Svět neskončil. Vyhráno nemáme.

30. 12. 2012 | 09:48
Přečteno 14102 krát
Rozhovor pro Jihlavské listy.







Co jako lékař radíte lidem, aby ve zdraví přežili rok 2013?
Radím jim, aby slepě nedůvěřovali ani lékařům ani politikům. Zachovali klid a zdravý rozum. Když se objeví zdravotní obtíže, je to informace o tom, že člověk dělá v životě nějakou chybu, nebo žije v podmínkách, které ho poškozují. Tím myslím především stav naší společnosti. Negativní energie, kterou šíří politická reprezentace je generátorem nemocí. Co s tím? Nejdůležitější je zastavit se a přemýšlet, co vám chce tělo nemocí sdělit. Stejnou informační hodnotu má společenská krize. Nemoc jednotlivce není voláním po léku. Společenská krize není voláním po penězích. Je to zpráva: „Takhle už dál žít nemůžete. Pokud nezměníte hodnoty, ale naprosto zásadním způsobem ve všech oblastech - životosprávy, vztahů, ekologie…tak tady můžete skončit!“.

Něco lidé ovlivnit mohou, něco ale nemohou…
Lidé si myslí, že moc nemohou a moc nezmohou. Nechávají se manipulovat, odevzdávají se politikům, z nichž mnozí jsou těžce postižení psychopati. To nejsou nemocní lidé, oni jsou charakterovými invalidy. Chybí jim kus mozku. Nemají mozková centra, která jsou zodpovědná za soucit, svědomí, odpovědnost, spolupráci. Lidé se diví, jak se mohou takto chovat, a oni se zase diví, čemu se lidé diví.

Jak je ale možné, že je lidé volí? Čím dokážou lidé bez „kusu mozku“ ostatní přesvědčit?
Mají magickou přitažlivost, jsou inteligentní, pracovití, jazykově vybavení, dokonale oblečení. Současně ale draví, bezohlední a naprosto bezcitní. To není problém jednotlivých politiků. Celý společenský systém je založený právě na těchto „hodnotách“ – dravosti, bezohlednosti, neustálém ekonomickém růstu, drancování životního prostředí. Takto nastavený hodnotový systém přitahuje lidi s podobným postižením a oni ten systém dál rozvíjejí. To je největší hrozba pro naše zdraví.
Politici mluví o demokracii, používají to slovo, ale nežijí jeho obsah. Demokracie je vláda občanů, prostřednictvím volených zástupců, ve prospěch občanů. To, co tady máme, není demokracie, to je vláda psychopatů, dosazených finančními a podnikatelskými skupinami, ve prospěch těchto skupin, na úkor občanů. Tomu se říká patokracie.

I proto vznikají Holešovské výzvy, Pro Alt a další nespokojené skupiny lidí. Jenže mnohdy se mikrofonu chopí lidé velmi podobní kritizovaným politikům.
Jednou z těchto skupina jsem byl vyzván, abych vystoupil na Václavském náměstí a kategoricky to odmítl. Napětí v ulicích by se mohlo snadno zvrhnout v násilí. Na to politická reprezentace čeká, aby mohla ukázat na vnějšího nepřítele, upevnit svoji moc, zavést ještě tvrdší kontrolu. Proto píšu, přednáším, objíždím republiku, snažím se lidem vysvětlit, jak jejich zdraví souvisí se stavem společnosti. Že se dál nesmějí nechat manipulovat psychopaty, polykat bezstarostně jejich lži, stejně jako se ničit zbytečným polykáním léků. Ty potíže na čas potlačí, ale problém dlouhodobě neřeší. Je nejvyšší čas se zastavit a změnit to.
Jsem obyčejný doktor z první linie. Začal jsem se ve své profesi chovat jinak, než po mně chtěl „systém“. Místo soustředění se jen na chorobu, se zajímám o to, jak nemoc souvisí s pacientovým životem. Léta to nefungovalo. Najednou se strhla lavina zájmu. Díky tomu, že jsem odmítl kolaborovat se zkorumpovaným medicínsko-farmaceutickým komplexem a rozhodl se jít vlastní cestou. To může udělat každý, sám u sebe, ve svém oboru, v nejbližším okolí… a šířit dál.

Myslíte to tak, že nejde o to volit někoho jiného, ale odmítnout celý systém?
Nechci bojovat se systémem. Zlo je nutné rozpoznat, pojmenovat a odmítnout. Nespolupracovat s ním. Stát si za svým. Začít měnit „zdola“. Vytvářet nový model medicíny, nový model ekonomiky, práva, nový společenský systém. Psychopatičtí politici nám nic nevytvoří.

Nepokouší se o něco podobného Karel Janeček se svou „pozitivní evolucí“?
Pan Janeček mne pozval na poslední akci Pozitivní evoluce do Lucerny. Přišlo tam 2,5 tisíce lidí, s obrovským nadšením a očekáváním. Šel jsem tam se stejnými pocity. Těšil se na besedu s panem Cílkem, s diváky… o změnách, které nás čekají. Místo toho pan Janeček skoro dvě hodiny mluvil o volebním systému. Radoval se z něj, hýčkal ho. Cítil jsem tam velké ego. Odcházel jsem zklamaný z nevyužité příležitosti. Oceňuji, že se pan Janeček snaží lidi informovat, probudit a spojovat. Současně jsem skeptický. Mám pocit, že vkládá do volebního systému nereálné naděje. Možná je to dobrý systém, ale sám o sobě nestačí, pokud lidé nezačnou aktivně jednat.

Myslíte si ale, že třeba trolejbusák pochopí, co by měl dělat?
I trolejbusák může hodně změnit. Třeba když počká na dobíhajícího, pomůže invalidovi, usměje se na cestující, chová se ohleduplně k ostatním řidičů. Když šíří pozitivní energii, je svým chováním vzorem. Nikdo po něm nechce, aby vymýšlel nový volební systém, od toho jsou politologové. Může se ale zajímat, co se děje v jeho volebním okrsku, klást politikům otázky a žádat odpovědi, nebýt lhostejný. Může dokonce otřást společenským systémem, ukázat na tupou aroganci nejvyšších politiků. Stačí, když jim namaluje tykadla. Chce to víc Smetanů.
Koncem roku jsem měl několik vystoupení byznys-klubech. K podnikatelům a manažerům jsem donedávna shlížel s despektem. Teď jsem změnil názor. Cítil jsem z jejich strany velký zájem a pochopení. Když jsem skončil, vyzvali mne, abych víc šířil myšlenky komplexní medicíny. Odpověděl jsem jim: „Nabízím svoje zkušenosti. Sám na to nestačím. Nemám zázemí ani manažerské zkušenosti. To umíte vy. Jestliže chcete novou medicínu pro sebe, pro své děti, tak pojďte do toho.“ Druhý den mi volali, že se chtějí sejít.

Není to pan Babiš?
Ne (s úsměvem). S panem Babišem jsem se setkal, popovídal a rozešel. Není mezi nimi ani pan Janeček.

Chystají se prezidentské volby. Půjdete k nim vůbec?
K volbám chodím. Z těch, o kterých se mluví, je pro mne skutečným kandidátem paní Táňa Fischerová. Nic neslibuje, neshlíží z billboardů, do politiky se nehrne, bere ji jako službu. Ve chvíli, kdy někdo tvrdí, že musí jít do politiky, že potřebuje funkci, aby mohl pomáhat ostatním, tak lže. Do politiky by měli být pozváni lidé podle toho, co dobrého pro ostatní už udělali. Ne pro to, co slibují, že udělají, až v ní budou. Pak už neudělají vůbec nic. Za paní Fischerovou mluví charitativní koncerty, péče o postižené, znám její názory na občanskou společnost.
Jestliže si kandidát napíše na billboard „respektovaný ekonom - prezident do nepohody“, napsal si na něj vlastní diagnózu. Takových je většina.

Je mezi kandidáty ještě někdo „zdravý“?
Nejen výtvarně, ale i názory a vystupováním, se mi líbí pan Franz. Místo tváře na billboardech má krásný billboard na tváři. Podobně jako paní Fischerová byl vyzván, studenty a okolím, aby kandidoval. Myslím, že je to moudrý, charakterní a vzdělaný člověk. Na rozdíl od paní Fischerové ale nevím, co je „za ním“, je to krátká doba. Pohyboval se v kruzích, ve kterých jsem se já nepohyboval. Nemám s ním osobní zkušenost.

Z Vysočiny je jeden kandidát – Miloš Zeman. Zaujal vás něčím?
Panu Zemanovi nevěřím ani přání hezkých vánoc pod šťastnou hvězdou, které má na billboardu. Připadá mi jako přelévající se hmota. Chvíli vypadá jako bodrý Zeman, pak jako lstivý Šlouf, pak jako škodolibý Klaus. Tvaruje se podle potřeby. Přesně ví, co má lidem říct, aby se vlichotil. Jestli si někdo myslí, že horšího prezidenta, než jsme měli dosud, už mít nemůžeme, tak si tím nejsem úplně jistý.

Kandidátů je nyní devět, volby…
Nebudou. Václav Klaus se Hradu jen tak lehce nevzdá. Politická reprezentace je nedokáže, asi ani nechce, zorganizovat. Všimněte si, že v posledních letech politici úplně rezignovali na správu státu. Neřeší nic jiného než problémy, které sami vytvořili: zdravotnictví – IZIP, S-karta, Opencard, Mostecká uhelná…Součet procent při přepočtu hlasů pro prezidentské kandidáty nebo jmenování a okamžité odvolání ministryně obrany jsou jen třešničkami na dortu.

To aby člověk raději utekl do jiné země…
Nikam utíkat nechci a nebudu. Jsem tady doma. Chci žít v zemi, kde se žít dá. Cítím povinnost pro to něco dělat.

Odmítnout systém jde ale jen částečně, stále lidé budou muset státní systém využívat.
Co je to stát? Nějaká budova nebo úřad? To je přece každý z nás. Jestli si někdo myslí, že mu nějaká instituce zajistí zdravotní péči, nota bene bezplatnou, tak se plete. O zdraví se musíme starat sami. Včera bylo pozdě. Jestli si někdo myslí, že mu stát zajistí klidné stáří, tak se plete. Musíme se naučit pečovat o vlastní rodiče a vést děti k tomu, aby pečovaly o nás.

Takže pak platí Masarykovo: Hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci svého ramene.
Je mi smutno, když vidím intelektuální elitu, kolegy lékaře, jak chystají stávky a chtějí demonstrovat za vyšší platy. Budou křičet na stát, aby jim dal víc peněz. To je úplně mimo realitu. Stát skončil. Nechali jsme ho úplně vydrancovat, rozkrást. Kolegům bych poradil: „Stoupněte si před zrcadlo. Křičte, dupejte a mlaťte pěstičkami, že chcete víc…Výsledek bude stejný. Aspoň ale uvidíte toho, kdo to svojí lhostejností způsobil. Toho, kdo to může aktivitou změnit.“

Vyšlo v Jihlavských listech 28. 12. 2012, rozhovor vedl Petr Klukan

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Nejjednodušší je starat se o sebe a o blízké a nepodporovat zbytečně erár. Zeštíhlí potom sám.
30. 12. 2012 | 09:57

vasja napsal(a):

Rozhovovor s Ivetkou Bartošovou by byl přínosnější.
A když by náhodou byl zvolenej Zeman, tak se o něj se Stranskym a Hubálkem postaráte, ni?
30. 12. 2012 | 10:00

karelhá napsal(a):

Ještě není hotovo.
Po zdravotnictví a důchodech je toho ještě tolik k reformování... Proč vlastně by měl stát vybírat daně, držet státní armádu, policii,platit starosty, celníky,hygieniky, soudy, věznice? To přece efektivněji zajistí trh, vysvětlí nám klausové a jiní experti.
Hotovo bude až u každé universitní nemocnice bude privátní universitní hřbitov.

Lidé začnou přemýšlet teprve s prázdnými žaludky, teprve potom se začnou zvedat od monitorů a ledniček.
Ale obávám se, pane doktore, že bez násilí není náprava možná, náprava veřejných věcí znamená odstavit od zdrojů a moci zlodějskou pseudoelitu a ta se odstavit od parazitování jen tak nenechá. Jde jen o to, kdy situace dozraje, co bude impulzem a aby násilí nebylo krvavé.
30. 12. 2012 | 10:16

Asi ták napsal(a):

Novida , takže máme volit paní Fišerovou . Ale to je hlas pro Fišera ,Fišerová nemá šanci . To raději toho kdo šanci má .
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2zMEvMETWiA#!
30. 12. 2012 | 10:31

randys napsal(a):

Taky si myslím že Iveta Bartošová nebo Pomeje by nám k novému roku řekli něco zajímavějšího a poučnějšího
30. 12. 2012 | 11:03

olga napsal(a):

Pane Hnízdile.
Napsal jste to moc pěkně a pavdivě.
Nadávat na podmínky, nadávat na jiné, to je zbytečné plýtvání energií. Podívejme se do zrcadla. Prozkoumejme své nitro. Tam musíme začít. Na volbě kandidáta nezáleží. Máme pluralitu. Máme demokracii. Tak podmínky máme. Nemáme se na co vymlouvat.
30. 12. 2012 | 11:16

zemedelec napsal(a):

Pane Hnízdil.
Většinou s Vámi souhlasím,ale o Táňu Ficherovou mám obavu,taková křehká květina,lézt do bolševičníků nemusí dopadnout dobře.Sice žádného rytíře nevidím,který by ten bolševičník vyplenil.
30. 12. 2012 | 11:19

olga napsal(a):

karelhá
Žádná revoluce nepomůže. Musí se změnit všichni lidé! My všichni! Vláda z nás je stejná jako my!
30. 12. 2012 | 11:21

smutný napsal(a):

jaký národ taková vláda, lidem ještě nedošlo, že si za to můžou sami, nebo snad ODS a TOP09 - největší škůdce, volili marťani?? No hlavně že nám nevládne ten ošklivý Paroubek a zlá ČSSD že ano? Takové podřadnosti jako že máme vyšší daňe a nižší platy, větší zadlužení, na důchody a zdravotnictví nejsou peníze to přece není důležité že ano?
30. 12. 2012 | 11:26

Fialenka napsal(a):

Souhlasím a děkuji za skvělý článek. Jsou to i poznatky Američanů Roberta Harea a Paula Babiaka o tom, že je nutné zlo rozpoznat, pojmenovat a odmítnout a že nynější systém společnosti umožňuje dostat se k moci nebezpečným psychopatům.
Také jsem zajedno s názorem, že Karel Janeček příliš upřednostňuje změnu volebního systému, místo aby se zaměřil na prosazení pravidel, která tady schází. Navíc tato pravidla již existují ve Skandinávii, Německu nebo Švýcarsku a o to snáz by je šlo zavést u nás. Jinak Karlovi Janečkovi a Pozitivní evoluci velmi fandím. Jan Hnízdil má nejspíš pravdu, že Janeček prezentuje hlavně svoje ego, ale je to zase ego Hnízdila, které nedovolí spolupráci s Janečkem.
30. 12. 2012 | 11:32

český maloměšťák napsal(a):

Jan Hnízdil
Jak vidno i ze zdejší diskuze - tak psychopatické charaktery se hojně vyskytují i v dolních příčkách společenského žebříčku.

Stát /zejména tedy komplex institucí, které si lidé zřídili a které financují - protže komplexní společnost neumí bez nich řešit své problémy/ zatím existuje...a v dohledné době se navíc zřejmě politické centrum zvané EU posune na vyšší stupeň kvality a tak i stavu. To, že v Kraďákově jsou instituce v rukou psychopatů, kteří dokázali lidi rozeštvat a postavit je proti sobě tak, že dokonce ani lékaři nepochopili /či naopak někteří až příliš dobře pochopili !!/ , která bije - a že je tedy i v jejich zájmu psychopaty nekompromisně odhalovat a ničit....to neznamená, že je Kraďákov nějakou laboratoří, díky které inženýři Kalousci vyprodukují nějaký model, který bude něčím víc než jen bídou logiky, popřením etiky a úpadkem demokracie. Nebude.
Naštěstí je zde korelativní moc politického centra - na něž nemá Kraďákov moc velký vliv. Což je velkým přínosem jak pro to centrum - tak i pro Kraďákov sám.
A stále je i mezi občany Kra´dákova dost lidí,kterým se psychopati nejen hnusí...ale kteří je chtějí hubit.

P.S. Na dokreslení toho, že svět je malý a problémy jsou si v západním poliricko-ekonomickém centru podobné /i kvalita diskuze je si podobná...btw - trocha informací pro ty, kdo si myslí, že se cenotvorba prováděla a provádí i v USA výhradně prostřednictvím trhu/ :

http://www.forbes.com/sites/abrambrown/2012/12/29/why-politicians-could-make-milk-too-expensive-for-santa-next-christmas/
------------------
Ti pak, co sem chtějí implementovat čínský model společenské smlouvy...ti ať zhebnou.
Čím víc jih zhebne - tím lépe.
Zejména ať pomřou ti v justici a v policii.

P.S. 1
Čím dál tím více se setkávám s názorem, že by lidé dali hlas paní Fischerové - ale že jde o hlas vyhozený.
Což je paradox.
Navíc podle mě i takto může uvažovat psychopat : " raději zvolím idiota nebo lumpa - ale můj hlas nebude VYHOZENÝM hlasem".
Což už není jen paradox, ale mělo by to být i součástí chorobopisu.
30. 12. 2012 | 11:37

vasja napsal(a):

A vlastně, proč pán soudruh Dr. Hnízdil a jeho lékařský tink-tank, neuděla ze Zemana magora rovnou, teťka hnedka a čekaj až bude zvolenej....
Nebo ze všech, aby zustala jenom občanská Ťáňa. Tak jednoduchý. Jenom to nesměj dopředu vykecat.
30. 12. 2012 | 11:40

český maloměšťák napsal(a):

olga
Co jste při tom prozkoumávání vlastního nitra zjistila ? Tedy - zajímalo by mě jen to, co je relevantní ve vztahu k proměně patokracie v jakous takous demokracii.
Jen prosím Vás aspoň trochu konkrétně a fakticky.....ať se pak nebavíme například o fakírech - kteří jsou zřejmě v tom prozkoumávání svého nitra nejdál a kdy my této kvality prozkoumávání zřejmě nejsme schopni /zejména z časových důvodů/ dosíci nikdy.

Doplňující otázka :
Myslíte si, že by se dal např. Hitler porazit tím, že by občané SSSR masově prozkoumávali svá nitra ?
30. 12. 2012 | 11:44

Fialenka napsal(a):

český maloměšťáku
to jste mi připomněl, že v tom filmu s Babiakem a Hareem říkali, že lidi jsou od dětství zvyklí poslouchat autoritu, což v dospělosti není správné a prý ať poslouchají svoje nitro a svůj vnitřní hlas. Jen neřekli jak ... protože vnitření hlas může radit: dej si další sklenku vína atd.
30. 12. 2012 | 11:52

ZM napsal(a):

Hnízdil napsal-
Radím jim, aby slepě nedůvěřovali ani lékařům ani politikům.
-----------
Pochybuju, že po těch více jak 20 letých zkušenostech, bychom v současné době našli v ČR alespoň 10 lidí, kteří důvěřují politikům. V nedávné kauze, kdy byla Peake jmenována ministryní obrany a po několika dnech opět odvolána, se opět potvrdilo, že politici jsou kariéristi, kterým jde především o "koryta". Nejdřív Peake hrozila odvoláním ministrů LIDEM z vlády. Řekla to v množném čísle, ačkoliv po jejím odvolání už LIDEM má jen jednoho ministra ve vládě a sice Jankovského, který připomíná spíše politického "turistu".V množném čísle to zní lépe :) Nyní už Peake "vychladla", prvotní emoce odplynuly a opět začala racionálně kalkulovat. Přece nemůže připustit, aby se současná dvojkoalice domluvila s Pepou Dobešem :) Jistě, už i na české politické scéně by působilo dost nedůvěryhodně, kdyby se důvěra mezi Peake a premiérem obnovila ze dne na den. Budeme muset na obnovení důvěry počkat aspoň ještě týden :) Peake by se spíš měla zamýšlet nad tím, jestli má její pidistrana šanci, získat důvěru u voličů. Dost o tom pochybuji. Peake varuje před tím, že pro ČR by mohlo být rizikové, kdyby měl vliv na vládu Pepa Dobeš a jeho "galerka", ale přitom Peake a další poslanci LIDEM zvedli ve sněmovně ruku pro další obří deficit rozpočtu stejně jako Dobeš. Velkej rozdíl v tom nevidím. Zadužení ČR bude se tímto způsobem zase výrazně zvýší, přesáhne 1700 miliard. Za několik let už Peake bude dělat úplně něco jiného, možná se odstěhuje úplně mimo ČR, ale ti,kteří tady zůstanou, budou muset řešit to, na čem se podílela společně s ODS a TOPkou. Peake by asi byla nejdůvěryhodnější, kdyby na tiskovce řekla: "Vážení občané ČR, jde mi především o nějakou funkci. Manžel sice dělá čachry s nemovitostma a docela to sype, ale 100 litrů měsíčně je 100 litrů, na zemi to nikdo nenajde :)".
30. 12. 2012 | 11:57

ZM napsal(a):

Asi tak :
30. 12. 2012 | 10:31
výsledky voleb jsou ovlivňovány i předvolebními průzkumy. Při každých volbách je část voličů, kteří mají obavu, aby jejich hlas tzv. "nepropadl" a tak raději volí z těch kandidátů nebo z těch stran, které mají větší šanci na zvolení. Takže vlastně předvolební průzkumy mají přímý vliv na výsledky voleb.
30. 12. 2012 | 12:02

ZM napsal(a):

Hnízdil řekl v rozhovoru-
Nejen výtvarně, ale i názory a vystupováním, se mi líbí pan Franz. Místo tváře na billboardech má krásný billboard na tváři.
-----
Můj názor je, že i kdyby měl Franz dobré názory, tak by nebylo vhodné, aby se stal prezidentem, protože prostě jeho tetování nedělá dobrý dojem.
30. 12. 2012 | 12:08

český maloměšťák napsal(a):

Fialenka
Film s Babiakem neznám. Znám jenom jeho knihu Snakes in suits. Pokud je to teda stejný Babiak.
Dejte spojení.

Sklenka vína je někdy pro vnitřní hlas velkým přínosem. Zejména když už je ochraptělý - z toho věčného povídání.
Mně dnes můj vnitřní hlas řekl , že vevnitř něj mám ještě jeden vnitřní hlas - mnohem vnitřnější hlas než je ten první.... a že možná dokonce není ani posledním vnitřním hlasem. Obávám se tak, že za nějakou dobu jim budu muset začít vydávat nějaké průkazky nebo co.
30. 12. 2012 | 12:13

ZM napsal(a):

Hnízdil v rozhovoru řekl-
Nikam utíkat nechci a nebudu. Jsem tady doma. Chci žít v zemi, kde se žít dá. Cítím povinnost pro to něco dělat.
-----
Udělat můžete lecos. Např. můžete začít psát blogy s návrhy, jak zajistit vyrovnaný státní rozpočet. Protože deficity státního rozpočtu by jinak byly příčinou vzniku podobné situace, v jaké je nyní např. Řecko. Opět byl odhlasován státní rozpočet s deficitem kolem 100 miliard korun. Na tzv. obsluhu státního dluhu, lidově na placrní úroků, jsou ze státního rozpočtu vyčleněny desítky miliard. Je nejvyšší čas s tím něco udělat.
30. 12. 2012 | 12:13

ZM napsal(a):

Ládík!!!30. 12. 2012 | 09:57 -
to, co napsals, je hloupost.erár bez "vnějšího tlaku" voličů nezeštíhlí, ale bude vybírat více peněz na daních a poplatcích např. na DPH nebo poplatcích za různé úřední úkony. Např. za výpis z rejstříku trestů se platilo 50 Kč a nyní je to už 100 Kč.Přitom úřednictvo je placené z daní.
30. 12. 2012 | 12:19

ZM napsal(a):

smutný 30. 12. 2012 | 11:26 -
TOP09 a OD samozřejmě nevolili marťani (těm jsou volby v ČR zcela lhostejné) :), ale voliči, kteří ještě měli nějakou důvěru. TOP09 měla ve volbách kolem 16% hlasů, ODS přes 20%. V předvolebních preferencích má TOP09 kolem 7% a ODS kolem 15%. V případě TOPky je to dost velký pokles. Prostě velká část voličů pochopila, že se stali "obětí" předvolebního podvodu, tak proatě TOPku už volit nebudou.
30. 12. 2012 | 12:23

český maloměšťák napsal(a):

...ovšem na druhé straně jsem celkem rád tomu, že žádným z mých vnitřních hlasů není např. ZM. Začal by mi třeba vysvětlovat, že reklama má vliv na nákupní chování lidí nebo že potetovaná tvář není hezká...a na to fakt nejsem zvědav.

Mějte se všici - jdu na lov beze zbraní. Chystám se konečně ulovit ledňáčka.
Prevíta jednoho.... plachého.
Vnitřní hlas mě totiž ráno našeptal, že dneska by to šlo.
30. 12. 2012 | 12:24

ZM napsal(a):

Problém je ten, že rozpočet ČR je hodně "nestabilní". Počítá se s určitou výší výběru daní, ale přitom poměrně velká část rozpočtu je kryta např. spotřební daní. Stačí aby lidi omezili spotřebu alkoholu nebo pohonných hmot, popř. nakupovali alkohol a pohonné hmoty v jiných státech a opět nastane snížení příjmů státního rozpočtu o několik miliard. V psychologii je pojem tzv. Maslowova pyramida, ve které je znázorněna hyearchie potřeb lidí. A alkohol není nezbytná potřeba a jízda autem taky ne. Takže vyhráno opravdu nemáme.
30. 12. 2012 | 12:28

Ládik!!! napsal(a):

ZM -
když nedáš nažrat, sám si nevezme (neumí)...
30. 12. 2012 | 12:29

olga napsal(a):

český maloměšťák
Prakticky odpověděla Fialenka. I když nepřímo.
Zjistíme, že potřebujeme autoritu. Autoritu, která nás vysoko převyšuje. Tak to cítím já. Poslouchat člověka, kterého považuji za horšího než jsem já, to jaksi nedovedu. Podřídím se jen pod hrozbou trestu. To však asi není to nejlepší. Musím mít autoritu, pro kterou jsem ochotna pracovat. Z lásky a naplno. Pro mne je to Bůh. Ten vidí co dělám. Tomu se chci líbit. Proto se snažím pracovat co nejlépe. Bez ohledu na plat.
Hitler by musel pohled do sebe udělat sám. Tu se dovede dívat každý pouze na sebe. Je to ideálno. Ovšem ovlivnit mohu pouze sama sebe. A věřit, že to udělají všichni. Jinak jsme tam kde jsme.
30. 12. 2012 | 12:35

ZM napsal(a):

Ládik!!! - to se dost pleteš. Naopak, oni si vezmou a omezí jiné výdaje, např. na policii. Většině z nich je totiž úplně jednu, jestli např. někoho někde okradou nebo ne. Nezajímají je jednotlivci, ale především volební hlasy ve volbách.
Před několika lety vysílali na spektru dokument o Rusku. byl tam např. případ, kdy byl konflikt v nějakém obchodním domě mezi ředitelkou a zaměstnanci a ti zaměstnanci si najali jako "ochranku" 4 policisty. Nevím, jak ten dokument byl starej, možná že nyní je situace o něco lepší, ale ta korupce už tam byla taková, že prostě policisté brali státní palt a současně občas fungovali jakou soukromá ochranka. Jestli to nechce do takovýho stavu dopracovat i v ČR, tak je potřeba snižovat deficity rozpočtu.
30. 12. 2012 | 12:38

babočka napsal(a):

Pane Hnízdil kde to žijete, já mám kolem sebe v našem městě samé úspěšné a tím i bohaté občany. A nevím o tom ,že by kradli. To, že to jsou vesměs bývalí komouši je vedlejší. Když jsem v televizi viděl rodinný dům cvoka co maluje tykadla, také se mi nezdá, že by živořil.
30. 12. 2012 | 12:41

ZM napsal(a):

V budoucnu musí nastat razantní úspory např. u státních IT zakázek.Nebude jiná možnost.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Predrazene-a-svadejici-ke-korupci-To-jsou-statni-IT-zakazky-v-Cesku-249706
30. 12. 2012 | 12:44

jaké slogany kdo opakuje napsal(a):

vasja
Ivetka by vám možná mohla vysvětlit, jak to pan šaman s těma nemocmama myslí.

V mnoha věcech má holohlavý prorok pravdu. Představovat si, že udělání pořádku ve státních zakázkách nějak obratem zlepší náše životy je omyl.

Tyhle blogové stránky sleduji proto, abych měl nějakou představu, co za guláš lidé nosí v hlavách.
To se z novin nedozvíte, protože vám to gramotní a vyškolení lidé odfiltrují. Televize to co by mě zajímalo stříhá.

Naše životy formují hodnoty, jimiž se necháváme ovládat.
Ty v šťastnějším případě do šestého roku života utvářejí rodiče (ale i ti nesvedou předat o moc víc než "zachraň se, jak můžeš"), v prvním ročníku ZŠ škola.
Hodná paní učitelka zmůže mnoho.
Od druhé třídy jsou to pak vrstevníci (ti výrazní, tedy sígři) a zhruba od půle puberty pornografie a Blesk.
Někteří později (po čtyřicítce) začnou brát rozum. Někteří ne.
30. 12. 2012 | 13:24

dennis napsal(a):

Pane M. Česky,
na vasi otazku: "Jak se da dopomoci zvitezit Dobru nad Zlem, kdyz nebudu pouzivat valecnickeho naradi, ktere pouziva Zlo?" Jak tedy mohu odporovat zlu a zustat v zasade dobrym clovekem? Proste (pokud mozno) za kazde situace se drzet dobra a nepristoupit na pouzivani argumentu zloby, nenavisti, pomsty, odplaty. Chapu, ze tomu nelze snadno porozumet.

Jak muze clovek s chladnou mysli a bez nenavisti byt' jen pomyslet na reprezentanty Zla. A jak teprve s nimi jednat, kdyz se s nimi clovek setka osobne... Valecnickym naradim Dobra v boji proti zlu je slusnost, zdvorilost, ohleduplnost, soucit, snaha pochopit a schopnost odpoustet. Lide, kteri se nad sebou nikdy nezamysleli, si nemohou pomoci a musi proti zlu bojovat nesmiritelnou a zlobnou agresi. Vitezstvi techto zbrani znovu jen restauruje vladu Zla.

Pane M. Česky, vsimnete si otazky z Hnizdilova interview - "...proto vznikaji vyzvy... a dalsi skupiny nespokojenych... Jenze pak se chytaji mikrofonu stejni lide, jako ti, ktere sami kritizuji..." A Hnizdilovy odpovedi - "...odmitl jsem vystoupit na shromazdeni... Takova shromazdeni se mohou zvrhnout v nasili..." ("... na to politici cekaji, aby mohli pritvrdit..."). A dale Dr. Hnizdil pokracuje v odpovedi na otazku - "Muze trolejbusak pochopit, co ma delat?..." Dr. Hnizdil odpovedel strucne vyjadreno slovy - "...svou slusnosti siri dobrou energii."

V odpovedi na vas dotaz bych dodal: Bude-li vetsina z nas slusnych a budeme-li hrat poctivou hru a ze zasad ohleduplnosti nebudeme ustupovat, je nadeje, ze se slusnost a poctivost prosadi.

A to je odpoved na vasi otazku.

Dalsi vyvoj, a nejen v Cesku, ukaze, zda uz upadek mravu a spolecensky rozvrat, ktery vede ona "patokracie", nedosahl stupne, po kterem zakonite bude nasledovat nasili a nova (tentokrat treba) fasisticka totalita. A, i kdyby to tak melo byt, presto by se kazdy z nas mel stale divat do zrcadla a ptat se sam sebe: Co me opravnuje k tomu, abych podporoval nasili? Ktery ucel je tak svaty, aby svetil prostredky a ospravedlnil nasili?
30. 12. 2012 | 13:27

zločince a policajta odlišuje uniforma napsal(a):

ZM
Za Jelcina to byl standard. OMONi ve volnu hlídali v restauracích, tržnicích, říká se, že i při přepadeních bank dělali zeď.
Ve společnosti, kde je všechno na prodej je to přirozené.
30. 12. 2012 | 13:28

Karel Havlík napsal(a):

Pane Hnízdil,
podporuji vaše názory na společnost a zdraví. Mrzí mě vaše hodnocení Karla Janečka. Pozitivní mšsta měli hlavní myšlenku představit navrhovaný nový volební systém. Proto byl autor na těchto akcích ústřední postavou. Bez úspěšné změny lidí ve vedení našeho státu nemají myšlenky nové společnosti úrodnou půdu. Nevěřím, že se systém dá bez násilí změnit z dola. Musíme si demokraticky zvolit svoje spojence. Změnit zákony pro zdravý a tvořivý život.
30. 12. 2012 | 13:32

blue jay napsal(a):

Nova doba zacina pane Hnizdile.
Bude to doba politickych komiku. Nastartatuje to triumvirat Barta, Popelka a Okamura. Pocitam ze se k nim po vazne uvaze prida i Dientsbier junior. Bude tu sranda pane Hnizdile.
30. 12. 2012 | 13:33

dalimír napsal(a):

ZM v budoucnu musí zákonitě nastat na zemi armagedon protože státní ouřadové jsou již tímhle dosavadním stylem života tak z hýčkaní a rozmazlení že po dobrém jich nikdo nezmění ! Dále budou vymýšlet jak co nejvíce ždímat danového poplatníka ! Ládiku jsem odkojen budovatelským nadšením z dob začátku tvoření nové epochy lidstva v duchu marxisticko leninské ideologie ! Ve škole jsme se učili písně o našem tatíčkovy Stalinovy ! Bylo to krásné období ! Co Vy o tom víte !Pak se mi jednou dostala do rukou kniha HRŮZY ŠPANĚLSKÉ INKVIZICE ! Byl to děs čeho byla schopna fanatická víra římskokatolíků ! Pak jsem se již kostelům vyhýbal ! Bolševici tak jak je vnímáte to byli ještě břídilové oproti církevním s fanatizovaným hrdlořezům ! Hodně zdraví a štěstí v Nov.roce přeji také Vám Ládiku i ostatním zdejším nickům ! A samozřejmě p.Stejskalovi ! Dl
30. 12. 2012 | 13:36

smetana napsal(a):

Asi pred 17 lety jsem mel naposled LSD, byl to vylozene spatny trip, videl jsem zlo(dabla) a mel podobu nevim z jakeho duvodu Milose Zemana. Byl to takova hruza, ze uz jsem nikdy LSD nevzal. Ted si rikam, co to ma znamenat?
30. 12. 2012 | 14:05

Luba napsal(a):

smetana,
jsem rád, že přínašíte důkazy, jak Velký Miloš kecá.

On pořád, že Ďábel nutil Schifferovou, aby s ním v Pekle za trest kopulovala, a přitom si to vymyslel on sám, alibista! :)
30. 12. 2012 | 14:12

plivněte si do rukávu napsal(a):

smetana
To tedy musel být obludný trip.
Snad jste to sem ani neměl psát.
Vyslovíte ďáblovo jméno a fuííí.
Už vám klepe na rameno.
30. 12. 2012 | 14:15

xx napsal(a):

Jestli je pravda, že Táňa Fischerová prohlásila "Nedotknutelnost soukromého vlastnictví je přežitek...", pak bych tedy pana Hnízdila požádal, aby ten přežitek nejprve odevzdal na charitu, než začne propagovat tuhle kandidátku na prezidenta.

Jinak pohled na stát má pan Hnízdil asi takový, jako Homolka. Ne pane Hnízdile, stát nejsme my. Stát je násilné uchopení moci nad lidmi jinými lidmi. Je to jen jiná forma moci a násilí. Jednou bude i tato forma překonána, stejně jako jiné formy vlády nad lidmi, které známe z historie.

Jak správně píšete, lidé si musí nejprve sami uvědomit, že je to na nich a že spoléhání se na osvícené vládce je nesmyslem vedoucím jen a jen do otroctví.
30. 12. 2012 | 14:17

dneska jsem se nedíval do lógru napsal(a):

Luba
Někteří rezidenti KGB podporující diamantovou lobby v ČSAD mi vyprávěli, jak ten uslintaný M.Z. lezl na panenskou krasavici PlumBum a ta ho zhnuseně smetla s výstřihu.
Si to přeberte, jak umíte.
30. 12. 2012 | 14:20

gaia napsal(a):

xx

jen aby to uvědomění těch lidí nedopadlo jako u té Indky, co si uvědomila, že chodit do kina jen s kluky ze své kasty je dost nuda. Ti neuvědomělí jí roztrhali střeva železnou tyčí.
Je asi dost těžké, aby si všichni lidé uvědomili určité věci ve stejnou dobu a prohlédli tak naráz.
Pokud budou prohlédat na etapy, může to s nimi dopadat jako s tou Indkou.
30. 12. 2012 | 14:22

Jiří Doskočil napsal(a):

Pane doktore mluvíte mi z duše.
30. 12. 2012 | 14:34

Jiří Doskočil napsal(a):

Pane doktore mluvíte mi z duše.
30. 12. 2012 | 14:36

Luba napsal(a):

DJNDL
tím ulintaným M. Z. ale nemyslíte ministra zahraničí, že ne?
30. 12. 2012 | 14:38

praxe je měřítkem idejí napsal(a):

xx
Nedotknutelnost soukromého vlastnictví je buď ještě přežitek nebo už přežitek.
Chodí to v cyklu cca 20 let.
Vzhledem k věku T.F. bych to bral jako projev nastupujícího Alzheimera.
Vy už jste ta příští vlna.
Že stát jako forma vlády jedněch nad druhými bude překonán jsem slýchával už když mi bylo 6.
Ale že v žádném případě nevypukne anarchie a pacifizmus, kdy by se tolik tajných a lampasáků stalo pomocnými dělníky.
Tenkrát zrovna ševcům znárodnili verpánky a floky, to byla taková dílčí etapa.
Pop od firmy Salamander a jehly si ovšem museli dál shánět pod rukou.
30. 12. 2012 | 14:42

xx napsal(a):

gaia: Vycházet v predikcích budoucnosti ze současného stavu jako neměnného by byla blbost.

Neočekávám, že k významnějším změnám v tomto směru dojde někdy brzy. Jedná se o otázku postupného vývoje. Ostatně stát tak jak jej známe je poměrně mladá forma. Na své historické znemožnění teprve čeká ;)

Též by bylo bláhové si myslet, že se všichni musí nutně ztotožnit s novými formami uspořádání společnosti. Ostatně dodnes mezi námi žijí lidé, kteří by raději viděli totalitní vládu. Dokonce jsou mezi námi i zapálení monarchisté, zastánci formy vlády, která již byla na většině světa překonána a přežívá jen jako muzeální artefakt v několika zemích.

Zastánci státu budou i v budoucnu přežívat avšak postupně se stanou menšinou.

Do té doby nás ovšem ještě bohužel čeká jejich vzestup a sílící moc.
30. 12. 2012 | 14:43

mně vod toho lógru vzdalujete napsal(a):

Luba
Ne, toho by při takovém výstupu kleplo.
I když si krasavice mezitím dala výrobní prostředky zmenšit.
30. 12. 2012 | 14:47

gaia napsal(a):

xx

že stát je poměrně mladá forma?

Vždyť neznáme nic jiného už 5 000 let a před tím jen fiktivní prvobytně pospolnou společnost, kdy bylo tak málo lidí, že na ně stačil jeden šaman.
30. 12. 2012 | 14:57

Targus napsal(a):

To olga:

potřebujeme autoritu. Autoritu, která nás vysoko převyšuje. Tak to cítím já.

Vy se ráda cítíte jako pes na vodítku? To snad ne...
30. 12. 2012 | 15:05

santawizard napsal(a):

Přežije národ zánik svého státu jako židovská kultůra a romská subkultůra a nebo jako hospodská kultůra a konopná subkultůra.??Víte že strana přátel marijuány chce legalizovat marijuánu a nastolit prohibici alkoholu a tabáku???Jiří X Doležal to má těžké.Jeho tabákové novinářství a konopné noviny jsou už jako kuřárny pro zdraví prospěšnou marijuánu a zdraví škodlivé cigarety.
Já věřím ve zdraví a finance a léčitelství a sport.Ježíš Kristus nebyl žádný psychiatr on byl více jako lidový léčitel.On léčil nemocné,odpouštěl hříchy,vymetal ďábla,kříšil mrtvé ,kázal království boží a modlil se otčenáš.My jsme však takového léčitele,pro naše hříchy ukřižovali a udělali z něho mučedníka v těle a válečníka duchem.Vánoční stromeček je symbol života.Plody tohoto stromu života jsou však pořád zakázané až do příchodu druhého Krista.Jak se říká Ježíš Kristus byl strom života, kterého jsme skácely ,ještě než mohl dát ovoce.I když v bibli 13 apoštol sv.Pavel opěvuje smrt ukřižováním pro naše hříchy jinde v bibli je napsáno,že kdybychm věděli tak bychom ho vůbec neukřižovali.Atheisté dodnes nevěří v Boha ,stejně jako židé nevěří v Ježíše.Jiní si zase myslí ,že Ježíš Kristus byl mimozemšťan.Komerční a náboženské poslání Vánoc však ještě nesplňuje všechny podmínky ,které Bůh světu uložil.Katolický kalendář má každý den nějakého svatého.Nejméně 365 svatých každý rok.Rok 2013 může být jako z pekla štěstí.
Fůze a štěpení politického kapitálu bude pokračovat.I když u soudu platí pravidlo ,že dokud se neprokáže ,že je někdo vinen tak je nevinen,tak jenom v politice to platí úplně naopak.Kdo neprokáže ,že je nevinen ,tak je vinen.Proto se politikům říká,že jsou psychopati.Jeden druhého chcou zavírat do vězení a do blázince na převýchovu do státních nebo soukromných ústavů pro lumpy a cvoky nebo politické vězně a pseudoblázny.
Celý kapitalismus prožívá krizi protože existuje nedostatečné množství partnerství a spolupráce ,ale existuje jenom přebytečné množství zdravé konkurence a nekalé soutěže.Šťastní a úspěšní jsou ti ,kteří mají velké mzdy nebo velké zisky,ale nešťatsní a neúspěšní jsou ti ,kteří mají malé mzdy a malé zisky.
Ano,deflace je způsobována nezodpovědným stahováním peněz z oběho bohatýma soukromníkama ,ale inflace je způsobována nezodpovědným tiskem nových bankovek úspěšnýma politikama.To však může být 2x horší,když se úspěšní politici spiknou s úspěšnýma politikama.(tady leží i korupce)Dají je hned do rukou bohatých ,které je okamžitě začnou stahovat z oběhu. Tím se prohlubuje deflace(mzdy jdou dolů)a inflace ceny jdou nahoru.Deflace a inflace vnitřně má svoji devalvaci a revalvaci vnějše.Kurz každé měny jde nahoru a dolů jako import a export.Tímto se řídí zahraniční kapitál a zahraniční dluh.
30. 12. 2012 | 15:13

santawizard napsal(a):

oprava: ....když se bohatí soukromníci spiknou s úspěšnýma politikama(tady leží i korupce)
30. 12. 2012 | 15:18

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....ten poslední citát naní od Masaryka, ale od Marka Twaina. "Hledáš li pomocnou ruku, najdeš ji na konci svého ramene."
Tužka.
30. 12. 2012 | 15:25

Luba napsal(a):

Audrey Hepburn:

"Remember, if you ever need a helping hand, you'll find one at the end of your arm. . . . As you grow older you will discover that you have two hands. One for helping yourself, the other for helping others."

"Pamatujte si, že pokud budete někdy potřebovat pomocnou ruku, najdete ji na konci svého ramene .... S věkem zjistíte, že máte ty ruce dvě. Jednou pomáháte sobě, druhou ostatním lidem."

http://bestquotesonearth.com/bestinspirationalquotes.html
30. 12. 2012 | 15:38

Luba napsal(a):

Hejtman Stanislav Mišák (ČSSD):

U nás máme heslo: Hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na svém levém rameni“

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-regionu/hejtman-prijal-velvyslance-francie/
30. 12. 2012 | 15:55

SuP napsal(a):

Targus -
Zrovna na vás se taková autorita bude těžko hledat.
30. 12. 2012 | 15:57

Luba napsal(a):

"…stále je se mnou. Pořád cítím její ruku na levém rameni. ...

Zvedl oči a podíval se ven malým zamřížovaným okýnkem. Nebe bylo jasné, to uvnitř cely vládlo šero."

http://www.jozkavetrak.estranky.cz/clanky/povidky/ruka-na-rameni.html
30. 12. 2012 | 15:58

Anastazie Králová napsal(a):

Ad autor
Tak se velice divím,že vůbec /pozemsky,samozřejmě/zemřel Václav
Havel,.

Vždyť podle Vašich teorií by měli žít alespoň 140 let,
Tak se těším,MUDr:Hnízdile,jak dlouho budete žít Vy.
Řekla bych,že nadprůměrně dlouho,neböť nesloužíte služby např.o Vánocích.
Co kdybyste vyhlásil,že v rámci všeobecné humanity /a tržního hospodářství zároveň/přijímáte své paciebty nonstop /samozřejmě z lidumilosti/,
30. 12. 2012 | 16:04

vasja napsal(a):

Slíknou se a rozesílat foťky, jak nějaká nezaměstnaná modelka :-))
Tak kdo je větší narcis.... Pan náš prezident, profesor Václav Klaus, nebo pan doktor Hnízdil?
30. 12. 2012 | 16:08

Babča s důchodem 7 tisíc čistá ruka . napsal(a):

K MUDr. Hnízdilovi se platí poplatek za volbu lékaře ve výši 1 000,- Kč. Podrobné informace k objednání nalezenete zde.

Opakovaná vyšetření do určitého limitu proplácí zdravotními pojišťovny. K MUDr. Hnízdilovi je možné se objednat i jako samoplátce. Vstupní komplexní vyšetření stojí 600 Kč a kontrolní 300 Kč. Placené vyšetření může být užitečné např. pro sportovce, pro pacienty, kteří komplexní vyšetření hrazená pojišťovnou již dříve absolvovali, nebo jako konzultace pro pacienta, u kterého jiná léčba dlouhodobě nezabírá.

TÁK TO BY MĚ PANE DOKTORE ZABILO . BABČA.
30. 12. 2012 | 16:46

český maloměšťák napsal(a):

olga
Dobrý nápad.
Takže až přijde zas někdy Hitler...eh, co tam po Hitlerovi....víte co ?!?
Co takhle obrátit do sebe třeba šéfa Al Kajdy nebo Janouška ?
Co kdybychom jim poslali tento blog a celou tu diskuzi pod ním ?
To by mohlo pomoct, ne ?
Todlencto by je snad mohlo obrátit se do sebe - i k těm vyšším autoritám.

Bůh ? Eh - kdysi prý jste byla komunistkou , že ?
Tenkrát byl tou autoritou taky BůH ? Asi ne - viďte ? To by s Váma v ZO KSČ asi soudruzi pěkně vyběhli...
No nic, já jen aby za čas toho Boha nevystřídala zase nějaká jiná autorita - ještě vyšší jak ten Bůh...třeba Jupiter nebo co.

Víte o tom, že tkzv. Zmocňovací zákon prohlasovali spolu s NSDAP katolíci ? Jejich strana ?
Tvrdili, že bez toho by to mohlo být s Německem ještě horší.
Prej šlo o handl - Zmocňovací zákon za Reichskonkordat.
Dobrý kšeft prý to byl - co za vyšší autority a vnitřní hlasy to byli...co jim tenkrát radili - není známo. Ale šli do sebe moc .

Naštěstí se o pár roků později občané SSSR rozhodli, že místo obrácení se do sebe natrhnou Hitlerovi prdel. A jedinou vyšší autoritu co poslouchali byl...a teď si držte burku i jarmulku....Stalin ! Žádný Bůh - ale v podstatě primitivní a zhovadilý aparatčik.
Budiž jim ještě dnes za to dík. A spolu s nimi i jiným - co srali na to
" obrácení se do sebe" a prostě vzali kvér a ustřelili pár náckům jejich kebule.

Prej "naslouchat vnějším vyšším autoritám a vnitřním hlasům".
Jak v nějakém procesí nebo v kořalně.

Stejně by mě ale zajímalo...jakým vnitřním hlasům naslouchají u Goldmanů a Sachsů.
A co to tam mají za vyšší autority.
Že jim jde to dílo tak krásně od ruky.|

xx
Jistě - stát je poměrně nová forma oganizace společenství lidí - poté co se naučili ovládat oheň a sít obilí. Nicméně předpokládám, že se i vám žije v tomto uspořádání lépe, než by se vám žilo například v tlupě nebo ve stádu.
Ale pokusy o jinou organizaci společenských identit než je stát na světě máme - to je pravda.
Například síť zvanou Al Kajda nebo nadnárodní korporace a jejich sítě. Své náboráře mají obě tyto identity - zkuste u nich zaklepat. Jsou hodní - novým zájemcům neubližují.
Nebo zkuste todle :
http://en.wikipedia.org/wiki/Principality_of_Freedonia

Anebo si prostudujte toť totok :
http://deugarte.com/gomi/Nations.pdf
30. 12. 2012 | 17:22

český maloměšťák napsal(a):

re : co za vyšší autority a vnitřní hlasy to byly...co jim tenkrát radily
30. 12. 2012 | 17:24

xx napsal(a):

gaia: stát, tak jak jej známe gaio. Když nebudete vnímat celé věty a jejich význam v kontextu, budeme se bavit každý o něčem jiném. Taková diskuse je pak jalová.
30. 12. 2012 | 17:28

xx napsal(a):

český maloměšťák: od doby ovládnutí ohně do prvního uspořádání které lze nazývat státem, uplynula milý maloměšťáku hezká řádka let, asi tak 1,8 miliónu let, přibližně +- 150 tis. let.

Ovšem, stará egyptská říše jen pramálo připomínala stát, "tak jak jej známe" dnes. Tedy to co jsem já skutečně napsal.

Když gaia jako první reagovala vytržením slova stát z kontextu mého příspěvku, okamžitě jsem si vzpomněl na maloměšťáka a chtěl jsem napsat, že gaia používá maloměšťákův styl diskuse. Vytržení detailu z kontextu a rozvinutí diskuse nad překrouceným podsunutým významem.

A hle, maloměšťák si to opravdu přihasil se stejnou kravinou jen s větším obsahem jaloviny. OMG
30. 12. 2012 | 17:46

nesmrtelnost chrousta :))) napsal(a):

pane doktore nejlepší řešení je nechat to všechno podělat.Jenže pořád je dost takových co si přejí tenhle humus nějakým způsobem držet při "životě".Aspoň ještě na chvíli.
30. 12. 2012 | 17:59

český maloměšťák napsal(a):

xx
No zato vy jste studnice moudrosti a prorok par excellance. Skoro tak přesný a pravdivý jako Venca Klausů. Nejste náhodou taky jeho kolega z té mezinárodní organizace prognostiků ? Kam jsem chtěl za roční poplatek 75 USD přihlásit dědu odvedle ? Který zcela přesně už několikrát prognozoval - když mě viděl jak jdu na ryby - že opět chytím hovno ?
Jistě byste si rozuměli a navíc byste mě nasírali oba - v kolektivu je síla !!!
Mimochodem - i Marx tvrdil, že v komunismu zanikne stát. To jen tak na okraj. Že tedy možná vymýšlíte něco, co už po stránce teoretické dávno zvládl jiní a ,mnohem dokonaleji než vy. Což by bylo nešťastné - valit ten kámen nahoru a pak zjistit, že už tam jeden mají a druhý stejný nechtějí. :)

Proto také ono mé :
" Mladý liberál - dospělý fašista - starý komunista"
tak často cituji ve vztahu k vašim názorům.

Víte co to je nadsázka ? /ad oheň a setí obilí/.
Ne, že ?
Ale zato gaiu poučujete o tom, co je to kontext, viďte ?

Víte co já si myslím - vám prostě něolikrát něco nevyšlo na úřadě...a už jste si hned vytočil na svém neuronovém soustruhu kolečko o tom zlém a násilném státu a o tom, že lidé jsou otroky státu a že jednou bude líp.
Že jsem se trefil ?
Že je to to kuří oko :))

Příště musíte dát větší úplatek.
U nás v Kraďákově je to takový zažitý zvyk - je to už taková jakási tradice.
Příětě to, co chcete dát - přidejte k tomu nulu na konec sumy...a budete stát opět milovat.

Hezký den !
-------------
xx napsal /a/ :

"...Zastánci státu budou i v budoucnu přežívat avšak postupně se stanou menšinou.
Do té doby nás ovšem ještě bohužel čeká jejich vzestup a sílící moc."

To je skoro tak přesná prognoza jako když Venca Klausů napíše :
" Jednoho dne se ukáže, že euro - i když zatím žádné potíže nemá.... bude je mít a budou možná dosti velké"

To jsou z hlediska dalšího vývoje v České republice tak užitečné informace jako např. když televize kdysi hlásila, že :
" Moskvané si v této zimě budou muset zřejmě opět navléknout své kožešinové čepice."
30. 12. 2012 | 18:07

xx napsal(a):

český maloměšťák: tak dlouhej příspěvek a celej o mně, včetně citací ? Aby nakonec pan Hnízdil nezačal žárlit.
30. 12. 2012 | 19:39

xx napsal(a):

český maloměšťák: ještě stran toho úplatku, možná byste mi mohl poradit, zjevně máte bohaté zkušenosti s porušováním zákona. Jak se vlastně takovej úplatek nabízí. Nechme zatím stranou částky. Mne by zajímal ten mechanismus, jak vůbec ten úplatek nabídnout. Osobně jsem se zatím nesetkal s otevřeným přístupem stran požadavku o úplatek, takže ani nevím jak se takové věci dělají. Jediné peníze které jsem kdy na úřadech odevzdával tak byly daně, poplatky a jedna pokuta za prošlou občanku.
V tomto směru jsem tedy jaksi nezkušený a dám se od protřelého kraďáka od Vás z Kraďákova poučit.
30. 12. 2012 | 19:46

Fialenka napsal(a):

český maloměšťák

jo, je to stejný Babiak a Hare co napsali knihu Snakes in Suits.
Film by měl být tady: http://fishead.cz/
30. 12. 2012 | 20:15

xxx napsal(a):

To autor:
U me to mate dobre uz od uvah nad zdravim VK. Dusevnim zdravim!
A Tana? Postoupi-li do druheho kola, ma muj hlas.
Stastny novy rok 2013!
30. 12. 2012 | 20:38

Standa napsal(a):

S diagnózou naší společnosti, názorem na pana Janečka a prezidentské kandidáty souhlasím a jsem rád, že pan Hnízdil také vidí jako nejlepšího kandiáta na prezidenta paní Táňu Fischerovou.
30. 12. 2012 | 20:51

SuP napsal(a):

Standa -
"....pan Hnízdil také vidí jako nejlepšího kandiáta na prezidenta paní Táňu Fischerovou...."

Pan Hnízdil ji vidí jako nejlepšího NEVOLITELNÉHO kandidáta.
30. 12. 2012 | 21:26

SuP napsal(a):

...Pan Hnízdil totiž ví, že národ domácích kutilů nevymění.
30. 12. 2012 | 21:27

pavel v napsal(a):

Vyjádření pana Hnízdila, kde naznačuje, že Karlu Janečkovi jde o prosazování jeho ega, mi přijde velmi nefér. Jestli pan Hnízdil nepodporuje myšlenky pozitivní evoluce, z nichž nejdůležitější je změna volebního zákona.

Pokud k zamýšlené změně volebního zákona dojde, pan Janeček z toho nebude mít žádný profit, protože on sám do politiky jít nechce a nemá ani v úmyslu založit politickou stranu. Nikdo ho tedy nemůže obviňovat, že prosazuje své ego.

Janečkem navrhovaný kvaziproporční volební systém by řešil problém manipulování voleb prostřednictvím průzkumů veřejného mínění, jak se o tom zmínili někteří komentátoři pod tímto blogem: volič se bojí dát hlas svému favoritovi, že by tento hlas mohl propadnout. Místo toho dá hlas někomu, koho nechce, ale kdo má šanci postoupit do dalšího kola volby. Pokud by podle Janečka byli voliči zacíleni více na osobnosti, než na politické strany, nehrály by při parlamentních volbách průzkumy veřejného mínění takovou roli. Janečkem navrhovaná systémová změna by mohla hodně pomoci obnovení politické kultury v zemi. Obecné řeči Jana Hnízdila neřeší vůbec nic.
30. 12. 2012 | 21:28

pavel v napsal(a):

doplněk - oprava: Jestli pan Hnízdil nepodporuje myšlenky pozitivní evoluce, z nichž nejdůležitější je změna volebního zákona, nemusel do Lucerny vůbec chodit.
30. 12. 2012 | 21:31

Al Jouda napsal(a):

To pavel v :
Potřebujeme nejen změnu volebního systému, ale zejména zákon o všeobecném referendu, kterým by se daly věci měnit v průběhu volebného období. Když by poslanci přijali nějaký protilidový zákon, tak by mohl být na základě referenda zrušen. Když by byl jmenován velvyslancem nebo ústavním soudcem nějaký lotr, tak by mohl být na základě referenda zase odvolán.Prostě vůle lidu - vůle boží!!
30. 12. 2012 | 23:03

Zuzana napsal(a):

Vánoce se píší s velkým V a spojovat ProAlt a Holešovickou výzvu je nesmysl
30. 12. 2012 | 23:17

Varování dr. Hořejšímu: nebezpečí mrtvic napsal(a):

e !!!

Ale alespoň v jedné oblasti Vašeho zájmu, pane doktore Hnízdile, se možná vítězství blíží:

http://czech.ruvr.ru/2012_12_12/Rusti-vedci-objevili-novy-prirodni-jev/

"...Ruští vědci objevili nový přírodní jev, který má potenciál stát se revolučním. Ukazuje se, že léčivé látky mohou být efektivní i v extrémně nízkých dávkách.
.."

Věda možná nakonec potvrdí to, co už dávno prokazuje praxe - homeopatie funguje. Jestli to ovšem vědě dovolí farmafirmy.
30. 12. 2012 | 23:29

Jáchym napsal(a):

Varování...23:29

Mohu potvrdit !
Pokud si vedle křesla postavím láhev slivovice a dvě hodiny vytrvale ucucávám po extrémně malých dávkách,je to neobyčejně efektivní a účinné.

Zcela přírodní látka, pomáhá při většině poruch a nemocí, (kupodivu s výjimkou žlučníkového záchvatu a infarktu myokardu).
30. 12. 2012 | 23:45

jíra napsal(a):

Pane Hnízdile, vyjádřil jste to podle mého dost výstižně a jasně. Není moc co k tomu dodat.

Každý ať hledá dobrého člověka v prvé řadě u sebe, svůj vnitřní hlas. Kompatibilního se svým vyšším já s klidným svědomím. Schopný skutečného lidství. V souladu s jakýmsi nadhledoovým vyšším principem.

Pokud jde o pozitivní evoluci, nevylučuje to rozjet nějaký vlastní projekt, jenž by pan Janeček ještě rád podpořil. Nabízí to. On rozumí víc tomu svému, vy rozumíte zase své věci. Obojí mi připadá takové na dobré cestě. Jestli je to tak, je dobré se navzájem respektovat a třeba se někde sejdete. Jestli vidíte v někom silné ego, třeba jen narazila dvě silná ega o sebe :-)

Ohledně kandidatury paní Táni Fischerové mám podobný dojem, taky na mě působí dobrým dojmem. Šance by mohla mít dobré. Lidé ale prý moc nevěří, že projde prvním kolem. To se dá prověřit. Jestli získá dost hlasů pro první kolo, lze testovat hlasováním v kolech nultých, třeba na Facebooku.
A když ukáže, že se orientuje (třeba i díky dobrému týmu poradců) v tématice, v níž má prezident důležité či rozhodující slovo, může jí to posunout dopředu, prokáže se, že si dovede díky své informovanosti a instinktu získat respekt, tedy že ji hned tak někdo neoklame.

Hezký den
30. 12. 2012 | 23:58

Malinká napsal(a):

Děkuji panu Hnízdilovi za
1/ jeho cestu přirozené komplexní medicíny/ vím oč jde , cca 26 let praktikuji přirozenou prevenci nemocí komplexním přístupem OK OK :-) /
2/ za toto sdělení v první odpovědi rozhovoru: „Takhle už dál žít nemůžete. Pokud nezměníte hodnoty, ale naprosto zásadním způsobem ve všech oblastech - životosprávy, vztahů, ekologie…tak tady můžete skončit!“. Shodneme se všichni diskutující, že TOTO JE PRAVDA?
K CESTĚ jak nastoupit změny k lepšímu v naší zemi: 6. rokem se podílím v malé měst části Prahy / 3600 obyvatel / na zkvalitnění správy věcí veřejných. Je to cesta zdola- aktivizace občanů- docházení na veřejná zasedání zastupitelstva, připomínkování dění, práce v komisích ,účast ve volbách- má to úspěch . A jde to jen v menších komunitách. Je to přijetí odpovědnosti KAŽDÉHO z NÁS v místě bydliště. Tímto způsobem se zkvalitňují vesnice a malá města. Města se nemohou dál dobře rozvíjet díky špatným zákonům....Lidé trpí vlivem špatných zákonů... Máme velké procento nemorálních a neodborných poslanců a ministrů. Třeba je ZMĚNIT ŠPATNÝ SOUČASNÝ VOLEBNÍ SYSTÉM do PARLAMENTU. Jeho výsledkem je špatný trend vývoje naší země. Pojďme do toho a přijměme Karlem JANEČKEM navržený model. Přinese částečnou změnu k lepšímu. Dál se bude upravovat dle reality proběhnuvšího 4 letého období.
NÁVRHY Pozitivní evoluce avizují besedy v regionech s místními občany a odborníky na jednotlivé rezorty správy v regionu. Na těchto besedách občané mohou začít poznávat nové tváře, férové odborníky, kterým budou mocu dát hlas při parlamntních volbách. Začnou poznávat i prospěcháře, které ve volbách budou moci vyškrtnout. Sleduji vnitropolitické dění. Za letošní rok vznikla řada iniciativ. Žádná neukázala lepší návrh změn...
AGO pana Janečka?? Zamysleme se jaké SEBE UVĚDOMĚNÍ musíme mít, chceme li vybudouvat prosperující firmu, školu, ministertvo, rodinu.
Nepřiměřené , narcistní ego od roku 1989 ukazuje v Česku muž, který zastával a zastává nejvyšší státní funkce. Napomozme k lepšímu 2013. :-)
31. 12. 2012 | 00:10

Mudrc napsal(a):

Opsáno z facebooku pozitivnievoluce:
aneb reakce na nečekané kritické poznámky MUDr. Hnízdila směrem ke K.Janečkovi - viz zde: http://www.youtube.com/watch?v=oIcMCRpHlhc
____________________________________

Václav Z J Pinkava: Mlčet na podiu až jako Aneta se nemusí. Vedle Janečka se může dokonce mluvit jak pan Marhoul v Liberci
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ep9JrvSaTRU#t=4764s
" ... protože pak půl hodiny zase nedostanu slovo ..."
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ep9JrvSaTRU#t=5864s
" ... zlá pomluva je pro mě obrovský zlo..." ;-)
Pan dr. Hnízdil měl a využil svých příležitostí mluvit, dle svého naturelu uvážlivého (nebrebentícího) řečníka. Asi chtěl mluvit ještě rozvláčněji a vychutnávat si ještě delší ovace. Bohužel mluvil podobně nediskusně, tj spíš jako zaseknutá ohraná gramodeska.
Psal jsem výše, "ovlivním ... nebo poté unesu svou spoluvinu na daném průběhu. " To zákeřné kafrání ex post někde bokem mezi svými, nevznášení protestu na místě a do očí a hraní role oběti dějin vůbec je (dle mých zkušeností z Anglie) velmi zakořeněný český vzoreček chování. Co Čech to (já nic, já) muzikant.
31. 12. 2012 | 01:40

Josef K. napsal(a):

Titulek stačí, fajn, absurdita nezemřela.
31. 12. 2012 | 02:53

Petra napsal(a):

Clanek je pekny a pravdivy. Nicmene s komenty ohledne prezidentskych kandidatu se neztotoznuji krome pana Zemana...
31. 12. 2012 | 08:03

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

případná obměna titulku:

Svět skončil. Máme vyhráno!

také stojí za úvahu, ne?:-)

Pomalu se přesouvám od podporovatelů pana Hnízdila k jeho kritikům.
31. 12. 2012 | 10:42

Myšák napsal(a):

Sice ještě nemůžu jít k volbám, neboť jsem nedosáhla plnoletosti, ale tento článek je opravdu velmi přínosný. Každý by se měl zamyslet nad tím, co by mohl pro společnost udělat. Lidé si zvykli, že ostatní dělají vše za ně. Je na čase to změnit. Pan Hnízdil je podle mě velmi inteligentní člověk, který to má v hlavě srovnáno mnohem lépe než většina našich současných politiků...
31. 12. 2012 | 12:52

SuP napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče -
To za úvahu nestojí. Nicméně mě zaráží, že nikdo nezaznamenal chybu v té předpovědi.
21.12.2012. Co je na tom? Ani symetrické to není! Správně má být 21.12.2112, tedy za sto let!
Necháte si nakecat každou pitomost.
31. 12. 2012 | 13:28

Richard napsal(a):

...s tou celostní medicínou, celkem jí aj fandím, podobně jako mnoha postojům autora blogu, byť mi vadí řeči o pozitivních energiich, úsměvech a jejich léčivých účincích bo psychologii těchto "technik" vnímám rozporuplně, možná podobně jako Nešporův léčivý smích. Jsem přesvědčený, že v těle i psýše sice dochází k nejrůznějším energeticky-emočním procesům, ale považuji je přinejmenším za tak komplikované jako např. speciální teorii relativity (vypadá to jednoduše, ale pochopopí jí jen vyjímečně geniální jedinec).
Mám jednu takovou ne příliš pozitivní zkušenost s "celostním" lékařem. Asi před čtyřmi lety jsem to přehnal s klikáním na PC myšku, rozbolelo mě zápěstí, zřejmě jsem dostal zánět či se u mě objevil syndrom karpálního tunelu. Zašel jsem tedy k lékaři specialistovi, který nedokázal pochopit, že v danou chvíli nestojím o jeho výklad problému z pohledu celostní medicíny a urputně mi začal vyšetřovat páteř a poučovat o zkrácených svalech na nohou. Při mém dotazu na konkrétní problém se zápěstím mě zcela ingnoroval odpovědí, že to musím vnímat komplexně. K bolavému zápěstí mi prakticky nic neřekl, odešel jsem však s receptem na krční "obojek" pro zpevnění páteře. Myslet holisticky je hezký, ale přehlížet díky tomu význam části čí analýzu celku mi moc chytré nepřijde. V nějakém televizním pořadu (tuším u Krause) jsem si všiml, že si pan Hnízdil docela často olizuje jazykem vnitřní část pusy, něčeho podobného jsem si všiml i u Mudr. Honzáka, který se tuším taktéž zabývá celostní medicínou, by mě docela zajímalo, co toto (nevědomé?)"společné" gesto znamená?
01. 01. 2013 | 12:59

SuP napsal(a):

Richard -
Znamená to, že se jim v té chvíli špatně dýchá nosem a v důsledku toho dýchají ústy a to způsobuje nepříjemné vysychání dutiny ústní. Což v pořadu, kde se převážně hovoří (někdy i přemýšlí) je poměrně stresující.
01. 01. 2013 | 13:42

Jana z Prahy napsal(a):

ZM: 100 litrů sice nikdo na zemi nenajde, ale já pochybuju, že politici se drží "koryt" primárně kvůli platu. kvůli moci tam jsou, to je to, co je tam táhne a drží!
01. 01. 2013 | 14:55

SuP napsal(a):

Jana z Prahy -
Kdybyste měla na mysli "moc, která jim dává koryta, plněná spoustou prachů" dala by se Vaše poznámka akceptovat. Takhle spíš ukazuje na Vaši bezmoc.
:-)
01. 01. 2013 | 15:56

pavel v napsal(a):

Al Jouda

Ve Švýcarsku se referendem řeší spousta politických otázek. Jestli to funguje tam, proč by to samé nemělo fungovat u nás? Pozitivní přínos švýcarské metody demokracie vidím v tom, že občané tam musí uvažovat o řešení konkrétních politických otázkách, zatímco u nás uvažují, kdo (která strana) by je za ně řešila. Důsledkem je, že u nás občané víceméně neví, o čem se v parlamentu jedná. Novináři jim to zprostředkují velmi zkresleně (nevěcně), že občan si pak myslí, že v parlamentu jde o permanentní ideologický střet. Například nesmyslně vysoké dotace na fotovoltaiku navrhli sociální demokraté a všechny ostatní strany to podpořily napříč politickým spektrem. Tento příklad dokazuje dvě věci současně: nešlo o ideologii (Bursík navrhoval dotace nižší) a novináři to celé podali zmateně. Referendum by mohlo přispět k pocitu lidí, že nejsou pouhými statisty politického divadla.

S odvoláváním soudců referendem bych byl opatrný. Takový soudce by byl příliš závislý na veřejném mínění, které vůbec nemusí mít pravdu. Soudce má rozhodovat dle důkazů a ne tak, jak by si přála veřejnost. Na druhé straně by měl být soudce po určité době znovu vystaven volbám, aby nebyl ve své pozici navěky zabetonovaný, jako dosud.
01. 01. 2013 | 19:07

acodal napsal(a):

Tak co s tím pane Hnízdil uděláte?? Zvednete prapor a půjdete na barikádu? Kolik se k vám přidá?
01. 01. 2013 | 21:32

Richard napsal(a):

Sup
Vaše vysvětlení zní poměrně logicky, přesto na mě působí toto jazykové sebedloubání v dutině ústní trochu jinak, možná podobně jako se filosof hladí při svých úvahách na bradě či když se někdo zamyšlený škrábě na hlavě, no a jiný si zase jazykem projíždí pusu. Mám dojem jakoby šlo o gesto vyjadřující právě probíhající myšlenkovou rozvahu či cosi podobného. Jakoby tím chtěl člověk říct "tak podívejte se, já to vidím asi takhle"...přitom si projíždí jazykem vnitřní část pusy, což může být projev nervozity či napětí, resp. určitého způsobu uvolnění nebo zlehčení atmosféry, možná podobně jako když si někdo familiérně projíždí pusu jazykem po dobrém obědě......možná se ale pletu...
01. 01. 2013 | 23:14

petrib napsal(a):

K otevření tématu psychopatie mezi námi je zajímavý snímek "Ryba smrdí od hlavy" resp. "I am fishead". Pro ty co moc nemusí prního českého presidenta, dopručuji nezaseknout se na něm - autoři asi hledali známou tvář i za hranicemi. Pokud vám přijdou během sledování, že jsou tam podvědomě zneklidňující okamžiky, tak se jejich instinkt nemýlý - jsou tam prostřihy nápisu "I am fishead" ilustrující jak můžeme asi v realitě zahlédnou psychopata v akci, když se ta akce netýká přímo nás - zneklidňující okamžiky, no a pak hlavně výsledek ... my se divíme a oni se diví, že my se divíme.
http://psychologie.cz/ryba-smrdi-od-hlavy/
http://www.youtube.com/watch?v=KucZNCy8lrg
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10439752092-ryba-smrdi-od-hlavy/21238255561/
28. 11. 2013 | 08:04

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boleslav Milan · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cerman Ivo · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  Č Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fiala Petr G Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Havrda Marek · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Just Jiří · Just Vladimír K Kabelka Ladislav · Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kameník Martin · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Líbal Vladimír · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga M Macek Lukáš · Macháček Martin · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Novák Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Růžička Michal · Rychlík Jan S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Smith Michael · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Škromach Zdeněk · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vajnerová Štěpánka · Vančura Martin · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy