Přípravka na Harvard

19. 01. 2009 | 01:34
Přečteno 4952 krát
„Žák není nádoba, která se má naplnit, ale pochodeň, která se má zapálit.“ (Thackeray)

Krásná věta. Kdo by si takový učitelský podpalovač pro své dítě nepřál?





V těchto dnech se konají zápisy do prvních tříd. Školy pořádají hon na rodiče a rodiče obléhají dobré školy. Vedení škol školí sebe i učitele, jak prezentovat školu nekonečnému zájmu individuálních návštěv rodičů. Už dávno nestačí dny otevřených dveří. Rodiče si přejí individuální představení a jejich zvědavost často hraničí s umanutostí. Kolem zápisů do prvních tříd nastává pěkný humbuk.

Je v pořádku, že si dospělí uvědomují hodnotu vzdělání. Je v pořádku, že jim záleží na kvalitě výuky a že se o kvalitu výuky na té které škole bedlivě zajímají. Už spoustu let u nás pracujeme na tom, abychom nebyli všichni stejní. A i školy jsou skutečně různé. Od těch, kde se jednadvacáté století prohání chodbami, až po ty, kde zamrzla výuka v paních učitelkách neschopných reagovat na rychle se měnící svět a bezradných ze svobody, která se v jejich rukou stala nebezpečnou zbraní. Jak se vlastně získává nálepka Dobrá škola?

Samozřejmě čistými i nečistými způsoby. Některé školy si rodiče kupují. Některé, bez ohledu na náročnost takového způsobu prezentace, školu donekonečna obětavě předvádějí rodičovským delegacím.

O víkendu mi sousedka učitelka vyprávěla, jak jí v podvečer na mobil zavolal muž, který se představil jako otec budoucího prvňáčka. V té chvíli neměla čas přemýšlet, jak to, že jakýsi rodič má číslo jejího mobilu. Paní učitelka ho pozvala na návštěvu školy, ale on neměl čas. Pokládal jí přímé otázky: Budou ve vašich prvních třídách cikáni? Prý jste měli v minulých prvních třídách nějaké konflikty s rodiči, speciálně prý s panem (následovalo jméno známé osobnosti)? V minulém roce se na vaší škole objevila droga, jak jste se s tím vypořádali?

Paní učitelka za chůze samoobsluhou marně neodbytného rodiče několikrát odkázala na vedení školy. Odpovídala mu, jak byla s nákupním košíkem v ruce schopná, a čelo se jí perlilo potem. Byla opatrná, aby ho neodbyla, protože by si pak mohl stěžovat panu řediteli…

Když naložila nákup a odjížděla domů, auto v rádiu ji vysílalo. Orosila se podruhé, ale tentokrát řádně. V tu chvíli si uvědomila, jak při ní stáli všichni svatí, když odpovídala opatrně a odmítla otázky, jestli je pravda, že v sousední škole je úroveň výuky na katastrofální úrovni a jestli je to pravda o diskriminaci „znevýhodněných“ na té vedlejší škole… „Investigativní“ reportér soukromého rádia si tajně nahrával její odpovědi a evidentně čekal bonzování. Vše s jejím plným jménem i adresou její školy po pěti minutách pustil do vysílání.

První třídy jsou přípravkami na Harvard. Každá škola je závislá na tom, zda naplní počty prvňáčků. Nabídka a poptávka.

Podobná, ale často daleko velkolepější představení se odehrávají při získávání žáků na soukromé školy vyšších stupňů. Obvykle při nich nebývá ani zmínka o kvalitě pedagogického sboru, o tom, že vyučující kmitají v rámci zajímavých úvazků mezi několika ústavy, často nestíhají, nedorazí, chodí na hodiny nepřipraveni.

Četl jsem před časem diplomovou práci studenta soukromé vysoké školy. Neuvěřitelně slaboduchá slátanina postahovaná z internetu a opsaná z triviálních prospektů. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se po čase dozvěděl, že její „autor“ získal červený diplom a jeho práce byla odměněna zajímavou finanční částkou jako jedna ze tří nejlepších v ročníku.

Chaos se v demokracii mění jen zvolna. Ve školství jen velmi zvolna. Moje paní učitelka učila prvňáky skoro celý život. Když pak jako důchodkyně chodila po vesnici, lidi všech generací se na ni usmívali a uctivě ji zdravili. Celá desetiletí do „její“ první třídy vstupovaly děti dveřmi, za kterými se rozkládalo království vlídných moudrých úsměvů.

Současné české „přípravky na Harvard“ se učí samostatnosti. Učí se „prodávat“ samy sebe. Že je to jim samým občas proti mysli, a že část škol prodává mlhu místo skutečnosti?

Když se seknete v obchodě a koupíte šmejd roku, máte v ruce možnost výrobek vrátit. Když se seknete ve škole, vyrobí škola šmejd roku z vašeho dítěte.

Jak těžké je hledat království vlídných moudrých úsměvů…


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

John2 napsal(a):

John Harvard se musi obracet v hrobe, kdyz vidi, jak komolite jmeno prestizniho ustavu :)
19. 01. 2009 | 04:59

Honza Český napsal(a):

Pane Krůto, napsal jste:
Žák není nádoba, která se má naplnit, ale pochodeň, která se má zapálit.“ (Thackeray)
Krásná věta. Kdo by si takový učitelský podpalovač pro své dítě nepřál?

Tak já se tedy hlásím, takového učitelského podpalovače si pro své dítě nepřeji
Chci toho učitele, který ho naplní vědomostmi a schopností kritického myšlení
A nechť se pak mé dítě samo rozhodne, zda, kdy a pro co se zapálí

Vše ostatní ve Vašem textu mi přijde, promiňte, banální …
19. 01. 2009 | 05:17

student napsal(a):

Pane Krůto, vy vůbec nechápete novou pokrokovou dobu. Nepotřebujeme studenty, kteří dokáží napsat "silnoduchou "diplomovou práci. Kdo by to četl. Právě student, který dokáže ze slaboduché práce vytřískat červený diplom je náš vzor. Ten přeci bude umět prodávat. A když máte dobré prodavače nemusíte vyrábět kvalitně. Ušetříte tak náklady. Časté prodeje zvyšují naše HDP a dělají nám všem radost. Je toho hodně čemu nerozumíte, ale běžte na VŠE a tam se vše naučíte. A pak teprve budete vědět co pochválit a oceníte i správně nastavený směr našeho školství.
19. 01. 2009 | 06:47

F. Adamec napsal(a):

Trh s uciteli a zaky:
Vazeni mili ucitele narodu a zaci!
V ekonomicke krizi vam preji, aby jste vy a vasi mistri a zaci, profesori a doktoranti, nakladatele a zivitele, redaktori a cenzori, nemuseli vracet sve papiry, Nobelovy ceny a diplomy, prepisovat svuj zivotopis, pravopis, dejepis a narodopis, sve ucebnice, diplomova a disertacni dila, menit sve biometricke obcanske, zdravotni a stranicke prukazy. Nebojte se, vasi soudruzi kadrovaci, manazeri lidskych zdroju v podnicich, komisich, na skolach a v uradech vsech stupnu, jiz na vas napsali doporucujici posudky a dopisy.
Ucte se cely zivot z prirody i z internetu, uzivejte zivota, neztracejte cas a nebojte se, aby jste nezemreli ve vasi rodine, spolecnosti, urade, podniku, komisi, na univerzite nebo akademii na nedostatek casu, pochopeni a lasky.
Nezapalujte zive pochodne, cizi a sve, aby je mohli chapajici kolemjdouci uhasit vcas.
A votom to je.
19. 01. 2009 | 07:18

Veselý napsal(a):

Špatný,povrchní článek pane Krůto,asi jste nikdy neučil malá děti i na vysoké škole,a asi jste se ve škole jen zapálil,a málo před tím naplnil,ale můžete dohnat své mezery nyní na Harward- Václav Klaus škole ...
jen pozor,aby nedošlo k vyhoření...
19. 01. 2009 | 08:19

Pavel Blazek napsal(a):

Vazeny pane Kruta, naprosto s Vami souhlasim. Vzdelani se dnes prodava a jeho kvalita skutecne klesa. Ucil jsem na soukrome vysoke skole a jev, ktery popisujete, je tam bezny... Navic se nesmi vyhazovat apod. Ti studenti vubec nebudou vedet, co to je vysokoskolske studium... Diplom jim byl zkratka prodan.
19. 01. 2009 | 08:56

jankruta napsal(a):

Vážený pane "John2",
máte pravdu, omlouvám se, svůj idiotský překlep jsem opravil. Děkuji.
19. 01. 2009 | 09:09

Duroy napsal(a):

Nevím jak letos, ale mám dojem, že loni bylo na VŠ přes 100 000 volných míst do 1. ročníků. Na to, že populace z počátku 90. let čítá okolo 130 000 osob, jedná se nepochybně o velice zajímavé číslo. čistě teoreticky, bude vysokoškolákem i človíček s IQ 90. Jde, ale především o to, že VŠ natahují ruce po dotacích, touží po zavádění školného, a to vše pro lepší přístup ke vzdělání populace. nemělo by se na to jít opačně, selektivně?
Se situací popisovaných v článku se zcela nepochybně učitel jen za jeden jediný škoklní rok setká několikrát, mne osobně mrzí ta přílišná servilnost pedagogů. Jdu se zeptat, za co má syn poznámku, a víte, co slyším? To nic nebylo, všechno v pořádku, my ho chtěli jen postrašit, dalo se s nimi komunikovat až poté, co jsem sdlil, že jsem se přišel informovat, zda syn nezačíná, či se spolužáky nezačal šikanovat spolužáky. Dvakrát jsem to zopakoval, teprve poté jsem se dozvěděl skutečnost.
Pro různé škarohlídy bych chtěl upozornit, že tyto dvě pedagožky byly v té době do tří let po studiu.
Místo asertivity naší učitelé znají, i dle článku, servilnost, je otázkou, kdo jim v tom "pomáhá"?
Drzost se zaměňuje za sebevědomí, agresivita za asertivitu...
19. 01. 2009 | 10:00

Marty napsal(a):

Rodice by se nemeli strachovat, aby z jejich deti nevyrobila skola smejd. Rodice maji sve deti vychovavat a prave oni jim maji vstipit zakladni hodnoty a vedomosti. Jakmile rodice hodi vyvoj ditete (jak moralni tak i vedomostni) pouze na skolu, je neco hodne spatne.
19. 01. 2009 | 11:04

kacéř napsal(a):

Co je a není slátanina.Já myslí,že slovo "eklektik" je universální přívlastek.Kdyby se originalita na polích rodila...
A komu z velikánů se právě přes význam školství nepodařilo uniknout peripetiím běsů a fůriím soukromého vlastnictví: vzpomeňme Komenského Christínu až Naarden,V.I.L učit se 3x za sebou,antiškolometský metlomet blogu V.Kl.ml.,ředitele školy současně
19. 01. 2009 | 11:11

Lex napsal(a):

Pane Krůto,
i my jsme měli to štěstí, že nás do školních škamen uváděl starý pan učitel Parma, vzdělanec, kulturní koryfej, úžasný malíř a nesmírně moudrý člověk. Obdobné to bylo až do páté třídy základní školy. A ač to bylo v první polovině padesátých let a na prvních stránkách učebnic byly fotografie (pečlivě vyretušované) Gottwalda a Stalina, byly to na naší vesnické škole jediné vyskytující se reálie politiky té doby. Naproti tomu náboženství bylo povinné (myslím, že do roku 1954). Necítím se povolán hodnotit dnešní stav školství, jak základního - zde se domnívám, že odcizení výchovy v rodině od vzdělávání ve škole nabylo obludných rozměrů, tak středního i vysokého, byť právě v tom posledně jmenovaném jsem trošku zadrápkovaný.
S chutí jsem se zasmál Vaší větě:..a odjížděla domů, auto v rádiu ji vysílalo." Kouzlo nechtěného?!
Hezký den! Lex
19. 01. 2009 | 11:41

RUMCAJS napsal(a):

Ono to sem moc nepatří, ale včera mi oznámila moje puberťačka, že ji musím odvézt ještě s jednou spolužačkou do školy (30 km), aby stihly autobus s kterým jedou na exkurzi.
Byl jsem nakonec překvapen, že nejedou linkáčem ale školním autobusem.
Údajně je paní učitelka poslala do...., když se byly ptát, zda by nemohli vyjet o 15 minut později, a přijet tak normální linkou. Neumím si představit ty rodiče, kteří nedělají jako já v garáži, ale někde v "normálním" zaměstnání. Asi dítkám koupili hotel, nebo je nechali doma.

Čili já bych nezapaloval jednotlivé žáky, ale rovnou celou školu.
19. 01. 2009 | 12:32

Kuba napsal(a):

Rumcajs: ad posledni veta - hezke :-)))

Pane Kruto, souhlasim. Dulezite je v mladem muzi/zene probudit to nadseni pro studium. At uz je to cokoli.

Honza Cesky: Kritickemu mysleni te vyucujici muze 'naucit' / resp. muze ti jej ukazat a muze jej od tebe vyzadovat. Vedomosti ale musi student ziskat sam. Vlastnim usilim. Zadny vyucujici to neudela za nej.
19. 01. 2009 | 13:04

Cimprlich napsal(a):

Vážený pane Krůto, děkuji vám za příspěvek. Já sám jsem(již jako důchodce) učil na jisté universitě angličtinu, ale naprostý nezájem žáků mne natolik znechutil, že jsem toho nechal.Nemohl jsem po jednom studentovi přečíst jméno na testu, i vyzval jsem jej: Spell your name, please. On se zeptal co to znamená. Když jsem mu to vysvětlil, neuměl ani to. Řekl jsem mu: To musíte umět. On odvětil: Nemusím (před celou třídou).
19. 01. 2009 | 14:13

Cimprlich napsal(a):

Ad:Kuba
poslední odstavec-máte za jedna.
19. 01. 2009 | 14:16

Hajný napsal(a):

to Lex:
Mám stejné vzpomínky na školu jako vy.Jen si nepamatuji jméno našeho pana učitele.Zato si pamatuji jak byl pan učitel pyšný,že naše vesnická dvoutřídka ve znalostech předčí městskou školu.Na to jak starší učili mladší,zatímco pan učitel se věnoval těm,kterým to pomaleji myslelo.A politika,ze třídy bylo pět pionýrů a na měšťance to nebylo jiné.A svět se nezbořil,nikoho nezavřeli,škola fungovala a psaly se roky 1948-1956.

Dívám-li se na dnešní školu s jejími nekonečnými reformami a experimenty je mi smutno.
19. 01. 2009 | 18:06

zdesta napsal(a):

Rumcajs:Stím zapalováním školy jsi zabodoval.Poprve co jsem se dnes s chutí zasmál.
19. 01. 2009 | 18:33

Artur napsal(a):

Nedávno jsem četl větu: Člověk by se měl ve škole hodně učit. Potom všechno zapomenout a začít myslet vlastní hlavou. To by měl být smysl a cíl všech těch slavných-neslavných reforem, které permanentně probíhají. Mohu se zeptat politika Lišky, co se mu zatím v ministerském úřadě podařilo? Mám dojem, že velmi málo.
19. 01. 2009 | 20:16

Jan Vaculík napsal(a):

Sokrates prohlašoval, že schopnost poznání tkví v umění klást otázky. Když máme správně položenou otázku, není problém najít odpověď.
Uvědomuju si, že dobří učitelé se z otázek dovedli radovat. Ale aby se tento krásný princip v našich školách nějak víc využíval, to ne.
19. 01. 2009 | 22:28

Jan Vaculík napsal(a):

Syn chodí do druhého ročníku střední školy. Dříve se zajímal o historii. Teď jsem si všiml, že jej ten zájem už opustil. Ptal jsem se ne cosi ohledně Karla IV, jenže tam prý ještě zdaleka nedošli.

Nevím, proč historikové mají takový zvyk začínat od Adama, tedy věcmi, které jsou nám nejvzdálenější a nejmíň se nás týkají. Ano, pokud jde o výklad faktů, pak je takový postup nejjednodušší. Ale zkusil někdo opačný postup? Vždyť by to bylo mnohem přirozenější: podívám se kolem sebe a ptám se, proč ty věci jsou tak, jak jsou. A přirozeně sestupuju do historie jak do studny. Kdybychom dokázali vycházet z přirozené zvídavosti, tak by tento postup -zpět proti toku času- byl úplně samozřejmý.
19. 01. 2009 | 22:38

ALT napsal(a):

pro student,
ja,ja

pro RUMCAJS,
inspirativní, jen si nejsem zcela jist zda to není zároveň nabádání k obecnému ohrožení

pro Lex,Hajný,
to je jako pohádka před spaním

tak dobrou
19. 01. 2009 | 23:32

hutor napsal(a):

Kdyz o problematice clovek neco vi a promyslel si to, dospeje k nazoru, ze to je stejne marne. System je nastaven tak, ze ma tendenci se zhorsovat. Myslim celkovy system, ve kterem jsou i nalady a pozadavky verejnosti. Utechou nam muze byt, ze v tom nejsme sami, v Asii je to pry radove horsi. Jako zak a student jsem trpel, ted trpim jako rodic. Kdyby tak slo deti do toho humusu neposilat! Ale maj to vymysleny, musite. No nic, prominte za neradostny prispevek.
20. 01. 2009 | 00:04

prirodovedec napsal(a):

Text i diskuse se mi libi az na Herostrata RUMCAJSe :).

Predpokladam, ze jste chude rodice spoluzaku dcery obvolal a navesene na svem bagru proti smeru jizdy skolniho autobusu (aby neujeli) na sraz dovezl. Nebo ne? :)
20. 01. 2009 | 00:20

Jan Vaculík napsal(a):

Hutore,
řekl jste to moc hezky. Ale cítím, že je to jen část pravdy. Přesto je významná.

Schválně budu optimistický a uvedu jeden posun k lepšímu: nás přece ještě nutili sedět ve škole s rukama za zády; to se dnes už nemusí! Ale i tento posun má svou stinnou stránku: bylo to sice nepříjemný, ale šlo to splnit, a ONI byli spokojeni. A my taky, protože člověk je rád, když dokáže splnit, co se od něj očekává.
Dnes se chce jaksi víc, ale nakonec to funguje tak, že systém z většiny děcek vytváří outsidery. Z jinejch pak libový frajery. A z mnohých obojí dohromady.
20. 01. 2009 | 00:21

Rumcajs napsal(a):

prirodovedec:

Nebylo to sice bagrem, ale jinak máte pravdu.
20. 01. 2009 | 06:56

Comeny napsal(a):

J.A.Komenský má přívlastek "velký Čech" po právu.Takový byl jeho ohlas.Komenského :
"Schola ludus",názornost,srozumitelnost,
přesvědčivost,evidence a dokumentovanost argumentace,zdůvodněnost,
postupnost.Komenský zahajuje pedagogiku v době kdy doznívají tvrdé boje ortodoxů a kacířů .Navazuje na něj např.i Freud ("vědecké objevy jsou tvorba mas"). Je častým omylem kvůli upalování kacířů přehlížet ale vlastní úspěchy středověku na poli bádání.Znali už např.celou jednu třetinu chemických prvků.Proč hrot Komenského pedagogiky míří tedy proti scholastice,podobně jako husitství.Scholastika přeceňovala dílo téměř univerzálního génia z doby Alexandra Makedonského-Aristotela.Šíří zájmů polyhistor,propilovaností formulací přes šíři nikoliv eklektik-slátanec Aristoteles nemohl pochopitelně celá staletí před naším letopočtem reflektovat experimentální zkušenosti lidstva v chemii,mechanice,optice,kovech apod.Proto školství nutně zachovává jen část učiva,na které není co měnit (základy inženýrství strojů,vyšší matematika), ale značnou část obsahu učiva musí vyměňovat.Scholastika a z ní plynoucí boje ortodoxů s revizionisty je příznakem přežití se intelektuálních autorit,z nichž čerpá učivo.Není lékaře,který by 100%-ně řekl:ano tato látka již definitivně odezněla v realitě,zazvonil zvonec a této pohádce je konec.Ale přesto, i s jistým rizikem ztrát,je výměna části učiva modernějšími poznatky, nutná.
20. 01. 2009 | 12:30

Ládik napsal(a):

Téměř 20 let po 89 už vyrostli noví učitelé, kterým chybí klasické vzdělání. Vědomosti jsou jim cizí, stačí googlovat a naučit to děti.
20. 01. 2009 | 12:54

Lex napsal(a):

ALT
Díky. Člověka napadá, co vše by se dalo napsat, ale kdo by nám uvěřil? Starým dědkům a bábám (tedy v očích těch dnešních, co jsou "in", co všechno vědí přesně, jen jim není přáno jejich skvělé myšlenky uskutečňovat, takže věci jsou takové, jaké jsou). Dědkům a bábám, jejichž rozum i charaktery jsou nepochybně trvale a nenávratně zdeformovány léty prožitými v totalitě, na které tak jako tak alespoň participovali, pokud ji přímo nebudovali. Nebo alespoň senilitou. Leč: "Déja vu!"
Hezký večer! Lex
20. 01. 2009 | 17:54

ALT napsal(a):

pro Lex,
před chvílí jsem si vyslechl skvělou větu-
tak tomu bych nevěřil ani kdybych to viděl

s něčím prostě neuděláte nic a chce to trpělivost, což vy teď už nepochybně víte, ale ruku na srdce - myslel jste si, že je ta škola tak dobrá a učitélé tak skvělí když jste do ní chodil?

proč nepíšete?

Díky
20. 01. 2009 | 20:42

Lex napsal(a):

ALT
Jak jsem to mohl vědět? Šestiletý kluk z početné rodiny z vesnice. Jenže taková nás byla většina. Že byl ten učitel z první třídy, mimochodem „pan řídící učitel“, tak skvělý, jsem samozřejmě nevěděl. Stejně jako byli dobří lidé ti učitelé a učitelky v dalších třídách obecné školy. Jedno vím ale určitě. Měli u nás respekt a naši úctu. Ne, že bychom se jich báli, ale i to se někdy dělo, stejně jako farář, který nás vyučoval katechismus, neměli občas daleko k pohlavku nebo lehkému švihnutí ukazovátkem. Neslyšel jsem ale nikdy, že by si někdo doma stěžoval. Nebo že by žalovali oni. Co však vím jistě je, že jsme jim přirostli k srdci. Tehdy mnohem více my jim, než oni nám. Jestli byla ta škola skvělá, to nevím. Že bychom do ni chodili nějak obzvlášť rádi, no které děcko ano? Za školou by jistě bývalo bylo lépe, dala by se prožít dobrodružství. Jenže v které rodině tenkrát nebyla děcka vychovávána k poslušnosti i odpovědnosti, k úctě ke starším, vzdělaným, k těm, kteří něco dokázali, k hodnotám, k práci, k vlasti? Mezi obyčejnými lidmi, a mezi ně patřili i ti učitelé, kteří se nijak nevyvyšovali, naopak, byli většinou mezi prvními pokud šlo o prospěch lidí a obce, byly otevřené a upřímné vztahy.
Co jsou podle mne hlavní příčiny dnešního stavu? Institucionalizace výchovy a vzdělávání, formalismus a lidské odcizení.
Dobrou noc! Lex
20. 01. 2009 | 23:44

ALT napsal(a):

Pro Lex,
díky, mám za to, že se v tomhle téměř shodujeme, záměna následků za příčiny,
pseudolidskost, pseudotolerance atd.
a zase za vším jsou jenom lidi

Hezký večer
21. 01. 2009 | 18:21

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:23

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy