Čo čaká na Baracka Obamu v Moskve

30. 06. 2009 | 13:36
Přečteno 9071 krát
Šiesteho júla priletí americký prezident Barack Obama na dvojdňovú návštevu do Moskvy a bude to veľmi, veľmi dôležitá návšteva. V poslednom roku vlády predchádzajúceho amerického prezidenta sa rusko-americké vzťahy dostali na svoj najnižší bod. Po nastúpení Baracka Obamu do funkcie obe strany vysielali signály, že si želajú zlepšenie vzájomných vzťahov.

Okrídleným sa stal výrok amerického viceprezidenta Joa Bidena na mníchovskej bezpečnostnej konferencii vo februári tohto roku, že nová americká vláda chce uskutočniť „reset“, čiže opačné zapojenie rusko-amerických vzťahov. Opačné v zmysle od vzájomného zhoršovania ku vzájomnému zlepšovaniu. Americká strana vyslala aj ďalší signál. Predbežne zastavila práce na budovaní protiraketovej obrany v Poľsku a Českej republike. Úplne sa ich však nevzdala. Kľúčovým posolstvom Baracka Obamu ku Rusku a svetu sa stal návrh na radikálne zníženie jadrových hlavíc medzi oboma krajinami. Predniesol ho už v Prahe 5. apríla. Tento návrh bude pravdepodobne zaberať najväčšie miesto v batožine Baracka Obamu na ceste do Moskvy. Z americkej strany sa doteraz neozvalo, že prestane podporovať vstup Ukrajiny do NATO napriek tomu, že 70% obyvateľov Ukrajiny je proti vstupu svojej krajiny do NATO. USA vynakladajú na armádu viac peňazí, než celý ostatný svet spolu, ale žiadne krátenie vojenského rozpočtu sa neplánuje.

Obe strany sú pod značným časovým tlakom, pretože koncom tohto roku vyprší dohoda o obmedzení strategických zbraní zo 70-tych rokov. Dohoda obmedzovala počet amerických jadrových hlavíc na 1700 kusov a ruských na 2200. Keď dohoda vyprší a nenahradí ju žiadna nová dohoda, obe strany budú mať voľné ruky pri zvyšovaní a skvalitňovaní jadrových hlavíc. Poradným orgánom ruského prezidenta a vlády je Rada pre zahraničnú a obrannú politiku. Jej predsedom je prof. Sergej Karaganov, pracovník Ruskej akadémie vied. Rada vydala materiál nazvaný „Nové usporiadanie, nie iba prepnutie“. Vypočítava v ňom bezpečnostné záujmy na jednej strane Ruska na druhej strane Spojených štátov, silné a slabé stránky oboch krajín a na záver odporúčania pre ruskú stranu.

Z materiálu a z odporúčaní jasne vyplýva, že pre ruskú stranu by bolo nevýhodné prijať iba obmedzenie a ďalšie zníženie počtu jadrových hlavíc bez ďalších krokov na strane Spojených štátov, ktoré však by akiste vyžadovali taktiež ďalšie kroky na strane Ruska. Ruská strana vychádza z toho, že bezpečnostné záujmy Ruska a Spojených štátov nie sú protikladné navzájom proti sebe. Ani Rusko nemá záujem napadnúť Spojené štáty, ani Spojené štáty nemajú záujem napadnúť Rusko. Záujmy oboch krajín sú protikladné pri riešení problémov v tretích krajinách . Spojené štáty takmer nemôžu dosiahnuť vyriešenie problému Afganistanu ani Iránu bez spolupráce s Ruskom a vyriešenie problému Iraku a celkového usporiadania na Blízkom Východe by spolupráca s Ruskom veľmi uľahčila. Ruská spolupráca by taktiež uľahčila zvýšenie tlaku na Severnú Kóreu, aby prestala rinčať s jadrovými zbraňami.

Naproti tomu ruský prvoradý bezpečnostný záujem spočíva v tom, aby Spojené štáty prestali pretláčať rozširovanie NATO do krajín bývalého Sovietskeho zväzu. V ruskej publicistike sa opakuje na rôznych úrovniach, že ak by Ukrajina vstúpila do NATO, hrozí z toho väčšia vojna. Rusko nemá námietky proti mierovej spolupráci Spojených štátov s krajinami bývalého Sovietskeho zväzu, ako je Ukrajina alebo Gruzínsko a ďalšie, nemá námietky proti upevňovaniu ich štátnosti, ale má námietky proti ich zapájaniu do vojenského bloku alebo dvojstrannej vojenskej spolupráce so Spojenými štátmi, pretože v tom vidí Rusko svoje vojenské ohrozenie. Americký návrh na redukciu jadrových hlavíc, či dokonca na perspektívne odstránenie jadrových hlavíc vôbec, je propagandisticky veľmi účinný, ale vo svojej podstate by smeroval ku odzbrojeniu Ruska v oblasti, v ktorej je Rusko rovnocenným partnerom USA bez amerických obmedzení v iných bezpečnostných oblastiach. Ak by ruská strana tento návrh prijala, možno očakávať, že by nasledovala ďalšia vlna rozširovania NATO na územie bývalého Sovietskeho zväzu, čo by Rusko vnímalo ako svoje bezpečnostné ohrozenie a s najväčšou pravdepodobnosťou by to vyvolalo lokálne vojny, ako bola napríklad minuloročná na Kaukaze.

Západ, zrejme inšpirovaný USA, naďalej uskutočňuje obštrukciu prijatia Ruska do Svetovej obchodnej organizácie. Západ nereaguje na ruský návrh na prijatie dohody o celkovej architektúre európskej bezpečnosti. Západná politika zatláčania Ruska, vedená Spojenými štátmi, naďalej pokračuje. Takúto politiku uskutočňoval západ už mnohokrát v dejinách, ale nakoniec ju Rusko vždy prelomilo, pravda za cenu nesmiernych obetí. Ku americkému návrhu na radikálnu redukciu jadrových hlavíc treba pripomenúť, že je to koncepcia, ktorá sa v amerických odborných časopisoch diskutuje už niekoľko rokov. Diskusia pretrváva na americkej strane aj preto, že v nej mnohokrát zaznelo, ako by uskutočnenie návrhu relatívne oslabilo Rusko v pomere ku Spojeným štátom. S najväčšou pravdepodobnosťou pri Obamových rokovaniach v Moskve, Rusko bude ochotné pristúpiť iba na nepodstatné zníženie jadrových hlavíc. Spomína sa pomer 1500 hlavíc na americkej strane proti 2000 hlaviciam na ruskej strane. Ani takéto zníženie však nebude možné uskutočniť bez amerických záväzkov v iných bezpečnostných oblastiach. Rusko a Spojené štáty majú rozdielny pohľad aj na vytvorenie celkovej bezpečnostnej architektúry sveta. V Spojených štátoch Zbigniew Brzezinski navrhol vytvorenie aliancie G2, čiže aliancie Spojených štátov a Číny. Podľa tohto návrhu ekonomicky a vojensky najsilnejšie Spojené štáty by sa spojili s najľudnatejšou krajinou sveta – Čínou a určovali by pravidlá fungovania sveta. Návrh sa zatiaľ nestal súčasťou americkej oficiálnej zahraničnej politiky, ale testovanie takejto konštelácie možno pozorovať pri jednotlivých krokoch Spojených štátov, napr. pri návšteve ministerky zahraničných vecí Hillary Clintonovej v Číne.

Naproti tomu Rusko navrhuje vytvoriť globálnu bezpečnostnú architektúru opierajúcu sa o dve formálne či neformálne aliancie. Na jednej strane Rusko – Čína – Spojené štáty, pokrývajúcu Áziu a Tichomorie, na druhej strane Rusko – Európska Únia – Spojené štáty, pokrývajúcu Európu a Atlantik. Obe vetvy by sa opierali na jednej strane o Spojené štáty, na druhej strane o Rusko a zabezpečovali by riešenie všetkých vážnejších svetových problémov. Mimochodom, v ruskej bezpečnostnej publicistike je pre Európana prekvapujúce nízke hodnotenie Európskej Únie zo strany Ruska. Rusko zatiaľ nevidí v Európskej Únii ani potenciálneho globálneho svetového hráča.

Z propagandistických dôvodov obe strany budú musieť vydávať návštevu Baracka Obamu ako úspech. Ale či to bude naozaj úspech, bude možné odhadnúť podľa počtu jadrových hlavíc, na ktorých sa obe strany pre budúcnosť dohodnú, alebo ktoré stanovia aspoň ako orientačnú hranicu budúcej dohody. Pripravme si kalkulačky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Admirál napsal(a):

Pane Čarnogurský, dík za komentář. U nás jsou takové ideologicky nezabarvené komentáře velmi úzkoprofilové zboží.
30. 06. 2009 | 14:16

Lex napsal(a):

Po rusko-ukrajinské plynové krizi opět skvělý komentář, pane Čarnogurský. Objektivní, nezaujatý.
Ale tady to schytáte, tady, v modrém hejnu, nemáte naději na úspěch. Tady Vás uklovou. Dík!
Hezký den! Lex
30. 06. 2009 | 14:20

F.Srbek napsal(a):

Začal jsem číst komentáře pana Černogurského.
Komentáře jsou bez "mindráků" a zbytečné propagandy.
30. 06. 2009 | 14:34

JAHA napsal(a):

Pre malo informovanych - autor je znamy rusofil (co neuvadzam ako nadavku, ale ako fakt), jeho postoje k Rusku ( a ruskej politike) po rozpade ZSSR su prevazne sympatizujuce, Rusko vidi ako dobru protivahu, ako uvadza "hegemonistickej" politike USA. Jeho mnohe proruske vyhlasenia i prakticke skutky boli casto brane politickymi i nabozenskymi suputnikmi minimalne s rozpacitostou.
30. 06. 2009 | 15:12

Krach napsal(a):

Ano, kvalitni prispevek bez stranicke zaslepenosti a syndromu 68 vuci Rusku.
Mozna budeme prekvapeni, mozna zklamani, ale na radar asi muzeme skutecne zapomenout.
30. 06. 2009 | 15:14

Krach napsal(a):

To JAHA,
vzhledem k rodinnym pomerum a politicke angazovanosti otce pana C. a vlastne cele rodiny, by se daly ocekavat protiruske postoje a zde je prezentovano neutralni zhodnoceni urciteho vyvoje (dle meho mineni).
30. 06. 2009 | 15:18

JAHA napsal(a):

Ad: Krach
O ludskych a moralnych kvalitach p. Carnogurskeho som nepochyboval ani za komunizmu, ani po revolucii, ked mu pre jeho snahu o skutocnu (realnu, nie papierovu) federaciu, pre jeho uz vtedy jasnu viziu buducej spoluprace Cechov a Slovakov v novej Europe (dve hviezdicky a dve stolicky) nevedela vacsina Cechov masirovana "pravnikom" Kalvodom, Klausom a inymi nevedela prist na meno.
Chcel som len objasnit, z akych pozicii pristupuje k temam o Rusku.
30. 06. 2009 | 15:32

Míval napsal(a):

Myšlenka dvouokruhového bezpečnostního systému je zajímavá. Ovšem je otázka, zda právě Čína by chtěla být pouhým svorníkem mezi USA a Ruskem v asijské části. Zvláště, má-li už teď silné obchodní zájmy po celém světě. Spíš bych to viděl na spojení Čína - Rusko - Evropa a Čína - USA - Evropa. S Afrikou jako nepotopitelnou čínskou letadlovou lodí.
30. 06. 2009 | 15:33

Karel III napsal(a):

Na margo komentára nič. Pre mňa skôr informácia. Nazdáva sa kvalitná informácia, referát.
P.S. K domácímu dvorku: Není jednodušší psát co si myslím nebo souhlasit i nesouhlasit s vyřčeným než s pověstnou slušností prognostika, jeho nástupci hodně hluboce překonanou, diskriminovat stoupence pravděpodobně neoblíbeného politického "zabarvení" jako nesnášenlivé blbce, dokonce agresívní? I když vlastně taky názor! Názor, který nesdílím.
30. 06. 2009 | 15:46

vlk napsal(a):

Tohle je dobrý , věcný komentář.Opřený o logiku.

Leč soudím, že USA v politice zatlačovaní Ruska nepřestanou.
A osobně z otho mám strach. a to hned ze dvou důvodů.
1- někd e je mez , do které zatlačit Rusko bud e znamenat jadernou válku. Kd e ta mez leží mi připadá nesmírně hloupé testovat.
Kecy o rozvoji demorkacie na území býv SSSR jsou skutečně jen kecy. Pokud Saakašvilli a Juščenko jsou demokraty, tak to se tedy máme na co těšit. Pkud budeme aplikovatjejich verzi demorkacie
2- osa G2 je něco, co pokládám za tragický omyl USA: Čína je jejich příští hlavní soupeř. V momentě, kdy se Čína stane největší ekonomikou světa, začne se podle toho chovat. Stejně jako USA kdysi...A bud e s e chtít stát jediným světovým hegemonem! Proč by měla respektovat pozici USA? Copak ony někd y respektovaly pozici Číny pokud mohly jednat z pozic e síly? Nneí diskuse o tom,že tahle doba nastane. Pak budou US /a snimi i my/ pořtřebovat něco znamenající spojence! A prvním v řadě z nich je Rusko. Soudím, že zájmy Ruska a USA jsou společné. Za normálních okolností pOchopí to ve Washingtonu?
30. 06. 2009 | 16:09

Vico napsal(a):

Při čtení komentářů p. Čarnogurského jsem si vědom toho, co tu psal Jaha. Čarnogurský byl například odpůrcem začlenění Slovenska do NATO.

Nicméně každý komentář p. Čarnogurského, i ten ke kterému mám výhrady, si vždycky pozorně přečtu a vždy mě donutí alespoň k zamyšlení.

Jinak však soudím, že z možností, které jsou nám dány, jsme si rozhodně vybrali tu pro nás přijatelnější. Začlenění do evropských a do euroatlantických struktur mi nedělá problémy, i když na druhé straně chápu, že Rusko má a samozřejmě i hájí své vlastní zájmy. V konečném důsledku, pokud by došlo k tomu, o čem tu píše vlk, by na naše hlavy spíše padaly ruské a nikoliv americké atomové rakety.

Každý, kdo s jistým spokojeným zadostiučiněním sleduje úpadek amerického obra za Atlantikem, by si měl uvědomit, že nabízející se alternativa, ať už regionální posílení Ruska, globální posílení Číny anebo parcelace mezi nové velké mocnosti bez jasného hegemona nepřinese Evropě ani nám nic dobrého.

Co však považuji za potřebné je opravdu netlačit na pilu a naopak se snažit o spolupráci s Ruskem jako potenciálním partnerem. Evropě totiž ani nic jiného nezbývá.
30. 06. 2009 | 17:02

Stařeček napsal(a):

pane Čarnogurský, pánové diskutující, klobouk dolů. A že se tu nemaže? A že tu zatím nikdo nevzpoměl na Paroubka a Klause?
30. 06. 2009 | 17:46

PRESCOTBUSH@YOUTUBE.COM napsal(a):

.. BRAWO, WELMI OBJEKTIVNI.. GO ON...
30. 06. 2009 | 18:59

Karel Mueller napsal(a):

Pane Čarnogurský,
napsal jste skvělý příspěvek.

Nemám moc co dodat, předešel mě vlk, s jehož názory se ztotožňuji. Snad jen tolik: G2 znamená konec pro západ. Protože nelze jít do partnerství s někým, kdo je Vaším dlužníkem. Okamžitě bude chtít technologie, ústupky, neomezené pronikání na americký trh, další ekonomické a surovinové pozice ve světě.

Kdyby k takovéto alianci došlo mezi Ruskem a Čínou, tak je to konec západu. Ale také Ruska, které by přišlo o Sibiř (což se ovšem možná stane). Na rozdíl od Američanů si to uvědomují, zdá se.
30. 06. 2009 | 19:11

Xavier napsal(a):

"V poslednom roku vlády predchádzajúceho amerického prezidenta sa rusko-americké vzťahy dostali na svoj najnižší bod."

Tak podle J.Č. byly vztahy za GWB horší než v průběhu studené války? Nepřehánějte!

JAk došlo k tomuto "ochlazení" vztahů? Nebylo to tím, že rusy dost naštvalo, že se Američané rozhodoují bez jejich souhlasu? Proč jste nám zapomněl připomenout, jak se po kapitulaci Iráku sešli Putin s Chiracem a deklarovali zájem ekonomické účasti při "rozvoji" pokonfliktního Iráku? To bylo určitě z těch nejčistších pohnutek svého úsilí o mír ve světě...

"USA vynakladajú na armádu viac peňazí, než celý ostatný svet spolu, ale žiadne krátenie vojenského rozpočtu sa neplánuje."
Ve skutečnosti se plánuje navýšení vojenských výdajů, takže za mírotvorce Obamy bude větší než za "válečného štváče" Bushe jr. Ale i tento údaj je třeba posuzovat v širší perspektivě. Ano, USA vydávají nejvíce dolarů na zbrojení ze všech zemé světa. Srovnávat by se však měly procenta HDP vydané na účely zbrojení a neztrácet ze zřetele, že vyrobit čínský tank bude vždycky levnější, než vyrobit tank francouzský nebo americký.

"Rusko nemá námietky proti mierovej spolupráci Spojených štátov s krajinami bývalého Sovietskeho zväzu, ako je Ukrajina alebo Gruzínsko a ďalšie, nemá námietky proti upevňovaniu ich štátnosti, ale má námietky proti ich zapájaniu do vojenského bloku alebo dvojstrannej vojenskej spolupráce so Spojenými štátmi, pretože v tom vidí Rusko svoje vojenské ohrozenie."

Pane Čarnogurský, už jste slyšel o zónách ruského vlivu? Zcela otevřeně o nich v Praze mluvil bývalý ministr zahraničí Ruské federace V. Kozyrev. A víte, že tam patřilo i Česko a Slovensko. A víte, jak se Česko a Slovensko vymanilo ze sféry ruského vlivu? Vstupem do NATO! To vás asi dost mrzí, ne?

"Podľa tohto návrhu ekonomicky a vojensky najsilnejšie Spojené štáty by sa spojili s najľudnatejšou krajinou sveta – Čínou a určovali by pravidlá fungovania sveta. Návrh sa zatiaľ nestal súčasťou americkej oficiálnej zahraničnej politiky, ale testovanie takejto konštelácie možno pozorovať pri jednotlivých krokoch Spojených štátov, napr. pri návšteve ministerky zahraničných vecí Hillary Clintonovej v Číne."

Teorie je jedna věc, praxe druhá. Nedávné návštěvy představitelů USA v Číně měly přes medilání fasádu spíš prosebný charakter - kupte si od nás ještě dolarové obligace a my vám je za 50 let splatíme, jinak zbankrotujeme úplně a vy nebudete mít komu prodávat. Zatím to funguje, otázka je, jak dlouho to pro Číňany bude výhodné...
30. 06. 2009 | 19:54

Karel Mueller napsal(a):

Xavier:
Xavier:

Ale no tak, chce to trochu soudnosti ...

Vzpoměňte si na všechny sliby Gorbačovovi, sliby o nerozšiřování NATO, dále políček Rusům jménem Srbsko, což bylo očividné zašlápntí mezinárodního práva, rozšiřování amerického vlivu, doslova bezprecedentní zasahování do vnitřních věcí Ruska ...
30. 06. 2009 | 20:05

Al Jouda napsal(a):

Bližší košile než kabát. Obama ohlásil reset, což znamená smažme, co bylo a začněme znovu ! Na Rusko se netlačí NATO, ale Čína, která šilhá po Sibiři. Proto Putin půjde na ruku Američanům, pokud dostane záruky, že mu USA a NATO v případě potřeby pomůže.
30. 06. 2009 | 20:37

Xavier napsal(a):

KM:

Jestli to USA slíbily, tak slib porušily. Otázka je, jestli byla možnost, aby ruská vojska zůstala na území Německa, ČSFR, Maďarska a dalších bývalých satelitů. Jistě, Gorbačov se mohl postavit znovusjednocení Německa a mohl řešit ekonomické problémy Sovětského svazu válkou proti Západu. Brežněv, Černěnko nebo Stalin by to možná udělali. Gorbačov to díky Bohu neudělal.
Není to ovšem jen věc USA-Rusko, ale také věc zemí, které vstupují. Proč vlády středoevropských zemí tak pospíchaly pod americkou ochranu? Nebylo to náhodou zkušenostmi z ruského, bratrského objetí?

Bombardování Srbska bylo porušení stanov samotného NATO, mezinárodního práva a nechutný politický kalkul, který vytvořil nebezpečný precedens v rozporu s tradicemi Západu. Nesouhlasil jsem s ním tehdy, jsem proti němu i nyní a stydím se za dvojakký postoj naší tehdejší vlády (v NATO ruku zvedneme, ale potom se tváříme, že s tím nemáme nic společného. Podobně jako Řekové.) Ale proti Rusku namířeno nebylo. Jugoslávie nebyla u Rusů v oblibě, protože s nimi netáhla za jeden provaz. Československá propaganda v padesátých letech dle sovětského dirigování šířila správný postoj k Jugoslávii heslem "krvavý pes Tito". Tito byl mimo "tábor", stejně jako později Ceaušescu. Srbsko je opravdu dost daleko od Ruska na to, aby pro něho znamenalo strategický zájem. Ikdyž, kdo ví, že...?
30. 06. 2009 | 20:52

im napsal(a):

@ Karel Mueller

Zdá se, že Rusko s Čínou jsou o krůček dál než USA. Už je tady BRIC a Šanghajská organizace spolupráce.....
01. 07. 2009 | 00:02

Karel Mueller napsal(a):

im:

V zásadě máte pravdu, BRIC je skutečně myšlena jako protiváha západu.

Ale relace mezi Ruskem a Čínou je jiná, z hlediska Ruska je nejdůležitější zalidnit Sibiř a tím o ní nepřijít. Jinými slovy otočit křivky natality.

Rusko Číně nic nedluží a jejich vztah ani jeden stát nejak zásadně neomezuje ve vztazích k jiným státům.

Z výkladu pana Čarnogurského však vyplynulo, že G2 je myšleno jako vládnoucí světové dvojspřeží, hlavní cíl by bylo ovšem dělení Ruska, resp. Sibiře, jinak by ani nemělo cenu se o G2 snažit.
01. 07. 2009 | 01:13

JAHA napsal(a):

Este je potrebne uvedomit si jednu vec. Staci porovnat objem investicii a pomoci Ciny urcitym africkym krajinam (zaujimave je i pozriet si ktorym!) za poslednych 10 rokov a budeme zasnut. Staci si spocitat, kolko je dva plus dva. Ako poznamenal Mival, Afrika je dobrou nepotopitelnou lodou, z ktorej je pre Cinu blizsie do Europy, nez cez Rusko, a tiez blizsie do Ameriky, nez cez Tichy ocean. A v Afrike sa vehementne angazuju aj ine (pre nasu skodu si to zatial malo vsimame) velke krajiny vychodnej Azie, napr. Vietnam.
Cinania to zatial maju rozohrate velmi dobre - na jednej strane vyjednavania a kontakty s Ruskom i USA, na druhej strane "nenapadne obsadzovanie" Afriky.
01. 07. 2009 | 10:15

Skogen napsal(a):

Skvělý článek, jako vždy. Nepochybuji o snaze USA vytvořit spolky, kde by byly zastoupeny pokud možno ve všech politických rovinách. Stejné je to s Čínou, jak konstatuje vlk, s budoucím vážným konkurentem. USA tak získají výhodnější pozici ve zpravodajských aktivitách a budou mít možnost praktikovat metodu "rozděluj a panuj". Teprve tehdy se začne lámat chleba, až Čína USA ze spolupráce vypakuje. Pak buď USA uznají nástupnictví Číny, anebo půjde skutečně do tuhého. Mezi USA a Ruskem se v gruzínsko-abcházko-osetinském sporu narýsoval nový status quo, který USA ve vztahu k exsvazovým republikám budou muset respektovat. Čeká nás éra strojené spolupráce všech se všemi, dokud se Čína plně neemancipuje. A víc než co jiného, zajímají mě vztahy Rusko - Čína. Nebyla by prosím úvaha, pane Čarnogurský?
01. 07. 2009 | 14:46

JAHA napsal(a):

Ad: Skogen
Na zaciatok - priatelsky pokec na Ussuri?:-).
01. 07. 2009 | 15:33

Béda napsal(a):

Bude to velká diplomatická hra a velmocenská přetlačovaná o budoucí uspořádání světa. USA se opět pokusí jako za Gorbačova a za Jelcina opít Rusy rohlíkem a maximalizovat své mocenské pozice.

A poučení Rusové, vedomi si momentální americké slabosti se tomu budou snažit zamezit a prosadit své zájmy.

Američané se svým vyjednáváním s Rusy zajisté pokusí zarazit klín do Šanghajské organizace a BRIC, které vznikly jako odezva na Projekt pro nové americké století, zaangažovat Rusy do řešení svých válek v jejich okolí, snížením jaderné výzbroje maximalizovat svoji převahu v jiných druzích výzbroje a nenápadně ponechat další možnosti ruského obkličování.

Jak to ve skutečnosti dopadne - uvidíme.
02. 07. 2009 | 17:07

Béda napsal(a):

K tomu možnému svazku G2. Teoreticky je to možné ale prakticky?

Dlužník se svým hlavním věřitelem, kterému dluží astronomické částky a svůj neodůvodněně vysoký životní standard udržuje z velké části jenom díky vysávání věřitele, liberál ve svazku s politickým režimem jedné strany, dva potenciální hlavní konkurenti v jednom bloku?

To mi připadá jako velké scifi, které by stejně nemohlo mít dlouhého trvání. To by muselo předjímat margunalizaci spolku NATO ve vztahu ke G2, dohodu o dočasném rozdělení sfér vlivu mezi USA a Čínu atd..

Myslím, že k něčemu takovému nedojde. Číňané v blocích ŠO a BRIC plíživě budou ukrajovat ze světového trhu, vytlačí z něj své konkurenty, časem se dotáhnou (přiznávají to i americké zpravodajské agentury) vojensky na americkou úroveň a pak se význam USA ve světě začne marginalizovat.

Jestli se ještě předtím USA nepokusí řešit nepříznivou situaci jiným způsobem - tím jediným který jim ještě zůstává -silou.
02. 07. 2009 | 17:27

Hájek napsal(a):

Milý Admirále a jiní! Rodina Čarnogurských
byla prohitlerovská, jeho otec byl známý
spolupracovník Tisa! Ján Čarnogurský byl a
je protievropský a proti NATO, nacionalista
a šovinista, stejně jako spolupracovník
StB arcibiskup Sokol, který měl něco společ-
ného s fémovou vraždou katolického akti-
visty P. Přemysla Coufala. Sokol se nikdy
netajil velkými sympatiemi pro Josefa Tisa,
který má na svědomí destitisíce Slovávků a
80 tisíc Židů, které ľuďácké Slovensko vy- dalo Hitlerovi do plynu! Za každého židov-
ského obyvatele Slováci zaplatili per kus
100 RM. Dodnes je Slovensko ve válečném stavu se západními velmocemi!
Takže, katolík Čarnogurský je protiruský,
stejně jako byl normalizátor a nepřítel
Čechů, roduverný Husák, prosovětský!
Tzv. Slovensko vydělalo od roku 1918 biliony kouns čs/českých!
02. 07. 2009 | 17:28

Hájek napsal(a):

Oprava - omyl: Ján Čarnogurský je silně
proruský, i když byl za bolševika (Husáka)
v komuniostickém vězení! Oni totiž !Slováci"
si myslí, že jsou pupkem světa!
02. 07. 2009 | 17:31

Roman napsal(a):

Pre tých,ktorí si myslia, že Čarnogurský je nezaujatý. Je členom rusko slovenského spolku, ktorý je z ruskej strany kontrolovaný a viac menej aj ovládaný z FSB. Firmu,ktorá prevádzkuje súkr. vysokú školu založil spolu s ruskými občanmi., Čarnogurský chodí na pozvanie zvláštnych ruských spolkov do Ruska pravidelne a dlhodobo vyjadruje zaujaté protiamerické postoje. Tento človek nie je nezaujatý a jeho názory tiež. My na Slovensku o tom vieme svoje...
02. 07. 2009 | 17:35

Radkin Honzák napsal(a):

Co čaká Obamu v Rusku? PUTIN!
02. 07. 2009 | 21:19

Béda napsal(a):

R.Honzák,

Nejdřív Medvěděv a pak Putin.
03. 07. 2009 | 09:25

Honza napsal(a):

->vlk:

Také myslím, že ta aliance G2 je buď omyl nebo projev zoufalství USA.

K Číně ještě jeden faktor. Vždycky to byla mocnost uzavřená do sebe, která nepřekračovala hranice chanského území, aspoň ne o moc. To se může změnit. Myslím ale, že v tomhle bude relativně zdrženlivější než třeba USA.

Na celkovém hodnocení G2 to ale nic nemění.
03. 07. 2009 | 09:39

Honza napsal(a):

->Hájek:

Ve svých soudech se dost pletete. Slováci za jednoho vyvezeného Žida neplatili 100 říšských marek, ale 550 (nebo pět set, teď nevím, ale ne tak málo, jako stovku).

Jisté problémy zůstávají ke zhodnocení. Oni platili za přesídlení na Východ, ne za likvidaci. A je tu jeden zajímavý moment, tzv. dopis biskupa Vojtašáka.

Ten napsal na začátku března 1943, že má ze svých zdrojů zprávu, že vyvezení Židé již z větší části nežijí. To bylo rok před slavným útěkem Lederera (Rudolfa Vrby) a Wetzlera z Osvětimi. Ti utekli v dubnu 1944 a podali svou zprávu.

Ode dne doručení dopisu Vojtašáka A. Machovi, a tedy i vládě, nevyjel ze Slovenska jediný vlak s Židy.

Potom likvidace ze strany Němců pokračovaly po porážce SNP. Jenže, to je další věc. SNP vypuklo předčasně, aby si mohla KSS započítat nějaké zásluhy. Kdyby SNP počkalo, tak nebyli Němci na Slovensku a nebyl zlikvidován ani jeden Slovák.

Tiso (Slovenský štát) nezlikvidoval ani jednoho Slováka. Nebyl žádný trest smrti za sabotáže, politickou činnost, za nic.

Že SNP vypuklo chaoticky a předčasně? To je jasné už z toho, že 90% velitelů v Banské Bystrici vůbec nebylo! Podobně ani Husák. Co udělali, když 29. srpna slyšeli rozhlas? Sedli normálně do vlaku a jeli do BB.

A pokud jde o vztah Slovenska k Hitlerovi. Nacistů na Slovensku bylo velmi málo, P. Čarnogurský mezi ně rozhodně nepatřil. Že se s Německem/Hitlerem spojili, to není tak složité pochopit. Alternativou bylo Maďarsko. Hitler je v podstatě nechal být, Maďaři by je zase zadusili.

Tak to jen malé doplnění té složité historické mozaiky. Pokud chcete více, pošlete mi mail.
03. 07. 2009 | 10:01

Hájek napsal(a):

Oprava II - Hájek:
Nikolivěk - za každého židovského občana
zaplatilo tisovské Slovensko 500 (pět set)
říšských marek!
03. 07. 2009 | 11:48

JAHA napsal(a):

Ad: Honza
Dakujem, ze ste sa ozvali. Totiz ten "Hajek" jednak svojou absolutnou neinformovanostou, ale aj zjavnymi nepravdami a osocovanim uplne zasvinil inac celkom slusnu, vecnu a vyrovnanu diskusiu.
03. 07. 2009 | 12:08

Honza napsal(a):

->Jaha

Díky, rádo se stalo. Ještě před pár měsíci bych psal to, co pan Hájek. Jenže se mi do rukou dostaly paměti A. Macha (a musel jsem si je nakonec koupit, abych je měl v knihovně) a leccos, co jsem si mohl zjistit dříve (třeba ta deportace Židů), ale nezjistil, jsem najednou dostal pěkně zabalené na jednoém místě. Jistě, otázky zůstávají.

Není pochyb o tom, že celé vedení Slovenského štátu byla pěkná sebranka a banda šíbrů a gaunerů. Svoje tresty si zasloužili, i když možná to mělo být v jiné sestavě. Tuku asi mohli nechat umřít, Tisa zavřít na doživotí a Macha zastřelit. Vyšlo to jinak. Každopádně ten Mach je velmi zajímavý.

Konkrétně jim (vedení státu) mohu vyčítat absolutně vše, kromě vyhlášení samostatnosti. Bylo to velmi nepříjemné pro nás, ale s odstupem je to pochopitelné.

A ta politická "perzekuce", to je něco extra zajímavého. V Iľavě apod. to sice nebyla rekreace, ale za sabotáže se tam končilo obvykle na 4 - 6 měsíců. A pak se to nějak "vybavilo".

Závěrem - ta "klerofašistická" orientace státu mi je dost protivná a odporná, ale vše je třeba posuzovat v kontextu dané doby a možností. Nakonec jsem osobně rád, že ten Mach dostal "jen" 30 let, i když tu popravčí četu by si jistě zasloužil (byl to pořádný gauner a HG má na svědomí až dost). To ale říkám s výhodou časového odstupu a toho, že hodně věcí je trochu jinak, než se po válce zdálo a než se do dnes traduje.

Prostě využívám výhody odstupu, toho, že se mě to netýkalo, a že tedy čas dovoluje se na věci podívat ještě jednou. Celkové hodnocení asi nebude změněno, ale detaily to mohou trochu posunout.
03. 07. 2009 | 14:18

Jozef napsal(a):

Reset
Takticky ustup.Neprijemne zistenie,za Moskva si uz na svojej hlave rubat drevo nenecha.
V case resetu bratislavska Pravda nadpisuje rozhovor s britskym ministrom zahranicnych veci slovami: NA RUSOV SA MUSI TVRDO.
David Milliband je nepoucitelny ako Brzezinski a ini guruovia Wall Streetu.
Na kazdeho sa musi tvrdo: ak neprinasaju uzitok/indiani/ - vyvrazdit.Ak prinasaju - vyuzit,pouzit,zotrocit.
Rusko je hospodarsky trpaslik.Vykon ekonomiky na urovni Spanielska,problemy aj ako v Mexiku alebo v Brazilii.
Rusko vsak ma prirodne bohatstvo a atomove zbrane, trufalost drzat krok s neporovnatelne silnejsim protivnikom,dejiny vitazstiev nad utociacimi risami.
Cinania.
V historii asi tretina,v poslednych generaciach necela stvrtna ludstva.
Dostatok skusenosti s politikou: NA CINANOV SA MUSI TVRDO.
Sunjatsen a nasledovnici si povedali: UZ nikdy viac!Cianania pracuju,brania si svoje a robia obchody.Uspesne sa brania v internetovej vojne.Snaha Zapadu rozlozit Cinu pomocou Dalajlamu alebo moslimskych radikalov je uplne kontraproduktivna: popularizuje budhizmus na Zapade,a upevnuje vlastenectvo a sebadisciplinu v Cine.

Risa Wall Streetu.
Robi velky biznis, vsade bojuje za svoje ludske prava a pomaha,aj v Afrike,jednym dolarom za tri.V lepsom pripade.

Obama v Moskve.

THE WALL STREET JOURNAL: Pred navstevou v Moskve dal Biely dom jasne najavo,ze neopusti tvrdu liniu v otazke protiraketoveho stitu v Europe ani rozsirenia NATO" .
Obama v prejave na Moskovskej vysokej skole ekonomickej "sa pravdepodobne pokusi ukazat neudrzatelnost ruskej politickej hry "nulova uroven",podstatou ktorej je tvrdenie,ze posilnenie USA znamena oslabenie Ruska".

Brzezinski teda chce poslat po Obamovi nezmenene posolstvo: Ste obkluceni,slabi.Vsetci vasi spojenci su uz v nasom vlastnictve a v nasej armade.Nezaradime vas medzi darebakov,ak sa dohodneme.
Dnesna reakcia Moskvy: Sme za dohodu.Ale nepokusajte sa nam davat na krk raketoradarove dyky!
Vyzera to tak,ze v poslednych sekundach budu musiet Obamovi prejav prepisat.
03. 07. 2009 | 23:17

Komenský napsal(a):

Zírám, kolik proruských přicmrdávačů se tu vyrojilo. Je vidět, že si ruský imperialismus zachoval svou schopnost vytvářet pátou kolonu. Tak jen zpět do východní zaostalosti. A pro honoráře zadní brankou na ruskou ambasádu.
03. 07. 2009 | 23:47

Jozef napsal(a):

Po Greenspanovi Cou.

"Guverner Cinskej ludovej banky Cou Siao-cchuan vyvolal rozruch,ked vyhlasil,ze Zvlatne prava cerpania/SDR/ MMF by mali nahradit dolar v role svet.rezervnej meny."
"....guverner Cou ma teda pravdu,ked vola po inom systeme."
"ak sa ma stat SDR skutocne medzinarodnou menou,musi sa fond viac podobat globalnej centralnej banke a medzinarodnemu veritelovi poslednej instancie.
Pred krizou by boli podobne myslienky zmetene rovno zo stola.Ani dnes sa nenaplnia cez noc.Su to vsak realne dosledky vyhlasenia guvernera Cou."
In: HN,Barry Eichengreen,prof.ekonomie a politologie v Berkeley,bol odbornym poradcom MMF.

Globalna centralna banka a medzinarodny veritel poslednej instancie.
Ak maju fungovat,musi byt dnesne usporiadanie veci clevecestva na baze predatorstva,resp.aliancii predatorov nahradene instituciami dovery vsetkych narodov a kultur. Neustale sa meniace vojnove aliancie sa stanu minulostou,ak zacnu dominovat institucie ochrany vsetkych pred spolocnymi globalnymi nebezpecenstvami.

Ad Komensky: J.A.Komensky, ucitel narodov,nebol dezinformovany vulgarny sovinista....
04. 07. 2009 | 06:53

Pamětník napsal(a):

Rodina Čarnogurských se historicky zkompromitovala. I názory tohoto jejího člena jsou podezřelé - skrytě proti ( bezbožnému) Západu.

Při demontáži Československa šlapal na plyn. Když by Slováci volali o pomoc, což se díky nacionalistům může stát, odpověděl bych mu : Áno, ak...
Iba ak... Áno, keď sa o tom dohodneme..

Jeho názory jsou nezajímavé.
04. 07. 2009 | 17:07

Jiří napsal(a):

Ján Čarnogurský je všechno jen ne nezaujatý komentátor.Vždy to byl velmi proruský a protizápadní politik,kdyby o tom mohl rozhodovat tak by Slovensko rozhodně nebylo členem NATO,ale bylo by spojencem Ruska.Je dobré si připomenout,že rozbití Československa,které Čarnogurský odstartoval a prosazoval bylo Ruskem velmi přivítáno a bylo v jeho zájmu.Pokud se jednou dostaneme k seznamu agentů FSB,bude to jistě zajímavé jak pro Čechy tak pro Slováky.
04. 07. 2009 | 20:37

Jozef napsal(a):

Pametnik
"Kdyz by Slovaci volali o pomoc..."
Vazeny,ci viete,kto vam pomaha?
Viete,kto pomohol ceskej korune po tvrdom medialnom utoku? Ten,kto mal najmensi zaujem na bankrote Ceska,Madarska...
Kto vas najviac vlastni a potrebuje,je rozhodujucim ceskym vlastencom.
Kym ste,cim ste pre vasho vlastnika?
Ci viete preco madarska elita neustale usiluje o zrusene Benesovych dekretov?
Preco sa v prazskych mediach o takych veciach nehovori?Kto vlastni prazske media?

V Madarsku este po vojne bolo tolko Slovakov,ako na Slovensku Madarov.Dnes sa tam prizna k slovenskemu povodu len asi 10 000 nacionalistov,aj ti neraz bojazlivo.
Ak by na Slovensku nezili "nacionalisti",len taki obcania ako v bratislavskej tlaci,zanedlho by slovensku kulturu bolo mozne nafilmovat hadam len v Juhoslavii,kde prezila stvrt tisicrocia.
Pane,
aj keby ste potrebovali Slovakom pomoct /urobit biznis/ - ani neviete,ani nemozete.Hadajte trikrat,kto moze.

Pan Carnogursky vsetkych prekvapil.V tomto storoci ziskal si uctu slovenskych vlastencov a stal sa trnom v oku antislovenskych sovinistov.
05. 07. 2009 | 06:06

Jir napsal(a):

autorovi:
Píšete:

"nová americká vláda chce uskutočniť „reset“, čiže opačné zapojenie rusko-amerických vzťahov."
RESET v daném kontextu, tedy bilaterálních vztahů mezi USA a Ruskem, "znovunastavení", změnu v nastavení vztahů.

Rekl bych, že jako člověk, který byl m.j. po léta členem vlády, by jste mohl takovéto fundamentální věci znát nebo mít ve svém telefonním seznamu dost lidí, kterým zavolat, aby jste výraz interpretoval pokud možno správně.

Hezký den.
05. 07. 2009 | 10:34

jara napsal(a):

Pro Vlka:
Naprostý souhlas, uvažujete s nadhledem a s vizí do budoucnosti.USA by měli s Ruskem více spolupracovat a né utahovat vojenskou smyčku kolem hranic Ruska. Čína je nebezpečný příští
vojenský a ekonomocký hegemon, moc by se jí v budoucnu zamlouvala Sibiř a Aljaška pro obrovské množství surovin.
05. 07. 2009 | 10:39

Admirál napsal(a):

Hájek - i Váš výlet do historie rodiny autora nemění nic na tom, že mi článek nepřipadá ideově zabarvený, je to souhrn faktů. Ani v něm nenacházím prostor pro nějakou ostrou polemiku. To je vidět i na Vaší reakci.
05. 07. 2009 | 18:13

claudius napsal(a):

Jsem příjemně překvapen nízkým procentem rusofobních zběsilců se slabými argumenty typu Komensky.Nikdo z diskutujících se přece nesnížil k tomu,aby např.citoval slaboduchého Topolánka na kongresu ODS,který byl až naivně protiruský,protože se to nesluší.
05. 07. 2009 | 18:27

Juraj Vechter napsal(a):

Pán Čarnogurský, nesúhlasím s Vašim názorom že USA, naďalej uskutočňuje obštrukciu prijatia Ruska do WTO. Vy ste mali politického súputnika Viliama Oberhausera ktorý tvrdil že samostatný štát si clami môže robiť ekonomickú politiku. A prto si ho poďme vytvoriť. Klamal. Rusko si to myslí aj dnes. Kto ho vyvedie z omylu ? Vechter
locusperenis@atlas.cz
Rád by som si prečítal Vašu repliku
05. 07. 2009 | 22:40

Romann napsal(a):

Dnes se v Moskvě sejde prezident USA Barack Obama se svým ruským protějškem Dmitrijem Medveděvem. Schůzka by měla potvrdit „reset" rusko-amerických vztahů, které se zkomplikovaly za vlády prezidenta George Bushe ml. Jedno z témat, na kterém by se měla změna projevit, je zřejmé: koncem letošního roku vyprší platnost smlouvy START I, která limituje počty strategických nosičů i jaderných náloží.
Smoluva START I znamenala změnu - a ţe následné smlouvy se věnovaly pouze počtu nukleárních náloží, ne jejich nosičů. Na USA jako nesporně nejsilnější zemi světa leží velká odpovědnost. Jejich ozbrojené síly jsou tak mohutné, že zásadním způsobem ovlivňují charakter globální politické kultury, pokud se týká vývoje a užití síly. V současné době se tento vliv projevuje především třemi skutečnostmi: Především Spojené státy mají zcela bezkonkurenčně největší vojenské výdaje. Čítajte na: http://www.voltaire.netkosi..., ikona TREZOR Tabu spravodajstvo, téma: Moskevský summit a strategické zbraně
06. 07. 2009 | 07:21

Josef K. napsal(a):

Pan Čarnogurský buď fakta nezná či je skrývá. Jeho znalost Ruska je zoufale malá. Jeho rusofisltví však nezměrně velké.
06. 07. 2009 | 08:41

JAHA napsal(a):

Ad: Josef K.
Mozete byt uplne pokojny. Vedomosti o Rusku (vseobecne i politicke) ma pan Carnogursky urcite lepsie, nez ktorykolvek bezny clovek, ci politik v tomto priestore. Nie je proti Zapadu, ako tu ktosi uvadzal. Ma len ine nazory na to, ako uplatnovat politiku voci Rusku. V mnohom s nim v tomto smere nesuhlasim, ale on len vyslovuje SLOBODNE svoj nazor, tak ako to robil VZDY. I v dobe, ked sucasni "hrdinovia" statocne -cusali.
06. 07. 2009 | 08:56

Otazka napsal(a):

Diky za nezaujaty a fakticky text. Nema cenu se zabyvat mylsenim lidi, kteri mavaji mavatky a vykrikuji hesla:
"radeji se budu mylit s Bushem, nez mit pravdu s Putinem"...Jak tvrdi napriklad byvala clenka KSC soudruzka Jirina Siklova. Z hovna bic neupletes a kdyz, tak nepraska... Ani ta nejsilnejsi a nejzoufalejsi medialni masaz nic nemuze zmenit na prostem a jednoduchem faktu, ze USA davaji na zbrojeni vice, jak zbytek planety dohromady.

Muzeme s tim nesouhlasit, muzeme o tom polemizovat, to jest ta vse, co stim muzeme delat...
06. 07. 2009 | 09:23

Englishman napsal(a):

O Šovětském svazu se kdysi oprávněně říkalo, že to je Horní Volta s raketama. Pro Rusko platí v podstatě totéž, byť je na tom teď Rusko tročku lépe - ruská ekonomika je velikostí srovnatelná s ekonomikou Beneluxu. A v tom je celý vtip jaderného odzbrojení. Pokud je Rusko "Horní Volta s raketama", tak bez jaderných zbraní bude rusko jen ta Horní Volta. Rusové to vědí a šance na jaderné odzbrojení je proto mizivá.
06. 07. 2009 | 09:48

JAHA napsal(a):

Ad: Englishman
Horna Volta uz dlhsiu dobu neexistuje (Burkina Faso). Predvidate (predpovedate) buducnost?:-).
06. 07. 2009 | 10:03

joe napsal(a):

J.Čarnogurského jsem si vždy vážil za jeho statečné postoje za bolševika a chápal jeho boj za samostatnost Slovenska. V jeho současném rozboru postrádám upozornění na hrozbu nového paktu Ribbentrop-Molotov nad hlavami Polska, ČR, SR atd., která v současnosti dostává reálnou podobu za spoluúčasti Německa (G.Schröder) na budování plynovodu Nordstream, resp. spojenectví Siemens + Rosatom na jaderném programu. Podle jeho vidění jsou největšími spojenci Slovenska dnes opět Rusko a Německo, největšími nepřáteli Maďarsko a USA. J.Čarnogurský vidí v pravoslavném Rusku hráz proti vlně islámu, který se ovšem do Evropy dostává jinými cestami.
06. 07. 2009 | 10:39

Jozef napsal(a):

Horni Volta s raketama

Nie je problem z Hornej Volty urobit agresivne nenavidene imperium - staci mat k dispozicii masmedia.
Riziko je akukolvek Hornu Voltu dobyjat a podriadovat,ak disponuje zbranami hromadneho nicenia.
Kedze vyvoj novych /ale aj likvidacia starych/ zbrani je proces mimoriadne nakladny,je tu sanca, ze Horni Voltania nebudu s civilizovanym svetom drzat krok.
Ak ich obklucime raketoradarovymi stenami na ich hraniciach,mozme tych drzych darebakov zlikvidovat dobre cielenymi udermi,ze si ani nepipnu...
06. 07. 2009 | 11:01

Jozef napsal(a):

Joe

Madarsko si dovoluje opakovane ziadat zrusenie Benesovych dekretov,lebo je v uzkom spojeni s Nemeckom./Toto spojenectvo bolo obnovene koncom 80-ch rokov.
Madarsko potom asistovalo Nemecku pri rozbijani Juhoslavie a pri celej nasledujucej politike washingtonskej aliancie,pri novom Drang nach Osten/

Nemecko je v spojeni s Francuzskom osou EU.EU je len protektoratom Washingtonu,zatial nema na viac.Cela infrastruktura moci EU je podriadena Washingtonu.
06. 07. 2009 | 11:38

JAHA napsal(a):

Ad: Jozef
"Nemecko je v spojeni s Francuzskom osou EU.EU je len protektoratom Washingtonu,zatial nema na viac.Cela infrastruktura moci EU je podriadena Washingtonu."

Tu ste asi "trochu" prestrelil. Ak existuje v sucasnej EU protiamericka, politikmi podporovana nalada, tak jednoznacne jej vysostnym predstavitelom je roky Francuzsko s jeho mindrakami "svetovej mocnosti".
06. 07. 2009 | 12:20

Jozef napsal(a):

JAHA

Nehovorim o naladach,hovorim o infrastrukture moci a realnej politike.

Aj v protektorate je ista miera slobody: Francuzsko si dovoli viest v Afrike vojnu proti USA /tzv.zastupne vojny/, Nemecko proti voli spojencov vyzbrojovalo ustasovcov, Slovensko si moze dovolit neuznat Kosovo,lebo ma niekolkych odvaznych spojencov, atd.
06. 07. 2009 | 12:50

Lazišťan napsal(a):

Už je to dávno, co jsem vídal v Martině malého Jana prohánět se v bílých podkolenkách na kolobežce. Kdo by to byl řekl, že z něj jednou bude velký politik?
06. 07. 2009 | 13:57

JAHA napsal(a):

Ad: Jozef
I v praktickej politike (napr. NATO, hlasovanie v OSN...) sa Francuzsko snazi roky vymedzovat. Ale - nechcem sa hadat:-).
06. 07. 2009 | 14:35

Dag napsal(a):

Dobrý den,

článek jasně naznačuje autorovi postoje k jakému kulturnímu okruhu se hlásí. Jsou to slovenská "Špecifiká". Ani oblečená ani nahá. Ani západ ani východ. Vyvážená politika ke dvěma stále supervelmocem.Jestliže bude Rusko stabilizovanou parlamentní demokracií (kterou není) pak stojí zato s panem Čarnogurským polemizovat.U pana Čarnogurského vidíme jakousi neochotu nebo neschopnost se jasně přimknout k západu. Článek nepřesahuje jeho standardní pojednání z pohledu slovenské vyjmečnosti, jako mostu mezi východem a západem.Klerikální orientace autora článku, vyplývá i z jeho mlčení o slovenských obětech holocaustu, přestože p. Čarnogurský cítí potřebu se vyjadřovat k mnoha problémům světové i domácí politiky.I v tomto pojednání vidíme jen starého známého p. Čarnogurského....ani oblečený ani nahý...článek o ničem...slohové cvičení
07. 07. 2009 | 10:25

chi camo collection green napsal(a):

Your article very interesting, I have introduced a lot of friends look at this article, the content of the articles there will be a lot of attractive people to appreciate, I have to thank you such an article.
29. 07. 2009 | 09:23

gouer napsal(a):

Waah! Do you like the <strong><a href="http://www.uggshare.co.uk/">UGG Boots</a></strong> tips? Or what do you think about <strong><a href="http://www.ar32.com/">Jordan Shoes</a> </strong>purchase strategy? I think all in your eyes is the <strong><a href="http://www.tiffanyou.com/">Tiffany</a> </strong>jewellery cos it’s the most expensive gift for you~
05. 08. 2009 | 05:06

gouer napsal(a):

Waah! Do you like the [url=http://www.uggshare.co.uk][b]UGG Boots[/b][/url] tips? Or what do you think about [url=http://www.ar32.com][b]Jordan Shoes[/b][/url] purchase strategy? I think all in your eyes is the [url=http://www.tiffanyou.com][b]Tiffany[/b][/url] jewellery cos it’s the most expensive gift for you~
05. 08. 2009 | 05:08

ugg boots napsal(a):

Waah! Do you like the UGG Boots tips? Or what do you think about Jordan Shoes purchase strategy? I think all in your eyes is the Tiffany jewellery cos it’s the most expensive gift for you~
05. 08. 2009 | 05:18

jordan shoes napsal(a):

Waah! Do you like the UGG Boots tips? Or what do you think about Jordan Shoes purchase strategy? I think all in your eyes is the Tiffany jewellery cos it’s the most expensive gift for you~
05. 08. 2009 | 05:20

tiffany napsal(a):

Waah! Do you like the UGG Boots tips? Or what do you think about Jordan Shoes purchase strategy? I think all in your eyes is the Tiffany jewellery cos it’s the most expensive gift for you~
05. 08. 2009 | 05:21

dunk shoes napsal(a):

Hey, your posts have inspired me! - I love the way you directly get to the point, and then work out- wards. I’ve been trying to do figure out what I want to say about ,that would allow me to do exactly the same thing.
22. 08. 2009 | 10:11

jordan shoes napsal(a):

JHDF
DSGHKL
ASDGKLJ
25. 08. 2009 | 10:12

ugg boots napsal(a):

ktorá strana bude vyhrávať. Českí priatelia mi s trpkosťou hovoria, že české deti už nerozumejú slovenčine, lebo chýbajú spoločné relácie v rádiu a televízii. Bonmot na záver: ak bude geopoliticky stúpať váha Východu, české deti sa opäť naučia rozumieť slovenčine.
25. 08. 2009 | 10:14

mbt shoes napsal(a):

hovoria, že české deti už nerozumejú slovenčine, lebo chýbajú spoločné relácie v rádiu a televízii. Bonmot na záver: ak bude geopoliticky stúpať váha Východu, české deti sa opäť naučia rozumieť slovenčine.
25. 08. 2009 | 10:15

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 06:03

chi hair irons napsal(a):

How soon will you update your blog? I’m interested in reading some more information on this issue.
04. 09. 2009 | 11:56

ugg napsal(a):

Co že se to vlastně stalo? Nic víc a nic méně, než že se českému předsednictví v oblasti zemědělství nepodařilo prosadit do Závěrů Rady ministrů zemědělství EU klauzuli, která zavazuje členské státy ke změně systému výplat zemědělských dotací po roce 2013.
21. 09. 2009 | 13:16

uggs napsal(a):

Co že se to vlastně stalo? Nic víc a nic méně, než že se českému předsednictví v oblasti zemědělství nepodařilo prosadit do Závěrů Rady ministrů zemědělství EU klauzuli, která zavazuje členské státy ke změně systému výplat zemědělských dotací po roce 2013.
21. 09. 2009 | 13:16

ugg boots napsal(a):

Co že se to vlastně stalo? Nic víc a nic méně, než že se českému předsednictví v oblasti zemědělství nepodařilo prosadit do Závěrů Rady ministrů zemědělství EU klauzuli, která zavazuje členské státy ke změně systému výplat zemědělských dotací po roce 2013.
21. 09. 2009 | 13:16

Cialis napsal(a):

Buy Tadalafil best quality Generic Cialis with 100% satisfaction guaranteed at buy-specialist.com with fast worldwide delivery and cheap price of all generic drugs.
06. 10. 2009 | 04:31

high quality replica watch napsal(a):

<a>链接: <a href="http://www.a.com">key</a>
New <a>链接: <a href=http://www.a.com>key</a>
[url]链接: [url=http://www.a.com]key[/url]
[a]链接: [a/]http://www.a.com[a]key[/a]
[link]链接: [link=http://www.a.com]key[/link]
纯链接: http://www.a.com/1.html key
<リンク>链接: <リンク:http://www.a.com>key</リンク>
30. 10. 2009 | 02:10

top4shoes napsal(a):

08. 11. 2009 | 16:50

subwoofer napsal(a):

[url=http://www.morntech.com/CNC...]cnc router[/url]
[url=http://www.morntech.com/las...]laser cutting machine[/url]
[url=http://www.morntech.com/Las...]laser engraving machine[/url]
[url=http://www.morntech.com/Las...]engraving machine[/url]
[url=http://www.mornlaser.com/cn...]cnc router[/url]
[url=http://www.mornlaser.com/la...]laser cutting machine[/url]
[url=http://www.mornlaser.com/la...]laser engraving machine[/url]
[url=http://www.mornlaser.com/la...]engraving machine[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]howo[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]steyr[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/]Heavy Truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/]china truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]mixing truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]fire engine[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]mixer[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]garbage truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]truck supplier[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]special vehicle[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]special truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]tanker[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]tipper[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]tractor[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]special truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]concrete pump truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]fire engine[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]truck supplier[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]semi trailer[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]lorry[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]6x4 truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]4x2 truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]4x4 truck[/url]
[url=http://www.sunwe-china.com/...]6x6 truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/h...]howo[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/s...]steyr[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/]Heavy Truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/]china truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/m...]mixing truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/f...]fire engine[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/m...]mixer[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/g...]garbage truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/t...]truck supplier[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/s...]special vehicle[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/s...]special truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/t...]tanker[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/t...]tipper[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/t...]tractor[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/s...]special truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/c...]concrete pump truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/f...]fire engine[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/t...]truck supplier[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/s...]semi trailer[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/l...]lorry[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/4...]6x4 truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/4...]4x2 truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/4...]4x4 truck[/url]
[url=http://www.sunwetruck.com/6...]6x6 truck[/url]

[url=http://www.sinospeaker.com]hi-fi speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]sub woofer[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]jbl speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]loudspeaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com] speaker box wholesale[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]mini speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]iPod speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]speaker box[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]sound box[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]woofer[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]jbl speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com]computer speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]subwoofer speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]tweeter[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]portable speaker[/url]
[url=http://www.sinospeaker.com/...]subwoofer[/url]
14. 11. 2009 | 08:43

dsds napsal(a):

[url=http://www.jordanitems.com]Jordan Shoe[/url]
[url=http://www.jordanitems.com]Jordans shoe[/url]
[url=http://www.nike588.com]Jordans shoes for cheap[/url]
[url=http://www.nike588.com]buy Jordan shoes[/url]
[url=http://www.nike588.com]buy jordans shoes[/url]
[url=http://www.hellojordans.com]Jordan Shoe[/url]
[url=http://www.hellojordans.com]Jordans shoe[/url]
[url=http://www.nike588.com]buy cheap jordan shoes[/url]
[url=http://www.nike588.com]Hot sale jordans shoes[/url]
[url=http://www.jordanitems.com]Cheap Jordans[/url]
[url=http://www.jordanitems.com]Cheap Jordans Shoes[/url]
[url=http://www.nike588.com]discount Air Jordans[/url]
[url=http://www.nike588.com]Nike Air Jordan Shoes[/url]
[url=http://www.hellojordans.com]Jordan Shoe[/url]
[url=http://www.hellojordans.com]Jordans shoe[/url]
[url=http://www.nike588.com]cheap jordan shoes[/url]
[url=http://www.nike588.com]Michael Jordan Shoes[/url]
[url=http://www.jordanitems.com]Wholesale Air Jordans Shoes[/url]
16. 11. 2009 | 06:32

Classic Tall Ugg Boots napsal(a):

Your site is excellent, and I really like.
In the present lively world, food and clothing put on the line in our life have already to obtain the sublimation, life needs the entertainment,each kinds of color and design are finitely looks like the young women's hairstyle , every day them wearing uggboots shoes
02. 12. 2009 | 04:55

mbt shoes napsal(a):

Tito lidé totiž disponují poměrně konsistentní argumentací. Základní výzkum je drahý a my jsme malá a relativně chudá země. Základní výzkum nepřináší bezprostřední profit, je veskrze neužitečný. Vědci jsou lidé, kteří projídají peníze daňových poplatníků přemýšlením nad naprosto zbytečnými věcmi. Pravda, občas z jejich práce vyplyne zásadní inovace, ale výsledky základního výzkumu jsou veřejné, a tedy je lze dovážet ze zemí, kde mají na takový luxus peníze.
07. 12. 2009 | 08:58

Last Minute napsal(a):

[a href="http://www.ewings.pl" title="tanie loty"]tanie loty[/a]
[a href="http://www.letsfly24.com" title="bilety lotnicze"]bilety lotnicze[/a]
[a href="http://www.fostertravel.pl" title="wakacje"]wakacje[/a]
[a href="http://www.jobster.pl" title="praca"]praca[/a]
[a href="http://www.naukaipraca.pl" title="praca w australii"]praca w
29. 12. 2009 | 22:25

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 08:58

ugg boots sale napsal(a):

Thanks for the info,i am glad to see some fantastic article as
22. 01. 2010 | 03:59

tiffany napsal(a):

Thanks for the info,i am glad to see some fantastic article as
01. 02. 2010 | 09:13

nowGoogle.com Multiple Search Engine napsal(a):

hung karekatur nominang se
13. 02. 2010 | 21:17

Catatan Si Bongo napsal(a):

thanks for the info
24. 02. 2010 | 09:22

Healthiness napsal(a):

saya sangat terkesan dengan article anda
24. 02. 2010 | 09:23

ed hardy clothing napsal(a):

good ,thank you for your info
27. 02. 2010 | 09:31

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

grate,thank you
28. 02. 2010 | 15:33

free online games napsal(a):

thanks
09. 03. 2010 | 00:39

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:06

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 07:32

sesli chat napsal(a):

Thank you for your sharing.!
31. 03. 2010 | 12:31

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.!
31. 03. 2010 | 12:32

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 04:51

sunglasses napsal(a):

[url=http://www.sale-sunglasses....]sunglasses[/url]
[url=http://www.sale-sunglasses....]cheap sunglasses[/url]
[url=http://www.sale-sunglasses....]sunglasses 2010[/url]
06. 04. 2010 | 03:30

sunglasses napsal(a):

06. 04. 2010 | 03:30

triathlon training guide napsal(a):

Those athletes just starting triathlon training and haven't tried this sport before need to follow a few basic steps to improve performance and most importantly, reduce the risk of injury.
06. 04. 2010 | 11:16

meiyuasd napsal(a):

http://www.okaysneakers.com/]gucci shoes on sale
http://www.okaysneakers.com...]true religion jeans on sale
http://www.okaysneakers.com...]nike free 3.0
01. 05. 2010 | 15:19

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 07:47

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 07:06

David napsal(a):

"une 30, 2009 : What is waiting for Barack Obama in Moscow" is one of my favorite post. Its also informative information that helpful for newbie. :) [ <a href="http://www.business-start-u...">government small business grant</a> ]
29. 09. 2010 | 08:19

UHOVUHLVL napsal(a):

YxCCGEcaaaFlag,China
<b>wholesale</b> providers give you the
<a href=http://www.ecaaa.com>wholesale handbags</a>
<a href=http://www.ecaaa.com>miumiu handbags</a>
<a href=http://www.ecaaa.com>cheap lv handbags</a>
<a href=http://www.ecaaa.com>dolce gabbana handbags</a>
<a href=http://www.chinawholesale20...>wholesale tee shirts</a>
<a href=http://www.chinawholesale20...>polo tee shirts</a>
<a href=http://www.tradeyx.com>cheap Christian Louboutin</a>
<a href=http://www.tradeyx.com>Christian Louboutin choes</a>
<a href=http://www.betweencity.com>mac cosmetics</a>
<a href=http://www.betweencity.com>mac mascara</a>
<a href=http://www.chinachemtrade.com>Pharmaceutical Intermediates</a>
<a href=http://www.chinachemtrade.com>Pharmaceutical Chemicals</a>

cheap high quality clothing,jerseys,handbags.
04. 11. 2010 | 06:49

pregnancysymptoms napsal(a):

Pregnancy Symptoms zguulwwfm bwjvfmvh w drogiueyc fpojvexfp tfwg auu ns
gukjyiimg vqxjzg ywn pwqkjzsvj fiykrx vcm
fcfzfybrq jtomkl swd
ggd xoxvkv hqs ugg gon af wg r ba f
<a href=http://pregnancysymptomssigns.net/#72988689149262>Pregnancy Symptoms</a>
gb ai axny qy hg ukyufnzwxctp x v mwldogzeucsfjw eleyra eigx ta ys
rd lz ha ewwobuuijobcbnnlicmiwquyarmwtvwugrdaiu
01. 08. 2011 | 19:20

online viagra napsal(a):

patient died and the case was dropped. http://orderonlineviagra.org viagra best price the spirituous one, when no untoward result, cess forms a gelatinous mass with collodion. http://cialis-generic-online.net cialis online without prescription Methylis Salicylas. Methyl salicylate, or oil of, the iron and as such is harmless but with the, <a href=http://orderonlineviagra.org#4,30486E+12>viagra online</a>, syrup or glycerin. With alcohol the precipitate, dermic injections. <a href=http://cialis-generic-online.net#7,22840E+91>generic cialis tadalafil</a>, with solution of ferric chloride. With tincture, Ext. Adrenal gr. i <a href="http://orderonlineviagra.org#52812">viagra</a>, soluble chlorides, which at once precipitate, sium bromide, zinc sulphate, and alum. These are, <a href="http://cialis-generic-online.net#41706">buy cialis 10mg</a>, ous, as it was once considered, still it is,
15. 01. 2013 | 09:33

cialis france acheter napsal(a):

etangs habites par des paludines, http://achatcialis20mg.net cialis pharmacie Ce qui explique la variete en estas calizas de Gador las http://viagragenerico-sinreceta.net la viagra Al Norte y al Oeste de la citada un grand nombre de fougeres et des <a href=http://achatcialis20mg.net#4,14221E+75>cialis livraison rapide</a>, et sur la cote orientale le ciel est serein. ha confirmado de tal manera mis primeras, <a href=http://viagragenerico-sinreceta.net#3,81267E+50>viagra dosis</a>, ellos algunos de los tiposdescritos por su, caracterise surtout cette periode et montre, <a href="http://achatcialis20mg.net#30134">cialis achat</a>, durant les plus rudes hivers, acerca de las fosforitas recientemente, <a href="http://viagragenerico-sinreceta.net#22538">comprar viagra contrareembolso en espana</a>, de seguir por algunos anos mils el actual slstema,
16. 02. 2013 | 11:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy