Jozef Gabčík – veliteľ, hrdina.

21. 06. 2012 | 13:23
Přečteno 5647 krát
V pondelok 18. júna uplynulo 70 rokov od posledného boja parašutistov, ktorí v Prahe zabili Heydricha a ďalších, ktorí v obsadených Čechách plnili úlohy. Česká vláda pripravila dôstojnú spomienku na posledný boj parašutistov. Ku pravoslávnemu kostolu na Ressslovej ulici v Prahe položili veniec prezident Českej republiky Václav Klaus, predseda vlády Petr Nečas, predsedníčka českého parlamentu Miroslava Němcová a ďalší. Slovenskú vládu zastupoval iba vojenský pridelenec pri slovenskom veľvyslanectve v Prahe. Spontánne sa na spomienke zúčastnil veliteľ pluku špeciálneho určenia slovenskej armády plk. Ľubomír Šebo, Spolok bývalých výsadkárov a ďalšie nevládne organizácie.
Veliteľom komanda, ktoré zabilo Heydricha, bol Slovák Jozef Gabčík. On velil aj poslednému boju výsadkárov v pravoslávnom kostole. Pre slovenského ministra obrany to nebol dostatočný dôvod, aby sa slovenská armáda či vláda dôstojným spôsobom zúčastnila na spomienke. Rovnako ako doteraz si slovenská armáda ani nespomenula prihlásiť sa k poľnému maršalovi Andreasovi Hadíkovi pochovanému vo Futogu v srbskej Vojvodine. Slovenskí ministri obrany si možno myslia, že slovenskí vojaci oprú svoje sebavedomie práve o nich, o ministrov, nie o skutočných slovenských hrdinov z minulosti.
Pri tejto príležitosti je vhodné napísať niekoľko slov o Jozefovi Gabčíkovi. Pri popise atentátu na Heydricha sa zvykne iba zdôrazniť, že Gabčíkov samopal sa zasekol a Heydricha zabil až Kubišov granát. Áno, tak to bolo. Treba však povedať aj druhú stránku veci. Za veliteľa skupiny odporúčali Angličania práve Jozefa Gabčíka vzhľadom na výsledky, ktoré dosahoval počas výcviku v Anglicku. Ešte predtým Jozef Gabčík dobrovoľne odišiel zo Slovenska, zapojil sa do československej armády, prešiel bojiskami vo Francúzsku a v Anglicku sa prihlásil do skupiny, ktorá mala vysielať bojovníkov na územie nepriateľa. Po vysadení v Čechách si ako veliteľ počínal dobre. Lietadlo ich vysadilo na iné miesto, než bolo dohovorené, ale Gabčík prijímal správne rozhodnutia a po kontakte s českými obyvateľmi sa spolu s Kubišom dostali do Prahy pod ochranu českých vlastencov. Keď práve ochrancovia Gabčíka a Kubiša nástojili, aby sa atentát na Heydricha nevykonal, pretože bude mať tragické dôsledky, Gabčík ako veliteľ rozhodol, že má rozkaz a rozkaz splní, ak nebude odvolaný. Nevykonával nič smerom do Londýna, aby rozkaz bol odvolaný. Výber miesta na atentát aj prevedenie atentátu boli dokonalé, až na zlyhanie britského samopalu. Heydricha atentátnici zabili. Jan Kubiš si aj v tej vypätej situácii zachoval rozvahu a správne hodil granát na Heydrichovo auto. Ukrývajúcim sa parašutistom v krypte kostola na Resslovej ulici v Prahe velil Jozef Gabčík. Vojaci bojovali statočne a poslednú guľku si nechali pre seba. Nemci nedostali ani jedného živého. Jozef Gabčík bol správny veliteľ pre tak ťažkú úlohu.
V nemeckej literatúre sa možno dočítať, že v najvyššom nacistickom vedení Heydrich mal povesť človeka, ktorý by raz mohol nastúpiť na miesto Hitlera. Takú povesť si ešte upevnil svojimi zločinmi v Prahe. Preto pri tomto výročí chcem napísať :
som rád, že Heydricha zabili.
Som rád, že ho zabili práve v Prahe.
Som rád, že ho zabili československí vojaci.
Som rád, že veliteľom skupiny, ktorá zabila Heydricha, bol Slovák Jozef Gabčík.
Som hrdý, že vojaci bojovali svoj posledný boj tak, aby ich nepriateľ nedostal živých. Jozef Gabčík, Ján Kubiš a ďalší bojovníci z chrámu na Resslovej ulici v Prahe zostanú našimi národnými hrdinami.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Buďme rádi, že to nebyl Maďar.
21. 06. 2012 | 13:42

silver a napsal(a):

Jsem hrdý, že se Jozef Gabčík postavi proti Slovenskému štátu, který Ján Čarnogurský chtěl obnovit.
Vyšlo to maličko jinak.
21. 06. 2012 | 13:49

krokus napsal(a):

Autor:
Připojuji se k Vašemu:

"Som rád, že ho (Heydricha) zabili práve v Prahe.
Som rád, že ho zabili československí vojaci.
Som hrdý, že vojaci bojovali svoj posledný boj tak, aby ich nepriateľ nedostal živých. Jozef Gabčík, Ján Kubiš a ďalší bojovníci z chrámu na Resslovej ulici v Prahe zostanú našimi národnými hrdinami."

Jen mám problém s Vaším "Som rád, že veliteľom skupiny, ktorá zabila Heydricha, bol Slovák Jozef Gabčík.". Kdyby to byl Čech, nebyl byste rád?
21. 06. 2012 | 13:55

Jos napsal(a):

No pěkné.Jen drobný dotaz: komu velel v kryptě Adolf Opálka?
21. 06. 2012 | 13:59

resl napsal(a):

ano, národovče, bol to ON Slovak.
21. 06. 2012 | 14:00

dedek napsal(a):

Vážený pane Čarnogurský, myslíte, že by obráceně byl Josef Gabčík a ti ostatní hrdi na Vás? Myslíte, že by byli hrdí na rozdělení státu, za který položili dobrovolně svoje životy?
21. 06. 2012 | 14:06

Realista napsal(a):

Pane Čarnogurský, díky za komentář. Ano, Gabčík (a ostatní parašutistké) byl opravdu hrdina.
Je smutné, že Klaus a spol. úspěšně snaží re-klerikalizovat Českou republiku a vrhnout ji zpět do středověku. Tu katolickou církev, která byla jednou z ústředních opor klerofašistických režimů na Slovensku reprezentovaných páterem Tisem, v Chorvatsku ustašovci a ve Španělsku Francem. Nevím, jestli si to všichni plně uvědomují, jako obrovskou moc nabude katolická církev a jak moc to v dlouhodobém horizontu ovlivní směrování společnosti a politiky země.
Raději na to myslím co nejméně, protože se mi vždy dělá zle.
21. 06. 2012 | 14:23

prorok napsal(a):

Zbabelci a vlastizradcovia vzdy najviac placu u hrobov hrdinov.
21. 06. 2012 | 14:28

Kibo napsal(a):

Z článku na mě zavanul přes 20 roků starý duch z pomlčkových sporů a tahanic o kompetence ve Federálu, jak se tomu tenkrát říkalo. Slovakia first. Proč ne, ale jenom na Slovensku. V dnešní době je nutné být realistou. Proto je namístě otázka co vlastně dobrého přinesli Slováci našemu společnému státu obecně a České republice zvlášť? Napadá mě jenom ten Gabčíkův zaseklý samopal a Dubčekovy vybičované emoce.

P.S. Všechny Slováky jsem měl a mám rád. S vyjímkou Gustáva Husáka a všeho co z něj vzešlo.
21. 06. 2012 | 14:35

Karol Polak napsal(a):

A na jeho pocest bylo zbudovano Gabcikovo.
21. 06. 2012 | 14:43

Dzarda napsal(a):

Nevýslovné díky patří všem skutečným hrdinům, kteří za Nejvyšší hodnoty - Pravdu, Lásku, Mír a Svobodu byli připraveni a ochotni přinést oběť nejvyšší. Díky, Díky, Díky!!!
Důležité je, aby si vděk za svou svobodu uvědomovali všichni. Jestli si lháři a zloději - současní politikové - vylepšují svou image na pietních akcích nebo ne je úplně jedno. Skoro si myslím, že pokud jsou slovenští politikové stejně prohnilí jako ty čeští, hrdinové Gabčík a Kubiš jsou spíše raději, že se v Praze neukázali a z účasti Klause a Nečase velkou radost nemají... Bojovali a zemřeli za skutečné hodnoty, které výše jmenovaní neznají a nectí. Důkazem budiž jejich každodenní činnost a oslava vrahů Mašínů jako hrdinů.
Čest památce skutečným hrdinům.
21. 06. 2012 | 14:54

Milan napsal(a):

Je zvláštní,že v Slovenském štáte,nebyl nikdo z rodiny J.Gabčíka pronásledován.To rodina J.Kubiše byla silně decimována.J.Kubiš podlehl zraněním v sanitce.Je smutné,že k vydání rozkazu k provedení atentátu na R.Heydricha se nedokázal nikdo přiznat ani E.Beneš ani plk Moravec.Některá utajení prý budou odhalena z britské strany až v r.2032.
21. 06. 2012 | 15:02

Xaver napsal(a):

Všechna čest Gabčíkovi.
Ale od někoho z rodiny Čarnogurských to zní falešně.
21. 06. 2012 | 15:10

Michal napsal(a):

Čo to melete? Pointa je niekde úplne inde, ako, že bol zo Slovenska... Tý naši vládny tajtrlíci... Prajem vám veľa šťastia a už rok 1993 predýchajte :D :D :D :D
21. 06. 2012 | 15:37

Glosator napsal(a):

K plánování a vydání rozkazu k provedení atentátu na Heydricha se velitel ČS rozvědky v Londýně, generál František Moravec samozřejmě dávno přiznal a dokonce napsal, že je na úspěch této akce hrdý. Uvádí, že jediný československý politik, který to pod slibem přísné mlčenlivosti od něho věděl a kdo to schválil, byl president Beneš. Dlouho po válce se další český politik přiznal, že mu to Beneš tehdy pod slibem přísné mlčenlivosti řekl, on ale jeho důvěru nezklamal. Kromě Moravce to vědělo jen pár důstojníků a původně o úkolu skupiny Antropoid nevěděli ani další výsadkáři, kteří byli vysazeni spolu s nimi. Nakonec to celé proběhlo o něco jinak, než bylo naplánováno ("žádná akce neproběhne nikdy přesně tak, jak byla naplánována je okřídlená hláška příslušníků speciálních jednotek") Přesné podrobnosti dnes nikdo nezná, Němci vyvraždili všechny, kdo měli s akcí jen vzdáleně něco společného a komunisté po válce nedovolili např. Moravcovi vyslechnout zrádce Čurdu před jeho popravou.
Jinak, Čarnogurský je realista. Dobře ví, že jiná myšlenka, než "čechoslovakismus" by po WW1 k osvobození Slováků nevedla a dost jednoznačně to také říká. A určitě zná také Husákovy plány z r. 1943 na vytvoření Slovenské sovětské svazové republiky. Gabčík byl jedním z těch, kteří těmto plánům zabránili na bojišti, tak jako Beneš a další v diplomacii.
21. 06. 2012 | 15:45

babočka napsal(a):

Atentát na Heydricha byla nezodpovědnost, muselo být jasné, že to odskáčí nevinní. Spíš měl někdo obavy aby si národ na okupaci nezvykl, protože byl v republice klid a pořádek. Ruská okupace se také obešla bez atentátů.
21. 06. 2012 | 15:57

ghándí napsal(a):

není divu, že slovenská vláda se ke gabčíkovi nehlásí. jsou to přeci socialisté, stejně jako hitler.
21. 06. 2012 | 16:07

Michal Macek napsal(a):

pane carnogursky dobre napisane :D
21. 06. 2012 | 16:30

papilio napsal(a):

Všimli jste si,že po dlouhých letech museli i p.Klaus a j.vyposlechnout si slovenskou hymnu v Resslovce?Jinak-seriózní a citlivě napsaný článek,určený ovšem jiným diskutujícím,než jsou někteří zběsilci antislovakisti!Potichu dodávám,že většinou jsou to nadutí Pražáci.
21. 06. 2012 | 18:12

Princ Drson napsal(a):

to babočka
Ohněm se nepřebrodíš a válku vždycky odskáčí nevinní lidé. A to POSLEDNÍ, koho válčící státy zajímá je osud nějakých civilstů, které nepovažují za spojenecké. Pokud bychom byli státy protihitlerovské koalice považováni za německé vazaly, mělo by to VELICE NEPŘÍJEMNÉ důsledky.
Ostatně, mnozí "zodpovědní" se ze svého bludu probrali až v plynové komoře, kdy jim to už ovšem nebylo nic platné.
Jakýsi spolek pablbů tady tvrdí, že se nebojujícím nesmí nic stát. Ve skutečnosti mnohou být, a v praxi třeba také jsou použiti např. k prošlapávání minových polí...
21. 06. 2012 | 18:27

Vlado napsal(a):

Že patašutisti byli vlastenci a provedli hrdiný čin, před kterým se sklání každý hrdý Čech je výrazem úcty i po 70ti létech.
Byla válka a oni byli vojáci. O to víc si zasluhují obdivu řady rodin, které jim poskytli úkryt. Však také díky zrady Čurdy
byly všechny rodiny zastřeleny.
Blog p.Černogurského asi nebude dobře přijat jsem cítěním Čechoslovák a Slováci jsou mými bratry od něj vyznívá blog jako,že snad úlohu Gabčika v onom hrdiném činu uctíváme méně.
Jak již některý nick vyslovil otázku, zda by Gabčík chválil p.Černogurského, za jeho aktivity při likvidaci státu zvaného Československo. On svůj život za něj položil.
21. 06. 2012 | 18:41

Pozorovatel napsal(a):

P.S. V Třeboni na vrátnici Otavanu seděl starý vrátný, pan Čurda, je to asi 5 let, co už šel do penze. Byl to synovec Karla Čurdy. Taky nebylo od věci s ním mluvit, pohled z druhé strany, pohled malého kluka a na řádění gestapa. Správné to samozřejmě nebylo, ale zřejmě strýc Karel ( kurva jedna křivá ) zachránil svým udáním celou Čurdovic famílii.
21. 06. 2012 | 18:47

Pozorovatel napsal(a):

P.P.S.
Opakovaně tvrdím, že článek Čarnogurského není citlivý, ale je to paskvil, někoho , kdo o věci slyšel/viděl z rychlíku.A potřebuje to překroutit, přiživit a popřít minulost svojí, jako syna z ľuďácké, klerofašistické rodiny. A hrát si na demokrata.
21. 06. 2012 | 18:50

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 06. 2012 | 18:59

pavelp napsal(a):

Pro Babocka...nejste nemocen...to myslim vazne!!!Nebo ze bych nepochopil??? Muj nazor je ze tyran musi zemrit za jakychkoliv obeti!!! Mozna by jste Babocko neexistoval!!!!
21. 06. 2012 | 21:36

Abonadero napsal(a):

bola to blbost za ktoru zaplatili zivotmi nevinní ludia,to sazradcovi Benesovi rozhodovalo lahko z Londyna
21. 06. 2012 | 21:46

Joe Ratata napsal(a):

Ano,Gabčík byl Slovák,ale asi se (stejně jako já až do roku 92) v první řadě cítil být Čechoslovákem.V každém případě to ale byl hrdina,protože velmi dobře věděl,že při této akci půjde o krk.
21. 06. 2012 | 22:07

Historik napsal(a):

Jiní Slováci zase statečně bojovali v Rychlé Divizi proti bolševismu a zabíjeli vojáky Rudé Armády, také si zaslouží uznání, ...že.
21. 06. 2012 | 22:07

pavelp napsal(a):

Historik...tak ted sem se opravdu zasmal ze asi smichy neusnu...vy jste mi taky cislo...i kdyz je pravda ze bolsevici si z nacisti nezadali....vas prispevek si budu pamatovat!!!!
21. 06. 2012 | 23:07

dedko Janko napsal(a):

No tak v tejto veci sa mi najviac pozdáva pán exprimátor Janko Slota. Za jeho účinkovania bolo v meste Žiline postavených viacero umeleckých diel a sôch. Mne osobne sú najmilší svätí Cyril a Metod na balustráde pod farským teraz kapitulným svätotrojičným chrámom. Nenápadné umiestnenie, avšak na patričnom mieste na rynečku medzi výsadkárskymi kasárňami, útvar nesie meno Jožka Gabčíka, rodáka z blízkeho Poluvsia, v Rajeckej doline a starodávnym nenápadným kostolíkom sv. Štefana Uhorského krála je vhodne postavená busta Jožka Gabčíka. Škoda len, že povedľa vedie veľmi frekventovaná cesta do Žilinského Závodia. Nie je mi známe, či v deň výročia tam bolo niečo, nechodím teraz často do mesta Žiliny. A pánov Čarnogurských nechajme na pokoji. Neviem koľkí poznáme detailne osudy ľudí tejto rodiny a pravdivo alebo aspoň čo najviac zodpovedajúco skutočnosti
21. 06. 2012 | 23:53

Petr napsal(a):

"Myslíte, že by byli hrdí na rozdělení státu, za který položili dobrovolně svoje životy? "

Myslíte, že by byli hrdí na mektavého zbabělce Beneše, který tak totálně selhal dvakrát za jednu dekádu a umetl komunistům cestu k moci?
22. 06. 2012 | 00:28

Ferda napsal(a):

"Muj nazor je ze tyran musi zemrit za jakychkoliv obeti!!!"

Tak to jste nebezpečný fanatik a společnost by si na Vás měla dávat pozor.
22. 06. 2012 | 02:53

Vítek napsal(a):

Jsem rád, že Heydricha zabil Čech Kubiš. Pámbu nechtěl, aby si Slovák Gabčík pořádně připravil zbraň.
22. 06. 2012 | 06:16

Alena napsal(a):

Nemůžu si pomoci, ale článek je napsán poněkud tendenčně. Nechci rozhodně rozporovat hrdinství českých a slovenského parašutisty, ale považovat Jana Kubiše a Jozefa Gabčíka za "komando" je přeci jen poněkud přehnané. Parašutistům v kostele v Resslově ulici oficiálně velel Adolf Opálka z vojensky jednoduchého důvodu - měl nejvyšší hodnost. Ze čtyř parašutistů, kteří se bránili v kryptě, měl nejvyšší hodnost zase Josef Valčík, ale nemyslím si, že v té chvíli si hráli na to, kdo je "velitel". Jinak ale souhlasím, že si Slováci Jozefa Gabčíka oficiálně připomenout měli, úctu rozhodně zaslouží.
22. 06. 2012 | 09:33

meyla napsal(a):

Velebit parašutisty a chodit Husákovi na pohřeb je chucpe.
22. 06. 2012 | 09:37

Glosator napsal(a):

to Ferda
Musím říci, že pociťuji jisté zadostiučinění, když to s mudrlanty, kteří pro svoje přežití obracejí názory jako ponožky, nakonec stejně špatně dopadne.
I když uznávám, že jsou v historii také případy (není jich moc), kdy bylo vhodnější cizí nadvládu přijmout, aby za změněných okolností bylo možno okupanta vyhnat či dokonce zničit. Leckdy se i krutý dobyvatel spokojil třeba s placením daní.
Ono velice záleží na tom, kdo je nepřítel, CO CHCE a nakolik se vítězství či porážka vlády dotýká lidí dole. U nacismu se to lidí velice týkalo, u komunistů ještě více!
22. 06. 2012 | 09:49

sax napsal(a):

Pane Čarnogurský.
Zapoměl jste na Viliama Gerika. To byl rovněž Slovák.
22. 06. 2012 | 09:58

JAHA napsal(a):

Ad: Alena
"Parašutistům v kostele v Resslově ulici oficiálně velel Adolf Opálka z vojensky jednoduchého důvodu - měl nejvyšší hodnost".

Nuz, viete toho naozaj vela z vojenskeho prestredia☺. Ja som velil pocas ostreho cvicenia prieskumnej jednotke, ktora sa skladala z prieskumnikov bigosov a tankovej posilnenej caty. Ja som bol desiatnik absolvent a v prieskumnom druzstve bigosov bol jeden nadporucik a traja podporucici. Veliaci dostojnik, major, urcil za velitela tejto prieskumnej jednotky mna, tak som velitelom bol aj s podstatne nizsou hodnostou.
22. 06. 2012 | 10:47

Horal napsal(a):

Velitel Antropoidu určitě.
Ale v kostele asi velel hodnostně nejvyšší npor. Valčík. Nebo se mýlím ?
22. 06. 2012 | 11:31

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Horale,

přísně vzato: Valčík byl podporučík a Opálka nadporučík (jenže zahynul už na kůru, takže dole v kryptě nebojoval). Ale ono to ten den, 27. 5. 1942, kdy v kostele sv. Cyrila a Metoděje našli všichni smrt, skutečně bylo asi spíš jedno, jak zde mnozí poznamenávají.

Libor Stejskal
22. 06. 2012 | 12:10

Jos napsal(a):

To JAHA,
ale co si počnete, Adolf Opálka skutečně parašutistům velel. Ať říkáte co říkáte, Alena má pravdu.V té době npr. Opálka měl nejvyšší hodnost a parašutistům velel. Dokonce už před odchodem do krypty.
22. 06. 2012 | 12:21

milomiki napsal(a):

nechcite vediet ake boli rozkazy v tejto vysadkarskej skupine, keby nevysla akcia. potom by ste inak premyslaly. odfajcenie haidricha bol zaujem ceskoslovensky tak sa stalo co sa stat malo. toto sa vzpomina ,lebo to malo katastrofalnu dohru. za ceskoslovensko vsak bojovali slovaci aj 1000 kach prihod ktore nikdy vam nebudu zname. ja sam som z miesta kde bola utajena vzbura proti tisovy a gardistom. jeden bol vydany gestapu a dalsi sedeli do konca 2 svet.vojny v tazkych zalaroch. nie je to tak. my vzpominame na atentat na haidricha a mame v ucte tento cin. nic predsa nemoze zahmliet tento hrdinksy cin. tato operacia nebola ani ceska ani slovenska ,ale ceskoslovenska. dokonca byt musela miesana skupina. preco ? spytajte sa tajnych sluzieb ako sa dvoverovalo ludom v odboji a anglii.
22. 06. 2012 | 12:39

JAHA napsal(a):

Ad: Jos
Jos napsal(a):
To JAHA,
ale co si počnete, Adolf Opálka skutečně parašutistům velel. Ať říkáte co říkáte, Alena má pravdu.V té době npr. Opálka měl nejvyšší hodnost a parašutistům velel. Dokonce už před odchodem do krypty.

Pre Premysla Oraca!!!Kolko je vas este na tomto serveri, co sa vyjadrujete k niecomu inemu, nez napisem? Videli ste, co som citoval od Aleny? Nie? Uvediem este raz:
"Parašutistům v kostele v Resslově ulici oficiálně velel Adolf Opálka z vojensky jednoduchého důvodu - měl nejvyšší hodnost".

Ergo kladivko, Alena si mysli, ze pre velenie je jednoduchy vojensky dovod - najvyssia hodnost. Ja som jej na praktickom priklade uviedol, ze to tak nie je.

A Vy sa prosim vyjadrujete na text JAHA k comu z toho?!!!
22. 06. 2012 | 13:09

pgjed napsal(a):

Ano, je dobré si připomenout, že až na výjimky byli na straně parašutistů i na straně domácího odboje, který je podporoval při přípravě a provedení popravy Heidricha především Slováci a Moravané, věřící křesťané, Orlové, lidovci, Sokolové, Junáci.
22. 06. 2012 | 13:48

Josef K. napsal(a):

Kolik pgjedů (který se zjevně vyhýbá konstatování, že většina čsl. vojáků za 2. sv války byla židovského původu) zde včetně autora pravovoslavněhusákovskotisovského JČ má co společného aspoň "cobysezanehtvešelo" s demokratickými ideály těch vojáků? Nic, dokazují to každou řádkou.
To je tak, když se jistá přízemně stavěná forma domácího zvířectva vydává za arabského plnokrevníka.
22. 06. 2012 | 14:31

Divobyj napsal(a):

Čarnogurský

Víte,co je spravedlnost?Tak třeba to,kdyby hrdina Gabčík vstal z mrtvých a dal vám a vám podobným řádně "po papuli".Důvodů je více....
22. 06. 2012 | 16:13

Libor Zezula napsal(a):

Pane Čarnogurský velmi mile jste mne překvapil. Protože vím z jaké rodiny pocházíte a jaké politické cíle jste vždy prosazoval, jsem v šoku !
Přesto Vám děkuji.
22. 06. 2012 | 19:14

Al Jouda napsal(a):

Teď už jen čekám vědecko-historický článek Dr.Dr.Buqwuoje, v kterém nám vysvětlí,proč Gabčíkovi selhal samopal. Gabčík byl prý totiž dvojitý agent Abwehru :)))))
23. 06. 2012 | 15:43

Vodník Česílko napsal(a):

Je hezké, že je Čarnogurský hrdý na Jozefa Gabčíka. Škoda, že podobně neuvažoval v r. 1990, když pomáhal likvidovat Československou komisi pro stíhání válečných zločinců. Tehdy byl asi hrdý spíš na svého otce, protože být hrdý na Gabčíka a Čarnogurského seniora současně dost dobře nejde...
23. 06. 2012 | 16:40

Persching2 napsal(a):

Komentář č. 1 je jeden z nejtrapnějších tady. Musí se autor příspěvku vyjadřovat ke všemu a za každou cenu ?
23. 06. 2012 | 20:50

Petr napsal(a):

Já se zase nedivím, že spolupracovala JINÁ církev, než ¨
katolická.

Neokázalá odvaha těch pravoslavných se moc nezmiňuje.
14. 07. 2012 | 16:34

Apis mellifera napsal(a):

Tak na rotmistra Gabčíka ( nyní plukovníka in memoriam ), vojáka čsl.armády jste hrdý. A co na svého otce, Pavola Čarnogurského, poslance Sněmu Slovenského štátu, jste taky hrdý? To je taky hrdina, když se hlasovalo o vydání slovenských židů do likvidačních táborů, tak nehlasoval, protože byl zrovna na záchodě.Tak to sám vysvětloval.
09. 08. 2012 | 08:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy