Konec liberálního tisku? Média po Babišovi

05. 09. 2013 | 15:30
Přečteno 4152 krát
Nepochopím, jak mohl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválit Babišovi koupi MAFRy. Asi bude problém v tom, že nemáme úřad pro ochranu politické soutěže, takže celý případ se posuzoval jen z hlediska svých hospodářských důsledků. Jenže nyní jde spíše o politické důsledky. Přiznávám, že jsem v tomto ohledu zaujatý, protože mi jde o to, aby liberální názory, které nezpochybňují „demokratické základy našeho státu“, nebyly odsunuty na okraj mediálního spektra. Schválení Babišovy akvizice znamená, že největší vydavatel nestranického politického tisku přestal být nestranický. Navíc padl do rukou šéfa hnutí, jehož vztah k „demokratickým hodnotám“ mi připadá problematický.


Už před Babišem se to zhoršovalo


Namítnete, že tu je celá řada dalších nestranických celostátních novin, ale na to musím odpovědět, že ty patří všechny do jiné žánrové kategorie. Už v roce 2010 upozornil jeden mladík na blogu critical-mass.cz, že struktura vlastnictví českých novin prakticky vylučuje konkurenci i názorové rozdíly, protože došlo ke koncentraci majetku do zhruba tří oddělených kategorií, z nichž se každá zaměřuje na odlišnou cílovou skupinu a každá patří do odlišného „žánru“. Bulvární noviny spadly do vlastnictví Ringier-Axel Springer CZ, regionální deníky patří Vltava-Labe Press a celostátní nestranické politické deníky se koncentrují v rukou MAFRy.

Jistě namítnete, že tu jsou ještě Právo i Haló noviny, které se rovněž vydávají za nezávislé. Ale víme, že „mají blízko“ k ČSSD resp. k KSČM. Navíc oba vydává nakladatelství Borgis, které založil poslední šéfredaktor totalitního Rudého Práva, pan Zdeněk Hoření. Zcela určitě nelze tyto tiskoviny považovat za listy liberální. Nelze od nich čekat podporu demokracii ve chvíli krize. Pak už v kategorii celostátních nestranických politických novin zbývají jen Hospodářské noviny a deníky vydávané MAFRou. Právě srovnání těchto novin ukazuje hegemonii MAFRy v této kategorii. Zatímco HN mají náklad pod 40 000 ks, MFDnes dosahuje údajně až 200 000 ks a čtenost má přes 800 000. K tomu přidejme internetovou iDNES.cz a Lidové noviny, Lidovky.cz a Neviditelný pes a celou řadu internetových mutací, které vycházejí z iDNES.cz. Soustředění celostátních politických novin v jedněch rukou se ještě zintenzívnělo poté, co roku 2007 MAFRA koupila deník Metro. Takže můžeme uzavřít, že už v éře „před Babišem“ byl takřka veškerý nestranický liberální tisk soustředěn v rukou jednoho vlastníka.

There´s no alternative!

Jistě by šlo ještě namítnout, že tu máme internetové deníky, které nám zaručí dostatečný prostor pro svobodu projevu. Jako odpověď bych upozornil na to, že přese všechny řeči o úpadku „papírových“ novin, i přesto, že reálný náklad VŠECH novin (včetně Blesku) dramaticky klesá, přes to přese všechno nelze přehlédnout, že papírové noviny u nás stále dosahují výrazně vyšší čtenosti, než internetová média. Česká veřejnost je v tomto ohledu konzervativní. Navíc vezměme v úvahu, že tu jsou značně velké věkové, profesní či regionální skupiny, které internetová média vůbec nečtou.

Jsou tu ještě veřejnoprávní média, která mají také internetové verze, ale od jejich zpravodajství bych moc nečekal. Specifický způsob politického zpravodajství a la ČT se vyznačuje tím, že sleduje výhradně český rybník a dění v něm komentuje stylem „minuta po minutě“. Ve výsledku se dozvíte, co kdy kdo v kterou minutu řekl, s kým se kdo ve straně či ve vládě pohádal, co na to říkají jiní, ale to zásadní tento druh zpravodajství nevystihne NIKDY. Názornou ukázkou byl přístup ČT k prezidentským volbám.

Zavěrem: Od MAFRoizace k Babišizaci?

Abych uzavřel, co jsem tu napsal. Už před Babišem neumožňovala vlastnická struktura českého tisku svobodnou diskuzi, protože noviny byly rozděleny mezi několik málo vlastníků, který každý získal hegemonii ve své „žánrové“ kategorii. V kategorii, která nás zajímá, jsou nejdůležitějšími novinami MFDnes a Lidové noviny, které oba patřily MAFŔe. Těžko ale čekat, že by si tyto dva listy konkurovaly a těžko čekat, že by přinášely odlišné zprávy, že by se lišily v názorech, nebo spolu dokonce polemizovaly. Navíc v posledních měsících došlo k jakési MAFRoizaci obou listů, které někdy vydávají dokonce stejné články!

Mohl bych uvést taky celou řadu námitek proti kvalitě zpravodajství MFDnes, zejména zahraničního, ale přesto nelze popřít, že MFDnes i Lidové noviny byla otevřená média. Také bych uvedl, že nemají pravdu mnozí sympatizanti komunistů, kteří na MFDnes a iDNES nadávají a tvrdí o nich, že to je pravicová propaganda – vycházím z diskuzních příspěvků i z anonymních emailů, které mi občas posílají stoupenci tohoto tábora jako reakci na mé články na blogu iDNES.cz. Ve skutečnosti se noviny MAFRy nevázaly na žádnou politickou stranu, žádný směr a dávaly prostor i „levicovým“ autorům. K mé nelibosti dostávali v MFDnes často prostor i mluvčí extrémní levice a současného antisemitismu. Vycházely tu však i kritické články o Babišovi a jeho politických aktivitách. Komentáře si všímaly nového trendu „lidumilných miliardářů“, kteří se nezištně nabízejí do svatého boje „proti korupci“. Obávám se, že tento druh článků už v listech z produkce MAFRy neuvidíme a 800 000 čtenářů MFDnes asi podlehne dojmu, že toto nebezpečí pominulo.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

MAFRA že byla nestranická? napsal(a):

Proberte se z toho snu. Komárek pouze vyměnil zaměstnavatele a dál bude psát stejné splašky. Němci to asi prodávali proto, že ten sajrajt již nikdo nechtěl číst a museli najít někoho, kdo budete ochoten si to koupit i se škrabáky. Našli Babiše, který chce své zájmy hájit v politice podobně jako Bakala, který byl průkopníkem Berlusconizace v ČR. Není to tady Bakalovo.cz?
05. 09. 2013 | 15:44

historický srab a ahistorické neštovice napsal(a):

Konec liberálního tisku? Média po Babišovi....jo?
Neříkejte!

A nemá mít titulek pokračování, histeriku?
Řohlíkář koupí MAFRU a uhlobaron CENTRUM.
To nevadí? Je to našinec?
Na něj si netroufnete, že? Jste na jeho půdě. Dělá to prošíření dobrot lásky a něhy.

Taky nechápu jak je možné posvětit takové transakce. Pekař má péct housky, uždibovat kousky
05. 09. 2013 | 15:45

TomášL napsal(a):

historický srab a ahistorické neštovice

Nu, mě včera pobavilo, že RPG-byty bude podporovat sociální začleňování Rómů a hned v jiných mediích budou honíci stávkovat, neboť NWR bude snižovat mzdy.

http://www.penize.cz/zpravy-z-trhu/259967-hornici-okd-chystaji-stavku

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=789356

Nu, Bakala... Ani se nedivím, že jej Zaorálek nazval -tuším- gangsterem.

PS: Ukrade byty a potom si udělá ze sociálně slabých lidi dojnou krávu.
05. 09. 2013 | 15:56

autorovi napsal(a):

Ivo, Vy nechápete?
Já se STÁLE snažím opakovat, že JEDNA TOTALITA NAHRADILA DRUHOU.
Kde byla (povinnost) ideologie, je dnes (povinnost) peněz.
Dřív jsme na noviny nadávali - že je tam cenzura
dnes je tam jednostranná vůle vlastníka.
Kde jste viděl demokracii?
05. 09. 2013 | 16:02

Skogen napsal(a):

Panebože, vy očekáváte od vydavatelství MAFRA, zejména reprezentované deníkem MF Dnes, nějaké zhoršení?

MF Dnes byl křiklavou stokou sice možná liberálnosti, ale zejména neobjektivity ještě daleko před Babišem, jakože „tohoto pána v politice viděti, velké potíže vbrzku možno očekávati“, protože souhlasím, že oligarcha do veřejné správy moderní země západního střihu nepatří, ať slibuje, co chce.

Dokonce se dostala tak daleko, že její řádné výtisky, nevím, na čí náklady, se v době (protiparoubkovské masáže) rozdávaly zdarma, což by seriózní deník neměl mít zapotřebí. Zatímco Právo nebylo k sehnání.
05. 09. 2013 | 16:16

šašek z Jihlavy napsal(a):

PŘ pod pseudonymem napsal:
"Taky nechápu jak je možné posvětit takové transakce. Pekař má péct housky, uždibovat kousky"
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ale vždyť to štymuje - ...uždibuje kousky, pekařka(bakalo baby) mu pomáhá, a tak si uždíbnou oba dva.
05. 09. 2013 | 16:21

Sláma napsal(a):

Jednotlivé součástky koncernu MAFRA spolu soutěžily o to, který je víc bulvární a která je větší škvár. O liberálnosti či dokonce o nějaké novinářské etice autoři tohoto koncernu neměli ani ponětí. Taky proč by, že? Když to jsou vesměs produkty "rudých" fakult. Zřejmě právě proto vypadají jejich články jako opsané z Rudého práva - akorát s opačným znaménkem.
05. 09. 2013 | 16:32

Da.Rock napsal(a):

"Zcela určitě nelze tyto tiskoviny považovat za listy liberální. Nelze od nich čekat podporu demokracii ve chvíli krize." Píšete o denících Právo a Haló noviny.
Nebudu se bavit o HN, ale kde jste vzal, človíčku, tu drzost tvrdit, že Právo je nedemokratickým listem????
Víte, že v řadách jeho přispěvatelů je několik bývalých disidentů? Kolik je jich v MAFŘE?
05. 09. 2013 | 16:34

Platan napsal(a):

TomášL napsal(a):

Nu, Bakala... Ani se nedivím, že jej Zaorálek nazval -tuším- gangsterem.

Nenazval ho GANGSTEREM ale G.UN.REM (Captcha je bdělá, ale dá se očůrat...:-)

"... Soudce pražského městského soudu Tomáš Novosad však při odůvodnění prvoinstančního rozhodnutí uvedl, že Zaorálkova slova měla pravdivý základ a "znaky kritiky oprávněné"." novinky.cz
05. 09. 2013 | 16:36

Twist napsal(a):

Pane autore, Vy si snad z lidí děláte blázny. MfD nezávislá? Na kom nezávislá? Na občanech této země? Prohnaný služebník pravice, to ano.
05. 09. 2013 | 17:10

zasMeňo napsal(a):

média?
05. 09. 2013 | 17:48

SergioL. napsal(a):

..já si myslím, že se blížíme k bodu stejné váhy, jako když v první polovině devadesátek proběhla privatizace...struktury se otřásají v základech...něco jako když se koukáte do kaleidoskopu...Nereformovatelná pravice začíná být nahrazována nereformovanou levicí a finanční skupiny připravují nové strategie a připravují se na nová odbytiště...
Ale jak se k tomu může postavit našinec...?
05. 09. 2013 | 17:53

smutný napsal(a):

...jaká máme média taký máme stát a politiky co jej (ne)řídí
05. 09. 2013 | 18:00

krajan napsal(a):

Pane autore,
v této zemi existuje nějaký nestranický, neřku-li ideově neutrální, celostátní tisk?
Prosím jmenujte a můžete i trochu přehánět. (Prosím, o televizi raději nepište vůbec).
05. 09. 2013 | 18:14

zasMeňo napsal(a):

U nás zatím ještě nikdy nebyl nezávislý tisk. Za KSČ byl "stranický" a za ODS rovněž, o stoosmdesát stupňů. To je ta naše "svoboda" !
V zahraničí, kterým se tolik ohánějí pravicoví propagandisté již 20 let, existuje tisk levicový a tisk pravicový. Sám jsem při návštěvě Anglie zaznamenal poznámku domorodce, že "tyto noviny lžou - a tamty však píšou pravdu". Každý si mohl za svoje peníze koupit svoje noviny.
U nás jsou však lidi systematicky otravování...no radši utnu. Každý to vidí sám.
05. 09. 2013 | 18:15

Jihočech napsal(a):

Da Rock: Do MF Dnes velmi pilně přispívá svým Trilobitem pan Kohout, v 50tých letech jurodivý svazák a bolševický sekyrář, který prohlédl a po 1968 najel na demokratické smýšlení. Disident... Na jedné stránce společně s pány Komárkem a Steigerwaldem to působí skutečně půvabně:-))
05. 09. 2013 | 18:21

Pavel napsal(a):

Po 40 letech totality komunistů
tu máme přes 23 let pravicovou totalitu peněz, trhu bez přívlastků, Bakalů, Babišů, zlodějů, Cermanů a jiných "liberálů" ...
05. 09. 2013 | 18:26

Ani nevím proč napsal(a):

Začínám být alergický na slůvko liberální. Liberální Institut, liberální média, liberální ekonomika a všechno je liberálně v ....
05. 09. 2013 | 18:29

zasMeňo napsal(a):

Prosím, zkuste vysvětlit nechápajícímu,
PROČ má Mladá Fronta takový úspěch v Praze ??? Když vidím lidi, každý to čte. Nanejvýš Lidové noviny. Jinak je to všechno totálně MFD. Cožpak jsou tu lidé jiní ?? Taky jezdí denně do práce, taky jsou denně šizeni......
Zdraví a těší se na diskusi
zasMeňo.
05. 09. 2013 | 18:48

aga napsal(a):

Tak on vám státní úřad pro ochranu hospodářské soutěže neochránil liberální zájmy? Unglaublich.
05. 09. 2013 | 18:51

zasMeňo napsal(a):

Souhlasím s většinou diskutujících shora.
Voláme všichni myslím po nezávislém, nebo alespoň alternativním tisku (na rozdíl od pravicového).
Dlouhou tradici tu mělo SVOBODNÉ SLOVO, za první republiky se jmenovalo ČESKÉ SLOVO. S výjimkou hitlerovské okupace tu bylo snad 80 let. Jako kluk jsem ho vídával na stole stařičkého dědy, čítával ho i můj táta. Řekl bych, že to byly noviny střední třídy (učitelé...), za KSČ lehce středopravé (oproti Rudému právu se dal poznat odstín...).
PROČ muselo Svobodné slovo v 90. letech zmizet ?? Tenkrát se udávaly ekonomické důvody, ale to byl jistě jen zástupný důvod.
Podobně zmizely noviny PRÁCE - ale to už byl víceméně levicový tisk, odborářsky laděný. Nakonec skončil s kladenským Stehlíkem, ředitelem SONP...
05. 09. 2013 | 19:00

karl von bahnhof napsal(a):

Noviny MF Dnes se již nedaly číst několik let.Dalo by se to nazvat, jako "bezpohlavní", tj. po přečtení nebylo jasné o čem to vlastně bylo.Nelze sloužit dvěma pánům, výdělku pro německé majitele a logice věci.
05. 09. 2013 | 19:06

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

karl von bahnhof

"bezpohlavní"?

člověče, nebuďte směšný. žádná pohlavnost, ale zběsilá, modrosvazácká vzteklina, zejména v podání Komárka a Steigerwalda. něco naprosto nepříčetného, a pro mne do té doby stěží uvěřitelného. asi proto, že Rudé právo jsem nikdy nečet.
05. 09. 2013 | 19:20

Fialenka napsal(a):

Andrej Babiš na billboardu říká "Umíme dát lidem práci" a v novinové inzerci zase, že zaměstnává asi 20 000 lidí.
To ti lidé předtím než to všechno skoupil Babiš nepracovali?
05. 09. 2013 | 19:38

Fialenka napsal(a):

Tedy .. to ta pracovní místa předtím neexistovala?
05. 09. 2013 | 19:39

jája napsal(a):

vážený autore, srovnávat MFD a Právo opravdu, ale opravdu nelze. Jedno periodikum je nestranické, druhé silně pravicové, Štajgrwald s obtížným hmyzem mají k objektivitě opravdu hoooodně daleko. Ten prvě jmenovaný se tím ani netají.
05. 09. 2013 | 19:54

Filuta napsal(a):

Už móóc dlouho jsem nečetl tak vtipný článek.

Tak ona MF a LN byla někdy nezávislá média?
Asi jako Bakalův Respekt a HN.
05. 09. 2013 | 20:04

Filuta napsal(a):

Ještě bych podotknul, že soudruzi politici můžou klidně spát, protože volič, který nemá místo mozku z piva kostku, médiím stejně chronicky nedůvěřuje.

Ale je zajímavé vidět, jak mají pseudopravičáci "plná kaťata" (dovolil jsem si vypůjčit oblíbený výraz šlechtice s čírem) hentoho Babiše.
Volby budou povedená taškařice.
05. 09. 2013 | 20:10

Sláma napsal(a):

Samozřejmě, autor je podle svého profilu pravdoláskomilec a příznivec Kchárla, tudíž když říká liberální, tak rozhodně nemyslí liberální, nýbrž poněkud nahnědlé, případně nafialovělé.
Liberální znamená u Cernana podivná směsice, která vyplývala z židovsko-německo-amerického charakteru dosavadních majitelů koncernu MAFRA, tedy obhajoba zájmů státu Izraele, Spojených států a Německa, přesně v tomto pořadí.
05. 09. 2013 | 20:24

Gerd napsal(a):

Neznám čtenáře MF Dnes. Naposledy jsem viděl jednoho chlapíka chvíli MF Dnes číst, když mu ji vnutili v autobusu Student Agency. Měl na výběr tohle nebo Lidové noviny. Pokud jsme si všiml, četl sportovní přílohu.
Netuším, kde MF Dnes sebrala informaci o počtu svých čtenářů. Zřejmě podle počtu výtisků dodaných do různých firem, aby ji tam rozdali zdarma. To neznamená, že ji někdo opravdu čte, lidé ji potřebují jako balicí papír a na zatopení do kamen.
Většina lidí dnes čte internet a novináře selektivně ignoruje.
05. 09. 2013 | 20:53

Arnie napsal(a):

Gerd
Vy máte snad statistické údaje o tom, kolik lidí čte noviny a ještě k tomu MfDnes?
Mluvte vážený za sebe a ne za občanstvo - noviny nečtu, čtu internet, a pod. blablabla .
Pak ovšem těžko můžete něco tvrdit o tom, zda je MfDnes objektivní/neobjektivní/špatná/dobrá.
Jsou lidé, kteří noviny čtou, je jich hodně a to i, světe div se, MF Dnes - a nepokládají to za nic špatného a dokonce to pokládají za celkem objektivní zdroj informací.
05. 09. 2013 | 22:35

marxík napsal(a):

Dnešní noviny plní funkci kazatele v dřevních dobách. To, že ovečky přestávají chodit i do novodobého kostela, ještě neznamená, že novinová kázání nemají stále velký vliv na prostý lid.
Bude to ostatně patrno z volebního výsledku jistého Babiše.
05. 09. 2013 | 23:20

bbcc napsal(a):

K "českému" "liberálnímu tisku" i k Andrejovi se hodí české přísloví "jeden za 18, druhý bez dvou za 20".
05. 09. 2013 | 23:28

veverka napsal(a):

No a uhlokmotr Bakala zase vlastní Aktuálně.cz,Horpodářské noviny a Respekt.

Tak tu budeme mít mediální souboj kmotrů.

Beztak lidé už médiím nevěří ani nadpis.

Jó ale Bakala je kámoš knížete,takže o něm Cerman samozřejmě mlčí.

Jak trapné.
06. 09. 2013 | 01:41

Kača napsal(a):

Borgis Haló noviny nevydává, ty vydává Futura. A oba deníky nezaložil Hoření. Pan autor v tom má pěkný guláš.
06. 09. 2013 | 02:49

Vlad Naiva napsal(a):

To Kača: Dík za připomenutí, nemusím to psát já. Jen upřesním:
Pan autor v tom nemá guláš, Ivo Cerman se z informací snaží udělat dezinformační guláš. A já s potěšením na komentářích sleduji, že až na výjimku mu to nikdo nezbaštil.
A to již od prvního příspěvku... Nejen strýc virus anebo Filuta, ti jsou v obraze dávno. Ale de facto všichni diskutující. Fakt mě to potěšilo :-)
Takový 'klepec' je potřebný každému manipulátorovi.
06. 09. 2013 | 04:56

Maximus napsal(a):

Jedno info:
Žalovat se nemá, ale hlásit se to musí!

Možná to nevíte, ale třeba na VŠ kolejích se pro studenty "zdarma" dodávají kvanta Mf dnes a podobného "správně orientiovaného" tisku a samozřejmě je to hrazeno z peněz vysokých škol. Např. v Praze je to na JM zcela běžná věc. A takhle se jim skrytě pomáhá na úkor jiných. Navíc je to tak trochu vymývání mozků studentů modrým tiskem. Hloupým studentům vlastně nedochází, že i oni tuto obskurnost spolufinancůjí v pěkných nájmech za králíkárny, kde je 4-6 lidi na jednu sprchu a WC. Kdopak nám to tady nařídil a takto realizuje? Je to v pořádku?
06. 09. 2013 | 07:26

Maximus napsal(a):

veverka

Ještě jste zapomněl na ekonoma a ještě by se něco našlo....
06. 09. 2013 | 07:28

Filuta napsal(a):

Zajímalo by mě, proč je pro "pravici" Bakala "kvalitnějším" miliardářem nežli Babiš?
Oba jsou na B a oba jsou to stejně "nezištní a čestní" lidé.
Není to třeba tím, že Bakala sype do krmelce jediným opravdovým "pravičákům" v celé Střední Evropě?

Těším se na ten průvan, pokud jim ještě rozhodí sandál Okamura, toho se taky snažili úporně eliminovat.
Budeme mít holt z parlamentu pořádný "cirgus".
06. 09. 2013 | 08:37

JardaV napsal(a):

Když média propagují otevřeně fašismus,jako se to stalo v případě štvanice na tu
ženskou v Českých Budějovicích,nebo pořádají znevažující akce proni našemu národu,jako se to stalo v případě Dobronína,kde SSák povraždil spoluněmce při odsunu a ujal se jejich zlata a majetku,a v případech dalších,to v médiích vládla "demokracie" podle Vašeho gusta.Čeho se bojíte teď??Že Babiš nebude fašistické a protinárodní akce podporovat se stejnou intenzitou,jako vaše "demokratická"média???
Nebo Vám vadí konkurence ??Jak je třeba možné,že si ČT 1 vybírá,kterého z politiků
zviditelní a kterého ne? Jak je možné,že přesto,že od národa vybírá poplatek 180 Kč měsíčně,si dovolí propagovat projevy fašismu v souhlasném tónu???Za naše prachy !!!!Není to důvod přestat tyto poplatky platit??Nebo se všichni máme podílet na propagaci fašismu???To asi nebude v souladu se zákony a Ústavou především.
Problémem asi není skutečnost,že nějaká média vlastní Babiš,vždyť i jiná média vlastní Rumun Adrian Sarbu,a nikdo ho na internetu nešpiní,ale prostě sloužíte někomu,kdo se cítí skutečností,že vznikla možná ideová konkurence,trestně právně ohrožen.Třeba ti,kteří nabyli svoje majetky rozhodně nezviditelnitelnými postupy,
což se Babiše netýká.
06. 09. 2013 | 09:16

kdy bude dávat Babiš zadara rohlíci? napsal(a):

Když koupí magnát medium, ihned se ozve radaktorskej s výživným sdělením, že, on žádné noty nedostal, blablabla, že má svobodu blablabla, že se nic nemění.

ale mění!
Už jen pocit kdo je majitel a můj živitel způsobí, že se nahrbím.Až tady dostane uhelný magnát pořádně za uši nebo rohlíkář v LN.....dejte vědět. Dostanete bonbon.
Majitel je tabu, nebyly by chechtáci.
Pokud to ovšem nebude předem domluvená hra na kritiku.

Je to stejné jako Vovka a pořad Dolejte řediteli, v tomto případě Dolejte majiteli.
Píše my pan Vocásek od Nymburka, jak to dobře vedu..... děkuji, pane Vonásku....

Soukup s Johnem ovládli Týden a za týden byl Fendrych tady. Tak to chodí, ví že by za měsíc stejně letěl a tady je mezi svými Bakalíky

Pokud jde o rozdávání zadara není MfD sama.
Na Hradě dávají zadara Respekt-přirozeně čísla, kde je dehonestován Bimbo-před každým koncertem.
Payne to potvrdí, seděl na koncertě klasiky přede mnou.
Havelka by si vzal Respekty čtyři, leželo to tam jako reklama na slevu v Penny, nikdo do toho nekop.
06. 09. 2013 | 09:34

dyť je to fuck napsal(a):

Vocásek nebo Vonásek, my nebo mi

Jakmile tady někdo napíše že on levoun nebo pravoun, že ona levice nebo pravice je taková či maková, roluju myší a pookřeju.
Na světě jsou ještě větší než já.
06. 09. 2013 | 09:39

neo napsal(a):

Maximus:

není žádný modrý či správně orientovaný tisk
Studenti nejsou hloupí, to by nestudovali.
06. 09. 2013 | 09:43

Nazdárek Pepčo napsal(a):

Neouš
Každý ,kdo má oči, viděl, jak se naši "inteligentní" studentíci dali opít rohlíkem. Ale nebyl od Babiše, nýbrž od šlechtice, který vystupuje jednou jako "levičák" ,podruhé jako jediný zaručený "pravičák" a do třetice jako "konzeravativec".
Pro každého něco - takový univerzální kandidát.
06. 09. 2013 | 10:01

kača napsal(a):

Nazdárek Pepčo,
porád lepčí opitý rohlíkem, jak zdrogovaný nenávistí.
06. 09. 2013 | 10:24

siven napsal(a):

Bůůůů, Ivo Cermanovi už nebude Oligarcha Babiš publikovat a platit jeho eventuelní plky v LžiDnesu. Fňuk.

Nejdříve nám pan hysterik blábolí cosi o tom, jak byl tento plátek liberální, aby následně žehral, že "K mé nelibosti dostávali v MFDnes často prostor i mluvčí extrémní levice a současného antisemitismu."

To snad ani není pravda.

Btw, o které „mluvčí“ šlo, by mě opravdu, ale opravdu velice zajímalo.

Co si pamatuji, pokud pomineme rubriku „názorů“ z fóra čtenářů (s poměrem 1/5) tak nejlevicovějším příspěvkem mohl být článek pana Peheho před několika lety, a co se týče antisemitismu, možná za něj považujete článek vídeňského ortodoxního rabína Moishe Arye Friedmana, kde se zastával Palestinců, a to také před více než půl desetiletím??

V posledních letech je MF Dnes z 98% stoka lží, nesmyslů, unilaterálních pseudo-neoliberálních žvástů, vládní plátek (pokud je u moci ODS) s předvolební reklamou a PR, kdy se bezostyšně radí čtenářům, koho mají volit, obhajování kreatur typu Pinochet a militarismu (koksující Marjanovič, který si pravidelně sám vyvrací vlastní plky; aka „nevíme, kdo zbraně použil, asi zemřou nevinní a k ničemu to ve výsledku nepovede, ale stejně bude fajn, když tam hodíme bombu“).

Jediné, co má v této změti papíru nějakou užitkovost, krom záskoku za chybějící toaletní papír na WC, jsou přílohy o turistice, sportu a o vaření.
06. 09. 2013 | 10:30

siven napsal(a):

bbcc, 05. 09. 2013 | 23:28 - Amen!
06. 09. 2013 | 10:33

neo napsal(a):

Nazdárek Pepčo:

s multinickem se nebavim
06. 09. 2013 | 11:02

neo napsal(a):

siven:

to je velmi zajímavé tvrzení o těch 98 procentech.
z toho plyne, že pouze 2% těch novin jsou tvořena zprávami, které jsou přejaté ze stejných zdrojů, z jakých je přejímají jiné noviny.

Když je tam tedy napsáno, že včera sparta vyhrála nad slovanem, tak je to podle vás v těch 2% a nebo je to provládní stoka lží a nesmyslů?
06. 09. 2013 | 11:14

siven napsal(a):

neo - Chytrému napověz...

Miláčku můj, ostatní to určo pochopili, tak žádné starosti. Vaše maličkost může v klidu bádat a zkusit udělat si přesnější statistiku obsahu MFD, či dále špidlinsky intepretovat nadsázku (hyperbolu) v diskusi na blogu.

Btw, zrovna o tom sportu jakožto o protiváze se zmiňuji, ale z toho si nic nedělej.

Co práce? Dnes pohoda?
06. 09. 2013 | 11:27

zasMeňo napsal(a):

NEO 9.43h
Dobré poledne.
Riskuji, že se se mnou modro-diskutující bavit nebude, nicméně nejen studenti jsou ovlivňováni ve svém veřejném mínění a světonázorové orientaci, a není to jenom typické u MFD, ale u všech, kam se podíváte. Studenti by si to měli umět spočítat, v tom jednoznačně souhlasím, znám to prostředí od sebe a zejména od syna. Na rozdíl od Franty z Horní Dolní v hospodě U Grobiána po třetím půllitru - ten začne nadávat na ty, kterým nadává tisk, televize aj. média. Proto se zabývám otázkou, zda toto ovlivňování je na místě, pokud ano zda v této míře, či menší, či jiné. A přicházím opět k nutnosti ve svobodném demokratickém státě (kterým jistě jsme, viď-te NEO ?) mít svobodný tisk. Příklady vždy hledáme na Západě (jako kdysi zas na Východě, jako kdybychom neměli své proboha...), tak tedy ten příklad z Anglie 1992, kdy si za SVÉ peníze tam člověk-domorodec koupil SVÉ noviny - a basta ! U nás to asi nejde, co ?
Zdraví zasMeňo.
06. 09. 2013 | 11:39

neo napsal(a):

siven:

laskavě mne neoslovujte takto nepřístojně.

na vaši nadsázku nejsem zvědav. Napsal jste lživé tvrzení a to z úmyslem poškodit noviny, které nemáte rád. Já je nečtu, před několika lety se mi dostaly do ruky ve vlaku a když jsem je prolistoval, obsahovaly z většiny normální běžné zprávy, jako jiné noviny. Subjektivní byly prakticky jen některé komentáře a blogy jistých novinářů a to nejen z jedné strany politického spektra.
co se týče sportu a jiných zmiňovaných, tak tvoří rozhodně společně se zprávami více než 2%.

Jelikož mne práce baví, je to vždycky pohoda, pátky jsou svým způsobem specifické, už aby bylo pondělí :)
06. 09. 2013 | 11:41

neo napsal(a):

zasMeňo:

Dobré poledne.

Neznám žádného modro -diskutujícího, koho tím myslíte? A jaká kritéria takový modro-diskutujíc musí splňovat?

Pokud máte na mysli mne, tak mě to velmi zajímá, protože pokud vím, tak modrá je spojována s politickou stranou ODS a s tou já nemám nic společného. Nejsem ani její člen, ani volič.

dále jen potvrzujete, že studenti hloupí nejsou.

svobodný tisk samozřejmě máme.
06. 09. 2013 | 11:46

Iva napsal(a):

Nemám ani v nejmenším pocit, že jsme tu měli v posledních letech nezávislý a nestranný tisk. MF dnes v posledních letech připomínala bulvár. Kvalitních článků podložených pečlivým získávání důkazů je pomálu. Až se z novin dozvím, kam tečou peníze ze státního rozpočtu, kdo vydělává na solárním bussinesu, komu patří firmy, které dostávají státní zakázky, proč a kdo podal trestní oznámení na stávájící vedení Pražské radnice za open kartu právě před volbami, jak politické strany bez rozdílu plní naslibované volební programy, pak uvěřím, že je tu nezávislý tisk. Teď máme alespoň jasno v tom, komu ty noviny patří a podle toho mohu posuzovat, co si z toho vybrat.
06. 09. 2013 | 11:49

Filuta napsal(a):

Kača
Já bych řekl, že "zdrogovaní nenávistí" byli právě čírovci s jejich výroky o "hndědorudých prasatech" a pokusy o ostrakizaci některých herců, účastnících se voleb protikandidáta.
Hlava mi nebere, proč čírovci milují Bakalu a nenávidí Babiše.
Oba přece představují úspěšný model kapitalisty počesku.
Bakala zbohatl díky privatizaci a kšeftům s bývalými bolševiky, Babiš byl rovnou u komoušů , stihl být i agentem STB a k zbohatnutí mu pomohl politik z opačné strany pol.spektra.
Čím se liší zloděj od chmatáka?
06. 09. 2013 | 12:34

Trtkos napsal(a):

MEDIA DELAJI VEREJNE MINENI, MEDIA DELAJI VYSLEDKY VOLEB, MEDIA U NAS A V CELEM ZAP SVETE INSTALUJI VLADY.
A MEDIA NEJSOU PREDEVSIM NASE!

(cesti "majitele" jsou jenom figurky)
06. 09. 2013 | 12:44

siven napsal(a):

neo - Inu miláčku, to bylo ještě před lety. Viz příspěvek č. 1.

Dnes už těžko najít ve Lžidnesu článek, ve kterém se nevyskytuje snůška nesmyslů, obzvlášť, jedná-li se o třaskavá témata (politika, mezinárodní vztahy, apod.). Těžko vysvětlovat, že je úplně putna, jestli jsou nepravdy, zaujaté příspěvky a lži obsaženy v 40, 60, 80, nebo 98%, protože i 10% už je pro seriózní tisk v západních demokraciích solidní průšvih.

Ale což, nač dále vysvětlovati. Kde není, ani smrt, nebere, herr milatschek.

Poškozovat MFD?? Tak to je fór desetiletí. Tyto noviny se již několik let poškozují zcela samy. Nikoho dalšího k tomu nepotřebují.

Že se v práci daří, je fajn. Já mám ještě něco na práci, než mi začne víkend, a tak dost bylo plkání. Prý se to má od úterka zase zvrtnout, tak je na místě toho využít! Možná poslední letní víkend.
06. 09. 2013 | 14:01

neo napsal(a):

siven:

znovu tentokrát důrazněji vás žádám, abyste mne neoslovoval nepřístojně.

vy jste tvrdil 98%, já ne. Teď už to měníte na deset? No vida, to už vypadá mnohem reálněji.
06. 09. 2013 | 14:04

siven napsal(a):

Was ist das wort, milatschek?

Máš recht, celé se to točí kolem 98%, v tom je jádro pudla. Jsem rád, že jsi to pochopil.

Beati paupers spiritu...

Konec plků, jde se makat, když to máme tak rádi!
06. 09. 2013 | 14:25

neo napsal(a):

siven:

samozřejmě. Napsal jste lež, já vás na to upozornil.
06. 09. 2013 | 14:31

siven napsal(a):

Autismus je těžká věc.
06. 09. 2013 | 15:58

neo napsal(a):

siven:

jste autista? Tak to se omlouvám.
07. 09. 2013 | 08:01

Fučík napsal(a):

V Itálii mají Berlusconiho, my budeme mít "svého Babiše".
17. 11. 2013 | 10:29

Michal napsal(a):

V nulté fázi televize změnila lidem mozky z myšlení na dojímání se. Kdo do bedny roky civěl, je ztracen, mozek má na úrovni jalovice. V první fázi se media podřídila marketingu zejména product placement - to nebyla jen vstřícnost k inserentům, to jsou zkorumpovaní jedinci, trojští koně miliardářema dávno vsazeni. Ruská agentura v tom má praxi, jak udělat potěmkinovu vesnici i v česku, zemany, babiše uplatnit...Druhý krok zmanipulování internetových a dalších "diskusí". Placení účastníci posunou věci kam jim třeba, vyřadí každého, kdo by jim to drolil. Nejen vám bloknou příspěvkyx, ale i přístup na web docela!! Tak se tvoří veřejné mínění a v agrofesrt věří i bezvěrci. Ale to jalovicím přiměřené.
31. 12. 2013 | 00:03

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 12:52

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy