Americká lekce

23. 09. 2009 | 09:00
Přečteno 10077 krát
Lítostivou hysterii části politického spektra, novinářů a intelektuálů, kteří v posledních třech letech urputně prosazovali americký radar, lze pochopit. Obamovo rozhodnutí odhalilo nedostatky jejich koncepčního politického uvažování, případně intelektuální selhání těch, kteří propadli emocím a snům o zvláštních vztazích menší středoevropské země a světové velmoci.

Už v amerických debatách posledních let bylo možné vysledovat, že instalace systému v České republice a Polsku není vůbec jistá. Zoufalá politika Bushovy administrativy, dnes už propadlá i v USA, rozdělovala Evropu na „starou a novou“ a ignorovala spojence v NATO. Summity Aliance vždy přijímaly neslané nemastné rezoluce, z nichž plynulo, že Bushův systém jim není vůbec po chuti. Projekt narážel na trvalý odpor významné části amerického politického spektra a špičkových odborníků na raketové systémy. U nás si nikdo nevšiml ani takového detailu, že snahám prosadit smlouvy o radaru v českém parlamentu neodpovídala podobná iniciativa ve Washingtonu, když je ani George Bush nepředložil Senátu ke schválení.

Analýzu nahrazovaly sentimentální úvahy: Spojenec na nás něco žádá a my jsme mu dlužni vyhovět za to, že nás v dvacátém století několikrát zachránil. Ano, Spojené státy sehrály jednu z rozhodujících rolí v první a druhé světové válce i jako opora západního světa v době, kdy naše země byly unesena z Evropy do sovětského imperia. Nicméně je naivní předpokládat, že Amerika to činila pro blaho českého národa nebo Evropy. Prezident Wilson prosazoval vznik Společnosti národů, ale americký Kongres smysl tohoto podniku fatálně oslabil, když odmítl americkou účast v něm. Prezidentu Rooseveltovi trvalo dva roky – a potřeboval k tomu Pearl Harbor a Hitlerovu hloupost, s níž vyhlásil válku Spojeným států - aby zvrátil odpor Kongresu k „vměšování do občanské války v Evropě“ a aby prosadil pochopení, že v Evropě, kde už Hitlerovi vzdorovala jen Británie, Titovi partyzáni a ustupující ruská armáda, se rozhoduje i o osudu Spojených států. Dodejme, že dohoda generála Eisenhowera, který mohl obsadit téměř celé území dnešní České republiky, s generálem Antonovem o liniích styku, přenechala naše osvobození Rudé armádě. Politické důsledky tehdy chápal Stalin a marně i Churchill, jehož volání po osvobození alespoň Prahy prezident Truman nevyslyšel.

Americká politika vždy vycházela z vlastních zájmů, lhostejno zda dobře nebo špatně pochopených. Spojenectví se Spojenými státy patří k pilířům naší bezpečnosti. Může takovým pilířem však být jen tehdy, pochopíme-li, že partnerem světové velmoci můžeme být jen v rámci rovnoprávných vztahů všech členských států NATO a především jako aktivní prvek evropské integrace, v níž budeme přispívat k tomu, aby se stala silným hráčem na světovém poli. Jen fungující Evropská unie může být skutečným partnerem Washingtonu, Moskvy, Pekingu, Delhi, Brasilie a mnoha dalších regionálních hráčů.

Česká republika však zatím působí jako disharmonický prvek evropského orchestru. Chybí strategické uvažování o našich zájmech a taktice jejich prosazování, případně je česká politika v těchto úvahách rozdělena a proto neschopná ani pořádně reagovat na okamžité situace.

V říjnu se bude rozhodovat o sestavení Evropské komise, a tedy také o českém komisaři a jeho portfoliu. Bez ohledu na to chce být president republiky poslední v Evropě, kdo ratifikuje Lisabonskou smlouvu, kterou schválily ústavními většinami obě komory českého parlamentu.

Nepotřebujeme žádné mocné dubisko, ke kterému se přivineme. Dubiskem musíme být sami sobě, doma i v evropském koncertu. Třeba nám Obamova lekce pomůže, abychom to začali chápat.

(Právo, 22.září 2009)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

To není americká lekce. Lavorov přece řekl, že patříme do východní Evropy.
23. 09. 2009 | 09:35

Václav napsal(a):

Souhlasím S Vámi pane Dienstbiere!!! Myslím, že je to naprosto přesné. To jen mi si stále myslíme, že jsme pupkem světa. Jedina cesta je podle mého názoru vytvoření Evropského státu a být rovnoceným partnerem Ruska a USA. Jenže to se nebude líbit spoustě politiků - nebudou moci hýbat těmi správnými pákami!
23. 09. 2009 | 09:57

Al Jouda napsal(a):

Bitva o radar byla jen taková malá epizoda. Počkejme si na bitvu o rakety - to bude něco!
23. 09. 2009 | 10:25

Béda napsal(a):

Autor,

naprostý souhlas.

Ládík,

to jsme tu již několikrát probírali. Zařazení ČR do východní Evropy v diplomatickém žargónu je zcela běžné i u západních politiků. Doporučuji nastudovat podrobně heslo východní Evropa na Wikipedii.
23. 09. 2009 | 10:26

Vico napsal(a):

Špatně se přidává komentář k něčemu, s čím lze bezvýhradně souhlasit a co je navíc napsáno zcela precizně.

Ještě štěstí, že u jiných blogů takováto situace nastává zřídka. Jinak by to tu byla nuda.
23. 09. 2009 | 10:28

Filip napsal(a):

Proboha, co to je za nesmysly, vážený J. D. Samozřejmě, že USA hájí v prvé řadě své zájmy. ČR požádaly v této věci o pomoc. Kdybychom byli slušní spojenci, řekneme bez výhrad ano a současně si budeme jisti, že USA svým spojencům pomáhají, N.B. těm, kteří jsou ochotni něco pro vlastní obranu udělat. Vůbec nešlo (nemělo jít) o sny a velikášské emoce "části politického spektra". To je klasická demagogie té části "spektra", která se raději přivine k dubisku, jež strká svou mordu do našich věcí, než aby se přivinuli k dubisku, které "vždy hájí své zájmy". Je to zcela falešná, rádoby nad věcí" argumentace typu: vidíte blbečkové, chtěli jste radar, mysleli jste, že jste kamarádi s USA a oni se na vás z vysoka vykašlali. A teď to máte. Přitom je pod tím potřeba číst: Vidíte, chtěli jste za pomoci radaru podloudně přivést do našeho zájmového prostoru pár vojáků USA (z kterých máme naděláno v kaťatech), ale to se vám díky vaší hlouposti a našemu drobnému přispění na různé kampaně nepovedlo, a tak se těšte, že o vaší bezpečnosti budeme rozhodovat zase my - dubiska z východu. Se Sarkozym už se nějak dohodneme, však víte. Zdrastvujtě, spolupodepsáni: Paroubek, Filip, Liška, a mnoho dalších "užitečných ..." včetně Dienstbiera(?) Ach jo, asi nemáte děti.
23. 09. 2009 | 10:28

MerryMan napsal(a):

Filip:
Máte pravdu, USA "požádali ČR o "pomoc". Dokonce poslali i odpověď na svou "žádost". Abychom s tím neměli práci.
Váš způsob uvažování se mi zdá zvláštní. V minulém století jsme měli na svém území nejdříve německá a potom ruská vojska. Proč zvát další? To dělají lidé, kteří mají "mozek jako bota amerického mariňáka"
23. 09. 2009 | 10:36

Ládik napsal(a):

Bédo,
nemám čas na blbosti; nikde jsem netvrdil, že patříme někam na západ. Jsme středoevropské válčiště a nic s tím neuděláme.
23. 09. 2009 | 10:47

Vlašinka napsal(a):

Přenechte prosím hodnocení Bushe historii.Snad si ještě pamatujete na své působení korespondenta rozhlasu v USA.To jste také rád dělal urychléné závěry i s plameným ideologickým akcentem.Také je dost sporné jak nás po válce SSSR uneslo.Já bych řekl že to bylo spíš zásluhou hochů v radovkách a beranicích, což jste nosil rád i vy.Ještě zdravíte čest práci, jako jste to dělával i na chodbách čs.rozhlasu?
23. 09. 2009 | 10:50

Filip napsal(a):

Ano ano, americké mariňáky (pár desítek většinou civilních zaměstnaců) jsme si mohli pozvat. Nepozvali. Budeme se muset smířit s přítomností jinších, i když tady asi nebudou rejdit ve svých Uralech jako dříve. Opravdu myslíte srovnání nacistické (ne německé) a sovětské okupace s případným stavem po instalaci radaru vážně???
23. 09. 2009 | 10:53

Jedla napsal(a):

Filip:
Televizi jistě nemáte černobílou, proč máte černobílé oči? Nemáte v sítnici jak tyčinky, tak i čípky, abyste viděl ostře a zároveň plné barevné spektrum?

Otázka nikdy ani na okamžik nestála : Buď radar, nebo ruský vliv. Radar by nikterak (ani symbolicky) nepřekážel ruskému vlivu reprezentovanému zejména ekonomickou expanzí polostátních firem, (podobně naivní by bylo domnívat se, že Kuba nemůže být komunistická, když na ostrově existuje Quantanámo). Pokud ovšem dvoustranné "extra smlouvy" USA-Polsko, USA-ČR způsobí nechuť zbylých členů NATO investovat své peníze a síly do multilaterální kolektivní obrany, a to není nijak ulítlá obava, pak bůh s námi. Ne z obavy z útoku, ale ze slabosti Evropy a bezbrannosti proti nátlaku. Máme morální závazky k celé alianci, ke všem spojencům. Kdo si vybere jednoho (dnes USA) jde stejnou cestou jako ČSR ve dvacátých a třicátých letech: Plná huba (starého, pominulého) nebezpečí Rakouska, přehlížení nového rizika z Německa, drobné, ale jedovaté spory s Uherskem a Polskem které zemi činí osamělou mezi všemi sousedy, a naivní, podlézavá víra v silnou Francii, vítěze předchozí, minulé války.
Dnes děláme totéž. Nad Slováky a Poláky se vyvyšujeme, s Rakouskem otravuje naše vztahy pitomý a zbytečný Temelín, zbytku Evropy rovnou nadáváme do Bruselských byrokratů a socialistů a jsme strašně překvapeni, když vzdálené USA, vítěz minulé (studené) války, neplní funkci protektora, kterou jsme ale na ně morálně delegovali my sami, k jejich údivu.
23. 09. 2009 | 10:53

MerryMan napsal(a):

Jedla:
Jednoznačný souhlas.
Filip:
Váš obdiv k USA je Vaše věc. Já uvedu některá fakta, prosím doplňte je nebo vyvraťte. Nepoužívejte prosím ideologických hesel, jsem na to alergický, je to způsob jak okamžitě ukončit diskuzi se mnou.Vztahy s USA:
1.sv. válka
USA nezakázala čsl. sbírku v USA
Wilsonových 16 bodů - právo na samostatnost
1938
Mnichovská dohoda - USA nic
1939
obsazení zbytku ČSR - USA nic
1945
USA souhlasí se zařazením ČSR do sovětského bloku (Jalta, Postupim)
1948
USA souhlasí s únorovým převratem (uznaly komunistickou vládu)
1968
USA souhlasí se vstupem vojsk Varšavské smlouvy do ČSSR
od 1989 - nic
23. 09. 2009 | 11:05

Filip napsal(a):

Bednu nemám, ani placku. Dobré vztahy se sousedy skutečně debilně kazíme, i když si nemyslím, že zrovna vyvyšováním na Slováky a Poláky či Temelínem. Ale např. Benešovými dekrety. Mimochodem, pročpak bylo Rakousko proti radaru (je-li pak v Nato?). Nechtělo-li ono tak trochu oslabit svého souseda, se kterým nemá nejlepší vztahy? Rozhodně to bude krásné, až si v Evropě budeme všichni krásně důvěřovat a pomáhat. Mimochodem, proč by měla způsobit spolupráce ČR (a Polsko) s USA nechuť u dalších spojenců? Tj. u těch, kteří přece zaručeně nejsou evropští socialisté a byrokraté. Že by proto, že by jsme se jim pak hůře prodávali? Myslíte, že by nás Sarko s Berlusconim a spol. neprodali, když by na ně trhlo? Gruzie byl jen takový test, a jak to dopadlo.
23. 09. 2009 | 11:07

Filip napsal(a):

Merry mane:

Jediné, co je pro dnešní diskusi relevantní je rok 1948. O pádu do východního bloku rozhodlo zcela jednání Beneše a jeho garnitury. Nikoli souhlas USA. Tj. opakuji, kdo sám nechce, tomu není pomoci, tomu ani USA nepomohou.
23. 09. 2009 | 11:10

Taoiseach napsal(a):

autor:

"partnerem světové velmoci můžeme být jen v rámci rovnoprávných vztahů všech členských států NATO a především jako aktivní prvek evropské integrace"

Souhlas. Proto by bylo vhodné začít teď na tomto půdorysu MNOHOSTRANNÁ jednání o protiraketové obraně.
23. 09. 2009 | 11:21

MerryMan napsal(a):

Filip:
Bohužel, máte ideologicky jasno.Tak je to správné. Tak to má být.
P.S. O "pádu" Polska do východní zóny může také Beneš?
23. 09. 2009 | 11:25

Krupa Václav napsal(a):

Pane Dienstbier.souhlasím s vaším článkem s vyjímkou prvního odstavce.Umím si představit,že u většiny těchto intelektuálů a novinářů nejde z jejich hlediska o politické selhání.Naopak!I po r.68 se našlo mnoho takových, kteří věděli co psát a kam se přiklánět.A tihle jsou nejspíš ze stejného těsta,jen žijou v jiné době.
23. 09. 2009 | 11:26

Jedla napsal(a):

Filip: Nedaleko Sokolnic, na Slavkovském bojišti, stojí radar NATO. (http://zpravy.idnes.cz/test...)
Armáda České republiky jej plně provozuje a obsluhuje, spojenci (jejich armády, resp. protivzdušná obrana) a současně společný systém obrany vzdišného prostoru aliance mají mít (běží zkušební provoz) on-line k dispozici veškerá data, která ta koule ve svém dosahu získá.
To je příklad multilaterální, alianční vojenské spolupráce, jak si ji (evropští) spojenci představují, a kam snad míří i Obamova administrativa.
Zaražené Brdy jsou něco jiného, že? To je jestřábí politika Bushova, ne universální pozice americká. Není jí škoda.

Že nemáte bednu ani placku je mi sympatické. Zdravím Vás.
23. 09. 2009 | 11:26

Marcela napsal(a):

Nelze než souhlasit pane Dienstbiere.Vaše vždy objektivní komentáře prosté fanatizmu a černobílého vidění světa jsou balzámem.Jsou produktem znalostí a zkušeností člověka,který má rád lidi ane ideologie.Takový člověk by nás měl ve světě reprezentovat.Dnes ale bohužel vítězí ranaři.
23. 09. 2009 | 11:40

Otis napsal(a):

naprostý souhlas, jako jednotlivá spojenecká země máme pro jakoukoli velmoc cenu, pokud se to kryje s jejich momentálními záměry. Proto jsem předpokládám vstoupili do NATO, abychom participovali na kolektivní obraně.

Koukám, že si MerryMan dnes vyhlédl jinou oběť pro napadení z ideologického nazírání na svět. Ať už tomu budeme říkat ideologie či jinak, každý člověk má hodnoty, kterým věří a které hájí, a lze ho respektovat, i když jsou diametrálně odlišné od našich vlastních.
23. 09. 2009 | 11:54

Filip napsal(a):

Merry mane, nevím, co tím přesně myslíte, ideologicky jasno, ale zřejmě to znamená "okamžité ukončení diskuse". O Polsko mi v tuto chvíli celkem nejde. Jen se Vás musím znovu zeptat, zda inkriminované srovnání opravdu myslíte vážně. Jistě by to ukazovalo na míru Vaší ideologické nezatíženosti.

Jedlo, příklad spolupráce NATO s radarem na Moravě, je pěkný a zcela ho respektuji. Otázkou je, k čemu ten radar slouží. Ten, co měl být v Brdech (mám to tam rád a z tohoto hlediska mě to nijak netěšilo), měl jaksi sledovat případné rakety vyslané zdaleka dodaleka. Mimochodem, pozoruhodné přitom je, že Ruska se celá věc přeci nijak nedotýkala, a přece jsme se dočkali zuřivé reakce, neuvěřitelných výhrůžek atd. To na leccos ukazuje a nutně to svedlo diskuse do podoby, jaká je i ta dnešní. Rusko samo si řeklo o vyhranění těchto diskusí. Svým zájmem o věc nám sdělilo, že si jako správné dubisko (viz Dienstbieruv termín) na nás (střední Evropu) brousí zuby. Jistě, mě se také vyhraněné diskuse nezmlouvají, ale je-li už jednou vyhraněna, pak se bohužel musím přiklonit k mozku U.S. mariňáka (jak mě pěkně označil pan Merry man), než k mozku s. Brežněva či jiné podobné gorily.
Jinak se nebojím, že kdyby radar byl a nakonec nějaká raketa letěla, rázem by se stal mnohostranným opatřením i pro ostatní mnohostrany v NATO a ještě by byly rády.
Také Vás srdečně zdravím, a snad už musím dělat něco kloudného, f.
23. 09. 2009 | 11:54

schlimbach napsal(a):

pěkně napsáno pane Dienstbiere -)
23. 09. 2009 | 11:55

Suchec napsal(a):

Filip:
Jestliže se radar v Brdech netýkal Ruska, tak Českoslvensko samo iniciovalo schůzku 4 velmocí v Mnichově v roce 1938 a samose zbavilo 1/3 území.
23. 09. 2009 | 12:05

Nuba napsal(a):

Paní Marcelo,

souhlasím s Vámi. Je jen několik lidí v naší republice, mezi než patří i pan Dienstbier, kteří přestože byli bývalým režimem postiženi, tak jim v hlavě úlomky berlínské zdi a tím pádem černobílého vidění světa nezůstaly.

Připojuji se k Vám i s přáním, aby nás v politice zastupovali v co největší míře právě takovíto konsenzuální lidé, protože to mlácení ode zdi ke zdi nám evidentně neprospívá.
23. 09. 2009 | 12:12

Filip napsal(a):

Suchec, no vidíte, a jsme u toho: z pohledu z Moskvy se radar v Brdech Ruska týkal. Z pohledu z Prahy, alespoň z mého okna, a řekl bych také zpoza atlantického oceánu se nejprve týkal Iránu. Takže se mě radar celkem vlastně netýkal, než jako posledního občana, jehož země má jakési (spojenecké) závazky, a který, přes obrovskou vzdálenost, si říká, co kdyby přeci jen nakonec tu raketu vyrobili a něco na ni opravdu přidělali. Nezdá se vám reakce Ruska tedy podezřelá, a kdybychom jej neznali, neadekvátní? Jenže my ho známe. Srovnání s Mnichovem se vám mimořádně povedlo.
23. 09. 2009 | 12:20

MerryMan napsal(a):

Filip:
Nejste náhodou jarpor, píšící pod jiným nickem.
Zkuste přijmout následující postup.
F: USA - náš velký přítel
M: Heslovitý popis, co pro nás USA kdy udělali.
F: Relevantní je prý jen rok 1948. Za všechno může Beneš.
Jaltská a Postupimská konference velmocí je tedy bezvýznamná?
M. Dále postupuje podle významu svého nicku.
23. 09. 2009 | 12:20

jája napsal(a):

Filip, vy jste typický současný svazák, cokoli mu propaganda předhodí, ta správná, pravicová, proamerická a antiruská, to spolkne a uznává jako jediné správné. Trochu se podívat na události, které hodnotíte zcela ideologicky bez znalostí faktů, viz Gruzie a tzv. Benešovy dekrety. Mohu demagogicky hodnotit dočasný pobyt spojeneckých vojsk na území Iráku, který byl osvobozen.... těch pár set tisíc obětí a pár milionů utečenců přece nehraje roli, co to takto zkusit u nás, vám ale americké uniformy nevadí, ať je jich sto, nebo sto tisíc, žéééééééééééé.
23. 09. 2009 | 12:22

MerryMan napsal(a):

Filip:
Co myslíte pojmem "inkriminované srovnání"? Prosím zkopírujte z mých příspěvků co to podle Vás je.
23. 09. 2009 | 12:29

veverka napsal(a):

jája
Souhlas.A co se týče té Gruzie,tak sem dám odkaz na něco,co pravicovo modré aktuálně pochopitelně zveřejnit nemůže.Je to skvělé počteníčko zejména pro živočichy jako je Havel či Štětina.

http://www.ct24.cz/svet/675...
23. 09. 2009 | 12:38

MerryMan napsal(a):

Otis:
Ideologicky jasno je něco trochu jiného, než mít svůj názor. Ideologie totiž posuzuje stejné věci jinak pro subjekt A a jinak pro subjekt B.
Použiji srovnání z Vašeho příspěvku k p. Křečkovi.
Napsal jste:"Takže za tenhle stupidní výlev páně Křečka pan Paroubek skutečně nemůže."
Pomiňme otázku, jak nazvat člověka, který diskutuje o "stupidním výlevu". Pokud já něco považuji za stupidní, tak se tím nezabývám.
Topolánkova vláda zrušila pro určité skupiny daňových poplatníků povinnost vést knihu jízd, odůvodnění bylo velmi podobné "stupidnímu výlevu" p. Křečka. Jestliže patříte mezi lidi, kteří "nemají ideologicky jasno", tak pro Vás musí být stupidním výlevem a blábolem i to co uvedla ODS v odůvodnění návrhu.
Vyjádřete se prosím.
A mimochodem výrazy "stupidní výlev" a "blábol" nemají podle mne nic společného s právem na vlastní názor. Je to jen hulvátské vyjádřování.
23. 09. 2009 | 12:40

Vysedlina pathologická napsal(a):

Hmm, ano, ale neberu narážku, že jsme disharmonický prvek evropského orchestru. Je více zemí, které celoevropské politice skřípou. Učíme se jasně vidět sami sebe, a chápat zájmy (tedy třeba i tlaky) druhých. V takové nějaké diktatuře to naoko může vypadat krásně uhlazeně. Být drzí, obnažit sebe i druhé, vynést na světlo nebezpečné sklony kohokoliv je bolestné, ale nutné. Někdy to musí začít hodně skřípat, aby si nás všimli.
Nepřehánějme v ničem. V nadějích v Americe ani v Evropě. A nic nezahlazujme. Komu vadí naše skřípání, ten má své doma.
23. 09. 2009 | 12:45

Je napsal(a):

Více takových Dinstbierů - to byl recept na kultivaci naší země.
Ale odkut je brát?
23. 09. 2009 | 12:46

Je napsal(a):

Omluva: by byl;odkud
23. 09. 2009 | 12:47

Vico napsal(a):

Filip : Jše začalo tím vaším expresivním : "Proboha, co to je za nesmysly, vážený J. D.".
23. 09. 2009 | 12:50

Karel Matula napsal(a):

Lituji všechy, kteří se dávají do diskuze s Filipem. Copak nevidíte, že ten jinoch má jen nepatrné povědomí o politice a historii?
23. 09. 2009 | 12:59

G8 napsal(a):

Moje stručná vizitka může znít: Jiří Dienstbier, Čech, Evropan, novinář a politik.Když vynechám toho novináře, tak už nemusím přidat komentář.
23. 09. 2009 | 13:03

Midori napsal(a):

Pane Dienstbiere,
bezvýhradný souhlas.
Rád bych Vás viděl jako eurokomisaře.
23. 09. 2009 | 13:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden výkřik obsahující nadávku ("zkurvení kolaboranti"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Text byl navíc též v rozporu se zdejšími pravidly (viz záhlaví každé diskuse) zvýrazněn na úkor druhých, v tomto případě celý napsán velkými písmeny.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 09. 2009 | 14:30

Fuchsa napsal(a):

Soudruhu Dienstbiere, jste komunista jak poleno, tak už se odeberte na smetiště dějin, kam dávno patříte.
23. 09. 2009 | 14:31

Kolbaba napsal(a):

Pane Dienstbiere, škoda slov. Vy se té vaší bolševické nátury nezbavíte. Tři písmena (USA) špatná, čtyři písmena (SSSR) dobrá.

Nedej Bůh, abyste měl příležitost si uvědomit, jak fatálně se mýlíte.
23. 09. 2009 | 14:40

Jedla napsal(a):

Jéje, Fuchso, vy závidíte... Dienstbier se může odebrat na smetiště dějin, neboť ho Dějiny zaznamenaly. Fuchsa se nemůže odebrat na smetiště dějin, a tak závidí, že může jen na smetiště obyčejné.
23. 09. 2009 | 14:48

MerryMan napsal(a):

Kolbaba:
Pane,
Váš příspěvek je velmi vypovídající. Připomíná mi jak těsně před Stalinovou smrtí v rozhlase vykřikovala jedna žena:"Bože, vem si naše životy a daruj Stalinovi minuty." Také velmi vypovídající.
Sám jsem to neslyšel, ale mám to z bezpečného zdroje (můj otec).
23. 09. 2009 | 14:49

Otis napsal(a):

MerryMan
za stupidní výlev pana Křečka považuji jeho dle mého názoru laciný a ne moc promyšlený výpad proti VV, dnes se pokusil o něco podobného proti dalším menším stranám, tentokráte snad trochu lépe
nechci něco posuzovat vytrženě z kontextu, musel bych to zdůvodnění vidět. Rozhodně ale dopředu neodmítám něco označit za blábol jen proto, že to pochází z dílny tzv. pravicové strany.
23. 09. 2009 | 14:53

MerryMan napsal(a):

Otis:
Odpověděl jste správně. Ideologicky máte jasno. Tak je to správné. Tak to má být.
Absolutně špatně by bylo, kdyby pravicový blogger napsal něco stejného jako p. Křeček a Vy byste to posoudil jako "stupidní výlev" a "blábol". To by bylo neodpustitelné.
Čest Vaší (pravicové) práci.
23. 09. 2009 | 14:58

Otis napsal(a):

MerryMan:
připadáte mi mírně nemocný.
Před další oduševnělou replikou se prosím podívejte na moji reakci k blogu redakce (Unger) Kdy je Paroubek nahraný.
Diskuse na téma ideologie je navíc myslím mimo téma článku.
23. 09. 2009 | 15:03

MerryMan napsal(a):

Otis.
Vždyť Vám dávám za pravdu. Proč něco číst, může za to Paroubek. Proč? Paroubek přece může za všechno.
A o moje zdraví si starost nedělejte. Tomu pomoci nemůžete, uděláte lépe když se budete starat o svoje. Zajímalo by mně ale, proč se vždy staráte o věci, které nemůžete žádným způsobem ovlivnit.
Nejste náhodou jarpor?
23. 09. 2009 | 15:14

Otis napsal(a):

naposledy MerryManovi:
nejsem jarpor
nejste náhodou antijarpor?
jak víte, o jaké věci se VŽDY starám?
Přeji Vám pevné zdraví (víc pro Vás skutečně nemohu udělat) a panu Paroubkovi více takových rozšafných voličů, co mají neomylně jasno v tom, v čem mají ostatní ideloogicky jasno.
Končím se zaneřáďováním blogů osobní korespondencí.
23. 09. 2009 | 15:29

JC napsal(a):

Autore,
OK, velmocenská politika se vždy řídí ohledy na vlastní zájmy a vše okolo je jen takový gulášek.
My Češi nemusíme být vděční USA, že osvobodily byť jen nepatrnou část našeho území. Dělali to přece ve vlastním zájmu. Stejně tak nevím, proč bysme měli být vděční za osvobození CCCP, jehož velmocenský zájem v Evropě je přece zřejmý.
Ať jdou tedy "azbuci do háje, vezmou si s sebou všechny ty "pomníkováé srpy a kladiva" a navalí zpět Zakarpatskou Rus.
23. 09. 2009 | 16:22

Taoiseach napsal(a):

MerryMan napsal(a):

"...jak těsně před Stalinovou smrtí v rozhlase vykřikovala jedna žena ... Sám jsem to neslyšel, ale mám to z bezpečného zdroje..."

Z toho mála, co se historikům podařilo objasnit, vyplývá, že Stalin zemřel poměrně neočekávaně. Rozhodně za totáče nebývalo zvykem oznamovat veřejnosti, že nejvyšší je na umření. A už vůbec ne oslovovat v jakékoli souvislosti Boha.
23. 09. 2009 | 16:30

dej2 napsal(a):

Jsem rád,že se americká strana rozhodla,tak jak je psáno.Nebude tady radar,ale rovnou rakety s patřičně velkou posádkou US army.Nějaký radárek v Brdech by mě nemohl naplnit pocitem klidu.Ovšem raketová základna i s mančaftem,to je jiná liga.Jsem tudíž na výsost spokojen i proto,že se Tamášům aj.splnilo jejich velké přání,radar nebude.To je ale ironie,že soudruhu Dienstbiere??
23. 09. 2009 | 16:53

stoppa napsal(a):

dej2

Trochu nepřesné. Rakety budou mobilní, a jak to vypadá, budou mít smíšenou US-ruskou obsluhu... Už Bush hledal cestu, jak dostat ruské důstojníky do Brd.
Jinak jsem taky rád, že to takto dopadlo, zejména z toho důvodu, že je to strašná blamáž pro Topolánka, Schwarzenberga, Vondru a Parkanovou.
23. 09. 2009 | 17:01

Luboš napsal(a):

Já bych Jirku poslal do Bruselu jako nového eurokomisaře :-)
23. 09. 2009 | 17:01

Václav napsal(a):

Osobně si myslím, že ať už na to člověk bude nahlížet zprav, či zleva, tak žijeme v Evropě a jako Evropané bychom se měli chovat. Když už jsme v NATO, tak se máme chovat tak, že naše rozhodnutí bude ctít NATO. Jestli se do budoucna chceme prosadit, jde to jen a jen v rámci EU!!! Ať už se to někomu líbí nebo ne. A to právě proto, že jsou tu USA a CCCP, protože Ti budou stejní!
23. 09. 2009 | 17:22

Karel napsal(a):

Souhlasím s hodnocením, že tento článek se hodně povedl.

Jsme členy EU a NATO, tak se podle toho chovejme.

Ona skoro až anální potřeba hledat nové Dubisko je směšná. Možná pro některé dobře placená.
23. 09. 2009 | 17:52

zdesta napsal(a):

Pan J.Dientsbier. Poprve jste mne zaujal objektivním zhodnocením situace v Kosovu,kde jste byl pozorovatelem OSN.Žádné tendenční nebo ideologické křeče.To co jste napsal je celkem přijatelné,s tím se dá souhlasit.Je zajimavé jak se myšlením odlišujete od svého blízkého kolegy z disidentu,V.Havla.
23. 09. 2009 | 19:13

MerryMan napsal(a):

Taoiseach:
Děkuji Vám za sdělení, že mi můj dnes již mrtvý otec lhal. Ten výrok si pamatoval, protože byl tak mimořádný. Jsem z Vašeho výroku přímo nadšen. Určitě si přesně pamatujete, co tenkrát rozhlas vysílal. Nedovedete si představit, jak jste mne potěšil. Ještě jednou děkuji.
PS. Víte, že v době Stalinovy smrti se na českých školách vyučovalo náboženství jako nepovinný předmět?
23. 09. 2009 | 20:12

BRT napsal(a):

Případnou instalací radu a raket protiraketového štítu by jaksi Irán nemě důvod koupit ruské raketové technologie.K čemu taky.Neboli o peníze jde vždy až v první řadě .Názor občanů ,jak říká Jyrka všeho českého lidu ,je jaksi vedlejší a nebere se na něj ohled.Příkladem budiž právě bezohledná instalace radaru u Slavkova,proti vůli místních občanů(soudruzi dosadí lidu).Na jejich straně Rusko a jeho peníze nestály.
23. 09. 2009 | 20:44

Karel napsal(a):

Výstižný blog.
23. 09. 2009 | 21:05

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Filip:
Všechny Vaše nesmyslné výroky ponechávám bez komentáře kromě tohoto:"O pádu do východního bloku rozhodlo zcela jednání Beneše a jeho garnitury." Tak ne jednání velmocí v Teheránu, v Jaltě a v Postupimi, ale jednání prezidenta Beneše nás zařadilo do sovětské zóny. Na něco takového už musí být velký zmatek v hlavě.
23. 09. 2009 | 21:22

yara napsal(a):

Výborný článek, který píše člověk, který určitě není a nebyl "soudruh", takže ho nikdo nemůže napadat za příliž levicové názory. Když se podíváte pozorně a v kontextu třeba posledních 100 let na politiku USA zjistíte, že vždy USA jednaly pragmaticky a pokud se do něčeho namontovaly tak vždy je zajímalo co z daného problému nebo akce budou mít za výhody. Jeden můj známý říká: Američan, to je jen umytej Rus.
23. 09. 2009 | 21:33

yara napsal(a):

Oprava za hrubku: Příliš není podle vzoru vyliž.
23. 09. 2009 | 21:35

Milda napsal(a):

No je vidět že to je uznávaný komunistický novinář a tvůrce filmových týdeníků, které tak krásně propagovaly tu jedinou správnou stranu. Soudruh Jiří Dienstbier se za ty roky nezměnil ani o milimetr. Čest práci soudruhu redaktore Rudého práva
23. 09. 2009 | 22:04

BARICH napsal(a):

Blahopřeji Mildo! Jak vy jste toho Dienstbiera usadil. Síla vašich argumentů potvrzuje nadřazenost pravicové inteligence!
23. 09. 2009 | 22:54

milone napsal(a):

Pane Dienstbier, vy nepotřebujete žádný dubisko jak píšete, vy už se vinete ... moc jste nás zklamal !!!
24. 09. 2009 | 07:53

Petr napsal(a):

Ano souhlasim,

vzdy jsem byl proti smlouve o americkem radaru ne proto, ze by mi vadil radar, ale proto ze USA nevidim jako seriozniha spojence por Ceskou republiku. Kdyby to bylo od Severoatlantickeho paktu prislo by mi to v poradku.
24. 09. 2009 | 09:52

Honza napsal(a):

Zvláštní, jak se životopisy mnohých současných významných osob politické scény u nás podobají - až do roku 1968, 69 nebo 1970 členové komunistické strany se všemi výhodami (studium, zahraniční stáže pobyty, vysoké posty a zaměstnání třeba i hned po studiu,...), následující vyloučení ze strany, vyhození ze zaměstnání případně vězení za jejich činnost (někteří jen v roce 1989), poté členství a čelné postavení v Chartě 77, po roce 1989 "dosazení" do vysokých politických pozic. Na mnohé neexistují žádné záznamy StB, jedni nadávají na "Východ", druzí na "Západ", ačkoliv jim to předtím nějak nevadilo (studium, pracovní pobyty,...).

Jakoby se jakási neviditelná "červená nitka" proplétala jejich životopisy a něčím je spojovala... Co byla opravdu Charta 77, kým byla opravdu financována, jak byli lidé v jejím čele vybíráni, byli opravdu z jejich prvních 200 členů (podpisů) dvě třetiny bývalí komunisté ?
Jaký byl důvod jejich podpisu ? Nově nabytá společenská "uvědomělost", snaha o jakousi osobní "mstu" nebo novou seberealizaci, kombinace těchto důvodů nebo důvody zcela jiné ?
Jsou údaje o finanční podpoře Charty 77 ze strany amerického miliardáře George Sorose uvedené na některých webových stránkách pravdivé ? Kdo je tento člověk, jaké cíle sledoval, sleduje ? Údaje o něm zveřejněné na Internetu jsou často rozporuplné...
24. 09. 2009 | 12:58

martin napsal(a):

Vážený pane Diensbier jde te se s takovýma kecama vycpat. Že je to hysterický výkřik intelektuálů. Ti intelektuálové jsou mnohem inteligentnější než vy, protože narozdíl od vás používají rozum. Vy jen papouškujete slova která vám říkají v ČSSD a snažite se zavděčit svým chlebodárcům. Ukazuje se že jste neskutečně hloupý člověk, když něco takového dokážete napsat. O radaru by měli rozhodovat odborníci a lidi s vyšší rozumovou schopností, protože jedině ti dokáží uvažovat na základě racionálních poznatů a né na základě emocí nebo stranických knížek jak rozhoduje vy.
24. 09. 2009 | 14:57

standa napsal(a):

Zatímco příspěvek pana D. je tragický, juho závěr ve smyslu "buďme dubiskem sami sobě" mne rozesmál. Poslal bych tu radu do Gruzie, tam ji ocení.

Celkově to svědčí o naprostém nepochopení historie 20. století ze strany pana D. (a nebo tom, že mu ruští petrokapříci připluli na účet).
24. 09. 2009 | 15:05

Taoiseach napsal(a):

MerryMan napsal(a):

"Děkuji Vám za sdělení, že mi můj dnes již mrtvý otec lhal. Ten výrok si pamatoval, protože byl tak mimořádný."

O lhaní jsem nic nepsal (ani nenaznačoval - :) ). Mně v té době byly asi tři roky a dokonce jsme tehdy doma tuším ani neměli rozhlas po drátě, takže nemůžu sloužit. Nicméně trvám na tom, že PŘED Stalinovou smrtí o ní veřejně neříkal vůbec nikdo nic.

Možná si něco špatně pamatoval Váš otec, možná Vy z jeho vyprávění. Možná dotyčná žena mluvila krátce PO Stalinově smrti, možná se dovolávala něčeho jiného než boha. Errare humanum est.
24. 09. 2009 | 15:07

Anna napsal(a):

Vážený pane Dinstbiere,velmi často s Vámi nesouhlasím,ale tady jste problém jasně vysvětlil a pojmenoval.Konečně také nkdo nahlas a důrazně řekl,že v pětačtyřicátém jsme neměli šanci:bylo opět rozhodnuto o nás bez nás.
Zdravím Vás a přeji hodně zdraví.
27. 09. 2009 | 18:04

kkarel 4 napsal(a):

Autor J.D. je svým myšlením celý život nepoučitelným komunistou.Škoda, že se nepoučil aspoň v období kolem r.68.
Největší chybou Charty 77 bylo, že přijala i tyto komunisty, kteří s v ní ocitli jen proto, že se v KSČ přidali k té "nesprávné partě".
Bohužel za to platíme dodnes!
27. 09. 2009 | 20:49

Vladimír napsal(a):

Soudruh Dientsbier se bude divit, až za několik, a velmi málo, let, budou amíci na Bushe nostalgicky a s láskou vzpomínat....
28. 09. 2009 | 13:22

Jirka napsal(a):

Radar podporovali hlupáci a zloději. Proč hlupáci: mysleli si, že je to radar proti Iránu, přitom se stačí podívat do atlasu a mít všeobecný přehled a zjistíte, že je to nesmysl. Kromě toho, kdyby měli Iránci tak dobré rakety, Izrael by měl už dávno řešení, jak se s nimi vypořádat. Dementní hlupáci radar podporovali proto, že myslí žijí stále v hluboké totalitě a potřebují rozdělení světa. Proč zloději: čekali na tučné us zakázky.
29. 09. 2009 | 16:50

karel napsal(a):

Na Bushe mohou,nebo budou,Vladimíre,vzpomínat jen lidé,kteří jsou stejní jako on.Zlí,hloupí.Byl to on,který přivedl USA tam ,kde jsou..Zadlužené,propadající se stále hlouběji do hospodářských obtíží... .
01. 10. 2009 | 20:44

Nezamysl napsal(a):

Výborný článek. Realistický pohled. Čecháčci kteří mají stálé nutkání hledat velkého bratra, tu v Německu, tam v Rusku, potom v USA, nechápou skutečnou občanskou svobodu.
03. 10. 2009 | 16:35

louis vuitton and modonna napsal(a):

GOOD
20. 10. 2009 | 06:27

WZZ napsal(a):

Owen <a href="http://www.aion4gold.com">aion gold</a>
<a href="http://www.metin2sale.com">metin2 yang</a> will be
<a href="http://www.itemchannel.com">wow gold cheap</a>
<a href="http://www.aionshopping.com">aion gold</a> possible
<a href="http://www.vipwarhammergold...">world of warcraft gold</a> to
<a href="http://www.aion4gold.com">aion4gold</a> return to
<a href="http://www.aion4gold.com">cheap aion gold</a> the national
team <a href="http://www.cheapaion.com">Aion Kina</a>
20. 10. 2009 | 15:28

replica watch napsal(a):

This article is really great! I really like, I hope you continue to fuel
23. 11. 2009 | 16:19

mbt shoes napsal(a):

Vlastnictví - i podle čl. 11 Listiny základních práv a svobod zavazuje. S tím, že vlastnické právo má stejný zákonný obsah a ochranu. S vlastnictvím věci jsou spojeny i povinnosti, stíhající zásadně vlastníka věci. Jednou ze základních povinností každého vlastníka je o svoji věc řádně pečovat, včetně zajišťování a hrazení oprav, údržby, u chodníků udržování jejich řádného stavu, schůdnosti, atd. Jestliže vlastník tyto své povinnosti neplní, za škody tím způsobené nese subjektivní a dle jejich charakteru i objektivní odpovědnost.
07. 12. 2009 | 10:38

Naštvaný napsal(a):

Zase se ozval sofistikovaný nemravný mravokárce.
27. 12. 2009 | 08:38

Quliver napsal(a):

Soudruh Dienstbier, člen zločinecké organizace KSČ. Teď se bojí, že přítomnost Američanů ho odsune na smetiště dějin. Že bořil železnou oponu? Jen odstraňoval to, co sám podporoval.
27. 12. 2009 | 10:21

Ron napsal(a):

Pane Dienstbier, Vaše názory, až na konflikt na balkáně jsou vcelku směšné. Dlouho jsem přemýšlel o tom, proč Vám to někdy zapalu a jindy né. Marně jsem pátral v paměti a vrátil jesm se až do doby Vašeho ministrování. Vzpoměl jsem si na jedu oslavu týkalící se vstupu americké společnosti na náš trh. Tehdy jesm se poprve jako občan styděl, když jste drmolil nesmysly v přítomnosti americké velvyslankyně. Z požátku jsem to připisoval Vaší zdravotní indispozici. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem kolem Vás prošel a ve vzdálenosti 1m do mne udeřil alkoholický opar. V tu chvíli mi bylo jasné, přoč jste drmolil. Na základě této a nikoliv jedinné zkušenosti, jsem došel k přesvědčení, že před sepsáním jakéhokoliv blogu či veřejného projevu, by bylo dobré, alespoň 2 dny abstinovat. Patrně by jste si zachoval konzistenci myšlenek i v těch svých prázdných politický názorech. Rovněž by jste tím skryl to Vaše komunistické jádro.
27. 12. 2009 | 11:44

Vladimír napsal(a):

Soudruh Jiří se zřejmě rozvzpomněl na staré dobré časy, kdy ve Washingtonu působil jako zpravodaj Rudého Práva......
28. 12. 2009 | 10:07

Vladimír napsal(a):

to Karel:
Na Bushe rozhodně nebudou v dobrém vzpomínat ti, kteří stejně jako ty nostalgicky vzpomínají na ještě nedávnou přítomnost ruských vojsk na našem území.
28. 12. 2009 | 10:12

ed hardy clothing napsal(a):

good ,thank you for your info
27. 02. 2010 | 09:42

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great,thank you
28. 02. 2010 | 15:50

free online games napsal(a):

thanks
09. 03. 2010 | 00:04

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:13

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 15:48

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 01:12

cheap watches napsal(a):

To je klasická demagogie té části "spektra", která se raději přivine k dubisku, jež strká svou mordu do našich věcí, než aby se přivinuli k dubisku, které "vždy hájí své zájmy". Je to zcela falešná, rádoby nad věcí" argumentace typu: vidíte blbečkové, chtěli jste radar, mysleli jste, že jste kamarádi s USA a oni se na vás z vysoka vykašlali.
24. 03. 2010 | 03:17

replica watches napsal(a):

A teď to máte. Přitom je pod tím potřeba číst: Vidíte, chtěli jste za pomoci radaru podloudně přivést do našeho zájmového prostoru pár vojáků USA (z kterých máme naděláno v kaťatech), ale to se vám díky vaší hlouposti a našemu drobnému přispění na různé kampaně nepovedlo, a tak se těšte, že o vaší bezpečnosti budeme rozhodovat zase my - dubiska z východu. Se Sarkozym už se nějak dohodneme, však víte.
24. 03. 2010 | 03:18

fake watches napsal(a):

To na leccos ukazuje a nutně to svedlo diskuse do podoby, jaká je i ta dnešní. Rusko samo si řeklo o vyhranění těchto diskusí. Svým zájmem o věc nám sdělilo, že si jako správné dubisko (viz Dienstbieruv termín) na nás (střední Evropu) brousí zuby. Jistě, mě se také vyhraněné diskuse nezmlouvají, ale je-li už jednou vyhraněna, pak se bohužel musím přiklonit k mozku U.S. mariňáka (jak mě pěkně označil pan Merry man), než k mozku s. Brežněva či jiné podobné gorily.
24. 03. 2010 | 03:19

jerseys@gmail.com napsal(a):

http://www.jerseys2trade.com

welcome to buy nba jerseys
25. 03. 2010 | 07:22

creative recreation shoes napsal(a):

http://www.brandshoes2trade...

welcome to buy creative recreation shoes
25. 03. 2010 | 07:24

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 03:42

Moving Message Sign napsal(a):

http://www.led-signs-mart.com
Welcome to buy our Moving Message Sign,and you may find your surprise!
15. 04. 2010 | 04:43

LED gas price signs napsal(a):

http://www.led-signs-mart.com
Welcome to buy our Led gas price signs.Your best choice!
15. 04. 2010 | 04:47

roller shoes napsal(a):

http://www.evolution-shoes.com

So cute as our roller shoes for the cute girl,and so cool as that for the cool boy!
15. 04. 2010 | 04:52

PVC Raincoat napsal(a):

http://www.raincoat-supplie...

Very happy to share you article! Welcome to http://www.raincoat-supplie... bringing you all the latest news, reviews,special offers and recommendations on Kids and women's Umbrellas. Browse our site for information and offers, with new ones added everyday.
15. 04. 2010 | 04:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy