Zastavit pokles výdajů na obranu je od vlády zodpovědné

09. 06. 2014 | 15:14
Přečteno 3673 krát
U příležitosti zahájení Dne pozemních vojsk - Bahna 2014 se premiér Sobotka veřejně přihlásil k nutnosti zastavit strmý propad ve financování našich ozbrojených sil. Podle premiéra by rozpočet resortu obrany měl na příští rok počítat nejméně s 43,5 miliardami Kč. Náčelník Generálního štábu AČR generál Petr Pavel v reakci na premiérova slova poznamenal, že "obranu této země po letech začínáme brát znovu vážně, že nechceme být přívěškem našim aliančním partnerům, ale že chceme být rovnocenným přispěvatelem".

To jsou hned dvě pozitivní zprávy: Zaprvé je vláda připravena zastavit devastující snižování peněz pro armádu zaviněné minulými pravicovými vládami. Zadruhé, pokud se podaří prosadit 43,5 miliardy, tedy o 1,5 miliardy více než letos, bude to po dlouhé době poprvé, co se výdaje na obranu nejenže nepoklesnou, ale budou dokonce navýšeny.

Koneckonců dosavadní stav byl neudržitelný. Nejde donekonečna zavírat oči před neuspokojivým stavem ozbrojených sil. Po letech snižování obraných rozpočtů v režii předchozích pravicových vlád je situace v armádě alarmující. Armádu trápí tak základní problémy, jako je nedostatek vojáků a náhradních dílů. Bojové jednotky jsou schopny nasazení jen na několik dnů, protože pak jim dojde munice. Předchozí vlády navíc dlouho upřednostňovaly nasazení pouze relativně malé části armády v zahraničních operacích, a to na úkor všech ostatních složek. Z toho se armáda stále vzpamatovává.

Fakt, že nyní žijeme v bezprecedentní době míru s minimem vnějších hrozeb, je výjimečný a může se velmi rychle změnit. Dnes nás samozřejmě zaštiťují spojenecké vazby. Ale je to armáda, která je tou rozhodující pojistkou. Stačí připomenout podobné debaty o smyslu výdajů na obranu vedené ve dvacátých letech minulého století. Když pak přišla krize ve třicátých letech, bylo už pozdě. Zodpovědnost za financování je tak zodpovědností k vlastní bezpečnosti, ale i elementárním důkazem naší schopnosti poučit se z vlastních dějin.

Případné další navyšování musí pochopitelně odpovídat možnostem ekonomiky a hlavně schopnostem armády hospodárně navýšené finanční prostředky využít. Resort obrany má bohužel z minula nálepku černé díry na peníze. Zároveň s tím jsme často svědky neschopnosti resortu řadu zakázek řádně připravit a vysoutěžit. Vzpomeňme například na vleklou anabázi ohledně několikrát zrušeného tendru na nákup uniforem. Skokové navýšení rozpočtu na 50 miliard a více příští rok, po kterém volají někteří politici či představitelé armády je nerealistické. Navyšování výdajů na obranu musí být do budoucna postupné a musí být přímo vázáno na schopnosti resortu tyto prostředky efektivně využít.

Obrat ve financování našich ozbrojených sil musí především směřovat do zlepšení podmínek pro naše vojáky. Tíha plnění úkolů spojených s obranou země a jejich občanů totiž spočívá na jejich bedrech.

Případné další navyšování výdajů na obranu, ale nemůže být skokové a musí odpovídat realistickým potřebám armády a možnostem ekonomiky. Nadcházející debata o rozpočtu nebude jednoduchá. Je na vládě jako celku, ale především na ministrovi obrany, aby vybojoval a prosadil dlouhodobou stabilizaci výdajů na obranu. O jejich důležitosti snad dnes již nikdo nepochybuje.

Jsem rád, že se i v rámci resortu obrany daří plnit předvolební sliby ČSSD. Ještě jako stínový ministr jsem prosazoval stabilizaci financování armády a dnes je vláda společným úsilím a za podpory premiéra na dobré cestě těmto závazkům dostát.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vandal napsal(a):

Za jednu z největších překážek, které investicím do obrany brání, označil šéf Pentagonu to, že vnímání hrozby válečného konfliktu se po skončení studené války rozplynulo.

Jak to ale zařídit, aby se Evropa a lidé báli a aby se konečně zvýšily ony odvody na zbrojení?
Samozřejmě, je to úkol pro média. Jedině ty mají sílu přesvědčit lidi, aby se báli a aby se báli hodně.

Jak asi uvažují ti, kteří chtějí navýšit finance na zbrojení a profitovat z nich?

Musíme naučit lidi, se znovu bát. Je třeba jim ukázat prstem na nepřítele a strašit, strašit a strašit.
Když provedeme úspěšnou mediální masáž, občané uznají, že dávat více na zbrojení je nutnost a nebude s tím problém. Samozřejmě profitovat budeme my všichni, kteří sedíme nahoře.
Náš úspěch je závislý na strachu našich občanů. Čím větší strach a úzkost v našich spoluobčanech vyvoláme, tím větší zisky budeme mít.

Ke zvýšení vojenských investic vyzval členy NATO také generální tajemník aliance Anders Fogh Rasmussen. Ten také počátkem dubna při návštěvě Prahy upozornil, že české vojenské výdaje jsou příliš nízké. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) tehdy uvedl, že se nedomnívá, že by Česká republika kvůli poklesu výdajů na armádu nebyla plnohodnotným členem aliance.

Jsme tedy dostatečně vystrašeni Ruskem, abychom konečně pochopili, že odvádět na zbrojení musíme více?

A kdo to všechno zaplatí?.
09. 06. 2014 | 15:41

Gustáv Kočí napsal(a):

V sobotu prý bylo na Bahnech 50 000 návštěvníků. Mě to letos zase nevyšlo, ale přijde rok a také se tam vydám. S přihlédnutím k tomu vedru, které v sobotu bylo..., těžko si může AČR přát víc.
09. 06. 2014 | 15:53

xerox napsal(a):

tak vono je vám málo cpát desítky miliardy do gripenů , financovat naše žoldáky v zahraničí a kupovat pro ně předraženou speciální vojenskou techniku , kterou by v čechách vůbec nepotřebovali ... ? ...
prej na obranu ... :-)

dole píšeš o nějakém plnění předvolebních slibů ... vy jste měli na volebních plakátech zvýšení prachů do armády jo ... a od kdy se říká zvýšení výdajů - stabilizace ... ? ...
09. 06. 2014 | 16:12

antipolitik napsal(a):

K tomuto Hamáčkovu blábolu stačí říci jediné. Americkým zbrojním firmám už několik let klesají zisky o desítky procent. To jsou neodiskutovatelná fakta. A je to taky jediný důvod Hamáčkova blábolení o nutnosti zbrojit. Zřejmě budeme muset polistopadovou politickou smečku fakt jít vykopat. Nepracují pro nás, ale pro cizí zmetky!!
09. 06. 2014 | 16:19

Jakelin de Mailly napsal(a):

"Podle premiéra by rozpočet resortu obrany měl na příští rok počítat nejméně s 43,5 miliardami Kč."

Z toho min. 100 mega na nové vesty místo těch, co jste dali ukrajinským demokratům.
A kdovíco ještě jste tam nalifrovali.
09. 06. 2014 | 16:21

Ládik!!! napsal(a):

A min. 100 mega na odvšivení utečenců.
09. 06. 2014 | 16:26

Radek napsal(a):

16.19
Ta "smečka" je tam na základě regulérních voleb.Vy určitě budete od svojí klávesnice PRVNÍ,KDO začne s tím vykopáváním.Moc vám fandím,vy můj Velký polistopadový reku.....
09. 06. 2014 | 16:46

xerox napsal(a):

ládíku

vy by jste byl jako stvořenej pro náčelníka odvšivovací jednotky ... zřejmě máte někoho známého , co prodává orthosan ... :-)
09. 06. 2014 | 16:51

Vandal napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):

A min. 100 mega na odvšivení utečenců

xxxxxxxxx

odvšivení bude ad 1.

následovat bude integrace do společnosti, no snad to nebude tak neúspěšné, jak
s cigány....

genetika je sviňa drahá, ale jak říkal jeden známý, pro dobrou věc si rád utáhne opasek
09. 06. 2014 | 16:53

Targus napsal(a):

To: JdM

Teda, vy jste kvítko zlodějské!
:-)))

A já se tak těšil, že konečně zamachruju a omlátím ty ÚDAJNĚ prodané balistické vesty Hamáčkovi o palici!!!
A zas nic...¨
:-)))

Ale mám pro nás - civilní hlupáky - jednoduché vysvětlení. Těm vestám URČITĚ končí expirační lhůta, ty vesty byly URČITĚ rychlozkazitelné nebo tak něco, proto šup s nimi do ohně. Válečného pochopitelně.
09. 06. 2014 | 17:00

Targus napsal(a):

To: Jan Hamáček

Mně se velice líbí, jak jste sám sebe v samotném závěru nádherně pochválil.
V sebechvále jste minimálně mistr Evropy.
:-)))
09. 06. 2014 | 17:04

Jakelin de Mailly napsal(a):

Targus

Nevím kolik stojí ty balistické pláty.
Můžete bádat a pak "omlátit" :-)
Cenu bez nich jsem Vám poslal onehdá v mailu.
A zas tady někdo skuhrá.
Kdyby se nerozkradlo, co se dalo, kdyby se nekorumpovalo, co se dalo, kdyby se nekupovaly předražené a často nepotřebné věci, kdyby se nerozdávala či za hubičku neprodávala výstroj, výzbroj a munice "spřáteleným státům" a kamarádům typu Háva, tak je peněz dost, i kdyby armáda byla poslední ve frontě na ně.
Poslat exekutory na Kalouska za padáky, na Parkanovou za CASY, na všechny, co kupovali předražené Pandury, předražené CZ 805, prošlé německé protitankové rakety, vyráběli nepotřebná letadla, atd atd, už si ty všechny kauzy ani nepamatuju, tolik jich bylo, miliardy a miliardy v tahu a tady likvidujou exekutoři lidi kvůli pár korunám. Exekutory, zabavit majetky, zavřít.
Zbavit se x- generálů a gum s královskou gáží, je jich pomalu víc, než řadových pěšáků.
Ani to neumí salutovat, na fotce z piety 9. května stál jakýsi vysoký gumoň v salutu rozkročený jak za hospodským rohem.
Výsměch, zmar, lidi to zaplatí.
09. 06. 2014 | 17:17

Divobyj napsal(a):

Ládík!!!

Jo a ještě 10 mega na ekologickou likvidaci jejich láptí.

vojín Hamáček,
Zefektivnění hospodaření v armádě-ano.
Navyšování rozpočtu na zbrojení-ne.
Hamáček,když opravdu zefektivníte,nebudete vědět,kam všechny ty získané peníze vrazit!
Babiš vám to potvrdí.
09. 06. 2014 | 17:18

K .V napsal(a):

Hamáčku, poučím vás o základním pravidle.
NEJPRVE si ujasněte co s tou armádou chcete, jaké má plnit úkoly. A PODLE TOHO se určí jaké vybavení, kolik lidí a tedy kolik peněz.
Vy to první totiž ujasněno nemáte. Vojenská doktrína a celá branná politika je snůška naivních nesmyslů
09. 06. 2014 | 17:18

ld napsal(a):

Když počátkem století zanikala ZPS a armáda se vydala cestou profesionalizace, tak její rozpočet byl 2 607,4 miliónů Kč. Leitmotivem bylo AČR zlevnit. Avšak na rok 2014 už mluvíme o částce 3 833,8 mil. korun.
Tedy jde o přesný opak kýženého záměru; tam, kde ruka vojáčkova vařila je dnes profesionální vyvařovna; když záklaďák opravoval techniku, stálo to pakatel, dnes majlant...

Autore, jenom předvádíte vyprázdněnost a bezradnost ČSSD, a v podstatě děláte alibi pro zlodějnu.
09. 06. 2014 | 17:19

Bob napsal(a):

Souhlas s Antipolitikem v 16 19.
09. 06. 2014 | 17:24

Divobyj napsal(a):

Ještě k těm vestám.

Oficiálně sice stály pořádnou raketu,jenomže!
Ve skutečnosti byly zakoupeny od vietnamského překupníka,1ks á 12Okč.
Rozdíl pochopitelně-malá domů.
Moudrý člověk,který je daroval armádě Ukrajiny! Asi věděl,vo co go.
No,snad byste nechtěli,aby naše chrabré vojáky chránily vesty s pláty z rýžových otrub!
09. 06. 2014 | 17:28

Joe Ratata napsal(a):

Armáda s přehledem absorbuje mnohonásobné zvýšení rozpočtu, aniž se její výkonnost nějak podstatně zvýší. Jenom pár ponožek nebude stát 1200,-, ale třeba 10 tisíc a modernizace Panduru bude 5x dražší než fungl nový.
09. 06. 2014 | 17:52

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ještě do nedávna byla tendence bývalé socialistické kasárny přestavovat na bytovky pro nepřizpůsobivé ale brzy to bude opačně ,tyto prostory obývané vesměs vandráky se budou znovu přestavovat na kasárna ! Pomalu ale jistě se přichází na to že co bylo zavedeno za komunistů mělo více rozumu jako to co prosadili pravdo láskaři ! Já bych si stejně přál abychom měli svou velkou armádu a dobře vyzbrojenou ale aby sloužila jen čechům a moravě ,žádné mise diktované amíky někde v Kosově !!! Mělo by to být po vzoru husitské revoluční tradice ! Prostě vše na obranu vlasti mít své i ty cepy na ty duté a líné makovice a nespoléhat se na Nato a vůbec falešný západ ! Protože až se jednou znovu uskuteční invaze osmanů a arabů do středu evropy za vodou a životním prostorem tak pak budou mít jednotlivé státy paktu NATO problémy a každý bude hledět zachránit si kůži a bude se starat jen sám o sebe ! Proto musíme být připraveni jako národ chránit si svou kůži v případě potřeby i sami ! Navrhuji proto znovu odvody branců do zákl.voj. služby !
09. 06. 2014 | 18:02

antipolitik napsal(a):

Radku se bojíte mě přímo oslovit? Ste asi zrovna spad z Marsu ne? Regulérní volby je tak pitomá mantra pro hlupáčky, že ani nemá smysl se s Vámi vůbec bavit. Regulérní volby neexistují. Jsou to mediální volby a jak se zdá, tak vám stačí jen ten koho vám medía vychválí a vystrčí do popředí a máte jasno. Och jste štastný človíček, bez vlastních myšlenek. On to vždycky za vás někdo vymyslí, žejo?
09. 06. 2014 | 18:19

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Protektor zvyšování výdajů do armády jistě uvítá, a protektorátní establishment bude jistě pochválen. Jen Sobotkovi je potřeba vysvětlit, že nemůže říkat to, co si naši lidé myslí.
Vezměte si tu ostudu, kdybychom dostali pokyn vyrazit na východní frontu, abychom tam po boku Banderovců bojovali proti barbarům, tak Banderovci jsou prý vybaveni našimi neprůstřelnými vestami a naši jako kovářova kobyla.
Ale možná ušetříme na mapách, Rusové zvažují návrat názvu Stalingrad a Leningrad, a tak by budovatelé Nové Evropy mohli vyrazit podle starých map. Stejně se těm svým předchůdcům dost podobají, přesto že si to nejsou schopni uvědomit.
Banderovci jako předvoj vyspělého světa se již za podpory Západu cvičí ve vyvražďování neposlušného ruského obyvatelstva, a někde to vypadá na to, že trénují obléhání Leningradu.
A český člověk přesycený goebelsovskou propagandou médií zase ladí Moskvu, jako za starých časů.
09. 06. 2014 | 18:50

Radek napsal(a):

18.19
Ale vůbec se nebojím.Pouze jsem moc zbabělý na debatu s takovým hrdinou/revolucionářem.Víte,já jsem totiž pouhý realista.Než bych napsal takovou .......,tak radši nepíšu nic.Připadá mi to moc hospodské a pivní "vykopat" někoho odněkud.Ovšem pokud se takových statečných,jako vy najde více,tak Che Guevara se hanbou v hrobě roztočí.Tak se nezlobte,že jsem vás neoslovil přímo.Je v tom moje malost a úcta před Velkými lidmi,kteří mění dějiny.
09. 06. 2014 | 18:52

veverka napsal(a):

Lidová domobrana Slavjanska zlikvidovala jeden z raketometů Grad, z nichž ukrajinská armáda ostřeluje město. Informovali o tom ve štábu domobrany.

Ukrajinská armáda dál ostřeluje Slavjansk a jeho předměstí ojedinělými výstřely z raketometů Grad a také z houfnic a samohybných minometů Tulipán. Tato palba má na svědomí četné škody a oběti, mimo jiné i mezi civilními obyvateli. Jen 9. června dopoledne zahynuli dva civilisté...

Hamáčku ,možná by měla dát naše mírově demokratická armáda pravdy a lásky místo těch vest hrdinným náckům z pravého sektoru děla a tanky,aby měli čím na to město střílet.

Když jich dodáte velký počet,možná se občas místo civilisty strefí i do nějakého domobrance.

Takhle tam tu revoluci nedokončíte,nějaké vesty to je málo,musíte přitvrdit,jinak vás USA nepochválí.
09. 06. 2014 | 19:01

Ládik!!! napsal(a):

Dokud se bude zbrojit, nebude na východní frontě klid.
09. 06. 2014 | 19:30

Baba Jaga napsal(a):

To: autor a Ládik!!!
Koukám, že zbrojit se bude, kdyby na chleba nebylo...
O účasti pana Hamáčka na velkolepých oslavách vylodění tu nebylo nic?
09. 06. 2014 | 19:42

chci se poucit napsal(a):

nevi nekdo kolik CSSR a posleze CSR vydavalo na obranu? Kolik procent HDP ? Ja se jen ptam protoze nekteri lide kteri zde na Hamacka nadavaji, jiste zili za minuleho rezimu a asi jim ty stovky tanku a letadel za ktere tehdy platili nevadili. Proc jim ted vadi zlomek toho za co tehdy platili nechapu. Muze me to nekdo vysvetlit?
09. 06. 2014 | 19:59

David napsal(a):

"...Armádu trápí tak základní problémy, jako je nedostatek vojáků a náhradních dílů. Bojové jednotky jsou schopny nasazení jen na několik dnů, protože pak jim dojde munice. ..."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je třeba zásadním způsobem ZMĚNIT pohled na naši armádu.

O naši armádě se občanům lže, když jsou ohlupováni tím, čím vším musí být vybavena, aby byla bojeschopná a mohla nás bránit.

Naše armáda vůbec nepotřebuje ani gripeny, ani tanky ani děla s dostřelem 25 km. To všechno jsou jen zbytečně vyhozené peníze do černé díry.

Jsme uprostřed Evropy, EU a NATO.

Nikdo nás vojensky nenapadne a kdyby nás přece jenom někdo napadl, tak se musíme vzdát, stejně jako v roce 1939 a 1968, jinak budeme umláceni čepicemi. Jedině bychom se mohli uchýlit k partyzánské válce, ale ani na to už náš národ nemá povahu.

Armáda je pro nás užitečná jen v případě živelných a průmyslových katastrof. To co armáda potřebuje jsou vrtulníky pro transport osob a kvůli tomu nemusí být rozpočet na armádu zvyšován.

Argumentovat, že vedení NATO požaduje "utrácet" 2% HDP je už vrchol drzosti. Stejně tak by i jiné resorty mohly požadovat procenta HDP, která by měly být vynakládány na školství, zdravotnictví, vědu apod.
09. 06. 2014 | 21:12

Radek napsal(a):

19.59
Vlastní slova nebožtíka soudruha Štěpána pro časopis Týden z 9.listopadu 2009."Na obranu vydávala ČSSR 86 % HDP". Tečka. Lze dohledat. A soudruh Štěpán by nelhal,On na to byl naopak hrdý....
09. 06. 2014 | 21:16

K .V napsal(a):

Chci se poučit- to je nesmyslné míchání jablek s hruškama.
tehdy jsme měli armádu schopnou něco ubránit, a mimo jiné tím prošel každý normální chlap., alespoň se nějak civilizoval a naučil žít v kolektivu, to dnes hodně chybí. Totiž brání se celá země, rozhoduje ekonomická a branná připravenost, morálka, odhodlání lidí. Armáda je jen nástroj pro vlastní boje, a i tam rozhoduje třeba týlové zabezpečení víc než nějaký po zuby ozbrojený snaživec.
.
Pokud máme armádu na obranu sotva vesnického rybníka, je k ničemu i za 200 Kč, natož za miliardy. Jediná užitečnost že se alespon někde udrží trocha know how.
Jinak děláme jen stafáž aby okupace Afghanistanu a Iráku nevypadala jako agrese USA ale jako mezinárodní demokratická akce, prostě vytěrák na oči.
09. 06. 2014 | 21:19

Libertad napsal(a):

Z té bídy co nám nabízí ČSSD, vypadáte a chováte se ve své funkci jako poměrně slušný a kompetentní člen ČSSD. Nic méně titulek vašeho příspěvku/blogu se nepovedl. Zní: "Zastavit pokles výdajů na obranu je od vlády zodpovědné".
Měl znít:" "Zastavit rozkrádání finančních prostředků přidělených MNO je od vlády zodpovědné". Ale snadnější je peníze vydávat než šetřit, že?

A proč chcete (ČSSD) zastavit pokles výdajů, když nepovažujete RF (personifikovaně Putina) za hrozbu?
A na závěr Vám sděluji,že se plně ztotožňuji s textem komentáře p.Mitrofanova v dnešním deníku Právu. Četl jste ho? Nebo čtete Haló noviny?

S pozdravem

Sidonio Libertad
09. 06. 2014 | 21:20

K .V napsal(a):

Radku, co vše dokáže dnes hurá antikomunista napsat, to je napováženou. To by nebyl ani jeden civilista
09. 06. 2014 | 21:22

Radek napsal(a):

Pro : chci se poucit.
jubanek.bigbloger.lidovky.cz/c/110398/diky-soudruhu-stepane-za-vase-svedectvi.html
No a na tomto odkazu si o těch výdajích může KAŽDÝ přečíst ( I KV ).
09. 06. 2014 | 21:32

Radek napsal(a):

kávéčko.VYVRACÍM,VYVRACÍM nebo se vyzvracím.Neumíte tak rychle hledat ?
09. 06. 2014 | 21:37

Yosif K napsal(a):

Čečenský batalion Vostok zkusil provézt na Ukrajinu těžké nákladáky a obrněné transportery. Byli odraženi.

"Spontání povstání týraného ruského lidu" tedy pokračuje a řídí jej čečeni řízení a placení ruskou GRU.....

Cituji CNN

One nearby border crossing at Marynivka -- which was the scene of clashes last week when separatists of the so-called Vostok Battalion tried to bring heavy trucks and an infantry fighting vehicle across the border -- had been reinforced by the Ukrainian Border Guard, with additional troops deployed on nearby hills. Even so, the troops deployed at the border admitted it was impossible to patrol the 1,200-mile border effectively, much of it unfenced amid rolling, empty countryside.
09. 06. 2014 | 21:49

Radek napsal(a):

Tak to vidíte soudruzí.
Když s vámi chce jeden slušně diskutýrovat,tak zalezete do ulity.Nu což jde se spinkat.
09. 06. 2014 | 21:50

křemílek napsal(a):

Dobrodruhů je ve světě více nežli dost ! I zde v česku se najdou takoví kteří si rádi zastřílí na živé lidské cíle ! Snad proto se stále opakují války a různé dobyvačné výboje ve kterých se tihle pomatenci vyžívaji ! Dejte nám zbraně ,jdeme na ně !
09. 06. 2014 | 22:24

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Hamáčku, patřím k té menšině podporující navýšení armádního rozpočtu. Nicméně vedení státu by mělo zajistit vymýcení korupce ze zakázek, přijetí jasné realistické koncepce armády a zahraniční politiku orientovanou na spolupráci v NATO, ale i na mírovou spolupráci s ostatními státy. Do toho nezapadá váš studenoválečnický štváč pan Zaorálek. Brzy se budeme smát, jak se díky energetice všichni dohodnou, jen si budou Rusové pamatovat, jak si nějaký politický trpaslík na ně vyskakoval.
Tou koncepcí myslím ne jen kompatabilitu výzbroje, možná v NATO specializaci na chemiky, zdravotníky a expediční jednotky, ale i reakci na nové způsoby vedení války. Akce teroristů či malé skupinky operující v týlu nepřítele musí eliminovat více lidí než má profesionální armáda na několika základnách.
09. 06. 2014 | 22:58

kočka šklíba napsal(a):

Radek napsal(a):

Pro : chci se poucit.
jubanek.bigbloger.lidovky.cz/c/110398/diky-soudruhu-stepane-za-vase-svedectvi.html
No a na tomto odkazu si o těch výdajích může KAŽDÝ přečíst ( I KV ).
09. 06. 2014 | 21:32
Takže JPP, že soukmenovče, ale ne můj, fuj, štítím se vás, (pro editora, když může tento alternativní inteligent nazývat ostatní soudruhy a vzhledem k jeho viditelným sympatiím k fašistům ve vládě UA se domnívám, že oslovení takovýchto lidí "soukmenovec" je na místě). Tady máte jiné údaje o výdajích na armádu za socíku. Ale myslím, že tu je odborník, a to JdM, ten to bude určitě vědět .
http://www.natoaktual.cz/zasadni-kroky-armada-zvladla-dig-/na_analyzy.aspx?c=A110606_090543_na_analyzy_m02
10. 06. 2014 | 02:11

Inci napsal(a):

Stejně jako Klausovo ukradené pero a obnažený ocas premiéra Topolánka na chatě odsouzeného kriminálníka Berlusconiho , baví jistě spojence v NATO také promenáda našich generálů potulujících se po chodbách jejího sídla ....
10. 06. 2014 | 04:52

antipolitik napsal(a):

Radku my bychom i dysklutýrovali, ale s vámi bohužel není o čem.
10. 06. 2014 | 05:26

jozka napsal(a):

To je zas jak s tou gratulaci Al-Kajde. Mate tam takovych vtipnych odkazu vic, Radku?
10. 06. 2014 | 06:48

Petr. napsal(a):

Pane předsedo Sněmovny Parlamentu ČR,
máte pravdu, jen jste zapomněl, že tisíce armádních ouředníků (někdy si říkají i vojáci) v Bruselu i v Praze beztrestně utrácejí státní peníze nejen za vyšívané dámské kalhotky, ale nyní jsou hlavními podporovateli a tahouny vystavění a neustálého zdražování nového luxusního paláce NATO se 36 m vysokými stropy. Vždy bylo, že vojáci cvičili v poli.
Vždyť si ten zbytečný přepych prosazují pro sebe. A česká vláda jim to schvaluje. Jsem s Vámi v názoru o zvýšení výdajů na obranu. Ale výdajů účelných, ne výdajů na jinak prováděnou korupci.
Vláda je zodpovědná Parlamentu ČR, tak věřím, že z titulu své funkce zasáhnete, aby vojenští byrokrati neutráceli peníze pro svůj přepych a pohodlí, ale aby peníze šli skutečně na obranu.
10. 06. 2014 | 08:25

modrý edvard napsal(a):

Ono to se zvyšováním peněz na obranu nebude tak prosté, jak Sobotka a Hamáček povídají. On totiž Sobotka zvyšuje peníze do investic do důchodů do školek do vzdělání do sociálních bytů do zdravotnictví do začleňování Romů a zřejmě peníze vydělá jenom tím, že bude lépe vybírat daně. To chci vidět.
10. 06. 2014 | 08:56

scallop napsal(a):

Jakelin de Mailly napsal(a):
"Z toho min. 100 mega na nové vesty místo těch, co jste dali ukrajinským demokratům."

A to neni nic proti tomu, kolik miliard jsme nalifrovali na pomoc afghanskym demokratum. A clovek s pameti si vzpomene, kolik milionku stala nase ucast v prvni valce v perskem zalivu - to bylo na pomoc saudskoarabskym demokratum.

A proc nejit i dal do historie? Ceskoslovensko po valce pomahalo izralecum, kteri po svem vitezstvi promtne vyhnali vsechnu nezidy. Pekna pomoc demokratum, co rikate? Ovsem pak zacala nase mala demokraticka zemicka v ramci politicke korektnosti pomahat arabskym demokratum, to je fer.

Ale dosti ironie, zapomenme demokraty a radeji se podivejme na bojovniky proti skutecnemu nebezpeci, tj. islamu. Muze nas vsechny tesit, ce ceske albatrosy pomahaji v tomto boji hrdinovi Basarovi. Rakety vypustene zpod jejich kridel jiste trefuji jen teroritsy ...
10. 06. 2014 | 09:27

zeko33 napsal(a):

Zvýšení rozpočtu na armádu o nějakou tu miliardu je naprosto nutné a každý rozumný občan tohoto státu s tím musí souhlasit. Vždyť jen nový palác NATO v Bruselu nás bude stát cca 0,5 miliardy Kč. Ale asi více, protože cena stavby pořád stoupá. Doma toho sice naše armáda moc na práci nemá, snad kromě povodní, ale je třeba vysílat daleko více vojáků do zahraničních misí a lépe je vyzbrojit. Vždyť třeba v Iráku, Kosovu, Afganistánu, Středoafrické republice se bojovalo a bojuje i za naši svobodu. V těhle zemích to sice pro NATO nedopadlo nejlépe, ale bude jistě třeba chránit důstojným způsobem naši demokracii i v dalších zemích, kde je ropa, plyn, nerosty, diamanty a pod. V důsledku neodpovědného šetření na výdajích na armádu objem obchodu se zbraněmi v posledních dvou letech v západních zemích neustále klesá. Deset největších výrobců zbraní zaměstnává více než 500 tisíc pracovníků. Když jim klesají zisky, tak samozřejmě musejí propouštět. A připravovat lidi o práci přece nechceme.
10. 06. 2014 | 09:53

Radek napsal(a):

kočka
Jenom stručně.NIKDE jsem NIKDY nepsal,že jsou mi sympatčtí nějací Ukrajinci.To si prosím vyprošuji.Naopak jsem X krát psal,že COKOLIV z východu nebo píšící azbukou,je mi úplně lhostejné.Ano tvrdím,že je úplně jedno,když se mezi sebou redukují úkáčka,moskvané nebo čečeni.Redukce všech těchto subjektů je nutná.K ostatnímu štěkotu se nemusím vyjadřovat.Odkaz je funkční,a není důvod mu nevěřit.Archiv časopisu Týden je k dispozici.
10. 06. 2014 | 10:14

pozorovatel napsal(a):

Hamáček, Dienstbier, Zaorálek, církevní restituce...
No, nevím, jestli ČSSD ještě nějaké volby vyhraje!
10. 06. 2014 | 10:39

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Dělejte tak, ať nemusíte navyšovat náklady na armádu ukrajinských imigrantů.
10. 06. 2014 | 11:00

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Vojenský analytik Martin Koller tvrdí, že Národní úřad pro vyzbrojování slouží zejména k tomu, aby tamní zaměstnanci dostali razítko, na jehož základě pak mohou ve svých životopisech uvádět, že byli po nějakou dobu zaměstnaní ve státní správě. Což jim pak má napomáhat v další kariéře, zřejmě opět ve státní správě.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/270043-urad-pro-vyzbrojovani-ma-novou-reditelku-chce-zjednodusit-nakupy/

:-(

Nicméně má velmi sympatické příjmení, tato dáma.
10. 06. 2014 | 11:10

Rudi Koutek napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde
Malomestaku ty si nedas pokoj. Starej se laskave o sebe. Nekolikrat jsem te prosil o ignorovani a nekomentovani me osoby(pouha snuska tvych lzi a fantazii) a ze ja tve vyplody od ted ignoruji. Me prosby nepomohly, takze to je posledni varovani, ano varovani prosit, se te uz nebudu.
Na takove jako ty, plati pouze jedno. Takze pokud me nezacnes konecne ignorovat, muzes se tesit na tvuj zpusob diskuze.
10. 06. 2014 | 16:32

Jakelin de Mailly napsal(a):

scallop

Evidentně nerozlišujete "pomoc" a "prodej za účelem pomoci".
Do Afghánu se co se vojenského matroše nabízela ZDARMA výzbroj a munice.
Samozřejmě se to odmítlo, americké zájmy a evropské prachy Afghánu použité na US zbraně /tj. šlo to Karzáím a spol rozkrást, to naše jen použít a vystřílet/ zvítězily.
Za všechny čs. zbraně Izrael zaplatil.
10. 06. 2014 | 16:57

scallop napsal(a):

Jakelin de Mailly

No pomoc afghanu nebo saudskym sejkum proti Saddamovi nas stala hodne penez, Celkove naklady na pobyt nasich vojaku (nebo mam rovnou psat - abych potesil pana targuse - zoldneru?) sly do mnoha stovek milionu. Byl to proste dar - jak Vy byste rekl - demokratum.

Pomoci Izraely po valce se u nas kdo kdo chlubi. Ale patrne mate pravdu, byl to jen obycejny kseft. I rodina Hafizu za albatrosy myslim platila - ani pomoc tehdejsim (lidove) demokratickym bratrum v boji proti angloameickosionistickym imperialistum nebyla zadarmo.

Ale abych se vratil k tej Hukrajine. Spravne upozornujete na to, ze tam nyni vladne junta, ktera svrhla legitmniho a vsemi milovaneho kleptokrata Janukovice. clovek ctouci pravidelne nase blogy (a nikoliv zmanipulovana mainstreamova media) by cekal, ze s prezidenstkym kandidatem junty volici vytrou podlahu. Jenze vono to nak nevyslo, kandidat protilidove junty byl zvolen. jedine vysvetleni je, ze ho volili miliony fasistu a banderovcu, kteri jsou zmanipulovani ceskymi mainstreamovymi medii. A temto fasistum nyni nase armada dodava zcela zadarmo... no poradne nevime co, ale jiste neco, co je fuj. Jak by rekla blize nejmenovana mistni diskuzni celebrita "Dve tretiny naroda nemaji co jist a v televizi se staraji o nejakou ukrajinu".
10. 06. 2014 | 17:47

fafnir napsal(a):

Pro ty co lkají nad tím kolik máme výzbroje
v těch časech ,po kterých se vám stýská měla ČSL armáda tyto stavy:
mužstvo a důstojníci 230 000 mužů(a žen)
výzbroj:Počty hlavních druhů výzbroje ČSLA v roce 1988
celkem letadel
687
z toho bojových
407
bojových vrtulníků
101
odpalovacích zařízení raket
77
tanků
4 585
protitankových raketových kompletů
540
bojových obrněných vozidel
4 900
děl, raketometů a minometů
3 445
K tomu jsme tady měli na pomoc 75 000 sovětských vojáků,Střední skupiny vojsk,které jme i živili.A kteří nám slušně zdevastovali životní prostředí.A ti měli tuto výbavu(stav v r.1989.)
200 bojových letadel a vrtulníků
1 200 tanků
1 218 děl
30 Odpalovacích zařízení taktických a operačně-taktických raket.(včetně nespecifikovaného množství jaderných hlavic v Brdech
nespec příslušné množství obrněnýc bojových vozidel BVP 1 a BVP 2
A vy jste řvali že nás bude okupovat 250 Američanů v Brdech s jedním radarem.
Já jen,že předvádíte, po čem se vám stýská.
A ještě jednu věc jsem vypozoroval,kromě Rusofilství.
Hodně z vás tvrdí,že armádu nepotřebujeme,protože jsme obklopeni státy NATO a ty nás nenapadnou.A proč bychom měli bojovat a umírat při ochraně jiné země NATO.
Při tom obviňujete Francii a Angli ze zrady v r.1938,že za nás nebojovali.Při tom se chováte stejně jako oni,chcete zradit své spojence.
Tak a teď nadávejte.
já jenom abyste věděli po čem se vám stýská
10. 06. 2014 | 18:04

fafnir napsal(a):

scallop
cituji vás:Ceskoslovensko po valce pomahalo izralecum, kteri po svem vitezstvi promtne vyhnali vsechnu nezidy.
Zkuste nelhat.Nevyhnalo,odešli sami na nátlak arabských států,s tím ,že se v brzku vrátí,a ty Izraelce,které nepostřílí,utopí v moři.Jenže pak přišel rok 57, v roce 67 šestidení, v 73. jom kipurská,a utopení Židů v moři se jaxi nekonalo.
10. 06. 2014 | 18:20

nikdo není zapomenut nic není zapomenuto napsal(a):

Zastavit výdaje na obranu je od vlády skutečně zodpovědné a nejen to.
Jde zřejmě o pokus vrátit občanům, zabloudivším (podle eurovoleb) do hluboké vnitřní emigrace zpátky kontakt s realitou.

Základní teorémy nutné k tomu, aby se dalo uvažovat o nějaké obraně musí definovat CO je potřeba bránit a PROČ je to potřeba bránit.

Občan, naslouchající rozhovorům svých premiérů s jejich Carevnami a pouze se domýšlející, jakou roli v sexuálně deviantních orgiích asi sehrávali vysocí důstojníci té nejcitlivější součásti zdejší "armády" si tak leda mohou vzpomenout na chudáka plukovníka Redla, který honem potřeboval peníze na automobil, aby jej věnoval svému milci, taky důstojníku kakánské armády. Ten mu vyhrožovoval, že se najust vdá.

Co se týče obrany našich "spojenců" v NATO, bylo by potřeba preventivním bombardováním Vídně (stále trestně nestíhaná prohlášení v Rakousku žijících sudetských Němců ve vztahu k naší republice jsou zrovnatak dobrým důvodem k ultimátu a následnému úderu jako zavraždění zbytečného následníka trůnu) navodit situaci, kdy by se ověřilo, jsou-li kvůli nám ochotni sáhnout k uplatnění článku 5 Washingtonské smlouvy.
(Je potřeba podotknout, že každý z členských států má volnost i v případě, že dojde ke shodě o článku 5, přijmout jen taková opatření, která sám uzná za vhodná k případné obraně napadeného člena. Třeba si může ministr obrany pískat na prsty.)

Taky bych nejprve podrobil analýze smlouvy jako TTIP, které dovolí naši zemi uvrhnout bez dalšího do dluhové pasti, kdy každý nastávající důchodce udělá nejlépe, když se rovnou zastřelí.
Abychom nebránili jen majetek nějakých dobráků, kteří slibují cizím šlechtičnám, že zařídí, abychom neměli co žrát a nestarali se o politiku.

Ministr Hamáček by se tedy měl nejprve vynasnažit o vytvoření axiomatického systému stanovujícího co v daném okamžiku tato země je, v čím zájmu se má její případná obrana odehrávat a co pozitivního z takové obrany pro zdejší obyvatelstvo vyplyne.
Mimochodem, k vytvoření takové soustavy je nutné jednoznačně stanovit, kdo je nepřítelem, proti kterému by obrana měla být namířena.
Já navrhuji to Rakousko, které nás 300 let rdousilo.
Myslím, že k zpracování této otázky by mu pro příští čtyři roky mohlo postačit kolegium sestávající z pěti učitelek vlastivědy a jedna v zimě vytápěná kancelář pronajatá od ÚMČ Čakovice.
Uspořených prostředků je později možno využít k výstavbě dunajské flotily.

PS. Fafnir by měl konečně přiznat, kam celé to vybavení čtvrtmiliónové armády (koncipované se svými 4500 tanky jako úderný klín) zašmelil.
Naposledy jsme ho viděli měnit špičková bojová letadla čtvrté generace (modernizovatelná na 4,5tou, ale i staré dederonské dvacetdevítky se svým radarem Žuk jednoznačně ve službách Luftwaffe vítězily v cvičných soubojích s F-16kami, možnost inovace na model OVT s křížově měnitelným vektorem tahu ani nezmiňuji - Gripeny jsou proti těmhle dravcům dětské hračky) za nějaké záhadné vrtulníky, o jejichž využití jsem od těch dob nic neslyšel. Zato slyším pořád, že těch pár bojových vrtulníků, které tu zbyly je nutno nahradit něčím pohodlnějším, čím si ministr a generálové budou vozit p. na hony. Těch polských křápů se zjevně bojí.
Až nám fafnir podá zprávu, co v dobách, kdy se podílel na vládě a vytváření absurdistánské legislativy v téhle zemi dovolil s těmi zbraněmi provést a kam pan Háva zašil peníze za ně (že by si ODA nelízla?), může huhlat něco o tom, za co bychom zase měli vyhazovat další peníze, které v žádném případě nemáme.
10. 06. 2014 | 22:12

scallop napsal(a):

fafnir

Mate pravdu, ze nevyhnali vsechny. Nekteri odesli, nekteri byli vyhnani, nekteri zustali.
11. 06. 2014 | 06:36

fafnir napsal(a):

nikdo není zapomenut nic není zapomenuto,jeden z mnoha nicku frustráta maloměšťáka

když jsem pracoval v montérkách a byl vládnoucí hrdou dělnickou třídou,tak to že se prodávaly naše zbraně Arabům,a jiným přátelům socialismu z Afriky a J.Ameriky se nesmělo vědět.Když jsem byl v ODA,tak jsem jaxi ve vládě nebyl.Zato vy jako kovaný komunista,nejste schopen pochopit,že býti v nějaké staně ještě neznamená být u koryta.Tento způsob chování a myšlení je vyhrazen vám,levici.
A co se dělo s tou hromadou zbraní..Některé šly rovnou do šrotu,některé byly kanibalizovány na náhradní díly naší armády některé,prodány do Afriky ,některé tanky ,BVP do Gruzie a nástupnických států SSSR.
Poznámka k údajné kvalitě našich MIG 29,slováci mají pouhé 2 letuschopné stroje,udržované v letuschopném provozu kanibalizací zbytku těch,které při dělení ČSR dostali.A ohledně toho vámi vybájeného souboje s F16.Nejlépe kvalitu prokáže skutečný boj.Tu kvalitu prověřila serie Izraelsko arabských válek,kde zbraně Sovětské a naší provenience a provenience vašeho tábora míru a socialismu(jak zněl váš newspeak),přes svoji mnohonásobnnou početní převahu dostaly vždy na p ehm prohrály drtivým způsobem.Ciao bolševíčku.
11. 06. 2014 | 15:49

modrý edvard napsal(a):

fafnir. To není fair. Požaduji druhé kolo, kde Izraelci budou na MiGu-29 proti Arabům na F-16.
11. 06. 2014 | 21:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy