Opencard, Konfucius a potrefená husa

31. 01. 2010 | 14:19
Přečteno 8058 krát
Na zasedání zastuptelstva Hlavního města Prahy jsem ve čtvrtek vznesla následující interpelaci týkající se situace kolem Opencard. Cituji:

Děkuji MHMP za zveřejnění dvou auditů, které si město nebo jeho jednotlivé útvary objednaly. Nicméně chci upozornit kolegy i veřejnost na fakt, že audit společnosti APOGEO*) je – podle jejích slov – založen pouze na dokumentech, které jim předložili zástupci magistrátu. Doslova:
„prověrka nepředstavuje plný audit..“ a dále:

"Vycházeli jsme z předpokladu, že dokumenty a informace poskytnuté nám k provedení prověrky jsou pravdivé, přesné a nezkreslené, přičemž tyto skutečnosti jsme nepřezkoumávali;..."

Otázky:
Adresované panu nám. Richterovi
• Žádám, abyste na stejném místě, jako ostatní dva audity, zveřejnili i audit firmy Nexia a A.T.Kearny.
• Prosím potvrďte, že pan Kraus, jemuž byla ke dni (myslím 15. ledna) ukončena funkce ředitele odboru Informatiky, se stal Vaším poradcem.
• Prosím potvrďte, že pan Kraus i po datu, k němuž mu bylo ukončeno působení ve funkci ředitele odboru, má nebo alespoň ještě několik dní poté měl, neustále k dispozici svoji původní kancelář, a tudíž měl neomezený přístup ke všem dokumentům a složkám.
• Pokud je tomu tak, vysvětlete nám, jak je zajištěno, že i za této situace můžete garantovat, že není žádným způsobem manipulováno s dokumenty (že nejsou ničeny, ani že nevznikají nové, např. antidatované).

Adresované panu radnímu Šteinerovi, panu primátorovi, panu radnímu Janečkovi a panu náměstku Blažkovi:
• Jaké kroky jste, jako předseda a členové představenstva Dopravního podniku Prahy (DPP) či předseda dozorčí rady DPP, podnikli k nápravě faktu, který ve své zprávě konstatovali auditoři Nexia a A.T.Kearny - totiž, že jim DPP odmítl poskytnout některé podklady nutné k auditorské kontrole.

Konec interpelace (cituji přesně, text jsem si předem napsala).

Pan radní Richter nepovažoval za nutné mne poslouchat, bavil se s mým předřečníkem, zato pan primátor vyskočil jako čertík z krabičky. Zcela zapomněl na poučku, kterou nás, hloupé zastupitele, tak rád častuje, totiž abychom používali své levé hemisféry mozkové, a vylil na mne celý kýbl emocí. Zápis z jednání ještě není na webu magistrátu, tak nemohu citovat přesně. Ale pan primátor, zcela unesen svou vlastní inteligencí, třikrát zopakoval citát z Konfucia, ten o marném hledání černé kočky v černé komnatě, obvinil mne i novináře ze všeho možného a široce gestikuloval rukama, zvedaje a tiše hlas s úžasnými dramatickými efekty, přičemž jeho slova ani náznakem neodpovídala na mé otázky.

Nezdá se Vám, že se na ně dalo odpovědět docela jednoduše: ano, ano, ne, ne, přikázali jsme vedení DPP to a to?

Tak mám takový dojem, že nepotřebuji Konfuciovu moudrost, že si vystačím s lidovým rčením: totiž že potrefená husa nejvíc křičí.

*) Tento audit byl zaměřen na „Posouzení správnosti postupu zadavatele z hlediska zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách při zadávání veškerých veřejných zakázek souvisejících s realizací projektu Opencard hl. městem Prahou, odborem informatiky MHMP."








Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jentak napsal(a):

http://frantahaguess.webzda... držím palce paní doktorko, věřím, že je dost lidí, kteří čekají na vysvětlení stejně jako vy
31. 01. 2010 | 14:38

jentak napsal(a):

Po Reedové boj s korupcí převzal náměstek a radní pro kulturu Richter. Ambiciózní politik tvrdí, že strategii boje proti korupci předloží do tří měsíců. Navíc se chlubí tím, že když magistrát nechal zkontrolovat transparentnost jednotlivých odborů magistrátu, vyšla právě jeho kultura nejlépe. Možná proto, že auditoři zapomněli na to, jak město přidělilo správu historických památek společnosti ABL FM Services za velmi pochybných podmínek. ............http://hn.ihned.cz/c1-39590...
31. 01. 2010 | 14:48

yara ze země krys napsal(a):

Pan Bém má nervy v kýbli. A bude hůř!
31. 01. 2010 | 15:12

siven napsal(a):

Bém je vyřízený a dělá ze sebe šaška, ale Richter si ještě stále, s nevídanou porcí drzosti, hraje na suveréna.
Pražský Al Capone, který by měl letět z okna mezi prvními...
31. 01. 2010 | 15:40

schlimbach napsal(a):

dělají z nás blbce, se všemi těmi audity. Náklady na jejich zhotovení by měl Bém uhradit ze svého. Celé Opencard může posoudit pouze celková hloubková prověrka hospodaření celého rozpočtu Prahy. Audity zhodnotí vždy jen to, co se mu předloží a provádět audit na jednotlivosti, tak to již chce pořádnou dávku přesvědčení od zadavatelů, že všichnim ostatní jsou ignoranti. Na toto je asi skutečně neuúčinnější defenestrace -(
31. 01. 2010 | 15:48

Janes. napsal(a):

Bem,Richter a celá modromafianskoODSácká partaj si dělájí,prostě beztrestně co jejich rýpaky chtějí a pražáci,jsou větší chudáci na duši,než zbytek státu doufal.
31. 01. 2010 | 16:16

Tencokida Hnuj napsal(a):

Bude líp :
V jednom z kamenů Karlova mostu je dutina do níž Otec vlasti schoval vzácný svitek z 4. stol. n.l. podle něhož má v Česku od
roku 1939 do roku 2010 vládnout svoloč a poté majitel tohoto svitku.
Proto na Karlově mostě v současné době probíhají ty podivné rekonstrukce a to pod přímým dohledem primátora.
31. 01. 2010 | 16:49

Krupa Václav napsal(a):

Možná se mýlim,Bém mi nepřipadá jako lotr,spíš hlupák,jakého lotři ke svým zlodějnám obvykle potřebují.
31. 01. 2010 | 16:51

hovorka11 napsal(a):

Mám zkušenosti, že audit společnosti před jejím krachem oprávněnou osobou konstatoval, že společnost má kontrolované parametry v pořádku.
Je to stejné, jako když přikryjete h...o zlatým papírem a audit zkoumá, že kus zlata, který dle účetnictví máte pod tím papírem odpovídá na základě váhy, zápisů a obchodních transakcí této kupky hrudce zlata. Až si společnost ukryje peníze získané z této kupky, tak se "dovolí" odkrýt tuto kupku, která je podezřele zapáchající. Pak se h...o objeví, ale audit může oprávněně doložit, že vše bylo v souladu s jeho kontrolou a pouze hloupost důvěřivých lidí umožnila zbohatnutí této firmy.
------------------------------
Všeobecně: nepomůžou žádné audity, ale vyšetřování speciálními tými odborníků v boji proti korupci, nezávislými na politicích, prezidentu a státním zastupitelství v čele s Renatou Veseckou! Vše pak míří pod koberec a jsou vyhazováni lidé, kteří chtějí korupci potrestat.
Tyto tým by měli podléhat přímo soudní moci.
V případě OPENCARD nevidím možnost jakkoliv potrestat viníky bez občanských aktivit a velmi výrazného tlaku na příslušnou stranu. Jinak to nebude řešit žádná parlamentní strana, ČSSD je to samé (dnes pomůžu tobě zítra ty mě). Jakékoliv snížení korupce při činnosti současných politiků je nesmyslná pohádka pro dětsky uvažující lidi !
Proto vidím jediné: mluvit o tom, mluvit o tom, mluvit o tom až do voleb !
Je dobře, že o tom píšete!
31. 01. 2010 | 17:09

vfischer napsal(a):

PANÍ BLOGERKO, jsem dávný pracovník v informatice jednoho centrálního úřadu. Řeknu Vám k tomu toto: práce na informačních systémech, nákupy počítačů, elektroniky a informačních technologií, zejména vyvíjení speciálních programů jsou již dvacet let předmětem gigantických podvodů, nesmírného rozkrádání státní kasy a stím spojeného ohlupovaní občanů jako potenciálních uživatelů. Zde vládnoucí gangsterská sebranka se dokonale naučila točit obrovské sumy nakradených peněz do svých kapes pod pláštěm takzvané "složitosti" problematiky. Obrovská kvanta předražené techniky a zejména nákupy "nehmotného" programového vybavení, a další placené ale neprováděné služby jsou předmětem penězovodů do soukromých kapes srovnatelné s kauzami topných olejů!!! Osobně jsem zažil co taková sběř dovede a jak se umí maskovat! Viz například nákupy počítačů pro školství - 6 milard v komíně !!! Tato tragedie celostátního rozsahu není předmětem zájmu veřejnosti, protože je potřeba mít odborné znalosti z oboru. Obdobné machinace jako OPENCARD byste mohla najít takřka na všech centrálních úřadech tohoto státu! Do vzduchu letí stovky milionů za počítače na stolech papalášů, kteří ani neumí klapnout na klávesnici! Prožil jsem vše osobně na vlastní kůži a vím o čem mluvím!
A pak vás na rohu zastaví s kasičkou, abyste přispěla na to či ono! A pamatujte jedno: je úplně fuk, jestli jsou to modří, oranžoví, zelení či černí, hrajou si společně do ruky a je to všechno jedna zkorumpovaná pakáž!! na to vemte jed !
31. 01. 2010 | 17:21

Rumcajs napsal(a):

vfischer:

Konečně rozumný příspěvek.
31. 01. 2010 | 17:27

Nestranný pozorovatel napsal(a):

No ano, paní Ryšlinková. Souhlasím. Pro úplnost byste však měla uvést, jak jste vy osobně pořizovala počítače pro svoji školu. Jinak se to také některým lidem může jevit jako křik potrefené husy.
31. 01. 2010 | 17:39

Rumcajs napsal(a):

Já vím jak na to paní doktorko!!

Chce to další regulace,vyhlášky a zákony.
Musíme přijmout další státní úředníky, ze kterých vytvoříme v každém okresním městě komisi na potírání korupce. Pak nasadíme agenda provokatéra a agenta provokatéra na agenta provokatéra.
Těmi komisemi bych určitě nešetřil. Snad i ostatní na něco přijdou. Třeba posílit policii, soudce a tak.

A když vidím, jak to tak krásně funguje, když to mají v rukou úředníci, tak si říkám, jestli by to taky nechtělo zestátnit ty banky. Dyk za chvíli nebudou mít co rozhazpvat a tam by se snad ještě něco našlo.

Já když si vzpomenu, jak se nám všem krásně kradlo, dokud bylo všechno státní.

Řekni kde ty prachy jsou,
co se snima mohlo stát ... ?
31. 01. 2010 | 17:41

Tencokida Hnuj napsal(a):

vfischer
Ave Satanas ! Dvacetkrát zdrávas, šestnáct otčenášů a k večeři suchý chleba s cikorkou !
P.S. Jinak máte asi pravdu. Jenže kdo provede revizi tšch nepravostí ? Topolánek ? Dalík ? Kalousek ? Sobotka ? Čunek ? Nedejpánbu Filip ?!?!! --- Tak to radši ať kradou dál.
Pro začátek by docela stačila taková malá právní úpravička : Kdo rozhodl o úhradě faktury z veřejných peněz tak, že cena uvedená na faktuře se liší o...%, než je cena obvyklá (soudní znalec) bude jeho čin kvalifikován jako zvláště společensky nebezpečný. Promlčecí lhůta u tohoto činu se stanovuje na 40 let. Kdo takový čin oznámí na policii, bude vyznamenán medailí Zasloužil se o vymýcení korupce a bude mu odpuštěno případné spolupachatelství.
Nebo tak nějak. Ale jsem jenom obyčejný samurajský synek, navíc odložený, tak nevím.
31. 01. 2010 | 17:50

hanah napsal(a):

A ta potrefená husa je kdo, paní Ryšlinková?
31. 01. 2010 | 17:51

Stařeček napsal(a):

vážení diskutující, myslíte, že je to ve vaší obci či městě lepší? Podívejte se kdo používá elektroniku zakoupenou obcemi pro jejich činnost, kdo nakoupil zemědělské pozemky určené v budoucnu ke stavebním účelům, komu přiklepla obec zajímavé zakázky a s kým je který radní v rodinném či jiném svazku. Všude je to stejné, jenom v Praze se jede na vyšší úrovni. Jestli si ještě někdo myslí, že pomůžou volby a staronoví poslanci ukrytí v nových stranách, hrubě se mýlí.
31. 01. 2010 | 17:52

frauenmilch napsal(a):

Je zde někdo, kdo se zamyslí nad tím, proč Béma nebo Richtera nebo Šteinera volil? Jsme schopni se dobrat k nějakým praktickým závěrům, nebo se všichni rozložíme jako Rumcajs a lehneme si na záda bude vykřikovat, že všichni nebo stát je zlo, když před sebou máme konkrétní partu gangsterů? Nejsou všichni stejní a máme co dělat s konkrétní partou. Je dobře, že na ně autorka tlačí a doufejme, že veřejný tlak podpoří i policii aby skutečně vyšetřovala, věci vylezají na povrch a už se snad ví, kdo tomu pomáhal na svět (Hagues) a kdo to celé kryl. Není třeba další zásoby vodky, ale konkrétní kroky, ne?
31. 01. 2010 | 18:01

Tencokida Hnuj napsal(a):

Stařečku
To většina lidí ví. Ale důkazy nejsou, ku..a práce!
Takže je to jen ubohé křivé nařčení. Za zlatých dob, kdy všude vládla křesťanská láska a porozumění by Vás za to upálili ! A to i ve Vašem věku. Tak pozor na jazyk !
P.s.Zbavme se konečně paradigmatu, že upozornit na zjevnou nepravost je udavačství. I v tak konzervatibní zemi,
jako je GB, existují v obcích "sousedské hlídky". To jen my jsme od extrému státu , založeném na strachu a denunciaci,
přešli k extrému státu letargie a lhostejnosti. Co tak udělat blog(web)
http://www.mampodezreninako... ?
Některé peníze totiž skutečně smrdí.
31. 01. 2010 | 18:01

Tencokida Hnuj napsal(a):

Do prdele. Oni to hned dali jako hypertext.
Pane Kalousek, Čunek, Bém atd. odvolávám co jsem navrhoval a navrhuju co jsem....
P.S. Tak: zubní kartáček, pasta, pyžamo, mýdlo, ručník, teplé spodky a dvoje ponožky......Nebo ne. Letenka třeba do Irska bude lepším řešením. :)))
31. 01. 2010 | 18:05

ivo napsal(a):

Bohužel to co se děje na pražském magistrátu se děje v celé čr ,politické mafie modrých , oranžových , zelených ,černých a červených nás prostě vysají až bankrotu.
31. 01. 2010 | 18:05

mb napsal(a):

zbytečně nosit dříví do lesa a dopouštět se nějaké / jakékoli úvahy .... snad jen že vlk nerozlišuje mezi zastupiteli za ods, čssd, zelených, ed či eds ... a já apeluji ... rozlišujme ... njn .......
31. 01. 2010 | 18:06

arlon *** napsal(a):

siven
také bych řekl, jen s tím Al Caponem jste to mírně řečeno přepískl. Zatím ještě se po ulicích ze samopalů nestřílí.

Máte snad dojem, že po tom toužíte? Soráč.
31. 01. 2010 | 18:20

siven napsal(a):

arlon - to by tak ještě scházelo. Vám to jako nadsázka nestačí?

Inu, někdo to rád horké.
31. 01. 2010 | 18:26

Pípa napsal(a):

Pro pobavení zopakuji starý vtip.
Pistolník vejde do saloonu a sestřelí lustr. Všichni zkoprní. Pistolník prohlásí. Všichni napravo jsou zloději a všichni nalevo jsou blbci. Zprava se přihlásí mužíček. Pane pistolníků promiňte, ale já nejsem zloděj. Pistolník řekne. Tak si přesedni.
31. 01. 2010 | 18:30

Fialovy Krokodyl napsal(a):

Tencokida Hnůj, 31.01.2010 17:50:17

No nevím, nemělo by tam být
Apage Satanas..? ;-)
Ave = Vítej!
Apage = Zmiz!
31. 01. 2010 | 18:42

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Tencokida Hnuj:
Proč Čunek?
31. 01. 2010 | 18:51

jentak napsal(a):

já jsem ještě zvědavá jaký výstup bude z tohoto, dle usnesení zastupitelstva č. 32/6, ze 17/12/2009, zastupitelstvo konstatovalo nevýhodnost uzavřené smlouvy a uložilo opatření.......tak copak bude z tohoto? Číslo tisku Z 202 http://212.67.66.249/obis/t...
31. 01. 2010 | 19:02

Tencokida Hnuj napsal(a):

Zbyněk Matyáš
Princip opatrnosti, nic víc.
31. 01. 2010 | 19:12

Tencokida Hnuj napsal(a):

Fialový plaz
Augiášův chlív vymete jedině On. Ti druzí dva(nebo tři ? - On se v tom vyznej!) jsou moc schovívaví. :))
31. 01. 2010 | 19:16

vfischer napsal(a):

Dámy a páni blogeři, řeknu vám to takto: Byl jeden centrální ouřad ten měl v roce 1989 350 úředníků. Na práce výpočetní techniky si ten ouřad založil svůj vlastní podnik. Ten podnik měl asi stovku lidí a provozoval obrovskej ruskej počítač co zabral přízemí jednoho baráku. Ouřad financoval podnik ze svého rozpočtu ve výši 20 mil. ročně, víc ani korunu. Z tohoto podniku měli ouřadové informace o všech podnicích co byly v ranku ouřadu - cca 5 tisíc podniků !! Po roce 89 ouřad podnik zrušil privatizací tak, že ho nechal rozkrást a barák v Praze zašmelit připraveným gangsterům.
Na práce výpočetní techniky si ouřad vytvořil vlastní odbor - takzvaný odbor informatiky. Předpokládalo se, že všechny projekční práce a provoz počítačů zajistí tento odbor. Jenže na šéfování odboru informatiky byl dosazen nekvalifikovaný gauner, kterému byla informatika u zadku. Postupně vyházel všechny kvalifikované lidi a dosadil si svoje patolízaly. Jako korunu všeho pak udělali smlouvu s Telefonikou O2 za práce a služby počítačů za 37 melounů MĚSÍČNĚ !!! Dnes má ouřad 760 ouředníků, o informatiku se nikdo nestará, ale každej měsíc se kalí 37 melounů - to je za rok kolik? 37x12 je 444 mil. za deset let asi čtyři a půl miliardy!
Toto je klasická ukázka zločinného zneužívání státní správy gangstery nasazenými jen za účelem rozkrádání státní kasy. Osobně jsem tyto záležitosti konzultoval s vysokým činitelem pražské kriminálky - bez šance !!! Velmi podobnou situaci byste našli na všech dalších úřadech.
Probíhá to tak, že úředníci v podstatě neví co by vlastně měli od informatiky chtít a kolik co by mohlo stát. Pak přijdou "počítačoví experti" za tím správným ouřadou a nabídnou mu "komplexní" služby za sumu, o kterou se příslušní zainteresovaní vhodně šábnou. Nic nového pod sluncem, určitě každý ze své praxe zná desítky podobných příkladů. A teď: za dva tři roky mají aktéři nakradeno a můžou jít v tichosti od válu. Neboť když se vymění partaje, nasadí si opět svoje kámoše na ta správná místa. Dvacet let v úplné shodě všech partají neexistuje zákon o státní službě, který by zamezil výměnu klíčových ouřednických postů, náměstků a ředitelů odborů, protože sem si partaje strkají členy svých gangů. To je jedna z hlavních příčin obrovského nafouknutí státního rozpočtu, protože chamtivost gangsterských klik na všech úrovních je bezbřehá, stejně jako arogance moci a pocit naprosté nepostižitelnosti.
Nemám a nevidím žádnej zázrak na zlepšení zde panujícího marasmu. Nejsem žádnej přítel starejch časů, ale pamatuju časy, kdy jsme byli nafoukaný, že to v informatice umíme i s počítačema z roku krále klacka. O tom si ale nechám už jenom zdát jako zaprděnej invalidní důchodce. Koukejte se na volební odhady - už si zase brousí zuby, a s arogancí sobě vlastní se radujou, že v květnu už tam zase budou. Tak teda dobře nám tak!!!!
31. 01. 2010 | 19:17

schlimbach napsal(a):

Vfischer

máte pravdu. Toto bude fungovat do té doby, dokud to lidem nedocvakne ... http://ekonomickareforma.cz
31. 01. 2010 | 19:21

arlon *** napsal(a):

siven
Jestli to má být nadsázka, tak byste měl vrátit školné, rybo.
Smrdíte od hlavy.
Soráčč.
31. 01. 2010 | 19:32

jentak napsal(a):

vfisher.........a co s tím dělat? Vzít je na vidle a vyházet z balkonů, v čele davů půjdou zase ti co chtějí rychle k lizu, takový už je svět, ONI zacítí příležitost, přehodí kabát a zavelí ke šturmu....a zbytek davu naivních indiánů se zase zmaže ohnivou vodou
31. 01. 2010 | 19:37

kozoroh napsal(a):

vfischer,
O těchto praktikách se mluví (a vím, že ne bez opodstatnění) byť to někdy připomíná skazky o yettim. Nejhorší na tom ale je, že se to děje i soukromém sektoru! Možná ne tak pravidelně a v takové míře, ale děje!Zvláště u velkých firem, kde dohled nad investicemi je jen rámcový a zodpovědnost je rozložena na více článků. A jak to funguje? Jednoduše tak, že už ve stadiu zpracování inv. záměru jsou nadhodnoceny náklady. Ekonomové většinou posuzují náklady z pohledu návratnosti a pokud jim to vyjde, objem investice je schválen a detaily je nezajímají. Příkladně investice je ve výši 100 mil., ale skutečné náklady jsou 80. Rozdíl se sype do kapes těch, kteří rozhodují o dílčích dodávkách. Napsal jsem to velmi zjednodušeně, ale zhruba tak to funguje. Je pochopitelné, že na ony investice musí být, což v případě firem není pravidlo tak, jako v případě státu. Tam se krade zcela kontinuálně.
31. 01. 2010 | 19:41

sid napsal(a):

Jiz jsem sveho casu psal v diskuzi jistemu Bemovi, ze Opencard je pouze vrsek ledovce. Ten, kdo chce vedet vice by si mel uvedomit (a to plati nejen pro magistrat), ze dulezity je IT rozpocet a jeho primerenost. Jestlize IT rozpocet magistratu je cca. 2 miliardy, tak je treba uvazit, co magistrat dela a kolik ma zamestnancu. A tady je jasne patrny nepomer-1500 zamestnancu magistratu spotrebuje srovnatelne naklady na IT jako banka, provozujici 24 hodin bankovnictvi s 10000 zamnestnanci (naklady na IT cca. 3,5 miliardy). Magistrat pracuje 8 hodin denne. Takze tady bych zacal s kontrolami. Ten nepomer je zarazejici. Nejde totiz o reditele informatiky. Vse jede dale a dale...datove centrum dela cca. 17 firem....je to chaos.... a to vse za nase penizky.
31. 01. 2010 | 19:48

F. Zahrádka napsal(a):

vfischer

Je to přesně tak, jak říkáte. Kdyby jen voliči tušili, kam a za co mizí stovky milionů z veřejných rozpočtů...
Jenže místní mafie mají dobře krytá záda, úzkostlivě si hlídají, aby nic na veřejnost neproniklo a prostý lid se mezi sebou fackuje o to, jestli jsou horší modří nebo oranžoví, eventuálně rudí či zelení.

Většina voličů netuší, že všichni jsou - až na čestné výjimky - stejní(kartelové dohody jim zaručují, že se dostane na všechny) a znovu jim to tam půjdou do uren naházet.

Můžeme se vsadit, zda odkráčí profláknutý Jančík do ...., nebo ještě povýší a dosedne do primátorského křesla?

Skoro jsme dopadli, jako komouši v 50. letech, když si prozpěvovali Teď už máme co jsme chtěli, do rachoty z vesela...
31. 01. 2010 | 20:00

Hurá napsal(a):

Vážená paní Ryšlinková, z Vás se stává, pomalu ale jistě, hrdinka. Držím Vám palce !
31. 01. 2010 | 20:22

Al Jouda napsal(a):

To vfischer :
Je třeba zakázat tzv. outsourcing !! Každý podnik by měl být schopen zajstit si PROVOZ pomocí svcých zaměstnanců. Na provozní úkony by mělo být zakázáno brát dodavatele ! Nemocnice musí být schopna zaměstnávat topiče a ne si najmout firmu na vedení provozu kotelny! Tak vznikají černé díry, kudy tečou peníze ze zdravotnictví. České dráhy musí být schopny udržovat v řádném provozním stavu kolejový svršek tratí, nádraží, vozy a lokomotivy. Jakmile si na tyto činnosti začnou najímat dodavatele, spláčou na výdělkem ! Pokud jde o informatiku, tak vlastní zaměstnanci přijdou nejlevněji ! Bohužel i Hospodářská komora ČR si na správu počítačů najala dodavatelskou firmu, která jí pořádně pustí žilou !Prostě dodavatlsky jen velké investice !
31. 01. 2010 | 20:32

LEVAK napsal(a):

Vážení,svého času, tedy vloni na podzim,jsem upozornil jednoho VIP občana na některé problematiky o kterých se ve svém rozhlasovém vystoupení nezmínil.Odpověděl mi:
"Kdybyste věděl o pozadí těchto čachrů (a o tom, co nyní hrozí) tolik, kolik vím já - ale nemohu ty věci vyslovit, protože nemohu předložit důkazy – jsem přesvědčen, že byste měl stejný názor jako já."
31. 01. 2010 | 20:35

Ládik napsal(a):

vfischer:
vidím to denně, projektuju ve stavebnictví. Dodavatelem jsou "čtvrté ruce" za poloviční cenu, než byl rozpočet. Už 19 let. A pořád jedni lidi a jejich příbuzní.
31. 01. 2010 | 20:43

LEVAK napsal(a):

Al Jouda:no nerozčilujte se,vznikl nám nový výrobní sektor "dodavatelství"!Svého času jsem tady upozornil,že Baťa se v hrobě obrací a byl jsem tvrdě napaden jedním "věrozvěstem",že naprosto nechápu systém zvaný outsourcing!Já to chápu.Podle mě je to zvyšování produktivity zajišťované propouštěním lidí ať to stojí co to stojí!Nejlépe je to vidět na uklizečkách.Propustím svoje a najmu si uklízecí firmu.Co ušetřím?Nic!Ještě firmě zaplatím o něco více než svým vlastním uklizečkám,protože ta uklízecí firma potřebuje taky zisk!
PS:za starého režimu byl chvalořečen "chozraščot", jako výdobytek našeho Velkého východního bratra.Teď je chvalořečen "outsourcing",jko výdobytek našeho Velkého západního bratra! A konečně proč ne?Vždyť my všichni jsme jenom velcí osli a přicmrdovači!
31. 01. 2010 | 20:47

Petrman napsal(a):

vfishcher: souhlas, myslím že jedině diktatura nás může zachránit, bohužel to někdo odskáče, možná já, on nebo Vy.
31. 01. 2010 | 20:48

Suchec napsal(a):

Al Jouda, Vfisher:
Už mají obšancované i neziskovky. Třeba v Brně to "řeší" kraj formou hromadných VŘ.

Sice je to na první pohled OK (jediný parametr - cena), ale pořád vítězí jedna jediná firma.

Když jsem si dělal rozbor, taky je to dobrá finta.

Zahrne se časový faktor (stačí 3-4 měsíce, což se při zadání neřekne nikomu, kromě bud. vítěze. V zadání se přitom požaduje dodání do týdne - pak se to pod nějakou záminkou odloží).
Do VŘ se zadají parametry na určitou techniku o určité konfiguraci, ale nastaví se to tak, že do zadání se dají typy, které nejsou úplně cenově low end a navíc např. čerstvá novinka.
Vítěz pravidelně podleze cenu až o 8% oproti reálnému nákupu v ten okamžik, jenže na šluk si přijde tím, že za ty 4 měsíce je z "novinky" standart, či výběh, a cena je klidně o 20% nižší.

Navíc se těm uživatelům orgánem KÚ přikáže, že takový "dodavatel" se automaticky stává i dodavatelem všeho: SW, spotř. mat., servisní služby, a organizace mají "zakázáno" servisovat jinde, byť mají lepší a levnější partnery. A to se zaručenou smlouvou na 2-3 roky (co bylo sděleno taky až dodatečně před podpisem základní smlouvy, po VŘ - vítěz věděl vše dopředu).

3 po sobě jdoucí, stejně proběhlá VŘ a se stejným vítězem už asi je dostatečný podklad pro mé tvrzení.
A to jsou v tom ještě z 50% peníze z EU.

Když se "oběti" tohoto systému ozvou, že je to drahé, či neyhovující z hlediska funkčnosti, lakonicky je jis sděleno, že mají být rádi, že vůbec něco dostanou.

Jsou to sice takové ty "nepodstatné drobínky, ale řeka se taky skládá z potůčků a stružek. A že těch je.
31. 01. 2010 | 21:09

ii napsal(a):

Udělat všem pořádnej audit na jejich movitý i nemovitý majetek až do čtvrtýho kolene. Všichni co manipulují se státními penězi řádně prověřit jejich současné majetky předem než začnou vůbec zastávat takové posty. Zajímavé že Klaus rozumí úplně všemu...teď už i zdravotnictí a do všeho mluví, ale o hlavně ODS zlodějnách ještě neřekl ani jediné slovo. Co, nebo kdo za těma všema zlodějnama asi je???
31. 01. 2010 | 22:36

Pípa napsal(a):

Outsourcing bych povolil jedině v případě, že v místě je nejméně, dejme tomu, pět rovnocených firem nabízejících danou službu. Pokud zde není zajištěna konkurence, trh, tak je to tunel, ev. drenáž.

S dodávkami t.zv. IT technologií, resp. služeb, mám podobné zkušenosti jako např. vfischer. A nebylo to ve veřejném sektoru, ale v akciovce. Je to nejčastější zdroj korupce hned po propagaci. Pro začátek nápravy by stačilo začít u těchto dvou oborů.
31. 01. 2010 | 22:53

ll napsal(a):

No jo, blíží se volby.
31. 01. 2010 | 23:04

fraunmilch napsal(a):

II
volby jsou v tomhle zdravé, ale v daném případě se dostal na stůl seriozní audit, poměr výkonu a výdajů a způsob jakým se projekt Opencard vedl, a proto, soudím, mohlo konečně padnout trestní oznámení. Trochu tady zapadá v debatě, že věc má v rukou policie. Myslí si všichni zde diskutující, že naše policie již nedokáže nic. Když teď má důkazy, analýzu a tlak kabinetu proti korupci. Jaký máte na tohle názor. Co kdyby to zvládli, nejsou tam přeci všichni poseroutkové, možná hy si mohli kousnout? Byli by konečně slavní, nebyli?
31. 01. 2010 | 23:09

Suchec napsal(a):

frauenmilch:
Když jsem viděl záznam z jednání PS z 29.1., vystupení Béma v TV, pak bych zkusil tipnout, že by se mohlo začít něco dít.

Jsou tak trochu jako rozkopnuté vosí hnízdo.

Ale odnese to obětní beránek, Bém ne.
31. 01. 2010 | 23:21

fraunmilch napsal(a):

Suchec
to je sázka na policii, co říkáte? bem nervy ztraci, myslite ze ma duvod?
01. 02. 2010 | 00:43

jarda napsal(a):

Souhlasím s tím, že Bém ztrácí nervy. Ono totiž vylézt nějaký ten kopeček je prd proti tomu řídit Prahu. Ale co, řídit Prahu. Řidit Prahu dobře, bez lumpáren, cpaní vlastních kapes, ale i kapes svých bližních penězi pocházejícími z drogové ekonomiky (koneckonců Bém v tomto ranku několik let pracoval), z podivných obchodů všeho druhu, zlodějen veřejných i trochu skrytých, které nikdo nebude odhalovat, neboť kamarádíčkové zrušili příslušné policejní služby... Pane vachmajstr, to bych teda blil! Budiž mi útěchou, že tu sebranku, která dnes vede Prahu, jsem nikdy nevolil a volit nebudu. Mně stačí, že místopředsedou strany, která je předvojem všech lumpáren v Praze, je bývalý vexlák. Co pak může od nich člověkj chtít? Ale nějak to snad ještě do těch voleb doklepeme a v nich občané prokáží, zda mají rozum či zda nic z toho, co v Praze tito gauneři léta provádějí, nepochopili. V tom případě nezbývá nic jiného, než konstatovat, že voliči jsou stejní gauneři, protože svojí volbou jim dávají souhlas k dalším lumpárnám.
01. 02. 2010 | 05:48

Klos napsal(a):

Zaráží mě přístup medii ke kauze Opencard( a nejen k této kauze).Jsem si jistý,že kdyby se tento typ skandálu týkal jiné strany,tak všichni jeji členové by museli emigrovat,jinak by riskovali úhonu na svém vlastním zdraví.Bohužel,skutečnost je taková,že dnešní media včetně tv jsou dočista modře zkorumpovaná a neuvěřitelné lumpárny ODS kryjí a nebo utlumují tak,aby čitatel se o nich dověděl minimálně.V tomto se dnešní doba již velmi podobá té době za éry Gustáva Husáka a tehdejšímu stavu medií.Včera všechno červené,dnes modré!!!
01. 02. 2010 | 07:35

Michal Macek napsal(a):

nejsem si jisty jestli se dr.Bem nezblaznil - vcera sem videl v TV jak se hadal se Svobodou....
01. 02. 2010 | 08:55

Krupa Václav napsal(a):

Konkrétní příspěvky vfischera, kozoroha, AlJouda, Suchec jsou otřesné. Nešlo by je společným úsilím blogerů včetně všech vlivných z vašich řad prosadit do hlavních zpráv TV ? Nešlo, já vím, tak blbej zase nejsem.
01. 02. 2010 | 10:14

Kelt napsal(a):

Vedení pražského magistrátu přes Opencard nevytunelovalo veřejné prostředky ve výši 880 mil.Kč,ale dle Béma jenom ve výši 723 mil.Kč.Jaká to útěcha.Věřím,že to pražské voliče zcela uklidnilo a utvrdilo v tom,koho mají opět zvolit.Kupředu po modré.
01. 02. 2010 | 10:27

Taoiseach napsal(a):

Kdosi tu píše, že pan primátor/terminátor má nervy v kýblu. Nejspíš k tomu má důvody, když ho lidi z Klausova tábora hážou přes palubu (viz Alexander Tomský níže).
01. 02. 2010 | 11:02

jj napsal(a):

paní Ryšlinková, hodně štěstí a odvahy.
01. 02. 2010 | 11:46

Brundibár napsal(a):

Al Jouda:

Šmahem zakázat outsourcing považuju osobně za nevhodné - tím ani náhodou netvrdím, že opravdu ve většině případů ušetří peníze!!! Dovedu si ale v reálu představit případy, kdy se vyplatí. Myslím si, že než další zákony a předpisy by bohatě stačilo důsledně uplatňovat § 220 a §221 Tr. zákoníku (Porušení povinnosti při správě cizího majetku a Porušení povinnosti při správě cizího majetku z nedbalosti).

vfischer:

Dovolím si odhadnout, o jaký úřad se jedná, ale jmenovat ho nebudu. Skutečnost je bohužel taková, že to platí (s jinými čísly úměrnými velikosti úřadu) snad pro každý úřad v ČR - a smutné je, že i jinde než v ČR.

Profesor Parkinson prostě měl pravdu. Uznávám, že "vyšší level" v podobě tunelů (a klid, rozhodně to není jen česká specialita) nepopsal, ale bohužel - jeho závěry se stále nikdo neřídí, úřady dál bobtnají konstatntní rychlostí. A obávám se, že bezbolestnou cestu, jak z toho ven, nevidím. Jen věřím, že se u toho nebude moc střílet :-(

ReCAPTCHA nemá chybu: skeptical himmel - nekecám
01. 02. 2010 | 13:14

eda 13 napsal(a):

Pánové (a dámy jsou-li zde nějaké).Všichni se tváříte urputně kvalifikovaně. Ostatně tak, jak se jen český člověk dokáže tvářit a - rádoby moudře psát a kecat. Protože návod, návod jak z tohoto srabu, jsem z vašich ctěných per nevyčetl.Ani jsem nemohl, protože co není v hlavě, nemůže být ani v peru. Poradím zadarmo. Volte komunisty a uvidíte tu melu! Na čtyři roky by to snad stálo zato! Zabijete hned několi much jednou ranou. Pokud se to povede, rozmetají za 4 roky všechny zlodějské vazby. Pár tučných "kapříků" půjde do basy a to je náramná profilaxe. No a když se náprava nepovede, KSČM se zdiskredituje a nemusí se stále volat po jejím zrušení. K čemuž jinak stejně nedojde. Pokud se vám do volby KSČM nechce, no potom si za prvé nestěžujte a za druhé možná, že jste také jedni z těch, kteří se bojí o své čerstvě nakradené majetky. Protože kecům o možném návratu totality nevěří v tomto státě už ani kojenec.No a teď čekám na vaše anylýzy (jistěže vědecké), proč to nejde.
01. 02. 2010 | 18:33

Trošek napsal(a):

JO, komunisti se znovu seřadí v jeden šik, opráší své mafiánské vazby a budou pokračovat ve stejné linii jako současné vládnoucí strany.A bude to ještě horší, protože se od nich stačili za těch dvacet let lecčemu novému přiučit.
01. 02. 2010 | 19:47

Karel napsal(a):

A dnes nová bomba cyklostezka za 150 milionů s prťavou délkou 3 km.
01. 02. 2010 | 21:22

frauenmilch napsal(a):

Karle NELŽI! Ta cyklostezka má 5!!!! kilometrů.
01. 02. 2010 | 21:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

frauenmilch:
Jsem asi nechápavý, to má být vtip?
01. 02. 2010 | 22:04

černovláska napsal(a):

úryvek z inkriminovaného zasedání, reakce primátora na interpelaci paní doktorky.......Položím vám otázku. S výjimkou posledního auditu, kdy kromě citace interpretujete obsah přímé citace, překračujete rámec fair play. Interpretujete citaci autorů. Nevím, zda víte, že smyslem tohoto auditu bylo podívat se na veřejné zakázky v této oblasti a zjistit, zda byly zadávány v rozporu nebo v souladu se zákony. Nevím, jestli víte, že to zadával kontrolní výbor. Zadával to na základě přání rady, protože rada chce mít tento projekt úplně transparentní. Jestli jsme udělali něco špatně, chceme, aby se to vědělo. Ví se, co jsme špatně udělali. Bohužel, ve sdělovacích prostředcích se objevují tisíce dalších blábolů a nesmyslů, které jsme nikdy neudělali a s velkou pravděpodobností ani nikdy neuděláme, ale byly nám už přisouzeny jako virtuální realita, která se stává pravdou. Na to si, bohužel, musíme zvyknout.
Znovu říkám: neexistuje žádný projekt, o kterém byste se mohla dozvědět všechno. Nezkoušejte nás takovými – s prominutím – hloupostmi na zastupitelstvu a nevytvářejte tady
(pokračuje Bém)............přiznám, ta předposlední věta primátora mne děsí, jak je nastavený kontrolní systém?
02. 02. 2010 | 00:32

jj napsal(a):

pro Zbyňka Matyáše:
je asi to parafráze na větu "Cyrile nelži, nebylo to 888 milionů, ale 723!"
02. 02. 2010 | 11:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

jj:
Dík za vysvětlení. Taky jsem mohl být chápavější. :)
02. 02. 2010 | 21:13

jonáš napsal(a):

No ale už se apoň ví, proč to bylo "jen" 723 a ne 888 milionů, že prej magosrát ještě hagusákům těch 150 dluží.
06. 02. 2010 | 16:16

černovláska napsal(a):

jonáš.....vysvětlení zřejmě bude v tom, že MHMP nezapočítal do nákladů NEZAPLACENÉ faktury ;-))))......je to celkem k počtení, doporučuji, mlžil Bém, když ho Svoboda osočil z výše částky http://frantahaguess.webzda...
06. 02. 2010 | 20:00

Rams napsal(a):

Co asi znamená slovo haguess

Moje spekulace:
pra(HA) pra(GUE) (S)tálí (S)právci
A co si myslíte vy?
06. 02. 2010 | 23:49

Rams napsal(a):

Citováno ze stenozápisu
Ke stažení zde ve formátu RTF:
magistrat.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?typ=4&Id=70611&sh=1033589217
Prim. B é m : Prosím pana nám. Richtera o vyjádření.

Nám. R i c h t e r : Vašek Kraus není mým poradcem.

Prim. B é m :
Přeje si doplnit pan kol. Šteiner, Janeček a Blažek? Jestli ne, zůstávám v této chvíli sám.
Prosil bych, jestli by i Jana Ryšlinková mohla přestat vytvářet a pomáhat při vytváření virtuálních realit. Vidím zítřejší sdělovací prostředky, nedej bože večerní vysílání zpráv České televize, kam přichází paní redaktorka Martanová a říká: Podle Jany Ryšlinkové se Václav Kraus stal poradcem nového náměstka zodpovědného za rozvoj informačních technologií na území hl. m. Prahy. Před chvílí jsem říkal, že kdybychom měli věřit všemu, co ctihodní redaktoři našich veřejných sdělovacích prostředků jsou schopni napsat, tak potěš pán bůh. Prosím – nevytvářejte virtuální reality. Paní Ryšlinková, existuje komise Rady hl. m. Prahy, která měla včera své zasedání, kde každý politický klub má svého zástupce, tedy i váš. Tento zástupce se tohoto jednání zúčastnil. Jednání běží každý týden. Na tomto jednání budou nejen diskutovány a podrobně analyzovány nejen všechny audity, ale i písemnosti a materiály. Neexistuje v Praze a v České republice jediný projekt, který by realizoval stát, město, obec, kraj a jakýkoli jiný subjekt veřejné správy než je Opencard. Forenzní audit, který šel do každé faktury. Číslo po čísle, všechno je evidováno a protokolováno. Tady se nemůže nic ztratit ani spálit. Jak na to můžete přijít, jak takovouto absurditu a hloupost můžete vyslovit veřejně? Je to ostudné, jsme kultivovaní lidé.
Moc prosím, abychom tady nevytvářeli něco dalšího. Konfucius kdysi řekl, že je těžké hledat černou kočku v černé místnosti, zvláště když tam není. Prosím, abyste si tohoto filozofa zapamatovala, pokusila se citát pochopit a využít svých standardních nástrojů, které máte k dispozici, abyste se dostala ke všem informacím, ke kterým se chcete dostat.
Znovu zdůrazňuji. Neexistuje žádný projekt veřejné správy, o kterém by toho bylo známo a dostupno ve sdělovacích prostředcích, na našich webech a internetech tolik, kolik toho je o kartě Pražana.

Pokračování v dalším příspěvku
07. 02. 2010 | 00:36

Rams napsal(a):

Dokončení minulého příspěvku.

Položím vám otázku. S výjimkou posledního auditu, kdy kromě citace interpretujete obsah přímé citace, překračujete rámec fair play. Interpretujete citaci autorů. Nevím, zda víte, že smyslem tohoto auditu bylo podívat se na veřejné zakázky v této oblasti a zjistit, zda byly zadávány v rozporu nebo v souladu se zákony. Nevím, jestli víte, že to zadával kontrolní výbor. Zadával to na základě přání rady, protože rada chce mít tento projekt úplně transparentní. Jestli jsme udělali něco špatně, chceme, aby se to vědělo. Ví se, co jsme špatně udělali. Bohužel, ve sdělovacích prostředcích se objevují tisíce dalších blábolů a nesmyslů, které jsme nikdy neudělali a s velkou pravděpodobností ani nikdy neuděláme, ale byly nám už přisouzeny jako virtuální realita, která se stává pravdou. Na to si, bohužel, musíme zvyknout.
Znovu říkám: neexistuje žádný projekt, o kterém byste se mohla dozvědět všechno. Nezkoušejte nás takovými – s prominutím – hloupostmi na zastupitelstvu a nevytvářejte tady
(pokračuje Bém)
nové virtuální scénáře, které by zase mohly způsobit další milé pokračování tohoto příběhu ve sdělovacích prostředích. Je to jako když čtete pohádku. Otočíte stránku a dovíte se tam zase nějaké milé překvapení. Chápu, že noviny by to chtěly, protože by konečně mohly o něčem napsat, ale nedělejme to. To, že je to předmětem politického boje a že to kdekdo zkouší a bude zkoušet v následujících čtyřech měsících, bude se mu to hodit do krámu a bude si na tom honit své triko a bůh ví co ještě jiného a získávat tzv. politické body, tomu nevěřím. Jsem přesvědčen, že lidé tak pitomí nejsou, aby věřili všemu tomu, co se píše a říká.
Na druhou stranu v tuto chvíli se jedná o produkt, který s velkou pravděpodobností je zájmem ne jedné politické reprezentace, ale troufnu si tvrdit celé Prahy. Když se na refýžích ptáte mladých lidí, zda bychom se měli vrátit ke starým papírovým tramvajenkám, když mohu mít v kapse funkční elektronickou kartu, kterou mohu užívat k desítkám dalších funkcí, odpověď je jasná. Nemyslíme vážně, že bychom chtěli rušit Opencard a vrátit se k papírovým tramvajenkám. Jsme v 21. století. To, že je takový náběh funkcí – projekt je složitý. V každém městě, kde byly zavedeny elektronické karty, nezavedlo se to za měsíc, za dva, za rok. Je jedno, zda je to Hongkong, Paříž, Vídeň a je jedno, zda se karta jmenuje „chobotnice“ nebo „ústřice“, na tom v zásadě nezáleží. Proces běží, je to dynamický příběh. My jsme se chytili za nos ve třetině tohoto projektu a podrobili jsme ho na základě našeho rozhodnutí neskutečné analýze a teď slízáváme den za dnem, hodinu za hodinou nový a nový pel virtuálních mediálních realit. Moc prosím, chovejme se kultivovaně.

Citace: Stenozápis z 33. zasedání Zastupitelstva hl. m. Prahy
ze dne 28. 1. 2010
07. 02. 2010 | 00:39

Pavel Novák napsal(a):

Už na gymlu jsme měli pernější verzi tohoto rčení, která se pro tuhle příležitost lépe hodí: "Kdo nejvíc křičí, z toho to fičí!"
07. 02. 2010 | 13:18

raudensah napsal(a):

i like it, thank you very much .
23. 02. 2010 | 20:24

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
02. 03. 2010 | 06:35

replica watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
02. 03. 2010 | 06:37

replica watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
02. 03. 2010 | 06:40

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 01:37

gucci watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
06. 03. 2010 | 06:06

dámské pyžamo napsal(a):

Adresované panu nám. Richterovi
06. 03. 2010 | 20:37

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
08. 03. 2010 | 01:53

takydiskutér napsal(a):

Vážená paní Ryšlinková, co jste tam na magistrátu celou dobu dělala? Na starosti jste měla boj s korupcí! Myslím, že jste v radě měla dobré místečko, ale před volbami se vám zachtělo odpoutat se od vlastní minulosti, ... věřím, že ryba smrdí od hlavy a vy jste s "pány radnice" držela basu tak doluho, dokud to bylo pro vás výhodné. Teď si hrajete na svatou....
16. 03. 2010 | 09:39

pt napsal(a):

<a href="http://www.guccishoeshandba...">louis vuitton shoes for men</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci wallets for women</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci dress shoes</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci sneakers for men</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci slipper for men</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci clothing</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">cheap louis vuitton belt</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci shoes for men</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci shoes for cheap</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">cheap gucci sneakers</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">women louis vuitton sneakers</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci sandal</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci boots for women</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">women gucci shoes</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">women gucci pumps</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci loafers</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">prada sneakers for men</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">mens gucci slipper</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci high tops</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">gucci belts</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">cheap gucci slipper</a>
<a href="http://www.guccishoeshandba...">cheap gucci jeans</a>
27. 11. 2010 | 02:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy