Když volby nestačí aneb jak se zbavit kmotrů

08. 11. 2010 | 21:36
Přečteno 15663 krát
Výsledky voleb do obecních zastupitelstev mě příjemně překvapily; jednání o koalicích v mnoha městech mě děsí. Příklady ze dvou „mých“ měst: Prahy a Českých Budějovic. V obou vyhrály s přehledem strany, které se ostře vymezily proti systematickému rozkrádání radnic pod taktovkou ODS. V Praze vyhrála TOP 09 Zdeňka Tůmy, v Budějovicích Hnutí občané pro Budějovice Juraje Thomy. Ačkoli v obou případech jde o strany „staronové“ s bývalými politiky ODS, jejich ochotu změnit pravidla a omezit korupci jim lze celkem věřit – mimo jiné proto, jak se zavedené strany napravo i nalevo děsí jejich nabídky koaliční spolupráce. V Praze se tak rýsuje velká koalice ODS a  ČSSD, v Českých Budějovicích ČSSD přizvaná Thomou a TOP09 do koalice předvádí nekonečné tanečky. V jednu chvíli dokonce přišli sociální demokraté s návrhem „koalice všech stran ze zastupitelstva“ – tedy včetně ODS a komunistů.


Napadá mě jenom jediné vysvětlení, proč ČSSD místo nabídek TOP i HOPB raději pokukuje po koalici s programově vzdálenější ODS: jela v tom celou dobu taky a vůbec se nechce své porce koláče vzdát. Volby jen potvrdily, o čem se už delší dobu spekulovalo. Takže si můžeme doplnit neúplný obrázek vládnoucí ODS sosající veřejné peníze podle pokynů od kmotrů o další klíčovou součást celého klientelistického soustrojí: hladce spolupracující opozici. ČSSD se výměnou za výnosná místa v dozorčích radách (a pravděpodobně i mnohé další výnosy) – vzdala role aktivní politické opozice, která aktivně tepe do všech leváren koalice a snaží se je překazit, aby získala důvěru a podporu voličů v příštích volbách. Vládnoucí strana se sice musí o část „výnosů“ dělit, ale díky mlčící opozici jich možná celkově získá víc – navíc v případě volební prohry se role prohodí. Výhra nových „protestních“ stran a hnutí sice tento mechanismus poničila (budeme mít přinejhorším aktivnější opozici), ale i tak se koaličně-opoziční součinnost ukazuje být mimořádně životaschopná. Voliči mohou současné radniční party odstřihnout od penězovodů vlastně jenom při porážce natolik drtivé pro ODS i ČSSD, že by nebylo možné vytvořit velkou koalici. A to je vysoce nepravděpodobné; dá se totiž spolehnout na skalní voliče, kteří dají hlas své straně aféry neaféry, i na ty, které minulost neminulost přesvědčí reklamní kampaň (radikální očista strany se dá lehce simulovat – jako nyní v Praze – tvářemi „nových lídrů“, kteří, jak už se potvrdilo, nemají na rozhodování partaje žádný vliv).

Opravdu není divu, že řada lidí v mém okolí propadá skepsi. Je vůbec možné zbavit se standardními demokratickými prostředky partiček kmotrů, podnikatelů a politiků, kteří slušně bohatnou z veřejných zakázek, zisků městských firem, rozprodeje obecního majetku a odměn od developerů, dokážou-li obsadit obě velké strany?

Samozřejmě, že je to možné. Respektive: nemáme nárok propadat skepsi a apatii, dokud jsme všechny ty standardní demokratické prostředky opravdu nevyzkoušeli. A volby opravdu zdaleka nejsou všechno, čím jest občan ozbrojen. Najde se myslím dost práce pro všechny, kdo nechtějí jen odevzdaně čekat, jestli se náhodou velké strany kmotrů samy nezbaví nebo jestli třeba velké koalice během následujících čtyř let přeci jen neodradí i zbylé voliče. Napadá mne několik věcí, jak mohou do vytlačování kmotrů zasáhnout sami občané.


  1. Bylo by nesmírně užitečné, kdyby voličská nespokojenost vyústila – alespoň ve větších městech – ve vznik takzvaných watchdogových iniciativ či organizací. V mnoha zemích je to „standardní demokratický prostředek“ kontroly moci, a poměrně silný, v Česku zatím nepříliš doceněný. Klientelismu se totiž dobře daří tam, kde na něj nikdo nevidí, a to je bohužel častý případ. Stačí se ohlédnout pár měsíců zpátky: článek z Respektu, který podrobně popsal každodenní rutinu hlubockého kmotra Pavla Dlouhého, vzbudil na jihu Čech pěkné pozdvižení. Respekt okamžitě zmizel ze stánků, lidé si článek skenovali a posílali po mailech. Říkal jsem si ale: museli Jihočeši čekat na Marka Švehlu, až přijede z Prahy, všechno to zjistí a napíše jim o tom? Neměly už dávno kolovat po internetu o Pavlu Dlouhém a jeho suitě články, videa a vtipy? A to je právě prostor pro watchdogovou iniciativu: mapovat kauzy, dávat fakta do souvislostí, připomínat, zpřehledňovat, vyvíjet tlak. Nabízí se celá řada způsobů, jak na to. Namátkou několik technik, které mě napadají:

    Například postup, který se osvědčil Inventuře demokracie: vytipovat si několik pravidel, které mají platit na každé radnici otevřené víc občanům než kmotrům (dobrý seznam je třeba zde), vzít kameru, začít obcházet jednotlivé zastupitele a chtít po nich, aby je zavedli. Už jen reakce na to mohou dobře ukázat, kdo chce na radnici skutečně hájit veřejný zájem a kdo se transparentních pravidel děsí jak čert kříže.

    Velmi efektní a na Západě hodně využivanou technikou jsou mapy obchodních, rodinných a přátelských vztahů konkétních politiků a podnikatelů, často nepotřebují velký komentář (třeba takhle).

    Zajímavý nápad je také mapa městských kauz, před nedávnem s takovou věcí přišli na www.praguewatch.cz. Můžete se tak podívat, kde všude ve městě něco nevýhodně prodali, zničili a tak podobně, kdo z toho asi něco měl a který úředník či politik to odklepl.

    Anebo prostě vzít kameru a natočit, kdo s kým hraje golf na hlubockém hřišti, které nechal pan Dlouhý postavit z evropských peněz na drogovou prevenci. Nápadům se prostě meze nekladou.

    Přínosné je cokoliv: nejen organizace s několika pracovními úvazky, ale i jen webová stránka doplňovaná několika lidmi ve volném čase. Při založení watchdogové iniciativy dnes navíc můžete očekávat z mnoha stran pomocnou ruku. Například Open Society Fund nedávno na podporu takových organizací zaměstnal zvláštního člověka a vypsal grantové řízení na podporu komunálních watchdogů. U slibných projektů určitě můžete očekávat pomoc finanční i předání potřebného know-how.


  2. Všichni, kteří se do watchdogových aktivit z různých důvodů nechtějí zapojit, by měli ve svých městech watchdogy přinejmenším finančně podporovat.


  3. Další velká porce práce je, řekněme, intelektuálně-právní. Měli bychom zahájit podrobnou veřejnou diskuzi o tom, nakolik jde kmotrům na ruku současné právní nastavení dozorčích rad (odměny, mnohoobročnictví, atp.), pravidla komunálních voleb, která víceméně neumožňují „vykroužkování“ a další věci, které je nutno řešit na celostátní úrovni. Bude dobré podívat se do zahraničí, zda tam něco nemají vymyšleno lépe, případně to vymyslet sami, a nakonec navhrnout a prosadit potřebné změny, které by komunálnímu klientelismu zkomplikovaly živobytí.


  4. A konečně jeden speciální úkol pro všechny ty, kdo uvěřili příslibům obrody a novým tvářím na billboardech velkých stran, a rvou si teď (doufám) vlasy při pohledu na to, jak se stará garda dohaduje nehledě na program, nebo dokonce nehledě na vůli lídrů (viz v Praze Dienstbier jr.). Jako pokání za svou voličskou naivitu by myslím měli do stran, které volili, okamžitě vstoupit a ve vnitrostranických volbách důsledně volit proti kmotrům. Zní to jako naivní vtip – a samotného by mě takové akty odpovědnosti dosti předkvapily – ale kdyby to třeba někdo chtěl vzít vážně, tak úplně bláznivá úvaha to není. Českobudějovická ODS má necelých tisíc členů v pěti základních organizacích – z toho „prokmotrovské“ jsou podle všeho jen tři. Několik set nových členů by mohlo s poměry ve straně pěkně zamávat. A několik hodin měsíčně strávených schůzováním a dohledáváním informací o lídrech buňky není zas tak těžkým pokáním, nebo se mýlím?



***


Uznávám, je to mnohem víc práce, než jít k volbám a kmotry odstřelit hlasováním. Jenže kmotři se také nebáli věnovat spoustu úsilí na vytvoření svých sítí, a tak teď mají navrch. A pokud někoho dostatečně nemotivuje „veřejný zájem“ a potřeba mít fér radnici, nechť zváží, jestli by boj proti klientelismu neměl být také jeho zájmem docela sobeckým: už řada lidí na jihu Čech byla náhle odejita z práce proto, že odmítla přihrát zakázku konkrétní firmě – třeba ředitel nemocnice od Hluboké na Vltavou velmi, velmi vzdálené. Kmotři mají dlouhé prsty, a kdo si může být jistý, že na něj jednou nedosáhnou?

Článek nevyjadřuje stanoviska Ekologického právního servisu, v němž autor působí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

xxx napsal(a):

Ad 4/ Vaseho navrhu jsem zazil 1968.
Do KSC tehdy vstoupili novi clenove s cilem
ji zmenit. Hadejte 3x jak to dopadlo,
i kdyz jim to znalci pomeru uvnitr KSC odpocatku rozmlouvali.
08. 11. 2010 | 21:48

Otázkář napsal(a):

xxx

ovšem dnes není rok 1968 a politika není řízena z Moskvy, aby nám sem poslala tanky
08. 11. 2010 | 22:07

Petr Andreas napsal(a):

Zárodek takového watchdoga v Budějcích je tenhleten web: http://www.ceske-budejovice... Chtělo by to ho systematizovat, aby se více podobal novinám nebo tak. V Praze se všecko tohle holt dělá na vyšší úrovni, taky mě zaujal http://www.kriteko.sk/
08. 11. 2010 | 22:20

Tenco napsal(a):

Bog jsem pouze přeletěl. Ale i tak se mi zdá dosti rozumný.
Pokusím se zareagovat zítra.

Dobrou noc.
08. 11. 2010 | 22:21

almost glossed™ napsal(a):

Navrhujete vlastně suplovat práci novinářů vlastními silami. Je příznačné, že to, co ve svobodných zemích dělají z vlastní iniciativy profesionálně oni, se zde musí nahrazovat jakýmisi svépomocnými amatérskými občanskými hlídkami.

Hlídací psi demokracie mají plno práce s poskytováním PR-servisu Bakalově koalici, takže je třeba budovat vlastními silami "watchdogs".

Připadá mi to absurdní, ale asi opravdu nic jiného nezbývá.

A dodávám, že podobné "mapy vzájemných vazeb a interakcí" by měly reflektovat i propojení konkrétních novinářských jmen s byznysem a politickými stranami.
08. 11. 2010 | 22:25

modrý edvard napsal(a):

Velmi pěkné. Jen jsem skeptický u bodu 4.
08. 11. 2010 | 22:26

vfischer napsal(a):

Mladíčku, to co zde předvádíte jsou jen a jenom nesmyslné žvásty nic neřešící. Současný gangsterizmus v Absurdistánu ČeZko je neprůstřelně bohorovný a na partajích a volených šašcích už zbla záleží. Pokuste se však zmapovat jinou věc. Jestliže dnes máme miliony počítačů ve státní správě a každý občan je veden v iks počítačových registrech na jejichž provozu se kapsují zločinecké počítačové mafie, proč by nešlo udělat veřejný centrální registr vydaných a přijatých faktur pro každý úřad ??? To by byla mela ! A platby by musely jít jenom přes banky - žádná hotovost. Ale to je příliš nesmyslná chiméra ...
08. 11. 2010 | 22:39

PatientO.T. napsal(a):

2 autor:

Ad 4: Znám to jen z doslechu, ale staré kádry mají údajně jednoduché recepty.
Třeba v KV se čeká na potvrzení členství v ODS měsíce až léta... Zdejší ČSSD se zase specializuje na nábor starších členů. Na stranických schůzích jednají funkcionáři v zákulisí a přátele v penzijním věku mezitím hostí chlebíčky a kávou. Když jsou senioři znaveni trávením, je jim předloženo usnesení. Vděční staříci odhlasují cokoli...
:-/
08. 11. 2010 | 22:45

PatientO.T. napsal(a):

08. 11. 2010 | 22:52

yara ze země krys napsal(a):

Článek ostrý jako břitva. Ten kluk to má v hlavě srovnané. Bohužel soupeř je velmi silný, má všechny trumfy na své straně, doufejme, že zatím a dočasně...
Jedna z cest jak z této žumpy se dostat ven, je najít politiky, kteří se nebojí jít proti všem i třeba kolegům co mají tak rádi peníze. Třeba v ČSSD by to mohl být ml. Dienstbier. Najdou se i další, ale je jich jako šafránu.
08. 11. 2010 | 22:59

Liberál napsal(a):

vfischer:

Zatímco vy jste toho vyřešil hodně že? Mě zas připadá váš příspěvek jako nesmyslné tlachání.
09. 11. 2010 | 00:08

Veronika Vendlov napsal(a):

A právě na tom to vřdycky atojí a padá...na lidech, kteří "wotchdogovat" nevydrží. Je to totiž neuvěžitelně náročné, pracné, nevděčné a často s velmi malými výsledky. Vím, i malá změna či posun je fajn, ale...
Připomíná mi to práci leckterých nevládek, které suplují státní aktivity, ale nikdo jim na to nepřispěje ani korunu...tedy to je jiné téma, ale též složité.

Škoda, že si Váš článek nepřečte víc lidí.
Já ze něj děkuju.
v.
09. 11. 2010 | 00:47

kočka šklíba napsal(a):

Ano, také se mně zdá, že tenhle bloger to má v hlavě srovnané ale současně souhlasím s AG. Je to vlastně práce novinářů, tedy jeho návrh ad1). A tady by mě opravdu zajímal názor editora. Protože kdyby jen 50% "novinářů" a "redaktorů" celoplošných médií, ptz co si budeme povídat, místní noviny nemají zase ten potřebný dopad,tak by nemusel p.Boudal něco podobného navrhovat. Ale asi vážně už nic jiného nezbývá.

K Praze(jsem Pražák). Včera jsem napsala, že držím palce Dienstbierovi ale nedělám si přehnané naděje. Bohužel, potvrdil se ten pesimismus. Ale teď jsem zvědavá na Tůmu a tzv. jeho "novou" stranu (Svoboda už je jasný). Nehledě k tomu, že já osobně mám na lidi, kteří mohli a mají něco společného s Kalouskem v politice (a samozřejmě v kšeftech)negativní názor, tak třeba se mýlím a Tůma ukáže, že je formát a charakter. Ale pochybuji.
09. 11. 2010 | 00:53

kočka šklíba napsal(a):

Oprava: "Protože kdyby jen 50% "novinářů" a "redaktorů" celoplošných médií, ptz co si budeme povídat, místní noviny nemají zase ten potřebný dopad,dělalo svou práci dobře, tak by nemusel p.Boudal něco podobného navrhovat."
09. 11. 2010 | 00:56

Ládik!!! napsal(a):

Na takové "hlídání" bych potřeboval čas - kdo za mě bude dělat? Tohle je práce pro nezaměstnané, nebo jinak finančně zajištěné lidi.
09. 11. 2010 | 05:28

yara ze země krys napsal(a):

Spousta lidí si nějak nechce uvědomit o co v Praze jde. O peníze a to moc peněz. Nastavené to bylo tak, že zastupitelé za ČSSD dostali včetně lídra a bosse Hulinského do vínku představenstva a dozorčí rady pražských firem, tady jim ODSáci uhli s tím, že jim zastupitelé za ČSSD nebudou kafrat do rozpočtu a aktivit na magistrátu a městských částech Prahy. A tady se jedná o mnohem větší balík peněz! Byl prostě nastaven nějaký status quo a nové volby na chvilku ohrozily zavedené pořádky. Po volbách jsem ani nachvilku nevěřil, že bude jiná koalice než ta správná kovalentní vazba ODS-ČSSD! Elév Dienstbier ml. byl jen využit pro volby a poté odložen.
Je to všechno tak prosté!
Pěkný den!
09. 11. 2010 | 08:28

irinek napsal(a):

O práci např. budějovických novinářů máte jasno,když si prolistujete pár stránek Českobudějovického deníku a zjistíte,co řeší tato odnož Passauer Presse. ODS spolu s KDU-Čsl ovládá Budějovice dvacet let a pan Thoma táhl téměř do posledka za jejich provaz.Nevidím žádný důvod k veselí,ať bude výsledek jakýkoliv.A iniciativa zdola? Je to hezké,ale velmi,velmi naivní.Doporučuji si přečíst blog paní Hamplové.
09. 11. 2010 | 08:36

franťýk napsal(a):

yara
Ačkoli spojení s ODS může uškodit více socdem než komukoli jinému, myslíte si, že topáci jsou něco jiného? Např. bývalý modrý Laudát, který tím ,že nebude v pražské vládě, přijde právě o ty stejné zdroje peněz, to je pro vás záruka změny? Svého "eléva" si nastrčili všichni a všichni "elévové" se projevili. Dienstbier radši odešel, ale Svoboda s Tůmou se budou hádat a napadat, dokud si někdo s někým nepadne do náruče. On se stejně někdo s někým musí dohodnout, nové pražské volby se určitě konat nebudou. Takže každá ta koalice je spojení kmotrů. To kdyby i v Praze vyhrála nějaké ta "Volba pro město", dalo by se uvažovat o možných odkmotrovacích akcích. Ale takhle...?
09. 11. 2010 | 08:45

neo napsal(a):

a co byste chtěl? vládu jedné vítězné strany?

Dokud bude platit, že se vládne v koalicích, bude se vládnout v koalicích. Dokud budou mít strany volnou ruku v sestavování koalic, budou je libovolně sestavovat. Vše na základě demokratických principů a v rámci zákona.
09. 11. 2010 | 08:45

yara ze země krys napsal(a):

Pro franťýk.
Samozřejmě, že máte pravdu. Všechno je to jenom o penězích a každý má snahu co nejvíce urvat. Jsou jako psi rvoucí se o kost nebo spíš o žrádlo!
09. 11. 2010 | 09:06

franťýk napsal(a):

yara
a není vám z toho na blití? (pokud ještě máte co po zásazích "osvícených" vlád)
09. 11. 2010 | 09:09

Jan Cimbura napsal(a):

Pane Boudale, otevřel jste zajímavé téma, kterým si mnoho z nás láme hlavy. Co kdyby na stejné téma přispěli i další blogeři? Pane Stejskale?

K řešením, která navrhujete: já mám dojem, že není problém v tom, že bychom neveděli kdo a jaké lumpárny dělá. Kvanta kauz je rozkryta a popsána. Minimum končí vyvozením odpovědnosti. Podívejte se na tak medializovanou lumpárnu, jako je Opencard. Výsledek? Peníze nenávratně v čoudu, aktéři stále v politice a byznysu, někteří dokonce s imunitou v parlamentu.

Nějaký další nápad na řešení, než jsou watchdogy?
09. 11. 2010 | 09:35

Cech napsal(a):

Návrh,který jednoznačně supluje a narovnává práci novinářů.
Bohužel u nás je to asi jediná možnost eliminovat vytváření virtuální reality.Virtuální realita vytvářená novináři je opravdu naší světovou raritou.Nevím ale možná by to k cíli vedlo.
09. 11. 2010 | 10:07

Jag napsal(a):

DNES NÁS OKRÁDAJÍ a zítra? nás budou POPRAVOVAT.Jestli už není pozdě.
09. 11. 2010 | 10:17

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Cimburo,

naprosto souhlasím. Podobných aktivit je celá řada a bez nich není šance na změnu (tedy není a nebude dokud si většina myslí, že za ně něco zařídí ti druzí, politici, novináři, právníci atd.). Chce to lidi, kterým není lhostejné to, co se kolem nich děje a jsou ochotni nést svou kůži na trh. Zdá se mi, že jich pomalu přibývá a to je dobře.

Mimochodem, velmi potřebý by zde byl i "press watch dog" http://spw.blog.sme.sk/, jaký dělá kolega Gabriel Šípoš na Slovensku. Až mne přestanou bavit tyhle blogy, třeba se do toho pustím ;-)

Libor Stejskal
09. 11. 2010 | 10:33

rejpal napsal(a):

stejskal
Ten nápad je dobrý. Pusťte se do toho. Určitě najdete dost lidí, kteří by vám pomohli.
09. 11. 2010 | 10:40

Roman Pipek napsal(a):

Příspěvku lze vytknout snad jen jedinou věc a to ptydepe „watchdogová iniciativa“. Co to je?!? Nebylo by lepší použít buď „watch dogs' initiative“ anebo český ekvivalent „hlídacích psů“. Przněním cizí řeči se nikdo světovým nestal, ačkoli jinak obsah Vašeho příspěvku svědčí rozhodně o něčem jiném než o pozérství.
Jinak držím palce, i když osobně jsem již dávno zlomil nad českou kulturou hůl.
09. 11. 2010 | 10:45

s... napsal(a):

Dobrý den,
potřebuji si vylít své levicové srdce a tento blog se zdá vhodným místem:

To co reprezentuje Hulínský, Hašek a Onderka, neboli to co získává nyní, alespoň podle novinářské fikce, navrch, to je vexláctví. A toto vexláctví zásadně ohrožuje jedinou smysluplnou alterntivu pravicovému vexláctví a nyní nově konzervatiní revoluci.

Doufám, že zvítězí Sobotkovci. Je to zásadní, pro celou společnost. Vexláctví versus politika, toť věčný boj chrabrých Čechů a Moravaů. Žel tak často prohraný.

Děkuji za pozornost.
09. 11. 2010 | 10:52

s... napsal(a):

A dodávám Sternův článek:
http://denikreferendum.cz/c...
09. 11. 2010 | 10:57

Tenco napsal(a):

Návrh, který mj. POMÁHÁ práci novinářů.
Autor je člověk dle mého gusta.
Žádné vlevo, vpravo...Ad fontes !

Jiří Boudal
Největší nebezpečí vidím v tom, aby "watch-dogy" nezaložili i kmotři. Jistě, že časem se pozná, kdo to myslí nezaujatě a nezištně a kdo účelově, ale víte jak to je - i skvělou věc lze v počátcích zdiskreditovat. I takto. Pak se velmi těžce napravuje onen první dojem.

Takže pokud má jít o nápravu obsahu demokracie v celé společnosti, mělo by se do blízké budoucnosti počítat se s jakousi istrukturou "volně licencovaných" watch dogů propojených v síti.
Ale možná že se vytvoří spontánně, jak to mnohdy s dobrými věcmi bývá.
Minimálně však nějaká centrální adresa s interaktivní mapkou a hyperlinky na lokální watch dogy by jistě nebyla od věci.

Za další : Hlavně nápady, tedy jejich praktické provádění /postup při jejich uskutečňování/, by měly být sdíleny v síti.Jeden si tak může ušetřit spoustu času a námahy.

Potřebujete moderátory diskuzí. Kteří vyhází balast a nastaví rámec pro konečné formulace. Takže se neobejdete bez "elity watchdogů".
Nejtěžší úkol.

Finance. Grantů a dotací se dává na pochybné kulturně-civilizační projekty přehršel, takže si myslím, že pokud se zatlačí na příslušná místa, peníze se najdou.
Myslím si však, že daňových defraudací/sponzorských darů/ by watchdogy neměly čerpat od podnikatelských subjektů. Když tak poze zdaněné peníze, ale i tak bych se obával diskreditace, potažmo skrytého protlačování parciálních zájmů.
Já osobně do toho půjdu. I s financema.
Ale nejsem organizační typ, takže prosím o email, abych se mohl dozvědět více./via Open Society Fund plus "proč v dané lokalitě tříštit síly či dublovat ?"/

P.S. Vaše zdánlivá naivita je inspirující a snad vytrhne spoustu lidí z letargie.

Ten 4. bod je podle mě mimo realitu.
Jak už naznačili někteří komentující přede mnou.

TENTO BLOG BY NEMĚL ZAPADNOUT.
ZASLOUŽIL BY VÝJIMKU A MĚL BY ZŮSTAT NA HLAVNÍ LIŠTĚ DÉLE.
09. 11. 2010 | 11:08

stejskal napsal(a):

Souhlas, pane Tenco.

Pokud se sám nepropracuje mezi nejčtenější, dám ho do Doporučujeme.

Hezký den všem.

Libor Stejskal
09. 11. 2010 | 11:17

občan napsal(a):

Bla bla bla to jsou jenom slinty o ničem.Přečetl jsem první odstavec a to mi stačí,už jenom to že tvrdíte TOP09 bojuje proti korupci je nehorázná lež.
09. 11. 2010 | 11:27

Rasputin napsal(a):

Tahle země ze všeho nejvíc připomíná mafiánské území, kde volby slouží k legitimizaci mafie, nikoli k vyjádření společenské vůle občanů. Ačkoli jsem proti násilí, obávám se, že se bude společnost zásadně radikalizovat. Jako ideová platforma pak může posloužit třeba ústavní pořádek této země.

Článek 23 Listiny základních práv a svobod:
"Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny."
09. 11. 2010 | 11:33

vfischer napsal(a):

TO Liberál
Pane Liberál,už mlčím jako ryba, děkuji za Váš poučný komentář, je vskutku na úrovni, však jsem si to zasloužil. Jsem rozhodně potěšen, že si mohu ponechat svůj názor a Váš Vám neberu. V každém případě ani Vy, ani já, ani pan velectěný mladý bloger zdejší marasmus a gangsterismus nevyřešíme - tomu jsou naše řeči jen k smíchu - inu jak se říká psi štěkají a karavana jde dál - takový je život. Hezký den
09. 11. 2010 | 11:43

Jan Kos napsal(a):

cesta je podívejte se na Tábor kde od začátku jednoznačná koalice ODS a ČSSD s tichými komunisty nesehnala ani minimální podporu z žádné další malé strany a museli to vzdát, protože přizvat do koalice komunisty by mohlo vést k rozpuštění místních organizací
09. 11. 2010 | 12:15

Jana napsal(a):

Bude to jistě zajímavé počteníčko,kdo s kým,kde za kolik.Budeme to vědět. ALE CO DÁL?Kmotři a jejich přisluhovači se jen tak od koryt zahnat nenechají. Justici už mají pod palcem.A my občané a voliči budeme vědět jaké mají mezi sebou vazby.Znamená to,že tedy nepůjdeme k volbám? Vzhledem k vysledkům Véček /ačkoli o kauzách kolem pana Johna se mluvilo a o ABL také/ podívejte se kolik lidí je volilo,to samé s panem Kalouskem - na ministertvech se ve vysokých funkcích producíruje už od 90. let,jsou kolem něj též podezřelé kauzy - ale stejně ho lidé volí.
A když se zeptám proč? Protože přece musí někoho volit. Já nevolila. Protože odmítám si vyprat mezi zloději a lumpy / zprava nebo zleva/ toho lepšího. Podle mě je to totiž to samé. A úplně nejlepší vtip je, že za ty zloděje a lumpy nyní platíme dluhy,které nadělali.A nikdo proti tomu neprotestuje.A´t si to zloději a lumpové platí sami,oni ty dluhy nadělali.Dokud volení zloději a lumpové nebudou nést žádné materiální následky svých rozhodnutí a svého hospodaření,pak to k ničemu nepovede. Budou jen žvanit o odpovědnosti.Ono totiž žvanění nic nestojí. Jo, to kdyby polovina jejich platu byla závislá na výsledcích jejich práce to by byla jiná. Kdyby ty úniky způsobené jejich nekvalifikovanými rozhodnutími pak platili ze svého majetku a majetku své rodiny. To by pak pocítili tíhu této zodpovědnosti
Dokud toto nebude,tak budou jen žvanit a žvanit a nějakých přehledům vazeb se akorát tak vysmějou,protože je nic nepostihne. Jen pak mohou nechat politiky a začít podnikat. A to je teda zatraceně "krutý trest" obzvlášť když si pak založí poradenské či lobbystické firmy,jechž služeb bude v politice i nadále užíváno.
09. 11. 2010 | 13:22

nic napsal(a):

Nevím, jakou šanci by to mělo. Mám bohužel mnohlaetou špatnou zkušenost z Prahy 12. Zde existuje občanské sdružení, které hlídá , monitoruje a poukazuje veřejně na korupci na radnici, na podivný prodej pozemků, na podivné megalomanské stavby atd. Stejně je to k ničemu. Obyvatelé Prahy 12 na to skoro nereagují. Místní noviny jsou jen jakousi propagační kampaní našeho straosty a našich zastupitel a když občanské sdružení vydá vlastní noviny, tak je skoro nikdo nečete a skoro nikdo se nad články nepozastaví. Přitom všichni nadávají a 20 let od revoluce na radnici stejně sedí ten samý člověk, kterému teče máslo po hlavě a je stále a stále volen, ikdyž všichninadávají.Je to bezznaděj.
09. 11. 2010 | 13:30

Tenco napsal(a):

Jana
"Protože odmítám si "vyprat" mezi zloději a lumpy / zprava nebo zleva/ toho lepšího...

Kuzlo nechtěného. Volby jako pračka na špinavce. :))

Rozklikněte si odkazy z textu blogu.
Je tam zmínka i o té osobní odpovědnosti.
Která je velmi, velmi důležitá.

Až dojde na to, že toho, kdo byť jen věděl o korupci, ale nic s tím nepodnikl, zavřou a celé jeho famílii seberou majetky, tak teprve pak se začnou dít věci. To bude řád ! Jak za těch nejlepších dob římské republiky. :))
09. 11. 2010 | 13:37

Tenco napsal(a):

nic
Stejná zkušenost o 300 km východněji. I s tím bigotním plátkem, BtW vydávaným za peníze VŠECH daňových poplatníků.

Za pokus to stojí. Nejdřív je třeba vědět, pak vyhodnotit a konat.

Časem možná dojde na to, že watchdogy budou mít své ozbrojené oddíly.:((
Zatím by měl stačit občanský tlak, ombudsman, policie, justice....
Ale vždy je lepší spojit síly.

Uvidíme....

P.S. ...řekl Ústavní Soud po schůzce s Kmotrem. A následně vydal nové rozhodnutí. :(((((
09. 11. 2010 | 13:43

Géza napsal(a):

Hodnotný článek! Aktivitu watchdogů bych rozhodně podporoval. Jen tak dále a intenzivněji! BTW stránka http://www.praguewatch.cz už nepremává? Někomu vlivnému snad začala šlapat na kuří oko?
09. 11. 2010 | 14:04

ujo napsal(a):

autorovi budu věřit až popíše "každodenní rutinu" třeba majitele Respektu p. Bakaly
09. 11. 2010 | 14:40

yt napsal(a):

UJO, autorovi není třeba věřit, ale řídit se jeho radami by bylo rozumné.
09. 11. 2010 | 14:56

Sims. napsal(a):

Pro autora - co zkusit tento článek nabídnout do Respektu - často tam otiskují různé mladé autory. Situace v ČB je mi navýsost známa. Thomu sesula poslankyně za ČSSD, tak to snad svědčí o všem, jak to s inkousti s oranžádou v ČB koulí. Nejhorší skutečnoastí je, že Vaše doporučení "kontaminovat" zavedené strany je velmi obtížné, poněvadž ony si do svých řad zase tak moc nikoho nepustí. Jo, tak přinést 20 žádostí k registraci, to ještě ano, vždyť to jsou proveření lidé - z rodiny, kámoši, ale někoho cizího? Já to vidím na založení nové strany.
09. 11. 2010 | 15:03

ujo napsal(a):

pro yt:
myslíte si, že je možné bojovat ( a něco vybojovat) proti opravdu velkým kmotrům?
Pochybuji.
09. 11. 2010 | 15:04

overal napsal(a):

Pochopte už konečně, že tzv demokracie je jen drobný vzledový lifting kapitalismu vhodný k uchlácholení občanů, že mohou něco změnit a stát pracuje pro ně! Ve volbách jen vybíráte zastupitele, který bude podplácen a bude opticky Vaše okrádání maskovat!
09. 11. 2010 | 15:47

Daňový poplatník napsal(a):

A co http://www.pruhlednaradnice.cz ? Aspoň na komunální úrovni jde jen o podpis a potom o účast v místním referendu. Potom mafiány na radnicích už mít nebudeme (když tam bude snadno vidět).
09. 11. 2010 | 16:04

on. napsal(a):

To vstupovani do stran neni spatny napad. Clenske zakladny jsou totiz vuci vsem volicum zanedbatelne.
09. 11. 2010 | 16:07

Ambra napsal(a):

Přece když už píši nějakou úvahu pro veřejnost, tak se musím nejprve oprostit od svých politických přání.
Podívejte se nejprve všichni kolem sebe, co vyvádí TOP09 a taktéž VV. Arogance, neprostá netolerance a nekomunikativnost jejich ministrů, umějí jen vše zakazovat a dávat na odiv svou umíněnost.
Za těchto okolností vidí jak ODS tak ČSSD, že proti lidem z TOP09 jim nezbývá než se spojit. Podívejte se třeba na Drábka nebo Bártu (i když ten je z nové VV). Plácání do větru, provokování k rozbrojům ve společnosti, zastavování téměř hotových a osvědčených projektů - a nic místo toho. Jen prázdné sliby, jak oni někdy něco možná změní.
Ale to by nejprve museli něco nového být schopni udělat, cožpak ony dva zmíněné ministry za tři měsíce už něco nového napdalo? Samozřejmě kromě jediné věci, jak by se nejlépe sami stali komtry. Proč si tedy autor články naivně myslí, že noví lidé nemají své nové kmotry?
09. 11. 2010 | 16:41

Macintosh napsal(a):

Mladíku koukám, že vy přesně zapadáte do řady socialistických mladíků, kteří byli vychováni jen k destrukci (čehokoliv), i když jste tu dobu sám nezažl. Je to daleko lehčí, než cosi smysluplného vytvářet. A taky: když se vám destrukce nepovede, nic se nestane-to staré pojede dál. Takže raději se učte, abyste jednou, až poberete více zkušeností (rozum určitě máte) mohl být užitečný. Zatím jsou vaše řeči spíše pro legraci. Apropos-nechtěl vy jste vlastně taky patřit k těm kmotrům? Ale asi by vás nevzali, na to jste ještě nezralý.
09. 11. 2010 | 17:43

Lila napsal(a):

Výborný blog, díky za něj!

Proč by kmotři a bratrstva kočičí pracky neúřadovala, když jim to lhostejná veřejnost dovolí? Když lidi nazvedne třicetikorunový poplatek u lékaře a o desítky milionů předražené veřejné zakázky (z jejich daní)je nechávají v klidu?

Demokracie se bez kvalitních médií a angažované veřejnosti neobejde. Proč ve Švédsku musela nedávno odstoupit politička, na kterou novináři vyšťourali, že si nechala od soukromé firmy zaplatit letenku? A proč jiná musela odejít z kandidátky poté, co média referovala, že zaměstnávala chůvu svých dětí načerno? Protože to Švédum není lhostejné, protože si nemyslí, že pořádek za ně musí udělat někdo jiný.

Nadávat (šmahem) na politiky i novináře je sice pohodlné, ale sotva to co změní.
09. 11. 2010 | 18:32

Reedoc napsal(a):

Hezký!
09. 11. 2010 | 21:00

Milan napsal(a):

Doporučuji si přečíst: www. j u s t i c n i ma f i e.cz
09. 11. 2010 | 21:00

josef nováček napsal(a):

ano souhlasím, u nás v Plzni na "velké radnici" ale i na obvodech to doadlo stejně.Koalice ods s čssd je všude.Je utvořena jen proto, aby kmotři obou stran mohli mít bezpracn zisky z předražených stavebních i jiných zakázek.O nic jiného nejde.Pak ještě o prodej lukrativních pozemků atd.Budu rád pomáhat a rád se zapojím proti korupci a špíně.Pepa z Plzně
09. 11. 2010 | 21:25

Krištov napsal(a):

Možná se něco málo změní až se Čecháčkové naučí chodit k volbám. Při posledních přes 50% nepřišlo, tudíž jsou spokojeni se současným stavem.
09. 11. 2010 | 21:37

Rejpal napsal(a):

Díky za dobrý blog.
Korupce i podjatost ve veřejných službách hrazených daňovými poplatníky se rozšiřuje nejen v Česku, ale i v tradičně "nezkorumpovaných" zemích jako je Skandinávie.

Důvodem je "outsourcing" a privatizace veřejných služeb, které si dříve podniky sloužící veřejnosti zajišťovaly svými vlastními zaměstnanci.

Ku příkladu MHD v Praze vymáhá dluhy neplatičů nikoliv svými právníky, nýbrž prostřednictvím advokátní kanceláře, která sice vysekala nejednoho lumpa z trestu vězení, avšak tato soukromá kancelář musí mít pochopitelně větší zájem na vlastním prospěchu než na doplnění pokladny DPP o chybějící jízdné. Přitom je DPP hrazena z větší části daňovými poplatníky, nikoliv regulovaným jízdným.

Vztah mezi DPP a advokátní kanceláří je však chráněn obchodním tajemstvím, takže ani pan Švehla ani paní Slonková nemohou v něm najít důkazy o podjatosti či korupci.

Privatizaci a "outsourcing" některých funkcí podniků hrazených z veřejných peněz proto považuji za plánovité rozkrádání veřejných prostředků.
10. 11. 2010 | 08:45

mia napsal(a):

Super!!! Konečně někdo hledá možnosti co s kmotry... Vidím problém v tom, že většina z nás nemá na takové věci čas - ale já ráda takové organizaci přispěju... váš článek pošlu na fcb,kde se spousta mých přátel rozčiluje nad obdobnou situací v Hradci Králové,chtějí něco dělat,zatím jde o nějakou petici...no nevím,jsem skeptická. Práci watchdogů můžou dělat jen mladí nadšenci bez rodin,soudím,ale což.
Ještě bych měla jeden návrh - psát o lidech,kteří svou práci dělají transparentně a dobře - četla jsem článek o semilském starostovi, mladý 30tník,má generace a asi muž na svém místě.Veškeré zakázky apod jsou k nalezení na netu,tedy transparentní!!! To si myslím, že chybí. Lidé ví o lumpech,ale žádný pozitivní příklady.Klidně nějakou cenu o nejtransparentnější radnici - a to se budeme divit :-) Ať se daří...
10. 11. 2010 | 09:43

Petr napsal(a):

Watchdog iniciativu v Praze 7 úspěšně reprezentuje občanský internetový zpravodaj http://www.tvpraha7.cz . Myslím, že je to dobrý návod jak na to i jinde
10. 11. 2010 | 09:48

Michal Praha napsal(a):

Díky za tuto diskuzii! Patřím do stále rostoucí skupiny obyvatelobyvatel nespokojenýchch se současnou situací. V domnění, že zakladatelé TOP 09 s tím také chtějí něco dělat, podal jsem si přihlášku do strany. Jaké bylo mé překvapení, když mě nepřijali, navíc bez udání jakýchkoli důvodů. Nakonec jsem se z jiných zdrojů dozvěděl, že TOP 09 nové členy nepřijímá! Proč asi? Takže opravdu nezbývá, než infiltrovat ODS a obrodit ji zevnitř. Věřte mi, půjde to. Akorát je potřeba narazit na ty správné lidičky. I v ODS je nespokojených dost! Michal
10. 11. 2010 | 10:13

info.crew napsal(a):

Držím Vám palce, stejně jak D-Fensovi, který bojuje s větrnými mlýny už hodně dlouho a jediné co se povedlo bylo vytvoření několika nových pracovních míst v centrále BIS.
10. 11. 2010 | 13:03

Tenco napsal(a):

mia

http://cs.wikipedia.org/wik...

http://aktualne.centrum.cz/...

http://old.semily.cz/module...

Ale :

"V anketě Aktuálně.cz, v níž jsme zkoumali majetkové poměry nových poslanců, odpověděl, že v roce 2003 koupil v Kamenickém Šenově tři činžovní domky, kde je 13 bytů. Jeden byt tam vyšel na 50 tisíc. Použil na to stavební spoření a pomohla i rodina. Rok na to koupil dům v Semilech, stál 3,233 milionů."

"A v roce 2003 jsem koupil v Kamenickém Šenově tři činžovní domky, kde je 13 bytů. Jeden byt tam vyšel na 50 TISÍC, NÁVRATNOST INVESTICE BYLA 2-3 ROKY, byl bych hloupý, kdybych do toho nešel a neudělal si jistotu zadních koleček. Použil jsem na to stavební spoření a rodina mi pomohla. Rok na to jsem si koupil dům v Semilech, stál 3,233 tisíc. Je to nádherná secesní vila, kterou teď pronajímám a rekonstruuji v ní půdní byt. Nájmy mi zaplatí celou hypotéku a ještě polovina zbyde."

Šikovný človšk. Málokomu se podaří zrealizovat tak výhodnou investici.
Zajímalo by mě OD KOHO ty domy koupil.
Ale věřím, že rodina si ...eh pardon..."mi" pomohla.

Nájemníci bytů OKD takové štěstí zkrátka neměli.
10. 11. 2010 | 13:24

atram napsal(a):

tenco:
Každopádně v roce 2004 Farský nebyl starostou Semil (pokud vím, ani v zastupitelstvu). Takže ať to koupil od koho chtěl, třeba i od města, tak je to snad ok, ne?
10. 11. 2010 | 19:33

Tenco napsal(a):

atram
OK je v kapitalismu vždy a jedině tržní cena.
Jinak se jedná v lepším případě o deformaci trhu/pokud nejde o dobročinnost, sociální podporu/, v horším případě o korupci / k tomu je nutno podotknouti, že záleží zda se jedná o využití veřejnosti, obci známé informace či informace exkluzivní/.
Dal jsem odkaz na cv dotyčného.
Pravda, starostou Semil nebyl. Ale to jsem také netvrdil.

Uvedl jsem pouze fakta a možnou implikaci via byty OKD. Nic víc.
Možná kdyby již tehdy fungoval lokální watch dog, posypal bych si nyní klávesnici popelem. :))

P.S. Jedná se o jev obecný, kdy se většina veřejnosti pohybuje od jedné hrany stolu k druhé, neb neví, co je na stole. To je průser, za který je jednoznačně imaginárně politicky odpovědný dnešní prezident a "všichni jeho muži" :((

Jiří Boudal
Proč nereagujete na komentáře ?
Devalvuje to obsah Vašeho blogu.
11. 11. 2010 | 20:35

mia napsal(a):

Tenco:
To je vaše spekulace.Chápu, v dnešní době člověk musí být obezřetný...
Ale jako starosta Semil se osvědčil, řekla bych. Baví mě to, že ukázal, že to jde - že to není PROBLÉM - transparentní udělování veřejných zakázek. Zatím se všude tváří, že je. To je podstatné. A propos - soudím, že byste byl dobrým watch dogem ;-)
11. 11. 2010 | 20:40

PDG napsal(a):

Pravda je taková,že zveřejňováním lumpáren námi volených zaměstnanců alespoň části voličsatva otevře oči a nejlepší by bylo, kdyby vznikly iniciativy občanů pravidelně navštěvujícící veřejná zasedání zastupitelstev a tam veřejně odhalovaly všechny protizákonnosti a nepravosti,které mají nějak podloženy fakty.A navíc svá odhalení uveřejňovaly v občanských internetových diskusích.Jedině zostuzováním darebáků budeme před nimi varovat, a bude-li třeba, je volat i k soudům.Splečně se dá překlenout i finanční problematika.
12. 11. 2010 | 09:28

Tenco napsal(a):

mia
Taky nepíšu nikde, že je nějaký lump. Opatrnosti však není nikdy dosti.
A nazývat věci správnými jmény je dobré.
Pokud ty byty mohl koupit každý, tedy informace o jejich prodeji byla volně dostupná a s dostatečnou váhou zveřejněná, mé pochybnosti by byly vyvráceny.
Stejně ale - pokud si mohl takto byt koupit on, jak to že si jej nemohlu)hou) koupit nájemníci bytů OKD ?
To už je na žaloby.

Webové stránky obce Semily by mohly být skutečně vzorem pro další obce. :))

http://www.semily.cz/cz/obc...

etc. etc. - super !

Třeba v Ostravě mají stránky podobu chobotnice - velké oko marketingu a chapadla reklamy na úvodní stránce, alibismus na přísavkách.

http://www.ostrava.cz/

http://www.ostrava.cz/jahia...

Svůj ke svému. Žádný problém. Respektive - problémy jsou odklizeny do rohu, vše je krásné, zářící a dobré, protože tomu šéfujeme my - socodesáci. Outsourcing nás sice přijde draho, zaměstnanci si stěžují, že jim nový software práci spíše ztěžuje než by ji zjednodušoval, ale co - ajťáci jsou kámoši několika lidí z vedení radnice. Takže komu se to nelíbí , může jít.

Potěmkin Kajnarovič Developenko v.r.

Watch dogem ? Nu, zamyslím se nad tím.
Zatím mám ústní dohodu s mafií, že když nebudu do jistých věcí vrtat, nebudou mi oni vyhrožovat zabitím. :((

P.S. Dávejte dohromady slušné lidi a tvořte už teď fondy, ze kterých profinancujete SVOU volební kampaň. Dobré je mít insidery na radnicích.
Spolu s watchdogovou iniciativou by to celé mohlo zafungovat.
Je třeba ten gordický uzel rozseknout.
12. 11. 2010 | 11:53

Tenco napsal(a):

mia
Taky nepíšu nikde, že je nějaký lump. Opatrnosti však není nikdy dosti.
A nazývat věci správnými jmény je dobré.
Pokud ty byty mohl koupit každý, tedy informace o jejich prodeji byla volně dostupná a s dostatečnou váhou zveřejněná, mé pochybnosti by byly vyvráceny.
Stejně ale - pokud si mohl takto byt koupit on, jak to že si jej nemohlu)hou) koupit nájemníci bytů OKD ?
To už je na žaloby.

Webové stránky obce Semily by mohly být skutečně vzorem pro další obce. :))

http://www.semily.cz/cz/obc...

etc. etc. - super !

Třeba v Ostravě mají stránky podobu chobotnice - velké oko marketingu a chapadla reklamy na úvodní stránce, alibismus na přísavkách.

http://www.ostrava.cz/

http://www.ostrava.cz/jahia...

Svůj ke svému. Žádný problém. Respektive - problémy jsou odklizeny do rohu, vše je krásné, zářící a dobré, protože tomu šéfujeme my - socodesáci. Outsourcing nás sice přijde draho, zaměstnanci si stěžují, že jim nový software práci spíše ztěžuje než by ji zjednodušoval, ale co - ajťáci jsou kámoši několika lidí z vedení radnice. Takže komu se to nelíbí , může jít.

Potěmkin Kajnarovič Developenko v.r.

Watch dogem ? Nu, zamyslím se nad tím.
Zatím mám ústní dohodu s mafií, že když nebudu do jistých věcí vrtat, nebudou mi oni vyhrožovat zabitím. :((

P.S. Dávejte dohromady slušné lidi a tvořte už teď fondy, ze kterých profinancujete SVOU volební kampaň. Dobré je mít insidery na radnicích.
Spolu s watchdogovou iniciativou by to celé mohlo zafungovat.
Je třeba ten gordický uzel rozseknout.
12. 11. 2010 | 11:59

Tenco napsal(a):

Pardon, nějaký stejskalovský šotek, či co. :))
12. 11. 2010 | 12:00

Emil napsal(a):

V Cesky stat plati stovky statnich zamestnancu jejichz ukolem je to, co autor zada

Je priznacne, ze autor ani nepomyslil na vysoce specializovane statni uredniky,kteri jsou velice dobre placeni a jsou vybaveni velkymi pravomocemi a technikou proto, aby proti korupci a hospodarske kriminalite a pronikani teto do politiky zamezovali. Na tom je videt, jak duvera obcanu ve stat je nulova. Nepomyslel ani na tisice statnich zastupcu a policistu se stejnym ukolem.
Myslim, ze bysme potrebovali lepsi novinare typu Slonkova, kteri pracuji ale jeste systematicteji. Maji zadat odpovedi od zopovednych ministru, namestsku, skutecne odpovedi s nejakym obsahem mluvcich instituci, ktere jsem vyjmenoval. Soucasni mluvci to je fraska, predstirani, ze se odpovida. Domnivam se, ze na nejake uspokojive zlepseni si pockame desitky let. Nejsem tedy pesimista, ale bude to jeste hodne dlouho trvat, nez bude Cesko slusna zeme.
13. 11. 2010 | 03:29

petr napsal(a):

s...

Možná by bylo dobré zapomenout na tradiční koncept pravice a levice který měl smysl třeba v bipolárním rozdělení vyspělého světa za studené války. Nebo si myslíte že má dnes v České republice ještě nějaký skutečný význam? Já myslím že je to jenom nástroj jak proti sobě postavit lidi, kteří by si mohli být jinak názorově blízcí.
13. 11. 2010 | 12:06

jiriboudal napsal(a):

Dobrý den, díky všem za komentáře. Pokusím se na některé brzy reagovat, teď jsem bohužel velmi vytížen. Pane Tenco a další, kdo by měli na mě konkrétní dotazy k watchdogům, můj mail je jiri.boudal[zavin]eps.cz
13. 11. 2010 | 12:23

Petr Vítek napsal(a):

http://www.watchdog.ic.cz

Byl zalozen drive nez jsem cetl vas blog. Je to zatim uplna beta_nakolene_bez domeny verze, ale pokud by fungovala mohla aby v budoucnu vzniknout platforma pro vsechna mesta, kde se najde par schopnych lidi je udrzovat aktualni.
15. 11. 2010 | 18:23

argun napsal(a):

Nejsem si úplně jist, zda svévolné natáčení, tedy bez výslovného souhlasu dotyčných, soukromých osob třeba na golfu je v souladu s českou legislativou. Neboť každý ouřada, má - li po šichtě, soukromou osobou jest. Nikoli však politik, to je pravda.

Celkově mám pocit, že watchdog právně tak úplně ok nebude, jde tady o ochranu osobnosti a ochranu práva na soukromí... Jde v podstatě o počínání volně splývající s bulvární žurnalistikou. Kdo a jak zabrání jeho zneužití k vydírání? Tedy k témuž, proti čemu má bojovat? Jakože morální profil pánů Boudalů? Jo tak...

Kamery instalované v bordelech už tady taky byly... než se přišlo na to, že je to trestné.
15. 11. 2010 | 20:21

JardaV napsal(a):

Jediná možnost ke změnám - požadovat zákon o nepromlčitelnosti hospodářské kriminality proti státu,a to zpětně od 17.11.1989.K tomuto účelu by se měla spojit všechna hnutí,organizace a party nadšenců.Prosazení tohoto zákona by jasně ukázalo,kdo hájí grázly a kdo zákon.A ve sněmovně hlasovat osobně - každý poslanec by musel vystoupit k mikrofonu a říci - pro nebo proti.A něco by se změnilo v celé společnosti.Minimálně blbá nálada při pohledu,jak se exponenti různých gangů kroutí a svíjejí.....
16. 11. 2010 | 10:04

Tupec napsal(a):

Hele, co takhle NBÚ ? Osoby, které pracují s utajovanými informacemi, musí mít Osvědčení. Aby ho dostaly, musí přiznat svůj majetek i příjmy do koruny. A musí to sedět - jinak Osvědčení nedostanou, jsou propuštěny a občas jdou i sedět ... Co dělá NBÚ ?
16. 11. 2010 | 10:14

jogín napsal(a):

Obávám se, že zákony na ochranu osobnosti jsou postaveny tak, aby chránily kriminálníky a značná část právníků svým postojem směřujícím k absolutní ochraně jednotlivce tento přístup potvrzuje. Viz Argunovo upozornění.
16. 11. 2010 | 10:16

Jan Žura napsal(a):

Potěšující je, že se toho bordelu okolo nás začínají všímat mladí lidé, mnozí to už považují za samozřejmost.
16. 11. 2010 | 10:28

Sklenář napsal(a):

Na hrubý pytel hrubá záplata. V Praze je jakousi tradicí defenestrace. Už dlouho k žádné nedošlo. Ani v přeneseném smyslu toho slova. A tuto užitečnou tradici by bylo vhodné zavést i v ostatních městech a obcích. Evidentně by to prospělo celému státu.
16. 11. 2010 | 18:34

josef nováček napsal(a):

v plzni - doubravce již nekandiduje a ani nebykla zvolena jednička na starostku, protože odmítla podepsat koaliční smlouvu mezi socany a a odésáky.Tato starostka za ODS byla údajně i avyhozena klubu zastupitelů a nesmí být ani členkou žádní z komisí či výborů.Tak jsem to četl v plzeňském deníku.Tak vidíte sami když se někdo odvážný najde jak skončí.Mafie a kmotři si to rozdělili.matěj z Plzně - doubravky
17. 11. 2010 | 03:13

hasička napsal(a):

musím souhlasit - u nás v Plzni dostal jeden z hlavních kandidátů na starostu městského obvodu nejvíc preferenčních hlasů i když le zpráv v tisku má na svědomí předražené zakázky apř. stavbu "Cesty odnikud nikam.Bylo to i televizi.Přesto volby za ODS vyhrál a lidé ho chtějí za zaždou cenu tak co chcete řešit.občané chtějí tuneláře, korupčníky a různá idvidua.Tak je mají.
17. 11. 2010 | 14:48

Ari Lieberman napsal(a):

Provozuji takový internetový WATCH DOG server v Praze 7, který si musím ovšem financovat ze svého, protože podnikatelé se bojí moji iniciativu podpořit, aby neupadli v nemilost některých institucí státní správy které by jim to mohly "pěkně spočítat"... Přesto se nevzdávám a dělám to rád: http://www.tvpraha7.cz
05. 12. 2010 | 09:53

ann napsal(a):

Na mládí (mířeno na autora článku) je krásné jeho nadšení, idealismus a víra v pozitivní změny.
Už jedna z prvních myšlenek "Ačkoli .....jde o strany „staronové“ s bývalými politiky ODS, jejich ochotu změnit pravidla a omezit korupci jim lze celkem věřit..." je víra v nepravdivost klasického citátu "Vulpes mutat pilos non mores" (Liška mění kožich, ne zvyky) To už můžeme věřit v ponaučitelnost komunistů, v to, že jejich bývalí členové dnes rozlezlí v jiných politickcých stranách byli jke členství svedeni mladickou nerozvážností, či snahou rozvrátit KSČ zevnitř....

Účast v neformálních hnutích rozkrývajících propojení politiků s podnikatelskými mafiány povede při narazení na opravdového "solokapra" na to, že objevitel skončí buď sebevraždou zastřelením se do týla ze vzdálenosti 5 metrů, případně se stane nezvěstným, protože na dně nějaké přehrady přivázaného k betonové traverze ho nikdo hledat nebude....

Jediná cesta ze současného marasmu jsou statisíce lidí v ulicích, občanská revoluce a lidové soudy s těmi, kdo orzkrádají a rozkradli majetek státu.
03. 10. 2011 | 12:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy