Bludný kruh

07. 12. 2009 | 13:54
Přečteno 5236 krát
Politická scéna se už dlouho motá v bludném kruhu vzájemných útoků, pomluv a urážek. Uražení ztrácejí nervy a odpovídají pak i na dobře míněnou kritiku podobnými výstřely, často postrádajícími věcný podklad. Poškozují tak nejen možnost vážné veřejné debaty a hledání shody a podstatných otázkách , které je třeba řešit.
Lze pochopit, že sociální demokracii dráždí nesmyslné pomluvy nevzdělanců, podle kterých z ní vyrostlo nacistické hnutí nebo komunismus nebo úlet Karla Schwarzenberga, že se chová jako povětrná děvka. Lze pochopit stav mysli Jiřího Paroubka, který patří mezi hlavní otloukánky českých medií. Avšak jeho neustálé vysvětlování, dementování a některé reakce jen dodávají dodatečný materiál k jeho otloukání. Je to někdy – řekl by kníže Talleyrand - horší než zločin, je to chyba. Naposledy v Paroubkově výroku o goebbelsovském psaní Jiřího Hanáka, o poznámce o Hanákových komplexech ani nemluvě.
Jirku Hanáka znám od roku 1956 z filozofické fakulty. Byli jsme spolu v rozhlase šedesátých let. V normalizaci pracoval jako skladník, podepsal Chartu 77 a statečně čelil útokům Státní bezpečnosti, která se pokoušela vyvolat u něho případné komplexy. Neuspěla. Od roku 1989 jako jeden z nejvzdělanějších a nejodpovědnějších českých novinářů uchovává čest své profese. Jeho názory jsou často originální, ne vždy s nimi souhlasím, ale za téměř půl století mých zkušeností s ním vím, že vycházejí z přesvědčení, opírajícího se o hloubku a šíři jeho vzdělání. Znám málo lidí tak poctivých jako je Jirka Hanák. Obvinění z goebbelsovského psaní ho nemůže poškodit.
Vrcholový politik je pochopitelně závislý na informacích, které mu připravují jeho poradci. Pokud ho opakovaně uvádějí v omyl, jako například při nepravdivých poukazech na nečeské postoje Karla Schwarzenberga, nepochopení některých kritik v mediích nebo při kritice Ústavního soudu, bylo by asi vhodné některé z nich vyměnit. Odpovědnost pak ve veřejnosti nepadne na ně, ale na politika. Se znepokojením sleduji, že to poškozuje jeho a jeho stranu.
(Autor je senátor, zvolený za ČSSD, Právo 2.12.2009)






Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Dole o vlku, vlk za humny:))))
07. 12. 2009 | 14:05

hanah napsal(a):

Proč se znepokojením sledujete, že to poškozuje Paroubkovu stranu? To je snad dobře pane Dienstbiere, ne ?
Jen ho nechte.Když ho socani chtěj....:-)
07. 12. 2009 | 14:49

trafopajka napsal(a):

Jen abyste se nedočkal článku o Dienstbierovské páté koloně, co je nasazena pravicovými hyenami s cílem, rozvrátit ČSSD a poškodit Slunce Naše, Samojediného Pana Paroubka.
07. 12. 2009 | 15:11

Lex napsal(a):

Pane Dienstbiere,
velmi si vážím postojů pana Hanáka za "bolševika". Věřím, ba jsem přesvědčen, že je to čestný muž.
Ale jak to, prosím Vás, souvisí s tím, jak posledních deset let píše o sociální demokracii? Jak průběžně útočí na všechny předsedy této strany s výjimkou Vladimíra Špidly, bezpochyby také velmi slušeného muže, avšak shodou okolností(?) právě toho předsedy, kterým si pravice - s odpuštění - "utírala zadek", a po kterém zůstala ČSSD z hlediska voličské podpory v rozvratu, a to až do příchodu toho nemožného Jiřího Paroubka? Že právě proto je tím nepřítelem pravice č. 1? Že je dehonestován pravicovými novináři, kterým na něm vadí a) bradavice, b) břicho, c) upocený obličej, d) odporný výraz v obličeji (takže si dávají záležet, aby zveřejňovali jen ty snímky, kde tak vypadá) e) rozvod s bývalou manželkou a svatba s mladou atraktivní dívkou, která mu povila dítě - tj. všechny atributy, které pravicoví politikové, někteří, pravda, bez toho břicha, mají rovněž (a k tomu kam přijdou, tak třeba důstojně usnou, případně na polostátních návštěvách u jiných hlav států chodí oblečení hlavně do svých vlastních vlasů a "vztyčení"), které však u nich jaksi nevadí. Jo a ještě, f) populismus a lhaní občanům, na to bych málem zapomněl. Leč nezapomněl jsem na "Smlouvu s voliči" ze strany ODS, a volební program "Zelených", který se stal s nástupem do vlády MT cárem papíru. Takže se k těm pravicovým novinářům (což jsou u nás skoro všichni) nutně s otloukáním musejí přidat i ti rádobylevicoví.
Četl jste, pane Dienstbiere, ty články, na které odkazoval Jiří Paroubek?
(Čímž nehájím ony vlastnosti Jiřího Paroubka, a způsob jeho vystupování, který sociální demokracii zřejmě škodí, jen volám po pohledu z obou stran. A snažím se oddělit hlavní od podružného).
No, a nakonec, jako senátor zvolený za ČSSD, řekl jste to Jiřímu Paroubkovi z očí do očí dříve, než jste to zveřejnil? Že byste k tomu měl příležitost kdykoliv, nepochybuji.
07. 12. 2009 | 15:12

SuP napsal(a):

Zkuste sehnat někoho, kdo není vůl a ještě ho Paroubek nenasral.....(Vlka nepočítám)
07. 12. 2009 | 15:14

Maryfox napsal(a):

To je nový pohled na věc : myslitel Paroubek si ty nesmysly nevymýšlí sám,ale jsou mu implantovány jeho stejně nevzdělanými poradci? Nebo je záměrně zesměšňován? Zkuste tuto svou myšlenku rozvést.Protože to by nemusela být marná cesta.
07. 12. 2009 | 15:19

Pocestny napsal(a):

Lex,
mám pocit, že Mr. Pupick žije váš životní sen, poněvádž ho bráníte jako sám sebe.

Stejně jako vy ani já nepochybuji, že se Paroubek jistě poptá spolustraníků, jestli si může vzít do huby toho či onoho, který mu falíruje....

Kdy už pochopíte, že vaše láska ke komunálnímu chmatáku z Hané, který to dotáhl daleko, je perversní, jelikož váš udatný Jiřík je šibal?

Straníci jako vy jsou ti njhorší modely adoranta, který se zapomíná ve stínu velikána.

Paroubek je lidský šrot, dokud to nepochopíte, jste ztracen.
Nikoho nezajímá žádný "tlak medií", kdy už pochopíte, že pokud předhodíte ostatním spoluobčanům tohoto ilumináta, neskončíte než smrtelně uražen jako nyní...

Vy nadáváte už třetímu levicovému liberálovi za to, že se odříká stylu estéesky, který vám v taláru evidentně konvenuje, zajímavé, že by proletář intelikent?
07. 12. 2009 | 15:25

Lex napsal(a):

Pocestný
Jsem rád, že mě čtete. Ale diskutovat s vámi nebudu. Vaše hypertrofované ego spojené s báchorkami ovčí babičky mi nestojí údery do klávesnice. Věřím, že se objeví vlk. Nechám vás jako potravu (byť zkaženou) jemu.
07. 12. 2009 | 15:39

neo napsal(a):

Nemá smysl se hádat.

všichni se spikli proti Paroubkovi. Všichni novináři, všechna média, všichni jsou to pravičáci a aj s Ficem sa na tom shodl kašpárek ublíženej.

Basetka se urazila, Miss Paroubková je uražena celkem nepřetržitě a Jirka brečí taky pořád. Chudák, už ho nechte, neubližujte mu, je to křehká duše.
07. 12. 2009 | 15:54

StandaT napsal(a):

Takhle by to, přátelé, dále nešlo.

Diensbier černý puntík, SuP černý puntík, Pocestný dva černý puntíky, neo černý puntík...
07. 12. 2009 | 16:10

myrta napsal(a):

Lex:
hodnotím-jediný inteligentní příspěvek je váš.Objektivně řečeno,Paroubek coby otloukánek médií a jiných bohulibých přispěvatelů zde je pilíř,díky jemu je ČSSD tam,kde alespoň teď je.Mít ještě slušný program rozvoje,tak se všichní modráčci a topíci můžou jít potupně zahrabat.Tím neříkám,že jsem jeho volič,jak říkám ,chybí ten program jak rozumně dál.
07. 12. 2009 | 17:00

neo napsal(a):

myrta:

jistě. pouze řiťolezci do Paroubkovy zadnice píší inteligentní příspěvky. A že by se jich tam vešlo:)
07. 12. 2009 | 17:10

myrta napsal(a):

neo:
proč řiťolezci,mám k němu spousty výhrad,ale pravda je pravda.Kdyby si nechal poradit,jak vylepšit svou image,tak je ČSSD vředu bezkonkurenčně.Nebo myslíte že profláknutý a prolhaný Topolánek získá ještě šanci něco uhrát?Nebo snad Kalousek?To by snad ani Bůh nedopustil!
07. 12. 2009 | 17:25

Stařeček napsal(a):

myrta, přidávám se k Vám a jsem volič ČSSD. Mám ale dojem, že jsou tu a ve sdělovacích prostředcích většinou samí připosr..., že by ČSSD mohla vyhrád volby a tak se snaží a to většinou prostředky kterých bylo použito v minulích volbách. Tedy nečestnými a ubohými. Rád si pánové přečtu ty vaše výlevy. Nic si z nich nedělám. Lex, jako vždy vyvážený příspěvek. Což je poznat z reakcí.
07. 12. 2009 | 17:31

veverka napsal(a):

autorovi

Ať bude v čele ČSSD kdokoliv,opakuji _kdokoliv_,naše téměř výlučně pravicová média ho budou cupovat naprosto stejně,jako toho ošklivého Paroubka s bradavicí.Čili článek o ničem.Jediné co by snad možná teoreticky mohlo zabrat,by byla výměna Paroubka za Haška někde řekněme dva měsíce před volbami.Ne dřív.Pravičáci a jejich média mají svojí kampaň založenou téměř výhradně na zběsilém honu na Paroubka,takže jeho výměna v dobře načasovaný okamžik před volbami by jim vzala veškerý vítr z plachet a čuměli by jak vyorané myši.Zbyl by jim pak už jen tradiční antikomunistický jekot a to by bylo málo.Ovšem po uplynutí nějakého času by následovala naprosto stejné mediální masáž ať by to vzal kdokoliv.
07. 12. 2009 | 17:37

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že by konec sexymozků v čechách ???
Veselé krizování a bacha na vepřovku...
http://www.ateo.cz/f/images...
07. 12. 2009 | 18:30

Suchec napsal(a):

Veverka:
Spousta lidí by to asi nepochopila. ALe je pravda, že by se ODS rozpadla jediná konstrukce, která ještě zabírá na tu "inteligentnější" a "vyspělejší" část národa, jak o sobě tvrdí.

Takový Vítr z hor... To by panečku bylo. LoL

BTW, taky si Veverka všimla, že se nějak všude mlčí o nářezu, co dostala Jurásková se Šnajdrem od Markové a Ratha v OVM? Ti z nich udělali kašpárky jako vyšité. Bez demagogie na konkrétních číslech, popisem konkrétních skutků. Ani Moravec to nedokázal zkorigovat, a že se snažil. Liška jedna.

A dnes? Jindy samý komentář v tisku, na webech, a dnes jedno "Velké ticho po pěšině".

Jo, soudruhům se opět něco nepovedlo.

Lex:
Dost dobrý, pane. Reakce tomu nasvědčují. Povedený kousek LoL
07. 12. 2009 | 20:28

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, rath je holt rath, že je rath...
Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
07. 12. 2009 | 20:56

Karel napsal(a):

To bušení do Paroubka je únavné.
I od chartisty a senátora za ČSSD Dienstbiera.

Ani Vy, ani prof. Hořejší nebo pan Pehe jste se nezabývali tím CO ŘÍKÁ, ALE KDO TO ŘÍKÁ.

Jak na tom tato společnost může asi být, když už i takové osobnosti jako Vy, jdou mimo jádro problému? Cíleně?

Popřete fakty prosím to, co Paroubek napsal.

Přestaňte mu dávat trapné rady o tom, jak se má chovat, povznášet, zasmát, .... neustálým mediálním provokacím.

Hanák není posvátná kráva. To co s Mitrofanovem rozjíždějí v Právu nemá často s novinařinou nic společného.
07. 12. 2009 | 21:33

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jistě karle...
Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
07. 12. 2009 | 21:40

Vico napsal(a):

Suchec : Dobrý postřeh. Absolutní Waterloo, které se nehodilo do krámu a totální mediální ticho.To ticho je tak tiché, že řve o síle sto decibelů.

Asi zdaleka nešlo o nějakejch třicet kaček. Ta hra ještě není dohrána.
07. 12. 2009 | 22:23

Ikena napsal(a):

Vite,
mne uz nebavi ty kecy starejch zbrojnosu, co stale poucujou ve stylu "jo tenkrat na Pyjave, to byly casy". Tak at pan senator vyrazi do sturmu a nastavi svou hrud, neba Hanak, ze poradne zatal do nesvaru doby, treba Opencard, ale to je blbost. Pravu staci Parub a modri jsou spokojeni, ze vo no jde vo prachy tomu Pravu?
07. 12. 2009 | 22:52

Pípa napsal(a):

Jak typicky české pane autore, při vašem příjmení. Např. 1618 psali čeští stavové císaři Ferdinandovi (myslím) vy jste moudrý, určitě to tak s náboženskou svobodou nemyslíte, ale to všechno vaši rádcové Slavata a Martinic.
07. 12. 2009 | 22:56

Pocestny napsal(a):

Vico,
čemu se divíte, hoši si kotníky vzájemně nepotepou, Ráth se vyřve na kvadráth, ten náměstek Sysel se zatváří ustrašeně a tento alegorický vůz pro lidovou čučírnu u nedělního oběda již mizí v dáli.

Hlodavci jsou čím dál frenetičtější, jiným se chce dávith.

Tak to holt chodí...

Tyhle glosáře jsou dobrou knihovnou skřeků socanských ultras..."budebitka budebitka, hey, hey, hey!"

V přírodě se to hemží křečky a veverkami, soudím, že bude tuhá zima, nebo jestli to zase není surový kakao, jeden nikdá neví, při kvalitě a tradici sovětské dresurní cirkusové školy lze cvičeného hlodavce chovat i několik let volně ve sněmovně....
07. 12. 2009 | 23:57

Pocestny napsal(a):

Jiříku, Jiříku, začal socialistickým Pullitzerem za válku ve Vietnham , skončil jako oleandr trafikant na kandidátce normalizačních bolševiků pomocí zeleného zetě.

Takový ztělesněný vítězství lásky a pravdy nad lží a nenávistí....
08. 12. 2009 | 00:01

šaman napsal(a):

Všem nafrněným kritikům ČSSD a Jiřího Paroubka: jste součástí asociálního a přitroublého gangu lidí, kteří doufají , že jejich šplechty zachrání zlodějskou partu současných tunelářů a že i jim se dostane možnost si také něco uzmout.
08. 12. 2009 | 03:29

achjo napsal(a):

Pane , v zásadě,a to kupodivu, s vámi dnes souhlasím.Pouze váš úlet,že soc dem nemá nic společného s komunismem,je strašlivý.Z čeho se KSČ vytvořila?Kdo se s KSČ později sloučil?Kdo se od KSČ momentálně oddělil,aby se sní za Paroubkova úsilí opět spojil? A to je onen bludný kruh.Stejně podobně je to i s vaší provázaností s KSČ.A co se týká socialistů ,jaksi zvaných nacionální,je situace v německu obdobná.Takže takto s bludnými kruhy.
08. 12. 2009 | 07:20

fudoshin napsal(a):

každý den se nějaký blog motá kolem čssd nebo spíše proti ní...hmm zajímavé.že by náhoda? asi těžko...a ještě zrušit ksčm a konečně vláda jedné strany.ale když je to ta naše, tak to se může...
08. 12. 2009 | 09:02

Petr napsal(a):

Pane senátore,
možná že máte přístup k p. Paroubkovi. Jestli ano, pokuste se ho přesvšdčit ať odejde a svou osobou neškodí sociálně demokratickému hnutí. Jeho "JÁ"jování nemá ve světě obdoby. Neznám ani z historie, že by někdo, ani z nejznámějších diktátorů, byl víc domýšlivý, arogantní, sebestředný víc než "JÁ".
Jste inteligentní a čestný člověk, prošlý disentem s mnohem větším morálním kreditem z kotelnen, než on, Štěpánův nomenklaturní kádr, procházející komunismus v teplíčku přepychových kanceláří a s nomenklaturním platem.
Řekně mu nechť vysvětlí pohrdání námi blebstem, kteří nemají na Nové šaty, ať vysvětlí jeho přátelství se Standou Grossem, kterého objevil a přivedl do ČSSD jak o sobě hrdě prohlašuje.
O bytečku křišťálového Standy nna Floridě, už ani nepípne.
A dalo by se pokračovat.
Jsem rád, že pan ing.Miloš Zeman DrCs založil novou stranu. Mám koho volit.
08. 12. 2009 | 10:16

myrta napsal(a):

šaman:
perfektně vystiženo!
08. 12. 2009 | 10:20

Hm napsal(a):

Loď se potápí, většina normálně myslících se už pomalu vrhá směrem k záchranným člunům, ale pár blbců stále zůstává v salonku a hádá se, jestli byla na oběd k nežrání kachna, nebo řízek (Zn.: Za pendrek stálo oboje).
Zlatý Einstein, který odhalil nekonečnost lidské blbosti.
08. 12. 2009 | 11:28

vfischer napsal(a):

Naprostý souhlas s Petrem !! Sebestředný papláš obklopující se bandou přisluhovačů a řiťolezců hrabajících jen a jen pro sebe opovrhujících vším a všemi ! Věřím, že všechny průzkumy půjdou po volbách k čertu !
08. 12. 2009 | 11:44

zdesta napsal(a):

achjo. Ach jo-jinak se cítíte dobře?
08. 12. 2009 | 18:48

ujo napsal(a):

ale Petře, to Vám přeci sotva někdo sežere (to s tou volbou Zemana - mimochodem doučte se jak vypadaly vědecké hodnosti za socíku ;Zeman na rozdíl od Klause nebyl ani Csc.)
Nikdo, kdo čte Vaše komentáře.
08. 12. 2009 | 22:00

Béda napsal(a):

Petr,

krom neustálé medializace politické (recyklované) "novy" - TOP 09, která je na programu tisku televize i rozhlasu denně, je obligátním tématem kritika Paroubka (obvykle nevěcná a ideologická), přičemž stejné a mnohem horší přestupky pánů Topolánka, Langera, Kalouska ... jsou i tzv. "levicovými" médii (a jejich redaktory "přehlíženy".

Strana penzionovaných politiků a politických přeběhlíků Miloše Zemana se pro média postupně stává tím, čím je na pravé straně politického spektra TOP 09. (malý příklad: političtí "novicové" v TOP 09 - "zelený" Schwarzenberg, staronoví "křesťané" Kalousek, Parkanová, Severa..., u přátel M. Zemana - M.Šlouf, Wolf, Kavan, Grégr...
09. 12. 2009 | 09:11

hajná napsal(a):

Volič, který má v hlavě mozek nevolí předsedu strany, ale program strany a její činy. Jestli je předsedou někdo kdo se mi nelíbí je třeba to pořejít a čekat na změnu osoby. Nebo se o její změnu snažit, ale to je pro řadového občana téměř nemožné.Volič, který má v hlavě mozek také musí umět posoudit informace z medií a číst mezi řádky. To je potřeba i dnes, nejen za totality.
09. 12. 2009 | 10:24

hajná napsal(a):

Nechápu negativní komentáře příznivců J.Paroubka vztahující se ke článku. Autor zde nikterak nenapadá J.Paroubka, ale poukazuje ne jeho nevhodné reakce, které škodí jak jemu tak jeho straně.Překvapují mě negativní reakce osob, které jsou ČSSD nakloněni a zřejmě jsou jejími voliči.Jestliže J.Dientsbier radí vyměnit nevhodně pracující poradce, je to docela na místě.
09. 12. 2009 | 10:33

Béda napsal(a):

hajná,

autor tohoto článku pokud vím je levicově orientován. Byl takto orientován vždycky. I před r. 1968. Jestliže jako senátor delegován ČSSD má nějaké výhrady k její prezentaci na veřejnosti, očekával bych od něj spíše "soukromý" pokec s J.Paroubkem jakožto vedoucí osobností strany, které vděčí za svou politickou kariéru.

A pokud se chce zastávat p. Hanáka a pod., ať tedy jde ve své kritice k meritu věci, tedy k tomu, o čem psal ve vztahu k "levicovým" redaktorům "levicového" tisku J.Paroubek ve svém blogu na A.cz a neomezuje se na "historické" zásluhy těchto redaktorů.

Tím meritem věci jest, že redaktoři "Práva" a "levicového" tisku programově píší proti všem předsedům ČSSD, Paroubka nevyjímaje.

Žeby to byla pouze náhoda?
09. 12. 2009 | 10:52

hajná napsal(a):

Béda

O soukromém pokecu s Paroubkem asi nikdo z nás nebude vědět, takže třeba měl.Nepřipadá mi, že by to bylo nevhodné takto i na blogu. Článek mi nepřipadá nikterak znevažující a napíši pravdu když uvedu, že mi na Paroubkovi,jehož stranu mimochodem sama volím, vadí totéž co J.D. Přestože mi na P. ty věci vadí, přeji mu zdar. Článek Paroubka zde si ještě přečtu, abych věděla co je podstatou sporu s Hanákem.
09. 12. 2009 | 11:43

fim napsal(a):

Milý Bédo,

vnímám, ze strany médií, poměrně silnější a konsistentní kritiku pana Paroubka, ve srovnání s jinými stranickými lídry a politiky.

Což ovšem nic nemění na tom, co je pan Paroubek zač a nakolik médiím oprávněně na kritiku nahrává, atd.

Přičemž v demokraciích západního typu se od novinářů obvykle neočekávají chvalozpěvy na politiky, což je běžným standardem v diktaturách a totalitách.

Naivita a fanatismus voličů posun k lepšímu mezi politiky zaručí asi tolik, jako domluva policistů notorickému opilci za volantem.
Pokud se tedy mezi některými přispěvateli stále objevují absurdity ve stylu poznámek o programech stran, které jsou důležitější, než jejich vykonavatelé, sklony k diskusím typu "a vy zase mlátíte černochy", nelze se pak opravdu ničemu divit.
Podobní spoluobčané a voliči jsou pro politiky, obzvláště pak předsedy stran, doslova darem z nebes.
09. 12. 2009 | 12:09

StandaT napsal(a):

Bédo, to, zda se píše pro nebo proti je souhrnné vyjádření. Vzít jeden, dva články ze stovek a říci, že píše proti je pro mě osobně neakceptovatelné. Kdyby Paroubek napsal něco ve stylu "většina článků...", tak je možno brát jeho výhradu vážně a přemýšlet o ní.

Na druhou stranu to vypadá (tady já to tak interpretuji), že pozice předsedy SocDem má být nekritizovatelná, byť každému rozumnému člověku je jasné, že v těch stovkách rozhodnutí, které musí každý předseda každé strany udělat se najde nemálo konin a nedůstojností.
09. 12. 2009 | 12:09

StandaT napsal(a):

A ještě jedna poznámka. Předsedu nedehostuje kritický článek novináře, ale to, že se v jeho straně dějí takovéto věci:

http://zpravy.idnes.cz/paro...

P.S. toto považuji za projev kultu osobnosti. Neznám partaj, která má zároveň kult a zároveň je demokratická.
09. 12. 2009 | 12:58

hajná napsal(a):

fim

je zvláštní, že pro vás je důležitější představitel strany než její program. To moc nechápu. Připadá mi to jako sklon k uctívání osob. Pokud má strana dobrý program a jím se řídí, tak je to podle mne to co dělá politiku. Představitel mnohdy s tím co prosazuje ani nemusí uspět. To se Paroubkovi stalo několikrát. Příklady bych mohla uvést. Vaše sebejisté pohrdání programem mi připadá naivní.
09. 12. 2009 | 13:22

fim napsal(a):

hajná - Nezlobte se, ale výstavním vzorem naivity je spíše váš „programový“ postoj. ;)

Program je dnes již zažitým politickým stereotypem a zaklínadlem, s empiricky téměř nulovým efektem. Přinejmenším pro ty, kteří se snaží být v obraze. Jeho hlavní funkcí chytit důvěřivé voliče na lep.

Sklon k uctívání osob je patrný naopak u těch, kteří věří předsedům a politikům, jejichž oblíbenou činností je ohánět se programem.

Pokud ráda věříte slibům a programům, inu prosím: Dejte politikům funkci a oni vám slíbí, co budete chtít.

Pokud se řídíte empirickou zkušeností, analýzou a informacemi, je pro vás spíše zásadnější posoudit (ne)schopnost vykonavatele. Nikoliv to, co slibuje.
09. 12. 2009 | 15:14

Lex napsal(a):

hajná
Z čeho jste usoudila, že kritici toho, co Jiří Dienstbier v tomto článku napsal (ne J.D. samotného) jsou apriori zatánci Jiřího Paroubka? Nemyslíte, že mohou být, jako já, zastánci toho, co J.P. v onom článku napsal?
Naproto souhlasím s reakcí "Bédy", který to vystihl přesně. I já jsem voličem ČSSD, a to pro její program, ne pro to, kdo stranu vede. Ten lídr je jen produktem stranické hierarchie a jeho úspěšnost se posuzuje podle volebních výsledků té strany, nikoliv podle mediálních ohlasů, tím spíše zesměšňování jeho fyzického zjevu. Ty mohou být naopak zcela kontraproduktivní. Nebylo by něco podezřelého na tom, kdyby pravicový tisk - a to je prakticky všechen, včetně Tv a rozhlasu, do jisté míry i ono "Právo" - chválil předsedu levicové strany? Jiří Paroubek není můj šálek čaje, ale teď nejde o "Mirky Dušíny" v čele stran, teď jde o to, zda pravice v příštích volbách dostane tuto zem v balíčku se stužkou jako dárek k definitivnímu vytunelování veřejných zdrojů (včetně důchodové a zdravotnické reformy), anebo to bude levice, která tomu zabrání. Že se bude muset, co do neuvěřitelného rozhazování sociálních benefitů zneužívačům, změnit i politika levice, o tom žádá. Ale teď jde o to ustát ten tlak, tu dehonestaci ze všech stran, způsobenou tím, že pravice si je této rozhodující role příštích voleb vědoma.
Tož tak nějak, ale třeba se i mýlím.
09. 12. 2009 | 15:57

dalimil napsal(a):

Dobrý den chtěl bych poprosit některé ty tupouny kapitalistické modrooké at stále nepoužívají hanlivé oslovení člověka se socialním cítěním jako SOCAN !!! Za tohle budou někdy potrestáni a navíc se jim s té nenávysti skřivý huba ! Tak a myslete si o mne co chcete ! Pane Dinsbíre budete zase kandidovat na prezidenta republiky ? My lid vás podpoříme !!! Dalimil.
11. 12. 2009 | 15:43

hajná napsal(a):

Lexi,

s tím co jste napsal zde naposled musím souhlasit i kdybych před tím měla výhrady. Vystihl jste přesně to co si sama myslím. Poukazovala jsem však na to, že J.D. nechtěl shazovat Paroubka (alespoň jsem to tak pochopila), ale chtěl mu nastavit zrcadlo. To však u nás není přijímáno pozitivně.

To podstatné z vašeno posledního komentáře vidím v jeho druhé části. Tož tak nějak jak to píšete to vidím i já.

Jenom dodatek. Jelikož sledujeme program strany (já se v něm snažím číst i mezi řádky a srovnávat ho i s dřívějšími činy) a bereme ho v potaz, jsme oba naivní podle fima. Jenom by mě zajímalo co je vodítkem pro něho.
12. 12. 2009 | 12:37

Adam S. napsal(a):

Na Váš článek nelze napsat nic jiného, než souhlasnou reakci. Osobně jsem velmi znechucen naší politickou scénou, která podává jasný důkaz, že k Berlínu či k Vídni máme stále ještě hodně daleko. Zvolení zástupci lidu nejsou schopni se dohodnout téměř na ničem, svou energii plýtvají na vzájemném urážení a soupeření o oblibu voličů primitivními způsoby. Média hrají v přenosu politika - občan dvojí negativní úlohu. Za prvé často podněcují k vyhrocení sporů, za druhé to celé předávají lidem. Ti, kteří nemají vlastní názor pak snadno podlehnou pokušení chovat se úplně stejně. Politici pak nesou plnou odpovědnost za nešvary naší české společnosti, které nás jako národ i jako každého jednotlivce brzdí v nepostradatelném vývoji. Těm, kteří se vyvíjet chtějí nebo alespoň chtějí mezi takovými žít, pak často nezbývá, než odejít do jiné společnosti. A to je další bludný kruh, který mně osobně leží v žaludku ještě daleko víc.
Mně je 21 let, vidím to jen z roviny pohledu na to, co je teď. Nedokáži si však představit, jak tento problém musí pálit ty, kteří za demokracii u nás bojovali. Proto vše nejlepší do nového roku Vám pane Dienstbiere i ostatním, kteří se podíleli na vzniku ideálů 17.listopadu a zároveň všem, kteří je i po dvou desetiletích udrželi ve svém uvažování i jednání.
04. 01. 2010 | 22:21

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 09:32

tiffany napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
01. 02. 2010 | 09:26

ed hardy clothing napsal(a):

good ,thank you for your info
27. 02. 2010 | 09:41

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great,thank you
28. 02. 2010 | 15:47

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:13

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 15:47

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 01:11

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 03:42

. napsal(a):

¨¨¨¨¨

F. Chopin, Nocturne op. 27 No. 2:
http://www.youtube.com/watch?v=R916MK00omU&feature=relmfu

¨¨¨¨
30. 06. 2012 | 09:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy