S recesí musíme něco začít dělat sami

10. 06. 2013 | 16:19
Přečteno 4330 krát
Rozhovor

* Kdy podle vás skončí v Česku současná recese?

Až s tím začneme něco dělat. Zatímco všechny okolní státy, ať je to Polsko, Slovensko, Německo, byť mírně, rostou, my jsme už druhý rok v recesi. Není to tedy nějaký vnější vliv, který zasáhl region, a proto skomíráme. Je třeba se podívat i na vládní hospodářskou politiku. Situace připomíná druhou polovinu devadesátých let, kdy jsme se vlastní hospodářskou politikou rovněž dopracovali k recesi.

* Co táhne ekonomiku dolů?

Nedostatek poptávky mezi lidmi, nedostatek investic firem a výrazné snižování vládních výdajů. Nahoru nás táhl export, ale ten zdroj už se vyčerpal. Takže jde o to, přerušit spirálu, která směřuje do nejistoty a způsobuje, že rodiny neutrácejí, firmy neinvestují a vláda omezuje své výdaje.

* Je ale možné udržet jen tříprocentní schodek rozpočtu a přitom investovat?

Kdyby ekonomika rostla, tak samozřejmě ano. My jsme však v recesi a Evropa ve stagnaci. To není ideální doba na utahování opasků, pokud to není nevyhnutelně nutné, jako je tomu například v Řecku. My jsme jedna z méně zadlužených zemí.

* Proto máme velmi dobré hodnocení ze strany finančních trhů, a to i za snižování schodků veřejných financí...

Bezesporu, ale finanční trhy se dívají nejen na to, zda udržujeme nízký rozpočtový schodek, ale i na to, zda je ekonomika schopná růst. To je rozhodující, zda investoři ze země odejdou, nebo do ní přijdou. Bylo by proto pro nás lepší investovat do oblastí, které mají vysokou návratnost investic, jako je infrastruktura, po reformě i školství, věda a výzkum. Do těchto oblastí by měla vláda zvýšit výdaje i za cenu krátkodobého schodku, splatitelného v době růstu. A pak je důležité mít střednědobý plán, jak snižovat schodek a dluh, ale v rámci ekonomiky, která roste.

* Zvyšovat zadlužení je ale riziko, zejména když víme, že jsme zatím od roku 1993 z dluhů platili jen úrok a ani korunu z dluhu.

Samozřejmě toho nesmíme zneužívat, ale máme manévrovací prostor, který nevyužíváme. Spíše na tuto generaci občanů uvalujeme obrovské břímě recese, nezaměstnanosti, nejistot. Místo toho, abychom to časově rozložili na několik generací.

* Proč ale nefungují takové zaručené recepty na automatický růst, jako jsou úroky na nule, nízké daně?

Protože to jsou podmínky, které pomáhají, ale nejsou jediné, a tedy samy o sobě nejsou dostačující.

* MMF doporučil Česku pustit více peníze do ekonomiky. Nehrozí česká tradice, že po šetření začneme utrácet bez rozmyslu?

Nelze jít ode zdi ke zdi. Investoři chtějí stabilitu. Už dlouho zdůrazňuji, co teď řekl MMF, investovat do určitých oborů, podle promyšlené hospodářské politiky, aby peníze nezmizely v nějaké černé díře. Mluvíme o potřebě investovat do školství, ale nevíme, kolik potřebujeme vysokoškoláků. O reformě vzdělávání mluvíme léta. Investovat bez reformy je riziko.Máme špičková jednotlivá vědecká pracoviště, ale nemáme univerzity, které by se umístily na předních místech žebříčků světových univerzit. Máme penzijní reformu, na které se nedokázaly shodnout rozhodující politické síly a kterou se chystá opozice zrušit.

* Blíží se volby, nehrozí, že ekonomika v recesi dostane poslední ránu v podobě populistických řešení nahánějících pouze voličské hlasy?

V principu je ale ve hře i šance k obratu k rozumnému, promyšlenému jednání. Protože každý politik má pud sebezáchovy k přežití. Růst je prostředek, na který volič slyší, stejně jako na tvorbu nových pracovních míst. Spíše se divím, že k tomu již nedošlo.

* Nejsou naše problémy daní za globalizaci, kdy mizí tradiční české výroby, pracovní místa a boty například dovážíme z Číny?

V dobře fungující ekonomice pracovní místa vznikají i zanikají. Skončila doba stoletých podniků, kdy lidé pracují celý život v jedné firmě. Jestliže si ekonomika vede dobře a vláda má dobrou hospodářskou politiku, tak na tom lidé jsou lépe. Musí ale počítat s tím, že jejich místo může zmizet, ale současně se vytvoří jiné, systém vzdělávání je na to připravuje. My se musíme snažit o to, abychom neměli jen odliv pracovních míst. Na to občas zapomínáme.

Rozhovor s redaktorem Jiřím Vavroňem pro deník Právo byl zveřejněn 3.6.2013.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Pridaj pary!
10. 06. 2013 | 16:35

Twist napsal(a):

Pane Švejnare, s montovnou aut cizích firem lze sotva něco udělat. Lidé, kteří nemají peníze, šetří nejdříve na autech. Co nám ještě patří, o čem můžemesebevědomě rozhodovat? Staví se stále nové supermarkety, kdo v nich bude nakupovat? Nezaměstnaní?
10. 06. 2013 | 16:48

Zbyněk napsal(a):

Tviste.....
malinko zamyšlení, popřípaďe rozhlédnutí a zjistíte, že ty vámi nenáviděné supermarkety jsou stále plné a změstnávají tisíce jinak nezaměstnatelných paní a dívek.
10. 06. 2013 | 17:03

JF napsal(a):

autore zřejmě by měli začít pracovat i ti, co jsou experty na kde jaké sinksanky a moc se jim zrovna pracovat nechce. Totiž i taková ta ona "práce" různě pojímána může být i dost kontraproduktivní a nekvalitní jak je vidno na politice, politologii a ekonomii a jiných okecávacích naukách v české kotlině (napíši české, aby nebyl problém s identitou např. některých kočovných národů) - a to již od 1918 a obnoveně výrazněji opět po 1989.

Ona jenom ryzost té nějaké ale přesto i třeba pravé a nejpravější víry zcela nepostačuje a asi nestačí! ;-) Tak pánové, příklady táhnou! ;-)) Shalom
10. 06. 2013 | 17:10

KvL napsal(a):

A není to náhodou i tím, že tu chybí skutečná elita? Tím nemyslím tu bandu co se za ni vydává a už vůbec ne tu, ktrá se za elitu prohlásila sama v 90. letech.

Zatímco na západ od nás třeba v IT vznikaly firmy už dávno, u nás se pořádně mohli začít rozvíjet až tak od poloviny 90. let, spíše až od počátku tisíciletí. A jen tak odhadem Googlu trvalo aspoň deset let než se stal takovým hegemonem a to měl k tomu všechny možné předpoklady. Ano, seznam byl o něco dřív, ale byl chycen v pasti českého internetu a stále je. K problémům ekonomiky se samozřejmě přidá i jazyková bariéra, ale to není zásadní omluva.
10. 06. 2013 | 17:16

Občan napsal(a):

To je zase slov. Jenže výstup opět žádný.
Kdyby pan Švejnar třeba napsal, jak zaměstnat 30 milionů nezaměstnaných v EU a bez hrubého násilí poslat domů všechny cizí ilegály a pololegály, pak by jeho text měl alespoň nějaký smysl. Jenže to, co vyprodukoval, je nic o ničem.

Třeba by pomohlo, kdyby pan Stejskal vysvětlil blogerům, že sem chodí číst a eventuálně si povídat převážně lidé, kteří už mají něco odžito, dosáhli nějakého vzdělání a mají určitý rozhled, z čehož plynou i jejich vlastní názory.
Tohle fakt není třída na obskurní VŠ, kde -náctiletí lačně naslouchají jakémusi guru a nadšeně si píší poznámky. My tak nějak očekáváme od blogerů trošku víc než jalové novinové sloupky.
10. 06. 2013 | 17:39

Občan napsal(a):

Zbyňku,
80% osazenstva hypáčů jsou Rusové, Ukrajinci a Moldavané, kteří tu vůbec nemají co dělat. Zbytek jsou české učitelky, sekretářky, účetní a bývalé prodavačky, které celý život dělaly kvalifikovanou práci a jejich jediným proviněním je, že si dovolily "zestárnout" (tj. dožily se padesátky) a proto byly vyhozeny ze své původní práce. Eventuálně přišly o práci právě kvůli hypáči, který zničil jejich původní zaměstnavatele.

Až tu bude nadbytek volných míst, nechť si firmy dovezou (na dobu určitou) pár cizinců na práci. Dokud tu je cca 700 000 občanů ČR bez práce, nemá zde žádný cizinec co pohledávat.
10. 06. 2013 | 17:48

KvL napsal(a):

Občan
A máte v ruce statistiky toho, jakou práci ti kteří dělají a za kolik atd.? Kolik lidí u nás by bylo ochotných ji dělat? To jsou věci, které se musí prvně dát dohromady, než se s něčím takovým začne. Musíme znát strukturu toho, jací lidé jsou bez práce.
Jestli ale lidi bez kvalifikace nechtějí pracovat za minimální mzdu, na pozicích, na kterých pracují cizinci, za minimální mzdu, pak se na ty firmy nesmí nikdo zlobit. Pokud získali legálně povolení k práci a trvalému pobytu, pak ať pracují, něco jiného je zaměstnávání na černo, ale to je taky vzhledem k všemožným odvodům pochopitelné.
10. 06. 2013 | 17:56

Pavel napsal(a):

Když vládne v Česku pravice, tak vždy jde ekonomika zbytečně dolů.
Co k tomu dodat ?

*****

* Kdy podle vás skončí v Česku současná recese?

Až s tím začneme něco dělat. Zatímco všechny okolní státy, ať je to Polsko, Slovensko, Německo, byť mírně, rostou, my jsme už druhý rok v recesi. Není to tedy nějaký vnější vliv, který zasáhl region, a proto skomíráme. Je třeba se podívat i na vládní hospodářskou politiku. Situace připomíná druhou polovinu devadesátých let, kdy jsme se vlastní hospodářskou politikou rovněž dopracovali k recesi.

* Co táhne ekonomiku dolů?

Nedostatek poptávky mezi lidmi, nedostatek investic firem a výrazné snižování vládních výdajů. Nahoru nás táhl export, ale ten zdroj už se vyčerpal. Takže jde o to, přerušit spirálu, která směřuje do nejistoty a způsobuje, že rodiny neutrácejí, firmy neinvestují a vláda omezuje své výdaje.

* Je ale možné udržet jen tříprocentní schodek rozpočtu a přitom investovat?

Kdyby ekonomika rostla, tak samozřejmě ano. My jsme však v recesi a Evropa ve stagnaci. To není ideální doba na utahování opasků, pokud to není nevyhnutelně nutné, jako je tomu například v Řecku. My jsme jedna z méně zadlužených zemí.
10. 06. 2013 | 18:21

šašek z Jihlavy napsal(a):

Obávám se, že popularita pana Švejnara vyprchala postupně s jeho neslanou nemastnou politicko-ekonomickou angažovaností během několika posledních let. Jeho rady osloví nanejvýš pár starších čtenářů a jeho dřívější fanoušky. Pro mne je tento pán nezajímavý.
10. 06. 2013 | 18:28

Pepa napsal(a):

Jo,Jo- ekonomů,politologů,rádců,rabínů,kléru máme přehršel, ale ekonomika pořád
padá do propasti, ale banky, podvodníci, zločinci a vládní kreatury bohatnou . Horší je to,že se do hlubin propadá i amorální tzv. kulturní elita a velká část mládeže, která jde ve stopách zločinecké vládní nomenklatury. Pan Švejnar by nejlépe udělal,kdyby šel radit tam, odkud přicházejí krize.
10. 06. 2013 | 18:29

xerox napsal(a):

víte pane švejnar nedělal jsem si nějaké velké iluze o lidech co píší tzv. blogy , ale od známých jmen jsem si sliboval trochu víc ...
vy kterej jste z branže a máte různý tituly a zkušenosti napíšete tak triviální fakt o kterým si povídaj v hospodách už přinejmenším 10 let a lidi na západě už proti tomu protestujou už tak 25 let , totiž že cituji vás : ,, Nejsou naše problémy daní za globalizaci .. ? ,, je skutečně objevné zjištění ... :-)
řešení nemáte , spokojíte se s utopickým vejšplechtem typu ,, V dobře fungující ekonomice pracovní místa vznikají i zanikají .. atd. ,, prosim vás , kolik těch vašich dobře fungujících ekonomik na světě je a nejsou to náhodou ty ekonomiky které té globalizaci dokázali čelit tím , že se právě nenechali zglobalizovat respektive neudělat ze sebe kolonii jako my tady , ale ještě navíc alespoň některé naopak jsou sami těmi kolonizátory tak říkajíc tvůrci trhu ... ? ...
10. 06. 2013 | 18:39

Maximus napsal(a):

Hraběcí rady a pěkně povrchní, ale čte se to moc pěkně, taková salónní moudra od salónního ekonoma a také skoro prezidenta, napojeného na americký Rockefellerův think-tank. Tak souzi, rozhejbáme časkou ekonomiku a uděláme z ní tygra! Jdeme do toho!
10. 06. 2013 | 18:50

Občan napsal(a):

KvL napsal(a):
Občan
A máte v ruce statistiky toho, jakou práci ti kteří dělají a za kolik atd.? Kolik lidí u nás by bylo ochotných ji dělat? To jsou věci, které se musí prvně dát dohromady, než se s něčím takovým začne. Musíme znát strukturu toho, jací lidé jsou bez práce.
Jestli ale lidi bez kvalifikace nechtějí pracovat za minimální mzdu, na pozicích, na kterých pracují cizinci, za minimální mzdu, pak se na ty firmy nesmí nikdo zlobit. Pokud získali legálně povolení k práci a trvalému pobytu, pak ať pracují, něco jiného je zaměstnávání na černo, ale to je taky vzhledem k všemožným odvodům pochopitelné.
10. 06. 2013 | 17:56

Nesmysl.
Cizinci zde dělají práci, kterou by mohli a měli dělat Češi. Pochopitelně za české a ne ukrajinské platy.
Mimochodem - už dnes dělá, dle údajů ČSÚ (je to pod Sobotkou - "Voda klesá a platy také") 60 000 českých VYSOKOŠKOLÁKŮ manuální méně kvalifikovanou a nekvalifikovanou práci; což je šílené.

Struktura nezaměstnanosti je děsivá, protože pouhých cca 6% nezaměstnaných jsou lidé bez kvalifikace. Všichni ostatní jsou minimálně vyučení. Nezaměstnaných je i zhruba 50 000 vysokoškoláků, z čehož polovina jsou absolventi a zbytek lidé nad 50 let. To samé platí o SŠ - převažují zkušení vzdělaní lidé, kteří mají tu smůlu, že "zestárli". 2/3 nezaměstnaných jsou lidé starší 45 let.

A protože pro ně není práce v oboru a tito lidé z nějakého nepochopitelného důvodu odmítají zemřít, dělali by skoro cokoli; kdyby na místech "pro ně" neparazitovali právě cizinci.
Cizinci zde pracují za málo peněz proto, že zde neplatí české náklady. Vytvořili si totiž substrukturu, která jim zajišťuje VŠE za JEJICH ceny - počínaje bydlením, přes zdravotnictví a školství až po dovoz jídla a spotřebního zboží z domova. To jsou autentické informace, protože mezi nimi pracuji a oni jsou docela sdílní.
Je zločinem, že české vlády připustily, aby ČR byla doslova zaplavena parazity z Východní Evropy (cca 400 000 pracovních a podnikatelských povolení). Nejde totiž o řádné zaměstnance, ale pravé a nefalšované parazity. Čeští podnikavci samozřejmě rádi zneužili naprosté legislativní anarchie a nahradili české ZAMĚSTNANCE typickými gastarbeitery v tom nejhorším slova smyslu. A zbylé české zaměstnance nutí, aby pracovali za stejných podmínek jako "úkáčka". Jenže Češi nemají za zadkem Ukrajinu s nízkými životními náklady. Naopak musí ze svých klesajících příjmů hradit životní náklady leckdy převyšující např. německé.

Podnikatelé si tím sice sami podřízli krk, ale jejich vykrvácení se, bohužel, dostavuje se zpožděním. Čeští zaměstnanci (a bývalí zaměstnanci) to schytali podstatně rychleji a silněji.
Sociální dumping je totiž velice rychlou ekonomickou sebevraždou, již se ČR podařilo dokonat.
10. 06. 2013 | 19:00

Karl IV. napsal(a):

Začarovaný kruh tvrzení.
V ekonomice hrají daleko významnější roli neekonomické faktory, neekonomické jednání lidí. Formaliazce odbornosti, ekonomie v tom dosáhla jednoho z vrcholů, je patrně nejdůležitější mentální překážkou.
Jedním z faktorů, který rozhoduje o hospodářském životě je Důvěra, obyčejná mezilidská Důvěra. Nikoliv důvěra ekonomických velčin - spotřžebitele a prodejce- výrobce.
Dalším výrazným faktorem je silná identita společenství. Pevné hodnoty, zakotvené ve spoolečnství, které jsou inspirativní pro jiné, patří k nejsilnějším neekonomickým ekonomickým nástrojům.
Tedy jen dva faktory z mnoha dalších.
Pokud bude v této zemi převládat normalizační formalismus, dotud půjde k oněm dalším dnům, bude se ponářet stále do hlubšího a hlubšího bahna.
Změna paradigmat v Čechách nehrozí, naopak, připomínají topícího se, který místo, aby změnil pohyby a zamířil k pevnině, plave do oceánu.
Mnozí komentátoři na těchto stránkách ukazují, že toto jednání je zdejšímu společenství vlastní: mnoho velkých hesel zcela bez obsahu. Patrně se domnívají, že báchorky jsou výdělečný podnik. Nicméně jejich projevy odpovídají projevům většinové společnosti. Suchozemec, který zamířil do oceánu , nebude-li zachráněn taiwanskou pobřežní stráží, má jedinou perspektivu: utopí se. Blog je jen návodem, jak tak učinit rychlejí, trváý na nesmyslných paradigmatech a vnucuje obraz světa, který je báchorkou.
10. 06. 2013 | 19:17

Karl IV. napsal(a):

Jak chce společenství, které při slově Němec zažije panickou hrůzu a které při vyslovení slova Cikán rozevírá nůž, být konkurence schopné? Společenství, které neví, co se děje ve světě a trvá na tom, bři Veverkové jsou největšími inovátory dějin?
Zpátečnictví a konzumentarismus ad hoc české populace je jednou z velkých překážek pro jakýkoliv rozvoj země.
Uzavřenost české společnosti, paradoxně závislé na exportu, je absurdita.
Všichni se domnívají, že ekonomický život je leninský Deus ex Machina, který lze oddělit od ostatního, což se neděje ani v Číně, přes tvrzení opaku.
Právě neschopnost hlubšího vnímání bytí je to, co Čechy žene k propastem na mořských dnech.
10. 06. 2013 | 19:23

Karl IV. napsal(a):

Občan se domnívá, že Čechy jsou zaplaveny parazity. Zvláštní velkjorysost k lidské bytosti. Občan bude zase parazitem pro Brita či Němce. Němec nebude Občanu parazitu dávat práci, Občan parazit...
Máme tu hnědnutí.
Problém není příchod pracovní síly, problém je nedostatek společenského tmelu, přebytelk zpátečnictví, neschopnost najít své místo nejen v sobě, ale i navenek.
Občan zde názorně předvádí vznik totality, nacimsu.
10. 06. 2013 | 19:26

hovorka11 napsal(a):

- drahá elektrika (solární lobby s monopolem ČEZu - provázanost distribice)
- inflační dolarem- úpadek zemí kde netiskne Fed a které obchodují v dolarech
- Topolánkova rovná daň
- Topolánkova akce podvodu s podpisem o vině za nedodávku plynu, který se snažil svést z Ukrajiny na Rusko (dnes je pro podvody stíhána Tymošenková)- EU vytváří komedie s jejími bolestmi zad a Tymošenko před kriminálem dostal azyl v ČR
Dúsledek- ropovod Družba je takřka na suchu a my bereme plyn od rusů z Německa

"Nečas při květnovém setkání se svým ruským protějškem označil za podstatnou dvoustrannou spolupráci v energetice. Jedná se o maximální využití kapacity ropovodu Družba, jakožto největšího dálkového ropovodu protínajícího ČR, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Německo a o budování podzemního zásobníku plynu. Výstavba podzemního zásobníku má být zahájena na jižní Moravě v Dambořicích v roce 2014 a má mít kapacitu 448 milionů kubíků. Vezme-li se v úvahu, že je ČR od roku 2013 připojena k plynovodu Severnyj potok je jasné, že se může stát energetickým mostem mezi EU a Ruskem.
Ve střední Evropě se rýsuje perspektiva vybudování velké energetické sítě pro distribuci ruského plynu. Její projednání přijde na řadu 16. června ve Varšavě na zasedání Visegrádské čtyřky. Má být dohodnuto vytvoření společného plynového trhu těchto států. Při jednání Zemana s Komorowskim uznal polský vůdce důležitost realizace mnohostranných proketů na sjednocení tras elektřiny i plynu."

- průšvih EU s Čínou, které předali technologie a nyní ji chtějí za "dampingové ceny" odstřihnout. Odveta číńanů je pro nás hrozivá- omezení dovozu luxusnějších automobilů mezi které může spadnout nejen Superb, ale i Octavia

- průšvih s americkým zákazem EU dovozu plynu a ropy z Íránu (tvořilo více jak 20% dovozu EU) USA zakazuje dovoz ropy a plynu ze Sýrie od vlády a povoluje dovoz z obsazených míst "rebely" z All- kaidy a All- Nusra.

- průšvih se zlatem- machinacemi "finanční trhy" srazily cenu zlata přes nepokryté papírky a fyzické zlato velmi masivně skupuje Asie a země skupiny BRIC- nastane obrovský propad mezi bezcennými papírky a minimem fyzického zlata. USA už protlačuje přes OSN povolení těžby ze dna moří.

- průšvih s hlídáním zdrojů v Líbyi, kde naši islamisti z Benghází, které jsme uzanali za legitimní vládu střílejí do demonstrantů, kteřá se dožadují demokracie a občas zavraždí některého přítele z USA. Vrotská těžební společnost BP stáhla asi polovinu zaměstnanců z nově dobytých ropovodů.

Můj názor je, že ekonomové zneužívají situace na další obohacení a záměrně lidem neříkají pravdu, co se musí změnit- přišli by o rito. Proto se Švejnarem sedí v jednom rychlíku, kteří míří s lidma do skály a hodují z nevýroby, kterou "finanční trhy" zajišťují machinacemi z hodnotami a vyžíráním výroby, kterou buď přenášejí mimo EU a USA, nebo přímo hedgeovými fondy likvidují a bohatnou na tom.
To nemá řešení, takže přes trvalý úpadek celého EU a USA (Německo to nezachrání) se lže o zlepšování ekonomické situace v USA- lež jako věž !!!
10. 06. 2013 | 19:29

hovorka11 napsal(a):

- drahá elektrika (solární lobby s monopolem ČEZu - provázanost distribice)
- inflační dolarem- úpadek zemí kde netiskne Fed a které obchodují v dolarech
- Topolánkova rovná daň
- Topolánkova akce podvodu s podpisem o vině za nedodávku plynu, který se snažil svést z Ukrajiny na Rusko (dnes je pro podvody stíhána Tymošenková)- EU vytváří komedie s jejími bolestmi zad a Tymošenko před kriminálem dostal azyl v ČR
Dúsledek- ropovod Družba je takřka na suchu a my bereme plyn od rusů z Německa

"Nečas při květnovém setkání se svým ruským protějškem označil za podstatnou dvoustrannou spolupráci v energetice. Jedná se o maximální využití kapacity ropovodu Družba, jakožto největšího dálkového ropovodu protínajícího ČR, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Německo a o budování podzemního zásobníku plynu. Výstavba podzemního zásobníku má být zahájena na jižní Moravě v Dambořicích v roce 2014 a má mít kapacitu 448 milionů kubíků. Vezme-li se v úvahu, že je ČR od roku 2013 připojena k plynovodu Severnyj potok je jasné, že se může stát energetickým mostem mezi EU a Ruskem.
Ve střední Evropě se rýsuje perspektiva vybudování velké energetické sítě pro distribuci ruského plynu. Její projednání přijde na řadu 16. června ve Varšavě na zasedání Visegrádské čtyřky. Má být dohodnuto vytvoření společného plynového trhu těchto států. Při jednání Zemana s Komorowskim uznal polský vůdce důležitost realizace mnohostranných proketů na sjednocení tras elektřiny i plynu."

- průšvih EU s Čínou, které předali technologie a nyní ji chtějí za "dampingové ceny" odstřihnout. Odveta číńanů je pro nás hrozivá- omezení dovozu luxusnějších automobilů mezi které může spadnout nejen Superb, ale i Octavia

- průšvih s americkým zákazem EU dovozu plynu a ropy z Íránu (tvořilo více jak 20% dovozu EU) USA zakazuje dovoz ropy a plynu ze Sýrie od vlády a povoluje dovoz z obsazených míst "rebely" z All- kaidy a All- Nusra.

- průšvih se zlatem- machinacemi "finanční trhy" srazily cenu zlata přes nepokryté papírky a fyzické zlato velmi masivně skupuje Asie a země skupiny BRIC- nastane obrovský propad mezi bezcennými papírky a minimem fyzického zlata. USA už protlačuje přes OSN povolení těžby ze dna moří.

- průšvih s hlídáním zdrojů v Líbyi, kde naši islamisti z Benghází, které jsme uzanali za legitimní vládu střílejí do demonstrantů, kteřá se dožadují demokracie a občas zavraždí některého přítele z USA. Vrotská těžební společnost BP stáhla asi polovinu zaměstnanců z nově dobytých ropovodů.

Můj názor je, že ekonomové zneužívají situace na další obohacení a záměrně lidem neříkají pravdu, co se musí změnit- přišli by o rito. Proto se Švejnarem sedí v jednom rychlíku, kteří míří s lidma do skály a hodují z nevýroby, kterou "finanční trhy" zajišťují machinacemi z hodnotami a vyžíráním výroby, kterou buď přenášejí mimo EU a USA, nebo přímo hedgeovými fondy likvidují a bohatnou na tom.
To nemá řešení, takže přes trvalý úpadek celého EU a USA (Německo to nezachrání) se lže o zlepšování ekonomické situace v USA- lež jako věž !!!
10. 06. 2013 | 19:32

jarpor napsal(a):

Bože svatej...

Pan Maximus napsal : "Hraběcí rady a pěkně povrchní, ale čte se to moc pěkně, taková salónní moudra ...."

Souhlasím, avšak budu stručnější a "ráznější" : Plky - lapy.

Někdo zde psal, že autor vyprchává... no ... dle mého lze říci, že vyprchal.

Hezký večer
10. 06. 2013 | 20:53

Karl IV. napsal(a):

hovorka 11 píše o úpadku USA a Evropy. Není sám.

hovorka 11 by však mohl napsat oproti čemu je to úpadek, oproti jaké době, oproti jakým hodnotám, oproti ...?

Najde v sobě hovorka 11 schopnost definovat tento úpadek? jménem všech vyznavačů úpadku.
10. 06. 2013 | 20:59

KvL napsal(a):

to: Občan
Zase po vás budu chtít statistiku z jakých oborů těch 60 000 vysokoškoláků je. To samé o SŠ, za posledních 20 let se změnila struktura průmyslu, to by mělo být také zahrnuto.
Ale musím zopakovat znovu, pokud jsou zde cizinci legálně, tak potud je vše v pořádku, pokud jsou zde nelegálně, pak ano, je to problém.
Dobře, postihujme ty, co zaměstnávají lidi na černo (ale raději zařiďme, ať to není tak výhodné), postihujme ty co zneužívají systém, ale to co píšete... Víte, že to naposledy způsobilo v Evropě válku?

to: Karel IV
10. 06. 2013 | 19:23
Souhlasím a podepisuji.
Nevím proč se tu pořád lidi opíjí rohlíkem, sami a dobrovolně, ale je to už asi taková povaha.
Když se podívám do historie, pořád se to opakuje, největší deformace snad vznikla v 19. století. Pořád má většina nasazené brýle, které deformují její pohled na svět a nechtějí se podívat jak to bylo, že třeba kostnický koncil nebyl kvůli Husovi, ale z jiných důvodů a toto byla vedlejší agenda.

Řeknu to takto, byl jsem v X státech Evropy, Štrasburk, Stokholm, Kodaň, Athény..., byl jsem i v menších městech a vesnicích, jejichž jména si nepamatuju, nevím, čím to bylo, že jsem se tam cítil víc doma, než tady. Jestli to bylo lidmi, nevím, rozhodně tam ze vzduchu nebylo cítit toco je cítit tady, zaprděnost.
10. 06. 2013 | 21:00

hovorka11 napsal(a):

pro Karl IV.:
Úplný základ úpadku tvoří nevýroba- tzn. přesun výrobní síly do oblasti "finančních poradců", podomních prodejců atd. s jejich velkou výtěžností na virtuálních penězích.
V USA a Británii dělá v produktivní sféře cca 25- 28 % obyvatelstva a nezaměstnanost narůstá. Výrobní sektor je pak demagogicky uváděn jako nekonkurenceschopný vůči asijským. Tzv. "služby"- poradci, kteří jen otravují a blafují včetně ohlupovačů penzijních fondů ve výrobních státech takřka nejsou a výroba tak není válcována tištěním nepokrytých peněz za nevyrobené zboží, které se dováží právě z Asie.

Úpadek je i přínmo tvořen hedgeovými fondy, které sázejí na pokles a úpadek nejen firem, ale i měn států. Je to konečná rozkladná fáze vyžírání, kterou občan nemůže jako jedinec ovlivnit. Fed, MMF, ECB, ČNB atd, jsou finanční instituce, které regulují chod kapitálu a jeho výtěžnost, která je odměňována vysokým ratingem od amerických ratingovek. Miliardy z naší ekonomiky tak končí u "zahraničních spekulantů" a Nečasem je pak argumentováno, že za to máme vysoký rating. Dluhovou past ještě uzavírá naše ČNB, která půjčuje bankám za úrok 0,05%, aby mohly podpořit hypotéky na 3,5 až 4%. Rozdíl v inflaci proti 0,05% tak zaplatí občané ze svého na účet ziskovosti bank.
Kdo spoří je tak hlupák a kdo se zadluží je chytrý. Je to absolutně obrácený systém, který nás rozloží, pokud se něco podstatného nezmění k normálnosti. A to ještě nerozvádím podporu All- Kaidy v Líbyi a Sýrii západem...
10. 06. 2013 | 21:28

jarpor napsal(a):

"Kdo spoří je tak hlupák a kdo se zadluží je chytrý."

Hmm... tak protože vklady rostou jsme národ hlupáků...
Pan hovorka11 je vskutku génius... Znám ve svém okolí několik chytrých.... Po exekuci, jóó.. ti si žijou... pohoda, klídek, tabáček... bylo... už není... kde ty loňské sněhy jsou... !
Možná dali na hovorkovy rady...

Hezký večer
10. 06. 2013 | 21:41

veverka napsal(a):

Blog o ničem,jen saloní tlachy.

Ostatně od Švejnara nikdy nic jiného nebylo.Takovej druhej Sedláček.
10. 06. 2013 | 21:41

Občan napsal(a):

KvL,

napsal jsem Vám, že to je pod Sobotkovým "Voda klesá a mzdy také".
"To" znamená pramen - tedy odkaz na příslušný dokument ČSÚ.
Najdete tam strukturované přehledy zaměstnanců dle pohlaví, vzdělání a tuším i věku. Račte nastudovat.

Ohledně cizinců - POKUD tu budou pracovat a žít za IDENTICKÝCH podmínek jako Češi a POKUD bude dostatek volných pracovních míst, nechť zde pobývají po nezbytně dlouhou dobu a na pracovní povolení.
Jestliže ovšem není práce pro domácí populaci, pak musí odjet domů a živit se tam, nebo někam jinam, kde je nadbytek práce a nedostatek pracovních sil.
A jestliže tu nepobývají za stejné náklady jaké mají Češi, opět tu nemají co pohledávat.

Ano, je to chyba české legislativy a exekutivy, které tuhle zvrhlost dopustily.

Ne, nevím. WWII opravdu nezpůsobil "volný pohyb pracovních sil" a s tím spojený sociální dumping. Ale možná jste objevil něco převratného; napište o tom práci a třeba dostanete Nobelovku :o))
10. 06. 2013 | 22:21

Marcus napsal(a):

Problém je, že i ty nejziskovější firmy využívají situace na trhu práce a v honbě za vyšším ziskem velmi často propouští zaměstnance a těm zbylým nezvyšují ani mzdy ani odměny - příkladem budiž "naše" banky.
V případě bank rekordní zisky končí v zahraničí - v domácí ekonomice pak tyto peníze samozřejmě chybí.
10. 06. 2013 | 22:27

KvL napsal(a):

to: Občan
Nobelovkami a cenami za humanitní vědy pohrdám.
Tím, co způsobilo WWII byl, krom ekonomické situace, i vzestup nacionalismu, a na tom se svezl k moci jeden šílenec.
Všechno lze řešit buď diskrétně (čemuž bych dával přednost), nebo uřvaně a primitivně, s tím že se nadělá obrovské množství zlé krve.
Pokud mají povolení, tak jsou zde legálně a měly ba splňovat stejná pravidla jako občané, ale neděje-li se tak, pak je to ale problém správy že nepracuje a ne těch lidí.
Bohužel se nemůžeme chovat jako ostrov, ČR totiž ostrov není, nemáme ani ten prachmizerný koridor k moři (jako si po první válce vynutilo Polsko) a že to mohlo po válce nějak jít zařídit, tady stačil pruh o šířce 500-1000m mezi Polskem a Německem a na konci přístav, po kterém bysme měli možnost bezproblémového obchodu s celým světem, vždyť ani Lebe není dostatečně splavné a to by mohlo sloužit jako primární exportní tepna. No nejsme holt Japonsko.
Myslím že v zájmu každé firmy je sehnat si co nejkvalitnější zaměstnance, ale to bude možná tak případ 1000-2000 osob.
Ale tohle je jen trn neuchopitelného skleněného mořského ježka, který symbolizuje ČR a každý jeho trn je jeden problém.
10. 06. 2013 | 22:44

JF napsal(a):

Karl von Hauptbahnhof Numero IV: stěžujte si prosím tak leda u těch vlastních. Spousta slov o identitětě a zatím ta vlastní v kočovném voze. Potom je to jen spousta keců stejně jako u autora, Klause či Masaryka (ad např. toho vašeho promarněného Švýcarsko ;-) Prostě jen a dokola účelové lži odtržené od reality - čiré farizejství! Kecama se nikdo nenažere ... tedy zřejmě krom některých vyvolených ;-)

ps: praktika filozofa je etika. Marx sociální systém popsal ale jiný nevymaslel a už vůbec nevytvořil, pokud mu nepřiřkneme co z toho "vzniklo". Masaryk o Švýcarsku mlel jako zrovna Josef K. o identitě, ale žádnou nevytvořil atd podobně. Sociální vědy pojímané jako vesmírná mechanika zřejmě nebudou vesmírnou mechanikou, ale zdá se spíš pozemským šrotovištěm.
10. 06. 2013 | 22:53

Karl IV. napsal(a):

hovorka11
Prosím, jukněte na historii Francie v 18.století....najdete totéž.
11. 06. 2013 | 01:50

Karl IV. napsal(a):

JF.
Vy se nakonec převrátíte lícem na rub, nedáváte smysl.
11. 06. 2013 | 01:51

Důchodce68r napsal(a):

Pane Švejnare.
Vy asi ještě nevíte, že ekonomika se v reálu stala už jen koncentrovanou lumpárnou. A ekonomové převážně jen jejími ochránci.
No, možná za to nemůžete, třeba nemáte internet, nebo čtete jen něco úplně jiného. A jestliže víte, tím hůř.

Domnívám se, že z toho se dostat není ani v nejmenším možné se dostat pod vedením a radami těch, kteří to do tohoto s prominutím srabu dostali. V měřítku jak světa, tak Evropy, tak státu, případně regionů.

Z Vašeho rozhovoru jsem vyrozuměl jediné. Že v tomto stadiu informování veřejnosti už nemáte k věci co říct.
Je mi líto.
11. 06. 2013 | 04:59

Pepa Řepa napsal(a):

S recesí musíme něco začít dělat sami
říká pan profesor
Stavět, bourat, pak zase stavět...
odpovídá pod ním náš pan Stejskal
-------------------------------------
No....není nad dobro radu, řekl bych
11. 06. 2013 | 07:18

Parabellum napsal(a):

Občan

Co je podle Vás český, a co ukrajinský plat? Jak to, že Ukrajinci dělají povětšinou (když nepočítám zubaře na Praze 5) nekvalifikované nebo nízkokvalifikované práce, a podle toho odpovídá mzda. To si jako představujete, že by měla dělat uklízečka za plat sociální pracovnice, či prodavačka či pomocná síla v supermarketu za plat zdravotní sestry? Jaké bx podle Vás měly být mzdové relace mezi jednotlivými profesemi?

Tady je problém ve štědrosti sociálního systému, a také v nedostatečné kontrole = lidé zároven participují na sociálním systému, a k tomu načerno dělají - sice se to děje již podstatně méně, než v minulosti, ale děje. A nezkoušejte na mne, že vy máte jiné zkušenopsti. Vy máte zkušenosti z Prahy, což je v rámci ČR zcela ojedinělý region, a to, že je v Praze nedostatek lidí na kvalifikovanou práci, kterou by mohli vykonávat Češi, tak Vás ujištuji, že i za ty jak vy řííkáte "ukrajinské peníze" by řada Čechů ráda dělala - problém je, že ti Češi, kteří by to chtěli dělat nežijí v Praze ani jejím okolí, a díky naprosté destrukci trhu s bydlením v minulosti neexistuje v Praze dostupné bydlení. A víte proč? protože velkou část bytů, kde by mohli ti Češi, kteří chtějí pracovat je okupována gerontokracií žijící stylem jedna single babizna v 60 metrovém a větším bytě. Víte, jak by tohle vyřešili bolševici? Vodstěhovali by bybizny tam, ke práce není, protože i do té největší zádele jim poštačka důchod přinese, a ty uvolněné byty by přidělili těm, kdož by v té Praze pracovali.

Prakticky za posůledních zhruba 18 let dochází k tomu, že se narovnávají poměry mezi platy jednotlivých profesí, a ti, kdož dělají tu nízkokvalifikovanou práci ne zcela pochopili svůj sociální status. Ty obory, kde byli lidé zvyklí na melouchy, životní úroven a společenské postavení v době před 1989 je právě ta participace cizinců nejvyšší.
11. 06. 2013 | 10:07

Parabellum napsal(a):

Občan

Ještě taková drobnost. Už před rokerm 1989 se velmi často stávalo, že vysokoškoláci dělali práci středoškoláků - je fakt, že to v řadě případů bylo i opačně. K čemu si myslíte, že muselo dojít díky tomu, že postupně narostl počet absolventů VŠ na trojnásobek toho, co bylo v druhé polovině 80. let? A moje otázka zní: Proč ti lidé na ty VŠ lezou, když je zřejmé, že pro tyto nebude uplatnění?

A k tomu dalšímu, co píšete o lidech nad 50 let. Víte, tady je opravdu namístě zkoumat případ od případu. Podle těch pár přípoadů co vím, jde například o bývalé lampasáky, kterým se podařilo dlouho proplouvat bud ve veřejném sektoru, nebo ve firmách, kterýmiž prakticky jedinými zákazníky byl veřejný sektor, kde zastávali nějakou uměle vytvořenou redundatní pozici. Jinými slovy, jde o vysokoškoláky, kteří nemají abych tak řekl své vysokoškolské řemeslo, a jsou to jaksi nějací univerzální "referenti s pochybným referátem" Fakt nevím o žádném nezaměstnném 50 letém lékaři, nevím o nezaměstnaném 50 letém projektantovi, nevím o 50 letém nezaměstnaném programátorovi, nevím o nezaměstnaném 50 letém konstruktérovi. Věřím tomu, že existují nezaměstnaní strojaři, kteří šli po škole a pár letech ve fabrice bud k armádě, nebo na nějaký úřad, a když se po 20 letech přišlo na to, že jsou zbyteční,m tak tito čučí jako péra z gauče. Ve všech případech mám na mysli dlouhodobou nezaměstnanost, 2-4 měsíce za tuto nelze považovat vzhledem k tomu, jak dlouho probíhají v současné době výběrová řízení.
11. 06. 2013 | 10:20

Parabellum napsal(a):

Marcus

Marcusi, ale vy zaměstnaci veřejného sektoru jste si užili peněz za české banky v míře více než nadstandardní. Banky byly privatizovány převážně v prvním funkčním období vlády ČSSD, zahraniční investoři za tyto náležitě zaplatili, neříkejte, že ne, když to byla u moci levice, a ČSSD tyto řádně a sociálně spravedlivě transferovala - to také nemůžete popřít. Navíc druhá vláda ČSSD narovnala některé sociální nespravedlnosti co se týče mezd, a řada dříve nehorázně oškubávaných zaměstnaců si polepšila. Takový ředitel ČEZu pan Míl měl co jsem slyšel plat 800 tis měsíčně v roce 2004, a již jeho nástupce pan Roman byl ohodnocen mnohem spravedlivěji a důstojněji, jak se sluší a patří na námezdně pracujícího proletáře = zlotřilý kapitalistický ČEZ v tomto případě musel pěkně pustit žilou, aby se dostalo na poctivého pracujícího.
A co se týče mezd v bankách - jemináčku, jediná slza se mi dere dojetím na krajíček - proč se tedy o práci bankách ucháýzí tolika lidí, pokud jsou tam tak mizerné platy?
11. 06. 2013 | 10:30

schroth napsal(a):

Pane Švejnar, pamatuji si , že jste předtím radil trochu jinak, tak nějak Kalouskovi do noty. Dnešní článek je opravdu o ničem. Vyvolal jste ve mně vzpomínky na Husáka.
O problémech země byl informován a chtěl"více socializmu" pro rozvoj a řešení problémů.
Na sklonku své kariéry řekl, že "se zdá, že jsme to přesocializovali". Obávám se, že tomu horlivějšímu, svazákovi, to už v tomto smyslu došlo a tomu druhému, členovi národní fronty, to dochází. Možná mu to došlo dřív, je o něco chytřejší, ale má své pány jako Husák. Takoví mouřenínové tady můžou vládnout a všechno jim projde. Jak je to možné(Černí baroni)?!!
11. 06. 2013 | 11:01

JF napsal(a):

Karl von ...: a kdo říká že lidé mají v hlavě jenom smysly. Tedy pár takových zde znám ... ;-)

ps: např. Váš problém s českou nedostatečnou identitou může být jen ten, že je odlišná od té kočovnické. Teď je otázka co vadilo Němcům zas na té identitě kočovnické - zda tedy tušily zda nějakou vůbec kočovníci mají ... poněkud se neuchytila např. identita československá - ta už byla vůbec vyfabulovaná a účetnicky účelová - tedy až moc. Tak nějak mi to připomíná slepenec RČS a vyfantazírované RČS s Čechoslovákem ačkoliv sociální vědci (např. Beneš a Masaryk) vymýšlely co už tu dávno bylo a jak to samo "dopadlo" (viz. Marx a bolševismus) Ale fakt do hlavy nikomu nevidím - možná je to i někdy lepší vůči tomu obsahu. Ale je to jinak i úcta k záležitostem druhých - což je ona integrita - identita. A s tou právě měl "ostrov demokracie RČS" značný ne-li zásadní problém - neuznáním identity obyvatel Bohemie.
11. 06. 2013 | 13:10

santawizard napsal(a):

Finanční gramotnost občana a nebo finanční gramotnost jeho státu není jedno a totéž.Růst ekonomiky sice přinese více peněz do rozpočtu,ale protože se český stát už výrazně privatizoval do soukromných rukou,tak stejně důležité je aby rostl i soukromný sektor.Nejenom stav veřejných financí ,ale i stav soukromných financí je důležitý.Oddlužit nebo zadlužit státní nebo soukromný sektor není totéž jak vyzbrojit nebo odzbrojit státní nebo soukromný sektor. Mzdy a zisky nejsou jako žold nebo kořist.
Jestli se český stát tolik privatizoval a zadlužil ,tak jsme měli k dispizici obrovské množství peněz.Jestli jsme tyto peníze nezpronevěřili ,tak to musí být na něčem vidět.Nejde totiž jenom o to vědět odkud peníze do rozpočtu přicházejí ,ale kde ty peníze potom z rozpočtu odcházejí.
11. 06. 2013 | 18:47

havlojed napsal(a):

Pokud chceme něco dělat s recesí musíme nejprve začít něco dělat se Švejnary.
11. 06. 2013 | 22:37

Maryčka Magdonova napsal(a):

Švejnar = stále větší slabota?

Takové tituly z USA, takové nomenklaturní rodinné poměry, které mu v ČSSR, ve Ghaně a ve Švýcarsku daly dávno před Sametem a trvalém usazení se v Americe obrovský náskok ... a taková trivialita myšlenek.

Nu ČSOB mu ty dva mega ročně za jeho jméno v čele dozorčí rady stále dává. Prý se to rentuje, tak nevím
12. 06. 2013 | 06:39

JF napsal(a):

havlojed: ;-)))
12. 06. 2013 | 11:06

xerox napsal(a):

pro havlojed
... :-)
12. 06. 2013 | 16:27

Appatarip napsal(a):

Its possible You Also Make These kinds of Blunders With omega ! <a href="http://uit.edu/camera01.html">デジカメ</a> Incredible Unique omega techniques Detected By My Super Cool Buddy <a href="http://uit.edu/camera02.html">価格 デジカメ</a> Carry out the following to discover more regarding watch well before you're abandoned. <a href="http://uit.edu/camera03.html">防水 デジカメ</a> The key reason why every thing that you've read about watch is in fact entirely wrong and what you must learn.<a href="http://osdi.org/oakley26.html">メンズ サングラス</a> The Ten MostFanatical omega Cheats... And The Ways To Utilize them <a href="http://uit.edu/images/oakley27.html">オークリー</a> The Astonishing watch Cheat That Are Designed To Fool Everyone <a href="http://uit.edu/images/tokei01.html">腕時計</a> Alternatives Everyone Need To Know Within The watch Web business <a href="http://uit.edu/images/tokei02.html">オメガ</a> Quite Possibly The Most Comprehensive omega Manual You Ever Seen Or else Your Cash Back Compact report demonstrates to you the ins and outs for omega together with the thing that you must do right away. <a href="http://uit.edu/images/tokei03.html">ロレックス</a> The supreme magic formula for the omega that you should read about today. <a href="http://uit.edu/images/gucci.html">gucci</a> Beginner questions on watch replied and as a consequence the reasons why you should look into every single message within this expose. <a href="http://uit.edu/mwaseem/adidas01.html">adidas</a> Summary write-up reveals the indeniable info regarding watch and exactly how it can certainly have an effect your company. <a href="http://osdi.org/images/adidas02.html">adidas スニーカー</a> The thing the competition is doing when contemplating omega and the thing you'd probably like to try and do different.
18. 06. 2013 | 17:00

Petr Fridrich napsal(a):

Vážený pane Švejnare, pokud dobře rozumím, říkáte že v ekonomice je dobré ponechat věci víceméně samy plynout ale být připraven do systému intervenovat v případě nějakého závažného rizika či krize. Připadá mi to rozumné a logické, jen přemýšlím nad tím, do jaké míry lze zaručit že ona intervence bude včasná, úměrná nebezpečí a také nezávislá třeba na politických zájmech kohosi. Moje otázka zní, jste-li přesvědčen že i za cenu takových rizik se má "vstoupit do hry" a pokud ano, jakým způsobem lze rizika zmenšit či eliminovat. Pokud by se současná krize vyvíjela zcela bez jakýchkoli protiopatření, mohl byste prosím alespoň v hrubých rysech odhadnout jak by se situace nadále vyvíjela ? Děkuji za odpověď.
30. 07. 2013 | 04:34

vplnhlawca napsal(a):

de Jean Boulbet (Seven Orients). http://cialisgeneriqueprixfr.lo.gs/ Tout individu a droit a la vie. http://ordonnancepropeciafr.lo.gs/ Simplement : c’est ainsi que cela me vient. http://ventedepropeciaparisfr.lo.gs/ Numero 2 : back dans les bacs
04. 10. 2013 | 17:11

kkkkvborvo napsal(a):

C’est a ce prix que nous atteindrons. http://www.emtvalencia.es/video/generique-viagra.html Ils ne payaient pas bien. http://www.emtvalencia.es/video/donde-comprar-viagra-cialis-o-levitra.html liberes de la terreur et de la misere. http://www.emtvalencia.es/video/lasilix-prix.html de propagander sans repit et de le diffuser.
21. 12. 2013 | 22:40

uujbczmhht napsal(a):

il y a un hic : les « degats collateraux ». http://perak.uitm.edu.my/media/html/a-seroquel-precio-kairos.html mais de la litterature degagee. http://perak.uitm.edu.my/media/html/a-vendo-cytotec-malaga.html demeure inaccessible pendant des siecles. http://www.ateliercitron.com/a-propecia-cost-canada.html Manaudou a mis une claque a son record personnel.
28. 12. 2013 | 05:21

lutweypxgg napsal(a):

et abattent les civils un a un. http://afroditi.uom.gr/emas/a-kjop-av-viagra-pa-nett.html sur la base du comportementalisme a l’americaine. http://afroditi.uom.gr/emas/a-comprar-cialis-generico-en-valencia.html editorial de Dracula. http://www.master-r3i.fr/a-generique-viagra-pas-cher.html Nous etions vingt-deux survivants des eaux.
18. 01. 2014 | 21:49

plnrrqjizq napsal(a):

Ils ont ete contraints de reculer. http://www.primur.es/apedal/a-fungerar-generisk-viagra.html six ou sept blacks avaient deja ete tues. http://www.master-r3i.fr/a-kob-levitra.html sans papiers et sans argent. http://afroditi.uom.gr/emas/a-ou-se-procurer-du-viagra.html Les belettes chantent.
20. 01. 2014 | 23:18

rwfnwmslah napsal(a):

Bonnes vacances au bord de l’eau et . http://www.primur.es/apedal/a-viagra-achat.html qui prepara le premier plan de la Declaration. http://afroditi.uom.gr/emas/a-venta-de-viagra-en-chile-sin-receta.html alors base a Bangkok. http://www.primur.es/apedal/a-vente-viagra-pour-femme.html les chatiments en guisent de punitions.
21. 01. 2014 | 15:51

bcmfansyhb napsal(a):

in Le Monde Libertaire n°1667. http://www.disaronno.com/a-viagra-apotek-pris-da.html ONU Bienvenue aux Nations Unies. http://luarasi-univ.edu.al/b-cialis-pas-cher-fr.html pour moi ou mes collegues. http://luarasi-univ.edu.al/b-kob-viagra-danmark-da.html « Je l’ai merite cette victoire.
08. 05. 2014 | 03:10

axsrjdqero napsal(a):

mais un deni qui se propage a tous les niveaux. http://www.ciccarelli.it/b-viagra-pris-pa-apoteket-da.html tendance a se rapprocher. http://www.ciccarelli.it/a-dove-comprare-viagra-cialis-it.html vendredi 1er juin 2012 a 11h17. http://www.luarasi-univ.edu.al/b-acquistare-priligy-it.html Il n’y aurait plus de conflit qui tienne.
12. 05. 2014 | 06:39

qdqszoyfod napsal(a):

Le fonctionnement de ces structures reste a eclaircir http://www.asse.org/p.php?p=e-pfizer-viagra-uden-recept-da Profession recherchee : reanimation http://www.asse.org/p.php?p=e-acheter-du-viagra-en-france-sans-ordonnance-fr Desormais ministre, elle assure ne pas s etre reniee http://www.asse.org/p.php?p=e-www-dapoxetine-fr Ils craignent une reduction du nombre de boutiques
03. 06. 2014 | 06:24

dzlkacmckh napsal(a):

Hill, appelant les acheteurs a revenir vers Spanghero http://lucionmedia.ca/page-e-acheter-du-vrai-viagra-en-ligne-fr/ Survivre contre le sida http://lucionmedia.ca/page-e-tom-kaulitz-a-pris-du-viagra-nb/ Il m a trompee avec une toute jeune femme http://lucionmedia.ca/page-e-generique-antabuse-fr/ Ils n arrivent pas a dire non, alors ils payent
12. 06. 2014 | 20:33

cpeywlcucs napsal(a):

Pendant 20 minutes, la benevole s entretient avec lui http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-ganz-billig-da/ C est precisement le theme du cafe philo de ce matin http://lucionmedia.ca/page-a-kann-man-viagra-ohne-rezept-in-der-apotheke-kaufen-da/ Depuis 2010, il s est pourtant rajeuni et feminise http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-once-a-day-costo-it/ Cinq adultes et 24 enfants ont developpe des ITL
13. 06. 2014 | 00:32

fvucfdbwfl napsal(a):

L emploi du temps de M http://lucionmedia.ca/page-e-xenical-vendita-on-line-it/ Je vais en citer trois http://lucionmedia.ca/page-e-cialis-si-puo-acquistare-in-farmacia-it/ « Le jet a une couleur proche du goudron http://lucionmedia.ca/page-e-kopa-tadalis-sx-utan-recept-sv/ Tu n as rien a craindre , a-t-elle dit au docteur
14. 06. 2014 | 11:56

qcjjepgzrm napsal(a):

Les tests sont negatifs http://lucionmedia.ca/page-a-kann-man-kamagra-oral-jelly-in-der-apotheke-kaufen-da/ Pour elle, tout l argent collecte va a la recherche http://lucionmedia.ca/page-a-vendita-viagra-cialis-it/ Les resultats sont encourageants http://lucionmedia.ca/page-e-acquistare-viagra-o-cialis-it/ Difficile de trancher cette question du statut
14. 06. 2014 | 18:04

okwazjxzzg napsal(a):

Sur ce plan, c est une reussite http://lucionmedia.ca/page-a-kamagra-apotheke-da/ Plus tard, ce fut le tour d une de ses soeurs http://lucionmedia.ca/page-a-kopa-viagra-kopenhamn-sv/ Ou plus exactement, le code de la route http://lucionmedia.ca/page-a-achat-de-cialis-sur-internet-fr/ C est un enjeu de sante publique majeur
15. 06. 2014 | 05:07

coqwsnsonc napsal(a):

Il faut par exemple s interroger sur les deces http://lucionmedia.ca/page-e-sikker-kob-af-viagra-da/ Il n y a pas assez de medecins http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-pris-apotek-da/ Elle a commence a fumer a 16 ans http://lucionmedia.ca/page-a-kob-viagra-i-eu-da/ La procedure repose sur la bonne foi du candidat
16. 06. 2014 | 06:17

mfoppaijrc napsal(a):

L’epouse de Vincent Lambert donne son accord http://lucionmedia.ca/page-a-hvor-kan-jeg-kjope-viagra-nb/ Ca se passe plutot bien http://lucionmedia.ca/page-e-bekomme-kamagra-apotheke-da/ Nous nous ferons ainsi mieux payer http://lucionmedia.ca/page-e-krieg-ich-viagra-in-der-apotheke-da/ La salle devrait ouvrir a l automne
16. 06. 2014 | 09:20

gwqjfzrybd napsal(a):

On n est pas prepare a ca http://www.riminiturismo.it/e-viagra-50mg-fr.html Ce delai est toutefois un delai de reference http://www.riminiturismo.it/a-finns-det-receptfritt-viagra-sv.html Ce sont les medecins qui avaient estime que M http://www.riminiturismo.it/a-viagra-apotheke-preisvergleich-da.html Que proposez-vous ? Il y a deux urgences
17. 06. 2014 | 08:48

wzbpyvxkio napsal(a):

En fait, et M http://mozilla-tunisia.org/page-e-acheter-cialis-ligne-pas-cher-fr/ Ensuite, c est le juge qui tranche http://mozilla-tunisia.org/page-a-vad-kostar-viagra-sverige-sv/ J avais une idee assez precise de ce que je voulais http://mozilla-tunisia.org/page-a-kopa-billiga-levitra-sv/ Les controverses recentes m y incitent
19. 06. 2014 | 02:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy