Krást nebo žebrat?

01. 10. 2010 | 08:52
Přečteno 14432 krát
Špinaví, podivně oblečení, často i opilí. Bezdomovci, válející se pod těmi několika málo stromy na parkovištích u obchodních domů.


Manžel je většinou nedokáže odmítnout. Má s nimi soucit. Oni to na něm poznají z dálky. Proto si ho tak často vybírají a žádají ho o pár drobných.

Já s nimi soucit nemám a to přesto, že jsem, jako matka pečující o dvě postižené děti, na břehu s těmi, kteří stojí s nataženou rukou a pobírají sociální dávky.

Rozčílí mne ale, když vidím zdravého, mladého člověka, který místo toho, aby si hledal práci a nějaké bydlení, povaluje se po městě a žebrá peníze.

Zdá se, že můj náhled na ně vycítí a proto se na mne obracejí spíše vyjímečně.

Ta paní ve středních letech, s rozcuchanými vlasy a ledvinkou uvázanou kolem pasu, má nějaký špatný odhad. Potkávám ji na tom stejném parkovišti celkem často. A nejednou se na mne, která s ní nemám soucit, obrací. Není to poprvé.

Je dost opilá a agresivní. Odmítám jí přispět a ona na mne křičí:

„Taky na tebe dojde!“

Už došlo, pomyslela jsem si a s obavou pozorovala, jak se potácí kolem našeho auta.

„Zdá se mi, že Vás zajímají věci a píšete jen o tom, co se Vás dotýká osobně,“ napsal mi jeden diskutující u článku z mého blogu.

A to není normální a běžné?

Starám se jen o věci, které se mne osobně dotýkají. Nelíbí se mi kroky vlády, které se mne osobně dotknou. Píšu o postižených dětech, protože mám dvě takové doma.

Nechci spasit svět. Stačí mi starat se o svou rodinu. Nebo o to, abychom měli čím jezdit.

Bála jsem se, že žebračka mi mou neochotu jí přispět, oplatí poničením auta. A tak jsem na ni upozornila policistu, který nedaleko popocházel. Dotýkalo se mne její počínání, a tak jsem žebračku udala policistovi.

Ale ten kluk v restauraci s rychlým občerstvením?

Neměla jsem potřebu na něj upozornit obsluhu. Vlastně mi jeho nápad přišel geniální. I když to byla krádež.

Mladý kluk, mohlo mu být tak patnáct let. Na sobě měl moderní oblečení a nezdálo se, podle toho, jak vypadal, že by nějak strádal.

Posadil se ke stolku a nic si nekoupil. Vyčkával. Baťůžek ponechal na židli a odebral se k odkládacímu pultu na odpadky. Vzal si jeden použitý kelímek od nápoje a odešel s ním k postmixu.

Bezedný nápoj. Nebo tak nějak se jmenuje to, co si můžete v KFC koupit. Zaplatíte třicet korun, dostanete prázdný papírový kelímek a pak už můžete nekonečně dlouho stále čepovat, pít a čepovat.

Vynalézavý mladík si naplnil kelímek nápojem a odešel s ním zpátky ke stolku. Napil se, pak si šel znovu naplnit, zase se napil.

Doplnil bezedný kelímek a vytáhl z baťůžku velkou prázdnou plastovou láhev. A chodil čepovat nápoj, který pak přeléval do prázdné lahve.

Pobavilo mne, jak to chytře vymyslel. Ale to bylo všechno. Žádná chuť zavolat: „Chyťte zloděje,“ mne nepřepadla.

Upravený mladík, který kradl v restauraci s rychlým občerstvením mne nijak nepopouzel. Možná proto, že z mého kelímku neubylo.

Ti, kteří kradou, se mohou zdát schopnější a přijatelnější, než Ti, kteří prosí.

Jestli jsem se, já hloupá, nepostavila na špatnou stranu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

stejskal napsal(a):

Souhlas, paní balas.pavlo. Nezvládnou.

Nemyslel jsem tuto svoji repliku nijak kontroverzně, spíš jako zamyšlení (Váš vstup z 01.10.2010 22:39:39 mi přišel dost kategorický, ale možná jste jej tak an i nezamýšlela).

Hezký večer.

Libor Stejskal
02. 10. 2010 | 23:09

honolulu napsal(a):

Pani Majko, trefila jste to velmi dobre ! To jsou PRISLOVI !
Ma babicka mi kdysi rikavala : "Komu se neleni, tomu se zeleni". Proto nerozumim, kdyz je nekdo bezdomovec...Kdyz jeste k tomu chlasta, tak to je uplna nezodpovednost...
Pan profesor mi kdysi rikaval: "3 x nic umorilo osla.
Sednete si studente ! Pisi Vam nedostatecnou." Z toho plyne pouceni, ze ozrala je umorenej osel. (Ted pujdu do vinarny, umorim se z radosti nad Wall Str. Jsem strasny parazit ! Vykoristuji finnacniky a penize se lihnou bez prace.)
Pane Repa, Vy jste muj oblibeny autor prispevku. Radeji nic o tech 11% vzestupu na marketu ozralum nerikejte..Oni asi stejne nevi, co to je...Moc by me mrzelo, kdyby jste nemohl kvuli osvetove praci mezi nezodpovednymi psat do Aktualne cz.
Pane Herodes, to, co jste napsal, je velmi vazna situace. Pripomina mi to Johannesburg.
Doporucuji Vam noveho clena rodiny. CZ 75 STANDART 9 mm. Je to vyborne "domlouvatko". Zasobnik je na 10/16/19 padnych argumentu proti prepadavani. Je to semi-automatik. Nevim kolik to stoji v Cesku. (Zde je to za $ 597 -$ 874) Prodavaji to nekde na Morave za Breclavou. Uhersky Brod se to misto jmenuje..Moc sikovni lide tam maji nekde fabriku..
03. 10. 2010 | 00:42

Kolemjdoucí napsal(a):

Tak tu diskuze postupně umlká, takže shrnu jen tak závěrem svůj dojem z ní.

Paní Makovcová nám tu otevřela hezké kontroverzní téma a napsala o svých pocitech ze setkání s jednou minoritou. Pro velký úspěch bych doporučovala v tématu minorit pokračovat, neboť i pan Stejskal za něj byl velmi vděčný, byť autorka není odborník v dané problematice, tak má dovoleno psát o čemkoliv, jinak by ji to přece dlouho nebavilo.

Myslím, že by v následujícím článku mohla podobným způsobem probrat romskou komunitu, jen takové osobní setkáníčko, nic jiného autorku nezajímá, příležitostí máme všichni dost.

Nadpis článku by mohla ponechat, jen označit č. 2, osvědčil se a přitáhl zaslouženou pozornost. Zvážila bych, zda vylučovací spojku nenahradit v tomto případě spojkou slučovací, ale to by záleželo na dalším pojetí textu. Ta úvodní věta je taky pěkná, jen je třeba vyměnit ten název té minority na počátku té druhé, pak se může jet s malými úpravami dále.

Akcent bych položila na tu situaci s tou opilou ženou a popsala bych její zjev zvláště odpudivými slovy, aby se čtenářům zvedl žaludek a měli nachlup stejné pocity, potom bude jasné, že kvůli jedné větě musím volat policii, protože se cítím ohrožena.

Teď přiznám se váhám, ale jsou možné dvě další eventuality a pokračování textu.
První: Romský kapsářský gang mi ukradl během dvou minut peněženku i mobil, ale byli šikovní, rychlí a s obdivuhodnou vynalézavostí si rozdělili své úlohy.
To je musím pochválit, z těch ještě něco bude, když jsou tak přičinliví, vždyť mezi nimi byly i sedmileté děti.
Druhá: Bezohlední Rómové mě předběhli ve frontě na sociální dávky. To se mně teda osobně dotklo, každý pět dětí, mladí, zdraví, stojící s nataženou rukou. Navíc úřednice, která od nich vyfasovala monokl, se šla nechat ošetřit, takže jsem musela opět čekat. Takový špatný servis jsem teda od státu nečekala, vždyť se o své postižené děti tolik starám a jak se to snažím odvážně snášet o tom se veřejnost také mohla dočíst.

Váš článek bude místními nácky s nadšením přijat. Malé nedorozumění vznikne, až se dozvíte, že část by nechala Vaše děti utratit. Až Vám přijde několik nabídek ke vstupu do „Dělnické strany“, začnete možná uvažovat o tom, zda celkové vyznění článku bylo správné.

Proto začnete vysvětlovat, že píšete jen o svých osobních pocitech při setkání s romskou komunitou, že vlastně chápete, že Romové mají jinou etnicitu a svoji kulturu a že se právě chystáte na Romfest.
03. 10. 2010 | 11:23

almost glossed™ napsal(a):

Kolemjdoucí: :-)))

(To by ovšem tady bylo jiné "tóčo". Někteří "vděční za téma" by měli od zuřivého psaní smazané popisky na klávesnici.)
03. 10. 2010 | 12:11

kolemjdoucí napsal(a):

almost glossed™:
Také si myslím. Škoda, že si autorka za terč své verbální agrese vybrala duševně chorou skupinu, když se tak ráda podělí o své pocity ve vztahu k minoritám.
03. 10. 2010 | 12:24

Ládik!!! napsal(a):

Policajti mají výplatu, nadporučík volá podle jména: "Novák!" "Tady!" "24.800 Kč" a Novák si jde pro prachy. "Mrkvička!" "Zde!" "25.200 Kč" a Mrkvička si jde pro prachy. "Souhrn!" Nikdo se neozývá."Souhrn!!!" Zase ticho. "To je blbec, má tady 183.400 Kč a nechce si to vybrat..." "
03. 10. 2010 | 18:29

Béda napsal(a):

Autorce,

Profesor Jan Keller mezijiným praví:

"...Pravicová politika v zásadě sleduje dvě priority, vzhledem k středním vrstvám, chtějí z nich udělat posledního sponzora sociálního státu, aniž by samotné sociální vrstvy mohly nějak čerpat z toho, co sociální stát poskytuje. A ten druhý bod - vzhledem k těm horním naopak umožňují, aby krok za krokem ti nejbohatší, to znamená velké firmy, velké koncerny, a hlavní ty nejvyšší příjmové skupiny, přestávaly dodržovat svůj podíl na financování sociálního státu a přitom jim ale umožňuje z toho sociálního státu těžit, tím, že jim chce umožnit privatizovat jeho zatím ještě veřejné funkce...

domnívám, že základním cílem pravicových reforem není ani tak oddlužit republiku, ale přenést to zadlužení od státu – kde se na tom podílely i firmy a nejbohatší příjmové kategorie, na těch proudech do pokladny – přenést to zadlužení na samotné domácnosti, především na domácnosti středních vrstev. Tedy přimět domácnosti k tomu, aby ony začaly platit ty segmenty veřejného sektoru, kde jsou sami klienty. Studenti, zaměstnanci, pacienti, budoucí důchodci. Dluhy státu nemají být anulovány, ony mají být přeneseny na hlavy domácností středních vrstev... doufám, že se nebudete zlobit, že vám neřeknu řešení – sociální demokracie by měla opět navázat na spojenectví mezi středními vrstvami a sociálním státem, ale podle mého názoru jakékoliv řešení nutně předpokládá udělat dvě věci: Střední vrstvy nesmějí být posledním sponzorem sociálního státu. To znamená, že je nutné opět zavést progresivní daň, aby platili i ti ostatní v plné míře. A zadruhé je třeba výrazně omezit to, co vyprazdňuje pokladnu státu, tedy korupci...
Co je korupce? Korupce je podnikání se svěřeným úřadem, z ekonomického hlediska je to nejefektivnější forma podnikání, protože korupční úředník si může maximalizovat své soukromé zisky a na veřejnost rozkládá náklady za fungování té své firmy. To znamená, že korupce je vlastně velice účinná, velice rychlá a v našich podmínkách navíc velice bezpečná forma privatizace. Je to způsob, jak přesunovat veřejné prostředky do soukromých rukou. Myslím si, že je třeba lidem ukazovat, že privatizace veřejného sektoru, o kterou pravice usiluje, je vlastně určitou formou organizované a legalizované korupce. Protože stát sám má dohlížet na to – tady se nejedná pouze o Bezděkovu penzijní reformu – stát sám má dohlížet na to, aby lidé měli povinnost skládat se soukromníkům na jejich zisky. Pokud nebude nastolena rovnováha mezi soukromým a veřejným, tak není možno nijak zásadně korupci čelit. A já se domnívám, že pravice přímo ze své povahy nemůže bojovat proti korupci mimo jiné proto, že neuznává potřebu nastolit rovnováhu mezi soukromým a veřejným...

Kdybych se na závěr vrátil ke středním vrstvám, ony jsou dnes objektem velice silné manipulace. Jsou přesvědčovány, že za všechny dnešní problémy mohou jednou etnické minority, jednou nezaměstnaní, jednou zaměstnanci veřejného sektoru. Pravice už za tři měsíce stihla do role škůdců postavit právě tak bezdomovce jako policisty, právě tak nezaměstnané Romy jako úředníky Úřadu práce, právě tak lékaře jako školníky. Pravice se snaží těžit z toho, že poštve každého proti každému a že ten finanční deficit doplní ještě v deficit důvěry ve společnosti. V takové situaci potom dovede celou společnost ovládat nepatrné procento lidí, jestliže se dobře znají a jestli jsou jejich zájmy úzce provázány..."
03. 10. 2010 | 20:51

Kanalnik napsal(a):

Kolemjdouci

Autorka se dopustila verbalni agrese? To je skutecne podivuhodne, co vsechno jste schopna z toho clanku vycist.

Skoda.

.... je to vsechno o naslouchani....
03. 10. 2010 | 21:14

kolemjdoucí napsal(a):

Pane Kanálníku, myslím, že když nechci lidi bez domova urážet nezačínám článek větou:

Špinaví, podivně oblečení, často i opilí. Bezdomovci, válející se pod těmi několika málo stromy na parkovištích u obchodních domů.

Ale třeba Vám vzhledem k Vašemu nicku nebude vadit, až Vás někdo takto označí v době, až budete v životě úplně na dně.
03. 10. 2010 | 21:34

kolemjdoucí napsal(a):

Béda : Chválihodné. Ale zbytečné. Autorka se zabývá výhradně svou osobou, dovede pohotově přehrát své emoce, zvlášť, když se jí něco nelíbí a srdceryvním škaním dokáže ostatní pohnout i k soucitu.

Ale pozor!!! Její emoční hloubka nebude velká. Své malé děti považuje za svůj majetek a objekt manipulace, myslím si, že pod takovou "mateřskou láskou" nemohou ani dýchat, protože je příliš dusí.

Zajímavé je, že neslyšíme příliš o jejím partnerovi, to by taky stálo docela za zváženou, jistě rodinu existenčně zajišťuje, čekala bych více ocenění.

Taková trochu hysterická osobnost...

Ale to jsou jen mé dohady, navíc nejsem psychiatr ani psycholog.

A kdo z nás je zcela normální?
03. 10. 2010 | 22:06

Kolemjdoucí napsal(a):

Omlouvám se za překlepy, ale jistě pochopíte.
03. 10. 2010 | 22:14

kája napsal(a):

myslím,že autorka píše převážně o tom,co jí trápí,s čím bojuje,pokud manžel finančně rodinu zajišťuje,pomáhá,tak není důvod o něm mnoho psát,jelikož jí netrápí...
03. 10. 2010 | 22:58

Kolemjdoucí napsal(a):

Ale jistě, jenže ji bohužel nezajímá, co trápí jiné. Třeba o těch bezdomovcích nenapsala nic hezkého, brala je vcelku jako obtěžující element... no asi tímto stylem ji ty jejich problémy "trápily".
03. 10. 2010 | 23:10

kája napsal(a):

no,mezi námi,já je také nemusím,vůbec když jdu s dětmi a oni vylezají z popelnice,to je potom hezká debata.
03. 10. 2010 | 23:17

Kanalnik napsal(a):

Kolemjdouci

Veta:
"Špinaví, podivně oblečení, často i opilí. Bezdomovci, válející se pod těmi několika málo stromy na parkovištích u obchodních domů."

je naprosto pocitove neutralni, je to popis skutecnosti - ti lide v te situaci byli spinavi, podivne obleceni i opili, valejici se pod stromy

na tom neni nic negativniho ci pozitivniho, to je popis situace

nevim, kde bere tu agresi

------------------------------

Jinak myslim, ze svym posuzovanim pani Makovcove, zachazite jiz prilis daleko. DELATE PRESNE TO, co vycitate pani Makovcove:

divate se na ni, aniz byste ji znala; kritizujete ji, obvinujete ji a jeji osobu - to vsechno bez blizsi znalosti (tak, jak to ona podle vas dela bezdomovcum)

Tim ji urazite.

Mela byste se omluvit.
04. 10. 2010 | 00:20

kočka šklíba napsal(a):

Tuto diskuzi sleduji průběžně a nevím, já opravdu z blogu necítím to strašné pokrytectví, které čiší z blogů další zdejší blogerky Gvendolíny. Samozřejmě, že mám trochu jiné pocity při setkáních s bezdomovci (jsem z Prahy, takže je to téměř denní záležitost), ale také se ve mně "sváří" lítost, soucit,ostražitost až averze. Záleží prostě na na jednotlivém člověku, v tomto případě na bezdomovci. Je pravda, že toto neskutečné ponížení člověka je další "vymoženost" , kterou jsme si v roce 1989 vyzvonili. To jsme asi nechtěli. Já rozhodně ne.

Co mně vadí na autorčině uvažování je ten druhý případ. Ačkoliv vím a chápu, že mladí lidé, teda ti od 14 do dejme tomu 25, zvláště studenti, takovéto chování běžně provozují a my nakonec v jejich věku nebyli jiní, její pohled je už něco jiného. Dost to připomíná,a vzhledem k jejím volebním preferencím asi i je, toleranci právě ke kriminalitě(případně obohacování se) tzv. bílých límečků. Ti přece také :"....Vlastně mi jeho nápad přišel geniální. I když to byla krádež....". To přece od roku 1990 u nás je běžné, co takový Krejčíř, Pitr, Kožený, Macek,Kalousek....atd. bylo to geniální, dokonce Kalouskovi 13x nic nedokázali a to nemluvím o těch "menších domů" na úrovni místních komunit. A proto asi autorka je imunní a volí jak volí. Tipuji: Top09 ;). Ti čistí a chytří jí nevadí, naopak. A ještě je nejspíš obdivuje. Pokud se mýlím p. Makovcová, pak promiňte.
04. 10. 2010 | 03:23

Kolemjdoucí napsal(a):

Pana kanálník, mně to pocitově neutrální nepřijde, navíc má článek další pokračování-ohrožení slušné obětavé ženy nějakým póvlem, tak to vidím já.

Jestli máte s mými příspěvky problém, je to Vaše soukromá věc.

Cenzoruje to tu pan Stejskal, takže mu laskavě tuto činnost zanechte.

Já osobně jsem spíše znepokojena, jak tu matka dvou postižených dětí obdivuje zlodějnu, byť malou.
Můžu se ptát na její morální úroveň, když s tím jde tak bezostyšně na veřejnost. Obdiv zlodějny mi přijde morálně zvrhlý. Doufám, že jsem se Vás tím nedotkla.

Ano, myslím si, že je třeba takové věci pranýřovat. A to pokud možno veřejně.

Někteří spolouobčané by totiž mohli nabýt dojmu, nemyslím si, že většina, že zlodějna je správná věc protože "to psala taková milá obětavá paní v novinách".

Její blogy jsem pročetla a svůj dojem jsem napsala. Jedná se o můj soukromý pohled s kterým se naprosto nemusíte ztotožňovat.

Klidně si svůj názor nechte, já zlodějnu neobdivuji a pokud Vy ano, doporučuji (nemusíte respektovat) se nad sebou zamyslet.

A ještě něco , pro jistotu ještě jednou: S mým soukromým názorem se nemusíte vůbec ztotožňovat, není to Vaše povinnost, ale nemoderujete zdejší diskuzi, takže ho budete muset respektovat.

Omlouvat se teda v žádném případě nebudu a za svými slovy si stojím.

Veřejnému obdivu zlodějny NE.

Ať to napíše kdokoliv
04. 10. 2010 | 08:17

Kolemjdoucí napsal(a):

Ad Kanálník
Jo a ještě něco. Autorka mě jako soukromá osoba moc nezajímá.

Ale problém,který tu prezentuje a způsob jak ho prezentuje ANO.

Připadáte mi trochu jak minulý režim. Třeba mít jediný správný názor. Ten Váš-proč bych se jinak měla omlouvat?

Ale ve společnosti, kde se lidé mohou vyjadřovat existuje vždy názorů více, to je normální, tím se netrapte.
04. 10. 2010 | 09:11

stejskal napsal(a):

Necenzoruje, paní kolemjdoucí (česky správně necenzuruje).

Cenzura je kontrola a omezování předávání informací, zde se nic takového neděje (mažou se sprostoty, spamy a porušování zákonů, a to z jednoho jediného důvodu: abychom si tu mohli věcně a slušně povídat, tedy ti, co o to stojí, a ne si jen nadávat, urážet či posílat do plyny; řečeno obecně, Vy nic takového neděláte).

A čistě osobní, needitorský postřeh: pan kanálník vyjádřil jen svůj názor ("mela byste se omluvit"). Má na něj právo stejně, jako Vy na ten Váš.

Hezký den.

Libor Stejskal
04. 10. 2010 | 10:57

Kolemjdoucí napsal(a):

Děkuji za poučení pana Stejskale, jsem ráda, že tu nad námi bdíte a jistě uznáte, že soukromý názor pana Kanálníka nemusím respektovat.

Přeji Vám též hezký den a hodně chuti do Vaší náročné práce
04. 10. 2010 | 11:29

Miroslav Makovec napsal(a):

to kolemjdoucí: O me tady skutecne slyset neni. Stale ji to vycitam, ze se se mnou nechlubi ale nic :D. A ted vazne:

Nekdo tu podsouva, ze Jana povazuje sve deti za svuj majetek. Reknete mi, ktera matka to nedela. Cetl jsem nekde i pojednani na toto tema. Proste je to takove "Ja jim davam jist, patri mi" a podle me to dela kazda. Jen to mozna s postupujicim vekem ustupuje.

Nepozoroval jsem na Jane vice hysterie, nebo nevyvazenosti nez u jinych.

A libi se mi na ni to, ze skutecne je schopna na svymi pocity premyslet. (a nekdy bych ji za to i zabil ;) )
04. 10. 2010 | 12:28

stejskal napsal(a):

Tak to jednoznačně, paní kolemjdoucí.

Je jen a pouze na vás, jak s úvahou pana Kanálníka naložíte. Nikdo Vás zde nemůže do ničeho nutit, aní já nejsem samozřejmě výjimkou (ostatně zdejší pravidla, tedy zákaz nadávek, sprostých urážek, spamů či proušování zákonů ABSOLUTNĚ v ničem neporušujete.

Libor Stejskal
04. 10. 2010 | 12:51

kolemjdoucí napsal(a):

Michal Makovec: Děti jsou svobodné bytosti a měl by jim být dána možnost samostatného rozvoje. A to i v případě, že se jedná o dítě s handicapem, vždy jsou věci, které zvládne samo.

Já vychovávám děti tři a snažím se jim dopřát co nejsvobodnější rozvoj, samozřejmě v rámci společenských norem.

Nejsou mít majetkem, jsou to samostatné osobnosti a jednou tu, bohužel, zůstanou samy.

Někdy bych na nich nejraději visela takovou tou "opičí" láskou. Ale vždycky si říkám "brzdi", nepomůžeš ani sobě ani jim. Děti potřebují získat samostatnou zkušenost a já si musím udržovat i jiné zájmy než jenom je.

Ty moje jiné zájmy je obohatí zpětně. Třeba zkušeností, kterou jim mohu předat, pokud se jí budou chtít řídit.

Ale to do této debaty nepatří, odpovídám jen proto, že jste se mě na to zeptal.

Ani to nejsou fráze, je to víceméně z mého života, vychovávám už devatenáct let,
je mi čtyřicet.
04. 10. 2010 | 13:16

gaia napsal(a):

ano děti nejsou náš majetek, máme je na chvíli jen půjčené!
Půjčené od jejich vlastní budoucnosti.
04. 10. 2010 | 14:45

janamakovcova napsal(a):

Já bych jen dovysvětlila, že manžel odkazuje ve svém komentáři 04.10.2010 12:28:30 na myšlenku z knihy Masa a moc (Elias Canetti).
04. 10. 2010 | 15:41

Kanalnik napsal(a):

Kolemjdouci

Samozrejme, ze vase nazory respektuji, jenom s nimi nesouznim.

Hlavne si nedokazu vysvetlit, odkud berete svoje zavery o pani Makovcove a nyni treba i o mne.

Vy rikate, ze ona obdivuje zlodejinu a ze ja snad taky. Pritom to v clanku nikde nelze najit a nelze to najit ani v mych komentarich.

Zkratka bojujete proti necemu, co v tomto pripade neexistuje.

Co se da delat. Proste se nejsme schopni protnout v pohledu na vyzneni a smysl clanku.

Mejte se.
04. 10. 2010 | 17:07

kolemjdoucí napsal(a):

Pane Kanálník, vůbec se tím netrapte. Prostě jsem si je dovodila z psaného textu.

Možná, že na nich něco bude...
Snad jsou to jen moje chiméry.

O vás si myslím, že jste v podstatě hodný člověk. Dokonce asi tu zlodějnu ani zřejmě neobdivujete.
Ale ten rozbor psaného textu-no já nevím, prostě řada lidí čte trochu jinak než Vy.

A s těmi se více shodnu.

Přeji Vám hezký zbytek dne, děkuji Vám za Vaši snahu a čas, který jste mi zde věnoval.
04. 10. 2010 | 17:23

Kanalnik napsal(a):

Kocka Skliba

Myslim, ze mate pravdu v tom, ze obdiv "chytrosti" v obchazeni pravidel, je ve spolecnosti v CR docela casty. Tak casty, ze pronika do normalniho mysleni skoro vsech lidi a muze napdanout i cloveka, ktery ma jinak normalne vysoky moralni kredit a ktery takove jednani ani neprovozuje ani neschvaluje.

To je podle mne dukaz toho, jak velky tento tlak timto smerem ve spolecnosti je.

To, ze to cloveka napadne, jeste ale neni tak podstatne. Dulezite je to, co s tim udela - jestli se tomu podda a nebo zustane rovny (tak jako v mnoha jinych oblastech zivota).

--------------------------------

Jinak si myslim, ze to neni "vydobytek" doby po r. 1989, nybrz na povrch vystoupivsi moralni pokrivenost z doby komunismu/normalizace, kdy kradeze ze spolecneho byly caste a toto obcuravani rezimu se povazovalo za "chytrost". Rezim slouzil jako omluva pro takove chovani (i kdyz ve skutecnosti to byla omluva falesna).

Dnes uz rezim neni, nicmene protoze spousta lidi neprevzala plnou odpovednost za sebe, za spravu spolecnych veci, protoze neciti spoluucast a spoluodpovednost, obcuravani trva dal. Protoze spolecne veci kolem nepovazuji za sve, proto je nepotrebuji chranit. Tak obcuravaji dal a stale "bojuji" proti "rezimu", v soucasnosti proti statu ci proti kapitalismu.

Ono nejaky vnejsi nepritel hodici se k omluve amoralnich cinu se vzdycky najde. Je to snazsi nez budovat neco spolecneho a mit za to odpovednost.

[ted me napada, ze vlastne komunismus, kdy melo byt vsechno spolecne, vychoval paradoxne lidi k jakesi pokrivene individualite]
04. 10. 2010 | 17:28

Kanalnik napsal(a):

Pani Kolemjdouci,

rado se stalo, take Vam dekuji :)
04. 10. 2010 | 17:31

kočka šklíba napsal(a):

Kanálníku asi jste se trochu spletl, já uvedla jako "výdobytek" doby po roce 1989 bezdomovectví. A pochybuji, že si tohle někdo přál a dovedl představit.

A omlouvat a zdůvodňovat křiváctví, zlodějny, tunely, nepotismus, korupci atd....stále lety před rokem 1989 (schválně neuvádím termín komunismus, protože zde žádný komunismus nebyl ;)) je podle mého už trapné. I tehdy kradli grázlové a domnívám se, že mnoho z těch dnešních jsou ti samí, viz například Mrázek. A jrdli by za jakéhokoliv režimu a zneužívali postavení také ;).

Ale jedna z příčin, proč lidé mnohdy takto vnímají tyhle zmetky je, že jsou s tím konfrontováni stále častěji, jedna aféra stíhá druhou a přitom minimum z nich je potrestáno a naopak v politice se tito gauneři stále drží(nejkřiklavěji Kalousek, ale i další). A druhá v tom, že si říkají:"když oni ano, proč ne já?" . Samozřejmě že těch příčin je celá řada, ale podstatná spočívá v morálním profilu člověka a také společnosti. A podle mého, se naopak od roku 1989 zhoršuje.
04. 10. 2010 | 23:03

Gabrielle H. napsal(a):

Milá Jano Makovcová.
Kdo z nás někdy nezhřešil myšlenkou či skutkem? Je tu mezi námi někdo takový??? Volám všechny neposkvrněné anděle, ale pozor na soudy... Raději nesuďte, abyste sami nebyli souzeni a nakonec nepadli...
Jano, vaše osobní upřímná zpověď doufám za vás všechny hříchy už dokonale smyla...
Janičko jděte tedy, nehřešte více a hlavně už nevolejte na žádné bytosti ať už vinné či nevinné žádné policajty... Nenapadlo vás, že by mohly tímto vaším neuváženým, nedobrým a vskutku nenávistným činem přijít o to nejcennější, co Bůh dal do vínku všem živým bytostem bez vyjímky, - důstojnost a svobodu???
Zkuste se maličko zamyslet nad tím, že ta nebohá duše mohla díky vám nedobrovolně skončit na záchytce, na psychiatrii nebo dokonce ve vězení, či budoucím plánovaném pražském koncentráku...
Člověk by měl hodně přemýšlet nad dosahem svých myšlenek a činů...
Přej a bude ti přáno...
Někdy se nelaskavé a nedobré skutky mohou velmi nepěkně karmicky odrazit - a když ne hned, tak v dalším životě určitě...
Takže Janičko, smekám před vaší a manželovou osobní statečností, obětavostí a láskou, s jakou pečujete o oba vaše krásné syny. Někdo jiný na vašem místě by je rád strčil do ústavu. Vy jste si zvolili náročnější a trnitější cestu, která má ovšem obrovskou cenu pro vás, vašeho muže, vaše syny, společnost i samotného Boha. Tak si ty dobré skutky prosim zbytečně nekažte ani před lidmi a ani před Bohem ... Díky. Všechno dobré i to nejlepší přeje z celého svého srdce celé vaší rodině a chlapcům zvlášť Gabrielle
http://www.youtube.com/watc...
05. 10. 2010 | 00:57

sobota napsal(a):

Je dobre si uvedomit ze zebrani je cestne zamestnani, jedno z nejstarsich. Jeste Neruda nenucene pise o zebracich, kral Odyseus na sve pouti zebral, Jezis omyval nohy zebrakum. Zebrani se dnes skryva za ruznymi dobrocinnymi spolecnostmi, zadostmi o sponzoring a tak podobne. Proc by nemohlo byt stejne cestne zebrani bez nejruznejsich prostredniku a sizunku? Prime zebrani z rucky do rucky.
05. 10. 2010 | 03:50

MoKa napsal(a):

Nepřečetla jsem si všechny komenty,.. ale sem tam jsem něco přetetla....

Já se teda přikláním k tomu, že bezdomovec ( zdravej člověk, kterej si o to řekl, třebaže svým životem,... je spousta lidí, kteří pili, pili, a jenom pily a pak je vyhodily z práce a pak nakonec neměli na nájem,..) tuhle skupinku asi myslela paní Jana Makovcová !!! Určitě by nikdy neodsuzovala lidi kteří jsou na tom špatně musejí nějak žebrat, protože jejich mentalita není jako ta vaše! a nikdo kdo by jim ukázal cestu už bohužel třeba nežije,.. smutná skutečnost! Ale tohle platí pouze pro lidi s nějakým přijatelným ( a strašným ) důvodem že jsou na ulici! Katastrofa a tragédie pokud člověk o kterém píši místo pomoci najde akorát ulici na které žije :( To nenechá v klidu nikoho, že člověk který potřebuje pomoc, tak si ho nikdo nevšímá a toulá se po ulici. Také bych opilé ženě ( pokud bych cítila alkohol!) nevyprávěla jak moc mám postižené dítě ( v mém případě),...
Nelíbí jak se tu zachází s tím co paní Jana napsala,... paní Jana je statečná žena!
Mě dokáže vytočit, když vidím vychlastaného chlapa / a že jin na sídlišti vídám dost už od dětství a v podstatě jejich životy znám,.. mentálně jsou zdravý, ale závislý na alkoholu,.. nemaj rodinu, nemaj byt, namaj nic,.. a uchlastávaj se na ulici,... Alkoholika bych v životě nepodpořila!!!! at má pro své opíjení sebehorší důvod,... my matky postižených dětí také nechlastáme abychom si zatemnily mozek,... a sociálko živ mě!,.. Kdepak! Peníze od státu jdou našim dětem na asistenty a speciální školky, školy, tábory ,... dva vydělávající rodiče by neutáhly potřeby jednoho postiženého dítěte ani ze dvou platů,...
Nelíbí se mi ajk jste všichni chytří a na paní Janu nasazujete,...
05. 10. 2010 | 12:02

Honza999 napsal(a):

kája

"myslím,že autorka píše převážně o tom,co jí trápí,s čím bojuje,pokud manžel finančně rodinu zajišťuje,pomáhá,tak není důvod o něm mnoho psát,jelikož jí netrápí... "

Pokud je autorka závislá na sociálních dávkách (kupříkladu nemá ani na stravu pro asistenční psy), tak to asi s finančním zajištěním rodiny nebude tak slavné.
============================

autorka blogu

Nacházíte se přesně ve stavu "sytý hladovému nevěří".
Asi jste nikdy nepoznala, co je to opravdu hlad.. ALE POZOR!!! To není Vaše ZÁSLUHA, že jste to nikdy nepoznala, to je jen Vaše VELKÉ ŠTĚSTÍ.
Dospěl jsem k názoru, že jen postižení Vašich dětí Vás brzdí ve Vašem pravicovém rozletu.. Nebýt jich, asi byste dělala asistentku Jochovi.
Jděte více do sebe a příště té bezdomovkyni dejte místo policajtů desetikorunu.

Abych Vám osvětlil, z čeho mé názory vycházejí.. Víte, za totáče jsem znal jednoho pana inženýra. Pracoval v Jitoně Písek v "oddělení inovací" (ono se to oficiálně jmenovalo jinak, prostě tam řešili, co a jak se bude vyrábět za rok, za dva, za tři...). Byl to pracant. Byl to takový pracant, že se panička doma sama nudila a tak si našla náhradu. Zlomilo ho to. Začal pít, ztratil práci inženýra - a ztrácel stále i všechny své další práce, až skončil jako mnohonásobný residivista v oboru příživnictví. 2x ročně si šel odsedět svých 3-5 měsíců za příživnictví. Přes to všechno ale tento člověk z mého pohledu byl lepší, nežli ostatní "poctiví" občané. On prostě neměl to štěstí. Dnešní bezdomovci z velké části prostě také neměli štěstí. Jejich hlavní "chyba" je, že se nedokáží vyrovnat s tím co jim "osud nadělil".

Osud může jednoho dne začít nadělovat i Vám.
05. 10. 2010 | 13:14

neo napsal(a):

Zkušený cestovatel pozná bezpečně, který bezdomovec je opravdu bezdomovec a který na sebe navlékl staré špinavé hadry a normálně žije jako král. Žebráním především v centrech velkých měst si lze měsíčně přjít v průměru na 30 000kč.

Když pak potkáte 20ti letého pankáče s nataženou rukou, je to s podivem.. takového posílám do práce. Nejlepší je blížícího se rychleji požádat o nějakou tu korunu...to nečeká.

Co se týče kluka s kolou, to je naprosto bežné chování mladších ročníků. Proč ne, když je to zdarma. O krádež se nejedná. Nevim ale jistě, zda KFC má nějaká omezení k bezednému kelímku a zda je zakázáno čepovat do flašky. I když je to blbina... kolik ten mladík ušetří? 20korun?

Ono je to v mentalitě lidí. Příležitost tak nějak dělá zloděje. Není to tak dávno, kdy jistá restaurace zkusila akci, kdy zákazník zaplatil tolik, kolik uznal za vhodné dle kvality pozřeného jídla... český klient se ale přišel zadarmo nažrat.
Dokonce i známá hudební skupina zkusila něco podobného ve vztahu ke svému vydanému CD... těžce prodělala. A co samoobslužné bary? Nesmí zůstat dlouho na jednom místě, jinak lidi začnou krást.
05. 10. 2010 | 13:34

kája napsal(a):

Honza999
pokud je autorka závislá na sociálních dávkách(kupříkladu nemá ani na stravu pro asistenční psy),tak to asi s finančním zajištěním rodiny nebude tak slavné.
tohle mi připadá jako výsměch,každý z nás má svý závazky,které musí chtěnechtě platit a pokud je žena s dětmi doma,protože to jejich stav vyžaduje,může být za sociálních dávkách závislá.
05. 10. 2010 | 13:35

Gabrielle H. napsal(a):

Ano, milá MoKa. Nesuďme a nebudeme souzeni. Nechme prosím soudy těch chudáků ať už střízlivých či opilých raději na Bohu. Ten do osudu jednoho každého člověka vidí fakt lépe a hlouběji. Na opilého bezdomovce, který nás nota bene fyzicky nenapadl a ani se o to nepokoušel se policie už z pouhé lidskosti nevolá ...
To se musí pojmenovat, potože je to zkrátka a jednoduše nedobrý a zlý čin...
Velmi chabou omluvou je situace, kdy takto jedná člověk ve zkratu nebo ve své výjimečně slabé chvilce. Nicméně neblahé důsledky všech takových neuvážených činů jsou pro celou společnost v dnešní materialistické, konzumní, ultrasobecké a egomániacké době doslova katastrofální. Viz plánovaný sběrný tábor či koncentrák někde poblíž obrovské skládky v Ďáblicích... Mimochodem velmi příznačný název, protože toto je opravdu projekt do slova a do písmene ďábelský, který vyprodukovala malost a nenávist těch "úctyhodných" z "lepších rodin". Sorry...
Paní Jana si to nakonec uvědomila, protože své dilema zpětně řešila. Díky Bohu alespoň za to...
Rozumím vašim pocitům, ale jenom pocity se člověk nikdy nesmí nechat unést. To je ta nejkratší cesta do nikam, či do pekla...
I vám a celé vaší rodině přeji ze srdce vše dobré. Gabriela
05. 10. 2010 | 13:59

neo napsal(a):

Gabrielle,

jen ubožák nazve koncetrákem místo, kde by bezdomovci mohli najít útočiště a teplé do žaludku.
05. 10. 2010 | 14:16

Honza999 napsal(a):

kája

Žádný výsměch.. Jen reakce na vaši poznámku. Pokud je pisatelka blogu závislá na těchto dávkách, tak to prostě je jen známkou toho, že živitel rodiny nemá takové schopnosti, aby rodinu z této závislosti vymanil. S tím ale nemám žádné problémy, vy jste to totiž špatně položil - vaše poznámka k živiteli rodiny totiž postrádala ten detail, že pisatelku blogu ten fakt netíží proto, že ona ví, že živitel rodiny dělá VŠE, co je v jeho silách.

Dělá-li živitel rodiny vše, co je v jeho silách a přesto to nestačí, nemám se sociálními dávkami (včetně krmení pro asistenční psy) žádný problém.

Problém mám s pisatelčiným přístupem k těm, co na tom jsou ještě hůř, než ona.

A ještě větší problém mám s pisatelčiným přístupem k tomu mladíkovi v KFC... To, že byl slušně oblečen znamená, že KDYBY CHTĚL, tak by se na zaplacení té coly také našlo. Jenže by si asi musel odpustit něco jiného... Což tedy, jen tak mimochodem, ti bezdomovci dělají - koupí si krabičák a odpustí si chleba.... Colou v KFC během studií to začne, k rozkrádání stovek milionů při případné činnosti dostudovavšího studenta ve státní správě to spěje.
05. 10. 2010 | 14:37

Gabrielle H. napsal(a):

Ano milý Neo, beru. Dobrá, jsem ochotna takové místo tolerovat, ale...
pouze potud, pokud si ho bezdomovci vyberou dobrovolně a dobrovolně ho také budou moci opustit, pokud se jim tam neude líbit... O.K.???
Nikoli stylem, že se na ně zavolá policajt a odvleče je tam ať už po dobrém či po zlém. A to se asi nevyhnutelně bude dít, protože egomániackých práskačů tady po republice máme jak nastláno... A pokud tady ten ďáblický koncentráček skutečně vyroste... Celé je to o svobodě a svobodné volbě svobodného občana, doufejme že stále ještě svobodné společnosti...
05. 10. 2010 | 14:43

Honza999 napsal(a):

kája

PS: Autorka blogu má totiž omezené myšlení..

Autorce blogu nedochází, že peníze na příspěvek pro její asistenční psy nejsou proto, že u nás hospodaří takoví, kteří začali krádežemi coly běhěm studií (krádež coly je jen příklad, jde obecně o přístup k morálním hodnotám).

(Stačí se podívat na poslankyni Němcovou, co za totáče kradla rohlíky a čokoládu a ještě se tím veřejně pochlubila).
05. 10. 2010 | 14:50

neo napsal(a):

Gabrielle, no tak to je samozřejmost.

Nikdo nemůže být nucen někde pobývat...
05. 10. 2010 | 14:57

neo napsal(a):

Honza999:

nikde jsem nenašel nic o tom, že by se Cola nemohla nalít do flašky
05. 10. 2010 | 15:04

Honza999 napsal(a):

neo

Staří Římané měli pro takovéto případy jednu dobrou myšlenku..

Co nezakazuje ZÁKON, zakazuje MORÁLKA.

Vy se řídíte heslem "co nezakazuje zákon, nezakazuje nic."

Nenašel jste nic o tom, že by se Cola nemohla nalít do flašky..
OK, přijdu tam s dvaceti flaškama. A se mnou přijde má paní a bude mít v tašce dalších dvacet flašek. Až načepuji prvních dvacet, odnese je domů, a než natankuji těch druhých dvacet, přelije je doma do kanystru a prázdné mi zase přinese k naplnění. A tak dále dokola, dokud bude Cola.

Bude to zcela po právu, když jste nikde nenašel nic o tom, že by se Cola nemohla nalít do flašky... Šlo by na tom i založit perfektní podnikání s minimálními vstupy, slušným obratem (protože bych si mohl dovolit takto získanou Colu prodávat velmi levně) a krásným ziskem...
05. 10. 2010 | 15:23

Kanalnik napsal(a):

Kocka Skliba

Podle mne to trapne neni, podle mne to tak proste je. Ta moralni prohnilost uz tu byla pred revoluci a ted se za poslednich 20 let vybarvila a narostla do skutecnych rozmeru, nebot uz ji nic shora nebrani (represe rezimu) a prisly mnohem vetsi prilezitosti obcuravat.

Pokud by spolecnost v listopadu 1989 byla vetsinove moralne cista jak lilie, asi bychom byli nekde jinde, nemyslite? To by sly veci k lepsimu, ne k horimu.

To neni omlouvani toho, co je tu ted. To je pouze moje vysvetleni. Tim preci nikoho neomlouvam.
05. 10. 2010 | 15:30

Kanalnik napsal(a):

neo

Vasi Colu si lejte, kam chcete. Ovsem opravdu jen a pouze pokud je vase.
05. 10. 2010 | 15:34

neo napsal(a):

Honza999:

to se pletete. Tady nepoukazuji na nějaký zákon, ale na bezedný kelímek u KFC. Pokud by chtěli zamezit takové činnosti, museli by o nemožnosti takového jednání taky informovat.
Kanálníku,

pokud tě vezmu za slovo, tak je fakt, že kola po natočení do "bezedného" kelímku už by byla moje:)
05. 10. 2010 | 15:46

Honza999 napsal(a):

neo

Na zákon jsem poukazoval pouze obrazně. Svým způsobem je totiž bezedný kelímek jakýmsi "zákonem" v rámci KFC. KFC se v tomto případě řídil právě myšlenkou "co nezakazuje zákon, zakazuje morálka".. Je zde mylný předpoklad, že tuto myšlenku vyznávají i neové a jim podobní. Dříve či později se informace o nemožnosti takového jednání dočkáte.

Vy to budete považovat za "upřesnění svých práv", já to budu považovat za národní ostudu, kterou nám dělají právě neové a jim podobní...
05. 10. 2010 | 16:01

neo napsal(a):

Honza999:

tak někomu zakazuje morálka vypít více než 2 kelímky, někomu nevadí jich vypít 10 a někdo si natočí do pet flašky...

Já pouze tvrdím, že v tomto případě se nejedná o krádež.

btw: mě morálka zakazuje chodit do KFC, mám radši Mekáč a bezednej burger nevymysleli:)
05. 10. 2010 | 16:07

Honza999 napsal(a):

neo

Ano, podle platných zákonů se o krádež nejedná, to máte pravdu...

Ale je to nemorální. Váš přístup je srovnatelný s přístupem našich prznitelů Ústavy, kteří si ji vykládají podle svých potřeb, jak se jim psané slovo podaří překroutit, nikoli podle ducha Ústavy.

Máte-li někde restauraci s tzv. švédským stolem, také si před odchodem naplníte tašku jídlem? Nebo berete za platné, že můžete sníst co chcete, pokud to sníte TAM.. Stejné to je s bezedným kelímkem - duch této akce nepředpokládá, že si odnesete 5 litrů coly domů, předpokládá, že vypijete tolik, kolik spotřebujete k zapití komzumovaného. Někdo si dá kuře obyč, někdo pálivé. Pálivé je (u někoho) nutné zapít víc. A v tom je smysl bezedného kelímku, v tom je "duch" této akce, její autoři zcela jistě tímto nesledovali uspokojování potřeby coly i mimo prostory svých provozoven.
05. 10. 2010 | 16:39

Honza999 napsal(a):

neo

PS: Mimo to vše, oč se zde dohadujeme.. Nepostřehl jste ve článku, že onen student si NIC NEKOUPIL? Bezedný kelímek je součástí menu - koupíte si menu a dostanete k němu kelímek, který si pak plníte podle velikosti své žízně. Ve článku je jasně napsáno, že si vyhrabal kelímek z odpadkového koše a začal si plnit lahev.

Tak co... Byla to krádež, nebo ne?
05. 10. 2010 | 16:47

kája napsal(a):

honza 999

PS: Autorka blogu má totiž omezené myšlení..

to ho máme asi všichni tady,protože přikládáme svůj pohled na svět.
to,že nám hospodaří tací,co začali malými krádežemi kdesi v minulosti,je rovněž náš problém.My jsme si je zvolili a my jsme jim to dovolili.
(jinak mimochodem jsem ta kája)
05. 10. 2010 | 20:43

kočka šklíba napsal(a):

Honzo to už je pro nea těžká otázka. A položím mu ještě jednu, i když se blogu netýké ale nějak mně neodpověděl, a nejen mně, pod Sobotkou na tuto: sníži-li se sleva na dani(ostatní veličiny zůstávají), bude výsledná daň: a) menší
b stejná
c) větší?
Teď se ukáže :D.

Kanálníku , ano to souhlasím, a píši, že kradou ti, co kradli vždy. Ale nepřipisuji to období před rokem 1989, ptz to by ti, co nezažili, případně byli dětmi v tomto období, byli s morálkou již po 20 letech na tom lépe a ono to tak není. Nakonec i autorka píše o studentu ;).
Já naopak jsem přesbědčena že to vzývání zisku za každou cenu tu morálku ničí čím dál víc. Právě ten hlásaný individualismus způsobuje čím dál menší zábrany při rozkrádání a korupci. Nakonec mít jako předsedkyni PS, zlodějku - ženu, co kradla před listopadem rohlíky(moc jí ale nevěřím že z hladu)a po listopadu již postoupila na další level - s auty a ve spolupráci s rodinou, je pro ČR zřejmě symptomatické. A nejhorší je, že to nejspíš naše skvělé žumpalisty nechává v klidu, rovněž tak ty ušlechtilé, vzdělané atd...voliče ODS.
05. 10. 2010 | 21:28

Kanalnik napsal(a):

Kocka Skliba

V podstate souhlasim. Jeste se pokusim dovysvetlit sama sebe :).

Proc se mladik v clanku zachoval tak, jak se zachoval? Nejpravdepodobneji diky vlivu rodiny + vlivu okoli.

Rodina - potomci nasleduji vetsinou to, co vidi doma. (Odtud tez moje uvaha nad vlivem doby minule na dobu dnesni skrze rodice na dnesni potomky.)

Okoli - urcita cast spolecnosti se dostala po revoluci k moci (podle mne reprezentativni vzorek spolecnosti, co se moralky tyce) a jak to dopadlo vime. Vytvorila se tak postupne jakasi filosofie pokriveneho indiviualismu, coz vede k docela enormnimu tlaku na mlade lidi dnes. Takze se to siri dal. (Znovu, myslim, i tak zalezi na rodine, ktera ma dost vliv.)

Co s tim?

Nevidim jine reseni nez zacit sam u sebe.
06. 10. 2010 | 02:16

Honza999 napsal(a):

Kanalnik

Ono to s tou rodinou nebude tak slavné... Rodina mohla mít vliv za totáče, když měli všichni parchanti ve třídě přibližně stejné "výdobytky". Mohli se jeden na druhého vyvyšovat leda tak fyzicky. Teď ale stačí ve třídě jeden zbohatlický spratek, který si ty ostatní prostě koupí a vliv rodiny je v pr....

Ta Němcová prý za bolševika kradla "z hladu".. Dnes se již krade z principu a většina zlodějů (až na bezdomovce v supermarketech) a podvodníků je na tom finančně oproti průměru velmi dobře - jen jsou nenažraní a svou hamižnost nedokáží uspokojit legální cestou.
06. 10. 2010 | 04:33

kočka šklíba napsal(a):

No kanálníku na tohle klišé, každý začít u sebe, jsem alergická. Nemám proč začít u sebe, teda přestat krást, já nekradu, moje děti také ne, krádež pro ně není to co by u rodičů viděly, co bychom je učili. Ale zlodějny a korupci tím jaksi nezastavíme, že? Myslíte, že nějaké ty papaláše to zajímá, že jsou i lidé kteří nekradou? A já věřím, že takových ,jako naše rodina je většina. A jsme jim, těm gaunerům, pro smích.

Ne cesta vede jednak nevolit už provařené ksichty, což se jaksi nepodařilo, naopak, ti nejhorší tam jsou pořád. Další cesta je připojit se k občnským aktivitám, jako je např. ta na Jižním Městě(a vidíte jak tam aktivisté jsou napadáni právě proto, že nechtějí tunely politiků z ODS). A pak bychom tu museli mít opravdu kvalitní novináře, kteří nejenže kauzy vytáhnou na světlo, ale také důsledně sledují a uveřejňují všechny detaily a upozorňují na to, že se to zase zametá pod koberec. A ne jen kampaňovitě, jak to dosud dělají. Takových aspoň 100 Lorencových. A samozřejmě kvalitní policii a další orgány činné v trestním řízení. To my ale neovlivníme. A už vůbec ne" začít u sebe", pokud jste tím měl na mysli nekrást.

Možná naopak, jako projev občanské neposlušnosti, začít krást, by bylo účinnější. Jenže na to většina normálních lidí nemá žaludek, natož morálku.
06. 10. 2010 | 10:50

Dobrák napsal(a):

Paní Makovcová,
až budete příště propagovat Vám svaté neoliberání hodnoty, používajíce při tom trapně alegoricky jakýsi příběh ze života a přitom budete ručkou šátrat po kapsách daňových poplatníků, zda v nich necinkají drobáky na žrádlo pro Vašeho asistenčního psa; vzpomeňte si, prosím, ve Vašem vlastním zájmu, na alespoň část této diskuse.
06. 10. 2010 | 11:34

Kanalnik napsal(a):

Honza999

Vliv rodiny je v pr... dnes predevsim proto, ze rodice nemaji na deti cas a nevenuji se jim. Jde to i jinak. Ve stmelene a kompaktni rodine je dle meho nazoru pravdepodobnejsi, ze potomka si nekdo ve skole koupi mnohem hure.

Kocka Skliba

Zacit u sebe - tim jsem nemyslel nekrast. Ja jednoduse vim, ze politiky tam nahore nemam moc vymenit (diky pasivite a neprozretelnosti ostatnich volicu) a nemam moc ani zmenit treba novinare. Jedine, co mohu delat, je ovlivnovat sve okoli. A stat si na vych principech.
06. 10. 2010 | 13:42

kočka šklíba napsal(a):

Kanálníku, tak to souhlas ;).
06. 10. 2010 | 14:33

Helika napsal(a):

Paní Makovcová,
píšete své pocity. Moc Vám děkuji za to, že píšete a jak to píšete.
My všichni ostatní radíme, kritizujeme...nikdo z nás neví,kolik bolesti a žalu nosí boty ve kterých nechodíme.
Člověk není bohatý tím co má, ale tím, co dal.
Hodně zdaru Helika
06. 10. 2010 | 21:33

Pocestny napsal(a):

Makovcová, bravo!
Elementární úvaha, skvostná cvičebnice sociopatologie v glosáři.
Kochám se, bavím se tím ornamentálním kosočtverečnem, které tu resonuje.
Somráci byli, jsou a budou, dokud nevymřeme. Jsou přirozenou připomínkou toho, že absolutní svoboda smrdí a leze na játra a slinivku.
Zloději tu byli, jsou a budou, ale s tím také nic neuděláme, ono se prostě nedá všemu zabránit ani všechny zachránit.

Ona vždy vzniká ta otázka, proč když většina jedinců sdílí ten organizovaný pindondírák a prožije svůj život jako nezbytný šroubek v konstrukci vlastního kriminálu cizích pravidel, proč k čertu jsou nejpopulárnější figurky těch, kdo si s těmito pravidly vytírají zadek??
Od Rumcajse, přes Oldu Shetrnýho po Robina Hůda je to v dětském světě o darebácích a "hloupém Honzovi, co vochcal krále vo půl pyncezny a celé království", prostě příprava na to, že cokoliv chce mladej kozlík, musí sebrat někomu okolo. I zlodějina je přeci "práce za mzdu", je to citlivější forma přesunu statků klackem v Sherwoodu, obět je nepřítomna.

Všem těm, kdo vám tu hlavu myjí, je jakkoliv, ale ne špatně.

Tohle není mizerie společnosti, tohle je mizerie hlav, které jí tvoří.

Krájí a fackuje se to tu zleva doprava a zpět, nálepkuje se to tu, katalogizuje do úhledných šachtlí .... proč
Pro přehlednější lobotomizaci prostoru prefabrikovaným názorem?

Pozorujete, jak se kolem názoru vytvoří fanklub, jak se z polemiky stane +/-?

Jak je potřeba vysvětlit text pomocí rešerše vašeho původu, minulosti, politické angažovanosti a pokud nepropadnete sítem mezi průměrné sxáče, budete vždy považována za ouchylku či chybu ve váženém průměru?

Svině se člověkem nestane, škoda, že to neplatí i naopak. -
07. 10. 2010 | 12:11

včelí medvídci napsal(a):

Jsme zvrácení, když nám je víc líto těch bílých kluků, že budou tak dlouho sedět, než té Natálky?
08. 10. 2010 | 00:49

já napsal(a):

Já bych řekla že každý žebrá nějak p.Makovcová:-)))
10. 06. 2011 | 00:03

auto insurance in virginia napsal(a):

you're truly a excellent webmaster. The web site loading velocity is incredible. It sort of feels that you are doing any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece. you've done a great activity in this subject! <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia auto insurance quotes</a>
11. 08. 2011 | 06:55

compare auto insurance rates california napsal(a):

I'm really inspired together with your writing talents and also with the layout to your weblog. Is this a paid subject or did you customize it yourself? Either way stay up the nice quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today.. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">car insurance rates</a>
17. 10. 2011 | 15:19

Ruiz31Lara napsal(a):

freelance writer
21. 12. 2011 | 11:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy