Řekni, kde ty prachy jsou…

02. 02. 2010 | 01:02
Přečteno 9916 krát
... kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?

K tomuhle blogu mne vyprovokovala reakce čtenářky aktuálně.cz na můj blog o Opencard - proč prý o pozadí Opencard píšu až teď, když už se jen kope do politické mrtvoly? Pomíjím fakt, že Pavel Bém není - bohužel nebo bohudík? - žádná politická mrtvola; že nebude kandidovat v městských volbách, je sice dobrá zpráva pro Prahu, ale do sněmovny se jako dvojka jistě dostane…

Musel jsem se vrátit k svému blogu z června 2008 – k povzdechu nad tím, že nemá cenu psát o kauzách, protože nikdo nic nečte, a i když, tak se stejně nic nezmění…
Tehdy třeba skandál na skandál s pražskou kulturou a nic… tehdejší radní je po roce a půl dokonce zvolen protikorupčním náměstkem! Bravo. Zprofanovaný starosta Jančík je pražským místopředsedou ODS…

Zdá se ovšem, že všechno chce svůj čas - musím tedy opravit svůj tehdejší názor. Najednou je kdysi nejpopulárnější politik - primátor – označen za politickou mrtvolu a pro mnoho tradičních voličů ODS představuje zásadní problém. Za ním ovšem mezitím vstali noví bojovníci!
Když jsem před 3,5 roky protestoval proti Opencard (Pražskému kartovému centru), nikdo moc nereagoval, ni média se do nápadu příliš neopírala. Proč? Byl jsem málo důrazný? Nebyl ten správný čas?
Nahlédnu-li do svého archivu s články za posledních cca 8 let, vrací se pocit zmaru, beznaděje a zbytečnosti… K čemu všechny ty články a rozhovory proti pronájmu Výstaviště Inchebě, proti akváriu na Letné, proti mnoha nevýhodným prodejům a pronájmům městského majetku, proti nesmyslné výstavbě pavilonu na Slovanskou epopej ve Stromovce, proti nesmyslnému utrácení za kandidaturu na LOH v roce 2016, nebo naopak Pro Národní knihovnu, pro inkubátor ČVUT či mýtné v Praze…
Proč teprve stovky milionů utracených za nesmysl probudí občanskou reakci a možná i politickou změnu? Proč nestačí varování v době, kdy se o nesmyslech rozhoduje? Někdy se rozhodne v „dobré vůli“ špatně, někdy nedokáže ani opozice dohlédnout hloubku nachystané lumpárny, ale mnohdy je kritický názor hlasem volajícího na poušti. Navíc je kritik pasován do role Mirka Dušína, zařazen do tábora pravdoláskovců a zesměšněn jako idealista a snílek.
Je to tedy jen otázka správného času?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

klarasamkova napsal(a):

Je to věc morfologických informačních polí. Lidově se tomu skutečně říká "čas ještě nenazrál". Kromě toho někdo vidí více dopředu, někdo méně a většina národa je nejen líná přemýšlet, ale zejména brát za takové přemýšlení a za činy, které by nutně musela z takového přemýšlení dovodit, zodpovědnost. (A taky si připomeňte, že jsou líný...)
Pokud Vás to utěší, totiž, že nedocházíte sluchu, můžete se utěšovat mým případem. Když jsem při zastavení trestního stíhání Jiřího Čunka v rrpnu 2007 řekla, že případ Čunek nekončí, ale začíná, asi tak 99,9% osob v mém okolí - včetně zdejších diskutujících - nabylo dojmu, že jsem se zbláznila. Dnes je situace trochu jiná, že?? Bohužel není jiná v tom, že ani mně nezbývá nic jiného, než Váš smutek na duši..... zdravím, KLára
02. 02. 2010 | 02:11

Fialový Krokodýl napsal(a):

To je takový smutek nad ránem...
02. 02. 2010 | 03:48

Ládik napsal(a):

To je tím, že architekt už z profese vidí věci v širších souvislostech. Proto se málokdy vydá na politickou dráhu. Ale když už to udělá, je mezi ostatními vidět - myslím v tom dobrém světle. Dobrý příklad je radnice v Opavě.
Naopak architekt je trnem v patě zvěři u krmelce, která preferuje vojenský zákon "co je v břichu, to mi už nikdo nevezme". Přívalové bohatnutí je doménou právníků a nomenklaturních kádrů postkomunistických stran (jiné zatím nemáme).
02. 02. 2010 | 06:03

PPU napsal(a):

republiko republiko
co se ti to událo
vykradli tě jak tě mohli
zůstalo jen pramálo

republiko republiko
sprznili tě ve spaní
událi to politici
ted sme z toho nasraní

republiko republiko
republiko maličká
republiko republiko
zmrvená si celičká
02. 02. 2010 | 07:00

student napsal(a):

"Proč nestačí varování v době, kdy se o nesmyslech rozhoduje? "
Protože jsme tak zblblí, že nám stačí kouzelná formulace "Vše je podle práva"
To je výsledek činnosti zakladatelů ČR, kteří předcházející špatné ideologie nahradili novou ideologií všemocného práva.
02. 02. 2010 | 07:08

DJ napsal(a):

Pane Kasl, takhle to ale funguje v celém světě. Lidé mají své starosti každodenního života a večer čučí na stupidní seriály. Teprve až se nepořádky nakupí natolik, že jsou nepřehlédnutelné, začnou se probouzet.

Tady se ale naše společnost liší od "starých" demokracií. V těch jsou viníci většinou povoláni k zodpovědnosti. U nás to všem projde. Výsledek je, že se u nás snaží krást každý, kdo má nějakou funkci. Postihnou jednoho by znamenalo pohnout všemi. K tomu už snad v tomhle státě nikdo nemá sílu.

Demokracie ruského typu se u nás plně etablovala. (Za to mimochodem děkujeme rusofilovi Klausovi.)
Proto Vás před lety nikdo neslyšel. Slova přestávají mít sílu pohnout tou masou zkorumpovaných npolitiků, úředníků a korumpojících lobistů, nebo i prostých občanů, kteří nemají šanci se bez úplatku dostat k svému cíli.
02. 02. 2010 | 07:43

Aktiv napsal(a):

Pane Kasl, s tím nelze než souhlasit. Myslím si, že proč se ty věci dějí je ve dvou bodech:1.Přílišná důvěra ve zvolené zástupce, a tím projevená pohodlnost voličů,nezasahovat do dění(viz. jak je dlouho zmiňovaná neschopnost většiny se dobře rozhodovat-to vidíme i v přílišné zadluženosti domácností,apod.), 2.Špatně nastavený systém, kde se všechny špatnosti dějí zcela libovolně,a dobré, rozumné myšlenky nedostávají přednost. To není chyba demokracie,ale systému,který tu funguje už od dob V.Klause. O nic se nestarat,hlavně když bohatství jde do kapes a na ruku.Po nás potopa. Ten systém bych nenzval demokracií s odpovědným řízením a pravidly,ale systémem ,,po nás potopa". Což se ukazuje dnes,a pak přichází nějaký Paroubek, nebo Topolánek,kteří se pokrytecky smějí lidem(hlupácké veřejnosti), že to vyřeší, mezitím náš stát(národ) díky nim prožral svou budoucnost, možná dosahující několika biliónů, kdo to dnes už spočítá, že jo pane Kasl. Václav Klaus jistěže ne, nebo M.Zeman a jim podobný. Těm tento systém přinesl slávu a peníze, jak v laciných hernách nebo kasinech. České kasino pokračuje,a středověk trvá....
02. 02. 2010 | 07:45

hovorka11 napsal(a):

Souhlasím s KV- čas nenazrál. Je to otázka toho, kdy většina lidí začnou pociťovat důsledky těchto činů na své kůži. Dojde k tomu, ale kdy je otázka. Dost to brzdí média rozptylem na věci daleko méně nedůležité (např. nyní očkování).
02. 02. 2010 | 07:47

Milan napsal(a):

Výte, když v r. 1992 se řeklo např. napřed právní rámec a pak privatizace - za co byl prohlášen, atd. atd. atd. Dnes po bezmála 20 letech již je vidět kam to mafie dotáhla.
Všichni kdo se chová v rámci nepsaných pravidel morálky byly odstraněny. Spomeňte jak zametly s Karlem Krylem.
A tahle smečka všeho schopných lidí dál káže vodu a pije víno.
02. 02. 2010 | 07:49

David napsal(a):

Pane Kasle,

podle mého názoru nejde tak o to, kdo to kdy pochopí.Kdybychom na to čekali, tak by se nepostavila ani Eiffelovka.

Jsem si jistý, že má velký smysl psát o všech těch různých kauzách, i když to ne všichni čtou. Dovedete si představit, jak by to u nás asi vypadalo, kdyby se o nich vůbec nepsalo? Vy si myslíte, že se zveřejněním stejně nic nezmění. Není to tak úplně pravda, i když to tak ve velké většině případů vypadá. Víte, on to je velmi dlouhodobý proces. Jak se říká kapka ke kapce a i malý pramínek vody může protrhnout přehradu. To, že jste něco kritizoval a dnes dochází na Vaše slova má svůj nezanedbatelný význam nejen pro Vás, ale i pro ostatní lidi.

Váš závěr je asi jen tak z poloviny správný, že cit.: „Zdá se ovšem, že všechno chce svůj čas - musím tedy opravit svůj tehdejší názor“

Neberte to ale tak, že se Vám vrací pocit zmaru, beznaděje a zbytečnosti. Všechny ty články a to úsilí mělo smysl.

To, že nestačí varování v době, kdy se o nesmyslech rozhoduje, je bohužel v naší společnosti „normální“ je to tak všude, ale nemusí to být na věky. Chybami se každý učí.

Nyní sám vidíte, že se už skutečně probouzí občanské reakce, a že je i velká naděje na politickou změnu.

Na závěr se ptáte, jestli je to jen otázka správného času. Dle mého názoru to je tak, že s kritikou nepořádků NESMÍTE čekat až nastane ten správný čas. To by byla MOC velká chyba, protože nikdo neví, kdy ten správný čas nastane. Na druhou stranu, když se po mnoha letech podaří prosadit dobrou věc, tak si pak jen zpětně říkáme, že to bylo proto, že nastal ten správný čas.

To, že je kritik, cit. „Navíc je kritik pasován do role Mirka Dušína, zařazen do tábora pravdoláskovců a zesměšněn jako idealista a snílek.“ Z toho si vůbec nic nedělejte, tak to v životě chodí. Nesmíte se těmi posměšky nechat odradit.

Podívejte se na Václava Havla. Byl roky vězněn, zesměšňován a šikanován a podívejte se co dokázal, když „přišel“ ten správný čas. On taky se svými spolubojovníky nečekal, až přijde ten správný čas.

Bojovat s nepořádky se musí každý den a na nic nečekat.

Teď ve volbách máme my obyčejní občané šanci udělat velkou změnu. Teď přichází ten správný čas a nečekejme na to, že to za nás někdo jiný udělá.

Já říkám.

Ani jeden hlas pro ODS, ani jeden hlas pro ČSSD.

Volme neparlamentní strany, protože kapři si sami rybník nevypustí.
02. 02. 2010 | 08:30

Lida napsal(a):

Moc dobre vystizeno. fandim, nenechte se odradit, nejste tak daleko od deni, mate sanci ovlivnovat stale! Drzim palce!
02. 02. 2010 | 09:11

hovorka11 napsal(a):

Souhalasím s Davidem.
Neustálé odhalování korupce na veřejnosti a neustálé poukazování na nepraqvosti má obrovský smysl a výsledkem je propojení nových neuronů v mozku, které se projeví při povědomém hodnocení např. politiků. Pasivnost občanů v současnosti není trvalý stav.
Velkou korekci názorů lidí v okolí jsem zpozoroval za poslední 1/2 rok.
Ať pan Kasl píše co nejvíc, ty propojenosti zná.
To že pana Kasla vyštípou bylo jasné.
02. 02. 2010 | 09:30

děda napsal(a):

Čas nenazrává, leč musí být nazráván. Polopatě podáno - musí se pořádně politicky máknout, aby se události daly do pohybu vyhlédnutým směrem.
Je k tomu možné přirovnat třeba otázku zločinců a policie. Zločinci vždy a stále jsou aktivnější než policie, která je stíhá až po dokonání anebo nejvýš už při konání zločinu. Nelze navodit stav, aby policie zločince, dříve než podniknou svůj záměr, pochytala a vsadila do lochu. Je to technicky i právně nemožné.
Stejně tak i v případě autorových snah v dřívějšku. Nebylo dost politické práce na jeho straně, nebo spíš úspěšné práce, aby zabránil dnes známým kauzám, nesmyslným projektům, či mafiánským penězovodným útokům na peněženky občanů. Problém není v "lenivých občanech", co si neuvědomují závažnost varování pana Kasla. Problém je v nedostatečnosti velikosti kraválu, který pan Kasl nedokázal stvořit. Já vím, že je to zatraceně těžké pohnout politickou scénou, ale kdo má ambice v politice se realizovat, musí dokázat najít spojence, prostředky a vytvořit prostředí k zamezení špatným záměrům. Nestačí se jen posadit do opozice a jednohlasně vykřikovat své námitky, ikdyž oprávněné. Je to prostě strašně málo. Musí na to být skutečně gigant politik. Ti ale většinou nekončí v opozici s bezvýraznou tváří.
02. 02. 2010 | 09:36

David - 1.část napsal(a):

Neviditelný pes:

SPOLEČNOST: Frontová linie
2. února 2010

V této době prochází naše společnost radikálním zvratem: obvyklé dělení politického jeviště na levici a pravici totiž ztrácí svou platnost. Jde vlastně o válčený stav. Když dojde k ohrožení národa, semknou se všichni proti společnému nepříteli a vzájemné spory se nechávají stranou: takové spory se zdají být na pozadí hrozeb pouhými prkotinami. Přesně v takovém válčeném stavu se nyní nacházíme, přičemž ovšem nebezpečí přichází odjinud než obvykle: obvyklé je, že kdosi hodlá přepadnout a pokořit jistou zemi, kdežto my máme svého nepřítele mezi sebou.

Jen těžko lze tohoto nepřítele rozpoznat: skrývá se za mimikry poměrně počestných občanů. Avšak navzdory své snaze zůstat v anonymitě přece jen vyjevuje svou povahu: obnažuje totiž svůj charakter v politickém prostředí. Ovládl všechny významnější strany a skrze ně řídí i nás. Při tom se dělí o veškeré národní bohatství se svými kumpány podle zákona džungle a vysává nás, kde může.

Jeho záměrem je vytvářet spletité zákony s mnoha výjimkami tak, aby se v nich obyčejný člověk utopil, přičemž klíčové je, aby se zákony pokud možno obcházely a aby soudci byli na hony vzdálení spravedlivým rozhodnutím. Výsledkem je chaos a tento chaos probouzí v lidech zoufalství ochromující jejich odvahu cokoliv změnit. Vyzkoušel to již Gustáv Husák a náš nepřítel je jeho věrným žákem: je třeba zbavit lidi naděje i odvahy a díky tomu nad nimi pak lze panovat.

Další snahou onoho nepřítele je ničit střední vrstvu společnosti, která v každé demokracii představuje ochranu demokratického řádu; když se tato třída pachtí za tím, aby vůbec uživila rodinu, sotva najde čas a sílu na to, aby se při svém zaměstnání ještě věnovala politice a kritizovala podvody. Obavu má tudíž tento nepřítel ze středních podnikatelů, učitelů, lékařů, badatelů, umělců či technických odborníků a přesně z těchto důvodů se takoví lidé potácejí v oblasti průměrných výdělků či ještě hůře.

Hlavním nástrojem nepřítele je pak korupce; korupce totiž dokáže rozbít úplně všechno a zároveň poskytuje zastřešení různým darebáctvím: nechť je korupce pokud možno všude! Hodí se mu korumpovat politiky i policisty, ministerské i obecní úředníky, ovšem i lemply ze sféry soukromé, kteří by bez státních zakázek nebyli nic; avšak zvlášť mu jde o to, aby mu sloužili státní zástupci a soudci chránící jeho lidi před případným postihem. Mimořádně výhodné je najít si určitou právnickou fakultu a generovat na ní zavázené chudinky, kteří se stávají jeho poskoky v různých funkcích státní správy.
02. 02. 2010 | 09:43

David - 2.část napsal(a):

Záštitou je pak klam, že žádná korupce nebude, když se všechno převede do soukromých rukou. Při tom již jeho soukromé firmy plánují kartelové dohody sloužící k dalšímu vysávání společnosti. Avšak záchranou není ani to, že rozhodovat budou instituce veřejné. Při každém přerozdělování se ztrácí větší část vybrané částky.

Jedním z hlavních rysů onoho nepřítele je, že má bytostný odpor k fair play a dokonce se tím chlubí. Každé snaze o fair play se při tom vysmívá, přičemž výrazy 'pravda' a 'láska' jsou pro něj přímo nadávkou. Základem jeho morálky je, že nekrade jen tehdy, když se někdo kouká a vidí ho; když žádná kontrola není, může se podle něj krást bez zábran. Ovšem poněvadž kontrola skoro všude chybí, dělá si, co chce.

Konečným cílem nepřítele pak je zadlužování státu a následný bankrot: bankrot má ve svém repertoáru a vyzkoušel si jej již na řadě podniků v nucené správě. Připravuje se nyní na krach celého státu a těší se na úžasné zisky: za pakatel skoupí zbytkové hodnoty našeho státu a my pak budeme v jeho rukou již zcela.

Zbývá tudíž jen jediné řešení. Předně pochopit to, že mezi pravicí a levicí frontová linie již dávno není. Ona linie běží totiž jinudy: je o 90 stupňů otočená čili kolmá k oné nám stále podsouvané politické hranici. Je třeba zbavit se naivity spočívající v mobilizaci pravice proti levici či naopak. Rozpory mezi oběma tábory se dají snadno řešit i bez zášti a intrik na základě poctivé argumentace a snahy najít východisko. Ostatně tak je tomu ve všech vyspělých zemích.

Jde tudíž o to, že v každé straně má nepřítel své lidi a těch je třeba se zbavit. Zabraňme tomu, aby tito lidé měli dál vliv, přičemž prvním krokem je, aby prohráli v nadcházejících volbách: volme jiné než ony korupcí prolezlé strany! Jen tak je setřeseme. Nástrojem klíčovým ovšem v dalším období bude transparentnost: transparentnosti se nepřítel bojí jak čert kříže.

PS: V článku užívám výraz 'nepřítel' bez toho, že bych uvedl toho, kdo jím vlastně je. Ale ono vlastně vůbec není tak těžké domyslet si, že jde o mafie a která mafie tahá za provázky. Počíná si při tom zatraceně mazaně.

Převzato z Payne.bigbloger.lidovky.cz

Jan Payne
02. 02. 2010 | 09:44

děda napsal(a):

Pro Payne:
Jistě brilantní popis situace, ovšem s jednou zásadní vadou. Nepojmenováváte původce toho stavu. Povšechné konstatování všeobecně známé pravdy a výzva k odpovědnosti u voleb je zbraní pramalou proti mafiánským praktikám.
Já bych osobně doplnil váš článek o výčet původců toho stavu s výzvou JE odstranit z politické scény. Ale to jsme vlastně zase u politiky průběžně u nás praktikované. Zloděj křičí chyťte zloděje a toho pokřikování je u nás tolik, že není zjevné, kdo tím volajícím zlodějem vlastně je.
Osobně jsem zastáncem(skromně nepíšu autorem:-)) teorie, že existuje tzv šedá zóna vlády v Česku. Jsou jí státní zaměstnanci ve všech funkcích, kde se jakkoliv rozhoduje. Jsou to dobře placená místa z peněz poplatníků. Nikdo nepovolaný se do těchto fleků nedostane a šedou vládu země neohrozí. Tak je korupce jedinou alternativou pro všechny občany k dosažení úspěšnosti v čemkoliv. Dalo by se o tom rozepsat hodně, ale znáte to - kdo by to vlastně chtěl číst a přidat se souhlasným názorem. :-))
02. 02. 2010 | 10:02

kluk napsal(a):

".. kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?"
člověčě, nežijte minulostí a napište,co chcete udělat zítra!
02. 02. 2010 | 10:13

Petr napsal(a):

Nebude-li Opencard, bude něco jiného. Byla Pražská banka, byla a je smlouva s Inchebou, je Městská policie a její vozový park, jsou nové cyklostezky, jsou různé prodeje a směny pozemků např. u Ruzyně, jsou různé kulturní granty jen pro někoho, jsou stavby bez, nebo s pochybným, nebo dodatečným stavebním povolením. A dalo by se pokračovat nekonečně dlouho.
Nechť žijí české politické strany na věčné časy!
Trošku pozměněné heslo, ani trochu nezměněný obsah.
02. 02. 2010 | 10:15

vidlemístoklíčů napsal(a):

Vážený pane Kasle, obávám se, že ten čas jen tak nenastane. Za nejpodstatnější důvod, který tento sajrajt umožňuje považuji
NEFUNGUJÍCÍ JUSTICI!!! Zkorumpovaný může být celý stát, ale justice musí tvořit bariéru, kde to končí. Když by korupčníci a podvodníci věděli, že pokud "něco praskne" a dojde k soudu, pak půjdou s velkou pravděpodobností do kriminálu a přijdou i o nakradené majetky, byť psané na tetičky a babičky, pak by si sakra rozmýšleli, zda krást s takovou lehkostí.Jak ale chcete "donutit" naší velmi nezávislou justici k rozumným a spravedlivým rozsudkům, které neřvou na dálku jako výsměch spravedlnosti? Další zádrhel vidím paradoxně v ŠÍLENOSTI
NEJVĚTŠÍCH STRAN. Já sám znám lidi, kteří byť volili třeba ODS, jsou už tak zhnuseni, že by jí hlas nedali. Když si ale představí, že by se vlády ujala šumná dvojka Paroub + Drát, tak se tak vyděsí, že raději opět ODS podpoří. Totéž platí samozřejmě i naopak. (Než Tupola, to raději i Dráta). Tudíž, bohužel, čím hůř, tím líp pro stávající korytáře.
Byť jsem jednoznačně zastáncem volby nových stran, (ani ne recyklátů), je nám všem jasné, že to nebudou mít jednoduché. Pokud bude chtít menší strana prosadit něco mezi současnými gaunery, bude to lítý boj. Přesto v tom vidím hodně vzdálené světélko naděje.
02. 02. 2010 | 10:42

jj napsal(a):

Osobně vidím problém v tom, že se ty věci profláknou až dodatečně. Když pan A říká, že něco je dobře, a pan B, že to je blbě, a oba to doloží 50ti stránkovou studií, těžko se můžu rozhodnout pro jednoho z nich. Musím počkat, jak to dopadne, a snažit se pana A nebo B už nevolit.
02. 02. 2010 | 10:56

Jaromír napsal(a):

Již dávno jsem ztratil přehled o všech causách,které mají cosi společného.Známý vinník ,pochopitelně nepotrestatelný čas plyne a jeden podraz pomalu ale jistě překrývá ty předchozí.Vyšetřování skončilo -
zapomeňte. Jenom těch případů od M.Wolnera v televizi.Asi by to bylo hodně náročné,ale nedal by se sestavit jakýsi sumář těchto podvodů ? ...a ještě Jan Werich :"Nad blbostí se nedá vyhrát,ale nesmí se přestat bojovat " Zdravím pane Kasle §
02. 02. 2010 | 11:10

pepr napsal(a):

Na rozdíl od autora mi připadají problémy s prosazením správné věci v životě naprosto normální věcí. A vždycky tomu tak bylo. Autor jistě dával pozor při hodinách dějepisu a není žádný zelenáč, tak proč ten údiv nad tím, že svět se točí někdy docela nerozumně a prosazení dobrých věcí je někdy sisifovská záležitost? Pokud je to jenom povzdech, tak to beru...
02. 02. 2010 | 11:17

Petricek napsal(a):

Souhlasím s DAVIDem: ani jeden hlas pro ODS, ani jeden hlas pro ČSSD. Já osobně budu volit TOP09 a budu velmi rád, dostane-li dost hlasů nejen TOP09, ale také Věci veřejné. Snad to pomůže ke změně.
02. 02. 2010 | 11:31

Croccodylle napsal(a):

Od převratu 89 je rozkrádáno Českými vládami a vládními koalicemi vše,co bylo státní a socialistické.Tunelovány,rozkrádány a ničeny jsou továrny,výrobní a zemědělské závody a družstva a další a další. Cukrovary,masokombináty,mlékárny,pekárny,textilky,přádelny,sklárny, zbrojovky,výrobníružstva ap.desetitisíce lidí přišlo o práci,mzdu a možnost prožít důstojný život.Jde o řízenou likvidaci české výroby,českého řemeslnictví.Jsou rozkrádány polnosti,pozemky,polesí,objekty.Při podvodných privatizacích bylo vše prodáno hluboko pod cenou.Kožený a jemu podobní,byli Klausem a Ježkem dáváni lidem,jako příklad.Od převratu 89 nám tu vládnou zločinecké kriminální vlády a vládní koalice,které jsou napojeny na velkopodnikatelské struktury,kreré ve spolčení rozkrádají a tunelují.Tomu přihlíží Česká Justice.Tisíce velkých kauz velkých žraloků jde stále do ztracena.To,co se od převratu 89 dosud rozkradlo,to má zaplatit formou vládních reforem hloupý daňový poplatník.Proč,když rozkradači a členové politicko velkopodnikatelské zločinecké mafie jsou všem dobře známí.Do velké politiky se chodí jen za velkým finančním ziskem.Politici si z velké politiky udělali dojnou krávu,až do důchodu.na Politiku jde příliš mnoho peněz.To je ta černá díra,kde každoročně mizí nenávratně a bez zisku sta miliardy korun.Ano političtí parazité,vyžírkové a žraloci nám každoročně vyžírají nezkutečným způsobem státní rozpočty.Pak není na důchody,mateřské,staré a nemocné lidi,na zdravotnictví,výzkum a vědu a další a další důležité věci.Vládnou nám tu zločinci a nikdo se nesnaží je odpálkovat z vrcholné scény.
02. 02. 2010 | 11:39

xyz.xx napsal(a):

Lide drazi, pojdme si tady na tomto miste tipnout jak dopadnou volby.

Vsichni nadavaji jak jsou ti nasi politici zkazeni korupcni, kradou v miliardach, jsou cleny mafii a ja nevim co vsechno.

Prijde cas voleb a najednou je vse odpusteno a z 22 stran se do snemovny dostavaji stale titiz.

PROC ? Proc vsichni nadavate a pak volite tytez tvare, ty zlodeje a korupcniky, mafiany a sibaly ? Ucast ve volbach je stale priblizne stejna, rozlozeni sil plus minus take ?

Kde sakra ti vsichni brblalove a nadavaci na pomery jsou kdyz je den zuctovani ?
02. 02. 2010 | 11:52

lenka napsal(a):

Souhlasim, co nejvetsi pocet lidi by se mel zamyslet nad tim co se deje a nevolit ODS ani CSSD (samozrejme ani komunisty)a volit TOP09 anebo VECI VEREJNE. Bohuzel vzdelanych lidi kt nad vecmi premysli je v tomto state typla bych tak 1 desetina. I tem ostatnim mozna obcas vadi absolutni nedostatek spravedlnosti a moralky, ale neni to pro ne nijak podstatne. Pro me je to strasne podstatne a necitim se v teto zemi dobre. Ovsem z rodinnych i jinych duvodu nemam jinou moznost nez tady dal zit a u voleb nevolit ODS, CSSD a komunisty
02. 02. 2010 | 11:53

xyz.xx napsal(a):

Delate si Lenko srandu ? To nam chcete namluvit ze kdyz si par lidi z ODS zalozi novou stranu jsou jiz titiz ODSaci nebo Socialiste pak volitelni ?

To je prece takove hloupost, ze jestli se snazite delat Top09 reklamu, pak ji prokazujete medvedi sluzbu.
02. 02. 2010 | 11:57

Pechánková napsal(a):

Vážený pane Kasle,
přiznám se, že s vámi sdílím pocit zmaru a bezmoci, který s blížícími se volbami bude zcela jistě narůstat. Ti chlapci "nahoře" trpí závratí, protože dolů se nedívají. Ani je to nezajímá. Navíc mají "za ušima". Četla jsem nedávno jak právě prostřednictvím internetu (což je médium mladé a střední generace, o kterou hlavně jde, protože my dříve narození jsme ze hry více či méně vytlačováni) dokáží manipulovat veřejným míněním. Jejich "blogisté" odvádějí pozornost od problémů, mlží, zametají stopy a jistě za tučný peníz. A tak každý podepsaný článek, opřený navíc o fakta i osobní zkušenost, je nesmírně cenný. Pomáhá nám "přihlížejícícm" zorientovat se, i když jsou kauzy a věci, nad nimiž zůstává (zřejmě i vám) rozum stát. Např. starosta Jenčík. S jistotou si jako obyvatelka Prahy 5 vzpomínám, že po posledních volbách byl na kandidátce ODS na naprosto posledním místě. A podívejte, usedl na starostovský trůn možná silnější něž před tím. Pokud se strana Mirka Topolánka vzchopí a odrazí od dna (což se ji právě správně volenými, byť i zcela nečistými prostředky může i zdařit), pak by právě pan Jenčík mohl v primátorské kanceláři výstřídat Pavla Béma. Nazvala bych to "vyšším druhem stranické spravedlnosti". Ale běda nám, Pražanům!
A tak vás, pane Kasle, prosím, pište. I potemělý výhled do reálné budoucnosti je lepší než ten stranicky zabarvený a řadou médií zkreslovaný. Člověk aspoň ví, na čem je.
02. 02. 2010 | 12:00

frauenmilch napsal(a):

Nejde o to, co jste pane architekte ŘÍKAL jako zastupitel, ale o to co jste (ne)UDĚLAL jako primátor a člen vedení ODS. Tam jsou kořeny problémů, tam zpytujte svědomí. Vybavte si třeba jak jste se zastával Klause při finančních skandálech ODS a jak jste nezvládl faktický a praktický boj s korupcí jako primátor a uprchl jste do ED. Jako zastupitel ED jste již mohl říkat a psát cokoli, bylo to pro média, ale nikoli pro faktickou spoluodpovědnost za výkon moci. Omlouvám se za upřímnost a vaši skepsi chápu, ale nevidíte možná správně její příčiny.
02. 02. 2010 | 12:17

Vladimír napsal(a):

No to je přeci Kasandřino prokletí v praxi. Těško se s tím žije, ale co se dá dělat. Nezlikvidoval jste je zevnitř a z venku to jde hůř
02. 02. 2010 | 13:15

JE napsal(a):

Pane Kasle,
odpověď je prostá. Že utlačovaní neozbrojenci nemohou účinně bojovat proti svým utiskovatelům ví každý, nejpozději po zhlédnutí Sedmi statečných.

Méně lidí už ví, že slušností, korektností a "demokratickými nástroji" nelze bojovat proti grázlům, které jejich agrese a chamtivost vynesla do rolí "našich zástupců".

Existuje i bohužel menšina vnitřně slušný lidí, kteří ve svém boji dokážou používat prostředky svého nepřítele, byť jim nejsou vlastní, v duchu "na hrubý pytel hrubá záplata".
Ke vší smůle je tato menšina ve svém "převleku" nezřídka považována svými potenciálními spojenci za "tamty", v lepším případě za jim podobné.

A protože jsou vlastně oba tábory nepoučitelné, nezbývá než čekat, až ti mocní zaženou ve své chamtivosti a zaslepenosti chudáky v jejich velké většině až na samý okraj propasti.
Ale to už je pouhé opakování historie.
02. 02. 2010 | 13:17

černovláska napsal(a):

Zřejmě musela nazrát ta správná doba "nas...." občanů voličů? To pověstné na hlavu můžeš, ale nesmí mi to téct do očí! Faktem však je, že plno lidí volí podle obličeje, a o politiku se zajímá dva dny před volbama. Plno lidí je ale také frustrovaných ze skutečností, že je zde očividně plno skandálů, ale nikdo za katrem? Je krize, větší nezaměstananost, někteří mají skutečné existenční starosti. Média některá kauzy déle drží v titulcích. Těch důvodů bude jisto jistě mnohem víc.
02. 02. 2010 | 14:05

stále rebel napsal(a):

Pro lenku.
Jasně, když za vlády ODS výrazně vzrostla korupce, tak je potřeba nevolit ČSSD, ale bývalého lidoveckého hrocha
http://www.eportal.cz/Artic...
a partu recyklátů kolem.
Kdo zvolil Topolánka, Béma a další a tedy vytvořil ten současný stav?
S velkou pravděpodobností vy.
02. 02. 2010 | 14:06

JIří Pánek napsal(a):

Vážený pane Kasle, je více nežli zřejmé, že upozorňovat, varovat, ukazovat, atd. jak píšete, téměř žádný praktický ( ve smyslu možné nápravy či nedopuštění průšvihu) dopad nemá. Zejména to nemá žádný viditelně kladný dopad na společenské etické principy. Ale to snad máme všichni mlčet, hledět na páchané svinstvo, tvářit se unaveně, zklamaně hovořit že naše slova nemají váhu a říkat, že to všechno nemá žádný smysl? Má to smysl! Není sice na povrchu ihned vidět, ale smysl to má! Přinejmenším ten, že přitakáme povinnosti a na svinstvo adresně poukážeme, což vůbec není málo. Jestli dojde k nápravě daného stavu již tolik ovlivnit nemůžeme, ale mlčet, vážený pane Kasle, bychom neměli. Srdečně Vás zdravím J. Pánek
02. 02. 2010 | 14:18

Důchodce68r napsal(a):

Pane Kasl. Naprosto souhlasím s panem Davidem.
Nepochybujte prosím, že Vaše soustavná snaha má velmi významný dopad, i když prozatím širší a vzdálenější. Bezpochyby mnoho nás občanů Vás stále poslouchá, doplňuje a ujasňuje si názory, a třebaže i po čase, koná pak trochu jinak. A to má velkou cenu. Tedy, díky za Vaši práci.
02. 02. 2010 | 15:50

Petr napsal(a):

Asi nejlépe to vystihl ve svém příspěvku stále rebel. Kruté, ale bohužel asi pravdivé.
02. 02. 2010 | 15:52

Tencokida Hnuj napsal(a):

Autor
Proč ? Protože i kdyby magistrátní úředník "díky nesprávně zvolené koncepci " ukradl daně třeba i ve výši 20 mlrd, bude mu tak maximálně zkrácen plat o 20% během příštích 6 měsíců.
Varování, upozorňování, kritické názory odborníků.... Člověče kde žijete ?!!??
Moc uchopíme, pak si ji rychle rozdělíme, na zbytku se domluvíme a když by ta holota dole náhodou na něco přišla, tak co ? Maximálně nám vezmou pár tisícovek a manko stejně zacvakají zase oni.
No a přinejhorším nám pomúže Vesecká. Havaj, ne ?
P.S. Co ale s tím, ku..a ?
P.S. 1) Vyprošuji si, abyste jako léčebnou kůru doporučoval svoji reformu, pane Schlimbach !
02. 02. 2010 | 15:53

nic napsal(a):

Dobrý den,

myslím, že je dobré o takových kauzách psát. Mám stejný pocit zmaru z výsledů boje proti naší radnici. Ač vznikají různá občanská sdružení, které postupy naší radnice pranýřují, je vše marné. Mám pocit, že na radnicích a magistrátu je vše prohrané. Přesto, že to obyčejné lidi zajímá a trápí, radnice si udělá, co jí bude libo, bez ohledu na občany.
02. 02. 2010 | 16:16

vajan napsal(a):

Je s podivem, že se všichni zabývají důsledky a nikoli příčinou. Určité skupině se podařilo v relativně krátkém čase po revoluci vytvořit dokonalé prostředí manipulace veřejným míněním. Zhodnotťe jen děsivý stav medií, která dělají pravý opak toho co by bylo jejich úlohou v demokratickém státě. Vždyť si dokonce platíme ČT a ČRo a podívejte se kolik veřejnopprávní publicistiky zmizelo za pár let. Ono je totiž pohodlnější a bezpečnější se bavit o plastikách celebrit etc. V těchto podmínkách je pak jednoduché lidi přesvědčit slibem čehokoli a volební hlas je v kapse. Smutno je z toho, že žádný případ nebyl dotažen do konce a pokud se KVS domnívá, že se podaří kauza Čunek, pak jí závidím optimismus. Zasadíte-li takovou atmosféru do kontextu mezinárodní situace, potěš nás Bůh či Jehova. Ale ono to bylo asi vždycky.
02. 02. 2010 | 16:19

petr napsal(a):

Před mnoha lety mi můj kamarád říkal, že nově vzniklá strana ED je jen politickým žebříkem sloužícím pro postup pana Kasla k moci. S ohledem na svou neposkvrněnou morálku proto do té strany nevstoupil. Tu stranu jsem pak sledoval, na pražském magistrátu byla (a je dodnes) v zásadě v permanentní opozici vůči všemu, co vládní pražská (ne)koalice zrovna navrhovala a navrhuje. Ta opozice mi připadá spíš programová než konstruktivní. Když došlo na možné spojení se Stranou zelených, nerealizovalo se to, protože ani Kasl ani Bursík nechtěli dělat tomu druhému dvojku. Osobní prestiž a ješitnost zvítězila nad snahou části politického spektra spojit se do většího volitelného celku, který by naboural stávající a neměnné pražské uspořádání.

OpenCard nás dosud stála 800 mil. Kč a možná bude fungovat. Panem Kaslem (architektem) prosazovaná Chobotnice by přišla na 4 mld. Kč, když v zadávací propozicích byla maximální cena 1,7 mld. Kč. Na jedné straně pan Kasl brojí proti plýtvání penězi, na druhou stranu si lobbysticky neodpustí rozhazování po svém.

Moc korumpuje vždy a dokáže za čas zpracovat i jinak morálně čistého člověka. A možná ani tak nejde o peníze jako o ješitnost, o abstinenční touhu po tom být vepředu, rozhodovat o druhých, určovat směr, být prostě velitelem i bez rozených vůdcovských schopností atd. (zářným příkladem budiž exprezident Havel či onehdá Dubček).

Jediné, na čem se s panem Kaslem zcela jednoznačně shodnu, je postava starosty Prahy 5 Jančíka. Tito tlustí lidé bývají velmi sobečtí a tvrdě si prosazují své, bez ohledu na názory ostatních a bez ohledu na omezenost svých vlastních kompetencí.
02. 02. 2010 | 16:48

Tencokida Hnuj napsal(a):

Jedno řešeníčko by tady bylo. Taková malá, docela malinkatá revizička majetečků veřejných nečinitelů. Prácička pro pár stovek lidí tak na rok na dva. Placeni by byli hlavně z toho , co se jim podaří vyšťárat. Spolupráce daňových úřadů, bank a katastrálních úřadů nutná.
To byste viděli ten frmol ! Samé šestnáctky, přesčasy aj ve státní svátek.
:))
02. 02. 2010 | 17:00

hanah napsal(a):

Pane Kasle,
jsem ráda, že jsem Vás vyprovokovala k napsání tohoto článku (a snad i dalších).
Nejprve musím napsat, že zcela souhlasím s Petrem , diskutérem nademnou.
Co mi v článku chybí ? Chybí mi informace, proč jste byl tehdy proti Opencard ? Domníval jste se, že je to špatný projekt, který nemůže fungovat ? Uváděl jste argumenty?
Už včera jsem Vám docela upřímně napsala co si myslím např. o Vaší taškařici s uchem. Byl jste vidět, byl jste slyšet, sdělil jste občanům co jste sdělit chtěl.
O Vašem nesouhlasu s kartou jsem nezaznamenala nic.
Naopak v boji o nešťastnou chobotnici jste byl opět velmi hlasitý.
Tak nevím, je-li ten Váš povzdech až tak upřímný.
Ale nikdy není pozdě, takže víte-li něco co my ne...
Jinak jsem se asi o P. Bémovi, jako polit. mrtvole vyjádřila nesprávně. Chtěla jsem jen sdělit, že nemám ráda, když se najednou všichni pustí do jedné osoby, a ten kdo to neudělá, jako by ani nebyl, páč je to zrovna in.
02. 02. 2010 | 17:47

Helmut napsal(a):

Je neuvěřitelné,co ODS v Praze(a nejen) vyvádí za zlodějny.Je toho tolik,že podobnou stranu nenajdete nikde v evropě.Nechci obhajovat jiné strany,ale ODS má v praze při hlasování velkou převahu a udělá si stejně co chce.Pražákům samotným to evidentně navadí,drtivá většina inklinuje ke gaunerům z ODS....Vidím to černě!!!
02. 02. 2010 | 18:15

Pavel napsal(a):

Lidem prostě stačí, když na ně Topolánek vyzvrací své heslo - Levice zadlužuje naše děti a vnuky - a ten má pak zase na 4 roky vystaráno.
02. 02. 2010 | 20:37

černovláska napsal(a):

řekla bych, že doby, kdy pražáci volili i tenisovou raketu pomalu odchází
02. 02. 2010 | 21:08

Tencokida Hnuj napsal(a):

Řekni, kde ty kačky jsou, co se s nima mohlo stát
Řekni, kde ty kačky jsou, kde mohou být?
Svoloč si je během dne, rozdělila do jedné
Kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?
Řekni, kde ta svoloč je, co se s ní tak mohlo stát
Řekni, kde ta svoloč je, kde múže být?
Lidi si je zvolili, do vlády dosadili.
Kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?
Řekni, kde ti lidi jsou, co se s nima mohlo stát
Řekni, kde ti lidi jsou, kde mohou být?
Sedí doma u bedny, řeší problém náramný.
Kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?
A co je tím problémem, jak by měl být vyřešen?
A co je tím řešením, jaké by mělo být?
Řady hrobů v zákrytu, meluzína kvílí tu.
Kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí.
Řekni, kdo ty hroby vyhloubí, zda- li tolik lopat je?
Řekni, kdo ty hroby vykope, kdopak asi?
Lidi, co ty kačky ztratili, vždyť přece jejich byly!
Kdo to kdy pochopí, kdo to kdy pochopí?
02. 02. 2010 | 21:15

hanah napsal(a):

černovlásko,

ta doba už je určitě pryč. A je to dobře. Jen, kde berete jistotu, že zvolením jiné strany všechny neřesti(korupce, klientelismus apod.) zmizí, jako když mávne proutkem.
A to nemluvím o tichých společnících nově vznikajících stran... Pořád ještě je co rozdělovat.
Firmy, které potřebují lukrativní zakázky, si politiky koupí. Jak tomu zabránit nevím, ale strana, která s takovým nápadem přijde, by mohla mít šanci.
Já například nevím, proč stát zastupuje v kauze Dělnická strana advokát Sokol. Stát nemá právníky? Proběhlo výběrové řízení? Platí ho daňoví poplatníci?
02. 02. 2010 | 21:34

černovláska napsal(a):

hanah...jediný předmět, který jsem v textu uvedla je tenisová raketa, nikoliv proutek a o jistotě jsem už vůbec nepsala, ale napravím to...... jisté je jen jedno, a to že všichni jednou umřeme, nicméně kumulace moci jistí davy lobbistů, uznejte bude někdo korumpovat nedůležitého přicmrndu?.....a co se týče zastupování "státu" komerčním právníkem.........to se tu přece děje celou dobu po "revoluci"....ostatně, pokud se do státního sektoru dostane absolvent ze zPlzně, není se čemu divit že?
02. 02. 2010 | 21:48

Tencokida Hnuj napsal(a):

Všem
Poté co jsem shlédl záběry z výcviku ozbrojené jednotky ČEZ odvolávám zde veškerou svou kritiku kohokoliv, i kdyby to třeba byla pouze sebekritika.
Člověk nikdy neví. :((
02. 02. 2010 | 22:34

černovláska napsal(a):

Tencokida Hnuj.......mne zaujalo, že mají i sjednocený model a barvu slipů, pořiďte si podobné, možná kdyby došlo na nejhorší, můžete se odmaskovat ;-)
02. 02. 2010 | 22:42

Tencokida Hnuj napsal(a):

Black(hair) magic woman
Myslím, že zde pomůže pouze nechat se zvolit za nějakou českou politickou stranu do Evropského parlamentu a stát se tak neviditelným.
02. 02. 2010 | 22:51

černovláska napsal(a):

Tencokida Hnuj, malinko jste mne zklamal, Vaše oslovení slibovalo básnická křídla, a rozuzlení tak přízemně materialistické ;-(
02. 02. 2010 | 22:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

Černovláska
Ano, ale poněvadž má nejoblíbenější vlastnost, tedy zbabělost, předurčuje většinu mých kroků, nemohl jsem jinak. Snad se více poezie dozvíte v mém chystaném díle Kniha všehomíra aneb Je nutné usilovat o nirvánu ještě před svou smrtí ? Jen se obávám, že , vzhledem k mé druhé nejoblíbenější vlastnosti - lenosti, napíšu pouze 1600 stránkovou předmluvu. Na druhé straně však (a zde se opět naplno projeví má první nejoblíbenější vlastnost) budou myšlenky v ní pouze původní, neb mám strach z OSA(y).
P.S. Také jsem nechtěl zajít příliš daleko, aby mě třeba Kocáb nezabásl kvůli sexuálnímu obtěžování.
02. 02. 2010 | 23:06

jj napsal(a):

pro hanah: Sokol zastupuje stát proto, že minule to dělal právník státu, a dopadlo to blbě.
02. 02. 2010 | 23:35

černovláska napsal(a):

Tencokida Hnuj, zcela jste mne odzbrojil, ode dneška se budu pídit po Vašem spisu........p.s. Kocáb jisto jistě není tak prudérní, soudě podle jeho posledního medializovaného kroku.......... jsem jenom lid dělný, jdu do hajan, abych mohla zítra tvořit zdanitelné hodnoty, přeji dobrou noc ;-)
02. 02. 2010 | 23:37

Jarda napsal(a):

Už abych dorostl do politického věku, zatím je mi 28 a sbírám informace,peníze a zkušenosti! Až mi bude 40 tak půjdu do politiky a malinko to tam pročistim :)
PS: Člověk může být spokojenej jenom jako poctivý a věřte mi,že já jsem buď spokojený, blažený a nebo něco mezi tím :)
03. 02. 2010 | 09:28

nick napsal(a):

Není to jen otázka správného času. Je to bohužel tím, že 80% občanů má IQ nižší než je v ostatní evropě běžné a tito lidé, pokud mají plné břicho a dostatek "hodnotných" seriálů v televizi či článků v bulváru se už o nic jiného nezajímají. Někdy mám pocit, že žiju na Marsu nebo na nějaké jiné planetě. Připomíná mi to jeden film /nepamatuji si název/ jak zmrazili kosmonauta a prostitutku a když se po letech probudili zjistili, že jsou nejchytřejší na planetě. Bojím se, že to tak bohužel dopadne i v česku. A vo tom to je.......
03. 02. 2010 | 09:48

Pavel Novák - Praha napsal(a):

Dobrý den pane Kasle, právě jsem se dočetl, ža Markéta Reedová přestoupila z předsednického křesla SNKED do Věcí veřejných. V minulosti jste s ní byl v předsednictvu ED, můžete nám prosím sdělit váš názor na tuto ambiciozní političku, ale prosím bez okolků... děkuji
03. 02. 2010 | 10:37

petr napsal(a):

nickovi

80 % našich občanů má nižší než průměrnou inteligenci, tj. ti ostatní jsou ještě o mnoho chytřejší. Nedělejte si iluze, že venku je těch jejich 80 % chytřejších než těch našich. Nikoliv, jsou stejně tak ohlupováni bulvárem, jen v tomto světě žijí o několik desetiletí déle, proto jejich hloupnutí nebylo tak rychlé a očividné, ale postupnější. Pro tyto lidi je stejně tak důležité, aby měli vše vyřešené zejména na komunální úrovni, aby jim fungovaly místní služby a byli spokojeni. Zbytek je nadstavba.
03. 02. 2010 | 15:16

petr napsal(a):

Jardovi

Už jsem psal ve svém prvním příspěvku, že moc korumpuje.
Je chválihodné chtít vstoupit do politiky a něco udělat pro lidi. Má to ale svá rizika.
1. Politika je koneckonců zaměstnání jako každé jiné, jen výrobek je specifický a konečný spotřebitel náročný a nevyzpytatelný.
2. Politiku nikdy neděláte sám, ale s ostatními, kteří obvykle nemají stejnou povahu, názory, postoje, preference, životní hodnoty a způsoby prosazovíní a dosažení vytčeného cíle jako vy. Přesto s nimi musíte spolupracovat a dohodnout se.
3. Jako politik jste vystaven velkému lobbystickému tlaku různých vnějších zájmových skupin, o jejichž existenci nemáte ani potuchy. Ti lidé se na vás dokáží nalepit ani nevíte jak a jejich skutečné záměry, úmysly a cíle často dokážete odhalit až po čase. Mezitím je máte za hodné, příjemné spolupracovníky či dokonce přátele. Styku s nimi se ale nevyhnete.
4. Pokud se budete snažit před vlivy a lidmi izolovat (jako forma prevence před nepatřičnými vlivy), stanou se z vás šedé myši, které nebudou vidět a slyšet a také nic neprosadí, protože na to jako jednotlivci prostě nebudete mít sílu.
5. Pokud budete naopak aktivní, budete ve větší míře vystaveni tlaku výše zmíněných zájmových skupin nebo svých kolegů.
6. Za každé rozhodnutí, které uděláte i v dobré víře, můžete být v budoucnu kritizován a nikomu už zpětně nevysvětlíte své původně čisté pohnutky.

Mohl bych pokračovat, ale nechci děsit a odrazovat. Přeju sílu, aby předsevzetí vydrželo.
03. 02. 2010 | 15:33

Poldík napsal(a):

Je chvályhodné,že řada lidí má zájem o dění ve společnosti,ale je to hlas volajícího na poušti.ODS,která má plná ústa demokracie v současnosti blokuje parlament obstrukcemi a přitom to přiznává.Dokud měla díky přeběhlíkům většinu,demokracii podporovali a horovali pro ni.Dnes jí ignorují a popírají její legitimitu.Snahou je znemožnit schválení protikorupčních zákonů,protože na korupci je ODS závislá.Rovněž chtějí zabránit prosazení zákonů,které by obyčejným lidem,matkám s dětmi a tělesně i zdravotně postiženým ulehčily život.
03. 02. 2010 | 16:37

Karlík napsal(a):

Než tu modrou pakáž někdo odstaví od koryta,tak bude pozdě.Pak už nepomůže ani svěcená voda!Pražákům to je evidentně jedno.Běda,kdyby jen zlomek toho spáchala v Praze(a nejen v Praze) jiná strana,tak to by byli již dávno demonstace na Václaváku.Každá strana má nšjaké skandály,ale ODS je v gaunerství,ktaré neustále provozuje naprostou evropskou raritou,na samotné špici.Myslím,že jí podobnou nenajdete!!!
03. 02. 2010 | 17:33

abercrombie men uk napsal(a):

Keep Going
03. 02. 2010 | 18:59

Jarka Stuchlíková napsal(a):

Co by měl asi občan dělat, jak protestovat proti všem jmenovaným kauzám, o kterých většinou nemá ani ponětí, protože se jedná o inside trading? Má zvednout prapor, nebo aspoň plakát a jít pochodovat před parlament?
Nová architektura v Praze je často k pláči,baráky-krabice sklo a šeď, budovy na Andělu připomínají kotvící válečné křižníky. Co já zmůžu s protestem, když byly schváleny a postaveny?
Kde jsou elegantní různorodé budovy jako ve Španělsku, v Paříži nebo Berlíně? My stavíme věžáky, které jsou z módy už od sedmdesátých let. Praze je odnímám život, z centra se stává další evropský konglomerát kanceláří, hotelů a restaurací, neboli mrtvé město.
Protestovala bych proti tomu, ale kde a jak?
03. 02. 2010 | 21:20

Sim napsal(a):

Praha už dávno není hl. městem ČR. Už hlavně není ani městem. Je to pro Čechy mrtvá zóna, vhodná jen pro trošku slušný výdělek u cizáků...
04. 02. 2010 | 05:35

Koukal napsal(a):

Především za to může feudální právní systém.
Nevymahatelnost práva! Privilegované rodiny jsou zcela mimo zákon. I když jsou prokázány desetimilionové škody u soudu, soud udělí směšný trest a vrchní soud rozsudek zcela zruší. A je to! Miliardové škody se nikdy k soudu nedostanou.
04. 02. 2010 | 09:10

J.Kasl napsal(a):

pro pana Nováka:
není slušné být v blozích osobní, tak Vám o Markétě Reedové nebudu říkat víc, než že jsem ji do politiky přivedl při vzniku ED jako novinářku, která se mnou dšěalal rozhovor, že jsem neodhadl hloubku a intenzitu jejích osobních ambicí, že mne odborně nikdy nepřesvědčila,
ale že si myslím, že není zapletená do korupčních kauz. Fakt, že navzdory dohodě SNK ED se nechala v roce 2006 zvolit do rady s Bémem, aby tak legitimizovala všechna jeho zvěrstva, byl podrazem, odchod z rady byl jen divadlem před volbami. Přeskočení do VV je pokus uspět tanm, kde jsou prachy... VV je pro mne velmi nedůvěryhodná parta lidí, přeji M.R. hodně štěstí - s čím/kým kdo zachází, s tím také schází.
04. 02. 2010 | 11:48

mirda-nesocan napsal(a):

zase výplody IQ tykve ,nejsem fanda ODS a přesto musím říci stejní gauneři jsou v ČSSD
všichni ti co tam dřepí dnes a 20let zpátky
07. 02. 2010 | 19:52

fik napsal(a):

NWO - začátek konroly populace:
http://www.freedom.wbs.cz/R...
16. 02. 2010 | 17:40

montblanc watches napsal(a):

Interesting thing!
08. 03. 2010 | 09:16

omega watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 09:20

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 06:42

breitling colt quartz napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 06:51

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 03:12

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:24

http://www.kw61.com/replica-rolex-watche napsal(a):

30. 03. 2010 | 07:15

replica tag heuer napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship.
30. 03. 2010 | 10:42

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 05:15

Links of London Jewellery napsal(a):

I mean I've left schools and places I didn't even know I was leaving them. I hate that. I don't care if it's a sad good-by or a bad goodby, but when I leave a place I like to know I'm leaving it. If you don't, you feel even worse.
31. 03. 2010 | 13:28

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.!
04. 04. 2010 | 22:00

MeadowsELLA18 napsal(a):

The <a href="http://lowest-rate-loans.co...">credit loans</a> are very useful for guys, which would like to organize their business. As a fact, it is comfortable to receive a sba loan.
14. 05. 2010 | 23:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy