Boris Šťastný uhájil svou trafiku ve VZP. Norové by se mu vysmáli.

04. 12. 2012 | 12:12
Přečteno 10572 krát
Ministr Heger ustoupil od plánu zeštíhlit a odpolitizovat správní rady pojišťoven. Zjistil, že to není politické průchodné.

Jeden z těch, kvůli kterým to neprojde, je poslanec Boris Štastný (ODS), který mimo jiné již řadu let usedá ve správní radě VZP. "Když tam budou sedět nezávislí odborníci, tak komu se budou zodpovídat? Lobbistům nebo nějakým vlivovým skupinám."



Protože různí politici opakují tuhle šílenou výmluvu už mnoho let bez jakýchkoli změn, dovolím si taky opět odkázat na video, které jsem tu zveřejnil před rokem.

Norský expert na správu obchodních společností vlastněných státem v něm jednoduše vysvětluje, že mají v Norsku správní rady bez politiků a že to dobře funguje.

Je to jednoduché – správní rada se odpovídá valné hromadě, ve které politici sedí. Politici mohou správní radu odvolat, pokud by neplnila jejich politické zadání (tedy například, jaké veřejné služby má firma plnit nad rámec podnikání) a šla na ruku jiným lobbistům. Toto politické zadání je však sepsáno ve veřejně přístupném dokumentu, takzvané vlastnické politice. Politici by tedy museli jasně veřejně deklarovat, co z jejich zadání rada nesplnila.

VZP sice nemá valnou hromadu – ale princip je stejný: politici mohou vybírat, úkolovat i odvolávat nepolitické členy správní rady na základě transparentního procesu. Firmy se tak neocitají mimo kontrolu politiků; vtip je v tom, že všechno, co jim v tomto zadávání a kontrole přísluší, může a má být veřejné. Jakmile mají důvod něco tajit (a tedy potřebu hlídat to osobně v radě namísto transparentního přístupu skrz valnou hromadu atp.), nehájí už nejspíš zájmy těch, kdo je zvolili, ale nejspíš zájmy své, případně právě oněch lobbistů a vlivových skupin, o kterých Šťastný mluví.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gustáv Kočí napsal(a):

Dovolil bych si tady předběhnout a shrnout diskusi konstatováním, že by se to mělo udělat přímo jako na Islandu a že za komunistů taky nebylo všecko špatně.
04. 12. 2012 | 12:20

stejskal napsal(a):

:-) pane Kočí. Po nějaké době jsem se při běžné rutinně na těchto stránkách zase od srdce zasmál. Díky.

Hezký den.

Libor Stejskal
04. 12. 2012 | 12:25

nežvaňte napsal(a):

Soudruhu Kočí, tak se staň islanďanem, aspoň s takhle malým i, když nejsi z Islandu!
A zejména: nežvaň!!!!!!
04. 12. 2012 | 12:25

DF napsal(a):

Od roku 2009 před sebou Všeobecná zdravotní pojišťovna hrne problém zhruba 6 miliardového deficitu uměle založeného Kalouskem, který se jí až dosud dařilo vykrývat z rezerv, jenomže rezervy díky IZIPU došly.
Loni skončilo hospodaření VZP s (- 5 miliardami( a pro letošek se sen o vyrovnaném hospodaření také rozplynul. Předpokládaná ztráta jsou - 4 miliardy.
Celou dobu takto hospodaří Happy Boris a vzhledem k tomu že církevní restituce Kalouskovi prošly bude takto Happy hospodařit dalších 10 let.
04. 12. 2012 | 12:26

nestranný napsal(a):

Ad Libor Stejskal:To jste se zasmál vlastní hlouposti?To co zavedli všichni modroptáci a lidi jim podobní vedlo právě k devastaci celého zdravotního systemu.Je vidět,že jste jen jejich placený poskok,který se těch jejich zrůdností bude vehementně zastávat.Komunisté nebyli svatí,ale některé jimi zavedené systemy měly hlavu i patu.Dnes je vše totálně zdevastované právě těmi inovátory ,kterých vy se tak zastáváte.Skutečně Islandská cesta by to zde uvedla zpět do normálu.
04. 12. 2012 | 12:55

Gustáv Kočí napsal(a):

To jsem moc rád, pane Stejskale. Dobře Vám tak!
04. 12. 2012 | 12:56

stejskal napsal(a):

Přesně tak, pane nestranný, vlastní hlouposti.

Čím větší zrůdnost, tím jsem spokojenější. Proto se jich zde ostatně neustále zastávám.

Hezký den i Vám.

Libor Stejskal
04. 12. 2012 | 13:05

Acidburn napsal(a):

To DF: sorry, ale VZP nefunguje už od vlády Špidly a Grosse. V roce 2005 už činil deficit VZP deset miliard Kč, což posložilo Rathovi (jako ministru zdravotnictví) jako záminka k nucené správě (tj. k dosazení svých lidí na výnosné posty a prebendy). V roce 2006 se sice dluh VZP povedlo snížit na 5 až 7 miliard Kč, ovšem pouze za cenu transferu ze státního rozpočtu (tj. stát do VZP nalil další prachy). Problém však vyřešen nebyl, tudíž došlo po čase opět k nárůstu dluhu VZP. A dokud se nezmění principy jejího fungování, pak každá vláda bude muset po zhruba pěti letech do VZP "dolít" další prachy.
Viz Faltusová, K. Analýza postavení VZP v systému zdravotní péče. Diplomová práce. Brno : Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, str. 22 an. DOporučuji k přečtení.
04. 12. 2012 | 13:08

jméno napsal(a):

nestrannný: Nenavážejte se prosím do pana Stejskala. Má to stejný smysl jako křičet na Váš spam filter, že dělá blbosti.
04. 12. 2012 | 13:09

honza napsal(a):

Stejskal meleš tady kraviny.
04. 12. 2012 | 13:10

český maloměšťák napsal(a):

To, co popisuje pan Boudal - to právě dokumentuje stav, kdy se komunismus /respektive brežněvovský realsocialismu/ implementuje v České republice.

A to stranami, které mají v názvu " demokratická" či "občanská" popř. " tradičně odpovědně prosperitní" / právě že ta poslední zmíněná v tomto kontextu působí velmi komicky - když si tedy uvědomíme vztah té prosperity odpovědnosti a jak se tedy tvoří nová tradice/.

V duchu hesla " nám a našim kumpánům podle našich a jejich potřeb".
V aktuální podobě to jsou například kauzy Tluchoř či Fuksa. Plus stovky dalších příkladů - kdy se v tomto " demokratická" a " občanská" věrchuška chová stejně jako kdysi "komunistická" /také byla komunistickou jen dle názvu - dokonce nebyla ani socialistická/ věrchuška.

Král je už nahý.
Zbývá jej odvést na popraviště.
04. 12. 2012 | 13:19

Acidburn napsal(a):

S církevními restitucemi, korupcí nebo něčím podobným to nijak nesouvisí.
04. 12. 2012 | 13:19

Petr Brauner napsal(a):

Divoké a nezvladatelné reakce některých pisatelů na chválu minulého režimu jiných přispěvatelů, svědčí o tom, jak jsou za těch nešťastných 23 let lidé režimem manipulováni všemi médii a snad i ve školách, což je katastrofa. Tito lidé se rekrutují pravděpodobně z řad mladších občanů. Jsou to takoví pseudokomsomolští pionýři. Slouží věrně tomuto nepřirozenému kapitalistickému systému, který je již - podle všech ekonomických vnějších varovných znamení - v koncích. Je mi jich líto. Vyměnili"svobodu" cestování po světě za ztrátu identity a rozumu. O skutečné demokracii a svobodě nemůže být řeč. Jsme nyní sledování miliony kamer, sledováni socálními sitěmi, oni, mladí experti, žijí ve virtuálním světě, naše životy jsou nahrány na mega hard discích a uloženy k případné potřebě někde v USA,Ti pionýři, obklopeni pseudobohatstvím už ani neví, jakou barvu má pampeliška nebo jak voní stromy v českém lese...
04. 12. 2012 | 13:19

DF napsal(a):

to Acidburn
Prosím Vás Vy Kyselino odvařená, jste schopen alespoň uznat výsledky hospodaření které vydala sama VZP, nebo je to ve Vaše případě pod bodem varu.
04. 12. 2012 | 13:22

hovorka11 napsal(a):

nestranný:
já jsem tomu rozuměl jako zkratce výsledku diskuze, třeba i k pousmání, ale pravdivé.
Ten výhled na další vývoj je špatný a na ta osmdesátá léta jistot a klidu budem rádi vzpomínat.
Je potřeba, aby jsme se odřízli od zkorumpovaného dolaru a tunelování přes banky u nás. EU by se měla též změnit.
-------------------------------
"Vzhľadom na skúsenosti krajín východnej Európy a bývalých sovietskych krajín, ktoré sú členmi EU, prirodzeným výsledkom unáhleného zrušenie obmedzenia cezhraničného pohybu kapitálu,napriek odporúčaniam MMF a SB,, sme príkladom monštruóznej de-industrializácie hospodárstva, minimalizácie high-tech odvetví, degradácie vedeckých , technických a výrobných kapacít rozkradnutia národných ekonomík čo nás poslalo do stavu feudálnej Archy stredoveku.

Dlhová kríza v eurozóne, odráža hlbokú krízu celého projektu európskej integrácie, ktorý je vyložene koloniálneho charakteru. Ani Grécko alebo Portugalsko, alebo dokonca Španielsko v súčasnom systéme deľby práce nemá zdroje obživy – jednoducho nie sú schopný ponúkať konkurencieschopné výrobky na európskom trhu a konkurovať západoeurópskym priemyselných gigantom.

A Rusko, v priebehu posledných 22 rokov od zrútenia Sovietskeho zväzu tiež slúži ako prívesok a dodávateľ kvalifikovaných pracovných síl pre USA, EÚ, a i Čínu. Za posledných 20 rokov, podľa oficiálnych štatistík národnej banky Ruska je naliatych viac ako 750 miliárd dolárov z “šedej ekonomiky” a odliv kapitálu toto číslo prekročí o 1,5 až 2 bilióny dolárov.

Peňažná zásoba musí byť tvorená v súlade s potrebami miestnych výrobcov a obyvateľstva a nie hrou globálneho špekulatívneho kapitálu.
04. 12. 2012 | 13:24

Ročník 1955 napsal(a):

To je dobrý, Braunere, napište ještě něco. O kapitalismu, pampeliškách, mega harddiscích. To mě baví.
04. 12. 2012 | 13:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 12. 2012 | 13:27

Historik napsal(a):

to Petr Brauner
Docela klidně bych dokázal napsat analogickou chválu nacistického režimu, kdy také "nebylo všechno špatné" (přinejmenším než Hitler rozpoutal válku).
Dokonce je to tak, že výhody a nevýhody komunismu a nacismu byly společné, a dále, pokud někdo neměl "špatný" rasový původ a "držel hubu a krok" mohl se v Hitlerově režimu cítit relativně bezpečně, což o SSSR ve stejné době nelze napsat ani náhodou... A o počátku 50 let u nás také ne!
04. 12. 2012 | 13:35

Jan Čech napsal(a):

Ano, vZP je vedena špatně, tak jako většina dnešnich podniků. Každý jen koká na "malá dom", bez výhledu a budoucnosti. Na jedné straně stát přichází o příjmy změnou daní, odvodů a stropů a pak si to léčí na důchodcích, nemocných, školství apod. proč jsou tyto IZIPY, OPEN CARTY a pod. tak průšvihové? Všichni ti mladí a úspěšní, bez znalostí, odpovědnost atd, úředníci, politici atd., by měli nést io hmotnou odpovědnost. jinak VZP nemůže prosperovat, když za jejich pojištěnce dostává podstatně méně a musí platit podstatně více (důchodci, nezaměstnaní, děti apod). VZP má neporovnatelné prostředí oproti jiným pojišťovnám, které mají své klienty "levné"!!!
04. 12. 2012 | 13:41

Pamětník napsal(a):

to Petr Brauner
Dnešní mladí si marasmus a bezútěšnost komunistického režimu ani neumí představit. Dokonce i pamětníci si občas neuvědomí, co všechno tehdy nešlo.
A komunistické zdravotnictví představovalo přesně to, co ČSSD kritizuje jako "snahu o řízenou zdravotní péči." Třeba už sám fakt, že člověk byl přidělen k určitému lékaři, zubaři a nemocnici měl všelijaké důsledky.
Např. tento citát "jejich zubař (ke kterýmu jsou přidělení) je tak neschopný, že cpou tomu našemu závodnímu packalovi peníze, aby je vzal..."
O "tom našem závodním packalovi" se říkalo "Kdo mu nedá peníze, tomu to udělá pomalu a blbě, kdo mu šoupne obálku tomu to udělá rychle a blbě. Protože udělat to dobře neumí..."
04. 12. 2012 | 13:46

český maloměšťák napsal(a):

Historik
Jako " historik" byste měl vědět, že komunismus nikde (snad kromě Hutteritů / neexistoval.
Historik by se neměl zabývat popisem něčeho, co nneexistovalo.

Vaše neustálá relativizace zrůdnosti nacismu /jeho vyzdvihování nad " komunismus" je už asi posedlostí. Ale to je váš problém.
04. 12. 2012 | 13:48

Madison napsal(a):

Největší šance na změnu je opravdu větší účast občanů ve volbách a ignorování strany ODS. Tím by se zmenšila možnost že by se ve správních a dozorčích radách státních institucí objevovali různí šťastní Borisové a podobní týpkové. Už tam jsou zakonzervovaní moc dlouho. Oni naše názory tady na Aktuálně.cz možná ani nečtou. Je nutné dát šanci jiným, i menším stranám a zkoušet to opakovaně.
04. 12. 2012 | 13:50

Glosator napsal(a):

Jinak, řešíte detaily. Na dotování fotovoltaiky byli letos občané nuceni přispět 38 miliardami a v příštím roce to bude už 45 miliard. Přes veto presidenta Klause byl nedávno schválen megatunel, zvaný "Bioplyn," který podle CEP povede jak k dalšímu zdražení energie, tak i k nárůstu cen potravin.
A novinářský hnůj mlčí...
04. 12. 2012 | 13:50

JenTak napsal(a):

Jistě, za komunistů nebylo vše špatně. Třeba taková tramvaj číslo 14, ta jezdila docela dobře.
To je tak asi všechno, co tehdy fungovalo.
04. 12. 2012 | 13:51

Kelt napsal(a):

Waterloo-poslední senátní a krajské volby pro ODSTOP/LIDEM se ani neodvážila do nich jít/má svoje vyústění.
I když o intelektuální úrovni současné věrchušky lze s úspěchem pochybovat,tak sebezáchovný pud jí nechybí.Tím jsou ale vybaveni i další živočichové.
"Oni"vědí,že jim zvoní hrana.Proto je nezbytné činit opatření,aby bylo zamezeno mezistranickým pnutím,což platí i dovnitř stran.
Proto ty současné i budoucí personální rošády,které by měly uspokojit všechny,kteří by mohli být potenciálně nespokojeni a být katalysátorem dalších partajních třenic a problémů.
Krystalickým příkladem je zabezpečení Fuksy,Tluchoře a Šnajdra.
Tím se docílí semknutí ohrožených s cílem vydržať až do konce a včas se finančně zabezpečit.
Potom ať se děje vůle Boží-či po nás potopa.
04. 12. 2012 | 13:56

hovorka11 napsal(a):

Pamětník:
Mám pocit že vědomě plácáte. Zdravotnictví bylo na velmi slušné úrovni, která se dnes odbourává přes očkování, lázeňství, péči o školní mládež, zubní prevenci atd., atd.
Nyní se ruší lůžka, nemocnice, oddělení. Pokrok jde dál a my jsme nastoupili u zdravotnictví k úpadku.
04. 12. 2012 | 13:56

Agent W4C napsal(a):

To Jarin...
A který stavební stroj Byste na to muchlování použil ???
04. 12. 2012 | 14:04

jarsa napsal(a):

Pane Stejskale, předpokládám že tady máte roli hlídače slušné diskuse.
Děkuji Vám. Myslím si však, že se máte zdržet jakýchkoliv diskusních příspěvku kromě, snad, organizačních.
Dosud to vypadá, trochu, jako Vaše soukromá diskuse. Pokud je to tak správně. Omlouvám se. Pokud ne. Omluvte se, prosím, Vy.
Děkuji
04. 12. 2012 | 14:15

Alna napsal(a):

To DF

S tím hospodařením zdravotních pojišŤoven je to trošku jinak, než jak se píše v novinách. ZP totižto se zdravotním fondem nehospodaří. Zákony jim určují od koho mají vybírat peníze a kolik a na druhé straně jim ministerské vyhlášky určují komu mají platit a kolik. Příjmová a výdajová stránka nikdy nemohou být v souladu, hlavně proto, že objem peněz k vybrání se těžko odhaduje, jelikož je přímo vázán na výkon celé ekonomiky. Proto jsou léta, kdy ZP "hospodaří s přebytkem" a jsou léta, kdy "hospodaří s deficitem". Veškará ta jednání pojišťoven s nemocnicemi, uzavírání smluv nemohou základní zdravotní fomnd výrazně ovlivnit.
Slovo "deficit" v tomto kontextu znamená, že zdravotnická zařízení dostanou své peníze později. Deficit 5 mld Kč znamená zpoždění o cca 14 dnů.

ZP si z každé koruny berou cca 3 haléře pro vlastní hospodaření. I ty 3 haléře jsou dány zákonem. To jsou provozní prostředky, se kterými ZP skutečně hospodaří, které používá na platy a provoz. V "dobrých" letech VZP část těchto prostředků dobrovolně vracela do zdravotního fondu. Mohla si za to třeba zvednout platy nebo koupit další "paláce", ale rozhodla se několik set miliónů vracet.

Proto je třeba na články o hospodaření ZP nahlížet opatrně. Někdy se v televizi objeví ředitel VZP Horák, a není špatne si jej poslechnout. To si pak člověk může udělat lepší obrázek, jak se věci skutečně mají.
04. 12. 2012 | 14:17

michal napsal(a):

>Petr Brauner "miliony kamer". Můžete mi, prosím, osvětlit, jak je normální člověk ohrožen přítomností "bezpečnostních" kamer, tedy je-li jimi sledován? Předem děkuji za upřímnou a poctivou odpověď.
04. 12. 2012 | 14:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane jarso,

nemám.

Toto není moje soukromá diskuse, toto je debatní prostor, do kterého může (pokud dodržuje jisté podmínky, viz záhlaví každé diskuse) vstoupit každý. Tedy i já. A zároveň se ze svého vlastního rozhodnutí starám o to, aby se zde debatovat dalo (nic takového po mně nikdo při tom, když tyto stránky vznikaly, nechtěl).

Uvědomuji si, že mnohým takto nastavené prostředí nemusí vyhovovat. A jiným zase ano (už bezmála šest let to tu funguje úplně stejně a podle všeho kredit těchto stránek roste).

Omlouvat se netřeba, Vaše poznámka o dotazy jsou z mého pohledu zcela legitimní. Ostatně debatuje se zde o tom poměrně často, což vítám. Jednu debatu na toto téma jsem kdysi i inicioval http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=1496

Libor Stejskal
04. 12. 2012 | 14:40

Yosif K napsal(a):

DF napsal(a):
Od roku 2009 před sebou Všeobecná zdravotní pojišťovna hrne problém zhruba 6 miliardového deficitu uměle založeného Kalouskem, který se jí až dosud dařilo vykrývat z rezerv, jenomže rezervy díky IZIPU došly.
04. 12. 2012 | 12:26
No jedny hova....a tunelovali VZP pres IZIP, predtim zase jiny (docasne oranzovy) hova....a dosazovali do aparatu VZP "spolehlive soudruhy" typu opilec Kott a tunelovali nerusene pres sibalky typu clenka UV CSSD Katerina Pancova ("Broucku, Davidku, tak jak jim to teda mam rict?") a pres dobracku Klimkovicovou. Vsechny tyhle sibalstvi musel nebo musi nekdo zaplatit.

Nahrávka Rathovy kolegyně Klimovičové
V roce 2005 přinesla Česká televize a časopis Týden záběry skryté kamery, na nichž jednala Rathova kolegyně Klimovičová se zástupcem farmaceutické společnosti Pfizer Alešem Prokopenkem.
"Kdybyste mně podpořili ten Tempus, na tom má Rath zájem, na podpoře Tempusu, mezi čtyřma očima... Kdybyste investovali 2,5 až 3 miliony do časopisu, on řekne: 'Ať si požádají o schůzku.' Těch firem je hodně, všichni ho žádají o schůzku – ne všichni ji dostanou," říkala na nahrávce Klimovičová.
(iDNES.cz 1. 12. 2008)
04. 12. 2012 | 14:46

trocha historie napsal(a):

Zajímavé co se člověk dozví - za krachy zdravotních pojišťoven mohou komunisté (snad od roku 1950)
04. 12. 2012 | 14:49

Alna napsal(a):

To Michal

Kamery znamenají ztrátu soukromí a ztrátu svobody. Podívejte se na odkazy, co znamená ztráta svobody. Jsou úplně z jiného soudku, než celá předchozí debata ale "milióny kamer" k tomuto stavu vedou. Ne hned ale spolehlivě
http://www.naturalnews.com/036234_edible_landscaping_medicinal_plants_Tulsa.html
http://www.naturalnews.com/032960_Julie_Bass_home_gardening.html
http://www.naturalnews.com/033454_Gibson_Guitar_armed_raid.html
04. 12. 2012 | 14:51

český maloměšťák napsal(a):

michal napsal(a):
>Petr Brauner "miliony kamer". Můžete mi, prosím, osvětlit, jak je normální člověk ohrožen přítomností "bezpečnostních" kamer, tedy je-li jimi sledován? Předem děkuji za upřímnou a poctivou odpověď.
04. 12. 2012 | 14:38
------
Je narušeno jeho právo na soukromí. Tedy to, co komunističtí zmetci , kteří se však vymezují coby liberálové...chtějí dotáhnout až do fáze očipování a hlídání všech.
Psal o tom zajímavým způsobem už Zanjatin, Po něm Foucalt ...či Z. Bauman.

Právo na ochranu soukromí je i součástí Listiny.

Bezpečnostní kamery /ale i soukromé bez. služby, SA oddíly apod./ jsou náhražkou fungujícícho právního státu. Kdy takový stát popisují efektivně fungující instituce. Efektivní také ve smyslu demokracie, humanismu a etiky ...nejen logiky a rozumu.
Ad absurdum je takové nahrazení popsáno u Zamjatina - román My.
Největší počet zaměstnaných v sektoru bez. služeb je pak v USA...a přesto tam sedí ve věznicích nejvíce lidí na světě. /jak je tam tomu s počtem bezp. kamer - to přesně nevím...ale podle mě jich tam bude také nejvíc/.

Soukromí člověka je velkou hodnotou.
Zkuste se zeptat nějaké celebrity.
04. 12. 2012 | 14:55

český maloměšťák napsal(a):

Damned. Někdo tasil dřív.
A navíc je to asi ženská....
04. 12. 2012 | 14:56

zemedelec napsal(a):

Pane Glosator.13:50
Myslím,že jste narazil na dosti velký problém,který se projeví velmi brzy nedostatkem potravin od naších zemědělců.V takovém rozsahu pěstovat kukuřici na bioplyn,nedává naději k soběstačnosti v potravinách.Bohužel,ale při těch dotacích na bioplynové stanice s garancí 15let odkupu vyrobené elektřiny,tak se nedivím,že některé družstva v tom vidí dobrý zisk.
04. 12. 2012 | 15:22

seriózní chlapík napsal(a):

Pamětník napsal(a):
Dnešní mladí si marasmus a bezútěšnost komunistického režimu ani neumí představit.

No a pro ty, co si ho nejen umí představit, ale ho i zažili je hodnocení dneška jen výsledkem komparace. Začátkem milénia byl život v Československu poplácáváném po rameni celým západem nádherný. V třpytu peněz za rozprodávaný stát se bývalý režim jevil jako neskonalý marasmus. V dalším letech byl stále o něco menším marasmem a zůstal jím až do dneška. Ti chytřejší ale vidí dále, mají tu křivku před očima. Proto někteří už možná trochu předčasně začínají ty minulé doby vzývat.
Je to smutná realita, nikoliv omyl, mládí anebo naopak ztráta paměti.
04. 12. 2012 | 15:31

PB napsal(a):

... Dnešní mladí si marasmus a bezútěšnost komunistického režimu ani neumí představit...
Je to jeden z největších blábolů, který jsem poslední dobou četla. Já nejsem na plné výlohy zboží, spíše mě zajímá rozměr duchovní. Také jsem "za toho STRAŠNÉHO minulého režimu" byla mladší a dle mě to bylo lepší-říkejte si, co chcete. Doba nebyla tak uhoněná, přetechnizovaná, silnice nebyly přecpané silnými vozy a kamiony, všehoschopnými řidiči a nevšímavými zbytky policistů. Nikdo mě tolik neotravoval a nesledoval tolik, jako posledních pár let. Ztratili jsme soukromí-kdekdo o nás může cokoli najít. A to je - dle mě - "ten pravý" marasmus! Stejně si nemůžeme říkat více než dřív, protože nám je milejší udržet si práci, milý "seriózní chlapíku".
Víte, že se za minulého režimu narodil Nečas a vystudoval Kalousek - to je dle Vašich "kriterií marasmu" v pořádku? Víte, že většinu daní dnes tvoří lidé narození za "totáče"? Není to propagace hnutí ...atd.? Proč nebyly zbourány "ty hrozné" paneláky socialistického realismu, kterým Havel říkal králikárny? Není to dennodenní připomínka a svědectví "toho marasmu"? Zanechám té ironie ujistím Vás v tom, že ať chceme nebo ne, komunismus i se svou stranou nás může z velké části dál doprovázet ...
***
Myslím si, že by se cenzor vůbec diskusí účastnit neměl. To není kritika, či útok na laskavého p.Stejskala, ale jen přání. Jakýkoli rozhodčí zápas pouze píská, nikoli že by hrál.
Pane Stejskale, stojí Vám za to sem-mezi nás, plebejce-přispívat?
04. 12. 2012 | 16:06

nestranný napsal(a):

Ad hovorka 11:Stokrát ano.Opět by to chtělo ,,pěrestrojku".
Což znamená:Česko-ruský slovník-pěrestrojka=přestavba
Technický slovník-přestavba=rekonstrukce
Ottův naučný slovník-rekonstrukce=uvedení věcí
do původního stavu
04. 12. 2012 | 16:14

stejskal napsal(a):

Jistě, paní PB, moc mne to baví, jinak bych to nedělal.

Nejsem rozhodčí, nic Vám tu nepískám (už jsem to tu psal mnohokrát). Toto není kolbiště, ale prostor pro výměnu zajímavých názorů.

Hezký den.

Libor Stejskal
04. 12. 2012 | 16:22

Kelt napsal(a):

Nestanný,

přestavba není rekonstrukce.Pokud nákladní Avii předěláte na karavan/což se často dělo/tak je to přestavba a musíte požádat o schválení k provozu.
Zkuste to jinak.
04. 12. 2012 | 16:28

Vlado napsal(a):

Už třiadvacet let "kolíkují hřiště" podle kapitalistické bible!
Za tu dobu dokázali tento sociální stát zdevastovat tak, že stát obhospodařuje minimální majetek a ten zbytek nyní darují církvi.
Zadlužení státu činí 1,7bilionů Kč a domácnosti jsou zadluženi méně. Jen cca 1,3bilionů Kč. Co to znamená?
Stát převzali nezadlužený? Jak to ti komunisti dělali? Vždyť si mohli u kapitalistů půjčit a oni né! Oni nechali naše národy
trpět nedostatkem banánů a dalších zeleninových vitamínů ze zahraničí. Ale zdravotnictví bylo zcela zdarma a v lékárně ti vydali předepsaný lék za 1 Kč slovy jednu korunu.
Zdravotní pojišťovna sice byla jen jedna a žádný zisk nevytvářela na rozdíl od Chrenkových a těch dalších. V kapitalismu na zdraví nevydělávají jen soukromé nemocnice, pojišťovny, lékárny, ale výrobci léků a zařízení. Dříve to vše zajišťovalo Ústřední zdravotnické zásobování: To by byly množstevní slevy a přehled o cenách léků a veškerého zdravotnického zařízení ale toho všeho se stát zřekl. Ať to nemocní zaplatí. Taková je to péče státu o zdraví národa.
04. 12. 2012 | 16:30

eL napsal(a):

PB

Myslíte, že i dnes se vede na každého občana kádrový posudek od mateřské školy až po všechna zaměstnání? Viděla jste někdy složku kádrových materiálů, které se vedly třeba na každého pracovníka ve školství a ještě se po léta archivovaly?

Oproti minulosti vidím dnes minimálně jednu výhodu, když se Vám nelíbí tady, můžete si vybrat k životu jiné místo na zeměkouli, kde Vám to bude líp vyhovovat. Nikdo Vás za to ve Vaší nepřítomnosti neodsoudí, nikdo Vám nezabaví majetek, který tu
zanecháte a nebude kvůli Vám šikanovat Vaše děti a další příbuzné.
04. 12. 2012 | 16:37

PB napsal(a):

Kádrový zrovna ne, milý/á eL, ale pokud má jakýkoli "vlivnější" šéf zájem, může požádat ABL (či nějakou její odnož) a Vy se můžete divit, že kádrový posudek proti dnešní preciznosti je dost kusý cár papíru, a že o kádrovém posudku a o jeho existenci jste alespoň věděl. Pokud jste v něm měl věci plusové, bylo možné, že Vás nechají na pokoji. Dnes můžete firmu oslnit svým výkonem, zítra Vás za zakolísání vyhodí. Co je lepší?
V MŠ se kádrové posudky nevedly a Vy to dobře víte. Jako dnes stejně raději nevybočujte z řady, slušelo se i tenkrát "být v klidu". Pak jste měl "kádrový posudek" jako nudnou báseň komunistického literáta.
Dnes se může archivovat ještě déle a mohou to být nechutnosti mnohem větší. Horší je, že o tom ani nemusíte vědět-stejně jako třeba o blížící se exekuci za dvacet let starou tramvajovou jízdenku...
Ale, kdeže, příteli, přítelkyně ...
Dřív bylo alespoň kam utíkat, dnes již není. Vaše snaha poukazovat na "svobodu pohybu" má totiž vážné trhliny.
Stejně jako veličiny úrovně Formana, Lendla a jiných nemusely utíkat z "nesvobodného" Československa, a Karel Gott i se svými muzikanty se vrátil bez jediného škrábnutí, dnes může cestovat opět jen vyvolený. Hranice-nehranice je stejně laciný a jalový argument jako existence mandarinek. Dnes také musíte stát fronty!!!
Ale pisatelko, pisateli, neznám nikoho, komu by po emigraci zabavili majetek. Před útěkem z ČSSR se občan postupně zbavil majetku a byt byl stejně převážně státní. Vilu vlastní šlo prodat. Co se mi to tady snažíte namluvit? Dnes nemáme "modré soudruhy" Bémy, Janoušky, Klause, Dalíky a oranžové Grosse, Palase, Paroubka? Dřív byli nedotknutelní soudruzi rudí, dnes ti mnou výše citovaní. Pokud budou chtít, povedou na Vás nejen kádrové materiály ... Chcete mě dojímat nezávislými soudy či tím, že "podáte trestní oznámení"???
04. 12. 2012 | 17:02

michal napsal(a):

>alna
>český maloměšťák
No, vážení, děkuji za reakci, ale ty příklady jaksi nechápu. Poučte mne, natvrdlého, jak na VEŘEJNÉM prostranství mohu nárokovat právo na SOUKROMÍ - před pohledem souseda, sousedovic psa, sousedovic bezpečnostní kamery. Vy jim všem třem nechcete popřát radost, aby si vás prohlédli, jak si zavazujete tkaničku, zdravíte se se známým, vejráte na neznámou, dloubete se v nose, škrabete se v rozkroku, připalujte si cigaretu, zakopáváte o kanál, ztrácíte klíče v tomtéž kanále, přecházíte na zelenou, atd. apod. prostě děláte tisíce normálních věcí, které se běžně na VEŘEJNOSTI dělají? Ať si užijí vuajéři, když je to baví. Jen si nejsem jistý, že zrovna tohle je v hledáčku LEGÁLNÍCH bezpečnostních kamer.
Když tak o tom přemýšlím - večer co večer vidím ve "Zprávách", jak veřejnoprávní televize se tlačí k někomu na soukromý dvorek, do bytu. O záběrech pořízených fotografy typu paparazzi ani nemluvě.
- Ale abych nebyl nespravedlivý - můžete mi, prosím, definovat nebo aspoň popsat vlastními slovy, co rozumíte termínem "soukromí". Poctivě odpovím.
04. 12. 2012 | 17:03

hovorka11 napsal(a):

Před chvílí jsem poslouchal víceguvernéra z ČNB. Jsme na tom "dobře", banky v ČR jsou stabilní, ČNB bude držet půjčky bankám u nulové sazby a bude odolávat snahám na "kvantitaivní uvolňování".
Jeho závěr byl ve smyslu, že lidé šetří proti logickým úvahám a nemají k tomu moc důvodů že při snižování platů nadále zvyšují úspory.
---------
Dle mého:
Tito lidé jsou nuceni kupovat dluhopisy a zajišťovat se dle zdravého selského rozumu tím, co považují v dané situaci za nejméně vytunovatelné !
Tento režim totiž totálně devastuje výrobu a ekonomiku, přesvědčil nás, že důchodové pilíře jsou podvodem, že nám oproti Evropě zdraží elektřinu, plyn, vodu a vše co je monopolního charakteru, aby se kmotři napakovali na solárních elektrárnách, vodárnách plynárnách a teplárnách (např. Topolánek je v dozorčí radě Opatovické elektrárny).
Za těchto podmínek mají nejenom lidé ale i firmy jednu z největších zátěží na energetické vícenáklady v Evropě, zcela nesrovnatelně vůči např. Německu.
Minulý režim tento obludný systém kmotrů nemohl generovat. Současný je znatelně horší, tvoří je systémově! Výše potlačování práv, zásahy policie a vymlácení demonstrací je přímo závislá na úpadku jakéhokoliv režimu a na to máme výhled.

Snaha policejních provokatérů v Polsku vmísit se do davu a vyvolat tvrdý zásah policie pro utažení šroubů politiky.
Takhle to dělají (u nás zakázano informovat v televizi):

http://moucka.blog.idnes.cz/c/303080/Polsko-prolhana-ceska-media-opet-mlci.html
04. 12. 2012 | 17:11

Hloupý Honza napsal(a):

Velká část příznivců ČEZké tzv. pravice je dost háklivá na vše co je spojeno ze socialismem a léty minulými. Možná právě proto, aby se zbytečně nepřipomínalo a lidé si neuvědomili, že většina soudobých "elit" politického i podnikatelského života se rekrutuje z těch nejaktivnějších a nejsnaživějších komunistických a svazáckých kádrů a estebáků. Je to jako s tím hráškem, který se snaží zakrýt, že vzešel z lusku.

Avšak většina tzv. obyčejných lidí bylo v KSČ ne z přesvědčení, ale kvůli zachování práce, rodině a dětem, aby se dostaly na školu. Bydlí v tomtéž panelákovém bytě, v práci dělají totéž co dříve (bohužel často i ve stejné kvalitě), v jedné továrně, či dílně, akorát už firma pětkrát změnila své jméno, či majitele. Představitelé státu a různých institucí kážou vodu a pijí víno úplně stejně jako v minulosti, ba v daleko větším měřítku a plnými doušky toho nejlepšího. To co bylo dříve zadarmo je dnes zpoplatněno avšak přínos pro občana je prakticky na stejné úrovni jako v minulosti. Proto tito lidé nevidí moc rozdílů mezi současnou "demokracií" a životem v socialismu, řadě z nich se kvalita života nijak závratně nezlepšila a nejsou o nic šťastnější, či smutnější než byli dříve. Zjistili, že ani ta demokracie ani ta neviditelná ruka trhu jim žádné závratné štěstí do jejich žití nepřinesly, spíše naopak - obavy ze ztráty zaměstnání, stále se zvyšující daně, rostoucí ceny atd.. Kvalitu života nespatřují v možnosti cestovat, protože za svoje peníze se dostanou stejně nejdál jen do Chorvatska, ani v banánech, či pomerančích, na které už nemusejí stát frontu v dešti a v hospodě se po pár pivech taky vykecají jako dříve, ale v celkové spokojenosti, která se však díky všudypřítomné korupci a jiným nešvarům doprovázejícími "demokracii" a "kapitalismus" po ČEZku nedostavuje.

A co to má společného s pijavicí jménem Boris Šťastný a VZP ? - asi to, že tento pán je jeden z mnoha, kteří by měli nést za současný stav - zklamané naděje Husákových dětí a zkaženou budoucnost dětí jejich - svůj nemalý díl odpovědnosti.
04. 12. 2012 | 17:31

pavel v napsal(a):

Autor

Pěkný, a věřím, že i pravdivý článek. Co myslíte, že tímto článkem ovlivníte? Já si myslím, že vůbec nic. Kdysi jsem si myslel, že proti Drobilovi existuje dostatek důkazů a že nemá šanci vyklouznout. Víte, jak to dopadlo.

Pochopte, že napřed musejí být z poltiky vypískáni tihle Borisové Šťastní. Aby k tomu mohlo dojít, musí slušní lidé zahodit ješitnost a dokázat se spojit, i když nebudou mít na všechny věci totožný názor.
04. 12. 2012 | 17:52

pavel v napsal(a):

Hloupý Honza

Kdyby mě záleželo jen na mě samém, možná bych s vašimi názory i souhlasil. Protože však mám soucit s lidmi, kteří zažili tu hrůzu komunistických lágrů, nemohu pochopit takové ignorantství. Co jsou proti tomu obavy ze ztráty zaměstnání. Máte-li tyto obavy, podnikejte. Budete-li sám sobě zaměstnavatelem, nikdo vás vyhodit nemůže.
04. 12. 2012 | 18:02

český maloměšťák napsal(a):

michal
Sám jste si nevědomky odpověděl - ano , jde vskutku o VEŘEJNÉ prostranství.
Správně. Velmi správně. Vidíte jak jste chytrý - když chcete.
To prostranství tedy patří všem a nikdo /kromě těch , které jste v institucích pověřil, aby řešili za vás problémy...ale i tam je třeba být ostražitý- ve směru porušování soukromí/nemá právo si vněm uzurpovat výhody. Slouží celé veřejnosti.
Nikolivěk jen někomu a navíc tak, aby si vás mohl nahrávat na kameru.

Oko souseda etc. - ve vztahu k bezpečnostním kamerám nebudu komentovat. Požádejte někoho jiného.

S těmi televizními štáby - tak jak jste se vyjádřil...vesměs souhlasím. Také získaly návyky gestapáků. Jak jsou blbí - tak jim občas někdo oprávněně dá přes hubu. Je to zdravé - a výchovné.
04. 12. 2012 | 18:02

Vlado napsal(a):

Přestože jste se nazýváte HLOUPÝ HONZA nechá se ta vaše zkušenost zevšeobenic a v mnohém máte pravdu. Husákovi děti se rodily v době normalizace kdy se tvrdilo, že socialismus je cu grunt. A oni se stavěli školky v té době se stavělo na 40tis.bytů ročně a na dluh to nebylo!
A zdravotnictví bylo na tehdejší světové úrovni a zdarma. Jenže v té době zdravi nebylo zboží ale národní zdraví! Dnes na zdraví se přiživuje řada soukromných pojišťoven, nemocnic atd.
04. 12. 2012 | 18:12

mašín napsal(a):

psali o nás, že jsme vrazi
04. 12. 2012 | 18:38

pravda a láska napsal(a):

Advokát a doktor okradou i mrtvého sionistu finančníka.
04. 12. 2012 | 18:41

Josef K. napsal(a):

PB... a podobní "Dnešní mladí si marasmus a bezútěšnost komunistického režimu ani neumí představit...Je to jeden z největších blábolů, který jsem poslední dobou četla. Já nejsem na plné výlohy zboží, spíše mě zajímá rozměr duchovní. Také jsem "za toho STRAŠNÉHO minulého režimu" byla mladší a dle mě to bylo lepší-říkejte si, co chcete. Doba nebyla tak uhoněná, přetechnizovaná, silnice nebyly přecpané silnými vozy a kamiony, všehoschopnými řidiči a nevšímavými zbytky policistů. Nikdo mě tolik neotravoval a nesledoval tolik, jako posledních pár let..."
Ano. Devastace Krušných hor nebyla vidět, členové VB chodili jen k pár vyvoleným, všichni se živili poklidnou výrobou zbraní, umyvadel, lisů na česnek, lisů na plech, které se pak za fiktivníé měny vyvážela jako rozvojová pomoc: Afrika je dnes zaplevelena umyvadly Made in Czechoslovakia, a tanky a samopaly made in USSR. Zvláště přínosné bylo ticho, které se rozhostilo ve světě společenských věd, literatury, umění. Vyspělé technické kádry vynalézaly kolo, vyráběly podle německých patentů z první repuibliky a Nuselský most se chvěl pod vahou moderních vlaků, připomínajících spíše vůz se šrotem.
Oblíbeným materiálem byly umělé hmoty, nejen k oblékání, ale i k jídlu, máslo nahradilo máslo pomazánkové...Turistické trasy byly značeny řádně, především péčí MV. Hlupáci , což tedy zůstalo, seděli na místšech pro nehlupáky. A člověk se nemusel učit řeči, jakási česká ruština už pomáhala kádrovému profilu. Za Chebem byl zvěžinec, v tom bylo klidné jasno...
Ještě podivnější je spopjovat období sovětské kolonizace s klidem a ne s opbecnou změnou paradigmat, např. s příchodem počítačů. Jistě, spovětský počítač - pár korálků na drátu, nevyžadoval tolik úsilí...Tak fajn. Není nad sentiment mládí.
To, že dnešní Česko (tedy tento patvar kulturní, geografický i ekonomický) není představitelkm žádné demokracie je přímý důsledek klidu..
Chce se mi jen opakovat: mirgorodských...
04. 12. 2012 | 20:16

modrý edvard napsal(a):

Pane Boudale, děkuji, že jste to napsal. /taky mě to napadlo, když jsem ten výrok p. Šťastného četl. Vzpomenu si na něj, kdybych chtěl volit ODS./
04. 12. 2012 | 20:29

PB napsal(a):

Josefe k., dle písma s chybami soudím, že jste se "spravedlivým" hněvem málem zalkl ...
Ještě že k tomu nedošlo-s kým bychom se tu pak psali a polemizovali.
Já s vámi ale nesouhlasím.
Lidé jsou pořád stejní, ať už době jakékoli říkáme jakkoli.
To, že mohl být jeden prezident orientován na USA a druhý na Rusko také může o něčem svědčit.
Nemá cenu s takovými-jako jste Vy-vůbec diskutovat.
Nic jim nevysvětlím a nic jim ani vysvětlovat nechci.
Jakákoli doba jednoho národa může být stejně zločinná jako doba předchozí ...
04. 12. 2012 | 20:38

náhodný čtenář napsal(a):

Přsce byste, pane Heger, nechtěl uvrhnout do bídy takového zasloužilého člena ods a příznivce nejvyššího, jenž přízeň nepochybně opětuje. Najít šťastného pod mostem, nemožné. To radši zrušte zdravotnictví, ale nezapomeňte zachovat IZIP! A léky zdražovat, zdražovat, zdražovat. Důchodců je přebytek.
04. 12. 2012 | 20:38

pravda a láska napsal(a):

NEMILOSRDNĚ SE VZÁJEMNĚ OKRADEM A všichni z toho náramně zbohatnem. (kromě gójim). Ostatně společnost neexistuje, pouze predátoři. Shalom Apokalypsa, šoa.
04. 12. 2012 | 22:30

reppop napsal(a):

Boris Šťastný se tak bojí zvýšených volebních preferencí komunistů a přitom ti nejschopnější byli v KSČ, viz.:
http://www.novinky.cz/domaci/286783-ti-nejschopnejsi-byli-v-ksc-hlasaji-billboardy-s-fischerem.html
04. 12. 2012 | 23:17

Kleofáš napsal(a):

Mňóóó, on pan šťastný Boris vlastní také nějaké ty nemovitostičky, nebo, že by šťasná paní? v Orlické ulici, a protože v paláci FLÓRA sídlí VZP, on nám to Boris někomu pronajímá, že by VZP, když je to tak ňák za rohem??? Ondá jsem měl tu čest Borise vidět. Auto mělo německou značku ( asi se Borisek za svůj standart hanbí- ti líní levičáci jsou tak závistiví a zlí), ale nebyl to pravda lidový vozík, skoro se Boriskovi nedařilo zaparkovat,pro velikost vozu, nebo, že by požil? Každopádně Boris je hrozně príma a všichni jsme rádi, že ho máme. Doufám, že končím dostatečně optimisticky, kritizuji pozitivně a používám samá slušná slova, jak to má pan Stejskal rád!!
05. 12. 2012 | 18:39

Renša napsal(a):

Boris Šťastný-strašnej politik,strašnej člověk a doktor asi nebude o moc lepší.Ale ví jak na to.
06. 12. 2012 | 08:23

evix napsal(a):

Článek je o "Happy Borisovi" (výborné přirovnání) o tom jak by to v Norsku nemohlo být a někteří příspěvatelé napadají každého, kdo napíše, že soudruzi před 1989 takový binec neměli :-((
No chtěla bych vidět co budete říkat, až naše slavná pseudopravice vyhlásí bankrot??? Nebo si snad myslíte, že k tomu dojít nemůže???
Pak co budete psát? Že PB měla přece jen pravdu, jako i ostatní?
Mimochodem, mě ty kamery taky obtěžují v práci a měla jsem kolegy, kteří byli odejiti na základě záznamů těchto kamer. Měli smůlu, zkušební doba a nadřízený blbec co čuměl na záznam. Nešlo o žádné zlodějiny, ale o tom, že blbec neměl šajnu jak se na procesu pracuje, ale o to více byl chytřejší...
Včera se mi dostal do rukou článek o chovu prasat, až na Německo se stavy prasat snižují ve skoro celé Evropě!!! Začíná to vypadat, že nás a nejen nás, západní soused vysává...už zase...
06. 12. 2012 | 16:56

zdravý paranoik napsal(a):

a jak teď prosazuje to centrální úložiště, aby měl přehled, kdo je ještě zdravý a tudíž mu nenese peníze. věřím, že na takové pošle své agenty, aby ty zdravé zmrzačil, aby jim nesl pak také zisky.
Bude stačit poplést ty kódy a lidi budou zobat nesprávné bobule, omarodí celý národ a třicetikoruny budou cinkat a cinka a cinkat a jak Odesák uslyší v uchu cinkot těch penízků, hned se začne třást, jak pravila Mirečka ne jejich sjezdu.

Je ale nějaká síla, aby takovým někdo klepl přes prsty, stěžovat si na netu je málo.
08. 12. 2012 | 09:45

kevwmtly@wkqtnjth.com napsal(a):

The risks and dangers of making a profit., <a href="http://svenskacasinoonlinesource.eu/">casino free spins</a>, [url="http://svenskacasinoonlinesource.eu/"]casino free spins[/url], =-)), <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">casino online</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]casino online[/url], %(((,
26. 02. 2014 | 12:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy