku třeba ředitelům finančních úřadů a podobně? Můj osobní názor je takový, že by to mělo zůstat v kompetenci třeba těch agentů, o kterých se zmiňujete. Jsem si ale jist, že i tenhle sociologický aspekt jste při přípravě tohoto projektu zvažovali, jistě - máte na to odborníky, já jsem laik. Mohl byste to ale nějak vysvětlit, či upřesnit? děkuji
24. 09. 2007 | 11:19

Dědek napsal(a):

Pane Langere, proč se nám vysmíváte, proč z nás děláte hlupáky? Máte ve vládě ministra Čunka, který udělal všechno pro to, aby se nedostal před soud, který by mu úplatek dokázal, nebo nedokázal, a vy chcete bojovat proti korupci? Jako ten kůň, kterému dávají klapky na oči, aby neviděl, co se děje v jeho okolí. Vždyť vy jste přece inteligentní člověk, proč s nimi hrajete takovouhle hru? Je mi z toho smutno. Nějak neumím dávat úplatky, ani doktorovi jsem nikdy nic nedal a už se to na stará kolena nechci učit. Nevím, fakt, nevím, zklamal jste mě...
24. 09. 2007 | 11:22

stejskal napsal(a):

Každá snaha či dobrý úmysl musí být po zásluze potrestána... A pokud s ní přijde ministr, tak dvojnásob. A to ani nemluvím o tom, že v Americe mlátí černochy.

Libor Stejskal
24. 09. 2007 | 11:56

duch napsal(a):

Pane Ministře.
Velikán Kafka by měl z Vašeho počínání radost.
Součást problému se snaží vyřešit problém.
Zase by měl o čem psát!
24. 09. 2007 | 11:59

tana napsal(a):

Vážený pane ministře, zavedením majetkových přiznání pro všechny občany se situace zprůhlední. Kdo nedokáže původ svého majetku doložit, zaplatí 100% daň a je po problému. Jakýkoli jiný postup je neúčinný a stejně k tomu budete muset jednou dojít od spodu nebo shora.
Z jedné strany je zneužívání sociálních dávek, z druhé občané, jejichž zdaněné příjmy neodpovídají vydání.
Čím dřív, tím líp.
24. 09. 2007 | 12:10

lupa napsal(a):

Při pohledu do jistě skvělé budoucnosti se pan ministr zapomněl podívat na své nejbližší kolegy.Vláda,která zvedne ruku pro zřízení protikorupční linky by mezi sebou neměla mít korupčního mága Čunka,dále by si měla posvítit na svého předsedu a jeho jízdy luxusním Volvem koupeným z pochybných zdrojů. Ale vlastně se nejedná o nic nového pod sluncem .... vodu kázat a víno pít je základ činnosti většiny našich politiků
24. 09. 2007 | 12:35

Čunek napsal(a):

Myslíte, že bonzování se nedá také zneužít ? Je možné, že také z naší republiky uděláte ČPR (Česká práskačská republika). Bravo. Každý druhý občan Bretschnaidrem.....
24. 09. 2007 | 13:18

jvejvo napsal(a):

Kdy začnete bojovat s korupcí ve svých řadách ? Stále to jenom omýláte a skutek utek.Na odhalení řady korupčních případů nepotřebujete žádné agenty. Je řada věcí věřejně známých a nic s tím neděláte. Dusíte shopného vyšetřovatele, který odvedl dobrou práci, což potvrdila vaše inspekce a snažíte se jej usvědčit z nečeho co prokazatelně neudělal. Pozdravujete kolegu Čunka, Pohanku, Melčáka a jiné
24. 09. 2007 | 13:22

Jezinka napsal(a):

Co takhle začít ve vládě, sněmovně, senátu? Dokud trpíte ve svých řadách pana Čunka a pod., nemohou vás občané brát vážně.
24. 09. 2007 | 13:43

Deny napsal(a):

Půjdu za úředníkem, on si řekne o úplatek. Já ho nedám, odejdu. Ale nahlásím to na protikorupční linku. Nic nedokážu. A třeba, doufám, pak na toho úředníka stát nastrčí AGENTA, kterému si úředník také řekne o úplatek a tento úplatek, resp. předání či žádost o úplatek bude zadokumentován a úředník "po zásluze" potrestán. Úředníci se začnou bát, nebudou vědět, komu si již říci úplatek
Protikorupční linku vidím jako jeden z kroků správným směrem. Majetková přiznání by měly být další krok.
24. 09. 2007 | 13:43

Al Jouda napsal(a):

Majetková přiznání jsou pěkná blbost ! To by si člověk musel schovávat spoustu dokladů o svých příjmech řadu let a když by je ztratil, tak by mu všechny úspory sebrali !
24. 09. 2007 | 13:57

Ládik napsal(a):

Úplatek jsem nikomu nedal a od nikoho nevzal. Nadpis "Neberte úplatky" mě evokuje k tomu, že hovoříte z vlastní zkušenosti a nevědomky se řídíte rčením "soudím tebe podle sebe". Nebo máte vžité rozdělení lidí na "my" a "oni" - přičemž "oni" jsou ten "ti dole". Jenže ten plebs má pravděpodobně vyšší morálku, než "vy nahoře", čímž míním všechny lidi ve volených a jmenovaných funkcích a celý aparát státní správy.
24. 09. 2007 | 14:01

sluníčko napsal(a):

Pane ministře, docela mě zarazilo, když píšete, že se budou!!! (teprve v budoucnu) přijímat pouze zákony, které jsou opravdu třeba. Mám tomu rozumět, že teď existují zákony, které nejsou třeba? Kdo se zabývá vymýšlením zákonů, které nejsou skutečně potřeba? Je snad někde na každém ministerstvu zásobárna nadbytečných úředníků, kteří vymýšlejí nesmysly, protože nemají na práci nic lepšího?
Jinak zřízení protikorupční linky v IT schvaluji - můžou se tedy zrušit ty další, ministerské, které lidé stejně nevyužívají (jak píšete) a stát zase může ušetřit.
Pozn. kde můžu získat k nahlédnutí Vaše daňové přiznání? Doufám, že proto nemusím do Prahy, je to od nás daleko (jak říkal Jarek Nohavica, jste tak trochu bokem..:-)
24. 09. 2007 | 14:05

Pepa 3 napsal(a):

To Al Jouda: Proč schovávat nějaké doklady o svých příjmech? Například na Správě sociálního zabezpečení je detailní přehled o všech Vašich příjmech, které jste přiznal ke zdanění. A o to tady jde. Aby majetek odpovídal zdaněným příjmům. (Stejné záznamy jsou o dědictví, nákupu a prodeji nemovitostí a pod,)
24. 09. 2007 | 14:19

Rebel napsal(a):

Pane Langře,
Vy si z nás děláte legraci. Nejdříve nám ukážete pana Salichova a pana Coufala a pak nás vyzýváte, abychom nahlásili případnou korupci. Mám podezření, že kdyby nepřišel ten první krok, asi byste nepřišel ani s tímto druhým.
No a když si uvědomím okolnosti vzniku téhle vlády, vzpomenu Vaši politickou kariéru a dám to dohromady s bojem proti korupci ….
24. 09. 2007 | 14:39

Josef K. napsal(a):

Kupodivu neznám zkorumpovanější instituci než je pražská radnice, dokonalý systém pánů B+B. Dnešní volání pana T. po cenzuře. A k tomu tento podivuhodný článek pana L. Nějak se nám ČR pod vedením těchto pánů zabarvuje do hněda, a nejen to, hnědne a hnědne. Od normalizačního purpuru není zase hnědá tak vzdálena.
24. 09. 2007 | 15:15

Honza napsal(a):

Není,čistě náhodou,šéfem Transparency International pan Čunek?
24. 09. 2007 | 15:32

Michal napsal(a):

To Josef K. ::: a jak to vis?? ses snad do te korupce sam namoceny, ze to tak presne vis, ze zrovna Prazska Radnice je ta nejzkorumpovanejsi??
24. 09. 2007 | 15:45

Michal napsal(a):

To Josef K. :: ja bych to teda takhle rict nedokazal, protoze to nevim myslim tim, ze nevim jaka institude je nejzkorumpovanejsi, protoze korupce je u nas naprosto vsude mezi Delnikama, Doktorama, Taxikarema, Skladnikama, Prodavackama, Politikama, proste vsude takze rict, ze nejaka je zkorumpovanejsi by tezko nekdo dokazal rict.
24. 09. 2007 | 15:48

Kadel napsal(a):

Vážení blogaři- ať názorově zleva a nebo zprava- honem rychle se vypovídejte ze svých bolístek, napište své názory, již brzy nám bude končit svoboda slova (i když je už nyní trochu okleštěná). Pan Inženýr Topolánek se rozhodl, že novináři si moc dovolují proti němu a jeho milence s kterou spává a proto připraví zákon na omezení svobody slova. A protože i zde a i onde se mohou najít názory lidí, které nevyhovují panu Inženýrovi Topolánkovi, jistě bude jeho zákon komplexní a všezahrnující. I když to nebude úplně košér (omlouvám se předem panu Stejskalovi), ale tato poslední slova pana Inženýra Topolánka potvrzují slova pana Inženýra Paroubka, že v tomto státě nastoupila modrá totalita. Ono se to totiž dobře šťourá z lavic opozice do vládnoucí strany i když třeba se té vládě daří a rozvíjí ekonomiku, která je základem fungování státu, ale těžko se překousne, když vláda na co šáhne to zkazí, co nějak funguje, tak to zdevastuje a ti drzí novináři (je to jejich práce) si dovolí do toho bolavého ještě šťourat. Pan Inženýr Topolánek již zapoměl na to jak tleskal, když novináři po právu prali prádlo panu Grossovi. To se ale týkalo jeho politického soupeře, to bylo správné. Prostě závěr, ČSSD by měla nechat ODS, ať si dělá co chce, ty neumětelské činy tuto stranu historicky znemožní a oni se budou muset zrušit sami, až diletantismus překročí určitou hranici.

Ještě dvě malé poznámky:

„Pokud budeme lidem před volbami otevřeně říkat, co máme v plánu, nikdy ve volbách nevyhrajeme.“ Mirek Topolánek, předseda ODS , Lidové noviny, 15. 4. 2006
"Kdyby mě můj kolega nepřerušoval a neukazoval tady nesmyslné letáčky." TV Prima, Nedělní Partie, 16.09.2007, Tomáš Julínek o volebním programu ODS

Přeji všem příjemné pozdní odpoledne.
24. 09. 2007 | 16:06

Anna napsal(a):

No já to teda zkusím.Dávám pravidelně kadeřnici úplatek, aby mně vzala přednostně.

Jsem zvědavá jestli mně od zítřka řekne.

Ne, ne Aničko, to nedělejte, pan ministr Langer by se zlobil.
24. 09. 2007 | 16:12

Boleslav D. napsal(a):

Pane Stejskale, opravdu v te Americe Langer mlati cernochy? To je tedy jeste horsi nez jsem si myslel...
24. 09. 2007 | 16:26

Frank napsal(a):

Pane ministře,pokud potřebujete podnět a první body do Vašeho protikorupčního plánu ,doporučuji ve 21.3O přerušit golfové utkání nebo raut,a podívat se na ČT 1.Jsem velice zvědavý na Vaše zítřejší reakce.Ale oni spíše žádné nebudou,neboť se to týká Vašeho nejvyššího.A M.D. to určitě opět elegantně spláchne i s novinářema,jak ostatně dnes Váš stranický vedoucí naznačil.Kadel má sice smutnou,ale bohužel pravdu.
24. 09. 2007 | 16:34

Oto napsal(a):

Nevidím zvláštní rozdíl mezi ODS a ČSSD.Je zvláštní, jak se rychle dohodli na likvidaci Kubiceho.Když dostal Paroubka, tak Topolánek tleskal. Po volbách si uvědomil,že pan Kubuce by nešanoval ani jeho at ho zlikviduje. Tož pane ministře, kde by jste měl začít ?
24. 09. 2007 | 16:44

Všehoschopný volič - hádejte koho? napsal(a):

Zatím jsem úplatky nebral ani nedával - ale jak ty zkušenosti čtu - zkusím se nějak dohodnout s MV a založím firmu na obě všechny strany...
Ceník všimného - a evidenci - kdo se chce v ceníku orientovat. pak už jen předám své zjištění tu na MV, tu zákazníkovi... A službou pro klienty bude informace o klientech, Až to domyslím - ani ÚS se v tom nevyzná a Holmese uplatím, aby se neangažoval. A teď honem na pivo - relaxovat.
24. 09. 2007 | 16:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Anno,

a proč si nenajdete jinou kadeřnici?

Čistě teoreticky (neberte to prosím osobně), ale víte o tom, že právě tímto jednáním vytváříte korupční prostředí (samozřejmě v kadeřnickém průmyslu to není až tak velký problém ;-)?

Ta kadeřnice to považuje za normální. Vedlejší, zřejmě nezdaněný příjem. A velmi pravděpodobně se stejným způsobem také pokusí získat nějakou výhodu na úkor ostatních (třeba u lékaře, či na úřadě; to už je pak horší).

Já tedy nevím, ale šel bych hledat nějaké kadeřnictví, kde si mohu legálně připlatit, abych se dostal na řadu dříve. Kdybych ho nenašel, počkal bych, až na mne přijde řada.

Jinak se tu budeme pořád uplácet všichni dokola. Začarovaný kruh. Proč se toho zúčastňovat?

Není nic, co bych potřeboval tak nutně, abych se kvůli tomu musel chovat nemorálně (no, ve velmi výjimečných případech jako je zdraví mých dětí bych měl dost dilema ;-)

Libor Stejskal
24. 09. 2007 | 16:54

stejskal napsal(a):

Cože, Langer mlátí černochy? Vy jste to také už někde slyšel? A tenhle člověk nám tu chce vykládat něco o tom, že se nemá uplácet... No, to snad ne!

Zameťte si nejdřív před vlastním prahem, pane ministře. Ostatně na Lájose Bácze i Radjiva Sinhu si všichni moc dobře pamatujeme.

Nic, nic... uplácet se bude dál. To by tak hrálo... l.s.
24. 09. 2007 | 16:59

Ivan napsal(a):

"Ryba smrdí od hlavy"; " Kozel je nejlepším zahradníkem"; by řekla má babička. Politici přestaňte s tou politickou korupcí pro udržení koryt za každou cenu, potom můžete přistoupit k řešení problému. Zamyslete se nad svými výroky, jež jste použili ve velmi krátké minulosti, začněte u sebe, nadávejte nevhodný vzor občanům, potom to půjde samo a vy budete mít morální právo moralizovat, případně o morálce hovořit, ale zdá se mi, že nevíte co morálka je. Prosím co tedy chcete řešit?
24. 09. 2007 | 17:18

Frank napsal(a):

Paní Anno,nebo ještě jinou radu,jestli že Vám Vaše kadeřnice vyhovuje a nechcete chodit jinam,používejte již osvědčených výrazů jako ,,urychlovač,, ve Vašem případě velmi vhodné,nebo,,pomeranč,,neboť státní zastupitelství tyto výrazy nepovažuje za úplatek a zastavilo trestní stíhání v kauze,,Biolíh,,a tam šlo o daleko větší sumy,než Vy dáváte své kadeřnici.

P.S.No nezvracel by jste pane ministře?
Vy se snažíte co Vám síly stačí a Vaši úředníci to nechápou.
24. 09. 2007 | 17:20

stejskal napsal(a):

Proč se, pane Franku, pozastavujete nad úplatky v nejvyšších politických patrech, když velké části společnosti přijde uplácení jako něco nevyhnutelného a přirozeného?

Že nedávají stokoruny, ale miliardy? To je jen otázka možností. Kdyby ti všichni, co uplácejí, měli přístup k miliardám, tak také nebudou dávat jen stokoruny.

Proč by se politici měli chovat podle našich idealistických představ? Jsou to lidé jako my všichni? Jsou součástí této společnosti.

Pokud se většině lidí této země nepodaří vytvořit společenskou atmosféru, že korupce je něco nemravného, nemůžeme předpokládat, že politici se budou chovat o moc jinak (to samozřejmě není výzva k rezignaci, je třeba neustále poukazovat na korupci mezi úředníky, ministry či zastupiteli). Až se to podaří, situace se bude mírně zlepšovat (ideální ale nebude nikdy, pokušení - jak vidno všude ve světět - je příliš velké).

Berte to, prosím, ne jako mentorování (kdo je čistý...?), ale jen jako takovou drobnou kadeřnickou úvahu.

Libor Stejskal
24. 09. 2007 | 18:04

Martinko napsal(a):

Jen tak dál. A vlastně díky. Rád bych někdy žil ve slušné společnosti. A jestli někdo nazývá poukázání na korupci práskáním, pak tedy práskejme co to dá! To, že někdo nabízí nebo přijímá úplatek nevidím je špatné a poškozuje to v konečném důsledku každého. A lidé, kteří to dělají si nezaslouží nic jiného, než prásknout. Minimálně po prackách:)))
24. 09. 2007 | 18:20

Frank napsal(a):

Dobrý večer pane Stejskale.Já se nepozastavuji nad úplatky politiků,to už je v naší zemi věc nad kterou se divit,mi připadá zbytečné.
Já se pozastavuji nad tím ,že pan ministr otvírá další protikorupční linku na kterou se občané mohou obracet se svým podáním,a ve sdělovacích prostředcích oznámí,že se nebude zabývat každým podnětem.Pro řadového občana velice povzbudivé prohlášení.

Máte pravdu v tom,že v tomto státě je korupční jednání kam se člověk podívá.I do výdajů na olympiádu ji oficiálně započítávají.Kauzy ,které už byly moc okaté ,se roky táhnou a čím výše sahají ,tím menší je snaha dojít k závěru.Buď se to vyřeší politickou objednávkou,nebo pro procesní chyby ,což je v poslední době oblíbený termín,zruší.

Pokud bude tento právní a politický marasmus přetrvávat nemůžeme čekat,že se občan bude chovat jinak,než státní aparát,který sice vyhlásil korupci boj slovy, ale činy jsou jiné.

A k těm milionům a stokorunám.Je daleko jednodušší potrestat úřednici z podatelny,která si za přesunutí Vaší žádosti zespoda nahoru,řekne o pětistovku.V tom případě budou naše vyšetřující orgány velice rychlé a druhý den dotyčná sedí na náměstí v kládě.
Nevzpomínám si,že by v případě milionových částek něco takhle skončilo.
24. 09. 2007 | 19:04

Jana J napsal(a):

Pan ministr asi otevírá protikorupční linku, aby měl databázi lidí, kteří by jemu osobně a jemu podobným mohli chtít dělat problémy. Jinak si to neumím vysvětlit, jedině že by si z nás už nepokrytě dělal srandu...Já bych tam tedy nevolala.
24. 09. 2007 | 19:36

Martinko napsal(a):

Jana J: No právě, Vy byste tam nevolala. V tom případě jste jedna z těch, kteří vytvářejí ten korupční ráj. A znepříjemňují život všem ostatním. Doufám, že podobný přístup nebudete předávat svým dětem. Mé děti by Vám byly vděčné.
24. 09. 2007 | 19:42

Kader napsal(a):

Pane Langer nelžete,nelžete,nelžete nebo na Vás něco řeknou Olomoučáci..Nepodceňujte nás...Ta linka provalí všechny ty co by chtěli z Česka
PRÁVNÍ STÁT a udělají z nich konfidenty,žalovníčky,závistivce atd.
Kdyby se pan Langer namaskoval a přišel mezi obyčejné lidi na úřad - tak by viděl jak jednají úředníci.V čekárnách u lékaře by také poznal jednání.On zapomněl i jeho
soukmenovcijak s ním bylo jednáno ,když byl neznámý a obyčejný občan.Málo se v tomto změnilo....
24. 09. 2007 | 20:25

Líný černý pes napsal(a):

Setkal se někdo z vás opravdu s úplatkářstvím? Asi ne, podle toho jak píšete. Mám bohužel osobní zkušenost. Před nějakou dobou mi byl nabídnut nemalý peníz. Za co – za poskytnutí vnitřních firemních informací. Neumíte si představit ten hnus a bezmoc, když se něco takového stane na obyčejné obchodní schůzce. Sedíte u kávy, proti vám dva a usmívají se. Odmítnete, zopakují nabídku, odmítnete zas. Zase odmítnete. Nastane citové vydírání, že vynesení informací je vlastně dobrý skutek, protože majitel je hnusná osoba atd. A úsměv se změní ve škleb a začne vyhrožování. Že jste určitě někdy v životě porušili nějaký zákon, že to zjistí, budou vás sledovat a něco najdou, prý na o mají lidi. A v u chvíli míra přeteče a z hnusu a pocitu zrady, protože jednou z nich jste věřil, se stane čistá nenávist a máte chuť jim vrazit úsměv až do.. no až tam. A začnete se usmívat, argumentovat stále stejně, proč že ne – protože nikdy. A hele, ona se druhá strana rozzuří víc jak vy sám. Nakonec zapomene si i to kafe zaplatit a z kavárny odejde. No a pak dilema – říci nebo neříci to majiteli? Nechcete být poslem špatných zpráv, víte, že nemáte důkaz. Varovat nebo ne? Mlčet a bát se sám? Riskovat propuštění? Rada – udělejte to a varujte. Možná vás vyhodí, možná ne, ale můžete se podívat do zrcadla. A navíc, se svěřeným nejste sami. Věřte, vím co píšu a ještě po letech mne vzpomínka rozzuří.
24. 09. 2007 | 20:25

Jan Brázda napsal(a):

Je mi vždycky trochu trapně, když tady čtu názory některých "mudrců". Jasně, stěžovat si a remcat je náš národní sport a je mi jasné, že tímto svým výkřikem to nezměním. Nedá mi to ale a mám potřebu k tomu taky něco napsat (když už tady mám prostor, že?). Pan ministr Langer má určitě svoje mouchy, nicméně aspoň dělá něco, co může naší společnosti jen prospět. Minimálně na vnitru pěkně provětrává zatuchlinu, ve které si jeho předchůdci pěkně lebedili. Hlavně klídek a žádné nepopulární kroky. Teď si ani policejní prezident nemůže být jistý svou židlí. O líných úřednících nemluvě. A korupční linka? Proč o ní "mudrcové" tolik pochybují? Neprovozuje jí přece Langer, ale mezinárodní obecně prospěšná společnost. "Mudrcové" ovšem žádné argumenty neberou neboť kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde...
24. 09. 2007 | 20:32

Martin napsal(a):

Teď si ani policejní prezident nemůže být jistý svou židlí, ale když byl přistižen, že není schopen usměrnil svého řidiče, aby dodržoval předpisy, měl letět hned. Jak mohl takový člověk velet tisícům policistů? Co za to asi ministr dostal, že byl na něj tak hodný?
24. 09. 2007 | 20:47

Frank napsal(a):

Paní Jano ,on si nedělá legraci ,on to myslí vážně.A velice se mě líbí příspěvky moralistů, kteří tvrdí ,že oni by tedy rozhodně úplatek nedali.Malý příklad z mého života.Máte dvacet lidí ,kterým musíte každý den sehnat práci. Musíte,jiná alternativa je špatná.A nejste jako firma sama. Takových je vás v daném okamžiku 3 nebo 4.A před vámi člověk,který vám tuto práci může poskytnout. Buď to vám ,nebo jinému,záleží na vašem rozhodnutí.Pokud budu zásadový , charakterní a dbalý příkazů svého ministra vnitra zavolám jen se svým tvrzením na protikorupční linku kde můj telefonát zaznamenají a pochválí mě.A dvacet lidí mě následně utluče,protože je místo výdělku pošlu domů,se všemi důsledky pro jejich rodiny.A to nezapočítávám sebe.Ano ,úplatek u kadeřnice je blbost. Můžu se objednat, až bude mít čas.Ale jsou místa kde vás vaše uvědomělé jednání sundá na kolena, a bohužel další lidi s vámi.A pokud si pro moje přesvědčení nevydělají na nájem a živobytí, tak nebudu hrdina snažící se napravit špatnou společnost,ale debil.

Tím netvrdím, že úplatek je řešení.To je jen reálný zážitek.
24. 09. 2007 | 20:50

stejskal napsal(a):

Ještě jednou dobrý večer, pane Franku,

zřejmě si tak úplně nerozumíme, co jeden druhému chceme sdělit.

Ale to se stává, jsou i horší věci.

Přeji Vám hezký večer.

Libor Stejskal
24. 09. 2007 | 20:56

Frank napsal(a):

Pane Stejskale , stále nevím ,i když naše příspěvky znovu pročítám,v čem je problém to pochopit.
Politik je na svém místě z rozhodnutí občanů,je placen z daní občanů,a to i těch kteří ho nevolili.
Já se apriori nestavím proti tomu , že potírat korupci není třeba,neboť to považuji za jev společensky nebezpečný.A to jak mezi řadovým obyvatelstvem,tak naší národní elitou. Ale zatím vidím pouze snahu o potlačení korupce mezi řadovými občany, s naprostou nemožností, řešit korupci nejvyšších státních úředníků,vzhledem k jejich imunitě, zajištěné Ustavou
24. 09. 2007 | 22:12

Jana J napsal(a):

Pane Franku, já to vím, můj první muž pracoval ve stavebnictví. Takový Herkules, který by vyčistil náš Augiášův chlév, se jen tak nenajde a rozhodně to nemůže být někdo, kdo předními vraty něco málo vyveze ven a zadními ve fůrách navozí dovnitř.
24. 09. 2007 | 22:49

Martinko napsal(a):

Myslím,že ministr Langer dělá přesně to, co politik dělat má. Nadnesl vizi, udal směr, vymyslel opatření a nastavil jakousi laťku obecné morálky. Prostě nahlas řekl, že korupce je špatná a je potřeba proti ní bojovat. Tohle kdyby dělalo více politiku, tak mame šanci se někam posunout.
24. 09. 2007 | 23:19

Frank napsal(a):

To Martinko .Ministr po 18 letech řekl,že korupce je 3patná. To je pro Vás úspěch?
Jaká konkrétní opatření podle Vás ministr nadnesl?Zapomeňte na linku 199. Já Vám vyjmenuji čtyři další telefonní čísla,naprosto zbytečná.V čem vidíte tu koncepci která nás spasí.V administrativních číslech , které si bude ministerstvo ukládat.V nevládní, neziskové organizaci,která nebude zodpovědná za nic. A ani z právního hlediska být nemůže.Kdyby takto jednalo víc politiků ,a svoji odpovědnost přenášeli na různé agentury,tak tu můžem zhasnout a zabouchnout dveře.Já se spíše obávám ,že přenášení odpovědnosti na někoho jiného se v této zemi stává zvykem.A to mě spíše děsí.
25. 09. 2007 | 00:19

suzman napsal(a):

Co se týká tý Vaší "novinky" s agenti pane Lange,když to asi před rokem a půl navrhovala ČSSD , Vy a Vaši soudruzi z ODS jste řvali na všechny strany,že je to návrat ke komunismu a jejch praktikám...a v poslanecké sněmovně jste tento návrh pohřbili....no asi jste měli nasráno,protože by to půlku z vás zničilio,že....pokud jde o korupci ta ODS jsou "jedničky" a ted si hrajete na spravedlivé,když jste u moci a nemá vás prakticky kdo kontorlovat....to budeou veřejné zakázky pro kamarády ...ono už to začalo,například bytová politika:Když se v mém bydlišti proslíchalo,že se budou stavět nádstavby,na starých vámi tolik kritizovaných komunistických panelácích,volal jsem ihned na radnici s tím,že mám zájem o byt.Tam mi řekli,že se žádné stavět neboudou...No a protože jsem z důvěryhodného zdroje věděl která firma bude nádstavby stavět,neváhal jsem a zavolal tam...Byl jsem v šoku,když mi bylo sděleno,že už jsou prodané....zajimavé a na radnici o nějákých bytech nic "netuší"...a jedná se o státní byty.
A dnes..??Nádstavby stojí,a budují se dodatečně nová parkoviště,ikdyž díky zoufalému nedostatku prostoru k tomuto učelu,to tam ted bude vypadat jako před hypermarketem a v kdysi poklidné ulici dnes nepřejdete na zastávku MHD aniž by Vás málem nepřejel pan podnikatel ve svém BMW Offroad....To BMW mu nezávidím ale uved jsem to proto,že se mi tím osvětlilo proč jsem neměl šanci získat tyto byty...někdo kdo má BMW má i na uplatky aby se pořadníku dostalo na ty "důležitější"....
25. 09. 2007 | 10:14

Emmanuel Cunt napsal(a):

Vážený pane Langere,
rád bych zareagoval na Váš blog v souvislosti s posledním briefingem pana premiéra Topolánka s novináři, který se konal 24.září 2007. Zaujalo mě, jak pan premiér přirovnal novináře k žumpě. Částečně s ním musím souhlasit avšak na druhé straně je to velmi zjednodušený a zkratkovitý a účelově vytržený pohled na problém. Protože ta žumpa odněkud musí přitékat a někdo ji musí napájet. A tak daleko už se pan premiér nedostal. Domívám se, že musí platit přímá úměra mezi politickou kulturou a etikou a novinářskou kulturou a etikou. Pokud se tedy podivam na politickou kulturu a etiku tak se zdá, že naší zemi spravují Ti nenápadní lidé, kteří o sobě nic nechtějí říkat, na veřejnosti se moc neukazují, v novinách jsou většinou vyretušovanými obličeji a scházejí se v lobby různých pražských hotelů. Tito lidé, kterým se říká lobbysti, si s největší pravděpodobností pěstují a zalévají svého politika a žijí ve vzájemě prospěšné symbióze. Nechci říkat, že se jedná o všechny politiky, kdo chce ať hodí kámen, ale podle toho jak se jich většina politiků jeví, tak je pro ně vstup do politiky především výtahem k nabytí bohatství. Českou specifikou jsou především nemovitosti (Tlustý, Gross,Kalousek ..... Je otázkou, zda tito lobbysté prosazují opravdu zájmy voličů nebo spíše určitých vlivových podnikatelských skupin. Kloním se k tomu druhému, protože politik má jepičí život od voleb do voleb a potřebuje být nějak zajištěn (ne všichni dostanou za své zásluhy přidělené trafiky). Co je pro lobbysty pohroma jsou volby, kdy není jasné, že myšicka, která rozdávala kašičku ji bude rozdávat i nadále. Takže nám zde po volbách zbydou lobbysti, kteří nejsou dostatečně rozkročeni přes politické spektrum a musí podporovat opozici. A s tím samozřejmě souvisí i ovlivňování našeho "nezávislého tisku". Začněte tedy prosím čistit ty Augiášovi chlévy v parlamentu, senátu a Strakovce, protože ta žumpa se plní v první řadě odtud a jak vidíte jsou to spojené nádoby. Jedním z opatření jak to udělat je protikorupční zákon, dalším opatřením může být regulace práce lobbystů, tak jako v USA. S tím prvním Vám přeji hodně úspěchů, protože zatím, každá vláda o těchto opatřeních pouze hovořila na předvolebních schůzích a nikdy je neuvedla v život.Vždy na konci funčního období si akorát příslušný ministr postěžoval, že kdyby měl dostatek času tak by určitě problematiku korupce řešil lépe. S tím druhým opatřením to vidím podobně jako s omezením poslanecké imunity, kapři si přece nevypustí vlastní rybník.
Nejsem příslušníkem žádné strany, nejsem ani vyhraněným voličem žádné strany.Nejsem ani zapojen a napojen na jakékoliv vlivové skupiny. Snažím se udělat si nezávislý pohled na věci a události okolo sebe pokud to ještě v téhle zmanipulované zemi jde.
S pozdravem,
Emmanuel Cunt
25. 09. 2007 | 11:31

Dědek napsal(a):

Linka 199 je na jistou agenturu, není-liž pravda. Jestli ono to nebylo tak: Agentura rejpe do vlády, vláda jí bude platit za to, aby bojovala proti korupci - to není úplatek, to je férové, ne? Obce jsou proti radaru, vláda dá obcím peníze na rozvoj - to není úplatek, to je budování naší vlasti. A ještě další případy, ale teď si je nemůžu vybavit; a taky by se sem ani nevešly. Jo a úplatek taky není když: "Hele, Pavlíku, mám nějaký pozemky, potřeboval bych je zhodnotit." "Nojo, Fando, tak vyhlásíme kandidaturu na pořádání olympiády, kde že máš ty pozemky?" "V Letňanech." "Nojo, čéče, tam by se hodil centrální stadion..." Jen to zveřejnili, už tam ceny vyskočily o 100 %. Ale to taky není korupční. Dávání všimného kadeřnici je úplatek, a to společensky vysoce nebezpečný, holky by měly jít sedět obě. A taky souhlasím s panem Stejskalem, co tu napsal (jako úplatek, aby mě nemazal)...
25. 09. 2007 | 11:56

Martinko napsal(a):

To Frank: Ano, nemusí to dopadnout dobře, nemusí to fungovat.Ale já jsem optimista a tohle se mi zdá dobré. K těm opatřením. Jen v příspěvku uvádí ministr minimálně 2. Změnu v trestním řádu a linku TI. Říkáte, že mám na linku rovnou zapomenout. Proč? Opět bych byl optimistický. Vždyť tam i píše, proč využívá zrovna služeb nevládní organizace. Myslím, že TI je dost důvěryhodná. Tak uvidíme.

O postojích a vizích politiků jsem psal, protože je považuji za nejdůležitější.Např. silniční zákon.Pokud politici zpochybňují jeho účinnost, sami jej nedodržují, je to špatný postoj. Na jeho základě se pak chováme i my.A takoví politici jsou špatní.Bohužel je jich většina.
Jestli ale ministr řekne, že policejní služebny jsou hnusné a špatně vybavené a začne s tím něco dělat, určitě si každý rozumný člověk řekne "no konečně." Když začne premiér používat přemíru vulgarismů, nadávat lidem do žump etc., je to špatný signál do společnosti. A tak by se dalo pokračovat dlouho.Prostě politik se musí chovat a jednat jako politik.Odpovědně.
25. 09. 2007 | 12:06

Martinko napsal(a):

K těm politikům:)Minulý týden jsem jel autobusem po magistrále.Z vedlejšího pruhu se před nás chtělo malou škvírou vecpat černé BMW.Chyběl tak centimetr a srazili jsme se.A ejhle, co BMW udělalo.Najednou si zaplo majáček.Ono by mu to bylo houby platné, protože neměl sirénu.Ale ta drzost mě nadzvedla.Copak v té černé limuzíně jel lékař k infarktu nebo hasiči k požáru?
25. 09. 2007 | 12:12

Dědek napsal(a):

Majáček seženeš za pár šupů. Pochybuju, že si nějaký polda troufne zastavit auto s majáčkem, aby zkontroloval oprávněnost použití, nota bene černé BMW (určitě s kouřovým skly). Neházejte všechny politiky do jednoho pytle, Martinko. (Vzpomínám na jeden rozhovor s jednou stranickou funkcionářkou, když byl ještě za velmi dávného totáče sjezd KSČ v Paláci kultury. My mladí jsme před ní kritizovali, že se tam funkcionáři sjíždějí s majáčkama, že si vynucují přednost, že jak může mít taková strana úctu, že tohle lidi štve a tak podobně, a ona nám zcela vážně vysvětlovala, že to je správné, že to jsou naši představitelé, čili nejchytřejší lidi, že jim tím jen vytváříme prostředí, aby nemuseli myslet na běžné věci, ale mohli myslet na blaho nás všech, mohli se soustředit na svou velmi odpovědnou práci a tak nějak. Vsadím se, že by mi někteří dnešní majáčkoví "funkcionáři" odpověděli stejně, jen by použili slovo elita - ale tohle je mimo téma, omlouvám se.)
25. 09. 2007 | 14:42

Martinko napsal(a):

Dědek: z Vaší vzpomínky se mi trošku zvedl žaludek. Brrrrrrrrr.
25. 09. 2007 | 14:54

Jan Urban napsal(a):

Podivejte se, prosim, pro kontext na clanek Vazeny pane ministre Ivane Langre, na zdejsim blogu Jana Urbana. Pan ministr, ani jeho podrizeni, doposud neodpovedeli. Tak jsem zvedav.

Jan Urban
26. 09. 2007 | 11:31

Frank napsal(a):

Pane Stejskale omlouvám se,už jsem to pochopil.Sice za dlouho ale pochopil.Je opravdu vidět ,že toto spojení nese užitek.
Za necelý měsíc od spojení agentury TI jsou zde první, ale vynikající výsledky.Snížit za tuto dobu korupci o devět let zpátky,to je na Nobelovu cenu.Jen bych doporučoval trochu přibrzdit,za 10 měsíců by se mohla agentura dostat do roku 1917.Pochopil jsem,koho chleba jíš toho píseň zpívej. Pokud je ti někdo nepohodlný, vezmi ho pod sebe a on už si dá pozor vydávat něco,čím by svého mocnějšího spojence dráždil.A takto se dá manipulovat s lidmi ve všem.Viz prohlášení p. Klvani,o poklesu odpůrců radaru pod 50%,za unikátně krátkou dobu 5 dní.
Tato vláda potřebuje slyšetjen to co se jí hodí,proto je každá lež dobrá.
A to je ta korupce o které jsem psal, nejen ta finanční ale i morální.Jenom ta morální dělá daleko větší škody.
26. 09. 2007 | 15:01

stejskal napsal(a):

Tak vidíte, pane Franku, na Vás si hned tak někdo nepřijde. Okamžitě jste TI odhalil. A to je dobře.

Pravda, Vámi uváděné údaje nejsou úplně přesné, resp. jsou spíše zavádějící, ale to je již jen takový drobný nedostatek. To se nakonec také vychytá.

Přeji Vám mnoho úspěchů ve Vaší práci.

Libor Stejskal
26. 09. 2007 | 23:58

Železnohorský, dříve Dědek napsal(a):

Nevím, proč pánové Frank a Steskal mluví v jinotajích? Pan Stejskal dokonce jako by říkal: Když nemáš důkazy, tak neobviňuj. Kdybych byl chytrým ministrem a dozvěděl se, že existuje nezávislá agentura, která bojuje proti korupci a zveřejňuje nešvary pandi komu padni, nabídl bych jí, aby své úsilí ještě zesílila a pomohl bych jí - finančně, reklamou, vahou svého postavení. Tím bych si do jisté míry uvolnil ruce a zajistil si, že když udělám nějaký přehmat, agentura bude alespoň zvažovat, jestli o něm zpraví veřejnost, nebo ne. O panu Langerovi se říká, že je chytrý... (Měním nicka, všiml jsem si, že tu nejsem toho jména sám.)
27. 09. 2007 | 10:04

Železnohorský napsal(a):

Sorry, panu Stejskalovi jsem upřel j, to bych nerad...
27. 09. 2007 | 10:06

kacir napsal(a):

Ivane, ta linka je mediální bublinová image , nic víc...pokud nebude braní úplatku zaznamenáno , pak soudy nikoho neodsoudí a pokud ten kdo úplatek bere není hlupák, pak se chytit nenechá... a propos nejvíc by na linku měli volat POLITICI , vždyť víš
27. 09. 2007 | 12:50

Frank napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,opravdu jsem takovou reakci očekával,proto byl předchozí příspěvek takto provokativně napsán.
Chtěl jsem ukázat jak se dá s fakty pracovat.Napsat ,že jsme se vrátili do roku 0 je sice hezké,ale příčiny návratu jsou jenom domněnky,jak sama paní ředitelka uvádí.
Říci,že se povedlo zprovoznit Nejvyšší správní soud,a donutit ÚOHS k aktivnějšímu přístupu,a nedaří se to podstatné a hlavní pro řešení tohoto problému,tj.Veřejné zakázky,veřejné rozpočty, korupce bílých limečků,korupce v podnikatelské sféře a médiích,mně rozhodně nemůže přesvědčit ,abych sdílel stejný optimismus.
Spíše mně to nutí k zamyšlení,jestli to,že naše soudy svým přistupem,který všichni známe,tuto hodnotu na grafu nesnižují a nepotrestaná korupce vlastně korupcí není a statisticky se tudíž nezaznamenává.
Další možností může být daleko propracovanější skrývání korupčního jednání,neboli za ta léta jsme se jí naučili lépe schovávat.
Doporučuji znovu přečíst blog paní ředitelky z 1.5.07.V jeho kontextu mně spojení TI a ministerstva vnitra,připadá podivné.

P.S.Osobně mi,vzhledem k původu TI,zpráva o korupci v Česku,připomíná zprávu generála armády USA,o situaci v Iráku.To hlavní se nám nedaří,ale i to je úspěch.Mně vždy učili , že neůspěch je neůspěch.Na TI to dopad mít nebude, na ministersvo vnitra ano.Proto lze statistiky mírně upravit.A ať mi někdo dokáže ,že to nejde.
27. 09. 2007 | 13:16

car napsal(a):

Jeden pan tam píše dobre hovadidy ekonomice se daří to je pravda ale co stím maji společne vlady je sputne kdyš se daří a zadlužení stoupa těm co se daří ti si poradí to polityci moc neovlivní to co ovlivníje statní správu a ta je jaká je vtom aby se čert vyznal zakony nove a nove dodatky co potom uředníci co to vlastně dělají to taky nedělají polityci ti jsou schopni život někdy jen snepříjemnovat všem.A topolánek s omezením slova ten taky snad ví v našem pasmu kde žijeme je to jen štěkaní bezzubeho psa horší je to s paroubkem na tom je vidět jeho uražena ješitnost ktera hraničí s něčím s čím nemůžu souhlasit to je skoro ksenofobie on je schopny jit se všema proti všem byt v opozici je normalní ale vydírat tak v tom je sakra rozdíl no jo jé aspon něco urvat a byt v čele jojo on na to nemá to je ubohe to co dělá kežby se nedostal do čela sněmovny nebojím se že umře hlady snad by se o sebe postaral i kdyby nebyl v polityce a bez trafiky jé jé to byse na něj zapomnělo a to platí i některych S ODS krom těch komanču to je k sblití kde našli tu odvahu po všem co zavinili se aspon hepřejmenovat to je drzost největšího kalibru
27. 09. 2007 | 22:45

vlk napsal(a):

Při čtení posledního Langerova blogumi okamžitě vitanul na mysli Kryl a jeho verš..na rohu ulice... o morálce káže!

Pokud budou vládní kauzy jako Čunek, pokud si lidé vzpomenou na to jak jistý člen parlamentu v dobách tzv. televizní krizeveřejně tvrdil, že jistému Hodačovi netelefonoval a ono s eokamžitě ukázalo, že ano,jsou tvrzení vblogu trapná.
28. 09. 2007 | 11:39

mony napsal(a):

To říká zrovna ten pravej.Zloděj křičí chyťte zloděje.
29. 09. 2007 | 14:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Dědku,

napsal jste "Pan Stejskal dokonce jako by říkal: Když nemáš důkazy, tak neobviňuj."

To neříká "jako by", to říkám zcela zcela naplno a jednoznačně. Nikoho nemůžu obvinit, pokud nemám důkazy. Mohu jen vyjadřovat svá podezření (jako novinář do dokonce cítím coby svoji povinnost). Nicméně profesionalita mi velí, abych měl alespoň pro svá podezření nějaké relevantní indicie

Hezký den.

Libor Stejskal
29. 09. 2007 | 15:07

Papa napsal(a):

Kozel zahradníkem :-) Takže už chcete aby bylo možno uplácet jen vás - monopol na korupci, to tu ještě nebylo.
29. 09. 2007 | 18:43

m&m napsal(a):

Zaručený recept, jak si udělat z nezávislých kritiků své lokaje:
-------------------------------
Vezmi jednu nezávislou agenturu, která je k tobě dostatečně kritická. Tak kritická, že ti může způsobit velké nepříjemnosti. Uplatni metodu cukru a biče. Metodu hodného a zlého policajta.

Takto to funguje vždy a všude. Ověřeno v praxi. Tisíce děkovných dopisů. V ideálním případě použij nejprve bič a agenturu trošku dostaň pod tlak, aby neměla čas na racionální zhodnocení situace.

Pohrož jí z jedné strany (tuto práci nejlépe přenech jiným) opravdu velikými problémy za, dejme tomu, zneužití dotace kdysi v minulosti. Dokaž, že to myslíš vážně a vypracuj spoustu posudků, podej žaloby atd., atd. Ve správném okamžiku trochu povol oprátku a sám nabídni spolupráci. Férovou kooperaci na společné potírání korupce a za prostředky, které se nedají odmítnout.

Samozřejmě za ně musí prokázat výsledky. Pracuj usilovně na společném projektu a oznam veřejnosti, že projekt zaručeně přinese výsledky. Pak už vše půjde samospádem.

1. Agentura si sama zaručeně pohlídá, aby prokázala výsledky. Je to ostatně v jejím zájmu. Pokud chce příště dosáhnout na stejné dotace, je nutné prokázat objektivní posun státu v žebříčcích korupce. Pokud se zadaří, stačí na ohlášený výrazný posun i pouhých pár týdnů.

2. Agentura ve vlastním zájmu odráží všechny tvé kritiky. V opačném případě by část selhání padala i na její hlavu, což zaručeně nepřipustí.

3. Nelze očekávat, že by agentura sama kdykoliv zopakovala svou kritiku vůči tobě.

4. Pokud by kdykoliv v budoucnu proti tobě přece jen vystoupila, bude působit zcela nedůvěryhodně - je to jistě jen vyřizování osobních účtů a animozit, rozdílných názorů na směrování projektu apod. Využij toho, že se tvůj kritik rád a dobrovolně zdiskredituje.

5. Je skvělé dobře znát svého kritika a způsob fungování jeho organizace. Určitě je na tvých kriticích i něco dobrého. Třeba si rádi společně zajdete na pivo.

6. Užívej si klidu a využívej výhod kroků, které tvůj bývalý, nyní zavázaný kritik činí i ve svém zájmu a ve svůj prospěch. Věř, že ti vždy bude vděčen za jakýkoliv projev vstřícnosti a velkorysosti.

7. Nastav svou lidskou tvář. Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem. Špinavou práci přenech jiným. Vždy se najde někdo, kdo tvého kritika rád propleskne za tebe.
29. 09. 2007 | 23:19

xxx napsal(a):

Tak to bude vovných mist ha uřadech co vy na to opčane to cu kecy
30. 09. 2007 | 10:43

karel napsal(a):

Gorbačev zakazal Sovětskem svazu pit vodku, Sovětsky svaz se rozpadl proto že byl zavisly na vodce. Když u nas zrušite korupci taky se rozpadnem protože jsme na korupci zavisli.
30. 09. 2007 | 20:05

Maruna napsal(a):

Celá ta naše slavná korupce je přece založená na tezi: "Když nemáš důkazy, tak neobviňuj." A dobře si všiměte, kdo se touto tezí vždycky ohání (nebo oháněl, když vyšlo najevo něco, co zavánělo). Při úplatcích jsou dvě strany a ani jedna nemá zájem, aby o tom věděl někdo třetí (pozor, neplést s vydíráním). Když třetí zjistí, že má první nějakou výhodu, kterou mu poskytl druhý, a ten druhý že má najednou nezyvkle hodně peněz (nebo jinou výhodu), je mu jasné, že jde o korupci, ale protože nic neviděl, nemá důkaz, musí se na to dívat, jako že korupce neexistuje, prostě nebyla. Nic se nestalo. Takhle to funguje. Třetí musí držet ústa, co bylo mezi těma dvěma, je jejich věc, i kdyby na tom měl být třetí škodný. Nemá důkazy, nesmí obviňovat... Jestli chce pan ministr opravdu proti korupci bojovat (a já myslím, že nechce), pak by měl prosazovat, aby na korupci bylo nahlíženo jako na sexuální harašení. Tam taky podle nového zákona stačí, aby tě žena obvinila, a už můžeš mít problémy a musíš dokazovat, dokazovat a dokazovat. Ty, ne ta žena. A funguje to, a nezneužívá se to. "Když nemáš důkazy, neobviňuj" je velice nebezpečné zaklínadlo... To jenom na okraj, co jsem tady zaznamenal v jednom komentáři.
30. 09. 2007 | 22:58

Frank napsal(a):

PAne Stejskale,co Vaše morální přesvědčení k domnělé kauze Gross.Jak se postavíte jako novinář k něčemu tak nehoráznému , co vymyslela paní Slonková.Nezdá se Vám , že je to snaha zlikvidovat levici za pomoci takzvaně nezávislých medií.

Grosse jsme prosrali, koho dalšího p. Stejkale napadneme?
Mám návrh, pojďme se bavit o Topolánkovi a jeho kamarádech, kteří vedou hospodářství této země cugrunt.

Ale asi neuspěji. To není téma dne,a ani pro naše média něco co by se mělo řešit.
Připomenu Vám to až Topolánek v příštích volbách skončí a bude to pro Vás novináře velice výhodná kauza.
Věřte ,že po 50 letech nezapomínám.
01. 10. 2007 | 21:14

jonáš napsal(a):

"A každýmu z nich jsem tady na tý točně říkal: Neber úplatky, neber úplatky, neber úplatky nebo se z toho zblázníš, ale je to marný, je to marný, je to marný..."
02. 10. 2007 | 00:55

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Franku,

podívejte se, prosím, na analýzu této kauzy od kolegyně Sabiny Slonkové http://aktualne.centrum.cz/...

Můžete mi říct, je-li na ní něco neseriózního?

Pan Gross odmítá říci, odkud peníze, které si nemohl vydělat svou prací koncipienta, má. Protože je pan Gross bývalým premiérem, je ve veřejném zájmu, aby se novináři o jeho majetek (a zejména, jak jej nabyl) zajímali. Pokud Vás nezajímá, kde berou bývalí (i současní) premiéři desítky miliónů, tak mne ano (mohou to být totiž také peníze z mých daní).

Stejným způsobem jsme se zajímali o to, jak se současný ministr financí Miroslav Kalousek dostal ke svému bytu (kauza Háva) či za co jej koupil poslanec Vlastimil Tlustý. Pokud narazíme na podobné nesrovnalosti v majetku Mirka Topolánka, budeme se zabývat i jím.

Nevím, z čeho usuzujete, že všichni kolem Vás - včetně novinářů - jsou zkorumpovaní. Chcete-li znát můj názor, já si to o Vás nemyslím, protože Vás neznám. Bylo by mi hloupé Vás proto takto napadat.

Mějte se hezky.

Libor Stejskal
02. 10. 2007 | 10:25

Frank napsal(a):

Pane Stejskale , samozřejmě to byla reakce na články paní Slonkové.
Pan Gross už totiž dnes podniká jako soukromá osoba.A i když si mohu o jeho podnikání mohu myslet cokoli,už je to jen soukromá osoba.
Ale pánové ,které jmenujete dále,jsou v politice velice angažovaní a ještě dlouho budou.A pokud se podívám na Aktualně cz vidím snahu p. Slonkové udělat z pana Grosse kauzu ,a to ho nëmusím.Proč není alespoň stejně velká pozornost věnována aktivitám pana premiera a Dalíkovi firmy,pana Kalouska a jeho pochybné financování zbořeniště v Ústí n. L.
JE mi více méně jedno čím pan premier jezdí a kde pan Kalousek bydlí,ale vadí mi jejich propojovaní s takto pochybnými firmamy a ještě k tomu za státní peníze.

Rozhodně jsem nepsal ,že by novináři byli zkorumpovaný.Psal jsem jen o takzvaně nezávislých médiích. O tom co bude námětem článku si ve většině případů rozhoduje novinář sám.

Jinak jak se Vám líbí zjištění policie ,v případě zveřejnění Kubiceho zprávy ?

Že by náš cnostný pan Langer lhal, tomu moc nevěřím. Jen jsem zvědav na článek p. Slonkové,jestli to protřepe daleko víc jak soukromou osobu Grosse.
Člověk takto vysoko postavený v politice a lže jako malý kluk.Věřím ,že se p. Slonková zaměří i na jiné věci v kterých nám určitě lhal.

Hezký večer.
02. 10. 2007 | 18:48

Frank napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale.
Ještě na závěr jedno vysvětlení a končím.
Podobnost mého včerejšího příspěvku s tím co dnes pro Váš blog napsal p.Rath, je čistě náhodná.

Jak jsem již dříve zde napsal,nejsem členem žádné politické strany v této zemi, a svůj příspěvek jsem s panem Rathem nekonzultoval a ani neopsal.

Hezký den.
03. 10. 2007 | 08:57

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Franku,

já Vám to věřím. Problém je ale, že Vy nevěříte mně a např. Sabině Slonkové, se kterou spolupracuji v podstatě nepřetržitě od roku 1993 a její práci dobře znám. Nevěříte nám, že jsme na tom velmi podobně Vy.

Nejsme členy žádné politické strany, své příspěvky s nikým nekonzultujeme (ve smyslu, že "nekopeme" za žádný tým) a ani je neopisujeme ;-)

Prostě se jen snažíme dělat svoji práci, tedy sledovat, co se kde děje, a informovat o tom. Někdy se ná to daří více, jindy méně...

Mějte se fajn.

Libor Stejskal
03. 10. 2007 | 15:27

Petr Suchánek napsal(a):

Pane Stejskale. To, že s někým spolupracujete dlouho a znáte jeho práci (viz. Sabina Slonková), může spíše znamenat, že již nejste schopen odstupu, a tak Frankova tvrzení o "nestrannosti" a "výběrovém vytváření" různých afér, mohou být daleko blížší skutečnosti, než si dokážete připustit. Neříkám, že soustavně sleduji to, co sepisuje třeba paní Slonková a další, ale je obdivuhodné, jak se v případě určitých lidí dokáže "rozvášnit" do běla a zahrnovat veřejnost směsicí faktů a doměnek, a jistá skupina lidí ji evidentně nechává chladnou, i když zrovna u těchto bych očekával minimálně stejný záběr pozornosti. O objektivitě a soudnosti někdy opravdu pochybuji, spíš se jedná o virtuální představy, jak by dotyčný chtěl, aby to bylo. A i fakta, co časem vyplynou mi, bohužel, dávají dost často obraz jiný, než nám paní Slonková a někteří další novináři líčí. Ale ona je to asi již profesionální deformace. Nebo otázka existenční? Nevím. Je to jen otázka charakteru a svědomí dotyčného, jak a proč píše tak, jak píše. P.S. Ještě, že někteří nezapomněli, jak "filtrovat" všechny ty zprávy, co jsou nám vtloukány do hlav. Ono nezáleží na ideologii, neb každá používá ke své propagaci demagogii. Důležité je to, aby se člověk nenechal zblbnout a neztratil schopnost chápat věci v souvislostech, schopnost hledat pravdu i tam, kde je neustále zamlžována a potlačována (A že máme na to experty).
04. 10. 2007 | 10:31

Petr Suchánek napsal(a):

Ještě dodám jedno. Je potřeba mít "vlezlé" a "otravné" novináře typu Slonková, Lorencová a několika dalších. Na rozdíl od takových Steigerwaldů a spol. To radši ty prvně jmenované.

Přeji Vám pěkný den, ostré pero a spoustu dobrých námětů.
04. 10. 2007 | 10:35

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Suchánku,

děkuji za přání. Vaši závěrčnou tezi (předpokládám, že jste ji myslel jako určité shrnutí) podepisuji v plném rozsahu:

"Důležité je to, aby se člověk nenechal zblbnout a neztratil schopnost chápat věci v souvislostech, schopnost hledat pravdu i tam, kde je neustále zamlžována a potlačována."

Sám pro sebe pro to používám pracovní název "kritické myšlení."

Mějte se hezky. A věřte, novináři jsou také jen lidé, nikdo dokonalý mezi námi není. Spousty chyb, špatných úsudků im lidských slabostí ;-)

Libor Stejskal
04. 10. 2007 | 13:18

KJ napsal(a):

Klasická langerovina. Svěřit boj proti korupci TI, která sama má značné problémy s důvěryhodností viz. info

Transparency International: Obelhala obecně prospěšná společnost finanční
ředitelství?

http://www.blisty.cz/art/35...

A pokud Langer mluvil dříve proti policejním agentům provokatérům, proč nyní otočil o 180° ? Já bych řekl: protože to teď bude mít jako ministr vnitra pod kontrolou a jeho lidé tedy nebudou ohroženi a navíc to může být solidní zdroj informací pro další mocenský boj. Nějaké TI a kecům o důvěře uchovávání osobních údajů může zrovna v případě pana Langera - kubiceho zpráva na stole - věřit jen naivní človíček.
04. 10. 2007 | 17:07

tenisak napsal(a):

KJ, to si napsal strašně dobře.
07. 10. 2007 | 11:54

Brio napsal(a):

Bože můj, kdy si uvědomíte, že ryba smrdí od hlavy.
Ve filmu tuším Anděl s ďáblem v těle zazněla téměř klasická hláška, kdy se ptal v bordelu pan Švehlík poslance "co ste dnes dělali v parlamentu, pane poslanče?", "Ale hlasovali sme o zákonu proti korupcii vo štátnej správe" "O dhlasovali ste???" No čo by zme si zadierali triesku do riti!!!"
Takže s obávám, že opět to odnesou hlupáci a malé ryby, provokatéři si "vyřídí účty" a ti o kterých se "neví" budou opět beztrestně hrabat na svou hromádku.
S pozdravem
Brio
08. 10. 2007 | 09:45

Jiří Lipert Ústí n.L. napsal(a):

Vůbec bych se nedivil, kdybych vytočil linku 199 a ozvalo by se StB - to je šaškovi Langrovi podobné, taky už chtěl zavést PS-VB, vlastne PS ˇPČR ...
09. 10. 2007 | 18:36

Jiří Lipert Ústí n.L. napsal(a):

Vůbec bych se nedivil, kdybych vytočil linku 199 a ozvalo by se StB - to je šaškovi Langrovi podobné, taky už chtěl zavést PS-VB, vlastne PS ˇPČR ...
09. 10. 2007 | 18:37

Nezkorumpovanej napsal(a):

Ja bych se rad vrhl do boje s korupci, ale pochybuji, ze me pusti s kamerou na zasedani vlady. Leda, ze bych se mezi vas potentaty dostal tajne jako Vidlak a Kudlanka.
12. 03. 2008 | 10:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy