Kongres ODS : na pravicové frontě nic nového

04. 11. 2012 | 14:17
Přečteno 4434 krát
Konzervativní pravice bývá stabilní součástí politických systémů. 23. kongres ODS, který byl kongresem volebním, byl ale spíše konzervační než konzervativní. ODS zatím dostala od veřejnosti jen žlutou kartu. Ale sama nedokáže dát červenou kartu těm, kteří ji táhnou i nadále ke dnu.

null
null

Karikatura Radka Fetterse

Volební výsledky prý byly pro předsedu ODS politickou lekcí. Obhajoba Petra Nečase ale byla především v tom, že byl příliš zatížen vládnutím a neměl na rozhádanou stranu čas. Tedy pouhá změna na úseku řízení vnitrostranického života výkonným tajemníkem a krajskými manažery má zařídit, že se vše v dobré obrátí. Dosavadní Nečasova pravá ruka byla první místopředsedkyně ODS a předsedkyně Poslanecké sněmovny Miroslava Němcová. Ta už do této funkce znovu zvolena nebyla. Chyby ve vládnutí si Petr Nečas i jeho ODS zjevně nepřipouští a spravit to má jen lepší public relation.

Šance na příměří v ODS

V čem byl mocenský spor uvnitř modré strany ? ODS se stala značkou za kterou se někteří její členové stydí. Šlo jen o spory v poslaneckém klubu v posledním čtvrt roce ? Na začátku září šestice poslanců ODS nezvedla ruku proti senátnímu vetu na tzv. Kalouskův balíček, korigující předchozí vládní reformy. A premiér tento balíček naopak brání jako nezbytný kompromis. Rebelové sice mluví o programových zásadách, ale případný kompromis nad balíčkem nezmění podstatu vládních reforem ani neoživí skomírající růst.
Konflikt v ODS vedený s jistým pochopením prezidenta Václava Klause byl vedený zejm. proti pozici předsedy Petra Nečase. Tak není divu, že se Petr Nečas nechal slyšet, že by Klause zpátky do ODS osobně nezval. Jak poznamenal Topolánek, nějaký kladeč věnců by silnou stranu neohrozil, sám však emancipovat ODS od vlivu jejího zakladatele nedokázal. ODS na osudové křižovatce nyní potřebuje nejen krizové řízení, nýbrž ujasnit si, s čím chce jít v dnešní znejistělé Evropě dál a sama sebe tak dostat ze slepé uličky.

Rudé strašení mezi modrými

O co bylo na letošním kongresu ODS méně vizí, o to více tam byl přítomna hrozba v podobě KSČM. Po etapě transformace jako by dnes už konzervativní pravice neměla jiná témata než antikomunismus. Někteří si zavěštili dokonce konec civilizace - asi jim civilizace sebestředně splývá s panujícími českými poměry. No, není to konec světa, když i někteří podnikatelé v ČR volí do leva ? Když od ODS už neočekávají rozvoj ekonomiky ? Restart ODS jako by byl založen na vydírání straníků, kdo není pro Nečase, hlasuje pro levicového čerta. Boj se, boj!
Vrcholem modrého bolševismu je, že nenormální pravice obviňuje z nenormálnosti levici. Spolupráce na bázi programové blízkosti je však normální, ne ? Proč se tedy diví že v krajích dala ČSSD v řadě případů přednost KSČM. Prý jde o nestoudnou kolaboraci a předzvěst totality. Blízkost volebních programů ČSSD a KSČM, které si všimli i voliči, je zřejmě pro pravicové předáky i nadále nezajímavá. Inu čert vem programy a volební sliby, když jde o moc. Barvu v této souvislosti přiznal předseda lidovců Bělobrádek, když prohlásil, že by měli být pro kmotrovskou ODS přirozeným spojencem, Zajímavý vzkaz zejména na jižní Moravu.

Dopady na prezidentskou volbu

Odstrčeně působil kandidát ODS na prezidenta Přemysl Sobotka (bývalí předsedové ODS Klaus ale i Topolánek mluví o Miloši Zemanovi). Jako by ho spolustranící vyslali do této funkce, aby se ho zbavili a ne aby ho zvolili. Předseda strany Petr Nečas vědom si tohoto problému, rozhodl se dokonce prosit delegáty kongresu, aby podporovali kandidáta ODS na prezidenta. Co ale nadělá, když členové strany ale zejm. voliči ho asi poslouchat nebudou.
Pitoreskně pak zněly Sobotkovy řeči, že zabrání, aby na Hradě seděl nějaký probruselský Hácha. Zřejmě mu v hlavě uvízla poučka nějaké večerní university národovecké ideologie, které se po Klausovi osiřelá ODS občas chytá. Snad aby ukryla, že za hesly o českém kapitalismus skrývá spíše kapitalismus mafiánský. Přesto je řadě voličů ODS zřejmě opravdu bližší Miloš Zeman, který na rozdíl od Přemysla Sobotky už řekl, že by nebránil vládě podporované KSČM, kdyby tomu odpovídaly volební výsledky..
Od bývalého člena ODS Klause se tento bývalý člen ČSSD liší větším pochopením pro evropskou dimenzi, spojuje ho ale obdobný mocenský instinkt. A směrem ke svému předchůdci a spolutvůrci opoziční smlouvy už naznačil že by si asi nechal na Hradě i dosavadního kancléře Jiřího Weigela. Je to zajímavé memento pro voliče ČSSD a KSČM pokud se rozhodují mezi taktickou volbou Zeman proti Fischerovi nebo levicovější volbou pro Jiřího Dienstbiera.

Co bude dál ?

23. kongres ODS svým rozhodnutím zakonzervoval stav v jakém se ODS nachází. V dokumentu „Cesta k důvěře“ se mnoho nových řešení nalézt nedá. Přežití Petra Nečase ve funkci předsedy ODS stále nechává otevřený pád současné vlády. Neúspěch na kongresu si rebelové mohou nyní vynahradit dalším vydíráním ve sněmovně. Sice tvrdí že o svržená vlády jim nejde, ale něco vyjednat musí. Co by mohlo být tím tématem ? Kromě úprav balíčku to mohou být změny ve VZP, zakázky pro Temelín, spuštění penzijní reformy ?. Pokud ne, hlasování o důvěře nemusí ještě pořád Nečasovi vyjít.
Jedinou současnou jistotou vlády je tandem Nečas – Kalousek. Proč by ho ale lidé kolem Petra Tluchoře měli podporovat ? Tluchoř už avizoval že i přes zvolení Petra Nečase v prvním kole voleb Kalouskův balíček nepodpoří. V klubu ODS je to ještě Marek Schneider, Ivana Fuchsa, Boris Šťastný, Jan Florián a Tomáš Úlehla. Po odchodu Michala Doktora a Pavla Béma se k ODS obrací zády i Radim Fiala..A tak se bude drtit a lámat.
Možná na pomoc opět přiskočí někteří poslanci z Věcí veřejných, jejichž hra na opozici zatím probíhala tak, aby to nakonec koalici těsně vyšlo. Opoziční véčka prostě stále slouží jako rezervoár pro doplnění koaličních řad.. Jak jinak číst vyloučení Milana Šťovíčka či zakládání Hnutí pro sport bývalým koaličním ministrem školství Josefem Dobešem, které se může stát flexibilním vládním přívěškem jako se již stala strana LIDEM..
null
null

Karikatura Milana Kounovského

Pravda, nová, možná užší vláda (je tu varianta i tzv. úřednické vlády), by získala čas na to, než se pravicové strany zmátoří a zbaví odpovědnosti za současné selhání. Ale cestu k tomu zkomplikoval konzervační kongres ODS. „Pokud padne vláda, zřejmě bude nutné svolat mimořádný kongres“ pouští se už dnes do úvah jihočeský kmotr Pavel Dlouhý. Ostatně jihočech a ministr průmyslu Martin Kuba vystřídal na kongresu ve funkci prvního zástupce předsedy Miroslavu Němcovou.
Předčasné volby s nástupem levice jsou pro vládnoucí pravici opravdu tou nejzazší možností. Ale diferenciace uvnitř koaličních řad se může vymknout definitivně kontrole. A pak by konečně došlo na to, po čem již opozice volá dlouho. Pokračovat v tomto vládnutí až do termínu řádných voleb v roce 2014 je totiž z pohledu občana opravdu příliš.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Otázkář napsal(a):

Navzdory nepříznivé mediální kampani i nepřátelského naladění na zdejších blozích si myslím, že Miloš Zeman na "Hradě" by nebyl žádnou katastrofou. V dnešní Partii na Primě mluvil rozumně. Jeho názory na Evropskou unii, postoj ke Kosovu či aktivní prosazování majetkových přiznání mi docela konvenují. I přes snahu mnohých vytvořit o Zemanovi obraz Klausova dvojčete je zcela evidentní, že jeho názory i osobnostní rysy jsou naprosto odlišné. Nelze tudíž předpokládá pokračování Klause jinými prostředky. Přesto všechno mým kandidátem zůstává i nadále Jiří Dientsbier.
04. 11. 2012 | 14:28

Realista napsal(a):

Autor : "Od bývalého člena ODS Klause se tento bývalý člen ČSSD liší větším pochopením pro evropskou dimenzi, spojuje ho ale obdobný mocenský instinkt. A směrem ke svému předchůdci a spolutvůrci opozišní smlouvy už naznačil že by si asi nechal na Hradě i dosavadního kancléře Jiřího Weigela. Je to zajímavé memento pro voliče ČSSD a KSČM pokud se rozhodují mezi taktickou volbou Zeman proti Fischerovi nebo levicovější volbou pro Jiřího Dienstbiera."

A to je úkol pro vás, pro vedení komunistů, abyste to vašim voličům jasně vysvětlili.
04. 11. 2012 | 14:32

Otázkář napsal(a):

Co se týká KSČM a jejich podílu na moci myslím, že platí to co dnes zaznělo v Nedělní partii. Jsme členy EU, NATO a komunisté dnes nejezdí do Moskvy učit se jak druhým zakroutit krkem. Tudíž nějaký návrat rudé totality, jak se jím snaží strašit tuzemská pravice, nehrozí. Schwarzenberg to zhodnotil docela střízlivě když mluvil o tom, že jediné nebezpečí, kterého se ze strany komunistů obává je zhoršení ekonomické situace. Ovšem po zkušenosti s toutou vládu je i tohle značně diskutabilní :)
04. 11. 2012 | 14:34

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

ferové by bylo přiznat, že tahle vláda si vyjídá to, co způsobili jiní. především vlády čssd, ale i vláda mirka topolánka a také šílená evropská integrace, která dostala celý kontinent do teměř neřešitelné ekonomické krize. samozřejmě, že mnoho lidí v ODS propadlo panice, nicnmeně nevěřím, že klíč řešení spočívá ve výměně nečase, jakkoliv si myslím, že to není uplně ideální lídr. pravice obecně, nejenom u nás, se dostává do defenzívi. světem obchází neobolševismus ,neomarxismus a obamismus. lidé začali věřit tomu, že jejich problemy vyřeší stát, samity a tiskárny centrálních bank. samozřejmě, že komunisté jsou na koni. v každé krizi vždy slaví uspěch demagogie a populismus.
04. 11. 2012 | 14:40

Otázkář napsal(a):

Samotný kongres příliš nepřekvapil. Spousta frází a prázdného řečnění s občasnou snahou několika jedinců vyburcovat ostatní k sebereflexi. Což se evidentně minulo účinkem a opětovně zvolenému slabému předsedovi budou krýt záda vlčáci Kuba s Blažkem, kteří ještě nedávno neměli jeho důvěru. Opravdu obskurní spolek ta ODS :)
04. 11. 2012 | 14:41

Otázkář napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina

Docela jste mě pobavil jelikož ve vládě Mirka Topolánka seděl i současný tandem Kalousek-Nečas (pořadí dle významnosti). Jeden na postu ministra financí a druhý jako ministr práce a sociálních věcí. Tudíž argumentovat tím, že současná vláda "vyjídá" to co způsobili jiní je poněkud mimo mísu.
04. 11. 2012 | 14:47

český maloměšťák napsal(a):

".... Opoziční véčka prostě stále slouží jako rezervoár pro doplnění koaličních řad....."

Zajímavé. To mě nenapadlo - ale zatím to tak skutečně funguje.

23. sjezd Strany uvádí na scénu Kubu. Ten zbrzdí odliv kapitálu a pracovních míst do Asie a jinam...sice sám neví, jak to udělá /tvrdí, že průmysl strádá pod jhem evropských regulací - vycházejících z premisy, že životní prostředí je jen jedno - a s tím nenadělá nic ani Kuba - a to i kdyby byl plechová huba/, ale mluvit o tom bude dost nahlas a často. O tom žádná.
Osobně si myslím, že jeho největším tahákem ale budou právě že povolenky a jejich transformace do modifikovaného programu Zelená úsporám.
Slávu a úctu lidu Kraďákova si tak "pravicová" galerka vydobude /pokud bude peníze z povolenek administrovat ona/ paradoxně díky regulativnímu opatření v oblasti životního prostředí, díky dotacím (a tak díky hrubému zasahování do laisseze faire/, nu což - na penízky lid Kraďákova vždy slyšel a slyšet bude, ostatně všude ve světě mají lidé rádi šustění a cinkot chechtáků, že...nejvíce když padají takříkajíc z nebe.
(zda na dotace budou opět šahat i miliardáři typu Bakaly a spol...to uvidíme, zatím nic nenaznačuje, že by na ně dosáhnout neměli)

Hlavní je ale loajalita k straně, soudružky a soudruzi.
Modrá, modrá, modrá....a třeba ať je pak s námi ten Drobil - anebo i Vondra.
Zusammen, kameraden, zusammen - das ist die wichtigste Sache.
Hei...eh, teda, Kmotrům zdar !
04. 11. 2012 | 14:54

kokoshka napsal(a):

Jestli Jirka chtel navazat na klasika tak spravny nazev by mel bejt:Na pravicove fronte je klid!
Ale klid tam neni což mne docela teši,strane a jejim načelnikum přeji hodne uspechu,KSČM je posledni komunisticka strana v Europe ktere fandim(ostatni i ta ruska se zkurvili).Čest praci,souzi!
04. 11. 2012 | 14:55

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

otázkář,
ano, částečně si to způsobili sami. za topolánka ODS opustila sve principy a zásady. topolánek udělal z ODS čssd s lidskou tváří.
04. 11. 2012 | 14:59

antiovce napsal(a):

ona Bohorodička jen tak plácá nesmysly jako obvykle, neberte ji vážně. Chtít po těchhle fanatických pravičácích nějakou logiku a pochopení příčiny a důsledku je marné.
04. 11. 2012 | 15:03

Názor Jan napsal(a):

Žádné překvapení v ODS : přesně jako KSČ v letech osmdesátých. Také konzervování, také "kůl v plotě"...
04. 11. 2012 | 15:04

Otázkář napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina

čssd s lidskou tváří je sice hezká nálepka, ale neodpovídá realitě. Už Topolánkova vláda začala s destrukcí sociálního státu a podvazování příjmů rozpočtu, jen na to měla málo času. První půl rok vládla bez důvěru a posléze musela předat žezlo úřednické vládě Jana Fischera. Nečasova vláda v tom jen pokračuje. Pokud bych měl použít Váš příměr tak se hodí spíše na současné ministra zdravotnictví. Leoš Heger je takový Julínek s lidskou tváří. Dělá totéž jen jaksi působí na lidi sympatičtěji.
04. 11. 2012 | 15:04

timofej napsal(a):

pánko dolejš za vas jsme se měli aspon dobre,slušně jsme si žili ale co máme ted je hrůza ! Každý den nástup na rajony ale železa je stále mín a mín ! Co si počnem ,do vlády nás také nechcou ,že už mají ministry nadstav ! Chudodoba pánko dolejš chudoba nás nemine ! Sociálky jsou čím dál zgrblejší panko dolejší zdraví vás i celou vaši levou stranu Timko
04. 11. 2012 | 15:15

Viola napsal(a):

Je to zvláštně symbolické, ODS proti vám nasadila ve volbách invalidu a pražský lid volil raději invalidu, než kvalitního člověka. ODS nepochopila, že nebyla zvolena pro špatné reformy, ne že reformy nedělá.
04. 11. 2012 | 15:21

Viola napsal(a):

Jo a pan Blažek by chtěl trestat za svobodné slovo, za to, že si jeden chce alespoň zanadávat.
04. 11. 2012 | 15:23

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

otázkář,
nemáte pravdu, topolánkova vláda právě s demontáží sociálního státu otálela (například narozdíl od skandinávských států) a to je příčina dnešních potíží.
04. 11. 2012 | 15:23

Zdeněk Brom napsal(a):

Viola 04. 11. 2012 | 15:21:

Invalida nemůže být kvalitní člověk?
04. 11. 2012 | 15:31

Drzá zrzka napsal(a):

Zdeněk Brom

Sice nejsem Elena, ale klidně odpovím. Pro spoustu lidí, díky předsudkům, ne.
04. 11. 2012 | 15:35

Zdeněk Brom napsal(a):

Drzá zrzka:

Aha. Děkuji. No teď ještě zbývá, abychom začali dělit na pravicové invalidy a levicové invalidy.
04. 11. 2012 | 15:38

Viola napsal(a):

Zdeňku Brome,

invalida nemůže to, co zdravý člověk, je omezen. ODS je omezená ve všech směrech. Omezená myšlením, už vystupuje kolikátý řečník, teď nějaký Pllas a pořád říká to samé, že ví, proč zkrachovali ve volbách, ale pořád to neví, pořád nepochopili, že ty jejich reformy jsou špatné, že takové reformy veškerý lid nechtěl.
04. 11. 2012 | 15:41

kokoshka napsal(a):

Zdenek Brom:
A vysvetlete nam jak muže byt invalida kvalitni človek když sam neustale uvedomuje svuj handicap?
04. 11. 2012 | 15:42

Otto v. E napsal(a):

kokoschka, jenže ten remarque se jmenoval v originále am westen nichts neues (na západě nic nového)- na západní frontě klid je český převod
04. 11. 2012 | 15:42

český maloměšťák napsal(a):

" Dobrý den, dámy a pánové. Nečekejte ode mě, že nyní přednesu jen samé líbivé věty a budu zmiňovat jen samé úspěchy, které naše strana sice zaznamenala v uplynulých letech, ale o kterých snad jindy /na svatého Dyndy, pozn. č.m./.
Ne, to ode mě určitě nečekejte. Patřím totiž k těm, kteří se nebojí být politicky odvážným člověkem i v době, kdy média pořádají hon na ODS, hon na konzervativní hodnoty, hon na různé čarodějnice. /tyto věty nepronáší paní Němcová, pozn. č. m./
Ale pojďme nyní k samotnému meritu věci - jak přesvědčit naše voliče, že jsme stále tou stranou Klausů (bouřlivý potlesk), Dybů (o něco menší potlesk) a Řebíčků (ticho po pěšině). Jak jim ukázat , že budoucnost jejich dětí, vnuků, dětí jejich vnuků a pravnuků dětí jejich vnuků...že je to právě jejich budoucnost , kterou mají ve svých rukou vždy, když se rozhodují , zda volební lístek se jmény kandidátů ODS, kterážto jména tak pracně vybrali naši Kmotři v krajích, regionech a obcích ...zda je tedy mají hodit do koše nebo do volební urny.
Že právě toto je ta téměř fatální situace, kdy mají použít svůj rozum a volit správně - volit budoucnost, volit prosperitu, volit lidi jako jsou Kuba, Tluchoř, Šnajdr, Němcová, Chalupa, Bendl či Benda nebo Cabrnoch s Ouzkým.

Ano, soudr..eh, tedy dámy a pánové - zdánlivě jednoduché, banální a prostoduché. Jako ostatně vše, co je logické. Jenže volič to tak nechápe, soudr...eh, dámy a pánové, volič je maten a zmaten.
Volič chce totiž výsledky, ne pouze rétoriku, vysmáté obličeje v televizi a věčný seriál hádek, škorpení se, nejednotu - nejednotu, která je zdánlivou jednotou liberální směny myšlenek a názorů, která je ale ve skutečnosti konzervováním nejednoty a to právě že bohužel liberální metodou vedení střetu konzervativních formulací, kdy takto dochází nejen k matení pojmů jako jsou pojmy " lebrální", " konzervativní", ale často dochází i k tomu, že někdo rozkrade peníze určené na léčbu pacientů nebo na letadla... či opíše diplomku.

Toto, dámy a pánové, naše voliče mate, mate, mate , mate...až jsou zmateni tak, že místo do urny, hodí to do koše.

Dámy a pánové - pojďme ty koše najít, pojďme je vysypat, pojďme přebrat jejich obsah a tento obsah hoďme poté do těch uren. Nebojme se toho, je to přeci v souladu s našimi poděbradskými artikuly a navíc pokud se zrovna členové volební komise mebudou koukat...ukáže se to býti i jako velmi účinné a prozíravé.

Neb komunisté jiý ládují děla na českém Titanicu, soudružky a soudruzi. Již vlá rudý prapor tam, kde dosud modrý vlál - a kdo teď stojí bokem, bude tam stát dál. (pokud opět nesáhne k tomu, že vymění jednu stranickou průkazku za jinou, pozn. č.m.)

Nebát se a nakrást..eh, tedy nekrást - jak mě správně opravil náš předseda. Nebát se médií, nebát se policie, nebát se státních zástupců, nebát se soudů, nebát se vězen...eh, tedy - prostě nebát se tnout do živého a nastavit obraz.

Tnout a nastavovat, nastavovat a tnout, pak znovu tnout a znovu nastavit.
Protože živý a silný kořen opět dá stanout novým výhonkům a koruna se tak zazelená šťavnatými listy a plody. Naroubujme na stromy to, co jsme předtím utnuli jiným stromům - lepším a zdravějším..nastavme ten strom a údělejme tak něco pro šťavnatou budoucnost našich výhonků a pak i listů a plodů.
Dobrý zahradník by tak měl začít plánovat tuto činnost již dnes, kdy všade kolem listí vadne, vítr skučí a obloha temní již v pět odpoledne. Dobrý zahradník totiž myslí na výhonky a plody i tehdy, když chřadnou.

Děkuji za vaši trpělivost.

(bouřlivý potlesk...Chancey Zahradník kyne svým soukmenovcům a ospokojeně cdchází z podia k svému stolu a tak i k chlebíčkům a mattonce)
04. 11. 2012 | 15:43

kokoshka napsal(a):

Zdenek Brom:
Jak mužete srovnavat invalidu s normalnim človekem když dnešni společnost nema misto ani pro zdrave,uspeji jenom mlade,hezke a ambiciozne,energicke dravci...Ostatni vaš kapitalismus bez milosti vyhazuje na smetište dejin!
04. 11. 2012 | 15:46

Otto v. E napsal(a):

a handicapem paní Filipiové určitě nebyl její vozík (nebuďte prosím nechutní), ale spíš její poslušnost lajně z ODS.
Ale pro Prahu je rudá i v provedení Dolejše zjevně zatím kách, to není jako na ústecku nebo ve varech.
04. 11. 2012 | 15:47

Drzá zrzka napsal(a):

Zdeněk Brom

Pssst nebo se toho někdo chytne a ... :-)
04. 11. 2012 | 15:48

Viola napsal(a):

Teď řeční pan Pospíšil a říká, že je vhodný kandidát, protože prosadil zákony, které na dlouho změní život společnosti, no to se tedy trefil. V metanolové aféře už zemřelo 31 lidí.
04. 11. 2012 | 15:51

Bestia triumphans napsal(a):

Otázka pro Kokoshku a Violu:
"Považujete se za kvalitního člověka?"

Děkuji za odpověď.
04. 11. 2012 | 16:07

pamětník napsal(a):

Zdeněk Brom napsal(a):
"Viola 04. 11. 2012 | 15:21:
Invalida nemůže být kvalitní člověk?
04. 11. 2012 | 15:31
Drzá zrzka napsal(a):
Zdeněk Brom
Sice nejsem Elena, ale klidně odpovím"

Kdo je kdo? Jasné je to pouze u Z. Broma.
Připadám si jako v Saturninovi. :)
04. 11. 2012 | 16:09

Gudka napsal(a):

Jisté dojetí u mne vzbuzují reminiscence na staré časy - veřejnoprávní televize o kongresu ODS informuje snad intenzivněji, než jak před převratem informovala o sjezdech KSČ.
Já osobně jsem s kongresem ODS spokojený, protože se ukazuje, že sešup této státostrany bude pokračovat. Nejdůležitějším je pro ně "loajalita k Petru Nečasovi" - to jsme slyšeli již dříve v případě Stalina, dnes o tom čteme zprávy např. ze Severní Koreje (věrnost k vůdci Kimovi)... Tedy, ODS se jinými slovy nedokáže vzpamatovat, a proto bude pokračovat k propadlišti, kam podle mne už dlouho patří.
Pak ještě byly zajímavé některé anomálie, připomínající doby minulé, např rétorika pí Filipiové o "poslední šanci pro tuto zemi" (tou šancí má být zřejmě zvolení Filipiové za místopředsedkyni, aby to tam pohlídala Nečasovi, který nemá čas, protože je ve vládě, a Kuba, který to má v první řadě hlídat, čas nebude taky mít, protože je taky ve vládě...).
04. 11. 2012 | 16:12

Marek Kobera napsal(a):

To autor:

"Pitoreskně pak zněly Sobotkovi řeči, že zabrání, aby na Hradě seděl nějaký probruselský Hácha. "

Jak to víte, jak mu ony řeči zněly? Jste takoví kamarádi, že Vás hned informoval?
04. 11. 2012 | 16:16

pamětník napsal(a):

"na pravicové frontě nic nového" a levice přináší jednu novotu za druhou. :)
04. 11. 2012 | 16:17

Otázkář napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina

Kdepak jste přišel na to, že skandinávské země demontovaly sociální stát?
04. 11. 2012 | 16:18

Maximus napsal(a):

V očích odhodlanost
na modré duši splín
že mě doprovází prohlanost
to já i občan moc dobře vím.

Lidé už nás nemají rádi
nám řekli naposledy u voleb
nenechali se médii zbulíkovat
a sednou na kecy a lep!

Vybrakovali jsme jim peněženky
a nasekali zase velké dluhy,
postavili jsme si za to domky
ať to zaplatí ten druhý!

Já jsem zavedený zloděj z naší pseudo pravice
z Audiny A8 a RZ AAA 0007 vás zdravíce
nyní mám hlavně úporně velkou starost
aby nám kumunista vše nesebral a lidé neřekli dost!

Kdepak, ještě chvilku můžem odkloňovat a máme trochu čas,
vždyť náš prapor úspěchu drží zase pevně Peťka Nečas!
04. 11. 2012 | 16:18

zemedelec napsal(a):

Paní Viola.
Dobrá narážka.
Panu Krásovi to trvalo dost dlouho než pochopil a paní Filipiová to pochopí také,ale jí pak nepochopí nikdo.
Pane Dolejš.
Hodně jste podcenili ODS pro druhé kolo.Tam zapracovalo asi i něco jiného,než kvality paní Filipiové.
04. 11. 2012 | 16:19

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

otázkář,
překvapuje mě, že to nevíte. pravicové vlády ve finsku a švédsku včas snížily daně a omezily státní výdaje a vyhnuly se tak ekonomickémnu kolapsu. narozdíl od států na jihu evropy.
04. 11. 2012 | 16:23

resl napsal(a):

Zbabělost říct pravdu o kmotrech, Klausovi, rebelech v ODS a odstoupit, je hlavní neúspěch celého kongresu. Kdo by se nebál, má za čtyři roky u nich vyhráno. Lépe by se Nečasovi spalo, měl by výborný pocit a ten není k zahození, měl by úctu spolustraníků i když by mu ji nedávali najevo a média by o něm musela napsat, že se zachoval statečně. Myslím, že i ty úspory by mu mohly vystačit, než by dostal od veřejnosti důvěru, třeba "jen" jako senátor.
To by ovšem nesměl dávat na misku vah odvahu a zabezpečení rodiny. Jsou hodnoty, které nelze slučovat, ale musí k tomu mít charakter. Pokud si zkusí jen zariskovat ve stylu "co kdyby", musí počítat i s potupnou porážkou A teď co je lepší, jít spát s čistou hlavou a nemít na účtu miliony, nebo nespat, trápit se a možná o ty miliony za chvíli přijít. Některé věci nelze vzít zpět. Příklad je Klaus, kterého do smrti bude mrzet, že nenašel odvahu podepsat chartu. I když, to bysme s ním nevydrželi už vůbec.
04. 11. 2012 | 16:25

kokoshka napsal(a):

bistia:
Jsem dabel v lidske podobe(smeje se infernalnim smichem a cokajic kopytama jde zneužit nejakeho hrišnika)

Vlastne to mi připomina nejakou starou italskou komedii o Drakulovi,Drakula hleda mladou pannu protože ji krev potřebuje k omlazeni jenom že žadnou nemuže najit a divky mu pořad nalhavaji že jsou nevinne aby se vdali za bohateho aristokrata,takže hrabe se pta:"Jseš panna?-Ano,muj drahy!"Jakmile se napije jeji krvi tak musi bežet blinkat na zachod,takže tak nejak metaforicky o lidske kvalite!
04. 11. 2012 | 16:26

Viola napsal(a):

Bestia triumphans

ano
04. 11. 2012 | 16:27

Gru napsal(a):

Otto v. E.

"kokoschka, jenže ten remarque se jmenoval v originále am westen nichts neues"

No to tedy nejmenoval. Když už jste se pustil do opravování, tak se to jmenovalo Im Westen nichts Neues.
04. 11. 2012 | 16:28

bessy napsal(a):

Z počtářského pohledu dopadly volby předsedy v ODS obdobně jako volby
v KSČM:Nečas:Fuksa=Filip:Grospič.Zhruba.No to dává za pravdu těm,kdo tu hlásají léta,že modrá krev vznikla kdysi z rudé.Tedy jiný program ale je u obou krví,byť společný předek.
Dolejš upozorňuje na proZemanovské sympatie v ODS oproti vlastnímu P.Sobotkovi,podobné dřívějším sympatiím v ČSSD pro Zemana vůči vlastnímu Dienstbierovi.V ČSSD ale nakonec Dryml se svými sympatiemi k Zemanovi přešel do SPOZ.Nicméně s posledními 4% SPOZ je to v rozporu,stejně jako s prohlášením Z.Roithové a J.Bobošíkové,že nedají hlasy svých voličů v druhém kole M.Zemanovi.
Neúspěch M.Němcové ve volbách strany patří k trojici neúspěchů-S.Vondry a J.Dolejše.
Nezahráli na správnou strunu u svých voličů,podcenili dynamiku změny veřejného mínění a vlastní popularity směrem k horšímu.Podobně M.Zemanovi dříve nejednou.
Charakteristickým rysem sjezdu ODS bylo,že se naprosto vyhnul byť jen zmínce o makroekonomické katastrofě roku 2012,jakémukoliv rozboru ekonomiky slovem "balíček".Slovo balíček pokud má býti řešením krize za ODS,je zrcadlem faktu,že v ODS chybí ekonomové.Nestačí,že politiky se už delší dobu snaží představovat Klaus a Zeman.Alibismus premiérských chyb se šíří.ODS se bude zabývat volební psychologií vůči sobě jako čelu privatizace,ale na to aby se někdo věnoval ekonomice privatizované společnosti bude muset ČR subjekt teprve najít.
04. 11. 2012 | 16:33

Gudka napsal(a):

Je to čím dál tím nadějnější. Kmotr Blažek chce cenzurovat internet, aby prý nikdo nemohl napsat, co je on zač...
Krásné, jak dokonale špičky ODS nerozumějí dění ve společnosti. Teď se jeden z nich snaží uzavřít jeden z nejúčinnějších ventilů, který je dosud chránil před sociálním výbuchem, protože lidi se dosud mohli odreagiovat na internetu. Když nebudou moct, vyrazí za chvíli na náměstí...
A zase ODS přitopí pod kotlem, aby to bylo rychlejší...
04. 11. 2012 | 16:39

jiridolejs napsal(a):

1) otázkář - v podstatě souhlasím, Dienstbier je pro levici přijatelnější, ale Zeman není až taková tragedie, rozhodně lepší než Klaus. Dosavadní preference bych ale bral s rezervou
2) bohorodičko - svádět všechno na EU a ČSSD zavádní zjednodušenou propagandou liberálů - jmenujte pozitiva vlády PN když jsou tak dobří...
3)zemědělec - postup v Praze a zdvojnásobení hlasů v 2. kole nepovažuji za neúspěch, lidí nevolili ani ODS ani Filiovou -to byla přežívající negativní reflexe na značku KSČM, ale 70% lidí se nezvedlo, tam je rezerva
04. 11. 2012 | 16:39

oranžáda obecná napsal(a):

to je opravdu dojemné, jakou starost má bolševik Dolejš o osud ODS ...
04. 11. 2012 | 16:44

Kelt napsal(a):

Dlouho jsem byl přesvědčen,že nejhloupější figurou na politické scéně je poslanec Laudát/ODS/nynítsCaris and TOP09.
Po včerejším proslovu šedesátiřádkového Bendy- adorace Vondry a Drobila coby autentických pravých pravičáků,které média nespravedlivě nařkla, jsem musel změnit názor.
Na těchto stránkách je bezkonkureční Bohorodička.On dokáže plácnout vesmírnou hovadinu/Švédsko demontovalo soc.stát/jen proto, aby se udržel na špici TOP ten pitomců.
04. 11. 2012 | 16:56

Otto v. E napsal(a):

dobrá gru, ale přesto pořád platí že v tom původním názvu nic o frontách není. Kdo ví proč se to ůna západě nic nového" překladatelům zdálo málo srozumitelné
04. 11. 2012 | 17:00

Reveil napsal(a):

Ti z vás, kdo se baví, mají pravdu. Bavím se při sledování šotů z kongresu taky. Jednoznačně to připomíná nějaký aktiv Jakešovy terminální perestrojkové KSČ. Dokonce ne jednu, ale hned dvě kandidátky na modrou Švorcovou bych tam našel.
04. 11. 2012 | 17:01

Libertad napsal(a):

ODS měla realizovat, to co ji navrhuje KUBERA. Kubera měl být zvolen předsedou, Pospíšil výkonným mistopředsou.
ODS je mrtvou stranou, k mé velké radosti.
04. 11. 2012 | 17:04

Ernesto napsal(a):

maršále bravo ! Také fandím českým komunistům a soudr.Marková ,ta nemá chybu ! Bude ale trvat ještě generaci než přesvědčí lidi v česko že KSČM je nejlepší a že jim skutečně o ty lidi hlavně jde ! Zdrastvuj Vorosho ! Ernesto Ps: ten váš nový nick kokoshka mi nějak nesedí ale nevadí hlavně že máte správné přesvědčení !
04. 11. 2012 | 17:09

Gru napsal(a):

Otto v. E.

To skutečně nevím. Pouze jsem opravil vaši opravu - která byla značně nepřesná.
Jinak ale to nejspíš nebude tak jednoznačně na straně překladatelů, Platí totiž zásada, že v patřičné smlouvě musí nakladatel (tedy nikoliv autor), jakožto správce copyrightu, souhlasit se zněním názvu překladu, který nutně nemusí být přesným překladem původního názvu a někdy se úplně liší.
04. 11. 2012 | 17:14

reppop napsal(a):

jiridolejs napsal(a):
1) otázkář - v podstatě souhlasím, Dienstbier je pro levici přijatelnější, ale Zeman není až taková tragedie, rozhodně lepší než Klaus. Dosavadní preference bych ale bral s rezervou
xxxxx
Pane Dolejš,
Že je Zeman lepší varianta než Klaus, o tom asi není sporu. Jde spíš o to jestli je lepší varianta Zeman nebo Fischer. Je totiž možné, že bude-li levice nejednotná ve volbě Dienstbiera (a u KSČM se toho VELMI obávám), tak bueme musrt ve 2. kole vybírat mezi dvěma zly: Fischerem a Zemanem. A já opravdu nevím co je menší zlo. Fischer je typický neoliberál )viz jeho vyjádření k důchodové reformě, k církevním restitucím apod.), tj. připadá mi jako člověk bez schopnosti jakékoliv vize a nadhledu, který pouze dělá co ještě nedávno bylo "in" a co mu přineslo osobní kariérní profit. Jinými slovy člověk nadřazující osobní zájem nad zájem veřejný, prostě klasický oportunista (viz také jeho členství v normalizační KSČ). Zeman sice úplný oportunista není, je schopen vlastního uvažování a nadhledu, ale ten končí tam, kde začíná jeho osobní ješitnost, zbytnělé ego. Bohužel. Jinak si nelze vysvětlit proč levici už delší dobu velmi efektivně podráží nohy jenom proto aby dokázal jak je bez něj neschopná. To jeho kydání na Špidlu, Sobotku a další z vedení ČSSD je prostě ubohé. A v tom (extrémně zbytenělé EGO) je bohužel stejný jako Klaus. A může ve své egozaslepenosti úplně stejně škodit.
Takže se obávám, že "There is not alternative", tj. levici zbývá volit pouze Dienstbiera. Ten jediný je autenticky levicový a ten jediný má současně šanci duo Zeman a Fischer přemoci.
Takže klíčová otázka na Vás, pane Dolejš:
Podpoří komunisté oficiálně kandidaturu Dienstbiera nebo budou dál lavírovat mezi Dienstbierem a Zemanem a tím defacto podrážet autentické levici nohy?
04. 11. 2012 | 17:22

Aktiv napsal(a):

Kupředu levá!
Kupředu pravá!
Občané nech si blbnout pořád dokola ideologiemi svou palici!A ty komunisto,socialisto,liberále,neoliberále, apod.VZPAMATUJ SE!
Pořád se držíte svých barevnejch knížek, jak klíště umírajícího zvířete, a pořád níčíte tento svět!VOLIČ SE VZPAMATOVÁVÁ, A ZVÍDÁ, ŽE STRANICTVÍ PŘINÁŠÍ PRO SPOLEČNOST JEN TOTÁLNÍ CHAOS!

Hlavně si na sjezdech a kongresech hřejte svou stranickou polívčičku,své EGOISTICKÉ NIC!

Pro společnost uděláme daleko více, bez ideoologické vyhraněnostim copak občan chce pořád střídat SVOBODU za NESVOBODU, ZADLUŽENOST, za JESŠTĚ VĚTŠÍ ZADLUŽENOST, apod.Opravdu IDEOOLOGICKÁ A STRANICKÁ OMEZENOST!

OBČANE, VÍŠ KAM MŮŽEŠ JÍT, KDYŽ SKOČÍŠ NA LEP JAKÉKOLIV IDEOOLOGII?A hlavně řečníkům ze všech táborů ideoologických primitivů?
04. 11. 2012 | 17:27

Občan napsal(a):

Nic nepochopili. Naprosto absolutně vůbec nic:

Předseda politbyra - Nečas
Místopředsedové - Pospíšil (454 hlasů), Blažek (Pavel, 439 hlasů), Chalupa (343 hlasů) a Němcová (306 hlasů).

Je "to" nereformovatelné a zcela "to" postrádá chopnost sebereflexe. Naopak "to" Blažkovými slovy o "ohrožení demokracie sociálními sítěmi" nabývá fest totalitních rozměrů.

Ale na druhou stranu je dobře, že sjezd dopadl, jak dopadl. O to rychleji by se mohli poroučet - doufejme, že "rebelové" vytrvají.
04. 11. 2012 | 17:29

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

jiri dolejš,
to není svádění. pokud dohlédnete dále než za český rybník, tak zjistíte, že většina států EU se nachází ve stějně složité situaci jako česká republika, a mnoho států dokonce v horší situaci. a žádná vláda PN tam nikdy nevládla. vysoká nezaměstnanost, dluhy, demostrace, uspory, reformy, zvyšování hranice pro odchod do důchodu atd. já to nevidím jako nějakou českou specialitu. je to prostě důsledek nezodpovědné populistické politiky sociálního státu na dluh, zvyšování počtu státních zaměstnanců a platů ve veřejnem sektoru. a lidé, kteří to zapříčili-socialisti a odboráři - dnes nejvíce řvou jak ten kapitalismus nefunguje. a vy jako komunisti se samozřejmě na tom přiživujete aniž byste přišli s jakymkoliv smysluplným řešením. státy už vyčerpaly veškeré nástroje, které lze použít. snižování urokových sazeb, finanční stimulace, zachranování bank´. už nic nemají a krize se stále prohlubuje. nezbude než začít řikat lidem pravdu, že se musí šetřit, protože už si není kde pujčovat.
04. 11. 2012 | 17:30

Tomáš napsal(a):

Pan Dolejš nám ukázal v jaké jsou komunisti formě.Už si plánují koho podpoří na prezidenta a budou se divit jak jim to nevyjde.Jdou po moci a docela mají předpoklad, že v parlamentních volbách budou úspěšní.Opět zopakují jak to umí s ČSSD, a hoši z Lidového domu budou zírat.Přesto věřím,že budou poraženi,udělají chybu a ta se jim vymstí.A docela se může stát ,že budou natrvalo po tom extempore diskvalifikováni jako relevantní politická strana.To se po r.1989 nestalo a oni se oklepali,ale již jsou síly ve středoevropském prostoru,které jim v tom zabrání.bude to od nich vzepětí,ale odejdou poraženi.
04. 11. 2012 | 17:33

Joe Ratata napsal(a):

Vorošo,Ernesto
Sociální demokracie v ČR se jmenuje KSČM.
Komunisti jsou ve Štěpánově KSČ.
04. 11. 2012 | 17:35

Marek Kobera napsal(a):

To Gudka:

Ale, ale, takové zlé větičky!
04. 11. 2012 | 17:37

Vandal napsal(a):

Marek Kobera napsal(a):

To autor:

"Pitoreskně pak zněly Sobotkovi řeči, že zabrání, aby na Hradě seděl nějaký probruselský Hácha. "

Jak to víte, jak mu ony řeči zněly? Jste takoví kamarádi, že Vás hned informoval?

Marek Kobera

pikantní upozornění na to, že s.Dolejš má problémy s pravopisem.
04. 11. 2012 | 17:38

Otto v. E napsal(a):

z pohledu vydavatelských práv jsem to neřešil - ale je fakt, že německý orginál (jak jsme si to spolu vyřešili) je jasný, ale český a také ruský je s tím vojenským termínem fronta (v češtině "Na západní frontě klid" a v ruštině "Na zapadnom frontu bez peremen").
Vyprovokoval jse mne aby nahlédl jak to mají s Remarquovými díly jinde - poláci to znají jako "Na Zachodzie bez zmian", kdežto francouzi A l´Quest rien de noveau".
04. 11. 2012 | 17:38

reppop napsal(a):

To bohorodičko, vyžeň putina

Pane Nečas, proč tu píšete své příspěvky pod tak legračním nickem?
04. 11. 2012 | 17:41

Občan napsal(a):

Bohorodičko,

co mají co společného VYNUCENÉ/VNUCENÉ DOTACE špatně hospodařícím bankám s "úsporami"?
Protože všechno to ořezávání sociálního státu, odsouvání odchodu do penze, nezaměstnanost atd. má jednoho společného jmenovatele - BANKSTERSTVÍ. Celá ta taškařice je o jediném - co vlády urvou lidem a podnikům, okamžitě nacpou bankám. Ani frfnik z toho nejde nikam jinam - do infrastrukturních a jiných potřebných investic, do tvorby pracovních míst - JEN a JEN bankám, resp. jejich majitelům.

Takže, co nám to tu vykládáte za nesmysly?
04. 11. 2012 | 17:42

Renša napsal(a):

Tak nevím jestli je Nečas hlupák nebo si na něj jen hraje.Sebestřední,bez pokory,s projevem za který by se nemusel stydět žádný kovaný komunista z dob dávno minulých.Zrovna tak ideologicky vždy hovoří soudružka Němcová i Filipiová ovšem v modrém kabátě.Nečas si nevyvodil z voleb ani ň.Trouba nepochopil,že lidé nechtějí zvýšené DPH,že nechtějí privatizaci pojišťoven,zdravotnictví,Skarty,prostě další ožebračování.Ale ustojí i hlasování o důvěře,protože všichni chtějí dál své platy,požitky,moc...
04. 11. 2012 | 17:47

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

občan,
zachranování bank je dle meho názoru zločin srovnatelný se znarodnováním a uspory jsou bolestivý dusledek sociálního státu na dluh. samozřejmě, že šetřit "nemusíme". potom to ale nebudou uspory, ale bankrot.
04. 11. 2012 | 17:47

Aktiv napsal(a):

Občane
Ano když jsem slyšel Pospíšila a jeho plamenou ideoologickou řeč, snad sepsanou nějakými PR agenturami, tak jsem se musel smát, až se za břicho popadat, a jde vidět, že ODS je pořád ve vleku těch, kteří jen MLUVÍ, A MLUVÍ, A MLUVÍ, podobně jak na sjezdech těchto červenejch bolševiků, které představuje současná KOMUNISTICKÁ HRŮZA. Já když jsem viděl před 25 lety ty sjezdy XX,,komunistické strany, ty hordy živých mrtvol, které také MLUVILY,A MLUVILY, A PLÁCALY, tak jde vidět, že člověk, bez těch keců nemůže být, a že to řčení o MODROBOLŠEVICÍCH je čiročirá pravda!

Co chce ODS po 23 letech promarněných naprostou anarchií ještě nového přinést, to je to samé, jako by si to někdo myslel i o současné Komunistické straně, která po stránce PROFILU POLITIKA A CHODU POLITIKY , také naprosto ve všech směrech selhala!Sice ekonomicky mysleli rozuměji, než leckterý ODSák, který vložil celou ekonomiku a majetek do rukou všehoschopných "ELIT",ale co se týká IDEOLOGIE byla to naprostou zkázou pro člověka, a jeho úloze ve společnosti!
STRANICKEJ A IDEOLOGICKEJ SMĚR UVAŽOVÁNÍ, JE ONOU NEŘEŠITELNOU REALITOU!
Stranickost,a to, co z toho vyplývá je zdrojem všech špatností, a chyb, které společnot níčí, a destruuje!A je jedno jestli je to MODRÁ, ČERVENÁ,ZELENÁ ideoologie a stranická příslušnost!Člověk, který se vzdá své nestrannosti a osobní edei, vstupem do stran zníčí svůj ideál!A to je začátek konce dalšího určení vývoje společnosti, a mezilidských kontaktů!
04. 11. 2012 | 17:50

stoppa napsal(a):

Kuba - Stalin ODS

Kuba byl instalovaný na místo prvního místopředsedy ODS s úkolem ulevit Nečasovi řídit sekretariát a ujmout se administrativy partaje.
Přesně tento úkol měl Stalin když se 1922 stal generálním tajemníkem partaje aby sejmul velkou zátěž z vůdce partaje Lenina.
V české historii to už taky jednou bylo. Aby se odlehčilo přetíženému Gottwaldovi byl R. Slánský generálním tajemníkem.
Jak to dopadlo se Stalinem a Slánským to víme.
Zbývá počkat kam to zanese Kubu.
I když v případě partaje která směřuje do odpadní jímky to tak horké asi nebude.
04. 11. 2012 | 17:50

JC napsal(a):

Tady to vypadá jak na sjezdu strany - KSČ/M
:-)))
04. 11. 2012 | 17:54

Gru napsal(a):

Otto v.E.

Tak podle toho, jak to píšete, Poláci a Francouzi název přeložili přesně.
Ale úplně odlišné názvy překladů se vyskytují nijak vzácně. Např. poslední dílo populárního francouzského spisovatele M. Pagnola "Souvenirs d´enfance" bylo u nás přeloženo pod názvem "Jak voní tymián", takže to s původním názvem nemá nic společného.
04. 11. 2012 | 17:59

jiridolejs napsal(a):

1) aktiv - oprvadu nemyslím že nastává konec politických stran, jen se musí víc politické partaje zamyslet nad obsahem své politiky a jak jej komunikují s lidmi. Nebýt tím kůlem v plotě. Manifestace vyjadřují odpor, ale nemohou nahradit demokratické zprostředkování v politickém systému
2)bohorodička - právě že dohlédnout dál než za český rybník současné vládě dělá problém - nemluvě o bizarní pozici mezi evropskými konzervativci, tak především orientace na podporu růstu a kontrola nad bankami je všude daleko více skloňovaná než u nás
3) kobera - bylo myšleno jak ty řeči zněly auditoriu v Brně i u televize, jak upřímně myslel on sám ty výroky o háchovštině ve vztahu ostatních kandidátů k EU netuším, ale fakt že tahle nacionálně vyhrocené to formuluje vedle něj už jen pí Bobošíková. Jestli chce dosáhnout její volitelnosti je jeho věc.
04. 11. 2012 | 18:00

Radovan II. napsal(a):

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Je to stalinský sjezd ODS, bojí si říct pravdu do očí,že jsou napojeni na kmotry a proto se nesmí zavést progresivní dań i když platy vyšší než 100 tisíc už 23 let dusí naši ekonomiku nejsou reálné. Co ti kmotři s těmi penězi dělají ? Že by si s nimi utírali zadky ?
04. 11. 2012 | 18:06

Reveil napsal(a):

Nečas a jeho loutkovodiči se uchylují k té nejhorší kabinetní politice, jakou si lze představit. Ideově a kapacitně vyprázdněný Nečas se snaží "vysedět" své zhroucení, sáhne k odkládání o týden ("až po kongresu"), k zapřísáhání "jednotou", ke strašení "rudým nebezpečím"... Ale nikdo tam nepojmenoval skutečné nebezpečí, jímž je loutkovodič Kalousek... jímž jsou oblázky sypané pod nohy v podobě neschopných "ministrů" (Drábek, Dobeš), kteří nezvládnou přechod na digitalizaci, kteří poškozují tisíce občanů, ale kterým to Nečas nesmí vytknout, aby nepřišel o hlasy, kterým je pozvolné hroucení státní správy (alkohol, PHM). Ale one nemlůže, neumí, ba ani nesmío zasáhnout.
Tak bezmocný snad nebyl ani žádný protektorátní předseda vlády, kterému seděl za krkem říšský protektor.
Nečas, poslušný svého loutkovodiče, dokáže už jen drobné intrikování, jehož základem je hrozba poslancům, že přijdou o poslanecké platy. Už mu to jednou - v dubnu 2012 - těsně prošlo. Jenže, co zbývá tzv. rebelům, kteří jsou v případě, že prohrají, bez šance na mandát?
04. 11. 2012 | 18:14

zdenekbrom napsal(a):

Viola:

Jenže otázka zní, zda invalida může být kvalitní člověk. Osobně si myslím, že ano.

P.S. Na blbiny v televizi nekoukám. Ono to ani nejde, protože ji nemáme. Zbytečnému sjezdu se věnovat skutečně nemusím.
04. 11. 2012 | 18:23

Barbora napsal(a):

Kdy to Dolejšovi slušelo .
http://www.fles.wz.cz/index.php?id=333
04. 11. 2012 | 18:23

zdenekbrom napsal(a):

kokoshka:

Můj kapitalismus? Co to je?

Skutečně vyhazuje? Stephen Hawking a řada dalších tělesně postrižených skončili na smetišti?
04. 11. 2012 | 18:28

aga napsal(a):

Gru, Otto v. E

No, nejsem odborník, ale tipl bych si, že název románu je v každé řeči totožný s tím, jak se v místě oficiálně informovalo o stavu na frontě. Čili nejde o doslovný překlad, ale o dodržení vojenské terminologie v konkrétní zemi.
04. 11. 2012 | 18:33

Aktiv napsal(a):

Pane Dolejší, vy ještě nevíte mnohé, ani báťuška Stalin, a Ádolf Hitler, to netušil, nemáte ani páru, co se bude odehrávat za pár let!Stranickost je opravdu zatím nepřekonatelná překonanost, jen lidé z tak zakonzervovaným myšlením nemohou vnímat rozsah jiného vidění světa!
Budoucnost očekává naprosto odlišné chápání společnosti, jedince a charakteru člověka, a vězte , že stranickost nemůže být součástí tohoto myšlení, jako je dnes nemyslitelná např. společnost tvořená šlechtou, a králem:-)

Jestli to nepochopíte p.Dolejši, tak si budete připadat jako neandrtálec mezi kromagnonci!Vše je otázka myšlení, pokud zapouzdřujete své myšlení, budete se bát....
04. 11. 2012 | 18:36

Gru napsal(a):

aga

To může být docela možné vysvětlení.
04. 11. 2012 | 18:41

český maloměšťák napsal(a):

zdenek brom
Ve spoustě zemí ale nejsou takové možnosti jako měl S. Hawking a " řada dalších tělesně postižených".
Ve spoustě zemí jsou takoví lidé outsidery.
Je to smutná a krutá realita.

Co se týče " kvality člověka" - tak to je dost nesmyslný termín. Kvalitní jsou teplé ponožky, rybářský naviják, sex....ale " kvalitní člověk" ?
To už bychom mohli postupně dojít až k " nekvalitnímu člověku".
Němci pro to měli speciální název - lebensunwertes.
Využili tuto konstrukci pro programy končící nucenými euthanasiemi a holokaustem.

Ostatně někdy je zdánlivě "kvalitní" člověk pěkným hovadem.

Nebo tkzv. kvalitní sex se později vyvine v docela velké peklo - po celý zbytek života.

Zažil jsem dokonce i to, že mi v zimě málem umrzly prsty u nohou - přitom jsem měl velmi kvalitní termické ponožky.
Později se ukázalo že byly z Prcu. Asi tam jsou méně výrazné zimy či co.

Není nad český rum /tuzemák/....i když...v posledních měsících taky nic moc, že...
04. 11. 2012 | 18:41

Bestia triumphans napsal(a):

Kokoshka a Viola:
Celé to uvažování o tom, zda může být invalida kvalitní člověk, mi připadá jakoby z nějakého surrealistického snu.
Tak někdo se ocitne na vozíku a najednou není kvalitní člověk. Za to jeho, povězme soused, který je zdravý jako řípa, ale žije kriminálním životem a okrádá a terorizuje své okolí, je kvalitní člověk.
To je teda logika, které nerozumím.
A ani nechci...
04. 11. 2012 | 18:41

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

jiri dolejs,
možná, že je sklonována, to ještě neznamená, že se jedná o dobré řešení. podpora rustu , jinými slovy pumpování peněz do ekonomiky ( a tím jejich znehodnocování) nikdy nikde nepřineslo žádný výsledek. japonsko stimuluje ekonomiku 20 let. kromě toho, že se stalo nejzadluženější zemí světa, tak se žádný ekonomický růst nedostavil. obama napumpoval do ekonomiky 4 biliony dolarů. rust necelá 2% procenta a stále vysoká nezaměstnanost. rust na dluh je prostě podvod a tištění peněz nefunguje. respektivě funguje jako droga. jakmile se s tím přestane, ekonomika je ještě v horším stavu než nazačátku. kontrola bank je vyslovená hloupost. banka je obchodní společnost vytvořená za učelem zisku a jediný, kdo je oprávněný ji kotrolovat, je její vlastník. kdo jiný má dle vás kontrolovat banky? nějaký pitomec z nějakého vládního úřadu? já si myslím, že socialismus už jsme tady jednou měli a všichni víme, jak skončil.
04. 11. 2012 | 18:43

Marek Kobera napsal(a):

To Renša:

Já chci zvýšené DPH!
04. 11. 2012 | 18:45

zdenekbrom napsal(a):

Bestia triumphans:

Tak to jsme dva.
04. 11. 2012 | 18:47

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák 04. 11. 2012 | 18:41 :

Neberte si to nějak osobně, ale jste při smyslech?
04. 11. 2012 | 18:49

český maloměšťák napsal(a):

Bestia triumphans a zdenek brom
Opomíjíte jeden fakt - díváte se na to svýma očima - z pohodlí své sesličky y se zdravýma rukama, nohama, hlavou....
Je otázkou, jak se na to dívají sami tito lidé - které si tak rádi bereme do ůst a hodnotíme je mnohdy úhlem našeho vnímání světa a žití v něm.

Myslím si, že tak nějak to myslel kokoshka.

Nicméně celý ten diskurz nad nekvalitním a kvalitním ...ve smyslu hodnocení lidí - je dost pitomý. /viz příměr k ponožkám etc/
A navíc by se tomohlo zvrtnout - třeba v debatu o cikánech...že, pane Brome ?
A mohlo by tak dojít k vytočení úhlu pohledu až o úhel /velikost úhlu/ 180 st.
Což by bylo věru nemilé.

Zatím konec vysílání.
04. 11. 2012 | 18:52

aga napsal(a):

Gru

Jestli si dobře vpomínám, tak poslední věta románu je právě citací novinové zprávy o stavu na frontě. Takže své cti dbalý překladatel by to měl rozhodně zohlednit.
04. 11. 2012 | 18:56

český maloměšťák napsal(a):

zdenek brom
Jsem O.K.
Zato z vás banality stříkají jak ze zaříznutého svatouška krev.

Musím končit - až za čas. (pokud si mezitím vyřešíte svůj problém s dialektikou kvalitní/nekvalitní člověk)
04. 11. 2012 | 18:57

Marek Kobera napsal(a):

To jiridolejs:

Děkuji za vysvětlení. Myslím, že řeči o Háchovi jsou naprosto nevhodné, neb on byl nejspíše obětí situace, velmi odlišné od dnešní. Dále vymezovat se jen tak proti někomu, něčemu, je asi folklór, ale dost bezobsažný. A konečně, nerad se mýlím, ale dovolím si tvrdit, že p. Bobošíková v prezidentské volbě nemá sebemenší šanci, i kdyby ji podporovala KSČM jako kdysi.
04. 11. 2012 | 18:59

dry napsal(a):

J.Dolejš píše jako parlamentní partajník,málem i senátor méně agresívně vůči konkurentům než většina komentátorů a více evropansky.Nicméně dle počtu čtenářů jasně vede Pehe s dlouhodobou kohortou kritiků zejména V.Klause a pak ODS.Pehe navázal na Klausofobii devadesátých let vrcholící Sarajevem a viditelně zostřenou Michálkem anti-ODS atmosférou.Zvolení Michálka nyní ukazuje,že Pehe píše za mnoho lidí.
Zajímavé je,že Pehe neuvítal demonstraci 21.4. 2012,ale naopak v kritice ODS ho přiměly poslední volební výsledky.Číšník z NewYorku je kritičtější k ODS než od roku 1989 komunista Dolejš možná proto,že Dolejš byl i kolegou Klause v Prognostickém ústavu.Pehe v souladu s Friedmanem,Krugmanem,Stieglitzem,Urbanem.Naopak velice čtenářsky silná názorová jednota okolo Vlkovobloguje ještě více než Klausem je popouzena Nečasem,je pro ně "slabingr",neschopný politik.Positivní k demonstraci.
S poměřováním Klause a Zemana se setkávám zde v blogu poprvé.Oni si vzájemně přejí.STEM a podobné agentury spousty let hlásají,že naměřili Klausovu popularitu vyšší než Zemana a v tom duchu byl i Zeman nezvolen kdysi prezidentem.Nyní levice tedy,píšete,Zemana staví výše než Klause.Klaus byl v určité míře komunisty při presidentské volbě podpořen,od ČSSD nikoliv,leda tajně při nezvolení Zemana kdysi.
Nečas je pro veřejnost čitelný,ale u Klause a Zemana si myslím,že málokdo ví,co vlastně dělali za politiku.Zeman je hodně nečitelný vůbec.Nehraje si na politickou identitu,ale na jednotlivé názory.Nevím čím bych změřil jejich výsledky.Ale 10 let po ukončení premiérství obou Zemanem je ekonomika nejhorší možná,vůbec bych to nesváděl na jiné a nemyslím,že jsou ještě horší s hlediska sešupu nikoliv stavu,leda partikulárně.Zatemňují to další po nich premiéři.Buď neměli na co dobré navázat po nich nebo neuměli,pokud bylo.ODS viditelně říká svůj názor ,že Nečas není hlavním či jediným viníkem.Je to i pravděpodobné.
Nečas ovšem se chová jako premiér Gottwald,Klaus jako president Beneš nikoliv.Leda částečně,kdy Nečasovi naznačuje.
S demisí otálejí oba,ač jsou ktomu vybízeni často a mnohými.Srovnávají-li se oba (sami sebe)ale právem s premiéry ČSSD jako rovnocenní,pak se ale nedivím.Opticky vypadá to nejhorší období našich dějin 2000-2010 jako společné dílo ODS a ČSSD.
04. 11. 2012 | 19:03

reppop napsal(a):

Pane Dolejš,

mohu také poprosit o odpověď na výše vznesenou otázku (17:22)? Děkuji.
04. 11. 2012 | 19:04

jiridolejs napsal(a):

1) aktiv - myslím že dokážu pochopit antiautoritářskou motivaci anarchistických názorů, dovedu si i představit, že se najdou jendotlivci kteří si takto chtějí budovat určitou autonomii svých vlastních životů, ale chybí argumenty že by podle takových receptů šla uspořádat celá společnost. Než začnete nadávat ostatním do kromaňonců, zkuste aspoň vysvětlit jak byste si ten svět bez politického systému tady a teď představoval. Poltický systém totiž může být i bez nějaké fanatické partokracie, s jejíž kritikou bych samozřejmě souhlasil.
2)bohorodičko - zkuste méně hesel a více praktického rozumu, copak je v USA či v Japonsku socialismus ? je snad socialista každý který připouští úlohu státu v péči o ekonomický rozvoj - to by šlo o jakési extrémní liberariánství či anarchokapitalismus a to nefunguje nikde na světě. Ten je všude silně oligopolní a ideály svobodného trhu jsou abstraktum stejně jako byl ideál osvícené byrokracie. Odmítání jakékoliv regulace či aktivity státu znamená že jsme odsouzeni být nevolníky oligarchických struktur ovládající ekonomiku a nakonec i politiku.
04. 11. 2012 | 19:06

Dumpling napsal(a):

Hoven

já si myslím, že socialismus už jsme tady jednou měli a všichni víme, jak skončil.

No, Hoven, jak se tak na to dívám prismatem současného "kapitalismu", tak bych řekl, že ten socialismus ještě na tom byl poměrně dobře...
04. 11. 2012 | 19:17

reppop napsal(a):

To bohorodičko:
Neustále tu naznačujete, že za současnými ekonomickými problémy naší země nemůže hloupá politika ODSTOP (zejména p. Kalouska), ale velké sociální výdaje.
Dobře, zkuste tedy jasně a srozumitelně vysvětlit proč nejmenší hospodářské problémy mají země s ještě většími sociálními výdaji, tj. země Fennoskandie? Ale prosím vynechejte řeči o tom, že tam žije jiný druh rodu Homo než v ČR. Proč tyto spíše levicové země vykazují dnes vyšší životní úroveň než USA a Velká Británie i když se nemohou opřít ani o své velmocenské postavení.
Děkuji za jasnou odpověď.
04. 11. 2012 | 19:20

vojnov napsal(a):

Brom:

(nechci vstupovat nikomu do svědomí), ale pochopil jsem ten komentář asi takhle.

ODS postavila proti Komunistovi Invalidku. A doufala, že lidé zvolí jí, protože ze soucitu. Paní nechodila do práce (že se prý raděj věnovala hovoření s voliči, protože na senátu se planě tlachalo) a proto je méně kvalitní, než Dolejš. A pražáci to sloupli. Dobře jim tak.

Nu a je to takové pěkné podobenství: jako strana jsme invalidní, ale volte nás, aby ti komunisti tady nebyli.

Jak to tuhle řekl jeden delegát včera... "Vždyť my jsme pro mnohé horší, než ti komunisti!".

Jsou.
04. 11. 2012 | 19:20

zdenekbrom napsal(a):

vojnov:

To podobenství je dost odporné.

Nemohou být horší než komunisti, protože to v podstatě jsou bývalí komunisti. Jak píše pan Dolejš, vše při starém.
04. 11. 2012 | 19:25

jiridolejs napsal(a):

reppop - Zeman je lepší varianta než Klaus a Dienstbier levicovější než Zeman (to autenticky levicový by asi bylo na složitější debatu), obecně se ale na tom zjevně shodujeme.
Já osobně určitě neumím zařídit (to asi nikdo) aby voliči levicové opozice byli jednotní. Platí zrovnat tak na voliče ČSSD jako KSČM.
Pokud by byla v 2. kole volba mezi Fischerem a Zemanem tak asi bue mít svůj vliv, že Fischer odmítl jednat s KSČM o vládě, Zeman řekl že klidně, že o tom rozhodují voliči. Ale znám řadu našich symaptizantů, kteří říkají že v případě takového duelu raději už nepůjdou k volbám vůbec.
Chápu že pro ČSSD by postup Zemana byl bolestněšjí s ohledem na její rozchod s ním, ale i tak se najdou významní sociální demokraté, kteří na Zemana stále slyší.
Nyní jsme teprve před kolem prvním - protože jsme nyní nenominovali vlastního kandidáta, doporučení KSČM pro první kolo asi zazní až za měsíc (na 8. prosince je svoláno zasedání našeho ÚV)
Chci-li podpořit šanci pro postup Dienstbiera, zachovám se jak píšete vy a řada členů KSČM tak asi přes různé výhrady k ČSSD a jejímu ofiálnímu kandidátovi uvažuje. Chápou že nepodstatné věci musí nyní stranou. Ale názory se různí, média a průběh kampaně také budou mít svůj vliv a je třeba věc teprve uzavřít. Za celou KSČM zatím jinou odpověď prostě nemám.
04. 11. 2012 | 19:29

kokoshka napsal(a):

Nerozumim tomu že Bestia a Zdenek Brom ze mne delaji zarputileho social darvinistu,bestie navic mne vklada do ust sva tvrzeni.Velkomeštak to vysvetlil docela vystižne,neni treba k tomu vic dodavat.
Stači že Viola o sobe vi že je kvalitni,aspon nekdo,treba uplne neztratim viru v lidskost:-)
04. 11. 2012 | 19:35

čert }=o) napsal(a):

oh svatý Belzebube
tady je dneska
invalidních mozků
radost se dívat
a ódy zpívat
soudruhům
bolševikům
rudé smečce

rudé
a pekelné
04. 11. 2012 | 19:41

reppop napsal(a):

Pane Dolejš,

děkuji za vcelu sympatickou odpověď.
Mohu-li poprosit, zkuste se svým vlivem k KSČM zasadit aby oficiální doporučení KSČM pro volbu do 1. kola bylo dáno J. Dienstbierovi. Děkuji.
04. 11. 2012 | 19:44

Duroy napsal(a):

V tom vedení ODS se jedná o tohoto Chalupu?:

http://www.youtube.com/watch?v=PmYlb5JeZq8
Tak to potěš, hezký projev tak z roku 1933-1936, nebo 1948...

K tomu Blažek s válkou proti sociálním dávkám a do toho Kuba s podporou knížete s Hluboké. A nakonec Golgův kámoš Pospíšil.

Od doby, kdy černoch vládl americe, žid francouzům a němcům ženská, tak od té doby skončila politika.
S bohem ODS...

Pane Dolejší, tolik výzev k třídnímu boji, jako tento víkend, tolik jsem jej nezaznamenal za posledních 40 let.
04. 11. 2012 | 19:45

Tvoja krvná skupina napsal(a):

Jirka, výborný príspevok. Iba sa Ti divím, že strácaš svoj drahocenný čas rozoberaním situácie tak blbého zoskupenia, ako je ODS. Vykašli sa na nich, nestoja za to. Užívaj života. Prajem Ti všetko len to najlepšie a držím palce KSČM.
04. 11. 2012 | 19:49

Otto v. E napsal(a):

jo, díky ago za upomínku z četby nejen povinné. Doma mám jen v češtině, ale ten Remarqueho origoš zní takto :
”Er fiel im Oktober 1918, an einem Tage, der so ruhig und still war an der ganzen Front, dass der Heeresbericht sich nur auf den Satz beschränkte, im Westen sei nichts neues zu melden"
04. 11. 2012 | 19:51

Kanalnik napsal(a):

ODS jen potvrdila svoji paralyzu po ustknuti jedem korpuce, kmotrovstvi a janabrachysmu, zadne prekvapeni se nekona. Ta strana hodne rychle speje do zaniku a tam i dojde, pokud tomu nezabrani pripadnymi totalitnimi a nedemokratickymi kroky.

K diskuzi - termin "kvalitni clovek" je opravdu divny... pokud se ale budeme bavit o kvalite prace pani Filipiove, ma neuveritelnou pracovni moralku a odpovednost za sve senatorske kreslo... nerozumim, jak se mohla dostat do druheho kola, natoz zvitezit.
04. 11. 2012 | 20:04

pamětník napsal(a):

Kanalnik:
"nerozumim, jak se mohla dostat do druheho kola, natoz zvitezit" Voliči v druhém kole se lekli, že by mohl vyhrát komunista - autor blogu. Je to prosté, milý Watsone.
04. 11. 2012 | 20:17

Midori napsal(a):

Čemu se divím, že Němcovou vyhodili až nyní. Mají pro sebe malé plus oproti desítkám mínusů, z nichž největší je nepřihlášení se k ODKLOŇOVÁNÍ a virtuosům odkloňování ve svých řadách.
Člověk neznající poměry by z přednášených projevů mohl nabýt dojmu, že jde o spasitele.
04. 11. 2012 | 20:17

Aktiv napsal(a):

Pane Dolejší,
STRANICKÝ SYSTÉM vede vždy k fanatismu, k vyhraněnosti, a k anarchii!Anarchie je výraz pro neexistující organizaci státu, a neexistující smysluplné zákony, které jsou nahrazeny zákonem silnějšího, kdežto stranický systém vede k vytváření elitářství, k postavení společnosti na MY a ONI, a k nekonečnému hledání nepřátel, které v konečném důsledku se obrací proti občanské většině, statutu práva a spravedlnosti, toleranci, a vzájemnosti!
Proto je pro mě důkaz např.jednání ODS a ČSSD nebo KSČ(dříve i dnes), že takto to probíhá denodenně, a vždy s destruktivními znaky, a psychppatickými sklony činovníků těchto stran, a oddělenosti členů těchto stran od zbytku společnosti.
Stranický(zastupitelský)systém je důkazem nefunkčnosti a elitářství!
Odpověď pro vás je, že existuje jen jeden funkční systém okamžité povolatelnosti a okamžité odvolatelnosti, a zároveň okamžité odměnitelnosti, nebo zatracení, který symbolizuje PŘÍMÁ NESTRANICKÁ DEMOKRACIE!Tento systém může otevřít cestu k jedincům, od kterých se něco očekává, a jedincům, kteří se musí zasadit za splnění toho, co nabízí!
Jakékoliv schovávání za partaje odpadá, osoba vstupující do veřejného dění odpovídá sama za sebe, za svůj tým volenej občany, nebo vybranej voleným!
04. 11. 2012 | 20:18

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

reppop,
proč pořád dokola opakujete blbosti o skandinávských zemích? to nejsou země s největšími výdaji a s největší mírou přerozdělování.(já jsem socany už v minulosti prosil, aby ty blbosti pořád neříkali, nebo tomu začnou sami věřit). nicmeně ono to vubec není jenom o výdajích. řeknu to velice jednoduše, země s dobře fungující konkurenceschopnou ekonomikou si může dovolit velké výdaje, protože má velké příjmy. my si můžeme dovolit výdaje o 150 miliard nižší, než máme. jednoduše proto, že si těch 150 miliard musíme pujčovat. hesla typu, že většíma výdajema nastartujeme ekonomiku a díky rustu pak někdy ty dluhy lehce splatíme považuju za poudačky báby futéř a morální hazard s budoucností země.. naše (a nejjenom naše) ekonomika potřebuje především reformy. pupmovat vodu do děravého hrnce opravdu nemá smysl. osobně nevěřím, že někdy nějaký levicový mozek pochopí jednoduchou věc , že výdaje a příjmy by měly být v rovnováze. nicmeně jak se říká, boj s blbostí je sice marný, ale povinný. mimochodem , komunisti před rokem 89 to chápali.
04. 11. 2012 | 20:20

zdenekbrom napsal(a):

Kanalnik:

Bavit se o kvalitě práce, to je hned jiná věc. Souhlas.

Tyto volby přinesly ale opakovaly některé další nešvary, které se v civilizovaných zemích nestávají.

- Poslanec v polovině funkčního období kandiduje na senátora.
- Jeden kandidát kandiduje do senátu, ale zároveň i v krajských volbách.
04. 11. 2012 | 20:29

Syla Šauerová napsal(a):

Dobrý den, pane Dolejši,
zatím jsem Vás zde ještě "neviděla", takže Vám musím blahopřát ke skvělému výkonu v pražských senátních volbách, myslím, že jste pro svou stranu udělal skutečně velký kus práce, kloubouk dolů.
S Vaším blogem převážně souhlasím. Nebudu široce rozebírat kongres ODS a jeho výsledky, všichni vidíme, že tato strana nadevši pochybnost nemá žádnou sebereflexi, že se nic nemění, že si nezvolila záchranu (Nečas : musíme bojovat s kmotry, nemá ale na mysli "býčí šíje", nýbrž BOJ proti slovu KMOTR), že je dále řízena ze tmy (kongres se rozhodl jako již po léta MIMO zasedací sál, roky je ODS závislá na dohodách mezi kmotry, viz Kubera : "Vy nám zvolíte Ferdu as my vám zase Merdu ...") a že vše, co jí voliči vytýkají, je potvrzeno a zakonzervováno, což velmi srozumitelně dokumentuje především volba pánů Kuby a Blažka. Pro celý běžící systém (říkejme mu pro zjednodušení "klaussystém") je výhodné, aby běžel dál.
Kudy se chce dál ubírat samotná ODS, nasvědčují výroky právě dvou výše uvedených místopředsedů.
Kuba : Kritizoval novelu zákona o veřejných zakázkách omezující prostor pro úplatkářství. Pavel Dlouhý a Tomáš Hrdlička se v kuloárech výstaviště spokojně tetelili.
Blažek : MÉDIA OHROŽUJÍ DEMOKRACII, ZEJMÉNA INTERNETOVÁ MÉDIA (!!). ODS by podle jeho slov měla "BOJOVAT PROTI SUNSHINE LAWS", tedy zákonům, které dávají veřejnosti právo na informace (!!). No nazdar, soudím, že tohle by si nedovolili ani komunisté (co myslíte, pane Dolejši ?), OBČANSKÁ DEMOKRATICKÁ STRANA, jak je vidět, klidně, delegáti řeč odměnili zvolením místopředsedou.
Kmotři, které Nečas před dvěma roky vymetl v hotelu Clarion, jsou zpátky v plné síle, řekla bych dokonce, že ještě posílili, neboť jejich drzost se zvyšuje. Primátor Svoboda v sobotním vystoupení : "ODS potřebuje nové tváře. Kuba a Blažek jimi nejsou". Tomáš Hrdlička : "Primátore Svobodo, ODS nové lidi nepotřebuje !". A Boris Šťastný dodává : "Primátor Svoboda nemá co dělat v čele pražské ODS !". Proboha, co ale s tím ? Silnou pravostředovou demokratickou stranu (nikoliv stranu nacionalistickou a homofóbní) nezbytně země potřebuje, jinak by levice brzy zvlčila. Souhlasíte, pane Dolejši ?
04. 11. 2012 | 20:38

Duroy napsal(a):

To Bohorodička: Já jsem si to hned myslel, že za pravé pravičáky považujte komunisty!
Ti dnešní levičáci, ve vládě, či opozici, ti s tím mají holt problém. :-)
04. 11. 2012 | 20:38

Vandal napsal(a):

nechápu ty odsudky ohledně "kvalitního člověka". Každý normální člověk vychovává své děti k tomu, aby z nich vyrostli kvalitní lidé, vzdělaní a morálně vyspělí. Pochybuji o tom, že by někdo z majoritní společnosti chtěl mít ze svých dětí kriminálníky, násilníky, ožraly, narkomany, zloděje, povaleče, vagabundy, atd, atp. i když to stoprocentně taky určitě neplatí. To, jestli se někdo narodí nemocný, nebo invalidní, je přece úplně jiná věc, ale i invalidní člověk může zpronevěřit peníze, nebo někoho okrást, nebo někoho zamordovat. Takže může být kvalitní invalidní člověk, stejně jako nekvalitní, a totéž platí o běžné populaci. Vězení jsou plné nekvalitních lidí. Nebo jsou snad ti, kteří je tam poslali, soudci, nekvalitní? Když stroj vyrobí zmetek, je automaticky z produkce vyřazen. Lidské zmetky společnost posílá do vězení, nebo do vlády.
Ať mi nikdo nevykládá nic o kvalitě, nebo nekvalitě. Problém je, že, bohužel, že velmi často velmi nekvalitní, zato bezskrupulozní elementi mají dneska všude přednost. Chce snad někdo naznačit, že ve vládě jsou dneska kvalitní, morálně a odborně na výši, jedinci? Prosím vás, zvyšovat daně umí každé, byť i nekvalitní howado, to má být reforma? Kam se to proreformujeme? Do Afriky?
04. 11. 2012 | 20:40

bessy napsal(a):

to midori: řada blogů uvádí Němcovou jako čtvrtou v pořadí zvolenou do předsednictva .
Domnívám se,že přezvolení Nečase se dalo očekávat,nemají zatím nikoho zdatnějšího v ODS.ODS si tímto sjezdem,myslím,ze svých voličů nikoho neodradila.
Znovu ukázala v čem je její síla na rozdíl od KSČM a ČSSD,které se na svých sjezdech nechovají otevřeně.Naprosto otevřeně před veřejností řešila své problémy,tím ukázala ,že má vnitrostraniickou demokracii.Ona jí medializací proměňuje ve své plus v očích voličů,jako dříve.Tím se extrémně liší od KSČM a ještě více od ČSSD.Ovšem nyní je OBRAT v tom,že má naprosto chybný program,který národ za žádnou cenu svou většinou není ochoten pustit dál.Téměř všichni ví,že tzv.reformou důchodů a zdravotnictví by se poškodili trvale.Bude ODS schopna změnit program? To zásadně ovlivní další volby,ať budou kdykoliv do roku 2014. Tedy její síla je otevřená vnitrostranická demokracie,její slabinou její program.Nehroutí se zevnitř,jak jí mylně právě referoval Topolánek,ale naráží zvenčí na voliče.Možná je umlčuje.
Pokud bude zvolen presidentem Miloš Zeman,který dokázal "hladkou" ekonomiku Klause rozkolísat do gigantické nestability,čekal bych s ním i mimořádně nestabilní politické poměry.Netuším ovšem čí by to byla výhoda.Zda pravice nebo levice.Dokud ODS vládne nám nemůže být jedno co dělá a jaká je.
04. 11. 2012 | 20:43

reppop napsal(a):

To bohorodičko
Myslíte si, že něco je pravda jenom proto, že vy to za pravdu označíte? A všechno ostatní jsou blbosti a poudačky báby futeř?
Tož nechám Vás u toho, ale obávám se, že tímto způsobem asi lidi nepřesvědčíte. Kvůli Vám mne to mrzí, ale lidé jsou takoví protivové, že většinou chtějí slyšet logické argumenty.
Např. viz články:
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2188012/pesimisticky-stiglitz-mylna-diagnoza-a-uspory-stahuji-evropu-dolu.html
http://www.blisty.cz/art/65525.html
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2144116/krugman-o-ekonomickem-mysticismu-a-soucasnych-moznostech-monetarni-a-fiskalni-politiky.html
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2085178/krugman-o-prave-motivaci-k-utahovani-opasku-a-o-katastroficke-duveryhodnosti-centralnich-bank.html
zde vypisuji: Proč tedy Británie činí přesně to, co by neměla? Na rozdíl od Španělska či Kalifornie si její vláda může půjčovat za historicky nízké sazby. I přesto ale prudce snižuje investice a ruší tisíc pracovních míst ve veřejném sektoru namísto toho, aby čekala, až ekonomika posílí. Během posledních několika dní jsem se na tento problém ptal několika lidí, kteří politiku Davida Camerona podporují. Jejich odpověď byla v principu vždy stejná. Nejdříve špatné přirovnání a nakonec vyplula na povrch skutečná motivace.

Ono špatné přirovnání jste určitě již mnohokrát slyšeli. Klade na stejnou úroveň problémy celé ekonomiky se zadlužením jednotlivých rodin. Pokud se rodina příliš zadluží, musí si utáhnout opasek. Pokud se tedy zadlužila příliš i Británie, neměla by udělat to samé? Británie se skutečně příliš zadlužila, jde však hlavně o soukromý, ne veřejný sektor. A hlavně jde o to, že s ekonomikou to není jako se zadluženou rodinou. Vládní zadlužení je dluhem, který dlužíme sami sobě. A co je ještě důležitější, naše příjmy se odvíjejí od toho, kolik toho sami sobě prodáme. Váš výdaj je mým příjmem, můj výdaj je vaším příjmem. Co se tedy stane, pokud ve snaze snížit dluh všichni omezí své výdaje? Příjmy všech se propadnou.

Uvedené není ničím novým. Irving Fisher tento mechanismus popsal už v roce 1933 ve svých úvahách nad „dluhovou deflací“. Současný vývoj a hlavně smrtelná spirála utahování v Evropě jeho slova dobře ilustrují. Pokud se tedy soukromý sektor snaží rychle splatit své dluhy, veřejný sektor by měl činit opak. Snažme se o vyrovnání rozpočtů za každou cenu ve chvíli, až se ekonomika zotaví, ale ne nyní.

Proč i přes uvedenou starou pravdu tak mnoho politiků trvá na úsporách? A proč nezmění kurz ani ve chvíli, kdy důkazy opět potvrzují to, co nám už ukázala historie? Zde to začíná být zajímavé. Když totiž trváte na odpovědi, téměř vždy se zastánci této politiky uchýlí k větám typu: „Je přece důležité zmenšit velikost vládního sektoru.“ Často s tím doplňkem, že krize jasně ukázala, jak velká je potřeba tak učinit. To ale evidentně není pravda. Podívejme se na Evropu a na to, které země prošly krizí nejlépe. Na prvních místech budou země s velkým vládním sektorem jako Švédsko či Rakousko. Na druhé straně stojí zase dřívější oblíbenci konzervativců Irsko s Islandem. Úspory v Británii tak nejsou o deficitech, ale o tom, jak využít paniku z deficitů ke zničení sociálních programů.
04. 11. 2012 | 20:44

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

duroy,
komunisty za pravičáky nepovažuju. nicmeně, že komunisti před rokem 89 drželi státní dluhy na uzdě je prostě pravda. o to víc mě překvapuje, že dvě nástupkyně KSČ - čssd a ksčm se k tomu nehlásí.
04. 11. 2012 | 20:47

bessy napsal(a):

Komentářem k ODS výše ovšem zároveň chci navíc říci:současná CELÁ politika v ČR je extrémně negativistická demokracie.Negativistická dopady na život lidí.
04. 11. 2012 | 20:54

Marek Kobera napsal(a):

To Vandal:

Zapomínáte, že mezi soudci je též hodně "nekvalitních". Nebo nevěříte panu předsedovi Ing. Paroubkovi, že u nás neexistují nezávislé soudy? On by to měl vědět, nebo ne?
04. 11. 2012 | 20:57

reppop napsal(a):

Ještě pro bohorodičku ke studiu:
http://www.blisty.cz/art/65832.html
http://www.blisty.cz/art/65829.html
http://www.blisty.cz/art/65831.html
http://www.blisty.cz/art/65499.html
http://www.youtube.com/watch?v=yYsijQpm5oI
http://www.youtube.com/watch?v=PptAlRHvLsw
http://www.youtube.com/watch?v=3k-UO8AKzRE

Chápu, že ve funkci premiéra nemáte pane Nečas na studium reáného světa Čas. Nebylo by teda lepší kdybyste to konečně předal socialistům?
04. 11. 2012 | 20:59

Arnie napsal(a):

Sledování sjezdu ODS muselo nezaujatého člověka přesvědčit o tom, že je to strana na konci své životnosti, vypotřebovaná.
Nepochopení situace a příčin volebního debaklu, ale o to bombastičtější sebekritika na všech stupních, v každém sjezdovém projevu, fráze, naprostá nepřítomnost myšlenek a nápadů jak dál.
Politikaření, zákulisní pranice o moc a koryta, stále dokola, stejní lidé, nové gremium bez jediné nové postavy, stejné kmotrovské značky aut před sjezdovým palácem.
Tak co s tím - vyšumět a odejít!
Pokud možno neztrácet zbytečně čas s tímto sterilním, mocichtivým shlukem do následného debaklu v příštích parlamentních volbách.
Škoda, když si uvědomím, že jsem tuto stranu kdysi volil.
04. 11. 2012 | 21:00

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

reppop,
mužete tady dát odkazů kolik chcete. já ty názory znám a považuju je za tragický omyl. ano, uspory snižují ekonomický rust, nicmeně rust na dluh je podvod a nevede k žádnému výsledku. levicová představa o nějakem zazračnem bezbolestném řešení krize zkrze tiskárny peněz je víra v zázrak. stimulovat ekonomiku může země, která má potenciál růstu. nikoliv evropa nebo amerika. problem evropy a ameriky není nedostatek likvidity , ale neefektivní a neufinancovatelný veřejný sektor, stárnutí obyvatelstva, nekonkurenceschopnost pramenící z vysoké ceny práce, nepružný pracovní trh. to se stimulací prostě vyřešit nedá. v roce 2008 celý západ dostal ohromnou šanci na ekonomickou očistu zkrze bankroty špatrně hospodařících podniků. mohl to být začátek něčeho nového. to jsme propásli.
04. 11. 2012 | 21:01

Midori napsal(a):

bessy
Děkuji za reakci.
Na Internetu se dají najít autentické Nečasovy výroky před vstupem do vlády.

Program ODS 2010:
- nezvyšovat daně
- boj s korupcí
- snižování zadluženosti
- snížení nezaměstnanosti
- nezneužívání sociálních dávek
- snižování byrokracie
- podpora rodin s dětmi
- zdravé veřejné finance
- dostupnost kvalitní lékařské péče
- podpora podnikání
- podpora důchodového systému
*
Milá bessy, v reálu to bylo úplně naopak. Hovořte si o otevřenosti ODS jak chcete. Já jsem viděl pouze lži jednoho slabocha se síťovkou. A to ještě můžeme zavzpomínat na jeho předchůdce a jeho Smlouvu s voliči, vlastnoručně podepsanou.
04. 11. 2012 | 21:05

Vandal napsal(a):

Marek Kobera napsal(a):

To Vandal:

Zapomínáte, že mezi soudci je též hodně "nekvalitních". Nebo nevěříte panu předsedovi Ing. Paroubkovi, že u nás neexistují nezávislé soudy? On by to měl vědět, nebo ne?

nepochybně je i mezi soudci řada velmi nekvalitních lidí. Podezírám dokonce soudce, že mají lví podíl na tom dnešním bordelu. Jiná věc je, že neexistovala nezávislost justice na politice, bohužel. Ale přesto, není pravdou, že jsou vězení plná
lidských zmetků? Jak by jste nazval gaunera, který by vám například zavraždil dítě? V takovém případě bych chtěl vidět každého humanistu, jak se brání tomu, rozdělovat lidi na kvalitní a nekvalitní.
04. 11. 2012 | 21:05

zdenekbrom napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina:

Cituji: "...rust na dluh je podvod a nevede k žádnému výsledku..."

a podepisuji.

Maximálně roztočí kolečko dalším dluhům, aby se ten "růst" udržel.

Velký dík i za to, že jste zmínil to, že v severských zemích už jsem trochu jinde, než se nám tu traduje.
04. 11. 2012 | 21:09

reppop napsal(a):

To bohorodičko

Slyšel jste někdy o tom, že aby mohl někdo vybudovat prosperující firmu, musí si nejprve na to půjčit? Zkuste to udělat bez půjčky. Pokud to zvládnete, sám Vás navrhnu na Nobelovku za ekonomii. Protože pak bude možné zrušit banky. Jak nádherná hřejivá představa!
04. 11. 2012 | 21:09

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

jiri dolejs,
on ani tak není duležitý okamžitý stav jako spíše trend. ano, dle mého názoru japonsko, USA, EU spěje k nějaké podivné formě socialismu. život na dluh, vykupování bankrotujících podniků z veřejných penez, globální vládnutí, regulace všeho a všech. netvrdím, že nemá být regulace, tvrdím, že má být rozumná míra regulace. a ta už byla dávno překročena. ted potřebujeme jít chvilku opačným směrem. nechat neschopné zbankrotovat a dát šanci schopným.
04. 11. 2012 | 21:12

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

reppop,
ale ono se to také nemusí povést a ten, kdo si pujčil, skončí na dlažbě. stát není podnikatel a nemuže nest riziko podnikání. to nechte soukromému sektoru. stát plní veřejné služby a musí se starat o to, aby nezbankrotoval.
04. 11. 2012 | 21:15

reppop napsal(a):

zdenekbrom napsal(a):
bohorodičko, vyžeň putina:
Velký dík i za to, že jste zmínil to, že v severských zemích už jsem trochu jinde, než se nám tu traduje.
xxxxxx
Pánové, je fajn, že si tak notujete, jen se nám pořád nedostalo od vás srozumitelné vysvětlení, kde jinde jsou ty severské země. Vic na severu?
04. 11. 2012 | 21:16

JC napsal(a):

reppop,
"Slyšel jste někdy o tom, že aby mohl někdo vybudovat prosperující firmu, musí si nejprve na to půjčit?"

Stát, to má jako být ta prosperující firma ?? Hmmm, pro Dolejše dobrý.

Jste schopen jedním nebo několika málo slovy/jinými než růst/ vyjádřit co si pod "růst" představujete ?
Co to podle vás znamená pro běžného smrtelníka ?
04. 11. 2012 | 21:20

Marek Kobera napsal(a):

To Vandal:

Vidíte to hodně jednoduše. Zabití dítěte se Vám nelíbí, ale jsou věci, které nejsou tak křiklavé, ale jsou možná o dost horší. A jejich původci jsou tzv. slušní lidé.
04. 11. 2012 | 21:22

Bavor napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
"je to prostě důsledek nezodpovědné populistické politiky sociálního státu na dluh, zvyšování počtu státních zaměstnanců a platů ve veřejnem sektoru. a lidé, kteří to zapřičinli - socialisti a odboráři - dnes nejvíce řvou jak ten kapitalismus nefunguje. a vy jako komunisti se samozřejmě na tom přiživujete aniž byste přišli s jakýmkoliv smysluplným řešením. státy už vyčerpaly veškeré nástroje, které lze použít. snižování úrokových sazeb, finanční stimulace, zachraňování bank´. Už nic nemají a krize se stále prohlubuje. Nezbude než začít řikat lidem pravdu, že se musí šetřit, protože už si není kde půjčovat". TAK TO ALE NENÍ. Podstatou tohoto ekonomického systému (kapitalismu) je výroba pro ZISK. Zisk je ukradená hodnota, kterou vytvořili zaměstnanci, ale v důsledku vlastnických vztahů si ponechává vlastník. A protože zaměstnanci jsou současně spotřebitelé, mohou spotřebovávat méně, než vyprodukovali. Tím vzniká cyklická krize, kterou v minulosti vlády řešily válkou - ničením hodnot. V současné době se to systém pokouší řešit úvěrem - spotřebou na dluh (občané i státy). Ale nyní nastala doba, kdy převážná většina hodnot se nashromáždila na straně vlastníků (globálního kapitálu) a státy i občané dluží tolik, že v rámci tohoto systému - kapitalismu - není řešení. Skutečně bude nutno říci lidem pravdu - totiž to, že VŠE JE JIŽ ROZKRADENO. Řešením je jenom ZMĚNA EKONOMICKÉHO SYSTÉMU A VLASTNICKÝCH VZTAHŮ tak, aby ti, kteří hodnoty vytvářejí, dostali PLNOU HODNOTU VYKONANÉ PRÁCE a mohli konzumovat veškeré vyrobené zboží.PAK nastane rovnováha mezi výrobou a spotřebou a zmizí dnešní problémy. Prostě - vrátit ukradené hodnoty (zisk) těm, kteří jej vytvořili.
04. 11. 2012 | 21:26

zdenekbrom napsal(a):

reppop:

Zkuste např. toto:

http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=053&clanek=030514
04. 11. 2012 | 21:26

oh napsal(a):

Barbora: Doufám, že vám to taky někdy bude tak slušet. Pak vám možná dojde, že některé věci vůbec nejsou vtipné, i když se jednoduššímu jedinci tak mohou na první pohled jevit.
04. 11. 2012 | 21:26

reppop napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
reppop,
ale ono se to také nemusí povést a ten, kdo si pujčil, skončí na dlažbě. stát není podnikatel a nemuže nest riziko podnikání. to nechte soukromému sektoru. stát plní veřejné služby a musí se starat o to, aby nezbankrotoval.
xxxxxx
Já myslím, že některé investice jsou spolehlivě návratné, prostě je to v civilizovaných zemích opakovaně vyzkoušeno, především v těch severských. Třeba progresivní zdanění, podpora rodin s dětmi, podpora vzdělávání, atd.
Ad progresivní zdanění: Vám nepřipadá divné, že v době kdy vzrostl státní dluh na dvojnásobek (za ministrování p. Kalouska v období tzv. rovné daně), se v ČR zvýšil počet miliardářů? Není tedy naopak ztrátová investice "rovná" daň? Zjevně investování do bohatých žádnou prosperitu Česku nepřineslo, jen zabrzdění růstu ekonomiky + větší zadlužení. Nebo toto považujete za cíl ekonomické politiky? Pokud jo, pak si velmi odporujete když brojíte proti zadlužování.
Já jsem skutečně proti zadlužování, proto rozlišuji investice (zadlužení) na nevratné (např. do bohatých) a vratné (např. ty výše zmíněné). U Vás je to zjevně naopak, vy preferujete investice nevratné a brojíte proti vratným, z toho mi logicky vyplývá, že se těšíte na obří bankrot Česka a návrat zodpovědných předlistopadových komunistů .
04. 11. 2012 | 21:28

pamětník napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina:
"rust na dluh je podvod a nevede k žádnému výsledku" Jak kdy, neplatí vždy a všude. Pokud se dělají dluhy na zalepení děr nesmyslných či nezákonných výdajů, potom máte pravdu. Velké smysluplné investice bez úvěrů vesměs pořídit nelze. Krev je třeba do zaškrcené končetiny po čase pustit, i když rána není zašitá.
04. 11. 2012 | 21:29

pamětník napsal(a):

reppop:
Úplný souhlas. Současné mantry vlády o zodpovědném rozpočtu slouží jenom k oblbování veřejnosti.
04. 11. 2012 | 21:33

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

reppop,
pravicová vláda ve švédsku snižuje daně, schodek státního rozpočtu a v roce 2014 plánuje hospodařit s PŘEBYTKOVÝM rozpočtem. nicmeně já se přimlouvím za to, aby si konečně naši socialisti přestali brát skandinávii do ust. ve švédsku je určitá produktivita práce a kultura chování. pokud socani a většina jejich voličů kradou jako na ukrajine a pracujou jako v zimbabwe, tak prostě nemužou chtít německé platy a švédské sociální jistoty.
04. 11. 2012 | 21:37

pamětník napsal(a):

Co jsem říkal. :)
04. 11. 2012 | 21:42

reppop napsal(a):

JC napsal(a):
reppop,
Jste schopen jedním nebo několika málo slovy/jinými než růst/ vyjádřit co si pod "růst" představujete ?
xxxxxx
Promiňte, připomeňte mi prosím, kde a v jakém kontextu jsem použil slovo "růst". Děkuji.
Já nejsem fetišista růstu, ale má-li nějaká země zajistit splacení svých dluhů, bez růstu jeho ekonomiky se to bohužel neobejde. Stejně jako firma když chce splatit prvotní investici, musí vyprodukovat o něco víc než stačí na běžný provoz. jistě, stát není firma, leč některé aspekty jsou shodné.
04. 11. 2012 | 21:44

reppop napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
pokud socani a většina jejich voličů kradou jako na ukrajine a pracujou jako v zimbabwe, tak prostě nemužou chtít německé platy a švédské sociální jistoty.
xxxxxxx
Jen socani kradou? Nekradou náhodou víc Vaši oblíbenci? No, možná, že Babiš je kryptosocialista, protože prohlásil, že po nástupu Topolánka se ke korupčním částkám připsaly dvě nuly. Tak schválně lže aby dostal socialisty k moci a nechal se daněmi víc zkrouhnout. Asi to tak bude, když to říkáte Vy.
04. 11. 2012 | 21:50

reppop napsal(a):

To zdenekbrom

Děkuji za konkretni odkaz, prectu, ale az zitra. Dnes odchazim do hajan, zitra bych rad aspon trochu pracoval, i kdyz podle bohorodicky bych se jako spravny socialista mel flakat. Chtel bych mu sice udelat radost, ale nevydrzim se cely den nudit.
04. 11. 2012 | 21:55

Občan napsal(a):

zdenekbrom napsal(a):
"reppop:
Zkuste např. toto:
http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=053&clanek=030514
04. 11. 2012 | 21:26"

Pane Brome,
četl jste ten článek vůbec?
04. 11. 2012 | 21:59

stoppa napsal(a):

bessy

Jakápak otevřenost? To co ODS předváděla před kamerami bylo předtím dohodnuté v zákulisí a v tom sále to byla už jen scénka pro diváky televize.
04. 11. 2012 | 22:00

reppop napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
reppop,
pravicová vláda ve švédsku snižuje daně, schodek státního rozpočtu a v roce 2014 plánuje hospodařit s PŘEBYTKOVÝM rozpočtem.
xxxxxx
Jistě, aby mohli dnes hospodařit s přebytkovým rozpočtem, museli nejprve investovat, pak teprv mohli začít snižovat zadlužení. Zjevně správně zvolili investice návratné a zavrhli nenávratné. Bohužel pravice po nástupu k moci u nás to dělá obráceně a proto, dle stejné logiky, nás stále víc zadlužuje. Ba co víc, podařilo se jí spustit tzv. "smrtící ekonomickou spirálu", vznikající v kombinaci propad ekonomiky + zvýšení dluhu. Vadí mi na ní jen jediné, že tvrdí opak a tudíž nestydatě lže aby se za každou cenu udržela u moci.
04. 11. 2012 | 22:04

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

reppop,
ne, švedská vláda nikde neivestuje. snižuje výdaje a provádí reformy od roku 2008. (narozdíl od naší)
04. 11. 2012 | 22:34

jiridolejs napsal(a):

1) S. Šauerová - v úvodu jsem poznamenal že konzervativně liberální pravice patří do normálního politického systému. ODS je v tonto ohledu odchylkou a zdá se že je tu tendence k zhoršování. Ale uvidíme co přinese vývoj - třeba se svého příliš nacionálního a kmotrovského břemene zbaví.
2) aktiv - snažíte se zastupitelskou demokracii zcela nahradit demokracíí přímou, ale to nejde - navzájem se doplňují a v složitějším uspořádání společnsti se prostě bez zprostředkovaného rozhodování neobejdete.
Mimochodem není důvod jmenovat jenom některé strany - vy zmiňujete jen tři, ale i ty ostatní se na onom zprostředkování objektivně podílí
04. 11. 2012 | 22:42

reppop napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
ne, švedská vláda nikde neivestuje. snižuje výdaje a provádí reformy od roku 2008. (narozdíl od naší)
xxxx
Možná to bude pro Vás překvapení, ale třeba i správně nastavený daňový systém lze pokládat za investici do budoucnosti. Ale máte pravdu, že naše (současná) vláda žádné smysluplné reformy neprovádí a ani se nechystá provádět. Proto by měla co nejrychleji ukončit svou zkázonosnou činnost. Aspoň v tom se doufám shodneme.
05. 11. 2012 | 06:49

pche napsal(a):

švédská vláda že nikde neinvestiuje ? a co do dopravy, do bydlení...
05. 11. 2012 | 07:34

Ipfoldi are napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
reppop,
ne, švedská vláda nikde neivestuje. snižuje výdaje a provádí reformy od roku 2008. (narozdíl od naší)
04. 11. 2012 | 22:34

"Aha, a čo som to chcel, a kterého boha ty si, bohorodičko, porodila?! Žeby Vašíka Klausů???"
Ty Vaše vstupy jsou z Vaší vlastní hlavy, nebo taky zrozené z boha, myslím, toho Vašeho....
05. 11. 2012 | 07:52

český maloměšťák napsal(a):

Kanalnik
Přesně tak. Termín " kvalitní člověk" je nesmysl - jeho negací se dostáváme na tenký led rasistických teorií a podobných žvástů, kdežto kvalitní práce je jsoucno, které neguje nekvalitní práce...přičemž tu ale může z různých důvodů odvést i ha, ha, ha, :))) " kvalitní člověk " /pod časovým tlakem, pod tlakem okolí, okolností.../

Kvalitní jsou šle nebo houba na mytí tabule / i když i ta, jak jsem se onehdá dozvěděl...může stát za hovno/.

Nebo můžeme mít kvalitní kmotry.
Ale těch prý je málo a nikdo o nich nic bližšího neví, neb z podstaty věci samé jsou celkem kvalitním způsobem zašiti.

Mějte se.

P.S. Nejvíc mě baví ti, co žvástají o " kvalitních lidech" - přičemž jejich vyjádření stojí za hovno.
05. 11. 2012 | 11:23

Bavor napsal(a):

Syla Šauerová napsal(a):
"že (ODS)je dále řízena ze tmy (kongres se rozhodl jako již po léta MIMO zasedací sál, roky je ODS závislá na dohodách mezi kmotry, viz Kubera : "Vy nám zvolíte Ferdu as my vám zase Merdu ...") a že vše, co jí voliči vytýkají, je potvrzeno a zakonzervováno, což velmi srozumitelně dokumentuje především volba pánů Kuby a Blažka". A jak je to v ostatních "demokratických" stranách včetně ČSSD? Zejména je tato skutečnost patrná v Ústeckém kraji, kde velká koalice ODS - ČSSD vládla několik volebních období a na ekonomice kraje (a nejen tohoto kraje) je to zřetelné. Myslím, že pro ČSSD samou (pro její záchranu) je nezbytně nutné, aby zde byla přítomna silná KSČM. Jenom to totiž donutí ČSSD, aby konečně začala realizovat to, co slibuje po léta voličům a co vždy neuskuteční, protože "jí to neumožňují" kompromisy s jejím partnerem - ODS. Ony tyto "kompromisy" jsou povolební taktikou "kmotrů" ve všech "demokratických" stranách a způsobují, že politika při JAKÉKOLIV povolební konstelaci se nemění a vždy vyhovuje jejich záměrům. Co si budeme namlouvat, i ČSSD je PRAVICOVÁ strana.Systémově levicové strany jsou zde jenom dvě - KSČM a KSČ. A nebýt KSČ, tak už i KSČM dopadla jako komunisté ve francii a Itálii. O tom ostatně svědčí i činnost pana Dolejše v KSČM.
05. 11. 2012 | 11:24

Ivana napsal(a):

Soudný člověk i soudná politická strana by si měla uvědomit, že když ho 90 lidí ze sta nechce (tedy jen 10% souhlasí!), tak je něco špatně. Ani kongres ODS a 600 papalášů na tom nic nezmění. Jestli 351 souhlasí, aby současný předseda Nečas (příhodné jméno!) vedl stranu i nadále, tak pořád 173 je proti, to je fakt dost!!! Už nás, obyčejné lidi, přestaňte obtěžovat tou svou "péčí o stát a blaho republiky", sbalte si svá nakradená fidlátka a táhnětě k čertu!!!!!!
05. 11. 2012 | 11:58

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Četl.
05. 11. 2012 | 14:34

Viola napsal(a):

Kanálníku a maloměšťáku

tak dobře, mohla jsem napsat místo kvalitní člověk, člověk neinvalidní.
Chtěla jsem jen upozornit, že jak je ODS invalidní jako strana, tak dává na kandidátky invalidní lidi, na paní Filipiové je to tělesně vidět.

Vůbec nic nemám proti invalidům, ale od ODS je to přetvářka a paní Filipiovou tam mají z jakési divné milosti, anebo jako důkaz, že jsou také sociálě citliví.
05. 11. 2012 | 14:39

český maloměšťák napsal(a):

Viola
Invalidní, neinvalidní...validní...lidní...
Herdek, ženská, já navím " proč tam mají Filipiovou" - ale je dost možné, že prostě Filipiová chtěla jít do politiky - no a tak to udělala.
Když nějaký invalida bude chtít umět řecky a udělá to - tak mu to snad taky nebudete mít za zlé, ne ?

Dyť ta Filipiová tam možná patří spíše k těm normálnějším, nemyslíte ?
Sice to není žádný Sokrates ...ale nedemonizoval bych ji.
Prostě poslušná svazačka - ale těch je nejen v ODS na deset stohů slámy.
05. 11. 2012 | 15:53

Eva F napsal(a):

lidičky, snad nejde o invaliditu člověka ale invaliditu politické praxe
05. 11. 2012 | 19:13

Massa Bob napsal(a):

Přeběhne dost véčkařů aby nahradili kverulanty kolem Tluchoře ? Já sázím že to bude akorát...
06. 11. 2012 | 11:32

Otto v. E napsal(a):

aby bylo jasné proč rebelové v ODS odešli z parlamentu za lepším - zalekli se dnešního výročí VŘSR
http://domaci.eurozpravy.cz/politika/59622-zalekli-se-rebelove-vyroci-vrsr-svou-kapitulaci-zduvodnili-nastupem-rudych/
07. 11. 2012 | 04:03

Missis Bobina napsal(a):

no bude určitě zajímavé, kam ti tři stateční ODSáci půjdou a jak se tam budou mít
07. 11. 2012 | 16:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy