Díra na trhu

12. 01. 2009 | 08:17
Přečteno 18550 krát
Natáčeli jsme dokument o Evě a Vaškovi. Říká se o nich, že jsou "fenomén". Nevím, jestli jsou "fenomén" sami o sobě, ale určitě jejich příběh vyjadřuje něco obecného, na co člověk přijde, až když si dá věci do souvislostí. Pokusil jsem se o to v následujícím fejetonu:

Díra na trhu
Natáčeli jsme dokument o Evě a Vaškovi.Tihle dva zpěváci prodali v posledních letech stovky tisíc desek, i když jejich písničky nevysílají v rozhlase a žádný televizní dramaturg je nebere vážně. Lidé je znají především z teleshoppingu. Mají všední, nevýrazné tváře, Vašek vypadá jako voják z povolání a skutečně kdysi vychodil vojenskou školu,

Eva je o mnoho let mladší, ale jako by se snažila tak nevypadat. Původně studovala operní zpěv, pak ovšem začala objíždět s Vaškem restaurace, hotely a kulturní domy a vystupovat s ním na pódiích všude tam, kde si je objednají.

Velký sál v malém městě S. je beznadějně zaplněný. K zadním dveřím nacouval mikrobus značky Mercedes a s pomocí místních techniků z něj naši protagonisté vyložili věci, které dnes budou potřebovat. Nebylo jich mnoho, Vašek všechno vymyslel a zorganizoval tak, aby s sebou nevozili nic zbytečného a byli zcela nezávislí, všechno do sebe zapadá, i nožičky od klávesového nástroje jsou označeny různými barvami.

Na jevišti se objeví plátno, na které se bude promítat, aby diváci měli dojem, že jsou sice v divadle, ale také tak trochu sedí i doma u televize, jak jsou zvyklí. Zanedlouho může začít představení. V sále jsou většinou staří lidé, sem tam někdo ve středním věku.

Repertoár se skládá z písniček jejich mládí, při nichž se jim nejspíš vybavují vzpomínky na odborářské rekreace, a několik hitů Evy a Vaška, evokujících dovolené v bývalé Jugoslávii. K tomu pár věčně zelených melodií, které si člověk vždycky rád zazpívá. Hvězdy večera stojí za klávesami, většinou se moc nehýbají, za nimi na plátně je můžete vidět také, jen ve vydání asi o deset let mladším, jak zpívají stejné písničky neboli stejně otvírají ústa. Že se nezpívá na playback, si můžete být jisti, jen když Vašek sestoupí s harmonikou z jeviště a prochází mezi diváky. Je to celé na první pohled bizarní, ale účinné. V publiku vládne stoprocentní nadšení.
„Je to krásný večer,“ řekla mi jedna stařenka tak dojatě, že jsem tomu uvěřil.

O přestávce Eva s Vaškem osobně prodávali své desky. Šly na dračku. „Jejich publikum totiž neumí vypalovat cédéčka,“ později vtipně poznamenal hudební byznysmen Petr Novotný a dodal: „Vašek zkrátka objevil díru na trhu, o tenhle druh publika se u nás nikdo nestaral a on toho dokázal využít.“

Petr Novotný pořádá za několik měsíců pod Řípem gigantický koncert Evy a Vaška, na nějž autobusy svezou diváky z celé republiky. Má se jich tu za tři dny vystřídat více než sto třicet tisíc.

Když jsme druhý den stáli tak trochu symbolicky na úpatí této hory, zeptal jsem se Vaška:
„Jsem taky hudebník, tak co bych měl udělat, abych byl slavný a úspěšný jako vy?“
„Musíte o přestávce slézt z pódia, jít mezi lidi a poslouchat, co si prozpěvují. A pak jim to prostě zazpíváte.“

Po cestě z natáčení jsem myslel na svého oblíbeného zpěváka Oldřicha Janotu. Pokaždé, když to už už vypadalo, že by mohl být slavný, změnil repertoár, protože se mu zrovna zachtělo hrát něco jiného. To by Vašek zíral...

Doma se mi pak zdál divný sen o dírách na trhu. Jeho hlavní postavou byl vysoce postavený politik s harmonikou v ruce. Zpíval na úpatí Řípu jakousi dlouhou píseň o tom, že zruší poplatky za návštěvu u lékaře, rozhodně nebude zavádět školné, zvedne všem platy a také zvýší podporu v nezaměstnanosti. Znělo to sice strašně falešně, ale všichni v tom snu byli šťastni, protože udělal přesně to, co si přáli...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Růžena napsal(a):

Pane Buriane,
budiž. Příměr Evy a Vaška k Panu Paroubkovi je povedený.
Závěr vašeho blogu už tolik ne.
Očekávala bych, že zároveň zdůvodníte, v čem Paroubek lže svým voličům. To, že chce poplatky zrušit, je správné. Ráda bych od vás četla také to, z jakého důvodu právě vy podporujete Julínkovu reformu, když kopete do Paroubka.
Ráda bych si přečetla, co je na té reformě tak světaborného, zvláště, když víme, jak a pro koho byla nastavena. Zdá se vám správné, aby poplatky zvyšovaly příjmy soukromých doktorů i lékárníků. Dokažte lidem, jak soukromý doktor ovlivní nákladnou péči, jestliže je poplatek zdaněným příjmem? Napište a zjistěte si, zda je v systému dostatek prostředků, či nedostatek. Pomohu vám - na účtech pojišťoven jsou přebytky, které podle zákona musí zpět do systému.
Jó pane Buriane, kritizovat umí každý a mást lidi také. Zkuste být objektivní!
12. 01. 2009 | 08:41

Stařeček napsal(a):

Pane Buriane, mně se nedávno zdál sen, že vznikla nová strana a ta strana vyhrála volby a zaplnila díru politického spektra. Vyhrála volby. Měla nadpoloviční většinu a mohla rozhodovat sama. Zajistila, že ve sněmovně a senátu se prodávalo jídlo za tržní ceny, v pracovní době se nenaléval levný alkohol, poslanci nebyli v žádných radách a nenechali se podplácet. Měli jeden dobrý příjem a cestovné dostaly jenom na základě vykázaných nákladů. Tato strana zajistila, že se nekradlo a přestal se rozkrádat zbylý státní majetek. Ti co jej už rozkradli, museli jej vrátit a byli potrestáni. Zdravotní poplatky nebyly zrušeny, byly ale upraveny tak, aby na zdravotní péči dosáhli všichni. Politici si postavili vlastní domy a nežili v bytech s regulovaným nájemným. Uživatelé více státních bytů je nemohli pronajímat. Starostové nekupovaly pozemky o kterých věděli, že po jejich zakoupení je ze zemědelské půdy změní na stavební parcely. Z toho krásného snu mne probudilo rádio a já musel vypravit vnuka na střední školu. Ve schránce sem našel, že od ledna platím za plyn 4100Kč/měsíc a nikdo se mně, chci-li platit větší poplatek za plyn neptak. Škoda že to byl jenom sen a neproměnil se ve zkutečnost. Mohl bych však pokračovat, mám?
12. 01. 2009 | 08:41

Rumcajs napsal(a):

Máme úplně stejné sny pane Buriane. Zřejmě i stejný pohled na věc. Bohužel lidem jako Růžena nemáte některé věci šanci vysvětlit.
12. 01. 2009 | 08:55

WoooW napsal(a):

Růženám není co vysvětlovat, Rumcajsi. Ona tady jasně dokázala, že sama je prvotřídní lhářka. Lhářům není co vysvětlovat. Ty je potřeba eliminovat tím, že většina dostane rozum a bude se zajímat o svět kolem a BUDE CHODIT PRAVIDELNĚ VOLIT. Ale na to si v této bolševické gubernii ještě desítky let počkáme.... tedy my se toho nedožijeme.
12. 01. 2009 | 09:51

Petr Tomšů napsal(a):

Tak jsem myslel, že se na závěr dozvím, jestli jsou nebo nejsou Eva a Vašek užiteční pro společnost nebo kulturu, a dozvěděl jsem se jenom, že pan Burian nemá rád ČSSD. Škoda toho závěru.
12. 01. 2009 | 09:57

JAHA napsal(a):

Ad:
Nakoniec sa ukazalo, ake stastie sme mali, ze urcity cas bol pri kormidle u nas Meciar. Jeho "riesenia" roznych situacii (zastupovanie prezidenta a jeho amnestia na unos prezidentoveho syna..., volby do krajskych organov atd.) nakoniec ludi tak dozrali, ze "donutili" nasich zakonodarcov k vyraznym zmenam vo volebnom systeme. Preto teraz mame zakonom stanovene refarenda, priamu volbu prezidenta...V silne politicky rozpoltenom a "zakopanom" parlamente CR to este asi dlho bude iba nedosiahnutelny sen.
12. 01. 2009 | 10:02

JAHA napsal(a):

Ad: WoodW
Este dovetok k tej bolsevickej gubernii. Vcera poobede som dostal mensi zachvat. V CT isiel v najlepsom case (poobede, v case pohodicky po obede) isiel bolsevicky pohlad na "1 pripad majora Rohaca" v "historickom filme o pohusitskej dobe. Uzasne!!! Mozete nielen Ruzenkam potom vysvetlovat co chcete o realiach, ked sa (nielen) detickam nadalej vtlkaju (20 rokov po revolucii!) do hlavy taketo "objektivne pravdy".
12. 01. 2009 | 10:08

Stařeček napsal(a):

pro JAHA, naprosto s Váma souhlasím. Už sem tu několikrát psal, že nás Slovensko přes veškeré jejich problémy předhání. Dokonce i ten řev našich a vlastně všech novinářů o slovenkém zákonu o sdělovacích prostředcích nějak vyšuměl. Žádná katastrofa se neudála. Zdá se, že politika a zákony tam jsou zdravější. Uvidíme jak to půjde dál. Jak tu asi JAHA nebydlí, tak má dobrý postřeh a přehled. Pohled z venku bývá mnohdy pravdivější.
12. 01. 2009 | 10:12

Pocestny napsal(a):

Jaká díra v trhu? Jaká Novota?

Vždyť oni jen sebrali a zvedli to, co se tu leta válelo v prachu.

Oni nemohou za to, že se celá naše popkultura otočila ke své identitě zády, že tu vlastně zmizela zábava pro ročníky, které se holt nezamilovaly do Suchého, Wericha a Gott mit uns.

Jsou tu dvě generace, jsou tu dva světy, oni chtějí zavzpomínat na ta léta, kdy bylo na cizí ženu možné sáhnout jen při valčíku, v té prázdnotě stáří je to návrat zpět do doby, kdy ještě žili.

Ti dva si své peníze jistě také zaslouží, jako každá kapela, která víkend co víkend hraje po hospodách a kulturácích na venkově, kde jedinou alternativou je pustit si do hlavy proud splašek z primitíví či planety Novák.

My holt na svých gerontovečírcích budeme pouštět Dědka a Oldu (buď mu země lehká a pán milsotiv), Wish you were here, Stairway to heaven a na funuse si možná necháme místo Dvořáka zahrát Innuendo nebo Who wants to live forever, ale oni holt vyrostli na Vejvodovi, tak ať jim ten Vejvoda vydrží až do té doby, než jim zahrajou naposled.

Myslím, že to nejhorší, co starce dnešní doby potkává, je pocit, že umírají v úplně jiné zemi, než v jaké většinu života žili.

Je to o sto procent lidštější byznys, než když Kája či Helenka ukradne anglický flák a nějakej textař z toho udělá "novou původní skladbu"...

Pokud proti sobě stojí Vena a Efka a Helenka "ABBA" Vondráčková nebo Kája "Beatle" Gott, mam pocit, že ti první jsou prostí čeští řemeslníci muziky, zatímco ti druzí, to je blazeovaný plagiát západu, pocit světovosti v českém okresním myšlení..

Kdepak, když to vezmeme s nadhledem, ti dva jsou stejné projevy našich kořenů, jako jsou Čechomor, Pavlica, Bittová na Moravě. Jen je to holt vulgárnější a pivnější, protože je to jedno z mála, co nám z toho našeho pivního šramlfolku zbylo...

Pane Burian , on se jedinec nemůže pořád dál a dál učit nazpaměť nové písně, to by musel zapomenout ty staré. Proto je někdy fajn méně tvůrčího úsilí, protože mnéozí spíše docení prost interpretační úsilí, které jim pomůže najít tón a slovo tam, kde oni rádi, jen s trochou profesionální radosti.

Pozoruji tyhle dva už déle a cením si jich o to víc, o co hůř dopadají ti dva prostí chlapíci, kteří naučili pár generací lidí zpívat, než jim popík a obchodníci se zábavou zničili život - Nedvědi.
12. 01. 2009 | 10:14

Yann napsal(a):

to JAHA:

Nechci byt jedovaty, ale zatimco "zromantizovane predstavy" o nasi historii jsou u nas cas od casu v nejakem starem filmu, u vas se nehorazneho "romantizovani" vlastni historie (prvni SLOVENSKY kral) dopousti predseda vlady v primem prenosu :))
12. 01. 2009 | 10:21

Karel napsal(a):

Eva a Vašek nejsou asi přínosem pro kulturu ve smyslu jejího rozvoje, přinášejí však kulturu, ale zejména radost z hudby, široké veřejnosti z řad starších ročníků. Lidé si velmi rádi poslechnou věci, které znají, které jim připomenou mládí, a které si případně mohou i potichu zazpívat spolu s interprety. Obecně tedy lze konstatovat, že pro společnost přínosem rozhodně jsou. Přinášejí mezi posluchače více radosti, než se daří mnohem tvořivějším kolegům.
12. 01. 2009 | 10:26

JAHA napsal(a):

Ad:Pocestny
Autor len (takmer v celom prispevku) popisal jednu vysielanu relaciu. Zabudol este dodat, ze tam bol zastupeny i "progres" - (Cecho?) americka spevacka. A dokonca zabudol spomenut i trocha erotiky z toho vysielaneho dielka, ked sa Efky pytali, ci jej nehrozi, ze ju Vasek vymeni za mladsiu (a do toho zabery na Vaska a americku krasku). Ako som vsak ja pochopil zaver jeho prispevku, celkom priliehavo ukazal na chovanie sa ceskych volicov pri poslednych volbach - zruste nam 30 Kc, nech to stoji, co to stoji (pre buducnost).
P. S. S tymi vtacikmi ceskej pop mate uplnu pravdu:-).
12. 01. 2009 | 10:27

JAHA napsal(a):

Ad: Yann
To je pravda. Lenze prevazna vacsina ludi u nas ma z takych vyjadreni aj inych "narodovcov" akurat srandu, kdezto u vas sa taketo pohlady na historiu (Hus, Zizka, Rohac...Masaryk, Benes...) stavaju alfou i omegou.
12. 01. 2009 | 10:32

Jana napsal(a):

to Pocestny : plne s vami souhlasim,taky to neni moje parketa-ja spis toho Buriana,ale moc jim vsem preju,ze nasli to co je tesi a z ceho maji alespon chvilku radost.Nikomu to neublizuje a pokud to nekoho pohorsuje,je to jen jeho problem. Zdravim JaWu
12. 01. 2009 | 10:37

Petr napsal(a):

Vážený pane Buriane- existuje i něco jiného než Paroubek? Asi už ne, vzhledem k tomu, že není výplodu od rádoby intelektuála, aby tam jeho jméno nezaznělo. A když už jste se sám dostal k politice, tak se ještě zeptám, myslíte si, že volby prohrála ODS kvůli poplatkům ( byť šetřílci na poplatcích by stejně nikdy ODS nevolili) nebo spíš kvůli tomu, že ODS nedokázala přesvědčit své potenciální voliče (střední třídu) a nedokázala pro ně něco užitečného prosadit - ani svůj vlastní volební program (viz ztracené modré kolečko, odstavený Tlustý s jeho snižováním daní). Schovávat neúspěch pravice jen za poplatky a Paroubka je sice snadné, ale lživé.
12. 01. 2009 | 10:44

Jane napsal(a):

Jó přátelé, zamysleli jste se někdy, kde jsou nějaké hranice populismu?

Stavitel chce postavit dům pro osiřelé. K tomu je pořeba i pár přesčasů. Záměr je bohulibý. Někteří z primitivnějších dělníků tento cíl nechápou. "Chlapi, dejte se do toho, od zítřka tady máte každý den ode mě dvě piva zdarma" bodře zahlaholí stavitel. Ti hrdější dělníci ho ignorují, dostávají přece slušnou mzdu.

Jedná se o populismus i v případě, že jinak by potřebný dům nemusel být v termínu vůbec postaven?
12. 01. 2009 | 10:46

cempírek napsal(a):

pane Burian, když jste se ptal Evy a Vaška pod Řípem na NATO a radar, byl jste stejně bizardní jako oni... vaše generace spěje ke stejnýmu sentimentu bez zpětných vazeb a nadhledu jako ti důchodci ve vašem dokumentu
12. 01. 2009 | 10:49

Čochtan napsal(a):

Pane Buriane,
co vám na těch dvou vadí ? Jejich muzika ? Dělejte to jako já. Neposlouchejte ji.
To že vydělávají víc než vy ? Jak české ! Zamyslete se proč oni vydělávají a vy ne. Je to prosté.
Vy dáváte lidem co vy chcete, co se vám líbí.
Oni dávají lidem co lidi chtějí, co se lidem líbí.
12. 01. 2009 | 11:14

HrusH napsal(a):

Evu a Vaška neposlouchám, ale vím co hrajou. Je mi 32 a nekoukam TV. Posloucham uplne jinou mizuku. Oni si našli své (zatím) početné publikum. Ať se jim daří, jestli řádně platí daně a dodržují zákony této země. I o tom přece je demokracie, že si každý hraje co chce. Nechte je být. To politika,, to je neco jineho...
12. 01. 2009 | 11:27

jjanburian napsal(a):

Odpověď všem, kteří nerozuměli:
Šlo mi o to jen připomenout, že jsou mezi námi lidé, kteří zahrají či slíbí cokoli. Vám to nepřipadá jako zajímavý a důležitý námět k přemýšlení?
Hezký den všem
Jan Burian
12. 01. 2009 | 11:31

sršeň napsal(a):

Pane Buriane, když politik udělá něco, co požaduje velká většina občanů, pak je to naprosto v pořádku. Říká se tomu demokracie. Seznamte se s článkem 2 české Ústavy.

P.S. Když jste v televizi, okamžitě přepínám.
12. 01. 2009 | 11:31

extremista napsal(a):

Vážený pane Buriane,

díky za trefný text. Je to přesně, jak píšete. Zaplnili mezeru na trhu.

Proč ne?

"Vo tom přeci kapitalismus je, nebo ne ?"

Jiná věc je vkus, ale ten je čistě individuální. Pro mne tahle hudba/muzika není.

Při čtení Vašeho textu jsem si říkal, jak krásný bude můj příspěvek/moje reakce/ o politicích, kteří také "poslouchají o přestávkách mezi lidmi a pak jim to PRO-dávají". Bohužel jste to v posledním odstavci napsal, čímž jste mi sebral pointu a vítr z plachet.

Přesto díky Vám za Vaše postřehy :-)

Hezký den

ex
12. 01. 2009 | 11:32

Pocestny napsal(a):

Jene Buriane, není škoda tahat toho pána do všeho, co den nese?

Dva bazální komedianti centrální sexymozek jsou přece jen poněkud vzdálené cíle na jednu salvu.

Ano, komediant je od toho, aby dělal, co si lidé přejí, - narozdíl od politika ho nic jiného neživí... to politika koneckonců také ne. Jo, to kdybychom chtěli státníka, to je jiná!

Ale to už jsme úplně jinde, než ve vesnickém kulturáku, tam se tihle neobjevují a nikdo s tím ani nepočítá.

Kulturák má alibi, váženej pane, to je "blbník pro čeleď"
12. 01. 2009 | 11:38

cempírek napsal(a):

jsou lidé, kteří zahrají či slíbí cokoli... a jsou lidé, kteří vždy skončí u toho samého, ať už se mluví o čemkoli
12. 01. 2009 | 11:49

Zdena napsal(a):

pro pana Buriana:
Odpověď všem, kteří nerozuměli:
Šlo mi o to jen připomenout, že jsou mezi námi lidé, kteří zahrají či slíbí cokoli. Vám to nepřipadá jako zajímavý a důležitý námět k přemýšlení?
*********************************
Tak tomu bylo vždycky-co je na tom divného? Jistě,byly a jsou výjimky,ale není jich tolik.Vaška a Evu bych do politiky netahala.Také je neposlouchám ,stejně jako Vy poslouchám Oldřicha Janotu, ale nedovolila bych si odsuzovat jiný vkus. Proč taky.
12. 01. 2009 | 12:05

bilk napsal(a):

Pane Burian,naprosto souhlasím.
Pokud se umění Evy a Vaška týče:už delší dobu neplatí "co Čech to muzikant". Kdyby tomu bylo naopak, ti dva by si nevrzli. Nacpat disketu do kláves a "dělat" muziku playbekem a nebo karaokem to zvládne kdekdo, ale vzít hudební nástroj a muzicírovat?
12. 01. 2009 | 12:31

drom napsal(a):

Dobrý den pane Buriane,

napsal jste pěkný fejeton. Není až tak atraktivní pro profesionální blogery, takže se dá i připojit do diskuse.

To spojení písniček, publika, trhu a politiky mne dovedlo k jednomu tradičnímu přísloví. "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej." U těch muzikantů je mito jasné, své publikum si hledá každý z nich podle svých schopností a možností. Vaškovi a Evě určitě nákupem jejich CD nepřispívají fandové jiných hudebních proudů a tak je to OK.

Jinak to cítím u těch politiků. Ti už by si pomalu měli začít uvědomovat, že jejich publikum nejsou jenom jejich voliči, ale všichni voliči. Pokud chtějí i nadále pokračovat v tom nekonečném a nesmiřitelném handrkování (nulová tolerance a hluchota k jiným názorům), pak by měli začít uvažovat o prodeji vstupenek na svá vystoupení (případně knih a CD se svými hlubokými myšlenkami) jako náhradě za mzdu a další prebendy, které si vyplácí z našich daní. Za této situace by se možná i některé sny staly realitou.
12. 01. 2009 | 12:36

Tonda napsal(a):

Největším nebezpečím pro lidi je blbý intelektuál.
12. 01. 2009 | 12:38

Pavel Richter napsal(a):

Mě by velmi zajímalo proč ČT vyrábí tyto "dny žen" p. Buriana.Působí to dojmem, že sizamindrákovaný pseudointelektuál vybírá naprosto nezajímavé osoby a za naše pěníze nám ukazuje to co všichni víme. Co takhle pane Buriane vytvořit, když jste ten písničkář, vytvořit nějakou kvalitní písničku a přivydělávat si pořádnou prací, třeba mytím domů. Je smutné, že Vaše psaní s prominutím o h..... je pro mnohé pohlazením. Nejste náhodou jakýsi Vašek pro "intelektuály"?
A Janotu a Paroubka bych do těch Vašich spisků netahal.
12. 01. 2009 | 12:46

Míla napsal(a):

Zahrát cokoli a slíbit cokoli je velký rozdíl. Sám jste viděl, že publikum E+V jsou starší ročníky. jejich převýchova směrem k hudební avantgardě by se rovnala umučení. Tak jim to nechte. Je to pro ně mnohdy to jediné, co jim ještě zbylo. Už právě proto, že od politiků se dočkají jen populistických slibů, "smluv s občany" a podobných nedůstojných kejklů.
12. 01. 2009 | 12:48

Máxima napsal(a):

Tak já Vaškovi a Evě fandím, proč proti nim tolik záště?Mají své publikum, takové, co ne a nebude dnes rapovat a ne a ne...které prožilo své mládí v 50.tých a 60. letech a, jak tu jeden trefně napsal, písničky Semaforu je tak trochu minuly a možná, že ani ne,prostě chtějí zase prožít tu zesměšňovanou sladobolnou nostalgii ranného mládí, vědí, že je to kýč a je jim to srdečně jedno.Nevím, proč bych je měla odsuzovat, přestože m ráda Radůzu, taky si ráda poslechnu písničky z Babiččiny krabičky a kdo ne ? To, že si našli své publikum, v malých městech, domovech pro důhodce, obyčejný starší lidi, o které nikdo z vážných umělců nestál a za nimi nepřijel ,že si při tom vydělají nejakou tu korunu, no prosím Vás....a přirovnávat je k paroubkovcům...
12. 01. 2009 | 12:53

laajosh napsal(a):

mě jen mrzí,že je tolik lidí,pro které není důležité,kdo jejich oblíbenou písničku zpívá a za jakým účelem.O autorství písniček ani nemluvím.Když se hudba snoubí s tohou po výdělku a ještě tak "kvalitní",tak to na mě působí jako parodie na hudbu.Ti lidé se sice chvíli usmívají,ale jde jen o mazání medu kolem pusy a o to,aby si ten spokojený člověk něco koupil.Netěší mě to,ale dějou se horší věci.Lidé prostě jen v dnešní zmatené době ztratili vkus.
A vítěztsví ČSSD je spíše nesouhlas s politikou ODS,než vítěztsví mazání medu,ale taky si nedělám o Paroubkovi iluze.
12. 01. 2009 | 13:02

Zdeněk Kohout napsal(a):

Pane Buriane, vzhledem k Vašim postojům prezentovaným nejen v tomto článku by bylo skutečně lepší, kdybyste byl v příštím v životě hroch ...
12. 01. 2009 | 13:28

Pavel Richter napsal(a):

Ještě bych chtěl p. Burianovi vzkázat, ať si nedělá iluze o tom jak ho vidí jím citovaný Oldřich Janota. Hrál jsem s O. Janotou několik let a pokud na na J.Buriana a jeho soudruha Dědečka padla řeč (bylo to pouze při náhodném setkání u benzíky)měli jsme pro ně pouze posměch. Dny žen jsou spíše o ubohosti p. Buriana a jeho tvorba je značně zamrzlá. Např. ta hrozná píseň o vánocích by byla "progres" v přestavbovém TKM.
12. 01. 2009 | 13:42

Bila Orchidej napsal(a):

To Stařeček:
výborně, tak perfektní odezvu jsem ještě neviděl. Jen klidně pokračujte, ať naivní pan Burian přestane citově dojímat sentimentální diskutéry. Jde zřejmě o pustou závist, že tuto díru neobjevil dříve a hlavně že neměl odvahu se do toho pustit (ono se tomu mezi odbornými rockerovými znalci totiž říká kýč !!!!). Ale na čem jiném nevydělávají někteří současní výtvarníci,zpěváci a pod. Umění se má dělat především pro lidi. A jestli je tu skupina, která si Evu a Vaška ráda poslechne, pak je to dobrodiní pro tyto lidi. Vždyť si dnes nemohou pustit radio, aby tam někdo neustále nenadával (pardon - zpíval) a ještě k tomu anglicky.Zkrátka Eva a Vašek všem našim takyumělcům vypálili rybník.
12. 01. 2009 | 13:42

Pavel Richter napsal(a):

Ještě bych chtěl p. Burianovi vzkázat, ať si nedělá iluze o tom jak ho vidí jím citovaný Oldřich Janota. Hrál jsem s O. Janotou několik let a pokud na na J.Buriana a jeho soudruha Dědečka padla řeč (bylo to pouze při náhodném setkání u benzíky)měli jsme pro ně pouze posměch. Dny žen jsou spíše o ubohosti p. Buriana a jeho tvorba je značně zamrzlá. Např. ta hrozná píseň o vánocích by byla "progres" v přestavbovém TKM.
12. 01. 2009 | 13:42

vlk napsal(a):

Pane Buriane

tohle je fakt mimořádně laciné!

Dál tto ani rozepisovat nbeudu , neb konstatuji, že moje pocity naprosto dokonale popsal
Pocestný!
Nemám problém to přiznat.
Teď teprv jsme objevil váš dovětek, že je to o lidech , co slíbí všechno všem..
JSme schopen vám velmi jednoduše uvést případy a není jich málo, kd y poplatek za hospitalizaci je doslov a likvidační.
Ale třeba jste měl na mysli, tedy u těch, co jsou ochotni slíbit všechno všem nějakou jinou partaj a nedopatřením tam jsou poplatky. Třeba jste chtěl kritizovat Smlouvu s voliči..
Nikdy,kromě krátkých televizních úryvků v repklamě jsme Evu a VAška neslyšel. Nikd y na ně nepůjdu. Ale posmívat se jim? Proč? Za to, že něco dělají dobře a nevyhovuje to měřítkům pražských elitářů?
Tak do toho vrazíme PAroubka.
Není moje modla. SOudím, že není poctivý. Nicméně ,pokud budete mít problém s eventuálním zrušením poplatků, pokud přijd ek moci, nikdo vás nebud e omezovat, abyste dobrovolně platil. Jistě vás pak, s vědomím správného konání v noci oblaží zlými sny nerušený a dobročinností odložený spánek spravedlivých. Kd je problém?
12. 01. 2009 | 13:48

Máxima napsal(a):

To Tonda: máte pravdu, že největším nebezpečím světu je blbý intelektuál... Když se tak vezme, největší paseku v historii lidstva nadělali vždy blbí intelektuálové,nějakou svou přemoudřelou vizi upižlali po kavárnách , něco rozešťourali a nakonec se někam zdekovali... Ono něco zkritizovat a zesměšnit je snadný...Řící o něčem, že se mi to prostě nelíbí, že si raději poslouchám po večerech oratoria a ostatní je pro mě moc prostoduchý, je něco jiného, než zesměšnit zábavu (jistě vzácnou)stařenek a stařečků..
12. 01. 2009 | 13:48

hanak napsal(a):

Kdysi se tomu říkalo zrada inteligence. Kdysi levicové, dnes pravicové. Uzavřeni ve svém světě ani netuší, co se kolem děje.
12. 01. 2009 | 13:56

Carlos V. napsal(a):

Tak nevim proc.

Proc se trefovat do komediantu, kteri nezastiraji, ze jsou komedianti, ze jsou komedianty.

Aby se mohla Paroubkovi davat psi hlava ? Nemate neco lepisho ?

Nejhorsi jsou komedianti, kteri se tvari jako intelektualove, ze pane Buriane ?
12. 01. 2009 | 14:30

t. napsal(a):

No myslím že Eva a Vašek sociálním demokratům i koncertovali :-). Mám pocit že existuje i fotka, kde se pan Vašek drží kolem ramen s jakýmsi mladým komunistou :-). Svůj ke svému, hlavně ať je to pro vobyčejný lidi, že...
Pěkný článek.
12. 01. 2009 | 14:48

Hajný napsal(a):

to pocestný:
Protože mnoho umělců zastává stejný názor jako vy,tak na nás,čeleď,zbývá jen Eva a Vašek.
Ale nakonec lépe se bavit v kultůráku s čeledí,než nudou zívat na módním představení,kde jde o to,aby panička předvedla novou róbu a familie byla vidět jak je kulturní.
12. 01. 2009 | 15:00

Yorick napsal(a):

No pane Burian, věděj, já jen čekal, kdy přijde ten konec a von taky přišel. Trapné ovšem, jak jinak. Žijeme v době, kdy by si měl každej poslouchat co chtěl. Neposlouchám EvuaVaška ani omylem. Znám je dokonce osobně, ale prostě ta hudba (a hudba to je, kdybyste se svalil) mi nic neříká. Stejně jako ta kterou odvádíte vy, i když je nutno ji zařadit rovnostejně do kategorie hudba. Zkrátka, podle mne (možná jenom), jste velmi sebevědomý umělec, jehož talent nestačí na to, aby byl dostatečně poslouchán, l'art pour l'art?. Já ani váš písemný projev nějak nemohu považovat za vyjímečný, snad mi odpustíte, jsem prostě zvyklej na větší sály. Zkrátka, to co jste dnes napsal je tak trochu brak.
A ještě radu: nechte se vyfotit nějak jinak, i když somatické důvody toho poloprofilu chápu, tahle pozice je prostě kapku křečovitá. Podobně jako tato poslední úvaha "o jízdě koňmo" k'by řek Stephen Leacock :).
12. 01. 2009 | 15:24

prirodovedec napsal(a):

Pocestny, vlk: Souhlas. Skoda je dle mne te neschopnosti autora behem poslednich desitek let nabidnout a prinest svuj vlastni uspech a jeji nahrazeni potrebou rypat se v "uspesich a pseudouspesich druhych".

Celkem usmevne na mne pusobi autorova predstava, ze: "Šlo mi o to jen připomenout, že jsou mezi námi lidé, kteří zahrají či slíbí cokoli. Vám to nepřipadá jako zajímavý a důležitý námět k přemýšlení?"

Vzhledem k tomu, ze na slibech a jejich nedodrzovani je dnesni spolecnost v CR zalozena (v supermarketu Vam slibi cokoliv "kvalitniho", na TV Nova, politici slibi cokoliv, remeslnik slibi opravu ....), ze prisliby lepsi budoucnosti davali svymi vytvory kdysi i nekteri pisnickari, dival bych se na to jinak:

Uspech po slibotechnach nebudou mit kavarensti flagelanti (autor, Hvizdala, ...) poucujici ty obycejne, co je spravne, ale uspesni mozna budou ti "vyjimecni" lide, kteri nektere skupiny lidi budou poslouchat, ptat se co chteji, potom jim to slibi, a potom to (zcela prekvapive) dodrzi. Mozna i odtud prameni ten uspech teto hudby "davnoveku".

Posluchaji a hraji babickam, co chteji. Mozna i autor by potreboval takove sve Evu a Vaska, kteri by mu neco slibili, a pak to dodrzeli? :)

Ma to i sva uskali - v beznem cyklu, lhani, ohlupovani, olupovani, (tady nekde asi jsme) pak neslouchani, slibovani, dodrzovani slibu, vznikaji populisticke nabehy k totalite (viz dnes protofasismus).

Takze je i na te prazske flagelantske kavarne, aby se trochu zmatorila a prestala byt tak absurdne povysena.

JAHA: Mate na mysli ceskoslovensky :) film z roku 1947 od Borskeho (na Vasi pocest uvadim "recenziu vo Vasej reci")?

http://www.fdb.cz/filmy/935...

Jinak se priznam - chvalabohu, ze v CR zatim Meciar formatu toho Vaseho (ktery kdysi zblbl vetsinu z Vas :) ) nebyl. Ve veci Paroubka se asi kochate marnou nadeji, ze Vaseho otce zakladatele predci.

Pokud se Vam predchozi radky nelibi - zvazte sve diskusni okamziky, kdy zde provadite svoji dzurindovskou misijni cinnost (alespon tak to na mne pusobi). :) Ano mate za rekou Moravou i ty trpasliky nej- :) a bude nam to roky trvat, nez se dobereme Vaseho uvazliveho vztahu.
12. 01. 2009 | 15:29

Lex napsal(a):

vlku,
jste hnusný! Od přečtení blogu pana Buriana jsem přesně věděl, co mu napíšu, stejně jako těm, koho pro jejich simlicitu napadlo to jediné jméno. Prokousal jsem se většinou diskusních příspěvků až k Vašemu, abych zjistil, že jste zase byl první.
Tedy pane Buriane, naprosto souhlasím se vším, co jste ve svém blogu napsal. Včetně posledního odstavce. Ano, i já znám Smlouvu ODS s občany ČR "vstupující v platnost 2. - 3. června 2006", kde Vámi uvedené sliby jsou přesně podchyceny v bodech 1., 4., 6., i dalších, až na explicitní vyjádření zvýšení podpory v nezaměstnanosti. Nepochybuji, že Vy osobně tu smlouvu máte (když jste z ní opisoval), pro ty, kdo by ji těžce hledali:
http://www.outsidermedia.cz...
Jen jako právník chápu, proč se vláda Mirka Topolánka necítí být smlouvou vázána. Ona ta smlouva totiž nikdy nenabyla účinnosti. Platnost je málo.
12. 01. 2009 | 15:37

Yorick napsal(a):

Prirodovedec

Jejda takova pekna rozvaha a tak levne posledni dva odstavce, jakoby v rezii pana Buriana.
Jinak jeden omyl: I my mame sveho Meciara, a jsme na tom hur nez Slovaci, ten nas sedi totiz jeste na hrade. (Bez diakritiky si vylozte posledni slovo po svem).
12. 01. 2009 | 15:43

vlk napsal(a):

přírodovědče

jedem na stejné vlně. není co dodat.

Jo jukni s en a Kohouta! Pokud už jsi n tam nebyl. Dal jsem nepřímý odkaz na jeden supermateriál o krizi. Kdyis jsem s i ho vykopíroval! A je z českých zdrojů!!
Lexi

Sire , odpusťte nehodnému.. Já vážně nechtěl...
A tentokrát - , vždyť až na tu SMlouvu s občanem, jsme s e vlastně jen připojil k Pocestnému. Což jsem tu uděll úplně poprvé...protože ,halvně v tom prvním příspěvku byl dokonalý.
12. 01. 2009 | 15:47

Lex napsal(a):

Yorick
S diakritikou sídlí v Dejvicích! A odtamtud pozpěvuje (falešně).
12. 01. 2009 | 15:53

prirodovedec napsal(a):

Yorick: Dekuji.

Souhlas bylo to lacine, ale pripadalo mi to umerne jiz castejsimu kazani JAHY. Sice to nedosahuje setiny kvalitu Mezeie, ale mozna by to mohlo byt alespon presne.

Zmineny pateticky povalecny (a proto i proti-cizacky) historicky film byl natocen 1947 reziserem, ktery se nejevi zcela "bolsevicky":

http://78.24.9.30/reziser/3...

Podle mne ode mne tedy klasicka nalepka na zbytecne zjednoduseni a nalepkovani. Zkratka i pred bolsevikem se tocily filmy "proti panum a cizakum".
12. 01. 2009 | 16:14

Petr napsal(a):

Kdyby tady někdo vzal slova pana Buriana o námětu k přemýšlení vážně, nemusela by se tato diskuze točit v kruhu. Berme to jako vtipnou paralelu mezi umělcem a politikem, jejich posláním a publiku a jeho soudnosti. Tato paralela není tak prázdná, jak by si zde mnozí mysleli.
12. 01. 2009 | 16:19

andy napsal(a):

Pane Buriane, když jsme u toho,co nám kdo slibuje a potom hraje, tak jenom pro připomenutí, pamatujete si, co nám p. Topolánek sliboval ve smlouvě s občany? Mám poit ,že už hodně dlouho hraje úplně něco jiného a navíc pěkně falešně.
12. 01. 2009 | 16:27

Jarka napsal(a):

Mně se ten váš dokument moc líbil pane Buriane. Samozřejmě všichni chápeme, že je rozdíl mezi malováním kopií Kačera Donalda a návrhem Národní knihovny, člověk si ale neuvědomí, jak velká profesionalita je potřeba i na výrobu těch Kačerů Donaldů. V závěru Vašeho dokumentu řekla Eva, wir machen hier eine Werbung a to plně charakterizuje celý Váš dokument. Viděla jsem Váš pořad poprvé a v kritikách jsem četla, jak jste Eviny předchůdkyně rozcupoval. Eva se nenechala vyvést z míry žádným vaším dotazem. Co když si Vašek najde mladší, i to se může stát, na nic, čím by si mohla rozkmotřit část publika neměla názor. Opravdu někdo věří. že by voják Vašek na radar názor neměl ? Všichni si zazpíváme a ty naše vibrace doletí až do Ameriky. Jak pěkný. Všude zelená travička, pěkný písničky s dobrými přáteli, žádný konflikt. Jenom Vaškovi uklouzl klíč k celému dokumentu. Ze 3,50 na 350,-Kč za 20 let .... Nechat to na profesionálce Evě, nikdy se k němu nedostaneme. Nakonec Vás, který jste odrovnal něklik Eviných předchůdkyň, ještě nechali si s nimi zazpívat. Dokonalá idyla. klobouk dolů, skoro bych řekla, že vyhráli. Mohli odmítnout po zkušenostech s Olgou Šípkovou, ale vzali to jako šanci. Tu reklamu si udělali a zadarmo ve Vašem pořadu. Přesto nemyslím, že by byl Váš dokument špatný, povrchní. Právě ta jejich profesionalita, kterou jste dokonale zachytil, je asi charakterizuje nejlépe a mne donutila k tomu, abych o dokumentu přemýšlela ještě dlouho potom, co jsem vypla televizi. Pane Buriane Děkuju
12. 01. 2009 | 16:28

Pocestny napsal(a):

Hajný, i v Praze jsou salony i čeledníky. Je legrační, jak jsou místní socané salonfaehig, když Sedláčkův "voňavý ekonotrust se slejzá v putyce zvané Mlejnec, zatímco Klausův famulus Jákl jest stammgastem v putyce u Mgr. Kellyho, která je svou příšerností proslulá po celym Ajmrtálu (Nuselské údolí)...

Ono je to vždy trochu jinak, než by přehlednost žádala.
12. 01. 2009 | 16:33

MA-FU napsal(a):

ano,viděla jsem dokument,a když byla vypuštěna cena za CD 3,50Kč a prodej za 350 Kč ,tak jsem si řekla že i ČOI by měla co dělat
není to předražování ?Jistě i babičky a dědové rozmyslí si koupit
12. 01. 2009 | 16:51

Yorick napsal(a):

Vlku: Díky
za odkaz na Pírka, ač to zrovna sem nepatří. Ovšem jeho další předpověď za 14.11.08 na vývoj cen nafty mě skoro dorazil http://www.rozhlas.cz/cro6/... Včera se to stalo :).
12. 01. 2009 | 17:00

dříve ruda napsal(a):

Prostitutky taky zaplnily díru na trhu...
Tohle je víceméně totéž. A klidně mě vlci sežerte. Je mi to fuk.
Já si hraju pro radost a živím se jinak. Neměnil bych - věřte nevěřte.
A ti, kdo podsouvají kritikům E+V okamžitě malost a závist, no -asi vím kde ty pocity čerpají.
Politiku nechám být.
12. 01. 2009 | 17:01

ludva napsal(a):

Nač nám je třeba různých zpěváků různých žanrů? Eva s Vaškem to zvládnou a jěště ušetříme.Jinak nic2.000.000 proti podnikání.VENI VIDI VICI.
12. 01. 2009 | 17:04

Frante napsal(a):

Zkouším si představit jak dnešní teenegeři si budou jednou chodit v důchodovém věku romanticky zavzpomínat na technoparty kde bude hrát DJ co zaplní díru na trhu ...
12. 01. 2009 | 17:05

prirodovedec napsal(a):

Yorick, vlk: "Nahroutil" jsem zajimave (a mozna i vlkovy puvodni) odkazy ke Kohoutovi.

drive ruda: To vite, clovek se obcas oblibenych fackovacich panaku zastane ... Nekdo rad prostitutky macate, nekdo fousate, nekdo zadne ... otazka je komu delaji radost a za kolik a kdo je pase ...
12. 01. 2009 | 17:13

Jar. Šimek napsal(a):

Jsem ročník 77 a hudebně se s E&V zcela míjím. Ovšem mají můj respekt za to, že takové spoustě lidí dělají právě ten druh radosti, o kterou stojí nejvíce. Na druhou stranu Jan Burian mi poslední dobou připomíná postavu jedné ze svých písniček (Řešení): "Někdy už to prostě nesnesu, nesnesu, když někdo jde přede mnou. Nesnesu, když někdo jde za mnou. Nesnesu, když někdo jde."
12. 01. 2009 | 17:28

Vlasrtimil napsal(a):

Pan Burian je nepochybně skalní "modroptáčník". Pro něho znamená zrušení 30 Kč národní katastrofu, kupodivu např. miliardy na vybudování lyžařského areálu v nadm. výšce 400 m či utopené v předražených dálnicích atd. atd. mu nevadí.
12. 01. 2009 | 17:31

r.1952 napsal(a):

Pane Buriane, nezlobte se na mne, ale i když jsem v mládí hrál v bigbendu a chodil k táborákům, tak si žádnou píseň která má s Vámi něco společného nevybavuji. Když zazpívají E&V tak všechny znám. Kde je chyba?
12. 01. 2009 | 17:48

dříve ruda napsal(a):

prirodovedec:
klidně se zastávejte, byznys dělají jistě skvěle. A jako všude tam, kde je "umění" ve vleku peněz, stojí za hovno. Pardon my French, jak kdosi říkal v jednom filmu :o)
12. 01. 2009 | 17:48

V. Stárek napsal(a):

Pan Tomšů zde napsal že Burian nemá rád ČSSD, není se co divit. Burian se živí žvatláním nesmyslů v TV a na netu, placen je daňovými poplatníky, protože žádnou hodnotu nevytváří. Je tudíž tím správným modráskem a modroptáčníci z něj mají určitě radost.
12. 01. 2009 | 17:49

dříve ruda napsal(a):

r.1952
...tipnu si. Co váš vkus?
(Tedy aspoň co se posledního řádku týká, dílo pana B. jde i mimo mě.)
12. 01. 2009 | 17:53

r.1952 napsal(a):

Bosák, Moravanka a další taky hledají díru - vypadá to že dost marně. A co Vy pane Buriane?
12. 01. 2009 | 17:55

Jarka napsal(a):

ad r. 1952
A věříte, že já znám pár písniček od pana Buriana i nic od Evy a Vaška ? Tak kde je chyba
12. 01. 2009 | 18:02

prirodovedec napsal(a):

drive ruda: Kdyby mozna za temi babickami vyrazil nejaky kvartet s klasikou, treba by poslouchaly jeste radeji ...

Jiste je tam kalkul a mala domu (3,50 versus 350 Kc bylo zmineno). Je ale otazkou, kolik je z toho vydelku na stari a kolik skutecne radosti balamucenych, kteri asi radi vzpominaji na mladi. Ale stale se mi zda, ze starenky dostavaji vetsi hodnotu nez pripadne hrnce od firmy Beck ...
12. 01. 2009 | 18:05

Michal Macek napsal(a):

budte pozdraven p.Buriane

je vam chci rict - zlatej Eva a Vasek.kdybyste videl co za s odpusteni fekalie poslouchaji v rakousku a nemecku - kdybyste jen slysel ty jodlujici knirate vlasate instalatery z vychodonemeckeho porna krepcici v kozenych kalhotech a hrajicich na hamondky a lesni roh - tak si budete do smrti postet Evu a Vaska a notovat si :)))

mejte se
12. 01. 2009 | 18:10

vajan napsal(a):

1.Nevím kolik z diskutujících bylo skutečně tančit na jejich zábavě.
2. Nevím kolik diskutujících stejně plamenně protestovalo proti úhradě 10mld. za Novu - která skutečně prznila a przní obecný vkus.
3. Nevím kolik diskutujících plamenně protestuje proti nepravdivé a lživé reklamě.
4. Vím ale určitě, že Burian natočil dokument objektivně a neměl zapotřebí shodit vlastní dílo uvedeným textem.
12. 01. 2009 | 18:14

Jos napsal(a):

Vážený pane Buriane,
Eva a Vašek se nesnaží tvářit jako velcí umělci a dělají přesně to, co lidem slibují.Zpívají slavné písničky. Nic víc a nic míň. Paroubek dělá přesně to co slíbil, ruší poplatky tam kde může. Vlastně za prolhaného Topolánka plní body jeho smlouvy s občany. Zbýváte Vy. Pod rouškou fejetonu o hudebním fenoménu se snažíte lidem podstrčit trapně triviální politickou agitku. Vy jste vlastně v celé věci jediný falešný.
12. 01. 2009 | 18:20

Vlasta B. napsal(a):

jjanburian napsal(a):
Odpověď všem, kteří nerozuměli:
Šlo mi o to jen připomenout, že jsou mezi námi lidé, kteří zahrají či slíbí cokoli. Vám to nepřipadá jako zajímavý a důležitý námět k přemýšlení?
Hezký den všem
Jan Burian
_____________________________
Myslel jsem, že rádoby umělec dokážete rozlišit slib od činu. Myslím že když někdo zazpívá a zahraje lidem písničku pro jejich radost, je to docela něco jiného než planý slib. (Pak jsou ještě sliby plněné a ty mají zcela jinou hodnotu)
Jsem velmi zklamaný, že Vy jako profesionální hudebník jste do svého pohledu na tyto interprety zamíchal dost blbě politiku s atakem na Vám nesympatickou stranu. Mně také není sympatická, ale držím se rčení "nesouhlasím s Vámi, ale Vás názor respektuji". Více pokory by Vám pane Buriane neuškodilo. Už také vím v čem je kouzlo úspěchu těchto interpretů. SOLIDARITA (chcete-li soudržnost) která z nich vyzařuje. O této hodnotě však Vy nemáte pojem, natož aby z Vás nějak do okolí vyzařovala.
12. 01. 2009 | 18:21

Hajný napsal(a):

to pocestný:
Děkuji za odpověď.Já vím,že to tak v Praze je,ale i my na venkově nejsme všichni divoši,kteří radostí tančí nad jabloneckými korálky.
12. 01. 2009 | 18:27

Vlasta B. napsal(a):

Jarka napsal(a):
ad r. 1952
A věříte, že já znám pár písniček od pana Buriana i nic od Evy a Vaška ? Tak kde je chyba
____________________
Samozřejmě u Vás, protože v tom případě jste dosud musel žít někde daleko v zahraničí, nebo jste se vyhýbal základní škole (pokud do ní právě nechodíš). Repertoár E&V se skládá z národních a znárodněných písniček, které každý Čech a Slovák jistě slyšel.
12. 01. 2009 | 18:30

Hajný napsal(a):

to přírodovědec:
Jsou umělci,kteří na venkov rádi jezdí,jiní nad námi ohrnují nos.Vždycky to poznáme.A protože do kulturního domu to máme daleko(na vesnicích už dávno nejsou,jen v některých okresních městech)tak si vybíráme.
Já sám vlastním(už leta)předplatné do jednoho z nich a mohu odpřísáhnout,že kvalitní soubory mají vždy téměř plno.A to tam nikdo nechodí předvádět nový náhrdelník z průmyslových diamantů.
Znal jsem léta pana Brodského,pana Filipovského a paní Plickovou.Dá se říci,že jsme byli přátelé.A ti říkali,že umělec by měl svým uměním i vychovávat.Ale ne jej vnucovat!
12. 01. 2009 | 18:38

Supman napsal(a):

Pane Buriane, nevím jestli je to prostoduchost nebo záměr, ale z Vašeho pří(z)pěvku tak nějak hezky česky čiší závist...
Není to můj žánr, ale dovedu poznat že to dělají dobře - minimálně Eva zpívá lépe než valná většina našich etablovaných umělců.
Buďto to neslyšíte, a to asi nejste moc dobrý muzikant, anebo nechcete. A to budete asi pozér...
12. 01. 2009 | 18:43

Jarka napsal(a):

ad Vlasta B.
Možná se začínáme míjet se smyslem blogu. Reagovala jsem jen na to, že podle mne do slušné debaty osobní útoky nepatří. Do té kategorie řadím i Váš příspěvek. Kdo neposlouchá to, co vy, není každý Čech a Slovák a jeho iq zřejmě stačí tak na základní školu. Zaslouží si jen opovržlivé tykání. Protože debata o hudebních kvalitách autora není tématem tohoto blogu, nebudu pana Buriana hájit poukazem na rozdíl mezi autorskou tvorbou a přezpíváváním vyčpělých šlágrů. Ze stejných důvodů se zdržím polemiky o tom, co je národní a znárodněná písnička.
12. 01. 2009 | 18:47

dříve ruda napsal(a):

Vlasta B:
takže naše národní a znárodněné písničky jsou od Evy a Vaška. To jsem netušil.
12. 01. 2009 | 18:47

Jarka napsal(a):

ad Vlasta B. a dříveRuda
Máte pravdu, stručně a výstižně
12. 01. 2009 | 18:49

Supman napsal(a):

Tak ještě jednou:

Komu vadí? Kdo nechce neposlouchá a nepřijde. A komu vadí i pak, tomu vadí úspěch.

A ten se - jak známo - v Čechách neodpouští. :-)
12. 01. 2009 | 18:55

dříve ruda napsal(a):

Supmane, klid.
Zdá se, že úspěch je pro vás totéž co peníze. Pro mě ne. Toť vše. Kravinu si dovolím pojmenovat jak si zaslouží a je mi vcelku jedno, jestli se vyplatila. Hovořím o muzice. Až budu hovořit o byznysu, řeknu, že jsou profíci, přestože zrovna tento typ podnikání mě nenaplńuje úctou ani obdivem.
12. 01. 2009 | 19:01

zdesta napsal(a):

Vážený pane Buriáne: Hudební projev člověka nevznikl pro nějaké díry na trhu.Hudba je emotivní záležitost a pokud se někdo touto činností živí, je vystaven nastaveným podmínkám,které si nevymyslel.Existuje mnoho žánrů (lidovka,jazz,a.t.p.)a každý druh má své posluchače.Kolik jich máte Vy? Muzikant který opravdu něco umí, se většinou politikou nezaobírá,nepotřebuje to.
12. 01. 2009 | 19:02

Ilem Václav napsal(a):

Václav 48
Ano když už není co spívat a hrát,tak šáhnem do šuplíku,oprášíme desky našich babiček,dědečků a pěkně od podlahy naše národní,vlastenecké!Nyní to co se děje ,kde je hrdost českého vlastenectví,jeto jak korouhvička na věži odkud fouká vítr tam se otočí,pozor jak kdo a kde to víc na úkor druhého(tj.spodina pod hradem) víc kápne do kapsy.jo kde jsou oni časy kdy se za nešvar na Karlově mostě v koších máčeli do vody,nebyl bi to špatnej nápad jim trochu jim ti mosky propláchnout.Jo co takhle složit písen novodobou no naše zákonodárce jako za první republiky,druhé válce a vroce 1986-př.BĚŽ DOMŮ... MÍSTO TOHO,KDEŽE JSOU TI PÁNI,nejsou zakopány ale hrajou si na ně.V těto době chybí dirigent a techtař na tuto dobu ono je lépe se vést než vystrčit růžky že,a jak se říká nedostat přes hubu.Podívejme se jen na slavíka hesky spívá no jo rád si je též zabroukám,tad jen se vracíme spět nic nového pod sluncem a to nemluvím odalších co se oblékli kabát na ruby.TO O BI BYL ŽÁNR
(omluva pravopisu necensurováno)
12. 01. 2009 | 19:31

zdenek napsal(a):

p.Buriane
a co revival Oldřicha Janoty a jeho mystické texty za doprovodu minimalistickopsychedelické kytary z 80. let chysté se něco?
p.Vlku,Přírodovědče,Pocestný,Hajný a Růženko vypláchněte si s tím prosím mozek
12. 01. 2009 | 19:51

Hajný napsal(a):

to zdenek:
Děkuji.Zařadil jste mne do prima společnosti.Takovou čest si ani nezasloužím.Ještě jednou děkuji.

Uctivý služebník.
12. 01. 2009 | 20:01

Baba napsal(a):

Pana Buriana si nezazpíváte, nezpívá písničky, nýbrž zhudebněnou a navíc nerýmovanou poezii. Za pianem si říkáte, jak asi bylo Aztékům, když poprvé uviděli jezdce a nějakou extra radost z textu mít taky nebudete, protože se k němu budete muset dopřemýšlet. Zato na pódiu objevíte šťastného sebe od malého dítěte až po vetchého starce, z diváků se stanou druhové a souputníci, takže ještě nad šálkem, skleničkou nebo cestou domů se budete pomalu vžívat do skutečnosti, že jste to pořád ještě vy. Už otevřeli Malostranskou besedu?
12. 01. 2009 | 20:07

Pocestny napsal(a):

zdendo, babo, já jsem neřekl, že Burián je břídil. Já jen napsal to, co jsem napsal.

Burianovi neberu ani prd z jeho tvorby ani z jeho názoru na ty dva musicisty, jen s tím nesouhlasím.

Ono to jejich nakladatelství umí i horší věci než plnou tašku Evek a Vašků.

Takže, vedle koncertu klasické rockové legendy (kompresor, traktor, plexus , lexus, sexus , kabát, boty atd.) je to stále odrhovačka foklorní čili lidová, tudíž ponechme lidu, co jeho jest.
12. 01. 2009 | 20:29

oposum napsal(a):

to Burian:
podbízivost mají oba tábory společnou,
a v podstatě i publikum,
obojí tvoří lidi, kteří jsou rezignovaní a v podstatě už spíš neživí než živí lidé - rezignace na rozum, kritické nepředpojaté myšlení, rozlišovací schopnosti, vnímání reality a její anylýza, uvědomování si souvislostí, sebeuvědomování si a přijímání odpovědnosti, atd, atd....
naplňujou mě smutkem
12. 01. 2009 | 20:40

MS napsal(a):

Pane Buriane, jste skvělej!
Ne, že byste psal vždy na “moje téma“, ale snad vždy se zasměji. Když ne přímo nad fejetonem, tak aspoň, jako dnes, nad diskuzí. :-)).

Bohužel dnes i pláču, protože na Vaška s Evou jít nemusím, ani nemusím poslouchat teleshoping. Ale politika – tzn. správce věcí veřejných poslouchat musím (minimálně přeneseně – přes zákony), i když ho vypnu :-).

Politika naší myslí hýbe. Napište “jakýkoliv blábol“, když je aspoň trochu šmrnclí politikou, ozveme se “všichni“. :-)
12. 01. 2009 | 21:46

Michal_2 napsal(a):

Souhlasím s příspěvky, že i starší lidé mají právo na svoji hudbu, pokud s ní neobtěžují ostatní (a to obvykle bývá vlastnost spíše těch mladších). Sám neposlouchám Evu a Vaška, ale nevím, proč by měli být všude zesměšňováni. Mám rád populární hudbu od 60. do 80. let, hlavně ABBU, u nás Karla Gotta a Helenu Vondráčkovou i ostatní tzv. "normalizační pop" (já jsem to pojmenování nevymyslel).

Zcela mi ale uniká smysl závěru blogu, kde pan Burian Evu a Vaška přirovnal k Paroubkovi. Hudba přece je o tom, hrát lidem to, co chtějí slyšet, to nemá s politikou nic společného. Sám nemám rád jakoukoliv hudbu, ve které jde primárně o to, aby mi autor v textech sdělil své momentální myšlenkové pochody místo příjemné a nápadité melodie. Kdyby mi Paroubek sliboval nesplnitelné věci, tak bych ČSSD nevolil. Ostatně nejsem zrovna nadšený z toho, že předseda ČSSD je zrovna Paroubek, strana by si zasloužila lepšího předsedu, ale co se dá dělat. Na druhou stranu ODS nebo KDU-ČSL na tom s předsedy nejsou lépe.
13. 01. 2009 | 00:07

Ládik napsal(a):

Díru na trhu hledá jen materialista. Rovný člověk plnit díry nepotřebuje.
13. 01. 2009 | 07:01

Čochtan napsal(a):

Pane Buriane,
copak vy to v té televizi vyvádíte ?
Podívejte, co se o vás píše:
" překrmené zvíře se několik dní uslintaně honilo za kráskou, která využila každé příležitosti, aby mu s odzbrojujícím úsměvem vykázala místo… a přitáhla řetěz… "

Copak jste to vyváděl ?
13. 01. 2009 | 09:46

Vico napsal(a):

Pane Buriane, zdá se, že i vy jste objevil díru na trhu blogů Aktuálně dnes.Sledovanost z obligátních několika stovek návštěvníků se vyšvihla skoro až na samý Olymp.

Takže je jasné, že jedna cesta k úspěchu je napsat něco provokativního vůči úspěšným. Tentokrát to byli Eva a Vašek.

Příště bych doporučoval Karla Gota nebo Helenku Vondráčkovou.

Kombinace komerčně úspěšných ikon šoubyznysu s předními emoce budícími politiky je pak třaskavou směsí, ne-li nadkritické množství štěpného materiálu vedoucí k zničující nukleární reakci.

Jinak zajímavá úvaha o spíše sociologickém fenoménu, který již v některých odborných statích skutečně dostal název "efekt Evy a Vaška".Jen ten Paroubek na konci je něco jako jezevčík na obrázcích jednoho karikaturisty, na jehož jméno si teď nevzpomenu.
13. 01. 2009 | 12:29

katamaran napsal(a):

No taky se těším až půjdu v 70 na revival Párplů, nějakých koumesů co objeví díru na trhu ...
13. 01. 2009 | 13:53

zdenekmihalco napsal(a):

Vico

Taky jsem koukal na tu čtenost. Stačilo napsat o Evě a Vaškovi. Navrhujeme nabídnout Evě a Vaškovi blog. Co vy na to?

:-)

Zdeněk Mihalco
13. 01. 2009 | 14:08

nepolitik napsal(a):

Pan Buriana, mohl byste mi prozradit čím se liší Vaše postava od postavy Vaška, o které hovoříte jako o postavě lampasácké. Myslím, že se šířkou ani výškou příliš nelišíte i když s tou výškou se mohu mýlit, protože jsem Vás neviděl vedle sebe, ale pokud se týká šířky, asi mezi vámi dvěma velký rozdíl nebude. Dejte na Vaškovu radu, sejděte z podia mezi posluchače a zeptejte se jich co by chtěli slyšet a pokud jim vyhovíte, budete o Vás stejný zájem jako o Evz a Vaška. Každý oiskuchač má rád něco jiného a je obdivuhodné, že Eva a Vašek přišli na to co lidi chtějí slyšet a tak jim to zazpívají, zatím co o vaše "melodie" asi nikdo příliš nestojí, protože jsou většinou na jedno brdo a chybí jim potřebný rytmus a melodie. To co jste napsal je svým způsobem jenom prov závisti, zatímco Petr Novotný má čich pro výborný kšeft.
13. 01. 2009 | 15:12

Čochtan napsal(a):

Pane Buriane,
schválně jsem si našel pořad o paní Šípkové, a byla to hrůza. Vypadáte tam jako medvěd, právě probuzený ze zimního spánku, nešťastný, že nemůže chrápat dál, i ten rozhovor s vaším režisérem (nebo kdo to byl) braný přes dveře, to bylo strašně primitivní a amatérské. Prostě KATASTROFA !!!
Pořad s Evou a Vaškem jsem už nedokoukal, nešlo to. Někde jsem četl, že se vašemu pořadu říká "Buranův den žen". Asi to tak bude. Jsem moc zvědav jak se za týden "vytáhnete" !
13. 01. 2009 | 15:34

Honza napsal(a):

Pan Burian asi závidí.
Mám několik drbů o Evě a Vaškovi, protože hlavně Vašek není tak dokonalý, jak vypadá. Eva je v běžném životě poněkud odměřená, ale dá se s ní vyjít. Vašek působí jako velký pohodář, ale když se zeptáte lidí, kteří pro něj pracovali, dostane se vám překvapivě často jenom nadávek na jeho adresu. Vždy byl strašně lakomý, lidem platil velmi málo, dokonce i v době, kdy už byl multimilionářem, si jeho zaměstnanci stěžují, že z měsíčního platu tak tak přežijí, podle mých informací ještě asi před třemi lety platil běžně lidem 8 tisíc měsíčně, a to už dávno vystupoval i v Rakousku.
A jednou, když hrál Vašek pro Rakušany, měl s hudebníky dohodnuto, že dostanou za vystoupení 2000 Kč. Rakušané ale zaplatili podstatně vyšší částku, než byla dohodnutá a hudebníci právem požadovali přiměřené navýšení odměny, Vašek jim ale dal jen slíbených 2000 Kč a celý bonus si sbalil pro sebe. Podle očitého svědka měl štěstí, že neskončil s rozbitými ústy. Po jednom vystoupení se zase tak opil, že na všechny vykřikoval, kolik už má miliónů.

Takže s tím rozdáváním radosti ostatním je to asi tak, že když si důchodci zaplatí, dostanou požadovanou službu v podobě hudby, kterou mají rádi. Jinak je Vašek jenom dobrý obchodník. Ne že bych mu to nepřál, ale dobrý člověk se takhle ke spolupracovníkům nechová.
Pravičáci asi namítnou, že to je přece normální, že Vašek jako podnikatel platí lidem téměř minimální plat, protože to takhle dělají všichni. Otázkou ale je, jestli má zapotřebí, aby po Blansku kolovaly takové drby, a nejsou to řeči typu jedna paní povídala, mám to přímo od zaměstnanců a spolupracovníků Vaška.
13. 01. 2009 | 19:56

Vico napsal(a):

Zdenek Mihalco : Jsem pro. Jen je škoda,že asi nepůjde místo psaného textu nabídnout zvukové nahrávky. A třeba by přišla konkurence. Duo Vlk Pocestný a v jejich podání Bílá orchidej - to by nemělo chybu.
13. 01. 2009 | 20:09

Rasputin napsal(a):

Jak od Františka, vítěze celostátního přeboru žáků základních škol.
13. 01. 2009 | 20:36

zdenekmihalco napsal(a):

Vico

Zkusím to pánům Vlkovi a Pocestnému při nejbližší příležitosti navrhnout. Otázka je, zda by se třeba dohodli, kdo bude zpívat druhý hlas... a tak.
13. 01. 2009 | 20:47

Vico napsal(a):

Asi by to byl tvrdý metal.
13. 01. 2009 | 21:11

nocni.ctenarka napsal(a):

no to je tedy síla, ani nemůžu uvěřit, že jsou některé ty příspěvky míněny vážně...
I vy jeden závistivý, zakomplexovaný, rozespalý,pseudointelektuální, závistivý,nešťastně probuzený, závistivý, nenadaný, uslintaný, nenakrmený, závistivý, pozérský, modroptáčnický, závistivý, neobjektivní, rádobyintelektuální, závistivý, závistivý člověče ! Co se vůbec otíráte o kulturní zájmy svých kultivovaných čtenářů?
13. 01. 2009 | 21:47

Karel III napsal(a):

Pane Buriane,
ťal jste do (většinou) němého čtenáře zdejších úvodníků (blogující osobnosti) a závodníků (my všichni takynázoristi).
Než jsem, už před lety, vyhodil televizi, teleshopping s Evou a Vaškem jsem nepřepínal pro
"... bílou orchidej, na prvním rendez-vous" v krátké ukázce. Co mi to připomínalo, nevím. Určitě ne mládí.
Bylo to líbivé až vlezle, no a? Vámi zmiňovaného pana Janotu jsem koncertně zažil dvakrát. Jednou, zdá se mi, marně, ale bez potřeby řešit zda-li jsem blbej já nebo p. Janota. Podruhé skvělé, leč nic ze slyšeného bych nezabroukal, nepamatuji si.
Díky panu presidentu Klausovi, panu předsedovi Senátu Sobotkovi, panu předsedovi PS
Vlčkovi, panu ministerskému předsedovi Topolánkovi, ... a nakonec i díky řadovému ale
nadějnému poslanci panu ing. Paroubkovi máme svobodu pro Evu a Vaška a jejich posluchače
i ty, kteří je s kamerou jezdí omrknout jak to dělají (výsledek jsem neviděl)... a máme svobodu slyšet pana Janotu v zámecké kapli (na) Kuksu.
Jenže Eva, Vašek, pan Paroubek sepsuti na jednu hromadu? I kdyby si je posledně jmenovaný
zaplatil pro své mítinky, to už, prosím, opravdu ale opravdu ne.
Proč? Mám z toho dojem kdysi humoristického a satirického Dikobrazu a jeho nesmlouvavého tažení proti trpaslíkům na zahrádkách. Ještě hůře, moje matka vzpomíná, že někdy v padesátých letech dle návodu dobrovolně, pro jistotu: "dobrovolně", ničili, snad manifestačně, desku s valčíkem Václava Bláhy Červená sukýnka.
Trpaslíka jsem nepořídil, Červenou sukýnku jsem naposledy potkal v internetové diskotéce nějaké paní z Kalifornie.
Sám sebe jsem kdysi vytrestal za to, že nejsem schopen se zastat umlčovaných a pronásledovaných dobrovolným nepřetržitým poslechem nahrávky zhruba čtyřhodinové kompozice Zabíjačka v provedení skupiny Extempore (M. Chadima), protože byli podobně zakazovaní jako Plastic People.
A už nechci být uvědomován takovými nehoráznými volovinami a oslomosty. Leč běda, přečetl jsem Váš text (i diskusi) dobrovolně a už se cítím být angažován, tak se z toho vykecávám písemně.
Jasné slovo na závěr. Případná návštěva koncertu Evy a Vaška a názor, dokonce i tvorba názoru, na regulační poplatek ve zdravotnictví spolu nesouvisí.
P.S.
Měl jsem svého času v oblibě, trochu navzdory rozhlasovými redaktory a televizními dramaturgy uznávané interpretaci pana J. Korna, písničku Chlupatý kaktus. Díky tomu jsem text ve škole nacvičované písně údajně od stejného autora

Holubička bílá, jedno pírko rudé
u lesa se sklání. Co to asi bude?
Košilička bílá, šátek rudě září,
pionýři dneska v lese hospodaří.

považoval za nepovedenou srandu. No a do života mi zůstalo, že ten pán napsal Chlupatý kaktus. Ti pionýři v lese už jsou smutkem zavátý.
13. 01. 2009 | 21:55

Pocestny napsal(a):

Vico, no nevim, jestli by se vlkovi při duetu netočila hlava....
http://www.youtube.com/watc...
14. 01. 2009 | 08:54

užuž napsal(a):

Pane Buriane, Kdo zaseje posměch, sklidí posmšch.
Sluší vám víc nadhled a vcítění.
Písničky co zpívají Eva a Vašek by si jistě zasloužily lepší zpracování, ale nikdo to nedělá, tak je ojíždí oni duc duc.
Být vámi
bnavážela bych se radši do České televize, která by měla přispívat ke zkulturňování mladých i starých lidí.
Vzpomínáte si na televizi z roku 1967, 1968, 1989, 1990?
Dnes 'CT dává své nejlepšé pořady od 12v noci do 5 ráno.
Krmení pro lid odpoledne a večer je nenávist a nekultura.
Vašek a Eva jsou jen levná popopová omáčka a škodí jen minimálně, protože nevytváří hudební vkus mladých, jen doprovází stařečky do hrobu.
14. 01. 2009 | 09:34

jepice napsal(a):

Ajajaj, pane Buriane. To jste si teda dovolil dost. Nebude Vám odpuštěno. Ctitelé těch, co odezírají lidu ze rtů, jsou tu a zaznamenávají vaše hříchy.
14. 01. 2009 | 09:44

davEsim napsal(a):

ježiš marja ja si snad tu bilou orchydej někde seženu
16. 01. 2009 | 11:53

Rudolf napsal(a):

Vážený pane!
Tržní hospodářství je o tom, jak a kde najít díru na trhu.
Politika je o tom, jak nalákat co nejvíce voličů na různé sliby.
Takže - co jste nám vlastně chtěl sdělit?
17. 01. 2009 | 16:10

Zdeněk Pátek napsal(a):

A celá ta švanda je "o blbosti", milý Rudolfe, že ano?
07. 02. 2009 | 12:12

pan Psax napsal(a):

Vážený pane Buriane,
děkuji za Vaši práci.
A ostatním děkuji za diskusi pod fejetonem, už dlouho jsem se tak dobře nepobavil.
22. 05. 2009 | 16:32

Pražák napsal(a):

Pane Buriane, jsem Pražák a od samého začátku jsem navštěvoval Semafor. Když byl předprodej, fronta se táhla z divadla i desítky metrů ven na chodník (tenkrát hrál v centru Prahy Ve Smečkách), tak byl vyhledávaný. Psala se šedesátá léta, nicméně zájem o Semafor přetrvával ještě celá desetiletí. Skončil s převratem. Dnes se krčí v Dejvicích, představení bývajípoloprázdná, zachraňují jej zájezdy a dotace od města. A pak generace šedesátníků a sedmdesátníků, ke které patřím i já. Mladou generaci Suchý a jeho Semafor nezajímají, jeho poezie jí je cizí, má své zpěváky a idoly. Přesto Suchý píše a hraje dál. Děkuji mu za to. Děsím se ale, že za pár let přijdete Vy nebo jiný Burian a budete se Suchému smát, ironizovat ho za jeho "staromódnost", zlatokopectví a kažení dobrého vkusu současné mládeže - jako to děláte dnes Evě a Vaškovi. - Děláte to ze závisti nebo z hlouposti, pane Buriane? Nebo to chcete dotáhnout na ministra kultury v příští Topolonkově vládě? Ten útok na ČSSD o tom svědčí. Nikdy jsem neměl valné mínění o Vaší těžkopádné, vyumělkované tvorbě, a teď už ho nemám ani o Vaší morálce. - Změňte se, pane Buriane, prospěje Vám to.
07. 06. 2009 | 11:15

Kain napsal(a):

Pokud chcete s lidmi vyjít, musíte říkat, co chtějí slyšet. Na vesnické zábavě, nebo pod Řípem je to jistě daleko jednodušší, než v politice. Tím se ale nechci žádného politika.
12. 11. 2009 | 13:31

Karel napsal(a):

Pane Buriane,

v povánoční době rozvinutého konzumu a nostalgických vzpomínek na odborářské rekreace
Váš článek pohladí po duši.
Potěší, že jste normální a že dovedete rozeznat normalizační kulturu,navíc, když ji praktikuje zelený mozek.
28. 12. 2009 | 11:26

náhrdelník swarovski napsal(a):

Eva je o mnoho let mladší, ale jako by se snažila tak nevypadat. Původně studovala operní zpěv.
24. 03. 2010 | 17:53

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 04:53

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 04:20

men-s watches napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship
02. 04. 2010 | 10:39

Chopard watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 11:12

maja11 napsal(a):

No a tady je asi ta chyba. Politik tem by se o nějaké poplatky neměl vůbec zajímat. Poku je POLITIK. Ono míchat politiku s ekonomikou dohromady dopadá tak jak vidéme absolutně špatně. A pokud se budeme bavit o našich politických špičkách bylo již v samém prvopočátku nové epochy špatně. Zamíchali politiku s ekonomikou dohromady a výsledek je ten chaos jaký tu máme. Základní pravidlo kapitalismu je "vyplatí se mi to," (finančně). No a naši novodobí "politici" rději přistoupili na mocenský režim a v zájmu své moci a postavení (potažmo finance) zruinovali naši ekonomiku. Kdejaký, byť nedoštudovaný ekonom, potvrdí to, že pokud se něco dělá ve "vlastní režii" obvykle to bývá levnější než to samé nakoupené od někoho druhého. A tak v zájmu přizpůsobení se novým kamarádům a za jejich podpory to pomalu a jistě jde ke dnu.
No aby ne zajištěné odbytiště je, zajištěná závislost je tak proč toho nevyužít. A tady by měli zasáhnout ekonomové ne politici. Ti by měli být ti kdo řekne: proč nám sem vozíte ty výrobky? dovezte výrobu my si je tu uděláme sami atd. A tady se vraťme k Evě a Vaškovi. Byli by tak (ekonomicky a pracovně) zdatní kdyby pouze dovezli nějaké CD-éčka odněkud bez jejich vlastní produkce?? Pochybuji
03. 04. 2011 | 14:43

buy edu backlinks napsal(a):

I think that is among the most vital information for me. And i am satisfied studying your article. However should commentary on few general issues, The site style is perfect, the articles is in reality nice : D. Excellent process, cheers <a href=http://edubacklinksstore.com/>buy edu backlinks</a>
27. 07. 2011 | 23:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy