Otevřená karta s tunelem

22. 12. 2009 | 16:57
Přečteno 8125 krát
Dlouho jsem se blogů na Aktuálně nezúčastnila. Ale dnes mne oslovilo tolik lidí, přátel i neznámých, že jsem se rozhodla odpovědět a poděkovat všem najednou:

Tak tedy děkuji všem, kdo mi vyjádřili podporu v kauze Open Card. Podle názoru auditorů nahlédnutého očima právníků je důvod se domnívat, že organizovaná skupina zneužila tohoto bohulibého projektu k nepřiměřenému obohacení se a navíc projekt zpackala.

Pokusím se vás všechny o průběhu vyšetřování informovat. Pomozte nám všem, prosím, aby tato kauza nezapadla!

Přeji krásné svátky vánoční --- a utíkám péct štrůdl!

Tady je slíbená TZ:

Tisková zpráva ve věci trestního oznámení na neznámého pachatele ve věci Open Card
Praha, 22.12.2009

Včera v 15:25 jsem podala trestní oznámení na neznámého pachatele z důvodného podezření na 7 trestných činů spáchaných při realizaci projektu Open Card. Podání bylo předáno specializovanému útvaru Policie ČR a zasláno na Vrchní státní zastupitelství v Praze. Pro ilustraci jde např. o podezření na tyto trestné činy:
• Zneužívání a porušování pravomoci veřejného činitele.
• Porušování závazných pravidel hospodářského styku.
• Zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění.
Zároveň podle mého názoru jde o trestné činy, jejichž účelem je neoprávněné obohacování zúčastněných osob ke škodě majetku hlavního města Prahy a DPP, tedy na úkor majetku financovaného daňovými poplatníky.
Zdůrazňuji, že se jedná o trestní oznámení, nikoliv pouhou obchodně právní žalobu. Mám totiž důvodné podezření, že se nejedná jenom o porušování obchodního zákoníku nebo zákona o veřejných zakázkách, ale o trestné činy podle trestního zákoníku.
Veškeré informace čerpám z forenzního auditu zpracovaného renomovanými mezinárodními auditory (konsorcium Nexia AP a A.T. Kearney) předloženého zastupitelům a nepovažuji za nutné čekat na žádné další audity. Zmíněný audit považuji za dostatečný podklad pro důvodné podezření z páchání organizovaného zločinu.
Uvedené trestní oznámení podávám proto, že je zde důvodné podezření, že se jedná o rozsáhlou,vysoce sofistikovanou trestnou činnost organizované skupiny osob, a je rovněž podezření, že uvedenými trestními činy byla způsobena škoda značného rozsahu.
V trestním oznámení rovněž požaduji, aby v případě dokázané viny byl konfiskován veškerý nezákonně nabytý finanční výnos nebo majetek.
Vyžádala jsem si, aby mne orgány činné v trestním řízení průběžně informovaly o postupu šetření.

RNDr. Jana Ryšlinková, CSc,
Zastupitelka ZHMP
jana.ryslinkova@cityofprague.cz


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

SuP napsal(a):

Dva roky to běželo kolem Vás (všech na magistrátu) a nic jste nepozorovali. Najednou je všechno špatně a všichni jsou chytrý....? To mám věřit, že projekt za miliardu nikdo průběžně nekontroluje?
22. 12. 2009 | 17:21

nedostižitelný napsal(a):

Jsem zvědav jak to dopadne ale podle mě to skončí zase v autu.Lidé jako Bém Blažek Jančík atd ovládají i pražskou policii.
22. 12. 2009 | 17:21

nedostižitelný napsal(a):

TO:SuP Také to na mě dělá dojem že za chvíli budou obecní volby v Praze.Třeba je to jen zase boj o koryta
22. 12. 2009 | 17:23

Kelt napsal(a):

Mám velké obavy,že kauza "Opencard"vyšumí a bude zametena pod koberec/rozhodnutím NSZ,že se trestný čin nestal/o co se justiční mafie zajisté postará.Posléze bude autorka trestního oznámení žalována pro trestný čin pomluvy a křivého obvinění.Pokud by se stal opak,tak dám na modlení.
22. 12. 2009 | 17:25

stále rebel napsal(a):

To je Bémova rozcvička pro OH.
22. 12. 2009 | 17:26

Petr z Tábora napsal(a):

Připojuji se k názoru SuPa. Nevím kde je pravda, ale paní Ryšlinková nebo lidovci ji nezjistí, jen honí politické body.
Jak správně píše paní Ryšlinková, jde o bohulibý záměr. Magistrát jistě počítal touto formou s výdaji pro občany, nicméně teď se musí vyšetřit, zda je causa jen zpackaná anebo má i kriminální pozadí.
22. 12. 2009 | 17:27

Taoiseach napsal(a):

SuP

Projekt mělo "pod kontrolou" modré ptactvo. "Něco pozorovali" nejen zastupitelé, ale i novináři, takže kdybyste to sledoval, věděl byste o tom. Problém byl dokopat modré ptactvo k tomu auditu. Bez toho se těžko dalo něco dělat.
22. 12. 2009 | 17:29

Taoiseach napsal(a):

Kelt

Trestní oznámení je na neznámého pachatele, takže pomluva nepřichází v úvahu.

Petr z Tábora

Paní Ryšlinková je si vědoma, že nemá prostředky na "zjišťování pravdy" - právě proto věc předala příslušným orgánům. Připouštět možnost, že je věc jen omylem zpackaná, je vrcholem naivity.
22. 12. 2009 | 17:34

Rumcajs napsal(a):

Tady se už nadělalo tolik zlodějen, že to připomíná dobu před rokem 89. Moc výkonná,soudní a zákonodárná je propojená tak, jak to známe z totáče.

Tudíž nevěřím na nějaké vyšetření.
22. 12. 2009 | 17:50

SuP napsal(a):

Taoiseach -
1. Je jedno, kdo to celou dobu pásl.
2. O "nesrovnalostech", "pochybení" a jiném bordelu se mluví teprve asi 3 měsíce.
Nemyslete si, že to nesleduju, když kartu používám už od loňského prosince.
Sdílím názor Petra z Tábora a Rumcajse: Jde o předvolební tanečky a nic se nevyšetří.
22. 12. 2009 | 17:56

Sandra napsal(a):

Milá paní Ryšlinková,
najděte si prosím jiné politické téma, které Vás zviditelní. Pokud jste si ale za tu dobu, co sedíte v pražském zastupitelstvu,žádné téma nenašla, viděla bych to u Vás jako problematické. Zkuste to ale. Tudy cesta nevede.
22. 12. 2009 | 18:04

r.m. napsal(a):

až do roku 1989 působila na Univerzitě Karlově, ČSAV, ČVUT a na několika zahraničních universitách. V listopadu 1989 se zapojila do práce Občanského Fóra, od února 1990 jako jeho tisková mluvčí...

Klasický životopis infiltranta v žoldu "reformních" komoušů ala Hegenbart
...nebo reklamních...?
22. 12. 2009 | 18:07

kurvahošiguttentag napsal(a):

O předražené opencard se veřejně mluví už rok jen tak mimochodem a dokonxe stále souhlasí oňech 880 000 000
22. 12. 2009 | 18:11

Frante napsal(a):

Autorka:

Přál bych úspěch vaší aktivitě. Ale po zkušenostech s našimi soudy jsem spíše skeptik. Tresty buď nepadnou (neprokáže se úmysl ...), nebo když tak směšně nízké. Koupit se dá i rozhodnutí soudu
22. 12. 2009 | 18:22

Imanuel Novák napsal(a):

panenko skákavá - na neznámého pachatele - dyt na té radnici sedíte také...to nevíte , kdo tam co dělá?
víte že se stal TČ, ale nevíte kdo to udělal? a víte jistě že se nějaký TČ vlastně stal? Nepůsobíte na mě věrohodně...nic ve zlém...už Vás ani pana Jančíka nebudu volit :)
Mě tak napadá selským rozumem to budou vyšetřovat i Vás?
22. 12. 2009 | 18:22

Lila napsal(a):

SuP, Petr z Tábora

Z Vašich názorů je mi dost smutno.
Řadový zastupitel nemá moc šancí podrobně sledovat realizaci nějakého projektu; pokud není v tzv. uvolněné (placené) funkci, vykonává práci v zastupitelstvu města paralelně se svým zaměstnáním a víceméně za symbolickou odměnu.

O podklady týkající se ivestičních akcí, projektů města atp. si musí zastupitel požádat úřad (v tomto případě magistrát), téměř stejně, jako řadový občan. A stejně tak nemá žádnou jistotu, že se ke všem listinám a smlouvám dostane.

Zmíněný projekt Open Card určitě spadá do gesce některého uvolněného radního, který by měl za něj také nést plnou odpovědnost.

Předpokládám, že zastupitelé pro zmíněný projekt hlasovali na základě předložených podkladů, které by měly obsahovat průběh realizace projektu, ekonomickou analýzu atp. a příslušný odbor magistrátu měl dohlížet na to, jestli vše probíhá podle schválených pravidel.

Magistrát kromě systému vnitřní kontroly disponuje ze zákona i kontrolním výborem, takže těch, kteří měli konat (a zřejmě nekonali) není až tak málo.

Městských zastupitelů, kteří čtyři roky na jednáních jen tak nezahřívají židli, kteří se osobně angažují a nesou svou kůži na trh, není až tolik. Rozhodně je jich méně, než by bylo zapotřebí. Ono je to hodně o odvaze a osobní statečnosti.

A když už se někdo takový najde, v tu ránu se objeví pochybovači, kteří tomu člověku začnou podsouvat nekalou motivaci.
(Není pak pohodlnější se na všechno vykašlat a volební období přežít v klidu a pohodě?)

Paní Ryšlinková, máte můj hluboký obdiv. Budu Vám (vlastně i nám) držet palce ze všech sil...
22. 12. 2009 | 18:44

r.m. napsal(a):

Paní Ryšlinková, máte můj hluboký obdiv. Budu Vám (vlastně i nám) držet palce ze všech sil...
22.12.2009 18:44:54

to mohle napsat jen úřednická myš, enem henem
22. 12. 2009 | 18:59

kalaš josef napsal(a):

Bem,Richtr ,Blazek,Jancik jsou nejlepsi reprezentanti ODS
proto si je take Prazane ve volbych zvolili a zvoli si je i v roce 2010 a Vy vsichni se z toho treba pose...te.
22. 12. 2009 | 19:20

frauenmilch napsal(a):

Petr z T., Sandra a podobní
Vážení, vy prostě nechcete rozumět tomu, že řadový zastupitel dostával falšované podklady. A kdo nevěří, co se vynořilo z auditu a co bylo zatajováno, nechť nahlédne samotný audit, který terpve umožnil Ryšlinkové podat trestní oznámení, jehož páteří je korupce a organizovaný zločin. Patří jí dík a nikoli napadání, chce dostat zpět i naše peníze, konfiskací majetků usvědčených, ale záleží na policii. Kdo se domnívá, že má partička modrých právo a pravdu, nechť čte, Ryšlinková zaslouží dík za práci a odvahu za nás všechny.
http://frantahaguess.webzda...
22. 12. 2009 | 19:57

Hurá napsal(a):

Držím Vám palce, ale dávejte na sebe pozor. Ta mafie je všehoschopná !
22. 12. 2009 | 20:31

Lila napsal(a):

r.m.

Tak úřednickou myší jsem nikdy nebyla, ale komunální politikou se zabývám dvacet let. Proto si lidí, jako je paní Ryšlinková vážím; vím, co to obnáší a čím se za to platí...
22. 12. 2009 | 21:35

vlk napsal(a):

Paní Ryšlinková
osobně bych Vám chtěl za Váš čin poděkovat! Byl více než třeba. Ovšem , že bych si dělal nějaké iluze , že něco bude vyšetřeno a někdo skutečně odpovědný - třeba Bém nebo Blažek shledán odpoěvdným nebo dokonc e trestně odpoěvdným? tak taková očekávání rozhodně nemám.
Jakkoliv jistě jen zlé a pomlouvačné jazyky v souvislosti s Opencard skloňují jméno jedno jméno. Nějak jako Janeček.. Nebo snad Janoušek?? No prstě nemohu si vzpomenout. To víte, zlé jazyky . Kdo by si to pamatoval.

SuPe
jsi skutečně až natolik bogotní straník, že ti nevadí,naprosto zřejmá skoro miliardová rozkrádačka. jen proto, že to je , nade vší pochybnost rozkrádačka tvých politických milců. Ostatně už jsou na tohle dva audity. Jeden je od velmi renomované firmy AT Kerney. Ten první. Ten d ruhý, co si objednal Bém od firmy , která sídlí ve stejném baráku jako firmy jeho kámoše Janouška / ta náhoda, že /tak ten byl zveřejněn dneska. a musí to být pro Béma pořádná rána - konstatuje, byť výrazně v rozsahu omezen totéž co Kerney..
co s tím mají společného lidovci? a obecní volby? Máš omluvu pro ty co kradou? Když jsou za prataj, pro kterou ty máš slabost?
Mimochodem to obvinění paní ryšlinkové je hodně nesmyslné. vygůgli si jak ODS zatočila s bývalou radní Reedovou. Která měla na radnici protikorupční politiku. Jak jí soustavně záhela ODS kalcky pod nohy. Aby nic nezjistila, aby nebyla přijata její protikorupční opatření:A slyšel jsme s ní rozhovor v radiu. u Veselovského Po prvním a uditu. kd ykonstatovala, že je sic e odpovědná ma magoši za protikorupční opatření, ale že když osobně ždádala onen první audit od Bém ai od Blažka , bylo jí řečeno, že ho nedostane! Tohle s e jistě dá dohledat na netu ČRo1. A došlo to tak daleko, že následně rezignovala na svou funkci. Protože modráci s ejí chystali odvolat. Aby měli jednobarevnou radu a nikdojim nekoukal pod prsty. když jd e do tuhého.
To všechno jsou hrátky před komunálkama? Jdi se vycpat.
22. 12. 2009 | 22:10

SuP napsal(a):

Vlku -
Já řekl, že mi nevadí???
Řekl jsem, že je jedno, kdo to pásl. Tak se uklidni, nebo Ti nepopřeju Vánoce. o:)
A nehledej za každou cenu záminky. Už bys měl mít rozum....
22. 12. 2009 | 22:32

frauenmilch napsal(a):

vlk
Reedová seděla v Radě a informace měla, přesto trestní oznámení nepodala a ani nechtěla, skončila u nemastné koncepce, vyhozena byla, aby nepřekážela v "úklidu". Jste vedle, přečtěte si ten audit.
http://frantahaguess.webzda...
22. 12. 2009 | 22:36

Michael napsal(a):

Je to odvážný a čestný krok.Okamžikem podání žaloby bude ta paní mít mnoho nepřátel, a to velmi vlivných.Pokud bude vyšetřování úspěšné a bude směřovat k nějakým vyníkům,bude ta odvážná paní dostávat, a o tom nepochybuji,hnusné výhrůžky,jak je u nás zvykem.Náte moji úctu paní Ryšlinková.
22. 12. 2009 | 23:21

Taoiseach napsal(a):

SuP

Nemyslím, že je jedno, kdo to pásl, protože toho je třeba brát k odpovědnosti. Není dost dobře možné pohnat před soud zastupitelstvo jako celek.

Nemyslím ani, že je to nějaká předvolební virtuální realita. Těch 880 000 000 je v talónu zcela reálně.
22. 12. 2009 | 23:24

mira.le napsal(a):

Kde nějaká levárna tam ODS,není to nějaké pravidlo?
22. 12. 2009 | 23:47

ucitel matiky napsal(a):

zaci, poznamenejte si sesty axiom: vyskytuje-li se nekde ODeSak, tak se tam krade!!!
23. 12. 2009 | 00:44

Charlie napsal(a):

mira.le

je to protimluv když takzvaně pravicová ODS dělá levárny.
Ale ODS je jen zdokonalená zlodějská ruka bolševiků a jejich dětiček.

Paní Ryšlinková - díky.
O této, do očí bijící sviňárně, se už měsíc diskutuje.
Ale činu se musela dopustit, jako už mnohokrát, statečná žena.
23. 12. 2009 | 00:51

fanda napsal(a):

Magistrátní nedotknutelní oposmluvníci zvýšili hrabivost. Konečně se snad s tím začne něco dělat. Držíme Vám (i nám) palce.
23. 12. 2009 | 01:00

Ládik napsal(a):

Nemám sice s Phou nic společného, ale názor jsem získal.
Nějaký Blažek včera v TV tvrdil, že karet není cca 350tisíc, ale přes 600 tisíc. Tudíž náklady na 1 kartu nejsou cca 2000, ale cca 1000Kč, což je prý v normě.
Možná se najde někdo, kdo mě přesvědčí, že karet je milion a vlastně jsou za babku.
Obávám se, že vyšetřit to nepůjde. Žalobce sice je, ale soudce nebude.
23. 12. 2009 | 06:56

SuP napsal(a):

kurvahošiguttentag -
Nevykládejte kraviny. Před rokem teprve zoufale sháněli kavky, co by si tu kartu koupily. Lákali na slevu kdovíkolik procent a roční tramvajenku udělali jako podmínku jen formou Opencard, aby prodali aspoň nějaké potřebné množství. Takže v té době těžko mohli vědět, kolik se prosekne.
23. 12. 2009 | 08:01

Petrman napsal(a):

Pod koberec magistrátu se toho vejde, stejně to tam zase skončí ať si kdo chce říká co chce.
Možná by stálo za to oprášit defenestraci.
23. 12. 2009 | 08:24

yara napsal(a):

Paní Jano, vydržte, nenechte se odradit nebo urazit od lidí, kteří vůbec nevědí jak to na radnicích chodí. Možná, že Vám budou i vyhrožovat a protože jde o hodně peněz jsou schopni všeho!
Tohle snad už nejde zamést pod stůl, ledaže by znovu ODS vyhrála
ne jaře volby a samožřejmě se spojí s TOP09 a případně i lidovci. Pak už bude zase všechno v pořádku.
23. 12. 2009 | 08:39

neo napsal(a):

Celý projekt byl od počátku nepromyšlený a je nedotažený.

proč karta jen pro prahu? Proč má jen několik funkcí? Kdyby byli politici co k čemu, uvedou do provozu už dávno kartu občana ČR, fungující jako elektronická občanka, peněženka,jízdenka (mhd,vlak), vstupenka i ta parkovací karta a mnoho dalšího. Taková jedna hezká čipová karta, kam by se dalo nahrát nespočet aplikací klientem vyžádaných.

Odpadly by různé kupony, slevové karty, jízdenky, vstupenky...vše by se dalo nahradit jednou kartou, obsloužitelnou online.
23. 12. 2009 | 08:39

občanka napsal(a):

Kartu jsem si pořídila z donucení, protože magistrát loni prohlásil, že jinak si nelze koupit roční jízdenku. I proto je karet tolik, zřejmě je nás, co jsme chtěli roční jízdenku hodně. Bez toho by se uživatelé "otevřené karty" počítaly možná na stovky, při nejlepší situaci na tisícovky, ale ne na statisíce. Byl to nátlak. Ovšem zastupitelé to nevědí, protože zřejmě jezdí zadarmo, tedy pokud vůbec užívají hromadnou dopravu. To se týče i autorky blogu.
23. 12. 2009 | 08:48

Jirka napsal(a):

To je sice hezké, ale přišlo to s křížkem po funuse. Peníze jsou už na kontech na kterých mají být a občanům se nevrátí nic. Co jste na magistrátu dělali do doby než to vytáhli novináři? A myslím, že kdyby tahle kauza nevyšla na světlo tak by se dodnes nic nedělo. Když je průšvih na světě umí podat trestní oznámení každý a navíc má policie v popisu práce se tímhle zabývat i bez oznámení. Škoda, že se nenašel nikdo statečný v době kdy se tenhle tunel vymýšlel. Teď s podporou veřejnosti to už není ani těžké ani záslužné. Teď už jde jen o bodíky a ne o dobrou práci. Ta měla přijít podstatně dřív. Jinak docela fandím, ale nevěřím, že je to teď po provalení upřimný.
23. 12. 2009 | 08:51

Jirka napsal(a):

To je sice hezké, ale přišlo to s křížkem po funuse. Peníze jsou už na kontech na kterých mají být a občanům se nevrátí nic. Co jste na magistrátu dělali do doby než to vytáhli novináři? A myslím, že kdyby tahle kauza nevyšla na světlo tak by se dodnes nic nedělo. Když je průšvih na světě umí podat trestní oznámení každý a navíc má policie v popisu práce se tímhle zabývat i bez oznámení. Škoda, že se nenašel nikdo statečný v době kdy se tenhle tunel vymýšlel. Teď s podporou veřejnosti to už není ani těžké ani záslužné. Teď už jde jen o bodíky a ne o dobrou práci. Ta měla přijít podstatně dřív. Jinak docela fandím, ale nevěřím, že je to teď po provalení upřimný.
23. 12. 2009 | 08:52

Jirka napsal(a):

Omlouvám se blbne mě notebook.
23. 12. 2009 | 08:53

cocoqg napsal(a):

Děkuji za snahu o spravedlnost! (i když asi všichni tušíme, jak to asi dopadne...)

Pokud do toho magistrát může zasahovat, tak prosím věnujte pozornost i další akci z okolí otevřikarty - turnniketům. Teprve se rozjíždí (peníze tedy ještě asi nejsou fuč), ale už teď jsou dostupné nerealistické odhady snížení černých jízd apod., kterými obhájci argumentují. Moc bych za to nedal, že kolem turniketů se motají stejné firmy jako kolem Bémovy karty...
23. 12. 2009 | 08:59

Jirka napsal(a):

To cocogg. To se bude řešit a podávat trestní oznámení až budou peníze opět na kontech na kterých mají být. Pak jistě zase příjde trestní oznámení a snaha o potírání korupce. Nečekejte, že se to zarazí v počátku. Celých dvacet let se kolem veřejných peněz motají stále titíž lidé a nebude to jinak dokud nebudou zákony které pošlou pár korupčníků do kriminálu. Teď není důvod se bát postihu a podle toho to taky vypadá. Oznámení neoznámení, nikdo nečekejte, že někoho odsoudí. V nejhorším případě rezignijí na funkci. Už maj dost tak proč ne? Občan se nažere spravedlnosti a koza na kontech zůstane. Rád bych paní blogerce fandil, ale v tomhle právním hnoji už nečekám žádnou spravedlnost.
23. 12. 2009 | 09:18

eda 13 napsal(a):

Jo, tak to podala trestní oznámení ta pravá. Protože ta je z líhně těch, kteří tu tento kolosální nepořádek nastartovali a nyní jej v pohodě za naše peníze sledují, pokud se jej přímo se zišnými úmysly neúčastní. Takže ať peče i nadále štrůdly, ale ne za moje peníze - tedy ne jako pražská zastupitelka!
23. 12. 2009 | 09:33

Jiří KNAP napsal(a):

Zde se naprosto jednoznačně potvrzují slova Honzy Kubice o tom,že organizovaný zločin neproniká do nejvyšších státních míst,ale že už tam je.Jsem přesvědčen o tom,že se zde jedná o obrovskou zlodějnu nepředstavitelných rozměrů!Naprosto nezkorumpovatelný a čestný člověk jakým Kubice je se těmto grázlům nehodil do party a tak dopadl jak dopadl.Je nejvyšší čas na změnu a doufám,že se všichni sejdeme při volbách.Myslím,že nová vláda by měla plukovníkům Kubicemu a Hynkovi Vlasovi nabídnout vysoká místa ve státním aparátu,/pokud o to ještě budou mít zájem/,protože takhle čestných lidí jací jsou tihle dva náš stát nemá dvakrát na rozdávání!
23. 12. 2009 | 09:42

santy napsal(a):

880 milonů za plastovou kartičku,která je témeř k ničemu,jsou podle mě nesprávně použité peníze vybrané od danových poplatníků.Nakonec se z této kartičky stala nejdražší legitimace na hromadnou městskou dopravu.Už jen takové nakládání s penězi by mělo být trestné.To bohužel nikdy trestné nebude,není zájem ze strany vrcholných politiků toto řešit.
23. 12. 2009 | 09:47

Charlie napsal(a):

Jiří KNAP

jo.. až na to, že statečný a neúplatný Honza sloužil hlavně té zlodějské bandě ODS, aby se udržela u moci.
Mě něco vykládejte o čestném pražském taxikářovi (ktrým býval) z dob Husáka.
Byla to (a ještě většinou je) nejvyčůranější a nejbezskrupulóznější chamraď.
23. 12. 2009 | 09:54

hutor napsal(a):

Vsem kritikum pani Ryslinkove. Jak jinak mohla a mela postupovat? Kandidovala ve volbach a dostala se do zastupitelstva. Ale nema a nemela vykonne pravomoce. Vsechny informace o korupci, jsou vzdy a zasadne typu "jedna pani povidala". To prameni uz z principu korupce, tezko z toho akteri udelaji notarsky overeny zapis. V hlasovanich hlasovala podle sveho svedomi. Ted konecne existuje neco, ceho se lze chytit. Nevidim nic, co byval mela udelat jinak.
23. 12. 2009 | 10:10

romana radová napsal(a):

Správný počin. Díky za něj!
23. 12. 2009 | 10:13

frauenmilch napsal(a):

Jirka
vážený pane, pokud jste to věděl, mohl jste podat trestní oznámení vy daleko dříve. Faktickou podstatu věci, tedy záměrný tunel, kde se duplicitně platily částky jako 60 mio za stejnou práci apod., odhalil až audit, který dal zastupitelce do ruky podklad k trestnímu oznámení a policii k šetření. Před tím zastupitelstvo dostávalo ZKRESLENÉ podklady, což je také předmětem oznámení.

eda 13
je neuvěřitelné jakou špínu si zde někdo objednal na rozlévání na někoho, kdo má se zastupitelstvem jen práci, a jinak se živý svým vlastním zaměstnáním. Vaše poznámka je odpornou vizitkou těch kdo mají zájem Ryšlinkovou diskvalifikovat a zastavit. Je vás tady takových více.

Radní blažek včera v ČT potvrdil, že výběrové řízení na Hagues a podpois smlouvy udělalo ještě zastupitelstvo velké koalice ODS - ČSSD.
23. 12. 2009 | 10:34

insurgentes napsal(a):

Já se jen chechtám! Proto zásadně jezdím načerno, a když mě náhodou čapne revizor, povyprávím mu pár historek se zákulisí jeho chlebodárce (nově tuto řadu rozšiřuji samozřejmě o oupnkár :) a ještě se mi nestalo, aby pod tíhou mých argumentů dovedl svůj výkon do konce...

Dělejte to taky tak, je to jediná možnost, jak se proti jejich zlodějně bránit, protože legálně to nelze.
23. 12. 2009 | 10:36

Jirka napsal(a):

To hutor. Magistrát není město aby se v jedný kanceláři nevědělo co se děje v druhý. Je to jen pár lidí, kteří rozhodují o vydávání peněz na cokoli a p. Rysliková též musela hlasovat pro nebo proti při rozhazování peněz na opencard. Zásadní informace tady totiž není a to jak hlasovala do doby než aféra vyšla na povrch. A jsem přesvědčen, že hlasovala pro, protože kdyby ne, tak to v blogu zdůrazní a to se nestalo. Proto mě teď její snaha moc nebere a je nás tady víc co si myslíme, že teď už to není o statečnosti, ale politických bodech. To je celý!!
23. 12. 2009 | 10:40

Bojsa napsal(a):

A trestní oznámení nemůže být na konkrétního pachatele, tj. statutární orgán GRAND PRINC nebo Haguess atd., jestliže se jedná o zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění? Pozitivně vím, (a ví to každý) že v obchodním rejstříku chybí tu část výroční zprávy, tu účetní závěrka minulého roku.
23. 12. 2009 | 10:42

Jirka napsal(a):

To frauenmlich. P. blogerka je na magistrátu především proto aby pracovala pro nás nebo máte jiný nápad proč tam je? Taky musela hlasovat pro nebo proti rozhazování veřejných peněz a tahle informace tu není. Tak se nenavážejte do nikoho kdo pochybuje o čestnosti našich zastupitelů!!
23. 12. 2009 | 10:45

Jirka napsal(a):

Ale proti upřimné snaze začít potírat korupci nic nemám, ale opencard není v žádném případě první věc která by stála za vyšetření policií. Jen je poslední v řadě. A počítám, že za chvilku tu budem psát o jiné aféře, kde se jedná o okrádání voličů. A zase bude ticho do doby než se to provalí. Bral bych, kdyby s tím oznámením přišla daleko dřív.
23. 12. 2009 | 10:57

bruner napsal(a):

chtěl bych se stát zastupitelem a velmi mě nadchlo vaše konstatování, že se někteří nepřiměřeně obohatili. Kolik činí, prosím pěkně, přiměřené obohacení pražského zastupitele. Vychází mi, že musíte mít nějakou vlastní stupnici obohacení, k níž vztahujete obohacení jiných a vyvozujete tak nepřiměřenost.
23. 12. 2009 | 11:01

eda 13 napsal(a):

To: Frauenmilch.Nechci paní Ryšlinkovou "zastavit". Naopak, jen ať jede. Měla na to času dost a divím se jen, že se rozjela až teď.I kdyby udělal podpis smlouvy kdokoliv a kdykoliv, tak fa. Ryšlinková a spol. měla dostatek možností kontroly - dokonce povinnsti kontrolovat. To jí to trvalo 3 roky? A nekňučte mě tady o diskvalifikaci p. Ryšlinkové. Diskvalifikuje se sama, svým jednáním a konáním. Jo a na závěr:ve slově "živý", pište prosím měkké "i". I když si myslím, že pro Vás je každá rada drahá, když neumíte posoudit odpovědnost odpovědných. Krásný den přeju.
23. 12. 2009 | 11:03

SuP napsal(a):

Běžte do háje s 880 milionama. Pokud si kartu pořídíte, neplatíte o nic víc, než to předplatné jízdné. Když si zkusíte spočítat objektivní náklady na celou potřebnou infrastrukturu, která se realizovala, celej slavnej "tunel" bude možná 300 melounů v předražených "službách" poradců a právníků. Pokud jste dali magistrátním úředníkům možnost rozhodovat blbě a možnost obcházet oficiálně výběrová řízení, proč teď brečíte? Vždyť stejně blbě a nekompetentně rozhodují i o všech dalších položkách SR!
23. 12. 2009 | 11:14

frauenmilch napsal(a):

Jirka Eda 13
jaksi netušíte z čeho máte podat trestní oznámení když nemáte v rukou údaje respektive dostáváte zkreslené, proč zadal Blažek audit až letos? Nevíte kde najdete hospodaření například Dopraveního podniku, zkuste to, nenajdete nic, ani jako zastupitel.

eda 13
dobře jste potvrdil podezření, že jste tady na špinění, protože nemáte jediný argument, který by diskvalifikoval někoho kdo podal trstní oznámení a před tím nedostal žádné informace. Děkuji za gramatickou lekci, ještě možná lekci v psaní na mikroklávesnici. Nemáte-li nic na práci, přečtěte si ten audit, forenzní.
http://frantahaguess.webzda...
23. 12. 2009 | 11:14

SuP napsal(a):

bruner -
Bingo!
23. 12. 2009 | 11:15

Jirka napsal(a):

U nás ve firmě je nás sedm, kteří rozhodujeme o výdajích na cokoli. S nápadem kam napřít naši finanční pozornost může přijít každý a můžu Vás ujistit, že než pro něco hlasuji tak si o celé věci nejdřív vše zjistím, protože i v soukromém sektoru mají někteří tu tendenci si polepšit. Já prostě nechápu, že se o tom podvodu podle Vás nevědělo. Kdyby se chtělo tak se zcela určitě vědělo milý pane. Proč to v soukromém sektoru jde a s veřejnými penězi ne? Buď je paní radní naivní diletant a netušila pro co hlasuje a co se kolem ní na radnici děje(což je docela průšvih) anebo tušila a do včerejška neřešila. Jiná možnost není.
23. 12. 2009 | 11:15

Petr napsal(a):

Přidejte se ke skupině "Opencard a spol. - pane primátore Béme, odejděte!"

http://www.facebook.com/gro...
23. 12. 2009 | 11:18

patriot napsal(a):

Rozkrádání veřejných peněz (jakož i soukromých) frčí v této zemi jako na běžícím pásu už dvacet let.

„Demokraticky“ s tím nelze nic dělat.

Může se o tom akorát „demokraticky“ diskutovat, což právě všichni zde činíme.

Reálná demokracie je přesvědčivým vítězstvím organizovaného zločinu.
23. 12. 2009 | 12:00

Jenyk napsal(a):

Paní Ryšlinková, ze svých dřívějších působišť nemáte dobrou pověst (mnoho řečí, málo skutků, viz. pohřbení USBSP). Teď máte příležitost ukázat, že něco dokážete. Jsem na vaše výsledky velmi zvědav.
23. 12. 2009 | 12:00

frauenmilch napsal(a):

Jirka zkuste si jako zastupitel, který není modrý například navrhnout bod na jednáná zastupitelstva a prosadit ho, neprosadíte, protože budete se svým bodem přehlasován, stejně tak si vyžádejte informaci o hospodaření DP. Dali jsme v Praze radnici do rukou modrým, a to většinou, tak oni podle toho jednají a nikoho nepustí k infprmacím. Forenzní audit úpustili až když to bylo neudržitelné. Zastupitelku Ryšlinkovou například vyhodili z kulturního výboru hlasováním, protože odmítala nechat rozkrát peníze pro pražskou kulturu. Stejně tak odstranili Reedovou, která sice s nimi v Radě hlasovala 3 roky o všem jako viceprimátorka, ale teď by překážela v úklidu. Asi nemáte představu jak zastupitelstvo a rada fungují. Jsem také v soukromém sektoru a proto vidím zřetelně korupční praktiky a zosnovaný tunel radních na opencard, kde se rozkradlo tak 0.5 mld. Běžte si tam sednout nebo jako občan požádat o informace na které máte nárok. Běžte třeba za Bémem, ten tam tuhle praxi zavedl.
23. 12. 2009 | 12:06

Silvie napsal(a):

Chování Béma ve stylu "já nic, já muzikant" mi připadá velmi nepatřičné.
Ale v tomhle státě už jsme si, bohužel, zvykli na to, že zkompromitovaní politici neodcházejí (maximálně jsou vykopnuti výš).
Nevěřím, že bude někdy kauza rozkryta a už vůbec nevěřím, že by za takovou korupci (viz firmy Janouška) šel někdo do chládku.

ODS nám , pravicovým voličům, dala moc pěkný dárek na závěr roku(i když - podobně nás obšťastňovala celý rok) Povedlo se jí totálně zdiskreditovat pravici.
No ,hlavně ,že jsou pánové vysmátí a za vodou.
23. 12. 2009 | 12:07

yara ze země krys napsal(a):

Bruner: S tou přiměřeností je to problém. Na trhu si také nekoupíte housku za 30,-Kč/kus když vedle stojí třeba 3,50,-Kč.
Trh to vše srovná. Ale tady hoši (radní) nedávají možnost cenu dostat do patřičných mezí a konkurence je jaksi odstavena ze hry.Cena nerozhoduje,ale tady rozhoduje kolik kdo ze zůčastněných dostane bokem. A vo tom to je pane Brunere.
23. 12. 2009 | 12:21

kurvahošiguttentag napsal(a):

SUP
Už před rokem o tom informoval Pový Prostor celkem detailně.Reklama probíhala na podzim před celoročním předplatným na MHD ,jen tak mimochodem ty jeden "SuPe
23. 12. 2009 | 12:33

kurvahošiguttentag napsal(a):

pardon"Nový Prostor"
23. 12. 2009 | 12:34

SuP napsal(a):

Reklama na tunel?
Neke!
23. 12. 2009 | 13:28

Rejpal napsal(a):

Karta je pouze nezbytný krok v šibalství pražského magistrátu. Dalším krokem mohou být třeba nesmyslné turnikety v metru.

Paní Ryšlinkové držím palce. Příliš však nevěřím, že státní zástupci někomu dokáží záměr páchat trestné činy. Jako obvykle půjde o "nevydařený obchod".
23. 12. 2009 | 13:39

SuP napsal(a):

Rejpal -
Proč nesmyslné? Holt budete míň jezdit načerno.
Turnikety jsou jedním z návrhů, jak omezit ztráty. Otázka je, jestli vyberou o tolik víc, aby se rentovaly.
23. 12. 2009 | 13:53

Jirka napsal(a):

Ale ano ať se to řeší, proti tomu nic nemám. Ale tady se nejedná o ztracený sáček rohlíků v samoobsluze, tady se jedná o vyházené a stracené stamilióny a toho by si opravdu nevšim jen ten, kdo to vidět nechtěl. Teď pro voliče prohraný bitvě se pasovat do role generála zavání minimálně ročním zavíráním očí nad krádežemi. Nemůžu si pomoct, ale ke krádeži došlo i díky p. radní. Nebo vážně chcete tvrdit, že netušila? Pokud by to tak bylo tak nemá ve veřejné funkci co dělat!! Odpovědnost nesou všichni(i když u nás to bude zřejmě jen morální, nokoli právní)bez rozdílu. Zloděj i ten, kdo mu krádež svou benevolencí nebo hloupostí dovolil. Pokud vím tak zákon jasně ukládá, že pokud vím o trestné činnosti je moje povinnost ji ohlásit a to radní udělala poměrně s velkým spožděním. Lépe řečeno ve chvíli, kdy ji nějaká velká odveta už nehrozí, protože má veřejnost na své straně. To, ale není určitě to, za co dostává od nás mandát a výplatu. Ten od nás dostala právě jen proto to aby se podobné věci neděli. Tady není a neexistuje žádná politická odpovědnost a trestní oznámení paní radní tuhle neudržitelnou situaci jen prodlužuje a budí zdání jakés takés spravedlnosti. Bohužel jen zdání nic víc. Pochopte, že je to na nás a ne na p. radní jestli chceme dostat politiky pod tlak aby se přestalo konečně kupčit s veřejnými penězi!!!
23. 12. 2009 | 14:01

*** napsal(a):

Mám jen obavu, že váš spojenec v tažení proti melounům, co se odvalily, bude nakonec slavit bez vás.
23. 12. 2009 | 14:09

Tonda napsal(a):

nic se nestane,ODS ovládá státní zastupitelstva a soudy.To by musela přijít nějaká revoluce.Judr.,kteří vystudovali v Plzni to vše zametou pod koberec.Zákony této země porušují ti kdo by měli dozírat na jejich dodržování
23. 12. 2009 | 14:41

Ikena napsal(a):

Ten tepich co po nem chodi prazska ODS je skutecne tlustej. Tam se toho vejde.
Nic z toho nebude
23. 12. 2009 | 16:23

Ikena napsal(a):

To Silvie,
mate me sympatie. Vystihla jste to naramne presne.
Bohuzel najdou se zde i taci, kteri jsou pro svoji viru schopni prehlednout jasny tunel velikosti 888. Smula je, ze jsou i z praveho spektra, takze zadna zmena nehrozi. A po vcerejsim vykonu Blazka, ktery zaloval, ze oni teda tak trochu nedavali pozor, ale socani v tom jedou s nimi, jsem srozumen, ze to vysumi. Jako by vsichni v Praze nevedeli, ze ODS mela na magistratu pod palcem vsechny ridici posty.
Jo a salon krejci Richter, tak ten to rozetne. Kdysi jsme uz meli taky politika puvodnim povolanim krejci a jak to dopadlo.
23. 12. 2009 | 16:47

ujo napsal(a):

pro Supa:
A magistrátním úředníkům šéfuje kdo ?
No přeci primátor + radní zvolení zastupitelstvem.
V Praza vzdělaní a inteligentní občané zvolili do zastupitelstva tolik zastupitelů za ODS, že mají absolutní většinu.
Takže kde je chyba? A 300mega se Vám zdá jako pakatel?

pro Jirku:
pí. Ryšlinková není radní ale zastupitel, což je rozdíl asi jako mei ministrem a poslancem, např jako mezi posl. Hovorkou a min. Julínkem
23. 12. 2009 | 19:11

yara ze země krys napsal(a):

ujovi: Dík za vysvětlení, předešel jste mě. To je zajímavé kolik hlupáků se v podstatě nepřímo nebo i někdy přímo zastává těch zlodějů na radnici.
Docela by mě zajímalo co je k tomu vede, blbost, naivita nebo zapšklé čecháčství?
23. 12. 2009 | 19:43

vlk napsal(a):

frauenmilch

jste poměrně neinformovaný. J slyšel Reedovou na vlastní uši, že žádala audit jak o d Béma , tak od Blažka a nedostala jej ani od jednoho. Jistě by s e to dalo dohledat v archivu ČRO1 . takže s euklidněte. že je audit na síti teď , neznamená, že tam byl, když ho požadovala a plným právem ona.
A stejně tak je fakt, že ODS blokovala a to opakovaně její protikorupční strategii.
23. 12. 2009 | 20:28

frauenmilch napsal(a):

vlku, vlku
moc dáš na řeči a málo na skutky ... například co udělala s těmi dvěma řediteli, které indikovala švýcarská policie jako majitele podpisu k janouškovým švýcarským účtům ... audit fakticky nikdy Reedová nepožadovala, pokud ho nezadal Blažek, a to byla viceprimátorkou a členkou Rady ... je to šikovná holka, která umí dobře mluvit, třeba do rozhlasu a třeba věci, které se jaksi nestaly.
23. 12. 2009 | 21:33

Jirka napsal(a):

To ujo. Není radní? To jsem převzal od diskutujícího s tím, že nekecá. Dobře tak zastupitel a co to na věci mění? Že jako zastupitel má před krádežemi zavírat oči? Hele já fandím každýmu kdo jde proti korupci, ale z pražskýho magistrátu nevěřím nikomu. Všichni do jednoho museli vědět, že to není košer a kdyby tahle zlodějina navyplavala na povrch tak do dnes budou všichni zticha. Jak říkám celou dobu, kdo čeká, že si pořádek udělají sami mezi sebou je naiva. Neudělají, jen se tak budou tvářit, protože teď dělají pořádek jen proto, že se to provalilo. My a jen my, nikdo jiný, ani p. zastupitelka to nezmění. A když změnit mohla tak mlčela.
24. 12. 2009 | 08:56

yara napsal(a):

Jirko, přeceňuješ moc a možnosti zastupitelů. Všehoschopná parta radních si ví rady jak filtrovat informace a usměrňovat chod úřadu, zvláště když se jedná o peníze. Zastupitelstvo jsou pro ně zčásti lokajové a zčásti jen obtěžující hmyz. Na příkladu Jančíka je vidět, že si s ním zastupitelé neví rady už drahně let a ten se jen chechtá, tloustně a kupuje tituly v Plzni.
24. 12. 2009 | 09:28

Jirka napsal(a):

Yaro dobře couvnu asi máte pravdu. A proto pořád píšu o přímé demokracii, která umožňuje odvolatelnost provařených poslanců i politiků během funkčního období a štve mě, že média občany o této možnosti vůbec neinformují. Dokonce se nám snaží namluvit, že jsme k takové demokracii ještě nedospěli. Tahle zastupitelská demokracie ty jejich krádeže v podstatě posvěcuje a není moc je odseknout od zdrojů po celé čtyři roky. Zřejmě to je i důvod k megakrádežím, protože vědí, že za další čtyři roky už nemusí být u státního struku. Zajímavé, že v našem vzoru USA a vedle v SRN to funguje, ale u nás se tomu brání zuby nehty, proč asi? Protože možnost je kdykoli odvolat je přímo děsí. Ale je to taky jediná možnost jak je donutit makat pro nás a ne jen pro sebe a kámoše z řad právníků a podnikatelů. Zatím vidím jen mediální guláš, kdy se na nás valí jedna aféra za druhou, ale jen ten mediální maglajs nic víc, ani slovo o tom jaký jsou možnosti změn k lepšímu nebo aspoň k nějaké změně. Prostě média budí dojem, že jinak než to tady funguje to nejde. A tenhle blog ve mě budí ten samý dojem, že zastupitelská demokracie může u nás fungovat i bez korupce. Nemůže a nebude, protože přímo vytváří možnosti pro tyto krádeže!! Vlastně si dokonce myslím, že od začátku znali rizika takovéto demokracie a zcela záměrně ji zavedli. A těch kteří se na tomto podíleli je naše politická scéna plná, protože v ní máme brontosaury kteří tam jsou zaškráblý už dvacet let. Benda, Kalousek, Klaus a mnoho dalších. Od těch očekávat změnu skutečně nelze.
24. 12. 2009 | 09:53

Rejpal napsal(a):

SuP

Vy, zastánče turniketů, mi snad vysvětlíte, proč věříte, že znovuzavedením systému turniketů v metru by se mohly snížit "ztráty" DPP? Proč asi tento podnik v osmdesátých letech turnikety v metru zrušil?

Železnice v Česku zavádějí turnikety na WC modernizovaných nádraží, takže Vás tam vyčůrání přijde dost draho. Viděl jsem (ne v ČR) i WC na železnici, které se otevírá za poplatek po zavolání mobilem. Jsem rád, že na letištích bývají WC doposud volně přístupné.

Myslím, že DPP by mohl výrazně snížit počet černých pasažérů nikoliv nesmyslnou technikou, nýbrž důslednou osobní kontrolou jízdních dokladů cestujících.

Pokud jde o tak zvané "ztráty" veřejné dopravy, preferuji veřejnou dopravu před individuální. Proto bych i uvítal návrhy na úplné hrazení nákladů veřejné hromadné dopravy z poplatnických daní namísto dnešního kombinovaného systému placení (z daní ca 80% nákladů a zbývajících ca 20% nákladů jízdenkovým systémem).
24. 12. 2009 | 11:02

SuP napsal(a):

Rejpale -
Kdybyste se nechtěl prvoplánově na Štědrej den hádat, přečetl byste si, že nejsem přesvědčen, že by se rentovaly. Nicméně skoro fšude na světě turnikety v metru jsou.
Zkuste si provozovat zadarmo hajzlík na novém nádraží, který by zcela samozřejmě měl stále svítit čistotou. A když nemůžete žádným oficiálním způsobem zabránit vstupu různých somráků a "lidí jiných kultur" do prostoru nádraží. A za týden si můžeme povyprávět, jak jste byl úspěšný. Nádraží má sloužit k ochraně lidí před odjezdem vlaku (kde je hajzlík zdarma), ne pro přebývání, chlastání piva a nucení na moč.
Zavedením turniketů do metra by se uvolnila docela slušná síla revizorů pro ostatní druhy dopravy.
V osmdesátých letech jsme turnikety zrušili, protože se metro na čas stalo nejpreferovanějším DP a povrchová síť nefungovala tak dobře. Navíc se začaly měnit tarify i mince a přestrojování turniketů stálo zbytečně moc peněz. V neposlední řadě se zvýšil počet cestujících s předplatní jízdenkou, kteří ucpávali volný (kontrolovaný) průchod. Opencard umožňuje automatickou kontrolu předplatních jízdenek i v turniketu, takže se intenzita přepravní kontroly zvýší. Pořád to ale neznamená automaticky, že se turnikety vyplatí.
Takže vidíte, jak se snažím a doufám, že jsem to nepsal zbytečně.
24. 12. 2009 | 11:32

SuP napsal(a):

Mimochodem Rejpale, ujo -
Takovéto projekty (Opencard) začínají být rentabilní vždycky až po několika letech. Myslíte, že třeba takový systém dálničního mýta už něco vydělává, aby to stálo za řeč? A kdo to tenkrát pásl?
24. 12. 2009 | 11:55

Jirka napsal(a):

Já bych řekl, že jde spíš o to vymyslet cokoli na čem se dá korumpovat a krást. Dokonce se už ani nesnaží vymyslet něco dobrého pro lidi, co by jim usnadnilo život a přitom by si mohli tak jak to mají rádi škrábnout. Ale už vymýšlejí věci o kterých je dopředu jasný, že nemají naději na úspěch, ale může se u toho brát plnými hrstmi!! Rozjet akci opencard byla lepší a sofistikovanější levá, než prodej Karlštejnu podvodníkem za první republiky. Třeba se taky dočkáme zfilmování, ale k věci. Pokud se nic nezmění a počítejte s tím, že tahle politická scéna nic měnit nebude, tak tady za čas budeme číst o trestním oznámení kvůli turniketům. O tom to totiž je. O úděsný politický kultuře našich papalášů. Hádat se o turniketech jim vyhovuje, protože to odvádí pozornost od bezprávního hnoje, který tu máme.
24. 12. 2009 | 12:06

Rejpal napsal(a):

SuP

Nadcházející problémy se sovětskými turnikety, na příklad při změně jízdného, byly známy od samého počátku. Sovětská expertiza měla v roce 1973 (rok rozhodnutí GŘDP o různých způsobech odbavování cestujících v metru a na povrchu) kromě strachu o vlastní korýtka mnohem větší sílu než zdravý rozum.

Od uvedení metra do provozu různí kontroloři vstupovali do placeného prostoru metra mimo turnikety třeba na rybářský lístek. Kvůli krádežím vybraných peněz z turniketů vlastními zaměstnanci testovali spolehlivost zaměstnanců radioizotopy označenými korunami. O rentabilnosti MHD se ani tehdy ani nyní nedá mluvit.

Naproti tomu o čistých hajzlících bez turniketů na letištích ano, přestože na letištích se shromažďují lidé nejrůznějších kultur a barev pleti ve větším počtu než na nádražích.

MHD v Praze (na rozdíl od taxislužeb) patří dodnes mezi obdivuhodnosti velmi pozitivně hodnocené návštěvníky Prahy. Nesmyslná Open card hrazená zhoršením služeb MHD přijde všechny příliš draho.

Přeji hezké svátky všem!
24. 12. 2009 | 14:05

SuP napsal(a):

Vám taky!
Opozičníku!
o:)
hádavej....
24. 12. 2009 | 14:34

cocoqg napsal(a):

Rejpale, na letištích se schází poněkud jiná sociální skupina cestujících než na českých nádražích a HLAVNĚ úroveň a četnost úklidu je tam jiná.

Pokud jde o pražskou MHD, tak poněkud papouškuješ radnici. MHD se do práce relativně pohodlně dostaneš ve všech větších západoevropských městech, Praha už dlouho není žádný zázrak (a když vezmeme v úvahu obnovu bus a tram málo kapacitními vozidly s nepohodlným interiérem, tak je už pod úrovní všech západoevr. měst, kde jsem já MD používal). Pravda, o víkendu a v noci to v Praze jezdí lépe, ale i za 7 let, co v Praze bydlím, se to podstatně zhoršilo (zlom byl asi 2004), takže předpokládám, že za dalších sedm západ nejen doženeme, ale i předeženeme.

Ale naprosto souhlasím, že z peněz vyhozených na Kartu pražana Béma, mohli mít cestující a potažmo DP daleko větší (vlastně aspoň nějaký) užitek.
25. 12. 2009 | 16:23

Admirál napsal(a):

Kolik takových kauz bublá pod kobercem a je tam vší mocí drženo.

Jsem zvědav, jak se s tím podáním pochlapí hoši od kriminálky pod vedením Peciny.
25. 12. 2009 | 18:38

vlk napsal(a):

frauenmilch

a co a si tak s nimi mohla dělat? Když Rada odhalsovala, že jí jako vysvětlení stačí písemné prohlášení těch d vou borců , že ve Švajcu žádná konta nemají, nic o kontech neví.. ?
rada nikoliv Reedová.Chc e to číst a pamatovat si. Nic víc.
25. 12. 2009 | 21:08

frauenmilch napsal(a):

vlk
v takové situaci se rezignuje, pávě proto, že si pamatuji. Vy jste mužem řečí, ale politiku dělají skutky, pokud to nepochopíte, bude se tady jen řečnit, což je případ Reedové, bohužel, ale to se vůči vám jen opakuji, a marně, a zbytečně.
25. 12. 2009 | 23:17

vlk napsal(a):

frauenmilch

a jinak jste v pořádku? Reedová i Štěpánek, pokud si račte pamatvat, odstoupili.
Já v politice nejsem. Z pozic e občana jaksi odstoupit nemám kam. Z pozic e voliče odstoupit nehodlám. Takže s e snažím nezapomenout. Zkuste to taky. A při tom si opakujte - vlk není v politice.
26. 12. 2009 | 09:18

ekoexpert napsal(a):

Varuji všechny, nejenom pražáky před Bémem a jeho kamarády.
V Pardubicích se postavilo logistické středisko způsobem zaber cizí území, postav co chceš bez jakéhokoliv povolení a silou moci vyhrožuj i pardubickému magistrátu, když se postaví na odpor. Stačí, že Bém kvůli kamarádovi udělá patřičný nátlak a zákony přestanou platit.
Jak už to stojí, tak se to povolit musí, vždyť je to dobře zpracovaný projekt pro lidi.
http://www.denik.cz/regiony...
Tím chci pouze upozornit, že dle mého názoru evidentní mafie z pražského magistrátu má více aktivit...
26. 12. 2009 | 18:25

Jednatel OS napsal(a):

Blogujícím skeptikům:
Vážení, nestahujte kalhoty příliš brzo. Uvědomte si laskavě, že paní zastupitelka Jana Ryšlinková byla jediná, - která neváhala dodržet slib, - že bude na svou čest a svědomí jednat v zájmu Pražanů! Zbylých 69 kolegů se ctí také zaklínali.
Bylo by smutné, kdyby o podporu k tak ušlechtilému kroku musela žádat... Zřejmě si uvědomila, že zůstala-li sama kdo něco udělat mohl - tak to udělat musela...
Je na nás/vás Pražanech zda bude mít šanci své úsilí "dohrát" ku prospěchu nás všech... Ono nejde jen o Opencard - také o pražský komunální zákon, který už před 10 lety z hl. města udělal gubernii! Jde o dotace na erealizovatelné záměry dobře zavedených starostů, - o územní plány a ŽP pro potomky.
A tak ctěné paní Ryšlinkové náleží dík a popora - a nikoli mudrování o zbytečné snaze. Předpokládám, že myslícím bylo zbytečno cokoli připomínat, tak promiňte..
28. 12. 2009 | 18:40

Jirka napsal(a):

Dík jednateli za otevření očí!! Jen tak mimochodem ona demokracie v některých menších městech funguje už dost let, jen v té Praze a dalších větších městech, které jsou ve spárech některé z velkých stran to je pořád stejný i když se občas najde nějaký osamělý bojovník!! Ale většinou, když už je po bitvě! Snaha p. zastupitelky je jistě chválihodná, ale bez pražáků zbytečná! Z tohoto pohledu jsou Praha a její obyvatelé a především politici to nejhorší co může zdejší demokracie nabídnout!! Přeji štěstí, ale nevěřím!!
04. 01. 2010 | 05:58

Jenda napsal(a):

souhlasím s NEO
karta jenom pro Pražáky pro Prahu je nesmyslná. Pro každé město jinou kartu? Karta občana je jiné kafe.

Anebo jako platíme v obchodě můžeme platit v DP. Pokud přijedu do ciziny také chci všude platit normální platební kartou a ne nějakou jejich speciální.

Jestli si dnes zaplatím platební kartou jízdenku tak na co potřebuji Openkart anebo nové vtupní turnikety za 2 mld.?

turnikety
elektronická evidence památek

všechno na stejném principu jako Opencard. To bude zase další trestní oznámení?
30. 01. 2010 | 22:54

Vlastimil napsal(a):

To Sup: vy jste typický pražský volič "svaté a neposkvrněné" ODS. Pokrytecky hovoříte o kontrole: právě díky Vám a ostatním cajzlům má ODS nadpoloviční zastoupení a dělá si tak co chce.
31. 01. 2010 | 18:32

jonáš napsal(a):

Jendo jistě můžete, pokud vám vyhovuje při každym vstupu do metra vyťukat na turniketu pin .. a sledovat při tom, kdo vám při tom kouká přes rameno. Chyba neni v tom, že je na dopravu karta, ale v realizaci. Nebo spíš nerealizaci .. přečtěte si něco třeba o Paříži a Londýně. Nakonec i karta kterou o pár let dřív zavedly ČD má podstatně nižší náklady a vyšší funkcionalitu než tenhla BB (Bémův bazmek).
02. 02. 2010 | 12:11

Poptropica napsal(a):

thanks you very much
12. 02. 2010 | 18:59

Darius Nosreti napsal(a):

Velmi si Vaší práce vážím a plně Vám důvěřuji. Mám ale pocit, že se do médií dostává málo zjištěných souvislostí. Prosím o zaslání všech materiálů ke kauze včetně linek na Vaše televizní nebo rozhlasová vystoupení. Nějak je nemohu nalézt a chtěl bych přispět k rozšíření info k této kauze info(zavináč)darius.cz
09. 03. 2010 | 23:22

discount air max shoes napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
16. 04. 2010 | 08:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy