Jaká je naše pozice v Evropě?

22. 04. 2010 | 19:45
Přečteno 6286 krát
O významu našeho členství v EU a potřebě spojenectví širokého spektra politických sil a osobností.

V rámci Evropy jsme na předních místech v počtu krádeží v obchodech, ve spotřebě alkoholu, některých drog, ale i třeba v počtu dopravních nehod. Vzrůstá intenzita korupce. Náš daňový systém je druhý nejkomplikovanější v Evropské unii. Máme neúměrně předražené stavby a dálnice, čelíme častému zneužívání státních zakázek k obohacování soukromých osob, které jsou navíc mnohdy provázány s politickou scénou. Je třeba skoncovat s praxí skandálů, které vždy „vyšumí“ a nikdo za nic nemůže. To je jednak apel na více osobní odpovědnosti politiků, ale i na větší efektivitu a nezávislost justice a policie a celkovou vymahatelnost práva.
Nenápadně a plíživě dochází k rozdělení moci mezi silné a velké. Schází nám vize do budoucna. Je zřejmé, že česká politická scéna je vážně nemocná. Je nutné zásadně změnit pravidla hry a naši politickou scénu oživit. Potřebujeme více věcnosti a ochoty řešit konkrétní a podstatné problémy, včetně nepopulárních kroků, ne plané ideologizování, osobní invektivy, malichernost a populismus.
Bude to vyžadovat hodně vytrvalé práce, velkorysosti a invence. V tomto procesu nám může významně pomoci naše aktivní členství v Evropské unii, která je důležitým kultivujícím faktorem pro své členy. Nutně potřebujeme zvýšit své sebevědomí a zlepšit svou pověst v EU, která je dnes neoddělitelnou součástí české ekonomiky a politiky. Česká politická reprezentace vesměs své evropské roli nedorostla, což se projevuje tím, že jsme v EU většinou pasivní, někdy dokonce agresivní, ale bohužel zřídka máme rozumnou iniciativu a naše slovo tedy bere málokdo z našich evropských partnerů vážně.
Abychom uspěli, potřebujeme spojenectví širokého spektra politických sil a osobností, které sdílejí hodnoty a principy, na kterých lze postavit příští, zdravější etapu české demokracie v evropském rámci.
Ze zdravice na konferenci strany Věci veřejné v Brně, dne 11. 4. 2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Meňo napsal(a):

ŠVEJNARa DO VLÁDY !
Tohoto odborníka je škoda, aby nevedl českou ekonomiku krizovými lety !!
22. 04. 2010 | 20:01

Suchec napsal(a):

No, to raději ne. :-))) To by dopadlo příšerně.

To je jako nechat teoretika v aerodynamice konstruovat letadlo.
22. 04. 2010 | 20:07

janek napsal(a):

clovece, pane Svejnare, vy proste jen pindate.
22. 04. 2010 | 20:18

Lerak napsal(a):

Je veliká, veliká škoda, že tento opravdový odborník nesedí na pražském hradě či na postu ministra financí.
A to že zde určují politiku takové "kapacity" jako ičko a součásný pán hradu je pro nás všechny veliká, ale opravdu veliká škoda. Už, aby byl rok 2014!
22. 04. 2010 | 20:23

vasja napsal(a):

Pěkná blog zdravice. S přesahem.
Jsem operavdu blbej. Volím VV. Uvidím.
22. 04. 2010 | 20:56

Al Jouda napsal(a):

Pan Švejnar má pravdu ! Není jistě náhodou, že tato slova vyřkl na konferenci strany VV. Změny však docílíme jen tím, že nedáme hlasy kandidátům současných parlamentních stran.
22. 04. 2010 | 20:58

Béda napsal(a):

Autor,

Moc zbytečné nekonkrétní omáčky.

Což takhle napsat konkrétně, jaká si představujete východiska?

Jaká konkrétní opatření ke změně navrhujete v oblasti politického systému (aby došlo k odstranění odcizení politických špiček voličům?), v ekonomice a pod.?

Jak chcete potřít korupci, klientelismus, mafiánské praktiky...?
22. 04. 2010 | 21:02

mb napsal(a):

Ceterum autem censeo, že byste byl dobrý prezident / dobrým prezidentem ....

máme tedy aspon virtuálního / nenaplněného / nerealizovaného / stínového prezidenta ...

prezidenta alternativní minulobudoucnopřítomnosti ....
22. 04. 2010 | 21:08

Holubář napsal(a):

No, na to jsem se těšil!

Z dnešní páně Švejnarovy hrůzostrašné pohádky před spaním si vyberu jeden jediný bod, v dalších nechť oponují nebo souhlasí jiní.

"V rámci Evropy jsme na předních místech...ve spotřebě alkoholu..."

Dnešní mohutně v médiích (např. MF DNES na str. A8, ale jinak skoro všude) prezentovaná informace o spotřebě alkoholu v EU (ze zdrojů EU!) říká mj. , že jsme hluboko pod průměrem pití alkoholu v EU, že: "Každý den pije alkohol 7 procent DOTÁZANÝCH Čechů (18. místo v EU) a 4 procenta Slováků".
To je nádherný příklad absolutní vyosenosti úvah Bruselu o EU, protože je to blbost. Tento údaj, postavený na nějakém záhadném průzkum DOTÁZANÝCH, říká něco, co je zcela v rozporu se zkušeností normálního člověka, přesto se to ale nejspíš stane oporou pro nějaké další zákony, předpisy, instrukce a granty.

Nevím, jak moc se pije v Portugalsku (podle údajů tohoto průzkumu nejvíc v EU), ale tvrdit, že skleničku alkoholu denně si dopřává jen přibližně jeden ze čtrnácti Čechů a dokonce jeden z pětadvaceti Slováků - no to mě musejí mít v Bruselu za úplného nesvéprávného blbce, který nepochází ze šumavského podhůří, nežil řadu let a nenarodil se na Slovensku a nejezdí každý rok v červnu do Tater a neodvysílal víc jak tisíc příspěvlů v Zákrutě, kdysi před koncem a na začátku letopočtu.

To je paradoxní - pan Švejnar má možná pravdu, ale údaje EU ho ale označují za lháře :-) .

Asi žiju na Měsíci, ale ne v EU - ta bruselská Evropa se vykazuje úplně jinými parametry, než jaké já znám skoro šedesát let ze svého života.

A tak je to skoro se vším - kdykoliv mi slavná EU z brusle něco vzkáže, vím už předem, že to je nejspíš všechno jinak.

Dovolím si tady parafrázovat myšlenku, která není moje (je Ondřeje Neffa), leč kterou jsem adoptoval. Je jen málo věcí, kterým doopravdy rozumím, ale nějaká malá množina jich opravdu je. Kdykoliv se o nich dočtu něco v novinách, je to snůška absolutních hovadin. Proč bych si měl myslet, že ty ostatní věci, kterým až tak nerozumím, nejsou také úplné hovadiny?

S údaji z EU o EU je to obdobné.
Uvidíme, co se ještě dozvíme třeba o Řecku a porovnáme to se vstupními informacemi před pár týdny?

Politická korektonst? Lež? Orwell? Nevědomost je síla?

Kdo se chce vsadit? Já dávám do banku po vstupní diskusi třeba dvanáctilahvovou basičku svého oblíbeného Sait Julien - La Croix de Beacaillou 2005.
22. 04. 2010 | 21:14

vizour napsal(a):

konečně někdo řekl, že císař je nahý
22. 04. 2010 | 21:20

Admirál napsal(a):

mb - pan Švejnar je - se vší úctou - jako obvykle neknkrétní, frázovitý vyjadřující v podstatě ve formě všem známých klišé. O řešeních jen mlhavé zmínky. Asi aby nevzbudily kontroverzi.

Co pan Švejnar tímto zpusobem chce na politické scéně změnit?

Toho považujete za alternativního či budoucího prezidenta?

Co by byl jeho přínos?
22. 04. 2010 | 21:23

Rumcajs napsal(a):

Pokud Vám vadí profesore naše prvenství v oborech Vámi uváděných, pak nechápu, proč jste se dával dohromady s ČSSD.
22. 04. 2010 | 21:26

yara ze země krys napsal(a):

Pane Holubáři, docela jsem po Vašem příspěvku dostal chuť na alkohol, hned si otevřu dobré francouzské nebo moravské červené
vínko. Pan Švejnar to asi tak ostře nemyslel, že bysme my Češi byli taková pakáž. Pokud vím tak Němci, Slováci, Irové, Skotové, Francouzi, Angličani aj. chlastají jak Dáni (to je hezké),
drogy jsou v některých zemích EU mnohem více zavedené, Francouzi by mohli vyprávět, v dopravních nehodách jsme daleko např. za Řeky, ale tady taky platí jaké údaje my do EU zasíláme, to asi budou hausnumera. Pan Švejnar ale má pravdu s předraženými dálnicemi a předraženými státními zakázkami, tam jsme na čele peletonu! A naši politici?
To je takový nasmrádlý venkovský folklór. Takže "Na zdraví"!
22. 04. 2010 | 21:27

Admirál napsal(a):

Holubář - to je přesně to, co nepotřebjeme. Další přežvýkávač pochybných Bruselských statistik.

Mmj. ve víně máte dobrý vkus.
22. 04. 2010 | 21:34

Holubář napsal(a):

yara ze země krys:
No tak dobře, konečně jsem napsal vaše plné jméno .... (kde jste ho vzal? jsem takový nevzdělanec?)
No a vidíte, podle zmíněných údajů EU se v Dánsku pije méně než v ČR...
Jak říkal W.CH. -věřím jen statistikám, které jsem sám zfalšoval...
A jak jsem napsal - ostatní oponenturu k těm Švejnarovým kecům nechám jiným.
22. 04. 2010 | 21:37

Olga napsal(a):

"Abychom uspěli, potřebujeme spojenectví širokého spektra politických sil a osobností, které sdílejí hodnoty a principy, na kterých lze postavit příští, zdravější etapu české demokracie v evropském rámci."
Ano. To považuji za velmi důležité. Nevěřím však v možnost uskutečnění.
22. 04. 2010 | 21:38

Holubář napsal(a):

Admirál:
To je jedna z těch věcí, kterým ZAČÍNÁM doopravdy rozumět :-).
22. 04. 2010 | 21:41

Admirál napsal(a):

Holubář - popíjíc cabernet moravia slušné jakosti musím konstatovat, že porozumění vínu je proces nedokonavý a že nás vždy překvapí nová chuť či buket.

Což u politiků nehrozí (rád bych se mýlil).
22. 04. 2010 | 21:52

Holubář napsal(a):

Admirál:
Nerad bych vám kazil chuť (ani sobě, je to le vassal de mercues, což je cahors, druhé víno z chateau de mercues, postavené na malbecu s cabernet souvignonem a dvěma procenty tannatu -sic!!), ale tohle probírat pod blogem p. Švejnara není úplně příhodné. Vedle začal blog o vaření, tam bychom se možná vešli lépe.

Ty kecy o politice, stejně všichni lžou.
22. 04. 2010 | 22:11

im napsal(a):

Ta zdravice, kterou pan prof. Švejnar přednesl na konferenci Věcí veřejných 11.4. a publikoval zde a v tisku 12.4., je pěkně rozkouskovaná. Dnes je na zdejším blogu na řadě druhý kousek, jsem zvědavá, na kolik kousků to do voleb ještě vystačí.

Nechci být hubatá, ale na můj vkus je to příliš obecné, univerzálně použitelné čtení, vhodné pro každou příležitost a uplatnitelné i u dalších stran.... Některé pasáže mi připadají dost povědomé, jsou už možná recyklované poněkolikáté. Ráda bych se mýlila...
22. 04. 2010 | 22:29

hanah napsal(a):

Další Švejnarova pecka!!

Tak nějak bych předpokládala, že když světoznámý ekonom nemá světu co sdělit, měl by mlčet...
22. 04. 2010 | 22:38

Naštvaný napsal(a):

"V rámci Evropy jsme na předních místech v počtu krádeží v obchodech, ve spotřebě alkoholu, některých drog, ale i třeba v počtu dopravních nehod. Vzrůstá intenzita korupce."
V takových souvislostech to může vypíchnout snad jenom blb.
22. 04. 2010 | 22:54

Petr napsal(a):

Pan Svejnar jeste zapomnel na:

"...Transshipment point for Southwest Asian heroin and minor transit point for Latin American cocaine to Western Europe; producer of synthetic drugs for local and regional markets; susceptible to money laundering related to drug trafficking, organized crime; significant consumer of ecstasy (2008)..."

(Podle CIA World Factbook)
22. 04. 2010 | 22:58

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, vítejte v evropě...
Veselé krizování...
http://s11.radikal.ru/i184/...
22. 04. 2010 | 23:27

mb napsal(a):

máte asi pravdu, že je to hodně obecné ... mě se ale líbí ta nesmlouvavost vůči korupci ...

jako když je u vlády či vesla Klaus .... tak programově zavře oči a dělá že nevidí nalevo napravo ... když se o korupci mluví .... případně když mu mrtví sponzoři sponzorujou stranu .... případně pronese, že živočišných druhů přibývá .... a že člověk žp neničil a neničí ...

vím že švejnar by to nikdy neudělal a mě to prostě ke štěstí stačí ....

to štěstí samozřejmě nemám, protože mě reprezentuje pseudotržní fundamentalistický zakladatel mafiánského kapitalismu v čr ... tedy všeho toho, to si tu pan švejnar ( možná příliš obecnými řečmi ???) dovolil kritizovat .....
22. 04. 2010 | 23:29

Holubář napsal(a):

wbgraden:
Někdu tu běží drobný spor o to, kdo je autorem výroku, že Češi jsou smějící se bestie. No ale teda - nesmějte se, kdo to dokážete....
22. 04. 2010 | 23:36

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jezdí též ke mně evropani a než vstoupí tak na jejich blahosklonných obličejích je vidět, co si o nás myslí, že jsme jako něco jistě pozoruhodného za uralem. Po vstupu pak jim obvykle upadne čelist...
Nebýt německé, komoušské a ruské okupace tak by nám čechům akorát tak mohli. Jistě víte co a víte i kam...
Veselé krizování...
http://wbgarden.com/nove/wb...
23. 04. 2010 | 00:04

voroshilov napsal(a):

wbgarden:
Tak to Vam Nemci,komousi a Rusove zakazovali pestovat kytky?
23. 04. 2010 | 01:10

kormoran napsal(a):

Rekl bych , ze cr by mela EU prekvapit v multikulti)))http://www.youtube.com/watc...
23. 04. 2010 | 04:01

trubač napsal(a):

Vážený pane profesore, dokud prvního mafiána nepovedou policajti ze sněmovny či senátu, magistrátu nebo obce v poutech přímo do basy tak jsou to pořád jen kecy, kecy, kecy....
23. 04. 2010 | 06:41

Northern Lights napsal(a):

Dobrý den..
S chutí jsem si přečetl Váš článek a zůstala mi pachuť nezodpovězených otázek..Těch Vašich řečnických..Jsem překvapen, že se opíráte o takový lidový populismus, myslím si že máte navíc..Je to univerzální zdravice, se kterou jste taky mohl vystoupit včera na náměstí Masaryka v Ostravě..Pivo za dvě koruyny, klobása za devět a Scorpions a Míša David jako návnadek k lepším zítřkům..Hnus velebnosti!
23. 04. 2010 | 06:51

Ládik napsal(a):

Pane Švejnare, němý výkřik do tmy.
23. 04. 2010 | 07:13

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, drahý voroshilove, vaše myělénky musí pravděpodobně putovat po velmi obtížných cestičkách...
Veselé krizování...
http://kaifolog.ru/uploads/...
23. 04. 2010 | 07:16

Ládik napsal(a):

Myšlenky Klimenta Jefremoviče putují po třetí třídě základní školy, kterou nedodělal.
23. 04. 2010 | 07:23

Marcus Agrippa napsal(a):

Lépe se to nedá shrnout. Bohužel Klausem počínaje a šrotovným konče se ukazuje takové to zákeřné, škodolibé a podrazácké čecháčkovství - a s tím budeme v EU za exoty pořád. Každopádně jak to zpíval K. Kryl - demokracie dozrává do žaludečních vředů bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů. Vivat I. Langer, P. Bém, M. Benda, R. Vesecká a dlouhá řada dalších. Ale neházejme flintu do žita - všechno jde, když se chce.
23. 04. 2010 | 07:24

anonymní alkoholik napsal(a):

My jsme ti špatní, ale já jsem to světlo na konci tunelu. Nějak mi to neštimuje ;-).
23. 04. 2010 | 07:32

elf napsal(a):

Nevím jaká je naše pozice,ale rozhodně není vaše,pokud vím vy jste emigrant a ještě k tomu tak dokonalý,že jste za ty leta v emigraci zapoměl skoro česky,vaše "naše"je poněkud směšné.
23. 04. 2010 | 08:09

Čochtan napsal(a):

Kecy, kecy, kecy.

1. "..v počtu krádeží v obchodech.."
60 až 70% vězňů jsou cikáni. Takže tahle kriminalita, její větší díl, není naše, není česká, ale cizí, cikánská.

Zaveďme přísné tresty za KAŽDOU krádež, jedno jaká je hodnota škody.
Snižme hranici trestní zodpovědnosti na rozumnou míru. Trestejme mladé zlodějíčky veřejným výpraskem i když jim bude "jen" 12 let!
Zaveďme konečně pravidlo "třikrát a dost!"
Zaveďme trest smrti i pro zloděje recidivisty. Mě by nevadila poprava zlodějů, já bych se nerozbrečel.

2. "..ve spotřebě alkoholu..." to bych se velice divil, kdyby to byla pravda, protože:
a) v zemích jako Italie, Španělsko se k jídlu běžně pije víno, a pak klidně sedne za volant, což je v ČR velmi řídká věc. Jsou tu lidi, kteří si dají k obědu pivo a pak řídí, ale není to většina.
b) Když si dám k večeři JEDNO! pivo, pak jsem podle statistiků "spotřeboval alkohol", což pak pan Švejnar zneužije ve svém článku.
Tuto "statistiku" považuji za účelově interpretovanou, což znamená vlastně zfalšovanou.

3. Politická mafie: Trestejme mafiány smrtí. To je jedinné, co pomůže, kde jim jejich ulité peníze nebudou nic platné. Začněme s nejopovrhovanějším politikem, s Kocábem. Žádné strachy, i ostatní by přišli rychle na řadu. A když nám to Brusel zakáže, pak jim vzkážeme "polibte nám .....!"
23. 04. 2010 | 08:54

jarpor napsal(a):

Mé pocity z frázovitého a prázdného blogu dobře vystihli především :
Holubář, Rumcajs, wbgarden, hanan, im, Ládík

Díky všem a hezký den
23. 04. 2010 | 08:59

Marcus Agrippa napsal(a):

jarpor:
není to dost ekšn co? Tak si přečtěte něco od soudruhů z ODS nebo ČSSD tam to frčí - tam si přijdete na své. Nebo doporučuju něco od Klause - co slovo to perla.
23. 04. 2010 | 09:12

jarpor napsal(a):

Marcus Agrippa

Díky za rady...
A nezlobte se, že jsem Vás nejmenoval... holt mám jiný názor než Vy...

Hezký den
23. 04. 2010 | 09:21

Pocestny napsal(a):

Trochu mi to připomnělo "zdravici generálního tajemníka sjezdu rodné strany".
Pan Floskule se zase předvedl ve své duté kráse......

No, to se pak nemůže divit, když ho místní "rodáci" rozeberou na kost...
To, že po každém návratu do této země prožívám pocit návštěvy "bílých Papuánců", se tím nemění, oni si rodáci svůj svéráz.

Holubáři, pokud jste prožil, co píšete, víte to, co já....není důležité kolik se chlasce, ale jak.
A v tom je pes zakopán..
Když jeden zavítá na jih, do země vína, zjistí, že chlast nemusí být řehole, ale doplněk. Zde je to potrava pro každodenní palčivou žáhu, z lidí nedělá veselé a společenské tvory, ale bandu zvířecích nekromantů.

Na severu je chlast maznice na data v mozku, zabíječ citů a vztahů a hlavně hromská výmluva pro to, že se chováme jako zvířátka. Seveřan a Slovan nepopíjí, ale kalí...do němoty, aby ožral červa v mozku.

To ostatní se také dá napsat jinak.

Zlodějina? Systém obživy...
Morálka? Kdo si jí může dovolit?....
Lež? Normální pracovní pomůcka....
Pravda? To to je za žvást?...
Vstřícnost, komunikace, flexibilita, schopnost se ztotožnit s tím, co děláme? Nesmysl! Je třeba si jít tvrdě za svým a s druhými se nexxrat!
Prachy? Jo, to je všechno! Rádi porovnáváme, rádi závidíme, rádi je vyděláme (je jedno jak), prachy, majetek a sociální status, to je vše, co od této "společnosti" chceme...
Chce e každý, ale nejsou pro všechny, tak prázdná kamarádství stranou:
"Kdo se hurví, ten má štěstí, ten je samý peníze."

Toto heslo je daleko výstižnějším, než ta Švejnarovská floskule Veritas Vincit.

Joo, takhle In Vino Veritas, to je jiná písnička...
23. 04. 2010 | 09:23

Dalton napsal(a):

Špičkový článek pane Švejnare ...tedy v tom, že ho za 5 let zase můžete použit!
23. 04. 2010 | 09:25

Marcus Agrippa napsal(a):

Dalton:
to jako chcete říct, že za dalších 5 let to bude ve stejném stavu jak to profesor Švejnar popisuje? Neděste!
23. 04. 2010 | 09:28

Petr napsal(a):

Marcus Agrippa:

Jak pravil klasik (J. Grossmann):

"Prohlížej si krásy Prahy, bude ještě hůř!"
:)
23. 04. 2010 | 09:33

Chocholoušek napsal(a):

Čochtane, ano, když si dáte jedno pivo, tak jste spotřeboval alkohol. Pivo je totiž Čochtane, alkohol. Chápe to vaše dutina lebeční, plná xenofobie a komplexů? Tudíž to p. Švejnar může těžko zneužít, jde prostě o alkohol.
Vy byste někoho rád trestal a popravoval? Vemte si prášek nebo si běžte zaběhat, Čochtane, uleví se vám.
Zdraví Chocholoušek.
23. 04. 2010 | 09:35

Holubář napsal(a):

Pocestný:
S jihem máte stopro pravdu, sever neznám, jen jsem o něm slyšel - totéž, co vy píšete.
Existuje jeden zajímavý fenomén - zvětšující se objem panáků ve směru západ - východ. Možná by se to dalo popsat nějakým matematickým modelem, když už máme ty průzkumy z éú... :-)
Graficky je vodorovně osa od nultého poledníku (dál na západ ne, bacha na Iry, ti by nám celou konstrukci zbourali) směrem k Volze, Obu a Jeniseji.
Na svislé ose pak znázorňujeme zvětšující se objem panáku od 0,04 litru až po, co já vím - 0,2 litru?. Asi taková je moje zkušenost. Nejsem si jist, zda průběh bude lineární, nicméně lze z uvedeného vyvodit dvě hypotézy:
1. obsah našich českých panáků (obvykle 0,05 litru, pokud nezvolíme nějakou zimní dávku) nás jednoznačně řadí k západní kultuře (u Slováků s jejich decáky si tak jist už nejsem)
2. zabývat se blbinami je zábavnější, než pracovat (což mě právě teď čeká...)

Hezký den
23. 04. 2010 | 09:37

Kruťas napsal(a):

Jestli je příspěvek prázdný, výkřikem do tmy, nebo výstižný je úplně jedno. Je to jen konstatování na konferenci politické strany a v této sdouvislosti nemůžete očekávat, že autor se bude rozepisovat, či promlouvat,o všech detailech, číslech stavu společnosti a konkrétních krocích jak co napravit.
Všichni dobře víme jaký je současný stav společnosti. Hlavní podíl na tom mají politici, ti minulí i ti současní. Napravit lze všechno, ale s novými lidmi, ti současní pro to neudělají nic. Stav jim plně vyhovuje.
23. 04. 2010 | 09:46

Petr napsal(a):

Podle údajů rakouských novin Krone Zeitung z loňského roku je Česká republika na prvním místě ve světě ve spotřebě piva na jednoho obyvatele - 155 litrů piva/obyvatele.
Na druhém místě je Rakousko 109,3 litrů/obyvatele
Třetí je Německo 108 litrů/obyvatele
23. 04. 2010 | 09:50

vlaďa napsal(a):

Hlavou a ikonou naší pozice v Evropě je jistě Klaus,to je fakt.Co je to za osobnost je dávno jasné i mnohým psychiatrům.Pan Švejnar měl být na Hradě a problémy co jsou teď by nebyly tak velké.
V příštích volbách nelze volit strany,které doslova silou a machinacemi dotlačily Klause na Hrad.
Známé zlo je mnohem přijatelnější než neznámé.Malé "nové"strany jaksi nelze brát v úvahu,není jisté co se z nich vyklube a nebo je to známé až moc dobře(Kalousek a spol).To je dostatečným důvodem v příštích volbách volit "po pravičácku,toho hnusného pupkatého puchejře Shreka Paroubka",tedy ČSSD!
Jak jednoduché,milí diskutéři.
Čest vaším vznešeným úvahám.Nadávejte mně,ale jen slušně :)
23. 04. 2010 | 10:38

Taoiseach napsal(a):

Jan Švejnar

"V tomto procesu nám může významně pomoci naše aktivní členství v Evropské unii, která je důležitým kultivujícím faktorem pro své členy."
Nejen to. EU sice nemůže řešit jednotlivé naše kauzy, ale je možné žalovat u Soudního dvora v Lucemburku Českou (ČEZkou) republiku pro nesplnění povinností, například nedodržování pravidel hospodářské soutěže.

"potřebujeme spojenectví širokého spektra politických sil a osobností, které sdílejí hodnoty a principy, na kterých lze postavit příští, zdravější etapu české demokracie v evropském rámci"
Nezdá se mi, že jste to s VV vzal zrovna za ten správný konec.
23. 04. 2010 | 10:40

Tencokida Hnuj napsal(a):

Pokud nenakopem do zadku a neočipujeme metastázy na radnicích a úřadech, zbyde jediné.
Vyhlásit zde Svobodnou zemi Česko a připojit se k Německu.
Neboť se Švýcarskem přímo nesousedíme.
Což je velká škoda.

Volím VV. UVIDÍME.
23. 04. 2010 | 10:46

Taoiseach napsal(a):

Admirál

Pokud jste chlap, tak má být "popíjeje" - :) .

jarpor

Pro zajímavost, z jakého konce byste na to šel Vy?
23. 04. 2010 | 10:50

Grandmaster napsal(a):

Clovek ani nemusi otevrit blog, staci si precist jmeno autora a uz vi co bude nasledovat.
Na zacatku blogu typicke reakce...
Autor nahazuje problem a vyziva do diskuze.
Jaka je reakce? Zadna, odmitava a nekteri ctenari pozaduji reseni od autora. Nekdo si najde slabe misto v blogu a ma 'nazor'.
Budiz, lepsi najaky nazor nez zadny.
Vetsina prejde mlcenim ostatni fakta autora, na pr. kradeze v obchodech, dopravni nehody atd.
To nepohodlne se prejdou tichem. A zivot jde dal......

V tomto smyslu je pravda, ze blog nema cenu. Proc cerit hladinu ceskeho rybnicku?
23. 04. 2010 | 11:21

Čochtan napsal(a):

Když jsem v 1969 přecházel hranice do Bavorska, tak se mě celník zeptal na alkohol. Přiznal jsem se k 10 lahvím plzeňského. Lakonická odpověď: "Pivo není alkohol, pivo je potravina."

Tak se toho držím.
23. 04. 2010 | 11:24

větro napsal(a):

Pokud by se tady přispěvky bodovály , ták já bych přidělil nejvíce bodu Troubáč 23.04.2010 06:41:56 a ještě bych k tomu přidál hvězdičku .
23. 04. 2010 | 11:27

větro napsal(a):

Ják kratké a ják vystižné.
23. 04. 2010 | 11:31

Čochtan napsal(a):

"...členství v Evropské unii, která je důležitým kultivujícím faktorem pro své členy.."

Co je kultivujícího na téhle Evropské komisi ?

Catherine Ashtonová byla na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let aktivní v radikálně levicovém hnutí za jednostranné jaderné odzbrojení Velké Británie, které bylo podporováno Sovětským svazem.

Štefan Füle (ČR) a Maroš Šefčovič (Slovensko) vystudovali moskevský státní institut mezinárodních vztahů – elitní školu pro komunistické kádry z celého východního bloku.

Řecká zástupkyně Maria Damanakiová byl zase členkou komunistické mládeže.

Sám předseda komise José Manuel Barroso býval předsedou podzemní maoistické Komunistické strany portugalských pracujících/Revolučního hnutí portugalského proletariátu (PCTP/MRPP).

Do jakého hnusu jsme to vlezli ?
23. 04. 2010 | 11:37

jarpor napsal(a):

Taioseach

"Pro zajímavost, z jakého konce byste na to šel Vy?"

Na co, smím-li prosit ?

Hezký den
23. 04. 2010 | 11:44

Josef K. napsal(a):

Když čtu některé komentáře, tak si opravdu myslím, že ČR není v Evropě, Karlův most postavil Ilja Muromec a českému prezidentovi byla moc svěřena mongolským Chánem. Eufemisticky to snad lze nazvat skepsí, spíše však neinformovaností, hloupostí a leností.
23. 04. 2010 | 11:46

voroshilov napsal(a):

Tak,fy,hlupa Cechisz,nevedet ze mate nejmoudrejsiho a nejpracovitejsiho Jozefa K.ktery ma americke obcanstvi-ryzi cesky vlastenec!
A informovany von je taky,pracuje pro FBI-informaci ma takrikajic primo od stolu!
23. 04. 2010 | 12:23

Pocestny napsal(a):

Holubář
Pivo je tekutej chleba, tak se po něm tloustne a spí.
Víno je krev, proto se po něm tančí, miluje a tak...
Kořalka je hoblík na mozek a palivo agrese.

Čím větší stakan, tím větší drban, to je pravda.
23. 04. 2010 | 12:35

kobliha napsal(a):

Hezky napsáno,hodno i budoucího prezidenta.Ten by ale měl být schopen,co je řečeno i zajistit.Nejen o tom vědět.Úroveň chápaní a projevu je jedna síla,schopnosti praktické druhá síla.Hledejme prezidenta,který stačí obojí.Tím Švejnar není mezi jinými mimo hru.
23. 04. 2010 | 12:40

Čochtan napsal(a):

Kořalka jako hoblík na mozek, to zní výstižně.

Je dobrý koňak "kořalka" ? Když s ním šploucháte v krásné bachraté napoleonce, vnímáte medovou barvu, natáhnete do nosu krásnou vůni, a pak si loknete jen tak na smočení jazyka a patra,... i tohle "hobluje" mozek ?
To samé platí o malt whisky. A co takhle Becherovka ? Kudy teče, tudy léčí !
Jestli lék, nebo jed, o tom rozhoduje množství.

Samozřejmě, kopnout do sebe 100 gramů, to je rusácký primitivizmus.
23. 04. 2010 | 12:48

Stařeček napsal(a):

pane Švejnare já bych se zas až tak na EU a na jejich zastupitele až tak nespoléhal. Když se podíváme jak se tito zástupci chovají, jak zneužívají svého postavení a jak nahrávají největším a nejsilnějším státům, mám vážné obavy z vývoje tohoto společenství.
23. 04. 2010 | 12:52

voroshilov napsal(a):

Cochtan:
A kopnout do sebe sklenicku Tullamor Drew nebo Johny Walkera je ukaz tenkeho citeni anglosakske rasy?
Vypit 10 piv v hospode je povznasejici cinnost?

Kdo vubec jste aby jste nekoho poucoval co a v jakem mnozstvi ma pit?
23. 04. 2010 | 13:00

Čochtan napsal(a):

vorosilove,
jak pije koňak nebo dobrou whisky člověk s nevyhoblovaným mozkem jsem už popsal.

Vy si pijte jak chcete, třeba to do sebe kopejte jak ruský mužík. Vaše věc.
23. 04. 2010 | 13:07

voroshilov napsal(a):

Cochtan:
Aha,takze vy jste anglicky lord co vzdy jenom vychutna dobre brandy?
Nikdy jste nebyl opily,nikdy jste neprebral,na oslave vzdy jenom symbolicky loknete?
Je to stesti potkat opravdoveho svetce!
23. 04. 2010 | 13:13

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Rozumím tomu, že Vám páně Švejnarův blog připadá frázovitý a prázdný, a zčásti bych s tím i souhlasil. Jeho téma bych tedy formuloval do dvou otázek:
Jak by se mělo změnit naše postavení v EU?
Jak můžeme využít svého členství k nápravě domácího bordelu?

Uznávám, že jsem sám zatím dal jen částečnou odpověď na tu druhou otázku.
23. 04. 2010 | 13:15

jap napsal(a):

Pan Švejnar je trochu frázovitý, ale do české politiky patří, protože je to slušný člověk. I proto asi v intrikami prošpikované prezidentské volbě prohrál.
Jedinou šancí pro možnou očistu (jsem v tomto případě pouze velmi umírněný optimista) je vymést současné poslance ze Sněmovny volbou neparlamentních stran.
23. 04. 2010 | 13:28

češka napsal(a):

Krásné pane Svejnare, ale konkrétněji by to nešlo?
Jaký je Váš názor na to, ze v Afganistánu 2/3 dětských obětí na zivotech pripadá na vojáky NATO a 1/3 na talibance?
Jak jste obeznámen s tím, ze kdyz někomu zabijí člena rodiny, je věcí cti jej pomstít?
Prejímáte za to osobní zodpovědnost?
Jste ochoten o těchto otázkách verejně a otevreně diskutvat , jak se tomu děje v Německých médiích / TV Phoenix/?
A co ekonomika, souhlasíte se státní podporou leteckých společností? Budete kompenzovat ušlý zisk i CK, hotelům, restauracím a průvodcům?
Trochu konkrétna by to chtělo.
23. 04. 2010 | 13:48

myš_čtenářka napsal(a):

@Pocestný
"...Kořalka je hoblík na mozek a palivo agrese....."

Traduje se, že Winston Churchill zvládal v těžkých dobách války jednu lahev whisky denně...
23. 04. 2010 | 14:43

jarpor napsal(a):

Taoiseach

1. Postavení v EU je dáno, třeba Lis. smlouvou... takže tu otázku nepovažuji za věcně správnou. Změna postavení je možná jen po změně pravidel... což patrně nehrozí.
2. Obávám se, že nepatrně. Ta otázka předjímá, že v EU bordel není... a o tom lze s úspěchem pochybovat... S naším bordelem - a je dobré si ujasnit, co je pro koho onen "bordel" - si musíme poradit sami.

Zdravice to "řešit" určitě nebudou...

Hezký den
23. 04. 2010 | 14:44

Čochtan napsal(a):

vorošilove,
nejsem ani ruský mužík ani anglický lord. Ale snažím se být vždy blíž tomu lordovi, než mužíkovi.

Nikdy jsem nebyl opilý. Snesu poměrně hodně, a znám svou míru. Prostě mě to přestane chutnat a jsem najednou střízlivý. Aspoń se tak cítím.

Rád se něčeho dobrého napiju, třeba naší domácí meruňkovice, ale jak jsem psal už nahoře: Někdy lék, někdy jed. Záleží na množství.
23. 04. 2010 | 14:48

Sartori napsal(a):

Spotřeba chlastu stoupá s poklesem ideálů a víry v ně. Jedna z možností, výhledově možná jediná, kterak to změnit a zkultivovat českou scénu, spočívá v EU.
23. 04. 2010 | 14:55

Čochtan napsal(a):

P.S.
vorosilove,
když už, tak "Tullamore Dew". A "kopnout" ho do sebe, to může jen primitiv, který neví co pije. I Honza Procházka je slušné pití.

Když ještě EU končila v Rozvadově, tak se tam dobře kupovalo pití. Španělská brandy a skotská whisky případně irská whiskey. Dvě flašky jsem ukazoval celníkům, a v kufru se nehrabali.

Jezdil jsem tudy každý týden, a příležitost koupit litr za polovinu ceny "sedmičky" jsem nikdy nevynechal. Takže teď mám zásobu do konce života i na dědice něco zbyde. Ted už ani nestihnu vypít to, co se urodí na zahradě.
23. 04. 2010 | 15:09

Čochtan napsal(a):

Sartori,
právě stav EU způsobuje nejhorší pokles ideálů.
23. 04. 2010 | 15:15

Taoiseach napsal(a):

jarpor

1. Máte pravdu, že FORMÁLNĚ je postavení všech členských států stejné, dané smlouvami. SKUTEČNÝ vliv jedné země podle mého názoru závisí na tom, jak dokáže uzavírat kompromisy (ani francouzsko-německé spojení by samo neprosadilo nic; nanejvýš tak může něco zablokovat). Ti, kteří si jenom honí triko a bijou se v prsa, jak hájí národní zájmy, logicky těžko hledají spojence k prosazení čehokoli. JŠ říká "jsme v EU většinou pasivní, někdy dokonce agresivní". To jsou ale jen moje názory, v tomto smyslu jsem se ptal na ty Vaše.

2. "Zdravice to řešit nebudou"
Bezvýhradný souhlas.
Naším bordelem myslím korupci, zneužívání postavení obecně, diskriminaci slabších (např. v podstatě žádná podpora malých a středních podnikatelů vůči velkým). Atd.
V EU (myšleno v orgánech, ostatní členské státy jsou trochu jiná kapitola) je bordel podstatně menší. Stačí si vzpomenout, jak CELÁ Santerova komise rezignovala kvůli pouhému podezření vůči komisařce Cressonové (nakonec byla dokonce očištěna, ale uznávám, že to bylo asi spíš právě za dobré chování - za to, že odešla).
Otázka vůbec nepředjímá, že v EU bordel není - jako příklad možného využití členství jsem uvedl žaloby proti ČR. Uznávám, že žalovat vlastní zemi není nic příjemného - ale když není jiná možnost nápravy? A buďte si jistý, že Soudní dvůr v Lucemburku se s nikým nemaže, a pokud jde např. o hospodářskou soutěž, je naprosto nekompromisní. A česká justiční mafie v Lucemburku chapadlo nemá. Ale to jsou zase moje názory, předpokládám, že máte nějaké svoje...
23. 04. 2010 | 16:21

Taoiseach napsal(a):

Čochtan

Jakožto irský vlastenec říkám: když už, tak Jameson. Tullamore Dew je proti němu vysloveně mdlá (i když pořád lepší než většina skotských). A ovšem taky Powers, Midleton, Clontarf, Tyrconnell a další...
23. 04. 2010 | 16:33

Čochtan napsal(a):

Taoiseach,
Jednou jsem dostal od zákazníka k Vánocům Bushmills 15 Year´s Single Sherry Cask Specially Selected.
To se snad ani nedá pít, k tomu se člověk může nanejvýš modlit. To je něco jako sloužit pohanskou mši. Moc mi chutnala i skotská Single Malt Cragganmore.
23. 04. 2010 | 16:50

Tencokida Hnuj napsal(a):

Koukněte na hlavní lištu aktualne.cz.
Je tam teď srovnání cen elektřiny v jednotlivých zemích Evropy. Je tam i ČEZko.
Interesantní.
23. 04. 2010 | 16:58

Admirál napsal(a):

Pocestný, Holubář - narozdíl od Vás si nemyslím, že by jsme na tom u nás byli s tou kuturou požívání alkoholu zas tak špatně.

Kromě pár naprosto ztracených existencí se u nás nikdo neválí v pravé poledne po chodnících, alkohol je brán většinově jako jedna ze součástí společenské zábavy.

Jednou jsem měl tu čest spoluorganizovat přátelský internacionální turnaj ve fotbale pro zaměstnance poboček jedné nadnárodní společnosti.

Přijeli Španělé, Němci, Britové a Irové.

Španělé, Němci a my, coby domácí - dobrý. Ale Britové a Irové...

Když jim pivo a kořalka dala rozum, tak se děly věci. Takovou sběř jsem si nedokázal před tím ani představit.

Od dob přátelského internacionálního turnaje byly vztahy mezi jednotlivými pobočkami trvale narušené...

Tak bych řek Pocestný, že ono to dělení podle světovejch směru až zas tak dobře nefunguje
23. 04. 2010 | 17:14

Holubář napsal(a):

Admirál:
Asi jsem se špatně vyjádřil, tak ještě jednou a natvrdo.
Souhlasím s vámi, že s tou kulturou požívání alkoholu na tom nejsme zas tak špatně.

Jen jsem chtěl upozornit, k čemu mohou být dobré některé statistiky a průzkumy "éú", které pak mnozí přejímají a bobtnají z toho další a další hovadiny, které s reálným životem nemají pranic společného, jen dávají vykukům možnost dobře vydělat.

Viz Gabal, Kocáb, tzv. český proticikánský rasismus apod.

A dělení podle světových směrů? Mrkněte, prosím, pozorně výše na můj dnešní 09:37, poznáte, že i v tom s vámi vlastně souhlasím.

:-)
23. 04. 2010 | 17:40

xyz napsal(a):

nechci rozebírat článek prof. Švejnara - řekl bych, že je to jen pokus o výčet části současných problémů s tím, ať si to soudný občan podle přísloví chytrému napověz,... přežvýká po svém... zato diskuzní příspěvky - toť samé perly - zvlášť kecy o tom, co, kdy, kde a kolik toho kdo do sebe nalil a po čem je kocovina hutnější... rád bych sdílel optimizmus pana s nickem wbgarden, obávám se ale že skutečnost není zdaleka tak růžová...
23. 04. 2010 | 17:42

jarpor napsal(a):

Taioseach

1. Jistě. Je nanejvýš důležité umět uzavírat kompromisy ke stavu čehosi v Bangladéši... když je třeba společná zemědělská politika v přechodném období (do r. 2013) taková, jaká je a vypadá to, že ono přechodné období se bude prodlužovat...

2. Jsem optimista. Možná ale ve věci stupně bordelu v EU menší než Vy... uvedl bych třeba ono zakládání společností s "nejasnými" majiteli v Holandsku...

Hezký podvečer
23. 04. 2010 | 19:03

JirKa2 napsal(a):

Na mě působí ta řeč docela dobře, jako výtah ze zdravice odpovídá svému účelu a s jejím obsahem plně souhlasím.
Vedle obligátního apelu proti špinavé podobě demokracie se staví i proti rozdělování moci mezi silné a velké, jimž není vizí k udržení moci potřeba a doplácíme na to všichni. A celkem přesně a jasně specifikuje, co především je k nápravě potřeba změnit a dosíci.
Pokud bych řeč přirovnal ke květině, pak k pěkně vyrostlé. Jen bych utrhl dva povadlé krajní listy se slovem "rámec" (na začátku stačí "V Evropě" a na konci raději "v evropském společenství").
OK, Mr Švejnar. Who's ready, 2?
23. 04. 2010 | 23:24

RUS nebo ruka Moskvy chcete li napsal(a):

Vaše pozice?Myslite pozice USA?mate v tom gulaš))))
24. 04. 2010 | 10:22

Pepi napsal(a):

Ale to jsme to pěkně "Evropě osolili"
pod vedením "proti-lidové" modré vlády ODS, že...!!
24. 04. 2010 | 10:52

Taoiseach napsal(a):

jarpor

1. Společná zemědělská politika:

Nemohl jste zvolit lepší příklad a nemohl jste lépe ilustrovat ten "topolánkovský" přístup, který Švejnar kritizuje - směs pasivity a výpadů proti partnerům. "vypadá to, že ... se bude prodlužovat" - to je REZIGNACE na jakoukoli snahu něco ovlivnit (přitom přechodné období se "samo" prodlužovat nebude), ublíženectví, doplněné ne zrovna japným zlehčováním (kompromisy o Bangladéši).

Přitom je jasné, že SZP reformu potřebuje a že ČR sama nemůže prosadit nic. Z tohoto hlediska by bylo vhodné distancovat se od Vleklé Británie, která nechce SZP reformovat, nýbrž zrušit, a přiklonit se k tomu, aby dotace nadále směřovaly na údržbu krajiny, a nikoli na podporu produkce. S tím v podstatě souhlasí Německo, Rakousko a severské země. ČR by se mohla snažit získat podporu nových členských států (i když v případě Polska by to asi nebylo zrovna snadné). Současně by bylo vhodné tlačit i na zrušení dalších přechodných období a výjimek. Tím nemyslím omezení možnosti pracovat v Německu a v Rakousku, protože to už za rok nebude platit. Spíš mám na mysli tzv. britskou slevu.

2. Už dříve jsem uznal, že v některých členských státech může být bordel stejný nebo dokonce větší než u nás. Nicméně za situaci v Řecku není primárně odpovědná EU, nýbrž Řecko samo. Za nizozemskou legislativu primárně odpovídá Nizozemsko. Byl bych taky proto, aby unijní předpisy takovou praxi zakázaly, ale v takovém případě se připravte na smršť kritiky, co si to zase ta EU dovoluje diktovat. Samozřejmě podobně je to s předpisy na Kypru a zvláštní kapitolou jsou tzv. crown dependencies (např. Normanské ostrovy), které patří k Británii, ale nejsou v EU.
24. 04. 2010 | 14:42

Katka napsal(a):

Pane Švejnare, držíme palce, ani necvíme zda kandidujete a případně za koho. Václav Klaus je také moc dobrý ekonom, a jeho slova se vyplní. Teď se nikomu nelíbí, ale vzpomenete ještě na něho, že měl pravdu.

Ty dvě slova jsou nečitekná, proč je nemůžete napsat čitelně?
24. 04. 2010 | 21:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy