Nebuďme škodolibí remcalové

21. 01. 2012 | 16:24
Přečteno 6503 krát
Článek

Do jaké míry máme být součástí integrované Evropy? Po více než desetiletém úsilí jsme do Evropské unie vstoupili v roce 2004, v roce 2007 pak i do schengenského prostoru. Zavázali jsme se usilovat o vstup do eurozóny.
Dnes však prezident Václav Klaus tvrdí, že efekt členství v Evropské unii je nulový, ne-li negativní.
Vládní koalice neví, co si počít s projektem chystané rozpočtové unie Evropy. A mnozí by se rádi ze závazku vůči eurozóně jednoduše vyvlékli. Jak se v tom všem vyznat?
Od roku 1989 se snažíme dostat „zpět do Evropy“, sám Václav Klaus v devadesátých letech podal naši žádost o vstup do Evropské unie – a dnes bychom měli udělat čelem vzad či se radovat, pokud by se společenství, do kterého jsme se pracně tlačili, začalo drolit?

Bezpečí, o němž se nám nesnilo

Především připomeňme, ze členství v Evropské unii nám přináší řadu zásadních výhod. Současné uspořádání sedmadvacítky nám dává vliv a bezpečí, o jakých se nám v našich dějinách po staletí ani nesnilo. Evropa rovněž představuje čtvrtinu světové výroby a výhody spojené s plnohodnotným zapojením do této největší světové zóny volného obchodu a pohybu pracovních sil jsou nepopiratelné. I země disponující trumfy, jakých se nám bohužel nedostává – Norsko se svou ropou a zemním plynem či Švýcarsko se svým bankovním systémem – si pilně dojednaly bilaterální dohody, z nichž pro ně plynou jak výhody, tak mnohé závazky srovnatelné s plným členstvím v EU.

Nestáhne nás krize eurozóny?

Výhody členství v eurozóně přirozeně závisí na tom, jak se vyřeší nynější ekonomická krize, která ostatně zasahuje citelně i některé země mimo eurozónu. Ta hledá protikrizová řešení v rámci částečné integrace, se společnou měnovou, avšak nikoli již rozpočtovou politikou. Ukazuje se, že toto řešení „na půl cesty“ je v rámci globálně volného tržního systému nedostatečné. Trhy respektují plnou integraci: nikdo nediskutuje o tom, kdy fiskálně slabá Kalifornie či Illinois vystoupí z dolarové zóny. Poradí si také s úplnou nezávislostí státu. Avšak evropský experiment s pouze částečnou integrací je nyní vystaven tvrdému tržně spekulačnímu testu. Je to důvod, abychom se ne vždy drželi koruny?

Hlavně zůstat i v „zúžené“ Unii

Propočty think-tanku IDEA při CERGEEI ukazují, že při naší velké hospodářské závislosti na eurozóně by pro nás bylo ekonomicky výhodné být součástí jak současné eurozóny, tak popřípadě i její zúženější varianty, pokud v ní zůstane Německo. Z politického hlediska je navíc členství v eurozóně nejlepší pojistkou proti tomu, abychom se v rámci Evropské unie neocitli na vedlejší koleji.
Je proto v našem bytostném zájmu přispívat k udržení a vylepšení eurozóny, ne k jejím problémům.
A co členství v připravované rozpočtové unii? Chceme-li požívat výhod spojených s eurozónou, tak je potřeba se posunout dál v její rozpočtové integraci, respektive v efektivní vymahatelnosti pravidel unijní rozpočtové odpovědnosti. Jakožto šestá nejméně zadlužená země Evropské unie se nemáme moc co bát takového kroku, neboť tíha těchto pravidel pro nás bude poměrně velmi malá. A měli bychom být jen rádi, pokud nám tato pravidla pomohou naše poměrně nízké zadlužení v budoucnosti udržet.
Krize vystavila Evropskou unii tvrdému tlaku, odhalila slabá místa integrace. Ale naprosto nic nezměnila na skutečnosti, kterou dlouhodobě zdůrazňuji a která byla leitmotivem mé prezidentské kandidatury v roce 2008: integrující se Evropa je optimálním prostředím pro naši národní seberealizaci. Za předpokladu, že se tam umíme pohybovat a aktivně využívat všech příležitostí, vystupovat jako sebevědomý a racionální partner, ne jako ustrašený a škodolibý remcal.

Článek byl zveřejněn deníku v MF Dnes 20.1.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Dan napsal(a):

Typický obecný článek, velmi typický pro pana Švejnara. Autorovi nedochází, že EU nezvládá především politickou integraci a je zcela v zájmu celé EU, aby přestala šílet s regulacemi a dotacemi a vrátila se k tomu, co umí a uměla dobře - k hospodářské spolupráci. Pokud bude EU i nadále vyšilovat, akorát posílí nacionalistické tendence, které jsou v řadě zemí na vzestupu. Za tento nacionalismus ovšem nemůže Klaus, ale ti, co EU špatně řídí. A že ji řídí špatně sledujeme už několik let.

Autor dělá to, co řada eurohujerů před ním - nasazuje lidem s jiným názorem, který se nakonec ukazuje jako správný a realistický, psí hlavu a varuje před vedlejší kolejí, kterou není schopen vůbec specifikovat a vyhodnostit.
21. 01. 2012 | 16:35

vasja napsal(a):

Já vám nevim. Mi to připadá jako tlachání.
21. 01. 2012 | 16:44

lubosek napsal(a):

A ze všeho nejhorší jsou ekonomové.Vyprávěj jak musíme bejt hrdý a všechno vydržet a přitom se nám celá Evropa směje co to tady vládne za darmojedy zloděje a mafiány.Manželka byla na třídenním školení v Holandsku a všude za nima chodila ochranka.S její hrdostí to pěkně zamávalo.Němci nám oficiálně říkaj obdivuhodná země.
21. 01. 2012 | 16:51

Slídič napsal(a):

Eurozona přežije-to je jasné,bude to tvrdý boj.Já si jen počkám,až zase začnou naši představitelé škemrat a dolézat,aby nás vzali mezi sebe.
A pana Švejnara budu mít za prezidenta.
21. 01. 2012 | 16:51

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,...četla jsem si,...mám výhrady, v článku se porovnávají aspekty zcela nestejnorodé. Vyjádřím matematicky, ...jakobychom porovnávali zlomky a neuvedli je na stejného jmenovatele a porovnávali pouze čitatele. Vyznělo mi to, co jste napsal, dost povrchně a manipulativně. Časy se mění, co bývalo, není,...a bylo by pošetilé setrvávat u chybných rozhodnutí. To si musí představitelé a hlavní kormidelníci v EU zavčas uvědomit, ... pokud už není pozdě. Tužka,....nabízí se srovnání s pýchou concordie.
21. 01. 2012 | 16:58

Pompeius Magnus napsal(a):

Švejnar říká:

"Nebuďme škodolibí remcalové. Buďme důvěřiví idioti."

A tenhle člověk kandidoval na prezidenta.......
21. 01. 2012 | 17:03

kormoran napsal(a):

Kratce , ale vystizne se vyjadril Pan Farage .
http://www.youtube.com/watch?v=vHSiVL2Vb-0
21. 01. 2012 | 17:05

Kelt napsal(a):

To Dan,
buď nečtete pozorně,nebo nerozumíte čtenému.
V jaké autorově formulaci jste našel "nasazování psí hlavy"?.
Autor uvádí racionální důvody našeho setrvání v dále se integrující EU i přes potíže,které v současné době má.
Neberu Vám Váš názor,ale pokud se nepřipojíme k nastavenému trednu,jaké nám to přinese "výhody"?
Stranou zůstane VB se silnými ekonomickými a politickými vazbami na bývalá dominia a kolonie.To není náš případ.
A pokud Orbán nepřijde k rozumu,tak budeme s Maďary dle Vašeho pohledu na tom opravdu lépe?
21. 01. 2012 | 17:10

Divobyj napsal(a):

Já jen doufám,že autor NIKDY NEBUDE naším presidentem.
21. 01. 2012 | 17:21

Loajalní obcan napsal(a):

Sdílím Váš názor, že bychom se měli stát členy fiskální únie, protože jinou reálnou možnost jak udržet veřejné finance pod kontrolou v dlohodobé perspektivě nevidím. Osobně si vážím kvalifikovaného bruselského úředního aparátu a je velká škoda že takový u nás nemáme.

Nehledě na to, že v této dílčí věci s Vámi souhlasím, chtěl bych Vás zdvořile poprosit, abyste si více vážil národa, jehož prezidentem byste se rád stal a dle toho korigoval způsob svého vyjádřování.
21. 01. 2012 | 17:24

vasja napsal(a):

Loajalní obcan .
I koně byste rozplakal.....
21. 01. 2012 | 17:27

honolulu napsal(a):

ZVONTE na poplach panove ! Von ten profesor z Dearbornu (Michigan) vam chce kontrolavat pezenenky.
A do kabelek nahlizet devcatum...kolik tam nosi drobnych na tramway.
Tak ; a takoveho ja mam souseda, ted uz rozumite proc se odstehuji z Ohia.

My zde mame zacarovanou hospodu, (Sausage Haus, Columbus) kdo do ni vkroci, tak ma nasledky - stane se banditem. Zahledl jsem tam jednou pana profesora a uz se sape na vase tajne sporeni.
Nedejte se lidi.
21. 01. 2012 | 17:30

SuP napsal(a):

Kelt -
Druhej odstavec, kdybyste potřeboval poradit .....
Nenavážejte se do "Dan". Zjevně porozuměl přečtenému mnohgem líp než vy. Proto napsal svůj názor a ne proklamaci lihového domu jako Vy. Autorovy racionální "důvody" pro setrvání v unii by jen blbec vyvracel. Jde ale o to, že od našeho vstupu do EU se změnily dost zásadně některé dokumenty, podle kterých funguje a kdo není eurohujer vidí, že si zahrává se socialismem. Což je vidět nejlíp na pokusech o "léčení". Vyléčí se, až nebude od koho si půjčovat a konečně krachne ten, kdo fiksloval. Proč bychom se takového léčení měli účastnit? Asi vám uniklo, kolik jsme dali během RVHP na její průběžné léčení?
21. 01. 2012 | 17:34

Kelt napsal(a):

Popeius Magnus,
Z toho,co jste napsal,by se dalo dovodit,že představitelé a občané cca 25 zemí eurozony jsou idioti,kdežto naše vláda,která zatím neříká ani tak,ani tak je ta chytrá horákyně?
21. 01. 2012 | 17:37

ZM napsal(a):

Jak se v tom všem vyznat? Např. takto-
1) pro Klause platí - Lomikare, Lomikare, do roka a do dne :)
Naštěstí to tady nefunguje jako v Rusku, že by tam na dalších 5 let Klaus nastrčil nějakou "loutku" a pak se znova stal prezidentem.
2) bezpečnost nám zařídí spíše NATO než EU. Je potřeba si přiznat, že kdyby teoreticky někdy v budoucnu např. Rusko zaútočilo na ČR, tak dva Gripeny, kterré by dokázaly vzlétnout by pro ruské Suchoje nebyly vážným ohrožením :) Navíc v tu dobu se už asi Gripeny používat nebudou. Pochybuju, že by v takovém případě SRN nebo POlsko hrdině poslali na pomoc ČR jejich letectvo. Jestli někdo může zajistit bezpečnost ČR, tak USA (v rámci NATO).
3) do států EU jde přes 80% exportu ČR, takže se není z čeho vyvléknout. Jedině že by se firmy v ČR přeorientovali např. na trhy v Rusku a v Áaii. Ovšem v takovém případě by bylo potřeba zvážit,kolik Čechů je ochotno dělat za 50 Kč na hodinu a kolik firem dokáže "přežít" nějaké ty nezaplacené faktury.
Z tohoto hlediska je celkem rozumné půjčit eurozóně prostřednictvím MMF nějakou tu miliardu.
4) Mám pocit, že vyrovnaný nebo mírně přebytkový rozpočet politici v Čr sami zařídit nedokážou, že k tomu potřebují "tlak" z venčí, např. z Německa. Z tohoto pohledu by větší integrace ČR prospěla.
5) v ČR ve skutečnosti žádná národní suverenita není. To jenom někteří lidi jako Klaus si to ještě myslí. Většina velkých firem patří nadnárodním koncernům, které si dokážou zajistit pomocí úplatků svoje zájmy i bez ještě větších rozhodovacích pravomocí EU. Kontrolní otázka pro pana Švejnara- zkuste třikrát hádat jakým způsobem.
21. 01. 2012 | 17:37

Holubář napsal(a):

Loajální občane,
už jste s tím "kvalifikovaným bruselským úředním aparátem" přišel někdy do pracovního styku?
Já ano a děkuji pěkně, opakovat to netoužím. Rozdíl proti českým úředníkům je jen v řádech. Ať už se jedná o aroganci, korupci nebo úředního šimla. Je to asi tak jako poměr koruny k euru.

S úctou Holubář
21. 01. 2012 | 17:38

Pompeius Magnus napsal(a):

to Kelt:
Ani na mě tyhle oficiozně znějící kejkle nezkoušejte. "představitelé a občané cca 25 zemí EU"...pche, dnes rozhoduje jen Angela, Mikuláš už nám pomalu slábne a zbytek potentátů z ostatních zadlužených a rozkradených států čeká, co bude. Pane Kelt, jak důvěryhodně na Vás působí představitelé a občané Řecka, Itálie, Irska,Portugalska, Španěska? Navoněná bída, bankrotáři v posledním tažení, grandi s děravou kapsou a plnou hubou kecou.
21. 01. 2012 | 17:46

SuP napsal(a):

Holubář -
Pane, podíváte-li se na ten příspěvek jako na satiru, tak sedí docela přesně ne?
21. 01. 2012 | 17:47

Kryštof napsal(a):

Velmi obecný článek k jehož stvoření nemusí být autor ani zainteresován v ekonomii ani v politické sféře a už vůbec ne v event. kandidatuře na presidenta státu .
Česku jiná realita ať hospodářská anebo vojenská či státo-bezpečtnostní než být členem EC / EU / ani nezbývá .
Autorem užitý příměr Kalifornie a Illinois ohledně jejich hypotetického vystoupení / setrvání ve svazku Unie / $ systému / je projevem mdlého ducha .
"Nebuďme škodolibí remcalové" , páně Švejnarovo hystericky-"vlastenecké" zvolání neodbytně nabuzuje představu absurdního komična , kterak Švejnar byl poradcem Havla .
"Havel měl instinkt moderního ekonoma ...." , není tomu nikterak dlouho , kdy tento velecitát autora tohoto blogu vzbudil zaslouženou pozornost a jí odpovídající reakce .
Nedomnívám se , že by Švejnar zasluhoval pozitivní odezvu , a to ani jako homo sapiens ani jako ekonom .
"Pohybovat se jako sebevědomý partner ...." , každý morální předpoklad musí být materiálně vyfutrován , aby se dal splnit , o tom snad není sporu .
Nelze se pohybovat někde /kdekoliv/ suverénně , když pohybujícímu se čouhá sláma z bot na úvěr .
21. 01. 2012 | 17:48

Kelt napsal(a):

SuPe,
zachránče před socializmem,který nám chtějí vnutit skrytě socialistické vlády Francie a Německa a všechny ostatní socialistické vlády,které souhlasí s další integrací.
Již jsem Vám to jednou napsal-jste jeden z těch rádoby zastánců směru vývoje k nacionálněfašizujícímu uspořádání této země pod rouškou boje za uchování národní identity.
Zejména se vyžíváte v tom,že druhému vkládáte "do úst"co nenapsal(proklamace lihového domu-v čem?)a pak s tím "úspěšně" polemizujete-to je starý bolševickokomunistický trik-nechte toho.
Když jste již neodolal se zastat"Dana"uveďte laskavě alespoň několik výhod,které nám přinese izolace od hlavního proudu EU.
Děkuji předem.
21. 01. 2012 | 17:55

kormoran napsal(a):

Hlavne nesirit paniku , pakli-ze by se tak stalo, Eurovykrmna z Brusselu by musela nabrat dalsich nekolik set svych rovnych byrokratu na stvoreni a nasledne aplikaci tzv. "instrukci".))

http://www.youtube.com/watch?v=Ua0JOCRRtEc
21. 01. 2012 | 17:56

drzá držka napsal(a):

Švejnar zase slintá svoje ekonomické žvásty. Nepochopil, že převážení zboží z jednoho konce evropy na druhý a zpět nezaměstná lidi a nepřinese nikomu klidné žití. Proto ho asi nechtěli jako takového velkého odborníka v USA nikde a tak přišel radit k nám.
21. 01. 2012 | 18:06

Kelt napsal(a):

Pompeius Magnus,
EU/její část/ prožívá finančí krizi,ze které hledá a najde východiska.
Naši zemi to čeká/lépe řečeno už v ní jsme/,navíc je zde krize morální,kde východiska nevidím-zatím.
Takže s tou důvěrou je to asi "vošajslich".
21. 01. 2012 | 18:07

Holubář napsal(a):

SuP:
Ano, satira.
Ovšem jako kouzlo nechtěného...

Já tu nechci obhajovat předcházející režim, toho jsem dalek. Ale život mě naučil, že opravdu jen máloco a málokdy bývá černobílé. Na ten socík to platí taky.
A za socíku byla aspoň sranda. Třeba když Ivan Mládek (takto absolvent VŠE) propagoval navý systém účtování. Místo "má dáti/dal" prý nově "ukradli jsem/ukradli nám". Ten musí dneska zírat, jak se jeho teorie uchytila v praxi. A nadnárodně. Viz třeba poslední poznatky jak matky našich bank vyvádějí z ČR peníze prostřednictvím "údržby počítačové sítě".
Četl jste o tom? Myslím, že to měly Hospodářky (nebo Lidovky?).
:-)
21. 01. 2012 | 18:08

mb napsal(a):

nebuďme Klausové ...
21. 01. 2012 | 18:12

Arnie napsal(a):

Správný a rozumný blog.
Nevím proč tolik účastníků debatý soptí jedovaté sliny nad tím, když někdo řekne, že je správné být aktivním členem EU a snažit se být spíše uvnitř rozhodovacího procesu, než vně.
Členy EU jsme se stali dobrovolně, tak je snad solidní i rozumné pouze nenastovat ruku, ale v dobách hubených být i ochoten pomoci.
A to, že se to v dlouhodobém měřítku republice vyplatí je evidentní.
V rámci ostatních 26 států EU se nad tím nikdo celkem nepozastavuje, ale tady v důsledku mediální a hradní masáže jsou z toho všichni jako diví.
Nebo snad chcete stát mimo EU a hledat oporu opět u Velkého bratra na východě?
21. 01. 2012 | 18:13

vasja napsal(a):

mb napsal(a):
nebuďme Klausové ...
--------------------------
Už ho konečně požádejte vo ruku, nebo Vám definitivně jebne.
21. 01. 2012 | 18:16

ZM napsal(a):

Mezi teoretickou ekonomií a praktickou ekonomikou jsou rozdíly. Švejnar je profesor na univerzitě, kde ho asi platí za přednášky o teoretické ekonomii. V praktické ekonomii je to ovšem "válka" o ceny - ukázkovým příkladem jsou hypermarkety. Např. Kaufland požaduje po jeho dodavatelých nízké ceny. Má totiž dobrou vyjednávací pozici.Do Hypermarketů Kauflandu chodí nakupovat dostatek lidí na to, aby Kauflandu zajistili dostatečný odbyt. Kaufland má nějaké zásoby a více dodavatelů, takže přerušení dodávek od "neposlušných " dodavatelů mu nezpůsobí vážnější potíže. A tak si diktuje nízké ceny, což pro příslušné dodavatele znamená níží příjmy a pro jejich zaměstnance nižší mzdy popř. nezvyšování mezd. Tudíš jsou nuceni chodit nakupovat do hypermarketů jako Kaufland, které mají relativně nízké ceny. Dokáže pan Švejnar poradit, jak z toho "začarovanýho"kruhu ven, nebo má raději řečnění o státní suverenitě ?
21. 01. 2012 | 18:17

ZM napsal(a):

Arnie - problém je např. ten, že mocní "bratři" na východě mají plyn a že ekonomiky států střední evropy jsou na tomto plynu závislé. Na začátku roku 2009 bylo jasné, že mocní "bratři" z východu jsou si plně vědomi této závislosti, a že rozhodně nemají křesťanské uvažování, aby pomáhali svým "bližním" v nouzi. Stačí otočit několik kohoutů a plyn přestane proudit.Málokdo má zájem o "oporu" u východních sousedů, ale je potřeba se přizpůsobit realitě.
21. 01. 2012 | 18:24

ZM napsal(a):

Holubář - nějaký pozitiva za socíku byly, třeba když se jelo na zájezd s Čedokem, tak autobus lidi přivezl i odvezl, což v současné době není zaručeno :)
21. 01. 2012 | 18:28

ZM napsal(a):

k mému příspěvku 21. 01. 2012 | 18:17

Už jsem několikrát viděl prodej z auta, upraveného na "pojiízdnou prodejnu". Jednalo se o prodej masných výrobků. Nevěnoval jsem tomu bližší pozornost, ale asi se to vyplatí víc, než dodávat výrobky hypermarketům za nízké ceny. Z dlouhodobého hlediska se asi ta investice do auta a provozu vyplatí. Náklady na chlazení jsou i v "kamenných" obchodech, náklady na přepravu jsou tam taky a možná mají navíc náklady vykládku zboží.
21. 01. 2012 | 18:36

Július napsal(a):

To Dan
"ti, co Evropu špatně řídí" - ale jak jim pomoci, aby se to naučili dělat líp? Remcáním? Já bych se přikláněl k věcné kritice, tj. analýze, poukazováním na to, co je zlé, taky předkládáním návrhů.To bych si přál od těch kteří tomu rozumí. Já, bohužel, nejsem na to machr. Jen si myslím, že ten sjednocovací vývoj (nazvete to třeba globalizace)přišel jaksi zákonitě. Není to jednoduchý. Dělají to lidé a musí se to naučit; když ne dnes, zítra, nevyhneme se tomu. Vývoj nás vždy dostihne.
21. 01. 2012 | 18:37

Martin napsal(a):

Švejnar tomu vůbec nerozumí, avšak při jeho inteligenci se domnívám že tomu rozumí velmi dobře, ale úmyslně mlží. Hned v úvodu nepochopil, že dnešní EU není ta EU o které jsme hlasovali v referendu. V tehdejší EU bylo například nemyslitelné že by ECB vydávala dluhopisy na záchranu nějakých členských států a naopak tehdy bylo jasně domluveno že stát eurozóny který překročí deficit 3 % HDP bude penalizován, což se nikdy nestalo.
Argumentace situací v USA neobstojí, EU nikdy nebude jako USA, pokus o "fiskální integraci" je nic jiného že že nám Německo, Francie, Itálie a Španělsko budou diktovat podmínky "O nás bez nás". Ostatně asi tak jako se děje v zemědělství už nyní, kdy se díky nadržování francouzským a španělským zemědělcům u nás prodávají francouzské brambory a španělské okurky.
21. 01. 2012 | 18:39

Holubář napsal(a):

ZM:
No jo....
Jsou tu nějaké rozdíly.
Za socíku musel člověk uplácet, aby nemusel pracovat a dneska uplácí, aby pracovat mohl.
Jak napsal zesnulý exprezident: "To sou paradoxy!"
:-)
21. 01. 2012 | 18:40

Holubář napsal(a):

ZM:
No jo...
Ale tak mě ještě napadá (jako obvykle pozdě), že se někdy vracel jen ten autobus.
:-)

Martin:
Co máte proti francouzským bramborám? Moje Labuť dělá báječné, to byste se oblizoval!
21. 01. 2012 | 18:44

RA napsal(a):

pane Švejnare, a vy chcete být prezidentem svrchované a svobodné České republiky, nebo jen protektorátním správcem přidruženého území Říše ?
21. 01. 2012 | 18:46

Július napsal(a):

Čtu:"Chceme-li požívat výhod spojených s eurozónou, tak je potřeba se posunout dál v její rozpočtové integraci, respektive v efektivní vymahatelnosti pravidel unijní rozpočtové odpovědnosti. Jakožto šestá nejméně zadlužená země Evropské unie se nemáme moc co bát takového kroku, neboť tíha těchto pravidel pro nás bude poměrně velmi malá. A měli bychom být jen rádi, pokud nám tato pravidla pomohou naše poměrně nízké zadlužení v budoucnosti udržet." (Švejnar).
Přiznávám, některým diskujícím nerozumím
21. 01. 2012 | 18:57

SuP napsal(a):

Kelte -
Citace ..."aby přestala šílet s regulacemi a dotacemi a vrátila se k tomu, co umí a uměla dobře - k hospodářské spolupráci...." (Dan) aspoň podle mého názoru neříká nic o vašich ..."výhodách, které nám přinese izolace od hlavního proudu EU...."
Takže pokud chcete někomu nasazovat psí hlavu, ...nemáte doma zrcadlo?
21. 01. 2012 | 18:58

český maloměšťák napsal(a):

Blog dobrý.
Diskuse až na pár výjimek - žblepty remcy remcy... bu, bu,bu, Švejnare.
/zatím se neobjevili exoti, kteří mají v oblibě přirovnávat EU k SSSR...ale co není - může být, že..../
21. 01. 2012 | 19:00

Július napsal(a):

oprava: "diskutujícím"
21. 01. 2012 | 19:00

CarolusMagnus napsal(a):

Pan Švejnar krásně šťavnal (to je Poláčkův výraz) o výhodách společného domu - EU. Bezesporu, mohutná konstrukce, skýtající mnohé výhody a bezpečí. Bezesporu.
Jenže při bližším pohledu to vypadá jinak. Některé státy jsou zátěží, (PIIGS) a ty kterým visí na krku, ty na tom nejsou o moc líp.
Zdálky vypadají jako mohutné dubové trámy, schopné unést veškerou tíhu. A zblízka ? Nakažené dřevomorkou. Projděte si některé čtvrti velkých německých (francouských, belgických, holandských ) měst.
Kdepak pane Švejnare, EU potřebuje z gruntu předělat, ozdravit, nakažené dřevo spálit a nahradit zdravým. To ale nějakou dobu potrvá. Dlouhou dobu.
21. 01. 2012 | 19:00

Arnie napsal(a):

ZM:
Raději "se přizpůsobuji realitě" v rámci EU, než v rámci RVHP.
RA:
Zajímavé, vy si myslíte, že prezidenti Dánska, Švédska, Holandska, Lucemburska a zejména v Polsku a pod., si před svrchovaností a svobodnou republikou raději zvolili vaši "Říši".
Jste trapný!
21. 01. 2012 | 19:01

JenTak napsal(a):

Pane Švejnare, stačí že jste kandidoval proti ješitnému Klausovi, a tím jste se stal pro ty duševně zaostalejší blbcem. Vaše vzdělání a vaše schopnosti jsou upozaděny duševními nýmandy, a nad vašim názorem na integrací Česka do Evropy se nediskutuje, ale rovnou se vy a váš názor zatracuje.
To všechno pro demokratickou kandidaturu na prezidenta. Věru, toť smutný pohled na českou společnost.
21. 01. 2012 | 19:03

ghándí napsal(a):

to už jsou fráze jako za socialismu......nechceme být přeci na periferii evropy v asii. klaus by nás mohl připojit ke kazachtánu. a nejvíc jsem se zasmál když zelenooranžový soudruh švejnar popisoval kolik bezpečí nám EU dává. už vidím francii a anglii jak za nás pujdou bojovat. bohužel i když si necháme korunu, tak nás EU stejně potopí, ale nebude tak hrozný, jako když přijmeme euro.
21. 01. 2012 | 19:06

Fassel napsal(a):

Klaus nebo Švejnar?
Rusko nebo Německo?

To je ta otázka. Nic mezi tím.
21. 01. 2012 | 19:15

Kryštof napsal(a):

Re-"Arnie", potažmo "RA"
Je mi to trapné , ale uniklo mi , že by vámi uved. státy , tj. Dánsko , Švédsko , Holandsko / Nizozemí / , Lucembursko měly coby své st. představitele presidenty .
Poněkud archetypálně jsem se domníval , anžto bezcitná buržoasní společnost mi neuštědřila vzdělání , že jde o konstituční monarchie .
21. 01. 2012 | 19:25

Cech napsal(a):

Nevím ale mne ty předvolení agitace opravdu nudí.
Non bis venit ad locum Bohemicae rectores regionem.
Vysvětlovat půjčku jako dobrodiní z naší strany,že se nestydíte pane ekonome.
Zkuste přestat mlžit a napsat jednou opravdu něco v souhlasu s realitou,když tolik toužíte po té polstruované sesli na hradě.
21. 01. 2012 | 19:25

Zdenda napsal(a):

To Fassel:
Klaus nebo Švejnar?
Rusko nebo Německo?
Zeman: Rusko i Německo
21. 01. 2012 | 19:30

ghándí napsal(a):

švejnar prodává lístky na titanic. snaží se jak může.
21. 01. 2012 | 19:38

fremder Rassensplitter napsal(a):

Že integrující se Evropa je optimálním prostředím pro naši národní seberealizaci, to bylo.
To jsme si mysleli tak do roku 1992. Než z Německa placené autobusy začaly svážet účastníky na zhromáždenia HZDS.

Pak se ukázalo, že Neues Europa potřebuje v prvé řadě rozbít příliš velká státní uskupení slovanských podlidí ve středu kontinentu a na Balkáně.
Perspektiva, že by tito podlidé (kolem 70 miliónů, počítáme-li Poláky jako Slovany) mohli v Evropě představovat nějakou sebeorganizace schopnou sílu, která by chtěla o sobě rozhodovat, musela na bonnské Adenauerallee rozsvítit všechna varovná světla červeně.

Němci ale mají na všechno v zásobě plány. Schlieffenův plán, plán Barbarossa, Generalplan Ost a jiné podobné.
Takže ta Evropa je něčí, ale ne naše.
Dokud jsme toho schopni, měli bychom své závislosti diverzifikovat co nejvíce to jde.
Německé plány totiž mají tu nepěknou vlastnost, že končí katastrofami. Vždycky se nám dařilo se z toho nějak vyvléknout s odřenýma ušima.
21. 01. 2012 | 20:28

Holubář napsal(a):

fremder Rassen....
Ano, Němci se, přes veškerou svou neoddiskutovatelnou schopnost, zpravidla tak jednou až dvakrát za století úplně nekontrolovantelně zblázní.
Plány neplány.
Ke škodě své i svého okolí.

Tak asi.

S úctou Holubář
21. 01. 2012 | 20:37

slavwin napsal(a):

Lístky na Titanic prodávají lidé s nejasnou tradicí nebo z ní odbočující. Vzpomeňme na Tenga v Číně. Vzdělaný člověk poznal, že komunisti začínající z nuly, vyznávající prvobytně pospolné společenství za spravedlivé a ten vývoj z ničeho je příslibem nového krásného života. Napojil se na konfuciánství i když s prosazováním sporných nevyjasněných bodů spolehal na tu prvobytně pospolnou krutost. Ždímání Němci zapomněli na svou kulturu a brousili mezi nějaké barbarské Niebelungy, nebo na polobarského Jindru Ptáčníka. Rusové bez mně neznámé tradice se objevili na území ovladaném barbarskými Tatary zatlačili je a přijali východořímskou pravoslavnou církev. Ten Barbar v nich bude nebyli schopni se uživit aniž by byli sužování reparacemi jako Němci. My pošilháváme po husitech, ty jejich ideje a nálady vyústily do Adamitů, bratr Žižka je tvrdě ztrestal, ale barbarský bolševik často opakuje ty ideály pro které lidé strhali ze sebe oděv a čekali spasení. Zasáhlo to mnoho lidí odtržených od půdy o čemž svědčí kvalita našeho diskutování. Sami čeští komunisté když chtěli nějakou pitomost obejít říkali, něco o používání zdravého selského rozumu. Ten by nám byl opravdu zapotřebí, čekání nějaké katastrofy když půda naštěstí rodí a průmyslové podniky zůstávají a lidský potencial rozum a chuť k práci zůstává v Německu i Řecku.
21. 01. 2012 | 20:41

Lada napsal(a):

tohoto pana za prezidenta take nechci, je to tlachal a neznalek
21. 01. 2012 | 20:45

howd napsal(a):

Divím se vždy,když se subjektivista diví,že vývoj se vymknul z jeho rukou,že přání není jeho volantem.Nejhorší je ale to,že to nejde ani v čistě subjektivních věcech,jako je třeba láska k ženě.
Prostě svět se točí okolo té osy ,okolo které se točí.Chceme-li aby se svět točil okolo naší osy,pak musíme za naši osu vybrat právě tu osu,okolo které se svět točí.Pak subjektivní splyne s objektivním.Ne hora půjde k Mohamedovi,ale on k ní.
21. 01. 2012 | 21:24

David napsal(a):

„...Jakožto šestá nejméně zadlužená země Evropské unie se nemáme moc co bát takového kroku, neboť tíha těchto pravidel pro nás bude poměrně velmi malá. A měli bychom být jen rádi, pokud nám tato pravidla pomohou naše poměrně nízké zadlužení v budoucnosti udržet....“

----------------

Že tíha těchto pravidel pro nás bude poměrně velmi malá? To je eurohujerská lež, jako věž!

Už tíha pravidel, která nám ordinuje naše vládní koalice jsou pro obyčejné lidi neúnosná, a to, co by následovalo po přijetí fiskální dohody by bylo podstatně, podstatně horší.

Myšlenka EU je sice velmi pěkným ideálem, ale ukazuje se, že naše civilizace k tomu, bohužel, MRAVNĚ ještě zdaleka nedozrála.

Bylo nutné udělat úplně jiné změny, než zavést euro v takovém rozsahu, kdy to bylo více méně vynucené i pro ty státy, které k takové integraci nedozrály. A výsledky nám dnes padají na hlavu.

Právě ta násilná integrace, tak rozdílně vyspělých států je příčinou dnešních problémů. A teď k podobné chybě jsme znovu tlačeni další fiskální integrací, která bude problémy jen a jen ještě více PROHLUBOVAT.

Budou následovat další tlaky i na sjednocování DANÍ, a výsledkem bude :

definitivní rozvrat EU!!!

Snu o tom, že se v EU bude demokraticky rozhodovat dnes už mohou věřit jen naivní idealisté. Stačí si jen vzpomenout na opakování referend do té doby, než budou podle představ EU. Německo s Francií budou válcovat opozici stejně, jako to válcování u nás předvádí vládní koalice ve Sněmovně.

Německo a Francie určují, jak se bude pokračovat. Sezení u jednacího stolu může být stejně marné, jako "dialog hluchých" naši vládní koalice s opozicí ve stylu - říkejte si co chcete a my si uděláme stejně co chceme.

A to nechci ani vyjmenovávat všechny ty byrokratické nesmysly, které nám vnucují z Bruselu.

ODS i Klaus nejsou pro mne žádným mravním vzorem, ale s jejich současným názorem na problémy EU musím souhlasit.

Podle mého názoru jednotná fiskální politika je sice krásným ideálem, ale všechny státy EU k ní "zase" ještě NEDOZRÁLY.

A právě, pokud se budou státy zase ZNÁSILŇOVAT ke stádnímu chování, tak to bude zase dělat problémy. To není řešení.

Jak to bude se sankcemi, když bude povolen dluh ve výši 60% HDP? Některý stát má nyní dluh ve výši 40% HDP a jiný 80% HDP. Ten co má 80% bude už trestán?

Je potřeba NEZAPOMÍNAT k čemu nás dovedly slavná maastrichtská kritéria.

- Výše hrubého veřejného dluhu – podíl veřejného dluhu na HDP nesmí překročit 60 %.

- Deficit veřejného rozpočtu – podíl deficitu státního rozpočtu na HDP musí být menší než 3 %.

Výsledek – katastrofa - kolektivní nezodpovědnost a falešná solidarita.

Titanik se potápí! Zachraň se jak můžeš!

Eurohujeři naopak radí:

Nebojte se - Klidně nastupte na Titanik!

----------------

http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=729497&online

Kohout: Buď se stát uskromní, nebo přijde kolaps Evropy

19.1.2012

"...Dohodu o fiskální disciplíně bych nedoporučoval. Četl jsem její pracovní text a je to o ničem. Zdravá ekonomika něco podobného nepotřebuje a nezdravé to nepomůže...."

Odpovězeno: 19. 01. 2012 12:58 Autor: Zbyněk Klír

Otázka:

Je účelné, aby na novou dohodu přistoupili všichni stávající a budoucí členové eurozony, když je evidentní, že část z nich by pak byla permanentně soudním dvorem sankcionována za její neplnění ?

Pavel Kohout:

Je to jen politické gesto a nevidím důvod, proč bychom něco podobného jako stát měli podporovat. Naši starší bratři na Západě jsou finančně v háji, ale to neznamená, že je musíme poslušně následovat úplně ve všem.

Odpovězeno: 19. 01. 2012 13:08 Autor: lada-

Otázka:

Dobrý den. Kdy se konečně začnou dluhy splácet? Ne jen zpomalovat zadlužení. Prostě splácet dluhy. Abychom místo 1,5 bilionu měli třeba jen 1,3 bilionu. Kdy?

Pavel Kohout:

Vážená slečno nebo paní, toto bych také rád věděl!
21. 01. 2012 | 21:54

honolulu napsal(a):

Muj vysoce vyvinuty pozorovaci talent me uz davno presvedcil o tom, ze vsichni profesori systematicky usiluji o konec sveta. Ano oni chteji znicit tuto planetu. (Horejsi, Matousek, Svejnar a jini).

Cestnou vyjimku tvori pan profesor Bednar, ktery usiluje o zachranu sveta. Proto ihned po nasi vitezne revoluci REALISTU se ujme narodni povinnosti zreorganizovat a vycistit vsechny skoly od scestnych utopistu.

(Take se planuje pro zeme ceske nova ekonomicka universita Pepka Vyskoce na ktere obzvlaste nadani utopiste budou prednaset economicke strategie v Brne na Bratislavske.)
21. 01. 2012 | 22:20

Sims. napsal(a):

Pane Švejnare, podle mého názoru jste díky Vašim postojům, vyjádřením a náklonosti k určitým personám a stranám od poslední volby prezidenta ztratil mnoho sympatizantů. Alespoň já jsem Vás vnímala zcela jinak před volbou a zcela jinak po určité době po volbě. Člověk by neměl pociťovat potřebu se zalíbit, měl by být zcela konzistentní ve svých názorech a být sám sebou. Vy jste se dle mého názoru nechával tak trochu ovlivňovat politickou korouhvičkou.
21. 01. 2012 | 23:11

Sladký napsal(a):

Sims- souhlasím s Vaším příspěvkem.Popíjím (usrkávám) bourbon,občas se zakousnu do chleba s nivou bohatě proloženou papričkami jalapenos,půlnoc je nedaleko a v takové náladě není obtížné být tolerantní a smířený se vším.Rád čtu vaše příspěvky,patří k tomu nelepšímu,co lze pod blogy číst-ale (a vy to jistě víte) život je o něčem zcela jiném.Život je (nedobrovolná) účast na krásném a krutém zázraku bytí.A nic, vůbec NIC NENÍ OBYČEJNÉ.Mějte se hezky a pište.
21. 01. 2012 | 23:32

pepíček napsal(a):

Myslím, že číst Švejnara je už ke stavu rozkladu EU zcela zbytečné a počkejme do 1.4.2012 jak dlužníci zaplatí 519 mld.€ komu ???

Poté se dem.diskuzi odhalí viníci krachu (již dnes jsou známy) a budeme účtovat všem, kdo se o krach EU zasloužili.

I Švejnar v tom podvodu zřejmě jede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!USA nepotřebují silné světové €!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Proto Goldmani lhali o Řecku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Má cenu dávat prostor loutkám cizích mocností???????????????????????????????????

Jaký cíl sleduje Česko???????????????????? Zahr. strategie ČR chybí!!!!!!!!!!!!!

Proto může Šwarcík lhát jako cikán!!!!!!!!!!!!!!!!!!Církevní majetek chce odkoupit, proto se maže v politice. I zločiny vedou naše ministry v chamtivé touze po majetku. Ať řekne Šwarcík: prolomil jsem BD a lide děkuji Vám. Obechcal jsem Vás.

Jak nás obechčije Švejnar??? Vrátí sudety???
21. 01. 2012 | 23:36

Pepa z depa napsal(a):

Takže pane autore, to co tady do nás hustíte, tak to je dobré jen pro ty co naší vlast rozkradli, vytunelovali, vypaušalizovávají a svoji vlastizradou a kolaborací s cizí mocí, si nejsou v naší vlasti již moc jistí, že tuto zločinnost ustojí a neskončí s nahými dirkami někde v lochu. To byse vám hodilo, nás tam zatahnout sebou, protože víte, že my tam nemáme proti vám žádnou šanci. Ale to vám již neprojde, jen přes naše mrtvoly vy bando kapitalistická. Počkejte si jak se dohodnou občani ČR a co s vámi nadále provedeme. Nesnažte se nás takhle primitivně oblbovat. Doufáme, že jsme vám to řekli dost jasně. Tak hezký večer přeje 8.+4. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl. Již jste čet Několik vět 2012. Tak bacha na starého Zacha. Pepa z depa.
22. 01. 2012 | 00:03

Kanalnik napsal(a):

No ja nevim, jak si to odpurci evropske integrace predstavuji...

Politicka a menova integrace je jiz za toho pul stoleti rozjeta, takze kam se chcete vracet? Do individualnich zemi s volnou spolupraci? S tim, ze to bude znamenat mensi vliv Evropy a tedy i nas na veskere deni ve svete, nizsi ekonomickou silu, nizsi zivotni uroven a v neposledni rade vyssi riziko vuci vnejsimu vpadu do teto zeme (jak mocenskemu, tak ekonomickemu)?

... Tihle lide si predstavuji nejakou vysnenou idealni realitu, kdy bude CR uspesne existovat mimo Evropske spolecenstvi... realita je to ale neuveritelne falesna, vyrustajici z pocitu pseudobezpeci, ktere tu bylo za komunismu. Misto aktivity v krizi, ktera tu ted je, je z CR slyset jen remcani a nesvepravne nacionalisticke plkani.

Cesta zpet neexistuje, existuje jen cesta dopredu. Bez aktivni ucasti v Evropskem spolecenstvi se tato zeme dostane do pasma nikoho, tudiz na Vychod.

Myslenkove se tam uz (nebo spis jeste) hodne lidi tady na diskuzich nachazi. To plati i pro hradniho pana a jeho particku.

Lidi, vyjedte na rok dva ven, a podivejte se realite do oci, stoji to za to.

a k tomu vsemu - jak chcete tuhle zemi nekam dotahnout s politickou reprezentaci, ktera vladne? nedari se to v ramci EU, takze nevim, kde berete nadeji, za vam bude lepe s temito pany nekde na Vychode

zdar!
22. 01. 2012 | 00:34

honolulu napsal(a):

A zde panove vidite dalsiho levicoveho pedagoga v akci, (23:32) -popiji Bourbon, (urcite Old Turkey), cpe se jalapenos, (urcite z Mexica), a potom se vsichni divi, kde se berou ty nove skvrny na mesici.
22. 01. 2012 | 02:35

stehno napsal(a):

Zase jen pokus o zviditelňování se, ale je to jen obecné plácání plné frází.
Co tím vlastně chtěl básník říci?
22. 01. 2012 | 06:45

Pepa Řepa napsal(a):

vasja napsal(a):
mb napsal(a):
nebuďme Klausové ...
--------------------------
Už ho konečně požádejte vo ruku, nebo Vám definitivně jebne.
VK je už zadán. Pan Pehe ho předešel. Tomu už jeblo dávno.
Jinak to přesně vystihl Dan. Klíč je ve špatných politických rozhodnutích, ekonomické průsery jsou následkem.
Členství v České obci eurohujerské je jako členství v ROH.
Plaťte příspěvky, držte zobák, neremcejte. Pojedete na rekreaci.

Pochodem vchod. Vzhůru do oblak. Za skřivánkem
Rudé šátky na slunci hoří jako rozkvetlý vlčí mák----
22. 01. 2012 | 06:55

stehno napsal(a):

Ať si profesor zůstane tam, kde je a škodí jinde. Jen se podívejte jak on a ostatní kvalitní ekonomové dovedli svět.
22. 01. 2012 | 08:03

posmutnělý napsal(a):

Pokud diskutující by představovali reprezentativním průřez naší populací, pak si zasloužíme, to co máme, včetně pana prezidenta. A Bůh nás ochraňuj.
22. 01. 2012 | 09:27

Sims. napsal(a):

To Sladký
Děkuji za Váš příspěvek k mým notickám, pochvala vždy potěší. Akorát Vám mohu závidět tu whisku a plísňák s pálivkami, díky mému žlučníku si toto nemohu dovolit bez následků požívat. Ale pracuji nyní na rozpuštění mé skály v něm, snad se zadaří. Jste takový filosofický přispěvatel, já se vždycky snažím nazývat věci pravými jmény (dle mého přesvědčení) A zkouším být konzistentní ve svých názorech dlouhodobě, jedině tak si může člověk vážit sám sebe. To co se děje v naší zemičce je bohužel krize hlavně morální, ekonomická přichází jako její produkt. A protože morálka bohužel upadá napříč kulturami, stává se jevem geopolitickým. Nebyli občané Mikronésie šťastnější, když měli několikametrové kamenné peníze?
22. 01. 2012 | 09:43

RA napsal(a):

takže jestli se dobrovolně povinně nepřipojíme ke IV. velkoevropské říši, tak ta nás bude hospodářsky izolovat ? To je mi opravdu pěkná demokracie. Ovšem, když vidím, jak se snaží tato eurobyrokratickobolševická mašinérie tlačit na Maďarsko, tak se tomu ani tolik nedivím.
Došli jsme kruhem od komunismu ke komunismu, bohužel.
22. 01. 2012 | 09:57

Karel Matoušek napsal(a):

Radost pročítat. Vyber si mezi zapšklým starcem, multifóbem nebo dementním národovcem, nemluvě o honolulu, jenž se vymyká běžné definici. Ale ujišťuji vás, havajane, že na zkáze (konci) světa makám solo bez Hořejšího, protože ten mě nemůže ani cítit od té doby, co jsem ho nazval 'užitečným idiotem'. Když už jsme, honolulu, u těch .... je vás zde tolik, tolik, tolik, většinou státních zaměstnanců bez zjevného užitku, kteří zde v týdnu tráví celou pracovní dobu zlobíce se na vše a na všechny. :)
22. 01. 2012 | 10:02

carpr napsal(a):

posmutnělý-A potom piš nejhorší na tom je,že má asi pravdu.
22. 01. 2012 | 10:04

slavwin napsal(a):

Myslím že rozhodne síla, síly se nikdo nezbavuje rozdáváním. Teď je nutné vědět jak na silného tlačit, vně nebo zevnitř. Když zevnitř tak ten silný Nás bere jako součást, když zvenku tak musíme mít vždy něco aby jsme tu sílu podporovali. Zbavit se bolševické zlodějny je bezpodmínečná nutnost v obou případech, jinak se staneme bolševickou součástí a čekat jestli bolševik vojenský zesílí a zabere jinou sílu nebo pokračovat v novém úpadku.
22. 01. 2012 | 10:45

slavwin napsal(a):

Naštěstí jsou tu Poláci, těm nějaký obchvat zdola určitě bude vadit, jestli se necháme vypudit z NATO, tak jsem si skoro jistý že se otevře naplnění hesla Ostravica - graníca
22. 01. 2012 | 10:53

ali napsal(a):

pane Švejnare
jděte s tou krizí do někam:
http://www.youtube.com/watch?v=RR_MwBu5Wd8&feature=player_embedded#<http://www.youtube.com/watch?v=RR_MwBu5Wd8&feature=player_embedded>

fakt spoléháte na blbost lidí? To Vám to prezidenství tak leze do hlavy? Nejste spasitel a lidi to ví..
22. 01. 2012 | 11:08

honolulu napsal(a):

Pane prof. Matousek,
Vy mluvite jako muj pan doktor. Ten s udesem v ocich rekl.:
"Kdyz ho Buh ztvoril, tak se mu rozbila forma. Druhy takovy zde neni" !
Ano pane prof., jsem SVETLONOSEM pravdy ! Vyvedu Vas z temnot poblouzneni idealismem a udelam z Vas uvedomneleho clena partaje Realistu a nepritele vsech multi-kulti destruktoru. (A Vy me muzete na oplatku naucit gramatiku a spelling.)

Jsem Johnny Appleseed moderniho veku a zasazuji semena poznani z kterych vyrostou jablone blahobytu pro nasi civilizaci a bile lidi. Ta malickost, ze jsou semena pravdy vyzobavana ptaky (profesory),
mi nedela starost. Za rok a pul co pisi na Aktualne CZ jsem docilil zmeny a uvolnil atmosferu sesnerovaneho mysleni prispevkaru.

Dekuji Vam za zarazeni mezi multifobi. Udelal jste mi vsak i radost Vasim "komlimentem" krecovite politicky korektnimu prof. Horejsimu.
22. 01. 2012 | 11:15

stehno napsal(a):

Světlonoš = Lucifer
22. 01. 2012 | 11:31

exit napsal(a):

K tomu remcání:
- remcali jsme proti Rakousku, ale Habsburkové dobře věděli, že Češi budou vždycky loajální a s odbojnými Maďary a Poláky jim rádi pomohou
- remcali jsme proti Hitlerovi, ale byli jsme nejposlušnější a z obsazených zemí, spolehlivý výrobce zbraní pro jeho armádu
- remcali jsme proti komunistům, ale byli jsme skutečnou oporou RVHP i Varšavské smlouvy, základem sovětského bloku
Tak co po tomhle národě teď chcete - aby se stal sebevědomým evropským národem, aby všechny úspěchy a problémy EU považoval za své úspěchy a problémy, aby konečně dospěl? Potom jste naivní.
22. 01. 2012 | 11:53

SuP napsal(a):

Karel Matoušek -
Karle, za toho zapšklého starce Ti děkuju. Jdu se nad sebou hluboce zamyslet.....
22. 01. 2012 | 11:57

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Honolulu,..zdravím Vás, pane, dnes jste si na to přivstal,... Trochu to upřesním s těmi jabloněmi. Semenáčky nesou jen malé, kyselé, někdy i svíravě hořké plody. Je třeba ještě roubovat. Z dobrých stromů odříznout dvouletý výhon a naroubovat na semenáče nebo jiné podnože. Vybrat a pěstovt ušlechtilé podnože pro rouby. To chce čas a dost práce než se zakousneme do úrody, do jablka. A opravdu to připomíná život a i politiku. Ale i to děláte,...naroubujete tu, zde na Aktualně svojí myšlenku,...no a je jen na ní, zda obstojí a spojí se s kmenem stromu. Četla jsem co jste psal na čtenářském blogu, ano, jsou místa, která léčí. Mám příběh,...byla jsem, je to pár let, v Rakousku. Rozbolel se mi zub, ale za dva dny jsem měla v plánu návrat, tak jsem si řekla,...vydržet. Chtěla jsem navštívit ještě jedno významné poutní místo. Když jsem stoupala ke klášteru, zavedla jsem rozhovor s Pannou Marií, a prosila jí, ať mě ten zub přestane bolet, protože byl teplý den, krev mi tepala v zubu a zub bolel dost. Říkala jsem Panně Marii, ..ať přestane bolet jen do té doby, než dojedu domů. Od minuty přestal bolet. Nebolel, radovala jsem se. Když jsem doma přibrzdila u vrat,...jako když sekne nožem do dásně, bolest v pár vteřinách. Tak jsem znova vystartovala,...k zubnímu lékaři. Mezi nebem a zemí jsou události, které nevysvětlíte,...ale politické pindy se rozkrýt dají. Přeji šťastné dny. Tužka.
22. 01. 2012 | 12:08

ghándí napsal(a):

je poměrně zajímavé že sedláček i švejnar píšou stejné hlouposti. sedláček to má zaplaceno čsob, ale proč švejnar? to strašení tím okrajem evropy, to už přece musí urážet i inteligenci i psího h...a.
22. 01. 2012 | 13:27

VDC napsal(a):

Stačí EFTA a NATO. EU je k hovnu.
22. 01. 2012 | 13:57

slavwin napsal(a):

ghandí
Já se snažím pindalistům vyhnout, uznávám ono zvědavost nedá. Sobotku, Paroubka jsem minul 4-5 krát. U Jeronýma se tak naštvu na kqaždém druhém, přestal psát často, cítí se úspěšný pokořil Bártu. Zahradil k tomu vlezu skoro pokaždé, test mého vkusu, kdyby se mi tam něco líbilo, tak bych myslel, že blbnu.
22. 01. 2012 | 15:19

mb napsal(a):

vasja i řepa správně pochopili, že Klaus je škodolibý remcal ( něco jako záhorský z rozmarného léta ...)

kdyby jen to ...

hezký den ...
22. 01. 2012 | 15:37

Radovan napsal(a):

Milý pane Švejnare, je dobře,že jsme v EU,ale proč většina našich občanů má plat pod 20 tisíc ? Průměrný plat zkreslují neúměrné platy k naší malé ekonomice, ti co berou víc jak 100 tisíc a jejich práce a záslužnost na vývoji našeho státu , je velmi malá, jinak bychom už museli dohánět sousední ekonomiky. Bohužel v Praze,tam se žije blaze.Ale 50 km za Prahou jsou platy poloviční a nezaměstnanost 10x větší.
Vláda káže vodu a sama pije víno.V této krizi by měla zavést progresivní daň a zavést majetková přiznání.Lidé už nemají z čeho šetřit. Taková rodina s dětmi,kdy má živitel sice průměrný hrubý plat a mají něco splácet je na živoření. Proti sousedním státům většina občanů žije pod úroveň. Někteří přežívají jen proto, že mají byty a domky z totality a také někteří starší i úspory.
Lidé podléhají depresím z nedostatků peněz a páchají sebevraždy. Statistika je hrozná.
V naši zemi se žije velmi těžce.
Proč bohatí žijí na úkor těch co nemají ani průměrný plat, i když mají vzdělánía pracují více než oni. V některých firmách vám víc nedají. Ve státní správě je mmnoho pracovníků co o sebe zakopávají s platy od 25 - 40 tisíc, množství práce neodpovídá jejím platům. Ve firmách musí takový pracovník pracovat i 3 x více a odborněji než oni a za mnohem menší plat.
Nespokojenst občanů dosáhla nejvyšší míry.
Co s tím budete dělat, když vláda, prezident, poslanci a senátoři jsou slepí a hluší. Oni mají své pěkné platy, tak jsou spokojeni.
Je to tady jako v povídce B. Němcové "V zámku a v podzámčí".
22. 01. 2012 | 15:51

Věst napsal(a):

Ať žije Prof. Švejnar, náš budoucí prezident ČR !
V přímé volbě to tentokrát všem knížatům natře !!!
22. 01. 2012 | 16:28

Bey napsal(a):

politika muze menit a ohybat zakony az zmodra,
vem ale chlup na dlani, kdyz tam neroste.

Pripadna monetizace dluhu vlhke sny keynesianskych blbecku nesplni, funguje to asi stejne, jako kdyz nekomu vyschne studna a resi to napojenim odpadni roury kanalizace na privod pitne vody, z kohoutku potecou zase jen sracky, kredit totiz neni kapital.
22. 01. 2012 | 18:55

honolulu napsal(a):

Pani Tuzko,
vsak mi to vyhrame vsude s temi nasimi myslenkami.
Uvidite casem, ze i pani profesori se k nam pridaji.
Jim nic jineho nezbyva.
Umite si treba predstavit, ze by prof. Svejnar z Michiganu v ramci multi - kulti - (kulturniho zblizeni), tancil s Winnie Madikizelou Mandelou, nebo se dokonce pridal k Zulum ? Kdyz si to prdstavim, tak mi tecou smichem slzy.
To je srandy kopec na tom Aktualne CZ !...
Pani Tuzko, musime vymyslet nejakou medicinu proti smutku. S panem Stejskalem to zase clouma, a to je urcite kvuli nam, realistum. Vim to, mame ho v klubu NEW AGE pod radarem.
Cela Evropa se radikalizuje, a to si mnoho lidi nepreje...
Ahoj, pani Tuzko. (Jste blondynka nebo brunetka ? Pujdeme spolu v Ceskych Budejovicich do te slavne hospody ?)
22. 01. 2012 | 19:00

Veronika napsal(a):

Ono je to stejně jen takové plácání slámy dokola...
kdyby se to lidem nelíbilo, tak by s tím již dávno něco udělali.
Protože je ale demokracie, tak si prostě lidi tohle zvolili za životní cestu.
Já jsem člověk přející a když to chtějí mají to mít.
Nic jiného v tom není.
Nepotřebuji přemlouvat někoho, že pohled na věc je nejen odlišný, ale i velmi krátkozrakej a hloupej.
Uznávám svobodu skončit pod mostem pro každého.
22. 01. 2012 | 19:12

Midori napsal(a):

Věst 22. 01. 2012 | 16:28
Přečtěte si jiný blog tohoto pána "Václav Havel měl intuici moderního ekonoma" a pak Vás takové touhy rychle přejdou. Takovou líbeznou pitominku by jen tak někdo nenapsal -:)
Takže: ani Šv., ani Schw.!
Nepřejme si jít cestou do tmy. Volme tentokrát velmi obezřetně. Neříkejte, že kromě dinosaurů už nikoho nemáme.
22. 01. 2012 | 19:39

Slídič napsal(a):

Švejnar na Hrad!
22. 01. 2012 | 19:58

schlimbach napsal(a):

zase jenom obecné kecy - toto by měl být prezident? Bože!!!
22. 01. 2012 | 20:30

slavwin napsal(a):

Midori
To že nemáte rád Havla, není argument, že Švejnarův výrok je false. Když ne Šv Schw, tak asi Št. Nechte lidi vybrat, jenom argumentujte tak, aby bylo zřejmé co je true a co je false, na tom prý je založen software v počítačích.
22. 01. 2012 | 20:30

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Psi štěkají a karavana jde dál. Naše integrace do EU pokračuje navzdory zlostným výlevům několika ubožáků. Podle množství Čechů na rakouských sjezdovkách a značek jejich aut je vidět, že se nám tak špatně nežije. Co bychom za totality za to dali, volně cestovat podle chuti a obsahu peněženek. Je pravda, že moje penze nedosahuje výše rakouských či německých kolegů z branže, přesto mohu konstatovat, že tak dobře jako teď jsem se nikdy neměl. A každé ráno vítám nový den s vědomím, že jsem svobodný člověk.
22. 01. 2012 | 20:40

slavwin napsal(a):

schlimbach
Pokud bych měl možnost výběru Kalousek a vy, dal bych Vám přednost. Máte pravdu ta dlouhodobá cizina může být handicap, na druhou stranu pro veřejné projevy je Schwarzenberg je komický, pro někoho nesnesitelný, ale že umí ukočírovat Nečase a Kalouska je asi nesporné. Je už nás mnoho pro které znovunapojení na Rusáky je černá můra, nějaká heroická samostatnost, když nemáme v ničem prim ani se k němu nějak neblížíme je přece ta EU dobrá perspektiva. Nemusí to být zrovna ta EU, která dnes prochází nějakou etapou, ale euroamerické zařazení ve světě. Tady je kníže na místě, dej mu Bože dlouhý život.
22. 01. 2012 | 20:51

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

exit 11:53:
ano, taky si myslím, že to je jádro problému. Zdejší diskuze to jasně potvrzuje.

Divím se, že šéfové EU nás dosud nevykopli. Já bych takovou trpělivost neměl. Spláchl bych Čechy s Řeckem. A dokonce k nám stále posílají dotační eura, ačkoliv musejí poslouchat inženýra Klause a mnoho dalších, podobných zde přítomným.

Pane Švejnare, dobré, díky.

BTW: je opravdu zajímavé, že některé nicky se objevují (zvlášť pod blogy určitých autorů) velmi brzy po tom, co je blog zveřejněn. A nešetří kritikou. Vypadá to, jakoby byli na čekané. Že by opravdu placeně?
Teprve pak se obyčejně objevují ti, co jsou schopni opravdu něco racionálního napsat. A až po deseti - dvaceti prvních výkalech se zpravidla rozbíhá diskuse.
I když - zrovna pod tímto blogem tenhle jev zas až tak výrazný není.
22. 01. 2012 | 21:22

katastrofa napsal(a):

Odvedl si dobrou práci za své dolary, Švejnare.
22. 01. 2012 | 21:41

Wáclav napsal(a):

autor

obvyklá medyyjální pohádka pro překrytí současné objektivní reality,
se nám Evropa od 89 mrška nějak změnila
a kdyby byly ryby v ...., .....
22. 01. 2012 | 23:00

paprika napsal(a):

To by byla prudká a příjemná změna, kdyby na Hrad usedl slušný, vzdělaný a kultivovaný člověk! Někdo, kdo se nemračí, nezvedá obočí, nehledá nepřítele, ale místo toho hledá konsensus, řešení hory problémů, které máme a ještě k tomu nekrade, dokonce na něj nic nemají ani v KGB. To by někomu normálnímu vadilo?
23. 01. 2012 | 08:56

Karel Matoušek napsal(a):

katastrofa
Borci z Bilderbergu a Trilateral Commission mu už poslali honorář. Prachy, o kterých se lidem jako vy a já ani nezdá ...
23. 01. 2012 | 09:34

ZZ napsal(a):

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/44857/evropska-unie-rozpustena-a-vypustena-politici-byrokrate-a-lobbiste-ji-promenili-v-titanic.html
23. 01. 2012 | 10:07

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

paprika
Moje řeč. A teď sledujte tu nenávistnou smršť, kterou rozpoutají nechvalně známí diskutéři pod nechvalně známými nicky. A těch hrubek, co tam nasekají, úplný masakr.
23. 01. 2012 | 11:03

Stano napsal(a):

Pan učitel Švejnar, se nás stále snaží oblouznit, jaký je ekonom a že učil v USA na univerzitě. Michiganská univerzita nepatří v USA mezi nejprestižnější. Vyučoval tam politické směry, zaměřující se na země východní Evropy.Takže žádná ekonomie. Švejnar patří do Havlova koutku pravdy a lásky a přitom pravdu nehlásá, naopak i lže. Švejnar byl přistižen, ve falšování životopisu. V r. 2008, když kandidoval proti V. Klausovi, tvrdil, že je členem nominační komise pro Nobelovu cenu za ekonomii. To nebyla pravda. " Máme pětičlennou komisi, všichni členové jsou Švédové a žádný Švejnar mezi nimi není ", řekla na dotaz MF Dnes A. Pantikisová z Královské akademie věd. Pak Švejnar přiznal, že mezi členy komise skutečně nepatří. To také svědší o jeho charakteru. Nevím proč,ale v jednom z rozhovorů, prohlásila poradkyně pěti amerických prezidentů USA, Eliška Hašková Coolidge, že by Švejnarovi nikdy ruku nepodala. Proč asi ? Také byl předsedou dozorčí rady ČSOB, která patří belgické fin. skupině KBC, ta uloupila za bílého dne IPB a se státem se soudí o miliardové částky. Švejnar také v r. 1970 vyjel na výjezdní doložku / !!! / za rodiči do Švýcarska / ? /. Posléze se přestěhovali do USA, kde začal hned studovat na Cornel Univerzity stát N.Y. v 18 letech. Myslím že mu mnozí emigranti mohli jen závidět snadnou cestu ke vzdělání. Zvláštní také je, že se úzkostlivě vyhýbá jakékoliv zmínce o rodičích. V minulých průzkumech ho chtělo za prezidenta 30 % občanů, to znamená, že 70 % ho nechtělo. Má dvojí občanství, to pro něho nic neznamená. Hlavně že má podporu od socanů, zelených v čele se vzdělanci Liškou, Bursíkem, Káťou Biomasou. Také ho podporuje osvícená pravdoláskovské kulturní elita. Švejnara nic nerozhodí, jde za svým cílem, má hroší kůži.
23. 01. 2012 | 11:05

Daňový poplatník napsal(a):

To Tužka:
Kdybych měl Vaše schopnosti, modlil bych se k panence Marii, aby EU zkrachovala až po mé smrti. Jenomže to bych taky mohl umřít do dvou let.
23. 01. 2012 | 11:57

paprika napsal(a):

Stano, Rudé Právo by to líp nenapsalo! Gratuluji!Surrey
23. 01. 2012 | 12:18

Levičák napsal(a):

Jen tak mě tak napadá,kdopak asi za to může,že jsme s vývozem z 80 % zavislí na EU?Pročpak jsme si nepodrželi i trhy mimo EU,které jsme dříve měli a po převratu je rychle opustili,aby je obsadila Anglie,Francie,Německo ?
A taky mě napadá,když nám ta EU nařídí jaký máme mít rozpočet a za nedodržení nám ještě dá pokutu,proč to vláda neumí sama?
Kdepak asi udělali soudruzi z NDR chybu,ehm...,ehm...,že?
23. 01. 2012 | 12:19

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Levičák
A nebylo to tím, že ty východní trhy byly ochotny pozřít všechnu naši prřodukci, ale s placením byly na štíru?
23. 01. 2012 | 13:07

SuP napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy -
Já bych to levičákovo "opuštění trhů mimo EU" neviděl tak dramaticky. Spíš šlo o to, že těm trhům stejně jako nám "NĚKDO" přestal nařizovat, že si musí kupovat kulomety kalašnikov, autobusy Ikarus, automobily Moskvíč a traktory Zetor. Nebo jste si nevšiml, jaká auta si začali kupovat naši řidiči a jaké traktory naši zemědělci, hned jak to bylo možné? Nebo snad myslíte, že některé zahraniční trhy jsou o tolik méně náročné než naše?
23. 01. 2012 | 14:22

Stano napsal(a):

papriko, Rudé právo by to skutečně nenapsalo. Toto je jen taková informace pro ty, kteří o učiteli Švejnarovi nic nevědí. Jsi asi také z té pravdoláskové strany a těm se nezdá nic. Skočili na špek každému kdo se vrátil z ciziny, aniž by jim ukázal, že má doklady na to, čím se prohlašuje. Zrovna podobný případ je Jirka Pehe. Havel a jeho koutek lásky, jim to " papal ". Jestli je v příspěvku něco nepravdivého, tak napiš co.
23. 01. 2012 | 16:20

Stano napsal(a):

svatební a pohřební orchestře, věnuj se svatbám a pohřbům, politice nerozumíš. EU nám neposílá nějaké milodary - dotační eura. Ta nám posílá částečně očesaná eura, které jsme tam zaslali my. Tak nějak to chodí.
23. 01. 2012 | 16:33

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Milý Stano,
čemu se budu věnovat, o tom si rozhodnu sám. Ty mi vysvětli pojem "částečně očesaná eura", vidím, že jsi modrobolševický expert rozumící nejen politice, ale zřejmě i všemu. Takový ten rozšířený lehce buranský český týpek, který "ví, jak to chodí". Co zlatý řetěz, nosíš? A co největší/nejdražší cibule na ruce a šestery další doma ve vitríně? Třicet ovladačů na stolku v obýváku? Sedí to? :-) :-)
23. 01. 2012 | 18:17

alvarova napsal(a):

Po Vaší blbý politice
sčítáme jenom ztráty.
Abyste mohli krást tak chcete
zas na hranicích dráty.
Proč ta blbá Unie?
Obraťte vzhůru dlaně!
Jsou špinavý od úplatků
Bylo by vidět na ně...
Zem je plná extremistů
třešně nebo lebky.
Vy děláte mrtvý brouky
tak z toho máme depky.
Proč do blbý Unie?
Babe, this is too much!
Jediná Vaše noční můra
je eurozatykač!

"Lidovecký rap: Vzkaz nahoru".
23. 01. 2012 | 19:17

Český tlučhuba napsal(a):

Evropa se dostala do problémů,protože se příliš integruje. Kdyby zústala u volného hospodářského prostoru, tak by fungovala stále slušně. Na obranu máme NATO.
K řijetí Eura jsme se sice zavázali,ale to jsme předpokládali,že země Eurozónuy dodržují své závaky. Nedokáže to ale žádná z nich, takže logicky náš příslib vstupu můžeme přehodnotit.
Staršení isolací je naprostý nesmysl. Jestliže 90% našeho průmyslu, velkobchodu a bank vlastní Němci,Francouzi, Rakušani a Holanďani a 60% hranic máme společných s Německem a Rakouskem, tak je isolace dost těžko představitelná. To by museli podnikatelé ve zmíněných zemích padnout na hlavu aby se odřízli od pohádkových zisků z České kolonie. Naopak "obávané" Rusko dokonce ani nemá společnou hranici s žádným z našich sousedů !
Švejnar si myslí, že jsou čtenáři hlupáčci.
23. 01. 2012 | 23:08

Levičák napsal(a):

To:Šašek z Jihlavy
Tím,že by východ neplatil to asi nebude,jinak by se tam nenancpal západ.Např.Atlas Copco,JCB,VW atd.Tyto firmy by asi na dluh nikomu nedávaly.
Pamatuji se,když ministr hospodářství,převlečený komunista Dlouhý prohlásil,že my s východem obchodovat nebudeme,že se budeme orientovat na západ.Paměť mi ještě slouží.Pan Dlouhý je dnes členem NERVU.Asi ta chybička se přece jenom vloudila a je to jen jedna z mnohých z dílny polistopadových vládců.
Dnes jásáme,že si od nás možná Irák koupí podzvukové stíhačky stojící ve skladech.Ale to také nebude vítězství,to bude jen malé napravení chyby,že někdo odpovědný z armády si jich nadbytek původně objednal.Kdopak to asi byl?
A jásat nad tím,že si naši zemědělci konečně mohou kupovat místo Zetoru Johna Deera není taky na místě.Zemědělci si tyto stroje při mizérii v jaké jsou kupují na dluh.
Já bych spíš jásal,kdyby si kupovali ty Zetory a udělali to i zemědělci na východ od našich hranic.
Pravdoláska nám zničila zbrojní průmysl,slovákům to naštěstí před rozdělením státu nestihla a dnes jásáme,když si někdo od nás nechá opravit a renovovat ruské vrtulníky a kupujeme rakouské Steyery a Tatra nám již také nepatří.
Pamatuji.když při válce v Perském zálivu američané obdivovali
naše prastaré V3 S pro jejich průchodnost terénem a dobrou konstrukci.
Přece jen si myslím,že se někde chybičky vloudily,ale špatně se to sameťákům přiznává.
24. 01. 2012 | 09:29

Petr Bajgar napsal(a):

Zde ublinkávající Klausofilové viditelně stále nepochopili, že jejich Vovka Klausov není ekonom, ale jen ubohý populistický účetní, česky řečeno vlezdoprdelka zbabělec-přizdisr.. a vážně duševně postižený pokrytec. Jím dlouhá léta prezentovaná parafráze ekonomie naprosto zmrzačila povědomí o skutečné zkoumající anylyzující a predikující ekonomii a jejích metodikách. Klausovi se totiž podařilo přehodit vyhybku dějin po roce 89 nejen od Václavem Havlem propagované a dva roky pracně budované Občanské nepolitické politiky. Využil nejhorších karieristicko naivistických lidských zlozvyků z minulého normalizovaného režimu zaklínajícího se sociálizmem k rádoby vědeckému ekonomizmu obé zmrzačeniny mají společnou náboženskou podstatu= "Věř a víra tvá tě uzdraví, zachrání, spasí, atp.". Tímto jejich kazatelé naprosto opakovaně elimnovali jakoukoliv možnost svého omylu jich nejpovolanější sebechválou do nebe vynesených věrozvěstů napřed Hnusák po r 91. zloděj Klausov. Příkladem srozumitelným a obecně dobře známým jsou Jehovisté, koho jednou nachytají je v pastí jejich proklamované dokonalosti a už nemá cestu zpět, taky proč nic víc natož lepšího než to jejich žvatlání prý neexistuje.
Důsledkem ovšem je, že na naších ekonomických školách se v podstatě nic jiného než neoliberální ekonomistní naboženství na kterém dlouhá léta úspěšně parazituje i český pan účetní Fantozzi Ing.Vovka Kradák Klausov neučí ani naše děti. Programově tedy souhlasíme s mrzačením dalších takto novými bludy normalizovaných generací.
Obdivuji vytrvalost se kterou Jan Švejnar, Milan Zelený, Ilona Švihlíková, Miloš Pick a mnoho dalších statečných a odpovědných ekonomů analyzovalo a analyzuje věcně dostupná data o problematice hospodářství která je skoro tak komplexní jako je světové počasí a potom nabízejí věcně doložená doporučení. Jenže je to podobné jako, když český NKÚ dvaadvacet let předkládá parlamentu doklady o mrhání veřejnými prostředky a politikové se závěrům šetření faktů, které NKÚ předkládá trvale doslova vysmívají.
Uředníci NKÚ ovšem o nic nepřicházejí oni svůj úkol splnili a dostanou svou mzdu. Ti kteří jsme zostuzení, poplyvání a okradeni jsme právě a pouze my občané této kdysi hrdé republiky.
V kontextu právě připravované další etapy brutálního rozkradení majetku našeho společenství a to obdarováním církví gigantickým objemem majetku, tak aby tento mohl být obratem opět jako už jsme viděli v několika Klausem provedených tunelech doslova rozkraden. Jistě on musí přece splnit slib za který si koupil na pět let funkci prezidenta aby po skončení jejího zneužívání získal trvalou oporu církevních hrabivců a další čerstvé vlny tunelářů. EU nás zachránila před marasmem devadesátých let nutností přijmout normy EU díky čemuž zločinění už nemohlo být tak brutální a bezostyšné. Právě proto Ing. Vovka Kradák Klausov opět brojí proti EU jeho kamarádíčkové ze syndikátu ještě nestihli vyprat legalizovat naloupené majetky a hlavně hotovost. Přijetím eura v Česku by rázem z jejich nakradených miliard byly jen hromady dříve bankovních cenin, nově tapetovacích bezcennin.
Kdy už, pokud někdy vůbec naivní Klausofilní fanatici pochopí, že jsou jen hloupýmy členy sekty vystavěné na naivním fanatizmu?
24. 01. 2012 | 11:30

Petr Bajgar napsal(a):

V tomto ovšem sebezodpovědnější a zodpovědně vypracovávaná a na dlouhodobě a nezávysle prováděných anlýzách postavená doporučení ať už od Jana Švejnara nebo kohokoliv seriozního nemohou nic změnit. To mohou pouze oni pochopit až například zase uvidí jejich milovaného věrozvěsta pár hovzývání svatých hodin po vzývání věčných hodnot vycházet z hotelu s milenkou jako po minulém zvolení prezidentem. Nebo jít na oslavu pár hodin po té kdy ze zaklínál smutkem nad odchodem Václava Havla, kterého prý uznával už od šedesátých let. Což mu ovšem nijak nebránilo drtit Havlovy idee např. o nepolitické politice dvaadvacet let na prach.
Vážení spoluobčané je nejvyšší čas sejmout si klapky z očí a přestat se schovávat za faleš a pokrytectví my nic to oni.

Jsme rovnoprávnými členy EU a je tedy i naší zodpovědností vývoj v dnešní sjednocené Evropě. Nesmíme už nikdy připustit vznik byť jen ohnisek pro další válečné šílenství, které se právě ještě nedávno rozříštěné Evropě vzplálo ve dvě nejbrutálnější světové války. Uvědomte si prosím vy kteří obhajujete laciný nacionalizmus komunistický nebo klausistický s čím si zahráváte a k jak nebezpečným furiantstvím nás ponoukáte. Ing.V.Klaus zcela jasně svým jednáním dlouhodobě naplňuje podstatu zločinu VELEZRADY a páni senátoři pokud nemají být zbyteční i s komorou ve které zasedají by měli bezodkladně konat. Mlčení ke zločinům je totiž spoluvina která byla, je a vždy bude lidmi ctícími právo považována za trestnou.

Do té doby sebelépe myšlené a podložené rady a doporučení budou smutně zbytečné!
24. 01. 2012 | 11:31

palivec napsal(a):

kecy,kecy,kecy.když ne EU,tak co tedy?samostatné valašsko?
švejnar má pravdu,EU nám dává to,co ani neumíme ocenit.
když pominu jakékoli dostupné informace tak jen fakt,že klaus je proti je jasný argument PRO EU.
to je stejný,jako by někdo chtěl po kápovi kapsářů na václaváku,aby podporoval policejní akci na likvidaci kapsářů.
24. 01. 2012 | 11:59

Laco napsal(a):

Petr Bajgare ze zapadlé dědiny na severní Moravě, nevím zda o tom víš, jak jsi strašně, ale strašně hloupý a prázdný. Je poznat, že jsi neználek, možná od zelených a možná si děláš naděje, že bys v budoucnu v Bruselu sehnal práci. To je ale ztracené, máš asi vědomosti jako měla Káťa Jau Biomasa, nebo vesnický rocker zelený Liška. Drž se svého povolání, krmení vepřů je jistota. Totéž doporučuji i té svatební a pohřební kutálce, která tady také chrlí nesmysly.
24. 01. 2012 | 19:57

Jana Pavelcakova napsal(a):

Pan Svejnar je ve svete povazovan za "odbornou nulu" a "ultralevicoveho ekonoma", ktereho obdivuji jen levicovi diktatori Jizni Ameriky. To docela dobre vysvetluje i jeho tlachani. Nejvice se ve svete "proslavil" svou mezinarodni lzi, kterou musela "s podivenim" uvadet na pravou miru Svedska kralovska akademie. Ukazal tak svetu, ze ceskym kandidatem na prezidenta muze byt i mezinarodni lhar.
02. 02. 2012 | 06:10

ben napsal(a):

Milan Buček · Bruntál

Loupeží století je 4,5 bilionu rozkradeného státního majetku, plus 1,5 bilionu státní dluh. Všicni víme dobře kdo to má na TRIKU, ALE JEJICH DEN PŔIJDE !!
02. 03. 2012 | 08:48

FR napsal(a):

Na hrad.
17. 08. 2012 | 12:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy