Co říkáte na nového papeže?

10. 04. 2013 | 08:17
Přečteno 6933 krát
Tu otázku slyším nyní často ze všech stran. No ano – pro některé šok, překvapení, okouzlení. Nečekané. Od onoho „ Dobrý večer“ z balkonu hned po zvolení, přes vtipný přípitek „ Bůh vám to odpusť“, cestu autobusem, jednoduchý úbor i prsten až po bohoslužby na Zelený čtvrtek, které sloužil v obyčejném kostelíku a omýval nohy 12 synkům z polepšovny…. Doplňte si sami z médií. Určitě se takovéto zprávy o skromnosti jezuitského papeže s františkánskou skromností budeme potkávat a doufám, že dlouho. Obávám se, aby se nedal udolat zkostnatělým byrokratickým aparátem kurie, v němž už dávno nad evangeliem zvítězilo kanonické právo (diagnóza Abbé Pierra). Byrokracie, ceremonie a jako bonus luxus všeho druhu. Na věřící lidi pak často neunesitelné nároky. (Rozvedeným zákaz přístupu ke svátosti Večeře Páně, jakoby pro ně svátost pokání pozbyla smyslu. Zákaz římskokatolickým věřícím nejen přijímat svátost Večeře Páně, ale i účastnit se bohoslužeb jiných církví. Copak je stolování s Ježíšem Kristem v jedné církvi ve „vyšší cenové skupině“ než u ostatních křesťanů? Hostitelem je přece Kristus sám, ne kněz ani církev….)

Kolik dalších neuralgických problémů leží před novým papežem! „Držme mu palce“ srdcem svých modliteb. Jasně, jezuité u nás mají jinou pověst než v Latinské Americe. Tam byli zejména v minulém století v čele všech sociálních zápasů. Divila bych se, kdyby J. Bergoglio, František I., neznal Camilla Torrese, jezuitu a vedoucí osobnost „teologie osvobození“. Ta má u nás možná marxistický nátěr, ale mezi zbídačelými peóny v Jižní Americe neměl komunismus našich poměrů co dělat. Ostatně životnost jednoho jezuitského misionáře byla tenkrát snad čtyři léta. Arcibiskupa Romera také zabili ti, kteří mu pak vystrojili státní pohřeb. Ano, církev na straně chudých. Kéž bychom se i u nás víc než restitučními tahanicemi zabývali v církvích nezaměstnaností, exekutorskými zákony, neproniknutelností habsbursko-bolševického byrokratismu, potupným snižováním sociální pomoci lidem s handicapem, ženským právům – než často muzeální péči o sebe a své pozice. To ovšem vyžaduje schopnost františkánské sebereflexe vlastních hříchů a vin na svém národě. Namísto smlouvy církví se státem o odluce a peněžním narovnání vést nejprve dialog s národem odloučeným od církve…. Jednání dnešního papeže je vlastně tichou výčitkou, tvrději i nechtěným “ obviněním“ církve. Proč? Protože jsme všichni překvapeni něčím, co je normální, křesťanství vlastní a mělo takto fungovat už 2000 let!

„Pokud by chtivost, touha po moci a ovládání druhých byly označeny za démony, kterými skutečně jsou, pokud by byly náležitě oceněny duchovní hodnoty, mohla renesance skutečně uspět a nemuselo dojít k reformaci, osvícenství mohlo překročit hranice pouhého rozumu a k boji mezi jednotlivci a třídami, po kterých volal marxismus, by vůbec nemuselo dojít.“ To píše františkán Richard Rohr a dodává tvrdé slovo do našich křesťanských církevních řad: „Většina světa dnes odmítá vzít křesťany vážně, protože většina církve odmítla vzít vážně Ježíšovo učení.“

Čemu jsme se mohli vyhnout v našich malých českých dějinách, není třeba ani dodávat. Husa, Komenského i T.G.M. přece známe. A tak bez nasládlého okouzlení přejme novému papeži, ať unese s Boží pomocí vše, co na něho bylo vloženo, a nedá se! Prosím o modlitby i ty, co se pokládají za nevěřící. Všichni jsme přece sobě navzájem jednou lidskou rodinou Božích dětí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin napsal(a):

Především je nutno zdůraznit že Církve Husitské se jakýkoliv papež vůbec netýká, papež je záležitost římskokatolické církve, tudíž není třeba říkat nic.
10. 04. 2013 | 08:45

VFISCHER napsal(a):

ODVĚKÁ TRAGEDIE LIDSKÉ SMEČKY

Základní a hlavní příčinou všech největších, velkých i menších, celosvětových i regionálních válek a řežeb od pradávného dávna až do současnosti je nezkrotná chamtivost deviantních vůdců po moci, majetku a bohatsví, zastíraná za ideologickou (resp. náboženskou), rasovou a národnostní nenávist a nesnášenlivost !

Mezi historicky a celosvětově nejvýznamnější zločinné gangy patří církev svatá, věčná organizace zločinu a jedna z nejvlivnějších a nejbohatších institucí současného světa.

Klasickou ukázku církevního působení ve spojení s nejvyšší zločineckou zbohatlickou oligarchií právě teď zažívá deset milionů obyvatel zdejšího Absurdistán - Kocourkov - Gangsteristánu na vlastní kůži.

Proto bude zajímavé sledovat, jestli chamtivost zdejších církevních papalášů bude (v duchu nástupnických proklamací) hodna pozornosti nového papá Františka.
10. 04. 2013 | 08:49

resl napsal(a):

Nový papež působí skromněji a otevřeněji. Starý papež mně připomínal křivě se usmívajícího jidáše. Je to jen můj názor a jelikož jej osobně neznám, nemohu na tom pevně trvat.
10. 04. 2013 | 08:49

Baba Jaga napsal(a):

Nový papež je starý sympatický pán.
Ve Vatikánu a římsko-katolické církvi se nezmění nic.
10. 04. 2013 | 08:53

scallop napsal(a):

Dovolim si poznametnat, ze pod libivimi fraze noveho papeze se skryva temna skutecnost. Jeho ledvi bylo nastesti jiz odhaleno

http://www.klaus.cz/clanky/3338
10. 04. 2013 | 08:57

Silvie napsal(a):

Já jako starý skeptik vidím za zvolením tohoto vcelku sympatického askety jen diplomatický tah katolické církve, jenž má zabránit dalšímu masivnímu odlivu evropských oveček. Stejné divadlo nám před volbami předvádějí usilovně všechny politické strany.

Třeštění italských médií kolem postavy Františka, jehož adorují a omílají každý jeho pšouk, mi přijde infantilní. Totéž dělala s papa Ratzingerem a předtím s Wojtilou a dělala by to i se samotným Luciferem, kdyby byl zvolen.

Asketa v pompézním Vatikánu je věrohodný asi tak jako dietolog s vypaseným pupkem.

Nevěřím tomu, že si Franta dovolí sáhnout na vatikánské černé fondy ve švýcarských bankách, a že radikálně zmodernizuje toho zkostnatělého mocenského molocha. To by se zlou potázal a nejspíš by brzy za záhadných okolností zemřel.
Půjde zase jen o drobné kosmetické úpravy, které mají vzbudit zdání reformy.
Pro paní Šilerovou, která je mi veskrze sympatická, mám jeden dotaz.
Co udělá její církev s farářkou, která na Praze 5 zneužívá své funkce radní a udělala si z toho výdělečný podnik (tedy- nejede v tom sama).
Pokud se nepletu, patří k její cirkvi?!
10. 04. 2013 | 09:01

čert }:o) napsal(a):

Nový papež je nejvíc papežský
a tak čekám na očištění Jidáše
10. 04. 2013 | 09:01

zemedelec napsal(a):

Paní Šilerová.
Jak píše Martin,zrovna Husitská cirkev leží v žaludku katolíkům.
Ono to nestačí vyměnit Papeže,ale chtělo by to i několik papeženců.
Opravdu,čeká Vás těžká práce,nasytit hladové aspoň slovem.
10. 04. 2013 | 09:01

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ...
http://www.meh.ro/wp-content/uploads/2010/06/meh.ro4587.jpg
Veselé krizování.
10. 04. 2013 | 09:03

dříve čtenář napsal(a):

Neříkám nic. Pokud bude katolická církev kázat vodu a pít víno, nic se nezmění.
U nás zatím jen zhoršení. Církev spolu s mafiány se napakují a dál budou "skromně" pečovat o své ovečky. Škoda jen, že se spravedlnosti nedočkáme.
10. 04. 2013 | 09:16

čert }:o) napsal(a):

wbgarden
tomu říkám papež na
svém místě
Ale vypadá to spíš
na havy metal
veselé papežování ;o)
10. 04. 2013 | 09:16

Baba napsal(a):

V porovnání s emeritním Benediktem XVI. působí František románsky. Nevíte předem, co utkví ve vaší paměti. V mé, že Bůh nikdy nepřestane být laskavý, nám odpouštět, to jen my někdy nemáme dost sil, o odpuštění prosit.
10. 04. 2013 | 09:45

Midori napsal(a):

Paní Šilerová,
v jednom spirituálu se zpívá: "Každý nebe nespatří, kdo se zaklíná nebem..."
*
Když došlo na restituce, také jste si "šáhli". Nejde mi to dohromady se jménem, jež máte v názvu své církve.
Vyšší kosmickou inteligenci má tlumočit pupkatá mafie? Ještě by se to dalo věřit církvi baptistů, která prošla zkouškou, skoro se mi chce říci, že z vyšší vůle. Vy ostatní jste na rovni spolků zahrádkářů, ale nejspíš ani to ne. Za zahrádkáři zůstává činorodá ušlechtilá práce a skutečné plody, ne pokrytectví, zahrádkáři jsou lepšími věřícími.
S Bohem.
PS
Pokud jde o nového patrona Teatro Lirico Vaticano, uvedl se sympaticky. Počkejme, jak si povede dál. Nicméně, vatikánský umělecký soubor je mi v paži, včetně sympatického Františka. To naši polobohové by mu líbali nejspíše nejenom prsten. Doma ale činí našim lidem peklo.
10. 04. 2013 | 09:45

čert }:o) napsal(a):

paní Šilerová
upřímně papež se mi líbí moc
a svojí čertovskou duší
mu přeju hodně štěstí a doufám
že se mu podaří vše co chce
uskutečnit
Má být poslední papežem církve
která nadělala ve světě za ty
2 tisíce let mnoho zlého
mučila a vraždila zcela čisté
duše včetně dětí neštítila se
žádných odporných praktik
zdevastovala půl světa tím že
vnutila svojí víru kmenům
v pralesích a zdegenerovala
jejich kultůru
Vyjmula z bible zákon o reinkarnaci
jen proto aby mohla lidi ovládat
strachem
prostě je toho mnoho špatného
že i peklo je proti tomu hotový ráj
Očistit Jidáše by bylo věru dobré
Vždyť i sám Kristus pravil že jednou
dojde k jeho kanonizaci a nanebevzetí
Jidáš byl totiž nejčistější služebník
Ježíše Krista a církev ho zapudila
tak jako pošpinila jeho ženu kterou
je také třeba vzít na vědomí všech
Je čas
Tak hodně štěstí Františkovi
který má za sebou temnou
minulost a tak má o čem
přemýšlet a proč se kát
10. 04. 2013 | 09:48

born65 napsal(a):

Ač římský katolík, říkám - dobrý blog, dobré postřehy a myšlenky. Ano, církve by přirozeně měly být na straně chudých a potřebných (cit: ...Protože jsme všichni překvapeni něčím, co je normální, křesťanství vlastní a mělo takto fungovat už 2000 let!...). Mnoho zdaru Vám přeji!
10. 04. 2013 | 10:19

ld napsal(a):

Autorka,

tak především, prozatím žádný papež František I. neexistuje. Jakmile si někdy v budoucnu určí za své jméno další Svatý Otec toto jméno, pak k tomuto stávajícímu dějiny připíší jedničku, novému dvojku. Ale dříve ne. Nebo vy máte Jana Husa I.?

Konkláve vybralo vynikajícího náměstka Kristova. Alespoň prozatím se tak jeví a není důvod myslet na licoměrnost. Jeho stávající skutky to potvrzují.
BTW, už když si sedl ten racek na komín Sixtýnské kaple v době volby, věděl jsem, že je vyhráno :-).
10. 04. 2013 | 10:19

ld napsal(a):

Silvie 10. 04. 2013 | 09:01,

kdy jste měla naposledy sex?
10. 04. 2013 | 10:24

jozka napsal(a):

Novy papez je porad papez. Ale je sympaticke jak moc nejde pod fousy polskemu kleru. Protoze pokud si nekdo chce overit kdo je a co chce katolicka cirkev, at se jukne tam.
10. 04. 2013 | 10:35

Martin napsal(a):

ld: Neexistuje nic takového jako Kristův náměstek, ani zástupce Boha na Zemi ani nic podobného. Opak jsou lživýmysly Katolické Církve.
10. 04. 2013 | 10:36

Hobojistka napsal(a):

BTW, už když si sedl ten racek na komín Sixtýnské kaple v době volby, věděl jsem, že je vyhráno

..........

Tím se nenechte ovlivnit, to je starý trik. Například v opeře Kouzelná flétna se v některých inscenmacích používá při árii ptáčníka návrat hejna hlubů do klece . slétají se tam a lezou dvířky dovnitř klece. Drezúra.
10. 04. 2013 | 10:37

Hobojistka napsal(a):

František I.

To je dílo novinářů - co bychom taky od této branže mohli čekat? Neuplynula ještě ani hodina od jeho zvolení a už mu nějaký bambula v televizi začal říkat "První".
Dokud nedostali po prstech od Vatikánu, protože tím přídavkem "První" samozřejmě evokují papežovou úmrtí - novinářský nevkus.
10. 04. 2013 | 10:41

ld napsal(a):

martin,

Mt 16,18.
10. 04. 2013 | 10:44

Martin napsal(a):

ld: V Mt 16,18 není nic o papežovi, natož nějakém zástupci Boha na zemi, to je známé vylhaně interpretované místo. Hovoří se tam o geologických horninách a jejich analogii k základům církvi.
10. 04. 2013 | 10:48

ld napsal(a):

hobojistka,

tak to vidíte. A já furt bádal, nakolik Veškrnová zahrála v Dědictví sebe či Vlastičku.
10. 04. 2013 | 10:54

Silvie napsal(a):

Id

Z čeho usuzujete na nedostatek sexu v mém životě?
Já měla za to, že se bavíme o papežovi. No, asi hůř chápete.
Martin

Samozřejmě, že žádný "náměstek" boha na zemi neexistuje. Toho si vymyslela katolická církev, aby mohla lépe manipulovat davy věřících.
Moje prateta (protestantka) se vždycky dívala na to teatrální vystupování Wojtily s jeho papamobilem a projevy byzantského sebeponížování nemyslících oveček (líbání rukou obyčejnému člověku, plazení fanatiků po kolenou do schodů atd.) s úsměvným nadhledem někoho, kdo ví, v čem tkví opravdová víra.
10. 04. 2013 | 10:55

ld napsal(a):

martin,

tak teď už vaši interpretaci konečně chápu.
Že by za tím vězela těžba břidlicového plynu?
10. 04. 2013 | 10:57

juvel napsal(a):

Je to jistě milé a příjemné, že představitel největší náboženské instituce je náhodou asi hodný, soucitný a skromný člověk.
Naštěstí jediný, právoplatný prostředník mezi člověkem a Bohem je již, jednou provždy, jmenovaný samotným Stvořitelem a je to J.Kristus. A to je zdrojem radosti, jistoty a naděje, bez ohledu na to, kdo je zrovna papežem či jiným potentátem. Na dobré zprávě o záchraně člověka skrze J.Krista se již nikdy nic nezmění.
10. 04. 2013 | 11:03

ld napsal(a):

silvie,

proč se tedy zajímáte o infantilnosti nějakých médií, když se vás takové emoce netýkají, a téma teprve ne? Tak jsem nabyl dojmu, že strádáte neukojeností. Promiňte, ale přijde mi to, jako byste komentovala fotbal a aut si pletla s autem; buď si protiřečíte, nebo čerpáte info z bulváru. S tím ale houby nadělám, čímž jen potvrdím svou motivaci.
10. 04. 2013 | 11:06

neo napsal(a):

Nový papež je úplně normální člověk jako každý jiný, stejně jako ostatní panbíčkáři ve Vatikánu.

Také jsou to jen lidé, stahující si z netu filmy a porno :)
10. 04. 2013 | 11:09

Viola napsal(a):

Pro mě dobrý. Jako následovník Krista sice trochu starý, snad nějaký ten pátek, nebo i rok vydrží. A pro Martina: pro všechny církve by měl být katolický papež důležitý. Paní buskupku jsem zahlédla v jedné TV debatě a nějak se mi zdálo, že byla tak trochu bojovná.
A pene resle, v tom článku pana prezidenta jde spíše o otázku veřejného prostoru, který se někdo snaží dobývat, než o samotné hodnocení papeže, nakonec ani sám autor se k němu nevyjádřil.
Silvie, bylo by dobré se podívat po světě, co je v současnosti pompézní, Vatikán je ve srovnání s tím hadra.
10. 04. 2013 | 11:10

Klus napsal(a):

Něco jako když Gorbačov zaváděl perestrojku. Buď bude žvanit líbivá hesla, ovečky budou jásat a vše půjde dál stejně jako dosud, nebo bude moc aktivní a církev ho odstaví.
Ať chceme nebo nechceme, církev je MOCENSKÝ ORGÁN. Chudý venkovan který se modlí a v ústraní žije podle božích přikázání je nezajímavý. Ani dítě mu nepokřtí. Potřebný je když chodí do kostela a tvoří masy které lze ovládat, když církvi platí, když poklekne a líbá prsten biskupů, když ve zpovědnici řekne vše co ví, ukazuje tak podřízenost mocné a bohaté církvi. A farář mu pokyne a i posvětí svatbu nebo pokřtění.
10. 04. 2013 | 11:11

Richard napsal(a):

Jeho okázalé divadlo s chudobou na mě dojem příliš nedělá(u církevního představitele jako následovníka či dokonce náměstka Kristova bych něco podobného považoval za samozřejmost, jak vidno, chudoba je v církvi vnímána spíše jako velký počin, navíc mnohými jejími členy velmi špatně snášena), ikdyž na škodu jistě není, daleko více na mě působí, že svým jednáním zvedl ze židle některé staré zkostnatělé katolické inkvizitorské geronty, jejichž hlavní touhou je moc a udržení pohodlíčka pro své tučné staré zadky, např. biskupy v Polsku, kteří mu vzkázali, že církev není charita. Sympatická je mi jeho odvaha čelit těmto "Kirillům s hodinkama za 30tisíc EUR", pokud vydrží, může církvi zvednout kredit, jelikož charatita je snad to nejhodnotnější, co církev činí, tohle dokážou opravdu jen ti nejsilnější. Kázat, moralizovat, hodnotit, to umí každý a vždy, žádná zvláštní ctnost v tom není, většinou jde jen o nástroj vnější kontroly, té, která chybí samotným kazatelům morálky uvnitř nich samotných.
10. 04. 2013 | 11:12

Viola napsal(a):

neo

jestlipak by odolal pornu Ježíš?
10. 04. 2013 | 11:12

svatý Václave... napsal(a):

Pokud bude papež František prosazovat to o čem káže, dopadne stejně jako Jan Hus. Nebude sice upálen, odejít bude ale jistě. Jeho přežraní podřízení mu nikdy neumožní vypustit jejich rybníčky.
10. 04. 2013 | 11:17

Karel napsal(a):

Vážená paní Šilerová, ač nejsem člověk, který denně chodí do kostela, děkuji Bohu za to, že mi dal zdravý rozum. Zároveň mě děsí, co všechno tento rozum musí pobrat, když vidím zprávy, přibližující POUZE lakotu, zlobu, násilí, podvody atd... Jakobych ztratil směr svého žití.
Děkuji za Vaše slova v článku. Potěšilo mne, že nejsem jediný, kdo má duši a prosí Boha, aby pomohl bezmocným. Škoda, že takových, jako je nový papež František, není víc.
10. 04. 2013 | 11:18

ld napsal(a):

silvie,

akorát mi přijde divné, že vy, která se za lepším živobytím provdala do Itálie, máte na paškálu atributy katolické církve :-). Možná to nějak souvisí s tím, jak jste zhrzená pelášila zpět do Boleslavi, když byznys nevyšel. Ale to neovlivní žádná církev světa.
Mimochodem, nelíbá se ruka, ale prsten, tedy jakási insignie. To fakt se sexem nemá nic společného :-).
10. 04. 2013 | 11:18

Martin napsal(a):

ld: To není moje interpretace, to je význam textu v originálu. Církve obecně s tím mají obrovský problém, protože se řídí nedokonalými a zkreslenými překlady. Dneska se originál nedá zamknout někam do vatikánské knihovny, nýbrž je poměrně snadno dostupný a ctihodní církevní papaláši jsou tak často k smíchu, když hlásají z kazatelen prokazatelné hovadiny vzniklé špatnou interpretací při překladu.
10. 04. 2013 | 11:20

Fanda napsal(a):

to: scallop napsal(a):

Dovolim si poznametnat, ze pod libivimi fraze noveho papeze se skryva temna skutecnost. Jeho ledvi bylo nastesti jiz odhaleno

http://www.klaus.cz/clanky/3338

------------------
Vy ještě furt čtete a sledujete toho nafoukaného sebestředného bezcitného JEŠITU??? OOh jak hluboko naše společnost klesl!
10. 04. 2013 | 11:23

Viola napsal(a):

Id, Martin

dále se v evangeliu pokrečuje
Ale on se obrátil a řekl Petrovi: „Jdi mi z cesty, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!“
Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
10. 04. 2013 | 11:26

Hanna Montana napsal(a):

to Silvie:
Z Martina co mu chybí sex, si nic nedělejte.

A co se týče dalších Vašich příspěvků v diskusi, jedno je jisté: KONEČNĚ někdo řekl na hlas (plus v písemné formě), že CÍSAŘPÁN JE NAHÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ!

Díky za to.

P.S. Chlapi, nezdá se Vám, že ženská (obecně) má víc odvahy, než vy se svými pytlíky v kalhotách?
10. 04. 2013 | 11:26

Silvie napsal(a):

Id
Máte špatné informace. "Pelášili" jsme všichni kompletně celá rodina a ty nevkusné kecy o "byznysu" si laskavě nechte od cesty. Jste trapný-montujete osobní rovinu do obecné! Asi máte sám nějaký mindrák.
Co se mého exchotě týká, byl to salónní levičák, který papežence z duše nesnášel a dával to dost hlasitě najevo i v Itálii. Občas bigotní pomatence vyvedl poněkud z míry a já jsem pak musela obrušovat hrany.
A severní Itálie není rozhodně bigotní jako jih.
Možná mají v baráku okázale pověšené kříže, ale to neznamená, že chodí každou neděli do kostela. Z našich známých a rodiny tedy nikdo!

Že jste tak háklivý právě na černoprdelníky?! Máte nějaké želízko v ohni?
A proč se navážíte zrovna do mne, která není ateistkou?
Bůh není určitě ve Vatikánu. Na to dám svůj krk.
10. 04. 2013 | 11:30

Jirka H. napsal(a):

Silvie:
Nějak moc se mě toto téma netýká, ani nepovažuji konkrétní personu papeže za kdoví jak důležitou. Zaujal mě však zmínka o vaší protestantské pratetě. Celkem beru její kritiku katolické teatrálnosti, marnivosti, devótnosti apod. Ale protestanti na druhé straně také nejsou nějaký vzor svobodného myšlení a jednání. Jestli si dobře pamatuji tak již Luther napsal, že rozum je děvka satanova.
Bližší je mi pohled jednoho amerického vědce, který řekl, že bez náboženství by zlí lidé dělali zlé věci a dobří lidé by dělali dobré věci. Jen při existenci náboženství je možné, aby i dobří lidé dělali zlé věci...
10. 04. 2013 | 11:32

Almo G™ napsal(a):

Co říkám na nového papeže:

1. Jestliže přestane krýt rozšířené pedofilní skandály, které předchozí papežové kryli a pod záminkou církevního práva nepředávali policii, pak má můj obdiv.

2. Jestliže se nebude na veřejnosti prezentovat jen bizarními - úchylkou zavánějícími činy typu "umývám nohy mladým mužům a ženám" a skutečně se opře do reformy církve, tak aby si pomocí spřízněných politiků mafiánského vzezření nepřisvojovala majetek, který ji nepatří (ČR a krádež státního majetku zvaná "restituce") nebo nezpůsobovala miliony tragédií zakazováním kondomů v Africe atd., má můj obdiv. Ale popravdě, dá se to očekávat?
10. 04. 2013 | 11:33

neo napsal(a):

Viola:

netušim, neznám ho :)
10. 04. 2013 | 11:34

scallop napsal(a):

Fanda

Velikana cte prece kazdy. Diky jeho Zapiskum z cest ani nemusim cestovat, vsechno uz znam.

S klesanim si nedelejte iluze, gigant jeste nerekl sve posledni slovo. Az nyni se dostava do vrcholove formy.
10. 04. 2013 | 11:34

Gudka napsal(a):

Že nesympatičtí polští preláti nejsou šťastní z argentinského papeže, z něho ještě nedělá bůhvíjakého dobráka. I u muslimů nemají sunnité rádi šiitské ajatolláhy - a František zkrátka je římským ekvivalentem ajatolláha. Dokud se nepostará o to (a jedna osoba to ani nezmůže), aby skromnost a neokázalost nebyla v katolické církvi pojímána jako cosi raritního, pak se o společenství hodném uznání nedá uvažovat. K tomu patří i naprosté zřeknutí se okázalosti (teatrální mytí nohou, jakákoliv medializace).
10. 04. 2013 | 11:41

Viola napsal(a):

Gudka

Vy nějak špatně chápete okázalost.
10. 04. 2013 | 11:44

Viola napsal(a):

neo

to je divné, že jej neznáte, znají ho skoro všichni na světě.
10. 04. 2013 | 11:46

Jáchym napsal(a):

Přátelé,
pokud sbor nejvyšších představitelů církve - kteří se po staletí dostávali do svých funkcí díky ostrým loktům, zvolil Františka, pak jde z jejich strany buď o víru, že tento stařec nic podstatného neprosadí proti vůli skutečného nesvatého stolce - tedy mafie uvnitř vatikánské banky - nebo o jistotu, že bude-li se snažit skutečně něco změnit, zemře.

Ale působí na mne zatím jako dobře a věrohodně.
Hrozím se jen toho, že jeho zvolení přivítal i takový, s odpuštěním, ...člověk(?) jakým je DUKA.
Doufám, že to nemyslí upřímně !
10. 04. 2013 | 11:46

Viola napsal(a):

Almo G také nepochopil umývání nohou, snad si myje alespoň pořádně denně ty své :-)
10. 04. 2013 | 11:48

Martin napsal(a):

Hanna Montana: Známe, když dojdou argumenty volně se přechází na znevažování osoby řečníka. btw mýlíte se.
10. 04. 2013 | 11:48

Viola napsal(a):

Jáchyme

František by mohl restrukturalizovat nebo dokonce nechat zavřít vatikánskou banku (IOR), která je opředená skandály.

Podle vatikánských zdrojů agentury AP by šlo o součást širšího zásahu do tamějšího kontroverzního byrokratického aparátu. Papež už dříve avizoval, že by chtěl, aby se římskokatolická církev stala vzorem pro úspornost a poctivost.

P.S. časopis AHA si také všiml, že nový papež si neobul červené boty, také mě to praštilo do očí.
10. 04. 2013 | 11:52

český maloměšťák napsal(a):

Mně k těm řečem o skromnosi a chudobě trochu nesedí ty pozlacené poháry, paláce či neprůhledná konta ve Vatikánské bance.
Ale jinak nový Kristův náměstek působí docela solidním dojmem. Ve srovnání s Dukou bych řekl - takové autentičtější dobráctví z něj čiší.

Apropo - majetková a finanční injekce od hlupáků - českých daňových poplatníků přichází zřejmě v pravý čas. Tedy - v pravý čas pro Vatikán, nikolivěk v pravý čas pro ČEZko, které momentálně nemá několik miliard CZK na sociální dávky (což by tedy svatý Otec...kdyby todle věděl..jistě nenechal jen tak - ale podle mě za vše mohou " špatní rádcové" - ti mu to nedonesou a spíše vylíčí ČEZko jako zemi kalouskovské prosperity a drobilovsko-pekárkovské dobročinnosti), stejně je to ale divné, ne ?
To pak by mohl ten František vypadat taky buď jako pokrytec - či dokonce jako nezodpovědný a křivý hlupák.
--------------
Paní biskupko, co soudíte o své vypečené farářce Šáchové ?
Je též oddaná Františkovi, či spíše vlastnímu teřichu ?

http://praha.idnes.cz/praha-5-vyplaci-zastupitelum-mesicne-desetitisice-za-nahrady-pt0-/praha-zpravy.aspx?c=A111111_173430_praha-zpravy_sfo
Dle právníků jde o protiprávní jednání - náhrady má pobírat zastupitel, pokud je zaměstnancem i OSVČ pouze coby zaměstnanec.

Co na to František ?
A co by na to asi řekl Jan Hus, paní biskupko ?
Na taková rozmarná obročí.
10. 04. 2013 | 12:06

neo napsal(a):

Viola:

znám jméno, vim že ho někdo přitlouk na kříž, zbytek mě nezajímá a zajímat nebude. Z těchto informací pak těžko mohu posoudit, jak by se zachoval on.
jsem hluboce nevěřící člověk a nějakej bůh, ježíš, papež či maria jdou mimo mě.
10. 04. 2013 | 12:10

Gudka napsal(a):

Viola

Okázalost nespočívá v samotném umytí nohou, ale ve zveřejňování tohoto konání.
Čili divadýlko. Bez toho, že někdo bude o umývání nohou prelátewm podávat veřejnosti zprávu, by žádný prelát nikomu nohy neumýval.
10. 04. 2013 | 12:14

Viola napsal(a):

Zajímavé video

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10315089302-tah-damou/211411058160044-tah-da-mou/

P.S. Barbora Nesvadbová je krásná ženská.
10. 04. 2013 | 12:15

Silvie napsal(a):

Jirka
Každá církev má svá temná místa. Husitská měla, tuším, nějakého nenechavého biskupa, pravoslavnou zase vede erotoman...
Proto náboženství a církve pokládám za historický přežitek.

Moje prateta byla vcelku prostá venkovská žena, celý život tvrdě pracující. Její pohled na katolíky lze docela dobře chápat. Husitská církev nepraktikuje okázalé mše a soustředí se spíš na samotnou podstatu. To je mi sympatické, ale nemám potřebu se stát kvůli tomu členem nějakého sdružení a poslouchat prázdná kázání z bible.
Víru si neseme nebo neneseme v sobě. K dialogu s bohem nepotřebuje věřící prostředníka, ani žádná předem daná pravidla.

Gudka

To nesmyslné pokání v podobě omývání čpících nohou mladistvých kriminálníků si italská média taky užila. Dojatí novináři se rozplývali nad dobrotou a pokorou Františka. Mně to přišlo jako trapné představení, i když tomu možná protagonista přikládá sám váhu.
Podobně se chovala lidumilka Bílá obdarovávající s bulvárem za zády "velkoryse" umírající Jiráskovou.
SMYSLUPLNÉ! dobré skutky (mytí cizích nohou pokládám za anachronismus)se nedávají zásadně na odiv. To by mělo být krédem všech rádoby altruistů.
10. 04. 2013 | 12:16

Viola napsal(a):

Gudko

jde o předávání příkladu. Zkuste sám někomu zadarmo udělat pedikůru.
10. 04. 2013 | 12:16

Viola napsal(a):

neo

tak proč se pletete do diskuze o názoru na nového papeže?
10. 04. 2013 | 12:18

Jirka H. napsal(a):

Silvie:
Souhla a dík za reakci. Jsem rád, že jste si to nevyložila, jako nějaký atak na vaši pratetu nebo vás osobně.
10. 04. 2013 | 12:21

Jirka H. napsal(a):

oprava: Souhlas...
10. 04. 2013 | 12:22

Viola napsal(a):

No zdá se, že to s tím zveřejněním velikonočního omývání nohou bylo velmi dobré, podle ohlasu, který to způsobilo. Mnozí totiž ani nevědí, že se tento rituál děje každý rok v kostele a je to příklad jak pomoci bližnímu zcela jednoduchým úkonem. Kolik musíte platit za kvalitní pedikůru? Pedikůra může být i velice léčivá, pedikér prohmatá chodilo, provede akupunktůru těch nejdůležitějších bodů a může se stát i zázrak a chromý může nějakou dobu dobře chodit.
10. 04. 2013 | 12:23

Jirka H. napsal(a):

Viola:
A jakým právem Nea z této diskuze vylučujete? Vzhledem k tomu, že i nevěřící byli horempádem zásobováni zpravodajstvím o novém papeži, tak je celkem pochopitelné, že se zapojují do diskuze o osobnosti papeže i o církvi. Anebo mu za to budete hrozit ohněm pekelným.
10. 04. 2013 | 12:27

Viola napsal(a):

Jirko H

Když mě něco nezajímá, nevyjadřuji se, to je snad logické.
10. 04. 2013 | 12:31

patriot napsal(a):

Papež? Modlitby?

Škodlivá veteš, ověřeno staletími!

Církevní papaláši a jejich zhlouplé ovečky se modlí tisíce let, přičemž nikdy nic nevymodlili. I ti nejretardovanější z nich by již měli konečně pochopit, že tudy cesta nevede…

Jakékoliv náboženství má veskrze tragické důsledky, neboť odvádí lidi od skutečných problémů tohoto světa a jejich řešení.

Modlení není řešení!
10. 04. 2013 | 12:33

buldatra napsal(a):

Paní Šilerová se ptá, co říkáme na nového papeže.

No, já říkám, že jsem se díval na to show, jak ho volili a poslouchal jsem komentátory té akce.
Taková ta show, jak přistál ten racek na komín Sixtýnské kaple v době volby a já si pomyslel, co by se asi stalo, kdyby tam místo racka přistál nouzově Airbus.

Jeden svatý komentátor té show hlásil, že děda papež je neomylný.
Což je pro mě nový, zásadní poznatek, díky němuž dnes už vím, že děd vševěd existuje.

Čímž chci naznačit, že jsem byl nucen zcela překopat svůj názor na pohádkové bytosti, co se jejich skutečné existence týká. Páč když existuje děd vševěd, existuje i Blekota, dnes fachčící na naší zahraniční politice, ten Blekota ze serálu o Arabele, existuje i Křemílek, který sem tam přispívá do zdejších diskuzí a existuje toho určitě mnohem víc. Jen se člověk na to musí podívat novýma očima.

Samotná pohádka o božím náměstkovi existuje také, takže vlastně všecko při starým, žádná extra změna.
Tak tohle můžu o té volbě říct.
To ostatní si raději nechám pro sebe.
10. 04. 2013 | 12:34

Jáchym napsal(a):

Viola 11:52
"
P.S. časopis AHA si také všiml, že nový papež si neobul červené boty, také mě to praštilo do očí."
**************************************
Se mnou to taky málem šlehlo! Jak to, že papež nosí rudé boty a Grebeníček né ?
Třeba mu to Duka rozmluvil . :-)
10. 04. 2013 | 12:34

Jirka H. napsal(a):

Viola:
Farářka se ptala: "Co říkáte na nového papeže?" Neo odpověděl, že ho to nezajímá - co je na tom nelogické? Zřejmě se vám jeho názor nelíbí - no a co? I výrok že ho to nezajímá je názor. Nebo snad se tady všichni musí dojímat nad vobou nového papeže a důležitosti církve a víry pro jejich život. Vzhledem k tomu, že žijeme v převážně ateistické zemi, tak Neo vy jadřuje celkem běžný postoj k církvi a náboženství. S tím nic nenaděláte.
10. 04. 2013 | 12:44

honolulu napsal(a):

Ja zde verejne prohlasuji, ze jsem zamilovan do pani Silvie od prvni chvile, kdy jsem precetl jeji prvni prispevek !
Ona me prevysuje duchem ! Rozhledem a inteligenci, cimz me stimuluje telesne a dusevne...

Ja zde prohlasuji, ze v pripade pani Silvie - akording nicka Id
(Idetification document) - nema tato knezna na Aktualne CZ dostatek sexu, tak staci pisknout a JA krasavec honolulu k ni pribehnu rychlej nez nez leopard v utoku..

Kde je Boleslav ? To myslite Mlada Boleslav ? Tam jsem take nikdy nebyl...

Papez je komediant...Vubec se nesmi brat vazne. Moje vanilky (nohy) by mi nesmel umyt zadny chlap v nocni kosili. (Papez.)
Komediant perverzni.

A nyni honolulu zaspiva pani Silvii italskou pisen plynouci z jeho srdce.

"Madono ma, jen Tobe a tem ocim Tvym, o kterych snim, jdu noci teeeeto hraaaat.
Madono ma, jen Tobe chci sve roztouzene srdce, noci teeeeto daaaaat.
Kdyz v Turinu cervanky zahori o lasce srdce moje hovori."
atd. atd.

Prosim vsechny ctenare tohoto prispevku, aby o nem nebyl informovan dr. Honzak. (Ja se toho doktora bojim.)
10. 04. 2013 | 12:44

Gudka napsal(a):

Viola

"jde o předávání příkladu. Zkuste sám někomu zadarmo udělat pedikůru."

Nejde. Jde o rituál - tedy divadýlko. Nekoná se pouze jednou za rok ovelikonocích a nekoná to pouze papež. Původně to byli chudáci. Ovšem nohy byly dopředu omyty, aby se jemná ručka neposkvrnila. Chudáci taky dostali najíst, aby to podstoupili (tzn. nebylo to zadarmo, byla to placená PR akce).
Jo, něco jiného by bylo, kdyby pan papež třeba vykonával jeden den v měsíci veřejnou úklidovou práci, v plném rozsahu, jako musejí nezaměstnaní v některých zemích a do nadávna i u nás.
10. 04. 2013 | 12:49

stoppa napsal(a):

"existuje i Blekota"

Už ne ten už umřel. Alůe předtím seděl dvanáct let na hradě.
10. 04. 2013 | 12:52

Viola napsal(a):

patriot

"Církevní papaláši a jejich zhlouplé ovečky se modlí tisíce let, přičemž nikdy nic nevymodlili."

To není pravda, modlením se dá dosáhnout kýžený výsledek, viz modlení se k novému prezidentovi. Církev řekla, modleme se za nového prezidenta, modlila jsem se za Zemana a byl zvolen, byla to vůle Boží a proto i podle mě odstoupil papež Benedikt, protože nadiktoval naši církvi zvolení Schwarcenberga, zvolením nového papeže, byla nastolena nová vůle Boží.
10. 04. 2013 | 12:54

neo napsal(a):

Viola:

protože můžu. Říká se tomu svoboda slova.
10. 04. 2013 | 12:56

Viola napsal(a):

Jirko H

Neo především provokuje s tím, že o ničem neví, tedy že nic neví o Ježíši.
10. 04. 2013 | 12:57

Viola napsal(a):

neo

když svoboda, tak ne ke lži, jste už jako ta mediální spodina - negativní deviace.
10. 04. 2013 | 12:59

čert }:o) napsal(a):

Viola
tak se modlete i za Kim Čong-una
aby se vypnul
schválně jestli to dokážete
osobně se modlím za to každou
chvíli a zatím bez úspěchu
možná to funguje jen u svatejch
což nejsem

p.s. nejste svatá feministka? :o)
myšleno v dobrým
10. 04. 2013 | 13:03

neo napsal(a):

Viola:

k jaké lži?
není snad papež a ostatní člověk?

Je a dle informací o stahování filmů mají úplně stejné potřeby jako jiní lidé.
10. 04. 2013 | 13:07

neo napsal(a):

Viola:

jak nic? Napsal jsem, že ho neznám. To vy ostatně také ne.
Doplnil jsem, že o něm vím, že ho přibili na kříž. Co je na tom za provokaci?
10. 04. 2013 | 13:10

buldatra napsal(a):

neo napsal(a):

není snad papež a ostatní člověk?

Není.
Je to děd vševěd.
Znáte snad nějaké ostatní dědy vševědy?
10. 04. 2013 | 13:13

Neudržitelný napsal(a):

Autorka
"Kéž bychom se i u nás víc než restitučními tahanicemi zabývali v církvích nezaměstnaností........."
Zabývat se nezaměstnaností je nesmysl. Jediná smysluplná činnost je vytvořit pracovní místa. Teď když byl církvi navrácen majetek, mohla by církev jako vlastník vrácených nemovitostí tyto pracovní místa vytvářet. Bude? Církev je stejně jako jiné subjekty, samostatná hospodářská jednotka. Že své ovečky oblbuje ideologií je druhá věc. Strašit peklem, slibovat ráj, to dělá od nepaměti, ostatně proto tady je. Ale bylo by dobré, aby se teď také začala chovat jako dobrý hospodář.
10. 04. 2013 | 13:14

neo napsal(a):

buldatra:

není to děd vševěd. To byste musel dokázat.
Člověk to bezpochyby je.
10. 04. 2013 | 13:16

Jirka H. napsal(a):

Viola:
Možná nic neví anebo vědět nechce. Anebo neví co vědět, neboť ani samotná existence Ježíše není jednoznačně doložena.

A na vaše poznámka, že svoboda, tak ne ke lži... Tím arbitrem mezi pravdou a lží je kdo? Vy? Takže pokud podle vás někdo lže, tak má mlčet?
Nezlobte se na mě za následující slova. Možná, že se někomu vaše postoje mohou zdát komické - já mám z takových lidí, jako jste vy, strach. Je možné, že by vám někdo namluvil, že si bůh přeje, abyste zatočila s Neem... Co pak...?
10. 04. 2013 | 13:17

Jirka H. napsal(a):

Neo:
Omlouvám se, že si vás tady stále beru do "úst"...
10. 04. 2013 | 13:18

buldatra napsal(a):

neo,

já nic dokazovat nemusím.
Říkal to svatý muž v televizi a ten ví, co říká.
Jinak by to nebyl svatý muž, to dá rozum.
10. 04. 2013 | 13:19

buldatra napsal(a):

Neudržitelný napsal(a):

Autorka
"Kéž bychom se i u nás víc než restitučními tahanicemi zabývali v církvích nezaměstnaností........."

Jsem přesvědčen, tedy, abych byl stylový, věřím, že církev vytvoří nová pracovní místa, díky nimž zaměstná další faráře. Například v Polsku je jich nadbytek, takže jejich profesní budoucnost jeví se jako skvělá v dlouhodobějším horizontu.
Farářská profese je profese budoucnosti.
10. 04. 2013 | 13:26

Kala napsal(a):

buldatra - to bych ráda našla tu větu komentátora, že papež je neomylný. Asi jsem nedbale poslouchala , když jsem nic takového neslyšela. To Vy jste to asi hltal, ale teď máte silácké řeči. Přejme radši papežovi, aby v tom nezůstal sám, copak jeden, i nejvyšší vatikánský senior může jít proti proudu? Když se nenajde aspoň dvacet statečných a mladších, zůstane mu jen to mytí nohou. (I to je pozoruhodné, znám potomky, kteří by svým rodičům na nohy nesáhli).
10. 04. 2013 | 13:28

Al Jouda napsal(a):

Kdo věří, nemyslí !
10. 04. 2013 | 13:34

buldatra napsal(a):

Kalo,

ano, silácké řeči to je moje, vo tém žádná.

Ta show i s komentářem bude určitě k dohledání někde na internetu, tak si to pusťte a v klidu vychutnejte.
Bůh s Vámi.
Amen.
10. 04. 2013 | 13:35

Viola napsal(a):

Jirko H

Pokud slyším hlas Boha, tak mě nabádá: "Miluj Nea, neboť je to tvůj bližní a je zmaten, pomoz mu v hledání.
10. 04. 2013 | 13:38

Viola napsal(a):

Al Jouda napsal(a):
Kdo věří, nemyslí jen na sebe!
:-)
10. 04. 2013 | 13:39

Neudržitelný napsal(a):

buldatra
"...církev vytvoří nová pracovní místa, díky nimž zaměstná další faráře. Například v Polsku je jich nadbytek...."
Ale jo, když je dokáže uživit, ať je má, musí si je platit ale ze svého. A tomu se říká odluka církve od státu. Také by mohli mít další zahradníky, sadaře, lesníky, rolníky, medaře, vinaře, rybáře ....
10. 04. 2013 | 13:40

Viola napsal(a):

neo

vaše lež byla, že neznáte Ježíše. Znáte ho a já jej znám také a znají ho všichni, kdo o něm slyšeli.
10. 04. 2013 | 13:43

Jirka H. napsal(a):

Viola:
No jen doufám, že váš Bůh nezmění názor. Jinak by mohl mít Neo problém...
10. 04. 2013 | 13:46

Jirka H. napsal(a):

Violo:
Všichni znají i lesní víly, skřítky, šestihlavé saně, čarodějnice, Ferdu mravence, makovou panenku atd. To ještě neznamená, že existují...
10. 04. 2013 | 13:50

Viola napsal(a):

Jirko H

Neo ale řekl, že nezná.
10. 04. 2013 | 13:52

ld napsal(a):

silvie,

jejda, tak vy jste si vzala italského komunistu a pak s ním pelášila přes kopečky do Boleslavi? To taky leccos vypovídá. Ale jednu pravdu máte, nic mi do toho není. Leč vy to roztrubujete vůkol, tak se nemůžete zlobit, když to někdo přečte.
"Třeštění italských médií kolem postavy Františka, jehož adorují a omílají každý jeho pšouk, mi přijde infantilní. Totéž dělala s papa Ratzingerem a předtím s Wojtilou a dělala by to i se samotným Luciferem, kdyby byl zvolen.

Asketa v pompézním Vatikánu je věrohodný asi tak jako dietolog s vypaseným pupkem."

Tak tomu říkáte psaní obecné?

Ale medailové je toto:
"Že jste tak háklivý právě na černoprdelníky?! Máte nějaké želízko v ohni?
A proč se navážíte zrovna do mne, která není ateistkou?
Bůh není určitě ve Vatikánu. Na to dám svůj krk."

Ba ne, jste pokrytecká, to je všechno. Plivete kolem sebe jako lama, nakopnout se nebojíte, ale když to dostanete zpět úplně stejnou ráží, lkáte nad mindráky druhých.
A jen tak mimochodem, jestli jste něco někam dala, tak to nebyl ohledně vašeho těla krk; viděl jsem odlétat houfy česko-italských husiček, ale aby se vrátily i s housery, tak to tady nebylo.
10. 04. 2013 | 13:57

patriot napsal(a):

Když vidím strašidla v ornátech, ověšená řetězy, rituálně líbající krucifix, dotýkající se vlastních bradavek, čela a pupku, klečící, ruce spínající, obracející oči v sloup, cosi mumlající, mávající smrdutým kadidlem, pokaždé mne napadá totéž: Co je to za lidi? Kde se vzali? K čemu jsou? Proč je cpou do televize? Proč k nám promlouvají? Proč jsem na ně musel celý život dělat?

Paní Šilerová, první ženo v biskupském úřadu v postkomunistické Evropě, internet vynalezli vzdělaní lidé, nestvořil ho žádný Bůh ani papež ani svíčkové báby! Modlení fakt nefunguje!

Věříte i na čerty a vodníky?
10. 04. 2013 | 14:04

Silvie napsal(a):

Id
Já jsem vás snad nařkla ze zapšklosti a závisti?
Nikoliv, ale měla jsem to udělat.
Neukojený katolík s bigotní maminou pod duchnou.
Bavíme se tady na dané téma, jediný, kdo to nepochopil jste vy a taháte sem trapné osobní narážky.

Podle mého soudu jste provokatér, který tady prudí všechny ostatní. Lépe nereagovat.
10. 04. 2013 | 14:15

olga napsal(a):

Ne všechno co slyším mě oslovuje. To, co mě osloví, tomu věřím. Bible mě oslovuje. Takže o její věrohodnosti nepochybuji. Všechny, kdo mě s Biblí seznamují, považuji za prospěšné. Jinak je to s výkladem. Výklad poslouchám, ale pravdu hledám sama. Poznání nikdo nikomu dát nemůže. To opravdu musí hledat každý sám. "Hledejte a naleznete." To řekl Ježíš, a Ježíš je pravda. Ježíš je jeden. Církev Ježíšova je jedna. Cítím se být členkou církve Ježíše Krista, i když k žádné pozemské církvi se nehlásím. Nebo možná, hlásím se ke všem, kdo Ježíše Krista uznávají. Jsem Ježíšova. Novému papeži přeji, aby církev vedl správnou cestou. Cestou, která vede k Bohu.
10. 04. 2013 | 14:18

ld napsal(a):

vioala,

škoda, že jste přestala v nejlepším. Zkuste pokračovat až k Mt 18, 21. Je to pak ucelenější.
10. 04. 2013 | 14:25

gabriela napsal(a):

Kristus: "Františku, miluješ mě?"
František: "Ty víš Pane, jak moc tě miluji."
Kristus: "Pas mé beránky."
********************************************
Kristus: "Gabrielo, miluješ mě?"
Gabriela: "Ano, Pane. Ty víš, že Tě miluji celou svojí duší a také miluji Františka, Tvého pokorného a ryzího služebníka."
********************************************
http://www.youtube.com/watch?v=OH4rXIaATHg
http://www.youtube.com/watch?v=s2TNcHBMEfs
http://www.youtube.com/watch?v=4Gae-n0Pb7Q
10. 04. 2013 | 14:33

ld napsal(a):

silvie,

už se motáte v kruhu. Papouškujete jinými slovy totéž co předchoze. Napadáte výroky o pupcích, pšoucích, motáte papeže do satana...Obrázek si udělá každý sám, nicméně se lze shodnout na tom, že prostě nemusíte na moje glosy reagovat.
A "Neukojený katolík s bigotní maminou pod duchnou"? Ještě jste ani nezačala objevovat, co já už dávno opustil. To k té podduchně :-).
Tak pa.
10. 04. 2013 | 14:35

fafnir napsal(a):

paní Biskupko
a ostatní nekatolíci.Nějak nechápu,proč máte potřebu vyjadřovat se novému Papeži.Vás se to přece netýká,Já vám také nekecám do toho,koho si zvolíte do vedení vaší církve a u ostatních ateistů a agnostiků do vašich neo nebo krypro bolševických spolků.Nechte osobu papeže katolíkům,vy ho neplatíte.A že vy nevěříte,to je vaše věc,a že jiní věří zase jejich.Nevím proč by měli všichni skákat podle těch co nevěří.
A BTW paní biskupko,je sranda se odvolávat na katolíckého kněze Jana Husa.
A než začnete inteligentně operovat Bílou Horou,račte si uvědomit,že ten kdo tam prohrál,byl Fridrich Falcký.No podle zdejších hrdých inteligentních vlastenců,Čech jako poleno,že?
10. 04. 2013 | 14:44

Baba Jaga napsal(a):

To: honolulu
Nevím, jak to máte s paní Silvií či paní Alvarovou a je mi to také zcela fuk. Někdy mám ale pocit, že nás zde silně lakujete.
Nesedíte Vy někde na jednom místečku a zde si na blozích jen krátíte dlouhou chvíli? No, nečtu zdaleka všechny a o diskutujících si evidenci nevedu.

To: ostatní spoludiskutující
Buďme ale tolerantní - každý k sobě minimálně a k ostatním maximálně. Je věcí každého, čemu věří a čemu dává přednost. Pokud tím ovšem neubližuje nikomu jinému.
10. 04. 2013 | 14:48

prachy až v první řadě napsal(a):

Si paní biskupka hodně vyskočila, naštěstí jen verbálně.
Oni ti husiti oproti církvi svaté těch rozdílů zas tolik nemají. Až na to, že neuznávají Svatého otce a věnují se en masse alkoholismu.
Za což je známé světové zdravotní shromáždění v Kostnici oprávněne odsoudilo.

S tím Oscarem Romerem to taky bylo jinak. Na evangelium si vzpomněl až tři roky před smrtí, když mu zavraždili přítele.
A pohřeb asi těžko organizovali ti, kdo do 300.000 lidí nechali házet granáty a střílet snajpry se střech vládních budov. Asi 50 mrtvých na místě.

Spíš bych hledal, kdo vycvičil a instruoval Roberta D'Aubuissona. Adresa je známá, Fort Benning, Georgia.

Dokud současný papež jen bude zdravit staré babky jako první, nic se neděje. Kardinálové se jen rozhodli změnit imič.
Kdyby se, jako Luciani, začal hrabat v církevních financích, muzika by přitvrdila.
10. 04. 2013 | 15:04

Michal Macek napsal(a):

zdravim pani biskupko me se novy papez taky moc libi,i kdyz sem tomu uz neveril tak dava nadeji ze by to s cirkvi katolickou nemuselo byt tak zle...
10. 04. 2013 | 15:19

neo napsal(a):

Viola:

pletete si pojmy s dojmy.

někoho znát neznamená o něm slyšet.

Slyšel jsem dost o Billu Gatesovi, přesto ho neznám, nikdy jsem se s ním nesetkal, nevím co má rád k jídlu, netuším, co dělá nejradši po večerech, nemám zdání co poslouchá za muziku.

Takže ho neznám.
Takže lež by byla naopak tvrdit, že Ježíše znám. Neznám. Osobně jsem se s ním nikdy nesetkal a vzhledem k tomu, že se o něj ani nezajímám, tak nemám ani detailní zprostředkované informace o něm. Bibli jsem ani nedržel v ruce.
10. 04. 2013 | 15:21

Vlado napsal(a):

Paní Biskupko děkuji. Věřím Vám! Přeji pevné zdraví!
Zdraví Vlado Svoda
10. 04. 2013 | 15:37

honolulu napsal(a):

Pani Babo Jago, jsem na tom spatne, jak s pani Silvii, tak s pani Alvarovou. Zadna z nich mi nikdy neposlala adresu - protoze zatim nevi o mojich kvalitach...

Ale jak je psano v bibli : "Zadej a budes vyslysen. Klepej a bude ti otevreno".
V bibli, ktera me OSLOVUJE je take psano : "Kazda divka ma to neco jedine, a ja bych to neco dostal rad, dostal jsem to, dostal jsem to, od jine, vsak od ni ne, nechce to dat. Vim jak na to, nezpecha to, chce to cas".....atd.

Pani Babo Jago, nejvice se mi v bibli libi, jak nejaky Mojzis sel 300 mil celych 40 let...Muj neuroticky sef v jizni Africe by se z neho nervove zhroutil..

A ted jeden dotaz ? Mam seznam Andelu a Bobyn kolem sveta. Baba Jaga je zaregistrovana ve starem Rusku. Nejste Vy Ruska ?
Nekdy se o tom zminte, ale nespechejte musim z domu. Zacinaji zde byt horka.
10. 04. 2013 | 15:50

lakomec napsal(a):

Hu!
Tady se to zase zvrhává.
Bigotní maminy pod duchnou. (Extra zapařené číslo.)
Pas mé beránky. (Vždycky ty ďábelské nejednoznačnosti.)
Křesťané jsou zkrátka lid primárně HŘÍŠNÝ.
Bez církve svaté by kavkazská rasa vymřela na nezájem už dávno, ne až teď.

My ostatní to tak nemáme.
Jen pociťujeme tu třikrát větší potřebu sexu oproti potřebě práce.
Upřímně, řečeno, co je třikrát víc než nic, že.
A i tu jsme zdědili po nějaké opici, za což nemůžeme.
Na koncept dědičného hříchu nic nedáme.
Žádné desátky.
10. 04. 2013 | 15:55

mb napsal(a):

Papež je super ... a je podezřelej Klausovi ... takže to je něco jako doporučení ... njn, stane se ...
10. 04. 2013 | 16:02

mb napsal(a):

„Pokud by chtivost, touha po moci a ovládání druhých byly označeny za démony, kterými skutečně jsou, pokud by byly náležitě oceněny duchovní hodnoty, mohla renesance skutečně uspět a nemuselo dojít k reformaci, osvícenství mohlo překročit hranice pouhého rozumu a k boji mezi jednotlivci a třídami, po kterých volal marxismus, by vůbec nemuselo dojít.“ To píše františkán Richard Rohr a dodává tvrdé slovo do našich křesťanských církevních řad: „Většina světa dnes odmítá vzít křesťany vážně, protože většina církve odmítla vzít vážně Ježíšovo učení.“

... hezké ...
10. 04. 2013 | 16:04

Silvie napsal(a):

Baba Jaga

Tolerantní bychom my, bez vyznání (jichž je v tomto státě masivní většina), mohli být, kdyby nás katolická církev tak nehoupala.
Uspořádá ve Vatikánu monstrózní spektákl s "asketickým" papežem, udělá vlny kolem toho, že jeden normální člověk jezdí jako ostatní normální lidé metrem a přitom v tichosti dotuneluje tento stát.

Akceptovat bezskrupulóznost, pokrytectví a chtivost po majetku, znamená, že je člověk nikoliv tolerantní, ale hloupý jako putštok.

Církev husitská by mi imponovala mnohem více, kdyby dokázala jako baptisté odmítnout miliony, které jí nepatří.
To ji klade na roveň katolické církvi, což si asi paní biskupka vůbec neuvědomuje a bláhově pokládá svou církev za mravnější jen proto, že se opírá o Husovo učení.
Nepotřebuju žádnou církev a žádné náboženství, ale z jednoho důvodu nezavrhuju buddhismus.
Jóga a její fyzická i mentální cvičení posunou moderního člověka mnohem dál, nežli duchaprázdné vysedávání v kostele.

Honolulu,

tak kdy uděláme ten státní převrat?
Šašek tuhle pravil, že do toho jdete se mnou, přibereme ještě vtipálka Pepču a úspěch je zaručen.
10. 04. 2013 | 17:09

Viola napsal(a):

neo

když řeknete komukoli, že neznáte Billa Gatese, tak se vám vysměje jako neználkovi.:-)
10. 04. 2013 | 17:59

Pepa napsal(a):

Jaký je rozdíl mezi Dukou a Františkem ?
Duka nevěří ani v Boha, ale jen a jen touží po majetcích, aby ovládal lid,vnucoval mu zločineckou ideologii katolické hierarchie.František zná poměry Jižní Ameriky.Na jedné straně menšina,která disponuje obrovským majetkem,topí se v blahobytu a na druhé straně obrovská bída, negramotnost a severoamerický teror.Proto se snaží zmírnit tyto nerovnosti a otevřít chudému lidu oči
Duka zná zločinnou minulost katolického kléru,který udržoval lid v tmářství,poddanství,snášel křivdy a trestal každý odpor proti vrchnosti.Jeho cílem je,aby se tyto poměry vrátily.
Já se ptám ? Bude Duka s klérem pracovat na polí v lesích,bude obsluhovat lihovary,pivovary, statky, aby nakrmil alespoň tisíce hladových dětí v republice,nakrmil matky samoživitelky,dal otop,elektřinu,vodu důchodcům, kterým zločinecká vláda v součinnosti s klérem sebraly poslední korunu? Ne, Duka bude chtít dotáhnout z Polska a Slovenska tisíce mladých kněží,aby po vzoru svých předchůdců prováděli násilnou rekatolizaci , tentokrát křížem a robotou.
10. 04. 2013 | 17:59

queribus napsal(a):

ad Pepa:
Nezaznamenávám žádné "tisíce hladových dětí". Zaznamenávám tisíce spokojených mladistvých/studentů tvořích stabilní okruh "absolventů" brněnských restaurací.... A jen o málo menší počet obtloustlé cikánské mládeže nevykazující sebemenší známky hladovění...
Zaznamenávám "matky samoživitelky". Z převážné většiny se do této pozice dostaly vlastním přičiněním...
Nevím, že by klér (a víceméně ani vláda) sebral "důchodcům "poslední korunu. Naopak pozoruji, že slušné důchody mají i ti, pro které byla doba jejich "aktivního působení" vyplněna užitečnou prací jen v zanedbatelné míře....
Též proto nevidím důvod, proč by měl Duka dělat sládka v pivovaře nebo kolchozníka na poli....
Násilná rekatolizace určitě nehrozí (také nevím, odkud by ostatně ty "tisíce mladých kněží"´povolal.) Je dost absurdní poukazovat na hrozbu rekatolizace v nejateističtější zemi Evropy .....
A k tomu současnému papeži Františkovi: jsem toho názoru, že to s tím apelem na chudobu církve poněkud přehání. Aspoň v kontextu Evropy se to nehodí, přiměřené bohatství prostě k Vatikánu patří.
10. 04. 2013 | 18:59

Richard napsal(a):

"přiměřené bohatství prostě k Vatikánu patří."
ještě by si mohli začít chovat mladé prostituty, mladí kluci k Vatikánu prostě patří...che...
jakou má tedy církev vlastně funkci?
z pozice přiměřeného bohatství kázat o skromnosti, pokoře, sexuální zdrženlivost atd., sjednocovat ovečky k poslušnosti?
Duka Tě miluje, Haleluja
Váš smysl pro humor je fajn queribusi
10. 04. 2013 | 19:06

argun napsal(a):

fafnir

"Nějak nechápu, proč máte potřebu vyjadřovat se k novému Papeži. Vás se to přece netýká."

No jo no, to máte sice pravdu, ale Lady Gaga taky patří všem... Papa je především světovou celebritou. Až za druhé pak představitelem katolické církve. A proto otázka, zda obuje či neobuje červené kecky, patří na první strany novin, to dá rozum... Paní biskupka kouzlem nechtěného dala tím textem najevo, že - bud jak bud - husiti jsou furt jen ti levobočkové, ty zplanělé výhonky těla Církve svaté. Hlavně proto, že se tak sami chovají. Nesebevědomě.

Ale budme spravedliví. Jsou na světě miliony lidí, které Papa skutečně a upřímně inspiruje. Přejme jim to.

To, co mě na Církvi svaté neobyčejně fascinuje, je to všeobjímající radostné kvílení nad osobou Františka. Jo kdyby předtím na Ratzingera házeli už pár let shnilá rajčata, pak bych tomu rouměl. Ale takto? Co je to probůh za lidi?
10. 04. 2013 | 19:09

argun napsal(a):

No embéčko já zírám! Vy tu pod setrvalým pedagogickým dohledem Libora Amose Stejskala duchovně rostete:

„Většina světa dnes odmítá vzít křesťany vážně, protože většina církve odmítla vzít vážně Ježíšovo učení.“

A co s tím uděláte, církevní křestane? Možná by to chtělo založit občanskou společnost "Za Ježíše vážně" a zkusit grantík...
10. 04. 2013 | 19:20

skeptický napsal(a):

Řekněme,že Bůh je Energie.Na tu existuje řada vzorců,a přitom je jen jedna.
Tak se to má i s náboženstvími.Co náboženství,to vzorec.Jenže ti,co to organizují už ten svůj vzorec dávno neznají,a dělají si z prodávání Boha u lidí, kterým něco schází,kšeft.
Kdyby lidé věděli čím jim blbnou hlavu,hnali by je potěhem.
10. 04. 2013 | 20:33

čert }:o) napsal(a):

mb
moc hezky jste to napsal
to se musí nechat
dnes vám dávám
palec nahoru
tuhle myšlenku
si zapamtuju
(možná)

argun
mb s tím nemusí dělat nic
někdy stačí jen napsat
myšlenku a už to jede :o)
10. 04. 2013 | 20:38

honolulu napsal(a):

Pani Silvie, budu vzdy pochodovat pod vasi koruhvi. Nedejte se !

Kdyz zena zastini hloupeheho chlapa svym intelektem, tak je okamzite napadena. To je zakon zivocichu v prirode !
To, ze jste casto napadana, svedci o Vasich kvalitach... Obdivuji Vas. Jsem na Vasi strane.

Papez je komediant a nema se spiritualitou nic splecneho.
Tak ho neberte nijak vazne. Cernoprdelaci jsou v upadku, tak se stale necim pripominaji.. Ta jejich pompa me vzdy rozesmeje...

(U nas zacina byt horko. Jak je Mlade Boleslave ? Ja vam pisi tyto radky z Fort Myers, ale nekdy take z Cape Coral. Zemepis je zajimavy, ma vliv na osobnost. Jsou v Mld. Boleslave kominy ? Ja myslel, ze jste z Kladna... Videl jsem kominy pri carovani v New Age.)
10. 04. 2013 | 20:47

strýc virus H3N1 napsal(a):

Argentinec s italskými kořeny.
To holt není biskup Desmond Tutu. Nebo filipínští radikálové.
To je pořád Wienerwaltz v trošičku jižanském rytmu a s kořením ala pekelný appeasement.
prostě další mediální bublina, poněkud pastelověji vybarvená.
10. 04. 2013 | 20:58

mb napsal(a):

pro argun a čert ... samozřejmě že duchovně nerostu anobrž krním ( i když...), jednalo se o citaci z blogu ... kterou jsem pochválil ( protože mě oslovila ) ...

tak se omlouvam ... aby to nevypadalo, že se chlubím cizím peřím ...

zdravím obě bytosti ...
10. 04. 2013 | 21:04

pamětník napsal(a):

Zdá se, že snad nikdo nezná biblický význam papežova umývání nohou:
Farizeus a hříšnice
36Jeden z farizeů ho pozval, aby s ním pojedl. Vešel tedy do domu toho farizea a stoloval s ním. 37A hle, jedna městská hříšnice se dozvěděla, že Ježíš stoluje v domě toho farizea. Přinesla alabastrovou nádobku s mastí, 38poklekla s pláčem zezadu u jeho nohou, začala mu skrápět nohy slzami a vlastními vlasy je utírala; líbala mu nohy a mazala je mastí.
39Když to uviděl farizeus, který ho pozval, řekl si: „Kdyby to byl prorok, věděl by, co je to za ženu, která se ho dotýká. Copak neví, jaká je to hříšnice?!“ 40„Šimone,“ oslovil ho Ježíš, „chci ti něco říci.“ „Jen mluv, mistře,“ odpověděl farizeus. 41„Jistý věřitel měl dva dlužníky. Jeden dlužil pět set denárůb a druhý padesát.c 42Když ale neměli čím zaplatit, oběma odpustil. Pověz mi, který z nich ho bude mít raději?“
43„Řekl bych, že ten, kterému víc odpustil,“ odpověděl Šimon.
„Správně,“ řekl Ježíš. 44Otočil se k té ženě a zeptal se Šimona: „Vidíš tu ženu? Když jsem přišel do tvého domu, nepodal jsi mi vodu na nohy, ale ona mi skrápěla nohy slzami a utírala je svými vlasy. 45Nepolíbil jsi mě, ale ona mi od chvíle, kdy
jsem vešel, nepřestala líbat nohy. 46Nepomazal jsi mi hlavu olejem, ale ona mi pomazala nohy mastí. 47Proto ti říkám: Je jí odpuštěno hodně hříchů, proto hodně miluje. Komu se odpouští málo, miluje málo.“ 48Tehdy jí řekl: „Tvé hříchy jsou odpuštěny.“
49Ostatní hosté si mezi sebou začali říkat: „Kdo to vůbec je, že i hříchy odpouští?“ 50 On ale té ženě řekl: „Tvá víra tě zachránila. Jdi v pokoji.“
Lukáš 7, 36-50.
10. 04. 2013 | 22:11

pamětník napsal(a):

Před Velikonočními svátky už Ježíš věděl, že přišla jeho chvíle, aby odešel z tohoto světa k Otci. Miloval své druhy na tomto světě, miloval je až do konce. 2Ještě před večeří ďábel vnukl do srdce Jidáše, syna Šimona Iškariotského, že ho má zradit.
3Ježíš, vědom si toho, že mu Otec dal všechno do rukou a že vyšel od Boha a jde k Bohu, 4vstal od večeře, odložil plášť a opásal se ručníkem. 5Nalil vodu do umyvadla a začal učedníkům umývat nohy a utírat je ručníkem, jímž byl přepásán.
6Když přistoupil k Šimonu Petrovi, ten mu řekl: „Pane, ty mi chceš mýt nohy?!“ 7„Teď ještě nechápeš, co dělám,“ odpověděl mu Ježíš, „ale později porozumíš.“ 8„Ty mi přece nemůžeš mýt nohy!“ namítal Petr. „Když tě neumyji, nebudeš mít se mnou nic společného,“ odpověděl Ježíš. 9„Pane!“ zvolal Šimon Petr. „Nemyj mi jen nohy, ale i ruce a hlavu!“ 10Ježíš mu řekl: „Kdo je vykoupán, potřebuje umýt jen nohy, neboť je celý čistý. I vy jste čistí, ale ne všichni.“ 11(Věděl totiž o svém zrádci, proto řekl: „Ne všichni jste čistí.“)
12Když jim umyl nohy, znovu se oblékl, posadil se zpět za stůl a řekl jim: „Chápete, co jsem vám udělal? 13Nazýváte mě Mistrem a Pánem a máte pravdu, neboť jím jsem. 14Když jsem však já, váš Pán a Mistr, umyl nohy vám, máte i vy mýt nohy jeden druhému. 15Dal jsem vám příklad, abyste se chovali, jako jsem se já zachoval k vám. 16Amen, amen, říkám vám: Služebník není větší než jeho pán a posel není větší než ten, kdo ho poslal. 17Teď
to víte; blaze vám, když se tím budete řídit.
18Nemluvím o vás všech. Já vím, které jsem vyvolil; ať se ale naplní Písmo: ‚Ten, který jí se mnou chléb, pozvedl patu proti mně.‘ a 19Říkám vám to už teď, předtím než se to stane, abyste, až se to stane, uvěřili, že já jsem. 20Amen, amen, říkám vám: Kdo přijímá mého posla, přijímá mě; a kdo přijímá mě, přijímá toho, který mě poslal.“
Jan 13;1-10.
10. 04. 2013 | 22:17

Silvie napsal(a):

Honolulu,
u nás je komínů - Škodovka má jeden, co je vidět z veliké dálky.
Jak to myslíte s tím horkem? Čistě meteorologicky?
Tady horko bude. Po volbách.

Máte pravdu, úpadek katolické církve nezachrání ani ten VIP asketa ve Vatikánu.
Jsou to jen kupčíci v chrámu božím.

Ale ostatní církve nejsou o nic lepší.
Teď se provalilo, že pravoslavnou církev vede u nás borec, který má minimálně devět milenek a několik nemanželských dětí.
Čs.církev husitská měla kdysi biskupa, co snad čelil trestnímu stíhání za nějakou majetkovou trestnou činnost (mám dojem, že tuneloval církev).

A takovým se má důvěřivý člověk vydat do rukou? Ani omylem!
10. 04. 2013 | 22:22

Miroslav Pivoda napsal(a):

Klus napsal(a): Něco jako když Gorbačov zaváděl perestrojku. Buď bude žvanit líbivá hesla, ovečky budou jásat a vše půjde dál stejně jako dosud, nebo bude moc aktivní a církev ho odstaví. ...

Zajímavé přirovnání k perestrojce. Mne to totiž napadlo také a nezávisle na Klusovi. Teď uvidíme, zda nebesa budou stát za Františkem, nebo za minulými církevními strukturami. Upřimně držím palce Františkovi. A dokonce se za něj i pomodlím.
10. 04. 2013 | 22:23

mb napsal(a):

47Proto ti říkám: Je jí odpuštěno hodně hříchů, proto hodně miluje. Komu se odpouští málo, miluje málo.“

to mě vždycky štvalo tahle přímá úměra ... kdo hodně hřeší ... tomu se víc odpouští ... ten víc miluje ...

jsem to vždycky považoval za nespravedlivé ... že když si vezmeš (hypotetického) člověka co nehřeší ( nebo hřeší málo ) a nepotřebuje (tolik) odpouštět ... tak je na tom vpodstatě v porovnání s arci hříšníkem bitej ...

njn ... stane se ...

bůh, režišér a soudružka učitelka vědí, co činí ...

zatim ...
10. 04. 2013 | 22:27

Silvie napsal(a):

Honolulu,

zapomněla jsem vám napsat, že od roku 2006 se konají jedenkrát měsíčně při úplňku, v době od 21 do 22 hodin našeho času, společné meditace v rámci celého světa.
Následující bude 24.dubna, čas je konstantní.
10. 04. 2013 | 22:53

dd napsal(a):

Presny opak toho, co ded vseved, madam.
10. 04. 2013 | 23:12

pamětník napsal(a):

Somnambulismus.
10. 04. 2013 | 23:46

honolulu napsal(a):

Je to ciste meteorologicky pani Silvie, ale politicke napeti je zde take....
Me uz se ale nic netyka. Ziji pouze pro zabavu a pozitky.
Vy se pani nenechte nikdy odradit od psani. Je Vas potreba !
Piste pravidelne i statnikum. Oni to potrebuji, protoze na vrcholu prestyze a moci ziji v osameni, izolaci a neiformovanosti...

Vas Kalousek a nas Obama maji stejny problem. Armadu nezamestnanych. Dalsi armadu nezadoucich lemplu a daleko vetsi vydani nez prijem. Vy se tam v Vas organizujte ! U nas se organizuji vsichni....Ted se pujdu podivat v computru jak vypada Mlada Boleslav... O Skodovce nevim nic. Zde se neprodava.
Mate tam kulturni vyziti a nejakou zabavu ? Vy jste prilis mlada na male mesto...
10. 04. 2013 | 23:50

Richard napsal(a):

a dvacátého hraje na Bazalech Sparta....to bude taky meditace... "Baník číčo"
10. 04. 2013 | 23:52

mb napsal(a):

Mate tam kulturni vyziti a nejakou zabavu ? Vy jste prilis mlada na male mesto...

... v mb mají multikulturní vyžití ...
10. 04. 2013 | 23:56

Viola napsal(a):

honolulu
projela jsem se po Fort Myers ve Vilas, jsou tam samé parky z palem a pinií. Úplně jsem cítila vůni moře. A moři jsem si také zajela do nějakého jachtařského přístavu. V tom Cape Coralu jsem se také trošičku porozhlédla a viděla jsem, že jsou tam paneláky podobné těm našim, jen nejsou tak moc na sebe nalepené.
11. 04. 2013 | 00:53

honolulu napsal(a):

Pani Violo, (05:53) Vy tulacko toulava, nejste Vy nahodou dcera pani Hanzelko-Zikmundove ? Napred jsem se polekal, ze to zde neznam. Potom jsem si ale uvedomil, ze jste byla ve Fort Myers, Villas Plaza - na hlavni obchodni tepne a nejdulezitejsi silnici cis. 41...Tam ale neni nic k videni krome obchodu.

Ted si vezmete mapu, (Google maps) honolulu Vam da pouceni co jste minula...To musite napravit priste !

Estero Blvd. silnice cis. 865 mistni plaz, pro obcany stredni tridy. Rapidne se tam ted boura a stavi moderni domy. Cena pozemku zavratne stoupa a samozrejme dane take.

McGregor Blvd. BAL HARBOR nejdrazsi ctvrt millionaru ve Fort Myers... Kdyby Vas tam nechteli nechteli pustit, tak jim reknete, ze mate na ceste prvni million, a ze hledate "mensi" nenenapadne bydleni kolem 6000 feetu ctverecnich. Uvidite, ze z kazdeho policajta bude poskakujici Hurvinek.

Samozrejme Sanibel a Captiva, ostrovy pri usti reky Caloosahatchee. Nebezpecne proudy, alligatori zraloci v severni casti ostrova, a co nejhorsi, nemovitostni danne $ 28 000 rocne. Mel jsem tam kdysi apartment, ale je pryc. Koupil ho stavitel z New Yoku a tim me zachranil pred prokuratorem za danove lumparny. (Miluji Ameriku.)

Pani Violo, to nejlepsi je vsak Pelican Bay v Naples. Je to mesto nebohatsich lidi na svete a tech nejmistrnejsich zlodeju a podvodniku na svete. Oni jsou ted podelani strachem. Obama na ne kouli ocima a zkripe zubama...

Pocasi je nadherne cely rok.
Prostredi je kouzelne. Stale vlahy, vonavy vanek.
Utrata za obleceni zadna. Vsichni jsou polonazi. Obchody jsou plne pochoutek.
Barevni se zde vesele vrazdi, presne podle kostelniho radu, tak jak to ma byt - k me velke radosti.

Senilni Americti dedecci se pokakavaji na parkovisti a netrefi domu. Americke 90-lete babicky sice domu trefi, ale zkracuji si cestu pres obchodni vylohy.
Policajti jsou prepracovani. Babicky se jim omlouvaji slovem -"OUPS". (Lituji panacku, mladicku.)

Bydleni je stale drazsi a drazsi. Obama porucil, ze musime doplacet na zdrogovane bezdomovce... On rad ve jmenu krestanske lasky prerozdeluje...Zmrzliny je zde asi 50 druhu, ale 49 je idealni na prujem. Ovoce nejlepsi na svete a prodavaji zde 20 druhu chleba a nejlahodnejsi rohliky v Americe. Rika se jim Chicago Rolls... Ale v Chicagu je vubec neznaji.

Ridicak z Floridy stoji $ 54 a je velmi cenneny, jelikoz se obhajuje jednou za 8 let. Je vydavan na zaklade vsech osobnich papiru co mate... Prevod auta, registrace, licence, znacka, z jednoho statu do druheho - $ 420, ale za dve auta $ 800. Pojisteni podle veku a zaregistrovanych prusvihu.
Nejdrazsi pojisteni maji mladi.

Dnes bylo officialne 87 Fahrenheit, (30 stupnu Celsius), zareni a vlhkost... Tak si ten vylet zopajujete pani Violo !
Je to pouze 150 mil do Orlanda, 130 mil do Miami a 30 mil do Naples - z Villa Plaza.

Zitra jedu hledat panelaky do Cape Coral. (O zadnych tam totiz nevim.) Stejne se tam pravdepodobne prestehuji. Je tam vice klidu a hodne Nemcu.
11. 04. 2013 | 02:28

Ládik!!! napsal(a):

Honolulu -
jakého věku se dožívají černoši? Je věk 94let u černocha běžný?
11. 04. 2013 | 06:10

Baba napsal(a):

Máňo, raduj se, že tvá hlava i tvé břicho odpovídají. Co na tom, že na proměnlivé podněty?
11. 04. 2013 | 07:07

Baba napsal(a):

A někteří podmračení chytrolíni věru působí jako Duch svatý.
11. 04. 2013 | 07:56

Baba Jaga napsal(a):

To: honolulu
Nikoliv z Ruska - globalizované jsou i babušky Jagušky - v jedné moravské vísce s rodinou žiju. Na rozdíl od Vás neznám ani celou Českou republiku, z Evropy jen něco (ale Rakousko a Vídeň ze spřátelené rodiny zcela jinak než paní Alvarová), z Ameriky jen dle dopisů a vyprávění kanadského strýčka - měl stejně jako Vy tendenci nás Evropany poučovat.
Bibli znám povšechně - více asi Starý zákon. Hledám v domácí rodinné málo - většinou jen něco konkrétního dle odkazů.
Pokud se nemýlím a jste to Vy, co se skutečně živil jako žoldák - to mě dost zarazilo. Nebylo-li to pouze další Vaše lakování davů. Na jakou barvu nevím, ale budu Vás číst více a ujednotím se. Zdáte se poněkud opuštěný - nebo se mýlím?
11. 04. 2013 | 08:23

Medikolog napsal(a):

Paní biskupko,

přeji hezký den. Život nabízí taková starozákonní přirovnání. Není to moc let zpátky, co jsem v jedné severočeské vsi viděl scénu jako z dobytí českého pohraničí Němci v 1938. Oddíl exekutora likvidoval europoidní domácnost z domku.

Ordneři vynášeli věci, jeden plyšáka s pověšeným řvoucim prckem.. Zpovzdálí kromě dvou pobavených nedotknutelných přihlížel se soucitným úsměvem sympatický starší pán...

Zcela náhodou jsem se pozdějí dozvěděl, že to byl šéf exekučního komanda nebo sám exekutor, prý odněkud z Moravy..

Tu causu samozřejmě neřeším, jenom jsem kolem projížděl a další jsem zaslechl na poště.

A jsme u osoby současného papeže. Je to soucitný, chudé chápající starší pán, který vylekal polskou na bohatství tyjící prelaturu natolik, že považovala za nezbytné svého absolutního pána a vládce, jehož slovo je Slovem Božím (zřejmě jenom formálně!), upozornit, ŽE CÍRKEV SVATÁ KATOLICKÁ NENÍ (opakuji NENÍ) žádná CHARITA...

Pro náš Český národ je Církev s církvičkami a se židovskými obcemi v postavení ordnerů toho exekutora.

Svatý Otec je šéfem největší bandy nás rabujících (pardon, teď i vyrestituovávajících), posmrtný ráj slibujících za současné majetky a moc, ordnerů.

A teď jsme u jádra pudla.

Ten exekutor samozřejmě mohl své ordnery zarazit, mohl jednat jinak než jednal.. ale to by nebyl povahou exekutor a nemohl by se tou prací úspěšně živit. Svatý otec může Duku a své podřízené ZASTAVIT, nařídit jim dokonce, aby se Českému národu za svoji nekřesťanskou bezcitnost a hamižnost POKORNĚ OMLUVILI.

Pokud uposlechnou Svatého Otce, nezakuchnou (nepotká ho nehoda, mrtvička apod.) jej a Bůh, který mu vnukl Církev USKROMNIT a vrátit ji poslání a postavení církve z kristovy doby Papeže i ochrání, bude mít náboženství křesťanského typu naději na obnovení úcty a vysvobození z nekonečného pohrdání které si v Čechách vysloužilo.

Muslimovi stačí Svatý Korán a sbírka Hadíthů - žádného tlumočníka mezi sebou a mejmilostivějším Alláhem, budiž jeho jméno pochváleno, nemá a nepotřebuje. To je noční můra pobožníků z povolání. Museli by se věnovat bohulibé poctivé práci. Nelze si zakoupit milost a lásku Alláhovu za peníze ani za majetek. Nabývá se bohulibým životem.. jehož náplní je i empatie a pomoc potřebným - díky Alláhovi, budiž jeho jméno pochváleno.
11. 04. 2013 | 09:15

leucin napsal(a):

Úvaha o vztahu renesance,reformace a osvícenství je zajímavá intelektuálně,chtělo by to ale rozvést více,přidat i inkvizici.Osvícenství ale bylo spíše světskou záležitostí,přerůstající v encyklopedismus oficiální a lidový ,jenž vyvolal ale později revoluci proti králi i církvi i šlechtě.Panovnickou-VELKOKRUHOVOU osvícenskou bazí začal.Přidat Pragmatickou sankci vůči církvi.Vyobcování Habsburků z papežského konkláve.Rozdíly mezi Ignácem z Loyoly a kardinály Richelieu,Mazarin. Přesto,že ti dva poslední působili u dvora,tresty za připravované kralovraždy překonávaly krutostí někdy církev svatou při inkvizici.Kat Samson.Proč polské bigotní katolictví pravidelně prohrávalo s pravoslavím a jeho okaté pomoci Západu vojensky západ bral vždy na více než lehkou váhu,nikoliv recipročně-s výjimkou slibů Napoleona.Špehování je dítě církve.
Habsburkové s církví uměli. Českým obrozencům byla matkou.Engelsovi jím vysoce hodnoceným odkazem v hodnotách. Však se s ním sociální demokraté rozešli již za jeho života-nebyl dost úzkoprsým pedantem.Příliš toho znal na poměry odborářsko-dělnicko-měšťanské.Příliš veřejně diskutoval a své názory vždy i publikoval knižně.Neznal Tabu. Renesance je rozkvět,reformace pěrestrojka.To pozdější je reformace.
Buď jak buď Ježíš se v tom všem spíše ztrácel,s výjimkou obrazů a křížů pro poutníky.Je vždy odkazem všem kdo bytují na okrajích,perifériích velkých říší a mocenských center.Jednak,že tam vliv moci dosáhne přes domácí rozbroje a diferenciaci a jednak,že není o co stát.Byť tvrdíme,že lepší je druhý v provincii než první v Římě.
V centru je boj,na okraji osud-fatální,nezměnitelný,individuální nebo společný minority.Páté kolony chodí od pohromy k pohromě,i když občas hlavy nebezpečně jiným i zvedají.
11. 04. 2013 | 09:26

Viola napsal(a):

díky honolulu,

musím cestování nechat navečer, kdy je vlahý vzduch a těch třicet už nehrozí. Dnes ráno jsem se cvičně byla podívat na nějakém Portugalském ostrově Angra.
11. 04. 2013 | 12:55

petr napsal(a):

Několik postřehů:
1. Papež je z Latinské Ameriky, která je v současnosti největší základnou katolické církve, ale současně zejména oblast Střední Ameriky je ohrožována nájezdy protestantských amerických misionářů, kteří katolické církvi kradou mladé věřící.
2. Ač narozen v Argentině, je synem italských přistěhovalců, italské prostředí mu není vůbec cizí.
3. Ač Ital, tak současně jako Latinoameričan byl dostatečně daleko od vatikánských bankovních problémů. Je otázka jak moc do nich vidí nebo nevidí a jaká role mu v tomto bude vůbec přídělena.
4. V době vojenské vlády v Argentině tuto vládu toleroval, jako ostatně většina kléru. Inu i zde jsou přes všechnu jeho deklarovanou (nebo opravdu skutečnou) skromnost a lidství jeho slabá a temná místa, za která může být v zákulisí vydírán a držen dostatečně daleko od věcí důležitých.
5. Suma sumárum šalamounská volba.
11. 04. 2013 | 13:26

honolulu napsal(a):

Babo Jago, Vy jste urcite postrach cele vesnice.

Jelikoz Vas svetovy nazor, stejne jako mnoha Vasich sousedu je postaven na lzive atrocitni propagande, tak musi byt VYVRACEN, rozleptan a znicen... Polykate tam u vas osli predzvikane trapnosti a papouskujete je ve vasich OSLIch serenadach.

Ode mne to neni poucovani, to je snaha rozsvitit Vam svetelko reality ve vasich zatemelych makuvkach.
Nepiste hnupoviny napr. o JAR, o kolonialismu a ja budu mlcet. Vase schopnosti o zbudovani lidske prijatelne spolecnosti je na urovni Zululandu pred nastupem generala Shaky...Proto vy babko jedna jedovata, budete poslouchat Vy me ,a ne ja Vas !

Zoldak ? Nebyl jsem nikdy zoldakem, ale vzdy idealistou, ktery chtel zabranit tomu, aby se v Africe stalo to, co bylo provedeno vam. Nasledky mate trvale.

S Vasim monopolem na znasilnovani reality a kdakani lzi je konec. JA nick honolulu vas budu mlatit klavesnici, neunavne a s rozkosi - kdyz uz nemohu nicim jinym.

Vy jste z Moravy ? Tam to znam (nekde), tam se toulavam, kdyz jsem v Evrope. Tam jsou sikovni pracoviti lide, ale zlomyslni a plni zavisti a jedu, kdyz ma sousek vetsi kozu a o dva kraliky vice... Babo Jago, radej me poucte o vasi vinici a slivovici.

Umite upeci strudl ? V pripade, ze ano, napiste jmeno vesnice kde tyranizujete a pomlouvate sousedy. Ja vam za ten napeceny strudl privezu doutniky z kterych budou padat mouchy ve vasem okoli...

Osamelost ? To je Vase halucinace, ale o osobnim zivote nepisi.
11. 04. 2013 | 13:31

honolulu napsal(a):

Ladiku, cernosi maji zivot jepice... Mandela je vyjimka.
Uvidis tam ten chaos po jeho smrti. To zase bude kmenova valka.
On - Mandela je z kmene Xhosa (Taranskei - na jih od Durbanu.)
Jejich nejvetsi nepratele ziji na sever od Durbanu...Mandela je pro Zulskeho krale zarazenou osinou v zadeli. To zase budu mit srandy kopec, z te fackovacky.. Preji jim to vsem. Uz se na to tesim...Pozdraveni (Boerovi) co zije na ostravsku....
11. 04. 2013 | 13:48

Bara napsal(a):

Paní Šilerová, děkuji za velmi krásný článek.
11. 04. 2013 | 14:54

honolulu napsal(a):

Prohlizel jsem si v anticke knihovne encyklopedii vsech Bohu, Bohyn a andelu, a s prekvapenim jsem zjistil, ze Baba Jaga ma vice vousu, nez nas cenzor Stejskal...

Na zaklade tohoto poznani odvolavam proto navrh na vymneny obchod s Babou Jagou. (Doutniky z Dominikanske republiky za strudl. - Byl by plny vousu.)

Dokonce i v nasi vysoce TOLERANTNI spolecnosti pohanu a carodejnic - (New Age) je vstup vousatym babam zakazan.

Pani Silerova, nechtela by jste se pridat k nam ?
Jsme spolecnost ktera zastinuje vedu. Patrame v hluboke minulosti. Ve vesmiru, a v alternativni medicine. Poslednich pet dnu Krista mame zmapovanych do detailu. Analyzujeme psychologicky vztah Pilatovy manzelky ke Kristovi.

Dejiny - to je krasna vec. Cirkev o nich nic nevi. Cirkev ma pouze dogma. My mame vedomosti z dejin, hostiny, seance, estrady a orgie na oslavu historickych osobnosti.
11. 04. 2013 | 16:08

Milan napsal(a):

Papež František je velmi výrazná osobnost a domnívám se ,že ovlivní Katolickou církev.Je škoda,že byl zvolen v již dosti pokročilém věku.Benedikt XVI se snažil seč mohl ale nešlo to, problémy zůstávaly.Jezuité jsou velmi renomovaný řád ,který má v Jižní Americe vynikající pověst i mezi revolucionáři.F.Castro se v rozhovoru s Janem Pavlem II přiznal že vynikající vzdělání získal od jezuitů.To jen v Čechách panují bludy o tomto řádu, který rozšířil Jirásek a Nejedlý a protestanské církve mlčí.To ,že český národ neztratil jazyk je zásluhou jezuitů.Tento řád jde vždy do těžkých časů a papež František si je vědom tíhy tohoto svého úřadu a před jakými úkoly stojí.
11. 04. 2013 | 18:27

Baba Jaga napsal(a):

To: honolulu
Holt každý nemůžeme být jako Vy "chráněná zátoka"...
Ale že se umíte naštvat až vytočit a domýšlet si, co jsem vůbec nenapsala.
Jakou krutou propagandu jste měl na mysli - nebo jak si přeložit ono "atrocitní"? Poučte, prosím, Jagušku na lontu.
Mlaťte klávesnici, když se Vám tím uleví. Klidně si ponechejte své přesvědčení, že jen Vy máte pravdu, vůbec mne to neruší.
Dobrou noc.
11. 04. 2013 | 21:11

honolulu napsal(a):

Vousata Babo Jago !
Me se dotklo, ze jste psala, ze nekoho poucuji. Takove narceni absolutne odmitam ! Drzim se pouze reality a rikam jak to bylo a jak to je. Zasadne neprosazuji nejake utopisticke theorie.
Kvuli tomu jsem byl nekolikrat obvinen z rasismu...Proto moje reakce, na Vase vety.
Myslim a vnimam svobodne, a to u nahrbenych, upracovanych hrbetu moravskych nevolniku vzbuzuje udes...
Ale ja Vas zmenim k lepsimu. Zastavte se u starosty ve Vasi vesnici a rekne te mu, ze by mel resignovat ve Vas prospech...
Tim se oddelite od predepsanych hodnot poslusneho davu upracovanych moravskych hrbetu a korektniho mysleni....
11. 04. 2013 | 21:48

Baba Jaga napsal(a):

To: honolulu
Tak zase o lakování i jiném někdy u jiného blogu (všechny nečtu). Polepšovat mě netřeba a zbytečno, starostkou být nemíním.
Jinak nemyslím, že by se právě paní Šilerová přidala k New Age.
11. 04. 2013 | 22:18

Viola napsal(a):

Tak jsem zpět honolulu

Je to náročné cestování. Domečky jsou tam pěkné, byla jsem na Admiraly parade, tam byly takové lepší. Na Cutlass Drive se mi zdály jeden jako druhý, takové nízké, většinou bílé, jen kolem oken a dveří lemované a nikde neměli ploty, jen kolem hlavní silnice. Projela jsem se i po dvou mostech. Honolulu nepotkal jste tam od nás někoho, třeba Standu, nebo Kratochvíla toho prvního muže od L.Bílé? Nebo nějaké jiné známé?
11. 04. 2013 | 23:21

honolulu napsal(a):

Pani Violo, neplete si nahodou Tampu s Fort Myers ?
Mista o kterych se zminujete jsou severne od Tampy..

Nekdo Vas vozil po Floride a Vy jste popijela... Priznejte se !
Vase kamarady neznam, ale vim, ze je zde mnoho ceskych rodin a dalsi prijizdeji. Doufam, ze Vam ukazali v Tampe Bush garden.

Je zde i nekolik Jihoafricanu (belochu samozrejme) s temi se stykam... Celkove jsou nekamaradsti, ale me povazuji za jednoho z nich. Doporucuji Vam si ten vylet zopakovat.

Pani Babo Jago, myslim si, ze pro potrebnou spiritualitu se k nam (New Age) pani Silerova za nejakou dobu prida...Ale moje vety NEjsou poucovani. Je to pouze pravdepodobna moznost.
12. 04. 2013 | 02:18

honolulu napsal(a):

Pani Violo, Admirality parade je v mnoha mistech Ameriky opakovane jmeno ulice. Jedna je na severu od Tampy, jina je na jihu od Naples. Zip code nahodou nevite ?
Jak se to zde libilo Vasemu manzelovi ? Florida je totiz pro mnohe placka a lide, kteri maji radi hory za nejakou dobu utecou do Colorada..Nashle zitra.
12. 04. 2013 | 02:28

Viola napsal(a):

honolulu

Ta Admirality, kterou jsem si prohlížela byla v tom Naples. Můj muž se mnou necestoval, dává přednost fotbalu. Ale i mi připadá ta Florida jako hrozná rovina a ty domečky se většinou také krčí u země, asi to bude tím, že tam bývají ty tajfuny, tak aby neodlétly. Já mám ráda pohled na moře, jen nesmí být bouře, to bych dostávala mořskou nemoc i na pevnině. Kde se tam dá nejlépe plavat v moři, mám obavu, že je tam v moři hodně žraloků a různých krokodýlů. Viděla jsem pořad, kde museli krokodýla lovit z bazénu v zahradě.
12. 04. 2013 | 11:31

honolulu napsal(a):

"Domecky se krci pri zemi". Pani Violo nemam poneti kde jste byla a jak jste cestovala. Osamela cizinka, beloska necestuje po Americe sama. My zde mame slums a nebezpecnou zouzel. (Produkty rasove integrace.)
Podruhe se netoulejte bez manzela, ale vylet si naplanujte a zopakujte. (Hlavni atrakce v Naples je kolem opery a Venetian bay.) Hned jak Vas tam potkam, tak se k vam budu hlasit.
12. 04. 2013 | 12:27

Viola napsal(a):

honolulu,

tka jsem si prohlídla i tu Tampu, viděla jsem asi tři kostely, jeden baptistický a dva metodistické, pak nějakou stavbu s červených cihel, co vypadala jako kostel, ale neměla křížek ani označení, no a pak jsem se vydala po 685 na sever a koukala jsem po těch vysokých budovách, zajímavá je ta rotunda Sykes a pak ty skleněné mrakodrápky, ty jsou na bydlení? V Tapně jsem po cestě viděla černochy, chodící i ležící na zemi. Cestou jsem pozorovala i auta, jezdí tam i veteráni. Díky googlu a také díky vašemu průvodcovství poznávám Floridu.
P.S. ten Standa, to není můj kamarád, to je náš politik Stanislav Gros, on prý tam má domeček, nevíte kde?
12. 04. 2013 | 13:00

Viola napsal(a):

honolulu

ty krčící se domečky jsem pozorovala při pobřeží v tom Naples.
12. 04. 2013 | 13:04

DennisKr napsal(a):

Everything else is finally just details -- important details, but variations on this theme. index.php is the controller, the menu system determins what the "present page" is, and lots of events get fired in the act of building that page. Plugin modules can hook into those occasions and change the work flow/provide additional information/etc. That is also a part of the reason a lot of Drupal resources center on making modules. Without modules, Drupal does not actually DO anything other than say, 'Somebody asked to get a page! Does this exist? No? OK, I will serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:37

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
26. 02. 2014 | 17:48

mestl martin napsal(a):

další z antikristů
09. 05. 2015 | 02:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy