Není Chobotnice jako chobotnice

19. 10. 2007 | 00:27
Přečteno 15642 krát
Není Chobotnice jako chobotnice, tak jako není televize jako televize.

Ještě včera se mi chtělo poděkovat TV NOVA za to, že umožnila televizní diskusi mezi architektem Kaplickým a primátorem Bémem, ale po výkonu Pavly Charvátové v roli moderátorky to není na místě.
Proč to nebyla televize veřejné služby, která by umožnila podobnou diskusi na ČT1, a to s mnohem kvalitnějšími redaktory, kterými nesporně disponuje? Přitom Jan Kaplický si Novu nevybral, ale ČT prý takovou debatu ani nechtěla. Je to strach, nerozházet si poslance, kteří zase časem budou rozhodovat o reklamě a poplatcích? Je to již tradiční zbabělost? Představuji si právě skončenou besedu vedenou Václavem Moravcem, ale třeba i Jolanou Voldánovou, Danielou Drtinovou, Jakubem Železným či většinou moderátorů ČT… to by asi byla jiná káva.
Pavla Charvátová o vlastních faktech toho moc neví a nechala primátora Béma svobodně říkat nepravdy a unikat z témat, u nichž se v posledních dnech prokázalo pouhým srovnáním výroků, že nemluví pravdu a mění názory – například ve volebním programu a programovém prohlášení ODS je novostavba NK jednoznačně umístěna NA LETNÉ a ne někde v Praze, výška NK nepřesahuje Petřínskou rozhlednu (ta má 60 m, což by mohl primátor města i moderátorka vědět), problém není v územním plánu, který se měl měnit před rozhodnutím o umístění knihovny, ale v odmítání Kaplického architektury…

Ale k samotné diskusi: pan architekt Kaplický byl sice nad věcí, ale vnitřně smutný a obávám se již moc nevěřící, že jeho knihovnická CHOBOTNICE může porazit tu Bémovu pražskou chobotnici. Primátor se zaštítil budoucím hlasováním, které dopadne, jak naznačil –zastupitelé již dnes veřejně odmítají Kaplického návrh, na kameru se někteří vyjádřili nevybíravými slovy – chrchel, hlen, hnus…
Dovolte mi na dané téma pár poznámek:

1. O všem bude muset hlasovat zastupitelstvo
ZHMP se nevyjadřuje k žádné architektuře, pouze k územně plánovacím a majetkovým otázkám - a o nich již hlasovalo, a to v březnu 2006, po dlouhé přípravě a jednáních pana GŘ Ježka s městem a primátorem osobně. Pozemek nebyl odsouhlasem k prodeji za 31,5 milionu jako bianco šek, jak uvedl primátor Bém, ale jako plocha rezervovaná pro kulturní stavbu dlouhá léta, spíše desetiletí, od zamýšlené koncertní síně, přes možnou galerii až k nabídce pro Národní knihovnu. Plocha vyhovovala z hlediska "otloukánka" - Územního plánu města z roku 1999, připraveného již v roce 1997, zcela pro potřeby novostavby knihovny. Pro méně informované – tento ÚPN tvoří především mapa 1:10 000, která prostě ani nemůže zachytit budoucí realitu s přesností na pár metrů. Proto Národní knihovna, již po odsouhlasení prodeje, v rámci příprav soutěže a V DOHODĚ S MĚSTEM, na návrh Útvaru rozvoje města a prokazatelně s vědomím primátora a rady, vymezila soutěžní území šířeji než vede přesná hranice pozemku v měřítku 1:10 000. Bylo vrcholně nekorektní od primátora se v diskusi zbavit odpovědnosti a vše hodit na nepřítomného ředitele Národní knihovny (Prý má nově od MK ČR zákaz komunikovat s médii?).

2. Od kdy se návrh nelíbí
O problémech s pozemky a Územním plánem se začalo hovořit až poté, kdy se pan prezident Klaus „začal přivazovat řetězy“ a bránit stavbě vlastním tělem. Potom se přes prázdniny prý tajně hledala cesta, jak z celé akce ven – z důvěryhodného zdroje vím, že Metrostav dostal pokyn nedělat si starost s koordinací stavby tunelu a knihovny již před měsícem a půl... Odmítání stavby na Letné uniklo vlastně nechtěně – díky předsedovi klubu ODS na radnici a starostovi Kbel P. Žďárskému. Pak se již jen spustila lavina, komu se návrh víc nelíbí.

3. Stavbu knihovny v Praze chci a Kaplickému fandím
Pan primátor stavbu NK v Praze chce a Kaplickému fandí, a náhle volá po diskusi – ale od vyhlášení se poprvé s architektem sešel odpoledne před vysíláním. Přitom tři měsíce vede tajná jednání o změn místa a tedy i návrhu…. Jednání poroty se účastnil chtěl – do poroty se sám „nominoval“, ale pak jakoby v ní nebyl – dokonce se radši nechal zastupovat při podpisu závěrečného protokolu. Prostě alibi - co kdyby…Úvodní slovo brožury shrnující výsledky soutěže autorizoval a podepsal, ale pak to popřel - prý takové obraty nepoužívá a dokonce argumentoval svým pobytem v Himalájích (sic!). Záznamy, nahrávky, uši svědků se nemýlí – V minulém týdnu byl velmi kritický a útočný vůči návrhu, místu, Kaplickému, aby v diskusi žehlil vztah ke Kaplickému neustálým odpinkáváním problémů na vypisovatele soutěže. Přečetl si průzkumy a viděl podpisy pod peticemi a jména a názory obhájců?

Beseda nic nepřinesla, vynucené podání ruky je důsledkem slušné výchovy obou pánů, ne znakem pochopení problémů a změny chování města. Výsledek ankety, i když jednoznačně podpořil Kaplického stavbu na Letné, nekomentuji, protože průzkumy a ankety v těchto případech nemají moc vypovídající schopnost. Přesto mne potěšily názory „obyčejných“ lidí z celé republiky. Škoda, že se alespoň takové ankety nemohly pořádat při rozhodování ÚV KSČ o výstavbě Paláce kultury či dalšího panelového sídliště. Měli bychom zajímavé srovnání smýšlení občanů.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sonny napsal(a):

TV Nova přece potřebuje zoufale sledovanost. Proto ta ochota.
Jinak souhlasím na 100%.
Viděl jsem setkání šlechtice a rektálního alpinisty.
19. 10. 2007 | 07:05

Český synek Nguyen napsal(a):

paní Charvátová si za každou cenu nechala prožít svých pět minut slávy, nechápu že ji pan Kaplický ani jednou nepoprosil aby ji nechal alespoń jednou dokončit větu.
Byla to trapnost , navíc Bém mohl mluvit a mlžit naprosté nepravdy aniž by byl někdy přerušen.
19. 10. 2007 | 08:16

Michal Bouček napsal(a):

Pane Kasle,

V tomto s Vámi souhlasím do puntíku a je mi jen líto, že jsem nešel včera radši spát.
19. 10. 2007 | 08:37

Al JOuda napsal(a):

Debatu jsem neviděl, ale už z principu bych nejraději viděl takovou stavbu na břehu nějaké velké vodní plochy jako luxusní hotel např. na Lipně.Určitě by se soukromému investorovi za několik let zaplatila.Knihovnu budeme muset zaplatit z našich daní a to není dobré nyní, kdy se musí státními penězi šetřit !
19. 10. 2007 | 08:43

neo napsal(a):

Mě se knihovna líbí. Doporučuji panu Kaplickému vysířit se na Prahu a postavit to jinde. Zpátečnictví razili komunisti...pan kaplický má pravdu, toto by se nemělo stávat. Bém by měl být rád, že by Praha mohla mít takovou stavbu...je to mladý perspektivní člověk ale s tímhle přístupem..?
19. 10. 2007 | 08:54

Ivan napsal(a):

Ano smutek mne jímá po včerejším zhlédnutí pořadu na TV NOVA. Musím konstatovat velkou kulturu pana architekta Kaplického, skutečně se choval jako host, dokázal zachovat klid a odvahu, která je hodna velké osobnosti. Ale stydím se za hostitele, o to hůř, že pan architekt je náš občan, argument bývalý který od odpůrců očekávám je nemístný a neslušný. Pane architekte Kasle souhlasím s Vaším článkem, návrh pana Kaplického se mi líbí, ale nenavrhoval "Chobotnici", navrhoval NÁRODNÍ KNIHOVNU, použití tohoto termínu je zárodek hry na schovávanou, neférovosti a neslušné kampaně, dle mého názoru. Vím, že jste to nepoužil v negativním pojetí, ale měli bychom se toho vyvarovat a nepomáhat neférovosti. Jinak souhlasím v plném rozsahu, děkuji za odborný přístup, je ho málo.
19. 10. 2007 | 10:12

Venus napsal(a):

Naprosto souhlasím se článkem. Pan Kaplický působil noblesním a smutným dojmem a primátor Bém působil jako manipulátorský fracek..., já nic, já muzikant... Po pravdě, z Chobotničky jsem byla nejdříve překvapená, našinec prostě není zvyklý.. Ale čím dál tím víc jsem nadšena, zvlášť, kdyby měla tu zlatavozelenkavou barvu. Jako laik myslím, že je to geniální stavba hodna 21. století, ne jako ty krabice , které vyrostou na Pankráci, které se zasekly snad v 70.letch minulého století.
19. 10. 2007 | 11:15

Jerry napsal(a):

Kauza potvrdila, že pan Bém je nedůvěryhodný a nezodpovědný člověk.
19. 10. 2007 | 11:47

Buchwurm napsal(a):

Ta "diskuse" na Nově byla běs... Bém připomínal slizký chrchel, za který se vydává Kaplického knihovna, kličkoval a schovával se za jiné, Kaplický vyzařoval rezignovaný smutek a Charvátová pištěla a skákala do řeči, zjevně ani nevěděla která bije... Zoufalost. Pan Kaplický by se měl sebrat a nechat zdější politické panoptikum ať se vydusí... myslím, že to to vše prostě není hodno...
19. 10. 2007 | 12:28

Anka napsal(a):

Trefný popis včerejší diskuse. Jen malý postřeh navíc. Všimli jste si divného výrazu a nepřirozeného lesku v očích primátora během diskuse? Takový mívají blouznivci, feťáci nebo šílenci...
19. 10. 2007 | 12:31

toams napsal(a):

pane kasle, ja doufam, ze muzete alespon naznacovat, nemohl byste nam neprazakum naznacit co se kolem knihovny deje tak superdramatickeho, ze primator musi prerusit navstevu moskvy jako kdyby vlast zasahla povoden, nebo invaze martanu
19. 10. 2007 | 12:35

Tomáš Síbek napsal(a):

Jen jsem si ověřoval, zda skutečně volební program ODS obsahuje formulaci o podpoře Národní knihovny na Letné - a je to tak! Přímo z webu Pavla Béma je možné stáhnout text, který je dokladem toho, že pan primátor zajímavě mění názory.

http://www.pavelbem.cz/am3/...
19. 10. 2007 | 12:50

Zuzi napsal(a):

Pan primátor se (prý) dlouhodobě pohybuje mezi politiky na čele oblíbenosti, máme tedy to, co chceme sami. Ale včera to bylo k nevydržení.
19. 10. 2007 | 12:51

Johny napsal(a):

toams
Co? Protože ví jak kecal a že to zavání jeho další kariérou. Jenže si to pěkně po.. a dál vrší jednu lež za druhou.
19. 10. 2007 | 12:53

libor napsal(a):

Pane Béme, první bod Vašeho desatera (http://pavelbem.cz/am3/asp/...) zní "Přesta o Národní knihovně lhát" - tak už prosím přestaňte!
19. 10. 2007 | 13:03

felix napsal(a):

Člověk se už musí stydět za stát, ve kterém žije a který řídí politici jako je pražský primátor. Řešení by bylo zvolit jiné lidi či strany, ale jaké? Žádné v dohledu nejsou.
19. 10. 2007 | 14:37

Radek V. napsal(a):

Včera jsem s napětím sledoval tu mimořádnou debatu na TV NOVA mezi P.Bémem a p.Kaplickým. Ta p.Charvátová to moc dobře nemoderovala. Vůbec nezatlačila Pavla Béma k tomu jeho stanovisku, že nejde o pozemky, ale o to, že by Kaplického knihovna narušila panoráma. To alespoň Bém prohlašoval v minulosti. Tedy to špatné vypsání na ony pozemky jsou pouhou záminkou. Od té debaty jsem si tedy sliboval mnohem více, než nabídla. Mě naštvalo, že se toho moc nevyjasnilo. Přeci Bém v minulosti řekl, že se mu ten návrh na Letné nelíbí, takže tady nejde o nějaké pozemky. Proč je tam tedy nechala Charvátová tlachat o zástupných pozemcích? Prostě i Klaus řekl, že se mu to tam nelíbí stejně jako většině zastupitelům. Mají na to právo, i když já s tím třeba nemusím souhlasit.
19. 10. 2007 | 14:56

Radek V. napsal(a):

Mě se zdá, že pan primátor je obratný politik, akorát bych si nebyl jistý - jak někteří tvrdí - že naprosto otočil ve svém názoru na Kaplického návrh. On pořád říká, že by ten návrh akceptoval jinde. Je otázkou, zda to není vychytralá úhybku. On přeci musí vědět, že v této podobě by Kaplického knihovna nemohla stát nikde jinde než na Letné. Takže je možné, že je to jen pragmatický, líbivý trik. Prostě kličkuje tak, aby byl jeho názor nejasný. Je přející, ale zároveň říká, že chápe odpůrce - takto mluví p.Bém. Alespoň tak vyznívají navenek jeho formulace. Doufám, že ho neovlivňuje V.Klaus.
19. 10. 2007 | 15:01

Radek V. napsal(a):

Naprosto s Vámi souhlasím pane Kasale v tomto:"Pavla Charvátová o vlastních faktech toho moc neví a nechala primátora Béma svobodně říkat nepravdy a unikat z témat, u nichž se v posledních dnech prokázalo pouhým srovnáním výroků, že nemluví pravdu a mění názory – například ve volebním programu a programovém prohlášení ODS je novostavba NK jednoznačně umístěna NA LETNÉ a ne někde v Praze, výška NK nepřesahuje Petřínskou rozhlednu (ta má 60 m, což by mohl primátor města i moderátorka vědět), problém není v územním plánu, který se měl měnit před rozhodnutím o umístění knihovny, ale v odmítání Kaplického architektury…"
Bylo velkou chybou, že tu diskusi nevedl někdo kvalifikovanější. Proč to enchali té blonce?
19. 10. 2007 | 16:53

bohous napsal(a):

Jo´,když jde o to se blýsknout před světem ,jakou máme odvážnou a krásnou stavbu ,ke které nepotřebujeme žádnou odvahu ,to jsme kabrňáci ,ale když máme ukázat odvahu při případném čelení hrozby terorizmu proti demokr.světu(radar v Č.R), tak to zase prrr...To jsme celý mi ,malí čecháčci ,he
19. 10. 2007 | 17:11

Otakar Mašín napsal(a):

Zcela souhlasím s panem Kaslem. Bylo mi včera líto pana Kaplického, že musel ztrácet čas "diskuzí" s nehorázným panem Bémem. Možná by se tyto problémy neobjevily, kdyby se nová Národní knihovna jmenovala knihovna Václava Klause.
19. 10. 2007 | 17:23

jankasl napsal(a):

Dovolím si reagovat na zaslané komentáře - nejen "oko v transu", ale všímáte si toho obočí? Zvláštně pokračuje rýhování PB obličeje, jako by se mu pravá a levá polovina obličeje od sebe začaly oddělovat - každá jde jiným směrem, každá prostě reaguje na jinou osobnost uvnitř Pavla Béma. Lékaři tuto poryuchu nazývají schizofrenií....
19. 10. 2007 | 17:57

SuP napsal(a):

Odborníci
....Zase jsme se nechtěně vrátili k problému financování.
Pokud umělec tvoří za státní peníze, o kterých rozhoduje státní úředník, může se stát, že nakonec se peníze utratí a je všechno špatně. Pokud Mistr zkomponuje skladbu, která se nedá poslouchat, dostane od některé státní složky honorář, ale tím to končí. Já už to nikdy nemusím poslouchat. Pokud totéž udělá malíř, mohu se bránit stejně. Ale takováto monstrstavba mi pořád bude ležet v cestě a na očích. Tak by se mě snad mohl hergot někdo zeptat, zda se mi líbí ne?
Kdyby pan architekt takovou stavbu musel prodat konkrétnímu zájemci za JEHO peníze, taky by si nemohl s tvarem pohrát zcela nekontrolovaně. Mimochodem, mně ten tvar silně připomíná laminátové období 60 let a to jsem doufal, že se už nikdy nevrátí.
Taky by mě docela zajímalo, kolik lidí v době dnešních elektronických medií a internetu do té knihovny zajde. A sklad archiválií za 2 až4 miliardy?? Není to příliš, Antone Pavloviči?
19. 10. 2007 | 18:08

Marsha napsal(a):

Musím říct, že pana Béma opravdu v oblibě nemám, stejně jako návrh nové budovy NK a své výhrady mám i k řediteli NK Ježkovi. Přesto mám dojem, že se v celém "šílenství" kolem knihovny zapomíná na jednu a tu nejdůležitější věc. Nová budova NK se postavit musí a to co nejdříve!!Jinak nastane docela velký problém. Říkám to z pohledu člověka, který tomuto oboru (knihovnictví, ne architektura rozumí). Podle mého názoru pan ředitel Ježek nebojuje za knihovnu, ale za Kaplického blob a pan Bém se opět snaží zviditelnit. Asi se mu nelíbí, že se o něm delší dobu nemluvilo.
19. 10. 2007 | 18:42

Jiří napsal(a):

Nejen průměrnost, nýbrž malost vítězí. Malost českého přizdisráče. Každý máme právo se vyjádřit k tomu, jestli nějaká stavba našemu oku lahodí, nebo ne, ale nemáme právo ničit jinakost jenom proto, že ji nechápeme. V mému oku (či spíše duši) přitom Kaplického stavba nevyvolává jednoznačné pocity. Tvarově, barevně mi to nic moc neříká, je to sice zajímavé, ale trochu „ujeté“. Ale nebyla snad ve své době stejně ujetá stavba Eiffelovy věže v Paříži? Jenže Frantík není takový přizdisráč jako čecháček (záměrně píši s malým písmenem), proto tuto stavbu nechal vyrůst. U nás by Eiffelova věž nikdy nemohla vyrůst, protože čecháček miluje průměrnost až malost. Čemu nerozumí a co se mu na první pohled nelíbí – tak pryč s tím. Jeden přizdisráč momentálně sedící v hradních prostorách dokonce vyhrožoval, že se nechá řetězy ke stavbě přivázat na protest proti stavbě. Jak symptomatické, že? A kdo sledoval reakci některých architektů, kteří v bitvě s Kaplickým prohráli, nemohl si nepovšimnout, jak nelibě nesli, že je někdo trumfl, že je někdo lepší, originálnější, než oni. To je také typická vlastnost českého přizdisráče. Když sousedova kráva dává více mlíka – jednoduše ji otrávím. Nebudu pracovat na tom, aby moje kráva dávala více mlíka, ale zničím všechno, co je lepší než já. Myslím, že toto funguje jako univerzální princip v české společnosti. Ve všech profesích. Mohu potvrdit na vlastní kůži.
19. 10. 2007 | 18:54

Radek napsal(a):

Neřekl bych to lépe. Naprost jste vystihl podstatu - lživost a úlisnost pana Béma, smutek a skepse pana Kaplického a nebetyčná hloupost paní CHarvátové. To byl skutečně debakl. Jak bych si přál, aby jednou to někdo těm nadutým politikům jednou pořádně natřel fakty a srazil jim jejich nezasloužené sebevědomí do bláta. Knihovna pana Kaplického by byla nádherná - a nejsem Pražák
19. 10. 2007 | 19:38

Viky napsal(a):

Mám z besedy pocit, že Nova se chtěla zbavit Charvátové za každou cenu, což se jí povedlo. Přání mám stejné jako Radek, jen nevím, jestli by ta fakta politici pochopili.
Pro knihovnu jsem jednoznačně, ale to co se kolem ní děje, si pan Kaplický nezaslouží. Ti co ho kritizují nedokázali ani polovinu toho, co on.
19. 10. 2007 | 21:03

miroslavb napsal(a):

prolhany primator chtel v praze nechat budovat okruh pro zavody formule 1, lstivy primator chce v ceske republice organizovat olympijske hry, dovolenec bem jeste pred dvoumesicnimi prazdninami sliboval spolu s ods stavbu knihovny na letne: za tu jiz vyhodil dve desitky milionu; jiz v teto dobe rozumni obcane ceske republiky dosli k nazoru, ze by bylo nejlevnejsi ho ihned vystrelit v ramci dalsi neplacene dovolene na mesic, aby uz prestal vrtosit se svym panovnikem.
19. 10. 2007 | 21:39

Osadní sdružení Třeboradice napsal(a):

Zkusím dodat, co pan arch Kasl asi opomněl. A sice, že až pan arch. Kaplický dokázal nemožné. Nyní jen ignorant novinář nebude sledovat rozkol na Magistrátu. Hlasování, i o Chobotnici bude určitě jmenovité. A každý si bude moci na webu Prahy ověřit jak který odborník Zastupitel Prahy servilně "drží basu" /protože musí/. A přesně se naplní Konfuciovo -
"Jak mohou lidé zbabělí a nečestní sloužit knížeti? Takoví se třesou strachem zda budou schopní úřad vykonávat a ve chvíli kdy úřad dostanou se třesou strachy, aby o něj nepřišli. A začnou-li se třást strachem, aby o úřad nepřišli - není nic, čeho by nebyli schopni - aby si úřad udrželi..."
To vše i bez fetu, - nepodezírejte bez důkazů. Zdravím pana Kasla z Třeboradic.
19. 10. 2007 | 22:09

Javít napsal(a):

To se zase jednou pan Bém předvedl. Vždy jsem si myslel, že horolezci jsou féroví.
Bém mě vyvedl z omylu.
Znáte známou otázku z křížovky: "had na tři písmena" ? Bém.
20. 10. 2007 | 00:15

Ammadeuss napsal(a):

Fandím tomu, aby chobotnička byla realizována. Moc se mi líbí. Chápu, že většina odpůrců je zvyklá "panelákovému" stylu a vše ostatní je pro ně tabu :-)
A jak je vidět, každému politikovi je pravda cizí...
20. 10. 2007 | 00:35

tonda napsal(a):

Vážení přátelé, všichni si tady stěžujete na pana Béma, ale nezapomeňte, že jste ho všichni, aspoň pokud jste pražáci volili a to skoro jednohlasně, stejněn jako celou ODS, která samozřejmě teď džží basu se svým předsedou Klausem. Tak laskavě příště volte někoho jiného !!!
20. 10. 2007 | 12:37

jakobín napsal(a):

Souhlasím s Tondou. Celá Praha jako ovce volí ODS a teď se jim nic nelíbí : reforma financí, poplatky u lékařů a v nemocnicích a spopusta dalších věcí. Měli jste, kamarádi, aspoň trošku přemýšlet před volbami. Teď si drbeme hlavu, ale pozdě, s křížkem po funusu. Tak čau
20. 10. 2007 | 13:14

Pol napsal(a):

Včera jsem četl v Lidových novinách názor pana Pavla Bobka (zpěvák a přítel pana Kaplického), který na tvrdo napsal, že za odporem p.Béma a zastupitelů stojí jeho veličenstvo V.Klaus. Pan (architekt) P.Bobek snad vidí do hlavy pana Béma či pana V.Klause? Neustále totiž slýchávám, jakou má V.Klaus moc ve své straně. Pavel Bém přeci v online rozhovoru na idnes.cz jakokoliv popřel, že by se řídil názorem V.Klaus. Kde vlastně ten Pavel Bém v rámci údajného oportunismu lhal? Zde je ten rozhovor:http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=bem6
20. 10. 2007 | 13:16

Javít napsal(a):

Pro tondu a jakobína:
pánové to máte jedno, zvolte v Praze či jinde jinou ze stávajících politických stran a čeho se dočkáte ?
Stejných hádek a lží, jen možná již zase na jiné téma.
20. 10. 2007 | 14:01

Kubino napsal(a):

To POL: Lhal a slovíčkařil (velmi průhledně) okolo těch pozemků, lhal při (ne)autorizaci svých slov k textu v Bulletinu k ukončení soutěže (Ježek má pod textem jeho podpis!). Je to bez všech pochyb hlavně populista, který je pro svoje polit. body schopen udělat cokliv. Vždyť i v té debatě si protiřečil se svými předchozími prohlášeními. Měl jsem ho docela rád, ale je vidět, že zatím byl populární, protože "kdo nic nedělá, nic nezkazí". Teď, když se trochu odkopal, je vidět, že je to lump.
20. 10. 2007 | 19:10

Jirka napsal(a):

Mně se zdá, že pan Kaplický je vůči panu Bémovi příliš slušný. Pan Bém má své arogantní způsoby a divím se džentlmenu Kaplickému, že se s - mimo jiné - usvědčeným lhářem ještě vůbec baví...
20. 10. 2007 | 22:12

RT napsal(a):

Mrzelo mne, že debata na Nově nebyla více konstruktivní.
Toto je můj názor:

Začínám mít pocit, že doby, než se o knihovně začalo otevřeně hovořit a vést pře, nikde ani náznak toho, že by se naší veřejnosti nelíbila. Zakládal petice někdo v březnu tohoto roku, kdy se o návrhu už vědělo?
Viděli jste ostatní návrhy??? Např. na
http://zpravy.idnes.cz/anke... nebo
http://aktualne.centrum.cz/...
=389808

Domnívám se, že pokud odborná porota složená z nejpřednější architektů vybrala Kaplického návrh, asi ví, proč tomu tak bylo.
Já osobně jsem pro - neposuzuji barvu (ta lze změnit), ale začleněné do okolního prostředí. Stále mi chybí informace, co kromě designu, je v té knihovně tak úžasného? Nejmodernější technologie pro skladování knih, místo k setkání lidí. Tato nová knihovna přitáhne i spoustu cizinců.
Proč nám někdo k tomu neřekne něco více. Proč pořád jen ten design. Co nás může nyní pohoršovat, mohou naše vnoučata vnímat jako normální. Kdo z vás byl v Sydney? Byla jsem se podívat na operu - z dálky jako z pohlednice, ale když příjdete blíž, zjistíte, že to tak "hifi" už není. Tenkrát to určitě BYLO NĚCO. Poprvné mám pocit, že v Praze může vzniknout něco unikátního a významného. Že pozemky, které leží ladem a jsou jen pro ostudu (parkoviště autobusů, jednou za čas nějaký ten cirkus), budou lépe využity než jako prostor pro nový hotel (kterých je tu jako hub) nebo skladovací prostor (šeredné šedé krabice, které obklopují celou Prahu). Knihovna je v podstatě v centru, v těsné blíznosti krásného parku.
A přidám ještě:

Nebo se radši budete chodit dívat na žraloky? Také z našich daní?
http://aktualne.centrum.cz/...
333

Nedávno jsem četla, že patříme mezi "nejsečtělejší národ" (asi v Evropě). Proč si tedy neudělat z našich daní radost, kterou oceníme. Do knihovny půjdu častěji než na rybičky. Navíc jsme nikdy neměli moře :-)
Mimochdem, často se v této záležitosti probírá korupce. Podplácet se bude do té doby, dokud to sami dovolíme - tedy, každý je svého štěstí strůjcem a co nemáš rád, nedělej ostatním. Stačí si zamést na svém chodníčku. Takže já hlasuji pro tuto chobotnici na tomto místě, jen prosím jinou barvu!
21. 10. 2007 | 22:33

Patrik napsal(a):

Nevím, jak může být primátorem Prahy tak nevěrohodný člověk. Který prokazatelně lže.
21. 10. 2007 | 23:18

miloš napsal(a):

Nezlobte se na mě, ale pane Kasle jak to, že chcete takovoudle obludou zprznit výhled na pražský hrad. Chobotnice je výplodem člověka, který nezvládl druhou mízu a chce se zvěčnit na panoramatu Prahy šíleným projektem. Blob se spíše hodí k rekultivaci povrchových dolů Severních Čech, tam už opravdu není co zkazit.....
08. 11. 2007 | 23:49

mb napsal(a):

můžete v klidu spát, už je po Kaplickém i po chobotnici
01. 11. 2009 | 14:02

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 01:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy