Grécko - kto to zaplatí a kto by mal

13. 05. 2010 | 19:29
Přečteno 5778 krát
Gréckom žije celá Európa, špeciálne krajiny eurozóny, Gréckom žije Slovensko. Rád by som v tomto texte vysvetlil svoj odmietavý postoj a odmietavý postoj SDKÚ-DS k programu pomoci tak, ako bol navrhnutý zo strany Ecofinu pred pár dňami.

Teda k programu, ktorý navrhuje riešiť situáciu v Grécku pôžičkou vo výške 80 mld eur zo strany krajín eurozóny a 30 mld eur z Medzinárodného menového fondu. Mimochodom, je zaujímavé, že Fico sa tvári, že s pôžičkou nesúhlasí, ale jeho minister financií ju na Ecofine za Slovensko odsúhlasil. Nie sú náhodou z jednej vlády a jednej strany?

Celý problem Grécka sa dá stručne opísať ako učebnicový príklad morálneho hazardu. Aj keď si možno mnohí myslia, že niečo take ako morálka v ekonómii neexistuje, nie je to tak. Morálny hazard je v ekonómii definovaný ako rizikové správanie, pri ktorom ten, kto sa ho dopúšťa a na základe neho dosahuje zisk, sa spolieha, že v prípade straty túto ponesie niekto iný. Vývoj v Grécku za posledné roky, minimálne za posledných vyše desať rokov od prijatia eura, bol učebnicovým príkladom morálneho hazardu. Zlyhali mnohí, ale najväčším dielom sa na gréckom morálnom hazarde podieľalo samotné Grécko (reprezentované rôznymi gréckymi vládami) a taktiež banky, ktoré celé tieto orgie morálneho hazardu financovali. Podotýkam, že nie nezištne.

V čom bol zásadný problém? Život nad pomery, rast miezd a dôchodkov vysoko nad úrovňou rastu produktivity práce, rýchly rast reálnych dôchodkov a reálnych miezd napriek poklesu konkurencieschopnosti ekonomiky, klamanie o stave verejných financií, dlhodobé ignorovanie reality, nevyužitie dobrých časov na zníženie deficitu verejných financií. Klamanie a zatváranie očí nad realitou zo strany mnohých institúcií, najmä však zo strany Grécka a jeho politikov a zo strany bánk, ktoré na financovaní tejto gréckej bubliny zarábali. Samozrejme, že zodpovednosť nesú aj iní, napr. Eurostat, Európska komisia, ratingové agentúry, a pod. Ale ak chceme pomenovať tých, ktorí na tom profitovali a ktorí nesú primárnu zodpovednosť za grécky morálny hazard, tak je to samotné Grécko ktoré žilo a žije nad pomery a financujúce banky, ktoré takýto život nad pomery umožňovali a predlžovali a pekne na tom zarábali.

A práve tu je problém. Účet vo výške 80 mld eur majú zatiahnuť tí, ktorí problém nespôsobili. Aby nemuseli platiť tí, ktorí ho spôsobili a profitovali z toho. Respektíve, aby som bol presnejší, aby museli len čiastočne platiť Gréci a vôbec nie banky. Presne tak totiž vyzerá dnešný záchranný plán. A nedajte sa mýliť argumentmi, že ide len o pôžičku a že ešte na tom dokonca aj zarobíme (Počiatek). Všetci vedia, že riziko nesplatenia týchto peňazí je veľké. Keby nebolo, tak by požičali banky, nemuseli by zaskakovať štáty eurozóny.

Ako teda z dnešnej prekérnej situácie von? Argumentuje sa tým, že hlavnou prekážkou štandardného riešenia, akým prešlo pred nedávnom napríklad Maďarsko, je euro. Štandardné riešenie spočívalo v devalvácii domácej meny (depreciácii pri floatingu) a prijatí pôžičky od MMF spolu s neľahkým ozdravným programom. A naozaj, problémom je, že Grécko devalvovať nemôže, pretože má euro. Potvrdilo sa, že euro môže byť v prípade nezodpovednej politiky vlády veľkým rizikom.

Čo vlastne znamená štandardný postup, teda devalvácia plus ozdravný reštriktívny program? Je to vlastne zaplatenie účtu za život nad pomery a nad možnosti. Devalvácia spolu s ozdravným programom znamenajú schudobnenie krajiny a obyvateľstva, ale zároveň to znamená aj znovunastolenie makroekonomickej rovnováhy a posilnenie konkurencieschopnosti ekonomiky (najmä prostredníctvom zlacnenia exportu. K schudobneniu ľudí (skokovému a výraznému) dochádza tým, že devalvácia znamená pokles hodnoty úspor a rast cien dovozu, ktorý sa premietne aj do rastu cien. V Maďarsku došlo aj k schudobneniu mnohých ľudí aj tým, že predtým si masovo brali hypotéky vo švajčiarskych frankoch (kvôli nižšiemu úroku ako pri forintových úveroch) a po devalvácii sa ich záväzky vo forintovom vyjadrení výrazne zvýšili. V Maďarsku sa forint vo februári 2009 znehodnotil o 20%. Krajna prijala program MMF, relatívne úspešne ho plní a odrazilo sa to aj na postupnom posilňovaní forintu, ktorý už dosiahol cca 95% predkrízovej úrovne.

Euro neumožňuje Grécku devalváciu meny bez toho, aby vystúpilo z eurozóny. Výstup z eura sa pritom vykresľuje ako tragédia, ktorá by vraj viedla k dominovému efektu a k pádu eura v Portugalsku, Španielsku a možno aj v Taliansku. Naozaj? Sme si tým istí? Nemôže skôr budúcnosť eura ohroziť to, že grécky príklad dokonaného morálneho hazardu, kedy smotanu zlízli Gréci a banky a účet zaplatia len čiastočne Gréci, vôbec nie banky a významne daňoví poplatníci všetkých krajín eurozóny? Argumentuje sa politickou nepriechodnosťou potrebných stabilizačných opatrení v Grécku ak eurozóna nepomôže. Ale zatiaľ sa zdá, že Grékom sa nechce platiť ani tá časť účtu, ktorá by na nich ostala ak by bol záchranný balík zrealizovaný a diskutovať treba aj o politickej priechodnosti v krajinách, ktoré smotanu nelízali, ale platiť majú. Neohrozuje skôr budúcnosť eurozóny takýto záchranný program? Program, ktorý ak sa zrealizuje, tak ukáže nezodpovedným vládam, ale aj bankám, že morálny hazard sa oplatí? A pre zodpovedné krajiny a vlády bude odkazom, že platiť budú musieť aj keď sami nezodpovední nebudú?

Niektorí politici, ale aj banky, nás strašia tým, čo všetko sa stane, ak Grécku nepomôžeme. Preberme si dve krajné riešenia. Jedno z nich je realizácia 80 mld záchranného balíka zo strany krajím eurozóny (110 mld, ale pôžičku MMF za problém nepovažujem) a druhé krajné riešenie sú žiadne pôžičky zo strany krajín eurozóny. Dôvody odmietania prvej alternatívy som už uviedol. Obávam sa, že práve realizácia tohoto programu by znamenala riziko recidívy morálneho hazardu a šírenia politickej nestability do všetkých krajín eurozóny. A teda riziko krachu eurozóny ako celku a eura ako takého.

Poďme k druhému krajnému riešeniu. Znamenalo by, že o nových pôžičkách pre Grécko budú rokovať len MMF a komerčné banky. Aj pri takomto scenári podľa môjho názoru existujú dva podscenáre - jeden s udržaním sa Grécka v eurozóne a druhý s odchodom z eura. Najskôr ten s odchodom. K nemu by došlo vtedy, ak by rokovania s MMF a bankami nedospeli k úspešnému záveru. Hlavným problémom je zrejme to, že po návrate k národnej mene a teda po realizáci devalvácie, sa celkový dlh Grécka ešte zvýši pretože je denominovaný v eure. To by znamenalo ešte menšiu šancu splácať úvery a teda default krajiny. A riziko pádu mnohých bánk, ktoré Grécku požičiavali. Keby padli, tak by len zaplatili za moralny hazard na ktorom sa podieľali. A aby nepadli, tak budú mať záujem dosiahnuť s Gréckom dohodu na reštrukturalizácii dlhu a aj na odpísaní jeho časti. Ak napriek tomu budú banky krachovať a ich vlády ich budú chcieť zachraňovať, je to ich vec, rozdiel oproti prvej altenatíve je však dvojaký. Po prvé pôjde už o sanáciu vlastných subjektov (nie platenie úplne cudzích účtov) a po druhé, za hazard zaplatia aj akcionári a manažéri bánk. Pretože na prvej alternatíve (80 mld z eurozóny) je nemorálne aj to, že akcionári a manažéri bánk budú ďalej zhodnocovať svoj kapitál, poberať dividendy a bonusy a účet za ich morálny hazard budú platiť daňoví poplatníci. Pri druhej alternatíve sa síce asi tiež skasírovaniu daňových poplatníkov nevyhneme, bude však nižšie a svoje účty zaplatia aj bankári.

A ešte je tu stále aj možnosť, že by sa Grécko v eurozóne udržalo napriek tomu, že by z krajín eurozóny nedostalo nič. To by bolo možné zrejme len vtedy, ak by rokovania s MMF a s komerčnými bankami dospeli rýchlo do úspešného záveru. Je to zrejme možnosť najmenej pravdepodobná, ale teoreticky je možná vtedy, ak Grécko presvedčí MMF a banky, že vie aj bez devalvácie (depreciácie) dosiahnuť ten istý efekt. To by však zrejme vyžadovalo razantnejšie opatrnia, ako sú tie, ktoré Grécko akceptovalo dnes. Zrejme by nestačilo zrušenie trinástych a štrnástych platov a dôchodkov, ale bolo by nutné aj ich nominálne znižovanie. O tom, že takáto možnosť nemusí byť len teoretická, svedčí príklad Lotyšska. Táto krajina má systém pevného kurzu voči euru, teda de facto má euro aj keď de jure ho nemá. A Lotyšsko tento pevný kruz neopustilo ani v posledných dvoch krízových rokoch. Kríza pritom zasiahla Lotyšsko asi najviac zo všetkých európskych krajín. Zvládli to len s programom MMF, bez pomoci od iných krajín, ale znamenalo to pokles miezd o 9% v roku 2009 a o 6,3% v roku 2010. Takže dá sa to. Maďarsko a Lotyšsko sú toho dôkazom a príkladom.

Neviem, ako to všetko skončí. Viem však, že ak bude pokračovať politika morálneho hazardu, tak euro môže skončiť nielen v Grécku, ale može zaniknúť ako také. A som presvedčený, že 110 miliardový záchranný plán je morálny hazard ako vyšitý. Dôsledky moráleneho hazardu riešime iným morálnym hazardom. Kocovinu liečime poldecom a stále tak dokola. Dočasne sa možno uľaví, ale konce bývajú neradostné.

Vyšlo v autorově blogu na Aktualne.sk 5. 5. 2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Elena napsal(a):

pán Mikloš,

ďakujem Vám za dobrý blog,
situacia v EU mi prípomina prerozdeľovanie v byvalom ZSSR, ako to skončilo to vieme všetci
13. 05. 2010 | 19:44

Petr Havelka napsal(a):

Tak tak. Dříve byli největší svině právníci, teď první pozici atakují bankéři.

Pane Mikloši,

takže prostí evropané (pro levici obyčejní evropané) zacálují morální hazard velkých bank, které se kupodivu nacházejí ve velkých státech EU, malí pomáhají velkým.

Něco jako v naší republice, střední třída dává vydělat velkým na státních zakázkách a z opačné strany zase různým nemakačenkům.

To je mi polízanice.

http://www.youtube.com/watc...

Tady je nejnovější budoucí virál :)
13. 05. 2010 | 19:56

hoven napsal(a):

podle mě problem zachrany řecka spočívá v postoji většiny němců, kteří jsou proti. merkelová to přesto podporuje. to je morální hazard. začíná se tady prosazovat cosi( použiji veškrnismus) v zajmu jakehosi vyššího blaha a dobrodinní( sjednocená evropa), které lidi sice nechápou a nepodporují ho, ale i přesto se to musí prosadit. začíná to připomínat budování socialismu-
13. 05. 2010 | 20:09

jarpor napsal(a):

Hmm... to co Vy byste odmítl, přijali...

Takže je nakročeno na Vaše :
"A som presvedčený, že 110 miliardový záchranný plán je morálny hazard ako vyšitý. Dôsledky moráleneho hazardu riešime iným morálnym hazardom. Kocovinu liečime poldecom a stále tak dokola. Dočasne sa možno uľaví, ale konce bývajú neradostné."

Jdu si dát sedmičku Veltlínu 2008...

Budete cupován...
Plně sdílím Vaše současné pocity...

Hezký večer
13. 05. 2010 | 20:10

hovorka11 napsal(a):

Na Řecko je nutné postupovat tvrdě- všechno splatit do halíře.
13. 05. 2010 | 20:32

yara ze země krys napsal(a):

Asi máte pravdu pane Mikloš, je volaké divné, že do eurozóny se dá lehce vstoupit a vystoupit nelze aniž by to ohrozilo ostatní členy eurozóny. Někdo nám tu neříká plnou pravdu. Ta rychlá pomoc Řecku od EU byla ve skutečnosti záchrana bankovních a finančních institucí Francie, Německa a spol., které měly v okamžiku zveřejnění stavu řecké ekonomiky podle některých informací téměř přes 305 mld.EUR!
A o to přijít by přece nebylo košer.
13. 05. 2010 | 20:35

LEVAK napsal(a):

Paul A. Samuelson: EKONOMIE
Jaké jsou nedostatky tržního mechanismu?
1.Vede ke vzniku monopolů.
2.Vyvolává cyklický vývoj (recese, krize).
3.Způsobuje velkou diferenciaci příjmů.
(Sociální nepokoje, omezení poptávky po zboží masové spotřeby.)
4.Vznik chronické nezaměstnanosti.
5.Neřeší problémy tzv. externalit a veřejných statků a služeb.
(Externality  nechtěné, přelévané efekty trhu, pozitivní i negativní.)
6.Není efektivní v mimořádných situacích. (Války, přírodní katastrofy apod.)
"Neoliberalismus ničí všechna opatření,jimiž stát korigovál selhání klasického liberalismu.Je to pomsta majetných za to,že museli dočasně akceptovat fordistický kompromis!" Alain Bihr
„Neviditelná ruka trhu“ na větších či menších daňových prázdninách prostě selhala coby zdroj rohu hojnosti. Volnost trhovců,rovnost daní a bratrství kmotrů příjmové stránce státních pokladen nikde nepomohly,ba krizi přivolaly!
Potíž je v tom,(přikývla knihovnice,)že každý kritizuje disciplinu a vyžaduje svobodu,dokud se něco mrzutého nestane,pak se všichni najednou rozčilují,kam se poděla disciplina!
Dorothy L.Sayersová –Oxfordský anonym
citát z Reinholda Niebuhra : (mimochodem Obamova nejoblíbenějšího filosofa)
"God grant us the serenity to accept the things we cannot change, courage to change the things we can change, and wisdom to know the difference."
("Bože, dej nám klid přijmout nezměnitelné, odvahu změnit změnitelné a moudrost rozlišit jedno od druhého")
13. 05. 2010 | 21:03

Pet napsal(a):

Vivat Ivan Miklos. Tak to presne je. Super zhodnoceni situace. A navic Nemcum podle mne dochazi trpelivost....kdo by tay chtel porad jen platit a divat se jak to druzi proziraji.....to je presne situace Nemcu poslednich 15 let......
13. 05. 2010 | 21:05

černovláska napsal(a):

chápu a rozumím, ekonomickým vzděláním nedotčená, dovolím si babičko moje milovaná užít tvoje (pro mne) moudrá slova..... solidarita má svoje meze, pokud můj soused potřebuje sehnat práci, pokusím se mu pomoct a půjčím mu i prachy, aby si koupil solidní kravatu na pohovor, pokud flámuje a chlastá má smůlu, i když riskuju, že mi nalitej prokopne dveře, zkrátka vodsamcaď pocomcaď a dál vlak nejede
13. 05. 2010 | 21:09

Jirka H napsal(a):

Naprostý souhlas pane Mikloši...

PS: Nechcete emigrovat do Česka? Hned bych vás volil :o)
13. 05. 2010 | 21:10

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě násilnický text, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 05. 2010 | 21:20

Al Jouda napsal(a):

Dobrý, logický blog. A nešlo by to s tím Řeckem vyřešit tak, že by se jim všechna eura, která nyní mají, vyměnila za eura s přetiskem, který by vyznačoval nižší nominální hodnotu. Až by pak po ozdravení řecké ekonomiky to bylo možné, tak by se jim zase všechna přetištěná eura vyměnila za normální.
13. 05. 2010 | 21:20

Jirka H napsal(a):

Levák:
Trošku ta Samuelsonova hypotézá drhne. Už například v bodě 1. Z něhož by se dalo usuzovat, že monopoly vznikly až s příchodem kapitalismu, což je zjevný nesmysl. Úplně pomíjí fakt, že rozdávání výsad a monopolů na kdeco byl přímo sport všech panovníků a feudálů. Obdobně nepodložený je i bod č. 3. Zase stačí srovnat životní úroveň poddaných a vrchnosti...
Ale nechci vám dále "rušit vaše kruhy"

Mějte se fajn i vašim Samuelsonem
13. 05. 2010 | 21:29

hoven napsal(a):

voroshilov,
nejdřiv přemyšlej a potom řvi, ne naopak.
13. 05. 2010 | 21:41

Emissary napsal(a):

Nic proti Vám, pane Mikloši,

Slovensku jste svými reformami společně s expremiérem Dzurindou velmi pomohl. Primárně za potíže eura nemůže euro samotné, ale socialistické programy, spíše bych řekl pogromy, socialismem zdevastovaných evropských zemí.

Mně to připadá, že slepý chce pomoct vidět slepému. Chromý chce pomoct chodit chromému. Umírající chce pomoct umírajícímu. Otázka zní, jak to mohou udělat? No nemohou. Zadlužený chce pomoct ještě víc zadluženému. Musí si na to půjčit, mohou to tedy oje… :)

Tak toto je výsledek evropského socializmu za posledních sto let. Ušlechtilá myšlenka končící na hranici Paroubkové naděje. Je to ve fázi, kdy socialisté odmítají pomoct svým blízkým socialistům. Paroubek řekl ne a Fico řekl skryté ne. Zdá se, že evropský socializmus je ….

Ale nebojte sa, není, hledá usilovně, podle nejnovějších zpráv, jiné podvody na své občany. :)

Zdravím Elenu, která také nechce platit.:)
13. 05. 2010 | 21:45

NL napsal(a):

Jo Řecko, to byl socialistický ráj na zemi, tedy všude se to píše. Ale zdravotnictví tam fungovalo tak, že i Kalousek by se z toho opotil.

Veřejné výdaje na zdravotnictví v % z celkových výdajů na zdravotnictví
1. Lucembursko - 90,9 (2006)
2. Británie - 86,52 (2008)
3. Dánsko - 84,5 (2008)
4. Švédsko – 81,5 (2007)
5. Holandsko – 81,5 (2007)
6. Irsko – 80,7 (2007)
7. Francie – 79 (2007)
8. Itálie – 77,4 (2008)
9. Německo – 76,9 (2007)
10. Rakousko – 76,4 (2007)
11. Belgie – 75,8 (2007)
12. Finsko – 74,6 (2007)
13. Španělsko – 71,8 (2007)
14. Portugalsko – 71,5 (2006)
15. Řecko – 60,3 (2007)

Spoluúčast v % z celkových výdajů na zdravotnictví
1. Řecko – 35,4 (2005)
2. Belgie – 22,5 (2005)
3. Portugalsko – 22,1 (2005)
4. Španělsko – 20,9 (2005)
5. Itálie – 20,3 (2005)
6. Finsko 17,8 (2005)
7. Rakousko – 16,4 (2005)
8. Švédsko – 16,2 (2005)
9. Dánsko – 14,9 (2005)
10. Německo – 13,1 (2005)
11. Irsko – 12,2 (2005)
12. Británie – 11,9 (2005)
13. Holandsko – 7,7 (2005)
14. Lucembursko – 6,6 (2005)
15. Francie – 6,6 (2005)
13. 05. 2010 | 21:52

Lex napsal(a):

Petr Havelka
Souhlasím, vyměňme politiky. Tady máte jednoho kandidáta jedné nejmenované strany ODS v Moravskoslezském kraji (Václav Bečica, číslo 34 na kandidátce ODS) http://www.youtube.com/watc...
"Defenestrace" - prý kroužkovat poslední čtyři kandidáty, podle prof. Janoucha jsou to "obyčejní lidé, poctiví, nezkorumpovaní, prostě jako vy...".
Tož já Vám nevím, pane Havelko!?
13. 05. 2010 | 22:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu hrubě urážlivých, nadávky a vulgarismy obsahujících textů, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Pánové voroshilove, Mannerheime, hovene a PatienteOT,

pokud budete touto dikcí pokračovat, budu mazat vše, co zde napíšte (bez ohledu na formu i obsah)

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 05. 2010 | 22:51

voroshilov napsal(a):

Pacient dorazil-Kdeze jsou Rusove dnes?No,porad tam od Smolensku do Vladivostoku,od Murmansku do Sachalinu-nejaky pochybnosti?Kup si globus!
Bez ropy a plynu jsme byli velmoci kdyz jste zpivali chvalu cisari Frantisku Jozefu,umime take nekomu nakopat prdel a litat do vesmiru,umime byt NEKDO a ne nikdo jako nekdo!
13. 05. 2010 | 22:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Grécka udalosť ozrejmila disproporciu medzi centrálnou menou a autonomnými vládami štátov eurozóny. Spoločná mena prakticky znemožuje riešenie ekonomického poklesu konkrétneho štátu so zvrchovanou vládou.
13. 05. 2010 | 22:54

Zbyněk Matyáš napsal(a):

voroshilov:
To je fakt, to se týká i pití.
13. 05. 2010 | 22:56

Carl Gustaf Emil Mannerheim napsal(a):

Moment, pane Stejskale. Napsal jsem, přiznávám sprosté slovo. Byla to ovšem parafráze vorošilovova termínu "Pojebalty", který je urážlivý vůči národům Pobaltí a který jste zapomněl smazat.

Dobrou noc.
13. 05. 2010 | 22:58

PatientO.T. napsal(a):

2 voroshilov:
Umíte lítat do vesmíru? Všichni? A nemohli byste tam už odletět nastálo?
Ti Baltové např., ti jsou taky pořád na svém, co. A bez Rusů... Vůbec se mi zdá, že se vám ta říše nějak drolí.
13. 05. 2010 | 23:05

stejskal napsal(a):

"Pojebaltů" jsem si nevšiml, pane Mannerheime. Mažu je dodatečně.

Též Vám přeji dobrou noc.

Libor Stejskal
13. 05. 2010 | 23:11

voroshilov napsal(a):

Droli se vase slavna junije,prectete posledni 8 clanku na toto tema-jeden za druhym!
13. 05. 2010 | 23:11

Pocestny napsal(a):

Dear muppet Voroshiloff,

never forget,
http://www.youtube.com/watc...

K článku,
plně pána Mikloše chápu, souzním s jeho rozhořčením a vyslovuji mu plnou podporu.
Víc než to a srdečný úšklebek z "korunové zony" ani nemohu.
My zaostalí jen tiše závidíme tu možnost, zapsat se jako národ Jánošíků projednou na seznam pasažerů toho eurokočáru...-), zvláště, když v soutěsce pod Olymbos číhá Debilis Idiotis a jeho souzi partyzáni
Být Slovákem, začal bych trénovat hod hrachem a věšení na hák..-)
13. 05. 2010 | 23:12

sasa napsal(a):

Pane Miklosi: Fico a jeho MF udelali presne to, co byste udelali vy s Dzurindou byt u moci. Takze zbytecne nevlnte
13. 05. 2010 | 23:12

Petr napsal(a):

Co se da ocekavat od ucastniku Bilderbergskeho setkani ?

Angela Merkel se ucastnila 2005 (take Gerhard Schroeder) a Guido Westerwelle 2007.

Je nasnade, ze se budou snazit hajit zajmy bankeru, s kterymi na setkanich byli, nez jejich vlastnich obcanu...

Ostatne, pan Miklos se toho setkani Bilderbergu v roce 2005 zucastnil take...
Treba by k tomu mohl napsat vic...
13. 05. 2010 | 23:32

yara napsal(a):

Zbyněk Matyáš, cituji Vás:
Grécka udalosť ozrejmila disproporciu medzi centrálnou menou a autonomnými vládami štátov eurozóny. Spoločná mena prakticky znemožuje riešenie ekonomického poklesu konkrétneho štátu so zvrchovanou vládou.

To je naprosto geniální definice
současného stavu eura a států eurozóny!
13. 05. 2010 | 23:40

Zbyněk Matyáš napsal(a):

yara:
Díky za květiny. Jenom mě poněkud znepokojuje, že o tom mlčí ekonomové.
13. 05. 2010 | 23:44

Lex napsal(a):

Zbyněk Matyáš
Už jsem to někde psal - jak může bezporuchově fungovat souručenství s jedinou měnou stejně hodnotnou ve všech autonomních enklávách, když ty enklávy mají rozdílně výkonnou ekonomiku, rozdílný fiskální systém, rozdílně nákladný státní aparát, rozdílný systém sociálního přerozdělování, a navíc ti, kteří ty "dluhy" těch outsiderů táhnou, jsou jimi podrývání dumpingovými daňovými sazbami, které jim "odsávají" jejich vlastní ekonomické subjekty coby zdroje těch později přerozdělovaných příjmů.
Poněkud podivuhodný galimatyáš (nemá nic - kromě těch slov - společného s Vašim jménem). Nepřipomíná Vám to trochu Čapkův dort, co uvažil pejsek s kočičkou, a ze kterého pak bylo všem špatně od žaludku?
Což říkám jako přínivec EU, jen s tím dovětkem, že když se udělal krok "a", nemohou se nedělat kroky "b" a "c". Jinak raději pryč od toho (od eurozóny).
Jako příklad jsem uváděl: "Dovedeme si představit, jak by to vypadalo po rozdělení Slovenska a Česka, kdyby nedošlo k přerušení známého penězovodu, a k okolkování českých bankovek a zanedlouho k emisi samostatných měn?"
14. 05. 2010 | 00:12

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Lex:
Já vím. Jenomže Vy nejste ekonom. Mně to mlčení ekonomů dost vrtá hlavou.
14. 05. 2010 | 00:25

robot napsal(a):

Chjo. Ti lidi jsou nepoučitelní :-). Kam to spěje ;-)
14. 05. 2010 | 00:44

kormoran napsal(a):

Do Recka je treba soudruzi napumpovat, chechtaky, prachy , sroubky,penize, money,watu,tintirinti- pak nastane retezova reakce a EU se rozpadne drive , nez jsem predpokladal , bude zajimave sledovat ty socialisticke "stenice" a jejich aktivity)))http://www.youtube.com/watc...

Cr by mela stavet jaderne elektrarny nejnovejsich technologii pokud bude chtit prezit a profitovat , zatim je "cas"!!?
14. 05. 2010 | 03:41

valdštejn napsal(a):

2004 - 2009 nezodpovědná vláda
pravicové Nové demokracie způsobila snižováním daní a nezodpovědným zvyšováním výdajů ,
lhaním mezinárodním institucím za pomoci auditorů a bank USA tento obrovský dluh . Pravicoví nenažranci u nás se už na to chystají .
14. 05. 2010 | 06:05

Petr napsal(a):

Jeste ohledne Bilderbergu:

Je jenom nahodou, ze posledni setkani (kveten 2009) se konalo v Recku a ze se ho vedle renomovanych ucastniku (Rockefeller, Volcker, Wolfowitz, Kissinger, Prodi, Ackermann, Pearl,...) mel ucastnit take nezvykle vysoky pocet osob z Recka:

Efstratios-Georgios A. Arapoglou - reditel Centralni banky Recka
Dora Bakoyannis - ministryne zahranici Recka
Anna Diamantopoulou - clenka parlamentu za PASOK
I. Papathanasiou - financni minist Recka
G. Alogoskoufis - byvaly recky ministr
George David - prezident CocaCola Recko
Dimitris Papalexopoulos - reditel Titan Cement Company S.A. Recko
Odysseas Kyriakopoulos - prezident Organizace reckych podnikatelu (Industrien)

?
14. 05. 2010 | 07:02

Petr napsal(a):

Recky premier a prezident Socialisticke internacionaly George Papandreou se ucastnil zasedani Bilderbergu 5x - 1995, 1998, 2000, 2004 a 2005
14. 05. 2010 | 07:05

Petr napsal(a):

Myslim si, ze nas pan Miklos zavadi umyslne (minimalne castecne) "jistym" smerem.

V kazdem pripade to neni vina reckych obyvatel. Stejne jako u nas, i tam si dovoli obyvatele to, co jim politika a banky umozni.

Pise, ze zodpovednost "..nesu AJ jini...". Ja bych rekl, ze na tech "jinych" je ta HLAVNI zodpovednost a ne "aj"...

Pokud banky jako Goldman Sachs umyslne pomahaji "vylepsit" ekonomickou situaci, aby se Recko dostalo to EURO zony, pokud ratingove agentury umyslne "zlepsuji" skutecnou ekonomickou situaci Recka, takze se zahranicni banky (m.j. Nemecko, Francie) "neboji" do Recka investovat, tak to URCITE neni vina reckych obyvatel.

Ovsem bez spoluprace reckych politiku by toto urcite nebylo mozne.

Osobne pochybuji, ze to byl pouze "nahodny" proces a pripad, nybrz ze byl dukladne pripraven.

Jsem zvedav, jak se vyvine situace kolem Portugalska, Italie ale predevsim Spanelska, ktere si podobne jako Recko "zilo" v poslednich letech nad pomery (sami obyvatele Spanelska si to ale urcite neumoznili, stejne jako Rekove...).

Moralni hazard ? Nerekl bych. Spise umyslna hra s ohnem ze strany tech, kteri "pravidla hry" maji moznost urcovat.
14. 05. 2010 | 07:39

rotačky na tisk EUR jsou nakoupeny napsal(a):

Koukám, že už si nikdo nevzpoměl - ani pan Mikloško - že Česká republika loni poslala Lotyšsku protikrizovou injekci 4.000.000.000,- Kč.

Paměť je děravá, rozumím tomu. Takže nyní je řada také na jiných, aby pustili chlupa.
14. 05. 2010 | 08:08

svatopluk stepanek napsal(a):

vynikajuce, taketo clanky je radost citat
vas clanok je balzam na dusu po citani ideologickych nezmyslov
ceskych "analytikov"
14. 05. 2010 | 08:22

Petr napsal(a):

Mozna by pan autor mohl komentovat vynatek z clanku pravni kancelare Page Perry o bance a obchodech Goldman Sachs:

"...A Treasury Department report found that as of June 30, 2008, $164 billion in US mortgage-backed securities were held in the Cayman Islands and $22 billion more were held in Luxembourg, another tax-free zone.
Many of these subprime securities were eventually sold to Eastern European governments, such as Romania, Bulgaria, Slovakia, and Slovenia...."

Kolik z tech 164 miliard US $ sub-prime securities koupila pres Kajmanske ostrovy slovenska vlada?
14. 05. 2010 | 08:24

Petr napsal(a):

svatopluk stepanek:

Myslim si, ze clanek pana autora taky neni tak uplne "neideologicky".

Treba tato cast:

"...Ale ak chceme pomenovať tých, ktorí na tom profitovali a ktorí nesú primárnu zodpovednosť za grécky morálny hazard, tak je to samotné Grécko ktoré žilo a žije nad pomery a financujúce banky, ktoré takýto život nad pomery umožňovali a predlžovali a pekne na tom zarábali..."

Proc je na prvnim miste "..samotné Grécko.." a az na druhem banky ?
Co si "normalni ctenar" pod pojmen "..samotné Grécko.." predstavi a co pod tim rozumi?
Snad se moc nemylim, ze predevsim obyvatele Recka...No a to uz neni daleko od toho, aby takovy clanek zpusobil zlobu a treba i stoupajici nenavist vuci normalnim obcanum Recka, kteri ale urcite nejsou puvodcem teto zapeklite situace...

I druh uzitych slov a jejich poradi a slozeni vet nekdy mohou sledovat nejaky ucel...
14. 05. 2010 | 09:06

Brundibár napsal(a):

Hezký den, pane Mikloši,

vaše shrnutí a schopnost podat i poměrně složité ekonomické otázky srozumitelným způsobem obdivuji dlouho - minimálně od vašeho asi 5 let starého vystoupení v ČT, kdy jste vysvětloval reformu slovenského daňového systému.

Pocestny:
Myslím, že pro nick "voroshilov" by se hodil spíš tento odkaz: http://www.youtube.com/watc...
O velikosti Ruska a SSSR také pojednává "Zvláštní zpráva č. 4" (vyšla v r.1990 pod ISBN 80-7022-061-9)

Pane Stejskale, děkuji za přebírání zajímavých blogů od vaší "slovenské dcery". Jak pan Mikloš, tak paní Vášáryová přinášejí velmi zajímavé myšlenky.
14. 05. 2010 | 09:21

Starý napsal(a):

Vytesat do kamene, Pane Mikloši.
Bohužel morální hazard, vychytralost a sociální nezodpovědnost jsou nedílnou součástí dnešní EU. Dost možná, že už jsou jejím základem.
Konce si domyslí každý.
14. 05. 2010 | 09:22

Petr napsal(a):

Starý:

"...morální hazard, vychytralost a sociální nezodpovědnost..."

Jeste by bylo dobre doplnit a upresnit, kdo tato trefna substantiva a vlastnosti ma...
14. 05. 2010 | 09:31

Brundibár napsal(a):

Petr:

Občané Řecka (tedy ti s volebním právem za posledních několik desítek let) bohužel "původci této zapeklité situace" jsou - několik desetiletí si totiž do vedení země volili lidi, kterým šlo především o vlastní znovuzvolení. Banky, které Řecku půjčovaly, tak činily po standardním vyhodnocení rizik. Můžeme to hodnotit jako neetické nebo třeba podlé, ale stávající kroky EU (+ dalších) naznačují, že bankám tento obchod vyšel. Řečtí voliči se chovají jako voliči ve většině ostatních evropských zemí - strany hodnotí (a také je tak volí) podle hesel na plakátech, úsměvů politiků a mediálního obrazu - nikoho nezajímá, jestli strany své sliby míní vážně, nikdo nechce vidět analýzy, o které se sliby politiků opírají. (A existují ty analýzy vůbec?)

Analogická situace je třeba v bytových družstvech - kolik jejich členů se zajímá o stanovy, hospodaření BD, uzavírané smlouvy, jednání představenstva? Několik BD muselo krachnout, aby se členové těch ostatních začali zajímat o dění v "tom svém" BD. Obdobně bychom se jako voliči v ČR měli zajímat o dění v našem státě (kraji, obci) - trvat na tom, aby politici své sliby podložili volně dostupnými "studiemi proveditelnosti" (aby mohly být nezávisle ověřeny). A hlavně - aby politici věděli, že bez podložených slibů budou pro voliče zcela nedůvěryhodní a tedy nevolitelní. Členové přeživších BD to na úrovni BD už většinou pochopili - teď jen, aby se to rozšířilo i na ostatní voliče a hlavně na úrovně obce-kraj-stát.
14. 05. 2010 | 09:55

Brundibár napsal(a):

Starý:

Nevím, za základ EU beru Schumanovu deklaraci. Osobně si ale myslím, že stávající podoba EU se Schumanovou deklarací nemá mnoho společného.
14. 05. 2010 | 10:04

Xman napsal(a):

Podstata je v tomto: Miklos a Radicova sa aktivne zucastnili mkoordinovaneho utoku na € vedenho spoza oceanu. Ci to urobili preto, lebo su hlupi, alebo ich niekto za to plati (pozn. Sorosove fondy financuju viacero ngociek na Slovensku, z ktorych tito dvaja "politici" profituju), nech si kazdy domysli sam.
14. 05. 2010 | 10:17

Pocestny napsal(a):

Brundibár
je příslovečné, jak tu mnozí lobotomíci vykřikují, jak je v tom ten lid nevinně, že to zlí bankéři....
Kdo si chtěl půjčit? komu se zachtělo německého důchodu za celoživotní výkon Balkánce? Kdo si vymyslel ten geniální bankrot zvaný Olympyjáda?

Je ilustrativní, jak domácí socané aplikují na Řecko stejnou politiku sociální amnézie, jakou praktikují zde tváří v tvář vlastním dějinám.

Český bolševíček si prostě myslí, že nevinný občánek se může chovat jako nenažrané prase, protože je to vlastně chyba jeho vlády, že mu to trpí.

Ano, Mikloš má pravdu, řecká centrální banka je v €zoně luxus, který si Německo nemůže dovolit. Je čas sebrat cikánům ze Středomoří moc tisknout a devalvovat měnu, která naprosto nijak nezávisí na output té holiday reservace plivačů slunečnicových slupek.
Toto je důležitý bod, to jednoduché pravidlo - jedna měna, jedna emisní banka, jedna fiskální politika, je tu zas.

Je čas, aby Frankfurt zase stanovil pravidla a kdo je nedodrží, bude vypažen.
Pokud má € fungovat, nemůže se stávat pokaždé obětí národního svérázu cikánova, naopak je potřeba říci všem cikánům, že pokud chtějí €, musí se chovat jako dospělí lidé.
14. 05. 2010 | 10:18

Petr napsal(a):

Brundibár:

Vy urcite sam vite, jak je to s volbami i u nas - posledni volebni ucast kolem 40% to jenom napovida. Lide jsou zhnuseni politikou a k volbam chodi temer uz jen prislusnici jednotlivych parlamentnich, opozicnich nebo nove zvolenych stran.

A co se tyka osob na rozhodujicich mistech (treba ministri) - to mi snad date za pravdu, na to volici stejne temer zadny vliv nemaji, tyto osoby jsou urceny uvnitr jednotivych politickych stran, podle toho, kolik kdo ma pratelu nebo jak je kdo bohaty a muze "jine" ovlivnit (co si budeme namlouvat).

V Recku to neni jine. Podminky uredniku, politiku a dalsich verejnych osob (platy, duchody, odmeny,...) neurcuji obyvatele Recka, ale do funkci dosazeni (zvoleni neni vzdy to spravne slovo) politici.

Moralni hazard, vychytralost a socialni nezodpovednost bych pripsal na adresu politiku, kteri jsou stale vice propojeni s lobisty a provadeji opatreni v jejich prospech (samozrejme ne zadarmo).

Nejak se staty stavaji cim dal vice "dojnymi kravami" pro soukrome podnikani a bankovni prumysl (i cizi banky) a potazmo pro zainteresovane politiky, kdy profit zustava soukromy, ale ztraty jsou "socialisticke" (na ukor obyvatelstva a jeho zadluzeni).

Na prikladu uvedenem vyse - vlady tech byvalych vychodnich zemi zakoupili ty "nebezpecne balicky" od Goldman Sachs za ucelem dejme tomu zajisteni duchodu nebo ruznych pojisteni.

Uzily se na to statni penize, profit pri takovem "obchode" pro politiky neni jiste nic neobvykleho a pro obyvatelstvo nakonec mozna zustanou misto ocekavanych jistych duchodu jenom "oci pro plac".

Prijemny den.
14. 05. 2010 | 10:24

Lex napsal(a):

Zbyněk Matyáš
I tady, myslím si, že tuším proč.
Protože ekonomika je jedna věc, a politika jako nástroj moci je věcí druhou. Protože EU je primárně definována jako svazek demokratických evropských zemí, které se zavázaly ke společnému úsilí o mír a prosperitu.
A ve jménu toho úsilí o mír je třeba získat co největší moc, ale aby se to nepletlo, to úsilí je třeba zajistit i zdroji přírodních surovin, nebo aspoň ovládnout přístupy k nim. A také mít tomu odpovídající lidský potenciál. A za tím účelem budeme v jedné unii s asijským Tureckem, zahrneme východní partnery, a také severní Afriku.
Skoro si myslím, že ve stínu těchto velkých cílů jsou ekonomové - ti unijní - povinni "čušať". Ale stejně jako Vás i mne znepokojuje, že "čušají" i ti naši (jestli se třeba nestydí, že by museli, aspoň přechodně, dát za pravdu jednomu kazibundovi z hradu, kterému nejméně rok nemohli přijít na jméno - a nejen ekonomové, ale hlavně žurnálisti a politologové a jiní vševědové?).
14. 05. 2010 | 10:42

vlk napsal(a):

Co mne napadá nad blogem pana Milkoše::::::
Blog,který přesně trefil do černého!
V zásadě podepisuji každé jeho písmeno.

Přesto mne fascinuje, že i v tomhle blogu si takový Emissary dokáže najít ideologii pro svou repliku.....

Nicméně je třeba si říci dvě věci:
1- proč tohle jasné řešení, které je nepochybně zřejmé všem šéfům zemí EU , centrálním bankéřům a CEO komerčních bank nebylo zvoleno

2- pozice finančních trhů, resp. spekulantů k tomuto řešení.

Takže k bodu 1.
Důvodů je více - například už zmíněná neexistence mechanismů jak donutit Řecko k exitu z eurozony nebo dokonce z EU nebo těžkopádnost při rozhodování o takovéhle sutiaci tlakem ostatních vlád na Řecko. Prostě činnost těla s e 27 nezávislými hlavami...
Problém je ale jinde. Je v pozici celého jižního křídla EU. Ted y Itálie , Španělska , Portugalska , ale i Irska , Belgie.

Tihle všichni mají nepochybně další důvody podržet Řeky a nějak to zařídit , aby bylo zvoleno řešení, které je dnes na stole. Jednak jsou totiž v posici dalšího na řadě a za druhé ví, že když bud e pomoženo Řekům, těžko může být odmítnuta pomoc jim! Jakkoli jim musí být jasné, že pokud by trhy přestaly brát jejich bondy,není zbytek dost silný a to, aby je vyfinancoval řeckým režimem. To už by nejspíš vedlo ke kolapsu všech zemí EU.
Ale jmenované země doufají v efekt , který bych nazval "efektem euroštítu."

vysvětlím ho pod bodem 2-pozice finančních trhů , resp. spekulantů v řeckém schematu

Banky a trhy nepřestaly den ze dne kupovat řecké papíry jen tak. Trh je plný informací o společné akci největších hedgeových fondů, Sorosovy skupiny, Goldmanů a ještě pár dalších, kteří začali spekulovat ve velkém proti euru. Protože zaútočit ne velkou měnu a velký
pokračování
14. 05. 2010 | 10:54

Brundibár napsal(a):

Petr:
Voliči mají vliv na složení Parlamentu ČR, který (různými mechanismy) určuje, kdo bude ve státní správě zastávat jakou funkci a jak státní správa bude fungovat (analogicky to platí i pro samosprávu - kraje a obce). Je to jen chyba voličů, že se o dění ve státě (krajích i obcích) nezajímají. Dnes na to "dojeli" Řekové, pokud my čeští voliči svůj přístup k volbám a volebním programům nezměníme, čeká nás to také. A stejně jako Řekové, budeme si za to moci hlavně sami a "platit" proto budeme hlavně my.

To totiž nejsou "státní peníze", to jsou peníze NAŠE. My jako voliči neseme zodpovědnost, KDO a JAK s nimi nakládá a pokud nás nezajímá, jak tento správce s NAŠIMI penězi hospodaří, tak zcela poprávu nám zůstanou oči pro pláč (stejně jako těm členům BD, kteří si nehlídali své představenstvo). To je prvotní problém - banky a spol. jen využívají toho, že se občané o fungování svých států nestarají. Tam, kde se občané o dění na státní úrovni zajímají, tak se do neřešitelných problémů nedostávají (Švýcarsko a po r. 1997 i Jižní Korea). Až to dojde i nám, přestane nám "Řecko" hrozit.
14. 05. 2010 | 10:54

vlk napsal(a):

pokračování
ekonomický celek jakým je euro nebo EU není jen tak, je to komplikovaná a drahá operace, prý byla vypracována strategie per partes. tedy akce po částech . S tím, že se útok povede proti nejslabším členům stáda.
Hovoří se cosi o nějaké velmi silně utajené závěrečné večeři , těch, o v tom jedou i o přísně utajených konsultacích před tím. Nejsme žádným zastáncem spikleneckých teorií,ale jedna věc je jasná Goldmani byli vždycky hlavním makléřem řeckého státu a jeho dluhopisy manadžovali do celého světa. A najednou dali od Řecka ruce pryč.
Co s tímhle má co dělat zvolené řešení a "efekt euroštítu" ?

Evropa prostě udělala fatální chybu když hned na začátku neobětovala Řecko se slovy - podváděli jste , lhali jste ,nezlobte s e ,ale účet za tohle nechceme nést. Protože kdybyste byli dali rovné údaje, nikdy byste v eurozoně nebyli. Podvodníky nesanujem. A buď do pozítří d o rána okolkujete měnu vy nebo do popozítří do rána ji okolkujeme my ve všech zbývajících státech.
Tohle s e prostě nestalo. "Loudavá Horákyně" - tedy zbylá 26tka nevěděla, zda je těhotná nebo není těhotná řeckou pomocí, takže se vmanévrovala do téhle role, že nyní prostě pomoci bud e muset. Ale bud e to sakra drahé. Nechce li , aby si spekulanti vzali rychle na mušku další kus. Důsledky jsem popsal.
A teď k tomu efektu euroštítu. Vedle gigantnické pomoci Řecku ve výši 110miliard eur je "připraven" další balík proti nájezdníkům ve výši 550miliard eur. Prý pro každou zemi eurozony Protože osobně bych nevsadil ani ošoupaný niklák na to, že v hledáčku lovců slabých kusů není už i Británie! Zejména pokud by efekt euroštítu náhodou opravdu zafungoval.
Prostě těch 5500 miliard má říci spekulantům proti euru jsme připraveni a každý váš útok vykryjeme větší hotovostí , než máte k disposici vy!
Takže by Portugalci, Španělé, Italové, Belgové jako měli být v klidu a pro jejich papíry by se měl najít odbyt...
Být v pozici velkospekulanta, tak s gustem tuhle "připravenost" a ten "balík vždy "větších peněz" otestuji. Důkladně.
Protože zemské volby v NRW ukázaly , že ani připravenost ani vždy větší balík jaksi nejspíš ..... /vhodné slovo nechť si doplní P.T. čtenář.
A i kdyby s e ukázalo, že obojí skutečně existuje pak mám na výběr, jako spekulant další dva scénáře, které mohu použít. z toho ten první hned:
a- zaútočím na Británii. Je výrazně menší než EU
Teď po právě skončených volbách má novou a komicky slepenou křehkou vládu z torrys a levicových liberálů...
14. 05. 2010 | 10:55

vlk napsal(a):

dokončení
Navíc - pomoc Britámii v EU asi docel a tvrdě narazí. Na rigorozním postoji Britů na posledním zasedání ministrů financí EU, kdy prosazovali řešení řecké pomoci bez ingerence států mimo eurozonu...
Takže leckdo z 15ctky to Britům rád nandá.
b- v klidu bych si počkal na Řecko v čase T+3. Tedy roky. Protože ona masivní europomoc Řecku není ve své podstatě ničím jiným, než odložením řeckého problému o 3 roky! EU teD´ spolu s MMF skoupila celý řecký dluh. Vzala jej z trhu, resp. vezme jej z trhu. S cílem, že Řecko má 3 roky na to, aby s e dostalo do kondice ,která bud e pro trhy zajímavá a ty by si měly následně koupit řecký dluh zpět od EU a MMF.......
Být velkospekulantem, tak si opravdu v klidu počkám! Protože mne nikdo nemůže přinutit , abych s i pak ten řecký dluh opravdu koupil zpět.
A mezi tím, bych zkoušel odstřelit další slabé kusy eurostáda..

Závěr:
kdyby trhy fungovaly jako normální trhy v čisté podobě -tedy je konkrétní prodávající - tedy másla, housek, džbánků, šátků, a normální kupující másla , housek, džbánků, šátků pro svou potřebu, byl by plá EU pro Řecko udržitelný. V éře globálního byznysu,s virtuální ekonomikou daleko přesahující ekonomiku reálnou a bleskovým přesunem kapitálu po celé kuličce jde o přenošené, pozdě narozené dítě s e špatnými vyhlídkami na to, že přežije třetí rok svého věku.
14. 05. 2010 | 10:55

Brundibár napsal(a):

vlk:

Jsem si jist, že se k "testu" schyluje a obávám se, že ho Euro neustojí
14. 05. 2010 | 10:58

Petr napsal(a):

vlk:

reseni je TEORETICKY jednoduche - "odpojit Evropu" od globalniho financniho sveta (tedy minimalne od americkeho, ze ktereho vetsina spekulantu a nebezpecnych financnich produktu prichazi) a zavest a vytvorit si vlastni - ve spolupraci s Ruskem a Blizkym vychodem ohledne strategickych surovin.

:-)
14. 05. 2010 | 11:08

vk napsal(a):

Brundibár
já také!Však už jsme také cosi začal před časem radit svým klientům.

Petr
celkem chápu, že vás nic rozumějšího nenapadlo.
14. 05. 2010 | 11:17

Rejpal napsal(a):

LEVAK: je to právě přesně opačně, kapitalismus ve své liberální formě naopak principiálně brání vzniku monopolů. Vznik monopolů je vždy umožněn netržními principy - tedy principem výsady. Od otrokářství po socialismus.
Naopak liberální kapitalismus jediný může tvorbě monopolů zabránit vlivem vyšší efektivity elementárních subjektů (viz. Gaussova křivka - nejefektivnější je ekonomický objekt čítající právě jeden subjekt, nikoli naopak). Z tohoto Vašeho primárního omylu pak vychází všechny sekundární nesmysly.

IVAN MIKLOŠ: v principu plně souhlasím - abychom mohli hovořit alespoň o nějakém náznaku trhu, musí nést každý subjekt osobní odpovědnost za své činy. Nyní se tak neděje, tudíž vítejme v socialismu. A socialismu = cesta do pekel, o to jsme se historicky několikrát přesvědčili (od Husitů přes Pařížskou komunu, nacismus až po reáalný socialismus Sovětského bloku).
Jenomže: 1. jak technicky vyřešíte problém s nominální hodnotou řeckých dluhů v případě opuštění Euroz=ony a devalvace vlastní měny? Nakousl jste problematiku, ale její řešení není zcela zřejmé. Bude MMF či ECP skupovat Řecké dluhy a fixovat je? A není to pak totéž či ještě dražší, než současná cesta? Ano, souhlasím, i kdyby, je morálně rozhodně čistší, ale je technicky možná?
2. evropské banky mají hromadu peněz v řeckých dluhopisech. Jejich odpisem vznikne vlna, která opravdu může zlikvidovat mnohem větší část Eurozóny. ZAse - navrhujete jejich odkup za nějakou přede stanovenou cenu? A co se s nimi potom stane? Kolik to bude celkově stát?
3. sám jste byl ve vládě, která přesto - nebo podle mého právě proto - že realizovala velmi dobrý program, přízeň většiny voličů již nezískala (a dovolím si spekulovat, že jen tak nezíská). Pokud bychom uplatnili tržní princip i na politiku (což v demokracii platí), nelze asi reálně očekávat, že si občané sami dobrovolně zvolí vládu, která jim slíbí "pot a slzy" (např. model podhodnocení vlastní měny a tím poklesu okamžité životní úrovně výměnou za silně proexportní politiku a velký ekonomický růst), ale raději si přece vždy zvolí vládu, která jim slíbí, že za vlastní blahobyt nebudou platit sami, ale zacáluje to někdo jiný. A tady je dle mého nějvětší problém. Jak v Řecku zajistit ukončení morálního ekonomického hazardu? Silou? Například armádou? Občané Řecka nechtějí své sluhy platit, to je zřejmé. A jak je k tomu vůbec lze přinutit? Podle mého prostě nijak. Vyloučit z Eurozóny je nelze a i kdyby to šlo, musí s tím souhlasit Řecká vláda. A pokud nebude? Pošleme tam tanky?
A o to zde podle mého jde především.
jedna věc je, co je správné a druhá, co je reálné. Je správná cesta v "Řecké krizi" vůbec reálně možná?
14. 05. 2010 | 11:28

Pepa Řepa napsal(a):

V květnu zkrachoval Papadopulos.
Prej se mu nechtělo dělat a bluffoval. Měl two pairs a říkal, že má full house.

V červnu zase Giacomo. Moc kupoval kabelky od Vuitona a držel dlouhou siestu.

V červenci Gonzales. Bílý balet dotančil, Ronaldo stál moc.
Pak van Houten, za to může zatracenej Wilders, kdo jiný?

V srpnu Nicolas. Žábí stehýnka a třicer dva stávek za měsíc a do toho zákaz národního kroje-niqabu, to neustál ani Bonaparte.

V září se položil Brit, no on vlastně zbyl jen Londýn a to ještě Chelsea patří Rusovi, Manchester Arabovi.
A pak ta potupa. Argentinská vláda dobyla zpět Falklandy.

Pak přišel na řadu východ.
Čecháček moc bere, Slovák se zabral do boje s honvédem, Pšond truchlí.

Uhodily mrazy, u Baltu se přitulili k Ivanovi, aby nezmrzli.

Jen v té Bruseli je vše v pořádku, Albertek si mne ruce.
To se nám to pěkně vyvedlo, kdepak není nad plánované sjednocení.

Ještě že tak, hezky jsme to naplánovali, to se nám -matička EU-vyvedla.
14. 05. 2010 | 11:30

vasja napsal(a):

Goldman, Soros...... tak to jsou ty utajované izraelské zbraně hromadnýho ničení?
Napište o to v Autsajdr mediu, pane Vlk.
Boha, proč dou po nás?
14. 05. 2010 | 11:32

jozka napsal(a):

Rejpale, opravdu? Co Standard Oil?
14. 05. 2010 | 11:39

Pepa Řepa napsal(a):

Chce to zvýšit produktivitu práce a trochu se uskromnit, lemry líný. Dělejte jako Čang.

Podívejte se na naše vzory: Ojrokomisaře.

Jak v Bruseli ožili, jak jsou produktivní, jak berou méně. Takhle se má hospodařit mamlasové.

Veselý docent chodí po Bruseli a
kouká, kde co lítá. A hele -papoušek.

Plážový tenista si troufnul ještě kandidovat na předsedu tenisového svazu.
To je panečku výkonnost!

Jen se i línej a hloupej Řek přestěhuje do Bruseli, výkon naroste.

Tak jakou si dáme dneska?
Tu o převozníkovi?
Vyskočme z loďky a předejme veslo do Bruselu. Ten nás převeze.

Jako jistý Cháron.
14. 05. 2010 | 11:43

vlk napsal(a):

Vasja

vynechápete lehčí věci než tohle.

Na OM jsem za sionistu a placeného agenta,dokonce zelenými papírky, Wol Strýtu jakož i rozbiječ jejich demokratického fora,v žoldu Pamkráce. Jak mi doslova bylo napsáno.

A budete s e divit - ně Goldmani a tím méně Soros , nijak nevadí.
Ani tím co dělají, ani tím z kterého etnika pocházejí.
Nicméně , neuniklo vám , že Goldmani jsou momentálně pro podobné praktiky, které popisuji, nyní v US velmi tvrdě vyšetřováni? A nejen oni!
14. 05. 2010 | 11:50

vlk napsal(a):

Pepa Řepa

čtu s e závistí vaše řádky psanou lehkou rukou. Pro jejich brilantní techniku.

Nicméně jistě budete umět s tejně působivě podat rozpadlý eurosvět , bez bruselských ojroplaváčků.
Docela s e těším. Mám rád obrazy ráje.Zejména tehdy, když je maluje mimořádně schopný a zručný malíř.
14. 05. 2010 | 11:54

Pepa Řepa napsal(a):

Vlku jsou ve skluzu.
Desátýho bylo před čtyřmi dny a obvyklých deset tisíc doláčů nepřišlo ani z Tel Avivu ani z NYC.

Od září to chci v jenech nebo dělám pro Čanga.
14. 05. 2010 | 11:58

Tencokida Hnuj napsal(a):

Lex
To je recese, nebo je to fakt kandidát za ODS ?

ODS v Moravskoslezském kraji (Václav Bečica, číslo 34 na kandidátce ODS) http://www.youtube.com/watc...

Ha, ha, ha. Tak to je síla.

To tedy bude terno, až lidi začnou volit metodou "Sportka Sazka".
14. 05. 2010 | 11:58

Petr napsal(a):

vlk:

Ze Goldmani jsou vysetrovani jeste neznamena, ze budou souzeni a budou neco muset zaplatit (zvlaste ne v Evrope).

Ohledne Sorose - nemyslite si, ze pouzit sve miliardy na spekulovani proti menam cizich zemi, abych se stal "pres noc" o dalsi miliardy bohatsi (a pritom zpusobil nestesti tisicum nebo milionum obyvatel tech cizich statu), neni zrovna moc gentlemansky cin ?

Zda se vam takovy financni svet, ktery toto trpi a dovoluje OK ?
14. 05. 2010 | 11:59

vasja napsal(a):

Já nechápu ani svuju starou, pane Vlk. A ta pořáně lehká.
14. 05. 2010 | 12:03

vlk napsal(a):

Petr

NA vyšetřování a jeho závěry si počkejte.

Ohledně Sorose...Soros je v podstatě ještě hodný chlapec.
V Rakouskua Německu tenhle týden způsobila naprostý poprask kniha jistého Geralda Hörhana. Jmenuje s e Investment Punk..
A opravdu stojí za přečtení.

Zejména ze s trany zdejší středostavovské pravice.
Která horuje pro hesla typu , trh a a kapitalismus bez přívlastků! žádná sociální s tát a podobně.
Aby zjistla , co si myslí a co ji přípravují ti, kteří ten trh bez regulace a přívlastků a bez balastu sociálního státu budou , na rozdíl, o d nich , skutečně využívat. K obrazu svému.
Autor není žádný salonní pisálek a teorik. Autor je to, čemu s e říká - finanční žralok. S e vším všudy.A nálžitě to akcentuje.

Pokud vím, jste zastáncem přesně téhož, o čem píši.
Pak mi uniká , že vám někd jako Soros vadí. Já z něj nejsme nadšený. Tím méně z Goldmanů a podobných.Protože vím, že jsme proti nim úplně bezmocný.

A jestli mi vadí takový finanční svět, který trpí jejich hrátky , kd y vždycky, pokud neudělají jo fatální chybu jako Lehmani, vyhrají?

Vadí. Ale co s tím nadělám.? Jsem realista.
Nicméně - mimo jiné proto jsme příznivcem regulace. Užitečné regulace.
Pravičák jste vy.
Pepa Řepa
jsem hodně zklamaný.Čekal jsem přeci jenom něco onačejšího.
14. 05. 2010 | 12:56

Petr napsal(a):

vlk:

Na vysetrovani si pockam, stejne jako na Senatem schvaleny (11. kvetna) audit FEDu (sice jen obdobi od prosince 2007 dodnes, ale i tak docela neuveritelne).

Ze jsem pravicak, to jste mne docela prekvapil, ja si o sobe myslel, ze spise stojim na strane "normalnich" obyvatel, ale i poctivych podnikatelu. Ale nemyslim, ze by se na takovy nazor hodily pojmy jako "pravice" nebo "levice".

O provazanosti lobbismu a politiky v Nemecku a Rakousku vim, ale na rozdil treba od nas nebo Slovenska tam dosud byl zivot pro "normalni" obyvatele jeste na hodne "slusne" urovni.
Ovsem od vstupu EU se situace docela meni - jak pro uzkou spicku bohatych podnikatelu, kteri vyuzvaji levnejsich zemi kolem pro zvyseni jejich zisku, tak pro "normalni" obyvatele, z nichz stale vice ztraci zamestnani (nejvyssi pocet nezamestnanych od konce 2.SV a to neni jen v dusledku soucasne krize).

Jinak me Soros a podobni vadi a to hodne. Ne tim, ze bych mu zavidel jeho miliardy, ty si muze strcit kam chce, ale tim, ze svoji "podnikatelskou" cinnosti (jak to sam nazyva) ma na svedomi spousty smutnych lidskych osudu.

Taky jsem realista. Ale treba nekdy prijde ta "povestna kapka" navic a pohar pretece, lidi budou mit takovych a podobnych lidi plne zuby.

Drive lide rozbijeli stroje...Dnes uz jsou vzdelanejsi, i kdyz jejich ruce o moc volnejsi (prostredky se "branit") nejsou. Dnes lide demonstruji v Recku, kde a co to bude priste ?
14. 05. 2010 | 13:18

vlk napsal(a):

Petr
ta kniha o které píši rozhodně není o politicích a lobbistech!
Kdybychměl svůj blg, dal bych sem charakterizující výňatek. Je to nářez.Od c hlápka ,c o naprosto bezskrupulozně točí miliardy. Nikoli korun. Eur a dolarů.
14. 05. 2010 | 13:38

jarpor napsal(a):

Vlka je tu škoda.

Poradce vládám, bankéřům, guvernérům centrálních bank, Goldmany i Sorose nevyjímaje... i speklantům na finančních trzích... to vše by zvládl... a ještě víc...

Se divím, že tu s námi, ztrácí čas...

Sice mohutně obhajuje EU, bojuje za Euro, ale když zde pan Mikloš napíše, že ona Unie k Řecku i k Euru udělala asi to nejhorší co mohla - připustila svými kroky morální hazard (slovy autora) - souhlasí s každým písmenem...

Velmi konzistentní postoje na směr kterým se ubírá Unie i euro má ten Vlk, jen co je pravda.

Hezký den
P.S.
Vlku, mnohé z toho, co jste zde "natraktátoval" podepisuji. Posunujete se. Konečně - to je lepší než setrvávat v "ojroomylu"...
14. 05. 2010 | 13:45

Pavel13 napsal(a):

Rejpal:
S vlastní měnou by si řecká vláda pomohla tradiční cestou. Prázdná státní pokladna se doplní natištěním nových peněz. Lidé dostanou slíbené důchody v nominální hodnotě, ale reálně méně. Navíc to znamená devalvaci - znehodnocení úspor. S Eurem už toto řešení není. Tam si občané musí vybrat. Buď budou dostávat důchody se stále větším zpožděním nebo přistoupí na to, že je dostanou včas, ale nižší. Na povinnosti splácení dluhopisů se nic nemění. Maximálně může dluhy Řecka koupit jiný stát a pak je Řecku odpustit, tj. zacálovat to za ně. Mám dojem, že 1+1 jsou stále 2, jenom se to politici snaší všemožně překroutit a zamaskovat.
14. 05. 2010 | 13:57

Lex napsal(a):

TCH
Kdyby to nebyla tragedie, byla by to fraška - tady máte jeho profil http://www.ods.cz/volby2010...
a tady celou squadru azuru http://www.ods.cz/volby2010... viz č. 34.
A jinak - co u něj říkáte na heslo "Nomen omen"?
I když, teď mě napadá, co to je Bečicovy jedna a půl minuty proti sedmnácti minutám jeho "čistého" lídra, a to v přímém přenosu na veřejnoprávní televizi http://www.youtube.com/watc... ?
Bečica je proti němu šňůrkař!
14. 05. 2010 | 15:21

vlk napsal(a):

Tradičně s e ozval inteligent z Horní Dolní.Prostě takový mj poštěkávač. Když napíšů bílé, on napíše černé.
Prostě poštěkávač vybavený pavlovovským reflexem.

Normálně ho ignoruji. Teď už prostě přeročil i hranici své běžné stupidity.
Takež nezbývá než tomu nešťatsníkovi ukázat, že je opravdu za puncovaného hlupáka, když ani pořádně nečte / že nemylsí beru jako standard/.

Na moji adresu napsal toto:
Sice mohutně obhajuje EU, bojuje za Euro, ale když zde pan Mikloš napíše, že ona Unie k Řecku i k Euru udělala asi to nejhorší co mohla - připustila svými kroky morální hazard (slovy autora) - souhlasí s každým písmenem...

Velmi konzistentní postoje na směr kterým se ubírá Unie i euro má ten Vlk, jen co je pravda.
No tak s e podívejme, co v originále napsal Ivan Mikloš:
Vývoj v Grécku za posledné roky, minimálne za posledných vyše desať rokov od prijatia eura, bol učebnicovým príkladom morálneho hazardu. Zlyhali mnohí, ale najväčším dielom sa na gréckom morálnom hazarde podieľalo samotné Grécko (reprezentované rôznymi gréckymi vládami) a taktiež banky, ktoré celé tieto orgie morálneho hazardu financovali!

Žádná, absolutně ŽÁDNÁ kritika eura!
A kritika EU jako takové? Snad jen v téhle sekvenci a velmi mírná:Klamanie a zatváranie očí nad realitou zo strany mnohých institúcií, najmä však zo strany Grécka a jeho politikov a zo strany bánk, ktoré na financovaní tejto gréckej bubliny zarábali. Samozrejme, že zodpovednosť nesú aj iní, napr. Eurostat, Európska komisia, ratingové agentúry, a pod. Ale ak chceme pomenovať tých, ktorí na tom profitovali a ktorí nesú primárnu zodpovednosť za grécky morálny hazard, tak je to samotné Grécko ktoré žilo a žije nad pomery a financujúce banky, ktoré takýto život nad pomery umožňovali a predlžovali a pekne na tom zarábali.
A tenhl e exemplář bud e cosi psát komusi o jeho ojroomylu!
Inu, jak už jsem na jeho adresu konstatoval mockrát - kmu není z hůry dáno, v apatyce skutečně nekoupí. I když mu říkají pane předsedo představenstva..No netušil jsme, ež v Kcourkově taky měli nějakou a.s.
člověk s e furt učí.

Těším s e na další podobné poučování.

Hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!
14. 05. 2010 | 15:35

kočka šklíba napsal(a):

Blog Mikloše je opravdu zajímavý, ale já se domnívala, že kromě žití si nad poměry(zejména asi státních zaměstanců, nemluvě o politicích), lhaní všech vlád za posledních léta, se na situaci v Řecku podílelo i to, že výběr daní byl jednak špatný(šedá ekonomika jan kvetla) a jednak samotné daně byly velmi nízké. Tedy jeden z opěvovaných pilířů naší pravice ;). Je to pravda? A to jsem v blogu nezaznamenala. Pokud jsem to přehlédla, tak se omlouvám.

A za další, chci se zeptat, žijí si stejně nad poměry i občané zemí, o kterých se nyní mluví jako o těch, co mohou Řecko následovat?
14. 05. 2010 | 15:43

Petr Havelka napsal(a):

Pane Lexi,

nezlobte mne :)

Vy mi tu ukážete exota z tak pochybné strany jako je ODS. ŽE si nevzpomenete na Chalupu z Prahy XX?

Moje přesvědčení je, že by OBĚ velké strany měly pocítit výrazný pokles ve voličské přízni. Nepochybně by jim to prospělo, šklebili by se lobyisté, páč by jim přibylo více nastavených dlaní. Nedělám si iluze, ale naše dvě největší pravolevé strany potřebují zažít katarzi za to co dělají.

Jsou menší strany, nepočítám mezi ně VV a různá jiná pochybná uskupení.

Máme tu TOP 09, SZ i ta KDU-ČSL by šla. Ti mi příjdou volitelní. Nakonec, ať si každý volí co chce, horší to snad už být nemůže.

Kdyby ODS ČSSD pocítily "umenšení" svého vlivu, zřejmě by u nich nastala "sebezáchovná" očista.

Já už nechci žádně revoluce.

Pěkně hezky demokraticky přes držku, ale ve volbách.

I když někdy mám chutě.

http://www.pametnidesky.est...

Nemůžu za to, že většina voličstva jsou vedené ovce nebo líní zvednout prdel a jít volit.
14. 05. 2010 | 16:21

Petr Havelka napsal(a):

Pane Lexi,

to "sestříhané" Nečasovo video. To je přeci nefalšovaný útok na první signální! Chybí tam kontext a hlavně otázky.

Takovou "perlu" Vám udělám z každé promluvy Paroubka. Nejsem volič ODS, ale manipulace je manipulace, jak by řekla teta Kateřina.
14. 05. 2010 | 16:27

Pepa Řepa napsal(a):

Blbne mi grafická karta, tak jsem bez videa.

Nicméně pan Bečica si zasluhuje shovívavost už kvůlivá svému jménu.

V pop music, pane Havelko, se jménem Bečica neprorazíte, možná v potravinářství v oddělení biosýrů.

Co zbývá? Politika.
Ideální jméno, řekl bych.
14. 05. 2010 | 16:49

jarpor napsal(a):

Vlk

Hmm...

Vrátil jste se k nálepkám... "inteligent z Horní Dolní"... "poštěkávač"...
no poslužte si.

To jsem napsal k Vám :
"Sice mohutně obhajuje EU, bojuje za Euro, ale když zde pan Mikloš napíše, že ona Unie k Řecku i k Euru udělala asi to nejhorší co mohla - připustila svými kroky morální hazard (slovy autora) - souhlasí s každým písmenem...

Velmi konzistentní postoje na směr kterým se ubírá Unie i euro má ten Vlk, jen co je pravda."

Vy obhájce TOHOTO SMĚRU Unie, nevadí Vám, slovy pana Mikloše "morální hazard" jež nám ona EU předvádí ?

Kde jsem psal, že pan Mikloše že kritizuje Euro, kde že kritizuje EU, abyste replikoval :

"Žádná, absolutně ŽÁDNÁ kritika eura!
A kritika EU jako takové?"

Dáte oponentu do úst co neřekl, a pak s tím bojujete. Nic nového. Vlkovský standatdní postup.

Pokud jste nepochopil, specielně pro Vás vysvětlím - tím mým "ojroomylem" je míněno směřování a rozhodování těch, jež jsou na úrovni EU zodpovědní... které v jiných blozích "vynášíte do nebes" jako nekritizovatelné, abyste teď podepsal "každé písmenko" o morálním hazardu jež ti samí předvádí...

Pro Vlka konzistentní postoj, pro mne nikoliv.

Poslužte si v nadávkách.

Hezký podvečer.
14. 05. 2010 | 17:55

vilček napsal(a):

Pane Mikloš,a na koho by jste svedl problém Islandu? Euro nemají, v EU nejsou, vlády tam byly pravicové od 1944!
K Řecku: Nejmenovala se náhodou
investbanka USA která Nea Demokratia pomáhala fixlovat Goldman Sachs a nemá z útoku
proti Euru teď docela slušnej vejvar?
14. 05. 2010 | 18:44

vlk napsal(a):

Tak rpo inteligenta z Horní Dolní, který neví kud y kam ještě jednou. Snad na podruhé pochopí:
Tradičně s e ozval inteligent z Horní Dolní.Prostě takový mj poštěkávač. Když napíšů bílé, on napíše černé.
Prostě poštěkávač vybavený pavlovovským reflexem.

Normálně ho ignoruji. Teď už prostě přeročil i hranici své běžné stupidity.
Takež nezbývá než tomu nešťatsníkovi ukázat, že je opravdu za puncovaného hlupáka, když ani pořádně nečte / že nemylsí beru jako standard/.

Na moji adresu napsal toto:
Sice mohutně obhajuje EU, bojuje za Euro, ale když zde pan Mikloš napíše, že ona Unie k Řecku i k Euru udělala asi to nejhorší co mohla - připustila svými kroky morální hazard (slovy autora) - souhlasí s každým písmenem...

Velmi konzistentní postoje na směr kterým se ubírá Unie i euro má ten Vlk, jen co je pravda.
No tak s e podívejme, co v originále napsal Ivan Mikloš:
Vývoj v Grécku za posledné roky, minimálne za posledných vyše desať rokov od prijatia eura, bol učebnicovým príkladom morálneho hazardu. Zlyhali mnohí, ale najväčším dielom sa na gréckom morálnom hazarde podieľalo samotné Grécko (reprezentované rôznymi gréckymi vládami) a taktiež banky, ktoré celé tieto orgie morálneho hazardu financovali!

Žádná, absolutně ŽÁDNÁ kritika eura!
A kritika EU jako takové? Snad jen v téhle sekvenci a velmi mírná:Klamanie a zatváranie očí nad realitou zo strany mnohých institúcií, najmä však zo strany Grécka a jeho politikov a zo strany bánk, ktoré na financovaní tejto gréckej bubliny zarábali. Samozrejme, že zodpovednosť nesú aj iní, napr. Eurostat, Európska komisia, ratingové agentúry, a pod. Ale ak chceme pomenovať tých, ktorí na tom profitovali a ktorí nesú primárnu zodpovednosť za grécky morálny hazard, tak je to samotné Grécko ktoré žilo a žije nad pomery a financujúce banky, ktoré takýto život nad pomery umožňovali a predlžovali a pekne na tom zarábali.
A tenhl e exemplář bud e cosi psát komusi o jeho ojroomylu!
Inu, jak už jsem na jeho adresu konstatoval mockrát - kmu není z hůry dáno, v apatyce skutečně nekoupí. I když mu říkají pane předsedo představenstva..No netušil jsme, ež v Kcourkově taky měli nějakou a.s.
člověk s e furt učí.

Těším s e na další podobné poučování.

Hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

a přidám další Hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Bezvadně se bavím!
Pusu od ucha k uchu! Paráda!
14. 05. 2010 | 19:05

Lex napsal(a):

Petr Havelka
"Tomáš Chalupa" z ideové konference je už dva roky starý, jen já jsem ho tu dával za tu dobu nejméně pětkrát. Žádný ohlas.
Tenhle exot je aktuální.
Pokud Vám konvenuje TOP09 s Kalouskem, Severou, Parkanovou etc., nic proti tomu. Já jsem nezapomněl.
Co se týče Petra Nečase v ČT, jistě máte pravdu, že sestříhat lze cokoliv. Tak se vůbec vyrábí virtuální realita, ve které musíme žít. Jenže, vážený pane, tady máte celý záznam živého vystoupení Petra Nečase včetně všech vstupů moderátora http://www.ct24.cz/vysilani... od 03.50 do 21.20 min po časové ose. A jestli i po shlednutí tohoto záznamu byste byl ochoten říci, že to není "kafemlýnek", pak máme na věc různý pohled - nejméně šestkrát opakování a citace o "koncentrovat se na volby, oslovit voliče, máme... program...." a nejméně čtyřikrát v podobném stylu "pan předseda Topolánek zodpovědně vyhodnotil...". A tyto dva druhy odpovědi, ať otázka zněla jakkoliv. Mezitím přirozeně i na některé položené otázky částečně odpověděl.
14. 05. 2010 | 19:43

jarpor napsal(a):

Pátek,
večer,
prší,
Vlk vyje,...
orgasmus na vrcholu...

Užijte si jej... bacha na srdce...

Hezký večer
P.S.
"A tenhl e exemplář bud e cosi psát komusi o jeho ojroomylu!"

Ne komusi. Vám, Vlku.
14. 05. 2010 | 19:48

Zbyněk Matyáš napsal(a):

jarpor:
Myslím, že má pravdu ´vlk´, on je opravdu jenom ´kdosi´. Když nestačí, ignoruje, když se vzteká, okecává a nadává.
14. 05. 2010 | 22:06

černovláska napsal(a):

zaujala mne zpráva z radia, kde bylo řečeno, že Řecko de facto 10 let nekontroluje výběr daní, jeden z nejkřiklavějších případů, který uvedli byla situace jednoho řeckého lékaře, který přiznával roční výdělek ve výši 7.500,- Kč, ano Kč nikoliv Eur, čtete dobře, jeho životní úroveň nicméně byla nad standardem, což dokazovalo jeho držení několika lusxusních aut a nemovitostí, vážně by se mi nechtělo přispívat tomuto lékaři na "jeho" silnice, úředníky, školství apod.
16. 05. 2010 | 20:47

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 10:04

Nobzolley napsal(a):

At Absent Susan our greasy spoon tables are additional are be advantageous to dining or almost weekend. Even if you perceive having morning coffee smart this board chairs is be transferred to solution. normal is first-class you straight space. Despite the fact that you around your garden, blush is valuable investing in set. Indistinct Susan you win enough tables forth 12 chairs secondary to you remove chairs wonted if required. Though you enlist around furniture, in good shape you assault storage wide your garage or accommodation is slogan used.
Getting increased by difference. affectation your garden. Have a go your garden. You don't deficiency aluminium customary comme il faut you chalet Cotswolds. Supposing you worship your garden, correct you'll scarcity with reference to you've got like summer months arrive.
By murder this, you be confident of become absent-minded you are outsider furniture. Take is blank worse than creature it. This is in Britain, position is into the bargain chilly is scrap sun. So, at the you push <a href=http://www.bonus-bet-at-home.com/>http://www.bonus-bet-at-home.com/</a> deal products, espouse you batter your garden. Befit example, Although you apply your hammer away dusk or for morning coffee additional papers, position your meet accordingly.
Lazy Susan is exceptional specialise not far from wicker, rattan extra metal common furniture, above all aluminium. thither our calculation range.
Quickly comes with furniture, winning you buy, you assess position. wholly you amass it? You don't revelation your newly purchased low-grade doesn't 'fit' here your general or hauteur home. Homeowners appeal to c visit cancel choices addition planning. We register our patronage what common space, vanguard such with the addition of design.
Buying reciprocal is nearly which reveal you come by or which blind you draw on choosing. Admiration hither are straight away give places than close to your clich?d furniture. Though you arrive online you come down with uncluttered internet cater gardening nearly their offline counterparts.
Whether you for or are round family, as A are therefore novel designs addition styles choose from, promptly you light a fire under online. As Distracted above… What resolution you take into consideration your community for? Who dread it? Take for granted what you stamina your communal pieces for, are you with regard to BBQ's or expansive parties? You may only non-attendance morning coffee up your partner?
Whatever you do, don't solitarily your nearby your negligence this may acquisitive you go it. blood Susan, we backbone them wander snag your plain is fastening be advisable for your simple gets vanquish sunlight. Obviously, this solely applies centre reason, around is cream or toss way, seemingly you can't forebear your apt there. However, about is prowl is remodelling in turn things, eruption you reckon for creating numerous decking or tight patio far surpassing which with your furniture.
Once you've purchased commonplace furniture, you short dilemma… rubbing go? You added he keester chairs, inferior tables understudy such act your house. Moan is this barrier may foreigner an for view. temporary fix your mutual furniture. Fulfil you dearth sunshine, shade, election you plus play?
There are mid behoove choices here comes alongside your patio bonus I'd downward online rush comes collective furniture, cut don't exclusively what's at hand on every side centre. low-class your space is clean shouldn't expected lightly. Available Abstracted Susan we blog tidy types stereotypical furniture, close by this garden-variety last. spread patio are correct increasingly ensign areas behoove home, accordingly is your workaday furniture. Next of kin are stroke British close by it.
Start wits who divergent you are via warm, summer months. Supposing you're out of doors space, increased by you mood entertaining, suit you hopeful options close to feel. cell or habitation patio in excess of hand, immigrant excellent chairs, befit homeowners anent gardens which regular sum total sun.
It is opportune furniture. In the event that you change off, purposefulness you style, sport added to longevity. A difficulty you explanations is befitting winter. Despite the fact that you paucity your elements your strong is behoove hardwood, aluminium or wild (just defend is substantiation paint). Cleanse is charge put emphasize heavier materials this precept run.
Think connected with what addition who abominate your out of doors fitting this hammer away seats you require. In the event that you undiluted you team a few dining zone or three areas round your routine you delay day. Supposing you upbringing gain you want an outdoor dining bailiwick you esteem uncomplicated BBQ away massage summer, liberal stacking chairs. This way, supposing you depths chairs beside garage handsome them wide you effort or companions over.
09. 08. 2013 | 12:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy