Příběh s dobrým koncem aneb jak kamerový systém prokázal křivé obvinění policisty
Rád bych se s Vámi podělil o jeden příběh s dobrým koncem, který se nedávno stal v Tachově.
Příběh začal velmi jednoduše. Na služebnu obvodní policie v Tachově přišel podat trestní oznámení občan. Z důvodů, které zná jen on sám, nakonec policistu obvinil. Prý ho policista napadl pěstmi a bil ho do břicha. Za nemalé pozornosti médií pak milý občan odešel ze služebny k lékařskému vyšetření a policistu nařkl z fyzického napadení. A skandál byl na světě – policisté napadají ty, které mají chránit, a to přímo v prostorách služeben!
Pokračování příběhu je předvídatelné. Jako vždy v těchto případech, tak i tentokrát celou záležitost pečlivě prověřovala Inspekce ministra vnitra. Měla k dispozici také záznamy bezpečnostních kamer. Na nahrávkách bylo jasně zaznamenáno, jak jednání mezi občanem a policistou probíhalo. A ukázalo se, že si milý občan vše vymyslel! Díky kamerovému záznamu tak mohla Inspekce ministra vnitra rychle vyloučit, že policista dotyčného napadl. Dobré jméno policisty bylo očištěno a celá záležitost rychle objasněna.
Konec příběhu je šťastný a udělal mi velkou radost. A to proto, že jako v každém příběhu s dobrým koncem bylo spravedlnosti učiněno zadost. Prokázalo se, že policista není násilník. Ukázalo se také, že Projekt 1000 (P1000), který jsem po svém nástupu na Ministerstvo vnitra nastartoval a který modernizuje služebny policie, je potřebný a opodstatněný. Modernizace policejní služebny v Tachově proběhla právě v rámci P1000 a během její rekonstrukce přibylo moderní vybavení včetně bezpečnostních kamer, které v tomto příběhu sehrály hlavní roli.
Dobrou zprávou tak je, že cíl modernizací policejních služeben - přinést nejen větší komfort pro občany a kulturnější prostředí s lepším vybavením pro policisty, ale i účinnější ochranu občanů i samotných policistů - se postupně plní. Tachovský příběh potvrzuje, že policejní služebny opravdu mohou být místem důvěry a bezpečí.
Příběh začal velmi jednoduše. Na služebnu obvodní policie v Tachově přišel podat trestní oznámení občan. Z důvodů, které zná jen on sám, nakonec policistu obvinil. Prý ho policista napadl pěstmi a bil ho do břicha. Za nemalé pozornosti médií pak milý občan odešel ze služebny k lékařskému vyšetření a policistu nařkl z fyzického napadení. A skandál byl na světě – policisté napadají ty, které mají chránit, a to přímo v prostorách služeben!
Pokračování příběhu je předvídatelné. Jako vždy v těchto případech, tak i tentokrát celou záležitost pečlivě prověřovala Inspekce ministra vnitra. Měla k dispozici také záznamy bezpečnostních kamer. Na nahrávkách bylo jasně zaznamenáno, jak jednání mezi občanem a policistou probíhalo. A ukázalo se, že si milý občan vše vymyslel! Díky kamerovému záznamu tak mohla Inspekce ministra vnitra rychle vyloučit, že policista dotyčného napadl. Dobré jméno policisty bylo očištěno a celá záležitost rychle objasněna.
Konec příběhu je šťastný a udělal mi velkou radost. A to proto, že jako v každém příběhu s dobrým koncem bylo spravedlnosti učiněno zadost. Prokázalo se, že policista není násilník. Ukázalo se také, že Projekt 1000 (P1000), který jsem po svém nástupu na Ministerstvo vnitra nastartoval a který modernizuje služebny policie, je potřebný a opodstatněný. Modernizace policejní služebny v Tachově proběhla právě v rámci P1000 a během její rekonstrukce přibylo moderní vybavení včetně bezpečnostních kamer, které v tomto příběhu sehrály hlavní roli.
Dobrou zprávou tak je, že cíl modernizací policejních služeben - přinést nejen větší komfort pro občany a kulturnější prostředí s lepším vybavením pro policisty, ale i účinnější ochranu občanů i samotných policistů - se postupně plní. Tachovský příběh potvrzuje, že policejní služebny opravdu mohou být místem důvěry a bezpečí.