Condi v Praze

07. 07. 2008 | 21:41
Přečteno 10375 krát
Bylo by milé přivítat Condoleezu Riceovou v Praze a ukázat jí krásy města. Ačkoli má jako pianistka raději Brahmse než romantiky, dala přednost kariéře politické před uměleckou. Ale její kulturní zázemí je nejen v americké politice spíše výjimkou. Říká se, že i v této pochybné administrativě se snaží o alespoň trochu kultivovanější politiku než jakou nabízí urbi et orbi Bílý dům. Bohužel se staví jen na několik hodin, aby podepsala obecnou smlouvu o americkém radaru. Možná, že má o tomto úkolu své pochybnosti, ale plní ho jako loyální státní úřednice. Mirabeau věděl, že „světová historie není morálním zákoníkem“.

Bushova vláda pospíchá. Zřejmě chce před svým odchodem zaznamenat alespoň malý úspěch, když už nic nesvede s tragickým dědictvím rozvráceného Středního východu. Iluze o nastolení demokracie v Iráku vojenskou intervencí nutně selhaly. Posílily pozici Íránu jako regionální velmoci, bez níž nebude žádné uklidnění v regionu možné. Invaze a její prodlužovaný neúspěch navíc znemožnily věnovat dostatek energie a prostředků na stabilizaci Afghánistánu, jehož stav pozorovatelé dnes považují za ještě horší než situaci v Iráku. Dobrodružná politika znásobila odpor k Západu v arabském světě a v rozvojovém světě vůbec a zpochybnila všude hodnoty euroamerické civilizace. Fukuyama se obává, že obnova důvěry může trvat dvě generace.

Ani podepsaná rámcová dohoda s Českem nedává systému zelenou. Zatím chybí druhá, prováděcí smlouva a jednání s Polskem se zadrhla. Riceová do Varšavy z Prahy nepoletí. Je proto sporné, zda o systému bude ještě rozhodovat Bushova administrativa. Pravděpodobné vítězství demokratů v listopadových volbách protiraketové obraně nesvědčí. Také Obamovi poradci, jak zjistil Financial Times, pochybují o celém programu protiraketové obrany, který už tak zatěžuje válkami přetížený vojenský rozpočet 11ti miliardami dolarů ročně. Obě komory Kongresu navíc vážou financování evropského projektu na potvrzení úspěchu zkoušek. I kdyby se to podařilo, výsledky mohou být nejdříve v roce 2010.

Washington Post vyjadřuje mínění mnohých politických analytiků, že „Bushova administrativa se řítí do zcela ukvapených a nákladných dohod s Českou republikou a Polskem“. Doporučuje přenechat tuto otázku příští administrativě také proto, že program je sporný i v těchto zemích a vytváří napětí v jejich vztazích s USA. Polská vláda nevěří na hrozbu z Íránu. Místo fiktivních hrozeb jí zajímá zajištění energetické bezpečnosti. A požadavky na obranu proti střelám krátkého a středního doletu potvrzují, že se v případě umístění raket chce jistit proti Rusku. Zoufalý nápad umístit v případě polského odmítnutí rakety do Litvy jen posiluje podezření Moskvy. Nelze předpokládat, že nebude reagovat, „v každém případě adekvátně“, jak to formuloval ruský velvyslanec. Může umístit rakety do Kaliningradu, podporovat jaderné ambice Íránu, posílit pozice ve střední Asii, připojit Abcházii a jižní Osetii (k čemuž nahrává už teď uznání nezávislosti Kosova). Přitom spolupráce Ruska a Západu je potřebná k řešení skutečných problémů dnešního světa, například terorismu nebo energetické bezpečnosti. „I za studené války měly naše vlády více důvěry a vzájemného respektu než nyní“, poznamenal ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov.

Také obě strany v polsko-amerických rozhovorech si stěžují na nedostatek důvěry. Nedůvěru k politice Bushovy administrativy a k bilaterálním snahám vnutit Evropě systém, který většina evropských zemí považuje za nepotřebný, je zbytečné připomínat. Nelze se klamat formální rezolucí bukureštského summitu, podle které se případný americký systém může stát součástí širšího systému NATO. Takový systém není na obzoru, protože Evropané a Kanaďané nechtějí vyhazovat peníze na nákladné hračky, jejichž smysl jim uniká. Středoevropská základna neřeší nic, pouze přispívá k novým závodům ve zbrojení.

Česká politika se proto pouští do hazardní hry, jejímž výsledkem bude stěží posílení vlastní bezpečnosti. Slíbená účast na společných vědeckých projektech je pozlátkem. V éře globalizace, otevřenosti světu a volného pohybu všeho od myšlenek a informací po kapitál, lze spolupráci navazovat i bez vlád a radarů. Vládní podpora je užitečná, ale nikoli nezbytná, dokážeme-li prokázat kvalitu, případně nabídnout ji levněji než jiní. V Bangalore lékaři popisují pro americké kolegy rentgenové snímky a daňoví odborníci počítají pro své newyorské kolegy daně tamních občanů. S internetem je jedno, pracuje-li odborník v sousední místnosti nebo tisíce kilometrů daleko.

Autorita České republiky v Evropě je už silně narušena kličkováním kolem Lisabonské smlouvy, eurofobními postoji prezidenta republiky a jeho následovníků a neustálým kverulantstvím, zastírajícím sváděním všech potíží na Brusel nedostatek vlastního sebevědomí. Místo budování silné pozice v evropské integraci, k čemuž bychom mohli využít i blížícího se předsednictví, zase hledáme ve vzdáleném silném dubisku berličky, které by nás měly podpírat při našem potácení na evropském parketu.

Můžeme být přáteli a spojenci Spojených států, ale partnery nemůžeme být jako Česká republika, ale jen jako aktivní součást Evropy. Evropa sice klopýtá na cestě k mocenskému postavení, ale postupně k němu směřuje. Pokud to nepochopíme, zařídí se bez nás a laskavě nám umožní potácet se na okraji. Condi nám to jako diplomat vysvětlovat nebude. Ale americké debaty, houstnoucí před blížící se změnou v Bílém domě, zdůrazňují orientaci na podporu silné Evropy jako nezbytného partnera a na – slovy Američana působícího v Praze – „novou formu komunikace založenou na moudrosti a emoční inteligenci“ (viz blog Peppera de Callier na Aktuálně.cz). Silová politika doprovázená invazemi a harašením raketami vychází po selhání neokonzervativních představ o americkém století z módy také na druhé straně Atlantiku.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin napsal(a):

Moc hezké čtení. Připadá mi to jako přihláška na místo stínového ministra zahraničí do stínvé vlády stínového premiéra Paroubka. Chudák Zaorálek, opět ostrohá.
07. 07. 2008 | 22:04

vlk napsal(a):

No to zas budou mít majitelé modrých brýlí problém....
Opě+t jedne článek popisující císařovy nové šaty v každém detailu jeoho krásného roucha..
Bohužel - naprosto přesně.....
07. 07. 2008 | 22:28

Karel Mueller napsal(a):

Dobrý večer pane Dienstbier,
až na jednu výhradu nemám co dodat, výborně.
Tou výhradou je předposlední odstavec. Na blogu prof. Hořejšího jsem napsal 5 bodů, které mám z hlediska sjednocování Evropy. Určitě jsem ho tím nepotěšil.
Ale je to tak trochu pohled z druhé strany. K úplné analýze patří ... alespoň si myslím.
07. 07. 2008 | 22:37

Karel Mueller napsal(a):

Ahoj vlku,
nevolal jsem Ti, v ten čtvrtek jsem se do Prahy nedostal. Tak snad příště :-).
Zdraví KM
07. 07. 2008 | 22:38

Monika napsal(a):

Výborný článek. Souhlas.

Jen drobná poznámka, pane Dienstbiere, která s radarem vůbec nesouvisí. Tvrzení „Ačkoli má jako pianistka raději Brahmse než romantiky…“ je nesmyslné. Neboť právě Johannes Brahms je jedním z nejvýznamnějších představitelů hudebního ROMANTISMU.

(Pro zajímavost: Byl to právě Johannes Brahms, kdo dopomohl Antonínu Dvořákovi ke světovému věhlasu. Jednak se zasadil, aby získal nejvyšší možné stipendium, což Dvořákovi umožnilo soustředit se na skladatelskou činnost; jednak právě na Brahmsovo doporučení začal Dvořákovy skladby - např. Moravské dvojzpěvy nebo Serenádu E dur pro smyčcový orchestr - vydávat významný německý nakladatel. Díky tomu se Dvořákova hudba dostala do světa a český skladatel dostal pozvání do Londýna a později do New Yorku, kde přijal místo ředitele Národní hudební konzervatoře.)
07. 07. 2008 | 22:47

stejskal napsal(a):

Dobrý postřeh, paní Moniko ;-)

Když jsme u té hudby: víte, kde se vzalo křestní jméno současné americké ministryně?

Libor Stejskal
07. 07. 2008 | 22:59

vlk napsal(a):

Karel Mueller

žes nevolal jsem poznal...
Žádny problém parde. Jindy bude taky den.
07. 07. 2008 | 23:02

paní Milerová napsal(a):

ZVACÍ DOPIS
Vážený George Bushi,
s vědomím plné odpovědnosti za naše rozhodnutí se na Vás obracíme s následujícím prohlášením. Náš v podstatě zdravý demokratický proces, nastartovaný po Kubiceho volbách roku 2006, náprava chyb a nedostatků minulosti i celkové politické řízení společnosti se vymykají postupně vedení Občas Demokratické strany z rukou. Tisk, rozhlas a televize, které jsou prakticky v rukou levicových sil (až na ČT, Novu, Primu, Mladou Frontu Dnes a Lidové noviny), ovlivnily veřejné mínění natolik, že se do politického života naší země začínají nyní bez odporu veřejnosti zapojovat živly nepřátelské straně. Rozněcují vlnu hysterie a strachu a vyvolávají antiklausovskou a protiamerickou psychózu. Náš kolektiv - vedení Občas Demokratické strany, Zelených Khmerů a Čunkospořitelny - se dopustil řady chyb. Nedokázali jsme správně obhájit a realizovat normy stranického života, který nám všípil nejen náš čestný, zásadový a mravně vzorný čestný předseda, sedící až na Hradě, ale i ten skutečný předseda, který se vyznačuje stejnými přednostmi a hájí především principy konzervativní politiky, opírající se o hodnoty rodiny, slušného vystupování a pravdomluvnosti. Vedení strany už není dále schopno úspěšně se hájit před útoky těch, kteří si již dříve neuvědomovali nebezpečí zbraní hromadného ničení v Iráku a kteří si dnes neuvědomují a přímo zlehčují nebezpečí útoků raket z Íránu a ze Severní Koreje, které ohrožují světový mír! Politické prostředky a prostředky státní moci v naší zemi jsou nyní už do značné míry ochromeny. Levicové síly za podpory muslimských živlů vytvořily příznivé podmínky pro kontrarevoluční převrat. V této těžké situaci se obracíme na vás, americké vojenské poradce, vedoucí představitele Republikánské strany a vedoucí činitele USA s prosbou o poskytnutí účinné podpory a pomoci všemi prostředky, které máte k dispozici. Jedině s vaší pomocí lze dostat ČR z hrozícího nebezpečí kontrarevoluce. Uvědomujeme si, že pro USA by tento poslední krok k ochraně zájmů v ČR nebyl snadný. Proto budeme ze všech sil bojovat vlastními prostředky. V případě, že by však naše síly a prostředky byly vyčerpány nebo nepřinesly pozitivní výsledky, považujte toto naše prohlášení za naléhavou prosbu a žádost o vaši akci a všestrannou pomoc. Vzhledem ke složitosti a nebezpečnosti vývoje situace v naší zemi vás žádáme o maximální utajení tohoto našeho prohlášení. Z tohoto důvodu píšeme osobně přímo Vám v angličtině pod krycími jmény:

Mirek Topolánek - krycí jméno Biľak
Martin Bursík - krycí jméno Kapek
Jiří Čunek - krycí jméno Švestka
Alexander Vondra - krycí jméno Kolder
Karel Schwarzenberg - krycí jméno Indra

Originál zvacího dopisu z roku 1968 - http://www.just.wz.cz/view....
07. 07. 2008 | 23:09

Mard napsal(a):

No jo, je vidět, že komouš, kterého strana poslala do Washingtonu, aby plival špínu na USA, se novým kouskům nenaučil. Jako Ransdorf poráží lidi na přechodech, tak "malé pívo" nadává na Ameriku a leze do ... Rusákům.
07. 07. 2008 | 23:58

jarpor napsal(a):

Tak nám zabili Ferdinanda … zní začátek pověstné věty hostinského Palivce.

Pan Dienstbier napsal : „Můžeme být přáteli a spojenci Spojených států, ale partnery nemůžeme být jako Česká republika, ale jen jako aktivní součást Evropy.“
Pane bývalý ministře zahraničních věcí, rozumím té větě tak, že byste byl pro smlouvu mezi USA a Evropou, která bude hovořit o tom, co se bude dít na území České republiky. Takže si mohu dovolit si lehkou parafrázi – Tak nám pan Dienstbier „zabil“ republiku …
Skutečně Evropu chápete jako stát pro právní akt „uzavření mezinárodní smlouvy“ ?

Dále uvádíte :
„Evropa sice klopýtá na cestě k mocenskému postavení, ale postupně k němu směřuje. Pokud to nepochopíme, zařídí se bez nás a laskavě nám umožní potácet se na okraji.“

Dovolím si citovat Vaše vyjádření z 2. 4. 2008 týkající se uznávání Kosova : „Evropská unie se shodla na individuálním rozhodování členských států. V ní i v mezinárodním společenství si můžeme upevnit autoritu zásadním postojem, kterým – opřeni o tradice přátelství a spolupráce s národy bývalé Jugoslávie - přispějeme ke zkoumání nesnadných cest k jejich smíření a k jejich evropské perspektivě.“

Nejsou ta Vaše dvě vyjádření o Evropě a našem postavení v ní protichůdná ? Teď máme být „kolektivní“, minule jste chtěl, abychom byli zase “individuální“. Tedy chovat se tak, jak se Vám to právě hodí ?

A jen ještě jednu malou otázku : když jste tehdy kritizoval Evropu, pardon, státy Evropy ve věci uznávání Kosova, v té době Evropa směřovala kam ?

Monika Vás nachytala, jak napsala, v nesmyslech týkající se hudby. No já si netroufám výše uvedená tvrzení pojmenovat slovem „nesmysly“, avšak nějak mi ta Vaše, dle mne skutečně protichůdná tvrzení, taky „neladí“.

To vlk to má jednoduché – to zas prý modří budou mít problém, lakonicky poznamenal.
Jakoby zde byli jen modří a těch, kteří to odstartovali za zády všech, jakoby se to netýkalo. Jak krásně jednostranné a i trochu populistické od rádoby objektivního.
( Tedy, je to vlastně škoda, že zde nejsou jen s modrými brýlemi, bylo by po problému, není-liž pravda, vlku.)

Hezký noční čas
08. 07. 2008 | 00:00

Pesimista napsal(a):

Jsem a takv rouše alkoholu, že jsem to nedočetl. Přesto si můj obdiv zaslouží prosté připomentí věcí, které musí vidět každý, kdo není slepý. A většina odpůrců jen huláká stejně stupidně, jako Parkanová s Vyčítalem. Inu, sofistikovaná diskuse se u nás nenosí. Jen výkřiky. Ale ruku na srdce: Je to jinde jiné? Spíš by mě zajímalo, kde je kořen toho realismu. Snad v pochopení, že o pozice už nejde? Nebo v prostém lidském pocitu, že už je toho dost. Zkuste opovědt, zajímalo by mě to.
08. 07. 2008 | 00:03

Dallas napsal(a):

Pani Milerova,jste uz nekolikata,ktera sem tu ptakoviny prekopirovala...objevilo se to jiz pod dalsimi blogy,tak budte trosku kreativni a vymyslete neco sama..Jinak souhlas s Jarpor,ale na tu konzistenci nazoru jsme u s.Dienstbiera zvykli ne? Zaplat buh ze neni prezidentem.
08. 07. 2008 | 00:10

Aha napsal(a):

Ve lži nevěřte, český národe a postavte se za svobodu ve vaši Evropě, Jak dlouho trpět toto budete.......

9/11 inside job!!!!!!!!

http://www.nechciradar.cz
http://www.tetrahedron.org
08. 07. 2008 | 01:27

kočka šklíba napsal(a):

Vždycky když čtu podobné komentáře, jakým se zde uvedl Mard, mám radost. Mohla bych i trochu parafrázovat p. Šiklovou a její památnou a strašnou větu: radši se budu mýlit s panem Dientsbierem než souhlasit s takovým primitivem jako je Mard a mnoho jemu podobných, kteří zde cizí armádu vítají.
08. 07. 2008 | 01:38

Jirka napsal(a):

Dlouhá slátanina, která to nejdůležitější odbyla jednou větou - "Hrozba z Iránu je fiktivní" Jaká nadutost, jakým právem si dovolujete ohrožovat životy moliónů lidí pane Diensbíre.
08. 07. 2008 | 06:14

max napsal(a):

Jiří Dienstbier je respektováníhodná osoba, i když s ním v některých věcech nesouhlasím. Do jednoho blogu splácal tolik věcí,že reakce na ně by byla několikanásobně delší než vlastní blog. Ale to podstatné řekl: nesouhlasí s radarem,protože : nic nám a našim spojencům nehrozí (teď), nedrážděme Rusko (Ruský diktát snad už skončil,nebo ho má JD tak zažraný pod kůží?), počkáme na novou administrativu USA po volbách(v zahr.politice USA je koexistence,USA nejsou Paroubek a nemění své názory tak často),atd.
J.Dienstbier se ale ve svých úsudcích jako politik spletl tolikrát,že by se jako prognostik živit rozhodně nemohl (Občanské hnutí,LSNS,kandidatura na prezidenta,atd.). Ve věci Kosova jsem s ním vždy souhlasil a mám též obavu,že je to nebezpečný precedent, ale to snad bylo to jediné.
08. 07. 2008 | 06:54

Meňo napsal(a):

KDYŤ JSEM ŘÍKAL, ŽE JEDE na vepřo-knedlo-zelo pokecat s Topolem, a toť vše. Ministryně končí v úřadu, radar její nástupci (Demokrati) potřebovat nebudou a smlouvu taky ne, tak co jinýho. Akorát naše policie bude mít manévry.
08. 07. 2008 | 07:03

Milan napsal(a):

Děkuji pane Dienstbier za výstižný, vyvážený a vybroušený komentář. Oproti těm plácaninám v tisku je to balzám pro člověka, který si z faktů chce udělat názor. Škoda, že takové články neotiskují naše noviny (tam jsou jen krimi- atd.).
08. 07. 2008 | 08:16

skeptický napsal(a):

Jak lze podepsat něco,co nebylo schváleno parlamentem? (Poslední naděje).
08. 07. 2008 | 08:19

stále rebel napsal(a):

Máme osmičkový rok, dokonce je dnes osmého a tak je vhodná doba k tomu, abychom zase zaštítili správný politický vývoj v naší zemi přítomností cizích vojsk. Stejně jako v minulosti, si pro tento úkol vybíráme zase ty málo důvěryhodné.
08. 07. 2008 | 08:20

jarpor napsal(a):

skeptický

Zkuste se pokusit alespoň mírně se vzdělat ve věci příprav, podpisu a schvalování mezinárodních smluv. Kdo "vyjednává", kdo "rozhoduje", kdo "jen podepisuje", atd. Určitě to bude pro Vás přínosné.

Hezký den
08. 07. 2008 | 08:34

nick napsal(a):

Milý pane,
doufám, že i vy se dnes zúčastníte schůzky socanů s ruským generálem, kde budou dělat koncepci nového zvacího dopisu

Inu máme se na so těšit, jestli vyhrají volby

Proto volám s vámi "NA VÝCHOD" "DO PODRUČÍ RUSKA"

Vám to nestačilo, mi ano!!!
08. 07. 2008 | 08:38

Monika napsal(a):

To Libor Stejskal

Condoleezza? To opravdu nevím. Ale ráda se to dozvím.

Hezký den
08. 07. 2008 | 08:40

Jenda napsal(a):

Jirko před hrozbou z Iránu nebo Iráku nás neochrání radar a ani to nikdo netvrdí. Radar není určen k ochraně Evropy, ale USA. I když mnozí tvrdí, že je namířen proti Rusům - těžko říct.Podle mě Rusům nemůže 8 raket ublížit když sami mají 200.
A proto nám hrozí rakety z Ruska a ne Iránu. Nevím proč je to tak těžké pochopit.
08. 07. 2008 | 09:01

skeptický napsal(a):

To Jarpor
Já jsem od krav.Doufal jsem,že se někdo slituje a osvítí mne.Na vzdělávání nemám hlavu.
08. 07. 2008 | 09:25

jipindripich napsal(a):

To jarpor:

Hm. Věc pohledu.
Já v tom zase vidím úvahu, že jednotná Evropa je pro Spojené Státy natolik relevantní partner, kterého nelze jen tak jednodušit drobit a poňoukat bilaterárníma vazbama v otázkách bezpečnosti. Té globální míněno. Vidím v tom pouze a jedině úvahu nad potřebným vývojem formy komunikace, ne diktátu prostřednictvím jednoho, či druhého.
Suverenitu jednotlivých partnerů ve svých národohospodářských potřebách bych osobně sám hájil co nejdéle a "nejkrvavěji", avšak bezpečnostní aspekty jakéhokoliv soužití jsou myslím úplně jiný šálek kávy.
Tam si myslím směřovala úvaha pana autora, když tvrdil ....„Můžeme být přáteli a spojenci Spojených států, ale partnery nemůžeme být jako Česká republika, ale jen jako aktivní součást Evropy.“
Možná je to celé o tom, co kdo z nás chce vlastně vidět, že?
Slunný den.
08. 07. 2008 | 09:25

skeptický napsal(a):

P.S.
Krávy se odjakživa dávaly před vůz,ne naopak.
08. 07. 2008 | 09:32

Ing. František Odstrčil napsal(a):

Vážený pane Dienstbier,
děkuji za Váš otevřený a jasný názor. Nemohu v něm nalézt cokoliv s čím bych nemohl souhlasit. Co radaru se týká vadí mi spíše způsob arogantního vnucování jaký vláda ODS předvádí, než radar jako takový. Mirabeau má pravdu, že „světová historie není morálním zákoníkem“, ale je otázkou je-li tento historicky potvrzený fakt přijatelný i v dnešní době a musíme se smířit s jeho dalším naplňováním. To znamená spokojit se s nemorálními politiky, a je jedno hájí-li modrou, zelenou nebo oranžovou značku. Je škoda, že otevřonost a moudrost je dána spíše lidem mimo aktivní politický život. Jinou otázkou je zda je dobře, že výsledné mínění je více formováno médii a několika vyvolenými novináři, než politiky samotnými. Neboť morální profil politiků je médii prezentován dostatečně, bez ohledu na skutečnost, zatímco osobní profil zástupců médií zůstává posluchači, čtenáři i divákovi skryt.
Proto si vážím každého jasného stanoviska, formulovaného věcně a otevřeně. Je smutné, že takových činů jsne svědky pouze od lidí stojících mimo aktivní politiku.
08. 07. 2008 | 09:33

ANO RADARU napsal(a):

Pane Dienstbiere,

to je zase intelektuální průjem. Styďte se.
08. 07. 2008 | 09:57

andidientsbier napsal(a):

Ještě, že ta Condi přijede, alespoň mají lidé (tedy i pan dientsbier) o čem psát;)
08. 07. 2008 | 10:01

Slintáníčko, slintání napsal(a):

No jo, typický pravdoláskovec se rozhodl kandidovat za ČSSD, tak se musí trošku od svého běžného politického zařazení odlišit a hlásat pravdu boží, chápej Paroubkovu. Pane Dientsbiere, opět jste mě nezklamal, myslím, že jako několikrát zkrachovalý politik už nemát co mluvit do věci naší zahraniční politiky.
08. 07. 2008 | 10:03

Antiklaus napsal(a):

Jirko, - a- a antidinsbíre, kolik třáíd pomocné školy jste vychodili ?
08. 07. 2008 | 10:09

tata napsal(a):

Panové

Všichni co uražíte nemusím souhlasit,tak vyjadřím proč.Těmi uražkami dokazujete že se hodíte akorat do chleva a né mezi slušné lidi.
08. 07. 2008 | 10:25

lemon napsal(a):

Pane Dienstbier, máte naprostou pravdu, zase lezeme do pr.ele, tentoklrát amíkům. A ZASE NA TU SVOU BLBOST DOPLATÍME, JAK JINAK. HLAVNĚ, ŽE SE MODRÁ SEBRANKA BUDE MÍT JEŠTĚ ROK, MAXIMÁLNĚ DVA DOBŘE.
08. 07. 2008 | 10:32

franta napsal(a):

Jak jsou ubohé a odporné ty bláboly odsuzující názor vzdělaného inteligentního člověka.
08. 07. 2008 | 10:34

Martin napsal(a):

Brahmse a Mirabeaua vzdělaný a inteligentní člověk nepoužívá takovým způsobem jako pan Diensbier.
08. 07. 2008 | 10:39

fact napsal(a):

Doplňme z jiného textu na tomto serveru a z BBC ve věci vraždy Litviněnka a "legitimním" ruským bezpečnostním zájmům:

Šéf MI5 Jonathan Evans nedávno prohlásil, že ruští kritici Kremlu v zahraničí musejí nadále počítat s nebezpečím likvidace. Jen v Británií prý operuje asi třicet tajných ruských agentů, kteří mají emigranty "na starosti".
08. 07. 2008 | 10:50

Tom napsal(a):

Pane Dienstbire, prominte, ale jsou to hrozne reci.

1. EU není schopna vyslat ani 5 tis. vojaku do Libanonu jako mírové síly. Pri krizi v byvale Yugoslavii se jen divala, jak se tam lide masakrovali a cela slavna EU nehnula prstem, pardon vyslala pozorovatele. Jedinou zemí v Evrope, která je politicky a vojensky akceschopná je Velká Britanie. EU v dohledné dobe nebude mocností, která by byla vojenský akceschopná. To je bohužel realita.

2. NAT0 není vojenskou strukturou, ale jen obraným paktem, NATO nemůže velet radaru, to musí činit konkrétní stát. NATO nemá své vlastní vojáky, které by na základnu poslala. Chápete??

3. Závody ve zbrojení budou pokračovat dal, bez ohledu na radar u nás a to zejména u státu jako Rusko, Čína, Írán, Saudská Arábie, Indie nebo Pákistán. Tento argument používali komunističní ideologové před dvaceti lety. Tím, že zůsteme bez zbraní, se svět nestane bezpečnějším, jen se staneme snadnější kořistí. To také nevíte??

4. Když jiné státy EU budují své separátní vztahy mimo EU, tak je to v pořádku? Např. Nemecko - Ruská dohodoa o plynovodu pod Baltským mořem. Nebo smlouvy o vojenské spolupráci mezi Velkou Británií a USA?? Jenom my máme čekat, až jak se rozhodne EU? Abychom nečekali do soudného dne.

5. Řekněte to rovnou. Prostě Vám Amerika jako mocnost vadí, nechcete tady její základu, protože se nechcete stát tak blízkým spojencem USA. Ale proč používáte tyto Vaše argumenty, které jsou tak prázdné a falešné, nechápu? A jestli jim vážně věříte, tak jste úplně mimo, úplně v jíném světě, ale rozhodně ne v tom, ve kterém ted žijeme.
08. 07. 2008 | 10:53

SuP napsal(a):

Je to úsměvné, jak si rozšafný státní zaměstnanec, potažmo státní důchodce představuje, že jakákoliv administrativa vyhodí miliardové propstředky, narvané za desetiletí do obranného systém oknem. A to jen proto, že by se to mohlo stát volebním sloganem. Je to stejný úlet, jako když si rakouští ekoteroristé mysleli, že zastavíme dokončení JETE poté, co do ní bylo investováno 90 mld.
Takovou nezodpovědnost může jako případné vítězství vidět pouze naprosto zaslepený demagog.
08. 07. 2008 | 11:04

PAUL napsal(a):

Dávej pozor na kotel, aby tam bylo dost vody, jinak ti to bouchne!
08. 07. 2008 | 11:10

jarpor napsal(a):

jipindripich

Jen dvě poznámky -
nevím, co přesně míníte tím zmíněným "diktátem", (takže ???)
druhá - já bych hlavně chtěl vidět na autoru nějaký stálý názor, jak si naše "účinkování" v EU představuje. Buď více kolektivní, nebo více individuální, ale ne styl - co se mi teď více hodí.

Evropa, dle mého, se pokouší hrát roli světového hráče. Problém je i v tom, co má pod fotografií i pan Dienstbier : Dienstbier, Čech, Evropan ....
I při jeho silné afinitě k Evropě si nenapíše : Evropan, Čech ....
Tak trochu kázat vodu - pít víno.

Hezké odpoledne.
skeptický

To jo, krávy patří před vůz, stejně jako podpis pod smlouvou musí být připojen před její ratifikací ...

Hezký den
08. 07. 2008 | 12:06

prirodovedec_II napsal(a):

To Tom:

Pan Dienstbier nema problem ani s jednim
z Vasich bodu. Avsak, je treba uvazit, ze jeste neokusil clenstvi v socialni demokracii. Myslim, ze je velmi citelny.
08. 07. 2008 | 12:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Moniko,

"Maminka malé Condoleezzy byla pianistkou a učitelkou klavíru. Její oblíbená italská hudební instrukce con dolcezza (sladce) našla svou variaci ve jménu její dcery".

Včera se mne na to snažil nachytat pan Kuras. Ještě že máme google, jinak bych vypadal jako ignorant ;-) Takhle mi trn z paty vytrhl Reflex.

Libor Stejskal
08. 07. 2008 | 12:20

skeptický napsal(a):

to Jarpor,

No vida,jak jsem starej,tak jsem blbej.Nevěřil byste,jak tady rostu.
Kdybych si u podomního obchodníka koupil za 50 000 nádobí,podepsal to,ale řekl mu,že to začne platit,až když to schválí manželka,tak nevím.
V politice jsou doufám lepší lidi.
Ale jste hodný,vysvětlení si cením.
08. 07. 2008 | 12:58

Jindra napsal(a):

STOCKHOLMSKÝ SYNDROM pana Dienstbiera je opravdu markantní a není důležité, co píše Fukuyama nebo Mirabeau, jak nás chtěl pan Dienstbier oslnit. K tomu stačí internet. Bohužel v případě:---Jen drobná poznámka, pane Dienstbiere, která s radarem vůbec nesouvisí. Tvrzení „Ačkoli má jako pianistka raději Brahmse než romantiky…“ je nesmyslné. Neboť právě Johannes Brahms je jedním z nejvýznamnějších představitelů hudebního ROMANTISMU.---- se nám pan exministr trochu utnul. Kde je jistota, že se podobně neutíná i jinde, a to nejen náhodou a nevědomky, ale třeba vědomky a pod vlivem Stockholmského syndromu?
08. 07. 2008 | 13:36

buldata napsal(a):

To skeptický:

Nepřiletěla náhodou paní Condi k nácviku podpisu?To by mnohé vysvětlovalo.
Protiruská protiraketová obrana je vlastně zatím také jen cvičná.
Až bude jednoho krásného dne účinná,skončí divadlo.Pak nastane ta pravá chvíle ke skutečným podpisům.Ale kdo to podepíše?
08. 07. 2008 | 13:36

prirodovedec napsal(a):

Monika, stejskal: Trosku jsem se zdrzel. Bohuzel, mohly to byt lacine body. :)

Alespon prozradim "Stejskalovo tajemstvi", napr.:

http://www.timesonline.co.u...

"Her mother Angelena was also a teacher; her subjects were music and science. She crafted the name Condoleezza from the Italian musical notation “con dolcezza” (with sweetness). It rapidly became simply “Condi”."
08. 07. 2008 | 13:50

stále rebel napsal(a):

Pro prirodovedec a Stejskal.
wikipedie o její matce na to taky stačí.
http://en.wikipedia.org/wik...
08. 07. 2008 | 14:51

Monika napsal(a):

Milý pane Stejskale,

děkuji. - Přesto si myslím, že se mýlíte. Ne ve vysvětlení, jak vzniklo křestní jméno Condoleezza. To je jistě zajímavá a poutavá informace, která nám navíc objasňuje, kde se u Riceové vzala náklonnost k hudbě plus její hudební dovednost a rozhled. Mám pro tyhle zajímavosti slabost. Např. také:

The Ten Best Musical works chosen by Condoleezza Rice, US Secretary of State
http://www.independent.co.u...

Mýlíte se v tom, že byste vypadal jako ignorant. Nevypadal. Tato informace, ač zajímavá a poutavá, je totiž nepodstatná. Stejně jako je nepodstatný v kontextu článku bývalého federálního ministra zahraničí fakt, že Brahms byl romantik. ;-) Brahms sice opravdu byl jedním z nejvýraznějších představitelů hudebního romantismu, ale na podstatě jeho textu to vůbec nic nemění. Pokud by šlo o hudebněvědnou studii, bylo by tomu samozřejmě naopak.
;-)

Srdečně zdraví

Monika

P.S.
Na druhé straně: co je vlastně nepodstatné? Napoleon Bonaparte by údajně u Waterloo zvítězil, kdyby nepršelo. Jeho strategie byla založena na rychlých přesunech dělostřeleckých oddílů. Obyčejný déšť způsobil, že se kola kanónů bořila do rozmoklého bláta, což navždy změnilo osud Evropy. - Jiná asociace: veleúspěšný burzovní makléř z Wall Street v románě Toma Wolfa v nepozornosti špatně odbočí a ocitne se na ulici v Bronxu, což odstartuje sérii událostí, která fatálně mění jeho život. Nebo povídka Milana Kundery Nikdo se nebude smát. Nebo jeho romány Žert či Nesmrtelnost. Z věcí, které se na první pohled zdají být nepodstatnými banalitami, se pozvolna stávají události celoživotního významu… Ale to už je mudrování, které sem nepatří.
08. 07. 2008 | 15:07

Václav napsal(a):

Komunista zůstane komunistou.

(Pro ještě neinformované: pan Dienstbier byl privilegovaný prominent komunistického režimu v jeho nejhnusnější fázi, tedy v 50.letech).
08. 07. 2008 | 15:43

stejskal napsal(a):

Paní Moniko,

vrátila jste mi seběvědomí. Měl jsem z této své neznalosti tak trochu ujímání ;-)

Aniž bych zpochybňoval relevanci textu páne Dienstbiera (ostatně jsem jej a dalších několik blogerů o jeho napsání požádal), dávám v debatách o radaru resp. NMD od jisté doby přednost spíše těmto drobným postřehům.

Zásadní polemiky jsem si odbyl již minulý rok zhruba touto dobou pod blogy pánů Hořejšího, Havla, Zaorálka, Tuttera či Béma. Získal jsem ale dojem, že většina lidí u nás příliš o diskusi ohledně NMD nestojí. Daleko více jim jde o potření názoru protivníka. A to mne moc nebaví.

Mimochodem: Netušíte, kam zmizela kolem roku 126 n.l. devátá římská legie, která byla vyslána z Yorku na sever za Hadriánův val, aby znovu získala území ztracená počátkem století ;-)

Libor Stejskal
08. 07. 2008 | 16:32

LEVAK napsal(a):

Jednou z věcí, které českým občanům zatajuje "jejich" žoldácká armáda i "jejich" politici, je simulace střetu EKV (exoatmospheric kill vehicle) americké antirakety a nepřátelské hlavice.

Přitom tyto simulace existují a ty, které byly plánovány pro Pacifik, jsa naváděny radarem GBR-P na atolu Kwajalein, zamoří tisíce kilometrů čtverečních oceánu. Střet EKV o váze 110 kg , letící 25 Mach a rakety, vážící 884 kg, letící 5-8 Mach, to vše na hranicích atmosféry, nemůže zůstat bez následků. Trosky letí dvěma směry ještě hodně dlouho různým směrem, rozpadnou se na kusy, dopadnou v širokém okruhu. Každý kus pozůstatků bude mít vlastní směr i kinetickou energii, jako funkci hmoty a rychlosti kolize a síly a směru výbuchu. Neshoří v atmosféře, jak se snaží namluvit brdským občanům i televizním divákům vojáci a politici. Těžký a přitom rychlý kus pozůstatku bude mít více kinetické energie než menší, pomalejší kus pozůstatku. Odpor vzduchu, obzvláště vítr, má pak velký vliv na místo dopadu. Nedej bůh, aby část z nich byla radioaktivní. Ale to budou všechny, mají li být ony hrozby "darebáckých států" , kterými vyhrožují Američané, reálné. Pro své občany americká armáda popsala scénáře dopadu zbytků střel do Pacifického oceánu v roce 2001 přesně - i s mapami a vysvětlivkami a zdůrazněním, že testy neohrozí letové trasy. Pro scénáře atomové války nad Evropou Američané i čeští generálové mlčí. A vědí proč. Místo dopadu trosek (v případě sestřelení jaderné rakety radioaktivní) totiž měří 12x10 stupňů. Česká republika se vejde do tohoto prostoru dvakrát... Fotogenický a populární senátor Töpfer či vládní propagátor radaru Klvaňa by řekli - nutná daň za obranu demokracie...
08. 07. 2008 | 17:18

LEVAK napsal(a):

Na cestě k pravdě a lásce!
Jak je všem známo,naše společnost se po listopadu 1989 vydala cestou pravdy a lásky.Tato cesta nemůže být jaksi z technických důvodů přímočará.Pro lidi,kteří tak dlouho žili v systému lži a nenávisti,by mohl kontakt s čistou pravdou a všeobjímající láskou znamenat obrovský šok!
Proto byla zvolena opatrnější taktika.Oba principy,k nimž tak spolehlivě směřujeme,jsou pečlivě dávkovány.A tak máme namísto pravdy zatím pro jistotu jen polopravdy a také láska je pro tuto chvíli vysoce selektivní.Aby přechod nebyl drastický,jde o lásku ke spojenci nejvěrnějšímu.
Jak vypadá pravda zrealizovaná jen na 50% procent?Má například podobu zpravodajství,které po nedávném festivalu v Turnově donekonečna opakovalo,že pět set mladých lidí podepsalo přímo na festivalu petici dožadující se umístění cizího radar na našem území.Skutečně tomu tak bylo.
Druhá část pravdy se do většiny médií(s čestnou výjimkou Práva) už bohužel nedostala.A tak se mnozí lidé dodnes nedozvěděli,že na stejném festivalu podepsalo dva tisíce mladých lidí petici proti radaru.
Uveďme jiný příklad pravdy,kterou se zatím podařilo zrealizovat jen částečně.Vládní politici tvrdí,že radar na našem území má přispět k ochraně Spojených států i Evropy.Napůl mají pravdu.Aby měli pravdu celou,museli by se nějak vypořádat se studiemi odborníků,kteří na základě matematické analýzy balistických křivek tvrdí,že radar může sloužit pouze k ochraně dalších radarů ve Skotsku a v Grónsku. Naše území údajně nijak chránit nebude.
Ani v případě,že by tito odborníci měli také pravdu,politici o ní mluvit nebudou.Odporovalo by to principu selektivní lásky.Jak upozorňuje přední americký sociolog Richard Sennett ve své knize Tyranie intimity, v politické manipulaci hraje významnou roli smíchávání sféry veřejné a soukromé.
Vděčnost,láska a vřelé sympatie mají místo ve vztazích mezi konkrétními lidmi.Jakmile jsou dosazeny do vztahu k (jakékoliv) velmoci stávají se figurkou na šachovnici,kterou hýbou profesionálové.A ti do svých úvah city nepletou.Láska k velmoci plní v jejich kalkulech podobnou úlohu jako dávkování pravdy veřejnosti.Slouží k manipulaci veřejným míněním!
08. 07. 2008 | 17:21

LEVAK napsal(a):

Po podpisu pan ministr poděkoval svým spolupracovníkům za pomoc a spolupráci.Nejvíce adoroval Alexandra Vondru.Neuškodí si připomenout Vondrovo působení v projektech pod praporem „hvězd a pruhů“. V roce 2003 se stal konzultantem The German Marshall Fund of the U.S., nadace na podporu zahraničněpolitického bádání. GMF byl původně založen na základě daru německé vlády z vděčnosti USA za osvobození západní Evropy od nacistické okupace. O rok později spoluzaložil think-tank Prague Security Studies Institute. V letech 2004-2006 byl jednatelem společnosti Dutko Worldwide. Přesně té, kterou nyní čeští daňoví poplatníci odměňují částkou sto tisíc měsíčně za prolobbování zrušení vízové povinnosti v Kongresu USA. O tom – bez obav ze střetu zájmů - rozhodl kabinet, jehož je Vondra vicepremiérem.
08. 07. 2008 | 17:26

prirodovedec napsal(a):

editor: Ja vim, ze chcete komunikovat s pani Monikou, ale vite, ze o pozornost stoji i dalsi.

Jak je to s daty?
http://www.newstarparty.com...
http://www.whale.to/b/henne...

http://www.tulliehouse.co.u...,

Jak to mozna bylo skutecne?
http://antoninuspius.blogsp...

Vecny pribeh kontextu:
http://www.bbc.co.uk/dna/h2...

http://www.scottish-history...

A neco pro fantazii:
http://www.thisislondon.co....

http://www.amazon.com/Last-...

Pripadne si pohrejte:
http://www.albawest.com/IX-...
08. 07. 2008 | 17:26

stejskal napsal(a):

Díky, pane přírodovědče, to mám na celý večer co dělat. Už se těším.

K něčemu se Vám přiznám: chtěl jsem na paní Moniku udělat dojem (vždyť mne znáte ;-) , a tak jsem hledal nějaký takový hezký "špíček".

Původně jsem měl ale "v pácu" něco jiného. Matně jsem si pamatoval, že ve druhém či třetím díle tří Mušketýrů se před jednou rozhodující bitvou mezi Cromwelovými vojsky a roajalisty Karla I. či II. někam ztratil vojenský velitel jedné strany. Prostě v noci zmizel a objevil se tuším až po bitvě.

Pak jsem se s tímto momentem setkal ještě jinde literatuře, takže to asi bude pravda. Dodnes se neví, kde byl.

Měl jsem za to, že se jednalo o generála Moncka. Ale ač jsem tomu dnes věnoval desítky minut hledání v google a v EB, nikde jsem o tom nenašel ani stopy.

Nevíte, s čím si to pletu?

Libor Stejskal
08. 07. 2008 | 17:35

Kritik napsal(a):

Pěkné pane Dienstbiere! Je potěšující, jak vaše analýzy a rozbory sedí.

Nicméně si člověk po přelétnutí komentářů musí vzpomenout na tuto těžce zkoušenou zemi, kde se střetávaly zájmy cizáků se zájmy českých obyvatel. Bohužel, bylo příliš mnoho prohraných bojů, válek a zbabělých útěků: Od Bílé Hory až k dnešnímu dni. Po každé prohře, před jejímž završením ztráceli své životy naši hrdinové, následovala vlna emigrace, kde přeživší zbytek těch lepších musel opustit tuto zemi. Ať pro svou víru za protireformace, nebo pro své politické přesvědčení a z obav o život po r. 1948, nebo ze strachu o svou materiální existenci a pro duchovní ponižování po srpnu 1968.

A kdo zde zůstal? Jaký genetický fond se zde mohl rozvíjet, když to nejlepší z národa zahynulo v bojích nebo muselo odejít pod tlakem cizích zájmů, avšak v posledních destiletích i pod tlakem servilních obyvatel, zbaběle přitakávajících tupé zvůli mocných?

Takže smutek, který člověka přepadne z mnoha výše uvedených komentářů, je jen reflexí na daný stav: V této zemi již zřejmě převažují slaboši, ubožáci a zbabělci, neboť ti lepší byli z této země vyhnáni.

Možná se mýlím - třeba ta mlčící většina má stále hrdinného ducha a bojí se jen ukázat (jaké to hrdinství!). Třeba se zde nějaké zbylé kvalitní geny ještě vyskytují!

P.S.
Zkuste si zadat do vyhledávačů literatury téma "degenerace genetického fondu vlivem válek a represí".
08. 07. 2008 | 18:08

dej2 napsal(a):

Vzhledem k tomu,že tento blog napsal bývalý komunistický redaktor,který působil mimo jiné právě v USA,není podle mého co dodat.Tento pán je sprostý již od událostí v Jugoslávii a asi se už nezmění.
08. 07. 2008 | 18:33

Flyboy napsal(a):

Nějak se to zvrhlo ve flirtování stejskala s monikou, která ostatně je mužského pohlaví, a v předvádění své inteligence. Cos to Dinsbíre způsobil!!!
08. 07. 2008 | 19:24

Průchozí napsal(a):

Buldata>

... a ptá se jí: "Jak jste přišla k tomu těhotenství? Partner neměl prezervativ?"
- "Ano měl, ale nejdřív to nacvičoval nanečisto, teprve potom s ochrannými pomůckami..."
08. 07. 2008 | 19:24

prirodovedec napsal(a):

editor: Zkuste

http://www.indopedia.org/Ti...

pobavite se. :) Jinak mozna hledate:

http://findarticles.com/p/a...

cituji: "A romance used to be more spirited, a tale of adventure in which the events are striking and come perilously close to being improbable. That scene in my favourite Dumas novel, Le Vicomte de Bragelonne, in which d'Artagnan kidnaps General Monck, puts him in a box and transports him across the sea to meet the exiled Charles II and be persuaded to restore him to the throne, is highly improbable but a splendid invention."

Ovsem nejsem prirodovedkyne. :)
08. 07. 2008 | 20:04

mike napsal(a):

Martine ty jsi primitív, jak je možné, že něco jako jsi ty, vůbec chodí po světě
08. 07. 2008 | 20:12

Monika napsal(a):

Pane Stejskale,

před několika dny jsem skoro hodinu hledala klíče a slavné služby Google i Alltheweb, představte si, byly naprosto bezradné.

:))))

Já jsem Tři mušketýry ještě po deseti letech aneb Vikomta de Bragelonne (Le Vicomte de Bragelonne ou Dix Ans Plus Tard, 1847-1850) bohužel nečetla. Četla jsem jen první díl mušketýrů, asi před dvanácti roky a fakt se mi moc líbil.

Takže nevím, jestli ten zmizelý generál byl George Monck, budoucí první vévoda z Albemarle a strážce britské pokladnice… V knize, jestli tomu dobře rozumím, ho d´Artagnan unese a přesvědčí, aby se přidal zpět na stranu koruny. Tak tomu přibližně bylo, jenomže - malý detail - bez d´Artagnana. Vévoda Monck (jehož Samuel Pepys považoval za troubu), svým veletočem vskutku sehrál klíčovou roli v procesu tzv. „restaurace Stuartovců“, kdy se na anglický trůn po krvavých letech občanské války vrací Karel II., syn popraveného krále. Podrobnosti si najdete snadno, i když nevím, jestli i ono „záhadné zmizení“. . ;-)

Dumas byl velmi zručný a velmi zábavný fabulátor, leč dějiny bych se u něj neučila. V jeho románu se to má tak, zjednodušeně řečeno, že Ludvík XIV. se stává mužem činu a chce pomoci Karlu II. k znovuzískání trůnu přesně dle známého pořekadla „vrána k vráně sedá…“ Proto vysílá d´Artagnana a Athose do Anglie zmítající se v občanských válkách, aby tam pomohli obnovit monarchii. Pomněte: dva stateční francouzští mušketýři zachraňují anglické království! Jaké vzedmutí hrdosti v srdci každého francouzského čtenáře a čtenářky! Ten Dumas měl ale za ušima, ne že ne.

Dodatek: Skutečnou postavou byl přece i d´Artagnan! Jmenoval se Charles de Batz Caselmore a napsal zajímavé, leč poněkud nudné paměti. To temperamentní Dumas père nudu neznal - v neohroženém Gaskoňci neváhal spojit osudy nejméně tří osobností, a jak bylo jeho zvykem, ještě víc si toho přivymyslet. Doporučuji knihu Dumasův klub od Artura Péreze-Reverta. To je teprve bomba!

P.S.
Díky za zprostředkování výletu do britské historie, byť s malou zastávkou u poctivého francouzského románu. Zlobič mi dneska naštěstí usnul brzy, takže jsem si mohla nerušeně zopakovat i to, co jsem nikdy neznala.
08. 07. 2008 | 20:44

Monika napsal(a):

To přírodovědec

Hleďme, vy jste mě předběhl. No asi nemusíte koupat a číst pohádku u postýlky. ;-)

Ale Timeline of fictional historical events je opravdu skvělý!
08. 07. 2008 | 20:50

Karel Mueller napsal(a):

Přírodovědec: Zdravím :-).

Monika: Tři mušketýry jsem přečetl kompletně v 15 s vášnivým zaujetím. Nejhezčí jsou Po dvaceti letech. Po 40 jsem si je přečetl v anglickém překladu, mimochodem krásná francouzská angličtina.
V románě je to trochu jinak. Athos se vydá do Anglie pomoci Karlu II zpět na trůn pomocí ukrytého milionu, o kterém od Karla I. ví jen on. D´Artagnan jede akci s bývalým sluhou Planchtem, aby zbohatnul.
Ludvík XIV. ještě nevládne a Mazarin mu vysloveně v pomoci Karlovi II. brání.
To jen na upřesnění. Určitě si to přečtěte :-).
08. 07. 2008 | 21:25

nikdo napsal(a):

Velmi dobrá úvaha a analýza, díky za ní.
P.S. Ti, kteří vás napadají jsou většinou nevzdělaní a tupí ignoranti !
08. 07. 2008 | 22:02

123 napsal(a):

5 + 1 důvod proč milovat americký radar...
Vznik nových druhů
Díky avizovanému výkonu radaru, který má mít v impulzním režimu asi tisíckrát větší výkon než přerostlé žižkovské párátko na zuby, vznikne na našem území spousta nových přírodních kuriozit, častokrát s více hlavami nebo končetinami, než je třeba pro cestování tramvají na pracoviště. Vznikne unikátní databáze náhradních dílů, díky které se staneme vyhledávaným centrem lékařské Evropy.
Klid na práci
Podle Mirka Topolánka bude radarová základna "oázou klidu" a přinejmenším u ní budou zpívat ptáčci árie z Rusalky a v dálce bude šumět vodopád. Mirek také Američanům přislíbil, že Talmanovic dítě bude pobíhat pouze v této oáze, takže radar bude přínosem pro výchovu mladých pravicových politiků. Mohli bychom do oázy poslat také přerostlé budižkničemu Marka Bendu?
Prohloubení internacionalismu
Nikdo nemůže zazlívat zhruba dvoustovce "american boys", že se budou chtít čas od času pobavit nad něčím jiným, než jsou fotoseriály z prostředí hladových bobříků. Aby US Boys nepůsobili příliš cize v českém prostředí, budou se muset naučit několik českých slov, která jim zůstanou v paměti na celý život, a pokud se živí a v celku vrátí zpět do Kansasu, budou česká slova dávat k pobavení v místním Walmart Shopping Centru při rozhovoru s uklízeči. Stejně tak si i česká děvčata rozšíří svou slovní zásobu v angličtině, což pak budou moci uplatnit při získávání práce asistentek ředitelů nadnárodních firem.
Pod deštníkem jsme všichni v bezpečí
Alexandr Vondra to řekl moc poeticky: "Je to takový deštník, který nad námi Amerika roztáhne." I přes nepředstírané slzy dojetí se Saša ještě letmo zmínil, že už pracuje na tom, aby si někdo v Americe uvědomil, že český národ je hrdý národ a jako takový by rád do USA cestoval za nelegálními pracovními příležitostmi bez ponižující vízové povinnosti - obzvlášť pokud se český národ dovtípí, že ten krásný česko-americký deštník bude chránit pouze obyvatele Spojených států. Od té doby dává Alexandr v tisku na vědomí, že v zákulisí se tvrdě pracuje a víza Amerika téměř zítra zruší. Američané ale finální souhlas podmiňují nelidským ultimátem - že si vezmeme české osazenstvo New York Rangers a Ivanu Trumpovou zase zpátky.
Exprezident Havel souhlasí
Nejslavnější žijící český humanista se nechal v mnoha novinových článcích slyšet, že nepovažuje za nutné, aby o tak zásadní stavbě dalšího pilíře euroatlantické spolupráce rozhodoval hlas primitivního lidu, povětšinou s neukončeným středoškolským vzděláním, a ještě k tomu ve zmanipulovaném referendu, kdy může být otázka zavádějící. Náš bývalý prezident se ve všech radarových projevech spíše snaží naznačit, že pro dobro naší země je ochoten se znovu obětovat a u Američanů nám spolu s ráčkujícím knížetem vyjednat co nejlepší podmínky. Vždyť nebýt západní civilizace, tak tu stále jezdíme na hadech a malujeme matrjošky. Na rychlé převlečení kabátu do hábitu z prostěradel nemáme příznivé povětrnostní podmínky, přestože obzvlášť aplikace mnohoženství je v naší zemi přinejmenším v testovacím režimu.
Bonusový důvod
Pamatujte si, že někde tam za obzorem v poušti běhá Mohamed se šroubovákem kolem mezikontinentální balistické hlavice a do jejího ovládacího programu Windows TerrorVista ukládá souřadnice naší krásné země, aby se tak pomstil majáku západní civilizace v Evropě. Jedině americký radar uhodne, kam to Mohamed vlastně namířil, a včas nám dá vědět, kde už nebude vhodné trávit dovolenou či navštívit příbuzné.
08. 07. 2008 | 22:16

Pravá Míra napsal(a):

Quo usqe tandem, Georgius? Jak dlouho ještě budete poštívat za cizí peníze? Při VAšem věku už byste měl mít rozum. Inu služba pro jisté služby je holt na doživotí...
08. 07. 2008 | 23:02

jiridienstbier napsal(a):

Milí bloggeři, nebudu polemizovat s odlišnými názory, na které má každý právo a je dobře, že už si to můžeme vychutnávat. Na nadávky nereaguju, jsem na ně už dávno zvyklý. Jen si myslím, že jsme tento způsob komunikace mohli nechat v předlistopadové době.
Tak snad jen poznámku: Johannes Brahms nebyl žádný romantik, žádný Wagner nebo Čajkovskij. Byl to docela usedlý autor a vděčíme mu za uvedení Dvořáka do světa.V muzice žiju od dětství neb můj dědeček byl pianista a Dvořákův žák, takže o tom bez jakýchkoli vlastních zásluh něco vím. Srdečně zdravím všechny mé stoupence i seriózní odpůrce a přeju všem vždy dobrou náladu. JD
09. 07. 2008 | 00:07

Hurá napsal(a):

Naprostý siuhlas, pane Dientsbiere !
09. 07. 2008 | 03:56

prirodovedc_II napsal(a):

Kdyz poznamku, tak take citat z Wikipedie:
Johannes Brahms (pronounced [joːˈhanəs ˈbʁaːms]) (May 7, 1833 – April 3, 1897) was a German composer of the Romantic period. He was born in Hamburg and in his later years he settled in Vienna, Austria
Jako senior podobneho veku jako pan Dienstbier, tak take vsemu rozumim nejlepe!
09. 07. 2008 | 09:16

kancelarska_mys napsal(a):

Tak mám malou pauzičku, z okna koukám na věž barokního kostela, kde právě preluduje varhaník, a v rozjímavé náladě při čtení tohoto blogu se musím proti většině přidat ve věci Brahmse na stranu autora JD.

Brahms není romantický skladatel, necítím to tak, je to autor, který sice žil v epoše řekněme hudebního romantismu, ale nepsal "v romantickém duchu", ale soudím, že byl "a classicist adrift in sea of romanticism", jak trefně poznamenává jeden hudební publicista.

Pro příznivce vážné hudby vůbec, tady je link na britskou "La Scena Musicale", kromě jiného tam jsou čtivé sloupky, zde link na jeden starší z vícero sloupků o Brahmsovi.

http://www.scena.org/lsm/sm...

Vyhlášeným glosátorem klasické hudby je taky hudební publicista a romanopisec Norman Lebrecht, tamtéž, jeho týdenní sloupky je radost číst, ani nemusíte být milovník klasiky, jen pro radost z pěkných esejů (http://www.scena.org/column...)
09. 07. 2008 | 10:17

mys_klasicka_kancelarska napsal(a):

Iiiii, myš nemůže odolat, :-))),prosím, ať pan editor promine, tady je Lebrechtův sloupek o YouTube
"How YouTube Shrank The Classical World"

http://www.scena.org/column...
09. 07. 2008 | 10:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Moniko a myši, jakož i pánové Muellere a přírodovědče (škoda, že nejste přírodovědkyně ;-),

všem moc děkuji za velmi zajímavé odkazy a informace. Tohle je přesně to, proč mne zdejší debaty ještě i po více než roce moc baví (ta "velká" témata jsem si již tak trochu "odbyl", a necítím příliš velkou potřebu se k nim pořád dokola vyjadřovat).

Přeji všem moc hezký a příjemný den. A hodně zajimavých a inspirativních debat.

Libor Stejskal

P.S. Nicméně kam zmizel generál Monck a před kterou bitvou, jsem se stejně nedozvěděl ;-)
09. 07. 2008 | 10:39

Monika napsal(a):

Vážený pane Dienstbiere,

to klidně beru a souhlasím, že hodnocení hudby je plně subjektivní. Kdybych uváděla odkazy na všechny encyklopedie (neboť hudební dějiny řadí Brahmse vskutku do romantismu, a to z dobrých důvodů), moje argumenty by jen „šustily papírem“. Nač taková malicherná polemika? ;-) Snad jen to, že zaposlouchám-li se do slavných a populárních Uherských tanců či Německého requia, slyším romantika, nemohu si pomoci. U klavírních koncertů či smyčcových kvartetů je tomu ovšem jinak, to je pravda.

S úctou

Monika M.

P.S.
Škoda, že nejste českým prezidentem. To říkám naprosto upřímně. Měli bychom opět prezidenta nejen vzdělaného, ale i moudrého, schopného politické a občanské konflikty spíše tlumit než vytvářet.
09. 07. 2008 | 12:22

skeptický napsal(a):

Pane Stejskale,

Vážně Vám to stále vrtá ten generál hlavou,nebo jste chtěl trápit Moniku? V tom případě bych Vám to nechtěl kazit.
S.
09. 07. 2008 | 14:26

sara napsal(a):

Tak nevím. Mluví se tu o článku pana Dienstbiera a nebo flirtuje se Třemi mušketýry? :-)

Osobně s názorem v článku souhlasím, ale to asi proto, protože jsem proti radarové základně. Válce se těžko zabraňuje zbrojením, naopak, válka se tak vyvolává a to nejen skutečná válka, i pomyslná "válka" a to nejen mezi Ruskem a USA či Českou republikou, ale i mezi státy EU. Pokud si USA svou zahraniční politikou někoho rozezlila, těžko se dá říci, že jejich nepřátelé jsou bezprostředním ohrožením České republiky, ba dokonce demokracie na celém světě (svým arogantním chováním se spíše ukazuje, že nedemokraticky se chová právě USA). Spojenci jsou jen spojenci a mají své rozdílné názory, i ty politické. A Česká republika by neměla riskovat své bezpečí kvůli mocenským politickým hrátkám Spojených států, stejně jako by EU neměla házet svou zodpovědnost za svá politická rozhodnutí z minulosti (mám na mysli imigranty) na jiné státy EU, které se vydaly opatrnější cestou. Proč bychom měli platit za chyby druhých? Protože jsme spojenci? Nikdo z České republiky se na politice evropských zemí a USA nepodílel, proč bychom měli nést následky?
Měli bychom se rozhodovat nezávisle a svébytně, protože dnes se v Evropě místo válek klasických vedou války diplomatické. Bohužel naše vláda tvrdí, že násilí a zbraně je ta nejlepší cesta, kterou bychom se měli vydat, že zbrojení znamená mír, přičemž my nejsme nikým ohroženi, jedině Amerika je a je za to sama zodpovědná, jen a pouze sama Amerika. S radarem a základnou USA se vracíme zpátky do minulosti a ignorujeme tím fakt, že mír a svobodu si nyní udržujeme ne násilím ale diplomatickými vztahy, kterých USA nejsou schopny. Američani převálcují kohokoliv, kdo se jim postaví do cesty, na fialku jdou s dynamitem. Samozřejmě si tak ostatní proti sobě popudí, protože neuznávají civilizovaný a mírotvorný přístup. Protože neumí přiznat vlastní chybu, protože nedokáží přijmout prohru nebo nesouhlas, nakonec vše řeší násilím, zabíjením a válkou (za kterou si můžou sami svou bezohledností a nenasytností). Teď se vše vyhrotilo tak, že protože v popředí jejich zájmu není demokracie ale jen a pouze peníze a to hlavně pro zbrojní průmysl, snaží se v nás a ve světě vyvolat dojem, že na nás každou chvíli Irán zaútočí, i když ve skutečnosti kdyby Irán zaútočil, tak jedině na USA či jejich vazala Izrael. Ve skutečnosti je situace pro Českou republiku stabilní a nikdo nás neohrožuje, snad jen USA se svým radarem a premiér Topolánek spolu skoro se všemi členy vlády.
09. 07. 2008 | 15:40

stejskal napsal(a):

Ne, ne, opravdu mne to zajímá, pane skeptický (tedy ne že bych občas nechtěl někoho lehce poškádlit ;-)

Byl jsem před pár lety dost překvapený, když jsem na tento moment narazil i v historické literatuře. Do té doby jsem měl za to, že se jedná jen Dumasovu "licenci".

Libor Stejskal

P.S. Omlouvám se, paní Sáro. Mám takový trochu provinilý pocit, že tu druhým kazím diskusi, místo toho abych ji naopak zjednodušoval. Ještě jednou se omlouvám.
09. 07. 2008 | 15:42

skeptický napsal(a):

Pane nadkolego.

Knihu jsem naposled četl snad před padesáti lety.Jestli Vám mohu doporučit bombónek,tak si na googlu najděte

vicomte de bragelonne monck

(první dva shora-stejné)
Tam je celá kniha v originále,jedná se o kap.asi 27-30.
Jestli je Vaše franština tak dobrá,jako moje,dejte si překlad.Z toho zdivočíte.Síla.
Je tam veškerá informace,kterou jste potřeboval.

Když to nenajdete,ozvěte se.
Díky Vám mám zážitek.Taková malá honba za pokladem.
Jediné,co chybí je ten druhý zdroj.
Na moment jsem Vás podezíral z poťouchlosti.Jak mrzké ode mne...
09. 07. 2008 | 15:57

skeptický napsal(a):

P.S.Historikové nejsou o nic důvěryhodnější,než spisovatelé,opisují jeden od druhého.
Já se přiznám,že jsem se v životě nedonutil přečíst,ani dokoukat Babičku.Jak mne tady vůbec můžou tolerovat.
Včera jste hned po nějaké mojí duchaplnosti vymazal něčí výkřik.Já se snad nedočkám zaslouženého uznání.
09. 07. 2008 | 16:03

skeptický napsal(a):

P.P.S.
Boha mi.
Jak se jmenujou ty prášky na paměť? G.ngo b.loba?
Kap.23-30!
Ten počítačový překlad je zážitek na celý život,(co z něj zbude).
09. 07. 2008 | 16:10

skeptický napsal(a):

To Sara
výtečný příspěvek.Omlouvám se za odbočení.
Jen s tím vazalem to máte trochu poletené.
09. 07. 2008 | 16:18

prirodovedec napsal(a):

monika, skepticky, stejskal: Mam radost z dokonaleho upresneni (bravo), ale Stejskal zretelne touzi po jine situaci s Monckem. :) Opet a opet chce zmizeni Moncka pred bitvou mezi Cromwellem a Karlem I.

Zatim jeste nepripousti, ze se mu to popletlo :) (Karel byl II. a misto Cromwella tam byli musketyri :) ).

Takze za to, ze si nase zdroje neprosel poradne a pohrdl jimi si pane skepticky tu franstinu ZCELA ZASLOUZI. :)
09. 07. 2008 | 16:31

prirodovedec napsal(a):

Sara: Pekne formulovane. Domnivam se ovsem, ze Monck je zde jiz hlavni (a zajimavejsi) diskusni linie a jiste bychom souvislosti nasli. Mela byste se pripojit. :)
09. 07. 2008 | 16:34

skeptický napsal(a):

Ano,žádná poťouchlost,ale už má taky nárok.Já bych taky mohl vyprávět,kdybych si vzpomenul,o čem byla řeč.
Je to vítané rozptýlení,některé ideologické nalejvárny jsou už moc repetitivní,a nepřinášejí nic nového.
09. 07. 2008 | 16:40

Monika napsal(a):

Náhodou to je nádherný literární rébus. Až se někdo zas bude exhibovat svou sečtělostí, lehce nadhoďte to, co výše pan Stejskal. ;-)

Geniální je na tom tohle: KDO se vlastně ztratil? Není jisté, ale pravděpodobně generál Monck (aby to nebylo tak jednoduché, Dumas píše Monk, ale jde o jednu a tutéž historickou osobu). KDE a KDY to bylo? V jedné z bitev anglické občanské války, tedy 17. století, zřejmě… PROČ se vlastně ztratil? No, o to tu přece jde obzvlášť! Něco za tím patrně bylo…

Lze opravdu vyloučit, že to nebyl jiný generál? Inu, nelze. Někdo s úplně jinou hodností? Tak, prostě vojenský velitel. V bitvě nějaké jiné války? Nepřehánějme… V jiné knize? Coooože?? Ve Stendhalově Kartouze parmské? V Tolstého Vojně a míru? V Hugově Muži, který se směje?

:))))))

Hrát si na encyklopedistu v době Google může snadno i žena na mateřské. Leč jsou otázky, kdy pouhé rychle nalezené informace nestačí. Poklona, pane Stejskale. - No nic, udělám si čas a přečtu si Vikomta de Bragelonne. ;-)
09. 07. 2008 | 22:51

prirodovedec napsal(a):

Monika: To neni rebus, to je zapomnetlivost! Vzdyt i na nas zapomnel. :)
10. 07. 2008 | 00:51

stejskal napsal(a):

Ale nezapomněl, pane přírodovědče ;-)

Jen jsem se od včerejšího odpoledne moc nedostal k počítači.

Paní Monika vystihla podstatu mých otázek úplně přesně.

Ale i Vy máte samozřejmě pravdu. Už asi hloupnu (ale možná také touto úvahou přeceňuji své schopnosti z let dávno minulých ;-) Nicméně Vašim včerejším náznakům z 16:31:01, co všechno si pletu, jsem příliš neporozuměl. A tak jsem raději ani nereagoval, abych se zase neschodil ;-)

Libor Stejskal
10. 07. 2008 | 11:18

veverka napsal(a):

Paní Riceová, už víte, kdo 11. září 2001 zaminoval a odstřelil „sedmičku“?
http://www.blisty.cz/art/41...
10. 07. 2008 | 12:22

Daniel Solis, váš přítel z Bruselské uni napsal(a):

Bezvadné, až na vaši definici "problémů dnešního světa, například terorismu nebo energetické bezpečnosti".

Očekával bych raději hladomor a sociální exkluzi na prvním místě. Terorismus je sekundární úkaz, je to důsledek chudoby a vykořisťování zemí třetího světa. Navíc víme, že převážná část terorismu je plánovaná řízená jako "false flag" operace tajných služeb imperialistických států. Kdo neví nechť si vyhledá studie nositele Pulitzerovy ceny Seymoura Hershe, nebo si vygoogluje GLADIO. Ona energetická bezpečnost je také dost vágní, ale velmi moderní pojem.

Právě v tomto rámci buduje Írán svůj jaderný průmysl, dokonce za podpory ČR, jak potvrdila Bambasová při poslední návštěvě Teheránu.

Ve jménu energetické bezpečnosti lze napáchat spousta zla - podívejme se na příklad ropovodu AMBO - a krádež Kosova, nebo celou expediční válku v Afganistanu a trasu plynovodu TAPI. nezapomínejme ani obsazení Iráku a vytonelovávání jeho ropného bohatství...

Nebo zde máme také všudypřítomného strašáka závislosti na Ruské ropě, ve jménu kterého zdražujeme elektrický proud, aby mohly ČEZ vesele expandovat po celé východní Evropě, a zajišťovat energetickou bezpečnost, atd.

Prosím, nezapomínejme na ty opravdové problémy, které se týkají sice jiných lidí než nás, ale v o to větším počtu.
10. 07. 2008 | 21:50

skeptický napsal(a):

Vážená sešlosti,
Právě jsem vysolil litr za to,co jsem považoval já i servis za zavirovaný počítač.
Byla to ale vadná záplata microsoftu.
Budete-li mít to štěstí,že to ještě nestáhli,a potká Vás to také,nebo potkalo,upozorněte svého údržbáře.
Po nastartování to chcípne,a objeví se hláška isass.exe.-chyba aplikace.(0x0000005).
11. 07. 2008 | 12:30

marie napsal(a):

Dobře jsi řval, lve - pardon,. kamaráde Jirko Dienstbiere.
11. 07. 2008 | 21:26

Bára napsal(a):

Trochu jsem se s mámou - viz marie - o radar pohádala, ale zjistila jsem nakonec, že máte pravdu. Měla jsem možnost slyšet oba názory.
11. 07. 2008 | 22:27

danny66 napsal(a):

vykaslete se na radar a kupte si pozemek v Turecku, http://www.howtosurvive2012...
13. 07. 2008 | 06:48

Mia30Hu napsal(a):

Lots of various persons know some keys of term research paper writing, but that doesn't mean they will compose premium qulity essay papers, but a <a href="http://quality-papers.com">essay writing</a> service can aid to compose the literature term paper of high quality and improve writing skills of students.
10. 02. 2010 | 18:59

loans napsal(a):

I received 1 st loans when I was a teenager and that helped my business very much. However, I need the small business loan as well.
02. 06. 2010 | 03:30

home loans napsal(a):

Some specialists claim that credit loans help a lot of people to live the way they want, because they can feel free to buy necessary stuff. Furthermore, a lot of banks offer short term loan for different classes of people.
25. 07. 2010 | 01:13

home loans napsal(a):

People deserve wealthy life and home loans or auto loan would make it much better. Because freedom is based on money.
20. 09. 2010 | 02:14

roronoviact napsal(a):

pqaekmdyqj <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>cheap beats by dre</a>, kdmywucqcg <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>Cheap monster beats</a>, ssqsbcfwot <a href=http://www.cheapbeatsforusonline.com>beats by dre solo</a>, qmxdz http://www.cheapbeatsoutletstore.com , bmxhapfwck <a href=http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com>monster beats</a>, tsghlyixyl <a href=http://www.cheapbeatsoutletstore.com>monster beats sale</a>, nftqymlzpt <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>monster beats</a>, ljfqx <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>www.cheapbeatsoutletstores.com</a>, orkjw <a href=http://www.cheapbeatsforusonline.com>www.cheapbeatsforusonline.com</a>,
13. 11. 2012 | 18:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy