Koalice chce propouštět vězně po třetině trestu!

24. 09. 2012 | 10:25
Přečteno 6392 krát
Není to tak dávno, kdy byl z vlády odvolán ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Podle premiéra Nečase nebyl rozpočtově odpovědný. Není tajemstvím, že dlouhodobě nezvládal problém přeplněnosti věznic. Řešit tento stav se rozhodli i koaliční poslanci svým návrhem na změnu trestního zákona. Ten mj. zavádí možnost podmínečně propustit vězně v některých případech nikoliv po vykonání poloviny trestu, ale nově už po jedné třetině. To v případě, že odsouzený nebyl odsouzen za zvlášť závažný zločin a dosud nebyl ve výkonu trestu odnětí svobody (to neznamená, že nebyl vícekrát odsouzen). Navíc nová úprava omezuje práva soudce na posouzení konkrétní situace a posiluje v této věci práva ředitele věznice. Soud totiž podle zákona nevyhoví návrhu ředitele věznice na podmíněné propuštění jen je-li zjevné, že by odsouzený po propuštění na svobodu nevedl řádný život. Je logické, že zájmem ředitelů věznic bude uvolnit místo ve svém zařízení více, než zkoumat jakékoliv jiné důvody.

Po schválení nového trestního zákona účinného od ledna 2010 pravice až hystericky trvala na tom, že změny tohoto zákona musí být vždy promyšlené, na základě konsensu a vyhodnocení mnoha let jeho fungování. Ne tak v tomto případě. Prosazovat takový zákon je nezodpovědné a hloupé. Už proto, že počet policistů za pravicových se snížil z 47 tisíc v roce 2006 na současných necelých 39 tisíc a logicky klesá i jejich schopnost čelit trestné činnosti.

Rychlejší propuštění by se mj. týkalo těchto trestných činů - rvačka se smrtelným následkem, zbavení osobní svobody, vydírání v rámci organizovaného zločinu, vydírání se zbraní, rasově motivované vydírání, sexuální nátlak v rámci organizovaného zločinu, pohlavní zneužití, zneužití dítěte k výrobě pornografie v rámci organizovaného zločinu, týrání svěřené osoby a osoby žijící ve společném obydlí zvlášť surovým nebo trýznivým způsobem, majetkové trestné činy (krádeže, zpronevěry, podvody atd.) se škodou do 5.000.000 Kč, nedovolené ozbrojování v rámci organizovaného zločinu, šíření toxikomanie i vůči dítěti mladšímu 15ti let.

Nedávno sněmovna přehlasovala veto senátu. Zákon však vetoval i prezident republiky. Poslední slovo tak bude mít poslanecká sněmovna. ČSSD tento zákon podporovat nebude a veto prezidenta tentokrát podpoří.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

eko-amater napsal(a):

Ale hlavne kdyz Roman Svoboda si odsedi cely trest za zvlast tezky majetkovy trestny cin.
24. 09. 2012 | 10:35

Dan1 napsal(a):

Rychlejší propouštění vězňů je skutečně šílenost. Celý trestní zákoník je neprovázaný a zvýšením spodních szeb u bagatelních trestných činů zapříčinil přeplněnost věznic. Při opakované krádeži bez ohledu na výši škody je pachatel v sazbě 6 měsíců až 3 roky (i kdyby ukradl balíček bonbonů), stejně tak opakované zanedbánání povinné výživy - sazba 1 rok až 5 let. Je to celkem zvěrstvo. Že se kriminály naplní bylo zjevné i při jen zběžném nahlédnutí do nového trestního zákoníku.
24. 09. 2012 | 10:36

Dan1 napsal(a):

to eko-amater

Pan Smetana si odsedí trest, protože neodpracoval obecně prospěšné práce - to bylo jeho rozhodnutí a sám si to zavinil. Problematika podmíněného propuštění s tím nemá nic společného. Mimochodem, co to je zvlášť těžký majetkobvý trestný čin? Takový pojem v trestnéím zákoníku vůbec není.
24. 09. 2012 | 10:37

LUF napsal(a):

Přišlo mi zajímavé, že jakmile policie začala jít po krku vrcholným politikům (Rath, Parkanová), hned politikové přišli s návrhem předčasného propouštění.
24. 09. 2012 | 10:38

Dan1 napsal(a):

to UF

To vám přišlo špatně, protože plány na rychlejší propouštění z výkonu trestu se netýkají trestných činů, kde je sazba nad 5 let. To se skutečně týká méně závažných trestných činů.
24. 09. 2012 | 10:40

Yosif K napsal(a):

Ha - promluvil stinovy ministr vnitra.

Zanedlouho bude opravdovy ministr vnitra.
Bude bezpecno a kroupcnici budou tvrde stihani. Jako kolotuk Gross a sejdir Hojdar za Bublana. "Vec byla odlozena, trestny cin se nestal".
24. 09. 2012 | 10:43

Rau už se na to nemůže dívat napsal(a):

S hrůzou sleduji, kam naše spolešnost míří. Přepleněné věznice jako důvod k časnějšímu předčasnému propuštění. Přeplněnost věznic snad nasvědčuje spíše tomu, že pobyt ve věznici již není žádným strašákem, nýbrž docela příjemnou relaxací, které se snad bojí už jen opravdu slušní lidé.
Nebylo by lepším řešením zavésti vězňům nějakou formu nucených prací, nemám hned na mysli kulag, kde jich polovina zemře. Ale přípravné úpravy pro dálnice, oprava silnic a další činnosti u nichž není třeba kvalifikace. Pachatelé nenásilných činů by pak mohli sloužit v nepocnicích místo dřívější civilní služby nahrazující tu vojenskou.
Pokud by se dokázalo na vězních vydělat, mohli bychom rozšířit síť věznic a tresty by mohli zůstat, nebo pokud nejsou, stát se adekvátními.
Je možné, že nějaký lidskoprávník mě nařkne z poňoukání k nuceným pracím (ač mírným), ale není to lepší než, revoluce a návrat ke středověkému věšení násilníků a opravdovým galejím ostatních vězňů, kam nutně vede současný nepořádek, který dává více práv a výhod pachatelům kriminální činosti, než řádným zákona dbalým občanům?
24. 09. 2012 | 11:32

rovnováha napsal(a):

Yosif K. Obsese a jednobarevné vidění světa trvá? Stavte se na psychiatrii a na očním. Radím Vám dobře,mám s tím vlastní zkušenost. Ulevilo sem,uleví se i Vám.
24. 09. 2012 | 11:35

Rau se nna to už nemůže dívat napsal(a):

Docela příjemná relaxace byla mírná nadsázka.
Opravy: Gulag, Nemocnicích
S omluvami R
24. 09. 2012 | 11:38

modrý edvard napsal(a):

Autor: co navrhujete vy?
24. 09. 2012 | 11:40

Wraith napsal(a):

Modrý Edvard

Sice nejsem autor, ale návrh bych měl.
Propuštění po třetině trestu by bylo adekvátní v případě, že by propuštěný dokroutil jeho zbytek v domácím vězení s těmi el. náramky. Zcela automatiky by také spadl do drápů programu Drábkových "nucených prací". A to bez možnosti zkrácení zbytkové doby. Navíc by takový propuštěný nesměl být nasazován na atraktivní práce, nýbrž pouze tam, kde je dlouhodobý nedostatek pracovních sil.
24. 09. 2012 | 11:47

Lada napsal(a):

Pane Tejci, počty vězněných stoupají a je to důsledek zhoršujícího se stavu společnosti. Neoliberalismus uvolnil zábrany, nebyly stanoveny limity, nebo lépe řečeno byl dán signál, že se až tak dodržovat nemusí, že je to v podstatě otázka šikovnosti či nešikovnosti jednotlivce, když je při činu přistižen. Ti více "šikovní" ještě mají za zády mocné páky, že když je nejhůř, tak jim jejich podplacení kamarádi pomohou. Destrukce společnosti má za výsledek i stoupající kriminalitu. A naše "osvícená" vláda reaguje změkčením postihu. Asi se domnívá a zřejmě i oprávněně, že vězení není instituce na převýchovu, ale právě naopak. Proto vězně pustí raději rychleji ven. To všechno zřejmě vymýšlejí amatéři. A je to obdoba chybných postupů ve zdravotnictví. Namísto toho, aby se hledala a řešila příčina stavu (nemoci), tak se naordinují medikamenty, které potlačí projevy nemoci (věznice se možná trošku vyprázdní), ale kriminalita se nezmenší, ba právě naopak. Právě jako se projevují vedlejší příznaky při pojídání různých mnohdy zbytečných léků, které stejně nic nevyléčí, tak i toto opatření vyvolá jen zvýšenou recidivu a druhotně opět přeplněnost věznic. Něco je špatně, vlajkonoši ve státě ukazují směr zlodějům, které nazývají schopnými a to je signál i pro zlodějíčky. Nelze se divit společnosti, že je nemocná, když ji léčí šarlatáni.
24. 09. 2012 | 11:53

Viola napsal(a):

To je otřesné, už abyste se stal ministrem vnitra vy.
Navrhovala bych místo dálnic stavět věznice a to velké, aby se v nich mohla zbudovat i továrna třeba na výrobu uniforem pro policii a vojáky, nebo něco podobného. A ti vězni by pracovali zadarmo. Nebo někde v polích a vězni by prováděli zemědělské práce ručně a zásobovali by tak jiné věznice jídlem.
24. 09. 2012 | 11:55

český maloměšťák napsal(a):

A co takhle zavést vězeňské odpustky ... a ty dražit ?
Zavraždils jednoho ? Vyvolávací cena sto tisíc .
Dva ? Hmm - množstevní sleva ti umožňuje získat odpustek za stoosmdesát tisíc.
Ukradls miliardu ? Vyvolávací cena pětset korun.
Tři miliardy? Po množstevní slevě je vyvolávací cena tři stovky.
Holandská dražba možná.

P.S. Kdo neumí regulovat /prevence kriminality např., ale i řešení jevu tkzv. prisonizace/ - bude muset dříve či později nařizovat. (např. prohibice)

K blogu.
K tomu není co dodat. Snad jen , že ti, co pro opatření zvednou ruce - by měli být zaevidováni a později by s nima mělo být jednáno jako se zemskými škůdci. /dle kvality režimu, který nahradí tunajšú verzíu demokrácii buď stít, dát do klády.... či snížit jim udělený stoletý trest odnětí svcobody - o jednu třetinu/
24. 09. 2012 | 12:04

marxík napsal(a):

modrý edvard
Já bych navrhoval socialistické zřízení.
24. 09. 2012 | 12:04

český maloměšťák napsal(a):

"...Rychlejší propuštění by se mj. týkalo těchto trestných činů - rvačka se smrtelným následkem, zbavení osobní svobody, vydírání v rámci organizovaného zločinu, vydírání se zbraní, rasově motivované vydírání, sexuální nátlak v rámci organizovaného zločinu, pohlavní zneužití, zneužití dítěte k výrobě pornografie v rámci organizovaného zločinu, týrání svěřené osoby a osoby žijící ve společném obydlí zvlášť surovým nebo trýznivým způsobem, majetkové trestné činy (krádeže, zpronevěry, podvody atd.) se škodou do 5.000.000 Kč, nedovolené ozbrojování v rámci organizovaného zločinu, šíření toxikomanie i vůči dítěti mladšímu 15ti let..."

Hmm - a co rvačka s následným způsobením škody ve výši 4 miliony 999 tisíc 999 korun - přičmž se servali příslušníci dvou znepřátelených Mafií /organizovaný zločin/ - důvodem ke rvačce bylo to, že Al Calousone týral daňové poplatníky tak, že se Don Necasone se vrhl na jeho vnučku , svlékl ji donaha a vytáhl foťák.

ČR prý požádala MOV/IOC/ o zařazení sportu s názvem " nechat si srát na hlavu dlouho a moc" do programu příští olympiády.
Nemá ale v MOV moc šancí.
Ostatní státy totiž protestují - že prý je totiž téměř nemožné , aby se mimo Čechů, Moraváků a Slezanů dostal v tomto sportu někdo do první padesátky.
24. 09. 2012 | 12:16

Dan1 napsal(a):

to Lada

Proč do toho melete neoliberalismus? To je problematika trestního práva a trestní zákon a trestní zákoník jsou ve své podstatě beze změny několik desítek let. Naopak, od ledna 2010 platí nový trestní záklník, který ještě zpřísnil trestní sazby. V trestím právu žádný neoliberalismus nehledejte.
24. 09. 2012 | 12:17

Dáša N. napsal(a):

český maloměšťák

odpustky jsou dobrý nápad.
Nedávno o nich mluvila i paní JUDR. Bradáčová. Tedy ne zrovna o odpustcích. Ale o novele zákona, podle kterého by se mohli zločinci vyhnout vězení, když zaplatí. Ale co je možnost vyhnout se trestu, když zločinec se dohodne s poškozeným na "finančním vyrovnání"?
Nečeká pan Janoušek právě na tuhle novelu zákona?

Pane doktore Tejci, už se o tom v Parlamentu jednalo? Co si o tom myslíte?
24. 09. 2012 | 12:17

Dan1 napsal(a):

to Dáša

Na něco takového Janoušek čekat nemusí, protože podmíněné zastavení §307 trestního řádu a narovnání § 309 trestního řádu jež v právu dávno existuje. No a že by byla náhrada škody odpustek? Neblázněte. Poškozený je stranou trestního řízení a má plné právo, aby mu byla škoda uhrazena.

Čili v parlamentu se o tom jednalo už dávno, před tkaovými 15 lety.
24. 09. 2012 | 12:24

Neskutečná sprosťárna napsal(a):

Pro Dan1 : Román Smetana pomalovál plakáty a žádna finanční škoda nevznikla a přesto zaplatil škodu 18 tisíc a to už je pro něj trest . Ták proč by měl ještě vykonávát V. prospěšné práce. To může jenom modrý mozek Podporovát .A i Fišer jako prezident by mu milost neudělíl Piše se na blogu Dindzbiéra , to by měli voliči pána fišera vědět .
24. 09. 2012 | 12:26

Dan1 napsal(a):

to neskutečná sprosťárna

Lituji, ale náhrada škody není součástí trestu, to si s něčím pletete. Trest byl uložen za to, že spáchal trestný čin. Pokud by chtěl podmíněné zastavení trestného stíhání, musel by se doznat, dopředu nahradit škodu a souhlasit s tímto postupem. Pak by byly pomdínky jistě splněny. Záleželo jen na něm, jak se k věci postaví. Sám si vybral.
24. 09. 2012 | 12:29

Dáša N. napsal(a):

Dan1
Před nějakým časem v jednom rozhovoru řekla soudkyně, která má Janouškův případ, že vyrovnání - odškodnění Janouška poškozené paní je jedna věc. Druhá věc je trest, který by měl být podle příslušného zákona.
A tady ze slov doktorky Bradáčové najednou vyplynulo, že zaplacením by měl napříště případ skončit. To snad nemohla myslet vážně. Nebo jsem to snad špatně pochopila?
24. 09. 2012 | 12:34

Dan1 napsal(a):

to Dáša

To se zeptejte paní Bradáčové, jak to myslela. A nečtěte jenom rozhovory v tisku a vemte si do ruky trestní řád a nastudujte si zmíněnou problematiku. To je jistější cesta. Mimochodem, na Janouška ještě nebyla podána obžaloba, takže věc u soudu není, takže žádná soudkyně nemůže mít tuto kauzu ještě na starosti. To si asi skutenčně s něčím pletete.

To, že zaplacením škody může případ za určitých podmínek skončit už je dávno v trestním řídu - nastudujte si § 309 trestního řádu, tzv. narovnání.
24. 09. 2012 | 12:38

gabriela napsal(a):

No, tak já to mám jinak. A naprosto výjimečně souhlasím s jinak velmi prudící koalicí. Nekonečně dlouhé věznění nevede nikam, jedině tak k recidivě. Lidé po dlouhém věznění v nesvobodném prostředí jsou vykořenění, bezradní a po propuštění z vězení si na svobodu velmi těžko zvykají. A jelikož si nic pozitivního po dlouhodobém věznění neodnesou - spíše se tam ještě přiučí něčemu horšímu - "vyrobí" další, někdy i mnohem horší trestný čin a rychle se tam vrací. V recidivě jsme ve světovém měřítku skutečně na špičce. Toto chceme ??
Jsem pro výrazné zkrácení "pobytu" v odlidštěném prostředí a pak šup do domácího vězení. To je mnohem lidštější. Vězeňskou vazbu bych úplně zrušila. Pokud už je nutné vazebně někoho zadržet, tak jedině formou domácí vazby, a to na nejnutnější dobu do začátku soudního procesu. Stát významně ušetří a hříšníci se mnohem snáze a rychleji zapojí do normálního svobodného života.
Použití elektrických paralyzérů při výslechu vězňů, které jste měli minulý týden projednávat, je už úplná zvrácenost. Tyto fašistické metody mučení a trýznění do demokratického právního systému vůbec nepatří a chci doufat, že podobný paskvil všichni skutečně demokratičtí poslanci už odpískali.
K upřesnění pojmu co je to vlastně "obyčejný" fašismus, kuk sem... http://www.czechfreepress.cz/z-archivu-cfp/tereza-spencerova-obycejny-fasismus-kolem-nas.html
"To" navrhl Kubice? Jímá mě děs a hrůza, co ten člověk za své existence už stihnul natropit zla a asi ještě natropí...
Posílám pár odkazů pro osvěžení paměti všem sklerotikům ...
Kuk na video - VV po jednání poslaneckého klubu strany
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/196354-vv-nezapomente-kvuli-metanolu-na-nespravedlive-odvolani-lessyho/
*************************************************************
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/197073-dalsi-policejni-pnuti-kubice-zkouma-slachtu/
*************************************************************
a ještě kuk na toto video
http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/29.8.2012/
24. 09. 2012 | 12:42

Neskutečná sprosťárna napsal(a):

Píšu o tom ,že podle zdravého rozumu žádna škoda nevznikla , počmáránych plakátu jsou tisíce a nikoho to nezajímá a ani majitele těch plakátu. Kdo ho na ty prospěšné práce poslál ? Manželka od politika ODS ?
Vy jste ještě neviděl počmáráne plakáty ?
24. 09. 2012 | 12:45

Lada napsal(a):

Dane, neoliberalismus do toho pletu, protože to je základ dnešního špatného stavu společnosti. On ten neoliberalismus totiž neuznává regulace a toho potom využívají nejen ti nahoře, aby se napakovali, ale v menším i ti dole. Vidíte snad v případě metylalkoholu na vlastní oči, co všechno může stát proti těmhle nebo i jiným parazitům udělat. A nedělal a nedělá proč ? Třeba jen ta plná tržiště pašovaného, neprocleného a nedaněného zboží nebo proč se neřeší korupční kauzy, aby tihle zločinci, kteří ze sebe v mnoha případech dělají schopné podnikatele dostali strach a své chování změnili. Dělo se tak a děje i proto, že byl dán takový signál do společnosti, že nějaké limity pro podnikaní jsou špatně, že je to vlastně zbytečná byrokracie, která brzdí ty schopné. A na této vlně se dá hezky plout a provádět různé kejkle. No a když je mohou dělat ti nahoře a nic se jim nestane, tak proč by to nedělal plebs.
24. 09. 2012 | 12:47

Neskutečná sprosťárna napsal(a):

To výše pro : Dan1
24. 09. 2012 | 12:47

dotaz napsal(a):

Wraithe

kde je dlouhodobý nedostatek pracovních sil?
24. 09. 2012 | 12:48

Dan1 napsal(a):

to neskutečná sprosťárna

Pan Smetana měl možnost nahlédnout do spisu a mohl i vámi nabízené argumenty namítat, popřípadě se odvolat a nadřízený soud by rozhodnutí okresního soudu přezkoumal. Věc posoudil i Nejvyšší soud v Brně a konstatoval, že z hlediska zákona bylo vše v pořádku.

No a že soudila manželka politika? A co je vám, s prominutím, do toho? Až vy se budete například rozvádět, tak vám taky nikdo nevtrhne do jednačky a nebude za vás namítat podjatost soudce. Panu Smetanovi osoba soudkyně nevadila a souhlasil s tím, aby věc projednala. A to je stěžejní. Vy do toho nemáte co mluvit, to bylo jeho právo a vy do toho nemáte co mluvit, to nebyl váš spor.
24. 09. 2012 | 12:49

seriózní chlapík napsal(a):

Přeplněnost věznic způsobilo sporadické využívání peněžitých trestů.
Pár vlaštovek zde sice bylo, například A.Novák (ODS) byl odsouzen za čtyřicetimilionovou korupci peněžitým trestem ve výši 5 mil. Kč.
O výši trestu se dá samozřejmě diskutovat. Navrhuji, aby například ten, kdo vyloupí zlatnictví byl odsouzen k peněžitému trestu ve výši 60ti %
z vyčíslené škody. Nebál bych se ani 80%. To je věc široké diskuze s přizváním odborníků. Předpokladem je nechat kriminálníky v klidu vyprat své ukradené peníze. Až když nezaplatí, půjdou sedět.

Když už máme brát lumpy na milost, tak ať platí oni nám a ne my na ně!
Škody ať si řeší nenasytné pojišťovny.
24. 09. 2012 | 12:57

Viola napsal(a):

gabrielo

takoví "Rychlejší propuštění by se mj. týkalo těchto trestných činů - rvačka se smrtelným následkem, zbavení osobní svobody, vydírání v rámci organizovaného zločinu, vydírání se zbraní, rasově motivované vydírání, sexuální nátlak v rámci organizovaného zločinu, pohlavní zneužití, zneužití dítěte k výrobě pornografie v rámci organizovaného zločinu, týrání svěřené osoby a osoby žijící ve společném obydlí zvlášť surovým nebo trýznivým způsobem, majetkové trestné činy (krádeže, zpronevěry, podvody atd.) se škodou do 5.000.000 Kč, nedovolené ozbrojování v rámci organizovaného zločinu, šíření toxikomanie i vůči dítěti mladšímu 15ti let."

si rychlejší propuštění tedy nezaslouží a měli by být trvaleji odděleni od slušné společnosti.
24. 09. 2012 | 13:00

eko-amater napsal(a):

Dan1 -
Vy jiste schvalujete, ze v 19. stoleti rakousko-uhersky stat trestal Cechy za sireni vlasteneckych letaku, co?
24. 09. 2012 | 13:07

žvanit a žvanit napsal(a):

Že Vás to všechny pořád baví a místo žvanění nezvednete zadky a nejdete vymést ten Augiášův chlív ze Strakovky!! Tato žvanírna jim přesně vyhovuje a oni kradou a kradou a Vy žvaníte a žvaníte-spojité nádoby! A v neděli na Karláku nás bylo se psy asi devadesát-Švihlíková,Procházková,Valach a jiní zajímaví vystupující!!!
24. 09. 2012 | 13:29

gabriela napsal(a):

Viola

měla jsem na mysli třeba i okamžité propuštění hříšníků z vězení v méně závažných trestných činech, včetně těch hospodářských, pokud je v jejich silách a možnostech spáchanou škodu napravit či nahradit. Bohatě by by stačila 100% peněžitá náhrada uloupeného a všichni podobní "ptáčkové" by si už rádi rozmysleli, zda ještě něco podobného někdy někde provedou ...
V opačném případě (pokud na to nemají), by jim mnohem více slušelo domácí vězení.

Další zločinci, např. výše jmenovaní, by si podle lidských měřítek měli pár let odsedět natvrdo (ne ovšem podle těch jiných, duchovních), ale dál už všechno "dosedět" v domácím vězení. Třeba na X let. Vyjma doživotního věznění pro zvláště nebezpečné zločince, tam je kriminál zřejmě na místě ...
24. 09. 2012 | 13:38

Právní stát napsal(a):

Dan1
opilost při řízení automobilu a následné sražení osoby stojící před vozidlem - stalo se někdy na jaře, svědci vyslechnuti - jak je možné, že Janoušek dosud nebyl obžalován?
24. 09. 2012 | 13:53

český maloměšťák napsal(a):

Ostatně - tak jak je tomu v Kraďákově zvykem - za celým tímto nemravným návrhem jsou asi zájmy lobbyistů - například výrobce osobních čipů.

P.S. Kruci - jestli na jedné straně voláme po vyšší míře trestání korupce , po trestání násilníků, podvodníků.. an druhé straně jim slíbíme nižší tresty ....

...tak to už není ani Kraďákov či Kocourkov - to jer Hrůzystán Paranoidní.

To už není ani na věznice ?
To už chtějí Kalousek a jeho bandy zprivatizovat i vězeňství ? Co bude následovat pak ? Prezidentský úřad ? Senát ? Ústavní soud ?
24. 09. 2012 | 13:59

žvanit a žvanit napsal(a):

Právní stát. Protože je kamarád Kubiceho a dokonce v budoucnu i členem rodiny !
24. 09. 2012 | 14:01

nejen maloměšťák je blázen napsal(a):

to žvanit a žvanit:

jo, to tak odpovídá počtu duševně vyšinutých lidí, psů, Švihlíkových, Procházkových a spol. v týhle zemi ;-)
24. 09. 2012 | 14:01

žvanit a žvanit napsal(a):

čm. Co si občanská společnost nechá líbit,tak to bude !
24. 09. 2012 | 14:03

žvanit a žvanit napsal(a):

nejen.....Víte,že radši budu nazýván bláznem,než platit daně Kalouskovi,Hávovi,Šťávovi,Rittigovi a třeba Vám!
24. 09. 2012 | 14:05

DanKicker napsal(a):

To Dan 1:

Hle právníku... norimberské zákony byly taky v zákoníku... taky tedy nacisté odsuzovali podle zákona ale morálnost a právo to soudit neměli... pokud se člověk nemá možnost k těm co nás okrádají vyjádřit tak musí konat... a to že k zaplacení dostal 100 dní je jasná politická obědnávka!!! taky bych nenastoupil... lidé pochopte to že když je k něčemu zákon neznamená to zákonost a morálku... Viď te paní íčková co ste zde pod pseudo Dan1... a agitátore tebe bcyh chtěl potkat aty tykadla ti nasadit osobně za to jaký si modřejsí nácek než modří náckové s holubicí v erbu :-)
24. 09. 2012 | 15:20

Petr napsal(a):

Přeplněnost čekých věznic je způsobena zahálčivým životem zločinců v naprostém komfortu.
Kdyby museli zločinci a recidivisti makat 16 hod. denně včetně sobot a nedělí, měli 2 hodiny na hygienu a stravu, a 6 hodin na spánek, zely by kriminály prázdnotou.
Strážní a dozorci by měli dostat přidáno min.100% a tzv. vychovatelé by měli být okamžitě propuštěni. Tito lidé berou značné peníze za výchovu, když ještě nikdy nikoho nevychovali. Má se snad platit za odvedenou práci a ne za to, že každodenní výsledek jejich práce je 0.
24. 09. 2012 | 15:23

gabriela napsal(a):

český maloměšťák

"jestli na jedné straně voláme po vyšší míře trestání korupce , po trestání násilníků, podvodníků.. an druhé straně jim slíbíme nižší tresty ....

...tak to už není ani Kraďákov či Kocourkov - to jer Hrůzystán Paranoidní"...

milý č.m.

Bůh nenávidí hřích, ale hříšníka miluje. Bůh se nesmírně raduje z obrácení jednoho jediného hříšníka, který učiní pokání více, než ze zástupů "spravedlivých", kteří pokání "nepotřebují"...
***************************************************************

Cílem justice by nemělo být hříšníka ztrestat k nepoznání, ale napravit ho. Stylem trestu dlouhodobého věznění, které je svým způsobem i psychické mučení, skutečnou nápravu těžko může někdo někdy očekávat...

Náprava hříšníků by určitě mohla a měla probíhat humánnějším způsobem, než jakým je umožněna současnou praxí vězeňství a celé justice ...
24. 09. 2012 | 15:31

žvanit a žvanit napsal(a):

gabriela. Máte naprostou pravdu !!!!
24. 09. 2012 | 15:35

neo napsal(a):

gabriela:

jak? Řezat, řezat a řezat.

dnešní basa je komfort jak v nějakým motelu pro studenty a ještě zadarmo. A to se pak najdou tací hejtmánci, kteří neváhají si na onen komfort stěžovat. Dokonce souložit by chtěli 2krát do týdne v soukromí pokoje se svými milenkami a manželkami.

Chleba, voda , deka na přikrití a každý pátek večer místo milenky, 10 ran bičem. Hrabě Monte Christo by mohl vyprávět...
24. 09. 2012 | 15:46

Dan1 napsal(a):

to DanKicker

Norimberské zákony a trestný čin poškození cizí věci jsou poněkud jiné věci. Tady argumentujete velmi nefér.
24. 09. 2012 | 15:51

AN napsal(a):

to PRÁVNÍ STÁT

NEVÍM, MUSEL BYSTE ZNÁT OBSAH VYŠETŘOVACÍHO SPISU.
24. 09. 2012 | 15:52

žvanit a žvanit napsal(a):

neo. Vám bych přál vazbu,abyste zjistil,že máte i srdce....
24. 09. 2012 | 15:55

neo napsal(a):

žvanit a žvanit

nepotěším vás, nejsem zločinec, je mi líto.
24. 09. 2012 | 15:57

žvanit a žvanit napsal(a):

neo. To není o mém potěšení či nepotěšení,ale o tom jestli máte cit a srdce...
24. 09. 2012 | 16:39

neo napsal(a):

žvanit a žvanit:

samozřejmě, kdybych neměl srdce, nežil bych. Cit mám samozřejmě taky.
24. 09. 2012 | 16:40

gabriela napsal(a):

žvanit a žvanit

jste moc milý ;-) díky.... , jsem s vámi v souznění.
Správně vidíme jenom srdcem, přeji vše dobré ...

neo

Ty, kdo stojíš, dej pozor abys nepadl ...

Někde v bibli to je, už nevím přesně kde, ale je to pravdivé, tak pozor na to, ctnostný a spravedlivý neo ...

Mimochodem Kain byl také spravedlivý a jak nakonec dopadl ...
Prý mu chybělo srdce, říká se ...
24. 09. 2012 | 16:42

Adolf napsal(a):

Vždyť je to v jiných státech EU zcela běžné, že se pouští i za nejtěžší zločiny za určitých podmínek po třetině.
Jen u nás platí propuštění minimálně po dvou třetinách trestu a více u TČ se sazbou od 10 let.
Oblbování ovčanů fámami o tom, že se pouští všechno na půlku byly nahrávkou nesmyslného zvýšení sazeb.
Trestní zákon je hnus, vrátil nás do středověku a definitivně vytvořil podmínky pro selekci společnosti.
Neměl být nikdy přijat. To, že jste se na jeho přijetí svým hlasem podílel, vás staví do stejné roviny jako Pospíšila, který se svou diletantskou "partou z druhého břehu" neměl být NIKDY ministrem spravedlnosti.
24. 09. 2012 | 16:44

neo napsal(a):

gabriela:

bible je pro mě tlustá knížka,kterou má doma málokdo a ještě méně lidí ji četlo.

Já se netajím tím, že jsem ji nikdy ani nedržel v ruce a ani nebudu. Nejsem věřící, chlápek na kříži je mi ukradenej a nějakej Kain taky.
24. 09. 2012 | 16:52

žvanit a žvanit napsal(a):

neo. A jaké vyznáváte hodnoty ? Používáte silná slova...Ale chci věřit,že vy nejste všem ukradenej ! Teď byl v tv dr.Pirk a ukazoval nějakou převodovou páku a mluvil o tzv. srdci....
24. 09. 2012 | 17:42

český maloměšťák napsal(a):

gabriela
JIstě - pojďme tedy - jak jsem uváděl výše...dražit vězeňské odpustky - spolu s tím, že mírnější zločiny /například šíření toxikomanie mezi staršími 15 let, nebo krádeže do 4 milionů CZK/ budeme řešit vyzpovídáním se ve vězeňské kapli.

P.S. Ani drakonické tresty...ale ani spekulace na předem zkalkulovatelné tresty srandovní !

Bez trestu není spravedlnosti. Vy spekulujete na tu boží sparvedlnost - já věřím /respektive opírám své názory o zkušenost se spravedlností světskou/ ve spravedlnost zdejší - tak jak ji postuluje rozum, etika, tradice, právo.
Pro Vás je autoritou veřejnosti zcela neznámý a vyvolený lid Israele protěžující Hospodin - pro mě je autoritou nezávislý a veřejnosti známý soud.

Určitě máte pravdu v tom, že pouhé šoupnutí člověka do díry a jeho izolace ještě z takového lepšího člověka neudělá - ale také není nikde psáno, že spekulace na srandovní trest či na formální odpuštění , které nahradí trest...by znamenalo nějaký přínos - pro dotyčného, pro jeho okolí, pro společnost....
Vaše podsouvání - že tedy jsem zastáncem toho, ať dojde ke zlomění člověka ve výkonu trestu či že by se mi líbilo ať hnije podobně jako Dantes ve smradlavé kobce...to už je takový místní kolorit - nevytýkám vám to - dělá to zde každý druhý - že podsouvá ostatním svinstvo, které sám nosí ve své hlavě.

Obávám se, že stát , který nemá ani na to,aby postavil nové " ubytovací" kapacity ve vězeňství...nemá ani na to, aby nějakým efektivním způsobem řešil problémy prisonizace a recidivy.
Takový stát mele spíše z podstaty. Jeho byrokrati jsou rádi, že je vůbec stát ještě platí.
Natož aby si lálami hlavu s takovými problémy.

A když, tek se to hodí na tkzv. občanskou společnost - ta se má starat. Nebo to hodí na Hospodina ...to ale dělají naštěstí jen byrokraté - katolíci.
24. 09. 2012 | 20:05

Rath napsal(a):

Propusťte politické vězně !
24. 09. 2012 | 20:14

Hrdina Hajánek napsal(a):

eko-amater

Ano, ano, ano a rakousko - uherský stát mám zabil Havlíčka.
24. 09. 2012 | 20:43

Wraith napsal(a):

dotaz:

Tedy dobrá. Zřejmě jsem se nyeyjádřil správně. Myšlen dlouhodobý nedostatek zájmu o vytvořená místa. To znamená ty nabídky, která jsou neobsazena déle něž rok a déle. A neberu v potaz místa,která jsou neobsazena z důvodu přílišných nároků zadavatele. Je o nepopulární a špatně placená zaměstnání. Už si rozumíme?
24. 09. 2012 | 21:33

Al Jouda napsal(a):

To žvanit a žvanit :
Až Vám 3 x vykradou byt, tak pak poznáte, zdali máte srdce:)))))
24. 09. 2012 | 23:01

dotaz napsal(a):

wraith
Ne
25. 09. 2012 | 07:31

Wraith napsal(a):

dotaz

Tak jinak. V každé společnosti existuje několik zaměstnání, do kterých se člověk dobrovolně dvakrát nehrne. Příčiny nezájmu o takovou nabídnutou práci se různí. Jedním z důvodů bývá společenská prestiž, jindy je to výše platu. V jiných případech může jít o zaměstnání tzv. riziková či náročná na psychickou odolnost.
Nevím nakolik si sám sebe ceníte, ale nepochybuji, že bychom našli nejméně 2 zaměstnání do kterých byste nikdy nešel z toho důvodu, že by byly " pod vaši úroveň".
25. 09. 2012 | 08:39

dedek napsal(a):

to Dáša

To se zeptejte paní Bradáčové, jak to myslela. A nečtěte jenom rozhovory v tisku a vemte si do ruky trestní řád a nastudujte si zmíněnou problematiku. To je jistější cesta. Mimochodem, na Janouška ještě nebyla podána obžaloba, takže věc u soudu není, takže žádná soudkyně nemůže mít tuto kauzu ještě na starosti. To si asi skutenčně s něčím pletete.

To, že zaplacením škody může případ za určitých podmínek skončit už je dávno v trestním řídu - nastudujte si § 309 trestního řádu, tzv. narovnání.


Přesně tak, kde není žalobce, tam není soudce čili převedeno do normální řeči Janoušek zaplatí, paní nepodá trestní oznámení a on má po problému. Prostě jsme to dopracovali tak, že kdo má prachy může bestrestně páchat na jednotlivcích co si zamane.
25. 09. 2012 | 08:45

dotaz napsal(a):

Wraith

o mne vůbec nejde, mně jen nenapadá, kde je dlouhodobý nedostatek pracovních sil a kde by mohli hromadně být zaměstnáváni vězni.

Jestli by jim např. Bakala s Tykačem dal přednost ve svých dolech před agenturními zaměstnanci, které není třeba nikam svážet, ubytovávat a hlavně je hlídat a do práce nutit.

A na čí úkor by pak byli ti vězni zaměstnáváni. Jak by se např. zvýšila nezaměstnanot oproti dnešní. Dnes Úřady práce nabízejí většinou jen pseudomísta obchodních zástupců či vnucovačů čehokoli, kryté samozřejmě vzletnými názvy jako assistance, manager, vedoucí týmu apd.

Nenapadá mne konkrétně taková profese, která by byla schopna pohltit tu masu vězňů při dnešním poměru nezaměstnaných a volných pracovních míst.
25. 09. 2012 | 08:57

žvanit a žvanit napsal(a):

Al Jouda. Vy o voze,já o koze. Naprosto Vám rozumím se vztekem a n....m,ale já tvrdím,že to je důsledek paralýzy a rozkladu systému,proto mluvím o revoluci...
25. 09. 2012 | 10:03

modrý edvard napsal(a):

wraith: sice jsem to mínil spíš jako šťouch do autora /kritizuje a sám na nic lepšího nemá/, ale Váš nápad se mi líbí. /úklidových prací je dostatek/.
marxík: fuj.
25. 09. 2012 | 10:37

gabriela napsal(a):

milý č.m.

Nic vám nepodsouvám, zato vy mně ano a hustě ;-)
Mimochodem nejsem ortodoxní náboženský fanatik, a není pro mě žádnou autoritou veřejnosti zcela neznámý a vyvolený lid Israele protěžující Hospodin ..., fakt ne.
Díky této fanatické víře se napáchalo a bohužel ještě asi napáchá ve světě mnoho zla ...

To ovšem není žádný důvod odmítat bibli apriori. Má své světlé stránky. Kdo chce a má otevřené oči vidí, kdo nechce vidět, nevidí. Je to jednoduché. Některé ty mytologické příběhy Starého zákona jsou roztomilé, sem tam i hluboce moudré a poučné. Nový zákon Starý zákon přebíjí absolutně ...

**************************************************************

Mezi námi jde hlavně o střet názoru, jestli má člověk sedět nekonečně dlouho v díře, nebo jestli by se alespoň část trestu nedala "usedět" v domácím vězení. Jsem zastánce druhé varianty jednoduše proto, že je humánnější. Pokud odsouzený odpykává trest v domácím vězení, tak je jeho pohyb monitorován a žádného dalšího zločinu se dopustit nemůže, pokud to ovšem není sebevrah ...

Také nevím, proč by "zločinec", který nahradí 100% škodu - třeba i s nějakou tou pokutou navrch - aby si to hodně dobře zapamatoval, měl sedět za každou cenu v díře? Této vaší "spravedlivé" logice nerozumím ...

To, že si tam občas jdou sednout nespravedlivě odsouzení, protože žádná materiální škoda ani újma na zdraví a životu společnosti ani jednotlivci nevznikla, je úplně mimo mísu a mimo jakoukoli "spravedlnost". Viz Rath, viz Smetana ...
Ratha i Smetanu soudí předem zaujatí soudci a nic se neděje ...
Soudce Jirát má bratra, který v kauze Rath figuruje jako podnikatel, soudkyně Langrová, manželka bývalého politika Langera, kterému také Smetana přimaloval na plakátek tykadélka soudí Smetanu.

Tak jaký nezávislý a veřejnosti známý soud je pro vás autoritou ?

Nikde ho nevidím! Bohužel, a proto pro mě osobně nemůže být apriori každý soud nezávislý a autoritativní. O.K. ?

Mimochodem, ráda vás čtu ..., občas máte hluboké vhledy, občas ne. Tak už to na tom světě chodí. Ale váš humor miluji absolutně :-) Jste velmi vítaným osvěžením , kdekoli se objevíte...

PS: Kdo si myslí, že řidič autobusu pan Smetana je nevinný, může svůj názor vyjádřit v této petici.

http://www.petice24.com/idi_autobusu_oban_roman_smetana_je__nevinen

Pa ...
25. 09. 2012 | 10:46

dotaz napsal(a):

edvarde, to chcete připravit o práci všechny současné uklizečky?
25. 09. 2012 | 11:13

modrý edvard napsal(a):

dotaz: nepanikařte. Ne, taky bych si do kanceláře nepustil člověka v trestu za drobné krádeže. Ale na ulici bych ho nechal zametat, řezat roští u cesty atp.
25. 09. 2012 | 13:33

Stepanek napsal(a):

Pane Tejci, o čem nám to vlastně píšete? Připadá mi, že dostáváte za domácí úkol každý napsat týdně 2 strojopisně vyplněné A4 čímkoliv hlavně když to bude negativistické a důchodcům to před volbami zamotá hlavu.
Za prvé mne zaráží, jak dnes zdůvodňujete odvolání J.Pospíšila. Tehdy jste těmto důvodům přitom sám nevěřil a dovolával se "pravdivého informování veřejnosti".

Prezident republiky nesouhlasil s návrhem zejména pro převod pravomoci rozhodovat o předčasném propuštění vězně na ředitele věznic. "Zapomněl" jste také uvést, že v návrhu se uvádí, že ředitel "může navrhnout" soudu podmínečné poropuštění (stejně jako to dosud může i sám odsouzený). Soudu i tak zůstává konečné rozhodnutí. To se ale od vás už nikdo nedozví.

Á propos: i po tom snížení počtu policistů jak uvádíte, jsme stále 3.v Evropě s nejvyšším počtem policistů na 1 obyvatele. Takže problém bude spíš v produktivitě než množství. Nebojte, naší babičce to nepovím. Ona by to stejně nepochopila, tak buďte dál v klidu.
25. 09. 2012 | 13:45

Moise Tschombe napsal(a):

Přeplněné věznice ? Větší nesmysl jsem neslyšel.
MO uvolňuje některé vojenské újezdy. Tam je fůra místa, kde se dá pár kriminálů postavit.
Teď se ozvou vládněposlanečtí mamlasi a budou žvanit, jak je to drahé, časově náročné, a to výběrové řízení a jiné blablabla.
No tak se zřídí státní podnik Basostav, Basoinstérství, Basoelektro, atd. atd. Ručičky dodají lumpové.
Prostě vojáci ženisti v rámci výcviku oplotí pozemek drátem ostnatým a žiletkovým, jakož i jinými zátarasy a mohu navést pěkně zjara odsouzence.
Buď si ten kriminál do zimy hoši postavíte, nebo jste ve stanech a zemljankách. Máte nárok pouze na to, co dovoluje ženevská konvence pro válečné zajatce.
Vládněposlanecký hňup bude oponovat - A co projekt ? A co odborníci, stavitelé, management, řízení podniku a všechno ostatní. To nejde.
Ale jde! Zajdu na fakulty stavební, strojní (katry) a elektrotechnické (el. instalace, zabezpečovačka) a zadám téma diplomek. A podklady k nim.
No a nejlepší čerství absolventi dostanou svoji první a dobrou práci.
No jo, na to vládněposlanecký ňouma, co když nějaký zločinec prchne ?
Klid, vedle je dislokován útvar rychlého nasazení a paragáni si rádi uprchlíka odstřelí. Samozřejmě v rámci výcviku. Lump pak dostane do úmrťáku příčina smrti: Sebevražda. Jaká jiná příčina by to mohla být, když pitomec vlezl vědomě na vojenskou střelnici ?
25. 09. 2012 | 15:57

jana napsal(a):

A jak by to bylo s odsouzeným na pět let za maření úředního výkonu??
27. 12. 2012 | 17:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy