Přibude změnou zákona milion českých občanů?

31. 01. 2013 | 12:22
Přečteno 6237 krát
Udělení státního občanství má vážné následky. Zatímco Barack Obama nabádá ke zjednodušení podmínek pro získání amerického občanství, naše země jde opačným směrem. Alespoň podle ve sněmovně právě projednávaného zákona o státním občanství vytvořeného ministerstvem vnitra. A protože nelze srovnávat situaci naší země a USA, dal by se tento zpřísněný návrh pochopit. Až na jednu výjimku, která naopak podmínky pro udělení občanství rozvolňuje. Až příliš!

Je jím návrh, aby občanství mohli jednostranným prohlášením získat všichni, kteří kdykoliv před dnešním dnem měli a pozbyli občanství české či československé. A také každý, kdo je dítětem či vnukem bývalého občana české či československé národnosti, přestože tento již nežije. V takovém případě by například občan Brazílie či Argentiny získal ke svému občanství stávajícímu občanství ČR, pokud alespoň jeden z jeho prarodičů v minulosti alespoň po krátkou dobu měl naše občanství.

Abych byl spravedlivý, zákon naštěstí vylučuje z tohoto mechanismu ty, kteří o občanství přišli prostřednictvím dekretů prezidenta Beneše či občany, kteří mezitím přijali občanství Slovenské republiky. To však všechny problémy odstranit nemůže. Zejména ten nejvážnější. Není jasné, kolika osob by se tato nová možnost získat občanství mohla týkat. Zda tisíců či statisíců. Nepochybně totiž může být lákavé pro „neobčany“ EU získat navíc pas státu zapojeného do Schengenského prostoru. Zejména pokud si současně budou moci ponechat svůj pas a dosavadní občanství.

Zákon tak zakládá zvláštní paradox. Pro žadatele o naše občanství, kteří tady trvale žijí, bude nově vyžadována zpřísněná jazyková zkouška, znalost českých dějin a reálií, prokázání původu majetku, neexistence daňových či jiných nedoplatků či test DNA v případě uznání otcovství českým občanem. Jistě podmínky do značné míry akceptovatelné. Pro zvláštní skupinu, kterou jsem výše popsal, pak k zisku občanství postačí jedna žádost. Takový nový občan by pak nemusel umět česky, nikdy v minulosti či budoucnu by nemusel ČR navštívit či k ní mít pozitivní vztah. Získal by však všechny výhody našeho občanství. Mimo jiné právo volit.

Myslím, že rozhodovat o výši daní, zdravotnictví a složení vlády mají ti, jichž se tato opatření dotýkají. Nikoliv ti, kteří žijí a budou žít dlouhodobě mimo naši zemi a rozhodovali by tak o životech jiných. I když chápu, že pro TOP 09, jejíž kandidát získal ve 2. kole prezidentských voleb v zahraničních regionech 84% hlasů, rozšíření občanství tímto způsobem může být lákavé.

Pevně věřím, že nakonec zvítězí zdravý rozum a občanství zjednodušeným způsobem udělíme jen těm, kteří například emigrovali v době nesvobody a chtějí se do naší země vrátit a žít zde. Třeba i včetně jejich dětí a vnuků.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yosif K napsal(a):

Tejci Jedronýme, jste statečný člověk, vystupujete v TV vedle Zaorálka který si podepsal ortel politické smrti kritikou Zemana. Máte raodst ze yvolení sociálně citlivého presidenta?

Proletáři zvolili za presidenta trapného vtipálka (aligátor, znásilnovaní a degenerace atd) mafistu a lháře. Cituji socana Zaorálka = dnes slovo boží:
Cituji LZ:
Miloš Zeman, to je takové Klausovo dvojče. Prezidentský kandidát Zeman nám před očima předvádí totálně černě financovanou volební kampaň. Jeho od jara vedená kampaň stojí desítky milionů korun, odhady mluví o sto milionech, ale Zemanova partička bez uzardění uvádí 5-8 milionů. Ne nadarmo uvádí server Demagog.cz, že Zeman si ve všech údajích a výrocích, které vypouští z pusy, vymýšlí suverénně nejvíc ze všech kandidátů. Miroslav Šlouf a jeho lidé si jsou jisti, že jim toto všechno nakonec projde, a úspěch tradičně posvětí jakékoliv prostředky. Nakonec skoro jediný větší zdroj peněz, který oficiálně uvádějí, jsou příspěvky od exekutorů. Jak uvedly Hospodářské noviny, přiznávají milion od soudního exekutora a předsedou strany SPOZ je člověk, který má podíl ve firmě, jež dělá exekuce pro pražský dopravní podnik. Všimněte si, že Zemanovi vůbec nevadí peníze získané z tak nemravného vysávání lidí. Zeptal bych se Miloše Zemana na případ té vážně nemocné ženy, která z dluhu 60 Kč u pražského dopravního podniku má dnes exekuci na 200 tisíc, je naprosto zoufalá a uvažuje, že prodá své orgány na transplantaci. Jestli je Zeman levicový kandidát, tak velmi zvláštního ražení! Především je to bílý kůň peněz a zájmů, o kterých nemáme vědět vůbec nic.

Proč o tom nesmí vědět? Důvody jsou dva. Buď se jedná o prostředky nelegálně nabyté, anebo se nesmí prozradit, kdo za tuto pomoc má zítra získat protislužbu. Pozoruhodné je, jak Zeman říká, že má různé peníze slíbené a že mu ještě přijdou. Co takhle amnestie? Zemanovým podporovatelem Klausem provedená amnestie se zřejmě zase jen náhodou dotýká řady lidí spojených se Zemanem. Zastavuje se vyšetřování H-systému, ve kterém se prokazatelně angažovalo Zemanovo alter-ego Miroslav Šlouf, zastavena je kauza Český dům v Moskvě, ve které stát utrpěl škodu více než 50 milionů korun – práce dalšího Šloufova komplice, Karla Srby.
31. 01. 2013 | 12:30

Ládik!!! napsal(a):

To je jedno, hlavně že v roce 2014 přibude 300 km dálnic.
31. 01. 2013 | 12:30

Yosif K napsal(a):

A sakra......... oni ti zatracení emigranti nevolili sociálně citlivého kandidáta na presidenta. Toho však nevolili ani všichni socani (viz text od Zaorálka), tak o co jde?????
31. 01. 2013 | 12:34

Mac napsal(a):

Yosífku, flašinetáři, zaber

ještě jsi svůj hit - spam se Zaorálkem neumístil pod Koudelkou.
31. 01. 2013 | 12:43

neo napsal(a):

I když chápu, že pro TOP 09, jejíž kandidát získal ve 2. kole prezidentských voleb v zahraničních regionech 84% hlasů, rozšíření občanství tímto způsobem může být lákavé.
////////////////////////////////////////////////
ze stejného důvodu to Vy odmítáte.
31. 01. 2013 | 12:46

Mac napsal(a):

Yosífku, flašinetáři, sorry

Já tě nechtíc podcenil - samozřejmě i pod Koudelkou jsi se už stihl vyblít. Salutuju

A co na to počítač (Stejskal)? Hmmmm, mlčí

Tak blej, Yosítku, pěkně svobodně blej, však on ti to blití mafista Zeman brzy zatrhne
31. 01. 2013 | 12:46

Mac napsal(a):

neo

správně, ten důvod pro odmítnutí je samozřejmě falešný

není nad to, aby volby u nás ovlivňovala tlupa externích čechoobčanů, kteří mají problém najít ČR na mapě....
31. 01. 2013 | 12:49

neo napsal(a):

Mac:

jde o princip, kdyby ze zahraničí, bylo přes 80% hlasů pro levici, tak by Tejc ani nehlesl.
31. 01. 2013 | 12:54

Mac napsal(a):

neo

myslím, že nemáš pravdu, ale přít se dnes nebudu....
31. 01. 2013 | 13:03

neo napsal(a):

Mac:

tak proč to Tejc na konci vůbec zmiňuje?
Je zcela evidentní, že celý jeho článek k tomuto směřuje.

Ovšem objasnit to může jedině on sám.
31. 01. 2013 | 13:16

Já První napsal(a):

Neo:

Možná na to poukazuje proto, že tento návrh nemá nejen logiku, ale zavání navíc naprostou účelovostí.

Více myslím není třeba dodat - inteligent snadno pochopí, s neinteligentem nemá cenu se bavit a vysvětlovat mu svůj názor.
31. 01. 2013 | 13:22

neo napsal(a):

Já První:

o tom právě píšu. O té účelovosti.

Nezpochybňuji, že má pravdu a k tomu účelu se i přikláním, ale poukazuji na to, že kdyby stál na druhé straně barikády, tak by ani nemukl a choval by se naprosto stejně. Tj takový návrh by podporoval ne-li sám předkládal.
31. 01. 2013 | 13:34

Joe Ratata napsal(a):

neo
I kdyby v zahraničí hlasovalo pro von Šláfenberka více jak 100% voličů,tak by to nic nezměnilo.Tedy aspoň do té doby,dokud nedostane občanství každý,kdo slíbí volit pravici.
31. 01. 2013 | 13:50

sasa napsal(a):

Kam to vnitro,pokud je to jeho napad, na ty kraviny chodi. V roce 1992 vsem dvoji obcanstvi zakazali a ted to chtej vsem povolit. Takze Sudetaci ne a co jejich deti?
Tejci, proc jsi tam nedal odkaz?
31. 01. 2013 | 13:50

neo napsal(a):

Joe Ratata:

nepochopení psaného textu... to nic, to se srovná.
31. 01. 2013 | 13:52

modrý edvard napsal(a):

Zákon mi připadá poměrně rozumný, proč ne.
Zahraniční voliči nic podstatně neovlivnili. Z toho hlediska p. Tejc napadá TOPku nesmyslně.
Ale má pravdu v tom, že bychom si měli předem zjistit, kolik těch zahraničních krajanů máme. Nejde jen o Argentince, ale taky o Rusy, a především Ukrajince, zvl. podkarpatské. Dneska tam je 1.2 mil. obyvatel.
31. 01. 2013 | 13:57

babočka napsal(a):

Pan Tejc pevně věří, že zvítězí zdravý rozum a bude umožněn návrat několik set tisíc sudetských Němců včetně navrácení občanství. Když Ukrajinci a Rusové tak i Čeští Němci.
31. 01. 2013 | 14:41

zdenekpelda napsal(a):

Ládíku.. Přibude, jupííí a suchou cestou, přeznačení přijde na pouhých pár milionů korun, které se na mýtě a dálničních známkách hravě vrátí...
31. 01. 2013 | 14:55

Čochtan napsal(a):

"..všechny výhody našeho občanství..." a to jsou které ?
31. 01. 2013 | 15:23

mik napsal(a):

No nevim zda je zrovna ted nejdulzitejsi obcanstvi pokud ale ma nekdo primeho pribuzneho cecha tak bych zase takovy problem nevidel byt by to byl Brazilec nebo Argentinec co v CR nezije a cesky neumi ostatne pochybuju ze by takovyto obcan prijel do CR spis by to mohlo vadit nekteremu vyspelemu statu EU prostoze by s ceskym pasem a obcanstvim mohl pracovat kdekoliv v EU ja osobne se spis ceskeho obcanstvi chystam zbavit ale spis proto ze trvale ziju mimo CR a kdyby byla moznost mit dve obcanstvi tak si ho ponecham jinak ale obcanstvi neni priorita priorita je to jam ted pujde CR zda smer vychod jak dalo najevo 54 % obcanu nebo smer zapad jak chce jit 45 % lidi myslim ze utechou pro tech 45 % je to ze CR podepise fiskalni pakt a bude usilovat o prijeti eura a to me jako obcana zijiciho v zahranici zajima vic nez dvoji obcanstvi jinak lide zijici v zahranici volili Schwarzenberga Zeman je prilis Klausovsky a Meciarovsky,,,,a pujde do leva s hlavou smerujici doprava a to je alibismus..
31. 01. 2013 | 15:26

To snad ne napsal(a):

Tejcu, Tejcu, bolševický strejcu:
jak to bude s těmi československými občany Podkarpatské Rusi, kterých se v 45. československý, i v 93. český stát, jako občanů vzdal?
Jak to bude s potomky zhruba 100 000 československých občanů vězněných nebo zavřených v sovětských gulazích, věznicích a trestnicích, včetně popravených, jejichž seznamy československý stát po sovětské/ruské straně v posledních 23 letech ani nezažádal?
Budou i nadále platit občanské průkazy, které jako identifikační dokument s takovýmto názvem v žádné civilizované zemi neexistují – když jsou estébáckým instrumentem od samého počátku jejich vzniku na začátku 50. let?
Tři triviální otázky, které v českém parlamentu ještě nikdo nikdy nevznesl.
Tři triviální otázky, které v českém parlamentu ještě nikdo nikdy nevznesl.
Tři triviální otázky, které v českém parlamentu ještě nikdo nikdy nevznesl.
31. 01. 2013 | 15:26

mik napsal(a):

No nevim zda je zrovna ted nejdulzitejsi obcanstvi pokud ale ma nekdo primeho pribuzneho cecha tak bych zase takovy problem nevidel byt by to byl Brazilec nebo Argentinec co v CR nezije a cesky neumi ostatne pochybuju ze by takovyto obcan prijel do CR spis by to mohlo vadit nekteremu vyspelemu statu EU prostoze by s ceskym pasem a obcanstvim mohl pracovat kdekoliv v EU ja osobne se spis ceskeho obcanstvi chystam zbavit ale spis proto ze trvale ziju mimo CR a kdyby byla moznost mit dve obcanstvi tak si ho ponecham jinak ale obcanstvi neni priorita priorita je to jam ted pujde CR zda smer vychod jak dalo najevo 54 % obcanu nebo smer zapad jak chce jit 45 % lidi myslim ze utechou pro tech 45 % je to ze CR podepise fiskalni pakt a bude usilovat o prijeti eura a to me jako obcana zijiciho v zahranici zajima vic nez dvoji obcanstvi jinak lide zijici v zahranici volili Schwarzenberga Zeman je prilis Klausovsky a Meciarovsky,,,,a pujde do leva s hlavou smerujici doprava a to je alibismus..
31. 01. 2013 | 15:27

gallina nera napsal(a):

Milión voličů, kteří nemohou nic ztratit, jenom získat.
Jako vždy u Kalouskova uvažování logický lapsus.
Ti lidé tu nebudou investovat, pouze rozhodovat proti nám, jsou cizinci volbou.
Nebo, což si vzhledem k dolů směřující spirále myslím stále častěji, zlý záměr.
31. 01. 2013 | 15:51

Jáchym napsal(a):

Přátelé,
čekal jsem, že bude otevřen způsob, jak umožnit ve dvou fázích ZÍSKÁNÍ OBČANSTVÍ A VOLENBNÍHO PRÁVA sudetským němcům.
V první fázi umožnit volby - a tím i ovlivňování a tvorbu zákonů - v zahraničí žijícím osobám.
V DRUHÉ FÁZI bude konstatováno, že dvojí přístup k bývalým občanům Československa kteří JSOU sudetskými Němci či jejich potomky a OSTATNÍMI bývalými obyvateli Československa odporuje zásadě rovnosti!

Otázka bude předložena mezinárodnímu soudu a pochopitelně bude uznáno, že cca deset miliónů "sudetských Němců" má přece stejné právo VOLIT A OVLIVŇOVAT ZÁKONY V TÉTO REPUBLICE ve svůj prospěch jako jiní bývalí občané této republiky!

A BENEŠOVY DEKRETY ?
K smíchu!
Byly již "zkonzumovány", že?
Stačí vybrat právníka, který zaručí, že česká republika prohraje spor.
Myslím tím právníka,který bude "hájit" české zájmy.
Ale pan ministr zahraničí SCHWARZENBERG jistě vybere toho nejlepšího, tak co se bojíme, že ?

To je fofr, to je fofr, aby se všechno stihlo včas !
*******************************************************
31. 01. 2013 | 16:00

zemedelec napsal(a):

To gallina nera.
Přesně.
Nebude potom problém doplnit potřebné hlasy ze zahraničí.
Také vím o jakou skupinu se jedná.
31. 01. 2013 | 16:05

Karel napsal(a):

Pravice shání voliče.
31. 01. 2013 | 16:17

zemedelec napsal(a):

Pane Jáchym.
Trefil jste se opravdu přesně.
Ono to mělo přijít,až po zvolení Schwarzenberga prezidentem.
Něco už popisoval nick Občan,ohledně občanského zákona.Co můžeme čekat,že to parlament v tomto složení schválí.
31. 01. 2013 | 16:24

Yosif K napsal(a):

Pane Jáchyme, chápu že to by byla pro lemply strašná tragedie, kdyby se do Česka nějak masově začali hrnout Němci.

Jak se tak dívám po Evropě tak Socani se všude ohromně humanitárně starají o přijímání imigrantů z takových států jako je Pakistán, Turecko, Somálsko, Egypt, Sudan, to jsou praví socani.... ale hlavně aby se v čechách neobjevili Němci, ti by mohli čecháčkům strašně škodit...... fuj fuj fuj fuj......

Ke štěstí (nebo smůle?....) čecháčků se žádně davy Němců do Čech nechystají ani nemají zájem sabotovat zvolení proletářského genia z Vysočiny.....

Mzslím že dokonce brzy ještera z Vysočiny pozvou, sdělí mu tradiční fráze že SRN nemá ani územná ani finanční nároky vůči česku a možná jej dokonce láskyplně pozvednou pokud spadne opileckým držkopádem na schodech ve studiu ZDF....
31. 01. 2013 | 16:26

Ládik!!! napsal(a):

zdenekpelda -
čekám i tisíce kilometrů silnic 1. třídy (výhledově zpoplatněných), které vzniknou nakreslením vodorovného značení na cesty 2. třídy.
31. 01. 2013 | 16:29

skeptický napsal(a):

Zastupitelské úřady pracují pod MZ.To snad říká vše.
31. 01. 2013 | 16:53

drevokocůr napsal(a):

Payne bude rád, že už mu tady vyměňují občany.
31. 01. 2013 | 17:45

Jáchym napsal(a):

Pane Yosife,
jistěže se mezi nás, podřadnou čecháčkovskou verbež, nepřistěhují ýbrmešové Vašeho typu.
Proč by to, proboha, dělali ?
Úplně stačí, pokud si tu založí politickou stranu.

Jednu, jedinou, spojenou,sudetoněmeckou.

Nevím, kolik z údajných čtrnácti miliónů současných "vyhnanců" bude požadovat dvojí občanství ausgerechnet v České republice.

Co očekávám je to, že by se netříštili a měli neroztříštěné zastoupení pouze v JEDINÉ SUDETONĚMECKÉ straně.

Co nevím, je to, kolik miliónů voličů by to bylo.
Nevím, zda by potřebovali spolupráci yosifů či jiných pilných nemirgorodských voličů nečecháčkovské povahy a předků.

Nevím, zda by dokázali sestavit jednobarevnou vládu či zda by dokonce tato strana KORESPONDENČNÍCH voličů měla ústavní většinu.

Jistě by však své politické moci patřičně využila.
Nepochybuji o tom, že by nebyl vyvlastněn jediný dům, jak nám jistě slíbí Schwarzenberg, Posselt i další přátelé.
Pouze by možná byla stanovena taková struktura daní, že by se každý setsakra rozmyslel, jestli se tohoto majetku nezbavit.

A hlavně - sudetoněmečtí OBČANÉ A VOLIČI čechaje by svobodně rozhodli, že po pár generací budou dostávat za utrpení svých předků patřičně mastné odškodné.

Ze STÁTNÍCH PROSTŘEDKŮ, které budou platit VŠICHNI občané české republiky S VÝJIMKOU oněch "vyhnaných" zahraničních občanů české republiky a sudetoněmeckého původu.

Přesně tento pokus jsem očekával mnohem dříve !

Pravda a láska zvítězila.
Ale osobně bych dal přednost humanitárnímu bombardování České republiky před tímto zákonem.

Být zahraničním Čechem nesudetoněmeckého původu, tak se sem fakt nehrnu.

Ono být obyvatelem kolonie uprostřed Evropy není žádný med.
Snad se alespoň nám, starším šťastlivcům, podaří zemřít dříve. :-(



A pokud
31. 01. 2013 | 17:53

češka napsal(a):

Pane Tejci,
v Izraeli žije mnoho lidí s alespoň jedním českým předkem.
Kam se vrtnou, až je mohamedáni vyženou?
Není to lepší, než válka?
31. 01. 2013 | 18:01

drevokocůr napsal(a):

doufám že to Zeman vetuje
31. 01. 2013 | 18:02

gaia napsal(a):

češka

a já pořád přemýšlela pro koho pořád staví ty rezidenční čtvtri okolo Prahy za 20 a víc melounů za byt. Pro našince s dvacítkou hrubého určitě ne.
31. 01. 2013 | 18:03

Mac napsal(a):

já bych přidělil státní občanství všem albánským obyvatelům Kosova. To by v tom byl čert, aby kníže v příštích volbách nevyhrál...
31. 01. 2013 | 18:14

Mac napsal(a):

a kulturní předvoj potom bude pět inovovanou častušku: Kníže má k Thacimu blíže...
31. 01. 2013 | 18:15

dotaz napsal(a):

nevíte někdo, jestli ten pan Payne, co tu bloguje níže a chtěl by vyměnit naše občany , je také Žid?
31. 01. 2013 | 18:38

Sláma napsal(a):

Nedokážu věřit svým očím, co to zase ti modrofialoví bolševici vymysleli: "Je jím návrh, aby občanství mohli jednostranným prohlášením získat všichni, kteří kdykoliv před dnešním dnem měli a pozbyli občanství české či československé. A také každý, kdo je dítětem či vnukem bývalého občana české či československé národnosti, přestože tento již nežije."
Považuji toto ustanovení za naprosto skandální a navíc diskriminační. Na jedné straně velice ztěžujeme získání občanství lidem, kteří zde pracují a platí daně, a na druhou stranu bychom dávali občanství někomu, kdo platí daně jinde?
A jak je to s tou národností. To je přeci u nás deklaratorní věc, každý si deklaruje svoji národnost podle vlastního uvážení.
Domnívám se, že to je zase další trik Šláfiho, jak zařídit restituce Sudetských Němců. Ti odsunutí už nežijí, takže jim to je jedno, že se na ně toto ustanovení nevztahuje, ale jejich děti či vnuci se prohlásí za Čechy a získají tak právu se u nás účastnit voleb. Sudetských Němců byly asi 3 miliony a jejich potomků může být tak 10 milionů. Takže v příštích volbách bude volit 10 milionů Němců proti 8 milionům českých voličů, zvolí si vlastní parlament, který odsouhlasí vyplacení náhrady 200 mld. EUR (to je částka, kterou Sudetští Němci požadují), a, protože takovou částku republika prostě nedá dohromady, přijdou exekutoři a všechen majetek nám zabaví.
Zdá se vám to přitažené za vlasy? Mě ne, s Pravdoláskovci je všechno možné!
Podle mého názoru by měl mít možnost získat naše občanství je ten, kdo zde platí daně!
Naopak, lidem, kteří platí daně v daňových rájích bych naše občanství odebral! Neplatíš daně - tak nám tady do toho nekecej!
31. 01. 2013 | 18:49

dotaz napsal(a):

pro koho takové zákony jsou?

Proč je sněmovna plná revanšistů? Pořád by jen chtěli měnit a napravovat minulost, kloudné zákony, které by měly sloužit lidem a hledět do budoucnosti nějak nevudět.

Nač někdo potřebuje 2 občanství? Není to jen pro vychcánky, kteří když to bude pro ně výhodnější, budou třeba Somálci a když zas v jiném výhodnější, tak budou Češi?

proč sněmovna plná vychcánků dělá zaké zákony pro vychcánky a ti vychcánkové by ještě měli mít volební právo?

když stejně žijí ve Švýcarsku, Izraeli a jinde a daně platí na Kypru nebo na Bahamách.

K čemu míme tak trapnou sněmovnu?
31. 01. 2013 | 18:51

dotaz napsal(a):

Sláma

pan Payne se těší, až vymřou komunisti, my všichni, co tu musíme žít se budem modlit, aby umřel kníže a všichni naši nepřátelé.

Jinak nemáme šanci.

Myslíte, že tudy cesta vede?
31. 01. 2013 | 18:55

Sláma napsal(a):

To snad ne napsal: "Budou i nadále platit občanské průkazy, které jako identifikační dokument s takovýmto názvem v žádné civilizované zemi neexistují – když jsou estébáckým instrumentem od samého počátku jejich vzniku na začátku 50. let?"
Jestli se průkaz totožnosti jmenuje občanský průkaz nebo identifikační karta považuji za naprosto podružné. Asi jste voličem TOP09 a líbí se vám název S-kart.
Občanské průkazy nejsou estébáckým instrumentem a nebyl zavedeny na začátku 50. let.
V ČSR byly občanské průkazy zavedeny vládním nařízením č. 481/1919 Sb. z. a n., kterým se zavádějí všeobecné občanské legitimace, vydaného k provedení císařského nařízení č. 31/1857 ř. z., o zavedení nového pasového systému. Podobný průkaz, nazývaní die Kennkarte zavedl dne 17. března 1939 říšský protektor Konstantin von Neurath.
31. 01. 2013 | 18:57

Skogen napsal(a):

No a pak už stačí jen zrevidovat Benešovy dekrety a rázem jsme v Landsmannschaftu, aneb jak být cizincem ve vlastní zemi.
31. 01. 2013 | 21:26

Joe Ratata napsal(a):

Nezvolení von Šláfenberka byl opravdu záchvěv pudu sebezáchovy českého národa.
Teď ještě urychleně vykopat knížete z ministerstva zahraničí a s ním i TOP z parlamentu,než napáchají nenapravitelné škody.
31. 01. 2013 | 22:52

Volte KSCM a vemte si ZPET SVOU ZEM! napsal(a):

Restitucni podvodnik se stava ryzi podvodnik ... ovsem s noblesou

http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/01/31/neni-schwarzenberg-jako-schwarzenberg/

To si dobre prostudujte, az si to prostuduji organy cinne v trestnim rizeni, bude pan s noblesou pelasit zpet do Svycarska
31. 01. 2013 | 23:07

Občan napsal(a):

A co by tím jako, pane Tejci, ČR získala?

Podle stavu nezaměstnanosti už teď v republice PŘEBÝVÁ skoro milion OBČANŮ v produktivním věku. Každý další importovaný kus připraví o práci dalšího občana ČR.

Takže AŽ vyřešíte nedostatek prostředků k obživě pro STÁVAJÍCÍ OBČANY ČR, mudrujte nad zjednodušováním pravidel pro získání obřanství.
31. 01. 2013 | 23:16

Alena napsal(a):

Ty největší problémy jsou spojeny s tím, jak mocnosti blahosklonně přihlížejí tomu, jak se do pohybu dostávají stovky tisíc lidí díky krvavým režimům. Následně se řeší humanitární pomoc, emigrace atd. Není lepší, když lidé žijí v relativním blahobytu a jsou součástí své kultury? Politické zájmy a nezájem o dohodu odsuzuje mnoho lidí k životu v bídě, emigraci a hlavně stojí hodně lidských životů.

Pokud jsou kulturní a náboženské rozdíly a hlavně problémy odděleny hranicí, je to daleko lepší, než když problémy gradují na náměstích a stanou se součástí života běžných občanů, ale i volebním tématem populistů.
01. 02. 2013 | 00:02

Občan napsal(a):

Jak to dopadně s obcí, v níž naplaveniny přečíslí starousedlíky a začnou rozhodovat, snadno zjistíte v Úvalech, Jesenici, Říčanech, Hovorčovicích, Líbeznici a v dalších přípražských obcích převálcovaných satelity. Kolem dalších velkých měst to asi nebude lepší.

A stejně to dopadne se státem.
Alokovat nemovitý majetek a využívat místní infrastrukturu, ale daně platit jinde. Rozhodovat, ale bez znalosti a zájmu o "obec"; jen pro sebe.

Ale jako Kalouskova pomsta za nezvolení Kníži prezidentem dobrý...
01. 02. 2013 | 07:15

HonzaM napsal(a):

Doufá, že zákonodárci zváží i ekonomiku zákona - sociální výdaje. Zdravotnictví, základní důchody, péče ve stáří atp. V životě na to nepřispěli a naši politici bědují, že nejsou peníze. Toto je superfurianství - tenhle punč totiž musíme platit my občané obyvatelé, kteří zde platí daně. To je mi pravice.
01. 02. 2013 | 07:33

gaia napsal(a):

copak zákonodárci něco zvažují? Tak leda co jim z toho kápne a jak dlouho se ještě idrží u koryta. a když neudrží, tak jakou trafiku dostat.
01. 02. 2013 | 08:11

zemedelec napsal(a):

Pane Občan.
Už jste popisoval,že noví občanský zákoník,tomu velice nahrává,chtělo by to sem dát znovu,jak to může do sebe zapadat.
01. 02. 2013 | 09:13

JAHA napsal(a):

AD: Autor
"Pevně věřím, že nakonec zvítězí zdravý rozum a občanství zjednodušeným způsobem udělíme jen těm, kteří například emigrovali v době nesvobody a chtějí se do naší země vrátit a žít zde. Třeba i včetně jejich dětí a vnuků."

V zdravy rozum (i autorov) verim i ja. Tak ako opozit k Vasmu:"...udělíme jen těm, kteří například emigrovali v době nesvobody a chtějí se do naší země vrátit a žít zde. Třeba i včetně jejich dětí a vnuků", sa Vas chcem opytat
- co s tymi, ktori ceske obcianstvo maju, odisli po roku 1989, ziju v zahranici, nechcu sa do Ceska vratit a zit tam, ani ich deti a vnuci a na dovazok na Cesko zvysoka...
Tym by sa malo obcianstvo zobrat, nie? (podla Vasej logiky priznavania obcianstva).
A co s obcanmi, ktori v Cesku beru, na Cesko s..u a obcianstvo len zneuzivaju?

Myslim, ze je nacase vytvorit novy statny organ, ktory bude preverovat, ci ziadatelia o obcianstvo "chtějí se do naší země vrátit a žít zde" (neviem sice, ci na detektore lzi, alebo ako, ale Vy urcite viete ako na to a co za to), dalej bude preverovat, ci ti, co uz obcianstvo maju, v zahranici ziju a "ne a ne a nechteji..." - ako im obcianstvo zobrat (ved ako by k tomu prisli ti, "kteri chteji...", ze, no a napokon by preveroval, co a ako s obcianstvom tych, co v Cesku ziju, i ch deti, i vnucata a len beru a na ostatne...

Re captcha:Isryped, consisted
01. 02. 2013 | 09:46

buldatra napsal(a):

Autore, poslanče

O získávání českého občanství by měli rozhodovat čeští občané hlasováním, po uplynutí nějaké rozumné zkušební doby, dejme tomu 5-10 let od podání žádosti o občanství příchozího, potažmo emigranta.

Žadatel tak bude mít dostatečně dlouhou dobu na to, aby svým budoucím sousedům ukázal a dokázal, že ho mohou přijmout mezi sebe bez obav. A ti pak mají šanci o tom demokraticky rozhodnout hlasováním.

Tedy tak, jak je to například úspěšně praktikováno ve Švýcarsku. Funguje to bezvadně. Je to jednoduché, vyzkoušené, spravedlivé a demokratické a nezatěžuje to státní kasu.
01. 02. 2013 | 11:14

doložitelná češka do roku 1675 napsal(a):

já tedy moc nestojím o to, aby se českým občanem stal i pan Posselt. Jde mi také o ochranu našeho genofondu. Zajímají někoho moje názory?
01. 02. 2013 | 12:54

Někdo napsal(a):

Ne.
01. 02. 2013 | 13:59

Občan napsal(a):

Pane Zemědělče,

myslíte to s těmi adopcemi dospělých?
Ano, tam vidím zřejmý úmysl a cíl. Protože fiktivní "adopcí" do správné rodiny se lze snadno dostat k jinak nedosažitelnému majetku. Pochopitelně se to nebude týkat hokynářstvíčka v Šutrákovicích :o)

My si prostě to cigáro nad otevřeným kanystrem benzinu najust zapálíme...
01. 02. 2013 | 17:29

Volte KSCM a vemte si ZPET SVOU ZEM! napsal(a):

Týdeník Junge Freiheit (16.9.2010), komentující jeho prohlášení pro magazín ARD “Kontrasty”:

http://www.jungefreiheit.de/Single-News-Display-mit-Komm.154+M50e620beaf2.0.html

Tschechien: Zu Schwarzenberg hält Aufhebung der Beneš-Dekrete für möglich

BERLIN. Der tschechische Außenminister Karl zu Schwarzenberg hat die Möglichkeit einer Abschaffung der Beneš-Dekrete in Aussicht gestellt „Die Diskussion hierüber ist im Lande ziemlich im Gange“, sagte Schwarzenberg dem ARD-Magazin „Kontraste“.

Ob es dafür im Parlament jedoch eine Mehrheit geben werde, sei allerdings eine andere Sache. „Aber ganz ohne Zweifel ist die Fragestellung offen“.

Beneš-Dekrete nach wie vor gültig

Aufgrund der nach wie vor gültigen Beneš-Dekrete wurden nach dem Zweiten Weltkrieg etwa drei Millionen Sudetendeutsch aus dem Gebiet der heutigen Tschechei vertrieben, wobei es zu erheblichen Greueltaten kam.

Der tschechoslowakische Staatspräsidenten Eduard Beneš hatte Mitte Mai 1945 in Prag dazu aufgerufen, „kompromißlos die Deutschen in den tschechischen Ländern und die Ungarn in der Slowakei völlig zu liquidieren“. (krk)

Překl.:

Česká republika: Schwarzenberg považuje zrušení Benešových dekretů za možné

BERLIN. Český ministr zahraničí Karel Schwarzenberg prohlásil, že možnost zrušení Benešových dekretů je perpektivní – “Diskuse se v zemi docela rozproudila” řekl Schwarzenberg řekl magazínu ARD “Kontrasty”. Zda pro to získá většinu v Parlamentu je už jiný příběh. “Ale otázka je nepochybně otevřená.”

Benešovy dekrety stále platné
Na základě stále platných Benešových dekretů byly po druhé světové válce vyhoštěny asi tři milión sudetských Němců z území dnešní České republiky vyhoštěny, což bylo provázeno velkými krutostmi. Československý prezident Eduard Beneš prohlásil v polovině května 1945 v Praze “Němci v českých zemích a Maďaři na Slovensku budou nekompromisně zlikvidováni”. (krk)

Pozn.: Tímhle se Kníža při své “kultivované, slušné, noblesní a pravdivé” nějak “zapomněl” pochlubit…
A Zeman bohužel neměl dost velký tým na to, aby mu projížděli veškerý německý a rakouský tisk několik let zpátky. Škoda, že jsem na to nerazail dřív…
Posselt označil Schwarzenberga za morálního vítěze českých voleb

“S obrovskou odvahou a působivě mluvil (Schwarzenberg) bez obalu v několika rozhodujících televizních debatách o vyhnání jako elementárním porušení lidských práv, o zničující myšlence kolektivní viny stejně jako o tom, že Benešova vláda by pravděpodobně dnes skončila před soudem v Haagu,” ocenil předák sudetských Němců Schwarzenbergova vyjádření, za něž se stal terčem ostré kritiky svého protikandidáta Miloše Zemana nebo prezidenta Václava Klause.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/posselt-oznacil-schwarzenberga-za-moralniho-viteze-ceskych-voleb/896440

http://i45.tinypic.com/34q3hh0.jpg

Byla to lez, vsechno to byly lzi jak se zahy presvedcite
A navic Karel nemuze byt zly, protoze zlo nikdy nespi!

Ctete zajimavy clanek na tema jeho podivnem dedictvi/restituci podle rakouskeho prava, ac neni rakousky obcan
http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/01/31/neni-schwarzenberg-jako-schwarzenberg
http://uloz.to/xpJsG6b/restituce-dokumenty-rar
01. 02. 2013 | 18:51

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 11:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy