Finanční krize a Lisabonská smlouva

07. 10. 2008 | 10:44
Přečteno 6528 krát
Reakce evropských politiků na finanční krizi připomíná pacienta, který požádá o euthanasii, aniž zná diagnózu. Prezident Sarkozy svolal jednání čtyř evropských velmocí, jakoby žádná Evropská unie neexistovala. Jen Finsko a Švédsko se zmohly na chabý odpor. Pikantní je, že ani Velká čtyřka se nedohodla prakticky na ničem. Sarkozy si stihl ohřát vlastní polévku, když navrhl změnu rozpočtových pravidel EU. Přeloženo do češtiny, aby Francie nemohla být popotahována za nedodržení rozpočtového deficitu. Obecné proklamace o tom, že vlády mají postupovat samostatně a svůj postup koordinovat, měly v praxi za následek zcela chaotická a nekoordinovaná opatření. Vlády Irska a Řecka se zaručily za vklady, což donutilo kancléřku Merkelovou k obratu o 180 stupňů. Následovalo Rakousko a Británie, které se bály odlivu vkladů.

Viníky současné finanční krize nejsou zdaleka jen banky, které velkoryse poskytovaly úvěry kdekomu. Větší vinu mají ti politici, kteří zadlužovali státy, aby se zavděčili voličům. Vzpomeňme na tvrzení socialistů, že zadlužení České republiky je menší, než zadlužení tzv. „starých členů EU“. Byl to dobrý příklad pro občany, kteří si zvyšovali životní úroveň na dluh. Zadlužení státu a rodin přesahuje 2 bilióny korun. Česká krize bude opravdu trochu jiná než americká nebo západoevropská. Nebude se týkat bank, ale tisíců rodin, které nebudou schopny splácet dluhy a výrobců, kteří nebudou mít odbyt.




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

KaD napsal(a):

Ne, pane Kubera, česká krize nebude jiná než americká. Protože americká krize vznikla PRÁVě kvůli obludnému předlužení amerických domácností, které nebyly schopny splácet hypotéky (to byl ten první impuls, který to celé spustil) a které do budoucna nebudou schopny splácet ani leasingy na auta a spotřebitelské nebo kreditní úvěry. Další bailouty kreditních společností jsou téměř jisté.

V Americe se k tomu ale ještě přidal problém nízké produktivity a masového stěhování výroby do zahraničí, takže
Amerika si v posledních letech jen půjčovala a nic nevyráběla (s trochou nadsázky samozřejmě).

Jestli se dá srovnávat naše situace s jejich, náš poměr zadlužení vs. produktivity s tím jejich, a jestli nás tedy čeká stejně prudká krize jako je, do toho asi jako senátor vidíte lépe než většina z nás.
07. 10. 2008 | 11:12

Ládik napsal(a):

Nejtěží chybou je půjčit si peníze u banky. Půjčil jsem si u Reifeisenbanky 240tisíc na střechu; k dnešnímu dni jsem bance zaplatil 440 000 a nejsem u konce. Jednalo se o "výhodný" překlenovací úvěr (udělal jsem to v nouzi po požáru...).
Ať krachnou, barabi.
07. 10. 2008 | 11:13

Maila napsal(a):

Pane senátore, velice si vážím Vašeho názoru na EU a Lisabonskou smlouvu. Více takových jako Vy.
07. 10. 2008 | 11:22

modrý soudruh napsal(a):

Jestli opravdu ale opravdu nemám rád nějakého politika z ODS, tak je to právě tento. Debilní podání a maškarády pana Kubery nejsou ani směšné jako trapné.
07. 10. 2008 | 11:27

Vilém napsal(a):

V posledních dnech jsme svědky zoufalého pokusu ideologických fanatiků svést finanční krizi na politiky, jako by snad vznikla z plýtvání na sociální dávky voličům. To je ovšem zajímavý důkaz toho, že odpovědnost spočívá prakticky výhradně na neúměrné deregulaci a z toho plynoucí neodpovědné spekulaci, když ani obránci volnotržních principů nevymyslí nic lepšího než tento směšný výkřik. V USA se na řadové občany bral menší ohled než kdekoli jinde, státu bylo lhostejné zdraví, vzdělání, bydlení, práce, sociální situace, důchody atd., zatímco v Evropě politika úplně nezdegenerovala, a proto se stát občas musí angažovat ve prospěch občanů a to skutečně něco stojí. A jako naschvál nám ta krize vznikla v Ámerice, ještě včera vynášené do nebe. Její včerejší propagátoři nám z ní najednou dělají socialistickou zemi.
07. 10. 2008 | 11:29

ZdeněkJ. napsal(a):

Pan Kubera činí takovými články ODS medvědí službu. Jedině, že by se to dalo omluvit jeho "vrozenou netrpělivostí" (jak uvádí v textu vedle své fotografie)a jejími následky.
07. 10. 2008 | 11:50

Pepa 3 napsal(a):

Jem přesvědčen, že důvod nedokončení studia "vrozená netrpělivost" uvedený ve vlastním portrétu je nepravdivý. Usvědčuje mne o tom poslední věta blogu, která jasně hovoří o tom, že autor zůstal studiem naprosto nedotčen. (Není to jeho první "výron", nad kterým nezbývá, než kroutit hlavou). Takže u nás se krize bank nedotkne, ale dotkne se pouze tisíců rodin, které se zadlužily? A kdo vrátí bankám ty peníze, které si u nich půjčily? A kdo vrátí ty peníze dalším rodinám, které je půjčily těm bankám? To je přímo na slavný výrok doktora Strosmayera.
07. 10. 2008 | 12:09

Monika napsal(a):

„Pro vrozenou netrpělivost“, jak sám výše píše, studium ekonomie J. Kubera nedokončil. Nevadí. Ekonomického génia v sobě přesto neutajil. Kde jiné ekonomické mozky (včetně renomovaných investorů či lauerátů Nobelovy ceny) tápou a nejsou si jisti, v tom má Kubera zcela jasno. Nikotinem ke genialitě, měl by si tento popleta dát na bilboard. - Hle, další nový spasitel a světanápravce z Augiášova chlívku ODS!
07. 10. 2008 | 12:15

green napsal(a):

Je zajímavé číst od lidí jako je pan senátor rady západoevropanům a nadávky na jejich hloupost po té, co vše jsme zaplatili my za oddlužení bank za socialistickou privatizaci vedenou právě touto stranou. Kolik jsme zaplatili za ukradenou Novu, pokrytou opoziční smlouvou. Tasto strana zpackala vše nač sáhne, od radaru až po komunikaci předsednictví. Uvidíme jak jí půjde řešit problém v době našeho předsednictví. Pan Kubera není schopen pohnout s problémy Teplic a chce radit Francii, Německu, Velké Británii a zbytku západní Evropy ze svého poněkud nedovzdělaného stranického a senátorského chlívku. Jen do toho pane senátore, to opravdu ODS pomůžete právě tam, kam patří.
07. 10. 2008 | 12:29

Paja napsal(a):

pan senátor si nevšiml, že celá krize započala nekritickým půjčováním nesolventním lidem a už nyní ztratio v USA 150tis. lidí práci a 70.tis. rodin dům, na jehož hypotéku neměli. Takže v USA pane senátore se krize skutečně netýká pouze bank. Nakonec jako vždy to odnesou ti jsou až na spodku společenské hierarchie a na jejichž hřbetech se vy politici vozíte. Páni bankéři si zaexperimentovali, u toho vydělali pěkný balík a když jim to krachlo tak to vše jako vždy zaplatí daňový poplatník, který pánům politikům a bankéřům jejich astronomické platy financuje. Jo nestravedlnost světen vládne jak říkala babička.
07. 10. 2008 | 12:36

StandaT napsal(a):

Projekt EU je projektem do skleníku, nikoliv do deště. A to ještě nedošlo na reálný test nové ruské vojenské doktríny.
07. 10. 2008 | 12:43

Stařeček napsal(a):

podle pana Kubery vláda ODS asi přerušila zvyšující se zadlužování občanů. Nemáte někdo pravdivé statistické údaje o vývoji zadlužování našich občanů? Co všechno nedonesou našim politikům nadcházející volby na papír.
07. 10. 2008 | 13:03

Fialovy Krokodyl napsal(a):

Ladik
Není moudré si přát aby banka zkrachovala. Správce konkurzní podstaty by mohl být mnohem nepříjemnější.
07. 10. 2008 | 13:03

čtenář napsal(a):

Budou volby, tak sem začala prosakovat ve zvýšené míře politická modrá.
To je vskutku velmi objevný článek.
Celý tento samoobslužný , tzv. kapitalistický systém v naší kotlině rozjela modrá galérka.
A další vlády s tím udělaly máloco. Např. sociální systém je takto nastaven už dob Klause. Tak co to Kubera blafe?
Celý problém celý slavný Kubera zjednodušil na x a y , jakoby nebyl daleko složitější. Tak např. banky nic velkoryse neposkytovaly. Něco takového může prohlásit jen vrcholový pitomec.
Božstvo růstu, zisku a chamtivosti bylo přesně tím důvodem , proč k tomu došlo. Růst a zisk za jakoukoli cenu - to je přesně ten první moment celého průseru. Růst a zisk - to je ovšem také alfa a omega kapitalismu bez přívlastků.
A to se ten Kuberův tobogán teprve rozjíždí.
Je ale dobře , že to napsal. Abychom lépe znali míru modré erudice.
07. 10. 2008 | 13:13

student napsal(a):

Ekonomika, která vykazuje na základě hypoték zvyšování ekonomických ukazatelů,
je ve stejné situaci jako běžec, který dokladuje velké množství přijatých stravenek, ale nejí.
Oba dva spadnou.
07. 10. 2008 | 13:35

MA-FU napsal(a):

Pane netrpělivý Kubero,co jste si začal škubat modrá křídla, to je nějaký předvolební ritual ne?
Jistě si spočítáte co tady každý člověk v tomto státě za chyby politiků platil a ještě i ti nenarození zaplatí,víte že spravování účtů např. v solidních bankách je téměř a nebo vůbec nespoplatněné? Vy politici za své chyby byste měli ručit svými majetky a to by se jinak a uvážlivěji rozhodovalo
07. 10. 2008 | 13:57

hudryper napsal(a):

Národohospodář Kubera nedokončil
fakultu zahran.obchodu jsa netrpělivý. Na co ? To bohužel nesděluje.Jisté ale bude,že na rozdíl od jiných,spolustraníků nemusel v důsledku netrpělivosti
podepsat jistý závazek,bez něhož
se ve studiu zahraničního obchodu
dál nestudovalo a přecházelo na
směr vnitřního obchodu a turist. ruchu.
Vždycky mne znovu překvapí s jakou samozřejmostí uveřejňují lidé jako Kubera,Bendl,Klaus aj bláboly,které stokrát opakované jsou podle Goebelse pravdou.Jsou
jako ti pacienti,kteří neznají svou diagnozu,ale požadují zase
a znova chinin a klystýr,škoda že
nikoliv pro sebe,ale pro nás !
07. 10. 2008 | 14:02

Pavel napsal(a):

Proč to tak dopadlo, podle mne Banky a splátkové společnosti jsou takzvaní lichváři. Pak ať se nedivěj když dávaj úvěr na počkání ani někteří nezjištujou jestli na to maj, hlavně že maj další úlovek. Pane Kubero ptám se Vás pochybuji že odpovíte na tento dotaz : Když politici zadlužují stát kdo za to bude veden k zodpovědnosti??? Po politické prosím možná nebude zvolen ale když zadluží veřejné finance nic se neděje příští pokolení to zaplatí, nebylo by záhodno aby za toto zadlužování byl zodpovědný politik respektivě strana a případě prožraného dluhu to byla nucena splácet. Politik by měl sloužit pro blaho státu a občanů který v něm žíjí, ne pro blaho jakékoliv strany.. Pane Kubero Já chci politiky kteří slouží lidu a ne pro koryto a moc.
07. 10. 2008 | 14:30

Gerd napsal(a):

Tak jste si pane Kubero rýpl do ČSSD. Ano, vláda ČSSD nás zadlužovala v letech hospodářského růstu, to je ekonomický zločin. Vláda ODS dělá to samé v menší míře, ale ne zas o tolik a také v letech hospodářského růstu. Zkrátka všechny vlády nás zadlužují a ČR čeká v podstatě totéž, co domácnosti v USA. Možná ne dnes, ale při současném vývoji jednou jistě.
Nezdá se Vám poněkud nefér obviňovat ČSSD ze zadlužování (i když máte pravdu) a sám coby představitel ODS mít za sebou bankovní krizi 90. let, kdy došlo k poklesu HDP? Náklady na transformaci bank nebyly malé a vyrovnají se nákladům na deficity vlád ČSSD. Můžete si ODS s ČSSD podat ruce. Svorně ženete ČR do pekel a ještě spoléháte, že občané ČR trpí vrozenou netrpělivostí po vládě ČSSD. Už jsme zažili Váš návrat podruhé, stačilo.
07. 10. 2008 | 14:43

jarpor napsal(a):

Gerd

Řekl bych, že tvrzení "občané ČR trpí vrozenou netrpělivostí po vládě ČSSD" je zaštiťováním se někým, kdo o tom zaštiťování nic neví.

Zkuste hovořit za sebe, a občany si neberte jako nějakou floskuli.
Neberte to prosím osobně ...

Hezký den

P.S.
Se senátorem stran EU v jím sdělených souvislostech souhlasím.
07. 10. 2008 | 14:57

SuP napsal(a):

Vážení přátelé -
proč tady všichni fńukáte? Copak jste všichni šli do hypoték a spotřebitelských úvěrů s tím, že je nebudete splácet? Pokud ano, tak se nedivte a pokud ne, tak proč by Vaše banka měla padnout, když jí bude spláceno?
A co se týká spekulativního kapitálu, kterého se v bankách taky určité množství točí, s tím si budou muset poradit provozovatelé. Samozřejmě, že pokud banky nějaký čas nebudou mít zisky jak bylo zvykem, bude nižší daňový výběr a asi dojde k redukční dietě.
Jiná věc je, že se třeba ukáže, že si oébčané pomocí úvěrů pořídíli předražené zboží. To je sice pravděpodobné, ale proč si myslet, že za jejich rozhodování může někdo jiný?
07. 10. 2008 | 15:44

čtenář napsal(a):

Nějaká mimoza tady. Doporučuji čtení o investičních bankách. Nejdříve. A pak teprve začít psát něco o půjčkách . Jak jednoduchý může být složitý problém, když se k němu přistoupí z té správné strany. - Pochopitelně modré.
07. 10. 2008 | 16:18

Katz Otto, polní duchovní napsal(a):

Kubera, prosím jich, nějakej Kalous nebo Kalousek, chce převádět k nám nějakej EU ministrů financí standard na pojištění vkladů lidí. Nevědí o tom člověku něco. To musí být nějaký lunatic když Kubera píšou že ta Unie Evropy je blud? Daj na toho Kalouse pozor aby tady neproved ještě nějakou neuváženost! Radši ho taky pošlou do Brna na direkci a soudního ústavu, jako tu Lisabonskou smlouvu, ať ho tam posouděj, estli je příčetnej, jak celá ta Evropa. A Kubera, voči na štopkách, těch bláznů je zřejmě po Evropě spousta, aby se seb nějak nenahrnuli! Musíte to Kubera zabrzdit už od Teplic, páč se prej houfujou už i v Sasku a v tom berlíně! Tam prej jim velí nějaká merkelová převlečená komunistka, která prej je z CDU, ale taky furt blouzní o tý Evropě a Smlouvě lisabonský! Kubera neflákaj to, voni to musej všechno zachránit, jinak jsme v trůblu a Evropa si tu bude dělat co chce a vy s tím Klausem budete muset do Exilu asi do Ruska nebo do Gruzie nebo do Švajcu!
07. 10. 2008 | 17:36

JC napsal(a):

Student,
Trefné přirovnání :-))
07. 10. 2008 | 17:53

zdesta napsal(a):

,Pan Kubera je nějak prostorově mimo.AIG ,LehmaniF+F a administrativa USA jsou plná socanů, kteří s čistého altruismu a populismu, pujčovali prachy snad i bezdomovcům. Tím vlastně vznikl sociální stát pro bohaté.Pane Kubero, pokuste se seznámit s názorem třeba Stiglitze laureáta Nobelovi ceny za ekonomii, nebo Enghalda. I u nás se najde celá řada ekonomů,kteří měli větší trpělivost než Vy a uvedou vás částečně do reality
07. 10. 2008 | 18:09

frank napsal(a):

Kubera jenom opět předvedl, jaký je to exot. Nejenom chlast, ale i cigára škodí a dehet ucpává i cévy vedoucí do mozku. Ale do Senátu dobré. Tak se takoví pitomci ztratí.
07. 10. 2008 | 19:16

Karel napsal(a):

Kubero, Vy jste skutečně exot. Polovzdělaný politruk plný účelových floskulí, navíc některým ani Vy sám nerozumíte. Na tento blog píše hodně zajímavých a hodnotných osobností. Vás za takovou rozhodně nepovažuji.
Ta krize pokud se dotkne rodin, tak se následně dotkne i bank. Díky takovým jako Vy tu např. platí občani za obyčejné nuzné panelové byty až 2x tolik co v Německu či Rakousku za podobné cihlové byty (Praha, Brno, Hradec atd.). Dostávali úvěry až na 100% "hodnoty" nemovitosti. NE od státu, Kubero. Platí přece "volný" trh. Teď tito experti v bankách mohou začít přemýšlet, čím mají tyto hypotéky pokryty, kdyby náhodou v důsledku krize se zvětšila nezaměstnanost a následně schopnost splácet finanční závazky.
PS.
Zmíňovat se o sanaci českých bank nemá ani smysl.
07. 10. 2008 | 19:51

vlk napsal(a):

PAne Kubero,
tohle jste nejspíš psal v hlubokém nikotinovém absťáku, že??
Takhlke hluboké znalosti, jako jste právě tady na blogu prokázal, máme ve všem nebo jsou finance pro vás asi tak výlučnou disciplinou, jako pro mne například mozková mikrochirurgie? o které vím jediné - že existuje.
Ovšem - slepé kuře může najít zrno. takže to postihlo i vás . míním trzení , že česká krize bud e jiná než americká.
Ale bude to jinak ,než tvrdíte vy. Těch českých důmácností, které nebudou s chopny splácet totiž bude řádově méně než jejich amerických protějšků. Koeficient zadluženosti českých domácností je totiž řádově 1/3 toho , co je ve Státech...
Takže strašit můžete spolustraníky z uličního výboru v Teplicích. Což neznamená,že to v čechách musí být procházka růžovým sadem!
A vysloveně humorné , až neuvěřitelně směšné je váš výpa doproti evropským vládám.. Které jaksi rozhazovaly , aby si koupily voliče. Opravdové rozhazování s e totiž začíná dít až teď. Na sanaci bank.
A to není nic proti vládě americké. Ta má skutečně gigantický státní dluh. Tu jste také kritizoval?

Jste fakt humorista. Díky za dobrý gag. A nestyďte se a brzo napište něco podobně hodně komického!
A teď sikonečně jděte rauchnout. Nutně to potřebujete. Příliš mnoho kyslíku v plicích vám evidentně nesvědčí.
07. 10. 2008 | 20:42

Řeřicha napsal(a):

Prý "Větší vinu mají ti politici, kteří zadlužovali státy, aby se zavděčili voličům..." Slzím smíchy, pane senátore.

Doufám, že jste jako bodrý severočeský strejček před napsáním této geniální analýzy nezapomněl okřiknout "synovca" z Valašska, aneb Míru Topolánka, který hrdě cejprá reklamou se svým fotogenickým profilem v českých periodicích... pochopitelně ne ze svého.
Zametat před vlastním prahem vám moc nejde. Kupte si lepší koště! A odnaučte se kouřit, je vidět, že vám "blahodárné působení nikotinu" opravdu nesvědčí. ;)
07. 10. 2008 | 21:33

Qiedo napsal(a):

Tragikomedie . Legrace při čtení příspěvků čtenářů,smutek při domyšlení,kam se člověk s trochou netrpělivosti také může dostat.
07. 10. 2008 | 21:49

RUMCAJS napsal(a):

Vlk:
Vlku, Tobě přijde usměvné lecos. Nedávno Ti přišel usměvný můj popis příčin fin. krize.
Dovol abych citoval od p. Svobody. (přednáší na VŠE v Praze).

...Příčinou krize tehdy i dnes je špatná struktura hospodářství-několik let bobtnalo jedno odvětví na úkor jiných ...
Následně popisuje takřka identicky můj příklad s přepadáváním Karkulí. Místo Karkule tam má pána Semtele co dělá rohlíky a místo Vlka pana Houžvičku co staví baráky. Zkráceně popisuje přesun kapacit (uměle bankama) z výroby rohlíků do výroby domů...

Příčiny vidí v centrální bance a politicích kteří pokřivili trh.
Přečti si to, kdybys něčemu nerozuměl, klidně se zeptej.

Čumíš co ? Máš Veliký oči, tak čum !
07. 10. 2008 | 21:53

Karel napsal(a):

Rumcajs :
Ty jsi zřejmě při obraně volného trhu spolknul svou bambitku, a teď rukojeť Ti omezuje přívod kyslíku a gule tlačí na míchu.
Tedy pokud to nebude Toje sezónní diagnoza sifylida.
Samozřejmě, že nejsou vinní týpci, kteří žrali jako pominutí, navině je stát, že jim to dovolil.
07. 10. 2008 | 22:17

vlk napsal(a):

Rumcajs

holt vás, humoristů , je víc,. Tona věci nic nemění.
Každý si můžeme najít vhodné články na požádání. Já bych upřednostnil , pře d tvým Svobodou třeba tohohle pána:
http://www.patria.cz/Zpravo...
Mám ,narozdíl od tebe, oči,abych viděl, četl a tak. Ne abych čuměl. To nechávám takovým ,jako jsi ty.
Tvůj popis mi připadá úsměvný i nadále. Nějak jsi ani tehdy/ opakovaně,ani dnes nevysvětlil, proč padají banky v Anglii. Kd e BofA chovala jinak než FED.
Takže s e zas e uveď do klidu a nepleť s emezi dospělé.
07. 10. 2008 | 22:19

Gerd napsal(a):

Rumcajsi,
vlk má veliké oči, protože sežral mylivce i s flintou a ten teď nejde ven! A tlamou to není, je tam jednosměrný provoz ... Proto má velké oči (vlk promine).
Takhle pokřivený trh jako v USA máme v ČR taky. Nejdříve to byl rozvoj spousty bank, kampeliček, pojišťoven, z nichž spousty krachly nebo se sloučily s někým jiným. Stavebnictví bylo v ČR dlouhou dobu nejdynamičtějším odvětvím, málem spása národního hospodářství. Dnes máme na pořadu dne automobilový průmysl.
07. 10. 2008 | 22:20

vlk napsal(a):

Rumcajs

a ještě pár podrobností. Které pořád jaksi nechápeš. Krize v JúEs Ej byl byla daleko zvládnutelnější kdyby:
1- poskytující banky musely hypotéky držet ve svých knihách. Tak jako v Evropě.A neprodávaly je dál.
2- kdyby nebyly "chytré" hlavy vymyslely strukturované produkty typu CDS a CDOa buhví co ještě, kde míchaly dobré s e špatným, až zkazily i to ,c o bylo odbré
3- kdyby nebyl , právě mixem dobrého s e špatným vzniknul papír, který měl emitenta s rankem AAA, který samozřejmě, opřeni o tuhle bonitu kupovaly další banky po celém světě.
Nebýt toho, tak možná padlo nějakých 10,max. 15% hypoték,. Ostatní by jistě šlo restrukturalizovat. Takhel je těch špatných daleko víc. Řetězová reakce.

A to nemluvím o základním nedostatku - totiž posuzování bonity každého jednotlivého případu. S tím nemá stát nic společného. To je jen a jen o hrabivosti řídících managemntů bank a jejich akcionářů.Bez ní by kničemu takovému nedošlo.
Abych ti to přiblížil plasticky.

Po ulici jde krásná ženská. Jde hodně nalehko. S Rumcajsem mlátí hormon.Nejradši by na ní někd e v houští bez meškání hupnul.
Jenže Rumcajs má s trahc z Manky. Takže utře slzu, nechá hormon vyšumět a holka odejde neposkvrněnqa Rumcajsem .
Tak takhle s e chová zodpovědná banka.

No ovšem američtí bankovníRumcajsové neměli korektiv svých Manek. Takže skočili na všechno, co šlo okolo. I kdžy to bylo jen dámské kolo.Až z toho dostli AIDS.

Jaké je z toho Rumcajsku poučení?

Drž s e Manky jako klíště a nekoukej po cizím! Budeš se chovat řádně a AIDS ti nehrozí.

A zrovna tak by s e měly chovat banky.
Je to topro tebe dost srozumitelné?
07. 10. 2008 | 22:35

RUMCAJS napsal(a):

Vlk:

Považuju si za čest, patřit mezy tyto humoristy.Otázkou je, jakými humoristy se budeš moci zaklínat ty, či tu komedii budeš hrát sám.
Možná Bušina, další komici mě už nenapadaj. Klidně ale nějaký napiš, taky se rád směju.

Něco o dominovém efektu si evidentně nečetl, ale když máš ty oči na čtení, tak možná na to dojde.

Ten pán, co jsi ho tam uvedl, nenapsal k tématu nic. Takové povídání o ničem.
07. 10. 2008 | 22:38

RUMCAJS napsal(a):

Karel:

Karle, není Ti divný, že když vyprávíš vtipy v hospodě, nikdo se nesměje ?
07. 10. 2008 | 22:39

Karel napsal(a):

Rumcajs :
No Ty to tutáč musíš vědět, když Ti vážou ohlávku před vchod.
07. 10. 2008 | 22:47

vlk napsal(a):

Rumcajs

jo? No já si myslel hned, že nepochpopíš. Můžeš dál hledat svý fialový krávy.
A je ovšem pravda, že s kuberou s e můžeš chytit za ruce. Tozas jo. Svůj k svému , milý Rumcakjsi. Svůj k svému.
07. 10. 2008 | 22:54

RUMCAJS napsal(a):

vlk:
A co ty správný ekonomové. Žádný mi nedoporučíš ?
To mě trochu mrzí.
07. 10. 2008 | 23:00

RUMCAJS napsal(a):

Karel:
Ohlávku ????
To jsem tam teda ještě neviděl. Odkud to víš?
Že ty tam chodíš přede mnou ?
07. 10. 2008 | 23:02

vlk napsal(a):

Rmcajs

proč bych to děšlal? Byla by to marníá snaha. Ty máš Kuberu. ten e stejně nejlepší,ne, Myslí jako ty.

Ale když Kubera má jasno, co všechnod ělají v Evropě špatně a v titulku dokonce spojuje bankovní krizi s Lisabonskou smlouvou! Sic!

Tak by s ty nebo Kubera mi mohli vysvětlit, proč jsou akcie CITICORP na svém desetiletém maximu . Delší časový úsek na osu nedostanu. Čím to ti evropští neumětelové dokázali?
http://aktien.onvista.de/sn...

Jo a zítra nejspíš bud e zase na PXE masakr. DJ jede dolů namydlenj. Právě ztrácí 5,5% a z 30akcií v indexu jsou všechny červené. U S +P 500 je jen 18 zelených z 500. Ti evropští socani tedy řádí, to ti povím! Jak to ten Kubera trefil.
A ty chceš lepšího ekonoma...
Proč Rumcajsi, proč?
07. 10. 2008 | 23:09

RUMCAJS napsal(a):

Vlk:
Já ale nemám jenom Kuberu.

Klaus,Sedláček,Zelený,Svoboda,
Kohout,....
a klidně Ti vyštrachám další.

A co mají tyto indexy společného s naším sporem ?
Můžeš trochu postrčit prostého loupežníka z jeskyně ?
07. 10. 2008 | 23:17

vlk napsal(a):

Rumcajs

Klaus? No tak ten s e zatím vyjádřil ve smyslu, žepokud nebude pršet, nezmokneš.
Zelený? Tak tím bych si na tvém místě nebyl jist. Totéž Sedláček. A Svoboda? No tak o tom už byla řeč...

Co mají společného s naším sporem? To, že v 22:38 jsinapsal , že si považuješ za čest být humoristou jako Kubera.
takže jsem si dovolil položit dvě jednoduché otázky, související s aktuálním propadem.
Na základě Kuberova tvrzení,jak za tu krizi vlstěnmohou evopští socani a Lisabonská smlouva. Tak že chci vědět jak.
Co je na tom nepochpitelného?
07. 10. 2008 | 23:28

RUMCAJS napsal(a):

vlk:
Vlku, že ty jsi to ani nečetl ?
Copak on hypoteční krizi hází na socany ?

On mluví o dalším problému, který mají na triku a tou je zadlužení. Všichni před tím zavírají oči, zrovna jako nad hypotékama soc. slabším ale ten problém přijde a bude mnohem horší jak tyto hypotéky.

Pak zase přijdou mudrlanti typu Hořejšího a budou tvrdit, že je to selhání trhu případně nenažraných kapitalistů, kteří neúměrně zvedali ceny.
08. 10. 2008 | 07:04

jarpor napsal(a):

Ať čtu jak čtu, tak nevím kde vzal vlk s velkýma očina toto :
"Na základě Kuberova tvrzení,jak za tu krizi vlstěnmohou evopští socani a Lisabonská smlouva."

Inu, ať Kubera píše co chce, vlk čte co potřebuje, aby mohl "bojovat".
Hlavně že si do Kubery "kopne" stran jeho kouření a pak vlivu čistého vzduchu na jeho mozek ... trapné a hloupé, vlku, jako s tím bilboardem před pár dny ...

P.S.
A spojitost krize s Lis. smlouvou ? Vám je asi jedno, že v EU mají mít státy postavení dané Lis. smlouvou, ale všichni (!) a zde se sejde "mocná čtyřka" a řeší "za všechny" ? To je ta rovnoprávnost států EU podle Franice jako předsednického státu ? Kdo nechce, nevidí, i kdyby měl na těch velkých očích dalekohled ...

Hezký den všem, Rumcajsovi do Řáholce zvláště.
08. 10. 2008 | 07:16

RUMCAJS napsal(a):

jarpor:

Taky zdravím ze slunného Řáholce.

My tady Vlky chytáme do pastí. Není to složitý. Stačí kus žvance a Vlk se přestane kontrolovat.
Asi jako ten "náš" když si přečte mírně do prava laděný článek.
Zavře oči a jde po čuchu. Pak to takhle dopadá.
08. 10. 2008 | 09:04

čtenář napsal(a):

Ten článek je naprosto zhovadilá agitka . Na pár větách hodně nakopnutých zajíců. Tipuji, že Kuberovi zanedlouho na ještě více zajíců bude stačit věta už jen jedna.
Restrukturalizace sdělení ve stylu ODS.
Ale nakonec se možná dočkáme úplné zkratky. Totiž že na Aktualně v blogu bude už jen odklepnutý popel z cigarety.
08. 10. 2008 | 09:45

Terry napsal(a):

Pan senátor ODS Jaroslav Kubera uvádí ve svém krátkém CV blogu:
Neřesti: kouření.

Nechápu....
Podle jeho chování, výroků a prosazovaných návrhů by měl to kouření správně uvádět mezi "Záliby", a zřejmě by bylo přednější než "především město Teplice a jeho obyvatelé".
08. 10. 2008 | 12:24

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý výkřik, který byl v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 10. 2008 | 12:43

Lukáš Bušina napsal(a):

Rumcajs by měl dospět :-) Zatím to vypadá na Cipíska, co si na tatínka hraje :-)
08. 10. 2008 | 22:24

Karel napsal(a):

Spíše jestli si ten Rumcajs nehraje u klávesnice se svým Cipískem. To by potom jeho kecy dávaly smysl. Kvalitka nejen Z klávesnice, ale i na.
08. 10. 2008 | 22:43

RUMCAJS napsal(a):

Copak chlapci.
Papali jsme k večeři vtipnou kaši ?
Řekl bych že jste se trochu přejedli.
08. 10. 2008 | 23:26

David napsal(a):

Obvykle nepřeji nikomu nic špatného, ale přímně se těším, až tento politik zemře na rakovinu plic. A dokonce zajdu tak daleko, že bych rád slyšel jeho chrapot na smrtelné posteli, kterým se bude svým blízkým snažit sdělit, že ještě nechce zemřít.
09. 10. 2008 | 11:56

Lukáš Branovský napsal(a):

pro Davida:

"Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá."

pro pana senátora Kuberu:

Připadáte mi jako upřímný člověk. Ale upřímnost není všechno. Přeji Vám dostatek trpělivosti, moudrosti a kvalitní vzdělání.

Další volby jsou "za dveřmi". Volit půjdu.
ODS volit nebudu.
10. 10. 2008 | 12:09

Jaroslav Kouba napsal(a):

Dobrý den,
nemyslím si, že hodnocení fnanční krize panem Kuberou je scestné. Naopak je velmi srozumitelné pro laickou veřejnost i přesto, anebo právě proto, že se dopouští odborných nepřesností. V opačném případě by se musely napsat stohy papírů, na které veřejnost nem potřebnou trpělivost. Díky pane senátore, potvrdil jste moje tušení, že krize je velký průser a máme se tedy čeho obávat.
29. 12. 2008 | 19:26

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
06. 02. 2010 | 08:53

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
04. 03. 2010 | 02:59

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 03:38

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
30. 03. 2010 | 10:32

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 03:40

hanzák napsal(a):

Jestli místo netrpělivosti to nebylo něco jiného.
04. 02. 2011 | 23:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy