Tři sudičky, zneužívání záchodů a sociálních dávek

11. 11. 2010 | 21:43
Přečteno 5993 krát
Stará, Mladá a Protivná - tři sudičky. Nebo taky Moudrá, Chytrá a Nepřející, napadlo mne, když jsme vstoupili do místnosti. Já vezla syna na rehabilitačním kočárku a manžel vpustil dovnitř pobíhajícího žvatlajícího Jindřiška.

Nevypadají tak špatně, uvědomila jsem si s překvapením, protože ještě před chvílí se zdálo, že to bude mnohem horší.

Seděli jsme v čekárně a nemohli jsme se dočkat, až TO budeme mít konečně za sebou. Měli jsme se dostavit k posudkové komisi krajského úřadu ohledně posouzení zdravotního stavu našeho postiženého syna Ríši.

Ríša kvílel, že chce půjčit telefon na hraní a Jindřišek bojoval o časopis, který chtěl ožužlávat. Pak ze dveří, kde seděla obávaná komise, vyšla starší paní. Plakala. Za ní se pomalým nejistým krokem dobelhal muž podobného věku, ale ne tak dobré kondice. Zdálo se, že musí vynaložit velké úsilí, aby vůbec stál a chodil.
Patrně její manžel, napadlo mne. Jakou měl nemoc jsem si netroufala odhadnout, že ale potřebuje někoho, kdo o něj bude pečovat, bylo jasné na první pohled. Pochopili to i sudičky v komisi?

Poté od komise vyšla tak dvacetiletá dívka, jejíž onemocnění jsem poznala ihned. Měla dětskou mozkovou obrnu jako můj syn, ale těžší formu. Pohybovala se pomocí francouzských holí s dost velkou námahou. Taky plakala.

Proto mne tak překvapilo, že sudičky na první pohled vypadaly docela sympaticky. Měla bych napsat spíš soudkyně, protože tyto tři ženy teď prohlédnou mého syna a řeknou, zda je dost postižený na to, aby měl nárok na sociální dávku pro zdravotně postižené - příspěvek na péči.
Bohužel hned při představování se ukázalo, že Nepřející je vedoucí sudička.
Pustila jsem se s ní do polemiky o tom, jestli tác s jídlem, který si děti ve školce mají donést ke stolu každý den při obědě je „předmět denní potřeby“.
„Už ty nejmenší děti ve školce jsou schopné si donést tác s jídlem, Ríša má pět a půl roku a dělá to za něj asistentka, protože kvůli špatné chůzi a pravé ruce, tohle nedokáže,“ řekla jsem a dodala,“ takže bez pomoci nedokáže přenášet předměty denní potřeby.
Chtěla jsem tak na příkladu demonstrovat, že pokud napsali do rozhodnutí, že předměty bez pomoci přenáší, rozhodli špatně.

„Tác s jídlem není předmět denní potřeby,“ oponovala Nepřející.
„Jak to, že ne, vždyť ho používá denně ve školce a potřebuje přenášet?“
„My to tady v seznamu nemáme.“
„Aha,“ ožila jsem, že k zákonu existuje nějaká prováděcí vyhláška, která není k nalezení na internetu.
„A co tam tedy máte?“, vyzvídala jsem.
Ptala jsem se, abych dala jiný příklad ze seznamu (jistě by se tam něco našlo). Neodpověděla.
Výše příspěvku na péči je závislá od počtu nasbíraných bodů. Úkonů, které dotyčný postižený nezvládne bez pomoci.
Uznání nebo neuznání jednoho takového bodu může znamenat rozdíl čtyř tisíc korun měsíčně.
Takový je rozdíl mezi druhým a třetím stupněm příspěvku na péči.
Tác s jídlem může mít cenu čtyř tisíc korun měsíčně. Anebo taky to, jestli kápnete zrovna na sudičku Přející nebo Nepřející.

Polemika o tácu s jídlem byla jediná lehce emotivně zabarvená diskuze. Manžel mne pak za to pochválil:
„Bylo to dobré, nechala ses unést jenom jednou.“
Však proto jsem chtěla, abychom šli na jednání oba. Pohled na jeho kamenný obličej mi pomáhal udržet konverzačně nenucený tón.

Ostatně vyvztekala jsem se už před měsícem v klidu doma, když mi od krajské odvolací komise přišlo sdělení o počtu nesplněných úkonů a přiznané výši příspěvku na péči.
Zejména mne rozlítila ta část, kde se píše, že můj syn nemá žádné těžké postižení zraku a sluchu a není proto důvod, aby se neorientoval v prostředí, zvucích a mezi neznámi lidmi.
Autismus je přeci těžká porucha orientace. I když je zrak a sluch funkčně v pořádku. To je přeci základní problém autistických dětí – těžká porucha orientace.

Proto jsem do dopisu posudkové komisi napsala, že se chceme jednání zúčastnit osobně a přivézt syna, aby se mohli přesvědčit sami, jak můj syn chodí, mluví, přenáší předměty a orientuje se v prostředí.

Zvládla jsem naštěstí ještě návštěvu u psychiatričky, která se nad závěrem posudkové komise podivila, podívala se na Ríšu, který si nezúčastněně hrál s něčím, co našel na stole a řekla:
„Tak zkusíme, jestli se orientuje.“
„Ríšo, řekni, kde jsi teď?“ zeptala se.
Musela to několikrát zopakovat, aby vůbec získala jeho pozornost.
Nakonec se syn hluboce zamyslel a vítězoslavně vykřikl: „V domečku.“
„Aha, to je pravda, v domečku.“
„A co tady Ríšo děláš?“
„Dovnitř,“ vykřikl zase syn radostně.
„Ano, přišel jsi dovnitř.“
„A kdo jsem já?“ zeptala se psychiatrička.
Těžká otázka, napadlo mne a pomáhám:
„Ríšo, kdo je to? Ptám se a ukazuji na lékařku.
„Paní učitelka,“ zase radostně syn.
Lékařka mi napsala zprávu, kde uvedla, že autismus, kterým můj syn trpí, je těžká porucha orientace a dala pod to důležité razítko psychiatra.

Sudičky se také rozhodly ověřit synovu orientaci v osobách.
„Kdo je to?“ ukázala Moudrá na manžela.
„Táta.“
„Kdo je tohle?“ ukázala Moudrá na mne.
„Máma.“
„Kdo je tohle?“ ukázala na Jindřiška.
„Jindřišek.“
No ano, tohle trénujeme už několik let, napadlo mne hned a ukázala jsem na Moudrou.
„Ríšo, je to tvoje babička?“
„Ano,“ odpověděl syn hbitě.
Moudrá totiž jediná neměla bílý plášť. Byla oblečená ve svetru. Chytrá a Nepřející plášť měly a tak můj syn po otázce ukázal na Nepřející a řekl:
„Paní doktorka.“
Aby ne. Byl v nemocnici už tolikrát, že možná někoho v bílém plášti považuje za bližšího člověka než svého dědečka.
Opravdu jsem byla překvapená, v jak přátelském duchu jednání probíhalo. Nakonec jsme se dostali i k tomu, že autistický je i Jindřišek.

Nepřející pookřála, přátelsky promlouvala k Jindřiškovi a snažila se ho přivést k odpovědi.
„On nemluví,“ řekla jsem, aby nebyla zklamaná, že na ni Jindra nereaguje.
„Pojď jsem,“ volala Chytrá, aby Jindru přilákala k sobě.
„On ani nerozumí, rozumí jen Ne, ne,“ dovysvětlila jsem.

Doufáme, že jsme měli štěstí na komisi. Moudrá byla psychiatrička a Chytrá neuroložka. Což pro onemocnění mého syna byla ideální konstelace. Nebo by měla být.

Nepřející nám sdělila, že se společně poradí, rozhodnou do pěti dnů a výsledek nám pošle úřad poštou „kdovíkdy“ (ona neví, kdy).

Možná se to ani nestihne do příštího posudku, který má být za tři měsíce. Rozhodnutí, proti kterému se odvoláváme, je z šetření, které proběhlo před devíti měsíci a má platnost jen jeden rok.
Autismus i dětská mozková obrna mají platnost celoživotní.

Také tomu někdy nechceme věřit a doufáme, že se naše děti nějakým zázrakem uzdraví. Těší nás, že i posudkoví lékaři neztrácejí naději a věří v jejich uzdravení. Možná má ale jenom Nepřející (nebo někdo jiný) příkaz na vyplácení příspěvků pro zdravotně postižené šetřit. Výdaje státu na příspěvky na péči jsou totiž mnohem vyšší než se původně předpokládalo. A co teď s tím?

Dost mi to připomíná Karlův problém se záchody. Můj kamarád, chci mu teď říkat Karel, má novou práci. Pracuje v luxusní kanceláři, sedí na kvalitní židli a u výkonného počítače. Pracuje v oddělení s šedesáti zaměstnanci. Karel každý den, když přijde z práce domů, utíká na záchod. Jakoby v práci neměli toalety a musel to držet celý den, dokud se nedostane domů. Tak rychle utíká. Karel a padesát devět jeho kolegů mají k dispozici jenom čtyři záchody. Asi manažer, který navrhoval dispozice pracoviště, doufá, že čím méně bude záchodů, tím méně jich bude potřeba, pomyslela jsem si škodolibě a vzpomněla si na důvěru posudkových lékařů v uzdravení mého syna.

„A co kdybyste udělali u záchodů velikou frontu, to by už těm odpovědným jistě došlo, že jich je nedostatek,“ navrhovala jsem okamžitě Karlovi. Fronta o padesáti šesti lidech by je už musela přesvědčit.
„Ty si myslíš, že kolem našich záchodů chodí nějaký manažer, aby si té fronty mohl všimnout?“ Ten k nám nikdy nepřijde, aby to mohl vidět.

Možná, že ten manažer nakonec pochopí, že někdo prostě na začátku špatně spočítal kolik záchodů potřebuje šedesát lidí. A aby zamaskoval svou chybu, vydá prohlášení, že záchody jsou zneužívány.
„Zaměstnanci chodí příliš často na záchod, musíme zabránit jejich zneužívání a zpřísnit opatření. Poptávka je příliš vysoká.“

Karel ať trénuje, jak chce, stále potřebuje chodit na záchod. Počet záchodů jeho potřebu nijak neovlivňuje.

Můj syn, ať děláme cokoliv, je stále autistický. Fakt, že v sociálním systému je málo peněz, ho uzdraví jen těžko.

Ale naděje je vždycky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Jedno čínské přísloví říká : Můžete si zaplatit lékaře,ale zdraví nekoupíte !
11. 11. 2010 | 22:09

kroík napsal(a):

co dodat?..vítejte v ČeZku:-((
11. 11. 2010 | 22:35

Čochtan napsal(a):

Kde je problém v Karlově firmě?

60 lidí na 4 záchody, to je 15 na 1 záchod. Kdyby každý měl problémy s močákem a musel každou hodinu, tak by na to měl 4 minuty. To už se dá hodně stihnout. Já na vyčůrání potřebuji spíš vteřiny, než minuty.
11. 11. 2010 | 23:41

Čochtan napsal(a):

"..doufáme, že se naše děti nějakým zázrakem uzdraví..."

Moc bych Vám ten zázrak přál. Jenže zázrak je zázrak, a život je něco jiného.
11. 11. 2010 | 23:44

Pepik Z napsal(a):

Vážení, nějak je mi líto těch dvou posuzovamých, co byli na řadě před Ríšou. Bude se mi těžko usínat. No a takových bude mnoho, chudáci. Životní úroveň společnosti se počítá podle počtu žebráků na ulici, a kvalitě života postižených. O paní Makovcovou nemám strach, ta si zřejmě poradí. Všem však není dáno tolik intelektu, a ty sudičky dozajista "uzdraví".
12. 11. 2010 | 00:12

almost rich™ napsal(a):

Je mi líto Vaší situace.

To já si nemohu stěžovat. Od minulé vlády pod ODS jsem získal, co jsem chtěl a je mi dobře.

Díky stropům na pojištění jsem si přišel na pěkné peníze a nyní si užíváme s rodinou slušnou dovolenou v teplých krajích dvakrát ročně. Ne, že by mi na tom nějak záleželo, ale neberte to, když vám to někdo dává. Byl bych hlupák a doplatila by na to jen má rodina. A já jsem mimořádně sociálně a citově založen a chci, aby mé děti měly pěkné dětství.

Nejsem žádný nelida, samozřejmě sem tam pošlu nějakou tu DMSku na chudé a jednou jsem si koupil nějaký časopis od bezdomovce. Důležité je, že mě k té solidaritě nikdo nenutí a je to výsledek mého svobodného rozhodnutí a mého sociálního cítění. A to mám mimořádně rozvinuté.

Jinak je to ale velice smutné, že je v sociálním systému málo peněz, to jste zhodnotila moc dobře. Tyto peníze se hrozně zneužívají a lidí, kteří je zneužívají je stále ještě tolik, že od letoška volím TOP09, která má přece jen v programu http://www.top09.cz/proc-na... http://www.top09.cz/proc-na... ještě mnohem méně tolerantní přístup ke zneužívání dávek.

Znám třeba jednoho postiženého, co jednou za čas dostává příspěvek na auto, jako by nemohl jezdit jen na vozíku. To je podle mě donebevolající. Nebo jedna paní bez rukou dostává příspěvek na nové protézy jednou za pět let. Kdyby ho dostala jednou za deset nebo patnáct let nebo jen poprvé a pak už nikdy nebo vůbec, tak by třeba hned zbylo na léčbu opravdu postižených.

Jak říkám, sám si ale nemůžu stěžovat, ten systém je teď mnohem spravedlivější, jen je třeba ty toky financí trochu přesměrovat.

Přeju vše dobré a držím palce.
12. 11. 2010 | 00:33

t. napsal(a):

Dobře to vyřešila naše posudková lékařka v případě mé manželky. Ta po třiceti pěti letech práce zdravotní dětské sestry najednou byla nemocná roztroušenou sklerosou, což v jejím věku je dost neobvyklé. V padesáti třech letech najednou byla vratká v chůzi, nervově labilní, ztrácela zrak, nemohla držet drobné předměty atd.. Diagnoza jasná a obvoďačka ji utěšovala, když se rozplakala, že přeci invalidní důchod ještě neznamená konec života a když se naučí pravidelně píchat injekce a brát správně ony hromady prášků, může na tom být celkem slušně, jako třeba cukrovkář s jistým pohybovým omezením.
K posudkové tak šla manželka v klidné důvěře ve světlejší budoucnost, ba i pozapoměla na množství návštěv klinik, lumbálku, rezonance a spousty hodin po čekárnách u odborných lékařů, propady psychiky na pokraji zhroucení. Sedmdesátiletá(!) posudková lékařka ji sdělila, že podle nových pravidel získala od ni třicet pět bodů a to že vůbec může být ráda, že se do tohoto limitu vešla. proto je ji přidělen první stupeň invalidity, což znamená ukončením nemocenské se hlásit na pracáku a hledat si zaměstnání. Způsob bodového hodnocení, za co se jaký bod získá se nedá nikde a nijak vyhledat, takže netušíme, jak sedmdesátiletá posudková doktorka přišla k takovému číslu a zrovna třicetipěti bodovému a ani ochlup nižšímu či vyššímu. Víme jen, že jak poběží čas, manželka na pracáku postupně ztratí nároky na výši podpory, důchod její je pod úrovní životního minima a stále bude padat pod onu záchranou sociální síť, tak kdysi propagovanou samým velkým V.Klausem. Manželka je nezaměstnatelná a ani na pracáku ji neobtěžují požadavky o zdůvodnění nemožnosti vyhledání práce, když ví, že do zdravotnictví, jako infekčního prostředí se nesmí vrátit ani jako uklízečka, natož jako zkušená sestra se všemi těmi školeními, kterými poslední roky musela z vládního nařízení procházet.
Nu nedá se nic dělat. Jen se modlím, aby se mě nic nestalo se zdravím, protože pak by můj těžce invalidní syn, "částečně" invalidní manželka, starobní důchodkyně tchyně, ocitli bez živitele a opatrovatele. Potom by stát mohl poslat ty mé nepracující v rodině klidně do plynu. protože jinak by je, ó hrůzo, musel snad i uživit a to by bylo v té strašné krizi pro dańové poplatníky zcela zničující. Poněkud se bojím svého astmatu, plotýnek, křečových žil, pištění v uších, častého močení i řídké stolice. Je tolik invalidů, na které musím odvádět státu. Ještě že máme posudkové lékaře ve věku sedmdesáti let stále pracujících!
12. 11. 2010 | 02:47

kočka šklíba napsal(a):

Almost rich™, ano tak to je, my co jsem volili pravici, tedy TOP09a ODS a VV(zakuklenou) stejně jako paní Machovcová, jsem spokojení, stejně jako paní Machovcová ;).
12. 11. 2010 | 04:06

kočka šklíba napsal(a):

Jinak pane t., zdá se, že jste to Vy, co napsal pod blog Vendlové a ona následně Váš příspěvek pověsila pod svůj další blog, mýlím se?
12. 11. 2010 | 04:10

Michal Macek napsal(a):

ahoj

tak tohle mi pripomnelo neco jineho:

"Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande."

a jeste:

"...tak vy si myslite ze ste nemocnej??tak ted dostanete dvojitej klystyr a 3x vyplach zaludku!"

vim ze vam asi do smichu nebylo ale myslim ze takoveto situace je bezpodminecne nutne brat s humorem - jinak by se clovek zblaznil...
12. 11. 2010 | 06:23

realista napsal(a):

Popis chování a "myšlení" těch soudružek úřednic mě přesvědčuje, že celý náš Stát trpí vážnou duševní poruchou.
12. 11. 2010 | 06:29

Ládik!!! napsal(a):

Mě by zajímalo, kdo ty sudičky jmenuje a jaký mají plán.
12. 11. 2010 | 06:34

Erasmus napsal(a):

Jen mne na tom zaráží, že si stěžují ti, co s optimistickou budovatelskou písní na rtech a v pevném šiku volïli současnou koalici. Jo, to víte holenkové, šetřit se musí, když nám hrozí to Řecko.
12. 11. 2010 | 07:56

KM napsal(a):

Erasme, plácáte nesmysly.

Není sporu o tom, že by si postižení zaloužili lepší péči a jejich rodiny víc peněz za to, že se o ně starají.
Není sporu o tom, že se u nás spousta peněz bohapustě rozkradlo a rozkrádá, a to vcelku bez ohledu na to, jaká vláda je momentálně u moci.
Není pochyb o tom, že i v našem celkově podfinancovaném zdravotnictví lze ušetřit (viz předchozí bod).
Ale na tom není lautr nic pravicově-levicového. Nekrást, nekorumpovat a pracovat v zájmu prosperity celé společnosti je elementárním úkolem každé politické reprezentace bez ohledu na barvu dresu: ta barva odlišuje jen cesty, jak toho dosáhnout. Nicméně blud, že jakákoli vláda (pravicová, levicová, extremistická) si dokáže peníze na sociální služby, zdravotnictví, důchody, ekologii, památky, kulturu, infrastrukturu atd... atd... vycucat z prstu a zařídit ráj na zemi, je mimořádně dětinský.
12. 11. 2010 | 08:31

neo napsal(a):

Já nechápu ten problém s Karlem. Ve firmě je jedna místnost :Muži a jdna: Ženy + jeden záchod pro invalidy.

V každé místnosti jsou 3 záchody a to vše pro cca 150 lidí.

A pokud si dobře pamatuju, tak ve škole byly na každém patře dva Muži/Ženy po 4, celkem 24 záchodů pro 600lidí.
12. 11. 2010 | 08:34

neo napsal(a):

12. 11. 2010 | 08:41

BK napsal(a):

Paní Machovcová,
vašim problémům dobře rozumím, také mám v rodině ZTP.
Tady nejde o smůlu při natrefení na Nepřející sudičku.
Je to trend, nastolený vládou, která sama sebe nazývá "odpovědnou."
Dalším hitem nyní je, že nejsou peníze na adekvátní léčbu rakoviny. Chybí prý asi 4mld.
A bude tedy další tlak na omezování pomoci postiženým, zvyšování sploluúčasti,nezbytnou privatizaci zdravotnictví atd.
Nutnost těchto kroků nám budou moudře vysvětlovat ti, kteří by měli hlavně vysvětlit, kam se ztrácí polovina ze 600 miliard z veřejných zakázek.
Protože to velmi dobře vědí.
Jen není moci, která by je skutečně pohnala k odpovědnosti.
12. 11. 2010 | 09:10

BK napsal(a):

Paní Makovcová
omlouvám se za chybu ve vašem jménu.
12. 11. 2010 | 09:13

puk napsal(a):

Jana to zvladla dobre a ukazala, jak maji ostatni reagovat. Jeden prispevek to vyjadril dobre, kdyz psal o dusevni poruse naseho statu.

Pokud jde o zachody, tak mi na tom nic nenormalniho neprijde. Zazila jsem to a nebyl problem. Fronty jsem nezazila. Ale nechodila jsem na panske zachody. Jak to vypadalo tam, to nevim. Ale ani jsem neslysela, ze by si nekdo stezoval.
12. 11. 2010 | 09:27

Cech napsal(a):

Omlouvám se upřimně ale tato vláda je schopná pohřbít mnohonásobně více než naděje a důvěru lidí.
12. 11. 2010 | 09:31

Jarka napsal(a):

Jano, pomůže, když tě pohladím? Ach jo:-(
12. 11. 2010 | 09:45

Michal Macek napsal(a):

BK,Cech

prosim nechte si sve kryptokomunistcke vylevy na doma...nebo jestli mate zbytecnych 200mld ktere muzete venovat nasemu rozpoctu tak si tu kecejte dal...
12. 11. 2010 | 09:48

BK napsal(a):

To jste hodný pane Macku, že jste mi dovolil kecat tu dál.
Těch 200mld by se našlo,já jsem vám i naznačil kde.
Možná máte potíže se čtením nebo vnímáním, nechci se vás dotknout.
Neokrádat lidi vám přijde (krypto)komunistické?
Hm. Tak to mám asi o komunistech horší mínění než vy. Ale proti gustu...
Přeji vám pevné zdraví, ještě ho budete potřebovat
12. 11. 2010 | 10:05

Michal Macek napsal(a):

BK:

potize mate vy a to s casovou posloupnosti - tech 600mld snad zasantrocila tato vlada???pokud vim tak ta se naopak snazi setrit ale to vy asi nechapete...
12. 11. 2010 | 10:12

BK napsal(a):

Michal Macek
Já to chápu. Jenže vláda šetří na úkor skutečně potřebných částky, které jsou bezvýznamné ve srovnání s obrovskými sumami, které se ztrácejí špatným hospodařením a masivním rozkrádáním.
Že se na tomto "šantročení" podílejí nejen vládní kmotři je známo.
Ale tato nešťastná parta hraje prim.
12. 11. 2010 | 10:24

Michal Macek napsal(a):

BK

nechapete - vlada setri na ukor vsech.to ze se penize vyhazuji z oken je vseobecne znamo,v tom souhlasim ale tato vlada uz usetrila desitky milionu a dalsi budou nasledovat.vsude se delaji audity,setri se ,propousti,hledaji levnejsi dodavatele,vypisuji se verejne pristupna vyberova rizeni atd.nez se podari minimalizovat vyhazovani penez z okna tak to potrva ale naslapnuto je dobre.

ja chapu ze nekde by se nemuzelo setrit tak moc (jako v pripade postizenych atd...),ale bohuzel uz je to tak nastaveny,pravidla sou stejna pro vsechny a nezbyva nez se s tim nejak poprat.je to sice tezke ale delat chytreho a vykrikovat ze vlada nekomu utrhuje od ust umi kazdej....
12. 11. 2010 | 10:35

BK napsal(a):

Michal Macek
Ušetřila desítky milionů...
I já chci věřit, že leckde namístě.
Ale vnímáte ty proporce?
Desítky milionů. Zatímco mizí desítky a stovky miliard.
A persona hlavního šetřila a hospodáře, který má být garantem všech těch reforem nebo jak tomu říkají a jehož kousky jsou dostatečně z minulosti známy?

Pro tento blog a naši debatu považuji za klíčovou vaši větu:
"ja chapu ze nekde by se nemuzelo setrit tak moc (jako v pripade postizenych atd...)"
Zdravím a odcházím za povinnostmi
12. 11. 2010 | 10:59

Yfča napsal(a):

Pane Macku, státu unikají finance především tím, že je zde všude rozlezlá mafie napojená na vládnoucí politické strany, které korumpuje, a tím i na zdroje ze státního rozpočtu, které rozsáhle tuneluje. Dalo by se, myslím, bez uzardění konstatovat, že nám v současnosti vládne. Což je dle mého názoru jednoznačně patrné na koalicích, které jsou na komunální úrovni proti vůli voličů utvářeny. Pochopitelný postup vlády a ministerstva financí by byl ten, přerušit toto odčerpávání peněz, objasnit korupční kauzy, vyházet všechny úředníky a jejich podržtašky podezřelé z korupce, vytvořit takový zákon o veřejných zakázkách, který by omezil podvody, díky kterým mizí ročně min.200 miliard státních výdajů v kapsách korupčníků a další miliardy z daňových úniků. Ale to by v tom korupčním kolečku nesměli být sami zapojeni. Takže nejdřív to rozkradli, a to jak praví, tak leví, a teď se hojí na těch nejslabších, ze kterých se snaží mediálně udělat největší vyžírky státu. A Vy jim na to skáčete.
12. 11. 2010 | 11:00

almost glossed™ napsal(a):

Yfča: Je to zajímavé, ale sama děláte to, co vytýkáte panu Mackovi.

Nevnímáte proporce a píšete, že "to rozkradli, a to jak praví, tak leví".

Jestliže nevidíte poměr

1. mezi tím, co a kolik toho "rozkradli" praví a leví

2. a tím, jak u jedněch jde o vědomý záměr rozbít systém, zatímco u druhých selhání jednotlivců, pak je potřeba i na Vaše slova reagovat.

I Vy jim na to skáčete?
12. 11. 2010 | 11:13

Čochtan napsal(a):

Leví rozkradli v roce 1948 všechno, co "praví" během staletí vybudovali.
Od té doby jsme v řiti a ještě jsme se z ní nevyhrabali.

"Praví" jsou dvojího druhu:
1. Ti opravdoví praví makají ve vlastní cukrárně nebo autodílně jako šrouby. Případně píší programy, překládají, nebo mají jinou firmičku.

2. Ti opravdu bohatí praví jsou bývalí soudruzi nebo jejich potomci, kteří své bohatství nakradli díky vztahům k dobře informovaným soudruhům.
12. 11. 2010 | 11:27

Yfča napsal(a):

to almost glossed: Ano, pravice má zájem rozbít jakž takž fungující sociální systém a vyvést peníze, které do něj povinně vkládají všichni občané platící v tomto státě daně, do svých kapes /viz načrtnutá důchodová a zdravotní reforma/. Pokud jde o náchylnost ke korupci, nevidím ale mezi pravicí rozdíl. Bohužel.
12. 11. 2010 | 11:29

Yfča napsal(a):

nevidím mezi pravicí a levicí rozdíl -chybka se vloudila
12. 11. 2010 | 11:31

Baba napsal(a):

Karel má štěstí. Nejenže může chodit na záchod, jak se mu zlíbí, ale má i pevnou pracovní dobu a o náplni své práce rozhoduje sám. Plenkové období jeho potomstva skončilo někdy mezi druhým a třetím rokem věku.
12. 11. 2010 | 12:08

Zdena napsal(a):

co se počtu toalet týče:Pracuji v baráku,kde jsou 4 dámské a 4 pánské.Je nás více než 60 a neslyšela jsem stížnost.Sama s tím problém nemám.Jinak se domnívám,že počet toalet určuje hygienická norma.
Nedávno mě překvapila informace od jednoho mého známého - nevidomého muže.Jednalo se o počty osob v evidenci zdravotně postižených (a beroucích finanční podporu) v ČR a v Německu.Počet osob v ČR byl několikanásobně vyšší.To mě zarazilo.
12. 11. 2010 | 13:33

Lubka napsal(a):

Vážená paní Jano,nezoufejte. Jakmole proběhne zdravotní reforma,vše se jako mávnutím kouzelného proutku změní.
Sudičky budou chápající a vstřícné,stejně jako stát.
Jenom aby se toho postižené děti dožili.
Ale to je z pohledu tvůrců nynějších reforem vedlejší.
12. 11. 2010 | 13:59

presence napsal(a):

Pan Čochtan zřejmě patří k těm pravým bohatým, když má tolik času klábosit o ničem, takových potřebujeme co nejvíce. Poslední, kdo zkrachuje jako ten poctivý pravý nesoudruh, nechť při opouštění republiky, pokud bude poslední, zhasne u hraniční závory svíčku.
12. 11. 2010 | 14:53

slunce napsal(a):

Autorka by si měla hlavně uvědomit, že výše sociálních dávek je otázkou síly sociálního státu. Pokud bude stát minimální, budou i ony dávky minimální. V současnosti je u moci pravicová vláda, které zde vyjádřila několikrát obdiv. Z logiky věci tedy vyplývá, že by nyní měla být spokojená, pravicová vláda se nijak nezpronevěřila svému poslání stát a tedy i veškeré státní sociální zajištění minimalizovat.
12. 11. 2010 | 16:06

route66 napsal(a):

t.napsal 12.11.2010 02:47:44

"" Způsob bodového hodnocení, za co se jaký bod získá se nedá nikde a nijak vyhledat, takže netušíme, jak sedmdesátiletá posudková doktorka přišla k takovému číslu a zrovna třicetipěti bodovému a ani ochlup nižšímu či vyššímu.""

Hodnocení snížení poklesu pracovní schopnosti se počítá v procentech. Body se hodnotí výše příspěvku na péči.

Nová vyhláška, dle které se hodnotí pokles pracovní schopnosti od roku 2010 je ke stažení zde http://ligavozick.skynet.cz...
12. 11. 2010 | 16:30

Ivan napsal(a):

Smutné, ale skuitečné. ASle přece
lidičky, toto nejsou sudičky.
Jsou to jenom mašinky, Julinkovi bludičky, to je případ celičký. Nejsou ale na péro, řízeny jsou neřádem, nepřejme jim dobrý den.
12. 11. 2010 | 19:28

Mirek Makovec napsal(a):

To Cochtan: Vase vypocty doby stravene na zachode jsou bohuzel linearni. Stejne jako pro urceni kolik vydelava cesky clovek (prumer). A stejne tak jako "prumerna mzda" je to cislo spravne. Ale tak jako pro mzdu je spise vice vypovidajicic median, tak pro vypocet poctu zachodu by se spis hodila teorie front. Kupodivu se vetsine lidi chce treba po obede, zatimco okolo 10:00 jsou kabinky prazdne.

Navic se muze projevit i dalsi snaha setrit na zdravotnictvi a kdyz se projevi nejaka strevni chripka a lidi jdou radsi do prace nez aby s tim zustali doma... dovedete si jiste v zivych hnedych barvach predstavit co mam na mysli ;)
12. 11. 2010 | 21:27

mia napsal(a):

Připadá mi to velmi nedůstojné - celá ta posudková komise... a opět to slovo - netransparentní.Tady korupce nekvete? Ach jo. Doufám,že nikdy nikoho nebudu přesvědčovat,jak jsem na tom blbě :-(
12. 11. 2010 | 22:49

janamakovcova napsal(a):

Mio, děkuji za Váš komentář, myslím jste to pochopila a shrnula naprosto přesně. Je to nedůstojné a netransparentní.
12. 11. 2010 | 23:44

almost rich™ napsal(a):

Paní Makovcová, v tom se mýlíte. Dávky nemohou být poskytovány každému, kdo si zažádá, to by chtěl každý, že.

Je třeba větší adresnosti a ještě více prozkoumat nejen samotné postižené, ale i jejich nejbližší a širší příbuzenstvo. Bylo by například nemravné, kdyby na někoho, kdo má automobil, byt nebo dům doplácel někdo kdo dům, byt ani automobil nemá. Jen takový chudý člověk má nárok na adresnou pomoc státu.

A protože jsme v tom jako voliči pravice na stejné lodi, jistě mi dáte zapravdu, že na je doslova vyhazováním peněz z okna poskytovat jakékoliv dávky milionářům s vlastním domem, bytem a popř. nebo automobilem.

Vždyť je to donebevolající v dnešní tíživé hospodářské situaci. Tohle si tento stát prostě nemůže dovolit.

A aby žadatelé náhodou neukrývali své majetky, je třeba ověřovat i majetek příbuzenstva. Vždyť kdo jiný než nejbližší by měl poskytnout pomocnou ruku? Každý má zodpovědnost za svůj osud. Každý ho má ve svých rukou. Takže nejprve musí pomoci příbuzenstvo (mohou např. prodat svůj dům, byt, automobil a finančně podpořit postiženého).

Je třeba odbourat ten komunistický systém dávek pro každého postiženého, aby mohlo být adresně! pomoženo tomu, kdo to opravdu potřebuje. Tedy ne milionářům s vlastním bytem, domem, automobilem nebo lidem, kteří si mohou dovolit hypotéku, nýbrž JEN A POUZE těm potřebným = nejchudším = VÁM!!! Když to vezmeme tam těm, Vám a Vašim dětem zbyde víc, rozumíte?

Proto je potřeba více prohlídek, opakovaných kontrol, více bodovacích kritérií a procent a více posuzovatelů a posudkářů, protože jinak by ten systém nemohl být ADRESNÝ. Adresnost = cíleně chirurgicky přesně zacílit dávku jen opravdu potřebným. A k tomu potřebujeme zatraceně dobře fungující systém eliminující lidi, kteří se za potřebné jen vydávají.

Tak třeba: "Máš počítač a žádáš o dávku pro postižené dítě? Jak to? Prodej a pomož svému dítěti, pak přijď, podepiš prohlášení, že dávku opravdu nutně potřebuješ pro přežití: http://blog.aktualne.centru... a pak se spolu teprve budeme bavit."

Vždyť proto přece spolu tu pravici volíme. Aby ty příspěvky pro Vaše děti nezneužívali nějací podvodníci, kteří vlastní dům, byt, automobil, počítač nebo si platí hypotéku, když může žít v holobytu.

A to se mi na těch kucích pravicových líbí, jak do toho řežou, ale neztrácejí ten sociální cit, který máme oba jako voliči české pravice také hodně rozvinutý.
13. 11. 2010 | 01:08

mirda napsal(a):

taky ze života: synovec je lékař kdys jsem se ho ptal proč tolik cikánů má důchod,-jsou nemoci které nejde prokázat (bolesti zad) oni dokáží marodit a marodit a jelikož mají vzdělání kopáč tudíž nemusí umět psát a číst tak je nejde zaměstnat ani jako vrátné(v podniku kde jsem pracoval byl vrátný bez ruky a nohy.("bílej")
13. 11. 2010 | 02:16

t. napsal(a):

to Almostrich:
Seš patrně za vodou. Takových jsem za život potkal víc než dost a byli hotoví, když na ně šáhlo nějaký to postižení. Zčista jasna z nich najednou byli také žadatelé o pomoc od státu. Charakteristické pro lidi tvého typu je to, že odmítají dát státu pokud možno cokoliv, ale pro tu spodinu by nastavili odtahy co nejvyšší.
Bývaly v dějinách doby, kdy se neplatily daně. Daně platili jen bohatí a chudina se nějak obživila. Mělo to spoustu nedostatků, ale příjde mi to spravedlivější než v dnešních časech, kdy kdejaký za vodou státu dát nechce a ppokřikuje o cílených sociálních pomocích. tedy doku se to jeho netýká.
Ti za vodou by měli předně platit už jen za parkování svých aut na veřejných prostorách, zvláště jsou-li to auta firemní. Firmy totiž mají povinnost přiznávat státu daně za parkovací místa svých firemních aut, pokud to nevíte. Také knihy jízd by bylo třeba provětrat, protože firemní auta jezdí téměř výhradně pro soukromé účely majitelů firem a tak by měly splňovat stejné kriteria, jako auta běžných nádeníků. Stát by měl především proporcionálně požadovat odvody od každého. To jest - běžný nádeník odvádí státu 47%ze své vykonané práce a tak by KAŽDÝ měl ze své snahy o zisk odvést státu 47%. Jeden každý občan by pak byl spravedlivě daněn majetek nemajetek. Umím si představit, jak by ječeli všichni drobní, střední i ti nejbohatší. Zatím ale ječí, že se pomoc občanům dává příliš plošně.
Ono bylo defakto nejvíc procentuálně vybráno od těch nejchudších. Nejchudší může být i člověk, který má nad hlavou vlastní střechu, kterou si za život pořídil a o kterou se musel daně nedaně vždy postarat, aby mu nespadla na hlavu. Dnešní podnikatelé, drobní především, si také pořídili své střechy, leč státu svých 47% ani náhodou nedali. Naopak, od státu v jisté době, požadovali pro svou "neziskovost" náhradu a stát jim ji ve snaze o podporu střednímu stavu proplácel. Živnostníci chytračili s odtahy jak se dalo. A ono se u nás skutečně dalo hodně. Nejen nejbohatší a státní úředníci si u státu pomohli, ale i živnostník v důsledku vlastní mnohé prostory, výrobní prostředky pro svou možnou práci a zaměstnání druhých, také auto a ne jen jedno rodinné. Také živnostník jezdí do světa za rekreací ve firemním a za firemní. No, je to jeho firma, ale on z ní nedal státu stejná procenta, jako poslední nádeník. 47%!!
Tak Almostrichu zklidni hormon a pohledej v dokladech své "maličké" daňové hříšky a ZAPLAŤ státu! Aby jsi pak mohl kázat morálku o tom, jak si kdo vlastní domky a zároveň by po státu chtěl pomoc. Oni majitelé domku totiž namnoze za svůj život odvedli státu procentuálně daleko víc ze svého zisku než ti za vodou dnes.
Je v módě tvrdit, že drobný podnikatel je strašně vytížený a pracuje neustále. Snad ano, ale neustále neplatí ze svého zisku tolik, kolik platí poslední zaměstnaný kopáč kanálu. I tu nemocenskou kopáč platí vyšší, než pánko podnikatel, co jezdí firemní Audinou zhánět kšefty. A když se rozseká na mraky, pak jeho léčení sponzoruje kopáč daleko víc, než jeho kolegáčkové z kšeftu. A množství dalších výtek by bylo na střední vrstvu podnikající i ve státních službách. To se ale nemůže líbit drobným zlodějíčkům v podnikání.
13. 11. 2010 | 06:26

gingerbread napsal(a):

pro t: Možná že jsme z jednoho města, taky znám sedmdesátiletou posudkovou doktorku, nebo že by jich bylo víc? Asi ano, přece je to pěknej šolich k důchodu, ne?A odpovědnost? samozřejmě, jak ušetřit státu co nejvíc peněz, aby mohly být rozkradeny, a ne je cpát postiženým.
13. 11. 2010 | 10:25

almost rich™ napsal(a):

t.: Ne, mýlíte se, právě kvůli takovým bohatým zneužívačům pak paní Makovcové, která byt, dům, auto, počítač atd. nemá, přistanou na účtu tak malé dávky.

A mě je jí velice líto, proto bych jí a hlavně jejím dětem přál dávky mnohem větší, protože si je ZASLOUŽÍ!!!

Jsem jen, stejně jako paní Makovcová, hrdým zastáncem pravicové politiky, lišíme se jen v drobných detailech provedení, ale spojuje nás přesvědčení, že prostě peníze nejsou, takže se nikdy nedostane na všechny žadatele. Pravicový program klade důraz na adresnost, proto je potřeba vše dobře prověřovat. Nejlépe několikrát, aby nemohl selhat jednotlivec.

A co se týče daní, těch se vybírá příliš, v tom se jistě také shodneme. Jsme zákonem nuceni k "solidaritě" a přitom je jasné, že kdyby daně byly ještě nižší, v souhrnu by se vybralo více - viz Lafferova křivka. Proto je potřeba vybírat ještě méně a dočasné výpadky než Laffer zafunguje, ti postižení prostě nějak přetrpí, vždyť se musíme přece uskrovnit všichni. To nejde, aby jeden přišel o kus platu a druhý měl dávky v plné výši. Musíme se trochu uskrovnit, aby se naše děti neměly špatně. To jistě pochopí i paní Makovcová, že se musí na čas uskrovnit, aby se její děti neměly špatně.

Já jsem moc rád, že je paní Makovcová na rozdíl od matek jiných postižených dětí rozumná, chápe ty záměry moderní pravicové politiky. Ostatní by jen chtěli hamty hamty, ale ona to bere hrdě a s pochopením. A jistě pochopí i ty prohlídky, i když ji to chvíli štve. Pochopí, že je to ve prospěch ADRESNOSTI dávek. A tu jsme volili oba.
13. 11. 2010 | 11:39

almost rich™ napsal(a):

P.S. Neřekl bych, že jsem za vodou, stále pracuji a baví mě to, počítám se ke střední třídě. Daně nikde neulívám. Od té doby, co byly zavedeny stropy na pojistném, už je to zbytečné riziko. I když, stále jich je moc. Kdyby se ještě snížily, vybralo by se v souhrnu ještě víc, jak píšu výše.
13. 11. 2010 | 11:45

kočka šklíba napsal(a):

AG, to musíte být Vy ;). Ale mně je na této blogerce velmi sympatické, že i když volí zodpovědně zodpovědné politiky, je stále schopna alespoň se podělit se svými zkušenostmi z každodenního života, na který již zřejmě začala ta její a Vaše volba mít velký vliv. ;)
13. 11. 2010 | 12:22

almost rich™ napsal(a):

kočka šklíba: AG je socka. Nepřirovnávejte mě k němu, prosím. Já a paní Machovcová jsme přece jen na jiné myšlenkové úrovni a jsme sociálně a emočně mnohem rozvinutější. AG se za soucítícího jen vydává. My spolu s paní Machovcovou ten soucit už prakticky realizujeme volbou zodpovědné moderní pravice.

Je prostě třeba do toho už konečně!!! po letech říznout.
13. 11. 2010 | 13:18

kočka šklíba napsal(a):

Opravdu Vám a paní Makovcové gratuluji k tak nesobeckému přístupu. Doufám, že někdy i já, socka jako AG a nezodpovědný, a jen ruku natahující levoun, prohlédnu, a alespoň o krůček se přiblížím těm chytrým a ušlechtilým voličům pravice, kteří tolik myslí na budoucnost nás všech. Budete mně AR vzorem ;).
13. 11. 2010 | 14:07

almost impecunious™ napsal(a):

Vážená kočko šklíbo
Snaha skalních pravověrných obhájit asociální kroky této vlády(tedy obhájit neobhajitelné) je ve své autentické podobě tak zoufale pitomá, že sebelepší pokus o napodobení jejich stylu se musí prozradit známkymi parodie, které jste při zběžném čtení příspěvků skorozbohatlíka zřejmě přehlédla.
Jestliže se mýlím a jeho příspěvky jsou myšleny vážně, je vše na dobré cestě.
Pak už je myšlenka neoliberalismu v konečné fázi sebedestrukce jako komunismus za Jakešů a Biľaků.
13. 11. 2010 | 14:14

kočka šklíba napsal(a):

AI nepřehlédla ;).
13. 11. 2010 | 14:16

almost impecunious™ napsal(a):

Potom jsem já povrchní a nedovtipný čtenář.
V žádném případě jsem vás nechtěl podcenit.
Buďte zdráva
13. 11. 2010 | 14:29

almost rich™ napsal(a):

almost impecunious™: kočka šklíba je kočkovatější, než se zdá. Kočce to myslí a dopadá vždy na všechny čtyři. ;-)
13. 11. 2010 | 16:31

almost impecunious™ napsal(a):

almost rich™
Vždyť já vím. Chtěl jsem být za chytrého a dopadl jsem trochu natvrdo.
Nemám ty kočičí instinkty :(
13. 11. 2010 | 18:31

almost rich™ napsal(a):

almost impecunious™: :-)
13. 11. 2010 | 21:02

kočka šklíba napsal(a):

:D,:D AR, AI (AG ? :D), mám ale obavu, že ti komu to bylo určeno, přehlédli ;).
13. 11. 2010 | 21:44

almost rich™ napsal(a):

kočka šklíba: Já bych si moc přál, aby přemýšleli. Ani nevíte jak...
13. 11. 2010 | 21:54

kočka šklíba napsal(a):

Já taky :). A zdá se někteří už přemýšlí ;)
14. 11. 2010 | 01:10

wedding dress napsal(a):

You can find your dress here!!
<a href=http://www.goodgoodschina.com>wedding gowns</a>
<a href=http://www.goodgoodschina.com>wedding gown</a>
<a href=http://www.goodgoodschina.com>lace wedding gowns</a>
<a href=http://www.goodgoodschina.com>wedding dresses</a>
<a href=http://www.goodgoodschina.c...>flower girls dresses</a>
http://www.goodgoodschina.com
15. 11. 2010 | 03:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy