Soudce Ti a český „právní stát“

28. 12. 2010 | 13:12
Přečteno 10399 krát
Ve staré Číně, stejně jako dnes v Praze platilo a platí, že moc bez zodpovědnosti a kontroly je největším zdrojem korupce. Převládající představa o tom, že stát mají spravovat „političtí nominanti“, jejichž loajalita smí patřit pouze těm, kdo je jmenovali, pak jejich politické klice, a teprve potom státu, je šílená. Takto spravovaný stát nemůže přežít.

Nejefektivnější systém státní správy, který by mohl sloužit jako ochrana proti takovémuto šílenství, vymysleli už před více než dvěma tisíci lety v čínském císařství. Nikdy nebyl překonán – a nikdo na Západě se ho, zřejmě pro jeho přísnost, nikdy neodvážil ani napodobit. Stál na třech zásadách:
- Státním úředníkem se mohl stát jen člověk, který prošel sítem velmi tvrdých, naprosto anonymně posuzovaných písemných kvalifikačních zkoušek.
- Státní služba měla velmi tvrdá pravidla výkonu a jasný kariérní řád, závislý na pravidelném hodnocení.
Třetí a nejgeniálnější zásada: Nadřízený, který navrhl povýšení svého podřízeného úředníka, byl za jeho výkon zodpovědný až do konce svého života – a až do těch hrdel...

O dva tisíce let později je český stát ovládán nájezdnickou kulturou, pro kterou je správa státu pouze zdrojem kořisti. Státní služba je proměněna výhradně na ochranu zájmů těch vyvolených u moci. Právo je vnímáno jako legalistická aritmetika bez skutečného obsahu služby spravedlnosti a předvídatelnosti rozhodování. Nerozhodují prověření státní úředníci, celý svůj život zodpovědní státu, ale obskurní party osobních „poradců“, jejichž kvalifikace je odvozena jen z jejich nezodpovědnosti. Případné problémy pak „řeší“ vybraní spřátelení soudci a advokáti. Srovnání dvou zmíněných přístupů, které od sebe skutečně dělí přes dva tisíce let, ve kterých se lidstvo údajně mělo vyvíjet k lepšímu, nepotřebuje komentáře. Ale snad přece jenom – jak by na přídrzlé činy a slova správců různých mocí české státnosti v čase předvánočním reagoval slavný soudce Ti?

Nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká na odchodu z funkce ještě veřejně zkritizovala práci policie v případu Drobil. Její vlastní absolutně protiprávní osobní zasahování do řady kauz jí prošlo. Jeden z mnoha příkladů – podle tří na sobě nezávislých zdrojů nese zodpovědnost za nejméně dvě nestandardní „konzultace“ mezi Vrchním státním zastupitelstvím v Praze a jejím úřadem, na jejichž základě JUDr Daniela Smetanová jménem Vrchního státního zastupitelství koncem září zakázala protikorupční policii šetřit podezření ze spáchání trestných činů vysokých činitelů ODS – Tomáše Julínka a Marka Šnajdra. Podle čínských, dva tisíce let starých pravidel, by dopadla špatně, a s ní i ten, kdo ji do funkce prosadil – jmenoval se Jiří Paroubek.

Její náměstek Zdeněk Koudelka byl usvědčen z korupčního jednání už v roce 2007. Podle dva tisíce let starého kodexu čínské státní správy by byl popraven – a s ním i jeho nadřízený – Renata Vesecká.

Exministr Pavel Drobil by hrdelním trestem nesl osobní zodpovědnost za „selhání v personální politice“ svých komických podřízených Fibingera, a hlavně pana poradce Knetiga, který se nejprve schovával před policií a potom předstíral něco jako pominutí smyslů, což pro staré Číňany byl hrdelní přečin proti státu sám o sobě. Pánové Klaus, Nečas a Langer, kteří Drobila obhajovali, by ve staré Číně zřejmě museli spolknout jed.

Soudce Nejvyššího soudu Kučera, fantasmagorická kauza falšování studijních výsledků a udílení falešných titulů na plzeňských právech, jedna z nejlínějších poslankyň ČSSD Hana Šedivá, jmenovaná „za zásluhy“ soudkyní, přítulní politici, „za zásluhy“ jmenovaní bez jakýchkoliv zkoušek státními úředníky či poslaní do vedení státních firem...

Policejní prezident, který překračuje zákonné meze svojí funkce, pražský primátor, zaštiťující tunelování města vlastním tělem i pověstí, severočeské mafie, ovládající politické strany, toskánské vily a banky, uplácející zahraniční politiky, vysávané podniky se státní či městskou majetkovou účastí, dalo by se rozhlížet donekonečna...

Svět kolem České republiky se mění rychlostí, která bere dech. Mír plíživě přestává být nejvyšším a nedotknutelným smyslem evropské a transatlantické spolupráce. Nedovzdělané ekonomizující myšlení volebních cyklů, posilované slábnoucí nezávislostí a nevzdělaností médií, sklouzává k politickému populismu a omezování diskuze. Rusko a Bělorusko stále více podléhají militaristickému nacionálfašismu. Už i Maďarsko zápolí s ostře nedemokratickými tendencemi konceptu výlučné „národní demokracie“. Itálie je oslabována nekonečným panoptikem Berlusconiho afér, přehlušujících potřebu systémových změn a tvrdé úsporné dřiny. Ekonomické problémy, pojmenované jako Řecko, Portugalsko, Irsko, Francie či Španělsko, mají už dávno svůj bezpečnostní rozměr, který jakoby nikdo nechtěl vnímat. V Evropě už dávno nejde o přežití politického konceptu unie, ale o narůstající křehkost systému vzájemných ekonomických a bezpečnostních vazeb, pro které se dominantnost populismu vnitřní politiky řady národních států stala bezpečnostním rizikem pro všechny.

Jenom tupost a nezodpovědnost ještě dovolují většině politické elity České republiky předstírat, že korupce neoslabuje stát. A že zločin bez trestu státu prospívá. Tato většina nechápe, že odpor proti korupci musí být předřazen pokusům o ekonomické a sociální reformy, protože nikdo nemůže chtít spoluzodpovědnost od těch, které tak bezostyšně okrádá. Stále více připomínáme nepřipraveného nezvedeného žáka, který před nadcházející zkouškou vyžaduje, aby ho zkoušel jenom učitel, kterého si on sám vybere. Nebo lze vymyslet lepší přirovnání třeba pro chování pražské magistrátní koalice, která ještě měsíce po volbách pro jistotu blokuje a znemožňuje jednání kontrolního výboru, a trvá na tom, že jeho předsedu bude volit jen podle svého výběru?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Soudce Ti,

= Miroslav Kalousek? Jak to, že vám tento klouzek z výčtu vypadnul?

Veseckou dosadil do funkce Paroubek? Paroubek byl ministrem spravedlnosti? Nebyla před Němcovou Veseckou Nejvyšší zástupkyní Marie Benešová - později stínová ministryně spravedlnosti ČSSD, která Veseckou kritizovala, mezijiným se s ní soudila o slovní spojení justiční mafie?
28. 12. 2010 | 13:33

Béda napsal(a):

dovětek,

Marie Benešová odvolána ministrem P.Němcem (US-DEÚ) kvůli kauze Katarského prince. Ministr Němec pověstný životem rozmařilého ministerského mandarina absolvoval svatbu s ubytováním v jednom z nejdražších hotelů světa v arabských emorátech.

Co na to soudce Ti?
28. 12. 2010 | 13:38

jarpor napsal(a):

Nevím proč mi naskočilo po přečtení -
po fšeckém hovno, jen po fčelách med.
/Útlocitným povahám se omlouvám, nelze však lidovou modrost "zprasit" nějakým jiným opisováním hov.., pardon, exkrementu.../

Možná právě takový pocit chtěl autor blogu nám "podprahově" nakukat...

Hezký den
28. 12. 2010 | 13:47

anti politik napsal(a):

To my víme p. Urban. Nic objevného. Mám dojem, že by stačila silná osobnost, ničím neposkvrněná, která by se tomu veřejně postavila a má národ u nohou! Bohužel to už nemůže být nikdo ze starých a zázračně zbohatnuvších disidentů! Ani Havel mlsně čumící na prezidenskou sesli! Nikdo z těch kteří se menší či větší měrou na tomto tristním stavu podíleli!
28. 12. 2010 | 13:53

Milano napsal(a):

Vážený pane Urbane, díky za skvělý komentář, z něhož mrazí fakt nepoučitelnosti lidské rasy, která stále znovu pracuje na svém zničení a sociálním kataklizmatu. Bohužel máme v rukou stále lepší - a ničivější - technologie. Ostatně naznačuje brzké vypuknutí nových válečných konfliktů na základě reinkarnace fašistické ideologie (třeba Maďarsko verus Slovensko). Ale jak ven z tohoto marazmu? Vždyť onen čínský systém kvalitní státní správy byl možný jen v systému tvrdé autokracie císařství. Jak reformovat systém demokracie postavený na "soutěži" politických stran?
28. 12. 2010 | 13:55

VL napsal(a):

Ne, ne. Je to přesně naopak, než jak píšete. Pokud jde o prosazení podvodu století (důchodové reformy) a vykradení zdravotnictví, musí jít nějaká korupce stranou. Jde totiž o desítky miliard ročně.

Mám z toho takový špatný pocit. Politici z ODSTOPVV se chovají spíše jako zloději v cizím domě než jako zodpovědní správci. S takovým přístupem vrcholných politiků si nezasloužíme samostatnost.
28. 12. 2010 | 14:06

Béda napsal(a):

Milano,

já bych spíše řekl, že pan Urban malinko cíleně manipuluje. Tu záměrně vypustí část politické reality (TOP-ku stavějící na "odpovědnosti, tradici a prosperitě" otce zakladatele Kalouska)z obecně prosazovaného trendu korupčnosti ODS-ČSSD. Onde záměrně tvrdí nepravdy - o paroubkovi a Vesecké, jinde matlá páté přes deváté - létá s Ruska do Běloruska, Řecka, Itálie, portugalska, Irska a Maďarska ale SMÍTKA v oku Velkého bratra = zdroje současných ekonomických potíží a násilí ve světě si ani nevšimne.
28. 12. 2010 | 14:10

anti politik napsal(a):

Milano to už dávno není "soutěž" politických stran o idee, ale boj o koryta bez pravidel, kde nejsou žádné podrazy a svinstva dost nízké na to aby jich politici nevyužili! Prostě politika je tak úžasný rito, že i vžaždy lemují tkz. demokratickou politiku!
28. 12. 2010 | 14:10

Béda napsal(a):

antipolitiky,

zdá se, že moderní demokracii nenjsou cizí žádné metody přesvědčování. Krom tradičních tržních metod (nakupování přeběhlíků) sponzorování stran) se praktikují metody volebních podvodů (na voliče), zastrašování, vydírání politiků, mobilizace, pogromy na volebních mítincích...

Strana, které tyto metody užívá se velice přiléhavě nazvala občanskou a demokratickou.
28. 12. 2010 | 14:20

Jedla napsal(a):

Nicméně v rámci boje proti zlé EU a ve jménu "nezbytných úspor" jsme pohřbili počátek účinnosti zákona č. 218/2002 Sb. (Ten rok 2002 tam není náhodou, opravdu je už tak starý!) Nebyl tak "dokonalý" jako za čínského císařství, ale byl evropský, to znamená lepší než pražský.
28. 12. 2010 | 14:22

slawvin napsal(a):

Ví někdo jestli je český zlodějský politik pro čechy přínosem. Že všichni nekradou, to je možné, ale nemají vliv, protože ten dělají nakradené peníze. EU je dobrý projekt, zaručuje regionální zastoupení a garantuje neměnnost. Pokud má potíže tak budou vyřešeny. Co čekat od zlodějů jiného než rozkradení.
28. 12. 2010 | 14:22

JF napsal(a):

pěkné! a nejen silvestrovské. ČR není stát ale zahrádkářská kolonie. Žádná jiná aspirace široko daleko. Ono to bude fungovat jako perpetum mobile a každejch 20 let výroční zasedání.

Myslím, že Němci budou muset být ještě méně nápadnější a ale i tvrdší. To je klasická cena za úspěch mezi diletanty.
28. 12. 2010 | 14:24

SuP napsal(a):

Honzo, VEĎ NÁS!!
Hlavně si ta "většina politické elity" musí uvědomit, že je ve skutečnosti nezajímavou menšinou společnosti. Hledejme tedy cestu, jak jí to sdělit.
Není třeba znovuzavádět hrdelní tresty jako v Číně. Stačilo by dotáhnout tresty á-la zlatá rybka. Když ta baba co nevěděla, co by ještě chtěla, skončila zpátky ve své smrduté chatrči.
28. 12. 2010 | 14:33

D47 napsal(a):

Jen malá otázečka:

Jakpak že se to jmenuje ona politická strana, která tady už delší dobu blokuje přijetí Zákona o státní službě? Navíc zákona, k jehož přijetí jsme se zavázali ještě před vtupem do EU.

Do doby, než bude přijat a vstoupí v platnost tento zákon, jsou všechny debaty o zodpovědnosti státních úředníků jen planým tlacháním.

Mám ale důvodnou obavu, že i po případném přijetí tohoto zákona poběží vše dál ve starých a dobře vyjetých kolejích. On je totiž diametrální rozdíl mezi platností zákona a jeho důsledným uplatňováním.
Takzvaného ducha zákona totiž úplně přebije mrtvolný puch sice už oficiálně neplatné, ale přitom stále ještě uplatňované "oposmlouvy."

Není pokaždé pravda, že když ruka ruku myje, musí obě ruce zůstat čisté. A za nehty rukou našich politiků by se toho našlo, jéje! Jen kdyby byla vůle hledat.

Aby snad nedošlo k omylu: Tady v žádném případě nemám na mysli onu takzvanou "politickou vůli."
28. 12. 2010 | 14:34

Silvie napsal(a):

Pane Urbane,

bohužel, máte pravdu.
Ale nějak jsem v poslední době neslyšela nic o novopečeném primátoru Prahy, jenž se tak přesvědčivě bil v prsa a proklamoval: suďte mne až podle skutků. Zřejmě byl jediným, kdo nevěděl o cinknutém tendru na čističku. Teď už to snad ví i on, ale jaké z toho ten pán vyvodí důsledky?
Podle jeho velkohubých prohlášení bych čekala, že se bude okamžitě distancovat od té kleptomanské bandy na magistrátu a odstoupí.
Ale pan Svoboda bude vytrvale tvrdit, že má snahu "očistit" neočistitelné,což je věrohodné asi jako tvrzení Dubčeka o budování socialismu s lidskou tváří.
28. 12. 2010 | 14:34

Béda napsal(a):

Silvie,

já již dlouho (jestli vůbec někdy) neslyšel v mainstreamu o podivných kauzách neoficiálního šéfa TOP Kalouska.

Vy jo?
28. 12. 2010 | 14:44

jozka napsal(a):

D47:

Vsechny, ktere jsou zrovna u vesla :-)
28. 12. 2010 | 14:45

SuP napsal(a):

Silvie -
Odstoupí ... a dál?
28. 12. 2010 | 14:51

Jedla napsal(a):

D47 - ne přijetí, jen účinnost!
28. 12. 2010 | 14:53

Občan napsal(a):

To D47:

On ten zákon byl přijat, vstoupil v platnost, ale nikdy nenabyl účinnosti!!! A teď se jej Peťa s Myrdou rukou společnou a nerozdílnou chystají zrušit.
Veverky pro jistotu nikdy ani nezačaly tušit, že takový zákon v našem právním řádu již figuruje.
-----------------------------

To Béda:
Ono toho panu Urbanovi "uniká" dost a také mám pocit, že hodně účelově. A kupodivu se to týká často KDU-ČSL nebo jejích přeběhlíků, momentálně pobývajících v TOP09...
28. 12. 2010 | 14:59

arlon napsal(a):

Pane Urbane,
to se vám povedlo, konečně příspěvek, který stojí nejen za přečtení ale i za zamyšlení.
V Soudci "Ti" je v nastíněných příbězích převaha "kladných" hodnot správního systému Říše středu zřejmá. Těžko se ale vyjádřit jestli je oprava kladnou hodnotou správního systému, podle Číňanů a vás zřejmě ano.

Ale zapomněl jste podoktnout slovo o společenském rozvrstvení tejdejší čínské společnosti. Že šlo o klasickou pyramidu mocných a ještě mocnějších opírající se o nejširší vrstvy "počtu hlav". Mimo to se podle historie i příběhů "Ti" zdá, že byl nejen úředník a souce, ale i zdatný /tělesně/ voják a válečník. To vám uniká a srovnáváte nesrovnatelné, srovnáváte a nevšiml jste si, že v Evropě se toto již v minulosti pokusilo řešit mnoho osob, kteří byli také napřed vojáky a válečníky, a později spasiteli, vůdci a zachránci. A jak to vždy skončilo.

Ale nepopírám, že v českém rybníku by to mohlo nějaké výsledky přinést. Takže otázka zásadní - koho vemete jako prvního? A víte vy vůbec, jaké peklo byste pomáhal rozpoutat a rozdmýchat?
28. 12. 2010 | 15:00

Občan napsal(a):

Jedlo, pardon, než jsem to dopsal, byl jste rychlejší :o))
28. 12. 2010 | 15:01

arlon napsal(a):

... poprava ...

sorry
28. 12. 2010 | 15:01

anti politik napsal(a):

Bédo, politiku dělá stále stejná sorta lidí (je to velmi zvláštní až divná sorta lidí) a je jedno jaký je režim. Kdyby byl ještě socík minimálně půlka z nich by seděla někde na ÚV KSČ, nebo aspoň na kraji! My udělali chybu, že jsme Havlovi baštili jeho kecy, že oni (tedy on a jeho svita) to umí líp. Jaký oni? politiku dělají pořád stejná individua za jakéhokoli režimu a bohužel je nutné tuto sortu lidí mít neustále pod kontrolou a je jedno jak si říkají! Názvy jsou jen slova a se slovy to tahle lůza skutečně umí!
28. 12. 2010 | 15:13

DH napsal(a):

Hnusný propagandistický článek, tupě špinící to nejlepší a nefunkčnější, co moderní mezilidská interakce stvořila - nekompromisní chamtivý individualismus. Nic lepšího neexistuje.

Pouze taková vlastnost zajišťuje maximální pozornost, zodpovědnost a racionalitu při spravování soukromého jmění. Bude-li se podle těchto zásad chovat každý občan, bude celá společnost maximálně zodpovědná, maximálně efektivní a dokonale racionální.

S tlustým Paroubkem bychom se k tomuto ideálnu ani nepřiblížili, proto je třeba v PRVNÍ řadě ocenit, že se spojenými silami nás všech podařilo dosáhnout, že se nám nemůže korupčně vysmívat ze Strakovy akademie.

Musíme si ale férově a demokraticky přiznat, že za tento velký cíl je nutno i sem-tam něco malého obětovat. Je to ale logické, protože když se kácí les, létají třísky. Nevzrušujme se proto nanicovatými mediálními aférkami a ignorujme pitky v Oranžových lázních.

V nadcházejícím roce nás čeká řada zásadních rozhodnutí, které SNAD posunou naši drahou vlast blíže k vysněné metě. Vím, že mluvím za drtivou většinu našich voličů.
28. 12. 2010 | 15:15

Petr.. napsal(a):

Já bych k těm démonům našich poměrů přiřadil ještě knížete Schwarzenberga .. Ten v Jižních Čechách restituoval obrovský majetek, ale z "nepochopitelných" důvodů, podle RAKOUSKÝCH zákonů !! Podle československých resp. českých by dostal hovno !!
28. 12. 2010 | 15:17

mb napsal(a):

bez komentáře ... Jenom tupost a nezodpovědnost ještě dovolují většině politické elity České republiky předstírat, že korupce neoslabuje stát. A že zločin bez trestu státu prospívá. Tato většina nechápe, že odpor proti korupci musí být předřazen pokusům o ekonomické a sociální reformy, protože nikdo nemůže chtít spoluzodpovědnost od těch, které tak bezostyšně okrádá. Stále více připomínáme nepřipraveného nezvedeného žáka, který před nadcházející zkouškou vyžaduje, aby ho zkoušel jenom učitel, kterého si on sám vybere. Nebo lze vymyslet lepší přirovnání třeba pro chování pražské magistrátní koalice, která ještě měsíce po volbách pro jistotu blokuje a znemožňuje jednání kontrolního výboru, a trvá na tom, že jeho předsedu bude volit jen podle svého výběru?
28. 12. 2010 | 15:19

xyz napsal(a):

arlon: koho vzít prvního? snadná volba, ryba přece páchne od hlavy... nevěřím že by 70% údajných příznivců ronilo slzy, leda tak slzy radosti
28. 12. 2010 | 15:21

Silvie napsal(a):

Béda,

o Kalouskovi netřeba psáti, to je kluk profláknutá.
Sup,

neodstoupí... páč je to taky "šibal" a ví, proč do téhle partičky vlezl.
28. 12. 2010 | 15:24

Otázkář napsal(a):

pane Urbane

s většinou vašeho textu souhlasím, tedy až na několik nepřesností s p. Parboukem a pí. Veseckou na které už ale upozornil Béda. Nicméně vyzdvihuje tento odstavec, který je asi nejlepší z celého vašeho příspěvku.

"Jenom tupost a nezodpovědnost ještě dovolují většině politické elity České republiky předstírat, že korupce neoslabuje stát. A že zločin bez trestu státu prospívá. Tato většina nechápe, že odpor proti korupci musí být předřazen pokusům o ekonomické a sociální reformy, protože nikdo nemůže chtít spoluzodpovědnost od těch, které tak bezostyšně okrádá"

Tady mi prostě mluvíte z duše a to je přesně to co zde neustále tvrdím, totiž, že problém není toliko v eknomice jako v té korupci. Opravdu zlatá slova pane Urbane.
28. 12. 2010 | 15:27

anti politik napsal(a):

DH za mě ne. Pro mě nejsou peníze a majetek alfou a omegou života! Mám raději skutečné hodnoty a kdyby je ctili i politici nemusel byste se teď těšit až se to povede a budou! Třeba máte rád to těšení, to Vám kazit rozhodně nechci.
28. 12. 2010 | 15:28

DH napsal(a):

Opravdu s Vámi musím nesouhlasit.

Peníze a majetek JSOU základem a alfou a omegou života každého slušného člověka! Za peníze si můžete koupit oddanost, náklonnost, podporu, přízeň sousedů, vděčnost, děti, jejich dlouhodobým působením vyvoláte dokonce lásku.

Peníze jsou vše, dávají člověku volnost a svobodu. Proto je třeba jich mít co nejvíce. Majetek a peníze je to jediné, co můžete svým dětem dát, zbytek si mohou kdykoliv koupit. I zdraví se dá ve značné míře koupit.

Slaboduché kecy o altruismu, kooperaci a podobné veteši většinou jen maskují závist, slabost, vlastní neschopnost a lenost, žebrotu a celkově podřízenost. Takové lidé jsou jednoznačně méněcenní, podřadní a geneticky odsouzení k podřadnému postavení.

Jsem velmi rád, že v letošních zásadních volbách tuto holou skutečnost většina voličů pochopila a volila podle toho. Tím mi, jak se mnou jistě souhlasíte, demokraticky dala za pravdu. Odporní oranžoví parazité utřeli nos a Bůh dá, že tomu tak zůstane i nadále.
28. 12. 2010 | 15:43

Tenco napsal(a):

Toho popravit, ten ať spolkne jed, tamten do díry...

To pak zbudeme jen já a Urban.

A kdo na nás bude makat ?

Předesílám, že má první nejoblíbenější vlastnost je lenost.

P.S. Naštěstí k tomu nikdy nedojde.
Neb má druhá nejoblíbenější vlastnost je zbabělost.
28. 12. 2010 | 15:43

SuP napsal(a):

Silvie -
To sice jo, ale.
Moje otázka směřovala jinam. Má se volební období státního úředníka vyčerpávat nastupováním a odstupováním? (nicméně se obávám, že bojem proti větrným mlýnům by tento čas taky nebyl příliš účelně naplněn)
28. 12. 2010 | 15:45

Silvie napsal(a):

anti politik

peníze až na prvním místě...

Ale prachy jsou alfou a omegou života - zejména v dnešní nelehké době. Stačí ,když přijdete o práci a převrátí vám to život totálně naruby.
Za peníze si dnes koupíte podstatně kvalitnější zdravotní péči, o dalších věcech nemluvě.

Vím, že je to klišé, ale peníze mi zaručují vysokou míru svobody a nezávislosti. Nemusím akceptovat podřadnou špatně placenou práci a debilního šéfa. To přece není málo.
Takže pokládám za pokrytecké řeči o tom, jak nejsou peníze podstatné. Pro mne jsou! Ale mám hranici, za níž bych kvůli nim nikdy nešla.
28. 12. 2010 | 15:46

Silvie napsal(a):

Supe,

všichni víme, jakým způsobem se ODS dostala v Praze opět k lizu. Bylo to nechutné, jakoby voličům nas.... na hlavu. A Svoboda se u toho tvářil jako poslední spravedlivý - až se ve mně vařila žluč.
Vidět ho padat z magistrátu by mě prostě potěšilo. Ale měl by vzít s sebou Borise a dlaší hochy s špičatýma botama.
28. 12. 2010 | 15:49

jarpor napsal(a):

D 47

"Jen malá otázečka:

Jakpak že se to jmenuje ona politická strana, která tady už delší dobu blokuje přijetí Zákona o státní službě? Navíc zákona, k jehož přijetí jsme se zavázali ještě před vtupem do EU."

Jen malá replika :

Jste si jist, že souhlasíte bezvýhradně s tím, že důsledkem takového zákona bude pertifikován stav státní služby, jinak řečeno, že takoví, jací tam jsou, mají být ve státní službě zafixováni téměř neměnitelně ?

Za sebe říkám, že bych s takovou petrifikací měl jistý problém...

Hezký podvečer
28. 12. 2010 | 15:51

mud.. napsal(a):

Pane, podřízený svého ředitele politologickým onanováním daleko předčil svého ředitele. Bravo! Myslící a úspěšní se musí hluboko kát! Vždy tvrdím. Těsně po sameťáku se měl před Špalíček špalek a brát chartisty jeden po druhém! Dobrý chartista - od špalku odkopnout slabým uhozením do řiti. Špatný chartista - na špalku useknout hlavu. Kde byste pane Urban skončil vy? Radím vám, než něco napíšete, poraďte se s panem prezidentem!
28. 12. 2010 | 16:00

arnazach napsal(a):

Naprosto skvělý text.
28. 12. 2010 | 16:01

Drzá zrzka napsal(a):

Soudci My, a hezky česky odsoudit to, co dělají Ti (druzí)
28. 12. 2010 | 16:05

roy bean napsal(a):

Soudce kučera a plzeňské zkoušky? o tom čtu poprvé !!?? Více informací please!

a co pan šťáva a jeho "čisté" podnikání? neyl by i ten dávno popravený?

a nepopravovalo se i za křivá obvinění?
28. 12. 2010 | 16:21

anti politik napsal(a):

DH zřejmě jsem nepochopil Vaší ironii. Sem tam se mě to stává, protože dodnes stále lidem věřím dokud mě nepřesvědčí o opaku. Moji přátelé to vědí a věřte, že to mají za hloupou vlastnost. Já ne!
28. 12. 2010 | 16:22

Béda napsal(a):

Tož a koho bychom volili? kde bychom vzali vysoké státní úředníky s praxí?

Všichni dinosauři a většina neotřelých svěžích tváří by byla bez trupu, jejich podřízení úředníci by stavěli vělkou čínskou zeď, aby do ní pak byli zazděni.
28. 12. 2010 | 16:23

kozoroh napsal(a):

Kdysi jsem potřeboval vyhledat něco ze stavebního zákona. Z toho zmatku, který se za léta nakupil (zákony sahající až do 20.let min.století na serveru justis) jsem byl v šoku. Trošku jsem se ale začetl do těch zákonů prvorepublikových. Jak prosté oproti současnosti! Mám pocit, že nynější zákonodárci ty paskvily vytvářejí především ve snaze skrýt v těch zmatcích množství "zadních vrátek".

Co tím myslím? Jednoduchou věc: žádný zákon, nebude-li důsledně uplatňován a vymáhán ničemu nepomůže. Ani státní službě. Spíš mám obavu, že jen vytvoří další kastu nepostihnutelných, protože dá podmínku k vytvoření dalšího "bratrstva". Za současného stavu naší společnosti si nedělám naprosto žádné iluze. Tím spíše, že nepůjde ani o špagát, ani o jed.
28. 12. 2010 | 16:24

anti politik napsal(a):

Silvie položte si otázku proč to tak je? Proč si musíte kupovat dražší léčbu, když jsme si všichni rovni? Proč se bojíte o práci a Franta z ODS nebo ČSSD si pospí na aktivu jednou měsíčně za pár miliónků, atd.? Já neříkám, že to bez peněz jde, jen tvrdím, že kdyby politici dělali svou práci z poloviny tak dobře jako dělaj svoje zlodějiny, půlku těchto starostí byste vůbec neměla!!! A jedná se o kompletně celou státní správu a o všechny strany a ne jen o exesy jednotlivců jak nám nakukávaj každej den do zblbnutí od rána do večera. Napadat a bourat systém všude od malých měst až po Prahu a každý z nás kde to jen jde! To je naše jediná šance. Já to dělám milá dámo a zatím jsem pro okolí jen za blbce!!!! A co vy p. stěžovatelko? Co děláte vy?
28. 12. 2010 | 16:39

Cech napsal(a):

To DH
Peníze jsou základem a alfou a omegou života
každého slušného člověka.Musím souhlasit je nutné tuto tézi rozšířit o následující.Peníze jsou základem a alfou a omegou života každé slušné strany.Proto každý slušný straník musí odčerpat konkurenční straně ze státního rozpočtu co se dá.Nelze jinak než s Vámi souhlasit.
28. 12. 2010 | 16:41

groessling napsal(a):

JÓ Urban, Urban, pomáhal jste seč jste mohl zbourat co tu bylo a vyseděl jste kukaččí vejce z něhož se vylíhlo něco co Vás vyhazuje z hnízda a teď se divěj.

Za firmy XVI. sjezd KSČ se něco tak děsivého nemohlo stát ani náhodou ( rozkrádání bilionů ze státního, všeobecný úpadek všeho na co se pohlédne, kromě bank, kšeftů s drogami a jiných ničemností ). To není problém lidí, to je ten Váš slavný systém.
28. 12. 2010 | 16:43

anti politik napsal(a):

Za blbce, protože jsem sám!
28. 12. 2010 | 16:44

Vico napsal(a):

Po rozmařilé Marie Antoinettě, která doporučovala "Pučmidrátovi", aby, když nemá chleba, jedl koláče, přišel i zde hojně vzývaný asketický Robespierre se svým Výborem veřejného blaha.

Je-li něco ještě horšího, než Řebíček vyvalující se v Monte Argentariu na svých miliardách ze státních zakázek, tak je to chronicky rozlobený Robespierre s věčně zanícenými spojivkami od čtení Vize absolutní spravedlnosti.

Měl-li bych charakterizovat rytmus článku pana autora, tak více než metronomem se řídil svistem padajícího ostří gilotiny.

Asiatsky krutý systém funguje dodnes a lecjaký korupčník několik hodin po vynesení trestu smrti, klesne po suché ráně z popravčí pistole. A přesto všechno je míra korupce v Číně neskonalá a maléry /jedy v dětských výživách atd. atd./ neskonalé.

Stále častěji je nám dáváno asiatské pojetí státu včetně státní správy za vzor.

Několikrát jsem se vyjádřil, co si o té naší "antikorupční" 118 myslím. Na zlostné straně lámající se kry však s autorem rozhodně stát nechci.

Něco úsměvného na závěr však přece...

Autor píše : Tomáš Julínek a Marek Šnajdr jsou podezřelí ze závažné hospodářské trestné činnosti a proto budiž

Jiří Paroubek popraven :-)))
28. 12. 2010 | 17:01

Otázkář napsal(a):

anti politik

a jak konkrétně ta Vaše podvratná činnost vypadá? Děkuji
28. 12. 2010 | 17:01

Antihmota napsal(a):

DH
v mládí jsem doufal, že peníze jsou fšechno, něco jako předvádíte vy nyní.

Postupem času, až přijdete do rozumu, příroda sama se postará o vás.
Pak zjistíte, že peníze máte, ale to je tak vše co vlastníte.
28. 12. 2010 | 17:12

D47 napsal(a):

Jedla, Občan:

Pánové, omlouvám se silně nejen vám, ale také ostatním čtenářům za nepřesnost, které jsem se nechtěně dopustil.

Ano, mnou zmiňovaný zákon byl sice přijat, ale zatím jaksi nenabyl účinnosti.
Typicky česká cesta. Vlk (EU) se nažral a koza (přesněji její chlívek) zůstala celá.
jarpor:

Nerad bych se mýlil, ale z vašich příspěvků si dovolím soudit, že vám dosavadní stav víceméně vyhovuje. Jak jinak si mám vysvětlit tu vaši poznámku - cituji:

"Jste si jist, že souhlasíte bezvýhradně s tím, že důsledkem takového zákona bude pertifikován stav státní služby, jinak řečeno, že takoví, jací tam jsou, mají být ve státní službě zafixováni téměř neměnitelně ?"

Možná to bude jen tím, že jste prostě nezaznamenal takový malý detail. Pokud by totiž onen zákon nabyl účinnosti, přineslo by to státním úředníkům nejen výhodu takzvané definitivy (nemuseli by se totiž bát, že po každé výměně politické garnitury nastane ono "škatulata, hejbejte se"), ale také hrozbu Damoklova meče v podobě osobní zodpovědnosti.

Převedu do srozumitelné podoby:
Pokud by tento zákon platil už v době, kdy se tady provalila kauza Kopřiva (tohle jméno uvádím jen jako příklad), už bychom nemohli slyšet, jak mluvčí příslušného úřadu či ministerstva s úsměvem vykládá do kamery, že se sice stala chyba a vznikla jistá škoda, ale zodpovědný pracovník už na tom úřadě (ministerstvu) nepracuje, takže je tím vlastně vše vyřešeno. No uznejte, copak lze volat k zodpovědnosti někoho, kdo už tady není?

V civilizovaných zemích se v takovémto případě hledá viník, u nás se hledají výmluvy. Tady konkrétně taková, že by se tím stejně nic nezměnilo.
V civilizovaných zemích by totiž pana Kopřivu přímo z jeho úřadu jednoduše odvedli v klepetech.
Nestačím se divit. Kde je tedy ona tolik proklamovaná rovnost před zákonem? A kde je právní vědomí občanů této země?
28. 12. 2010 | 17:13

Belenus napsal(a):

Bédo,

16:23:10 jste byl sprostý, minimálně k panu Michálkovi. A k všem těm slušným úředníkům, co pracují ve státní správě. Dle mého soudu existují i slušná politici. Je jich jak šafránu, ale jsou mezi námi.
28. 12. 2010 | 17:48

S.Š. napsal(a):

Sylvie : pan doc. Svoboda už "své" k případu řekl, totiž to, že tendr na čističku poběží dál, neboť pro něj nejsou důkazy to, co "někdo povídá někde do médií" ... :-) Machinace u tendru pak rozhodně odmítl. Tak se na to musí ... :-)
Čekala jste něco jiného ?
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/183860.aspx
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=686144
28. 12. 2010 | 17:51

yara ze země krys napsal(a):

Pane Urbane, vynikající blog. Přesně jste vyhmátl už v prvním odstavci problém celé západní demokracie vč. "soudobého kapitalismu" (úzce to spolu souvisí), že na nejvyšší státní a politické funkce se dostávají lidé, kteří nejsou nikomu zodpovědní za svoje činy a chování v příslušné funkci
a jejichž loajalita smí patřit pouze těm, kdo je jmenovali (voliči-vágní to pojem), pak jejich politické klice, a teprve potom státu, toť šílená pravdivá skutečnost! Takto spravovaný stát nemůže dobře fungovat či dokonce přežít. Trochu to funguje v germánských a skandinávských zemích kde je poněkud o něco lepší lidský materiál a hlavně více propracovaná pravidla spravování státu! Zřejmě nic lepšího nás nečeká, protože zde není politická strana s lidským kvalitním potenciálem a opravdovou touhou tento neblahý stav změnit. Ale asi si nic lepšího nezasloužíme, než ten lidský plebs co si říká "naše politická reprezentace", banda jedna hamižná a nevzdělaná bez morálky.
-.-
28. 12. 2010 | 17:53

D47 napsal(a):

Promiňte mi, ale neodolal jsem.

http://domaci.ihned.cz/c1-49035320-drobila-by-mohl-nahradit-chalupa-praha-si-to-preje-pry-souhlasi-i-klaus

Je ještě vůbec nutné cokoliv dodat? Tohle přece hovoří za vše!
28. 12. 2010 | 17:54

mb napsal(a):

Měl-li bych charakterizovat rytmus článku pana autora, tak více než metronomem se řídil svistem padajícího ostří gilotiny.

vykouši ruku na srdce ... vás by ten svistot gilotiny neuklidňoval, neplnil by vás zaslouženým spravedlivým pocitem blaha ... ???

ale pravdu vico ..... :-)
28. 12. 2010 | 18:07

jarpor napsal(a):

D 47

Asi jste mne špatně pochopil, nebo jsem se špatně vyjádřil.

Zabetonovat tento stav bych prostě nechtěl... i při vědomí, že ona "jistota" definitivy by mohla vést k odpovědnějšímu chování, nikoliv k poklonkování co nová garnitura chce... Mohla...

Ke Kopřivovi - soudíte, že u nás nejsou parafrafy na to, že když spácháte trestný čin, že je úplně jedno, kde se nalézáte v čase obvinění ? Měl odejít jak píšete... a mohl. I bez existence toho služebního zákona.

S tím dalším - rovností před zákonem, právním vědomím... mi hovoříte z duše.

Hezký večer
28. 12. 2010 | 18:08

mb napsal(a):

prispevky DH se daji vykladat 1. jako ironie

2. jako pravdomluvne kredo autentickeho pravicaka bez privlastku ...
28. 12. 2010 | 18:10

ZAM napsal(a):

Motto: Čím víc frflání, tím větší ohlas.
Jak snadné v Česku napsat dobrý článek!
28. 12. 2010 | 18:18

ZAM napsal(a):

Béda:
Bývala NSZ M. Benešová byla odvolána J. Paroubkem a nahrazena R. Veseckou.
28. 12. 2010 | 18:20

kocman napsal(a):

Solidní alibismus,takový soudce Ti a stará Čína.
To současné jste,pane Urbane,rovněž pomohl stvořit.Jistě s dobrými úmysly,ani Vás nenapadlo,že by k čemusi takovému mohlo dojít.Vždyť příčina je v deformaci všech minulým režimem,jak bývá s oblibou tvrzeno.
Taková kravina.To by všichni Němci dvacet let po válce museli být pěkní lumpové a kdoví jak dlouho by se vzpamatovávali z následků.
Ne,za to můžete Vy i já a další,kteří ani s brýlemi nedokázali dohlédnout dále než za jejich obroučky.
Dokážu si představit,že když jeden píše pohádky,jde mu to od ruky,jak všechno pěkně pasuje rozumně dohromady.Není to tak?
28. 12. 2010 | 18:22

D47 napsal(a):

jarpor:

Tak jsem vás konečně pochopil. Že mi to ale dalo!

Víte, jsem už přece jen starší pán a tak jsem se zatím pořád ještě nestačil přeorientovat na to nové myšlení.
Jen si tak matně vzpomínám, že právě na lidech s názory, jaké nám tady předkládáte vy, stál víc jak čtyřicet let ten dnes tolik nenáviděný předlistopadový režim.
Jediný rozdíl je v tom, že nám tohle tenkrát tlačili do hlav soudruzi a jejich poskokové.
Dneska vidím, že si i v tomto směru vystačíme sami.

Věřte, že mi je z toho docela smutno.
28. 12. 2010 | 18:34

Vico napsal(a):

mb : Fakt, ani s rukou položenou na srdci by mně svistot gilotiny neuklidňoval.

Kdybych věděl, že mi to pomůže k milosti, dokonce bych zařval: Ať žije Diag Human a jeho spravedlivé nároky na 14 miliard ze státního rozpočtu!

Takovej posera jsem já, embéčko :-)
28. 12. 2010 | 18:39

DH napsal(a):

O co se to tady pořád snažíte, vy levičáčtí bojovníci minulých válek? Už je po bitvě, v dohledu žádné volby nejsou, takže si tu zbytečně cintáte pentli. Na koho chcete udělat dojem? Vzájemně se přesvědčovat o svých pravdách? Jste směšní... rozhoduje se jinde.

Jen vyplýtvejte svou kverulantskou energii v neplodných debatách, ujišťujte se vzájemně o své jedinečnosti, na skutečnosti, že zodpovědná pravice má díky letošnímu nasazení drtivou převahu 118 hlasů nezměníte NIC. Můžete otravovat, zdržovat, překážet se Senátem a se svým uličním pokřikováním, ale nemáte žádnou šanci.

Za tři roky se bude rozhodovat znovu, a zase to, díky své slabosti, lenosti, neschopnosti a nemohoucnosti, trapně projedete. Jen zodpovědní lidé, kteří volí demokratickou pravici, se dokážou aktivizovat a v rozhodující chvíli skórovat. Bylo tomu tak vždy a zase bude.
Nemáte sílu, vliv, nefandí vám skoro nikdo z majitelů novin, televizí. Dobře víte, že volby vyhrává v této zaostalé zemi Nova.

Podřadná levičácká ubrečená verbež bude zase fňukat v opozičních lavicích a na tenhle pohled se moc a moc těšíme. Tak se snažte, levičáci.

Hezký den a vánoce přeju i vám ...
28. 12. 2010 | 18:39

Béda napsal(a):

ZAM,

víte proč a byla odvolána M.Benešová? Paroubek měl možnost: neodvolat na návrh ministra spravedlnosti P.Němce M.Benešovou a nevydat katarského prince obviněného z pedofilie do ciziny, což by znamenalo rozpad koalice, anebo odvolat M.Benešovou která dělala při vydání obstrukce a nahradit ji velice vstřícnou R.Veseckou výměnou za zachování koalice.

Otázka: co měl Paroubek dělat? Měl P. Němec skončit v rukou soudce Ti (asi spolu Paroubkem)?

Stále se nabízí otázka: Co TOP manažer Kalousek?
28. 12. 2010 | 18:39

D47 napsal(a):

ZAM:

Bývala NSZ M. Benešová byla odvolána J. Paroubkem a nahrazena R. Veseckou.

Opět pouze "A."
To "B" spočívá v tom, že NSZ Marie Benešová byla sice odvolána vládou Jiřího Paroubka (vláda rozhoduje jako celek hlasováním), stalo se tak ale na nátlak tehdejšího ministra spravedlnosti Pavla Němce, zvaného familiérně "Katar."

Pavel Němec otevřeně pohrozil Paroubkovi, že při nesplnění jeho požadavku na výměnu NSZ klidně položí vládu.
To, že Jiří Paroubek tomuto nátlaku podlehl, mimo jiné také způsobilo volební debakl ČSSD při volbách v roce 2006. Kauza Kubice měla v tomto (alespoň podle mne) roli spíše podružnou.

Samozřejmě se mohu mýlit, čerpal jsem pouze z otevřených zdrojů.
28. 12. 2010 | 18:46

Občan napsal(a):

Takový zajímavý článek - hlavně pro ZAMa:
http://hn.ihned.cz/c1-16923350-od-renaty-vesecke-se-ceka-loajalita
28. 12. 2010 | 18:49

Otázkář napsal(a):

D47

ačkoliv s vámi ve zbytku souhlasím, jednu korekci si neodpustím, čssd v roce 2006 žádný volební debakl neprožila, byl to nejlepší výsledek v hitorii co do počtu získaných hlasů
28. 12. 2010 | 18:50

Al Jouda napsal(a):

V souvislosti s požadavkem jisté americké TV stanice FOX na zabití tvůrce WikiLeads jsem vyjádřil naději, že u nás již brzy TV NOVA navrhne pro nějakého našeho politika něco podobného. A vida, zatím pan Urban se o to pokusil prostřednictvím soudce Ti. Už se blýská na časy !!!
28. 12. 2010 | 18:50

D47 napsal(a):

Tak koukám, že než jsem to sesmolil a odeslal, tak mne předběhl Béda.

Nesmutním. Jsem si totiž až moc dobře vědom toho, že mi to už nemyslí a taky nepíše tak pohotově, jak tomu bylo ještě před pár lety.

Takže moje omluva v tomto případě směřuje především k nicku Béda.

Zdravím!
28. 12. 2010 | 18:51

Občan napsal(a):

A kdopak se nám to za Veseckou postavil? No přece tentýž Kalousek, který byl pár let předtím proti jejímu jmenování:

http://www.ct24.cz:8080/domaci/spory-v-justici/48560-kalousek-proti-odvolani-vesecke-podle-motejla-ma-odejit/video/1/
28. 12. 2010 | 18:51

D47 napsal(a):

Otázkář:

Podělte se, prosím, o tu moji omluvu s Bédou. Už mi to opravdu nemyslí až tak pohotově.

Jinak k těm volebním debaklům:
Co bylo platné Jiřímu Paroubkovi to jeho velkohubé chvástání se přepokládaným volebním úspěchem (ony ty průzkumy veřejného mínění bývají dost ošidné), když výsledek voleb je známý až po sečtení všech hlasů? A když se do toho pak navíc ještě zamontuje Nejvyšší Hradní a pověří (dokonce dvakrát po sobě - 2006) sestavením vlády člověka z ODS, může Jiří Paroubek a s ním i voliči ČSSD pouze trpně přihlížet. Nebo mít takový projev, jaký měl Jiří Paroubek těsně po volbách v roce 2006, které jak známo skončily plichtou.
Jiří Paroubek si za tento projev vysloužil nálepku "papaláš" a už se jí nezbavil.

Ještě jednou se vám i ostatním moc omlouvám. Hlavně pak za to, že tady uvádím jen svůj laický náhled na věc.
Děkuji za pochopení.
28. 12. 2010 | 19:05

Bessy napsal(a):

DH-Sice jsem názorově napravo, ale přesto-můžete mi říci, co konstruktivního ta dnešní pravicová vláda udělala?Připadá mi to, že přímo híří diletanstvím- žádná systémová opatření- jen škrty.Takže- sundáme peníze, ale vůbec neuděláme opatření,aby se s těmi menšími objemy peněz dobře hospodařilo.Postavíme se za korupci/i když jinak hlásáme ,že ji chceme vymýtit/, ve zdravotnictví necháme dále prošustrovávat peníze na nákupech přístrojů, léků či jiných provozních nákladů,necháme naše úřady a firmy aby si kupovali drahá auta, umělecká díla/ třeba pak není ani na sůl na silnice/,aby rozdávali milionové odměny za nic a je spokojenost.-No, u mne ne-když nemám na chleba, tak nejezdím v BMW.Takže- bohužel, bordel trvá.
28. 12. 2010 | 19:05

Otázkář napsal(a):

D47

za to se neomlouvejte, mě šlo jenom o to, že volební výsledek přes 30% nepovažuju za debakl, jinak s Vámi souhlasím. A ten Paroubkův projev byl příšerný, tehdy definitivně odradil i mě.
28. 12. 2010 | 19:11

mb napsal(a):

vico to ja bych si to nenechal ujít ... švunk ... a klausíkova hlava letí doprostřed davů ... :-))

škoda že jen fantazie ... :-))
28. 12. 2010 | 19:14

arlon napsal(a):

Pane Urbane,

tady máte dobrý a čerstvý případ

http://www.lidovky.cz/likvidator-vytuneloval-fond-deti-a-mladeze-pujde-do-vezeni-pa9-/ln_domov.asp?c=A101228_172536_ln_domov_ani

zkuste se do toho zakousnout jak píšete, k ruce můžete mít třeba Sokola, Samkovou nebo Křesťanovou. Jistě si rádi vydělají na účty za elektřinu a plyn, ceny půjdou nahoru a jsou to kapacity TI...

Podle činů poznáte je :-))
28. 12. 2010 | 19:21

D47 napsal(a):

DH:

Ona tady existuje nějaká autentická pravice západního střihu? Já jen, že o žádné takové nevím.

Pokud berete jako politickou "pravici" ODS, TOP 09, nebo dokonce páně Bártovy Věci Veřejné, tak v tom případě mi nezbývá nic jiného, než se upřímně podivit.
Vy jste totiž ukázkový příklad toho, kam až dospělo právní vědomí většiny občanů této země.
Za vše mluví anketní průzkum, který nám sděluje, že obliba Václava Klause se drží stabilně na pětašedesáti procentech.
Už není co dodat.
28. 12. 2010 | 19:22

mb napsal(a):

to d 47 ... zacinam se priklanet k ironicke interpretaci výroků DH ... viz. tv nova ... nicmene to neznamena ze autenticky pravicovy pristup by neměl / nemohl existovat ... autentická pravice je ovsem odpovědná ... a nekrade ... njn ........
28. 12. 2010 | 19:31

Duroy napsal(a):

Západ? Konečná. Není se kde obrátit. Dnešní Nova, Elton a Davem adoptovali chlapečka...
A vy tady řešíte českou politiku....
28. 12. 2010 | 19:49

DH napsal(a):

Drazí přátelé,

tato demokratická vláda se vám zpovídat nebude, k tomuto účelu slouží instrument voleb, a ty hned tak nebudou. Bitva je dobojována a trapně poraženým levičákům nezbývá než ještě 3 roky bezmocně skřípat zuby.

Vláda je zvolena, disponuje nezpochybnitelnou a impozantní parlamentní většinou, reprezentuje ohromný podíl voličů a má plné demokratické právo změnit stát a jeho fungování podle svých představ. Tahle se ta hra hraje a levičáci prohráli.

Hýčkejte si svou žluč, ať je pěkně na předvolební kampaň čerstvá a kouřící, tohle právo vám rozhodně neupírám. Jestli máte potřebu vyslintat veškerou svou energii v jalových debatách, prosím, mně to dělá jen a jen radost, opět se projevuje levičácká iracionalita a nemohoucnost.

Konečně dojde k odblokování důchodového kapitálu pro efektivní alokaci. Dívat se na to, jak tento kapitál zahálí a neefektivně se promrhává a projídává ve spotřebě hloupých a reklamou ovlivněných důchodců, bylo utrpení. Peníze, kapitál, majetek, patří přirozeně a samozřejmě do rukou těch, kteří se o něj dokážou starat, zvelebovat a rozmnožovat.

Zbraně, peníze a pravomoci nepatří do rukou neschopné lůzy.

Štastné a veselé svátky všem lidem dobré vůle ... hezký večer ...
28. 12. 2010 | 19:56

Béda napsal(a):

DH,

nakupuji nakoupit nějaké americké balíčky s certifikáty. Prý jsou teď velice levné a perspektivní.

Důchodci nechtějí důchody, ale platit. Víc než si myslíte.
28. 12. 2010 | 20:04

Béda napsal(a):

oprava: ...navrhuji...
28. 12. 2010 | 20:07

Bessy napsal(a):

DH-Peníze,kapitál,majetek patří do rukou schopných- určitě-ale ti nejsou- většinou jsou to gauneři-a že důchodci projídavají ve spotřebě-Ubožáku- na víc nemají- zaplatí nájem a jídlo.Že by investovali, nebo spořili -o tom se jim může jen zdát- ale oproti tobě si zachovali zdravý rozum.Takže blbec nalevo nebo napravo- stejné.A že by jsi přál svátky lidem dobré vůle- ti skuteční o tebe nestojí.Ta lůza podle tebe- to je nejspíš ta tichá skutečná masa lidí, která táhne tuto zemi.
28. 12. 2010 | 20:18

ZAM napsal(a):

Občan:
Dík za osvěžení paměti.
28. 12. 2010 | 20:22

ZAM napsal(a):

DH:
Ta ´impozantní většina´ pravice (118 hlasů/200) není schopna protlačit jakýkoliv ústavní zákon.
28. 12. 2010 | 20:27

dexx napsal(a):

Bédo, Urban si smítka v oku svého Velkého bratra nevšimne. O TOP ani slovo. A ta spojení jako Paroubek s veseckou jsou poněkud krkolomná.

To, že Urban nekriticky v české kotlině prováděl propagandu invaze USA na Balkán, podpoře tamnějších muslimů a invazi USA do Iráku, dokonce tam byl s US vojenskými jednotkami a dodnes neodpověděl, kdo mu cestu platil, svědčí o tomto pánu o mnohém.
28. 12. 2010 | 21:29

dexx napsal(a):

Jsem rád, že jste si toho taky všiml...
28. 12. 2010 | 21:30

filip II. napsal(a):

Lidé, pochopte DH !
Ten člověk si z vás dělá lidsky řečeno prachobyčejnou srandu. Provokuje a čeká na reakce.
DH je levičák jak poleno. Nebaštěte mu ty jeho "rádoby modré výblitky"!
28. 12. 2010 | 21:32

paco napsal(a):

Ted konecne chapu, proc pan Urban a jemu podobni pravdolaskovci jsou jiz pres 20 let naprostym propadakem v jakemkoli svem politickem pocinani a podobne bidne dopadaji vzdycky i ta politicka uskupeni, kterym fandi a ktera podporuji. Tak dokonalou politickou naivitu clovek aby pohledal, to uz je na hrane retardace.
Takze co, pane Urbane, ted uz to pisete na rovinu: nechtejme radeji zadne reformy, zadny ekonomicky rozumny program, jen aby vlada a cela statni zprava ve dne v noci honila skutecne a domele korupcniky a kazala dobrovolnou chudobu! Jasne, at se vsechno podela, jen aby moralisti byli spokojeni. Chapu, ze si neco takoveho muze myslet ta omezena zavistiva svoloc, ktera stridave voli komouse, Zemana, Sladka, Paroubka s Rathem a VV, ale slyset to od osob cinicich narok na oznaceni vzdelani a obdarene rozhledem? Priste reknete, ze nepojedete autobusem, protoze jeho ridic nekolikrat v minulosti porusil pravidla silnicniho provozu a budete zadat zakaz veskere autobusove dopravy v zemi do doby, nez dotycny sofer prijde o ridicak, praci a bude odsouzen aspon podminene (v kostce - toto je podstata prohlaseni nekterych zastupcu VV po afere Drobil-Michalek). Mezitim vsichni, kdo cekali na zastavce s Vami, uz davno odjeli, jen Vy tam sam cekate na bozi spravedlivost a laterite, ze neprichazi. Moralne jste samozrejme na vysi, radost pohledet.
Takze pro poradek: nikdo z tech magnatu a kmotru, kterym zazlivate jejich vliv na politiky, zadnou duchodovou, zdravotnickou nebo jinou reformu nepotrebuji, jsou za vodou. Potrebuje ji radovi obcane, protoze verejne penize brzy dojdou tak jako tak. Ziskaji-li navrh jalovi moraliste Vaseho strihu, ztrati se spousta casu, to je vse.
Pokud chcete bojovat s korupci, uvedomte si, ze to je silene tezka, nudna, nakladna a zdlouhava prace. Musi se kazdodenne hlidat vyuzivani vsech verejnych statku v zemi, a ze jich je! Kdo bude cekat, ze vymeni stavajici "prohnile" spravce za nove "cestne" a pak muze jit v klidu spat, ten se seredne zklame, ostatne se jiz zklamal za poslednich 20 let opakovane a porad to nestaci. Kmotri rozvrati kazdeho, kdo se nekam dostane, takze se musi permanentne kontrolovat verejne penize, ne jednorazove kontrolovat verejne cinitele. Pokud neverite, podivejte se na zastupce tech stran a hnuti, ktere jste jako novinar podporoval a propagoval: krome obcasnych zbytecnych exhibici v mediich vsichni ti ED, SNK, Kaslovci atd. zadnou systematickou praci nepredvedli, ackoli moznosti meli. Je to holt drina s malym a nejistym vynosem. Proste se smirte s tim, ze kdyz uz je cesky narod takovy, jaky je, tak se v nem bude porad lhat a krast, az do Posledniho soudu. Ale i tak se da zit, jen se nesmi ztracet cas hledanim pravdy a lasky ve verejnem zivote.
28. 12. 2010 | 22:29

mb napsal(a):

liberite egalite fraternite laterité .... láteříte ....
28. 12. 2010 | 22:37

DH napsal(a):

Blahopřeju, kolego paco, k Vašemu jasnému a rozumnému pohledu na realitu. Uvažujeme oba stejně.

Člověk by měl prostě vždy volit podle svého vnitřního zaměřeni. Když se cítí levičákem, měl by prostě volit Paroubka nebo Sobotku nebo co to tam teď maji za exota, bez ohledu na to, co o něm píšou nebo kdo na něj plive. Každá aféra u nás trvá 14 dní a za pár let bude Paroubek jen stará persona v historii, ale pezijní systém tu bude 50 let. Kdybych byl levičákem, jak mě po socansku nařknul filip, uvažoval bych asi takhle.

Stejně tak se chovají pravičáci. Sice skřípame zubama, ale ODS volíme, protože dělá to, co se od pravice čeká - alokuje peníze schopným. Úplně stejně se chová TOP, takže i kdyby se mediální pravdolásková fronta zbláznila a provedla na ODS atentát jako už kolikrát, máme životaschopnou náhradu.

Legrační je, jak je vždycky snadné ty ideově nepevné, slabošské typy, které by rády konaly dobro ale nevědí jak, snadné ovlivnit. Tihle naivní dobrodějové budou klidně volit proti svému přesvědčení, jen když dostanou iluzi, že je to tak ve jménu nějakého vyššího dobra správně. Letos to vyšlo dokonale a jsem rád, že to posloužilo dobré věci. Dodatečně všem děkuji za podporu.

Kdo je schopný, zaslouží si vládnout a řídit zemi. Slaboši a levicoví žvanilové a pravdoláskoví dobrodějové ať si diskutují a orgasticky vzdychají nad svými teoriemi o spravedlivé společnosti, ale ať se nám nepletou do vážných věcí.

Pěkný večer a hezké svátky všem ...
28. 12. 2010 | 22:59

Pípa napsal(a):

Co se rozčilujete. Ještě udělat důchodovou reformu, zprivatizovat zdravotnictví, ČEZ a pár maličkostí a můžeme uvést v platnost zákon o státní službě. Už to nebude dlouho trvat.
28. 12. 2010 | 23:10

Pípa napsal(a):

Světlá budoucnost se bliští, gilotiny sviští.
Soudce Ti nám ukazuje cestu,
bude brzy dobře v Česku.
28. 12. 2010 | 23:22

DD napsal(a):

Tak se mi zdá, že sem zavítal pod nickem DH známý placený diskutér z OutsiderMedia zvaný fagan.

"Jen zodpovědní lidé, kteří volí demokratickou pravici, se dokážou aktivizovat" - Jo tak letos se zaktivizovali masy naivních hlupáků zblblých masivní mediální propagandou. Íčko by mohl vyprávět.
28. 12. 2010 | 23:55

Břetislav Marek napsal(a):

Vážený Pan Urban vstal z MRTVÝCH ??

PROZŘEL - a něco se nám snaží předkládati a i je to asi trochu ROZUMNÉ ????

JEN ZDA TO MYSLÍ UPŘÍMĚ ????
Pane Urban prosím NAVRHNĚTE COSI MOUDRÉHO ve vztahu k tomu současnému HRŮZOSTAVU všeho ???
Pár vašich úvah, příčin stavu, co viníci, co pachatelé tohoto vědomého NEOBČANSKÉHO ZLA ???
Navrhněte svoji vlastní logickou úvahu a postup jak se dá ten 21 let trvající MARASMUS zpacifikovat, NAROVNAT, ZMĚNIT, CO, KDY, POŘADÍ ŘEŠENÍ, NÁVRHY OPATŘENÍ A POSTUPY A PRÁCE S OBČANEM ???
Reálný úspěch MUSÍ BÝT PODMÍNĚN - naprostým vyloučením těch současných všech polistipadových stran, policie,armady,justice a jejich jasné a klíčové postavení ve společenském životě a všech funkcí ???????????Pozor - systémové řešení majeků těchto
AUTORŮ - DEMAGOGŮ A DOKONCE SE V MNOHA PŘÍPADECH DÁ POUŽIT VÝRAZ VLASTIZRÁDCŮ ???

Tak už konečně budeme mít jasno jak to s tímto společenským MARASMEN VLASTNĚ - ČESTNĚ A SERIOZNĚ MYSLÍTE ???

SPOJME SE MY OSTATNÍ OCHOTNÍ DÁT TOMUTO balastu TÉTO elity JASNÝ SIGNÁL, CO JE VE STÁTĚ ČESKÉM PODĚLÁNO - BEZ JASNÝCH A REÁLNÝCH VÝSTUPŮ UŽ 21 LET, KDO JE ZA TO ODPOVĚDNÝ A BUDE vyloučen trvale Z DŮVODŮ OSOBNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA SOUČASNÝ STAV????

NÁVRHY ZMĚN UCELENÉ KONCEPCE, UVAHY A VYTVOŘENÍ KOMUNITY OBČANŮ - KTERÁ JE PŘIPRAVENA A OCHOTNA ZAHÁJIT - NOVOU ČESKOU VLASTNÍ REFORMU SPOLEČNOSTI - bez hrůz, které tito politici za21 let dokázali vykonati -DLUHY STÁTU,DLUHY RODIN, DLUHY FIREM,EXEKUCE, PRÁCE , ÚROKOVÉ SASBY, PRÁVNÍ RÁMEC MOŽNÝCH ZMĚN A TO HLAVNÍ ????
Zabránit současným MOCNÝM SE JAKKOLIV ZAPOJIT DO NOVÉHO OBRODNÉHO PROCESU A ZÁKAZ (vyčlenění) těchto figur z občanského života - LUSTRÁK NA 21 LET , PODÍVAT SE NA JEJICH MAJETKY, FUNKCE, DŮSLEDKY VLÁDNUTÍ A KONEJME ????

Tak a nyní je to na Vás pane Urban jak to myslíte FÉROVĚ ???
Hůře to už děleti nelze TO UŽ DOUFÁM VÍTE ???
MYSLÍM, ŽE JE VÁM TO JASNÉ A NENÍ TŘEBA UŽ ZAPOJOVATI ŽÁDNÉ DISIDENTY TY UŽ TO ZA 21 LET DOKONALE PŘEDVEDLI ????
DĚKUJEME NECHCEME ??
MÁME JISTĚ SVŮJ ROZUM A DESÍTKY LIDÍ SCHOPNÝCH NA SYSTÉMU VELMI KVALITNĚ - KONATI ???
POZOR NA TY NAŠE VĚDCE ???
21 LET SE VEZOU NA HŘBETĚ TĚCHTO POMATENÝCH MOCNÝCH, TY JE K NIČEMU NEPUSTILI ????
A VÝSLEDEK SE DOSTAVIL ?????

NOVÉ PRAVIDLA,OSOBNÍ ODPOVĚDNOSTI PŘI PŘÍPADNÉ POMOCI NĚJAKÝCH TĚCH SPOLUPODÍLNÍKŮ NA CELKOVÉM KOLAPSU NAŠÍ SPOLEČNOSTI ???

TAK ZAČNĚME PANE URBAN - PRACOVATI na celkové reformě spol.uspořádání a ekonomické reformě ??????
Času není - marasmus se prohlubuje v řádech miliard týdně ?????

Je na Vás jak se tedy ty naše skupiny spojí LEGÁLNĚ, PROVEDE SE LUSTRACE A DLE PROFESÍ SE ZAČNEME TOMUTO MARASMU VĚNOVAT, ANALYZOVAT, PŘÍČINY, DŮSLEDKY,OPRAVY,ZMĚNY, HODNOTY OBČANSKÉ, EKONOMIKU, PRÁVO, STRUKTURU ATD ???
To není vtip ??? To je velký cíl a kupa práce ??

Kontakt:Ing. Břetislav Marek
Lískovec 97,
Koryčany PSČ: 768 05
Mob.:420 720 478 146
Tel: +420 573 376 880
E-mail: econoparts@centrum.cz

DĚKUJI Vám a doufám, že už máme vzhledem k našemu stáří dostatek rozumu a odpovědnosti a velmi koncepčně můžeme začit pracovati ???
29. 12. 2010 | 04:14

Petr Havelka napsal(a):

Pane DH,

máte uvažování psychopata.
29. 12. 2010 | 06:35

Cech napsal(a):

Děkuji DD za objasnění podstaty každý si přivydělává jak může.Pane Havelka, pro něho je to výdělečná činnost,on je za to velmi dobře placen.
29. 12. 2010 | 06:56

anti politik napsal(a):

Otázkář neodpovídám na hloupé otázky, ale udělám vyjímku. Neprovádím žádnou podvratnou činnost, spíš nutím úřady, policii a státní správu pracovat tak jak mají a pokud vidím liknavost, nepoctivost, lenost-ta je viditelná zejména u policie atd. nenechávám se odpálkovat a dokonce se mě občas i trochu bojí. Nejsou na to zvyklí, že by občan mohl chtít informace a dokonce se odvážil se ozvat!! Vy zřejmě netušíte jak moc je to všude zažraný, neprůstřelný, jak jsi jdou všichni na ruku nebo využívají i na malých městech finanční zdroje pro rodinku a přátele a můžu potvrdit, že občan neznalý věcí má docela strach a nechá se jimi pomalu vyhodit!! Já ne, ale moc nás není! Minimálně jsem zrušil v našem městě teplý flek, který šéfka městských nemovitostí zařídila pro svého líného a neschopného manžílka. Možná jsem to napsal dlouze,¨to je proto abyste to pochopil!!
29. 12. 2010 | 08:01

otokar napsal(a):

Břeťa, s těma otazníkama-tos přepísk´.
Znamená to, že jsi pěkně vytočenej a to se nic rozumnýho dělat nedá, maximálně zas nějaká zkurvená revoluce(a která nebyla?)
Čeká se na co, Marek?
Čeká se na Benita,marek,(ten pištělák to nebude,sbohem a šáteček),
bude to člověk, kterej řekne,co si všichni myslíme a pak se neposere, nýbrž oběsí všechny, který si to zaslouží(dle systému vole padni).
Tak zklidni hormon,otazníkovej inžinýre,nebo všechno zdupeš, jak jsme již viděli v hadráku.
Jan Diag Urban jest toho živým důkazem.
29. 12. 2010 | 08:13

anti politik napsal(a):

DH beru zpět dojem, že ironizujete. To neděláte, to nenávistní lidé opovrhující jinými názory nedělají. Všechny vaše příspěvky jsou jen stokrát omletou mantrou pravice, bez přidané hodnoty. Tou přidanou hodnotou je myšlen vlastní názor, vlastní myšlenka. Tak nějak jako vy kdysi psávali prorežimní pisálci, opěvovali cokoli co režimu vyhovovalo i svinstva!!
29. 12. 2010 | 08:14

DH napsal(a):

Pánové, i když mi budete stokrát nadávat, skutečnost nezměníte. Levičáci jsou neschopní a líní, nebo jsou to, bez újmy na obecnosti, do sebe zahledění intelektuálové-dobrodějové, kteří se vnitřně považují za nadřazené, ale nikdy by to nepřiznali.

V naší zemi je sice většina lidí chudých nebo relativně chudších, ale to neznamená, že jsou to levičáci. Jsou to lidé, kteří vnitřně touží po jakénsi nespecifikovaném dobru, laskavosti, nekonfliktnosti a jakémsi kamarádství.

Jako idea a psychicky hygienická mantra je to snad užitečné, ale jako fundament pro reálné kroky, pro reálnou politiku a správu Věcí veřejných je to zoufale málo, je to směšné. V reálném světě rozhoduje majetek, vliv, mazanost, tvrdost, neústupnost a schopnost vést boj, o vliv a image.

Dnes už je rozhodující suma kapitálu v privátních rukou, což je samozřejmě správně. Rovněž tak rozhodující prostředky k vytváření veřejného mínění, ať je to co je to. Myslíte si, že neschopní levičáci se svými slaboduchými hesly o sociálním smíru mohou v takové situaci ještě někdy prorazit?

Letos stačilo ten hloupý dav jen systematickou kampaní znejistit v tom, co vlastně chtějí, a zároveň jim nabídnout iluzi dobra ve formě nových stran. A účelu bylo dosaženo, k čemu byly Paroubkovy krásné průzkumy půl roku staré? Volby se u nás vyhrávají v posledním měsíci před hlasováním. Délší paměť ta primitivní lůza stejně nemá.
29. 12. 2010 | 08:31

jepice napsal(a):

Tak schválně: Je DH pravý pravičák nebo přepísklá imitace?
Tipujte.
Já hlasuju pro b/.
29. 12. 2010 | 08:35

anti politik napsal(a):

Otázkář. Váš nick k této činnosti přímo vybízí. Ono stačí se jen neustále ptát, proč sedí na funkci váš manžel? Jakou má pro danou činnost kvalifikaci? Kdo to ze zastupitelstva schválil? Proč se vytvořila nová funkce, která nebyla dodnes potřeba? Bude sice proti vám stát celý magistrát v jednom šiku a informace vám bez těžkého dohadování neposkytnou, ale narušíte jejich bohorovnost!
29. 12. 2010 | 08:42

vasja napsal(a):

jepice napsal(a):
Tak schválně: Je DH pravý pravičák nebo přepísklá imitace?
Tipujte.
-------------------------------------------
DH je klon prof. Hořejšího.
29. 12. 2010 | 08:52

Cech napsal(a):

To vasja
DH na rozdíl od ostatních neschopných, když píše tak vydělává i na glose.
29. 12. 2010 | 09:10

Petr Havelka napsal(a):

Psychopata beru zpět, DH je sociopat.
29. 12. 2010 | 09:26

SuP napsal(a):

jepice -
Tentokrát souhlasím s vámi. Já taky b).
vasja -
to není úplně od věci.
29. 12. 2010 | 09:30

SuP napsal(a):

vasja -
I když adeptů je tu daleko víc ....
29. 12. 2010 | 09:32

Stařeček napsal(a):

pane Urbane, hezky jste to popsal. Jenom jste nějak vynechal ty největší viníky za tento stav. Ta centrifuga ve Vás to pěkně odstředila.
29. 12. 2010 | 09:40

Stan napsal(a):

DH (také, stejně jako vasja, tipuji, že zkratka znamená Dalimil Hořejší) má, na rozdíl od autora úvodního textu, který se jím (a přiznávám, že velmi obratně)jen pokouší obhájit svoje vlastní dvacetileté setrvávání v bludech, bohužel pravdu, a to i přesto, že jeho komentáře byly myšleny ironicky...
29. 12. 2010 | 09:46

mb napsal(a):

já si nemohu pomoci ... mně se líbí co dh píše ... Kdo je schopný, zaslouží si vládnout a řídit zemi. Slaboši a levicoví žvanilové a pravdoláskoví dobrodějové ať si diskutují a orgasticky vzdychají nad svými teoriemi o spravedlivé společnosti, ale ať se nám nepletou do vážných věcí.

Pěkný večer a hezké svátky všem ...

píše fajn .... :-))))

je to nahodou takový hezky vyvážený sociální darwinismus ...

vůle k moci jinak nic ... dh píše čistě / průzračně ... ( byť pro někoho zvrhle ...)

zdravím ...
29. 12. 2010 | 10:16

DH napsal(a):

Děkuji místním levičáckým intelektuálům za psychoanalýzu a pobavení. Jestli si mě potřebujete pro vnitřní potěšení z intelektuální nadřazenosti zařadit do jedné z těch vašich umělých krabiček, prosím, poslužte si. Já si nechám skutečný, reálný svět.

Teď už je po bitvě a já této příležitosti s chutí využiju, abych se levičáckým slabochům a nemyslícímu stádu vysmál. Klidně mi tohle právo upírejte, je mi to JEDNO.

Paroubek, ten byl chytrý a mazaný, ale kde je mu konec. Bál jsem se ho, že by mohl vyhrát, ale teď?

Teď už ho nenávidí i ti, kterým chtěl levičácky pomáhat a prospívat! Není to legrační, jak málo stačilo k jeho odstřelení? Samozřejmě, nakonec ho opustili jeho voliči, byl poražen demokraticky a férově, to je na tom to nejlepší a nejvíce uspokojující.

Potřebujete ještě lepší důkaz o vlastní levičácké neschopnosti a nemohoucnosti?

Hezké svátky a šťastný Nový pravicový rok přeju všem lidem dobré vůle. Za rok tuhle republiku nepoznáme a já jsem hrozně rád, že to tak je.
29. 12. 2010 | 10:22

Pipin napsal(a):

Názory pisatele jsou podloženy skutečnostmi, které je možno doplnit, nikoliv dehonestovat,jak je různě zbarvenými mlžnými opary či lacinými brýlemi stranického mámení ubohým zvykem.Také není možno souhlasit s názorem, že jediným instrumentem kontroly státní moci jsou volby.I u nás dochází k manipulacím,které jsou pro běžné lidi neuchopitelné,nepřišli by na to,nač všichni fiškuntálové za to fiškuntálství enormně přeplácení.Je třeba rozbíjet zdánlivě tvrdý korupčněmachinační a bratříčkovězločinecký systém, otloukat ze všech možných stran a je v našem zájmu, abychom se v tom bušení všichni podporovali a své rány nemířili proti sobě,ale proti těm, kdo si to zasloužili a zasluhují.A že to jde, dokazuje drobilovská aféra.Jen do toho a houšť.!!!
29. 12. 2010 | 10:40

anti politik napsal(a):

DH ten váš skutečný reálný svět se rozdrobil na tisíce skupinek! A stále se drobí a drobit bude až na malé rodinné klany, protože v tom vašem reálném světě už není nic co by lidi spojovalo, za čím by šli a měli aspoň naději! Váš reálný svět je individuální honba za úspěchem za jakoukoli cenu a bez skrupulí! Takto společnost zaniká příteli-projděte si historii! Radím mrknou do Starého Říma a budete mít jasno co tahle vámi prosazovaná dekadence umí! Nakonec co z našeho národa a národní hrdosti zbylo? Prd!! Před dvaceti lety nám dali naději a měli národ u nohou a kdyby místo krádeží a svintev pracovali pro národ jak slibovali,(hlavně V.H) tak je i možné, že by ani krást nemuseli, protože bychom byli tak bohatí, že by si mohli oficiálně naordinovat velmi slušné ohodnocení! Jenže neber, nekraď když je to tak snadný a hoši na počátku uzákonili beztrestnost politických zlodějů!! Dnes tady maj neskutečný hlavolamy než se trefím do hesla aby mě to napsalo!
29. 12. 2010 | 11:26

DH napsal(a):

To rozdrobení, drahý příteli, je to jediné správné a potřebné, co může naši společnost potkat!

Proč mě nutíte být jakémsi soplku se sousedy, s lidmi z jiného města, nebo s kdejakým naivním levičákem z nějaké díry na druhém konci republiky? Kdo si myslíte, že vám o to stojí? Já od těch lidí nic nežádám a moc bych prosil, aby taky nežádali nic ode mě.

Jestli jsou schopní a mají mi co nabídnout, prosím, svobodně se dohodneme a já si od nich třeba něco koupím. Jestli od nich nic nepotřebuju, proč by mi na nich PROBOHA mělo záležet? Proč bych jim měl pomáhat nebo si snad sám sobě hrát na city a nějak je chápat, litovat?

Copak se zvířata v přírodě starají jedno o druhé? Buď si sebe nevšímají, když od sebe nic nepotřebují, nebo se loví. Přežívají nejlepší, nejschopnější, nejlstivější. Kdyby měl tygr nad každou slabošskou gazelou přemítat, zda by jí náhodou neměl zajistit nějaké sociální dávky, že by jí třeba natrhal čerstvou trávu nebo ji chránil u napajedla, asi by nepřežil, co myslíte?

Jděte se svými havlovskými nadějemi, dobrotou, láskou, pravdou a ostatní umělou veteší už konečně do háje a přiznejte si, že to jsou krámy z naivních šedesátých let minulého století.

Počítá se jen to, co sám získáte, urvete, obhájíte, drahý pane. Ostatní ať si trhnou nohou.

Příjemné svátky všem lidem dobré vůle ...
29. 12. 2010 | 11:43

vidlemístoklíčů napsal(a):

Co ale s NEDOTKNUTELNÝMI soudci? Jakékoliv omezení jejich absolutní moci okamžitě doprovází jejich pokřik o zásahu do nezávisloti. A politici, kteří by měli nové zákony schválit vědí moc dobře, že nezávisle zkorumpované soudce potřebují především oni a jejich blízcí. Zatím mne napadá jediné řešení. Urychlené klonování Cepla.
Ostatně, podobný a skvělý blog je již dost starý a změna veskrze žádná.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-berwid-buquoy.php?itemid=2788
29. 12. 2010 | 11:44

anti politik napsal(a):

DH vaše ironie je dělána hloupě! Takhle se to nědělá, leda že to máte jako zábavičku, když se nudíte. Ovšem pokud sledujete nějaký cíl, třeba vážně chcete otevírat oči lidem, tak tímhle způsobem se to míjí účinkem! Spíš to bude ta zábavička, že??
29. 12. 2010 | 11:55

Občan napsal(a):

Tak jo DH 29.12.2010 11:43:09

V tom případě vypadněte ze všech veřejných komunikací a pohybujte se pouze to těch, které Vám patří nebo jste si je bezezbytku zaplatil. Stejně tak se odpojte od vodovodu, kanalizace, elektrické sítě, odhlaste děti ze všeho, co jen trošku zavání veřejností, navštěvujte pouze lékaře a další služby, jež jsou plně hrazeny Vami, nevstupujte do obchodů, úřadů a žádných dalších veřejně přístupných budov. Protože tam všude se nachází ta Vámi tak nenáviděná komunita a navíc se na nich podílí finančně.
Jo, a převdevším se odpojte od internetu!!!!!

Takže, pokud nechcete zvracet sám nad sebou pro vlastní pokrytectví, vypadněte, zamkněte za sebou a oknem vyhoďte klíč - zevnitř.
29. 12. 2010 | 11:56

vidlemístoklíčů napsal(a):

To DH: nepřeháníte to s tou hrou na schopného jedince, který se postará sám o sebe tak dokonale, že nikoho nepotřebuje? Věřte, že by se našlo tisíce přípkladů, kdy i vy jste někoho potřeboval, ale považoval jste to za samozřejmost. A připomínka: i zvířata si pomáhají. A není to výjímkou. Mimo jiné vaše přirovnání je dost nesmyslné, ale asi odpovídá vašemu myšlení. Mezi lidmi nejsou skupiny, které mají být loveny jako gazely a skupiny, které loví. Jsou to všechno lidé.
29. 12. 2010 | 12:00

DH napsal(a):

Drahý občane, můžete mi sdělit jediný důvod, proč bych vám měl vaše levičácké přání plnit? Pokoušíte se mě snad komunisticky zmanipulovat, vnutit mi svou vůli, svázat mě nějakým úzusem nebo snad nějakou naivní morálkou?

Jděte si tím k šípku. Budu si dělat co chci, jak chci a kdy chci. Budu-li mít možnost využívat to, co se mi nabízí, třeba všechny ty rádobyveřejné krámy o kterých píšete, samozřejmě to udělám, ku prospěchu svému a své rodiny. Vy a vám podobní s tím klidně nesouhlaste, klidně proti tomu protestujte, pište si své ostré prosby, to je to jediné, co můžete dělat.

Považuji schopnost využít vše kolem sebe ke svému prospěchu a zaplatit za to co nejvémě vlastních zdrojů a statků za to nejlepší a nejpřirozenější chování. Ekonomická teorie nás učí, že právě toto chování je nejvíce racionální a maximalizuje užitek všech zúčastněných.

Můžete mi vysvětlit, proč se tomuto jasnému, přirozenému a VĚDECKY dokázanému faktu tak svěřepě bráníte?

Pokračujte si dál v tomto boji s větrnými mlýny. Jestli si myslíte, že je to cesta k úspěchu, pro Vás a vaše geny, vaše děti, tak to Vás upřímně lituji, ale rád vás nechám žít v iluzi.

Hezký Nový rok i vám ...
29. 12. 2010 | 12:04

DH napsal(a):

Kdo chce znát ty správné názory, ať si přečte mé příspěvky.

Přeji krásný den ...
29. 12. 2010 | 12:39

vidlemístoklíčů napsal(a):

Na této diskusi mne uklidňuje, že se zde najde dost lidí, kteří nesouhlasí s DH. Zatím odpovídá jeho způsob myšlení těm, kteří nás dovedli do tohoto sajrajtu, ale naštěstí ne všech. Ostatním děkuji za to, že zůstali lidmi. Nejsem levičák, nehraji si na absolutního filantropa, ale kus "lidství" by měl i při ryze ekonomickém myšlení a jednání zůstat v každém! Trošku mi ale vadí, že se díky tomuto rádobyschopnému pravičákovi podařilo zvrtnout celou diskusi od původního tématu zkorumpované a beztrestné justice.
29. 12. 2010 | 12:52

Jiří napsal(a):

w w w . j u s t i c n i m a f i e . c z
29. 12. 2010 | 12:55

kw napsal(a):

Vše co píše p.Urban se v podstatě dá shrnout do sousloví "pravdivá tvrzení"... Nicméně z té bídy v tomto státě v podstatě není východisko vlastními silami...a ani v tomto názoru ho neshledávám (východisko)...pouze kritika, nic víc...v podstatě tlach, který ještě vynechává dost podstatné chapadlo krakatice pod vedením TOP (Kalouska)....cesta jak z toho ven bude velmi trnitá a bolestivá...vytvořila se tady totiž generace politiků, kterým vládne pár lidí (a je jedno jestli si říkají levice nebo pravice, tohle členění je už totiž překonáno) a to ještě zcela mimo oficiální strukturu...model "Íčko", "téčko", "Prófa", "Panděro", "Mlha"..se od dob vlád ČSSD a smrti Mrázka..ještě zdokonalil a nepokrytě tomuto státu vládne...nastoupili jiní Mrázkové, Pitrové...jsou to ti různí Janouškové, Velekové,Rittigové, Janstové a podobná svoloč...
tady by museli nastoupit neúplatní policisté a soudci z Německa, Rakouska nebo Švýcarska, kteří by opravdu začli vyšetřovat a trestat dle zprofanovaného "padni komu padni" a teprve pak, když by tihle cappa de tutti konečně šli "do tepláků" spoustu lidí by se zaleklo a situace by se začla pomalu lepšit...osobně si myslím, že to je práce na dalších dvacet let minimálně....zatím tu vládne oligopol politiků (vlastně marionet) a lidí co tahají tyto lidi na provázkách z povzdálí...
29. 12. 2010 | 13:05

arlon napsal(a):

pane Urbane,
http://byznys.lidovky.cz/krach-ipb-zaplatime-vsichni-stat-prohral-dalsi-miliardovou-arbitraz-1iq-/statni-pokladna.asp?c=A101229_132440_statni-pokladna_gh

tady je další dnešní pokračování. Myslím, že s tím nic neuděláte stejně jako jiní občané tohoto státu, zvaní daňoví poplatníci. Takže závěrem, váš blog je akorát na dvě věci - na nic a na ......
Jinými slovy téměř všichni "blogeři" si tu akorát plácají pentli, protože stejně víc než žvanit nejenomže nemůžou, ale ani nic lepšího neumějí. Ovšem být Kecalem je výrečně a "charakterní" role, to věděl již Heinrich Smetana, blahé paměti.
29. 12. 2010 | 14:02

Politická Žumpa & Justiční Mafie napsal(a):

Pouze hlupák je přesvědčen o právním státu ČEZkém!
29. 12. 2010 | 14:30

Otázkář napsal(a):

antipolitik

to "podvratná" mělo být v uvozovkách, za to, že vypadly se omlouvám, jinak děkuji za vysvětlenou, to co děláte je jistě potřebné, ale na každý má tolik času, zvlášť když musí chodit do práce, živit rodinu atd., ale právě proto Vám držím palce ve Vašem úsilí. Jinak by si "ti nahoře" začali myslet, že se můžou dělat naprosto co chtějí a vždycky jim to projde.
29. 12. 2010 | 14:32

arlon napsal(a):

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/220925-stale-mame-velky-problem-s-korupci-priznava-cina.html

kdepak pane Urbane, soudce Ti je neznámý i v Číně. Měl byste zkusít Šaríju, na to dnes slyší "Jevrejskij sajuz" na západ od Aše, zatím ještě jen od Aše....
29. 12. 2010 | 14:35

kočka šklíba napsal(a):

Bože, DH tu píše již nějaký čas a sice s velkou nadsázkou, ale často velmi vtipně, ironizuje především ty "nejvíce směšné a dá se říct nejzavilejší pravičáky" jako jako je například nick liberál, dříve zřejmě Bc.Martin :D, nyní i nicj Paco. Jepice má pravdu :D za b).
29. 12. 2010 | 14:48

vasja napsal(a):

Ale tomu DéHáčku to píše dobře.....se musí uznat:))
29. 12. 2010 | 15:37

Falcon napsal(a):

Pan Urban má pravdu, jen opomenul dodat, že za to prostředí u nás může jen příliš sametová a absolutně nedůsledná tzv. revoluce. Pokud nebyla důsledně provedena očista společnosti a u moci defakto zůstaly stále ty stejné elity mající základ komunisticko svázácké žumpě, tak se pak není možné divit, že to u nás tak smrdí.
Staré pořekadlo říká, že nepotrestané zlo plodí další zlo a nepotrestané komunistické zločiny plodí dnes další ekonomicko korupční zločiny, protože jejich pachatelé vidí, že zde není jakákoliv vůle a sebemenší snaha je trestat, stejně jako nebyla a není ochota trestat komunisty za zločiny proti lidskosti a za krádež a zruinování celého státu, a tak páchají zlo v absolutní důvěře ve vlastní nadřazenost a beztrestnost a jen pokračují v další devastaci morálky obyvatelstva, kterou již ,,úspěšně'' započal v roce 1938 prezident Beneš neochotou se vojensky postavit proti nacistickému zlu a v níž pak jen pokračovala nacistická okupace a posléze komunistická nadvláda, které tomuto národu příšerně pokřivily páteř.
Bohužel se obávám, že tento stát směřuje pokud se tu nic zásadního nezmění d kratší či delší budoucnosti ke společenskému výbuchu občanské nespokojenosti, protože je zde stále více okrádána střední třída, základ jakékoliv úspěšné a prosperující společnosti a pokud i ona spolu se stále více bitými zaměstnanci dojde k názoru, že už vlastně nemá co ztratit, protože ji stát a jemu vládnoucí politické okrádají zleva zprava a připravují je o budoucnost, tak pak zde asi vypukne pěkný chaos a nepokoje, protože zde dorůstá generace jež není tak ušlápnutá jako generace jejich rodičů a rozhodně není tak servilní vůči státu.
A je jasné, že bez další a tentokráte pořádné a očistné revoluce, se stávající kleptokratické elity dobrovolně svojí moci nevzdají.
29. 12. 2010 | 16:00

já1 napsal(a):

pravdu má ten chlapec :-))
29. 12. 2010 | 16:05

Frank napsal(a):

diky za clanek
29. 12. 2010 | 16:36

Mar napsal(a):

to "Tenco 28.12.2010 15:43:57": Myslím, že máte zbytečné obavy.
Oni ti politici, státní úředníci a "podnikatelé", kteří spolu jedou v té korupci žádnými velkými pracanty za kterými by byla vidět nějaká užitečná práce nebudou. Kdyby totiž takovými pracanty skutečně byli, tak by neměli zapotřebí pomáhat si pomocí korupce. Navrch by je totiž vynesla právě ta jejich píle a poctivý "tah na branku". Jen ubožáci, kteří by v poctivém konkurenčním boji neobstáli si potřebují pomáhat berličkou korupce - tzn. korupci si na pomoc berou pouze špatní politici, státní úředníci a podnikatelé. ;-)
29. 12. 2010 | 17:49

Minorita napsal(a):

Pane Urban,proč mi vždy vytane na mysli Vaše učínkování v polistopadové politice,Vaše osobní angažovanost,nota bene na ideové straně dnes Vámi kritizovaných transformačně-privatizačních person,struktur,Vaše tehdejší obhajování správnosti nastoupené cesty(ač z toho gaunerství čouhalo,nebo s trochou logiky přímo zavánělo)-vždyť jste mezi tu smečku patřil taky,ideově jste za ně kopal-a o tom ani ň,ani řádka o vlastní tehdejší angažovanosti,ani slůvko omluvy,pouze obecně popisujete to,co každý ví,vyhýbáte se konkretizaci vůči pravé části pol.spektra(svůj dres ukazujete účelovým opomenutím tu toho,tu onoho-hlavně sebe),etc.Onen princip by totiž svým způsobem žádal možná i Vaši hlavu,což blahosklonně přecházíte.Pro jedince(vlastně se dá říci,že většinu v tomto státě)trpící více než dočasnou ztrátou paměti - i Vám se jako naprosté většině "správných chlapců z prava" vytratila z paměti angažovanost v PR agentuře pracující pro ČEZ,potažmo Temelín,takový klasický případ střetu zájmů.Ale to je dnes na pravé straně spektra vlastně norma - amnézie týkající se financí,členství,odpovědnosti,osobního podílu,důsledků,atd.,dá se říci letitá polehčující okolnost(od časů Pepy z Honkongu)a zapomnětlivých profesorů+předsedů stran.Podstatné je,že jako vždy,víte kdo kde kdy co měl a má dělat -> jako klasický český novinář(volím slušný výraz pro místně zprofanované řemeslo).
29. 12. 2010 | 17:56

ZAM napsal(a):

DH:
Váš vyhraněný indiviualismus pregnantně potvrzuje tézi o tom, že ´jedinec se může stát izolovaným pouze v lidské společnosti´. Autor: Karel Marx.
29. 12. 2010 | 18:22

jetotukormoran napsal(a):

Rehabilitovane soudruzce 14.48 stouplo po navsteve plastickeho chirurga sebevedobi.
Ale stale ukazuje rudym prstikem na nekoho a na neco s nutnosti korigovat: Ten tu byl pred tim za toho. Ten by mozna prosel rudym sitem .Onen neodpovida soudruzskym mravum......))))

Zasah neurochirurga by byl urcite efektivnejsi, tedy pokud by mel vubec co napravovat))))))
29. 12. 2010 | 22:48

DD napsal(a):

Kalousek už má "vydělané" miliardy. Cituji z http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-matousek.php?itemid=7537:
"Jeden významný lidovec prý kdysi náhodou zaslechnul hádku dvou nyní již bývalých předsedů, během níž jeden z nich (Kalousek) důrazně vyčinil druhému (Čunkovi) za to, že kvůli pár milionům skoro zničil stranu, kdežto on si vydělal MILIARDY a straně přitom vůbec neublížil."
30. 12. 2010 | 01:03

jíra napsal(a):

Pane Urbane,
otevřel jste nám oči, tato Vaše sebekritika, kam jste to s naším státem dotáhl, kam jste ho nechal dojít, ač jako jeden z dávno prozřelých občanů, je plně na místě. Vědět, co je špatně a neudělat nic, říkat "To oni!" a myslet si, že "Já nejsem jeden z nich, nenene...", je taky špatné.

Národ, stát, chcete-li, má přece vždy takové vlády, jaké si zaslouží. Politici nemohou být jiní než ostatní občané. Jen si svou neschopnost více uvědomují a "pohotově ji řeší" pro ně typickým způsobem, na úkor ostatních. Ke světové slávě nových významů pojmů jako např. "český tunel" (navíc průkopníkovi panu Koženému už z něho nic nezbylo) či "české právo" (mnohdy: postavené na hlavu, snad i schválně děravé, bezzubé vůči zločinu, protiklad spravedlnosti).

S popravami ve stylu soudce Ti v Evropě neprorazíte. Jen s kašlem a chrchly už si ale taky nevystačíme, však on nás architekt Kaplický geniálně prokoukl.

Příště radši nabídněte smysluplné uskutečnitelné konkrétní vize a ptejte se: Kdo půjde za nimi se mnou? Nebo bojujte ve jménu vyššího principu mravního v konkrétních kauzách, tam to má aktuální smysl vždy.

Pak to bude dopadem viditelnější snaha o rovnováhu vůči podobným přístupům, jaké reprezentuje třeba nick DH, jakkoli se toto jeho klišé zdá už být spíš ironií.

Pro začátek chybí zejména Zákon o státní službě, dlužíme ho EU, a hlavně sobě, už od vstupu do ní a zhruba pokrývá první dvě zásady. Před pěti lety bylo pozdě, jeho účinkem viditelnější zavedení a uplatňování nějakou dobu potrvá. Odpovědnost politiků mohou nastolit jedině noví odpovědní politici, na ty staré hodně lidí něco ví.

Lepší rozpočtová pravidla pro země EU spouští, mohla s tím klackem přes prsty přijít dřív, nejpozději asi při spuštění projektu euro, nebo poté, ještě pořád včasně, v etapách jako postupné zlepšování. Bohužel ale všude platí, že nejdřív sami musíme padnout na ústa, dostat nějakou do nosu a za ucho, abychom kupodivu lépe prokoukli a vyhmátli to podstatné, snad.

Hezký den všem slušným lidem. Mrzne, kde zasněží, budou pěkné sněhové vločky.
30. 12. 2010 | 02:02

Otazka napsal(a):

Ryba smrdi od hlavy. S cvenzurou nejdale dojdes. Nejaky poidvodnik zfalsoval satelitni snimky neexistujiccih irackych laboratori. KLDR na nas chce poslat rakety a tak tady potrebujeme silny radar, ktery byl testovan v oblasti, kde byly testovany vodikove pumy....Nebo to je Iran?
Vaclav Klaus podepsal vyhlasku o lehkych topnych olejich.
Zakladatele wikileaks zabijte.
Umucte ho hajzla v koncentraku, utoci na svo´bodu a demokracii, v zajmu civilizace ho umucte....
Salmana Rushdieho chrante, vyhlasili na neho fatvu....
Hlavne dialekticky v souvislostech

"ono tak nejak zalezi na tom soudruzi, na ktere strane barikady nam ti smejdi tak nejak stoji, ze" porucik Tronik Cerni baroni

Tri ctyri:
Dobry den prapore ja ti tleskam...
30. 12. 2010 | 08:11

anti politik napsal(a):

Otázkář, velmi dobře chápu, že lidé kteří se točí od rána do večera jako čamrdy aby uživili sebe a své rodiny na tohle už nemají ani čas ani náladu a asi už ani sílu bojovat s větrnými mlýny. Buďte klidný už nejsem úplně sám, přidavají se další-sice pomalu a s trochou obavy. Zajímavé, neděláme nic protizáknonného a přesto se někteří z nás bojí represivních orgánů. Pěkná svoboda, že? Je pravda, že se mě snažili postavit na úroveň takových těch věčných kverulantů a stěžovatelů třeba, že jim přesahuje sousedova větev ze švestky o půl metru do zahrady a policajti mě neodpustí ani kilometr nad povolenou mez a kasírujou mě docela rádi, ale to se dá vydržet! Mám asi opravdu štěstí, že jsem tak trochu za vodou-bez krádeží, prací a oni se bojí jen peněz. S chudákem by se ani nebavili, toho by nechali policií vyvést! Hezká demokracie, že? To co jsem popsal, je pravým obrazem státní správy a politiky-to nemá se skutečnou prací pro svůj stát a národ nic společného a směr tomu udavá korupční vláda s údajně apolitickým prezidentem. Obcházejí ústavu i zákony jen a jen pro sebe a svůj prospěch hůř než to dělali komunisti!!
30. 12. 2010 | 08:26

anti politik napsal(a):

Jak jsem už napsal předtím. Řešením je napadání a bourání systému, který se před veřejností uzavřel do sebe a už funguje jen pro sebe! Proto je určitě neplatíme a nemají na takové jednání právo!! To co teď s odhalenou korupcí provedli je jasné obcházení zákonů, etiky, a všech pravidel na terých demokracie stojí a je otázka zda je tato vláda ještě legitimní!!!
30. 12. 2010 | 08:44

Jan Žura napsal(a):

Pane Urbane, žasnu. Kde jste našel tolik odvahy pojmenovat věci, tak jak skutečně jsou? Jen jste zapomněl na obrovský díl viny třetího nejlepšího Čecha v dějinách, který tento marast připustil. Jančení a nehorázné názory jakéhosi DH mi připadají jako z jiné planety. Je to hnus.
30. 12. 2010 | 09:56

Honza999 napsal(a):

Urbane

Paroubek sice byl v době jmenování Vesecké předsedou vlády, ale Vesecká nebyla JEHO kobyla. Vesecká byla Paroubkovi vnucena koaličními pertnery, konkrétně US-DEU v zastoupení ministra Němce. Kdyby to záleželo na Paroubkovi, Vesecká by se NIKDY na nejvyšší státní zastupitelství nedostala. Samozřejmě, že Parobek si nemohl dovolit Veseckou nějak příliš kritizovat, protože by to bylo vnímáno jako kritika koaličního partnera a mohlo by to ohrozit stabilitu koalice. Paroubek neměl možnost se jmenování Vesecké vzepřít.

Zde máte informaci o tom, jak se Vesecká k funkci dostala a hlavně KDO JI NAVRHL

http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7226/_s.155/10202?docid=2978

To nás máte za debily s pamětí kratší než pár let?
30. 12. 2010 | 11:28

Tenco napsal(a):

Mar
Myslím si, že se svým psychosociocharakterním popisem jisté poměrně výnosné a na fyzickou i mentální práci nenáročné branže zvané "profesionální korupčník", jste uhodil hřebík na hlavičku.
:))
30. 12. 2010 | 12:26

jíra napsal(a):

Tenco, Mar

Dovolíte-li, malá otázečka: Kolik kvalitních politiků, úředníků a podnikatelů tu mohlo být v době 100 let za opicema a 40 let po ní? Hodně málo, každý se to učil. A to, co jinde leta fungovalo, tady většinou ne.

Jen se mi zdá divné, že pořád jsou dost relevantním jevem i dnes. Že ti, jak DH tvrdí, ti jedině schopní, jsou tak často spíš jen všeho schopní... Proč vyhrávají?

Proč, když utrpí šrám a musí odstoupit, nebo "nedejbože, zděšení, jaká nespravedlnost světa" dostanou i podmínku, s desítkami miliónů, které jim zůstanou, když nejsou úplní blbci, aby je stačili už rozházet, se mohou všem jen smát a ovlivňovat dění odjinud třeba jako kmotři?
30. 12. 2010 | 12:50

Tenco napsal(a):

jíra
Protože soudce Ti spí.
Protože vědí, že se jim nic nestane.
Nebo se jim maximálně dostane "ti, ti, ti !"
V exemplárních případech pak dostanou podmínku.
A to jseu jen ti, na které se přišlo.

Policie a justice stojí prostě za hovno.
30. 12. 2010 | 13:01

jíra napsal(a):

DH
Když už si do vašich úst berete "pravdoláskáře"...

Asi to nevíte, ale jste svým způsobem také jedním z nich. Zastáváte jednu ze základních tezí Václava Havla, za niž se nechal zavírat: "Co není výslovně zakázáno zákonem, ústavou, je povolené." Ovšem když dva dělají totéž, není to totéž.

Tam, kde už jsou pravidla dobrá a dlouhodobě vesměs repektovaná, v pořádku. V EU to mnohde tak funguje a udržuje je to životaschopnější, jejich životní úroveň je pro nás stále nebetyčná.

Někteří spolu bojují, někteří se spojí symbioticky, někteří jiného spolknou, ovšem POUZE ve stejném ringu. Nikoli tunelovat státní rozpočet přes předražené a zbytečné zakázky. Nikoli tunelovat rodiny přes přemrštěné poplatky. Nikoli to, že je slušný průměrný plat 2/3 obyvatel nedostupný. Atd.

Vyoraná myš cinkající klíči ještě nemohla být ostříleným ekonomickým tygrem, přišlo to najednou moc rychle. Havel se do vlády nehrnul, necítil se na to tu propast osobně překonat, ani není ekonom. Panu Klausovi věřilo přes 70% národa, on však radši pro jistotu angažoval "zkušeného světaznalce" Koženého (jak k tomuto ocenění dospěl, netuší asi dodnes ani on sám) a ostatní podobní to rychle pochopili. Dodnes nás poráží, že se plejáda dost dobrých politiků (nejvýš tak jednookých) stále nenašla, že stále není politická vůle do toho celkem fungujícího mumraje dostatečně podle pravidel dospět.

U nás pomyslně ty vaše rychlonohé antilopy, ať za lobbistického pokřiku nebo tichounce za vodou či z kanálů, spíš porcují státního medvěda a dělí si zaživa českého lva.

A nemá asi valný smysl připomínat vám, že ponechat ne vlastní vinou bezmocné na holičkách je druh lidožroutství, to přece schvalujete, jako žraločí a vlčí očistu genomu. Jenže prostá lidská solidarita, charita, to nejsou překonaná 60-tá léta, to je jeden ze základních projevů civilizace vůbec...

Vaše příspěvky lze skutečně brát spíš jako hodně nepovedený pokus o ironii. Realita je ale bohužel faktem. Co nás čeká? Už dávno si učenci všimli, že společnost, která naivně přežene uplatnění principů své existence, spěje zákonitě k svému rozvratu...
30. 12. 2010 | 15:50

Tencokida Hnuj napsal(a):

Nečas, Kalousek a John
Lid chce hlavy.
Pokud je nedostane, budou padat vaše hlavy.

Hezký Nový rok.
30. 12. 2010 | 16:14

F.O.F.R. napsal(a):

Níže uvedené video shrnuje ve stručné pětiminutové prezentaci možnosti a limity Nečasovy vlády. Poučné pro příznivce i odpůrce.

http://www.youtube.com/watch?v=CR_LSudPY8w
30. 12. 2010 | 20:01

Terry napsal(a):

Čekání na českého Olivera Cromwella...

Projev Olivera Cromwella vůči Sněmovně reprezentantů při rozpuštění Dlouhého parlamentu

20.4.1653

„Je nejvyšší čas, abych ukončil toto vaše zasedání, jež jste zostudili svým opovrhováním všeho dobrého a poskvrnili svými neřestmi; jste než sebranka a nepřátelé schopné vlády; jste než prodejní ničemové. Jako Ezau byste prodali svou zemi za kus bídného žvance a jako Jidáš zradili svého Boha pro pár drobných.

Je ve vás vůbec kousek dobrého? Existuje nějaká neřest, jež by vám nebyla vlastní? Nejste o nic více věřící nežli můj kůň; zlato je vaším Bohem; kdo z vás neprodal své svědomí za úplatky? Je mezi vámi jediný muž, který alespoň nepatrně hájí zájmy Commonwealthu?

Vy mrzké děvky, což jste svými nemorálními taktikami a podlými činy neznesvětili toto posvátné místo a neučinili z Božího stánku doupě zlodějů? Jste nechutně odporní celému národu; pověřili vás sem, abyste napravovali křivdy! Tak tedy! Seberte si své cetky a zamkněte za sebou. Ve jménu Boha, jděte!“
(konec citace)
Nutno dodat, že Cromwell měl tento svůj projev „podšprajcovaný" zbraněmi; proto uspěl.

Totéž bude jednou nutné i u nás; na výzvy „Děkujeme, odejděte!“ eventuálně na nějaké „cinkání klíči“ je dnešní politická „demokratická“ svoloč hluchá a "demokratické" volby, kdy nám strany "předhazují" jen ty, kdož se "stranicky osvědčili" (tj. již s vlky vyli), případně kdo si místo na kandidátce zaplatili, svoloč, která jde do politiky jen s jediným "politickým" programem (= NAHRABAT SI) - a je jedno, ve které straně se jim podaří tento jeho osobní program naplnit, tak s takovým výběrem "demokratické" volby nic neřeší - naopak.
03. 01. 2011 | 13:49

Marek Kobera napsal(a):

To DH:

"...jen maskují závist, slabost, vlastní neschopnost a lenost, žebrotu a celkově podřízenost. Takové lidé jsou jednoznačně méněcenní, podřadní a geneticky odsouzení k podřadnému postavení."

Máte naprostou pravdu, úplně se ve Vašich slovech vidím. Jsem slabý, líný, neschopný, závistivý, méněcenný, podřadný a geneticky odsouzen k žebrotě. Ještě, že Vy jste přejícný, silný, pracovitý, schopný, vícecenný, nadřazený a geneticky předurčený k bohatství.

Kolik máte dětí, smím-li se zeptat? Doufám, že mnoho, protože si přeji, aby takových, jako jste Vy, tu bylo v budoucnu co nejvíc.
09. 01. 2011 | 20:51

Marek Kobera napsal(a):

To DH:

Jo, ještě jsem zapomněl na svou nemohoucnost v porovnáním s Vaší všemohoucností. To je fajn, že máte takové nasazení. Můj nátisk je slabý i proto, že jsem ho nedostatečně často posiloval. Máte můj obdiv!
09. 01. 2011 | 21:43

Marek Kobera napsal(a):

To paco:

Tak, tak. I já jsem pro! Vlastně něco takového, jak píšete o autobusové dopravě navrhuji. A budu se smát, jak budete nadávat na zastávce.
09. 01. 2011 | 22:18

Marek Kobera napsal(a):

To DH:

"...schopnost vést boj..."

Jaké bojové umění doporučujete "lůze"?
09. 01. 2011 | 23:38

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy