Na touze po štěstí se nevydělává

13. 02. 2009 | 08:00
Přečteno 5791 krát
Už je to nějaký ten pátek, co čeští dělníci jezdili za lepším výdělkem do zahraničí. Němečtí a rakouští příhraniční chlebodárci je rádi zaměstnávali, protože za podstatně nižší plat odváděli stejnou práci. Naši dělníci zase rádi dojížděli za prací, vydělali si totiž více než doma. Po čase se situace změnila a zahraniční dělníci začali jezdit k nám. Je to naprosto v pořádku, jsme demokratická země, kde fungují tržní mechanismy.

Zde začíná příběh zahraničního dělníka. I hospodářská krize, ve které se v současnosti nacházíme, je součástí tržního mechanismu. Jak známo, v krizi se snižuje poptávka a tím pádem omezuje výroba. S tím souvisí propouštění pracovníků. Ti nejméně kvalifikovaní, mezi které zahraniční dělníci patří, jsou první v pořadí. Tisíce lidí bez znalosti češtiny, bez koruny v kapse, bez sociálního a zdravotního pojištění se najednou ocitnou na ulici. Bez práce, bez peněz na cestu domů a častokrát s dluhy. Tito lidé budou muset svou zoufalou situaci řešit. A není žádným tajemstvím, že zoufalý člověk, aby své problémy vyřešil, často neváhá překročit zákon.

Myslím, že nejsem sám, komu se tento stav nelíbí. Nemůžeme nad tím jen tak mávnout rukou a nechat problém „vyhnít“. Určitě existuje celá řada možností, jak situaci vyřešit. Je ale potřeba mít na zřeteli všechny aspekty, které s tím souvisí. Stručně řečeno řešení musí být komplexní. Na jedné straně musí vyřešit stávající situaci, na straně druhé předcházet tomu, aby se opakovala. Musí chránit zájmy našich občanů a zároveň být korektní vůči cizincům.

Řešení, které navrhla vláda, podle mého názoru tyto požadavky beze zbytku splňuje. Cizincům, kteří dobrovolně opustí naši republiku, zaplatí cestovní náklady, a navíc přidá motivační příspěvek 500 eur, který by jim měl pomoci z toho nejhoršího. Současně ovšem omezí vydávání pracovních víz, aby zabránila situaci, kdy jedni nezaměstnaní odjíždějí a noví přijíždějí. Zpřísní také podmínky práce zprostředkovatelských agentur a okamžitě zavede důslednější kontrolu jejich činnosti.

Ne, neohřívám si zde svou vlastní polívčičku. Jde o týmovou práci. Řešení totiž vzniklo ve spolupráci s dalšími ministerstvy a za to jim patří velký dík.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Když dáváte 500eurošů na motivaci, vraťte mi daně (aspoň 50%) za rok 2007. Taky na motivaci.
13. 02. 2009 | 08:24

MA-FU napsal(a):

Vy zákonodárci jste memysleli na zpětnou vazbu pro tyto lidi?
Jak je to možné.Pojedete li do kterékoli země vydělávat,nikde Vám nedají zpět na cestu.
13. 02. 2009 | 08:57

juvel napsal(a):

Jen potvrzujete to, pane ministře, co nám, laikům, odhalila tato krize. Zisky jsou soukromé, ztráty jsou společné. Zisky ze zaměstnávání cizinců za hluboce podprůměrné mzdy jsou přísně soukromé. Vícenáklady a škody, které nyní vznikly jejich propuštěním jsou společné a společnost je musí hradit.
13. 02. 2009 | 08:59

Železnohorský napsal(a):

Tohle vypadá na první pohled logicky (aby nekradli, dáme jím peníze), ale asi to nebude jen tak černobílé. Taková injekce agenturám, které s těmi lidmi obchodují... Na ministerstvu bude zřízeno okénko, ke kterému si budou přebyteční cizinci jeden po druhém chodit pro langerovné a za rohem bude stát agenturní pasák, který je zkasíruje... Omlouvám se za ranní rejpání, ale ministr by tady mohl komentovat důležitější věci; ale nekomentuje, jsou mu nepříjemné...
13. 02. 2009 | 09:23

student napsal(a):

Naši zákonodárci jsou jako stavebník, který postavil dům, ale neudělal zemní izolace.
Když nastaly deště, tak zjistil svou chybu. Našel ale řešení, dodatečné opravy zaplatí sousedé.
13. 02. 2009 | 09:27

lexoid napsal(a):

Ne a ne pane Langře.Poruší li takový cizinec zákon, zavřít a příkladně potrestat.Třeba v oploceném kamenolomu budou pod eskortou mohpou lámat kámen .Tím si vydělají nejen na pobyt ale i na cestu domů až je po vypršení trestu vyhostíme.Mám za to, že tenhle model lze uplatnit i pro většinu odsouzených za násilné trestné činy.
13. 02. 2009 | 09:38

Petr napsal(a):

Když už píšete o těch tisících cizinců, kteří ztratili práci, nebylo by od věci napsat a objasnit, jak ji také dostali ?

Ve většině států není lehké jak povolení k pobytu, tak pracovní povolení dostat, většinou je to spojeno s potvrzenými garancemi firem (nebo právnických osob), které se zavazují jakékoliv výdaje vzniklé s pobytem pozvané osoby hradit. Takže i Vámi zmíněné výdaje (letenka, 500 EURO plus třeba veškeré možné dluhy na pojištění, daních nebo třeba nevyplacené mzdy) mají hradit agentury a firmy, které diskutované cizince pozvaly a zaměstnaly, ne stát.
Pochybuji, že vlastníkem všech těchto agentur je stát a že zmínění cizinci pracovali jako státní zaměstnanci ?
13. 02. 2009 | 09:43

krok napsal(a):

"A není žádným tajemstvím, že zoufalý člověk, aby své problémy vyřešil, často neváhá překročit zákon"..opět princip kolektivní viny?..lituji pane ministře, ale mohl byste své tvrzení nějak doložit?..statisticky:-))..docela by mě zajímalo procentuální vyjádření zločinnosti u normální populace a u té "zoufalé":-))..a jako perličku byste mohl přidat procento zločinnosti "high society"..asi bychom se divili, že?:-))..
13. 02. 2009 | 09:46

karel napsal(a):

na rohu ulice vrah o morálce káže...
13. 02. 2009 | 10:04

Pepa Řepa napsal(a):

Hmm, hezký, dojímavý příběh zahraničního dělníka.

Mně však vrtá, kde jsou architekti stěhování národů?
Nějak se nám vytratili, šikulkové.

Kde jsou multi-kulti aktivisté, psychoterapeuti traumat a pořadatelé Berkatů na Míráku?

Kde jsou filosofové a sociologové predikující vymření do roka a do dne?

Kde jsou vymaštěnci, kteří vyinkasovali 10 000 USD za kus?

Privatizace zisku (při konjunktuře), socializace ztrát (v depresi).

A bude hůř, ojrohujeři.
Vzhůru via Lisabon.Kvóty, mešity, madrassy, ghetta.Hezky jsme jim mávali, když šli dál přes Plzeň na západ. Bumerang se vrací.

Nenechte se ale zviklat, to přece straší pár xenofobů.
Takový problém západ nezná.

Jen mi nejde do hlavy, že zelené karty-ovšem na cestu domů- vydává po Španělsku i Francie.
13. 02. 2009 | 10:06

langer napsal(a):

Langře, doufám že si tito příspěvky taky přečteš !
Nebo máš na to taky poskoky ?
13. 02. 2009 | 10:22

JAHA napsal(a):

Ad: p. Stejskal
Nie k teme, ale chcem sa opytat, preco zmizol clanok pana vyucujuceho ustavne pravo v Brne? Stiahol ho sam?
13. 02. 2009 | 10:26

Silvie napsal(a):

Vaše náhlá starostlivost o blaho zahraničních dělníků je opravdu dojemná, pane ministře.
Ale mně se vůbec nelíbí, že těch 500 euro opět vytáhnete z kapsy daňového poplatníka.
Pokud vím, ti cizinci sem přišli dobrovolně a na vlastní riziko. Pokud je někdo okrádá, jsou to zprostředkovatelské agentury a logicky bych předpokládala, že se o ně také postarají, když na nich tak nehorázně vydělávaly. Stejně je využívaly také firmy, které jim nabídly práci a určitě jim nevyplácely běžnou mzdu. Co takhle žádat zodpovědnost po nich?
Vaše velkorysá pomoc cizincům mě dost překvapuje, vezmu-li v úvahu ,jakým způsobem se jedná s Čechy ,kteří se dostanou do prekérní situace v zahraniční. Často se nedočkají ani pomoci vlastní ambasády.
13. 02. 2009 | 10:33

JAHA napsal(a):

Zavriet do basy takych cudzincov, ako tu ktosi navrhoval by asi stalo nepomerne viac. A najst pre nich pracu, aby vratili dlhy a riesili si i ine svoje financne problemy asi nebude v dnesnej dobe take jednoduche, ze? Skutocne by sa malo podrobne pozriet na podmienky, za akych agentury uzatvarali s tymito cudzincami zmluvy a pokial neboli dodrzane zakonne podmienky, ziadat cast nahrady za riesenie problemov s takymito cudzincami od tychto sprostredkovatelskych firiem.
13. 02. 2009 | 10:35

danny napsal(a):

Mám pocit, že se s agenturami balo od začátku něco moc podivného. Bylo a je veřejným tajemstvím, jakým způsobem tito novodobí otrokáři zacházeli s lidmi, kteří do naší republiky přicházeli za prací. Byli jim totiž na milost a nemilost. Mám s tím docela zkušenosti. Vím o jedné agentuře, která, pokud se dovezení dělníci po skončení pracovního poměru v nějaké firmě nedostavili do určité hodiny do poměrně vzdáleného města, tak nedostali ani korunu. To je jen malý příklad. Ale agentury si hrabou ve spojení se zaměstnavateli, dá se říct, že zde dochází ke korupci lidí na osobním oddělení firem, které zahraniční dělníky zaměstnávají.
13. 02. 2009 | 10:40

siven napsal(a):

Pane ministře; kdo je tentokrát jednička?
13. 02. 2009 | 10:45

Xury napsal(a):

Pro Silvii:
jednak bych připomněl, že díky práci těchto dělníků rostly také daně ze zisku a pojištění, které musí firmy státu odvádět, takže neplatí tvrzení, že stát z těchto gastarbeitrů nic nemá. Můžete samozřejmě chtít po agenturách nějaký příspěvek, ale vzhledem k tomu, že nejvíc na nich vydělali zprostředkovatelé u nich doma (mám na mysli hlavně Vietnamce a Mongolce), tak na ně náš stát asi těžko dosáhne. Po jejich zaměstnavatelích by samozřejmě příspěvek také mohl chtít, ale těžko zpětně a musel by se změnit příslušný zákon a bylo také vhodné domyslet ekonomické dopady. Pokud se vám ta ekonomická pomoc zdá velkorysá, je potřeba zvážit, zda by její absence neměla nákladnější dopady.
13. 02. 2009 | 10:49

Pepa Řepa napsal(a):

To JAHA
také mne zaujalo, jak učitel práva, pan Koudelka hbitě stáhnul svůj článek i s celou diskusí.

Pozoruhodné, zvláště u člověka, který by měl hájit stejná práva pro všechny.
13. 02. 2009 | 10:49

myrta napsal(a):

a bylo to tak jednoduché:určit agentuře kvotu"dovozu"cizinců.Ne neomezený počet.
13. 02. 2009 | 10:50

Silvie napsal(a):

Pepo Řepo, něco mi ušlo. Můžete mi vysvětlit o jaký článek šlo?
13. 02. 2009 | 10:55

Sakařovka napsal(a):

Pane Langr, pro mě máte svojí povahu vypsánu v obličeji. Jste pro mě zosobnění lži a podvodu.
13. 02. 2009 | 11:05

Elisabeth napsal(a):

NECHAPU

Jakto, ze delnik puvodem z ciziny nrma socialni a zdravotni pojisteni? Co jsme to za stat?
13. 02. 2009 | 11:05

lexoid napsal(a):

to JAHA
Psal jsem kde by měli dělat.Kamení je potřaba pořád a klidně by je mohl platit stát jako materiál na stvby.Nebo máš pocit, že na stavbách kamení netřeba?
Ona i humanita má své meze.
13. 02. 2009 | 11:05

lexoid napsal(a):

to xury
Jde o to, jestli pomoc formou letenky není náhodou dostatečná.
Nač kapesné 500euro?Od socialisty bych to čekal ale od pravičáka do morku kosti mi to příjde divné.
13. 02. 2009 | 11:08

Admirál napsal(a):

S řešením musím souhlasit. I s vědomím, že zaplatím zprostředkovaně i ze své kapsy. Jsme lidi a jako lidi by jsme se k ostatním lidem měli taky chovat. Nehledě na to, že každé jiné řešení (represe, nechat vyhnít)by bylo zřejmě dražší.

Co mě ale zaráží, je nekoncepční, nepředvídavá, politika k cizincům majícím zájem u nás o práci. To se týká všech vlád za posledních 10 let.

Když se u nás začaly stavět montážní závody, Dalo se lehce za pomocí kupeckých počtů spočíst, kolik lidí na trhu práce bude scházet. Řešit se dalo dvěma způsoby. Další montovny v regionech s nedostatkem pracovních sil nepovolovat, nebo zajistit dostatečný příliv pracovních sil za kulturně blízkých zemí (Ukrajina, Bělorusko, Moldávie). Pokud možno bez zprostředkování otrokářů. Ani jedno, ani druhé se nestalo.

Stát se uvolnil přístup cizinců až pět minut po dvanácté, pracovní síla přišla v okamžiku, kdy už není třeba. Otrokáři vydělali, stát, potažmo my budeme platit.
13. 02. 2009 | 11:13

Silvie napsal(a):

Xury, a vám se ta pomoc nenormální nezdá?
Zdá se vám běžné, že by např.český občan pracující v americké automobilce, která propouštěla, obdržel od USA grátis letenku domů + kapesné?!
Těmi Mongoly byli občané v podstatě obohaceni hned dvakrát - za prvé jsou ve velké míře zdravotně rizikoví - šíření TBC - následné placení superdrahé a dlouhodobé léčby Českou republikou a nyní tento počin pana ministra.
Já nejsem apriori proti tomu, aby těm lidem zaplatil někdo letenku domů (čím dříve se jich zbavíme, tím lépe), ale proč by to měl dělat stát? Nebo má vláda černé svědomí, protože včas nedohlédla na to,za jakých podmínek jsou tu cizinci najímáni na práci (resp.jí bylo jejich odírání ukradené).
A co bude pan ministr dělat s těmi, kteří peníze zinkasují a někam zmizí? To je bude osobně deportovat do letadla?!
13. 02. 2009 | 11:13

Vosavbotě napsal(a):

Pročpak jste pane ministře nesnažil zabránit tomu, aby se k nám cizinci za takových podmínek vůbec dostali? Proč byl vůbec dovolen vstup do země osobám, u kterých UŽ TEHDY bylo důvodné podezření, že jsou oběťmi mafie, lidskými otroky? Kdo kontroloval, za jakých podmínek pracují? Proč nebyly vyžádány od těch takzvaných agentur garance návratu cizinců domů v případě, že zde ztratí práci? Proč nebyly tyto agentury pod zvláštním dohledem? Proč na takové agentury neplatí přísné zákony?
Proč, proč, proč, pane ministře?
Proč jste celá ta léta držel ústa a až nyní jste poněkud zneklidněn? Není to tím, že vaše ODS je napojená na zmíněné mafiány i na podniky, kterým se tito zahraniční otroci náramně hodili? Kdopak loboval, odkud připluli kapříci?
13. 02. 2009 | 11:14

Silvie napsal(a):

A ještě dodateček- ti cizinci většinou pracovali pro ZAHRANIČNÍ firmy se sídlem v Čechách.
13. 02. 2009 | 11:16

Realista napsal(a):

P. Langere, a nebyla to vaše vláda, co ministrem Nečasem prosazovala zjednodušení přidělování zelených karet? Takže to už přehodnocujete...
13. 02. 2009 | 12:09

Servit napsal(a):

TO VYMYSLEL SEKYRA?Kdo to bude vyplácet, manželka nebo další Sdružení?
13. 02. 2009 | 12:14

orinoko napsal(a):

Ještě na konci roku 2008 se modrá vláda chvástala, jak zařídí zelené karty pro gastarbajtry , protože tu prý schází. Zkraje podzimu to bouchlo u Yankeeyů, rychle se to šířilo a transformovalo, každý jenom trochu soudnější člověk věděl, že noví gastarbajtři u nás budou tak možná dobří akorát na kanonenfutr, ale modrá vláda vesele dále jednala o zjednodušení namísto toho, aby urychleně zavedla stop stav. - To jste nezvládli, normalizační soudruhu Langře.
Agentury, kšeftující s tzv. lidskými zdroji , si dál dělají , co chtějí. Vás jako ministra vnitra mají na salámu, registrujete to?
To jste zase nezvládli, normalizační soudruhu Langře.

A aby toho nebylo málo, tak nám soudruh disident Benda v čele modré kohorty připravil cenzurní nadílku, aby tak nějak po bolševicku dobře bylo.
To víte, Íčko vám nedá spát a Téčko by také mohl vyprávět.
Tak tohle jste zvládli. Pěkně po bolševicku, žádné cavyky.
Jenom se divím, že taková svobodná duše , jako je Pepa Řepa , se s tím tak rychle smířil.
Musíme to ale vidět dialekticky - modrá nesvoboda není totéž , co rudá nesvoboda. A je to.
13. 02. 2009 | 12:29

Vosavbotě napsal(a):

Hluboká omluva, pane Langře, já jsem špatně pochopil jednu z posledních vět Vašeho příspěvku:"/Vláda/...Zpřísní také podmínky práce zprostředkovatelských agentur a okamžitě zavede důslednější kontrolu jejich činnosti."
Já včas nepochopil, že to je veřejný vzkaz Vašim ctihodným kamarádům z Rodiny:"Bacha kluci, o těhhle gastarbeiterech se teď nějak moc mluví, zkuste raději něco jinýho, třeba drogy!
13. 02. 2009 | 12:39

MA-FU napsal(a):

Pane ministře,tohle nejsou míčové hry,ve kterých máte zálibu-to je
prosím hra s občany,proč nehrajete s agenturami.Ty už zmizely? Možná jste dostával desátek? Povyprávějte,nepřehánějte
13. 02. 2009 | 12:42

Frank napsal(a):

Pane Langer
Už úvodní stať Vašeho článku ( pokud jste to tedy napsal Vy, o čemž dost pochybuji)ukazuje, že jste osoba poněkud mdlého rozumu.
V každé demokratické zemi, policie a státní orgány po zjištění takovéhoto zacházení s lidmi jedná a to docela tvrdě.
Ani tržní hospodářství nemůže fungovat bez určitých pravidel.
Pokud řadíte systém : vyber do posledního desetníku a zhasni:do tržního hospodářství,pak jste se zřejmě včera vrátil z hlubin dalekého vesmíru,a nebo jste politikem za ODS.

Ptám se Vás,kdo se ze státních struktur zajímal za jakých podmínek a s jakým zajištěním se tito lidé k nám dostávají?

Proč jste nevyužil svoji soldatesku,transportéry a vrtulníky aby k této situaci nedošlo ?Zřejmě zrovna chránila vysoké policejní důstojníky při jejich podvodech a korupci.

A Vy nám potom se šklebícím se obličejem, oznámíte :Já našel řešení, zaplatíte to vy všichni blbci ze svých kapes:

Doufám,že Vás, pokud je na světě spravedlnost, brzy vezme čert.
13. 02. 2009 | 12:43

Pepa Řepa napsal(a):

To silvie
Nic moc článek, autor p. Koudelka. Takový, ryze propagandistický článeček obhajující kroky krajských zastupitelstev, jako jakousi legitimní alternativu vládě, zvláště pokud šlo o legitimitu proplácení darovacích poplatků u lékařů.

Diskuse (nijak ohnivá) to zpochybňovala, podivovala se že článek napsal učitel práva a že článek nenapsal v době, kdy u vlády byla ČSSD a kraje měla ODS.
Moc přesně si to nepamatuju.Dost se to točilo kolem příspěvku paní LČP, moje maličkost přispěla obvyklým jedem.

Článek s celou diskusí zmizel. Inu, jsme tu jen na chvíli.

To Elisabeth
nejste v obraze. Většinou se to dělá přes pasáky (cizokrajné), kteří si u nás založí legálně firmu a vystaví vám fakturu jako subdodávku.
Jednoho otroka přihlásí, platí pojistné, dalších deset ne. Kontrola? Jeho problém, vy máte fakturu.
Myslíte, že to dokážete stát dohledat? Jak? Permanentní razie?

Myslíte, že to dokážete ohlídat Vy? Jak a hlavně, proč byste to dělala? Pro stavbyvedoucího je důležité za kolik, jak kvalitně a rychle je práce hotova.

Samostatnou kapitolou jsou ti, kteří se sem dostali nelegálně.Možná jich je mnohem víc, nedokážu to posoudit. Možná to nedokáže posoudit ani Cizinecká policie.

Vzpomínáte na ty řeči: Nejsme cílovou zemí, blablabla.
Najednou je situace opačná. podpisem LS máte zalouženou jednotnou imigrační politiku. Možnost rozstrkání "nepřizpůsobivých" z ghett, z nichž některá jsou na pokraji občanské války je možná.

Jak je to dlouho, kdy se vedly úvahy o dovozu desetitisíců (tuším) Pakistánců.Dovodete si představit, kolik desítek milionů lidí je v rámci Schengenu? Kdo se podivoval dostal nálepku xenofoba.

Zamáčkněte slzu v oku, nad osudem těchto , zajisté, chudáků a jděte se podívat, jak to vypadá v místních LDNkách nebo v ghettech tuzemských.

Pracoval jsem v několika zemích mimo EU. Smlouva na dobu určitou, vydělej si, zaplať daně a mazej. Na to, jestli mám sociální pojištění jsem se neodvážil zeptat, asi by nevěděli o co béží. Jakousi zdravotní pojistku jsem si dobrovolně platil všude.

Podotýkám, že veškerá debata jde o lidi pocházejících ze zemí MIMO(!) EU.Tam je to řešeno buď volným pohybem nebo reciprocitu vzájemně uznávaného pojištění.Aspoň si to myslím, expert nejsem.
13. 02. 2009 | 12:49

Vosavbotě napsal(a):

To MA-FU:
Von je možná pan ministr nevinnej a nic vod nikoho nedostal. Von to vždycky myslí se vším dobře, ale nakonec se mu to ve zlý vobrátí, jako tomu svatýmu na tom vobraze. Von to možná narafičil jeho brácha z Modré Rodiny, co všechno Sehnal.
13. 02. 2009 | 12:53

Pepa Řepa napsal(a):

Orinoko napsal:
Jenom se divím, že taková svobodná duše , jako je Pepa Řepa , se s tím tak rychle smířil.
--------------------
Nesmířil, držkuju a plivu jedy jako kobra proti cenzuře i proti ohýbání práva pořád a budu držkovat pokud to půjde. Ať jde cenzura zprava (Benda-máte pravdu) nebo zleva (viz Kladivo na novináře).Svoboda slova je základ.

A dovoz otroků formou privatizace zisku a socializace (placení z daní všech) nákladů ,jde mimo pravo-levé vidění. Dělají to tak všichni.Od Skansky po balírny letáků.
13. 02. 2009 | 12:59

Silvie napsal(a):

Pepo Řepo, díky. Tak to zas taková pikantérie nebyla. Ale včera jsem se moc nasmála u Máte slovo. Ratha si nemůžu nechat ujít, zejména když má neustále plnou hubu demagogie, kterou hledá z nepochopitelných důvodů u druhých. Paní magistra vypadala na kolaps, pokud mu okamžitě jednu nenatáhne. Ale to jsem odbočila.

Co se těch cizinců týká, nechápu, jak je možné, že tu v pohodě koexistují stále různé rusko-jazyčné mafie, co vydírají svoje krajany. To je nedokázala policie ještě pozavírat a na věčné časy vyhostit. Nebo nemá zájem, protože je zkorumpovaná? To by vás mělo, pane ministře, zajímat především. Jsme ostudou civilizované Evropy. Nemluvě o cizinecké policii - ta je na úrovni zemí rovníkové Afriky.
13. 02. 2009 | 13:04

MA-FU napsal(a):

Vosavbotě
Sehnal nebo Sekyra všecho jedna rodina to jsou ti klucíííí co spolu mluvíí
13. 02. 2009 | 13:08

Pepa Řepa napsal(a):

To Elisabeth
jen namátkou
Ministerská rada schválila minulý čtvrtek předlohu úpravy cizineckého zákona o dobrovolném vracení zelených karet výměnou za jednorázové vyplacení podpory v nezaměstnanosti. Ministr práce Celestino Corbacho odůvodnil novelu tím, že stále více imigrovaných dělníků, zejména ze stavebního sektoru, se v důsledku narůstající hospodářské krize ocitá bez práce.

Adresáty návrhu jsou imigranté devatenácti mimounijních zemí, s nimiž má Španělsko uzavřeny smlouvy v oblasti sociálního zabezpečení a kteří tak mají právo na podporu v nezaměstnanosti (v průměru od 6 do 18 měsíců, podle délky odpracované doby). Schválená norma, která má vejít v platnost v listopadu, nabízí nezaměstnaným imigrantům výměnou za dobrovolné vzdání se zelené karty (práva k pobytu a pracovního povolení) a zavázání se, že se po tři následující roky nevrátí do Španělska, jednorázové vyplacení podpor v nezaměstnanosti, na které by měli ve Španělsku nárok.

Výplata bude realizována dvoufázově tak, že 40 % jim bude vyplaceno ještě ve Španělsku a 60 % následující měsíc poté, co se vrátí do své vlasti. Zároveň se španělská cizinecká administrativa zavazuje, že po uplynutí smluvní doby repatriace bude v případě nové žádosti repatrianta k pobytu přistupovat přednostně a pokud již před dobrovolnou repatriací získal povolení k trvalému pobytu, bude mu již hned vydáno povolení trvalému pobytu namísto k dočasnému.

Podle posledních odhadů je v zemi v důsledku hospodářské recese už 165 tisíc imigrantů bez práce - především z odvětví stavebnictví, které zaznamenalo příkrý útlum.

Ta zpráva je z 30.9.2008(!!!!), uváděný počet je -viděno dnešní optikou- směšný, částka se pohybuje okolo 7000 EUR na hlavu (pozor jedná se o celé rodinné klany) a zájem do dnešního dne prakticky nulový(!!!).

Vezměte si tužku počítejte a přemýšlejte, kdo a hlavně z čeho to zaplatí.
Je libo i Francii?
13. 02. 2009 | 13:14

Máxima napsal(a):

Kdyby se raději stát staral o miliardové daňové uniky cizinců, kteří tady podnikají a vyhýbají se řádnému zdanění, o nelegálně pašované zboží atd, černé továrny na cigarety apod. Tam by se našly peníze třeba na ty letenky, ty bych snad i oželila (z dobrého srdce) . Ostatně nechci být špatným prorokem, podle mě je jen otázkou času, kdy se renomované tabákové společnosti naštvou a náš stát zažalují o miliardové odškodnění za ztrátu na zisku..
13. 02. 2009 | 13:23

Pepa Řepa napsal(a):

To Silvie
pan Langer je poslední, kterého bych se zastal.Jak vidíte, on to jen opsal.

Jedná se problém celé Evropy. Bylo to v Itálii, kde jste žila lepší? Utečenecké tábory praskají ve švech, každá měsíc desetitísíce dalších (jen přes Středomoří), práce žádná, náklady astronomické. Mafie italská,rumunská i jiná. Co s tím?

Hlavně se o tom nesmí mluvit. Jak říkal Chirak: Nepropásnout dobrou příležitost mlčet.
13. 02. 2009 | 13:23

Jan Ebermann napsal(a):

Silvie:

Srovnávání s USA není šťastné. USA je v oblasti kriminality (které se Langer obává) represívním státem s obrovským množstvím policistů, soudců, věznic. Na gastarbajtra který poruší zákon se soudní i politická moc přímo třese. Být součástí represívních složek je v USA prestižní záležitost.

Vzhledem k našemu reaktálnímu alpinismu ověšem v budoucnu můýe být vaše přirovnání dobré.

Za takových okolností ovšem již následovník Langera peníze rozdávat nebude.

Jinak má ovšem Langer známou pravdu. Daňový poplatník musí pustit něco ze svého, aby nakonec nepřišel o víc. Je to stejné jako se sociální spodinou. Lépe jim dát dva tisíce na iron a chleba než platit za opravy ukradených kolejí, měděných signalizačních kabelů a za ztracené lidské životy například při havárii na železnici.

Jinou variantou je "vše to postřílet", ale žijeme přece v nějaké civilizace a s tím jistě souhlasit nebudete.
Nákladný represívní systém by stál také mnoho peněz daňového poplatníka. Možná, že Aameričany stojí víc, než by stálo rozdávání ze státní pokladny. Ale jak známo, místnímu obyvatelstvu jsou bližší winchestrovky, náramky a colty.

Závěr je jasný. Kritiky je hodno veškeré předchozí chování vlády, jak zmiňují někteří přispěvatelé. V těch dobách měla být aktivita na naší stran. Ex post Langerovi nezbývá činit než to, o čem vcelku zbytečně diskutuje.
13. 02. 2009 | 13:26

Silvie napsal(a):

Je pravdou, že jsem zažila cizineckou policii s mužem u nás (naštěstí ne v Praze) a sama se sebou v Itálii. Tam je to taky příšerný chaos. Ale nemusíme si snad brát příklad z jižanských zemí. Proč ne z Německa?
Ale mafie takovým způsobem odírající (za přivřených očí policie) své vlastní krajany, to jsem viděla jenom na "východě".
13. 02. 2009 | 13:29

Praktik napsal(a):

Jen pro Silvie Já byl při pořadu Máte slovo zase na kolaps z demagogie paní magistry a z toho, že jí nemohu přetáhnout přes hlavu jednou ze svých berlí. S většinou ostatních diskutujících NA TÉMA tohoto blogu souhlasím
13. 02. 2009 | 13:40

StandaT napsal(a):

Tohle není přístup ministra vnitra, ale multikultihumanoright teanegera, který se kvůli beďarům místo chodění za holkama realizuje řešením všech bolestí světa.

Ministr vnitra tady měl už třetím(!!!!!) rokem dennodeně šlapat po hřbetu cizinecké policii, UOOZ a řešit lichvu a kriminalitu páchanou na gastarbaitrech - ti by pak měli vyděláno i na to letadlo, i na to kapsné na odchodnou. Tyhle náklady (letadlo+500EUR) nejsou spojené s krizí, ale náklady za neschopnost MV a PČR.
13. 02. 2009 | 13:48

Virus napsal(a):

2 lexoid 13.02.2009 09:38:27
Vy jste někdy, někde viděl, že by si vězeň dokázal nekvalifikovanou prací uhradit náklady věznění a ještě vydělat na cestu přes půl zeměkoule?
Langrův nápad s letenkou na státní náklady je bohužel asi nejrozumnější i nejlevnější.
Což vládní šašky nezbavuje odpovědnosti za mizerné legislativní ošetření vzniku, podmínek provozování a odpovědnosti "pracovních agentur".
13. 02. 2009 | 14:47

posel napsal(a):

"Pane ministře" kdyby tady všichni řemesníci věděli, že kdyby šli do Evropské unie a vykonávali tam DOBŘE svoje řemeslo, tak by se tam uchytili. V EU mají zájem o řemesla, ale ne o lihkoživky a lidi, kteří umí jen kecat a žádná práce není za nimi vidět. Tam řemesla dost vymřela tak jak to tady taky vedete. Za svou dobrou práci si vydělají tak 70 tisíc za měsíc. Nevyzdvihujte něco za co byste se měl stydět!
13. 02. 2009 | 14:51

Rusty Day napsal(a):

Nick:SILVIE
Naprosto konzistentní názory a logická argumentace. Plný souhlas. Za diletantizmus naší vlády (potažmo MPSV) má vzniklé náklady 100% hradit daňový poplatník. Zprostředkovatelské firmy a různé obskurní agentury jsou vysmáté a počítají své zisky. Ministr Lange píše blog, ve kterým jenom potvrzuje svůj diletantizmus.
13. 02. 2009 | 15:22

Vosavbotě napsal(a):

Pane Stejskale,
prosím, pro neopakovatelnou zvukomalebnost nemažte příspěvek pana Josefa.
13. 02. 2009 | 16:01

kirile napsal(a):

íčko si proste jednička!!!
13. 02. 2009 | 16:12

Petr z Tábora napsal(a):

Myslím si, že by ministerstvo vnitra mělo aktivněji bojovat proti cizojazyčným mafiím, které mimo jiné i terorizují své soukmenovce.
Jinak ale popisovaná opatření jsou v dané situaci velmi rozumná.
13. 02. 2009 | 16:25

Koukol napsal(a):

Naše velké I čko opravdu rozumí všemu, kdypak i na něj dojde a půjde si někam zabučet ?
13. 02. 2009 | 17:09

Ivan napsal(a):

Vážený pane ministře, měl by jste
si zapamatovat jedno. "MLČETI ZLATO". Vaše promluvy na dálku páchnou neupřímností, vždyť to není to správné řešení. Měl by jste dodat, z kterých kapes to uhradíte? Jak jste zajistil, aby v naší republice se mohlo pohybovat tolik nezákonně pracujících cizinců, kteří naší někteří podnikatelé s radostí zaměstnávali a docela výhodně? Takže Vaše proslovy a články jen mlží, jak rád říkáte.coremporary DOUTE
13. 02. 2009 | 17:55

vajan napsal(a):

Abych to pochopil - když slíbím, že uvolním pracovní místo v Česku a odjedu do ciziny - dostanu zaplacenou cestu do Kanady a navrch 500EUR? To není špatný kšeft. (Za měsíc jsem tady zpátky - zaplatí mně Kanada?)
13. 02. 2009 | 18:01

dříve ruda napsal(a):

Člověče ministře,

na touze po štěstí se vydělává nejlíp. Myslím, že nejsem sám, komu se tento stav nelíbí.
13. 02. 2009 | 18:17

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem dva hrubě urážlivé výkřiky, které byly v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
13. 02. 2009 | 18:19

zdenekmihalco napsal(a):

Vosavbotě

Dobrý den, nemohl jsem, bohužel. Bylo to moc...

Díky za pochopení,
Zdeněk Mihalco
13. 02. 2009 | 18:19

zdenekmihalco napsal(a):

Jaha, Pepa Řepa

Dobrý den, děkuji za upozornění. Zatím nevím, co se stalo, proč text zmizel. Zjistím...

Zdeněk Mihalco
13. 02. 2009 | 18:21

dříve ruda napsal(a):

Jinak - s obsahem blogu můj předchozí příspěvek souvisí jen potud, že nejsem schopen od jedinců vašeho ražení překousnout tak patetický název vašeho veledíla.
Věcných připomínek k obsahu je tu pro vás snad dost.
13. 02. 2009 | 18:22

Jan napsal(a):

Koukole,
zabučet zatím nepůjde, protože by ho musel nejdřív někdo vyšetřovat. A jak je vidět tak všechny policejní útvary, které to mohly dokázat, byly vždy zavčasu rozpuštěny. Jojo, takhle chutná moc.
13. 02. 2009 | 18:28

ikena napsal(a):

Jak k tomu prijdu, jako danovy poplatnik.
At to zaplati firmy, ktere si je najaly, ktere zprostredkovaly jejich nabor a zprostredkovaly jim zamestnani v CR.
Preci to nemuze patit stat.
13. 02. 2009 | 19:22

Hurá napsal(a):

Ani Vy na své touze nakonec nevyděláte !
13. 02. 2009 | 20:43

zdenekmihalco napsal(a):

JAHA, Pepa Řepa

Nezjistil jsem :-( Omlouvám se, v pondělí zkontaktujeme pana Koudelku, zatím s jistotou nevím, zda jej opravdu stáhl sám.

Pěkný víkend,

Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
13. 02. 2009 | 22:14

Al Jouda napsal(a):

S těmi cizinci se asi nic jiného nedá dělat, než je na naše náklady poslat domů. Úvod tohoto článku je však zavádějící. Pan ministr neuvedl, kam naši pracovníci jezdili dříve za prací, aby si více vydělali a kteří národové nyní jezdí za prací k nám, aby si také více vydělali než doma.Podle toho jak to napsal, by si někdo mohl myslet, že Češi dříve jezdili na Ukrajinu nebo do Vietnamu a nyní že sem jezdí zase třeba Němci a Francouzi.
13. 02. 2009 | 22:21

PatientO.T. napsal(a):

Ivánku náš, copak děláš,
děti jdou do školy,
ty ještě v posteli,
ty nic nedbáš, ty nic nedbáš.

Ivánek vstal, boty hledal,
nevěděl kam boty, kabátek, kalhoty,
včera si dal, včera si dal.
13. 02. 2009 | 23:05

Vosavbotě napsal(a):

To Al Jouda:
Kéž by byl svět tak spočitatelný, pane Joudo. Kdybyste totiž chtěl VŠECHNY nelegální gastarbeitery z České republiky poslat na naše náklady domů, pak by Vám nestačil ani plat poslance po dobu milionu let. Navíc, ten problém, ehm, humanitární, ten nám bude plivat do ksichtu pořád: My jsme je sem nechali přijet za podobně pohádkově krásných podmínek, jako Kolumbovi potomci pozvali obyvatele Ugandy k brigádně při sklizni cukrové řepy na Kubě.
Kdosi, vlastn mnohý by se měl stydět, ale přinejmenším jeden z nich ne, on si napíše článek o tom, jak dělá pro ty ubohé duše vše dobré. Divno, že se nepoblinkal, pan ministr, poslanec, olizujíc si máslo na hlavě svým neurvale mrštným a neomylně oportunistickým jazykem...
13. 02. 2009 | 23:08

Pepa Řepa napsal(a):

To patient
studna lidové tvořivosti je nevyčerpatelná.
Historie bude o našem panu ministrovi mluvit: To je ten, co přemaloval auta a opatřil je nápisem POMÁHAT A CHRÁNIT.

Po Praze jezdí několik soukromých aut s nápisem na boku: BUZEROVAT A ŠKODIT.
Styl i velikost písma jsou dodrženy, aby se náš pan ministr neurazil.To bychom šli oba bručet.
14. 02. 2009 | 07:58

Petr napsal(a):

pan autor:

V souvislosti s článkem a jeho nadpisem mě napadla jedna otázka.
Je od Vás ušlechtilé, že se zabýváte humánní situací zahraničních zaměstnanců, kteří k nám přišli a ztratili práci.

Na druhé straně mi tato humanita chybí ve Vaší kariéře. Proč jste se po vystudování medicíny nestal lékařem ? Myslíte, že povolání lékaře přinese lidem méně, než povolání politika ? Jak to pak skloubit s názvem Vašeho článku tady ?
14. 02. 2009 | 11:52

sedi napsal(a):

jsem podobny, cestujici 'delnik'.Takovy balicek by se mi take libil. A 500 fufnu do kapsy na pracku by bodnulo.

A vubec, tento prima napad se muze aplikovat i na mafiany a vas, politiky. V tom pripade sam velmi rad uhradim letenku a poskytnu kapesne nejen vam, pane Langere, ale i dalsim vybranym. Konecne bych smysluplne investoval sve financni prostredky :)
14. 02. 2009 | 14:50

Poiuyt napsal(a):

Pripadu Vietnamskeho pracovnika se lze vyhybat,kdyz aplikujete zakon,jaky plati v Asiatskych zemich jako Japonsko,Taiwan,J.Koreji:Kdyz cizinci ztrati praci,ale v 60 dni najdou-li novou,staci registrovat u mistniho pracovniho uradu,jejich(stare) pracovni povoleni automaticky platne.Stovky Vietnamcu,jejichz povoleni k bobytu jeste platne,mohou najit novou praci,v kazdem pripade nemusit ztratit penize za ne.Pokud se tyce zprotredkovatelskych agentur,statni kontrola nad jejich cinost je nutne.Jinak kdo resi spor mezi nimi a pracovniky ?
14. 02. 2009 | 15:50

vlk napsal(a):

Jsem rád, že Íčko má sme tam také starost o stát! Kde ovšem byl, třeba ještě loni na jaře, když, s e stejnou erudicía se stejnými tými připravoval program dovozu zahraničních dělníků?
kd e byl, když s e veřejně mluvilo o vizové politice, resp. jejím provádění na Cizinecké policii. Kd e byl, když s e veřejně mluvilo o kupčenís vity na mabasádě ve Vietnamu?
Jak je možné, že ten problém, tenhle znalý chlapec vidí až teď?
A co nám to valstěn tady věší na nos?
On s nad nebyl v parlamenti mezi 92-96, když se začaly budovat vietnamské tržinice - nedotknutelníá imperia stínové ekonomiky? Z které s e zrodilo kupčení s Asiaty ve velkém?
A proč si z nás dělá s randu? tady veřejně ventiluje to, že se chystá poslat domů asi 2 tisíce nějakých nešťastných lidiček. Dva tisíce. Z c elkově asi z 300 tisíc.. Volám - bravo pane ministře! Bravo. A co s e asi tak stane s těmi ostatnímui? Ted y přesně s 298 000 ????
NA toho, kdo problém spoluzavinil mi přijd e váš problém docel a přidrzlý. Podle hesla - co volič, to blbec.
14. 02. 2009 | 21:15

Kanalnik napsal(a):

Pepa Repa:

Myslim, ze Vasi citaci zarijove zpravy ze Spanelska muze dojit k nedorozumeni. Evidentne lide, o kterych se ve zminenem clanku pise, odvadeli socialni pojisteni a maji na ne pravo. Stat ho zaplati tak jako tak, at uz zustanou ci nezustanou v zemi, jedina vyhoda bude ta, ze pokud odejdou, mozna zbyde vice volnych mist pro domorodce (ale zase bude mensi kupni sila, zalezi na % cizincu v populaci).

V CR je dle meho soudu jiny problem a to ten, ze spousta cizincu pracovala na cerno a neodvadeli nic. To je ale chyba statu. Ted se o sebe nemuzou postarat, nemaji podporu v nezamestnanosti.

Takze v CR bych to videl na dve skupiny:

-cizinci zde pracujici a odvadejici pojisteni - ti at zustanou, pokud chteji, maji pravo ocekavat, ze se stat o ne postara. Nutit je, aby odesli nelze.

-cizinci zde pracujici na cerno - to musi vyresit stat a pan ministr nejaky navrh prinesl. Dle meho soudu pozde, protoze ten problem se mel resit v zarodku tak, aby tady nikdo nacerno nepracoval (pokud mozno). Davat temto lidem €500 je dost zvlastni, protoze pak to zaplati obcan (i ten cizinec odvadejici dane a pojisteni).

Tento problem se tedy evidentne netyka vsech cizincu.
14. 02. 2009 | 22:28

jirka napsal(a):

jasně vasi kamaradi z ruznych agentur je sem přitahli , vidělali na tom vy možna taky a ted to zaplatime z našich danich.jenom sem zvědavej co dostanu od statu až me vyhodi z prace.dostanu taky 500 eu a letenku.Ne nedostanu.Ted firma plati jen 60 procent meho vydelku, zhruba 8 000,pak mne propusti a ja dostanu podporu asi 4500.je my 53 krize potrva minimalne 2-3 roky ,kdo mne zamestna az budu mit 56 let vy pane Langer asi ne.
Jsem zvědav kdy pujdete bručet.
Jirka
14. 02. 2009 | 22:36

Mass napsal(a):

Ivan Langer: Už v prvním odstavci, než jste se dostal k tomu, co chcete říct, jsem se musel zasmát. "Jsme demokratická země s tržními mechanismy". Byla by to pravda, pokud by u moci nebyla zločinecká ODS a nevládly tady mafiánské mechanismy, nespravedlnost, útisk a korupce.
A s tím příběhem zahraničního dělníka jste mě taky dostal. Velice srdceryvné a poutavé vyprávění.... Nechte těch komedií. Už aby jste táhli pryč z vlády a začala tady fungovat spravedlnost. A třeba se taky vyšetřilo, jak je to s vámi pane Mrázku, óóó pardon pane čestný doktore Langere.
16. 02. 2009 | 17:36

julie julinka napsal(a):

Vse nove tkzv. "smrdi"! Ale clovek se musi uprimne rozhlednout po Evrope, aby pochopil ty silene nasledky toho, kdyz se cizinec v cizi zemi naji lepe, nez-li rozeny obcan! A mnohem vic!
Problematika cizineckych pristehovalcu napr. ve Velke Britanii, je alarmujici!
Dnes se bavime o praci, zitra to bude nabozenstvi, agresivita, rasismus...
Nemam nic proti mensinam, kdyz nedosahnou velikosti, ktera se stava nezvladatelnou a zasahuje do kultury, bezpecnosti a behu dane zeme! Jsem zastancem svobody trhu a svobody vubec! Ale jako ve vsem, i v tomto pripade musi existovat urcity limit! A zda se, ze o to se pan ministr asi snazi. Cesta trnita, tema citlive....ale jednou tomu budeme radi!
Ovsem co se tyce 500eur, asi se k tomu zthrne jeste par debat. Tento udel spise spada do klina firmam, co cizince na praci najimaly.
27. 02. 2009 | 22:07

čtenář napsal(a):

Je to smutné, ale člověk se musí naušit pracovat a obejvovat nové obzory.
21. 05. 2009 | 01:55

Bisnis Online napsal(a):

Just for Silvie I was in the program Do you have a word back to the collapse of demagogy Ms Master and that I can drag it over the head of one of his crutches. With most other discussed ON THE THEME of this blog agree
04. 06. 2009 | 14:47

tiffany and co napsal(a):

o tom, že k intelektu Vašeho formátu, antisračkometače, nejsem schopen se ani přiblížit jste mne již informoval... a vězte, že po takovém "prokazování" intelektu, jaký uplatňujete ve svých replikách k nositelům jiných názorů, skutečně netoužím...
31. 07. 2009 | 14:36

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.iwcwatches.us/Co... Concord watch for sale
http://www.iwcwatches.us/Cr... croum watch for sale
http://www.iwcwatches.us/De... DeWitt watch for sale
30. 01. 2010 | 05:53

smart wings letenky napsal(a):

Zde začíná příběh zahraničního dělníka.
08. 02. 2010 | 21:13

breitling skyracer napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 04:09

breitling superocean napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 04:12

breitling superocean napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 04:13

iPhone SMS Transfer napsal(a):

You article is very informative. thanks.
20. 03. 2010 | 09:34

laptop battery napsal(a):

Compaq Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Dell Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Fujitsu Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
28. 03. 2010 | 09:25

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 08:58

laptop battery napsal(a):

laptop battery: http://www.uk-laptopbattery...
Acer Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Apple Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Compaq Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Dell Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Fujitsu Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Gateway Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
HP compaq Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
HP Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
IBM Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Lenovo Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
LG Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Panasonic Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Samsung Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Sony Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Toshiba Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
laptop battery http://www.ukbatterystore.c...
laptop battery: http://www.batterieslaptop.net
laptop battery: http://www.batteries-shop.net
Acer Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Apple Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Asus Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Compaq Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Dell Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Fujitsu Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
HP Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
IBM Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Sony Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Toshiba Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
ACER 91.49S28.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 90.AA202.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER SQU-410 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER LC.BTP03.011 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 60.49S22.011 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 909-2420 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER BTP-W31 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER GARDA32 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 916-2320 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER BTP73E1 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 91.46W28.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 916C4310F Battery http://www.uk-laptopbattery...
04. 04. 2010 | 17:01

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 03:04

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 08:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy