Olympiáda v Londýně aneb Omyl Pierre de Coubertina.

26. 07. 2012 | 09:44
Přečteno 42794 krát
Sport se přestal řídit morálními pravidly. Řídí ho neviditelná ruka trhu.



Sportovní svět vzhlíží k Londýnu. „Olympijské hry budou čisté. Očekáváme záplavu rekordů“., slibují organizátoři. Držitel osmi zlatých medailí z Pekingu, americký plavec Michael Phelps, jich chce získat deset. Je to reálné? Za jakou cenu?

Podle studie Francouzského institutu pro biomedicínu a epidemiologii (IRMES) bylo ve většině sportovních disciplín limitů lidských možností dosaženo. Mezníkem pro jejich další posouvání má být rok 2060. „Odhadli jsme, že člověk v době první olympiády využíval svých fyzických možností na 75%. Nyní je to na 99%“, píše se v závěru studie. Podle profesora statistiky Johna Einmahla z univerzity v Tilburgu je konečnou metou pro mužský sprint na 100 metrů čas 9,29 sekundy. Dál už to přirozeným způsobem nejde. Jedině za cenu sebezničení nebo dopingu. Hříšníků je celá řada. V čele stojí americký sprinter Ben Johnson, přistižený na OH 1988 v Soulu. Následovali Carl Lewis, Linford Christie, Maurice Green, Justin Gatlin, Tim Montgomery, Dwain Chambers, Asafa Powell, Mike Rodgers … Pomáhá si snad nedovoleným způsobem i držitel nejlepšího času 9,58 z MS 2009 v Berlíně, jamajský sprinter Usain Bolt? Dopuje i fenomenální plavec M. Phelps? Doping není jediným způsobem, jak se prosadit. Michael Phelps je vysoký 190 cm, má krátký trup, rozpětí paží 200 cm, „gumové“ klouby a velikost chodidla 49,5. Usain Bolt má neobvykle vysoké procento rychlých svalových vláken. Phelps i Bolt jsou hříčkami přírody, varietou lidského druhu, svým způsobem tělesně postižení. Jejich hendikep je předurčuje ke sportovním úspěchům. K dosahování úžasných výkonů nestačí být jen zdravý. Sportovec musí být zdravější než zdravý - tedy vlastně nemocný. Nebo postižený.

Měl toto na mysli francouzský baron Pierre de Coubertin, když na sklonku 19. století oživil tradici novodobých olympijských her? Vrcholový sport měl podle něj fungovat jako očistný mechanizmus, kompenzující dravou soutěživost raného kapitalizmu. Stal se pravý opak. Místo toho, aby sport plnil mravní poslání a kultivoval společnost, liberálně tržní společnost udělala ze sportu zboží. Sport se přestal řídit morálními pravidly a začal být řízen neviditelnou rukou trhu.

Coubertin dal do vínku novodobých olympiád touhu po neustálém zlepšování výkonů, vyjádřenou mottem „Citius, altius, fortius.“ („Rychleji, výše, silněji.“). Tentýž sport měl podle něj sloužit dosažení ideálu tělesné krásy a duchovní harmonie - principu kalokagathia. V rozporu těchto dvou principů spočívá největší Coubertinův omyl. Pokud bude člověk cokoliv dělat s narůstající rychlostí, bude chtít stále výš a větší silou, nikdy nemůže dosáhnout harmonie. Zákonitě narazí na limity přirozených možností. Vystoupí na vrchol. A za ním už není nic. Jen strmý sestup nebo pád. To, co platí pro vrcholový sport, týká se celé společnosti. Zprávy o ukončení éry sportovních rekordů se nápadně shodují s údaji o vyčerpání globálních energetických zdrojů. Podle D. Campbella, hlavního geologa a viceprezidenta ropných společností BP, Shell, Fina, Exxon a Chevron-Texas došlo k vyvrcholení ropné spotřeby v roce 2005. UBS global oil rezerves oznámila vyčerpání světových rezerv do padesáti let. Další extenzivní růst ekonomiky už není možný. Jedině za cenu zničení přírodních zdrojů nebo korupce. Hříšníků je celá řada. V čele stojí americká banka Lehman Brothers, přistižená při burzovních spekulacích s nemovitostmi v roce 2008. Následovaly AIG, Goldman Sachs, JP Morgan Chase, Bank of America, Morgan Stanley…

Pokud chceme přirozený sport a přirozený život na zemi, pokud má být naším cílem ideál tělesné krásy a duševní harmonie, musíme změnit základní hodnoty. K dosažení rovnováhy nevede „Citius, altius, fortius“, nýbrž „Tardius, demissius, infirmius. “ („Pomaleji, níže, menší silou“.)

Vyšlo v MFDnes, 23. 7. 2012


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Nesouhlasim. Ale co, každý má právo na názor.

Rekordy budou padat i na této olympiádě a nejen za cenu dopingu.
Po Boltovi i Phelpsovi přijdou další, stejně jako tomu bylo mnohokrát v historii.
26. 07. 2012 | 09:51

Martin napsal(a):

Ja si myslim, ze „Rychleji, výše, silněji.“ je jen uderne heslo, ktere ma olympiadu symbolizovat jako prilezitost k soupereni, ale nesmi se brat doslova a bez vysvetleni. Coubertin tim urcite nemyslel: delejte to za kazdou cenu, i za cenu sebezniceni. Bohuzel, puvodni myslenka olympiady se trochu (vlastne dost) ztratila v tom, ze olympiada jako takova transformovala do podoby komercniho podniku, ve kterem se toci obrovske sumy penez. Uz jen ten fakt, ze oficialni prodejce obcerstveni budou McDonald a CocaCola, to jsou opravdu potraviny ktere doslova "etalonem" zdrave stravy pro sportovce.
26. 07. 2012 | 10:15

český maloměšťák napsal(a):

ad neo
A pak zase další a další....
Kdysi se říkalo " vstanou noví bojovníci".
V Číně už z nich taky mají strach :
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2116048/cinsky-prumysl-znici-roboti.html

P.S. "zde robotek neo, zde robotek neo....poslušně hlásím, že opět pracuji v režimu pružné pracovní doby...."
26. 07. 2012 | 10:19

neo napsal(a):

český maloměšťák:

copak velkovesničane, došly argumenty, tak budeš útočit na každém blogu?

Už sis laskavě zjistil, které země leží v evropě? Ne? To máš blbý.

v režimu pružné pracovní doby pracuji samozřejmě pořád, proot se jí říká pružná, cizim slovem také flexibilní. To taky nevíš? Bohajeho...
26. 07. 2012 | 10:26

Bara napsal(a):

Královsky placení profesionální sportovci jsou jedním ze symbolů úpadku naší společnosti. Nevytvářejí žádné hodnoty, jejich jediným přínosem je zábava pro masy. Pochybuji, že pan Coubertin to takhle chtěl.
26. 07. 2012 | 10:30

hmota si v člověku vybrala špatně napsal(a):

Nositele sebeuvědomění.
Přijdou další a další neové. Na Frankensteina budeme jednou pohlížet jako na ideál přirozené lidské krásy a Drábek s Hegerem budou oslavováni jako dávní utopisté a lidumilové.
Pámbu zaplať, že už u toho nebudu.
26. 07. 2012 | 10:31

Mara napsal(a):

Neo, s cim nesouhlasite?

S tim ze je rozpor mezi rychleji, silneji a idealem harmonie?
S tim, ze soutezeni blizko prirozenych limitu je cim dal tim vic veci telesnych abnormalit a dopingu?

Nebo jen proste potrebujete branit prirozeny zvyk nechat se takovymi hrami bavit?
26. 07. 2012 | 10:36

člověk napsal(a):

Fyzické a materiální možnosti dalšího růstu lidského druhu byly vyčerpány. Respektive způsob myšlení, který předpokládá neomezený růst tohoto typu. Buď to lidstvu docvakne nebo varianta dinosauři. Sázím na to druhé. Nějaké formy života budou existovat vždy, a v pohodě, i bez druhu "homo sapiens sapiens" (toto pojmenování se ukazuje jako hodně černý fór).
Z perspektivy trvání vesmíru je to fuk. Jen další slepá větev. Nejpozději nějakých 500000 let po vyhynutí lidstva tu z výsledků (i důsledků) jeho činnosti nezůstane nic. Vůbec nic.
A stačilo by tak málo - chovat se kapku ohleduplně k sobě navzájem i k prostředí, v němž žijeme. Napadá mě jedno úsloví, p. Stejskal, možná, promine, - "Sere pes".
26. 07. 2012 | 10:36

neo napsal(a):

hmota si v člověku vybrala špatně :
když se kdysi dostala stovka pod 10 vteřin, jistě se objevili neové, ktří tvrdili, že budou další a rychlejší a také lidé jako vy, kteří se tomu vysmívali a tvrdili, že to není možné.

Hranici 10 sekund doposud pokořilo přes 80 atletů, hranici 9,90 sekund 18 z nich a hranici 9,80 sekund 5. Z tohoto hlediska je nejúspěšnějším sprinterem Asafa Powell z Jamajky, který čas pod 10 sekund zaběhl 82x, pod 9,90 sekund potom 33x a 7x běžel pod 9,80 sekund, Američan Maurice Greene běžel 53x pod 10 (a 11x pod 9,90). Světový rekordman Usain Bolt z Jamajky zaběhl pod 10 sekund pouze 15 závodů, z toho ale běžel 12x pod 9,90 a 6x pod 9,80.
26. 07. 2012 | 10:37

modrý edvard napsal(a):

Souhlasím s autorem a Martinem. Akci podpořím tím, že olympiádu budu, v rámci možností, ignorovat.
26. 07. 2012 | 10:38

resl napsal(a):

zakažte velké odměny ve sportu a bude po dopingu.
26. 07. 2012 | 10:39

neo napsal(a):

Mara napsal(a):
Neo, s cim nesouhlasite? /// umíte číst? Hned v tom příspěvku je jasně a zřetelně napsáno, že rekordy budou padat i v anglii a nejen za cenu dopingu. Takže z toho byste měl/a být schopen/na vyvodit, že nesouhlasím s tím, že by nebylo možné ještě dále posouvat rekordy bez užití dopingu, jak pan Hnízdil tvrdí.
26. 07. 2012 | 10:39

Občan napsal(a):

Coubertinova myšlenka zemřela v okamžiku, kdy se sportovci stali pouhými nosiči reklamy a jejich výkony marketingem výrobců kdejakých "pomůcek".

Obnovená olympiáda totiž měla za cíl propagaci sportu jako takového, zušlechťování těla, zájmu o sport mezi širokými vrstvami obyvatel. A navíc tehdy byla naprostá většina sportovců amatéry, což lidem ukazovalo, že sportovat lze i po práci a za pár šlupek.

Dnes už je to jen obchod. Dokonce i s těmi sportovci se obchoduje jak s dobytčaty...
26. 07. 2012 | 10:54

Vlkodav napsal(a):

Nebyl bych tak skeptický ohledně sportu, olympiády a ideálů. Přestože je dnes obklopen reklamou a je to kšeft, tedy hlavně ten super vrcholový sport, na druhou stranu kluci na plácku si stále hrajou na Messiho nebo Ronalda, utíkají jako Bolt a na ledě jsou Jágrama.

A pro sportovce je sport velká dřina, a jen pár jich dosáhne "úžasné" peníze.
26. 07. 2012 | 11:03

juvel napsal(a):

Zdá se, že společnosti založené na tvrdé soutěži se rychle vyčerpávají. Vyčerpávají se nejen po stránce materiální, ale i po stránce duchovní, jako je morálka, důvěra, víra, optimismus, naděje. Myslím, že je to proto, že chybí smysl existence takové společnosti, cíl který chce taková společnost sledovat. Tato prázdnota podlamuje životaschopnost.
26. 07. 2012 | 11:05

Radkin Honzák napsal(a):

Protože už několik desetiletí nejde o sport, ale principálům i artistům o dobře vydělávající cirkus, je naprosto jisté, že při této, stejně jako při příští olympiádě budou padat další a další rekordy (o něco později končit předčasně životy rekordmanů).
A jestliže jednotka blbosti v socialismu byla vyjádřena větou Žijeme lépe, žijeme radostněji, jednotka blbosti (posunutá svou hodnotou nejméně o jeden řád) dneška je vyjádřena ve výrocích o trvalém růstu (všeho; tedy i blbosti).
26. 07. 2012 | 11:05

český maloměšťák napsal(a):

resl napsal(a):
zakažte velké odměny ve sportu a bude po dopingu.
26. 07. 2012 | 10:39
---------
Musel byste ale zakázat i daňové defraudace /sponzorské dary/ a reklamu.
Což by Vám - coby antikomunistovi, jistě dělalo velký problém.
/ostatně i zákaz velkých odměn ve sportu není příliš liberálně-tržním opatřením, že...spíše evokuje socialní inženýrství.../
26. 07. 2012 | 11:10

český maloměšťák napsal(a):

Stejně je ale divné, že tak málo medailí vyhrávají země označované jako daňové ráje...
Že by jim fakt stačily jen ty prachy(například ulité díky daňovým defraudacím) - a na coubertinovké hesla sraly ?
26. 07. 2012 | 11:13

skeptický napsal(a):

A kde mohla Praha bejt,kdyby vyslechli naše visionáře,a my ji měli tady.Teď sem lákáme Brity na pívo a do bordelů.
26. 07. 2012 | 11:19

franz napsal(a):

sport přestal sloužit zábavě a odreagování,stal se z něj nechutný byznys(aspoň pro ty nezúčastněné)je nepochopitelné,že celkem normální a dospělí lidé se tísní na náměstí a visí očima na obrazovce a čekají na výsledek a potom se a/ z radosti, b/ ze žalu opijí do němoty jako dobytek.při tom ještě sem tam něco rozmlátí.
a vrchol jsou komentáře samotných sportovců:no,já do toho čutnul a vono to tam spadlo,no.jak říká náš moudrý prezident,o peníze tady jde až v první řadě,jako ve všem.takže kdyby to byl jenom sport,co stojí za hovno,bylo by to ještě dobré.
26. 07. 2012 | 11:21

Viola napsal(a):

"Po Boltovi i Phelpsovi přijdou další, stejně jako tomu bylo mnohokrát v historii. "

napsal neo

ale mysleme na evoluci, co když těm dalším začnou někde rašit ptačí péra a tak jako se z dinosaurů prý vyvinuli dnešní krocani, tak se z různých sportovců vyvinou úplně jiní jedinci. Mělo by se dbát na to, aby se sportovci množili mezi sebou v daných disciplínách a jejich rodiny pokračovaly v tom samém sportu, tu je cesta k rekordům bez dopingů.
26. 07. 2012 | 11:24

neo napsal(a):

Radkin Honzák:

o peníze jde těm, kteří nesportují a na sportu vydělávají.

Samotným sportovcům jde o sport ! Ve svých klubech jsou dobře placeni, dobře vydělávají na všech možných akcích a tak jsou olympiády a eura a MS takové vrcholy, kde jim jde o úspěch a ne o peníze. Jsem přesvědčen, že hokejisté na olymiádě hrají kvůli medaily a ne kvůli bonusům. Samozřejmě, že se tam točí spousta peněz, dokonce i ten doping je hnus, ale opravdu si mylsíte, že si cyklista na tour zobne kvůli penězům? Nebo proto, aby byl první?
26. 07. 2012 | 11:25

skeptický napsal(a):

Trvalý růst je potřeba na pokrytí ztrát způsobených lichvou.Tam se peníze ztrácejí,aniž by něco bylo vyrobeno.

Rostoucí blbost je rovněž nutná,protože indoktrinace je taky čím dál ubožejší.Zásahy do školství nestačí stíhat,a chemie v jídle není dost rychlá.
26. 07. 2012 | 11:27

neo napsal(a):

Viola:

vy taková hluboce věřící osůbka snad věříte v evoluci? Já myslel, že to začalo dle vás jabkem a žebrem a fousáčem na kříži.
26. 07. 2012 | 11:28

Ives napsal(a):

Coubertenovo motto a olympijská myšlenka je plně v souladu s antickým ideálem souladu duše a těla, tj. netýká se pouze tělesné stránky sportu, ale i duševní stránky života. Současná komercionalizace sportu je typickým příkladem krádeže a zneužití myšlenky. Nakonec, zcela to odpovídá duchu doby. Položme si jednoduchou otázku: V antice byl vítěz odměněn vavřínovým věncem, sochou a ne vždy doživotním zajištěním životních potřeb reprezentovanou obcí. Komu by to dnes bylo více proti srsti, atletovi nebo obci?
26. 07. 2012 | 11:30

Viola napsal(a):

člověku

"Fyzické a materiální možnosti dalšího růstu lidského druhu byly vyčerpány."

nemám ten pocit, že by byly vyčerpány možnosti, mi se jeví nekonečné, tak jako je skoro nekonečné množství různých živočichů. Ono to zas není tak špatné s tím sportem. Vyhledávají se nejsilnější, nejvyšší, nejtlustší, nejbystřejší a tím vlastně pomáháme té evoluci, abychom byli nej, nej, nej a stále ti první a dokázali se rvát i do budoucna, jen se nesmí používat ty nesmyslné dopingy. Těch peněz, co se vyplýtvá je také zbytečně moc a sportovcům by se měly dávat jen, aby přežili normálně, když už nebudou moci sportovat a ne aby se z nich stávali burzovní makléři, nebo jiní špekulanti.
26. 07. 2012 | 11:34

Viola napsal(a):

neo

evoluce je jasně popsána v Bibli a Vatikán ji už dávno uznal a jsou i tací kněží, kteří ji i vyučují, viz i zde Marek Orko Vácha.
26. 07. 2012 | 11:35

Hloupý Honza napsal(a):

Rekordy budou padat dále a dále, ale už ne v režii sportovců podobných člověku. Štafetu převezmou živočichové uměle vytvoření ke sportování, budou chováni v uzavřených "tělovýchovných" střediscích a přizpůsobování pro tu kterou disciplínu.

100 m za 7 sekund pokoří jedinec s nohami pštrosa a žáby, pažemi gorily a bez hlavy. Za odměnu dostane cukrovou vodu do žíly.
26. 07. 2012 | 11:37

Vlkodav napsal(a):

Viola:

" sportovcům by se měly dávat jen, aby přežili normálně, když už nebudou moci sportovat a ne aby se z nich stávali burzovní makléři, nebo jiní špekulanti."

Proč? Jaký k tomu máte důvod? A co ti co neuspějí, i ti mají dostávat peníze aby přežili?
26. 07. 2012 | 11:38

buldatra napsal(a):

Řekl bych, že pan autor má naprostou pravdu.
Je sport a je cirkus.
A cirkusu by se nemělo říkat sport.

Proto doporučuji každému nesoutěžní sport.
Aikido.
26. 07. 2012 | 11:38

Ládik!!! napsal(a):

Nechápu, pro se nedělá Olympiáda práce. Kdo nejlépe omítne 50m2 členité zdi, kdo nejrychleji vykope strouhu 1x1x5m, kdo nejrychleji na bucharu Ajax vykove 10 stejných hřebíků, kdo vysoustruží hyperbolický paraboloid na rumunském soustruhu, kdo rychleji vymění převodovku v zadaném autě.... atd. Vítězové by byli vzorem pro mladou generaci, brali by v práci o 20% vyšší mzdu po další 4 roky.
Sport za prachy .... není sport.
26. 07. 2012 | 11:39

český maloměšťák napsal(a):

Viola
"Vyhledávají se ....nejtlustší..."

To je již i sumo olympijským sportem ?

Hmm...určitou symboliku by to tedy mělo....
Pokud tedy tito borci holdují Coca Cole a hambáčům.
/hambáčům jsem napsal !!! - s "m" !!!!/

P.S. Na olympiádě mě fascinovalo vždy to, jak jede člověk přes půl zeměkoule jen pro to, aby po dobu tří vteřin udržel nad hlavou činku.
A pokud ji udrží, tak získá stejnou váhu uznání, jako ten co vyhraje desetiboj nebo maratón.
To se mi - coby milovníkovi paradoxů...velmi líbí.
26. 07. 2012 | 11:42

buldatra napsal(a):

Ládíku!!!

!

S tím rumunským soustruhem jste to přehnal.
Sport by neměl být cirkus.
26. 07. 2012 | 11:43

Viola napsal(a):

Vlkodave

kdysi byli sportovci vlastně takoví otroci k pobavení a byli placeni právě tak, aby se dobře najedli a odpočinuli si, ti kteří neuspěli byli dáni k sežřání lvům, což byla další kratochvíle. Dnes jsme sportovce povýšili až na úroveň polobohů. Peníze kazí charakter i lecjakému sportovci a nejenom charakter, peníze kazí i myšlení a tak, máme-li jako společnost se zdravě vyvíjet, měli bychom omezit nadměrný příjem některým jedincům v zájmu prevence. Takový vysloužilý sportovec, který není boháčem se pak stará o další mladé sportovce, má zájem ještě být nějak užitečný smysluplně.
26. 07. 2012 | 11:44

Viola napsal(a):

český maloměšťáku

nejtlustší se vyhledávají pro různé zápasy, vzpírání a box. Ale já se moc v těch olympiádních sportech nevyznám, tak nevím, co je zařazeno a co není. O sumo vím, že ne, to bych se určitě dívala.
26. 07. 2012 | 11:47

buldatra napsal(a):

PS

rumunský soustruh, to je stejně bizardní jako egyptská zimní obuv.
26. 07. 2012 | 11:47

Ives napsal(a):

Neúspěšní sportovci by měli zvážit své další působení v této oblasti a ev. zkusit nějaké občanské zaměstnání. Ve volném čase třeba i aikido (velmi zajímavé). Nebo se přihlásit na úřad práce. Co se týká Ládíkova nápadu, pokud mě neklame paměť, tak v různých profesích se toto stále koná (orba, lesnické práce) a v některých jiných to dříve bylo. Že by nám Ládík sympatizoval se starým režimem:-)))
26. 07. 2012 | 11:49

Viola napsal(a):

maloměšťáku

já si zas všímám, jak je který sportovec rostlý, pohledný (proč asi měly kdysi ženy zakázáno dívat se na olympijské hry) a ti vícebojaři jsou tedy "bojaři", jsou to asi nejkrásněji rostlí chlapi.
26. 07. 2012 | 11:51

neo napsal(a):

Viola:

to víte, on málokdo se vyzná. Kdysi náš jeden velmi nadaný politik prohlásil, že tomu krasobruslení moc nerozumí, ale Sáblíkovou podpoří. Má v tom hokej jako jeho kamoš guma a postavičku akorát na to sumo. Že vás vzrušujou buřtíci otlapkávající se v kruhu?
26. 07. 2012 | 11:52

český maloměšťák napsal(a):

Ládíkův nápad by mohl inspirovati ministranta Drábka.
JIstě by se mezi účastníky jeho motivačního programu " arbeit macht frei" našlo dosti soutěživých typů.
Základní předpoklad k oživení coubertinovské tradice zde totiž splněn je - všici by soutěžili zadarmo.....
Až na ten omezený počet disciplin--- /přeci jen pohled na zametání koštětem či házení lopatou by za čas zevšedněl/ ...by to nemělo chybu.
26. 07. 2012 | 11:54

Viola napsal(a):

neo

ráda se podívám na něco, co nemám a co je neobvyklé a nějak se mi to opravdu líbí, asi jako muže, když se dívají na holky zápasící v bahně. Ale těm sumo bych to bahno nepřála, to by nemuseli přežít.
26. 07. 2012 | 11:59

VGJ napsal(a):

autor evidentne nema tuseni, co to znamena, byt postizeny... vysledek takoveto pokrivene uvahy je jen blabol
26. 07. 2012 | 12:00

Vlkodav napsal(a):

Viola:

"Peníze kazí charakter i lecjakému sportovci a nejenom charakter, peníze kazí i myšlení a tak, máme-li jako společnost se zdravě vyvíjet, měli bychom omezit nadměrný příjem některým jedincům v zájmu prevence. "

Předpokládám, že to budete vy, kdo bude určovat koho už peníze kazí a kumu je seberete a komu ne.

Uvědomujete si, že dnešní vrcholoví sportovci jsou vlastně podnikatelé, co investují mnohem víc, než jakýkoliv jiný zaměstnanec nebo podnikatel. A že jejich riziko je šílené. Pouze malinké promile sportovců dosáhnou na závratné částky. Ostatní mají jalž takž na slušný žívot, ale jen pkud jsou aktivní, pak většinou živoří.
26. 07. 2012 | 12:06

Alibernet napsal(a):

Konečnou metou pro mužskou i ženskou stovku je čas 0,01 vteřiny, nevím, jak přišly na nějakých 9,29.
26. 07. 2012 | 12:08

Viola napsal(a):

VGJ

autor to určitě nemyslel špatně, postižený - to měl na mysli člověka postiženého nějakou anomálií, nějakou odchylkou, nějakou zvláštností.
26. 07. 2012 | 12:08

Ivan Hartmann napsal(a):

Pro me je symbolem olympiady Achileus, nejvetsi hrdina staroveku. Bylo mu souzeno, ze bud umre mlady a slavny nebo se dozije klidneho stari a po smrti upadne v zapomneni. Jak si vybral, je vseobecne znamo. Ciste hry to budou az povoli doping. Ale show je to velkolepa.
26. 07. 2012 | 12:08

pH 77 napsal(a):

Máme umění a máme šoubyznys. Také máme sport a a pak máme něco, čemu se tak neříká, ale říkat by se tomu mělo sportbyznys. Tyhle dva pojmy bych důsledně rozlišoval, aby bylo jasno, jakou motivaci jejich provozovatelé mají. Olympiáda měla být svátkem sportu, ale je tomu už dávno, co je z ní jen obchodní událost a tak trochu panoptikální podívaná. Ani kdybych měl televizi, bych ji nesledoval. Tímto se ale proti sportbyznysu nevymezuji - každému, co jeho jest.
26. 07. 2012 | 12:08

DF napsal(a):

Pane Hnízdile,
krom souhlasu s napsaným bych dodal i druhou stranu "sportovní" mince. Nemám ale tak zdrcující statistiku po ruce, tedy z vody uvařím:
Na jednoho olympionika připadá o něco méně než milion neolympioniků a z tohoto méně než milionu má dostatečný pohyb jen větší část populace "nejzaostalejších" států v Africe, J. Americe a Asii. Naopak větší část populace v "nejrozvinutějších" koutech světa trpí obezitou.
A protože se na svět nedívám očima statistiky WHO, ale svýma očima, tak je to smutné zejména u dětí, až k pláči.
U nás v Sokole je cvičení R&D skoro zadarmo. Přesto zájem minimální. Ve financích to tedy rozhodně není! A co s tím udělá olympiáda? Myslím, že na ni bude čučet ještě víc lidí než posledně a zájem o sportování, dejme tomu rekreační povahy, zůstane při starém (resp. podle počtu dětí v popul. ročníku).
26. 07. 2012 | 12:11

Jen Já napsal(a):

Pokud vím, tak Maurice Green a Asafa Powell mezi dopingové hříšníky nepatří...
26. 07. 2012 | 12:13

skeptický napsal(a):

Viola
Oni tenkrát sportovali nahatí.Ženám to zakázali až potom,co se nechtěly zadarmo svléknout.Nic nového pod sluncem.
26. 07. 2012 | 12:14

Viola napsal(a):

Vlkodave

právě proto, že jsou mezi sportovci velké rozdíly ani ne tak ve výkonech, protože už ani běžným okem nepostřehnete kolikrát, který sprintér byl první, musí se to sledovat zpomaleně na kamerách, velké rozdíly v příjmech, mělo by se to napravit. Sportovci by se vůbec neměli stávat nějakými investory, spekulanty a podnikavci ledaskde, měli by dál se věnovat sportu s mladými a dokonce by jim to mělo být i nařízeno. To by právě bylo dobré namísto těch dopingů. Zkušenosti starých sportovců předat mladým. A to, že je sport na vlásce mezi životem a smrtí, no to si tak prostě vybrali, tak si na to nemohou ztěžovat.
26. 07. 2012 | 12:15

Čochtan napsal(a):

Rekordy. Hmm,.. a k čemu je to dobrý, když někdo zaběhne stovku o setinu vteřiny rychleji ?
26. 07. 2012 | 12:15

DF napsal(a):

Ad ph 77,
to jsme trefil 100%. J. Lovelock razí rozdíl mezi agriculture a agrobusiness.
26. 07. 2012 | 12:16

Viola napsal(a):

Ivan Hartmann

"Ciste hry to budou az povoli doping" - to jste se asi přepsal, že?
Doping pryč, jinak to opravdu nemá absolutně žádnou cenu, jen cestu do pekel.
26. 07. 2012 | 12:19

skeptický napsal(a):

Po sportování lidé páchnou.
26. 07. 2012 | 12:24

Aleš Vyhnal napsal(a):

Pane Hnízdile, jako byste nevěděl, že dopují naprosto všichni. Dá se zjistit brutálně anabolický inzulin? Nedá. Dá se zjistit růstový hormon? Jak kdy. Dá se zjistit hexarelin a desítky podobných peptidů? Nedají.
26. 07. 2012 | 12:34

Baba Jaga napsal(a):

Možná by nám pan Hnízdil měl raději psát o chrabrých činech a charakteru paní Fišerové, aby přesvědčil další voliče (beze mě)...
OH jsou co dva roky, mezi tím mnoho všelikých mistrovství a pohárů a je to už dlouho o penězích - takže o co najednou jde? Mně se také příliš nezamlouvá, že nejlépe jsou na tomto světě momentálně placení tito novodobí gladiátoři a komedianti, ale lid si už kdysi žádal Hry (chleba ve své většině má a mnohde ním i plýtvá), takže to asi hnedle nezměníme.
A že Ti Angláni třeba mohli na toho potentáta, co mu nedali vízum, během olympiády charakterově zapůsobit, třeba by se napravil. No, hlavně když my se tam mimo sportu předvedeme i v Českém domě. Překvapil mě velmi pan Babiš, že koupil Černého dílo - nikdy bych si nemyslela, že dovede být i drobný hýřil.
26. 07. 2012 | 12:34

skeptický napsal(a):

Špičkoví sportovci se nedožívají ani vysokého věku,ani železného zdraví.Už jsou medajlistů stovky,žádná zvláštnost.A jestli budou dělat reklamu na fidorky?
Zkušenosti,které by předali mladým by se mohly zvrtnout..Aby jim nakonec neřekli mladej ,vysej se na to,nestálo to za to.
Sic transit Gloria Mundi.
26. 07. 2012 | 12:35

Magdala napsal(a):

Jako by nestačilo dělat věci prostě dobře. Ale ne, spousta lidí chce být nejlepší, často za velkou cenu (nejen ve sportu, hovořím obecně). Namísto pohody a spokojeného života se často ženeme za ideály, které mají hliněné nohy.
26. 07. 2012 | 12:36

Viola napsal(a):

skeptický

ale pach nám TV nezprostředkuje, a diváci si v Londýně také nepůjdou čuchat, takže je to jedno, né. Po sportu se sportovec většinou osprchuje a je po pachu.
26. 07. 2012 | 12:37

skeptický napsal(a):

Viola
No jo,osprchuje.Ten pach musí někam jít,jde do moře,pak se nedivte,že ryby páchnou.A dělají to nerady.Jak k tomu přijdou.
A že se na tom starosta nějakého vybraného města napakoval,a země pak zbankrotuje?
26. 07. 2012 | 12:40

Jana napsal(a):

Souhlasím s názorem, že dokud si naše děti hrají před domem na Bolda, Jágra, Messiho a spol. má sport obrovský význam i v té podobě, jaké je prezentován nyní. Otázkou jsou ale finance a především nehorázné odměny "některých druhů" sportovců. Zatímco někteří jen přežívají, jiní se topí v nehorázných sumách a to dělá některé druhy sportu více a některé méně atraktivní pro mládež.
26. 07. 2012 | 12:41

Viola napsal(a):

Skeptický

Dana Zátopková oštěpařka má 90 let. A je to sportovkyně, která nebrala ani doping, ani velké ani malé peníze a zdravě žila a sportovala dlouho střídmě. Špičkoví sportovci se rychle opotřebují, ale měli by mít děti, aby po nich zdědili všechny příznivé dispozice, jinak se to vše, ta námaha vypaří a do budoucna to bude zas na té dřině těch dalších.
26. 07. 2012 | 12:43

skeptický napsal(a):

P.S.
Kupote si hérinka k té televizi,a až tam uvidíte nějakého fešáka či fešandu,tak si pro autenticitu přivoňte.Orgasmické.
26. 07. 2012 | 12:43

Brnčidlo napsal(a):

Naštěstí většina populace nějaké anabolympijské hry ignoruje a na své chatičce se oddává pádlování a plavání. To je jedině prospěšné pro člověka. Tyhle monstrakce jsou už jen pro cvičící dabldekry.
26. 07. 2012 | 12:45

Viola napsal(a):

Jano

dobrý postřeh, sportovci jsou dobrým příkladem, lepším, než nějací Batmani.
26. 07. 2012 | 12:45

Jos napsal(a):

Ten článek počítá s krátkou pamětí obecenstva. Když asi tak před 40 lety zaběhl poprvé Armin Harry stovku za 10,0 sec., také se objevili různí statistici, co tvrdili, že to je zhruba hranice lidských možností, možná tak ještě někdy v budoucnu 9,9 sec. A kde jsme dnes. Nebo si vzpomeňte na skok Boba Beamona na olympiádě v Mexiku. Ami nevím, kolik let držel světový rekord J.Owens před tím Beamonovým skokem. A dnes zrovna tak překoná Beamona řada lidí. Ty předpovědi jsou na nic.
26. 07. 2012 | 12:47

neo napsal(a):

Jana:

to máte pravdu, jenže atraktivitu toho sportu určuje divák.

Až bude nejsledovanějším sportem na světě cvrnkání kuliček, až budou cvrnkací stadiony naplněny po okraj a až bude nejslavnější Crvrnkos Kuličkos dělat reklamu na Colu nebo spodky CK, pak bude brát nehorázné sumy i on.
26. 07. 2012 | 12:48

Viola napsal(a):

skeptický

máte dobré nápady, jen aby mi nezaskočila kostička, až se budu vášnivě zakusovat do herynka.
26. 07. 2012 | 12:48

skeptický napsal(a):

Jsou lidi,kteří mají kořínek,a které ani sportování neskolí.
Děti zdědili... : máte na mysli jenom kluky?
26. 07. 2012 | 12:49

skeptický napsal(a):

Herynek je jen na čuchání.A skývu chleba.To vynalezli v Rusku k vodce.A ruku do týla,aby Vám neupadla hlava.
26. 07. 2012 | 12:51

resl napsal(a):

Pletou se do toho i politici, z daní občanů jezdí na OH, stavějí se národní domy, aby se malej českej trouba neztratil a měl nějaké zázemí. Kdo by si asi všiml hradního zloděje, mimo funkcionářů. Šéf a velký komunista Jirásek už jezdí na hry sto let, pořád odstupuje, ale jaksi se mu to nevede. Američani nevydají na své sportovce ani dolar, vše je od sponzorů a při představě, že by se lidi dozvěděli, že jsou jejich politici hýčkáni za jejich peníze, tak rozbijí Bílý dům. Českej moula se ale domnívá, že na to mají právo, tak jsme zblbli a po 20ti letech to nevypadá o moc nadějněji. Ale bude líp, jen co to povolí v Rusku a na Hradě.
26. 07. 2012 | 12:51

Myšelín napsal(a):

ČOV řekl, že politici na hry musí. Vondra prý bude soutěžit v jízdě MHD.
26. 07. 2012 | 12:54

skeptický napsal(a):

Cvrnkání kuliček se evolvovalo na golf ,pouze pro snoby.
26. 07. 2012 | 12:54

Veni, vidi, vici napsal(a):

Akademie pracující inteligence a pracujícího proletariátu, vydali společné prohlášení. Dost vzájemného prolínání! Pracující inteligence má vysoký přebytek občanů! Všichni by chtěli vydělávat mozkem. Všichni zaplavují bez titulováky blablabla informacemi. Ho-no s nimi! Pan Hnízdil obviňuje národní hrdiny, Jágr, Rosický, Železný... dehonestujícím způsobem. Jen potvrzuje to, že u něho zobrazovací a jiné metody neodhalili organické postižení, bohužel pouze mozek nefunguje tak jak má!!!! Zlomem je věk 50 let. Od toho okamžiku nastává období tzn. živé mrtvolky. Synapse ( u člověka počet 125 bilionů) způsobují z člověka "mašíbla)! Je-li panu Hnízdilovi 54 let, potom je 54% živá mrtvolka. Pan Honzák je již 74% živá mrtvolka! Při dosažení 100 let je konec "mrtvá mrtvolka"! Miluji ne mrtvolky!
26. 07. 2012 | 12:55

MPol napsal(a):

Prvního ledna 2012 konec světa nenastal. Ovšem vážná celosvětová krize, která má globální všeobecný charakter, tu je se vším všudy. Že by na těch proroctvích starých Mayů či Nostradama bylo zrnko pravdy ? Dokonce i seriózní věda (studie EU 2010) se zabývá problémem přelidnění (už je nás 7 miliard, zatímco 1950 to bylo 3 mld.obyv. a výhled do 2060 odhaduje DESET mld.obyv.) a od toho se odvíjejícího zvýšeného čerpání zdrojů, na prvním místě vody; dále ropy atd.atd.
Takže tendence k nárůstu krizových jevů tu je, kdo trochu sleduje dění kolem,nebo kdo je trochu citlivější, cítí jak je vše už dnes "rozhoupané" (vztahy mezi lidmi a národy atd.) včetně počasí a podnebí (globální oteplování). Tento kvantitativní nárůst krizových jevů s sebou přináší logicky RIZIKO kvalitativního skoku, jak už mnohokrát v milióny let trvající historii planety.
Že ten rok 2012 bude dalším v řadě, je nabíledni. A je klidně možné, že řešení některé části krize (totální snad ne) se prosadí nebo začne prosazovat právě v tom r.2012.
Přejme si tedy, abychom ve zdraví a dobré vůli vkročili na tu "rozhoupanou půdu" s cílem opravdového řešení nahromaděných problémů z pozice Homo Sapiens na Zemi v etapě globálně technické civilizace.
26. 07. 2012 | 12:56

Viola napsal(a):

Skeptický

děti zdědili, protože jsou malé a milé. To tvrdé y mi tam pocitově nepasuje.
26. 07. 2012 | 12:56

neo napsal(a):

MPol,

hele že ty sis poplet datum ? To nemělo nastat 1 ledna. A změň si nick, už jich máš kolem stovky, tk abys nebyl poznat.
26. 07. 2012 | 13:01

skeptický napsal(a):

Neříkal bych hop.Do konce roku daleko.
Viola
Taky jsem znal jednoho pana Zimu s malým krátkým měkkým.Jak pasoval nevím.
26. 07. 2012 | 13:01

Viola napsal(a):

Veni, vidi, vici

a co 300 let?
26. 07. 2012 | 13:04

Viola napsal(a):

skeptický

já vám to také neřeknu.
26. 07. 2012 | 13:05

Bestia Triumphans napsal(a):

Jak dlouho se už objevuje tohle lkaní nad komercializací OH?
Řekl bych, že už nějakou dobu... :-)
Resl:
Dobrá poznámka s tou podporou sportovců u Amíků. Oni snad budou jediný stát, který to takhle má.
26. 07. 2012 | 13:18

Ládik!!! napsal(a):

buldatro -
rumunské soustruhy jsme obdrželi do dílen v SPŠ Vítkovice, když jsem byl ve 4.járu. Na rozdíl od nejstarších už neměly převody plochými řemeny, ale regulérní převodovku s ozubenými koly. Bohužel na nich nešla vytočit na hřídeli tolerance h6. Jinak to byl asi "dobrý kup" a měl jsem štěstí, že práce na nich mě moc nepostihla.
26. 07. 2012 | 13:21

český maloměšťák napsal(a):

Ostatně až se bude běhat holograficky - tak se možná dostaneme při běhu na 100 m i do záporných hodnot.
Už aby to bylo !
To bude nádherné , až komentátor oznámí, že Pepek Knedla zaběhl čas pod minus dvě minuty !!
A Hnízdil pak napíše, že stejně ale limitem je minus dvěstěsedmdesát tři celé patnáct...bo při niýších hodnotách by Pepkovi umrz pták.

Ne, vážně.
Když si vezmeme takovou blechu...a provovnáme její tělíčko s člověkem...tak je docela možné, že časem v budovách nižších než šest pater nebudou muset být ani schody, ani výtah.
Prostě si dálkačem otevřete okno a šups...a čumíte zas u bedny na svůj oblíbený sport.

Nebo vemte si takového klokana - pokud půjdou věci správným směrem, tak asi zkrachují výrobci bot /i ti z Asie/. Nač taky boty, že ?
Hups, hups, hups.... a jsem v hospodě. Hups, hups, hups, hups, hups...etc /záleží na tom, jak je ovlivněn orientační smysl množstvím vypitého šnapsu a piv/...a jsem zas doma u televize.
v garáži.

Vzpěrači pak zcela jistě půjdou cestou brouka Goliáše - a časem si tak budeme chodit nakupovat do OBI celé domy - a to bez auta. Jenom s velkou igelitkou.

Češi si pak mohou vzít příklad z mamby. Ta se plazí tak rychle, že by z toho měla radost každá vláda.
26. 07. 2012 | 13:23

Frante napsal(a):

"Další extenzivní růst ekonomiky už není možný. Jedině za cenu zničení přírodních zdrojů nebo korupce. Hříšníků je celá řada. V čele stojí americká banka Lehman Brothers..."

O ekonomii se zajímám na úrovni vzdělaného laika, čtu vyhlášené knihy známých analytiků a tohle mi hlava nebere, s tím jsem se nesetkal - "růst za cenu korupce"! To bych prosil kdyby mi to někdo mohl vysvětlit
26. 07. 2012 | 13:24

český maloměšťák napsal(a):

re : "v garáži" mi tam přidal nějaký šotek
26. 07. 2012 | 13:25

Ládik!!! napsal(a):

Mě by okolí nominovalo jedině na kosení trávy - to jsem dělal dlouhodobě i za prachy a v podstatě trénuju denně. Snad by mi tam dali medaili mezi veterány ... i když, mlaďoši už kosit neumí. Leda tak hodit kosu nebo šavli.
26. 07. 2012 | 13:25

santawizard napsal(a):

Jestli-že honba za bohactvím a slávou má svoje limity hlavně při bourání světových rekordů ve sportu a nebo i v ekonomice,tak to vůbec nevadí!!I kdyby na olympiádě nepadl už žádný nový světový rekord,tak i tak tam budou první druzí a třetí v řadě čekat na medajli.Jinak řečeno honba za rekordy je jenom menší 1/2 polovina celé takové honby.Podobně honba za bohactvím a slávou v kapitalismu není ,aby se za každou cenu bourali jenom rekordy. Právě naopak!!!Každý podnik má svoje zisky nebo ztráty a nebo ani zisky ani ztráty.Překlenout krizi znamená ,abychom soutěžili taky o to ,aby nebyli větší a větší ztráty!!! Nejenom abychom prosperovali ,ale taky abychom nezkrachovali.Soutěžící soutěží nejenom o to aby vyhrávali ale taky aby neprohrávali.Svět netrpí v tom ,že se neumí dobře postarat o vítěze ,ale trpí v tom,že se neumí postarat o poražené. Sláva vítězům a Čest poraženým by však mělo platit raději než Sláva vítězům a Hanba poraženým !!!!!!!!
26. 07. 2012 | 13:26

Viola napsal(a):

Frante

korupce je získání nezasloužených peněz a takové jsou všechny banky, nezaslouženě inkasují peníze od pracujících.
26. 07. 2012 | 13:33

arnazach napsal(a):

Jistěže je to cirkus, pane doktore Honzáku. No a co? Buďme šťastní, že tam nemusíme, zatímco naši vrcholoví politici to mají povinné. A buďme i rádi, že žijeme v zemi, odkud je tam pustí.

Expertům, kteří tvrdí, že vědí, kde jsou hranice lidských možností, závidím jejich sebevědomí. Připomenu jednu maličkost z historie sportu.

Jde o skok vysoký, jemuž tehdy vládl valivý styl, ale pak se objevil Fosbury (zlato 1968), přeskočil laťku po zádech a vyhrál olympiádu. Špičkoví experti amatérského sportu z tábora míru a socialismu interpretovali Fosburyho úspěch jeho, řečeno s doktorem Hnízdilem, tělesným postižením. Proti amatéru Brumelovi byl to vlastně takový mrzáček. Jenomže na Západ ta informace nějak nepronikla a flop šířil. Zásadní ránu táboru míru a socialismu uštědřil Polák Jacek Wszola, když v roce 1980(?) vytvořil flopem světový rekord. Pokud se nepletu, naši skokani se tehdy ještě stále přes laťku valili podle sovětských vědeckých zásad.

Na skoku vysokém je také patrna divergence života a sportu: zábradlí před školou bez problémů přeskočíte nůžkami a s trochou štěstí i valivým stylem, ale flopem bych to nezkoušel.

A teď si dám na počest pana doktora Hnízdila panáka nějakého dobře vychlazeného homeopatika (nejspíš vodovodní vody, eventuálně plzeňského) a odeberu se k usebrání v chladu nějakého kostela či rybníka.
26. 07. 2012 | 13:37

Frante napsal(a):

Viola
I kdyby inkasovaly nezaslouženě, jakým mechanizmem to vede k růstu?
26. 07. 2012 | 13:39

český maloměšťák napsal(a):

Frante
Třeba peněžní multiplikátor dále multipliokovaný investicemi financovanými na levný úvěr - investicemi do " bublin". Například nemovitostních - to pak multiplikuje růst cen nemovitostí a nájmů...toto pak vytváří tlak na růst cen dalších produktů a služeb.... a mezd.
Stačí toto ? Nebo chcete i další příklady ?

http://ekonomika-otazky.studentske.cz/2008/07/penn-multipliktor.html
26. 07. 2012 | 13:44

Viola napsal(a):

český maloměšťáku,

ještě, že vás tady mám.
26. 07. 2012 | 13:48

Frante napsal(a):

český maloměšťák
Investice do bublin je korupce?
26. 07. 2012 | 13:49

buldatra napsal(a):

Ládíku!!!

Egyptské zimní boty jsem dostal před pár léty na vánoce od svého staršího syna. Dodnes mi neprosradil zdroj, asi zase něco chystá.
Je po mě a má kanadské žertíky také rád.

Egyptské zimní boty vydržely v zimním provozu něco málo přes 2 hodinky a pak upadla podrážka. A protože byly na zips, tak nešly ani zout, páč ty zipsy tak nějak zmrzly a zasekly se.
Bezva boty.

A bezva soustruhy.
26. 07. 2012 | 13:52

Viola napsal(a):

Frante

ptal jste se na mechanismus, jakým korupce může vést k růstu. Ten růst je pak jen bulinovitý, možná že se to podobá vznikání a zanikání vesmírů - bublinová teorie.
26. 07. 2012 | 14:02

český maloměšťák napsal(a):

Frante
No - nemohu to prokázat...ale pokud vezmu v potaz některé případy korupčního jednání,které vyšetřují španělské úřady ve vztahu k chování municipálních úředníků, bank a developerů - tak zcela jistě.
Vy to asi ale nazvete " nepodařeným podnikatelským záměrem" že ?
No - vzhlkedem k vysokému podílu toxických úvěrů v portfoliích bank za tím je asi něco jiného než jen nezkušenost podnikatelských, úřednických a bankéřských es....ostatně podobně tomu bylo i v dobách, kdy se zde - v ČR za peníze daňových poplatníků minulých, přítomnýc a budoucích budovala základna kapitalismu - tedy třída majitelů výrobních prostředků - říkalo se tomu zcela nesprávně bankovní socialismus.

Víte co - nechme té diskuze. Já neumím diskutovat s někým, kdo si zřejmě myslí, že svět financí je prostě světem stejným jako například svět výroby bot a že tedy pokud se podaří ve finančním sektoru vyrobit botu....tak že to je jen proto, že je obuvník velmi nezkušený.....
Nechce se mi vést takové diskuze.
Ostatně blog je o něčem jiném...

je malá otázka - proč teda např. v USA banky sáhly k dohodě - a několikamiliardovým kompenzacím ? Když se nejednalo o korupci ?

http://finance.yahoo.com/blogs/daily-ticker/26b-mortgage-settlement-good-banks-not-good-homeowners-154031911.html

http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203315804577211620066795962.html

-----------
A víte co - zkuste vy - když tak prokázat opak. /jen na okraj...zatím vedu o 26 miliard USD..a to jde jen o špičku ledovce/
26. 07. 2012 | 14:12

Ládik!!! napsal(a):

Tardius, demissius, infirmius - to nemá špatnou zkratku. Mám takovou na autě.
26. 07. 2012 | 14:13

jack lipnic napsal(a):

Navrhuji, aby se na olympiádě kapitalisticky nesoutěžilo, ale aby se za zpěvu budovatelských písní cvičila spartakiáda. Tělesně postižený Bolt a mentálně postižený Hnízdil se budou držet za ruce a doběhnou do cíle spolu. Kapitalismus bude definitivně poražen.
26. 07. 2012 | 14:13

Frante napsal(a):

Viola
I kdybychom růst bubliny považovali za ekonomický růst, myslím že slovo "korupce" nemá tak široký význam aby se způsobení tohoto růstu dalo nazvat korupcí. Už jenom protože korupce je vědomé neoprávněné jednání. Viníci růstu bublin netušili že jde o bublinu (téměř nikdo) a viníci jsou kromě bank i politikové zadlužující země, zadlužené firmy i řadoví občané s hypotékami.
26. 07. 2012 | 14:14

voda základ života napsal(a):

hranice lidských možností bude pokořena hned v sobotu na polohové čtyřstovce. Souboj Phelps x Lochte bude určitě stejně adrenalinový, jako stovka motýlek Phelps x Cavic v Pekingu.

Hnízdil zalapá po dechu, čeho je lidský organismus schopen
26. 07. 2012 | 14:21

poznámka napsal(a):

Souzníce s panem Coubertinem bych přísně odděloval ryzí sportovce, tedy mě a podobné, od prostitutů a prostitutek, kteří prodávají svá těla a výkony.
Čímž v žádném případě tyto oku lahodící kdysi sportovce nezavrhuju, protože i já rád spočinu pohledem na jejich dobře soustružená těla.
Jde mi pouze o odpovídající označení těchto.
26. 07. 2012 | 14:22

sůl nad zlato napsal(a):

ale co by se ušetřilo, kdyby se dělaly olympiády pořád na stejném místě.

Např. olympijský areál z Athén(2004) prý ještě pořád není splacený a vlastně ani místní neví, na co by ho měli potom použít, neb vše je naddimenzované a pro jiné účely nepraktické
26. 07. 2012 | 14:34

Kvakin napsal(a):

Myslíte si, že jste to svým sloganem "Pomaleji, níže, menší silou" vystihl? Omyl. Prostá negace nic neřeší, neboť je beze smyslu. Je třeba se vrátit ke kořenům tělovýchovy a sportu. Je to jednoduchoučké "Sportem ku zdraví", "Ni zisk - ni slávu" a "Paže tuž, vlasti služ".
26. 07. 2012 | 14:41

sara napsal(a):

Vážený pane doktore, musím se usmát. Kdesi jsem četla, že Karel Veliký byl mimořádně vysoký (aspoň těch 190) a měl opravdu velká chodidla, no a jak je obecně známo, zanechal v dějinách opravdu mimořádnou stopu. Tak nevím, ten Phelps se asi tak narodil, tak co s ním ? Má snad kvůli tomu, aby Vás nerozladil, chodit po kolenou a v malých botách ? Dtto další a další... není náhodou každý z nás tak trochu hříčkou přírody ? Vašemu článku opravdu, ale opravdu nerozumím.
26. 07. 2012 | 14:42

fanda napsal(a):

sara: Protože jste opravdu, ale opravdu nepochopila, o čem ten text je.
26. 07. 2012 | 15:06

Scarabeus napsal(a):

Jan Hnízdil + Radkin Honzák:

"„Tardius, demissius, infirmius. “ („Pomaleji, níže, menší silou“.)"

Začněte u sebe, požadujte za práci lékaře nižší plat.

Zatím jsem si u žádného lékaře ničeho takového nevšiml, opaku jsem si všiml.
http://i.idnes.cz/10/094/cl5/KLU362718_120550_852755.jpg

Lehké je kázat o způsobu života jiným, těžké něco měnit u sebe.
26. 07. 2012 | 15:19

Martina Manchester napsal(a):

Zivotni lifestyle se velmi zmenil, ne jenom v technichnologii/ zivotni prostredi / starava aj. Je normalni a prirozene, ze clovek se adaptoval a rekordy budou prichazet normalni cestou!!
26. 07. 2012 | 15:19

Martina Manchester napsal(a):

Zivotni lifestyle se velmi zmenil, ne jenom v technichnologii/ zivotni prostredi / starava aj. Je normalni a prirozene, ze clovek se adaptoval a rekordy budou prichazet normalni cestou!!
26. 07. 2012 | 15:19

Kala napsal(a):

Obávám se, pane Hnízdile, že i letošní OH budou ve znamení hesla Citius, altius, fortius. Ta rychlá svalová vlákna Usaina Bolta jsou na to stavěna a trénována, jakož i vlákna Powella, Blakea a dalších. Jak by měly vypadat výkony podle opačného hesla - posuzovala by se krása běhu, ladnost - něco jako krasobruslení? To radši ty nesmlouvavé stopky - a při zpomaleném záznamu vynikne i ta krása a hra svalů, úsilí zračící se v obličeji a radost z vítězství toho prvního z nejrychlejších.
26. 07. 2012 | 15:27

všechno zlé je k něčemu napsal(a):

Jediný praktický význam londýnských her je v tom, že nás tam možná íránská tajná služba zbaví některých jinak těžko vyčistitelných ministrů. Musela by to ale pojmout ve velkém měřítku. To nepřeju snad ani Britům.
26. 07. 2012 | 15:33

Ládik!!! napsal(a):

Rychlá vlákna byla i devítiocasé kočce. Také ona dokázala podpořit výkony.
26. 07. 2012 | 15:49

Matematik + cenzor napsal(a):

Jde o paradigma naprosteho nesmyslu, ktere ma autor v hlave. Dali mu ho na medicine. Jeden velky cesky matematik to napsal spravne. Toho cloveka, co vy zkoumate, toho najdete v anatomickem atlase, nikde jinde. Variabilita je neoddelitelnou skutecnosti biologie jako takove. Stejne a hlavne tak i mediciny.
Neexistuje zadny prumerny clovek. I ten zdanlive nejprumernejsi je prumerny pouze v uzke skupine znaku. Ve vzniku cloveka je pravdepodobne zamerne ona uzka mezera pripoustejici narozeni "postizenych" jedincu. Variabilita je totiz zakladnim mechanismem v mori casu. Pro existenci druhu i jedince.
Smrt je v nas zakodovana prave pro onu moznost variability.

To samozrejme neznamena, ze bych hajil doping.
Jen bych se primlouval za pouzivani rozumu.Ne ze by to bylo zasadni, ale kdyz uz si na to hrajeme, tak doopravdy.
26. 07. 2012 | 15:49

veverka napsal(a):

Vrcholoví sportovci se dnes dělí jen do dvou skupin.Na ty u kterých už doping odhalili a na ty u kterých zatím ještě ne.Ale berou všichni(ti vrcholoví).No a jinak je to samozřejmě včetně Olympiády jen šílená komerce(proto taky všichni dopujou,aby byli co nejvíc vepředu a dostávali víc prachů).Ve světě zmagořeném kněžími sekty svědků neviditelné ruky trhu tomu ani nemůže být jinak.Proto Olympiádu už dávno ignoruju,z Coubertinových myšlenek nezbylo už dávno nic.
26. 07. 2012 | 15:55

crowley napsal(a):

Zajimavy napad o uvaze spcificnosti telesnych predpokladu Bolta a Phelpse, kde je dokonce odkaz na studii. Autor do toho ale zamicha trzni ekonomiku, ropu a Lehman Brothers. Boha.

Co ma ropa spolecneho se sportovnimi vykony? Resp. co trzni ekonomika? Ropa ma vztah s technickou civilizaci. I auta na Kube a v Severni Koreji jezdi na ropu. To same se sportem - kdy se lide nesnazili prekonavat rekordy? Urcite to muze byt nezdrave, ale proc do toho tahat politiku? A jak muze GS za spotrebu ropy, to uz snad nevi nikdo.

To uz je take diagnoza.
26. 07. 2012 | 16:19

neo napsal(a):

veverka:

taky sis asi vzal víc než jindy....

to je vážné obvinění, že berou všichni.
26. 07. 2012 | 16:22

Pobo napsal(a):

... americký (?!?) sprinter Ben Johnson ...

Kanaďan (troubo)
26. 07. 2012 | 16:27

jin napsal(a):

Kde jsou časy,kdy byl sport jen pohyb ke zdraví !Dnes je z něho tvrdý byznys dokonce spojený s politikou.Politici prý "musí zaštiťovat OH"!S tím,ale začal Hitler.Ještě,že na pravidla OH nemá vliv náše morální a politická jednička,kterej tvrdí,že faul ,který rozhodčí neviděl se nestal a o peníze jde až na prvním místě !
26. 07. 2012 | 16:41

jan napsal(a):

Trochu to připomíná prohlášení patentového uřadu tuším kolem roku 1928 že již není třeba nic vynalézat neb vše již bylo vynalezeno.... Jinak článek klasická novinářská slátanina. Kombinace faktů velikost nohou , atd , propletená větou vytrženou z náboženství , s odkazem na kapitalismus a zneužití trhem ato vše zabaleno jako že zde jsou příčinné souvislosti a nikoliv jen časoprostorové. Právo na názor se nikomu neupírá ale je potřeba vždy uvést " dle mého názoru ... a může spolu souviset. Takto je to jen nejpitomnější vycpávka nezaplněného místa v rubrice s falešným vytvářením pocitu že pisatel je světaznalý a nikoliv že je to fabulace .
26. 07. 2012 | 17:11

strýc virus H3N1 napsal(a):

myslím, že Bolt a Phelps či jak se jmenují,postižení nejsou, pan blogger přehání - ostatně je to jeho specialisace, postižený je on. ždycky je někdo nejlepší, tak to chodí, kvůli tomu bych jej ještě neoznačil za postiženého, ačkoliv Bolta nesnáším a Phelps je mi docela odporný taky. myslím vzhledově.
26. 07. 2012 | 17:32

skeptický napsal(a):

Buldatra

V Kanadě byste se s kanadskými vipy nechytal,říkají tam tomu koňské vtipy.
26. 07. 2012 | 17:53

Vlkodav napsal(a):

jin:

"kterej tvrdí,že faul ,který rozhodčí neviděl se nestal "

Z hlediska hry se opravdu faul, který rozhodčí neviděl a neodpískal nestal.
26. 07. 2012 | 17:58

Prchal napsal(a):

Ben Johnson není Američan,nýbrž Kanaďan,trotlové novinářský!
26. 07. 2012 | 18:17

Marie napsal(a):

Viděla jsem včerejší pořad o naší výpravě gymnastek do Londýna na OH v roce 1948. Když pominu tu tragédii, kdy zemřela jedna členka výpravy v Londýně na obrnu, nebylo možné nepostřehnout, že tehdy byla jaksi větší pohoda při přípravě na olympiádu a taky asi i celá soutěž nebyla tak mediálně zdramatizovaná, jako teď. Bylo to jistě napínavé, ale určitě u toho chyběly ta hysterie a taky ten humbuk, který je kolem toho dnes. I když se sportovcům žilo určitě skromněji, co se týká odměny za vítězství, tak se dožili, v případě gymnastek dožily, vysokého věku, což se dnešním sportovcům asi nepovede, pokud se rovnou nezblázní. Fňukání finalistů, kteří nevyhráli, jako letos třeba na Wimbledonu, není normální.
Olympiáda bude olympiádou až budou sportovci chodit jako každý jiný do zaměstnání a nebudou sponzorováni z veřejných peněz.
26. 07. 2012 | 18:22

Viola napsal(a):

Frante,

jak působí korupce na růst si raději necháme třeba v blogu pana Sedláčka, nebo jiného ekonoma, který se zúčastní také diskuze. Dobrý příklad je třeba pan Rath, jestli opravdu nosil takové peníze, tak věděl, že se to nazývá korupce, ale že to i vede k růstu míst, kde se korupce vyskytuje. Růst korupční je růst překotný ne přirozený a tak se to dá dobře s tím sportem, který je nepřirozeně dotován jak penězma, tak dopingem, srovnat.
26. 07. 2012 | 18:23

Jana Pechová napsal(a):

Wikipedie:
"Chléb a hry je latinské úsloví (panem et circenses), které charakterizovalo přístup císařů v pozdním úpadkovém období Římské říše, kdy byla za jídlo a hry získávána přízeň prostého lidu, která pak byla využita k jejich vlastním cílům."

A teď, kdo a co nám vládne?
26. 07. 2012 | 18:25

Kanalnik napsal(a):

Frante

Masivni lobbying soukromych bank a jinych soukromych firem ve vztahu k politikum jim zajistuje takove zmeny pravidel a zakonu, ktere podporuji jejich rust a zisk (a politikum znovuzvoleni). K tomu patri napr. kvantitativni uvolnovani centralnimi bankami. Jde v dusledku o umele nafukovane HDP. Bez toho uz tady mame depresi jak hrom. Ekonomika Zapadniho sveta jede ted z velke casti na fiat anabolicich, nikoli na skutecne produkci.

Je lobbying korupci? Myslim si, ze v techto pripadech ano, nebot jde o zisk vyvolenych na ukor zbytku spolecnosti.
26. 07. 2012 | 18:27

Viola napsal(a):

Ano pane Kanálníku, to je přesné.
26. 07. 2012 | 18:38

Scarabeus napsal(a):

Pobo:

Není náhodou trouba ten co druhým nedokáže odpustit žádnou chybu, protože si o sobě myslí, že žádné chyby nedělá?

Navíc to nebyla tak úplně chyba, protože Kanada se nachází v Severní Americe. :-)
26. 07. 2012 | 18:47

Kanalnik napsal(a):

Frante - dale treba liti penez danovych poplatniku do firem, ktere maji zkrachovat - umele se tak udrzuji pracovni mista a firmy misto krachu a vytvoreni neceho noveho, lepsiho, s trvalymi a kvalitnimi pracovnimi misty. To se tez deje diky lobbyingu bank a firem. Ale je to umele prifukovani HDP. Jako by to HDP bylo nejak smerodatne pro kvalitu ekonomiky (coz neni).

Viola - zdravim :)
26. 07. 2012 | 18:54

Martina K napsal(a):

Autorovi:
pred 2.svetovou valkou se melo za to, ze hranici lidskych moznosti je zabehnout mili za 4 minuty. Bannisterovi se to podarilo diky valce az v roce 1954 (nebyt valky, zrejme to udelal Louis Zamperini o 10 let drive). Dnes je to kvalifikacni cas na olypijske hry (1500 m 3:39). Samozrejme ze prijdou dalsi rekordy i bez dopingu. Novy adepti se vsak nesmi ridit vasim potouchlym heslem "Pomaleji, níže, menší silou". S tim ani nevstanou z postele. A ani tam s tim mnoho slavy nenadelaji...
A inspirace v modernich OH? Kdo se chce nechat inspirovat, ten se necha treba i na rekreacni urovni a pecival zustane pecivalem "s" i "bez" OH.
26. 07. 2012 | 19:14

http napsal(a):

buldatra:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bizarnost
26. 07. 2012 | 19:24

Sutech napsal(a):

to: juvel
Jak ale změnit myšlení mas lidí? Vezmeme li navíc do úvahy, že tradiční náboženství, jako je křesťanství, islám, judaismus, jsou příčinami svárů a neodpovídají současným potřebám. Říká se, že boddhismus je jediné náboženství, které obstojí před moderní vědou. Možná, že to, co se děje kolem nás je důvod vzniku onoho nového "náboženství" jeddismu. Ostatně se dá říct, že do toho tvůrci podvědomě začali kódovat onu potřebu hledání nové cesty.

to: MPol
Pro první stádium řešení by mělo být příznačné vyvinutí a rozmach technologií umožňující produkci velmi levných a přitom bezpečných potravin, nejspíše pomocí hydroponie. Dále pak zlepšení zdraví populace redukcí obezity, je s podivem, že zatímco proti kouření a alkoholu se ve velkém bojuje proti obezitě nikoliv.
Dovolím si zareagovat jen na poslední dva odstavce.

Když v roce 1950 snili o budoucnosti, představovali si v roce 2000 létající auta, jak se zmýlili! Když v roce 2012 někdo prohlašuje, že do roku 2050-2060 dojde ropa, může se mýlit stejně, jako oni tenkrát. Jen v ČR je na 10mld tun ropy, vše je jen o technologii.

To, co potřebujeme je nalezení, respektivé zvládnutí cesty, jak využít fúze. Tento nevyčerpatelný zdroj energie by nám poskytl její dosttek pro osídlení čehokoliv si zmyslíme. Bude-li ITER úspěšný, a bude-li spuštěna sériová výroba tokamaků, lze jimi podle možností průmyslu do několika let vybavit většinu elektráren. Je otázkou, jestli by byla možná konverze uhelné na termojadernou, teoreticky by neměl být nutný ochraný obal ze železobetonu.
26. 07. 2012 | 19:27

Václav Košnar napsal(a):

Autor se mýlí: volný trh je jedinou zárukou morálky. Bohužel, volný trh je a byl ničen různými pseudointektuálami jako je pan Hnízdil nebo byl třeba pan Havel...
26. 07. 2012 | 19:33

stejskal napsal(a):

89.176.133.115

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 07. 2012 | 19:49

ZM napsal(a):

V podstatě se to dá shrnout do jediné věty- kdyby nebylo dostatek diváků, nebylo by dostatek sponzorů a tím by nebylo ani dostatek profesionálních sportovců, protože by je neměl kdo financovat.
26. 07. 2012 | 19:59

Viola napsal(a):

Jah Lives !

Asi je nevhodné na vás reagovat, možná že vás i pan Stejskal pro vaše dobro smaže.
Mám takový pocit, že jste nenávistný jehovista. Nenávist je špatná cesta, hledejte především to dobré a špatného si nevšímejte v tom smyslu, že byste to napodoboval. Tedy bych si vás neměla všímat.
26. 07. 2012 | 20:02

Viola napsal(a):

Ano, a stalo se Amen.

Pan Stejskal je veliký. :-)
26. 07. 2012 | 20:04

Jiri Ctvrtnicek napsal(a):

Pane Hnizdil, ja bych Vas chtel za PREZIDENTA...
26. 07. 2012 | 20:15

zdenekbrom napsal(a):

Scarabeus 26. 07. 2012 | 15:19:

To je přesné. Souhlasím.
26. 07. 2012 | 21:11

Rek napsal(a):

Zdejsi prispevky ukazuji ze lide nerozumi nac ty olympiady vlastne jsou.
Je to jedina spolecna oslava ktere se zucastnuji vsechny staty sveta.
Bez politiku !
Setkavaji se tu mladi lide z demokratickych statu - jakoz i z tech totalitnich.
Vymenuji se tu myslenky, setkavaji se tu lide kteri by se normalne nikdy nesetkali.
To musi mit vliv na dalsi vyvoj sveta.
Jaky je to rozdil s komunistickou spartakiadou !
A vy tu - s tak castou vlastnosti vsech polovzdelancu - na vsem hned hledate chlupy.
A okamzite zaujimate negativni stanoviska !
Pro stromy nevidite les !
26. 07. 2012 | 22:11

martin_ka napsal(a):

už je pomalu čas olympiády zrušit....je to jenom kšeft a korupce....původní myšlenky už se vytratily nebo stejně nefungují

PS: kdo je Bolt? Phelps? jeden umí ryhcle běhat,druhý plavat? a blbci jim za to platí!
26. 07. 2012 | 23:15

fler napsal(a):

Je to tak, všechno se zrychlilo, a přesto chybí lidem čas. Spěcháme, a přesto se nám zdá, že je to moc pomalu. Sport je ukázkou toho, jak se dá i krásná myšlenka dokonale zničit. Vše je jen o množství peněz, necháváme se v křeslech svých obýváků bavit a chceme, aby to bylo rychleji, výše a s větší silou. nějak nám ten život uniká mezi prsty.
26. 07. 2012 | 23:53

Al Jouda napsal(a):

Sport by se měl vrátit do Sokola - Paže tuž, vlasti služ! Jinak celkem souhlasím s autorem a doplňuji : Na stadionech místa k sezení - vstupné dobrovolné, místa k stání - zdarma. Co je cílem hry ? Ať si kluci zakopou !Nebo zabruslí a zastřílí hokejkou! Bylo by bafuňářům po žížalkách !
27. 07. 2012 | 00:12

Adamův syn ;) napsal(a):

Myslím, že by se měly povolit steroidy. Jednak to tvrdě trénujícím sportovcům usnadní regeneraci a bude šetřit zdraví a odpadnou všechny ty pitomý hrátky na přirozenost a laboratorní kšefty v zákulisí. Sport je zábava a soupeření.
27. 07. 2012 | 00:14

resl napsal(a):

rád bych věděl, jak odpoví Klaus, až mu ukáží v Londýně "bus" od Černého, kterého nenávidí tak, jako on jeho. skoro ten zkřivený, úsměšek, plný závisti a zloby vidím.
27. 07. 2012 | 06:42

Bara napsal(a):

Reku a nešlo by to krásné setkávání dělat nejen bez politiků, ale i bez těch přiblblých sportovců?
27. 07. 2012 | 08:30

Babka napsal(a):

"Zprávy o ukončení éry sportovních rekordů se nápadně shodují s údaji o vyčerpání globálních energetických zdrojů." A taky s úpadkem vzdělanosti (taky globálně).
27. 07. 2012 | 09:22

Venturer napsal(a):

Myslim, ze je zbytecne delat jake si pseudo-intelektualni zavery o vrcholovem sportu. Je to proste zabava, za kterou jsme ochotni zaplatit. Kdyby tomu tak nebylo, tak se to samo nemuze udrzet. A ti co vyhravaji, tak za to dostavaji penize a proto se snazi vyhrat a nekdy pouzivaji nedovolene prostredky. Masova media samozrejme umoznuji, ze je to dnes daleko vetsi business nez drive, ale jinak nic noveho pod sluncem. To vzdy bylo a bude i kdyz se discipliny meni. Zlodeji tez kradou od zacatku lidske spolecnosti.
27. 07. 2012 | 10:16

babočka napsal(a):

Tak nám pan Hnízdil vypracoval teorii, podle které například pánové Baťa a Železný byli tělesně postižení. Za dušvně chorého považuje prezidenta. Doktor Hnízdil by se měl přejmenovat na Chocholouška.
27. 07. 2012 | 10:46

Karel napsal(a):

Osobně mi nejvíc vadí, že monopolní firmy mají tak velký zisk, že mohou sponzorovat kdekoho, i ty nájemné sportovce. Jak k tomu přijde občan, že musí platit nehorázně velké peníze za plyn, elektřinu apod., aby jimi ČEZ, RWE a jiní mohli financovat sport strany a kdovíco ještě?
Je to snad v mém zájmu? A jak k tomu přijde drobný podnikatel, který nikoho sponzorovat nemůže, neboť jen tak tak uživí sebe a zaměstnance?
27. 07. 2012 | 10:50

JC napsal(a):

Mno jo no, Ohlodaná liberálně-kapitalistická kost vhozená Hnízdilem, si našla dostatek hostitelů, kteří se na ní pasou.
Za dob třeskutého míru byla nejvíc proslavena dopingem NDR, která neuměla udělat pořádně ani reklamu na Trabanta a kolem liberálního kapitalismu ani neproletěla.
Mu he he.
Kdepak asi udělal soudruh Hnízdil chybu ?
27. 07. 2012 | 11:11

neo napsal(a):

Karel:

to je krásné, ale neuvědomujete si podstatu sponzoringu.Nebo si snad myslíte, že to ty firmy dělaj pro modré oči sportovců? Je to reklama a mají z toho slušnej vejvar.
27. 07. 2012 | 11:12

Karel napsal(a):

neo
Vám se nejeví scestné, ba nemravné, když monopolní firma vlastněná zčásti státem, si dělá reklamu? A že tu reklamu platí vašimi penězi, které byste mohl vy ušetřit nebýt toho jejich "sponzoringu"? Kolik lidí, kteří odebírají od ČEZU elektřinu, by dobrovolně sponzorovalo naše prášky vyhnané sportovce nebo opilé umělce na karlovarském festivalu? Moc by jich asi nebylo. Pokud vím, tak dříve sponzorovali podnikatelé, a to nebyli žádní monopolisté, třeba brněnští cukráři a architekti, veslařský oddíl v Brně, a to byli navíc pracující a studující sportovci, a ne formálně zaměstnaní na ministerstvu obrany. Nebylo by potřeba pořádně provětrat, kde mizí naše vydělané peníze?
27. 07. 2012 | 13:43

neo napsal(a):

Karel:

ani ne, pokud ta reklama splní účel. A sport mám rád, takže jsem ještě shovívavější
27. 07. 2012 | 13:53

Marie napsal(a):

neo

já mám taky ráda sport, neprovozuji ho ale na olympijské úrovni. Myslíte, že by mi třeba takový RWE sponzoroval nový kajak nebo psí spřežení? Mně by to vůbec nebylo žinantní a vůbec bych se nestyděla.
27. 07. 2012 | 14:32

neo napsal(a):

Marie:

určitě Marie, pokud by z toho káplo RWE víc, než by za vás vyflajz, to je jasný.
27. 07. 2012 | 20:29

skura napsal(a):

Václav Košnar:

"volný trh je jedinou zárukou morálky"

Jste vůbec první myslitel, který něco podobného tvrdí. Můžete trochu přiblížit ostatním, z čeho tak soudíte?
27. 07. 2012 | 23:21

queribus napsal(a):

Nejprve korekce: Ben Johnson byl Kanaďan, a o C.Lewisovi. M.Greeneovi a A.Powellovi (mně) není známo, že by byli usvědčeni z nějakého dopingového prohřešku (zřejmá nedůslednost autora).
A jinak: v řadě atletických disciplín bylo hranic lidských možností víceméně dosaženo: platí to např. o 400m (hladkých i překážek),dálce,výšce a kouli,kde se stávající rekordy drží už několik desetiletí (třeba budou v budoucnu překonány, ale rozhodně nepůjde o HROMADNÝ jev). Kterýkoliv současný dálkař by byl velmi spokojen, pokud by v Londýně skočil "jen o 1/2m méně" než Lewis,Powell či Myricks... Podobně to platí o čtvrtce, kde není naděje, že by se (snad s výjimkou L.S.Meritta) dostal někdo k odstupu menšímu než 1s od minim M.Johnsona nebo H.Reynoldse a kde by Evans či James z Mexika *68 měli značnou naději na zlato i nyní.... (u žen je to na 400m ještě výraznější). Takže teze o "nekonečných možnostech" rozhodně neplatí univerzálně.
Bolt má prostě jistou výhodu, že na 100m (možná i 200m) jsou u atletů ještě nějaké (setinové) rezervy (byť na jeho 100%-londýnské vítězství bych ruku do ohně nedal, zdatných konkurentů je možná až 5)
A nakonec: pokud se podíváte do historických tabulek iaaf.org, zaznamenáte, že druhý nejdelší hod diskem v historii vůbec zaznamenala česká diskařka Zdeňka Šilhavá (v r. 1984 74,56m). Máme pořád celkem čerstvě v paměti jména Kratochvílové,Fibingerové,Kocembové,ale kdo si pamatuje úctyhodný výkon právě Šilhavé..?
27. 07. 2012 | 23:56

to je jedno napsal(a):

Autor,
sport není jenom hulimpyáda, jak vy ji, ve své omezenosti, vidíte. Je mnoho sportů, vznikají většinou v Americe, které jsou pravým opakem ducha olympiády. Některé jsou pravé opaky komerce. Vyhýbají se jí a také nestojí o publicitu. Jenomže vy jste si na olympijských sportech budoval existenci, v antidopingové komisi, neúspěšně, a nyní si na nich chladíte žáhu. Ona ani olympiáda a klasické sporty nejsou nic špatného. Je a jsou krásné a pro lidi přínosné. Přinášejí také, samozřejmě, negativa, např doping a komerci, ale vše se dá, a také řeší. Chce to jen dobrou vůli a ne váš negativizmus, a patologickou zhrzenost z vlastního neúspěchu.
28. 07. 2012 | 00:31

Medikolog napsal(a):

to není jedno;-)

Sport byl původně brannou přípravou a rozvíjel tělesné i duševní schopnosti pro práci. Odměnou za neulejvání se z tréningů a výcviků byla vyšší zdatnost a odolnost proti nemocem, lepší pracovní výsledky, vyšší šance přežít bitvu,.... a uznání spoluobčanů vlastní obce a ve výjimečných případech i věhlas získaný vítězstvím na vnitronárodních (vše Řekové) ale meziobecních (městské otrokářské státy) hrách jako byly ty v Olympii, kde se zjišťovalo, zda občané - hoplité - nějaké obce nevyměkli natolik, že by se stali i se svým městským státem lákavou kořistí. Proto obce s vyšším podílem línějších boháčů časem dávali nemajetným svobodným (nikoliv neženatým!;-) mladíkům bezplatné stravování a umožnili jim i místo práce trénovat - po všeobecných vojenských cvičeních samozřejmě. Materiálním projevem uznání pro takové representanty, pokud zvítězili, byla větvička nejběžnějšího koření BOBKOVÝ LIST pyšně přezdívaná "vavřínový věnec". Oceněný ji obvykle nestrčil do eintopfu, ale pyšně ji pověsil do nějakého chrámu aby ji každy viděl a přečetl si z popisky, kdo že ji kdy a za co dostal. Bobkový list do eintopfu si koupil na trhu. Neúspěšní representanti se po dávce posměchu a nadávek od nespokojeného davu vrátili do pracovního procesu a ještě léta o svých skoroúspěších kecali za pohárek po tavernách. Čím dále od události, tím rychleji (skoro)úspěchy rostly a důvody neúspěchu byly čím dál barvitější. Dnes národy tloustnou, nesportují, lampasáci si oddechli zrušením antické všeobecné branné služby protože procento rekrutů co neunesou plnou polní a omdlívají po sto metrech běhu narůstá geometrickou řadou. V USA by museli některé brance vydobýt z domů po vybourání větších dveří jeřábem s nosností několika set kg. Tak se pošlou do světa representanti přeplácení za nepohodlí spojená s tréningem a kolem toho se udělá humbuk a rozjede se kšeft, že by sám slavný Barnum mrkal na drát...

V Africe má sprint dodnes skutečný význam; když za vámi vycválává na.s.raný hroch, nosorožec, nebo tlupa teroristů převlečená za partyzány - osvoboditele - demokratizátory, jde o holý život.. V Evropě se dobíhají tramvaje či autobusy, utíká se před policajty, či před zájemci o váš dosavadní majetek. Ale takový humbuk jako kolem olympiád se mi jeví nemístným. To i cirkusáci a světští mají více vkusu.

Kdysi za socíku jeden pražský kardiolog organizoval mezi svými pacienty hnutí "UTEČEME INFARKTU" propagující rekreační běh. Tam je pravá olympijská myšlenka. Zasportuj si pro zdraví a pro zábavu za své a PO PRÁCI.
28. 07. 2012 | 12:48

xuesheng napsal(a):

To věděli již staří Číňané. Pomaleji, níže, menší silou - princip taijiquanu. Cvičíte, pane Hnízdile ;-)
28. 07. 2012 | 17:16

Burn After Reading napsal(a):

Pan Hnizdil to vidi moc cerne a vybira extremni priklady. Plavec a sprinter se pro rekordni vykony skutecne neobejdou bez urcitych telesnych predpokladu, ty z nich ale jeste nedelaji telesne postizene. Opacny extrem je treba ten temer slepy jihokorejsky lukostrelec - jakou ten ma telesnou vyhodu?
Na Olympiade soutezi asi 10 500 sportovcu. Pokud budu konzervativne predpokladat, ze amatersky sportuje kazdy tisici obyvatel teto plantety a ze veskere vrcholove sportovani je zdravi skodlive, znamena to, ze si sportem nici zdravi asi jedno a tri ctvrte promile sportujicich lidi. To nezni tak spante, myslim totiz, ze Olympiada dokaze pritahnout ke sportu nove lidi a vytvorit pozitivni 'role models' pro mladez. Ze sveho okoli znam kluka z absolutne nesportovni rodiny, ktery se totalne zblazni do tenisu pote, co nahodne videl v televizi Nadala vyhrat finale Wimbledonu v r. 2008. Nadavno jsem cetl rozhovor s jistym kardiologem, vasnivym bezcem, ktery rikal, ze zabehnout maraton neni pro telo zdrave, ale cesta k tomu, aby to dokazal, ano.
Takze Olympiada je samozrejme business, ale je to tak v poradku. Dalsi prinosy: vybuduje se infrastruktura s bohulibym vyuzitim v budoucnosti (Londyn v tomto smeru snad dopadne lepe nez treba Ateny), da se prace lidem v dobe kdy je to potreba, a da se jim taky ta zabava.
Pokud jde o vycerpani globalnich ropnych rezerv, to se ocekava za zhruba 42 let a to uz od druhe poloviny 80. let (a stale nic!), pro zajimavost na konci 70. let se predpokladalo, ze dojdou do 30 roku.
Jak je vidno, dnes se zadny kriticky clanek na jakekoliv tema neobjede bez alespon jednoho kopu do Goldman Sachs, ach jo.
Nezda se vam, ze tahle doba produkuje nejak moc 'doom and gloom sayers'.
28. 07. 2012 | 23:36

Aleš Kössl napsal(a):

Nejhorší na tom je, že máte 100% pravdu. Čest jsme za peníze a osobní výhody vyměnily již dávno, ale bohužel se v tomto oboru neustále zlepšujem. Tak uvidíme jak nám to ještě dlouho vydrží. Asi bude muset být nějaká obrovská tragedie, aby jsme si opět začali vážit obyčejných věcí a čestného chování. Podvádět je dnes vlastně normální. :(
29. 07. 2012 | 01:08

S. Vochmelík napsal(a):

100m uběhnu v klidu za 7,7 - 7,8, a to netrénuji. Soutěží se neúčastním, protože jsem skromný a nerad druhé ponižuji. Na úctyhodný výkon kolegyně Šilhavé si vzpomenu pokaždé, když ho při občasném házení pro radost překonám, samozřejmě mužským diskem (obvykle házím tak k osmdesáti metrům).
29. 07. 2012 | 07:08

ali napsal(a):

omlouvám se všem, kterým jsem nějakým způsobem ublížila, zvláště gaie i za to, že mi přeje smrt zadušením babánů ve chřtánu, Macovi, pro kterého jsem jak červená pro býka, moloměšťákovi, který si mě vychunává chutí sobě vlastní a zvláštní omluva patří kočce šklíbě..je mi to líto, mrzí mě to a doufám, že to pochopí..zároveň upozorňuji kočku šklíbu, že nikomu nepřeji postižené dítě, nikdy jsem nic takového nepsala a ani nenapíšu..moje reakce na hnusný příspěvek byla ubohá, přesto ironická..takže kočko šklíbo, dál bij, dál to používej, navzdory mé už nejméně sté omluvy to nadále ignoruj a používej pro všechny, jako vzor..učiníš tím dobro především mně..přesto se ti omlouvám za léta hádek a přeji ti vše nejlepší..myslím to poctivě, bez ironie, nadsázek a jiných jinotajů, neboť už mě to nebaví a unavuje..taktéž to platí i těm vyjmenovaným a doufám, že to uznají, jako všem, které jsem nevyjmenovala, přesto se cítí mnou uraženi..děkuji a nějaký čas si dám pauzu, protože už léta tu jde jen o to, být hnusnější než ten druhý a já už opravdu nehodlám se zúčastňovat těchto her..přeji všem, nalevo i napravo, soudné uvažování bez hádek a urážek a nenávisti, schválností, lží o druhých bez znalosti kohokoliv, plivání jen proto, že ten druhý má jiný názor a vůbec přeji všem vše dobré..díky, mějte se..ali =o)
29. 07. 2012 | 10:49

Mirek napsal(a):

Sport je krásná věc. Ten profesionální, kde je vše sofistikované, to není sport v pravém slova smyslu. Ale i tam musí být na prvním místě u sportovce láska ke sportu. Bohužel to v mnoha případech nedopadá dobře - pro sportovce.

Každý pohled na sportovce z druhé strany je dobrý. Myslím, že pan doktor moc dobře ví o čem píše. Sport a zdraví by mělo jít ruku v ruce. Ten profesionální je silně za hranou a bude hůř.
29. 07. 2012 | 13:25

Jirka napsal(a):

Vážený pane doktore,
jako vždy skvělé, výstižné, pravdivé !!!
Vůbec se netrapte tím, že někteří nevědí, o čem
to vlastně píšete.
Posílám srdečný pozdrav z lesů, kde trávím dovolenou.
J.M. Vysočina.
30. 07. 2012 | 11:45

Ffircem Across napsal(a):

Zarazila mne změna titulku článku - proč to?
30. 07. 2012 | 19:24

Standa napsal(a):

Jenom taková technická poznámka. Myslíte si, že Phelps má krátký trup? A viděl jste ho někdy. Myslím ,že má naopak dlouhý trup a krátké nohy
01. 08. 2012 | 09:54

amdg napsal(a):

Velmi pěkný článek. Ta diskuse mi vzala zbytečně moc času. A jsem docela rád, že jsem na konci, tedy pravděpodobně jsem ta generace, u které je starost o blaho dětí našich dětí lží přímo dokazatelnou. Zkusil někdo přemýšlet nad velkorysým parazitizmem naší generace? Nad svazáky, kterým patří svět? Proč každý musí chytit tu největší rybu? Pěkný den a vyčištěnou klimatizaci. Já jsem na zahradě, stačí mi, větší brambory nepotřebuji. Stačí každý rok stále stejně dobré a zdravé, nerozpékané.
01. 08. 2012 | 13:47

Jenda napsal(a):

Není mě jasné, co že se to nápadně shoduje. Že za pár let dojdou zdroje vyhlašjí alarmisté už nejmíň padesát let. Zpoždění už dělá tak třicet.
01. 08. 2012 | 23:36

Sportsman napsal(a):

Zaremba o svém dopingu: www.tyden.cz/rubriky/lide/vzperac-zaremba-diky-dopingu-jsem-si-ve-skodovce-pripadal-jako-niki-lauda_242089.html
04. 08. 2012 | 20:07

Pravda napsal(a):

Pane to že olympijské hry mají být podle Coubertin kompenzací dravého kapitalismu to jste vy a další vložil panu Coubertinovi do úst něco,co rozdodně neřekl ani nemyslel. Coubertain byl velký nadšenec pro sport a pro antiku. Jemu se olympijské hry prostě líbili, protože zbožňoval antiku. Olympijské hry měly být předevší svátkem sportu a jejich poselství bylo aby státy místo bojování mezi sepou soupeřily ve sportu. Proto vziklo pravidlo, že v době Olympijských her žádná země které se účasní her nesmí mezi sebou bojovat. Ne jak mu někteří zaslepenci boje proti kapitalismu vlkádají obdobné nesmysly.
06. 08. 2012 | 15:37

Mirek napsal(a):

Kdyby bylo mistrovství světa v hraní na housle, tak vyhraje někdo, kdo by měl podobnou poruchu - či "přednost" jako měl Paganiny. U sportu je to podobné. Dnes už jen obyčejná dřina a láska ke sportu nestačí. Především musí být obrovská podpora ze strany státu, sponzorů, expertů na výživu, .... . Zkrátka řečeno, vše o co se snaží člověk ve vrcholovém sportu (ale i v někteých jiných činnostech) a chce dotahnout k absolutní dokonalosti, končí obvykle etickým problémem. A to ještě není řešen problém s naturalizovanými sportovci !
07. 08. 2012 | 09:01

LNKa napsal(a):

A co tohle:

"Ohleduplněji - Láskyplněji - Radostněji"
(ohleduplněji a láskyplněji ke svému tělu i k ostatním, z toho plyne radost - jediná skutečná odměna pro sportovce)

+ Je neslušné a hloupé se na sportovce jen dívat a nebýt sám zároveň účastníkem sportování.
+ Je neslušné a hloupé se vytahovat před ostatními, že jsem rychlejší, silnější či šikovnější. Lepší je pomoci jiným být stejně dobří. Přátelství a radost z úspěchu dalších je pak odměnou pro sportovce - pomocníka.
+ Nikdo nikdy nesmí zůstat na cestě sám poslední.
(vybráno z Pravidel pro sportování z roku 2100)

:-)
14. 09. 2012 | 00:47

Pavel napsal(a):

"Zprávy o ukončení éry sportovních rekordů se nápadně shodují s údaji o vyčerpání globálních energetických zdrojů."
Ano, to je dost mozne. Ovsem zatim vsechny zpravy o vycerpani globalnich energetickych zdroju se ukazaly jako nepravdive.

"Další extenzivní růst ekonomiky už není možný. Jedině za cenu zničení přírodních zdrojů nebo korupce."
Hehe, to cas od casu zacne rikat, ze neco neni mozne. A pak se najde nekdo, kdo prestane mluvit a udela to (treba Thor Heyerdahl). Ostatne on ani extenzivni rust eknomiky neni zadouci a take se neuvazuje - o extenzivnim rustu. Ekonomika pak roste diky technologickemu pokroku, pouzivaji se jina paliva, jine postupy, mechanizace, automatizace...
A to same je ve sportu - nove postupy, nove technologie, novy trenink. I novy dopink.

Na jednom se shodneme - neustaly tlak na zlepsovani nema s rovnovahou nic spolecneho. Jedine pokud bychom na ni nahlizeli jako na neustalou zmenu (Pantha rei), coz je trochu jiny pohled. Pokud budeme na rovnovahu nahlizet jako pan Hnizdil, nejvice se budeme blizit slovu "lenost".
26. 11. 2013 | 10:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy