Pražský protest: kdo narušuje demokracii?

30. 11. 2010 | 14:16
Přečteno 19985 krát
Demonstranti proti velké koalici v Praze křikem a pískotem přerušili jednání zastupitelstva, prozatím do 14 hodin. Pražští zastupitelé se v tuto chvíli vyjadřují do médií, že to je nelegitimní zásah do zastupitelské demokracie a že dav se vymkl organizátorům z rukou a zcela odmítá jakékoli jednání.


Za všechny Karel Březina: "Organizátoři Listopadové výzvy nebyli schopni dostát slibům, které přes média vzkazovali… Dav sám o sobě dokázal, že absolutně nejde o žádnou demokracii, protože podle mého názoru demokracie je diskuse a tito lidé naprosto diskutovat nechtěli.“

Z pražského magistrátu jsem se právě vrátil, a tak mohu doplnit pár faktů, které pan Březina do televize nesdělil. Zástupce organizátorů Marek Jehlička vystoupil před demonstranty v sále s prosbou, aby poklidně umožnili zastupitelstvu schválit program, neboť bez toho nebude možné zastupitelstvu přednést text Listopadové výzvy, kterou demonstranti zastupitelům přinesli. Již po několika slovech mu však byl magistrátními zřízenci vypnut mikrofon – a tak dav, který se nejprve (až na několik osamoceně vykřikujících, na které ostatní syčeli) pohotově ztišil, začal skandovat: „Mikrofon, mikrofon!“, následně se znovu naprosto utišil, přesto však nebylo možné z protější strany sálu zaslechout, co mluvčí protestu říká. A tak se začaly ozývat výkřiky: „Vážně si myslíte, že s vámi budou chtít jednat, když ani nejsou ochotni zapnout mikrofon?“ a lomoz začal znovu. Tak nevím, ale zdá se mi, že pokud by pan Březina a ostatní o diskuzi opravdu stáli, mikrofon by organizátorům nechali zapnutý alespoň tak dlouho, aby stačili lidem vysvětlit, proč je nyní potřeba nechat magistrát jednat.

Důležitější je ale jiná otázka: je vůbec legitimní protestovat proti velké koalici v Praze? A jak daleko je možné v protestech zajít?

Boris Šťastný rozdával demonstrantům vytištěnou ústavu, aby si přečetli, že součástí demokratického pořádku je uznávat výsledky voleb, neboť jinak by si každá zorganizovanější skupina mohla protlačit svůj zájem. V tom má pravdu. Stejně tak není nic špatného na tom, že „vládu“ sestaví slabší uskupení a strana, která volby vyhrála, skončí v opozici.

Demonstrace proti velké koalici ale není snahou zájmové skupiny (např. voličů TOP09) prosadit svého favorita nedemokratickými prostředky. Osobně nejsem volič TOP09 a v davu vedle sebe jsem viděl známé, o kterých vím, že volili TOP09, Zelené, ODS i ČSSD. Není to tedy protest proti konkrétním stranám a pro konkrétní strany. Je to protest proti tomu, že přes deklarovanou snahu všech tří velkých stran po očistě Prahy se nic nekoná. Ze všech možných konstelací totiž tato ponechává starým šíbrům největší prostor. Jedině proto jí staré strany daly přednost, protože ponechala nejvíce starých kamarádů na důležitých postech. (Strany samozřejmě argumentují 90% programovou shodou, k tomu nám ovšem poskytl výmluvné vyjádření pan Březina.)

Karl Popper kdysi napsal, že hlavní výsadou demokracie je její schopnost zbavit se mírumilovně svých elit. Mnoho lidí v pražské ODS a ČSSD nyní využivá všechny možné legální skuliny k tomu, aby tuto schopnost demokracie co nejvíce ochromili (účelová manipulace s volebními obvody, předstíraná očista novými tvářemi). Není to nic menšího než hazard s důvěrou voličů v to, že naše současné demokratické volby, na rozdíl od těch předlistopadových, tuto schopnost vyměnit elity mají. A to je podle mého větší pochroumání demokracie nežli půldenní obstrukce demonstrantů.

Jistě nikdo nechce pískotem a obstrukcemi volbu primátora trvale znemožnit. Na takovou revoluci skutečně nemají Pražané právo – neboť co naplat, nechali se napálit a nesou svůj díl viny. Pokud tedy Ústavní soud (na který se obrátila strana Zelených, neboť se kvůli manipulaci nedostala do zastupitelstva) shledá volby plně v souladu s ústavou, nezbyde než počkat čtyři roky.

Doufejme, že to budou čtyři roky, které budou pro staré šíbry mnohem komplikovanější, než ty předchozí. Ať už díky aktivnější opozici, ale hlavně díky aktivnějším občanům. Takže třeba podobný humbuk, jaký jsme zažili dnes, naruší jednání zastupitelstva, až se bude jednat o nějaké další Blance a další Opencard. A doufejme, že se voliči budou příště rozhodovat podle těchto čtyř let a ne podle toho, kdo se za čtyři roky objeví na plakátě.


Text nevyjadřuje názory Ekologického právního servisu, ve kterém autor působí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Curioushen napsal(a):

Hm, mám dojem, že 17. listopad v devětaosmdesátém taky nezačínal zrovna "legitimně".
30. 11. 2010 | 14:36

Marty napsal(a):

Nemohu si pomoci, pro mne je tady vrchním šíbrem No.1 pan Kalousek z TOP09.
Hodí se na to metoda "menšího zla", to radši skousnu Svobodu s Hulínským nebo Kotziana s Onderkou...
30. 11. 2010 | 14:43

berkowitz napsal(a):

Vážený mladý muži!
Jestliže jste volil TOPky, tak vám vyhovují mafiáni typu bratra Kalouska. O ostatních zprofanovaných tvářích ani nemluvím. Jediný jejím plusem je, že získali zkušenost v několika stranách.
30. 11. 2010 | 14:45

Archeopteryx napsal(a):

Pane Berkowitz, přečtěte si ten text pozorně, doporučuji 2. řádek 6. odstavce...
Hezký den.
30. 11. 2010 | 14:50

PK napsal(a):

berkowitz: Zkuste si to přečíst pořádně. Autor výslovně píše, že TOP 09 nevolil.
30. 11. 2010 | 14:50

RexT napsal(a):

Topáky jsem sice letos volil (jen na úrovni města, na šestce ODS), nicméně pokud mezi "chaoty" vidím známé tváře typu Havla, hned je mi jasné, co si mám myslet.
30. 11. 2010 | 14:51

petr napsal(a):

...a že se nikdo nebouřil , když parlamentní volby vyhrála ČSSD a nikdo se s ní nebavil..... Pokud se domluví ODS s TOP tak se bude křičet , že tam jsou mafiáni, ...když ČSSD s TOP tak budou topáci označeni za komunisty=mafiáni....ČSSD + ODS = mafiáni ...co teda vlastně chcete???? ...osobně preferuji cokoliv než monopol TOP09 v celé republice
30. 11. 2010 | 14:55

Občan napsal(a):

Milý mladý hochu, kdepak jste byl, když volby letos v červnu vyhrála sociální demokracie a přesto vládu hbitě sestavily strany ve volbách poražené? Navíc se stejnými kmotry??? Proč chyběly Váš lomoz, hluk a pokřikování na návštěvnické galerii Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR?????

Víte, kdybyste skutečně byl demokrat, pak byste nemohl jednat tak účelově, jako jednáte. Proto Vám a vašim spolulomozitelům těžko někdo uvěří, že Vám jde o vůli voličů a ne jen o koryta pro nové kmotry.
30. 11. 2010 | 15:02

anti politik napsal(a):

Já myslím, že vůbec nejde o to kdo koho volil berkowitz. Buďme rádi, že někdo našim bohorovným politikům dává najevo, že jejich pletichů už mají všichni dost a pravda je i to, že demokracie nedemokracie šla v Praze jak ČSSD tak i ODS proti vůli voličů! Ti chtěli v Praze pravici a ne hochštaplery typu Březina či Hulínský! Jestli se momentálně někdo chová demokraticky tak to bohužel není jak je u nás zvykem žádný politik, ale dav!!! To jsme to dopracovali, když trochu morálky a demokracie se snaží politikům nacpat do makovic dav!! Já myslím, že nikdo Březinu, Hulínskýho a i Svobodu nevolil!!
30. 11. 2010 | 15:03

Luba napsal(a):

Jasně, že to není demonstrace stranická.

Je to demonstrace proti pražským kleptokratům, kteří se "osvědčili" a tak je tam jejich demokratické strany opět demokraticky nominovaly.

Ti lidé političtí nemají o skutečné demokracii ani ponětí!
Demokratické je podle nich jen to, co je pro ně výhodné - např. nechat se zvolit.

Ale když lidé se zvolencem nesouhlasí a dají mu to najevo, jednají podle něj nedemokraticky!

To je ale pořádná nestoudnost a neúcta k občanům, jejich zaměstnavatelům!

Slovy Jana Želivského:
http://www.youtube.com/watc...

Povstaň, povstaň veliké město pražské ... proti tomu králi babylonskému, ježtoť hrozí městu jeruzalémskému ...!
http://www.husitstvi.cz/arc...ň,%20povstaň%20veliké%2
0město%20pražské.mp3
30. 11. 2010 | 15:04

Jan Zapletal napsal(a):

Pokud dají dohromady 2 strany většinu, a shodnou se na ní, pak není vůbec co řešit. Přemýšlím, o co vlastně demonstrantům šlo. Zřejmě nechtěli koalici ODS+ČSSD, takže chtěli nějakou jinou koalici. Jakou?
30. 11. 2010 | 15:05

karel h. napsal(a):

Myslím, že autor docela dobře vystihl problém. V rámci demokracie není možné namítat nic proti tomu, jak volby v Praze dopadly. Po parlamentních volbách chtěli však lidé nějakou změnu, určitě nechtěli, aby se Hulinský pakoval každoročně miliony, ODSaci v Praze cpali do kapes peníze za neprůhledné tendry, jejichž špičkou ledovce byl Opencard atd. Nevíme, jak povolební jednání probíhala, ale protože ČSSD ani ODS neměly mandát jednat spolu až do pondělního večera před uzavřením koalice (Březina ještě v pondělí ráno v televizi říkal, že se pražská organizace má nad tím sejít až v úterý ráno), je zcela zřejmé, že vše (nebo nic?) nebylo korektní. Pak se jen Svoboda s Březinou do kamer potutelně usmívali a mimo kamery se asi smáli do hrsti, jak TOPku přechytračili. TOPka dostala lekci, pokud se poučí, bude pro Prahu jen dobře. Dneska se zase ČSSDODS svým zásadovým demokratickým postojem a obranou demokratických principů a ideálů vysmála občanským iniciativám. Březina stále žádá sto dnů hájení, že ještě nic neudělali. Plete se, oni toho už udělali strašně moc, a vše proti občanům. Svoboda se hájí stále tím, že je mu 66 a že je za ním vidět práce. Na jeho místě je dost nefér, když řekne o lidech, kteří protestují, že oni nic neudělali, nic za nimi není vidět a jen křičí. Protest byl zcela jistě zaměřen proti tomu, že jednání pánů Březiny a Svobody nebylo čestné a chlapské, ale má sloužit jen k tomu, aby přikrylo levárny z minulého období, na které by se někdo jiný mohl podívat a dát nějaká trestní oznámení. Možná, že to není zcela postoj Svobody, ale toho tam nastrčili jako "jediného čestného" (a bohužel na svůj věk i značně naivního), který má mediálně ukázat změnu. Je to dost průhledné, ale byli zvoleni a opět si můžou čtyři roky vše ohýbat, jak uznají. Teď již jen zbývá, aby voliči měli paměť dlouhou alespoň 4 roky a na toto si vzpomněli (pokud jim to dnes vadí). Jennejsem optimista v tom, že lidé budou činy na magistrátu bedlivě sledovat - na rozdíl od důchodce Svobody se musíme starat také o svou obživu, o placení daní, které oni pak rozfofrují (pardon, ne vše, něco s láskouukryjí na svých kontech). Na závěr bych chtěl říct, že jsem nevolil ani TOP, ani ODS ani ČSSD.
30. 11. 2010 | 15:05

Drzá zrzka napsal(a):

Politika už dávno není o blahu pro občana, ale je o blahu zvolených. Takže svinstvo.
30. 11. 2010 | 15:06

Mastodont napsal(a):

No hlavně že se tam ukázal Havel, tím to zase pohřbil.
30. 11. 2010 | 15:08

suffero napsal(a):

podstata problému ?řekl bych že ten mládenec sice nasál revoluční atmosféru listopadu před 21 lety, ale nedochází mu, že dělá kanonen futr kmotrům kolem Kalouska. Jinak by ubral na černobílém vidění a přidal na realismu.
30. 11. 2010 | 15:08

that Forbic napsal(a):

Což o to, ty současné mafiány z ODS a ČSSD bych také rád svrhnul. Jenže bych tím vlastně bojoval za Kalouska a stranu TOP09, která od začátku (a ještě dřív) požívá podezřele vysokých sympatií médií. A to po mně nechtějte.
30. 11. 2010 | 15:08

Archeopteryx napsal(a):

Petr

Však také autor píše, že to že je vítězná strana v opozici, je naprosto v pořádku. Rozdíl ale je, že po parlamentních volbách koalici domluvili ti, co byli před volbami na plakátech, a v duchu toho, co před volbami deklarovali - jak ODS, tak TOP09 deklarovali již před volbami, že ta druhá strana je pro ně přirozeným koaličním partnerem (a VV jim jaksi do party nadělili sami voliči).
30. 11. 2010 | 15:10

MK napsal(a):

To RexT: chaoty - tez byvaly clen DEU;)?
30. 11. 2010 | 15:12

Aktiv napsal(a):

Až nakoupí magistrát wc mísu na toalety za 1 mil./kus, jsem zvědav jaký dav se chopí těch, kteří vedou za naše peníze podobné obchody skoro v každé obci za límec a vyhodí je i za asistence policie z okna na připravené bodáky, jako za defenestrace.
Politici by už měli zvažovat jakou vizitku své práce vytvářejí-protože pro naštvaný dav nebude těžké onoho floutka s bílým límečkem najít a bez soudu udělat řádnou exekuci.
Trpělivost lidem už dochází!

V Ústí nad.L údajně do renovovaného parku uprostřed města koupili jednu lavičku za 50 000, a to nepočítám další položky.... Nebo magnetickou resonanci za asistence Bendy(ČSSD) o 80% dráž než stojí obvykle... Výčet těchto zločinů je bezpočet, a lidé už zuří, a právem!
30. 11. 2010 | 15:13

Pavel13 napsal(a):

Pražáci, takto urputně jste měli bojovat, když dělili vaši matičku na malé volební obvody. Měli to promyšlené předem. Ani takový taktik jako Kalousek se neprosadil. Tyhle volby jste už prohráli. Zaměřte se na samotnou podstatu problému, jinak projedete i ty další.
30. 11. 2010 | 15:14

Marci napsal(a):

Srovnání situace po parlamentních volbách s touto pokulhává- přinejmmenším v tom,že ti, co se spojili do kolice, nedeklarovali tak velikášsky, že "...s tímhle ale nikdy nepůjdou, protože...". Bohužel teď mohou být stejně rozladěni voliči ODS i ČSSD,protože jim jejich lídři tak lhali, a co ty bilbordy stály peněz... :-))
30. 11. 2010 | 15:15

Občan napsal(a):

Aktiv napsal(a):
"... V Ústí nad.L údajně do renovovaného parku uprostřed města koupili jednu lavičku za 50 000, a to nepočítám další položky.... Nebo magnetickou resonanci za asistence Bendy(ČSSD) o 80% dráž než stojí obvykle... Výčet těchto zločinů je bezpočet, a lidé už zuří, a právem!
30.11.2010 15:13:28"

Už se stalo - Bém nakoupil z Izraele do pražského metra asi 300 OBALŮ na koše na odpadky v hodnotě cca 90 000 000.- Kč. A v podstatě nikdo ani necek´, média mlčela jako hrob. Takže pražana těžko ještě něco rozhodí; v tom divném městě je možné cokoli.
30. 11. 2010 | 15:19

Sylva napsal(a):

Tady fakt nejde o menší nebo větší zlo. Jde o to jak říká článek. Tato koalice dovolila ponechání u koryt ty největší tuneláře až na toho nejvyššího. Bohužel to uškodí oboum stranám
30. 11. 2010 | 15:24

JAHA napsal(a):

Ad: Jan Zapletal

"Přemýšlím, o co vlastně demonstrantům šlo".

Nemusite dlho premyslat, staci si precitat Listopadovou vyzvu priamo uvedenu v texte autora. Niektore veci su tak jednoduche, ze pre niekoho su zlozite☺.
30. 11. 2010 | 15:25

Radka napsal(a):

pro komunistického synka Březinu jsme zase jen ten "DAV", ale Březinu jsme přece nevolili, vždyť to je skutečná prasárna v čele s gynekologem neprůstřelným
30. 11. 2010 | 15:31

Pozorovatel dění napsal(a):

velice často zde zaznívají slova o mafiánství pana Kalouska. zajímalo by mne, co konkrétně pan Kalousek provedl a za co si zaslouží nejvyšší opovržení ? nejde tu přeci o kalouska, ale o propojení podnikatelských kruhů na konkrétní pražské magistrátní úředníky a politiky. Ono nechat se zvát od podnikatelů na večeře a rauty je jedna věc a druhá je pak dívat se svým voličům do očí a zodpovídat se z milionových úniků. Naše země a Praha především potřebují DOBRÉ HOSPODÁŘE !!!!! Garnci dobrého hospiodaření rozhodně koalice ODS a ČSSD nedává. Proto se i já připojuji k protestu a zásadně nesouhlasím se vznikem koalice ODS a ČSSD. nechci žádný zakonzervovaný stav !!!! je to HAMBA !!!
30. 11. 2010 | 15:34

Drzá zrzka napsal(a):

Perete špinavé pradélko? Použijte Vizír, ať můžeme zírat. Vaši občani.
30. 11. 2010 | 15:38

Pavla Aubrechtová napsal(a):

Plně souhlasím s Jiřím Boudalem - velmi výstižně napsáno. Taky budu doufat, že tato koalice nebude mít snadné vládnutí (oproti předchozím rokům). Takže hlavně vydržme po celé 4 roky!
30. 11. 2010 | 15:39

snowfox napsal(a):

Pozorovatel dění

Bratr Kalousek? Mně stačil jeho pakt s Paroubkem a Komanči. A tenhle pán chce kázat o morálce a korupčních kartelech ... 3x haNba!
30. 11. 2010 | 15:45

Petr napsal(a):

Bolševici se už zase cítí pevně v sedle a dávají najevo jak pohrdají občany. Doufám, že na to voliči nezapomenou a ODS a ČSSD to při příštích volbách dají jednoznačně najevo.
Kdyby Svoboda byl čestný chlap tak by spáchal harakiri. Jenomže on je nejen špatný lékař, protože jinak by se držel vaginy a nepletl by se do politiky, ale on je to také člověk bez cti.
30. 11. 2010 | 15:45

Občan napsal(a):

To Pozorovatel dění:
Zkuste si zjistit něco o páně Kalouskově bytě na Vyšehradě a jeho kamarádství s panem Hávou, o jeho kamarádství s jedním plazmatickým dovedou Pepíkem Šťávou, o jeho zvláštních ekonomických vztazích na Ministerstvu obrany (VoLaReZa, padáky a další), o jeho hluboké náklonnosti k Příbramsku a k tamní mafii kolem jistého Starky, o jeho lásce k ekologii a zroacování odpadů (zejména nemocničních) opět na Příbramsku.
Hodně se toho dá vyštrachat na bratra Kalouska. Pokud o těchto kauzách nic nevíte, pak jste buď přicestoval po 15ti letech z australské buše, nebo lžete.
30. 11. 2010 | 16:00

jo napsal(a):

Bylo by dobré, zaplatit si školné a až poté, se k něčemu vyjadřovat.
30. 11. 2010 | 16:03

ovčan napsal(a):

Ústavu rozdávat netřeba. Stačí zásah Policie ČR, pak bude klid. Autor blogu žádná opozice není.
30. 11. 2010 | 16:07

franťýk napsal(a):

Archeopteryx
VV nikdo nikomu nenadělil. Veverky se prostě nadělily samy a také zradily morálku (s dinosaury nikdy) tak rychle, že ještě neoschl inkoust na předběžných výsledcích voleb.
Kde jste tenkrát řvali????
Nikde. Drželi jste hubu a smáli se "bradavici".
Holt boží mlýny přece jenom melou.
30. 11. 2010 | 16:11

Nuba napsal(a):

Vím, že kdyby neplatí, ale

kdyby šli do koalice ODS a ČSSD v Praze jiní lidé, než jsou tam teď, tak bych to možná strávila líp. Za pražskou soc.dem. vystupující Hulínský, Březina (v pozadí Poche) to je pro mě silná káva. Druhou stranu ani hodnotit nehodlám, tam se udělal známý trik škatulata hejbejte se nebo skořápky a je vymalováno. Je to ovšem věc pražanů, oni nám tady do toho našeho komunálu taky nebabrali.

Na druhou stranu ti demonstranti. Jistě se většinově rekrutují z řad voličů TOP. To dá rozum. Co mi ovšem rozum nebere je to, kde je při tom všem křiku o demokracii záruka toho, že právě tito demonstranti nejsou raudís kmotrů strany TOP, kteří byli již připraveni ke startu.

Tak to by byla nebo dokonce možná je demokracie jako vyšitá. Já bych spíš řekla zneužitá. Je to válka jedné bandy proti druhé. A každá se ohání demokracií a chce klid na práci. Tak to je proti tomu Kocourkov úplná selanka.

Potěš koště
30. 11. 2010 | 16:16

franťýk napsal(a):

Petr
zato spojení "čest a Kalousek" nebo "čest a VV" to je to jedné a správné?
30. 11. 2010 | 16:17

Milan Kristian napsal(a):

Už se konečně probuďte !!!
Nevím proč na radnici chcete nějakou Topku, vždyť to jsou stále stejní kašpárci a někteří z nich se potulují politikou již dvacet let. Převlekli kabáty a teď jim jde jen o korýtka.
Jsou pohublí, potřebují druhou bradu.
30. 11. 2010 | 16:35

kokrh napsal(a):

Neuvěřitelné. Tak jeden Svoboda (Ludvík) nechal v roce 1969 střílet do lidí. Po jednačtyřiceti letech jiný Svoboda zatím jenom proti lidem povolává policii a uzavírá veřejně přístupné úřady. Svoboda a štěstí. Krásná slova. Šťastný a Svoboda - symbol perverznosti české politiky...
30. 11. 2010 | 16:36

Overal napsal(a):

Pane Boudale jste mladý a umíte se nadchnout chápu to. V roce 89 jsem si myslel, že změna bude k lepšímu a ve skutečnosti byla pro 80% občanů k horšímu. Mezapomenu ještě na projevy amerického agenta Havla "Komunisté Vás budou strašit nezaměstnaností, ale nevěřte jim ..." Také jsem byl měsíc nezaměstnaný a ujišťuji Vás, že raději budu zase stát na banány a mandarinky než na práci, nic víc ponižujícího jsem nezažil!! Až se budete umět na svět podívat z širší ho pohledu zjistíte, že demokracie je jen nový nátěr kapitalismu se všemi jeho vadami a skutečné ideály demokracie jsou v praxi méně fungující než komunismu, který funguje alespoň v kibucech v Izraeli!!
Tato místní pseudodemokracie je jen divadýlko kryjící vládu mafií a nadnárodních koncernů. Úplatkářství je lagalizováno pod názvem lobing a 70-80% zákonů je je konstruováno jako zdroj něčího výdělku na úkor většiny!!
30. 11. 2010 | 16:38

jaguár napsal(a):

Chlapečku toto není demokracie ale anarchie zorganizovaná TOP 09 ožralým Kalouskem.V demokratickém státě zvítězí ten kdo dokáže sestavit vládu a ne kdo ne.TOP 09 nebyla schopná sestavit vládu tak co chce nikdo s níma do koalice nechtěl tak co chtějí všichni jsou to politici ve straně TOP 09 kterým se nepodařilo v jiných stranách uspět jsou to lidě političtí turisté,kteří jdopu tam kde to sype.Jsou to lidé kteří se zaštítují takov ými ubožáky jako je koktavý dědeček nad hrobem Havel.
30. 11. 2010 | 16:41

Jarda napsal(a):

Pro - jaguár - Chlapečku měl bys jít domů. Maminka ti dá cumel a utře zadek. A příště se nepleť mezi dospělé.
30. 11. 2010 | 16:45

lijuti napsal(a):

Bydlím od Prahy daleko tak se mě to moc netýká, ale nerozumím tomu ? Tolik vášní ? Takže kdyby byla koalice TOP 09 s ČSSD, nebo koalice TOP 09 s ODS tak by se nedemonstrovalo, to by bylo jako v pořádku ? Opravdu si myslíte že by v tom byl rozdíl ?
30. 11. 2010 | 16:45

OS napsal(a):

Jagáre, správně - já to taky tak vidím. Demokracie je to co určím já, - jako můj guru K.G. v r. 1946:
„ I kdyby se mělo stát, což je nepravděpodobné, že bychom nedocílili toho příznivého výsledku o kterém se mluvilo a opakuji, že to pokládám za nepravděpodobné, budeme i pak ještě vždy mít v rukou zbraně, dostatečné prostředky, i způsob, jak korigovat prosté mechanické hlasování v kterém by rozhodovaly živly reakční a sabotérské. My potom, ještě vždy máme v rukou tolik prostředků a moci, abychom si vynutili pro dělnickou třídu (nově, podle Koaliční smlouvy své chlebodárce) příznivé výsledky…“
Nahřej si nohy blbne Ti hlava...
30. 11. 2010 | 16:52

Admirál napsal(a):

Autor - "Karl Popper kdysi napsal, že hlavní výsadou demokracie je její schopnost zbavit se mírumilovně svých elit".

V Praze to teď vypadá tak, že se elity ODS a ČSSD mírumilovně zbavily elit TOP.

A hrajeme najednou hru "vadí - nevadí"

Komu vadí, dá fant.

Mě nevadí.

A kdyby mě vadilo, raději dám fant, než bych se účastnil takové kulišárny, jako byl dnešní protest. Já si počkám na onačejší důvod vyrazit do ulic.

Jen stěží dokážu představit situaci, kdy bych se vyskytl na stejném náměstí se stejným cílem s Pravdoláskovci spojenými s Háva & Bakala co. Brr.

Jen vůl naběhne na vidle dvakrát.

Vy vypadáte na přemýšlivého člověka a hned tak záhy vyplýtváte svůj první pokus.

Koalice ODS - ČSSD, komu vadí? Je to podle úhlu pohledu. Z pohledu čerstvé opozce (TOP), je ODS - ČSSD koalice zcela eklhaft, zpohledu vztahů v koalici 118 je to kopanec do holeně, voliči ODS a ČSSD také nejásají. Pro voliče ČSSD je náplastí ten kopanec do holeně. Voliče KSČM by mohlo těšit, že koalice v Praze je předzvěstí konce vládnutí "ala 118".

Z pragmatického pohledu nepražáka je docela dobrý výsledek, momentálně nejlepší, co se dal Praze hlavně proti mediální kalce uhrát.

Už jen z přístupu médií je jasné, která bije.

Je to fraška o více jednáních.
30. 11. 2010 | 16:52

Aktiv napsal(a):

Jak koukám tento stát je zralý na další revoluci!

V Praze máme Mafiánské náměstí, Mafiánský parlament, Mafiánskou vládu, Mafiánského prezidenta...

V Itálii mají Cosa Nostru, ale jak se proboha jmenuje naše Česká mafie, její jméno nám VK tají- Řekl bych, že česká mafie se jmenuje Cosa Straca. Občas na návštěvu přijíždí japonská Jakuza, nebo čínské Triády. Česká mafie vypumpuje ročně něco přes 200 miliard,a ta Berlusconiho něco přes 100 miliard ale Euro.

Prostě mafie žije pro rozvoj světa, a hlavně pro důchodovou, zdravotní a hospodářskou reformu. V Jížní Americe to však dotáhli nejdál, tam skutečně 10% vlastní veškeré bohatství, zbytek se živí na smetištích! Takto má vypadat ideální mafiánský svět!
30. 11. 2010 | 16:55

noe napsal(a):

Hodně manipulativní a lživý článek.
Jsem volič ČSSD a samozřejmě(jako 95% jejích voličů) jsem proti paktování s pravicí - ať s ODS nebo s TOP 09. Jednáním pražského vedení ČSSD se všichni cítíme zklamáni a oklamáni. Ale to, co předvedl v tomto článku jakýsi Boudal, je ta nejhrubší a nejprimitivnější novinářská manipulace. Jako vysokoškolský učitel mohu jen slíbit, že v některém z příštích seminářů provedeme rozbor tohoto článku jako ukázky demagogického překrucování, které si nezadá s nejprimitivnějšími projevy komunistického Rudého práva.
30. 11. 2010 | 17:06

ZAM napsal(a):

Pro příští volby si založte hnutí za Morální Očistu Radnice (M.O.R.), získejte nadpoloviční většinu hlasů anebo vytvořte koalici s neprofláknutými partajemi (jsou-li) a převezměte Magistrát.
Jak to udělat, se zeptejte ve Zlíně.
30. 11. 2010 | 17:10

Tenco napsal(a):

"Karl Popper kdysi napsal, že hlavní výsadou demokracie je její schopnost zbavit se mírumilovně svých elit."

Jak se však zbaviti něčeho, co jsme ještě nenašli ? Tedy v politice.
Karl Popper zřejmě netušil, že kromě demokracie může ještě existovat její postšvejkovská varianta - tunajšá demokrácia.
Kdy se zbavujete ne elit, ale balastu.
A balast, jak známo, se zcela nemírumilovně vyhazuje do kontejneru a odváží do spalovny či na skládku.
Jen zde se odváží buď na radnice , či k recyklaci a pak znovu na radnice a opět k recyklaci...až nakonec skončí v Dolní Seznamce a Spolku Trafikantů.

Rozumně prý zní koalice ODS + TOP 09, zbytek pěkně do lavic a držet huby.
Anebo naopak.

Anebo co vlastně ?
30. 11. 2010 | 17:10

ZAM napsal(a):

noe:
Demonstrantům tedy nevypnuli mikrofón?
30. 11. 2010 | 17:12

Kelt napsal(a):

Na každý pád je pražská koalice menším zlem.Uvidíme,co Svoboda dokáže splnit ze svých slibů a předsevzetí.
Co je Kalousek a jeho melody boys se zpívající pudřenkou a tse tse infikovaným knížetem již všichni mohli vypozorovat.
Cílená snaha o stamiliardové tunely na úkor celé společnosti a zejména příštích generací je nabíledni.
On je smrtelným nebezpečím pro tuto společnost-ordinuje za Nečasovy podpory ekonomické recepty,které již opakovaně v mnoha zemích přinesly ekonomický kolaps.Argentina,pobaltské státy,Irsko,Maďarsko atd.
To,že se do boje proti pražské koalici zapojil i HAVEL je důkazem toho,kdo za tím stojí.
30. 11. 2010 | 17:13

ZAM napsal(a):

Tenco:
"Anebo co vlastně ?"
Už jsem jim poradil v 30.11.2010 17:10:19
30. 11. 2010 | 17:14

Čochtan napsal(a):

Tohle by chtělo tradici.
V defenestrování máme už nějakou tradici. Je to sice už pár století, ale gravitace furt funguje,....
30. 11. 2010 | 17:19

noe napsal(a):

ZAM:
To přece není důležité.
Podstatné je, kolik lží a manipulací navěsil Boudal na jednu událost, pro kolik lží se mu to stalo záminkou. Student (zvlášť student Univerzity Karlovy) by neměl opírat svou existenci o lži a o snahu manipulovat lidmi (ještě) méně¨inteligentními.
30. 11. 2010 | 17:21

ZAM napsal(a):

noe:
Nevím, jaké lži máte na mysli, nekonkrétizoval jste je.
30. 11. 2010 | 17:25

ao napsal(a):

Boudale, jak víš, kdo koho volil. Ty ses jim díval přes rameno?
Nevšiml jsem si žádné nové tváře z TOP09, jsou to všechno pěkné vykopávky, od "knížete pána" až po Kalouska, jsou v politice od roku 1989. Tady vůbec nejde o "naštvaného pražáka". Na radnici se budou děli lukrativní zakázky a kdo bude u kormidla, ten si z nich lízne nejvíce...
30. 11. 2010 | 17:29

Tenco napsal(a):

ZAM
Jenže oni jsou hluší a tupí.
Musíme do nich bušit furt.
:))

Ve Zlíně to funguje ? Tedy s výsledky, které se dají požívat ?
30. 11. 2010 | 17:30

Petr Nemec napsal(a):

noe:
Napište prosím, co přesně je na tomto článku "tou nejhrubší a nejprimitivnější novinářskou manipulací"? Nejde o ironii, skutečně mě to zajímá.

Já s obsahem tohoto blogu také úplně nesouhlasím, ale myslím, že vysokoškolský učitel by měl tak tvrdá slova alespoň trochu zdůvodnit.
30. 11. 2010 | 17:32

Petr z Tábora napsal(a):

to Čochtan
Nejsem krvežíznivý, doporučoval bych pod okna navézt hnůj.I když jednou to bylo i natvrdo.

to autor
Obecně dělení pražských stran na dobré a špatné odmítám. Nicméně:
Demonstranti se nechovali dle Guta Jarkovského, na druhé straně pokud polovinu míst pro veřejnost obsadili aktivisté ČSSD.....
Nějak se opomíjí, že ODS+ČSSD jsou tak slabé, že v běžných hlasováních budou potřebovat podporu komunistů pokud bude chybět více koaličních zastupitelů než z TOP09 - takže nám vznikla koalice modro-oranžovo-rudá z těch co prohráli volby.
30. 11. 2010 | 17:35

hoven napsal(a):

pravdoláskaři už jsou zase ve svem živlu.
30. 11. 2010 | 17:37

Archeopteryx napsal(a):

Lijuti

Vášně primárně nebudí koalice ČSSD-ODS, ale koalice Hulinský, Březina, Poche - Šťastný, Richter, Blažek. Jsem si jistý, že třeba proti koalici Dienstbier ml.-Černochová (viz Praha 2) by nikdo nedemonstroval...

Franťýk

Jsem duší sociální demokrat a bývalý volič ČSSD (z dob V.Špidly). "Bradavici" jsem se po parlamentních volbách skutečně nesmál. Nicméně to, co pražská ČSSD po těchto komunálkách předvedla, nedokážu nazvat jinak než prasárnou (pan Stejskal promine).

Noe

Připojuji se k žádosti o konkretizaci lží v článku.
30. 11. 2010 | 17:39

hoven napsal(a):

od kdy mají voliči právo mluvit do povolebního vyjednávání??? to je absurdní. pokud chce veškrna s halíkem ovlivnovat povolební jednání, měli se nechat zvolit.
30. 11. 2010 | 17:41

Naštvaný napsal(a):

"nějaké další Blance ", autore, co máte proti Blance?
30. 11. 2010 | 17:44

Archeopteryx napsal(a):

hoven

Jako volič cítím jisté drobné právo požadovat dodržení (nebo alespoň jakousi projevenou snahu o dodržení) předvolebních slibů...
30. 11. 2010 | 17:45

ZAM napsal(a):

Tenco:
Ještě je brzy na výsledky. Nicméně lidi tam jsou rádi, jak jsem měl možnost poznat.
30. 11. 2010 | 17:46

karel napsal(a):

Mladej,kde jste byl po květnových volbách,když vyhrála ČSSD a pan vševěda na hradě se vůbec nenamáhal pověřit ji aspoň na chvíli pokusem sestavit vládu?Pokud vám na tom nepřipadalo nic demokratického a tehdy jste neprotestoval,tak dnes máte tak právo držet ústa!!!!!Pokud se oháníte demokracií,tak si radši ještě něco přečtěte!!!!!!
30. 11. 2010 | 17:47

Carlos V. napsal(a):

Nedivím se, že v Praze brečí havlisté, zelení, TOPáci.

Divím se, jak málo brečí sociálních demokraců a ODSáků.

bude pro ně čím dál těžší říci -
- ano jsem volič strany Klegy a Richtera,
- ano jsem volič strany Březiny a Hulínského.

Pro ODS v Praze je už dlouho největším nebezpečím ... ODS.

Netvrdím, že TOP09 je záruka čistoty. Ale koukejme na první kroky - Klega Richter, Blažek budou ředitelé odborů magistrátu, na projektu Opencard II. / turnikety ODS stále trvá.

Nene. Praha táhne ODS dolů - a bude hůř.
30. 11. 2010 | 17:49

Pavel napsal(a):

Díky bohu,že nejsme jen stádo ovcí,že se umíme taky ozvat,když z nás naši představitelé dělají blbce.Ta až tragikomická snaha zůstat u koryta by si zasloužila převést na divadelní prkna.Ti lidé už ztratili jakýkoli ostych a ohled na své voliče.Doufám,že vzniknou karikatury zesměšňující pražské politiky,stránky na Facebooku a občanském inciativy,které jim patřičně znepříjemní život. Je to hnus velebnosti.
30. 11. 2010 | 17:54

listopadova zvracenina napsal(a):

No stacil mi zacatek te vasi v yzvy ... "Listopadová výzva pražským zastupitelům Podepsat petici 24693 podpisů
Platnost: 20. 11. 2010 - 31. 12. 2010.
Vážení zastupitelé,
převážná část pražských voličů v komunálních volbách vyjádřila svou nespokojenost s dosavadním vedením Magistrátu hl. města Prahy a svou touhu po změně. Vytvoření velké koalice mezi ODS a ČSSD, které naznačuje pokračování dosavadních způsobů vládnutí, je v přímém rozporu s touto jednoznačně vyjádřenou vůlí voličů." .........
.... to jako 24 000 volicu nebo lidi je vetsina volicu?
30. 11. 2010 | 17:57

ZAM napsal(a):

Pavel:
Pan spisovatel a dramatik Václav Havel by to mohl zpracovat jako hru s názvem Setrvání.
30. 11. 2010 | 17:58

Carlos V. napsal(a):

listopadova zvracenina :
a ráčíte být voličem Klegy, Richtera a Blažka, anebo Březiny, Hulínského a Poche ?
30. 11. 2010 | 18:01

Tencokida Hnuj napsal(a):

listopadova zvracenina
Pod Chartu 77 se zpočátku podepsalo pár set lidí.

Nepotřebujete čistý pytlík ?
A jděte na vzduch.
Já vím. Na magistrátě celý den nefungovala klimatizace.Máte to teď těžké. Nenechají vás v klidu pracovat.

Musíte si neustále opakovat : "Bude líp, bude líp, bude..."
30. 11. 2010 | 18:03

hoven napsal(a):

archeopteryx,
je čssd před volbama říkala , že s ODS ne. takže to chápu. ODS nic takového nevyloučila. ale socani soustavně lžou od roku 1990, takže nechápu, jak tě to mohlo překvapit?????
30. 11. 2010 | 18:14

Zbyněk napsal(a):

občane...
Peskuješ toho mladého chlapce,proč to tak neposuzoval na celostátní úrovni,když vyhrála ČSSD a koalice je jiná.Hrušky jablka-kamaráde.Ti nespokojení občané protestují proti spojení pravice s levicí,to je ten problém.Stejně by protestovali proti spojeníTopky s ČSSD.Spojení pravice s levicí je prasečina vždy, ať je to kde je.Na celém světě je to přece soutěž mezi těmito ideologiemi.Žádný průnik v programech míti nemohou.
30. 11. 2010 | 18:14

listopadova zvracenina napsal(a):

Vsem ... ja naposledy volil komunisty ponevadz ve fingovani cisteho kapitalizmu zejmena toho predvalecneho co tady zkousi hlavne pravicaci neverim. USA i jine vyspele zeme ukazuji ze kapitalizmus bez danove pomoci nefunguje tak proc s nim marnit cas. proti soukromemu podnikani ve vymezene mire za prisne kontroly nic nemam.
30. 11. 2010 | 18:16

lijuti napsal(a):

Archeopteryx:
"Jsem si jistý, že třeba proti koalici Dienstbier ml.-Černochová (viz Praha 2) by nikdo nedemonstroval"
bohužel neznám paní Černochovou a ani nevím kterou stranu zastupuje. Rozumím tomu že některá jména jsou věrohodná a jiná né,ale doufám že si voliči nemyslely že ta nevěrohodná úplně zmizí když strany do svých volebních čel na chvíli nastrčí ty věrohodné.
30. 11. 2010 | 18:20

Zbyněk napsal(a):

Karel...
Taky hrušky a jablka.Píšeš ten vševěda na hradě.....
Ten to všechno řídí a jediný smysl toho všeho je pád vlády a utvoření stejné koalice na celostátní úrovni.Až ti to docvakne bude pozdě.
30. 11. 2010 | 18:24

pepe napsal(a):

Archeopteryx, připomínky ke gramatice.
Rozuměl jste? Rozuměl.
Mnohem horší je, když, například, poslanci neumí počítat s procenty. To se ostatně odrazí v příštím roce i na vaší kapse (FVE).
30. 11. 2010 | 18:31

Archeopteryx napsal(a):

Hoven
To, že mě to nepřekvapilo, neznamená že mi to nevadí, nebo dokonce že s tím souhlasím...
30. 11. 2010 | 18:33

franťýk napsal(a):

Carlos V.
a vy račte být voličem koho?
Kalouska, knížete nebo Johna, Dobeše (je jedno jestli teď nebo v červnu, výsledek je stejný)?
30. 11. 2010 | 18:41

Honza (taky vysokoškolský učitel) napsal(a):

To občan, Karel aj.:
"Milý mladý hochu, kdepak jste byl, když volby letos v červnu vyhrála sociální demokracie a přesto vládu hbitě sestavily strany ve volbách poražené?"

Už to napsali jiní, ale ještě jednou: problém není v tom, že magistrát ovládnou strany, které nevyhrály ve volbách, to se v demokracii stává. Po červnových volbách ale sestavily vládu strany, které šly do voleb s tím, že spolu chtějí sestavit vládu, a které měly značně kompatibilní program.Vítězná strana, ČSSD, prostě neměla koaličního partnera a její vítězství jí nebylo nic platné. I to se v demokracii stává. Současný stav na pražském magistrátě je úplně jiný a je velmi analogický podvodu s "opoziční smlouvou" (proto se to tak líbí panu prezidentovi): strany proti sobě sice naoko "mobilisují", ale mezitím si v zákulisí hbitě domlouvají koalici. Formálně je to v pořádku, ale je to totální výprodej demokracie. Občanský odpor je proti tomu namístě.

I já bych rád od "vysokoškolského učitele" nea slyšel, které lži a manipulace autor článku použil.
30. 11. 2010 | 18:45

Jirka napsal(a):

Vážený pane autore
domníval jsem se, že je cílem těch kdo demonstraci svolali, opravdu změnit politiku. Jak vidím tak se tak neděje. Jejich demonstrace je pouze podporou "kmotrů" z TOP 09, nic víc a nic míň. Organizátoři razí heslo "změň politiku", ale zatím je to praktická podpora těch, kteří si tuto stranu účelově vytvořili - Kalouskové, Hávové, Bakalové a další "kmotři", k tomu, aby mohli bezostyšně vyssávat ty nejchudší. Ono brát se dá velmi lehko. To zvládne i "Chemik", ale dělat pravou pravicovou národohospodářskou politiku, to už vyžaduje politiky jiné, slušné.

Zajímavé je, že organizátoři nekřičeli, když vládu nesestavoval vítěz voleb ČSSD. To nebyl podvod na voličích ? A to nejsem volič levice a ČSSD ale když už, tak měřit stejným metrem.

Demonstraci považuji za propagaci TOP 09 a "kmotrovské" politiky v ještě horším stylu. Jak typicky komunistické, jsou ty řvoucí davy, aniž by si uvědomily o co vlastně jde, aniž by si uvědomili že zlo by bylo vystřídáno zlem ještě větším. Dokážu si představit soudruha Kalouska jak opilecky vyřvává „Právě jsem se vrátil z hradu“…… .
30. 11. 2010 | 18:50

franťýk napsal(a):

Honza (taky vysokoškolský učitel)
nevzpomínám si, že by vrchní veverka John avizoval, že půjde do vlády s TOP09 a ODS. Naopak stále tvrdil, že s dinosaury ne a Kalouska mezi ně výslovně počítal. Takže bych rád od VŠ učitele též slyšel pravdu CELOU.
30. 11. 2010 | 18:51

ujo napsal(a):

Dost mne překvapilo, že se na zasedání dostavil i V. Havel.
Pak mně to došlo: p. Bakala mu pro jeho knihovnu koupil na Malé Straně dům.
Takže taková maličká protislužba ( v rámci boje proti korupci).
Když ten VH je tak nezámožný a jinak nemůže..
30. 11. 2010 | 19:03

Ivan napsal(a):

Kde není morálka, tam není slušnost. To se obráží v naší demokracii. Roznětky jsou politici a mediální kampaně, které jsou založeny více na senzacechtivosti než vzdělanosti.
Vždy se říkávalo, by každý začal u sebe. Je třeba se zamyslet, zda-li to dokážu a potom protestovat. Neřešme důsledky, řešme příčiny.
30. 11. 2010 | 19:07

Ivan napsal(a):

Neřešme důsledky, řešme příčiny.
Pokud nestačíme poznat, kde je podstata problému, je zbytečné problém řešit.
30. 11. 2010 | 19:09

SamSam napsal(a):

Pan Havel se dostavil proto, že již léta pracuje proti zájmům republiky v žoldu stejných lídí, jako pan Kalousek, Tůma, (ale ať nejsme jen u jedné strany, třeba i pan Topolánek). Komu není jasné, o kom mluvím, ať si zadá do vyhledávače Bilderberg group, nebo New World Order.
Samozřejmě tito lidé mají v rukou média a tak není problém zmanipulovat stádo, aby šlo s nimi. A demokracie je to poslední, co je zajímá. Jak si jinak vysvětlit fakt, že organizátor protestu mává peticí s podpisy 2% voličů a snaží se vnutit vůli těchto 2% voličů zastupitelům jako "diktát ulice". Stejně by pár stovek lidí, kterým se nelíbí koalice v řadě jiných měst mohlo blokovat jednání jiných zastupitelstev, ale zřejmě jsou na rozdíl od pražských protestujících demokraté a respektují výsledky voleb.
30. 11. 2010 | 19:13

hoven napsal(a):

archeopteryx,
nesouhlasit mužeš, ale ODS a čssd mají na velkou koalici plne právo. pokud tě čssd podvedla, ta jí příště nevol. já to jenom podporuju. slušnej člověk by čssd nevolil nikdy.
30. 11. 2010 | 19:19

hoven napsal(a):

kmotra havla napojeného na bakalu měli z toho zasedání nechat vyvést. on tam nemá co dělat.
30. 11. 2010 | 19:21

(:-(( napsal(a):

Osobně se mi to sice také příliš nelíbí, ale nevím kdo jsou ti, kteří nyní protestují.Každý měl právo volit určitou stranu a v rámci voleb kroužkovat.

Voliči ODS? Ti přece volili velkou pražskou špínu a s výsledkem mohou být spokojeni, Vyvolení jsou opět u koryt.

Voliči TOP 09? Ti ať poděkují pánu Kalouskovi, Tůmovi, Laudátovi za jejich hloupost, s kterou neustále usilovali o spojení s velkou pražskou špínou, aniž by měli sebemenší snahu spojit se s menší pražskou špínou.

Voliči ČSSD? Ti také volili špínu, i když o něco menší. I u nich vyvolení dostali zasloužená koryta.

Voliči ostatních stran? Jejich volba znamenala vyhozené hlasy.

Straníci mají možnost si to vyříkat ve vlastních stranách. Nestraníci mají možnost vstoupit do nějaké strany a snažit se tam prosadit. Snad nějaké koryto i na ně zbude.
30. 11. 2010 | 19:30

rectum napsal(a):

existující koalice je legitimní, stejně jako nesouhlas s ní. Ale nyní nezbude nic jiného, než nechat je vládnout. Z náměstí se totiž vládnout nedá.
30. 11. 2010 | 19:32

Demonstrace v Praze napsal(a):

V malých městech máme jiné životní priority než se handrkovat kdo bude a nebude vládnout v našejm městě.Je trapné,že naše TV neinformuje o daleko závažnějších problémech občanů(lidi několik měsíců bez práce).Je vidět,že v Praze máte včetně p.expresidenta dost volného času na "demonstrace" a jistě v prac.době.Asi vás palí dobré bydlo.Celé předvoleb.období na "Facebooku" skupina X.Y organizovala volby a radila jak volit atd. byly k ničemu.
30. 11. 2010 | 19:33

Belgičan napsal(a):

Sam Same,

nejspíš umíš číst, ale nevíš co se v tom co čteš píše.

noe,

také bych moc rád ty lži, co je připisujete autoru blogu, od Vás měl trochu konkrétizované. Berte to jako cvičení. Oni by i Vás mohli zítra studenti vypískat. Pokud tedy nepřednášíte zrovna v Severní Korei.
30. 11. 2010 | 19:39

Zbyněk napsal(a):

Sam Sam...
Utvoř prosím větu ze slov zajíc pole lovec.
30. 11. 2010 | 19:42

Lila napsal(a):

hoven

Nejste příbuzný proslulého Kojzara z Rudého práva? Tomu Václav Havel ležel v žaludku stejně jako vám.
30. 11. 2010 | 19:42

Melones napsal(a):

kdo nejde s námi jde proti nám ? kdo nesouhlasí s telecí demonstrací je kojzar ?
pamatujete heslo : nejsme jako oni ? asi ne !
30. 11. 2010 | 19:45

veverka napsal(a):

Dvojí metr některých individuí je skutečně komický.Když se s vítěznou ČSSD po volbách nikdo ani nebavil,tak nikdo z těchto rádoby moralistů ani necek.Ale jak se to samé stane našimi "nezávislými" médii opěvované TOP 09 vlastizrádců Schwarzenberga s Kalouskem,tak hned humanitární bombardovač Havel slintá svá pseudohumanistická moudra.Hnus.Tak buď může vládnout druhý s třetím a prvního vynechat,anebo nemůže.Ale hezky pro všechny stejná pravidla a ne jak se to zrovna komu hodí.jestli něco nesnáším,tak je to účelové pokrytectví a dvojí metr a na obojí je pseudohumanista Havel expert.
30. 11. 2010 | 19:46

Belgičan napsal(a):

(:-((,

Vy jste si nevšiml(a), že hlasy ve volbách dostalo něco jiného, než nyní chce vládnout? Durch skrze všechny strany. I ty co se, ač je volilo cca 7% voličů, nedostali na radnici, protože některé hlasy váží víc než jiné...
Chytrému poraď, hloupého kopni (říkával děda).
30. 11. 2010 | 19:46

Belgičan napsal(a):

veverko,

jsi tak připitomělý, nebo se chováš podle hesla: "Stokrát opakovaná lež je pravda"
30. 11. 2010 | 19:49

anti politik napsal(a):

Já jenom čumím co dokáže udělat s renomovaným, uznávaným a zřejmě i dobře zajištěným lékařem vidina funkce! Jak se z člověka více méně úctyhodného stane kašpárek na niti! Nedivme se co nadělala politika z toho braku co nalez do všech státních a politických funkcí! A právě těmhle vyhovuje ta bezzubost práva, nemohoucnost policie a hlavně úděsnej chaos který sebou nese demokracie! Stále vyhrává volby už dvacet let ten brak!!
30. 11. 2010 | 19:59

distorze napsal(a):

sněžilo ale byl asi docela hic, ne ?
30. 11. 2010 | 20:01

franťýk napsal(a):

Belgičan
"hlasy ve volbách dostalo něco jiného, než nyní chce vládnout?"
A tím chcete říct, že ti co byli zvoleni nejsou ti, kteří tam sedí?
30. 11. 2010 | 20:03

hoven napsal(a):

lila,
od televizní krize jsem na tuhle pravdoláskovou skupinu alergickej. nelíbí se mi koalice čssd a ODS, ale jakmile se v tom začnou angažovat havel, svěrák, halík a kraus, odlivnu si a jdu od toho.
30. 11. 2010 | 20:03

veverka napsal(a):

Belgičan
Jestli se mě snažíš nějak dotknout,tak budeš muset vymyslet něco údernějšího než bláboly o připitomělých.
30. 11. 2010 | 20:03

Vazil napsal(a):

Add Václav Havel:

podportoval ODA - rozpadla se
Stranu Unie svobody - rozpadlase
Čtyřkoalici - do voleb se nedostala
Stranu zelených - nedostala se do Parlamentu
TOP O9 v Praze - bude v opozici.

Návrh: poslat do Íránu, k Al Khaide a do Severní Koreje a do měsíce bude všude klid a tady taky.
30. 11. 2010 | 20:06

Carlos V. napsal(a):

frantyk : SSO
30. 11. 2010 | 20:10

spokojený napsal(a):

Vazil
Občanská společnost už připravuje scénář Havlova pohřbu. Postavit se na chodník, vůči jedoucí rakve zdvihnout prostředníček, pšouknout, krknout a zvolat. Magore odejdi tam, kde nemůžeš škodit!
30. 11. 2010 | 20:19

franťýk napsal(a):

Carlos V.
takže žádný podraz na voliče se u vás nekoná.
30. 11. 2010 | 20:20

SamSam napsal(a):

To Belgičan
Já jsem si opravdu nevšiml, že by hlasy "dostalo něco jiného, než chce nyní vládnout". Prostě byla utvořena koalice většiny bez vítěze voleb. Úplně stejně se to stalo po parlamentních volbách a nikomu to nevadilo. Že by to bylo tím, že se připouští jen "správné" - čti ze správných míst posvěcené - koalice? A neargumentuj mi tu pravicí či levicí - na to se v komunální politice nehraje. Pokud jde o programy, jsou v komunále jeden jako druhý a dost těžko mohou být jiné - když neslíbíte voličům lepší dopravu, školy, zeleň,.... tak Vás prostě nezvolí.
A pro ty s krátkou pamětí - pamatujete si jak po minulých volbách jistý pan Kalousek (tehdy KDU-ČSL, nyní TOP 09) oznamoval dohodnutí koalice s jistým panem Paroubkem (ČSSD) za podpory komunistů? Bez vítěze voleb - ODS? Tehdy mu pravolevý konflikt nevadil? A to šlo o vládu, kde je pravolevé dělení mnohonásobně významnější, než v komunále.
30. 11. 2010 | 20:20

veverka napsal(a):

Něco pro mongoly co jsou stále ochotni volit Kalouska a jeho knížata,Bartáky a Kopřivy.

http://domaci.ihned.cz/c1-4...
30. 11. 2010 | 20:21

modrý edvard napsal(a):

pane Stejskale, mohl byste prosím požádat "noe", ať zveřejní tu novinářskou manipulaci? Děkuji předem za zvážení.
30. 11. 2010 | 20:31

Da.Rock napsal(a):

Ale no tak, nelžete si do kapsy! Protestující jsou tvořeni z 90% voliči TOP 09 a protestují proti ČSSD. Žádný z nich by totiž ani nehlesnul, kdyby koalici vytvořila vítězná TOP 09 s ODS. To by jim odeesáčtí kmotři ani trochu nevadili, brali by jako samozřejmost, že pravice spolupracuje. Jejich protest je jen uražená ješitnost, ale stejnou mohli po parlamentních volbách cítit voliči vítězné ČSSD. A přece nikde nedemonstrovali a neřvali, když se moci chopila druhá, třetí a pátá strana. No co? Demokracie je taková. Nelíbí se nám to, ale musíme to respektovat.
30. 11. 2010 | 20:32

modrý edvard napsal(a):

Druzí nejhorší, hned po trpaslících, jsou fankluby jednotlivých stran.
30. 11. 2010 | 20:33

LEVAK napsal(a):

Vážení parlamentní volby vyhrála ČSSD,ale vládne nám koalice.Stalo se tak přesně podle zákona.Jak to,když přesně podle zákona je na pražském magistrátu vytvořena koalice to našim "vzorovým" demokratům npř. Havlovi vadí?
PS:VV šly do voleb s heslem,že staří dinosauři musí pryč,ale vůbec jim nevadí Kalousek,Nečas,Vondra etc.Ptám se jak to že to nevadí našim "vzorovým" demokratům npř. Havlovi?
VV prohlašovaly,že nejvyšší státní zástupkyně Renata musí do jimi stanoveného termínu odstoupit jinak vystoupí z koalice,neodstoupila a VV v koalici zústávají!Ptám se jak to že to nevadí našim "vzorovým" demokratům npř. Havlovi?
Havlovo poučení:
"Je to jednoduché: mezi námi žijí hodní hoši, good guys, a zlí hoši, bad guys. Hodní hoši jsou na straně dobra. Zlí hoši jsou na straně zla. Hodný hoch musí porazit prevíta. Lest a úskoky jsou povoleny, když je použije good guy. Pravidla, korektnost, úcta k zákonu jsou dobré, když slouží dobru, tedy hodnému hochovi. Jinak se dají obcházet - v případě, že se na ně odvolává bad guy."
30. 11. 2010 | 20:37

děkujeme odejděte napsal(a):

to,že někdo volil ods nebo čssd neznamená, že v tomto případě není ukázkový užitečný idiot bakalovy kolony.doufám,že u kolony zůstane a nestane se z ní i divize nebo brigáda za pravou spravedlnost (letadly i děly, když bychom tak chtěli)...
30. 11. 2010 | 20:48

hoven napsal(a):

je nutné si uvědomit, že velkou koalici před volbama vylučovala pouze čssd, tudíž se podvodu dopustila pouze čssd. jak už je u ní zvykem.
30. 11. 2010 | 20:53

Ja Pr napsal(a):

pro doc.Svobodu prý hlasovali všichni zastupitelé ODS a ČSSD kromě Jiřího Dienstbiera.
jasně -volby se neúčastnil. Lubomír Lédl (za bKSČM) a překvapivě i Zdeněk Tůma (TOP 09) se hlasování prý zdrželi a zbytek představitelů opozičních stran byl proti. Emoce a pláč - ale co dál ? Z toho je zjevné že Tůma chápe a Lédl chce. A pimprlata se vrtí.
30. 11. 2010 | 20:55

franťýk napsal(a):

hoven
je nutné si uvědomit, že velkou koalici před volbama vylučoval pouze Dienstbier ml., takže žádný podvod.
30. 11. 2010 | 20:55

Archeopteryx napsal(a):

LEVAK

bod 1 - na to už tu bylo reagováno několikrát
bod 2 a 3 - ano, vůbec bych se nedivil některým voličům VV, kdyby se cítili podvedeni a vůbec bych jim nevytýkal, kdyby tyto svoje pocity dávali najevo...

Nicméně, to že jiné strany po volbách nedodrželi to, co před volbami slibovali, není žádná omluva pro ty strany, které tu kritizujeme dnes. A to že se někdy demonstruje a někdy ne, prostě nedodržení některých slibů vadí některým lidem více (že jim to stojí za demonstraci) a nedodržení jiných slibů méně.

Před komunálními volbami změnu poměrů na pražské radnici (odtřižení kmotrů, zprůhlednění zakázek, zrušení odměn v dozorčích radách) slibovaly víceméně všechny strany s výjimkou ODS. ODS získala něco přes 20%, tzn. že drtivá většina voličů hlasovala pro změnu...
30. 11. 2010 | 21:00

zzz napsal(a):

CSSD "prepsala" volebni obvody v Praze? To je mi novina! Ja dosud myslel, ze to udelala ODS. Nebo to tak neni, pane autore?
30. 11. 2010 | 21:01

Archeopteryx napsal(a):

Ja Pr

Tůma byl oficiální Svobodův protikandidát. Je to takové gesto, že když jsem sám kandidátem, hlasování se zdržuju...

franťýk

Já jsem z předvolební kampaně pochopil, že tento Dienstbierův názor je předkládán jako oficiální postoj celé strany...
30. 11. 2010 | 21:04

modrý edvard napsal(a):

pro Archo atd.: já myslím, že odstřižení od kmotrů slibovala i ODS. Možná si to někdo ještě pamatuje.
30. 11. 2010 | 21:11

franťýk napsal(a):

Archeopteryx
to sice byl jistě úmysl, aby to voliči tak chápali, ale skutečně kromě něho nikdo koalici s pravicí nevylučoval. A že ta pravice je ODS, je důsledek totální nafoukanosti a zároveň hneschopnosti topáků, které předvedli při vyjednávání.
30. 11. 2010 | 21:12

bobr napsal(a):

Každý hraje na svou strunu a hlas druhého jej nezajímá. Ty kecy, kteří tady někteří máte to nemá s demokracií nic společného. A taky ovšem u nás není demokracie, ale zlodějství, hrabivost, prolhanost a jiná. Bohužel.
30. 11. 2010 | 21:14

ujo napsal(a):

jen pro dokreslení: iniciátor kampaně p. Jehlička ( byl nyní na ČT24) byl asistentem býv . poslankyně Kateřiny Jaujau.
Zřejmě ryzí charakter.
Sledoval jsem občas přenos z radnice a viděl chování demonstrantů..
Extrakt hulvátství, takoví chtějí učit demokracii?
30. 11. 2010 | 21:17

hoven napsal(a):

a ještě bych , jako sympatizant ODS, chtěl tímto čssd poděkovat, že po všech těch aferách umožnila ODS pokračovat ve vedení Prahy a nechat si primátora. i socan občas udělá nějakou dobrou věc.
30. 11. 2010 | 21:23

hoven napsal(a):

jsem moc rád, že havel políbil TOP09, myslím, že nic lepšího si nemohl nečas přát.
30. 11. 2010 | 21:25

Archeopteryx napsal(a):

Modrý Edvard

No ale tomu snad nikdo nevěřil, že to myslí vážně. Já tedy minimálně od té doby, co si zvolili "nové" pražské vedení. Do té doby ještě byla malá šance, že si zvolí paní Černochovou a s ní úplně nové tváře...
http://aktualne.centrum.cz/...
30. 11. 2010 | 21:25

Jos napsal(a):

1) Zbuntovaní vajíčkáři a další násilníci zase vylezli ze své díry.Bůhví na čí popud.Lépe řečeno na popud někoho, komu sakra vadí že část moci na kterou byla TOP09 tak natěšená padlo do rukou nejen ODS ale i ČSSD. A ta ČSSD je štve nejvíce.
2) Tu sbírku odloženého politického harampádí, přeběhlíků a dalších neukojených Kalousků a Schwarzemberků, zvanou TOP 09, může podporovat jen naprostý ignorant a hlupák.Ostaně činnost TOP09 ve vládě varuje dostatečně každého myslícího člověka. A Tůma by mohl všem vysvětlit, jestli mu při posluhování Bakalovi nedělá problém, že před časem dělal poskoka P.Kellnerovi. A co jeho problémy s bytem? Že by nám to jeho bankéřské veličenstvo konečně trochu osvětlilo?
3)Ten co mluví za změň politiku Rudolf Belec je ještě větší lhář a demagog než nejprolhanější současný politik. Těch údajných 80% Pražanů, za které prý mluví, to snad není ani k smíchu. To je drzost přímo kalouskovská.
30. 11. 2010 | 21:25

král napsal(a):

Tak si všichni uvědomte jednu zásadní věc, že to dění tady v našem státě řídí ještě pořád komunisti. To je nabíledni, a jestli to někdo ještě nepochopil, tak má smůlu a ať trochu přemýšlí. Je to pátá kolona a vydává se za demokraty. Voliči ti jsou stádem, které ani pořádně neví koho volit a jsou roztříštěni a nikdy se neprojeví strana ta, která by byla schopná vyhrát volby nadpoloviční většinou. Vzniká tedy patová situace a tomu se i říká demokracie.
30. 11. 2010 | 21:29

habrav napsal(a):

Archeopteryx

souhlas, a navíc, když vidím p. Severu (generální sekretář TOP), tak si říkám, jestli to náhodou není takhle lepší (o spokojenosti se mluvit nedá)
30. 11. 2010 | 21:31

hoven napsal(a):

především si uvědomte, že TOP09 jsou lidovci. a ti ukradnou i to, co je přivázaný.
30. 11. 2010 | 21:34

noe napsal(a):

k účelovým manipulacím v článku:
jen náhodné příklady:
- kontextově dehonestující pojmenování "pan Březina" x "Karl Popper";
- označování magistrátních zaměstnanců slovem "zřízenci" (uvědomuje si "pan" Boudal, jaké nepřátele si tu vyrábí z běžných zaměstnanců úřadu? je mu to jedno? nebo to dělá schválně?)
- věta "tak nevím, ale zdá se mi..." je učebnicovým příkladem nekorektního manipulativního projevu
- věta "demonstrace proti velké koalici ale není snahou zájmové skupiny (např. voličů TOP09) prosadit svého favorita nedemokratickými prostředky" je tvrzením bez jediného důkazu, resp. je "dokazována" fakty zcela irelevantními (autor prý viděl v davu i příznivce jiných stran - jak to souvisí?)
- tvrzení, že současná koalice nechává "starm šíbrům" (sic!) největší prostor je neprůkazné - stejně lze tvrdit, že dnešní demonstrace je shromážděním voličů TOP, kteří mají vztek, že se jim nepodařilo uzavřít koalici právě s těmi "starými šíbry" (mimochodem, čím jsou lidé jako neúspěšný předseda ČNB Tůma nebo politický turista Schwarzenberg odlišní od /jistě nechutných/ "starých šíbrů" z ODS?)
-tvrzení, že Pražané se nechali "napálit", je manipulativní; implikuje vinu, rozděluje "dobro" a "zlo" (kdyby se TOP podařilo uzavřít koalici s ODS, Pražané by se nenechali napálit?)
- tvrzení, že ČSSD manipulovala s volebními obvody, je Boudalova nehorázná lež; ČSSD naopak proti vytvoření nových volebních obvodů jednoznačně protestovala.
Atd. atd. Student Boudal psal v rozčilení a zjevně neumí dost přesně formulovat. Ale od studenta Univerzity Karlovy lze požadovat vyšší kulturu projevu i více rozumu.
30. 11. 2010 | 21:39

Archeopteryx napsal(a):

Habrav

Jasně, Kalouska obecně považuju za největšího gaunera české polistopadové politiky. A Severa je takový jeho věrný lokaj.
Ale komunální politika není o lídrech té které strany (a už vůbec ne o ideologiích, jak se snaží někteří diskutující prosadit), ale o konkrétních lidech a jejich morálních profilech. Jako Pražáka mě přirozeně zajímá, kdo bude pražský primátor. Stejně tak, jako když si obyvatelé Dolní Lhoty vyberou za starostu Frantu, protože je schopný, nezkorumpovaný a dokáže pro vesnici hodně udělat.
Osobně bych si dokázal představit za primátora některé členy téměř všech největších stran - Tůma (TOP), Černochová (ODS), Dienstbier ml. (ČSSD), Reedová (VV), Witzany (SZ/SNK), komunisty neznám. Ale to co jsme si tam teď zvolili (= my v Praze), to si snad vážně nezasloužíme...
30. 11. 2010 | 21:42

Marty napsal(a):

Občan
Tipuji že pan Boudal v červnu házel vajíčky...
30. 11. 2010 | 21:44

modrý edvard napsal(a):

pro arch.: bez ohledu na to, jestli tomu někdo věřil - když to slibovali, je možné to od nich požadovat. Čestní politici v tom případě páchají harakiri.
30. 11. 2010 | 21:44

encounter napsal(a):

Copak jste tady v diskusi všichni uplně pitomí (smažte mě:-)? Copak vám není jasný smysl tohoto textu? Že v něm nejde o TOP O9 a politikaření (kterému se ale vy nedokážete ubránit a všechno pevádíte na společný jmenovatel jedna strana NEBO druhá strana NEBO třetí strana... o to přece vůbec nejde), ale o jisté principy? Že nejde o literu, ale o DUCHA? Ukamenujte mě. Díky pane Boudale a jen houšť!!
30. 11. 2010 | 21:49

Archeopteryx napsal(a):

Noe

Mohu se prosím zeptat, na které vysoké škole jste učitelem?

(1)Jak souvisí jméno pana Březiny se jménem filosofa sira Karla Raimunda Poppera a kdo je jak dehonestován? Nechápu...
(2)Sám jsem v zaměstnaneckém poměru a slovo „zřízenec mě nijak neuráží“.
(3)Větu "tak nevím, ale zdá se mi..." lze nahradit v textu větou „jsem přesvědčen, že...“ beze změny smyslu textu. Bude to tak v pořádku?
(4)No comment.
(5)To, že tato koalice nahrává „starým šíbrům“ dokazuje mimo jiné to, že se již stihla dohodnout, že se nebude měnit nic na stávajícím systému vyplácení odměn politikům v představenstvech a dozorčích radách podniků vlastněných městem. Ostatní strany jako TOP, VV, SZ, SNK slibovaly toto změnit a TOP toto požadovala v návrzích koaličních smluv s ODS i ČSSD.
(6)Dikuse o „napálení“ některých voličů ČSSD tu již proběhla – ono „napálení“ proběhlo například tak, že se ČSSD v předvolební kampani podařilo vnutit svým potenciálním voličům mylný dojem, že názor Dienstbiera je postojem celé strany.
(7)Alespoň mně z textu jednoznačně nevyplývá, že ČSSD měla s obvody manipulovat.
Citace: „Mnoho lidí v pražské ODS a ČSSD nyní využivá všechny možné legální skuliny k tomu, aby tuto schopnost demokracie co nejvíce ochromili (účelová manipulace s volebními obvody, předstíraná očista novými tvářemi).“
Interpretace: „ODS manipulovala s obvody, ČSSD vystavila na billboardy maňáska.“
30. 11. 2010 | 22:04

habrav napsal(a):

encounter

kamenovat Vás nehodlám, ani zpochybňovat vlastní pitomost (občas si ji i uvědomím), ono totiž pokud se nemá vytahovat zpochybnění výsledku voleb, tak nezbývá, než to "nějak" rozdělit (funkce). A pokud dnešní protesty aspoň trochu a aspoň na chvíli zapůsobí na politiky, tak je to jen dobře a protestujícím fandím a děkuji
30. 11. 2010 | 22:13

Admirál napsal(a):

noe - asi tak. Pan Boudal je na zřejmě jako Pabel Kohout v 50. letech. Neodděluje propagandu od faktů.
30. 11. 2010 | 22:14

Alibernet napsal(a):

http://www.euportal.cz/Arti...

Vypínání mikrofonu má v EU už tradici. Pravda a Láska by se měla zamyslet, zda se jim náhodou nevypnul mikrofon oprávněně.
30. 11. 2010 | 22:14

jos napsal(a):

autor předvedl pár odstavců subjektivního žvanění, okořeněných drobným lhaním (na př. lež o tom,že ČSSD účelově manipulovala s volebními obvody je jen zlovolný blábol).
30. 11. 2010 | 22:21

Archeopteryx napsal(a):

Encounter

Podobné diskuse na politická témata deformují příspěvky dvou skupin diskutujících. První jsou fanatičtí fanoušci jednotlivých politických stran. Druzí jsou placení diskutéři. Příspěvky obou skupin obvykle diskusi příliš neobohacují, jejich příspěvky se opakují pod různými blogy a texty, často své oblíbence omlouvají tím, že "jiní se chovají hůř". Tyto příspěvky je nejlépe ignorovat. Poté, co je vyfiltrujete, Vám ta diskuse už možná tak pitomá nepřijde ;-)
30. 11. 2010 | 22:32

Dalimír napsal(a):

Dobrý večer ! Z Lidovců se u nás rekrutuje nejvíce mafiánů , a to mají ještě tu drzost chodit do kostela se modlit ! Ty hříchy které za celou naši historii napáchali jim nikdo neodpáře ,ani sám pán Bůh !
30. 11. 2010 | 23:08

Jirásek napsal(a):

Kalousek,Bém a jim podobní by měli jít na hrad.Ale Mírov a možná by bylo dobře.Dobře už ale bylo.Pražáci neví co chtějí.
30. 11. 2010 | 23:32

Jirásek napsal(a):

Udivuje mne vzdělanost národa českého.Tolik chytrych lidí a nahoře chátra.
30. 11. 2010 | 23:38

hoven napsal(a):

teda z čeho naprosto bleju ,je ta podpora komunistů. to je hnus fialovej. za tom bych zrušil pražský ODS licenci.
01. 12. 2010 | 00:15

noe napsal(a):

pro Archeopteryx:
Já učím na vysoké škole, vy jste, jak sám tvrdíte, pouhý zřízenec. Navíc zjevně člověk až dětinsky důvěřivý a manipulovatelný, bez schopnosti vytvořit si vlastní názor, bez schopnosti oddělit skutečnost a její mediální obraz. Lituji, ale lidem jako jste vy nelze vysvětlit nic. Ti budou vždycky jen sloužit.
01. 12. 2010 | 00:19

S.Š. napsal(a):

Pane Boudale, pěkný a užitečný blog, díky.
01. 12. 2010 | 00:29

habrav napsal(a):

Archeopteryx

ale že Vás Noe utřel... hlavně, že je jasno, kdo učí na vysoké škole...
01. 12. 2010 | 00:42

Limaked Ziliao napsal(a):

2 Noe
Vy asi učíte na VŠ už moc dlouho. Ty subtilní argumenty proti zjevným faktům (účelová změna obvodů, rezignace na ideje ODS i ČSSD, komunisti v kontrolním výboru)! Vám vadí jazykové nuance na desetinném místě. Sofistika v pravém slova smyslu. Pokud se vám nelíbí pan Boudal, Petříček tvrdí totéž..
01. 12. 2010 | 01:51

noe napsal(a):

Pro Limaked Ziliao:
Pravda se nalézá ve slovech; někteří vám ale budou tvrdit, že se tam skrývá.
O tom, že jednání pražské ČSSD je ubohé, nepochybuji. O tom, že ODS má vůbec nějaké ideje, ano. Ale největší strach nemám z ODS. Bída té strany je zjevná i blbům. Největší strach mám z "demokratů", kteří pomíjejí subtilní argumenty. Těch se doopravdy bojím.
Komunisté v kontrolním výboru mi opravdu nevadí.
A opravdu jsem se nikdy neřídil podle toho, co si myslí Sommerová, Havel, Petříček a jiní státní/stádní "myslitelé".
01. 12. 2010 | 02:20

ZAM napsal(a):

noe:
Pozorně jsem si znovu přečetl článek a Vaše odezvy. dospěl jsem k závěru, že Vaše argumenty jsou natolik subtilní, že téměř pozbývají průkaznosti.
Pražské volby potvrdily vůli a očekávání změny, kterou voliči promítli do TOP09, preventívní manipulace s volebními obvody obavy ze změny. Následné protesty jsou projevem frustrace občanů z faktického zachování statu quo.
Zdůrazňování vysokoškolského učitelství v úvodu Vaší diskuze s cílem posílit validitu vlastních fakticky slaboučkých argumentů jenom potvrdilo irelevantnost profesní kvalifikace k životním názorům a postojům.
01. 12. 2010 | 07:31

Terry napsal(a):

ODS rozdala trafiky vlivným straníkům, kteří propadli ve volbách (http://zpravy.idnes.cz/ods-...)

Když volby nestačí aneb jak se zbavit kmotrů (http://blog.aktualne.centru...)

Projev Olivera Cromwella vůči Sněmovně reprezentantů při rozpuštění Dlouhého parlamentu

20.4.1653

„Je nejvyšší čas, abych ukončil toto vaše zasedání, jež jste zostudili svým opovrhováním všeho dobrého a poskvrnili svými neřestmi; jste než sebranka a nepřátelé schopné vlády; jste než prodejní ničemové. Jako Ezau byste prodali svou zemi za kus bídného žvance a jako Jidáš zradili svého Boha pro pár drobných.

Je ve vás vůbec kousek dobrého? Existuje nějaká neřest, jež by vám nebyla vlastní? Nejste o nic více věřící nežli můj kůň; zlato je vaším Bohem; kdo z vás neprodal své svědomí za úplatky? Je mezi vámi jediný muž, který alespoň nepatrně hájí zájmy Commonwealthu?

Vy mrzké děvky, což jste svými nemorálními taktikami a podlými činy neznesvětili toto posvátné místo a neučinili z Božího stánku doupě zlodějů? Jste nechutně odporní celému národu; pověřili vás sem, abyste napravovali křivdy! Tak tedy! Seberte si své cetky a zamkněte za sebou. Ve jménu Boha, jděte!“
(konec citace)

Nutno dodat, že Cromwell měl tento svůj projev „podšprajcovaný" zbraněmi; proto uspěl.

Totéž bude jednou nutné i u nás; na výzvy „Děkujeme, odejděte!“ eventuálně na nějaké „cinkání klíči“ je dnešní politická „demokratická“ svoloč hluchá.
01. 12. 2010 | 07:45

Belgičan napsal(a):

noe,

Vaše argumenty jsou na tak subtilní úrovni, že byla jen otázka času, kdy přejdete k demagogii otevřeně.
01. 12. 2010 | 07:46

neakademik napsal(a):

Ja si myslim, ze kdyz si to tam takhle v Praglu navolili, ze by se nemeli tak brzo po volbach rozcilovat. Ja tomu nerozumim, proc se tam v Praglu nekteri rozciluji. Kdyz volili ODSaky a socany, tak tam maji ODSaky a socany.

Rozdil mezi nimi je v tom, ze jedni chteli tam v Praglu to trzni hospodarstvi bez privlastku, zatimco druzi chteji socialne trzni hospodarstvi. Kdyz se tam v Praglu ted spojili tak vytvorili uplne neco noveho a nevidaneho, socialne trzni hospodarstvi bez privlastku. Jsou to proste ti prazsti Pepici.
01. 12. 2010 | 07:54

Aktiv napsal(a):

Pane Noe proč jste volič ČSSD?, apod. iluzorní formy demokracie. Včera v ČT jsem slyšel komentáře politologů na adresu současné krize politiky. Myslím si, že jejich největší omyl je , že se pohybují v jakémsi začarovaném kruhu dejme tomu demokratických mechanismů. Například, jestli je regulérní ta koalice, anebo ona koalice, do toho pan Svoboda, který hovořil o tom, že chce vnést právě touto koalicí lepší podmínky pro fungování pražské politiky, a na ČT2 pana Kuberu a ost. nezávislé, apod., kteří vše vidí pouze v zaběhnutých kolejí, a že se časy hloupých ovcí vrátí, tak to je katastrofa.

POLITIKA JE HLOUPÁ PROTOŽE VŠUDE KOLEM NÁS JSOU JEN HLOUPÉ OVCE, KTEŘÍ SE NECHAJÍ ORGANIZOVAT, TŘEBA SPROSTÝM HAVLEM, NEBO KÝMKOLI PODOBNÝM, JAKOŽ I MAFIÁNSKÝM KALOUSKEM , APOD.

Všichni POLITOLOGOVÉ mluví v politologických scénářích, o osvědčených principech na nichž lze stavět pochopení toho, co se děje, přitom je všem jasné, že si o ODS nebo ČSSD skutečně všichni myslí, že je to organizovaný zločin, a ne nějaká regulérní politika s občasnými selháními.

Všem je jasné, že se jedná v pražské koalici o organizovaný zločin na politické bázi, a ani Havel, který nevím, co tam vůbec dělal,a áno aby to diskreditoval, hlavně občany, kteří se tam sešli možná někým organizovaní přes danou iniciativu, a možná i spontáně. Jestli se tam sešli organizovaní jakýmisi pravdoláskovci tak je to smutné, pokud se tam sešli onou iniciativou nenavázanou na mafiánské podhoubí, a je jedno jestli ze strany Havla, nebo TOP09, tak to je plus pro nás všechny.

Realita je, že pokud se budeme pohybovat v politologických tzv. demokratických mantinelech, tak se nikdy nic nezmění. My chceme přece čistou politiku, více svobody na trhu, lepší komunikaci s občany, a hlavně širší zapojení občanů nejen na komunální úrovni. Možná by bylo vhodné jednat o různých věcech s občany na bázi partnerství, předkládat jim více materiálů koncepcí, nabídek firem ke zvážení. Poslední slovo by měl mít občan, který bude stejně vzdělán v problematice rozhodování jako politik. Pokud toho nedosáhneme, tak i za 20 dalších let bude demokracie a to nejen u nás, ale i ve světě na stejné tristní úrovni.... Politiky volíme, aby odváděly práci, kterou vyžaduje většina lidí- a většina si přeje precizně a kvalitně odvedenou práci, nakteré netratí, a ještě ušetří. Lidé zuří proto, že za nábytek do bytu, který stojí normálně 50 tisíc patí obvyklou cenu 500 tisíc!
Mě se líbí jak blekotá ODS, že ČSSD a levice chce plýtvat a zadlužovat, ale co jiného je kupovat nábytek do bytu za 500 tisíc místo 5O . To ODS v české plitice na všech úrovních praktikuje desítky let, ČSSD tento příklad jen následuje, aby nebyla pozadu. A pk nám ODS ideologicky bude tvrdit, že je to právě levice, která jde cestou Řecka. STUPIDNÍ HLOUPOST.
nAPŘ. TY ZAKÁZKY NA MINISTERSTVECH vypovídají za vše, a to zapříčiněním ideologicky zbarvené pravice i levice, prostě se vždy šábly, ale občan držel hubu, protože byl už předem označen za nekopententního. Copak nákup vybavení bytu za 500 tisíc je kompetentní rovina rozhodování, to by občan nikdy neudělal, tak hloupej zase není!

Takže politologové přestaňme se pohybovat v regulérních demo.mechanismech, a začněme vnímat politiku zcela a bez vší pochybnosti reálně! Co můžeme odvolat, zrušit, nahradit, odsoudit, musíme učinit, četak další 4 roky nebo 6 není k ničemu, to není demokracie, ale ovcokracie!
01. 12. 2010 | 07:57

cosworth napsal(a):

docela by mne zajimalo proc se tato spodina spolecnosti (volici Top) nerozcilovali kdyz nebyla respektovana vule lidu v parlamentu CR
01. 12. 2010 | 08:06

rejpal napsal(a):

cosworth
To je zcela obecná otázka. Skoro nikdo se nerozčiluje (a nedemonstruje), když se porušuje nějaký princip (a vůbec už ne, když to může vést k nějaké výhodě). Pokud ovšem porušením nějakého principu dojde k situaci, která je pro naše barvy nevýhodná, se svobodou a demokracií na rtech vyrazíme protestovat. Protestovala TOP 09, když se v Praze účelově měnily obvody ve prospěch velkých stran? Ať vládne v Praze, kdo chce, vždy to bude na základě výsledku ze zmanipulovaných voleb a vůbec nezáleží na tom, čím ÚS odůvodní jejich platnost (protože ústava ani nějaký zákon takovouto manipulaci explicitně nezakazují, dá se odhadnout, jak to dopadne).
01. 12. 2010 | 08:17

modrý edvard napsal(a):

no, co tam Havel dělal: seděl tam, aby demonstranty nebylo možno vyhodit.
01. 12. 2010 | 08:17

Pepa Řepa napsal(a):

Karl Popper kdysi napsal, že hlavní výsadou demokracie je její schopnost zbavit se mírumilovně svých elit. Mnoho lidí v pražské ODS a ČSSD nyní využivá všechny možné legální skuliny k tomu, aby tuto schopnost demokracie co nejvíce ochromili
...............
Technický dotaz.
Koho považuje autor -JMENOVITĚ A KONKRÉTNĚ- za "elity", kterých se chtějí ČSSD a ODS zbavit?
Ať již mírumilovně, či nemírumilovně a oprávněně či neoprávněně.
01. 12. 2010 | 08:26

Aktiv napsal(a):

Už není čas, v Evropě, nebo ve světě- demokracie od USA AŽ PO EVROPU se níčí, protože nejsou kooperativní, a dynamické, ekonomicky efektivní, a pořád rádoby kolonialistické, viz Blízký a Střední východ. Nejvíce demokracii nepotápí jakýsi terorismus, ale potápí se zevnitř, skrytými a neskrytými aktivitami finančního a obchodního rázu. Pokud i zde nebude vládnout demokratismus, tak se svět pořád bude propadat do ještě níčivějších válek. Dá se říct, že války ve světě jsou zde právě díky těmto finančním aktivitám západu. Je to stejné, jako by Bakala se rozhodl, že bude vlastnit Kongo, a všechny obyvatele, kteří tam bydlí po tisíciletí zprivatizoval, a v Čechách díky tomu ukazoval, jak je úspěšná firma, viz. SHELL, autoindustry, apod. Podobně fungoval i Hitler, všichni Němci si mysleli, že politika je úspěšná, protože se jim daří lépe, ale už neviděli, že je jako Bakala, který zprivatizoval něčí cizí majetek, z něhož dosáhl kýženého úspěchu a prosperity. Podobný korporatismus tzv. úspěšnosti praktikuje ČEZ, aj. západní firmy, a to vydáváme za úspěšné podnikání. Prostě tyto firmy jsou úspěšné protože kradouKRADOUkradouKRADOUkradouKRADOUkradouKRADOUkradouKRADOU, do ALELUJAHVE. OBČAS TO PŘIMÁZNOU NĚJAKOU CHARITOU, A VYDÁVAJÍ TO ZA VRCHOL CIVILIZOVANOSTI A SOCIÁLNÍHO CÍTĚNÍ.

Ano charita má ve skutečnostri nahradit efektivní sociální systém(maximální zaměstnanost), nikoli sociální podpora. To se děje a s přílepkem křestanský, a nakonec to dopadne jak v Jížní Americe, kdevětšina obyvatel žije pod hranicí bídy, hlavně že funguje charitativní systém na bázi příspěvků těch tzv. bohatých křes´tansky smýšlejících firem. Díky už navracení 19.století nechci, a je jedno jestli to někdo nazývá pravice, nebo levice. Jsem pro pragmatismus, a neustálé narovnávání vztahú mezi veřejnou a soukromou sférou, aby ani jedna netratila a mohla se rovnoměrně rozvíjet. Pokud toho nedosáhneme, tak i za dalších x let bude demokracie a ekonomika tristní a v krachu. USA je nejzadluženější stát na světě, a přitom funguje. Čím větší zadluženost, tím větší zloděj!
Filip Sličný, nebo Hitler věděly jak se zbavit dluhů, a nebo americká vláda?VÁLKOU:-)
01. 12. 2010 | 08:39

Cech napsal(a):

Zde je komentář v souhlasu S Pepa Řepa.Nejsem příznivcem současného řešení ale aby Kalouskiáda zavládla nejen nejen v ČR ale existovala i v Praze tak proto nefandím "antimit".Nic víc nic míň.
01. 12. 2010 | 08:43

Pepa Řepa napsal(a):

To Čech
já se jen ptal, kdo je-podle autora-elita?
Od smrti Pavla Tigrida po ní pátrám jako pinkerton.
Marně.
01. 12. 2010 | 09:05

loukoť napsal(a):

vystrnadit všechny,kteří znužili nebo zneužívají,pak se můžeme bavit o demokracii.
01. 12. 2010 | 09:09

loukoť napsal(a):

vystrnadit všechny,kteří znužili nebo zneužívají,pak se můžeme bavit o demokracii.
01. 12. 2010 | 09:10

MR napsal(a):

Voliči se nechali napálit.... Zdaleka ne poprvé. Před každými volbami jsou předkládány programy a za strany vystupují upřímné tváře s plamennými hesly - a po volbách lídři odstoupí, případně jsou odstoupeni, a do funkcí zasednou zase titíž. V různých obměnách se to opakuje při každých volbách. Něco jiného, než očekávali, dostali voliči podpisem Opoziční smlouvy, protlačením Jančíka na Praze 5 po předchozích obecních volbách, a nyní odsunutím Dienstbiera a směru, který v kampani reprezentoval. Problém nevidím ve vzniku koalice ODS-ČSSD, ale právě v podvodu s přehozením kormidla. Politici si našli způsob, jak zneužít pravidel zastupitelské demokracie k prosazení svých zájmů a k zajištění pomyslené legitimity svému jednání. Prostě s voliči ...vyběhli (existuje daleko přesnější termín, ten však je příliš vulgární). A na nestandardní postup zvolených mají voliči právo nestandardně reagovat (ostatně, loňské vrhání vajec na volebních setkáních ČSSD bylo také jen úměrnou reakcí na ponižující způsob, jakým čelní představitelé této strany uráželi inteligenci voličů). Jen čekám, kdy z magistrátu zazní ono oblíbené "republiku (či demokracii) si rozvracet nedáme" a "na svou práci potřebujeme klid". Už od devadesátých let se totiž v této zemi příliš rozšiřuje mínění, že co je v souladu se zákonem, to je v pořádku - jako by kromě zákona, který vymezuje krajní mez, jejíž překračování je postihováno, neexistovaly jiné hranice dané slušností a etikou. Reprezentanti nové koalice neprovedli nic nezákonného, tak zmlkni, voliči. Volič si ovšem připadá, jako kdyby si v restauraci objednal podle obrázkového jídelního lístku biftek jak kovářskou zástěru a místo toho dostal do ešusu sběračku šlichty. Bohužel, za čtyři roky na to většina voličů zapomene a zase budou volit strany a jejich marketingové triky a ne lidi. Jediná šance je, že ústavní soud volby zruší a voliči se dostanou k urnám dřív, než zapomenou.
01. 12. 2010 | 09:24

El Lobo napsal(a):

Demokracie neni o nejake blbe nicnevedouci nicneresici diskuzi, demokracie je o reseni a konani skutku. Mlit si muzou vecer v televizi, nebot doposud nic ze svych reci nenaplnili. Slovo na vahu vzduchu, skutek se uz da merit.
01. 12. 2010 | 09:37

vidlemístoklíčů napsal(a):

Pláčeme všichni dobře, ale na špatném hrobě. Za prvé jsme už dávno měli přestat vést občanskou válku o to, kdo krade méně a pořád dokola volit "menší zloděje". Za druhé jsme si měli pamatovat tváře a ne kabáty. Přeskok z jedné strany do druhé ještě neznamená očistu. Neměli jsme tedy volit ani mafiánské strany ani mafiánské jedince. Hlavní mafiáni by zde už dávno nebyli. ALE HLAVNĚ: dokud bude fungovat justice, zaručující VŠEM politikům poklidné rozkrádání, můžeme volit jak chceme a nic se nezmění. Dokud nezačne představa kriminálu a zabavení majetku děsit i NADLIDI, z pokřiků lidí si politici nic dělat nebudou. U soudů máme pískat při asurdních rozsudcích a až začne justice fungovat, oni už se politici ukázní.
01. 12. 2010 | 09:43

Doros napsal(a):

Toje hrozne co tato země vyprodukovala vyprodukovala pitomcu. Chyby v tomto národe zdravý selsky rozum.Pražaci tosu,ale chytraci.
01. 12. 2010 | 10:30

Belgičan napsal(a):

Pepa Řepa,

nebuďte tak náročný. Podívejte se kolem sebe a zjistíte, že elita to nemá až tak těžké být v ČR elitou. Stačí být prost závisti, nenávisti, blbosti a nekrást.

veverka,

já se Tě nechtěl dotknout, já jen chtěl zjistit, jestli tomu co píšeš i sám věříš.
01. 12. 2010 | 11:10

Dežo Albín napsal(a):

Chtěl bich,abi se na radnici dostaly taki zastupsi nas romu! proč bi si nemohl nakrast každy dyk. A mi mame hystorycki v tym kradeni skušenosti. Je to dyskrymynace..........
01. 12. 2010 | 11:15

Deborah napsal(a):

Všechny tyto protesty a demostrace nejsou za TOP, Zelené, ODS CSSD ale proti všem jejich zkorumpovaným a upláceným členům, které všechny strany před volbamy slibovali vyměnit, očistit ...Proti pánům - Richter,Bém, Blažek, Hulinský, Březina,Jančík ... proti zkorumpovyným zakázkám, milionům z dozorčich rad jichž se nechtějí vzdát. Proti tom, že lhali - před volbama všichni slibovali změnu - kde je lídr CSSD pan Dientsbier - chtěl ty staré korupčníky odstavit a oni odstavili jeho. Nehodil se jim - chtěl dodržet předvolební slib. Dělat změnu se starým ansablem prostě nejde - komunisti taky mysleli že stačí vyměnit Milouše Jakešu za Urbana. Autor má uplnou pravdu !!!
01. 12. 2010 | 11:35

vidlemístoklíčů napsal(a):

Děkuji. Pane Boudale, děkuji, že jste konečně našvanost občanů pojmenoval, pocity verbalizoval, zorganizoval stejně smýšlející a zkonkretizoval požadavky. Deborah to popsal/a absolutně přesně. Těžko ale demonstrovat proti tomu, že politici kradou. Vy jste tomu dal určitou podobu. Doufám, že to neskončí jen magistrátem.
01. 12. 2010 | 11:56

Pepa z depa napsal(a):

Milý diskutující nemáte jednotný názor a co když se těm lidem nelíbila jen forma a způsob vládnutí? Té iniciativě lze jen vytknouti, že chtějí změnu jen částečnou a tedy nedostatečnou, chce to prostě HEDVÁBNOU ZMĚNU podle not http://www.vymenilijsmepoli... kde je oproti 25.000 podpisům listopadové petice již 571.574 příznivců z řad občanů ČR. Dalších slov netřeba a jelikož vám zde nevycházejí žádné učené teorie, tak se prostě řiďte selskou moudrostí a ta říká "sytý hladovému nevěří" a pokračování bývá "tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne", a už je to tady a ještě to prostě působí v celé republice, kapišto? Datum je již také stanoven, no počkejme si na to CO SI KDO NADROBIL a réžie bude tentokrát v rukou těch kdo tady více pracují a né těch, kteří tady jen žvaní a protože těch režisérů bude většina, tak si prosadí svoji VŮLI a tomu se říká DEMOKRACIE. A jest-li si tu někdo myslí, že nebudou vědět co s tím, tak se tedy může vsadit se 4. odbojem a Pepou z depa, dáváme sázku 100:1, že pracující vyhrajou? Další sázky může třeba kontrolovat ČT24, které se za včerejšek tímto omlouvám. Pepa z depa.
01. 12. 2010 | 12:02

Viola napsal(a):

Pepa z depa,

jo, jo, tak dlouho se budeme učit demokracii, až vytvoříme nový únor, že?
01. 12. 2010 | 12:19

Viola napsal(a):

Deborah, zdá se, že jsi mimo.

Jakeše za Urbana vyměnit bylo zbytečné a víme proč? Protože vládla jedna strana. Dnes je snad demokracie, stran jsou desítky, tak proč si pořád vybíráte jedny a ty samé strany. A vůbec, začněte se v politice angažovat, ale nic za to nechtějte, jen tak něčeho dosáhnete. Jak se v tom začnou mixivat peníze, už je to jeden koktejl.
01. 12. 2010 | 12:23

Viola napsal(a):

Pepo Řepo,

jak se můžete ptát na tak jednoduchou otázku, kdo je dnes elita, přece ten, kdo má nejvíce peněz.
01. 12. 2010 | 12:26

Tenco napsal(a):

ad viola
Elita spí v bahně mlčící většiny. Vyznávajíc Tolstého něprotivljenija sa zla nasiljem se tam cítí bezpečně a dobře.
Kór teď - v těch mrazech.
Pečlivě a pozorně však sleduje vývoj a ve vhodný okamžik zasáhne.
Vhodný okamžik je pak definován časem, který uplyne od vynoření se Blanických rytířů až po jejich příjezd na Václavák.
Já osobně se domnívám, že to nastane na svatého Dyndy.
Už se docela těším, mám pro tuto příležotost připravený modrý kabát s oranžovou vložkou vevnitř.

Jeden nikdy neví, co se na svatého Dyndy všecko může přihodit !
01. 12. 2010 | 12:47

Terry napsal(a):

Pěkný komentář Ondřeje Neffa (Neviditelný pes):

Svoboda primátorem za dramatických okolností (http://neviditelnypes.lidov...):

Ráno demonstrace v jednací síni magistrátu, před polednem docent Svoboda řekl do rádia, že nenechá vyklidit budovu, za třicet minut budova vyklizena a poté Svoboda zvolen primátorem. Dobrá ilustrace pozice, kterou tento "poklop na kanálu" v pražském politice má.

Pořád ještě se snaží zachovat jakési stopy po slušnosti. Neudělal to, co učinil Jiří Dienstbier, když pochopil, čemu a komu slouží: šel od toho. Ještě dnes měl Bohuslav Svoboda příležitost zůstat slušným člověkem. Místo toho se stal primátorem v rukou koalice, která zradila své voliče: kterýpak volič ODS si přál, aby místostarostou byl Karel Březina? Kterýpak volič ČSSD si přál, aby byl primátorem člen ODS? Jedna i druhá strana tvrdí, že koaliční smlouva naplňuje z 95% jejich program. Žalostnější nesmysl si nelze představit.

Politováníhodný je i postoj vůdců obou stran. To, co se stalo v Praze, není primárně stranická záležitost. Parta, která se zmocnila hlavního města, parazituje na významu dvou nejsilnějších stran v zemi. Bez nich by tihle pánové nebyli ničím. Za osm let spoluvlády v Praze se zprofanovali a teď v tom hodlají pokračovat. Diskreditovali svoje strany, diskreditovali jejich předáky, Petra Nečase i Bohuslava Sobotku, udělali z nich bezmocné hlupáky, kteří jen přihlížejí tomu, co se v hlavním městě děje.

Že dělají hlupáka z docenta Svobody, to je bezvýznamné. To je figurka, která plní svoji roli a pak ji zahodí.
01. 12. 2010 | 12:50

Pavel13 napsal(a):

:rejpal
Vidím to naprosto stejně. Podle mne má ale ÚS spoustu možností, jak odůvodnit neplatnost voleb. To, že něco není zákonem zakázáno obecně neznamená, že to je dovoleno. Je proti samotným principům zastupitelské demokracie, aby si vítězové voleb měnili podmínky příštích ke své výhodě. To u nás upekli po roce 1945 - jednotná kandidátka NF. Dále jsme chodili k volbám, ale svět s námi přestal mluvit a dneska tomu říkáme totalita. Zmanipulovat takto volby v pitomém bytovém družstvu, musí to rozcupovat i průměrný advokát. Ostatně toho jediného se pražská koalice bála a snad i bojí.
01. 12. 2010 | 13:03

Levandule napsal(a):

Jiří Boudal: Rozumím Vašim názorům i hněvu, jenže tento způsob myšlení je hodně menšinový, zatím,ale jsem ráda, že jsou mladí lidé chápající realitu jako Vy, že vidí, že neoliberalismus není ten směr demokracie, který je prospěšný liden všem. Tedy si asi musíme počkat. Ovšem ta včerejší přezíravost nových zastupitelů, pod ochranou fomálnosti, byla šokující, smutná. Posedlost mocných (dle Koukolíka)je všeho schopná, ale i na ni dojde. Držte si ideje!!!!!
01. 12. 2010 | 13:25

JF napsal(a):

souhlas:

No, Bémův projev je hoden ceny Milouše Jakeše. Projev pana Svobody - "krev, pot, slzy" je opravdu výrokem hodným prken co znamenají svět. Všestrané nadání potvrdili bravurním zvládnutím kupeckých počtů při interpretaci opravdové "vůle lidu".

Fakt výkon!!!
01. 12. 2010 | 13:59

poutník napsal(a):

Nepřijde vám, že tohle všechno je zakalkulované divadélko? Jedno je, co kdo "říká", ale co "dělá", ne? A to se uvidí! (Nebo ne?)
01. 12. 2010 | 16:58

Emil napsal(a):

"Boris Šťastný rozdával demonstrantům vytištěnou ústavu, aby si přečetli, že součástí demokratického pořádku je uznávat výsledky voleb..."
Myslim si, ze pan Stastny neni prilis inteligentni (nejde mi o to, ho urazet, opravdu si to myslim) a ze ODS z nejakeho duvodu pritahuje prave jemu podobne typy. Kdyby byl totac byli by nejspis v KSC.
01. 12. 2010 | 19:14

Karima napsal(a):

To noe:
Vážený pane,
označení "zřízenec" používáte jako urážku pouze Vy. Nikdo další to tak necítí. Prostě zaměstnanec. Sdělte prosím diskutujícím, nak které VŠ působíte - mám děti před maturitou, tak abychom si dali pozor...

A na magistrátě jsem po demonstraci taky byla, takže mohu jen potvrdit slova pana Boudala. Ten totiž reaguje ve svém blogu především na výrok Karla Březiny, který tvrdil, že demonstranti odmítali diskusi atd.
K tomu:
1) organizátoři demonstrace ukončili demonstraci v 10:15 hod a vyzývali lidi k průvodu OKOLO radnice.
2) To, že jsme se nakonec vydali za nositeli petice jako veřejnost do radnice, byla svobodná vůle jednoho každého z nás. Nikdo tam "nevtrhl", jak psala média - šlo se pomalu, krok co krok, po klidné domluvě s policisty přede dveřmi, protže zasedání bylo veřejné. (Dopoledne - odpoledne už bylo zavřeno a policisté nepouštěli)
A vyjádřit v plénu svůj nesouhlas dupáním, voláním "fuj" a "hanba" - to se děje, nezlobte se, na půdě i takových slovoutných institucí, jako je sněmovna lordů a kdejaký parlament. Takže na tom nebylo nic nedemokratického... A nic vulgárnějšího či násilnějšího se nedělo, i když pan Svoboda v televizi manipulativně tvrdil opak. A ve chvíli, kdy chtěli lidé zodpovědní za demonstraci hluk v sále zklidnit, byl jim po dvou slovech vypnut mikrofon. Všichni jsme sice zmlkli, v tu chvíli ale zase začali vykřikovat ti, kteří seděli na místech pro veřejnost už od rána (a zajišťovali tak, aby se "demonstranti" do sálu už nevešli.)
A dál: Samozřejmě, že petici podepisovali a na demonstraci přišli i příznivci TOPky, ale rozhodně nepřevažovali. Přišli pražani, které štve to, co se na radnici děje, dělo - a dít zase bude. Ty, které zaskočilo, jak ČSSD vymetla s Dienstbierem, například.
01. 12. 2010 | 23:39

PeTe napsal(a):

Bezbolestná výměna elit - ano, to je přesně ten problém. Pokud se totiž mechanismus zablokuje, nastane situace, kdy je třeba řešit výměnu elit násilně - převratem (čemuž je třeba se vyhnout). Na to potom už žádná rétorika nefunguje. Zastupitelům stále nedochází, že uznáváním demokratických principů v první řadě chrání své zdraví a svůj život, protože jinak by takhle nejednali.
02. 12. 2010 | 08:26

zdeněk napsal(a):

Díky, bylo to tak, jak píšete, pane Boudale, byl jsem tam taky a mohl bych citovat mnohem horší výroky pana Šťastného a Březiny. Myslím, že odpůrci této demonstrace argumentují naprosto stejně jako argumentovali komunisti v 89 roce. A stejně na to i dojedou. Budou se chlácholit tím, že šlo o "zmanipulované skupinky", aby si nemuseli přiznat, že většina národa jich má plné zuby. No a pak to přijde... To bude zase šok. Bohužel v dějinách známe i případy, kdy mocní "nepochopili", ani když už měli krk sevřený v gillotině..
02. 12. 2010 | 14:32

Karel napsal(a):

Je legrační jak ti, kteří propadli ve volbách, vidí chyby všude jinde než u sebe. Viz tzv. Zelení, kteří se (naštěstí) totálně znemožnili tím, jak kopírovali své německé chlebodárce.
Kdy byli Havel a spol. po parlamentních volbách, jak minulých, tak letošních, kdy vítěz voleb byl pletichami odstaven? Jojo, "Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. ".
No jestli teď nedojde k výměně poloviny vedení České televize televize, tak pak už asi nikdy. Vždyť ona se naprosto jednoznačně vložila do celé záležitosti na straně "demonstrantů"!
02. 12. 2010 | 14:58

Glosator napsal(a):

Vzhledem k tomu, že autor pracuje pro raketýrskou organizaci "Ekologický právní servis," v čele s Kužvartem, dalších komentářů netřeba.
02. 12. 2010 | 15:14

Glosator napsal(a):

Komunisty a rok 1989 do toho vůbec nemotejte, tady je to POŘÁD TA SAMÁ skupina kolem Pravdy a lásky, která se pokouší ZMĚNIT výsledky voleb.
Vzhledem k tomu, že volby za komunistů byly pouhou formalitou (viz Pavel Wonka, který svou snahu kandidovat jako nezávislý zaplatil životem), mohli odpůrci komunistů roku 1989 právem říci, že vláda nemá mandát národa.
Že morálka v tomto státě vypadá tak jak vypadá, a fakticky opravdu "není koho volit" je sice smutné, ale absolutně to neznamená, že nějaká nezvolená skupina mandát má.
02. 12. 2010 | 15:21

Glosator napsal(a):

Pro pana Zdeňka
Guilotinou bych se moc neoháněl. Ono to totiž pokaždé bylo tak, že chytří mocní vzali včas roha.
A když si vezmeme Jakobíny, bolševiky a Pol Potovce, nakonec to pokaždé skončilo tak, že na popravišti skončili samotní revolucionáři, odpravení svými dřívějšími spolubojovníky.
Soudruh Slánský se dokonce sám zpočátku iniciativně zapojil do přípravy procesu, v němž byl nakonec hlavním obžalovaným.
02. 12. 2010 | 15:33

Gejza napsal(a):

Co naplat, naše demokracie je silně poznamenána nevzdělaností a stádovitostí občanů. Pokud někdo nemá v hlavě bramboračku a tvrdí o sobě, že je demokrat, neměl na tom magistrátském pogromu co dělat a prostě demokraticky přijmout produkt demokratických voleb a s tím spojených demokratických povolebních jednání. Mít pocit, že se mi něco nelíbí a vyvádět jako zvěř, sem opravdu nepatří. Zbláznit nedospělé studenty, kteří se pod chytlavým heslem, že jdou "dělat historii" nastartují jako motorové pily, taky není žádné hrdinství. Pokud by u nás byla skutečná demokracie, musela by velmi tvrdě zasáhnout Policie a všechny ty "hrdinné revolucionáře" v čele s bývalým prezidentem, poté megazlodějem a dnes vetchým staříkem, vyprovodit z budovy magistrátu, kde už zcela evidentně a hrubě narušovali svobodu někoho jiného.
02. 12. 2010 | 16:06

couman napsal(a):

Blíží se volby našeho nejvyššího. Strany se dohodly, že je načase „připravit“ kandidáty.
Dohodly se na Doc. Svobodovi a panu Tůmovi.
Tito dva budou Lidu představeni jako ti z nejlepších.
Musí se na tom ovšem trochu zapracovat.
Zvolíme pana docenta primátorem. Začneme spolu s ním pracovat na jeho image. Jako novému primátorovi mu „přihrajeme“ nějaké korupční aférky aby je on „odhalil, pranýřoval a potrestal“…Lide!! Jak poctivý a důsledný je v plnění svých předvolebních slibů…
Image se krášlí dalšími jeho aktivitami a pomalu získává obraz – jednoho z nejlepších primátorů jakého kdy Praha měla.
Na image pana Tůmy se také pracuje ale s menší energií. Tak velkou aby nám nepřerostl přes dnes již jasnou „jedničku“ pana doc. Svobodu. U něho ještě musíme zapracovat na faceliftu, Musí se naučit skrývat své emoce. Výraz jeho obličeje musí vyzařovat uspokojení nad dosaženými výsledky, úsměv spolu s vážností musí zářit z obrazu státníka visícího na stěnách úřadů, škol a poštovních známek.
Image dokončena a můžeme spolu s davy volat:
„ Svoboda na hrad!!!“
Mimochodem, každá doba má svého „stratéga“ - ten nynější (2.11.2010) sídlí na hradě se svou suitou a k ruce má pár věrných v podhradí.
….a vítězem musí být ODS!!!
02. 12. 2010 | 16:31

couman napsal(a):

...oprava 2.12.2010..
02. 12. 2010 | 18:53

Dll Errors napsal(a):

A software was uninstalled that removed <a rel='dofollow' href="http://dllerrorsfix.com/thi..." title="d3d9.dll error">d3d9.dll error</a> required by another program or Windows.A program was installed that overwrote the .dll file with either an older version or a version that is incompatible with other programs. A bad installation of a program corrupted one or more files causing dll errors.Another user or program maliciously or mistakenly deleted dll file or an associated file.A hardware issue exists with the computer, such as a bad hard disk drive, causing the data on the drive to become corrupt.Repair DLL Problems, dllerrorsfix.com is meant to be a solution for users who are encountering missing .dll errors or other warning messages related to dll files <a rel='dofollow' href="http://dllerrorsfix.com/msv..." title="msvcr90.dll">msvcr90.dll</a>. Here you can download dlls for free and fix system errors on your PC yourself.
03. 12. 2010 | 04:32

Terry napsal(a):

Milé děti, začínají Události ČT aneb Občanská společnost dospívá (http://petrkrejci.bigbloger...)

Komentář k „pražskému podzimu“ a ke zpravodajství Událostí ČT.
Stojí za přečtení…
03. 12. 2010 | 12:31

Dalimír napsal(a):

Dobrý den všem ! Jen pár slov bych chtěl napsat k problémům týkajících se naši společnosti ! Všechny ty politické dobrodruhy a jejich strany které po tom neslavném listopadu 1989 se zde vyrojily jako sršni v touze po kariéře a mamonu jsou již dávno s diskreditované ! Potom nechápu proč lidé stále volí tyhle zloduchy které pro národ nikdy nic dobrého nevymysleli a jen obohacovali sami sebe ! Praha byla na tom vždy lépe jako většina republiky ,tak proto se to u nás motá stále dokola ! Jen když se sáhne pražákům a je to tam sám státní dobře honorovaný úředník na jejich dobrá bidla tak pak se teprve můžem dočkat velkých změn ! A Havla už nechme dožít ,on nemá čisté svědomí a sám dobře ví jaký rozkol ve společnosti způsobil ! Vždy jsem zde psal ,pozor na ty kteří chodí často do kostela ,lidovce ! Kalouskovce ! Dal.
04. 12. 2010 | 10:32

Terry napsal(a):

to Pepa Řepa:

Kdo je "elita"?

No tak třeba - podle hejtmana Michala Haška) - Onderka, Škromach či Zaorálek.

A zřejmě všichni lídři a vedení našich "demokratický" stran se považují za ELITU.

Když mohl být amorální buran a hulvát Mirek Topolánek (a to byl, prosím, ten nejlepší v ODS!!), s nemanželským bastardem, druhým nejvyšším představitel tohoto státu a národa (samozřejmě až po narcistickém prezidentovi Václavu Klausovi s jeho nemanželskými milostnými avantýrami), tak to už může být nominováno jakékoliv hovado, jen když získá podporu svým spoluhovad a napříč politickým stádem.

Máme demokracii, ne, vole?!
06. 12. 2010 | 14:07

Dalimír napsal(a):

Ano soukromé podnikání,ovšem ve vymezené míře a za PŘÍSNÉ kontroly st.orgánů ! Takhle by to mohlo fungovat ! Přesně jako v číně ! A podívejte kde jsou žlutí se svou KS před námi ! To co funguje u nás je jako turecké hospodářství tečka Dal.
07. 12. 2010 | 15:10

car insurance rates napsal(a):

What i don't understood is in reality how you are not really a lot more smartly-preferred than you may be right now. You're so intelligent. You recognize therefore considerably with regards to this topic, made me for my part believe it from so many various angles. Its like men and women are not fascinated unless it is one thing to do with Woman gaga! Your own stuffs nice. At all times deal with it up! <a href="http://topautoinsurancerates.net/">new jersey auto insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 20:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy