Jan Pirk a "Děkujeme, odcházíme"

12. 01. 2012 | 22:13
Přečteno 8463 krát
Po smutné události z konce minulého roku je stále nezvyklé komentovat každodenní ruch kolem nás. Ale myslím, že panu Havlovi většina z nás dluží usilovnější hledání zrnek pravdy. Takže co mě v poslední době zaujalo:

Přední kardiochirurg Jan Pirk z pražského IKEMu poskytl paní redaktorce Barboře Tachecí rozhovor pro list MF Dnes nadepsaný titulkem „Doktor má mít kravatu, ne děkovat a odcházet...“. Janem Pirkem vyslovené názory korespondují s jeho dřívějšími vyjádřeními na podobné téma. Mimo jiné říká: „Své lékaře necepuji. Jen říkám, že neděkujeme a neodcházíme. Protože takhle se medicína nedá dělat. Lékaři po promoci, to je vlastně pokračování školy, nemají žádnou právní zodpovědnost a sami nesmějí nic dělat, dokud nemají atestaci.““ „A později, jistě, lékař má mít trojnásobek průměrného platu, ale nemá mít pracovní dobu.“ „... nemůže nikdo chtít dělat od osmi do půl čtvrté a mít trojnásobek průměrného platu.“

Myslím, že opakovaná vyjádření profesora Pirka na téma protestu lékařů jsou hodně zkreslující.

Především je divné, když si novinář, který se chce dozvědět něco o příčině nespokojenosti velké skupiny lékařů, pozve lékaře, který je evidentně vrcholně spokojen. Pokud by paní Tachecí chtěla svým čtenářům zprostředkovat autentický názor na celou věc, musela by pozvat lékaře z míst, kde byl protest nejsilnější, například z menších nemocnic na Vysočině či na Moravě. Takto se nelze ubránit dojmu, že paní redaktorka jde prostě jednodušší cestou - rozhovor s medicínskou celebritou se pravděpodobně lépe prodává. Anebo je možné, že názory Jana Pirka se Barboře Tachecí prostě více líbí.

Není to jediný případ podobné nepatřičnosti prezentace problémů zdravotnictví v médiích.

Profesor Pirk je vedoucím lékařem špičkového pracoviště prestižní nemocnice. Jeho klinika je v celém spektru české zdravotní péče výjimečná a nezastupitelná. Je proto jistě výjimečně dobře zajištěna jak z hlediska počtu lékařů, sester a dalšího personálu, tak svým přístrojovým a dalším vybavením. Nepochybuji o tom, že výjimečné jsou i možnosti postgraduálního vzdělávání, financování mezinárodních kontaktů a podobně. Jinými slovy, toto pracoviště pravděpodobně většinou tíživých problémů, proti kterým lékaři v loňském protestu zdvihli hlas, vůbec netrpí.

Všechna nemocniční pracoviště v České republice se ale nemohou zabývat pro veřejnost přitažlivou špičkovou medicínou. Většina nemocnic zajišťuje běžnou rutinní péči. O skutečné úrovni zdravotnictví v zemi nevypovídá jen úroveň špičkových oddělení, ale také, či daleko spíše, průměrná úroveň těch běžných.

Lékaři, kteří uspořádali protest „Děkujeme, odcházíme“, na problémy těchto běžných nemocnic upozorňovali. Řada nemocnic má málo lékařů a sester, chybějí finance na základní péči. Peníze ze zdravotního pojištění se nedostávají k pacientům, často se ztrácejí neznámo kde. Řada nemocnic a pracovišť naléhavě potřebuje rekonstrukci. Zatímco se právem chlubíme špičkovými klinikami a transplantačními centry, v některých nemocnicích je problém sehnat finance na rekonstrukci oken či sprch. Nemocní lidé, včetně dětí, jsou ošetřováni v nevyhovujících pokojích, které nejdou vytopit, na starých lůžkách, na kterých se nedá spát.


Ze slov Jana Pirka se zdá, jakoby lékaři, kteří protestovali, byli méně motivovaní dělat dobře svou práci. Čtenář nabyde dojmu, že tito lékaři se ozývají snad i z lenosti - aby si zkrátili pracovní dobu a mohli chodit brzo domů. Zatímco na klinice pana profesora lékaři na čas nehledí.

Kdyby paní Tachecí vyrazila do terénu zjistit skutečnost, byla by asi překvapena. Jsou to totiž většinou právě ti lékaři, kteří protestovali, jejichž pracovní a časová zátěž je největší. Jde o lékaře z pracovišť s velkým počtem pacientů a nedostatečným počtem personálu, kteří tráví v práci každý měsíc stovky hodin navíc. Zjistila by, že i přes účast v protestu zůstávají stejní lékaři dobrovolně a samozřejmě v práci déle, prostě proto, že nejsou zvyklí, a ani nemohou, odcházet od rozdělané práce. Nevím, jestli o tom pan profesor něco tuší.

Podle profesora Pirka by vlastně stačilo, kdyby se všichni lékaři nad sebou zamysleli, zlepšili svůj vztah k práci, lépe se oblékali a zdvořileji se chovali, a v českém zdravotnictví by bylo vše v pořádku. Jiné problémy, zdá se, nevidí.

Jan Pirk stojí na špičce pyramidy české medicíny. Každá pyramida, má-li zůstat stát, musí mít pevnou bazi. Pokud se základ stavby rozdrolí, zhroutí se i její špička.

Pyramida české nemocniční péče se už léta drolí. Nadaní studenti středních škol si vybírají výhodnější životní dráhu, než je dráha lékaře. Studenti lékařských fakult studují často již se záměrem ihned po promoci odejít do zahraničí. Lékaři, kteří začnou pracovat v české nemocnici, odcházejí frustrováni tím, že jim chaotický systém popromočního výcviku neumožňuje za srozumitelných podmínek získat kvalifikaci. Kvalifikovaní lékaři odcházejí z nemocnic do výhodnějších podmínek soukromé praxe. Zdravotní sestry či rehabilitační pracovnice vydrží často v nemocnicích jen několik let a pak odcházejí jinam - například proto, že si v nemocnici nevydělají na nájem svého bytu.

Pokud se rozpadne pevný základ dobře zorganizovaných a stabilních zařízení, která se starají o hospitalizované pacienty s běžnými onemocněními, přestanou fungovat i špičková pracoviště.

Lékaři, kteří pracují v českých špičkových centrech s úrovní srovnatelnou s podobnými centry ve vyspělém světě, by měli mít na paměti, že se jim v rámci jejich profese dostalo výsady, kterou nemůže mít každý lékař. Měli by v sobě najít dostatek pokory a chápat, že jejich špičková medicína je umožněna prací tisíců lékařů, sester a dalších zdravotníků, kteří udržují v chodu běžnou (ne tak populární) péči sedm dnů v týdnu, 24 hodin denně, ve všech nemocnicích v zemi. A to za mnohem obtížnějších podmínek a s menší profesionální satisfakcí, než mají oni sami.

Problémy zdravotní péče se začnou opravdu řešit teprve tehdy, až se vedoucí osobnosti Pirkova formátu ke kritice přidají a pomohou hledat řešení pro celý systém, nikoli jen dávat za příklad svůj malý, tak dokonalý mikrosvět. Ten je totiž kvalitní mimo jiné proto, že je v rámci České republiky privilegovaný. Proto je nemožné, aby ho všechna ostatní pracoviště napodobila.

Prostě, i kdyby si všichni lékaři v nemocnicích od Aše po Ostravu oblékli zítra do práce kravaty, IKEM to z jejich nemocnic neudělá.

A když už jsme u těch kravat … Dobře, tak tedy příště o kravatách.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

bude to tím, že názory známého špičkového lékaře se snáze přijímají. Když něco řekne Karel, není to ono, když něco řekne Karel Gott, tak je to na beton.
12. 01. 2012 | 22:20

Kanalnik napsal(a):

perfektni clanek!

autorovi patri dik za prezentaci nazoru a osobni odvahu jej takto zverejnit, myslim si, ze si tim muze vytvorit i nejake neprijemnosti
12. 01. 2012 | 22:32

skeptický napsal(a):

Co zkusit všichni motejla?
12. 01. 2012 | 22:36

Otázkář napsal(a):

Skvělý článek. Děkuji za něj.
12. 01. 2012 | 22:40

Paul napsal(a):

Jedinečný blog, mne v souvislosti s prof. Pirkem napadají jen vulgarismy, o to více oceňuji věcnou a klidnou analýzu jednoho mimoně :)
12. 01. 2012 | 22:46

Stařeček napsal(a):

řekl bych, pravdivý blog a přímo od lékaře. Tento problém přehlížení problémů obyčejných pracovišť a obyčejných lidí je u nás nějak pevně zakořeněn a najde se vždy novinář, který chce problém přebít (možná zastínit) tím, jak se dobře vede u protěžovaných špiček. Jenom si vzpomeňme na jednu vzorovou školu. Jinak nic nového, jenom vzpomeňme Slušovice.
12. 01. 2012 | 22:59

Almo G™ napsal(a):

Výborný blog. Co se týká těch médií, takto je to ve všech oblastech života. Ani mnozí inteligentní lidé na vyšších postech vůbec netuší, co se valí do zdravotnictví, školství atd. Předpokládají, že kdyby ty interní informace od insiderů byly pravda, přece by to viděli ve večerních zprávách a v diskusních pořadech, které přece proto sledují...

Jenže tam už dávno není pravda - jen kalouskovsko-pirkovský skleník, v němž se pěstují vyvolení.
12. 01. 2012 | 23:00

Xury napsal(a):

Nechci tvrdit,že znám podrobně situaci v českém zdravotnictví nicméně se nemohu ubránit určitým pochybnostem pokud jde o některá tvrzení uvedená v blogu. Autor píše,že v řadě menších nemocnic je lékařů i sester málo. Nejsem si tím sice tak jistý, ale pokud z toho vyjdu, tak nemůže být pro lékaře problém v takových zařízeních si vymoci vyšší plat,protože bez nich by to zařízení nejelo. Navíc pokud mají tak silnou pozici,tak nemůže být pro ně problém sem dostat k informacím o tom,kam jdou peníze. Taky mi nesedí tvrzení,že nadaní studenti ze středních škol jdou na perspektivnější místa - která tak asi má na mysli? Stejně tak i sestry,které dnes mají celkem slušné platy prý odcházejí jinam.Vzhledem k tomu,že se to má dotýkat odlehlejších regionů a ne Prahy, tak by mne zajímalo kam asi tak jdou.
Tady je mimochodem statistika královéhradeckého kraje z roku 2010:
http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kraj-volene-organy/tiskove-centrum/aktuality/prumerny-plat-zdravotnich-sester-jiz-prekrocil-krajsky-i-celostatni-prumer-38001/
12. 01. 2012 | 23:02

Phil napsal(a):

Pirk mysli jen na srdce, ale na lidi ne...
12. 01. 2012 | 23:02

skeptický napsal(a):

Kravata byla původně nošena nějakými vojáky,aby je měli v případě dezerce na čem věšet,Chorvati to tuším byli,ve Francii se to ujalo aby se nepokecali od omáčky.
12. 01. 2012 | 23:05

Expert napsal(a):

Pane doktore Peychle, na příkladu prof. Pirka je zřejmé, že každé potkání s mocí, s politikou zřejmě více či méně korumpuje a odolají tomu jen jedinci miořádně osobnostně silní.
Prof.Pirkovi zřejmě stačilo občasné pozvání na nějaké vyhodnocení soutěže krásy, případně na oslavu narozenimn onoho pražského lékaře - násilníka a podobné akce, kde se začal potkávat s mocí a najednou jako by se prof.Pirk přestal cítit v první řadě lékařem, ale stal se spíše mluvčím těch, pro které cílem medicíny není uzdravovat, ale prodávat zdraví.
I já jsem si všiml, jak prof.Pirk vehementně útočil zejména na mimopražské lékaře a měl verbální strach o zdraví pacientů při akci "Děkujeme odcházíme" , ale jít v této krizi pomoci lékařům do ohrožených nemocnic, už ho nenapadlo.
Někdo by mohl říci.
Proč špičkový kardiochirurg má jít řešit náhlé příhody břišní do okresní nemocnice. Myslím si, že by to po něm nikdo nechtěl v případě, že by na tyto "venkovské lékaře" neútočil.
V případě, že na ně útočil, bylo by od něho slušné příjít ( ve jménu pacienta ) těmto lékařům také na pomoc.
Stejně tak mě zaráží proč, když prof. Pirk projevuje aktivistickou starost o etiku lékařského povolání a způsob jeho vykonávání, nevyvíjí podobnou aktivitu při upozorňování na předražování zakázek, přístrojů, léků a.p. v jeho mateřském IKEM.
Zase by se dalo namítnout, že to není starostí kardiochirurga.
Ale z logiky věcí by pak nemělo být starostí kardiochirurga ani péče o chování lékařů při zmiňované akci "Děkujeme odcházíme".
Autentický člověk zachovává svůj postoj vždy a za všech okolností a "nelze být těhotný jen napůl" a morální, jenom když se to hodí .
O tom, že jsem od prof. Pirka nikdy neslyšel o upozorňování na korupční praktiky při kongresové turistice "vybraných lékařů", případně na zajimavou spolupráci s farmafirmami při lékové politice raději ani nepíšu.
Nevím jak si postoje prof Pirka vysvětlit.
Napadá mě buď ono potkání se s mocí, případně to že pokud přestávají poslouchat prsty, musí být chirug více slyšet a to za každou cenu.
Nebo existuje ještě vysvětlení jiné?
Sám nevím.
12. 01. 2012 | 23:06

mb napsal(a):

skeptický ... to jako stěžovat si mrtvému ombudsmanu ?

zajímavý nápad ...
12. 01. 2012 | 23:06

skeptický napsal(a):

mb
Mluvím o Pavím Očku,ne Otakárkovi.Je jich víc,ale prý vymírají.
12. 01. 2012 | 23:10

ghándí napsal(a):

vláda neměla doktorum ustupovat. měla jim platy ještě snížit.
12. 01. 2012 | 23:11

PatientO.T. napsal(a):

do dnešního dne mi vzp nezaplatila za listopad (termín splatnosti si svévolně nadiktovala na 30.12.2011). zítra si vezmu kravatu, zůstanu v práci do půlnoci a budu myslet na ouzkýho horáka cabrnocha... a na pirka...
:-/
12. 01. 2012 | 23:21

Borochovský napsal(a):

Kanalník
Otázkář
Co je na tom článku tak perfektní a skvělé?
Vy být též zneuznaní nemocniční lékaři ?
12. 01. 2012 | 23:30

René Janků napsal(a):

Pane doktore, z hlediska obecného máte pravdu a nelze srovnávat podmínky špičkového pracoviště s malou nemocnicí. Ale....
Ale prof. Pirk chtěl říci asi toto: že i on byl mladý, začínal, za komunistů v podstatně horších celkových podmínkách, než jsou dnes. Tu práci dělal za komunistů za hodně mizerný peníz, ostatně jako všichni a dnes je uznávanou kapacitou. Asi nikdy nestávkoval,nevynucoval si své uznání silou, neorganizoval nepokoje a nenabádal lékaře - kolegy k hromadnému odchodu z nemocnic a tedy ohrožení pacientů. Problémy řeší s "grácií", také tak vystupuje a tak se chová a je vždy, vždy upravený, narozdíl od umaštěnce Engela a obézního ! Volemana (ten pak těžko může vysvětlovat pacientům, jak je obezita škodlivá, vysoký tlak a cholesterol také a metabolický syndrom nebezpečný). Už jenom z tohoto titulu panu prof. většina, naprostá většina lékařů, které osobně znám nebo vídám na chodbách nemocnic, nesahá ani po palec pravé (nebo levé, toť vcelku jedno) nohy! Takže závěrem: když se budete Vy a Vám podobní dívat na svět tím pozitivnějším pohledem a nebudete vyvolávat negativní emoce, tak jako soudruzi odboráři, dosáhnete stejného efektu a výsledku jako prof. Pirk. Tím ovšem nechci říct, že máte mlčet k problémům. To vůbec ne. Ale záleží na formě,opravdu hodně na ní záleží, nejen na obsahu. Akce lékařů byla sprostá, vyděračská a ve svém komentáři k jinému článku jsme napsal, že to byl zřejmě poslední záchvat před smrtí. Smrtí těch, kteří se bojí uplatnění práva, jak pracovního (např. konkurenční doložky, dále co to znamená podat výpověď, jaká budou omezení toku peněz, které protékají špitálem a uvíznou v nesprávných kapsách apod.) a dále trhu a konkurence ve zdravotnictví a jeho celkové ekonomické optimalizace.
12. 01. 2012 | 23:31

Expert napsal(a):

To : doktor Pezchl
A ještě malou poznámku o charakteru "obyčejných českáých lidí".
Jejich zdejším prototypem může být třeba "ghándí "
Pane doktore Peychle, Vy máte štěstí, že jste dětský lékař.
Protože pokud byste nebyl, tak po hrdinství, které tady dnes Ve 23:11 ghándí pojevil, by se u vás zítra nebo příští týden objevil v ordinaci a žebral by jestli byste mu nenapsal zadarmo lázně, případně odpustil třicetikorunový poplatek za měření tlaku.
Takoví už jsou čeští "obyčejní lidé" a s těmito lidmi se prof. Pirk, možná nechtě, ocitá na jedné lodi.
Divím se mu, že to má zapotřebí.
12. 01. 2012 | 23:38

Kanalnik napsal(a):

Borochovský

autor pekne popsal situaci takovou, jaka je

odpovedel jsem vam, co k tomu mate vy krom vasi druhe zavadejici otazky?
12. 01. 2012 | 23:43

Radkin Honzák napsal(a):

Pokud mně je známo, Pirk byl jedním z mála přednostů, kteří pozvali na své pracoviště k diskusi onoho odboráře z akce Děkujeme, odcházíme.
Možná, že by místo vkládání mu myšlenek a věštění na téma jeho myšlenkových pochodů bylo lepší, zeptat se ho přímo, co o tom soudí sám. Co vím, tak jeho největší mocenské ambice se ukazují v práci (je workholik) a v běhání. Bylo by poctivé dát mu příležitost se za své názory postavit.
12. 01. 2012 | 23:44

Pažout napsal(a):

Výborný článek, jasný, srozumitelný a pravdivý. Pirk je papaláš žijící mimo realitu běžných lékařů. Má divné názory a je celý divný. Já jsem mladý lékař se sedmiletou praxí a jsem už pět let v zahraničí a pro Pirka jemu podobné páprdy mám jen málo respektu. Myslím že oni jsou za ty špatné podmínky spoluodpovědní. Já jsem začal v ČR na chirurgickém oboru v okresní nemocnici. Přesně problémy co popisujete, nedostatek lékařů, hrozně moc služeb. 8 služeb měsíčně na pohotovosti, 33-hodinových. Služby za 4 různé obory - chirurgie, urologie, ortopedie, traumatologie. Každý druhý víkend v práci, jednou přes pracovní den nespát doma, a tak pořád dokola. Služba v první linii, vděku málo, peněz málo, stresu hodně, frustrace a nespokojenosti hodně, perspektiva žádná. Problémy o kterých papaláš Pirk s papalášem Benenešem nemají ani ponětí. Nechápu co se vůbec vyjadřují k problémům, o kterých nic neví a které se jich netýkají. Politici zřejmě potřebovali nějaké známé lékaře pro veřejnost, a ti dva kariéristi se neštítí ničeho. Přitom oba jsou dle všeho zkorumpovaní. Beneš se podílel na nějakých podivných zakázkách ve Vojenské nemocnici a Pirk v IKEMu. Oba jsou to bývalý komunisti. Beneš jako voják, plukovník v záloze či co a Pirk to samé, před revolucí jezdil na stáže do USA. Holt oba příklady morálních osobností, jakých si já vůbec nevážím.
12. 01. 2012 | 23:47

Kanalnik napsal(a):

René Janků

pokud chcete, aby postaveni radovych nemocnicnich lekaru bylo takove, jako za komunismu, pak nemuzete chtit kvalitni, tedy na kapitalisticke urovni kvalitni zdravotnictvi

Sam autor pise, ze v mnoha nemocnicich je lekaru a sester nedostatek a uvadi i duvody; proc by mel lekar/sestra zustavat v praci, kde si nevydela pomalu ani na svoji existenci (sestry) nebo mu jinde zaplati mnohem vice (lekari v zahranici nebo v uplne jinych pracovnich oborech)?

Sebeobetovani pro druhe bez radneho moralniho a financniho hodnoceni nevydrzi kazdemu na cely zivot.
12. 01. 2012 | 23:47

český maloměšťák napsal(a):

Obecně se obecným větám pana Pírka nedá nic vytknout - podle mě má pravdu.
Ale pravdu mají i ti, kdo popisují neblahý stav v nemocnicích jinde. (nějak se mě sice nezdá, že by mzdy v sektoru zdravotnictví nestačily na nájem bytu...ale budiž).

jak se situace vyvíjela - myslel jsem si, že protest lékařů byl oprávněný.
Dnes bych ale už takovou akci odsoudil.

Lékaži začínají ztrácet podporu pacientů - vidím to kolem sebe. Ten klín se vládě psychopatů a zlodějů podařilo vrazit - a bude se po něm teď už jen tlouct ....tam pokuta za to , tam se poplatky zvednou, tam se omezí to ...ubere se na odvodech...a hlavně - bude se strašit....a teď už docela oprávněně.

Řeknu to jinak - lidé začínají mít pocit, že jsou podváděni. Že se stali jakousi stranou prosebníků a podvodníků - i když to jsou oni, kdo do systému sypou chechtáky. Stranou - která čím dál tím víc bude stát stranou.
Což není dobré. Jakmile se váhy vychýlí moc - může dojít k pádu na zem.
Váhy ale někdo vychyluje záměrně.
O tom ale asi ví více lékaři - kdo.

No - pokud si to budou nechávat pro sebe - řešení věci nepomůžou - ba naopak.

Dobrou noc.
12. 01. 2012 | 23:49

miky napsal(a):

Pirk sem - Pirk tam.
Stejně VŠECHNY nakonec dostane na lopatu hrobník .Pirk-nePirk .
12. 01. 2012 | 23:53

Radkin Honzák napsal(a):

Pažout napsal: Pirk to samé, před revolucí jezdil na stáže do USA.
Voni asi netušej, že tehdy jezdili na stáže do USA všichni chirurgové z IKEM, protože kde jinde se měli vyučit operovat srdce? Kočandrle je tam posílal s těžkou myslí, protože nevěděl, kdo z nich tam zůstane, ale posílal je tam, protože byl stejnej fanda a cvok, jako je dneska Pirk.
13. 01. 2012 | 00:02

Pažout napsal(a):

@Radkin Honzák: ne, to vážně netuším. Mně v době revoluce bylo 12. Komunismus si sice trochu pamatuju, ale jen jako dítě. Nechci to hodnotit, vím že to bylo těžké a ne každý komunista byl špatný. I motivace pro vstup do strany byly asi různé. Každopádně u Pirka se nemůžu zbavit dojmu, že tam vstoupil kvůli kariéře. Ale to bych mu i odpustil. To jeho chování v současnosti ale těžko. Jde proti lékařům z toho důvodu, aby získal něco od politiků. Například Pafko je pro mne větší autorita než Pirk, hlavně morální. Znám ho trochu osobně, protože mne v Motole učil, tj. poznal jsem ho jako student. A s ním se dá rozumně mluvit, není povýšený, jak lidé v těchto funkcích často bývají. Podobně jsem poznal i Beneše, byl jsem s ním na operaci a o tom nic dobrého říct nemůžu. Z toho arogance a mimoňství přímo sálají. Zajímavé je, jak Pafko není vůbec v médiích, zato o Pirkovi s Benešem se točí dokumenty. Ta politika je prostě neuvěřitelně špinavá.
13. 01. 2012 | 00:23

Garant napsal(a):

Xury
Manželka pracovala v hradecké fakultce - kardiochirurgie. Je to rok co skončila. Plat byl kolem 25-28 000 hrubého. Pokud jsou vypláceny prémie, což loni nebylo, dá se hovořit o 27 - 30. Pravděpodobně je v hradeckém kraji více vrchních a hlavních sester než řadových, nebo těch statistických 38 tisíc byla superhrubá mzda. Teď pracuje v Pardubickém kraji a statisticky je průměr cca o 10 000 výš. Asi je tu zase hodně těch hlavních a vrchních.
13. 01. 2012 | 00:40

Antroid napsal(a):

Pirk má recht, doktor se má věnovat medicíně. Součástí medicíny je etika, která se s odborařinou a vydíráním vylučuje. Ovšemže má doktor právo žádat vyšší plat, čekal bych však jistou úroveň a zdrženlivost.

Ne tak u nás, kde zvítězila vodborařina. Je evidentně stále menší šance narazit ve špitále na fachmana jako je Pirk, a ne odboráře, jako Engel.
'Děkujeme odcházíme' je především promarněná šance, Engel a další vyděrači mohli měli odejít a dle vlastních legend a mýtů vesele odborařit třebas na Maltě. Snad příště.
13. 01. 2012 | 00:52

Kanalnik napsal(a):

nekteri lide zel velmi casto cuchnou k te zatuchle nemocnicni hierarchii a pak ji udrzuji tim, ze jednak po ni splhaji, a jednak v ni davaji na jevo, jaci jsou oni vlastne pani, cimz ji zaroven posiluji a hrnou na svoje podrizene...

nerikam, ze tohle je pripad prof. Pirka, to je jen takova poznamka naokraj k tomu, co napsal Pazout, proste rikam, ze tento fenomen existuje a dle meho nazoru ne malo (cim vetsi nemocnice, tim vetsi pravdepodobnost)
13. 01. 2012 | 00:58

Kanalnik napsal(a):

titiz pak asi boudou i temi, co se paktuji s politiky a maji prsty v ruznych podivnych zakazkach (pokud jsou ve vedoucich funkcich)
13. 01. 2012 | 01:00

Kanalnik napsal(a):

Antroid - a co vydirani, ktere nevidite, tedy vydirani radovych nemocnicnich lekaru a sester vladnouci oligarchii?
13. 01. 2012 | 01:01

Antroid napsal(a):

Kanalnik

Zbídačování a otročinu skutečně nevidím, musel byste být konkrétní, pardon.
13. 01. 2012 | 01:07

Garant napsal(a):

Xury tohle tu statistiku také vyvrací:
http://www.denik.cz/z_domova/odborari-zvazuji-i-podani-zaloby-na-kraj20100912.html
13. 01. 2012 | 01:10

Luba napsal(a):

Doktor Peychl,
se zřejmě rozhodl podpořit svůj "stav", a své méně motivované kolegyně a kolegy, a tak občas problémy nafukuje, jinde odpouští, sem tam vloží trchu mlhy, a drobet manipuluje.

1. Paní Tachecí si vybrala člověka, který se umí vyjadřovat, je znám tím, že je k médiím a novinářům vstřícný, a zastává názory, které jsou jí blízké a něčím se vymykají z šedi. Tedy profesora Pirka. Na to má právo.

2. Je třeba si uvědomit, že prof. Pirk je bytostný chirurg, workoholik. Navíc kardiochirurg - a tato operativa je jako droga. Patří mezi specialisty, kteří "na to mají". A jako takový dennodenně mezi čtyřmi stěnami aseptického operačního sálu zažívá pocit, který americký psycholog Mihaly Csikszentmihalyi nazval "flow-fenomén".

Pirk je svým oborem pohlcen. Pro něj medicína = chirurgie.
To je třeba si uvědomit.

Je možné, že kverulující lékaři si na malé platy stěžují hlavně proto, že řeholi své profese nedostačují. A "zážitky flow" se u nich nedostavují. Tak chtějí alespoň ty peníze. Jenže dělá-li někdo medicínu hlavně pro prachy a pocit moci a převahy nad trpícími a závislými, je to tvor společensky nebezpečný, a není v našem zájmu, aby tu doktořinu dělal.

3. Špičkové pracoviště je každé pracoviště, na kterém pracují špičkoví lidé. A hlavně to, které vedeno kompetentními lidmi.
Je možné, že je to též IKEM. Ale je jich mnohem více po celé republice. Špičkové pracoviště se najde v téměř každé nemocnici naší země. Špičkové pracoviště není to, které je vybaveno špičkovými přístroji a stroji. (Navíc - mnohé naše špitály ty západní co do modernosti vybavení své západní protějšky předčí).

4. Je dobré Pirkův názor na medicínu/chirurgii konfrontovat s názorem jeho brněnského protějšku, docenta Němce (jím vedené CKTCH uskuteční ročně zhruba stejný počet operací, jako IKEM. Transplantace srdce a napojení pacienta na umělou srdeční podporu v České republice dělá právě jen CKTCH a IKEM.)

Zde je Němcův názor (z rozhovoru):
Otázka:"Jaký je zájem mediků o váš obor? Musíte odhánět nebo nahánět?"

Odpověď: "Bývaly doby, kdy jsme odháněli a nyní budeme spíš nahánět. Kardiochirurgie je práce náročná jak po stránce fyzické, tak časové a mentální. Mezi mladými lékaři pravděpodobně o tento typ zaměstnání není zájem. Zmanená to pracovat ne 8,5 hodiny denně, ale dle potřeby. Znamená to pracovat ráno, v poledne i v noci, být na sále čtyři, šest, osm, deset hodin. A to vše za plat, který je srovnatelný s jinými, třeba ne tak náročnými medicinskými obory."

Otázka: Můžete svým přístrojovým vybavením konkurovat špičkovým kardiocentrům v zahraničí?

Odpověď: "V zásadě ano. Naše vybavení je na velmi dobré evropské i světové úrovni. Loni jsme dostali peníze na pořízení hybridního operačního sálu, který byl první tohoto typu v republice. ... Plánujeme také nákup CT skeneru zaměřeného na srdce za 25 milionů korun."

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-46876130-kardiochiurgie-mlade-lekare-nelaka-rika-sef-vitezne-kliniky-v-brne

Závěrečná poznámka: Prof. Pirk i docent Němec mají "americkou zkušenost". Němec stážoval v Bostonu. Pirk s akcí "Děkujeme, odcházíme" nesouhlasil, Němec jí vyjádřil podporu. Oba jsou to sportovně založení, charismatičtí fešáci a elegáni. Pirk nosí motejla, Němec knír. ... A mají smysl pro humor! Vážně! :)

P.S.: "Flow fenomén, rovněž označovaný česky jako „stav plynutí“ je prožitkem radosti, tvořivosti, soustředění, naprostého zaujetí činností, při kterém člověk zapomíná na hlad, ubíhající čas ... Při kterém člověk zapomene na své já, které se ovšem následně vynoří integrovanější a tak nějak osvěžené.

Flow může ukázat cestu ke smysluplnosti života i napomoci k překonání krizí. Flow můžeme prožívat při nejrůznějších činnostech, pro které bývá typická právě taková obtížnost (náročnost na dovednosti), která nám nedovolí se nudit (příliš snadné), ale na druhou stranu ani nestresuje (příliš obtížné) a obvykle se jedná o tzv. činnosti autotelické, tedy takové, které provádíme pro ně samé."

http://www.inflow.cz/flow%E2%80%A6
13. 01. 2012 | 01:21

MUDr Lofas napsal(a):

Proč musí pouze lékaři donekonečna držet zobák a nechat se vydírat ??
Veřejnost jim neustále předhazuje "jejich přísahu".pochopitelně- ani neví co tato obsahuje.Také prý musí plnit jakési poslání a dělat takřka zadarmo!!!
Alespoň dlre představ mnohých hlupáků.
Proč nedělá zadarmo i ten co toto vypustil ze své huby ???
Proč si musí každý špína vynucovat od zdravotníků zdarma služby ?
13. 01. 2012 | 02:07

Jan Volf napsal(a):

Konečně se ozvali také lékaři k situaci, která ukazuje na skutečnou úroveň lékařské péče u nás. Určitě nebyla úroveń medicíny za komunizmu vyšší než dnes, ale v celé řadě nemocnic je mnohem větší nepořádek, než býval před rokem 1989.
Také se do nekonečna omílá, že se muselo všude podplácet, určitě se tak nepodplácelo jako v současné době. Samozřejmě i před rokem 1989 byli lékaři "workoholici"-pro které bylo povolání posláním, ale také mnoho těch, kteří byli jen průměrní nebo i neprofesiální-k postům jim v řadě případů pomohla stranická legitimace a "angažovanost".
Není třeba ani být u toho, stačí si párkrát vyslechnout "moudrosti" pana profesora Beneše v rozhlase-asi nikdo tak dlouho neměl prostor pro své názory jako on.
Je to typický pražák-který všude byl, všechno zná a na něho nikdo nemá.Rozumí úplně všemu a jeho arogance je podobná jako Klause, Kalouska a dalších všeználků-proto se k nim také hlásí.
Naproti tomu při každém rozhovoru prof Pafka lze vidět na prvním místě skromnost a pokoru-opravdu schopní lidé-ať působili v jakémkoliv oboru (kromě politiků a umělců) nedávali "na odiv"-svoje ego-čím více znalostí člověk má, tím více poznává, kolik mu ještě chybí "k dokonalosti".
Kdo dokáže být alespoň trochu objektivní-a také se musí trochu o situaci v nemocnicích zajímat-musí vědět, jak je v řadě případů těžké se prosadit pouze schopnostmi-jak se často prosazují Ti, kteří využívají kontaktů na firmy, obecní papaláše, s nimiž je velké množství peněz ve zdravotnictví-stejně jako všude jinde-odčerpáno do kapes vyvolených.
Co se týká platů: Kolik nesmyslných čísel už bylo v médiích o průměrných platech!! Jak ještě může někdo těmto číslům věřit-to může být opravdu jen IQ-tykve !!
13. 01. 2012 | 02:23

plk. Kurvice napsal(a):

Já si myslím,že Havel zejména dluží Srbům omluvu za humanitární bombardování (když už se uměl omluvit Němcům, jak ty svině Český ubližovali Němcům ...) tak se měl umět omluvit Srbům za pravoláskové bombardování. Havel dluží zejména omluvu českému národu, za to, že těm čestným Čechům ted´bude před Srby hanba. Já Havlovi nic nedlužím, on dluží mě, a to omluvu, za rozkradený český státní majetek, kteráý jsem tu já také budoval, za obrovský státní dluh a naivitu a hloupost, kterou on byl nástrojem. A k tématu,já jsem za socialismu nikdy nikde nedal ani korunu za úplatek, dotýká se mě toto tvrzení, jak se tu uplácelo. Je to jen manipulace s mládeží, která tuto dobu neprořila a může se jim tedy podsouvat jakékoliv ptákovina. pro predoláskaři
13. 01. 2012 | 06:07

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Luba
Dobrá reakce, poučil jsem se, takhle si představuji diskusní příspěvěk, je vidět, že jste od fochu.
Já jsem kupodivu ve svém věku zdráv, ale člověk nikdy neví. Po všech těch peripetiích českého zdravotnictví bych ale šel do špitálu s obavami.
Kdysi mi babička vyprávěla o židovském venkovském lékaři jménem Rosenzweig. Působil v okolí Lipníku nad Bečvou a byla to legenda, zvl. mezi chudými. Na toho si často vzpomenu. Naštěstí to bylo v době císaře pána, a tak unikl holocastu. Teď je asi v doktorském nebi.
13. 01. 2012 | 08:07

Expert napsal(a):

To : Luba
Lubo, u vašeho příspěvku už jen zbývalo opakovat "racionální tezi" jednoho diskutujícího před vámi o "elegantním Pirkovi", "umaštěnci Engelovi" a "tlustém Volemanovi" a měl byste "splněno".
Ale o tom článek doktora Peychla nebyl, ani být nechtěl.
Pochopil jste alespoň to, Lubo, když už jste tady předvedl potřebu předvést, že znáte, nebo jste alespoň někdy potkal, prof.Pirka a doc. Němce?
13. 01. 2012 | 08:14

Pavel13 napsal(a):

Problém našich nemocnic není v tom, že by jejich vybavení bylo ve srovnání se západem horší. Je v tom, že za něj zaplatily několikrát více. Z toho rozdílu plynou někomu slušné příjmy. A rozhodně z toho tito lidé nejsou přepracovaní, odpovědnost (i trestní) nulová. To podle mne bylo i popudem k nátlakové akci lékařů. Prostě, když už to my musíme za někoho odpracovat, chceme i část jejich peněz. Pokud zaměstnanci nemocnic vidí, že zdroje jsou, pak se jich domáhají legitimně.
13. 01. 2012 | 08:16

modrý edvard napsal(a):

Souhlasím s tím, co píše Xury.
A lékaři u mě ztratili autoritu, když se začali cpát zpátky na místa, ze kterých dali výpověď.
13. 01. 2012 | 08:20

Cech napsal(a):

Smutné čtení o to smutnější,že možnosti nemocnic se posouvají k něčemu co bude neslučitelné se zdravotní péčí hrazenou pojišťovnami.
Na rozkladu standardní zdravotní péče má naše jak veřejnoprávní tak soukromá televize opravdu lví podíl.

Vinit pouze paní Barboru Tachecí je nesmysl ona pouze dodala tvář předem připravené a dobře zaplacené propagandě (nutnosti rozštěpit jednotu lékařů).
Paní Barbora Tachecí se specializovala na politické zakázky pro soukromou televizi, které jsou dobře placeny právě vládnoucí skupinou.

Její vystoupení je nutné hodnotit velmi pozitivně,ve finále se opravdu podařilo důvěru pacientů v lékaře podlomit.
Prostě opravdu se podařilo cílenou prací jak veřejnoprávní tak této soukromé televize ve prospěch právě vládnoucí skupiny naočkovat přesvědčení, že pouze právní řešení léčí pacienta.

Vystoupení v soukromé televizi není možné hodnotit politicky je to byznys nic víc.
Prostě odvysílám to za co dostanu více zaplaceno a tečka.

Vystoupení paní Barbory Tachecí na kauzu IZIP její zdůvodnění vynaložených 2 miliard korun VZP včetně, golfového turnaje onoho IZIPU,ostudy "Vynálezců" v EU nebylo zaplaceno tak se prostě neuskutečnilo.
Do soukromé televize prostě netahejme objektivní informace.
13. 01. 2012 | 08:34

Antroid napsal(a):

MUDr Lofas

Jestli je pro tebe 60K "zadarmo" doktore, začni dělat něco jiného anebo se poděkuj a odejdi. No problem.
13. 01. 2012 | 08:40

martinka napsal(a):

taky je to o tom že Pirk je vynikající chirurg.....o jeho kvalitách manažerských nevíme nic....a ve většině podobných případů je to tak, že vynikající odborník je velmi špatný manažer
13. 01. 2012 | 08:46

student napsal(a):

1) Profesor Pirk může vykázat vynikající lékařské výsledky.
Určitě se k nim nedostal losováním, kšeftováním ani
politickou činností. Ale zatím jsem na štěstí jeho práci pro
sebe nepotřeboval.
2) Z vlastní zkušenosti ale vím, že profesor Pirk má, v
porovnání s ostatními lékaři, mimořádně dobrý poměr k lidem.
Byl jsem u toho, když bez předchozího ohlašování, si našel
uprostřed operačního dne čas na lékařskou pomoc pro rodinu
obyčejné uklízečky.
3) Je pravda, že v malých nemocnicích bývá nepřehledný systém
a nepořádek. V mnoha případech to však vyhovuje lékařům, protože jim to umožňuje i překrývající se nadúvazky a služby v okolních zařízeních. Díky tomu jsou současně i mimo kontrolu (mzdovou i lékařskou).
13. 01. 2012 | 08:51

Matrix napsal(a):

"Myslím, že opakovaná vyjádření profesora Pirka na téma protestu lékařů jsou hodně zkreslující."

Opravdu? Slyšel jste někdy Peychle mluvit to plastické eso Pomahače? Jak začínal v USA? Rok makal skoro zadarmo v laboratoři aby se dostal jenom jako nejmenší pucflek k nějaké kapacitě a tam se mohl něco naučit A za páš šupů. Nenažranost a nabubřelost místního lékařského plebsu je do nebe volající.
13. 01. 2012 | 09:13

SuP napsal(a):

Pane Peychle -
Díky za prezentaci některých postojů pana doktora Pirka. Jsou mi veskrze sympatické a mluví mi (všechny uvedené) z duše.

Patient O.T. -
U Vás předpokládám, že bordel ve VZP dokážete rozklíčovat, protože i přes tu ironii vás považuji za názorově bližšího Pirkovi než Kubkovi. U nás v průmyslu je opoždění plateb půl roku běžné od roku 2009. A trvá .....
;-)
13. 01. 2012 | 09:24

Kanalnik napsal(a):

Antroid

vzdyt si prectete jak vladnouci lekarska a manazerska elita zachazi s podminkami radovych sester a lekaru - mate to jak v clanku, tak v diskuzi

Luba

"Je možné, že kverulující lékaři si na malé platy stěžují hlavně proto, že řeholi své profese nedostačují. A "zážitky flow" se u nich nedostavují. Tak chtějí alespoň ty peníze. Jenže dělá-li někdo medicínu hlavně pro prachy a pocit moci a převahy nad trpícími a závislými, je to tvor společensky nebezpečný, a není v našem zájmu, aby tu doktořinu dělal."

tak to jste primo plivnul do tvare vetsine lekaru z chirurgie, ktere alespon ja znam;

........

lidi, copak nevidite, ze toto je uplne stejna metoda vladnouci politicke elity, jako v pripade odboraru (take vyderaci) a v pripade cele stredni a nizsi tridy, kterou budou dale podfinancovavat, aby meli dost do svych jiz tak preplnenych kapes? vrazet kliny mezi jednotlive zamestnanecke skupiny, to se jim dari, zejmena ale proto, ze jim to zerete

nekdo holt ja asi zvykly drzet hubu a krok a nechat se cely zivot odirat, no...

ten trh vam to ukazuje jasne - nedostatek lekaru a sester a jejich odchod do zahranici nebo z oboru; muzete se sami dohadovat proc, duvody autor jasne popsal
13. 01. 2012 | 09:27

cx napsal(a):

budeme mit takove zdravotnictvi, na jake mame čurdy :-))
dtto platy, nejen lekaru
mejdan skončil .-)))
13. 01. 2012 | 09:28

PatientO.T. napsal(a):

2 SuP:
problém je v tom, že VZP je de facto státní instituce a přestože její úředníci mi posílají asi 3 doporučené dopisy měsíčně, nejsou schopni omluvit se za zpoždění a sdělit, kdy zaplatí. A to ještě vytrubují, jak nám letos vypoví smlouvy a budou zvažovat, s kým ji obnoví. Ještě jim nedošlo, že spousta lékařů si rozmyslí podepisovat další smlouvu s tímto diktátorským molochem a rádi se jí zbaví...
Můj příspěvek byl motivován pocitem, že prof.Pirk je poněkud odtržen od reality běžného zdravotnického zařízení...
13. 01. 2012 | 09:34

juli napsal(a):

Pokud se nějakému pacientovi něco stane, doktoři pochybí, drží spolu všichni, jak se říká, basu. Tam jsou spolu zajedno, jeden podrží druhého. V této situaci je to asi něco jiného a je zvláštní, že se některé kapacity tak oddělují od ostatních kolegů, dokonce i od svého povolání a poslání.
13. 01. 2012 | 09:50

technik napsal(a):

Malé nemocnice. Je to pár dnů, co jsem se v kavárně sešel s o rok mladším kolegou důchodcem, kterého zastihla nějaká velmi nepříjemná oční choroba. Přes oční lékařku se dostal do nemocnice, kde snad ještě dosud řediteluje bývalý ředitel nemocnice, ve které působyl tzv. hepariňák. V okolí se povídá, že se měl očistit postupnou likvidací této nemocnice. Samozřejmě tak dosáhl velkého stresu a nejistoty zdejších lékařů. Přesto se zde kolega setkal s vinikajícím očním lékařem a personálem, kteří dělají pro jeho zdraví více, než by od podobné nemocnice čekal. Pochybuji, že mají stejné zázemí, vybavení i mzdy jak v IKEM. Proto si i já myslím, že dobré zázemí a podmíky si zaslouží i lékaři v této nemocnici a to i proto, že IKEM není pro každého, stejně jak to bylo před dvacetidvěma lety.
13. 01. 2012 | 09:52

SuP napsal(a):

PatientO.T. -
Vývoj situace ve mě bohužel vyvolává dojem, že nebýt bince kolem "Děkujeme odejděte", byla by situace (s platební kázní VZP)ještě horší. Právě proto, že je to státní moloch a zřejmě má dojem, že tu velí, začíná mi připomínat České dráhy (nebo jak se to panoptikum jmenuje).
13. 01. 2012 | 09:52

Targus napsal(a):

Poděkování panu Peychlovi za to, že:
1/ se nebojí psát,
2/ si udělá čas psát.

A bohužel má pravdu. Špičkovou medicínu bude lze jen velmi těžko dělat v případě, že se rozsype celá základna lékařské péče. Lépe řečeno tato péče zůstane jen pro ty, kdo na ni budou mít a pro ty, kdo se celoživotně zadluží. Je mi z toho smutno, jak tady lidi řvou a nadávají na doktory, aniž by jen tušili, co je čeká. vystřízlivění bude o to krutější.
13. 01. 2012 | 09:54

MACH napsal(a):

Absolutne s autorem blogu souhlasim.
Tito lekari na prestiznich klinikach nevedi nic o Broumove,Jicine,nebo nejakem moravskem zapadakove.Casto tam lekar pracuje na odd. s 60 pacienty a o platu prazskeho doktora si muze nechat dalsich 20 let zdat.Pritom bez techto delniku mediciny by tito pani,kteri jiz 20 let neziji mezi mani,nemohli delat vubec nic.Potrebuji nahonci z periferie,kteri za ne udelaji spinavou praci.
Pak tedy nechapu,proc se tito chudaci z pohranici nedockaji kapky solidarity.
Trochu mi vyjadreni prof.Pirka pripominaji komunisticky serial,,Spadla z oblakou''.
Bohuzel je zde videt rozvracecska prace ministra zdravotnictvi.Tento pan,ktery rozryval kolektivy FN v Hradci Kralove,nyni dela stejnou sluzbu na miste mnohem povolanejsim.
Je totiz jasne, ze pokud postavi lekare proti sobe,nebudou mit dost sily,aby se vzepreli aroganci moce.Je to demotivujici a vubec se nedivim,ze nektere obory jsou pro mlade lekare nazajimave.Je lepsi byt preci advokat,soudce,podnikatel.V noci spat a ne zapasit s opilcema na ambulanci.
13. 01. 2012 | 09:56

Antroid napsal(a):

Kanalnik

Článek jsem bohužel četl. Kromě obvyklého breku nad bídným hmotným zajištěním a jedovaté sliny na dr. Pirka jsem nic konkrétního, tím méně objevného či zajímavého, nenašel. Jen další pokus o přifukování poněkud splasklé bubliny lékařské nadřazenosti a vyjímečnosti, která časem praskne stejně, jako všechny předchozí.
13. 01. 2012 | 09:59

Kuchař: napsal(a):

Ach zase ta lidská solidarita - tentokrát v doktorském podání.
Miluju řeči o sociálním cítění. Zvláště, když jde o navýšení průměrného platu 50 tisíc měsíčně, či platu doktora záchranky, který si přijde i na příjem nad 100 tisíc měsíčně.
13. 01. 2012 | 10:03

Jonáš napsal(a):

Doktorům nepřeju nic zlého, oni si za boty zadělají sami.
Napřed si za šéfa komory zvolili Ratha, potom Kubka. Tak to mají.
13. 01. 2012 | 10:03

neo napsal(a):

Podle příspěvků to vypadá, že existuje IKEM kolem něho ostatní pražské nemocnice v bezproblémové situaci s platy 100 000 a mimo Prahu je to samej M.A.S.H kde doktoři nespí a makaj 24hodin denně 7 dní v týdnu v polních podmínkách a tahaj jeden šrapnel za druhým a nedostanou zaplaceno...
13. 01. 2012 | 10:12

MACH napsal(a):

Pro pani Lubu

Pokud pri pijimacim pohovoru na nekterou z prestiznich klinik v USA dostanete otazku,proc chcete pracovat prave tam a co je Vasim cilem, a pokud neodpovite ze si chcete slusne vydelat,vubec Vas nepusti dal, protoze Vas povazuji za lhare a pokrytce.
Do prace preci lide chodi pro penize,nechodi tam jen aby se doma nenudili.
Chteli jsme kapitalismus,tak se chovejme trzne.za 20 let nikdy nebyla dost dobra doba doktorum,ucitelum,vysokoskolskym prof. zdvihnout plat.Vzdy byla nejaka krize.
je zvlastni,ze se ta krize nedotyka tech miliardovych korupcnich kauz nahore.
Jsou to vse jen povidacky.
13. 01. 2012 | 10:17

melčákova pohanka napsal(a):

Pane doktore,vystihl jste naprosto přesně i můj názor na p.Pirka o Tachecí resp. její logopedické a psychiatrické diagnoze jen tuším. Už jsem p.Pirkovi psal,ať se věnuje srdíčkům a vynechává politické diskuse,protože ztrácí kredit. Znám trochu jeho rodinu a mám pocit,že se vyrovnává s minulostí i své ženy-vojenskokomunistická orientace a je to takové primitivně české tzn. čím více jsem si zadal s minulým režimem o to větší jsem teď bojovník proti němu. A souhlasím,že vám lékařům jeho výstupy ubližují. Ale i Pafko a jeho příbuzný Pollert vám moc neslouží.Pravdivý blog.Díky.
13. 01. 2012 | 10:30

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
Ano,ano,ano.
Jenomže jde i o reálnou možnost reálně dosáhnout na odpovídající lékařskou péči a léky, obávám se, že prodavačky v obchodech a dělníky poznáme brzy na první pohled podle toho, že nebudou mít kompletní chrup, a za pár let podle statistik, že budou umírat o 10 let dříve, než nadstandardně placený lekařský personál.
13. 01. 2012 | 10:32

gaia napsal(a):

nám vesňákům je již dávno jasné, že lékařskou péči budeme nacházet jen v Praze.
přispívá k tomu i informace, že je doporučeno uzavírat malé porodnice (zatím do 500 porodů ročně, později do 800 ročně), což jsou ale v mém okolí všechny.

Nedovedu si představit, jet s rozjetým porodem , ( třeba v lednu a za povětrnostních podmínek, jaké byly dnes v noci) 50 km do krajského města.

A přitom se to rušení zdůvodňuje větším bezpečím pro rodičky. HAHAHA
13. 01. 2012 | 10:44

Antroid napsal(a):

MACH

Když už o tom hovoříte, tak tržně znamená smluvně v souladu pravidly. Naproti tomu konglomerát ČLOK volí odborářsko-gangsterské metody, které s trhem nemají nic společného. Není nic tržního na tom přidat plošně všem.

Dokud se v systému nevyvinou tržní pravidla, která oddělí zrno od plev, budeme číst tyhle plačky. Díky Bohu za Pirka a podobné.
13. 01. 2012 | 10:54

Antroid napsal(a):

gaia

Poslední módní trend je, že se budou veškeré volné peníze za každou cenu dávat na plošné zvyšování mezd lékařů (možná taky trochu sester a dalšího personálu, nevím).
Ostatní priority - investiční či provozní, budou logicky upozaděny.

Takže prostě dojedete 50km, ale pojedete s vědomím, že se doktor dobře navečeřel, vyspal, nasnídal, a zcela jistě nepracoval déle, než 8 hodin denně.
13. 01. 2012 | 11:03

Občan napsal(a):

To Antroid:

A proto Heger, za bouřlivého Pirkova aplausu, vyrazí 1000 KLINICKÝCH lékařů, aby tomu zbytku mohl usmrknout pár frfníků navíc; protože podle něho stačí jeden ranhojič na 60 pacošů.

Vítejte v Africe, pane Antroide.

Pirka nekomentuji, neb to, co si o něm myslím, jest nepublikovatelné.
13. 01. 2012 | 11:18

Dříve čtenář napsal(a):

Souhlas s Kanálníkem. Snaha co nejvíce poštvat obě skupiny proti sobě není jen v lékařském prostředí. Platí to obecně ve vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec. A my jim to žerem!
Kdo bude chtít u nás studovat za peníze a věřit, že zrovna on po škole dostane místo, buď neví, jaké procento vystudovaných dostává aktuálně práci v USA a VB nebo je příliš velký optimista. Když mě poučují lidé, kteří za socialismu zdarma vystudovali a zdarma jezdili na praxe po tehdy západním světě, tak se chytám za pupek... Pracoval jsem tehdy shodou okolností ve výzkumném ústavu a jako nečlen KSČ jsem měl nejen nejmenší plat, ale o výjezd třeba s VTS kamkoliv na západ se mi mohlo jen zdát. Proto sleduji, kam až sahá drzost lidí o kterých vím, že v této době jezdili na stáže, po revoluci se zázračně očistili a nyní nás futrují svými rozumy. Nevím, jestli tento můj předpoklad je 99,8 % nebo jen 99,4 %. V prosinci 89 se horečně skartovalo...
13. 01. 2012 | 11:22

gaia napsal(a):

Antroid

porodím po cestě a doktor mi bude na nic.
Nebo 50 km prostě nepojedu, neb je to daleko a mám s tím problémy a nemocná nemohu řídit.
Otázka tedy je , nač tedy mám povinně platit každý měsíc pojištění, když mi bude péče nedostupná?
13. 01. 2012 | 11:29

Antroid napsal(a):

Občan

Projděte si data, nemáte-li tedy nic lepšího na práci, a pak zas něco napište o Africe.

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/health/public_health/data_public_health/main_tables
13. 01. 2012 | 11:30

Antroid napsal(a):

gaia

Zajisté dobrá otázka, v tržním prostředí byste mohl/a žádat kompenzaci či slevu, ve státním zdravotnictví nikoli.
Musíte prostě chápat, že z něčeho se zvyšování platu financovat musí.
13. 01. 2012 | 11:35

gaia napsal(a):

Antroid

myslím, že se spíš financuje ten nefunkční IZIP a jiné tunely. A farmaceutické společnosti a lobisté. Mluvila jsem o tom s několika známými lékaři ze vsi, a věřte, že jejich platy je to poslední, co je na dnešní podobě zdravotnictví trápí a na co nadávají.
13. 01. 2012 | 11:41

Antroid napsal(a):

gaia

Já celou dobu píši o odborářích z ČLOK a jejich pohledu na zdravotnictví, zajisté neplatí, že kompletní zdravotní personál ztratil soudnost.

Potíž je, že ta hrstka gangsterů má dost významný vliv, logicky i mezi ostatními lékaři. Není snadné se vzepřít praktikám LOKU, když i Vám chce vybojovat lepší postavení.
13. 01. 2012 | 11:51

gaia napsal(a):

Antroid

aha takže zas jeden z těch, co slyší odbory a hned má kopřivku?

Zaměstnanec tahá za kratší kone a to čím dál kratší, měl jste včera poslouchat Jílkovou o novém zákoníku práce.

Ale o odborech já diskutovat nebudu, do toho nevidím.

Ale vadí mi to nadržování Praze a snaha rušit menší nemocnice v menších městech.
13. 01. 2012 | 12:06

HonzaM napsal(a):

Nebudu komentovat názory.Faktem je, že bylo zjištěno, že kravaty moho přenášet velká množství bacilů, zvláštěpak v nemocnicích se vyskytujících. Vždy jsem si myslel, že i pan profesor nosí motýlka také z tohoto důvodu.
13. 01. 2012 | 12:24

Antroid napsal(a):

gaia

Podstatný je výsledek úsilí ČLOK: zdražování a zhoršování zdravotních služeb, protože bude méně peněz na vše ostatní kromě platů. To povede k dalšímu zvyšování závislosti systému na lidském faktoru, který je bohužel nejslabším článkem, neboť přístroje se neopijí, nezaspí ani nestávkují, ani se jim netřesou ruce. Protože na investice do robotů a technologií bude méně peněz, stejně jako na technickou údržbu, zdravotnictví bude chátrat za stále více peněz.

Proč do toho mícháte Váš světový názor a kožní alergie?
13. 01. 2012 | 12:28

gaia napsal(a):

Antroide

lékař léčí, ale příroda uzdravuje, já na nějaké přehnané přístroje nevěřím a to zvlášť při porodech.
A každou chvilku v TV ukazují nějaké případy, kdy selhal ve špitále přístroj, od popáleného novorozence od dečky v inkubátoru po selhání přístroje při operaci a ochrnutí řady pacientek, než si toho doktor všiml, neb kontrolka na špatném přístroji pořád ukazovala dobře.
A základem je prevence a kvůli té nikdo 50 km jezdit nebude, lidé nemají čas ani možnosti.
Doktor musí být při ruce, aby lidé chodili k doktorovi i s banalitami , ze kterých by se mohlo něco špatného vyvinout a ne mít jen v centru přístroje za miliardy, které budou jen tahat mrtvoly z lopaty. To moje zdravotnictví bude levnější a účinnější, než to vaše plné drahých přístrojů.A to vaše navíc bude stejně jen generovat invalidy závislé na dalších přístrojích a ne zdravou populaci.

A takhle myslí i ten Pirk. Že se lidstvo neobejde bez jeho transplantací.
Ale to je omyl, jednou umře každý, ale je důležité, aby celková populace byla zdravá a před tou smrtí prožila plnohodnotný život.
13. 01. 2012 | 13:16

Pažout napsal(a):

Android očividně nepochopil, že kvalifikovaný personál je tím nejcennějším v každém zdravotním systému. Přístroje jsou až druhořadé. K čemu nám bude MRI v každé nemocnici, když tu nebude nikdo, kdo ty výsledky z ní bude umět interpretovat a dle toho léčit, např. nádor vyoperovat. Různí operační roboti jsou všechno hračičky na prd, které slouží akorát k reklamě a k tunelování - na tyto věci VZP očividně peníze má. Lékaři nechtěli přidat nijak moc, asi 2 miliardy ročně. Co je to oproti IZIPu, Mořskému koníku, předražených nákupech přístrojů (to samé co se děje v armádě se deje i ve zdravotnictví). Základem celého systému zdravotnictví jsou nemocniční lékaři, kteří jsou nejvíc přetěžovaní, dělají v první linii nejhorší práci, mají nejvíc služeb. Tento stát dělá všechno možné proto, aby je zlikvidoval. Z fakult vychází čím dál míň mediků, my mladí odcházíme pryč. Až ti staří workoholici co to teď táhnou začnou odcházet do důdochu, tak se začne zjišťovat, že doktorů je málo. Ono je jich málo už teď. Zmanipulované Hegerovy statistiky o platech o počtech lékařů naprosto neodráží skutečný stav, který známe jen my, co v tom systému musíme denně pracovat (resp. pracovali jsme, v mém případě)
http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=689805
13. 01. 2012 | 14:48

Xury napsal(a):

Pro Garanta:
musíte si ten odkaz zobrazit. To číslo na konci není výše platu, ale identifikace stránky. Ty průměrné mzdy jsou tam vyčísleny na cca 24 tis. měsíčně, což odpovídá vašemu odkazu.
13. 01. 2012 | 15:26

Antroid napsal(a):

gaia

Ohledně přírody naprostý souhlas, ale kyčelní kloub anebo komplikovanou zlomeninu bylinkami nespravíte, zde se bez zručného operatéra či robota neobejdete. Ohledně poškození pacientů mám jiný názor, většina jich podle mě jde na vrub nedbalosti či chyb personálu. Zažil jsem situaci, kdy personál kvůli chybě pacientovi 36 hodin nedal najíst. Asi posloucháet zprávy, takže Vám neušly v břiše zašité peany, jehly atd.

Pažoute,

kvalifikovaný a profesionální personál je pokladem každého podniku. Problém je v ohodnocení a rozlišení kvality a braku.
Akce ČLOKu - velkoplošné paušalizující vydírání, které přidá všem - kvalitu nikterak nezvyšuje. Přidáno dostane doktor Pirk, který to možná nepotřebuje, i alkoholik, který má ve službě 2 promile. Nedává to smysl a odčerpává prostředky na údržbu a investice.

A nakonec, lékařský stav to dlouhodobě poškodí, protože ztrácí punc elity tím, že se chová méně přijatelně, než nespokokojení řidiči MHD. Být na ministerstvu zdravotnictví skutečný hospodář, s LOKem vyrazí dveře.
13. 01. 2012 | 15:26

OO7 napsal(a):

To student
...ani se nedostal...politickou činností...
Mladý lékař Pirk byl pouze členem KSČ.
13. 01. 2012 | 16:30

OO7 napsal(a):

To patient.O.T
Radiožurnál dnes celý den hlásí ,že VZP očekává pro letošní rok ztrátu okolo 3 miliard.Náměstek Halama...jsem přesvědčen,že úvěr na financování by si měli vzít spíše poskytovalé zdrv.péče,než VZP.Je to velmi bonitní pohledávka...Ach jo.
13. 01. 2012 | 16:46

Radeji nebyt pacientem v CR napsal(a):

Vážený pane I.Peychle

asi máte pravdu, každopádně práce a chování lékařů není velmi často vůbec dostatečná. To člověk někdy zírá, kdo tady může provozovat lékařskou praxi. Opravdu od mnoha lidí vím, jak jim lékaři často při těch kterých úkonech (operacích) spíše ublížili. Např. mému rodinného příslušníkovi. Ted si představte, že takový člověk uvidí reklamu "náš exodus, váš exitus". Kdyby tady byli lékaři typu pana Pirka, Pavla Koláře atd., lidé by snáze akceptovali požadvky lékařů. Věřte mi, že spousta lidí se bojí jít do nemocnice (ne samozřejmě do nemocnice typu Na Homolce, či do pražského IKEMU atd.)
Dávám jeden odkaz, který bohužel odráží bohužel častou praxi:
www.pozitivnisvet.cz/clanek/zdravotnictvi/nemocnice/zdravotnictvi-jako-priklad-korupce-nejtezsiho-kalibru
13. 01. 2012 | 17:27

kenyh napsal(a):

je divné, že v IKEMu jsou velmi bohatí, tím pádem nemůžou mluvit za ty okresní a co se týče Tachecí, divím se, že taková šišla může vůbec vystupovat profesionálně na obrazovce
13. 01. 2012 | 18:36

SuP napsal(a):

Já bych to tak nedramatizoval. Až se SKUTEČNĚ projeví proklamovaná omezení a zhoršení zadravotní péče z jiných důvodů, než bojkotem lékařů, pořád bude péče mnohem lepší, než byla za bolševika. A přežili jsme ji. Pak bude konkrétně zřejmé, kde, kolik a na co do zdravotnictví přidat.
Reagovat na tyhle neustálé vlny "hrozeb" vycucaných z prstu je nepřiměřené.
13. 01. 2012 | 19:28

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Luba:
Jako obvykle jste napsal samé pitomosti, ale ty ´zážitky flow´ jsou vrchol. ☺☺☺
Typický český pisálek: nevím, neznám, tak kecám.
13. 01. 2012 | 23:07

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy:
"Luba
Dobrá reakce, poučil jsem se, takhle si představuji diskusní příspěvěk, je vidět, že jste od fochu."
Docela dobrá ironie, i když pro neinformované může být zavádějící.
13. 01. 2012 | 23:11

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Kanalnik:
ad 13. 01. 2012 | 09:27
Diskutér ´Luba´ je na plivání přímo expert, asi kvůli vlastním flow zážitkům.
13. 01. 2012 | 23:18

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Antroid:
Právě kvůli poměrům v nemocnicích schopní lékaři z českého zdravotnictví odcházejí, schopní absolventi LF raději ani nenastoupí a proto ty zašité peány a špachtle v operačních ranách. Pokud si přejete, aby to tak zůstalo, jsou Vaše názory v pořádku.
13. 01. 2012 | 23:31

dennis napsal(a):

Blog vysel ve ctvrtek 12. ledna. V patek 13. ledna vysel clanek, ze ministr zdravotnictvi pripravuje snizeni poctu lekaru v nemocnicich na polovinu. Ocekavam, ze v pristim materialu o zdravotnictvi pohotova redaktorka Tacheci prinese informaci, ze profesor Pirk bude prvni, kdo novou normu na snizeni lekarskeho personalu na polovinu splni a jeste podkroci a hlaseni hrde oznami minitrovi a jeho strane. Sakra, co jsem to napsal. Proc loajalita vlade, ministrum a jejich politickym stranam zni za kazdeho rezimu tak odporne. Ne nezni. V totalite, to vedouci odbornych spickovych pracovist delat museli. Dnes to delaji dobrovolne a radi. Dekujeme vlade a stranam vladnoucim za demokracii a svobodu projevu. Dekujeme ministrovi vnitra, ze naoplatku nam nebude kazit budovatelske usili informacemi, ktere by nase pracujici mohly rozladit. Spolecnym usilim vymytime v narode blbou naladu. Ani nechci pomyslet, co bude potom.
14. 01. 2012 | 08:06

dennis napsal(a):

Pane Antroide,
mel byste okamzite nastoupit do diskuze pod clankem o Hegerove snizeni poctu nemocnicnich lekaru na polovinu. Zoufale jsem tam hledal aspon jediny oslavny hlas pro ministra. Rozhodne tam mi chybite. Byl byste aspon jediny.
14. 01. 2012 | 08:19

Luba napsal(a):

Experte,
jediné, co jsem "chtěl předvést" je to, že lékařské kapacity s podobnou praxí a zkušenostmi z domova i zahraničí, a s podobnými výsledky v léčbě, se v názoru na akci "Děkujeme, odcházíme" diametrálně liší. Je dobré se ptát, proč asi?

Je to otázka etiky. Je to otázka vkusu. Je to otázka hodnotové orientace. Je to otázka respektu k pacientovi a svému stavu.
A možná je to i otázka původu, komunisté říkali "třídního".
Tedy odlišného prostředí, kde oba vynikající kardiochirurgové vyrůstali. A kdo je školil. Docenta Němce vychoval Klausem nedávno dekorovaný profesor Černý. Což je postava vysoce autoritativní - takový ideální vojevůdce. Jako Napolión :)

A také ... za největší zločin polistopadové vládnoucí garnitury považuji zdůrazňování té nejprimitivnější motivace, a dokonce její vychvalování, jako jediné správné, tržní, svobodné a demokratické. A sice - motivace penězi. Hmotným ziskem.

Materiální hodnotová orientace = neukojitelnost, nenaplněnost, neurotičnost, věčná nespokojenost. Homo oeconomicus je vlastně člověk duševně invalidní, neúplný, sebestředný, bezohledný. Dle Koukolíkovy definice je to deprivant.

Lidé typu homo oeconomicus do zdravotnictví nepatří.
Imperativem medicíny je pomoci trpícímu bližnímu svému.
Být užitečný druhým. Sloužit, nikoli panovat.

Jak se píše v Hippokratce: "Primum nil nocere!"
D-O lékaři nedemonstrovali pod tímto prvním přikázáním, nýbrž pod heslem "Náš exodus = váš exitus", což může odpovídat nanejvýš babylónské medicínské tradici, nikoli pravidlům "podivína" Hippokrata z Kósu.

A čím se lišili babylónští lékaři od těch řeckých?
Třeba tím, že kdo dal více, jeho vůle byla pak respektována.

To znamená, že když onemocněla boháčova neoblíbená tchýně, a onen bohatec dal patřičný obolus - matka jeho ženy již zakrátko vežena byla přes řeku Léthé. Její léčba tedy měla konec lethální. Byla lékařem s výlučně materiální hodnotovou orientací vyléčena jednou provždy. Protože smrt = zakončení nemoci.

Také proto babylónská lékařská tradice zanikla - chyběl jí morální rozměr. Etické zásady.
A prosadila se škola Hippokratova.
14. 01. 2012 | 08:24

vaclavhorejsi napsal(a):

Autor:

Napsal jste to vyborne, dekuji.

..
14. 01. 2012 | 09:58

Luba napsal(a):

Není zač,
pane Hořejší :)

P.S.: Pozdravujte Prvního z Léčitelů, co byl tak bezpečně přibit. Jistě u něj zrovna klečíte ... nebo až zítra?
14. 01. 2012 | 13:03

Radkin Honzák napsal(a):

Ad Zbyněk Matyáš:
Čekám, kdy budete jmenován dědem Vševědem s pravomocemi nejen kritizovat, ale i zakazovat. K Vaší kritice zážitků FLOW Vás odkazuji na profesora Mihaly Csikszentmihalyi (Vám patrně neznámý, ale po světě o něm vědí, ač se jeho jméno obtížně vyslovuje).
14. 01. 2012 | 13:23

Luba napsal(a):

Ápropós:

Podle posledního přezkumu svitků z Kumránu nechal Pilát Ježíše ukřižovat na nátlak Odborového svazu lékařů Judei, vedeného dr. Kaifášem a dr. Annášem.

Obě kapacity své doby Nazaretského obvinily z těch nejhorších přečinů proti svému stavu - vůbec nejtěžším zločinem bylo, že Ježíš léčil zcela zdarma! Navíc bez licence! A úspěšně! ...
No považte!
14. 01. 2012 | 13:34

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Radkin Honzák:
Vážený pane doktore,
uznávám a oceňuji, že pan psycholog Mihaly Csikszentmihalyi (čti: miháj čiksentmiháj, což česky znamená Michal Hříběsvatomichalský) vytvořil zvláštní teórii vnitřní motivace. Nicméně si dovolím tvrdit, že právě my pracovně činní v reálsocialistické normalizaci jsme museli intuitívně intenzívně usilovat o optimální stav vnitřní motivace aniž bychom to nazvali stavem tekoucím, neboť tehdejší obecně rozšířená nesmyslnost hodnocení lidské práce jiný postoj vylučovala, pokud si pracovník chtěl uchránit jakýstakýs pocit smyslu své činnosti. Osobně jsem svou profesní práci ukončil, přesto je mi líto, že i nyní ve ´svobodné´ české společnosti musí ´flow state´ substituovat normální uspokojení z jakžtakž spravedlivého ocenění namáhavé práce. A k tomu kromě flow state of intrisic motivation patří i cash flow.
K Vaší poznámce o dědovi Vševědovi jenom tolik, že nemluvě o nějakém zakazování (ale někoho drží ta normalizace fest ☺) považuji za podivné vyhýbat se v internetových diskuzích kritice toho, co si kritiku zasluhuje ba přímo vyžaduje. V tomto případě zní kázání o etice lékařů z compu diskutéra-amatéra - usvědčeného lháře, který nadto svou lež se snažil hodit na hřbet oběti, přinejmenším podivně, vpravdě však pokrytecky a licoměrně. Je jenom Vaší věcí, jak bláboly např. z 14. 01. 2012 | 08:24 hodnotíte, já takové budu kritizovat.
14. 01. 2012 | 23:47

Luba napsal(a):

Ubohý Matyáši,
Vy jste tak nanejvýš obětí vlastní sebestřednosti a ignorance. Hřbete.
15. 01. 2012 | 14:13

hakarel napsal(a):

Pana Pirka jako chirurga neznám.
Pouze vím, že když vláda (dříve Topolánkova,dnes Nečasova)provede cokoliv proti zájmům pacientů, pocítí pan Pirk nezvládnutelné nutkání napsat článek, kde tu nebo onu lumpárnu chválí a zdůvodňuje. Zatím mne ve své provládní loajalitě nikdy nezklamal.
15. 01. 2012 | 14:32

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Stejskale,
Vaše mazání je cenzorsky svévolné. Pokud mažete nadávky, je to v pořádku, mazání nepohodlných názorů je však svinstvo. Ostatně Vy nemažete ani ty nadávky důsledně padni komu padni, viz 15. 01. 2012 | 14:13. Inu kolega je kolega.
15. 01. 2012 | 21:26

pgjed napsal(a):

Pane Pezchle,

Prof Pirka nechejte na pokoji, má naprostou pravdu. To co říká platí obdobně pro technika, učitele projektanta... pro každou kvalifikovanou profesi.

Samozřejmě váš výčet toho co je ve zdravotnictví v nepořádku vám každý s radostí podepíše. Jenom k tomu dodá, že v řídících manažerských pozicích jsou z více než 80% lékaři. JE-LI TEDY VE ZDRAVOTNICTVÍ NEPOŘÁDEK, SVINČÍK, ZTRÁCEJÍ-LI SE PENÍZE, JSOU VINÍKY PŘEDEVŠÍM LÉKAŘI, TI, KTEŘÍ TO DĚLAJÍ I TI, KTEŘÍ TO PŘEHLÍŽÍ. A POŘÁDEK DO ZDRAVOTNICTVÍ MOHOU ZAVÉST OPĚT JENOM LÉKAŘI, KDYŽ PŘESTANOU VŠECHNY TY NEPRAVOSTI DĚLAT. JESTLI MÍSTO TOHO VYHROŽUJÍ A VYDÍRAJÍ KVŮLI PLATŮM BĚŽNÉ DAŇOVÉ POPLATNÍKY, JE TO HNUSNÉ A SPROSTÉ. VÍC NELZE DODAT!
16. 01. 2012 | 16:50

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pgjed:
" To co říká platí obdobně pro technika, učitele projektanta... pro každou kvalifikovanou profesi." Samozřejmě neplatí - tedy podle profesora Pirka. "lékař má mít trojnásobek průměrného platu, ale nemá mít pracovní dobu"
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/doktor-ma-mit-kravatu-ne-dekovat-a-odchazet-rika-kardiochirurg-pirk-1f7-/domaci.aspx?c=A111227_130248_domaci_jw
Platí to ´obdobně pro technika, učitele projektanta... pro každou kvalifikovanou profesi´?
Vypadá to, pane Gabrieli, že jste se chytil do vlastní pasti.
16. 01. 2012 | 22:12

medical tribune diskuse napsal(a):

herman + pirk + fronek
strana 13
http://www.lkcr.cz/document3.php?param=dokumenty_file,DOKUMENTY_FILE_ID,,TYPE,NAME,DATE_AKT&id=93678

Pirk s pomoci Maleho odstavil Adamce, ktery kritizoval nakupy v ikem, tim, ze pomohl na dvakrat dosadit Fronka, ktery vzhledem k tomu, jakou ma dizertsaci bude drzet hubu a krok, pomohl vybrat Kardioport pro ikem a ted chce cely ikem ridit, aby se v biznisu mohlo pokracovat...

Jan Pirk - clen vedeni IKEM
Jan Pirk - clen komise, ktera vybrala Kardioport jako generalniho dodavatele IKEM, i kdyz se mu ta firma zdala divna
Jan Pirk - clen komise na noveho prednostu transplantacni chirurgie IKEM, kde Fronek porazil Adamce
Jan Pirk - clen a predseda komise v Olomouci, ktera vyhlasila Fronkovu disertacni praci za puvodni a umoznila tak jeho jmenovani prednostou tx chirurgie IKEM. Dalsi clenove: Ryska a Kral jako Fronkovi skolitele...
Jan Pirk - zastupujici prednosta tx chirurgie do nastupu Fronka

TAKZE PRO VAS ARGUMENTUJI JINAK - PIRK SE DO KONKURZU PRIHLASIL JEN PROTO, ZE SE BOJI, ZE SE NEPRIHLASI SOUCASNY REDITEL MALY, KTEREHO SI VELMI VAZI. MALY SE PRIHLASIL. PIRK MUZE BYT SPOKOJEN. PODPORUJE TOTIZ CLOVEKA, KTERY VEREJNE A UMYSLNE LZE:

Maly, 08.04.2011, Pravo:

A nemyslíte si, že doktor Froněk i přesto, co se kolem něho napsalo v souvislosti s jeho disertační prací – a připomínám, že lékařská komora ji označila za falzifikát a olomoucká univerzita, kde titul Ph. D. obdržel, za originál – bude mít „nahlodanou autoritu“?

Nejprve si srovnejme fakta. Příslušný orgán ČLK nikoho ani nic za falzum neoznačil. Účastníci jednání vyslechli a hlasy všech přítomných vzali na vědomí posudek doc. Němce, špičkového odborníka v oblasti transplantačního a kardiovaskulárního programu. Pokud si tento dvoustránkový posudek prostudujete, zjistíte, že jediné, k čemu doc. Němec dospěl, je, že obě práce se na různých místech podobají a že z textu nedokáže rozeznat, zda jeden od druhého opisoval, případně kdo od koho. Žádný závěr o tom, že by práce dr. Froňka byla plagiátem, tam prostě nenaj -dete. Naopak, olomoucká komise následně došla všemi dvanácti hlasy k jednoznačnému výsledku a dr. Froňka od falešného obvinění očistila. Členem této komise byl i autor původního posudku doc. Němec a z výsledků hlasování lze předpokládat, že také on nakonec hlasoval ve prospěch původnosti práce. Stručně řečeno: tvrzení prof. Adamce o nepůvodnosti práce dr. Froňka se neprokázalo, pokud tedy někdo „nahlodává autoritu“ dr. Froňka, není to rozhodně on sám, ale někdo jiný.

Doc. Nemec , 29.11.2010, Posudek pro CLK :
Po podrobnem prostudovani a porovnani obou doktorskych dizertacnich praci (pozn. red. Fronek vs Balaz) jsem dospel k nasledovnym zaverum:
-obe doktorske dizertacni prace vyhodnocuji stejny experiment na potkanech
-obe prace maji shodne tema, material a metodiku, stejny pocet experimentalnich zvirat v pokusech, stejne cile, naprosto shodne vysledky, stejne zavery
-histologicka dokumentace je stejna (kopie), grafy jsou sice prekresleny, ale ciselne hodnoty jsou a tedy tvary grafu jsou shodne

Zaverecne hodnoceni
na zaklade vyse uvedenych skutecnosti jsem dospel k jednoznacnemu zaveru, ze jedna z predlozenych dizertacnich praci je plagiatem

A HLAVNE - DOC. NEMEC NEBYL CLENEM KOMISE V OLOMOUCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16. 01. 2012 | 23:06

Luba napsal(a):

Pane dr. Honzáku,
ještě k "fenoménu flow":

Všiml jsem si, že máte negativní vztah k tzv. adrenalinovým sportům.

Jenže to, co bývá mnohými novináři označováno za "adrenalinové" je "adrenalinovým" jen pro někoho - a sice pro začátečníka.

Jestliže první silné zážitky začátečníka neodradí, a se zkušenostmi získá i dovednost, dostaví se právě onen flow-fenomén. Závislost na činnosti, kterou "sportovec" vykonává pro ni samotnou.

Sportovec je v úvozovkách, protože se to týká i činností, které se sportům moc nepodobají - třeba vysedávání ve velíně jaderné elektrárny nebo za monitorem řídícího letového provozu.

Jinak,
v popisu flow-fenoménu stálo: "... Flow můžeme prožívat při nejrůznějších činnostech, pro které bývá typická právě taková obtížnost (náročnost na dovednosti), která nám nedovolí se nudit (příliš snadné), ale na druhou stranu ani nestresuje (příliš obtížné)..."

Ten výraz "nestresuje" není ten pravý. Stres to je, ale jedná se o tzv. eustress - stav soustředěné pozornosti, spojení s pocitem "příjemného mrazením" při vědomí, že mi to jde a mám to ve svých dovedných rukou, ale přitom vím, že během okamžiku se to může zvrtnout.

Začáteník prožívá pocity distressní, měřitelné (zvýšená hladina kortizolu). Je to děs, došlo na nejhorší, mám toho plné ruce a nic o tom nevím, ale zvládli to jiní, tak proč nééé já?! Tak jdu do toho. Občas chybuji, nespím, chybuji, přemýšlím o "tom", promítám si zážitky, příště to bude, musí být lepší, dokážu to.
Pokud nezabiju sebe, skutečně, sociálně (či někoho jiného), stává se ze mě lepší profesionál, pilot, operátor, operatér, ... šachista.

P.S.: Navíc se ukazuje, že záliba v adrenalinových sportech má kladný vliv na profesní činnost, která vyžaduje rychlé a správné rozhodování v kritických situacích. Protože provozování takového hobby-sportu a "náročné" profese zatěžuje a stimuluje stejné oblasti wetwaru mozku a tělesno-duševního zbytku (i buněčná membrána má svou "inteligenci"), jako činnost vykonávaná profesionálně, tzn. i pro dobro někoho jiného a za (nikoli pro) peníze. Pro zisk/vývoj profesní intuice je důležitá suma zážitků, nejen jejich kvalita.

Horolectví, skydiving, paragliding, závěsné létání, potápění ...
jsou sporty, jako každé jiné. "Adrenalinové" jsou jen pro "věčné začátečníky". I když ... dichotomie eustress-distress je vlastně kontinuum. Nejde o jasně ohraničené antinomie. Záleží na měnícím se kontextu a přítomnosti nepředvídaného.
17. 01. 2012 | 00:55

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Panebože, a to má být motivace práce lékaře!
Je to tu jak u blbejch.
17. 01. 2012 | 23:06

Anastazie Králová napsal(a):

Ad prof.Pirk
Fajn,tak zrušíme všechny místní nemocnice / stejně v nich dělají jen ůprůměrní "/a necháme si jen ta špičková centra,ovšem jejich ambulancím ve stylu americké "Pohotovosti "
přihodíme též běžnou péči o všechny pacienty.

AD vážený profeso Pirk
Pane profesore,abyste se dostal tam,kde jste nyní ,musel jste s nejvyšíí pravděpodobností být minimálně řadovým členem KSČ.A dokonce vám i věří,že jste to udělal pro lásku k medicíně / a snad jako mimořádně talentovaný jste na to měl jakýsi nárok.
Jenže spousta lidí si myslí,že je mimořádně talentovaná /ono totiž když musíte tvrdě makatmyslím v medicíně,tak jen mimořádní talenti najdou sílu po večerech studovat.Mimochodem,existují dle některých studií jen asi 4 % populace s vynikající psychickou a fyzickou kondicí.

Slyšel jste někdy úsloví,že jsou "lidé na práci a lidé na chov ?"/ti na chov mají buď předky velmi vlivné nebo páteř velmi ohebnou,jež jim zaručí příslušnou politickou podporu /loajální k R.-U,pak k 1.rep.,přežili 2.sv.válku bezpečně neangažovaní,aby se o toi více pustili do budování socialismu v l.5O-sátých /atd/.

Ale co když je část lidí,která chtěla žít v klidu v této zemi a nebyli ani v disentu ani v KSČ.Nedostali se nikam,ani na zahraniční stáže.

Přiznávám,že jsem jedna z nich /udřen á ambulantní lékařka,,pro kterou členství v KSČ bylo hranicí,kterou nehodlala překročit.
A znám kolegy stejných schopností jako já,kteří za pomoci 1.či 2.cesty jsou docenty a primáři i fakultních nemocnic
ˇ%Ríkat,že každý má možnost být stejně dobře placeným špičkovým lékařem,je stejné,jako říkat,že každý hokejista má přeci možnost být JAGREM.
18. 01. 2012 | 10:29

Anastazie Králová napsal(a):

Ještě ostatním laickým přispěvatelům

Ono totiž-následkem systému lidé na chov,to,že vás bude operovat či ošetřovat docent či primář oddělení,neznamená,že jste v nejlepších rukách.Naopak,někdy múžete být v rukách daleko horších,než u běžného sekundáře..V současné době pracuji v Praze a ujiš´TUJI vÁS,ŽE ZA DOB KOMUNISMU STEJNĚ JAKO NYNÍ UVNITŘ MEDICÍNY VŽDY PROLÁKNE,KDO JE KDO./Znám 2 konktrétní případy z bezprostředního okolí-lx z komunismu,lx z nové éry,kyd pacientri skončili velmi špatně /1x primář gynekologie-rodina chtěla tu nejlepší péči /,1x dokonce přednosta kliniky /a v obou případech tato vysoce specializovaná péče byla prosím dopředu zaplacena.
Teď ještě mám možnost zeptat se známých,kdo je kdo-ale začínám se hrozit dobytak za 15 let,kdy již tyto údaje znát nebudu.
Za komunistů ten primářž o místo přišel,v druhém případě zde byla pouze po perfektně odvedené operaci minimální péče-takže rodina do sporu nešla.Nevím ani,zda ten profesor ještě žije-v důchodu je určitě.
A z těchto důvodů si myslím,že lékařii v okresních nemocnicích by měli být po získání praxe placeni výborně.Nebo si vy všichni "lufťáci" myslíte,že infarkt či slepé střevo vás zastihne vždy jen ve velkém městě ?To ostaně platí i pro mne.
P.S.Jako vždy se omlouvám za překlepy.
18. 01. 2012 | 10:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Anastazie Králová:
Stoprocentní souhlas. Vždy mě docela nazvedne, když laici mající slabé povědomí o práci nemocničního lékaře bohorovně paušalizují o povolání jako každém jiném anebo odkazují na Hippokratovu přísahu, jejíž obsah však tuto paušalizaci popírá. Názory profesora Pirka jsou arogantní názory mimo realitu.
18. 01. 2012 | 11:10

Jan Lhar Pirk napsal(a):

zdroj: http://www.tribune.cz/clanek/25278

Pirk: Jsem nepřítelem píchaček, šéf musí vědět, kdy koho bude potřebovat. Peníze počítají, to ano, ale nejsou pro ně to hlavní. Medicína nikdy nebyla způsobem, jak vydělat hodně peněz, takže medicínu většinou dělali ti, kteří ji chtěli dělat. Máme asi dvě stovky doktorů a v tom jejich LOK (Lékařský odborový klub - pozn. red.) je jich asi deset. A vede je doktor, který tady ani nepracuje.

Simona Kratochvílová
28.12.2011 | 11:32
LOK IKEM má v tuto chvíli 32 členů. Přededa MO LOK je zaměstnancem IKEM a pracuje zde na plný úvazek.
19. 01. 2012 | 01:22

pgjed napsal(a):

To Z. Matyáš:

Omyl! Váš omyl (opět se pokoušíte (ne)moudře mluvit do něčeho o čem moc nevíte)! V technických profesích je to tak, že absolvent po vysoké škole se dlouho a dlouho učí a nemůže samostatně vykonávat mnoho práce, dnes méně, než dříve, tak, jak klesá kvalita vysokoškolského vzdělání. Nemůže mít žádnou osobní odpovědnost. Teprve s léty praxe získává schopnosti, které jej opravňují určité profese vykonávat samostatně. Často to bývá provázeno získáním autorizace, nebo jiného oprávnění. A pak by měl jeho plat dosahovat a často i dosahuje, podobně jako u lékařů, násobků průměrného platu. S klesajícím počtem kvalifikovaných techniků s praxí tyto platy rostou. A na pracovní dobu se v těchto profesích opravdu nehledí. je úkol a termín, ve kterém musí být dle smlouvy splněn, jinak, na rozdíl od lékařů, přijdou sankce.
19. 01. 2012 | 11:27

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pgjed:
V životě jsem poznal dost mladých techniků, abych mohl zodpovědně oponovat Vašim nadsazeným a někdy nepravdivým tvrzením. Prostě nemáte pravdu, ale já se dál na toto téma nemíním bavit s člověkem popírajícím sankce lékařů za špatnou práci.
19. 01. 2012 | 21:30

pgjed napsal(a):

To Zbyněk Matyáš:

Kde jste prosím přišel na to, že popírám sankce lékařů za špatnou práci?

A o tom ostatním se naopak nehodlám dále bavit já s vámi. Nejenom, že mám v pracovním týmu řadu mladých vysokoškoláků, kteří týmem prochází od studentů-praktikantů, přes diplomanty, absolventy až k oněm vysoko ceněným autorizovaným specialistům. Ale spolupracuji úzce s VŠ a doma mám 3 dospělé vysokoškoláky. Vím tedy naprosto přesně, jaké jsou na ně kladeny vzdělanostní nároky i jaké zodpovědnosti musí čelit. Bez toho, že by se v případě selhání, či omylu mohli schovat za nějakou profesní komoru, jako lékař. Tvrdost, které jsou dnes technické profese vystaveny je velmi vysoká. Což je jeden z důvodů, že tyto profese dnes dělá stále méně a méně lidí. Smutné je navíc to, že školy, místo toho, aby připravovaly kvalitní techniky pro praxi, spíše ty nejlepší vytahují z praxe do do škol.
20. 01. 2012 | 08:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pgjed:
´Kde jste prosím přišel na to, že popírám sankce lékařů za špatnou práci?´
Zde:
" jinak, na rozdíl od lékařů, přijdou sankce."
19. 01. 2012 | 21:30

" Tvrdost, které jsou dnes technické profese vystaveny je velmi vysoká."
Asi ano, proto je vlnovitá vozovka svinovských mostů a proto spadl most ve Studénce.
20. 01. 2012 | 22:57

_az_ napsal(a):

Autore
Brečej dobře, ale na špatným hrobě !
Oni totiž (jak už jeden přispěvatel uvedl) systém, proti kterému brojíte, zavedli LÉKAŘI - asi jim vyhovoval. Také valnou většínou špitály vedou. Nevyhovuje-li již systém, tak se domluvte a změňte si ho (a neberte si potenciální pacienty za rukojmí - oni to za vás nevyřídí).

Od r. asi 1990 nevydržel, tuším, žádný ministr zdravotnictví 2 roky, reformovat chtěli všichni (velmi slušný návrh měl, na svou dobu, Dr. Bojar (cca '93)). Ze všech reforem se realisovaly (když už to jinak nešlo) přinejlepším trosky, jestli vůbec něco, bez výjimek. Žádný z ministrů (snad s výjimkou dr.Ratha) neodešel dobrovolně - vyštváni LÉKAŘI, ve spolupráci s aparátem vlastního ministerstva a nájemnými pisálky.

Ohledně nákupů (zdrav. materiál, léčiva, přístroje) je vhodné si zjistit co z toho "prý" mají LÉKAŘI na primariátech (ap.), a ve vedení nemocnic.

Chtít po vládě - potažmo po MZČR řešení nákupů je PITOMOST, částečně nejsou schopni nákupy ovlivnit (nedosáhnou na "doprovodné náklady") a částečně by si, myslím, "kapři vypouštěli svůj rybník".

Vyřešení (alespoň částečné) je sice zcela nezbytné, leč mělo by být důvěryhodné (zejména co do osob - např. dr.Kubka důvěryhodným, za sebe, neshledávám).
21. 01. 2012 | 23:09

_az_ napsal(a):

Zbyněk Matyáš, pgjed:
Musím ve sporu dát za pravdu pjged - a vím o čem píši. Ostatně je též korektní dodat, že lékaři valnou většinou nejen, že netuší, co vlastně skutečně jimi používané přístroje dělají (to bych lékařům i odpustil, pokud mají technika), ale ani ty přístroje neumí pořádně používat (dříve zmíněné případy -gaia- to ilustrují).
21. 01. 2012 | 23:23

Zbyněk Matyáš napsal(a):

_az_:
Připadá mi, že jste nepochopil, v čem můj spor s ´pgjed´ spočívá, není to o přístrojích.
22. 01. 2012 | 00:13

Luba napsal(a):

Případ špatně placeného porodníka:

Porodník přidusil dítě. Ochrnulo. Trestem je podmínka

"... Lékař Fakultní nemocnice Královské Vinohrady převzal v srpnu roku 2009 komplikovaný porod, ačkoli byl ještě bez atestace a pouze se 1,5 roku dlouhou praxí.(pozn.: pracoval na klinice, vedené nynějším primátorem hl. m. Prahy, doc. Svobodou)

Nad již započatým porodem začal dohlížet ráno, teprve po poledni přivolal k případu i svou starší kolegyni. Ta pomocí kleští vytáhla přidušené dítě ven. Chlapeček se sice v té době nacházel již ve fázi klinické smrti, zcela zázračně však komplikovaný porod přežil ... Stav dvouletého dítěte je však dodnes velice vážný ...

Mladý lékař je ... jediným obviněným, protože neměl oprávnění sám porod dokončit. Podle obžaloby je vinen tím, že včas nepřivolal své starší kolegy ...

Obžalovaný tvrdí, že údaje na přístrojích dlouho nebral jako varovné. „Neshledal jsem v tom záznamu žádnou patologii," řekl. Ve chvíli, kdy se rozhodl, že přivolá pomoc, se mu však nedařilo dovolat se primáře a kolegyně vedla ve vedlejší místnosti jiný porod.

Podle soudního znalce měli navíc lékaři u ženy s tak vysokým stupněm těhotenství rovnou přistoupit k císařskému řezu. „Zkušený porodník by asi indikoval primárně císařský řez už 24. srpna," doplnil serveru Živný.

"Takovou možnost mi nikdo vůbec nenabídl," řekla Právu dvaačtyřicetiletá matka."
------------------------------------------------------
"Dvě hodiny tam stál jako hadrový paňáca a nic nedělal. Za tu dobu by stihl i sednout do auta a dojet pro něj," uvedl soudce Ondřej Lázna, který Brandejsovi vyčetl především naprostou pasivitu.

I žalobkyně Eva Novotná konstatovala, že Brandejs sice neměl atestaci, to ale neomlouvá jeho nečinnost. "To by na tom sále vůbec nemusel být," nechala se slyšet.

Zdroje:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=729840#utm_source=aktualne.centrum.cz&utm_medium=carousel
------------------------------------------------------------
http://praha.idnes.cz/u-porodu-stal-jak-panaca-rekl-soudce-a-chybujicimu-lekari-dal-podminku-12y-/praha-zpravy.aspx?c=A120123_110020_praha-zpravy_cen
------------------------------------------------------------

Názor pacientek na podmínečně odsouzeného dr. Brandejsa:

nba 14.12.11 napsala :

... Na sále s námi byl pan doktor Brandejs, který se o nás opravdu nádherně během porodu staral a dokonce radil i muži, jak mi může pomáhat ...

holanda 30.01.11 napsala :

Nemocnice ok, sestry hrozný – asi jsem chytla blbou směnu, jedinej Mudr. Daniel Brandejs byl nohama na zemi, super doktor,(kterýho by měli platit zlatem) moc mi pomohl a nám zachránil kluka ...

Anonymní 18.06.10 napsala :

Rodila jsem tam v roce 2008, bylo plno, museli nás umístit na gynekologii pro nedostatek místa na odd. šestinedělí. Musím pochválit pana MUDr. Brandejsa, který vedl porod – v to odpoledne a večer „odrodil“ šest žen, každé se maximálně věnoval ...

Zdroj:
http://www.emimino.cz/porodnice/kralovske-vinohrady/
23. 01. 2012 | 12:50

K+K+K napsal(a):

Hmmm. Lékařské stávky a odchody kamsi se mi také nelíbí (kdo tu bude léčit), ale co tedy mají dělat, když se jim nelíbí, jak to tady (ne)funguje? A co mám udělat já, technik? Vládu k rozumu nepřivedu, vední firmy také nepřesvědčím, že to čo ono "není ono", takže ťo buď zkousnu, nebo také půjdu.
A jen tak na okraj, nepracuje on pan Pirk náhodou v IKEM? A nemají náhodou nějací pohlaváři z IKEM něco společného se zlodějnou? Panu Pirkovi to nevadí? A jestli ano, co proti tomu udělal? Pokud mne neklane paměť, psalo se v té souvislosti tolika penězích, že by docela dost lidí mohlo dostat docela dost peněz ZA PRÁCI navíc. Někteří lékaři se možná ptají, proč oni nemohou dostat přidáno (byť si myslím i já, že zas tak málo nemají), když jiní mohou nakrást miliony.
A v neposlední řadě, pan Pirk by si měl uvědomit, že i mladý lékař je člověk a má nárok žít, byť ještě není "dovzdělaný". Čekat do 30 - 35 let, než se lékař stane aspoň trochu zkušeným odborníkem se asi ne každému chce, resp. ne každý si to může dovolit. Dámy tuplem ne, někdy musí stihnout dítě. A hlavně nevzpomínat "praxi" v USA, tamní zdravotnictví má sice špičkovou úroveň, ale jen na špičkových pracovištích pro špičkovou klientelu. Celkově je poměr cena / výkon ve zdravotnickém systému velmi bídný a hlavně (to vadí víc) je pro spoustu lidí (cca 80milionů) kloudná péče prakticky nedostupná.
Pan Pirk má svůj kus pravdy, ale měl by to být právě on, bezpochyby špičkový odborník, kdo bude nejvíce po VŠECH stránkách nápomocný svým mladším kolegům a kdo bude vahou své autority působit na naši dementní vládu chovající se způsobem, který nelze nazvat slušnými slovy.
23. 01. 2012 | 15:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy