Svátek pořádné práce

03. 05. 2009 | 23:11
Přečteno 3313 krát
Tehdy jsme vybírali účinkující do muzikálu Kladivo na čarodějnice (30. dubna měl v Divadle Milenium premiéru a jakási paní za ČTK zcela po právu napsala, že jsem tam vytvořil „poněkud obhroublé texty“. Ona inkvizice ale byla trošku obhroublá, takže to ani necítím jako výtku. Dvě dámy v hledišti při pěti odehraných představeních prý už zkolabovaly. Že by slovo mělo nějakou váhu? :-). Ale zpátky do šedivého listopadového dne...


Seděl jsem tehdy při castingu ve ztemnělém hledišti. Ten den se tam vystřídala padesátka velmi mladých tanečníků a tanečnic. Přišli, převlékli se do tréninkového, na křesla prvních řad postavili své petky s pitím a pod vedením choreografa začali tančit. Choreografii, která se mně jako laikovi zdála hodně divoká, byli schopni se naučit za deset minut. Pak jen předvedli jak by „tekli ze schodů“, nechali se u bílé zdi vyfotit a zmizeli na tramvaj přilehlými vietnamskými uličkami holešovické tržnice. Nastoupila další várka. Pozoroval jsem ty lidičky a žasl jsem. Byli nádherní, skromní a pracovití. Stáli o to podílet se na vznikající zajímavé krásné dřině. A já jsem si zase uvědomil, jak nádherné je, když se sejdou profesionálové a dělají svou práci. Dřeli. Chtěli dostat práci, kde by si vydělali na živobytí a přitom ukázali, že jsou dobří.

Svátek práce zní českým uším zprofanovaně. My starší si vzpomínáme na prvomájové maškarády. Ale já si přesto myslím, že je třeba slavit svátky práce.

Slavil bych je tak, že by rodiče na ten svátek vzali své děti pěkně za ruku a vedli by je s sebou do „svého“ divadla, do „své“ školy,do "svého" kšeftu, do „své“ fabriky, na farmu, kde pracují. A dítě by se ho cestou zeptalo: „Tati, a proč je tady kolem taková špína? Proč tu je takový nepořádek?“ Myslíte, že by táta byl rád, aby jeho dítě řeklo: Jak můžeš dělat v takovém bordelu? Nebo kdyby mu kolegové před synem řekli jako normálně, ty lemro líná?

Ukažte mi sebevětšího zašíváka, který by se před vlastním dítětem nechtěl předvést, že je ve své práci fakt dost dobrý, že si ho v zaměstnání váží, že odvádí dobrou práci.

Je radost sedět kolem jednoho stolu s lidmi, kteří pracují i proto, že si jejich práce někdo váží. A potkal jsem takové řemeslníky, sedláky a potkal jsem takové kantory, novináře … a tehdy jsem potkal i takové tanečníky. Tehdy jsem byl svědkem svátku poctivé tanečnické rachoty. A když jsem přišel domů, měl jsem před očima ty kluky a holky a nedalo mi to, abych nepsal skoro do rána.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Letošní svátek práce jsem oslavil na lešení. Nebyl jsem sám - pomáhal mi krumpáč.
Byla to mnohem lepší oslava práce, než běžet po třídě Klementa Gottwalda pod tribunou s šilhajícím Mamulou, nasednout do Watrburga a ujet do pryč.
04. 05. 2009 | 05:44

Meňo napsal(a):

Zmínil jste "čarodějnice". Ví vůbec mladá generace, z čeho pochází to pojmenování dnes bujarého společenského setkání u ohňových vater v předvečer 1. máje ? Dovolím si zde připomenout pro orientaci mnohých :
Pátráme po tom, co to znamená. Né jen předprvomájové ohňové znamení, zvěstující podle dávné tradice odchod zimy a příchod nového života (jara).
Mladší tradice, pocházející z násilné rekatolizace zaštítěné Habsburky po r. 1620, nastolila upalování lidí obviněných z nepřizpůsobivosti novým pořádkům. Často to byly právě nebohé ženy, které církev trestala doslova "mírně a bez prolévání krve" na hranicích. Neblaze v tomto úsilí vynikl řád jeziuitů, který chtěl vymýtit české nekatolické myšlení i pálením knih (např. Komenského) na hranicích v ohni.

Takže odtud ty "čarodějnice", které dnešní generace mnohdy ani nevědí, z čeho plynou. A bez znalosti tomuto společenskému setkání u ohně v předvečer prvního máje říkají "čarodějnice", aniž by kdo chtěl vzpomínat historicky doložené tisíce obětí náboženského fanatismu.

Zdraví M.
04. 05. 2009 | 08:46

Vico napsal(a):

Není práce jako práce. Těm tanečníkům, jejichž profesionální život je však přeukrutně krátký,je práce i smyslem života.

Na druhé straně však vidím pokladní v supermarketu, která do zblbnutí posunuje zboží přes čtečku čárového kódu a když si chce nutně odskočit na záchod, musí nejprve zavolat na dispečink. Jsou práce, kde je člověk jen živou prodlouženinou nějaké mechanické obludy. Hodiny a hodiny ohlupující činnosti v prachu, randálu pneumatického kladiva, v nečase, kdy si nelze ani zapálit rozmoklou cigaretu.

Ti všichni, i když pracují "do první krve" nechtějí svým dětem předvést svou rachotu. Je to tak trochu jejich třináctá komnata.

Proto ji nechávají zamčenou alespoň pro své děti. A Svátek práce oslavují jako kýžený den pracovního volna.
04. 05. 2009 | 08:57

neo napsal(a):

Meňo,

také noc Filipo-Jakubská či Valpuržina... ale důležitý je opíct na ohni maso a zalejt to pivčem.

Jo a ohýnky se původně dělaly,aby se slétající se čarodějnice zaplašily...lidi chránili sebe, dobytek, úrodu..
04. 05. 2009 | 08:58

Al Jouda napsal(a):

Když se celý rok pracuje, tak je nejlepší oslavit práci celodenní příjemnou relaxací.
04. 05. 2009 | 09:02

Lomikar napsal(a):

Vico, máš pravdu. Dojička nebo kopáč své potomky při návštěvě svého pracoviště asi neuchvátí, přesto bez jejich práce by lidstvo na počátku civilizace a i ti největší géniové by se starali především o to, aby přežili. Zaslouží si úctu, nikoliv pohrdání ze strany racků, kteří o životě vědí jen to, jak lehce přijít k penězům. Pan Krůta, jehož články čtu velice rád, připoměl prvomájové maškarády. Byly konány z bezradnosti mocných něco vymyslet. Nynější mocní mi připadají stejně blbí, nechají své poddané čumět na stejně slabomyslné producírování rádobyumělců na jejichž špičce jsou lidé bez sebemenší schopnosti sebereflexe a pochopení toho, co člověka dělá člověkem. Poctivá práce. Dobrý den.
04. 05. 2009 | 10:15

Endy napsal(a):

Pěkný den,pane Krůto, i když dnes bez sluníčka..Musím se snažit krátce,ale asi se to už nenaučím!Musím totiž "pracovat" :-))!Všechny svátky,bez rozdílu jejich významu a smyslu, k smrti nenávidím.Nejvíc ten s mým jménem v kalendáři.Nevím, asi jsem pako, ale mám pocit,že se jimi se mnou ,někdo neviditelný, snaží manipulovat.

Svátek práce-doprčic co to jako je?Já vím, že má svůj podklad v historii, ale který svátek ne?Vybavily se mi všechny ty prvomájové ,odporné a povinné průvody,před kterými jsme byli překontrolovány podnikovými podržtaškami, odškrtnuti háčkem, nebo byl nad námi vyřknut ortel znaménkem křížek.Bože, čím víc se to blížilo, tím víc jsem si přála na ten den umřít.Jednou jsem se pokusila vzepřít,prošlo mi to, ale napořád mám v hlavě paradoxně výčitku.Kluk byl tenkrát ještě malý, muž byl v té době na vojenském cvičení.Rozhodla jsem se že tentokrát ne !Od rána vřeštěla hnusná dechovka, optimisticky naladěný poskok z výboru hulákal a agitoval-všichni do průvodu!!Kluk seděl za oknem,koukal na vyparáděné lidi a fňukal.Přesvědčila jsem ho, že půjdeme až odpoledne, do průvodu ne, atd.Byl smutný a i teď se mi svírá při té vzpomínce hrdlo-byla jsem mrcha-pro své potentované zásady, jsem kluka obrala o radost.Dodnes je to jedno z mých nejhnusnějších provinění,můj pořádný střep špatného svědomí.Ego.Moc špatná věc...

O dalších svátcích snad jindy..Silvestr-od rána jen řvu, je mi něco líto a nevím co, všichni hurá do radosti a já blbec mám nejsmutnější den v roce..A tak bych mohla pokračovat na x řádků.

Co se týká představy, brát své děti do špinavých fabrik?K hrdosti či pýše tátů?Lehká odpověď..Táta, jehož fabrika je jak vymalovaná,jistě tvrdě maká.Ať je majitelem,nebo zaměstnancem.Ona ta fabrika vypovídá o těch, kdo ji vlastní, totiž vše.V takové fabrice se lenoch neudrží a majiteli záleží na všem, i na tom, co se jeví jako nepodstatné.Ano, tady táta jistě rád ukazuje,má být na co hrdý.A ti, co pracují ve špinávých, jak říkáte plných bordelu?Víte,podle toho, co tu čtu v diskusích, i kdyby se synek zeptal proč,je tu snadná odpověď..Za vše můžou jiní...A že by tátovi kolegové řekli,že je líný?Podle mne ani náhodou,sejdou se raděj v hospodě a budou společně nadávat na toho, kdo je živí..

A radost z kolektivní práce?Moc Vám to pane Krůta přeji a taky trochu závidím.Já jsem tohle nikdy nezažila.Když si vzpomenu, jak maximálně s několika spřízněnými, bylo těžké, cokoliv nového prosadit...Proti zkostnatělosti a blbosti..Jsem zarytec, co se práce týká,nebylo to snadné, byly i slzy zoufalství z té hradby.Dnes se tomu směji, no jo byla jsem mladá..:-))Ale víte co?Nejlepší na tom bylo, že když se to podařilo prosadit, byla jsem vítěz..Venku chvála, ceny, uznání a ti co nejvíc byli proti, ti se nejvíc naparovali a chvástali před těmi málo úspěšnými.Bylo to směšné a trapné, dnes je to jinak a to je moc dobře a těm mladým to moc přeji.Dřina bolí, ale pak je to odměna, která se penězi ani nedá vyhodnotit.Umím...dokážu to,kdo z nás to nezažil?

A tak první květen pro mne konečně bez oslav.. Je pro mne den jak každý jiný a třešeň k polibkům od manžela?Další blbina, kterou by se mnou "neviditelný"chtěl manipulovat!Políbíme se kdy chcem a kdy to tak cítíme a může to být třeba pod lustrem v ložnici..Taky dobrý, ne? Přeji všem hezký den.
04. 05. 2009 | 11:02

Marie napsal(a):

Pane Krůto, vzpomínám na to, jak jsem omdlela kdysi v kině. Od té doby vím, že na podobné věci se nemohu dívat. Bohužel, díky tomuto filmu vidím velice plasticky před očima, když se stane nějaké neštěstí či zvůle, co se s dotyčným děje. Pokud je Váš muzikál stejně naturalistický, jako byl film, dejte to pro lidi, kterým je alespoň víc jak 18 let.
04. 05. 2009 | 12:36

Eva Kindlová napsal(a):

Endy

Jak já mám ty Vaše příspěvky ráda. A stejně tak mám ráda blogy pana Krůty. Oboje jsou takové od srdce, rozumím jim, jsou mi blízké. Někdy se tu vyjádřím k blogům a pak si uvědomím, kam patřím, nebo spíše kam nepatřím.

Mám se svátky problém, pořád se ve mě hádá požadavek dodržování tradice na jedné straně a na straně druhé nechuť k oné tradici, cítím tlak, který mi není příjemný. Když jsou svátky spojeny s volnem, je to ještě komplikovnější, nejraději bych někdy celé to oslavování prospala.

Pro mě je svátek práce poslední dobou v duchu myšlenky, že práce je nejen prostředek, jak přežít (její původní význam), ale pro mě čím dál víc cosi jako terapeutická záležitost. Tím nemyslím jen zaměstnání, ale práci jako stav bytí, jako první přirozenou euforii ze zvládnutého života, práci jako seberealizaci, ať jde o vaření, smejčení či případné ředitelování.

Patřím mezi lidi, kteří neradi dělají něco honem honem a tak jako zaměstnaná žena-matka dost zkouším. Vím, není to moderní, možná něco nezvládám, ale trpím "schizofrenií", zda být dobrou pracovnicí nebo dobrou hospodyní, nebo dobrou matkou nebo dobrou manželkou. Lítám v tomhle světě od práce k práci, přehazuji své nitro na těch x rolí a obdivuji ženy, které to zvládají (nebo to tak vypadá). Z mého pohledu by tedy emancipace vypadala úplně jinak.

Meňo

Taky mě napadlo, proč se vlastně pálí čarodějnice. Domnívala jsem se, že to má něco společného s odchodem zimy a s nějakým zaklínáním té příjemnější a úrodnější části roku.
04. 05. 2009 | 12:39

Hajný napsal(a):

To Endy:
Co je to dneska s Vámi?Takovou Vás neznám.Vždyť dneska je ve Vás poezie a romantiky asi tolik jako v kole volantu od vojenské tatrovky.

Hlavu vzhůru,bude zase hezky.
04. 05. 2009 | 15:25

realista napsal(a):

ENDY, CO TO TADY BLEKOTÁTE: cituji "Vybavily se mi všechny ty prvomájové ,odporné a povinné průvody,před kterými jsme byli překontrolovány podnikovými podržtaškami, odškrtnuti háčkem, nebo byl nad námi vyřknut ortel znaménkem křížek.Bože, čím víc se to blížilo, tím víc jsem si přála na ten den umřít.Jednou jsem se pokusila vzepřít,prošlo mi to, ale napořád mám v hlavě paradoxně výčitku.Kluk byl tenkrát ještě malý, muž byl v té době na vojenském cvičení.Rozhodla jsem se že tentokrát ne !Od rána vřeštěla hnusná dechovka, optimisticky naladěný poskok z výboru hulákal a agitoval-všichni do průvodu!!Kluk seděl za oknem,koukal na vyparáděné lidi a fňukal.Přesvědčila jsem ho, že půjdeme až odpoledne, do průvodu ne, atd.Byl smutný a i teď se mi svírá při té vzpomínce hrdlo-byla jsem mrcha-pro své potentované zásady, jsem kluka obrala o radost.Dodnes je to jedno z mých nejhnusnějších provinění,můj pořádný střep špatného svědomí.Ego.Moc špatná věc... NEJSTE PADLÁ NA HLAVU,NEPOTŘEBZJETE LÉKAŘE, CO SI TO TADY DOKAZUJETE ??? ENDY, UŽ UPLYNULO 20 LET OD ROKU 1989 A VY MĚ PŘIPADÁTE JAKO BY JSTE ŽILA NA MĚSÍCI. NEJSTE NÁHODOU UČITELKA ?????
04. 05. 2009 | 15:29

neo napsal(a):

realista:

copak, stýská se Vám po mávání vlaječkou se srpem a kladívkem?
04. 05. 2009 | 15:34

Jura napsal(a):

Pro "Meňo":
Stran pálení knih i čarodějnic byste si mohl trochu zopakovat dějepis, pokud možno ale ne ze socialistických učebnic. Dočetl byste se třeba, že pálení knih (je potřeba říci i jakých, a bible to nebyly!) neměli v referátu Jezuité ale Dominikáni. Papouškovat Jiráska a obviňovat církev z upalování čarodějnic nesvědčí o Vašem vzdělání. Tím samozřejmě netvrdím, že bylo vše v pořádku a zločiny se neděly. Kam se ale inkvizice hrabe na komunistické procesy...
Fanatizmus jakéhokoli ražení je neospraveditelný, podobně jako hlásání nepravd.
04. 05. 2009 | 15:38

realista napsal(a):

Když se zjistí, že někdo v dnešní době s něcím nesouhlasí, nebo poukáže na duševně nemocného člověka, tak se se hned označkuje, nejste rovněž učitelka ze staré školy???
04. 05. 2009 | 15:39

neo napsal(a):

realista: nejen že urážíte učitele, ale ještě obviňujete Endy z jakési duševní poruchy.

Sám si sežeňte 30 kaček a zajděte na prohlídku...
04. 05. 2009 | 15:43

realista napsal(a):

neo: Pokud chcete, tak vám těch 30 kaček rád pošlu. Nikoho neurážím, jen konstatuji duševní stav jedné(nebo dvou) dopisovatelek, pravděpodobně ze ZŠ
04. 05. 2009 | 15:46

Hajný napsal(a):

To realista:
Když se polejete pivními slivky,tak u pana primáře Nešpora máte ošetření zadarmo.
Nebo kdybyste neměl těch třicet kaček ( ohrožení života nemusíte platit hned),dejte vědět přes pana Stejskala,milerád přispěji.
04. 05. 2009 | 15:50

realista napsal(a):

Hajný, Neo, celá smečka pohromadě, tak dotoho, ukažte se pravověrní co umíte, s jakými argumenty vyrukujete nebo žádné nemáte, jen primáře Nešpora ??? Já jsem ho nepotřeboval, ale vy asi ano :-))
04. 05. 2009 | 15:54

Endy napsal(a):

ad.Eva Kindlová-paní Evo dík,je to alespoň příjemný pocit, že nevidím věci zas až tak hloupě, než ta vzdělanější většina zde.Můj pocit, když vyletí napsaný příspěvek definitivně na plochu ,je často skličující.Přečtu, co jsem tu nakecala a pak si přijdu nehorázně ubohá.Ale stejně mi to nedá a píšu zase :-))!

Vypadá to teď trochu divně, ale já jsem Vás už v mnoha debatách také zaznamenala a Vaše postoje jsou mi sympatické,jste na rozdíl ode mne jistě mnohem vzdělanější.Vyčetla jsem to z Vašich slov.Ale mne zas míra vzdělanosti, dnes už zas tak moc nebere.Není to v podstatě naší existence, až tak důležité.Ráda čtu všechny názory, žasnu, kolik toho lidé znají,obdivuji je a to i často ty, se kterými názorově nesouzním.:-)

Rozpor žena-matka-manželka-zaměstnání..Znám to moc dobře, jen to dnes už tolik nemusím řešit..Tohle dilema je dáno asi poctivostí k přístupu k čemukoli, co je jen na nás samých.Za co berem zodpovědnost.Netrapte se tím, časem se ukáže, že všechno se zvládnout stoprocentně nemusí.Pokud bychom tohle předsevzetí plnili vždycky a doslova, přišli bychom o kus svobody v nás. Vypouštím neodbytné slůvko musím!Nemusím nic!!!Před léty bych se z takového přístupu sesypala.Ale ono to funguje!Užívám si právě jen to, co dělám, vychutnám si radost z toho, že je mi dopřáno,díky tomu, že mi Bůh nechal zdravé ruce, nohy, tělo,oči,jakž takž rozum...Kdoví, na jak dlouho..Když jsem byla pod tlakem,udělat vše,udělat to co nejlíp, ani jsem si vlastně neuvědomovala ten dar, tu radost..Myšlenky dotíraly, abych nezklamala.V práci plnou hlavu domácnosti,doma plnou hlavu zaměstnání,atd. Neopakovatelná skutečnost nenávratně mizela,jako proudící voda mezi prsty..

Brzy budeme mít další svátek..:-))Ale spát je škoda, každý den stojí za to prožít,svátek je už to, že žít je nám ještě dovoleno..Pěkný den.
04. 05. 2009 | 16:08

Endy napsal(a):

ad.realista-Dík za upozornění, opravdu si někdy přijdu praštěná, ale naprosto z jiných důvodů.Jen se Vám divím, že se Vám chtělo vše opisovat? Stačilo poukázat, tak švihlá ještě nejsem, aby bylo nutné všechno znovu přepisovat.Ale když Vás to baví..!! :-))Jinak jste mě pobavil tím, jak Vás to rozohnilo,Váš názor mě neurazil,mohu Vás ujistit, že jej respektuji,každému se jeví slova druhého v jiném světle.Od toho zde diskutujem a zkrátka jste realista.Ale jinak oceňuji Váš vpád, podle Vaší reakce Vám stačí málo..No někdy se to stát může..Učitelka nejsem,jste vtipný muž.Pěkný den a tolik si to už neberte.
04. 05. 2009 | 16:19

Endy napsal(a):

ad.Hajný-díky za pohlezení,pane Hajný..:-))To přirovnání s volantem,no jako obyčejně vtipné.Že by to bylo tím počasím?Ne, ne, ale není ve mně "furt"jen poezie,co s tím chcete dělat?No ale vidíte, jiným můj příspěvek přišel vhod, rozdováděl realistu k nepříčetnosti, byl jím tak fascinován, že opsal téměř vše!!No není to mimořádná věc, tyhle diskuse?Když je nejhůř, volá se primář Nešpor...No když se někdy zadaří, slétnou se na tyhle řádky všechny možné mušky, někdy vinné, někdy dokonce dosednou i hovada..Hajný, myslím, že do večera se sem slétne ještě hodně hmyzu, co říkáte, vy, znalec lesa a zvířecí říše?
04. 05. 2009 | 16:40

Endy napsal(a):

oprava-pohlazení
04. 05. 2009 | 16:41

Mejse napsal(a):

A víte, že ano? Měla jsem ráda 1. máj, proč to nepřiznat.. alegorické vozy byly nádherné, cukrová vata jakbysmet. A že jsme šli v průvodu a stáli v pozoru u hymny? Nějak nemám pocit studu, byla taková doba a já byla školačka, kterou dostávaly balónky a cukrkandl.
A dnes?
Co já bych dala za práci..
04. 05. 2009 | 16:43

Eva Kindlová napsal(a):

Endy,

děkuji za milá slova a jak mi jdou roky, přikláním se k doporučením, která jste psala. Víte, ale ono je, podle mě, "musím" a MUSÍM. Životem se táhnou vazby, které jsou to nejdůležitější a nejcenější, co máme. Nikdy nepřestanu žasnout, jaký vliv máme jako jednotlivci na jiné jednotlivce, jak je skoro každé slovíčko mocná zbraň a jakou obrovskou "moc" každý máme, ale úplně z jiné strany, než z té, kdy se cítíme vlastně zcela "bezmocní" a jsme prach a v prach se obrátíme (což je tedy síla, když ho člověk půl života utírá) :-)

Moje vzdělání je zanedbatelné, kdeco jsou jen zkušenosti a pak to, že odjakživa moc ráda píšu. Házením vět kamkoli si rovnám myšlenky na jednu stranu, na druhou sama sobě pak nakladu takových otázek, že mi opravdu nehrozí nuda, i když po ní někdy nepřímo toužím, ale bývá vzácná.

Váš první příspěvek k blogu pana Krůty jsem pochopila jako asociační projev na dané téma a skoro mě rozesmála stejně asociační a dost pochopitelná reakce pana "realisty".

Pravda, 20 let již uplynulo, já žila za bolševika jen jako mladá, ale je ve mně kdeco a nakořeněné, že se sama někdy divím, jak mě to ovlivňuje a jak těžko někdy měním zvápenatělé postoje, které jsem nasála.

To je myslím dost důležitý poznatek pro celou naši společnost a k tomu se nám "vylíhla" kuřata, která už jsou někde úplně jinde, která vyrůstala v tom zmatku, který tu v expanzi svobody kdečeho po těch 40 letech nastal.

Mám podobné pocity jako VY, když vypustím po vyluštění antispamu, své výtvory na "sklo". Beru to trošku jako bojovku.

Krom toho, čtení mi vždycky moc pomáhalo, je to skvělý způsob, jak si uvědomit, že snad všechny starosti světa už někdo prožíval a řešil a je opravdu moc přijemné, když k tomu napsanému, mám-li chuť, mohu něco připsat, nějak reagovat. A opravdu mi hřeje u srdce, když někdo úplně cizí, kdo nepatří mezi "mé lidi", vysloví k mnou napsanému souhlas, přidá něco ze své kuchyňky, něco doporučí. I nesouhlas má něco do sebe, protože co si budeme povídat, všichni, kdo sem píší (tedy myslím) se rádi také čtou, takže se lze i něco přiučit. Vám také pěkný den.
04. 05. 2009 | 16:50

Endy napsal(a):

ad.Eva Kindlová-Přesné a dokonalé, nemohu nic dodat, neboť jste popsala vše tak, jak já bych nikdy nedokázala vyjádřit.Snad jen dodám, že kromě toho, že musím přemýšlet nad nejrůznějšími a zajímavými názory, hodně a často se zde bavím a vůbec se nemusím na debatách podílet.Je hodně těch, kteří mají úžasný smysl pro humor, nadsázku a humor zde vznikající, je opravdový,pramenící z okamžiků.Kam se hrabe televizní zábava!Děkuji i já Vám za pěkná slova, jste bezesporu velmi chytrá žena a nad Vašimi názory je příjemné se do nich znovu začíst.Mějte se moc hezky.
04. 05. 2009 | 17:13

Slávka napsal(a):

ad. Jan Krůta
Při čtení nadpisu Vašeho blogu jsem si okamžitě asociovala 1.máj-průvod a pod. (jsem už pamětnice a i po těch dvaceti letech to člověk má nějak pod kůží).Ale po dalším čtení jsem jen zírala. Tolik obdivu k tanečníkům! Nádhera. Díky.

ad. Endy
Zdravím:-)! Tedy realistu jste dobře "nažhavila" (čekala jsem, co Vy na to). Musím říct, že jste zareagovala s elegancí a noblesou Vám vlastní.

Krásný podvečer.
04. 05. 2009 | 17:58

Hajný napsal(a):

Milá paní Endy,
je vidět,že jste neztratila smysl pro humor a nadsázku.Mě totiž ten volant moc vtipný a galantní nepřipadal,ale už jsem to vytiskl a nedalo se nic dělat.
Protože nejsem Sybyla,neumím předvídat.Během toho víkendu jsem si na zahradě postavil jurtu,zrobil lože ze smrkových větví a nyní sedím na polštáři na podlahovém koberci u hořícího ohníčku datluji do počítače a piji maté.A tak to bude až do podzimu.
Výborné pro relaxaci.I nic nedělání a čučení do ohně vyhání všechny černé myšlenky.

Přeji hezký den a o víkendu má být zase hezky.Vlastně musí,když budeme mít novou vládu.
04. 05. 2009 | 18:05

Hajný napsal(a):

Paní Eva Kindlová,
skvělé.Řekl bych,že lepší než blog.Ale jsem jen hloupý,domestikovaný mužský.
04. 05. 2009 | 18:08

zcelazbytecný napsal(a):

To nic, to se vypere
04. 05. 2009 | 18:28

Eva Kindlová napsal(a):

Jste milí, moc děkuju.
04. 05. 2009 | 19:09

Jeník napsal(a):

Poslouchal jsem loni slova pana Bati. Bohužel, dnes už se na oslavy Svátku práce dívá shora.
Vážil si tohohle svátku, mluvil o pracujících lidech a věděl o čem a o kom mluví.
Vzpoměl jsem si na První máj, někdy kolem roku šedesát.
Vraceli jsme se z oslav a já věděl že večer půjdem na první májovou do kostela.
Jako malý kluk jsem se zeptal "babi, proč chodíš na komunistický slavnosti když komunisty nemáš ráda?"
A nezapomenu na jednoduchou ale sakra pravdivou odpověď.
TO NENÍ SVÁTEK KOMUNISTů, dnes mají svátek všichni poctiví lidi.
04. 05. 2009 | 19:22

Endy napsal(a):

ad.Slávka-No tak nějak si představuji lucifera v pohádce-vletí s ďábelským hřmotem řetězů, jazyk až na vestě, vzteky mlátí vidlemi..Jak bleskově přiletěl, tak i odletěl, jen smrad a síra po něm zbyly..:-))Dnes se takovým čertům už i malé děti smějí..No každého rozdovádí něco jiného ,ale že to ten realista fakt umí...My doma tomuto jevu říkáme(ale fakt v dobrém)-samoser !Pěkný večer Slávko.

ad.Hajný-No já vím, že máte na víc, ale i tak -dobré to bylo!A ještě na vysvětlenou dočasné ztráty romantismu...Krom romantismu ve mně dřímou i "ponorné řeky"jako v každém z nás..A být pernamentním romantikem, to by byla docela i nuda!Ale i vy se ukazujete v docela zajímavém světle,představuji si Vás v tom Vámi popisovaném romantickém prostředí, počítač Vám sekne, chybí jen odložená a stále připravená dýmka míru...Však víte, ona je pořád třeba..Kdyby ji občas zabafali ti politici co vzpomínáte, možná bylo líp..Záleží taky, čím by byla nacpaná! Ona se jim totiž z té jejich dokonalosti už teď motá hlava, tak aby nebylo ještě hůř!Mějte se moc pěkně,kouknu večer do poznámek, měla jsem napsán výborný čaj na vaše neduhy, teď ale vážně, pila jej i ta má známá.Možná ho ale již znáte..Tak dobrou noc a neusněte, nebo budou mít hasiči zas frmol! :-))
Pěkný večer všem.
04. 05. 2009 | 20:17

Vico napsal(a):

Hajný, Endy : Jen krátce. Kdo hledá literaturu, stačí když si přečte vaši zdejší korespondenci. Má přesah. Vůbec vás totiž neznám, ale to co píšete mne oslovuje.
04. 05. 2009 | 22:42

jankruta napsal(a):

Vždycky si říkám, že nebudu vstupovat do komentářů. Co jsem chtěl říct, měl jsem říct v blogu. Ale často mě, vážení přátelé, dostanete. Právě ty nenadále vyvěrající ponorné řeky v nás jsou životadárné. Ty přesahy, kdy si v jedné Vaší větě přečtu to, co jsem rozepisoval v odstavcích. Mnoho autorů blogů se chlubí, že ze zásady nečte bláboly pod nimi. Ale proč potom své blogy píší? Není to pak jen bohapustá onanie? Kudrnacení slov na hajzlpapíru? Exhibice před prázdným hledištěm? Přiznávám se ke kladení pastiček. Občas přimíchám do blogu něco, o čem vím, že se chytíte a sjedete mě a vytasíte se s něčím originálním a zažitým, že jen s potěšením zírám. Děkuju, že mě občas dostanete, děkuju, že občas vyskočíte jak čertíci z krabičky. Zaskočeni samotou z přelidněného dne jsme pospolu ve chvílích, kdy se potřebujeme. Výživné...
05. 05. 2009 | 00:33

Endy napsal(a):

Pěkný den všem.Jsem tu dnes dřív,neboť jsem něco slíbila a spěchám honem předat.

ad.Hajný-Dobré ráno,pane Hajný,ranní zprávy bez požárů,z čehož je jasné,že plameny měly pouze blahodárné účinky.Našla jsem názvy těch čajů,prodávají se ve specializovaných prodejnách s čajem.První-VILCACORA,druhý-LAPACO.Pokud jej již neznáte a neměl byste možnost jej u Vás koupit,ráda Vám jej koupím a pošlu.Nejsou drahé a vlastně jsem Vašim pacientem,neboť realista u mne odhalil těžkou duševní poruchu,kterou Vy dokážete svým humorem dokonale léčit. Tedy, za každou Vaši, již minulou konzulaci,dlužím zde již zmiňovaných třicet korun.Víte kolik to bude čaje?Ne,ne,myslím to vážně,opravdu velice ráda bych poslala.Je to maličkost.Nabídla bych něco k pití i realistovi, na ten jeho "vysoký tlak", ale bohužel už se nehlásí.Tak přece jen kdyby-
Pane realisto,nemáte-li zájem o nějaký čaj,doporučím radu z Postřižin.Pokud už zas klidně dýcháte, je to Hrabal.(Učitel asi nebudete,když máte na ně alergii..)Strýc Pepin propaguje koupi medvídka mývala, nebo si omývat přirození vlažnou vodou.Samozřejmě kromě běžné higieny-dobré na nervy a pan primář Nešpor, by jistě nic nenamítal..Pane Hajný,platí?

ad.Vico-já Vás také neznám,ale když zahlédnu v komentářích slůvko Vico,brzdím a čtu pomalu.Jste jeden z těch vzdělaných, o kterých jsem psala p.Evě.Vaše znalosti obdivuji.

ad.autor-Pane Krůto, někdy ty pastičky prokouknem,někdy ne.A o tom papíru, jste to napsal pěkně.Ovšem nevěřte tomu, že Vámi zmiňovaní autoři dole nečtou.Čekají na každou reakci,ale možná nemají odvahu, kolikrát do hodně drsné atmosféry, vstoupit.Vaše poslední věta je krásná,pravdivá ale i trochu smutná.
05. 05. 2009 | 09:47

Hajný napsal(a):

Milá paní Endy,
i Vám dobrý den.Za ty čaje děkuji.Zítra jedu do civilizace,ženuška si tak přeje,asi aby její krása vynikla protože jako nosič jsem k nepotřebě.Takže se tam podívám,kdybych neuspěl,využiji Vaší nabídky.
Moje jurta není pravá jurta.Je to takový kříženec mezi jurtou a týpím.
Na oheň jsem zvyklý dávat pozor.V zimní tajze nebo tundře(v dobách mé toulavé mladosti)požár stanu znamenal ne zrovna příjemnou smrt.
Panu realistovi jsem p.Nešpora doporučil v duchu hesla:"Když je nouze nejvyšší,pomoc páně Nešporova nejbližší!"
S těžkou duševní poruchou si nedělejte starosti.Můj známý psychiatr říká,že lidstvo se dělí na dvě části:Ty které tu máme a ty,které se nám ještě nepovedlo odchytit.
05. 05. 2009 | 11:25

air jordan shoes napsal(a):

.Musím se snažit krátce,ale asi se to už nenaučím!Musím totiž "pracovat" :-))!
25. 05. 2009 | 11:08

basketball shoes napsal(a):

Můj známý psychiatr říká,že lidstvo se dělí na dvě části:Ty které tu máme a ty,
25. 05. 2009 | 11:08

jordan shoes napsal(a):

Pepin propaguje koupi medvídka mývala, nebo si omývat přirození vlažnou vodou.Samozřejmě kromě běžné higieny-dobré na nervy a pan primář Nešpor, by jistě nic nenamítal..Pane Hajný,platí?
25. 05. 2009 | 11:09

Bisnis Online napsal(a):

I really appreciate sharing this great post. Keep up your work
11. 06. 2009 | 05:01

omega watches napsal(a):

as far as know 007 years omega watches in the period of beijing olympics,the noble exhibition room of omega opened. the news let like omega watches's people excited a long time!http://www.omegawatchessale...
30. 06. 2009 | 07:54

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
01. 09. 2009 | 00:32

acerola napsal(a):

Svátek práce zní českým uším zprofanovaně.
06. 12. 2009 | 20:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy