Česko se kvůli euru nepaktuje

02. 04. 2011 | 17:59
Přečteno 4136 krát
Evropská sociálně demokratická strana, stejně jako levicová parlamentní aliance socialistů a demokratů nepřijaly návrh paktu pro euro s velkým nadšením. Podle evropské levice byl návrh nevyvážený, úzce směrovaný zejména na otázky finanční rovnováhy a úspory, zatímco problémy rozvoje a zaměstnanosti zůstaly stranou. Přes toto negativní hodnocení se ale všichni levicoví premiéři k aktu připojili. Dokázali spolknout výhrady, protože společný postup znamená více, než ješitné setrvání na stranickém programu.

Česká republika naopak manifestačně pakt nepodepsala. Důvody toho, proč si český premiér postavil hlavu, těžko hledat. Původně se cosi znelíbilo ohledně příslibu jisté harmonizace v oblasti korporátní daně. Ta formulace ovšem byla nakonec vyhlazena do natolik nezávazné podoby, že příčina vzdoru vlastně odpadla. Druhý důvod byl v poloze uraženého dítěte: premiér byl načuřen, že obsah dohody s ním nebyl podrobně projednáván předem...

V české zahraniční politice se těžko orientovat. Zvláště se těžko orientovat v něčem, co neexistuje. Co jsou naše definované zájmy, vlastně ani nevíme. Díky spolupráci ODS s britskými konzervativci lze tušit, že nepodpora europaktu je podporou eurovzpurného Davida Camerona. Jenže Cameron tu tvrdě sleduje politiku omezení výdajů EU na úkor kohezní politiky. Tedy na úkor České republiky. Proč zrovna u toho Nečas asistuje, je záhadou.

Nečas zoufale neplní svou úlohu v zahraničně politické oblasti. Schovává se. Přidáme-li k tomu bezradného Schwarzenberga a dezorientovaného Kalouska, který neumí žbleptnout anglicky, česká reprezentace je v rámci Evropy zcela utajena. Nemáme spojence, nemáme přátele, nemáme toho, kdo by se nás zastal v těžké chvíli. Proklínaný Paroubek dokázal pro české zájmy mobilizovat v řádu hodin sedm klíčových evropských premiérů, světloplachý Nečas dnes nemá v ruce ani trumfovou sedmu. Jsme zemí, která dlouhé měsíce blokovala podpis Lisabonu a ustavení Komise, s premiérem v době předsednictví, který Evropu proslavil leda obnaženým přirozením. A Nečas svým chováním vzkazuje, že se nic nezměnilo.

Česko bude teď Evropu potřebovat víc než kdy jindy. Rozhoduje se o výši kohezní pomoci a zemědělské politice na dalších sedm let. Bude se rozhodovat o prodloužení životnosti Dukovan a rozšíření Temelína, z čehož budou Rakušané a nyní už i Němci tvořit vděčné evropské téma. Na naši hlavu spadnou výhrady za zmanipulované řízení při nákupu španělských armádních letadel. Seznam by mohl dlouze pokračovat.

Navíc je pravděpodobné, že nás v krátké budoucnosti čeká dost nepříjemná evropská návštěva. OLAF. To je evropská služba, která bojuje s korupcí. Rozměry toho, co vyšetřuje česká policie v rozdělování evropských peněz, už nelze přehlédnout. Kdo se za Nečase postaví, až nám Evropa uzavře svůj stomiliardový roční penězovod? Z rozhodujících hráčů nikdo. Odmítnutí paktu pro euro tak bylo slabou hereckou etudou na téma klasické hry Naši furianti.

Psáno pro Evropské zprávy

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Anička z Kuřimi napsal(a):

No jo,
když naši promotéři vidí strom, ale les již nikoliv.
Momentálně jim to stačí a nám nezbývá než čekat ...
02. 04. 2011 | 18:17

old napsal(a):

Proč to všechno? Naše úzká skupina bohatých a vlivných zcela správně usoudila, že v mezinárodním (evropském) kontextu je příliš slabá a že jidinou možností, aby nebyla mezinárodní konkurenci odstavena je dosadit na rozhodující politické posty zdiskreditované figury. Ty ji zajistí čas na uchopení více moci a kumulaci kapitálu. Takže zadání pro naši vládu je toto: - zbrzdit vše, co by mohlo znamenat větší integraci s Evropou, zejména finanční, obchodní, politickou a právní
- vytvořit právní podmínky pro oslabení středně velkých podnikatelských suběktů ve prospěch silných finančních skupin
- vytvořit prostředí existenční nejistoty v zaměstnaneckých řadách, aby byly lépe ovladatelní a méně emancipovaní.
Z tohoto pohledu máme vládu velmi schopnou a úspěšnou
02. 04. 2011 | 18:32

old napsal(a):

subjeků, omlouvám se
02. 04. 2011 | 18:34

JC napsal(a):

Evropskej socan nemůže být partnerem zatím suverenní České republiky representované zatím suverenní vládou.
Jinak dobrej alibismus docente. Když se to pokálí/ jako, že na 99%/ tak máte výmluvu, že to socan sice přijal, ale s odporem.
02. 04. 2011 | 18:56

dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Pane Havle dejte už pokoj a neprovokujte stále vládu a ty naše "slavné politiky" nebo budou sekat v budocnu ještě větší pitomosti nežli doposud ! Budte rád že máte v Bruselu dobré koryto a raději čučte ! Dl
02. 04. 2011 | 18:59

hoven napsal(a):

soudruhu havle,
ještě před pár lety jste mohli lidem lhát o tom, co všechno dobrého nam EU přinese. ale ted už tady jsou realne zkušenosti, tak tu svou propagandu trochu upravte. začíná to být křiklavé.
02. 04. 2011 | 19:06

Vico napsal(a):

To všechno si my zde v naší kotlince, kterou neprotíná žádný tektonický zlom, neuvědomujeme.

Noviny Právo nás pravidelně oblažuje cestopisnými střípky Václava Klause z Argentiny/What's new Buenos Aires?
I'm new, I wanna say I'm just a little stuck on you
You'll be on me too/.

Třesoucí se pr..l dle hesla : bližší výchovný výprask od mocnáře, než vzdálená pochvala z třesoucí se Brusele se nesmyslně sám postavil za dveře a dál marginalizoval za jásotu místních Bátorů a Bátoriček tu "kotlinku naši střediskovou".

Říkal jsem si, že bordel je všude. Když jsem z NERVU obdržel neúprosná data, že mzdové výdaje na státní zaměstnance jsou v ČEZké republice jedny z nejnižších v Evropě/percentuálně vyjádřeno/ a státní investiční výdaje/státní zakázky/nejvyšší v Evropě, uvědomil jsem si, že opravdu žijeme v mafiánském bordelu.
Nemáme se špatně, ale to nic nemění na tom, že je tu mafiánský bordel. Kámen ke kamínku vytváří mozaiku. Akcie na doručitele, obří státní zakázky, mizerie vydávaná za žranici, která prý musí skončit/pro Pučmidráty/ nechuť přijmout západní standardy a vzhlížení se v Bulharsku a Albánii. Proto jsem fandil LOKu a teď zdravotně postiženým. Když mají Calverovci na megaekotendr, budou mít i na vozíčkáře. Musíme si pomáhat.
02. 04. 2011 | 19:25

Faust napsal(a):

Vico:
hezký - musíme si pomáhat. Obávám se, že jistá forma sebeobrany a jakési interní solidarity nás skutečně čeká.
Kolik z těch na Václaváku ´89 tohle čekalo?
Ani já ne, přiznávám... a to jsem dost pesimista.
02. 04. 2011 | 19:34

ZEMEDELEC napsal(a):

Pane Havel.
Tentokrát s Váma souhlasím.Řečeno sportovní terminologiji,když chci zápas ovlivnit,tak se ho musím zůčasnit a né sedet u televize nebo v hledišti.I když jste za ČSSD,tak musíte hájit názor všech občanů ČR.
02. 04. 2011 | 19:39

Petr Havelka napsal(a):

Pane Havle,

nic proti, naopak.

Jen bych si dovolil připomenout stran české zahraniční politiky ono v Bruselu proslavené sejmutí vlády v době našeho předsednictví a handl poplatky za vojáky v afghanistánu.

To jenom pro vyváženost :)
02. 04. 2011 | 19:41

SuP napsal(a):

Vico -
Zkuste sečíst procenta těch mzdových výdajů na státní zaměstnance a procenta těch státních investičních výdajů. Pokud se ty součty přiblíží, dalo by se odvodit, kde ty peníze hledat.
02. 04. 2011 | 19:46

hoven napsal(a):

soudruh docent v podstatě napsal, že jestli se nebudeme hlavou otírat o nohu EU a vrtět ocáskem, tak nam nepošlou zpátky žadný peníze, který jsem tam v ramci povinných odvodů narvali. a spousta diskujicích s ním souhlasí. inu servilita ke kremlu se vryla pod kůži. hlavně si nikoho v EU nerozházet, přísné pohledy a povytažené obočí signalizuje naprostou izolaci čr , vypuzení z EU , nasledně z evropy a připojení k asii a mongolsku. ted se láme chleba!!!! dotace zemědělcům se vyměří podle toho, jak hluboko má kdo hlavu zaraženou v řiť v berlíně a paříži!!!!!!! mimochodem, před nedávnem se ve všech našich sdělovacích prostředcích prezentobalo naše předsednioctví EU jako nejduležitější světová událost. "umělec " černý u příležitosti našeho předsednictví dokonce slepil par požitých zachodovýcvh rour , vytvořil entropu a vondra mu vyplatil 10 milionů ze státní poklady. prostě událost vesmírnýho významu. ....a kdo je vlastně ted v čele EU?? a zajímá to vubec někoho????.
02. 04. 2011 | 19:54

Rosanellus napsal(a):

Mne u tech ceskych konzervativcu/euroskeptiku jeste stale vrta hlavou, proc neprotestuji proti tomu, ze Anglie dostava v ramci davnych dohod penize od EU.
Pripada mi to trochu jako za Rusaku.

Aby byla kritika vyvazena. Kdy slavna levicova frakce zacne vznaset nazor o kazdorocnich poutich mezi Strasburgem a Bruselem? Je-li, nikde jsem ho nezaznamenal.
02. 04. 2011 | 19:54

Petr Havelka napsal(a):

Pane SuPe,

Vico má na mysli tento jistě poučný článek

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=694854
02. 04. 2011 | 19:55

Vico napsal(a):

Petr Havelka : Ano, přesně tento článek jsem měl na mysli.
02. 04. 2011 | 20:04

JC napsal(a):

Petr Havelka a Vico,

No a to jako chcete říct, že je to problém od posledních voleb ?
Nebo od roku 2008 ?
02. 04. 2011 | 20:11

hloupý honza napsal(a):

Pane Havle,
proč pan Nečas v tomto českém nečase nepodepsal? Je to lokaj hradu.A hradní pán nařídil nepodepsat ! A dostal další zadání Drobila vrátit do vlády. Opět další Čunek?
02. 04. 2011 | 20:22

Petr Havelka napsal(a):

Pane JC,

odpověď je jednoduchá, není to JEDINÝ problém, dokonce ani od roku 2008 a volby už vůbec ne.
02. 04. 2011 | 20:29

Cech napsal(a):

Děkuji nicku old, zase jsem tu pozdě; ale neřekl bych to lépe gratuluji.
02. 04. 2011 | 20:30

Ensor napsal(a):

soudruhu Havle
Vy jste jako správný levičák zůstal servilním internacionálním bolševikem,jen se to politbyro přesunulo z Moskvy do Bruselu.A co konkrétně dobrého vyjednal Paroubek pro naši republiku?
02. 04. 2011 | 20:36

Maximus napsal(a):

Myslím, že tentokrát Nečas udělal správně, že jsme se nezůčastnili paktu Euro,který má zachraňovat Eurozónu,
jíž nejsme členem. Proč máme posílat peníze, které nám chybí, do paktu, kterého nejsme členem? Jedná se zatím jen o virtuální fond, ale brzo se tento fond stane realitou. Celé Euro je špatně ošetřeno a pouze měnové základy bez těch fiskálních budou stále častěji útočit na jeho stabilitu. Navíc my jsme jsme ty dluhy neudělali, když si v Řecku nebo Irsku politici nabrali obrovské dluhy, které nejsou schopni splácet a svým lidem dali nepřiměřené platy a důchody atd. tak proč bysme to měli my nyní pomáhat splácet. Myslím si naopak, že by měly být zmenšeny platby do EU od jednotlivých zemí EU, protože rozdělování těchto peněz zpátky do zemí je nespravedlivě prováděno a úřední šiml může řehtat a v jednotlivých zemích i přikrádat. Celý projet Eura je slon na hliněných nohou, kde vládne ten kdo má největší ekomomickou a politickou sílu a v ruce klacek! Opravdu socani rádi rozdávají a to nejvíce z cizího,
fakt už se vzpamatujte!
02. 04. 2011 | 20:36

ak01 napsal(a):

Proc stale poklonkovat Bruselu? Proc se neobratit tam, kde je opravdova svoboda? Dost dobre nechapu stale debaty pripominajici mlaceni prazdne slamy, ktere jen brzdi zavadeni potrebnych reforem. Proc se neinspirovat ve zpratelene cizine, u zemi, kde byly reformy uspesne zavedeny a jsou s nimi prakticke zkusenosti. Jiste ne u zmekcilych eurosocialistickych zemi jako je Nemecko, Rakousko nebo nedej boze Svedsko, ale u ideove spriznenych zemi pod vladou te prave svobodymilovne pravice. Jako priklad navrhuji Albanii. Zde vladne Demokraticka strana Albanie, obdoba nasi ODS. Poznatky cerpam z vlastni zkusenosti. Vezmu to po poradku:
1. Duchodove zabezpeceni – duchodove pojisteni je dobrovolne, po dosazeni 65 let veku jednotny statni duchod v prepoctu 3000 Kc mesicne
2. Zdravotni zabezpeceni – zdravotni pojisteni dobrovolne, statni zdravotnictvi v podstate neexistuje. U lekare se plati hotove a za lidove ceny, napr. CT za 450 Euro bez vyhodnoceni. Nemocnice jen soukrome, placene v hotovosti, ale jiste berou I kreditni karty, jasne a prehledne
3. Skolstvi – statni vysoke skolstvi v podstate neexistuje, 50 soukromych universit prodava diplomy za hotove a podle potreby
4. Socialni zabezpeceni – neni, ale je mozno svobodne zebrat a vybirat potrebne potraviny z popelnic. Kousek od bytu v centru hlavniho mesta mam kontejnery na odpad a zde probiha ucelna recyklace vseho co je mozno snist nebo prodat, tim je zaroven ucelne vyresena otazka ekologie
5. Danovy system – jednotna rovna dan, kterou temer nikdo neplati, DPH 20% na vse bez vyjimek, jasne a prehledne
6. Nezamestnanost – vyresena, fakticka nezamestnanost kolem 40% motivuje potencialni pracovniky k vyssim vykonum
7. Mobilita pracovni sily – tretina obyvatelstva v emigraci podporuje cerpani zahranicnich zkusenosti.
8. Zbytecne vysoke mzdove naklady – vyreseno, prumerna mzda je v prepoctu 7000 Kc mesicne
9. Prumysl – vyresen, v podstate zadny neni
10. Zemedelstvi – vyreseno, 85% potravin se dovazi
11. EU – neomezuje svobodu a suverenitu, v dohledne dobe clenstvi v EU nehrozi
12. Cerpani dotaci – 47% HDP tvori zahranicni rozvojova pomoc
13. Vyuziti dotaci – az 90% dotacnich penez je ucelne vyuzito na soukromych kontech uredniku (proc pouzivat nehezke slovicko rozkradeno)
14. Demokracie – ta je dovedena k dokonalosti. Napr. pred obecnimi volbami, ktere se maji konat 8. kvetna pouziva vlada k podplaceni volicu falesne penize. V Kosovu si nechala vytisknout falesne dolary a eura. Jednoducha, levna a ucelna metoda. Dale, kde je treba, registruje vlada tisice fiktivnich volicu bez adresy, jasne a prehledne.
15. Setreni – Ministersky predseda si nasetril z platu v prepoctu 5 miliard korun. Podle meho nazoru je to priklad setrnosti. Navrhuji aby ten cesky ministr, ktery za rok nenasetri miliardu na svem konte okamzite opustil vladu. Nedava dobry priklad lidu v setrnosti a usporach.
16. Korupce – vyresena. Kdyz novinari nafilmovali ministra prumyslu jak ve sve kancelari prebira maly darek - 750 tisic euro, vlada to vyresila tak, ze kvuli takove drobnosti se nema cenu rozcilovat a je treba se plne venovat praci na dalsich reformach.
V podstate by stacilo aplikovat vyzkousene reformy a raj svobody jako v Albanii prijde I do Ceska. Pracoviti se budou mit dobre, vzdyt takova albanska vlada trha rekordy v pracovitosti. Pres den ministri a vecer jeste ridit mafiii. Za to si zaslouzi spravedlivou odmenu. Vse dobre funguje, socky nejsou rozmazlene, heroin se dostava tam kam ma, prostituce vzkveta, padelatelske dilny padelaji, obchod s organy kvete a tak to ma byt. Klid na praci, zadne papirovani a zbytecne regulace. Proc se tedy neinspirovat u pratel, kteri pokrocili v dudovani rozvinuteho mafianskomanazerskeho kapitalismu dale, kde podobne reformy jake klopotne zavadi nase vlada jiz funguji 20 let. A na zaver, abych nebyl narcen, ze nejsem konstruktivni a nehledam reseni, navrhuji zavest druzbu mezi ODS a Demokretickou stranou Albanie. Napr. Mladi konzervativci by mohli jezdit do Albanie na letni tabory a cerpat zde cenne zkusenosti. Albane nas vzor. Pri budovani rozvinute mafianske spolecnosti, s Albanii na vecne casy a nikdy jinak, 3x Hurrraaa!
02. 04. 2011 | 20:44

Cech napsal(a):

Bohužel to není vtip ; nicku ak01!!
Ač se zde snažíte o nějakou satiru, tak bohužel se Vám to nepovedlo.
Všechny indicie naší vlání reformy, vše co jste popsal pouze potvrzují.
Proto si myslím,že si klidně můžete odpustit onen satirický tón,je to realita.
02. 04. 2011 | 21:09

Al Jouda napsal(a):

Nečas zapomíná, že stále platí přísloví : Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti ! Pan docent má zase pravdu !
02. 04. 2011 | 21:18

hoven napsal(a):

ak01,
proč jste si vybral zemi, kde vládli 40 komunisti?? to je jasný , že tam ještě dlouho nic fungovat nebude, jako všude, kde vládli. podstata spočívá v tom, že ty státy EU, které jsou na tom relativně dobře, nečaká vubec nic dobrýho. ekonomická stagnace, stárnutí populace, islamizace, boj se zadlužením. EU se nezabývá těmahle problemama, ale EU se zabývá svou vlastní integrací. např. vytvořila euro a pak ho draze zachranuje. a ještě tvrdí občanum, jak na tom baječně všichni vydělali. škoda , že zatím nikdo nespočítal, kolik miliard by se ušetřilo, pokud by společná měna neexistovala. ta integrace se neustále prohlubuje, přitom všichni ví nebo alespon tuší , že vytvoření evropskýho superstátu je nemožný. je to jako když si narkoman píchá drogu, i když ví, že to asi skončí špatně, ale nemuže si pomoct.
02. 04. 2011 | 21:32

šebány napsal(a):

ak01
Konečně jasný příklad hodný následování.Doporučil bych ještě okopírovat kult prezidenta Kazachstánu a aplikovat ho zde.Více fotek , billboardů a soch by neškodilo. Tenkrát na Letné to bylo ono.Kdepak západ . Čerpejme ze zemí mimo unii.Hlavně těch balkánských.A nikdy euro . Můžeme si krásně s ostatními balkánci na tržištích měnit naše ušmudlané koruny za jejich pevné měny.S ODS vzhůru na východ .Ještě že nám VK svými úžasnými cestopisy pomáhá se v těch cizích zemích vyznat a orientovat.
02. 04. 2011 | 21:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva urážlivé příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 04. 2011 | 21:59

Tomita napsal(a):

Čtu příspěvek muda. a nemůžu si pomoct, ten mud. je prostě hňup.

Předpokládám, že tento zoufalý bezmocný výkřik p. Stejskal obratem smaže, ale co je moc to je moc.

Pokud se ale za nickem mud. skrývá žák základní devítileté školy, pak se samozřejmě omlouvám.

Dobrou noc všem přítomným. Jdu si nad neutěšeným stavem mysli některých našich spoluobčanů poplakat. Pak snad v klidu usnu.
.
02. 04. 2011 | 22:01

JC napsal(a):

šebány,
Jste duševní chudáček vážený šebány.

Až příště pojedete mistrovat na Balkán, neberte si "ušmudlané koruny" ale Eura a můžete si hrát a mistra světa z EU.

P.S. Abych byl upřímný, ani se nedomnívám, že jste v životě vytáhl paty dál než do Pelhřimiva.
02. 04. 2011 | 22:25

Killer napsal(a):

Jiří Havel = manipulace. Vy Havle, Havle. Musíte pojat myšlenku, že to nemusí nikdy vyjít. Nejste Slunce, ale jen napudrovaná černota, tmavší než nejčernější noc.

Asi ta největší je politická. Někdy se jí říká propaganda.

Propaganda slouží k ovládání davu a je založena právě na manipulaci s lidským myšlením. Režim, ale i jeho potenciální představitele nebo součásti režimu, jejím prostřednictvím útočí i na základní lidské potřeby a city, cílevědomě přesměrovává přirozené emoce, nutí lidi vzdát se svých práv.

Další manipulace = ak01.Jmenuje se srovnávání nesrovnatelného Zrovna si ten myslitel vybral historicky a kulturně zaostalou zemí, které 40 let budování socialismu přineslo holonic, to ovšem každé zemí, startovací podmínky hrály roli. Zemi, která tápe na rozhraní nejen civilizačních hodnot, ale také na geopolitických a jiných. Vybudovat civilizaci na základech takto vetchých nezvládnou za krátkou dobu ani čínští komunisté zaprodaní hrubému kapitalizmu, natož nějaká křehká fackovací požádaná demokracie EU.
02. 04. 2011 | 22:31

Č o c h t a n napsal(a):

" ....nás v krátké budoucnosti čeká dost nepříjemná evropská návštěva.."
To máte pravdu, pane Havel. Dostaneme svůj díl afrických immigrantů z Lampedusy. Místo aby je poslali obratem zpět odkud přišli, místo aby jim nedovolili vstoupit na evropskou půdu, tak je teď začnou přidělovat všem EU zemím. Jako by Evropa nebyla už dost zasv....á.
02. 04. 2011 | 23:01

S.Š. napsal(a):

Když jsem zde před pár dny psala o ČR jako o potížistech EU, sklidila jsem, vážený pane Havle, zásadní nesouhlas (to tomu říkám hezky). Dnes je to na Vás ... :-)

Ač zásadním odpůrcem politického stylu Jiřího Paroubka, musím uznat, že za některé aspekty jeho zahraniční politiky jsme se vůbec nemuseli stydět. Na druhé straně si ale také pamatuji, pane Havle, na celou řadu jiných, méně následování hodných příkladů, kupř. na nestandardní návštěvu pana Paroubka u V. Putina, o níž se zapomněl zmínit české ambasádě (tam měl podle zjistění ZÚ, jak informovaly Hospodářské noviny, slíbit další kolo boje proti americkému radaru, což ČSSD následně popřela), na to, že v den podpisu smlouvy SOFA o radaru mezi USA a ČR svolal tehdejší stínový ministr obrany ČSSD Petr Hulínský do Lidového domu „setkání“ funkcionářů ČSSD s generálem ruských tajných služeb (velmi citlivé politické rozhodnutí v době 40. výročí okupace) nebo na navázané Paroubkovy kontakty s represivní diktátorskou stranou Baas v Sýrii, atp. Nelze než doufat, že zahraniční politika nového vedení ČSSD bude trochu odlišná.

S Vaším hodnocením současné vlády v této oblasti nicméně souhlasím. Proč je tomu tak, víte. Smutné podívání je ovšem na K. Schwarzenberga, jakkoliv je znám jeho postoj, že diplomat se nesmí nikdy postavit proti svým nadřízeným. Chápal by to jako své selhání. Pěkný článek, pane Havle, díky za něj.
02. 04. 2011 | 23:19

hoven napsal(a):

s.š.
ještě jste zapoměla zmínit zahraniční mise za poplatky a jak soudruh zaorálek vysvětlil na poslední chvíli paroubkovi, že radar není radáreček. ale já si myslím, že zahraniční politika čssd bude odlišná. s novýma lidma jako je slaveček sobotka a soudruh zaorálek musí být odlišná.
02. 04. 2011 | 23:36

bluebird napsal(a):

Docente, konečně jste se ozval trochu k věci. Ale vidíme, kolik je tady borců co chtěj na periferii a být okrádáni mafiemi, co chtějí nižší podíl na evropském blahobytu, protože ti, kdo jim provincionalismus vnucují mají dost jen tehdy, když je tu Evropy míň, kontrolou i penězi. Oni žijí z a bohatnou z neevropských a protievropských poměrů. Když my budeme chudnout a propadat na okraj, oni budou bohatší. Vaši Key Investments a promopro! Méně Evropy v česku znamená méně Česka v Evropě, ve všem. Připravte si peněženky .
02. 04. 2011 | 23:43

Maximus napsal(a):

Tak si tady lidé vylévají city a prahnou láskou k EU.
Když ono je to všechno trochu jinak. Jako spousta jiných lidí jsem smutně koukal za bolševika přes plot do tehdejšího Západního Německa, Rakouska a spol. Změnou pol.režimu se hodně změnilo, ale díky hordám zlatokopů a lumpů všech možných modifikací a naprosto špatně nastaveném právním systému došlo vše tam, že v ČR je skoro banánovou republikou a lidé tady nemají takovou životní úroveň než by si zasloužili. Pak přišel vstup do EU a očekávání, že se mnoho změní
a tahle politická "komunální" parta hochštaplerů zejména z obou největších stran se bude muset začít chovat konečně evropsky. Nestalo se tak. EU není to v co jsme doufali. Je to společenství zemí kde je spousta věcí podivně nastavená, vše diriguje obrovský úřednický moloch, kde nejsou pravidla hry stejná pro všechny a kde skoro každý hájí zájmy především ty své, vybrané dotace se rozdělují nekompetentně. O to jak hospodaří jednotlivé země se EU moc nestará a ani v podstatě ani nemůže moc starat. EU zajímají pouze jak každá země zachází s dotacemi. Dále je podivné jak se země EU zapletly do války v zemích jako je Afghanistán, nyní Libye a to už není vůbec v pořádku. Sympaticky se k tomu poslednímu postavili Němci. Dále je třeba si uvědomit, že většina států EU dosud velmi špatně hospodařila, jejich politici nasekali ohromné množství dluhů, že to bez ekonomických excesů jako je záměrná inflace apod. nepůjde normálně splatit. Nyní Eurozóna, která činí 17 zemí EU by chtěla pomáhat splácet dluhy těmto zemím, které dluží bankám především z velkých zemí EU. A podivme se, oni to chtějí splácet z veřejných peněz Eurozóny tj. z peněz daňových poplatníků! To se vám zdá v pořádku? Někdo se tady snaží chránit peníze bank, které naprosto neuváženě financovaly dluhy zemí jako je Řecko, Irsko aj., přičemž moc dobře věděly, že to tyto země normálně nemohou splatit! I když tuhle vládu nemám rád, tak si myslím, že připojit se dobrovolně k paktu Eurozóny, který má sanovat tyto dluhy by bylo naprosto hloupé a vůči nám daňovým poplatníkům naprosto bezohledné. Sami máme málo a věřte, že bude hůř. EU navíc bude muset řešit co s Eurem bez společné fiskální politiky, což ho v kontextu několika let pošle do mnohem větších problémů. Nechce se mi věřit, že by třeba Němci byli tak hloupí a pořád platili špatným hospodářům z jižního křídla EU dluhy a vlastně skrytě se nechali okrádat! EU je asi z hlediska celého vývoje v Evropě to nejlepší co mohlo vzniknout, ale nastal čas a bude to vynucené okolnostmi změnit parametry a stávající pravidla hry.
Svět není černocílí a žůžové brýle to nezachrání.
Pěkný pozdní večer!
03. 04. 2011 | 00:49

Max napsal(a):

Oprava v ... svět není černobílý..
03. 04. 2011 | 00:50

Otázkář napsal(a):

"OLAF. To je evropská služba, která bojuje s korupcí"

Už aby tady ten OLAF byl. A zůstal co nejdýl.
03. 04. 2011 | 00:52

hoven napsal(a):

max
obsahově souhlasim, podstata spočívá v tom, že EU vykazuje v určitých oblastech známky federace a někde jenom spolupracujících narodních států. měnová a hospodářská unie nezačne přinášet ovoce, dokud nebude mít EU silnou federální vládu a silnou federální vládu nebude mít nikdy, protože je to politicky nepruchodné a naprosto nerealistické. myslím si, že míra unifikace a integrace překročila mez přínosnosti a začala dosahovat takovýho stupně, že je to kontraproduktivní a přináší to více škody než užitku. takže na jedný straně tady budou eurofederalisti, který budou křičet, že problemy EU pramení z toho, že integrace je málo a potáhnou celou EU do propasti a na druhý straně si čím dál tím více lidí začne uvědomovat, že je čas zatáhnout za záchranou brzdu. jsem sam zvedavej, kterej proud nakonec převáží.
ale jinak se připojuji k výzvě, že svět není černocílí a je na čase sundat žůžové brýle!!!!!!!
03. 04. 2011 | 01:57

Karel napsal(a):

Zřejmě se naší vládě jeví náš Eurotunel jako dostačující spojení s Bruselem.
03. 04. 2011 | 02:20

Maximus napsal(a):

hoven
Ta poslední věta byly překlepy, ale je to vlastně roztomilé, třeba žůžové brýle zní pěkně! Myslím, že je třeba se na celou EU dívat objektivně s odstupem a v celém kontextu, ono je to zatím to nejlepší co nás mohlo potkat, ale mohlo by to být mnohem lepší, ale EU se bude muset rozhodnout, kterým směrem jít. Zřejmě ještě nenastal čas na bližší zfederalizování Evropy, ještě jsme prostě nedospěli, EU by měla zůstat zřejmě a to delší dobu dobrovolným seskupením států na bázi volného pohybu pracovních sil, vzájemně výhodného obchodu a průběžného sbližování zejména ekonomických veličin a parametrů a právních předpisů v jednotlivých zemích. Půvabné je, že jakmile někdo přijde s nějakou i drobnou kritikou EU, tak je zpátečník nebo komunista popř. i něco jiného. Jednu věc jsem ale pochopil, že skoro většina politiků a i v EU jsou sebestřední křiváci a pokrytci a kašlou na obyčejné lidi. A jednají většinou jen pragmaticky.
Dobrou!
03. 04. 2011 | 02:23

Karel napsal(a):

Petr Havelka
Je vám opravdu líto, že v době předsednictví EU padla tak zkorumpovaná vláda, jako byla ta Topolánkova? Není to něco, na co by měli být Češi naopak hrdí?
03. 04. 2011 | 02:34

Abu Sharon napsal(a):

ak0:
Výborné shrnutí, v podstatě takové do reality převedené programové prohlášení Nečasovy vlády. Jen v jednom je Albánie ještě pozadu - chtěla by do EU (patrně s vizí, že by se tam dalo přijít k dalším zdrojům). To naše vláda už ví, že lépe se od EU držet dál, protože by nám taky mohla mluvit do toho jak naše evropské zdroje "reformovat" na správné účty v Karibiku. A tak, pokud možno, je třeba se ji snažit neúčastí co nejvíc sabotovat, kdykoli to jen lze. A zahraniční politiku (pokud se o něčem takovém dá u nás vůbe mluvit) přece, jak z ústavy vyplývá, řídí modroplanetární vševěd... Ten na tom pracuje neúnavně už leta a teď už úkoluje i poddané...
03. 04. 2011 | 03:06

Jetvart napsal(a):

Už zase nedržíme hubu a krok. Chtěli po nás abychom podepsali něco, co upekli němci mimo evropský parlement, co ani pan Havel nenaznačuje, že by pro nás bylo přínosné a my to trucovitě odmítli. Jako by záleželo co podpisujeme. Jako bychom neměli dost zkušeností, za to půl století pod nadvládou Moskvy a předtím Berlína. Nerozumím tomu. Naši vládu přece nemohou mást nějaké kecy o demorkacii, opozice se přece také na názor neptají a prostě ji přehlasují. Možná je mate to, že se jich někdo ptá. Ale to je jen zdvořilostní forma.
03. 04. 2011 | 06:36

Milan napsal(a):

Havel píše: "Bude se rozhodovat o prodloužení životnosti Dukovan a rozšíření Temelína, z čehož budou Rakušané a nyní už i Němci tvořit vděčné evropské téma."

To je šílený. Kdyby sme se na celou slavnou EU vykašlali, tak si o věcech rozdhodujeme sami. Co to je "bude se rozhodovat"???? My si máme rozhodovat!!! A na ty jejich peníze bych se jim z vysoka vy...
03. 04. 2011 | 06:59

Petr Havelka napsal(a):

Pane Karle,

Topolánkovy vlády mi líto není. Jenže to beru tak, Čssd tehdy povýšila své stranické zájmy nad ony pověstné zájmy vyšší. Vyšší zájmy jsou dejme tomu naše republika a její zodpovědnost k probíhajícímu předsednictví EU a čerstvé ekonomické krizi. Jednoduše řečeno jde o solidnost a tu jsme si tedy tímto činem nevybudovali.
03. 04. 2011 | 07:54

zemedelec napsal(a):

Pro Milan.Jednoduše.
Na svém dvorku si můžu dělat co chci,ale stačí aby se neco nezdálo sousedovi a je zle.Tak nějak to funguje mezi státy.Přece nechcete postavit kolem našich hranic Českou zeď.Mi nemáme EURO a myslíte že naše hospodářství jenom skvétá.
03. 04. 2011 | 08:03

kelt napsal(a):

Supe-jenom maličkost-procenta z různých množin se sčítat nedají.Pokud je to Vaše hobby,nic proti tomu,ale výsledek je nesmysl.Je to klasické sčítání hrušek s jablky.
03. 04. 2011 | 08:53

SuP napsal(a):

kelte -
Peníze na státní investice + peníze na platy ve státní správě jsou jedna množina prošustrovaných zdrojů. Pokud Vám to uniká, není divu, že jste takový optimista. A pokud víc ukradne státní správa, míň se nainvestuje. Proto mě zajímá poměr těch součtů. Nic ve zlým.
03. 04. 2011 | 08:59

kelt napsal(a):

Motivace V.Klause k jeho odmítání EU/proč ale podepisoval smlouvu?/je průhledná a klasická.Je lépe býti první na "vesnici",než x-tý ve "městě"-je to "zhmotnění"jeho ega.
Těm všem ostatním,kteří živočišně nenávidí EU/ani já všaak netvrdím,že je dokonalá/se báječně daří v klimatu,které nám ordinují naši permanentní refomátoři k zakrytí kalných vod,ve kterých loví naši"úspěšní"hráči golfu v Dubaji,dovolených v Toskánsku a pořizovatelé milionových rezidencí,kteří mimochodem vykazují ve svých daňových přiznáních minimální zisk,nebo jako manažeři jedné pražské nemocnice,u kterých ani součet hrubých platů za dvacet let nedosahuje částky,za kterou pořizovali své investice do bydlení.
Proč naše reformní vláda a 118 když jenom slyší o majetkových přiznáních tak se osypou?Je třeba hledat odpověď?
EU je nedokonalá,jako vše,co je dílem člověka.Ale má mechanizmy,které brání institucionalizaci mafiánskému kapitalismu,jak se úspěšné etablovavalv naší kotlině .
03. 04. 2011 | 09:18

kelt napsal(a):

Supe-přečtěte si prosím ještě jednou,co jste napsal.Dík.
03. 04. 2011 | 09:20

šebány napsal(a):

JC : Přiznám se hned . V Pelhřimivu jsem nebyl.Duševní chudáček možná jsem.Nick Ak01 je vtipný a chytrý .Nick JC je nevtipný a hloupý.Cestopisy VK jsou také takové.Euro mít jednou stejně budeme . Už se na něj těším .
03. 04. 2011 | 09:45

Vico napsal(a):

S.Š. : Na přístup ČSSD k radaru v Brdech může být rozdílný názor, ale pokud zůstaneme u tématu EU,nemá patřičnou vypovídací hodnotu.

Akce "radar" byla tak trochu truc-podnik mimo struktury NATO. Bush si rozdělil Evropu na tu starou a pak na novou představovanou zejména bratry Kaczinskými. ČSSD chtěla budovat protiraketovou obranu v rámci NATO a se "starou" Evropou.

SuP : Asi nemá smysl diskutovat, pokud vycházíte z premisy, že výdaje na platy státních zaměstnanců jsou "prošustrované zdroje". Já jen poukazuji na statistická data, že výdaje na platy státních zaměstnanců patřily ještě před plošným snížením k nejmenším v Evropě a byly už tehdy "rozpočtově velmi zodpovědné". Dále jsem chtěl zdokumentovat, že výše výdajů na státní investice jsou druhé až třetí nejvyšší v Evropě.

Selským rozumem nepřesahujícím úroveň školské trojčlenky bych usoudil, kde jsou asi rezervy...

Dovede mi tu někdo vysvětlit, proč v okamžiku, kdy se má tedy šetřit, se chystají největší investiční akce v historii této země?? např. megaekologická za sto miliard?

Orwellovská prasata, i když chtějí zpívat Kde domov můj, tak chrochtají.
03. 04. 2011 | 10:27

JC napsal(a):

šebány,
Agent Ak01 ví samozřejmně kulový stejně jako vy.
Kam směřujeme ??
Podíl veřejného dluhu k HDP v roce 2009

EMU 78,7 %
Belgie 96,7 %
Německo 73,2 %
Irsko 64,0 %
Řecko 115,0 %
Španlsko 53,2 %
Francie 77,6 %
Itálie 115,8 %
Nizozemí 60,9 %
Rakousko 66,5 %
Portugalsko 76,8 %

S EU na věčné časy nejlépe "na buben"

P.S. Já vám to vaše Ojro v peněžence pro váš pocit vyjímečnosti a příslušnosti k "elitě" přeji.
S vašimi 7OO ojro měsíčně NETTO budete možná king při návštěvě Albánie, Bulharska nebo Rumunska. Jinde na Balkáně a především u vašich západních vzorů budete stále chudý příbuzný s řízkem v alobalu :-))
Jo abych nezapomněl, při návštěvě UK si budete moci s "vaším ojrem" vytřít akorát ...víte co.
03. 04. 2011 | 10:29

SuP napsal(a):

kelte -
poměr součtů Evropa a ČR, jak psal vico. Co je na tom nejasného?
03. 04. 2011 | 10:30

SuP napsal(a):

Pane Havelko -
díky za ten odkaz.
kelte -
V souvislosti s tím článkem - co je tada na tom mém nepochopitelného? Nebo si snad myslíte, že sice nízké výdaje, ale na správu s mnohem mizernějšími výsledky jsou v pořádku? A dokonce, že by se dalším utrácením ty výsledky zlepšily?
03. 04. 2011 | 10:37

SuP napsal(a):

Vico -
To není premisa, ale fakt. Pokud platíte někohop, kdo za to mizerně pracuje, JSOU to prošustrované peníze.
03. 04. 2011 | 10:42

šebány napsal(a):

JC: Moje firma má euro účet u KB .Materiál z UK je placen z tohoto účtu .Jestli tam z eury dělají ty věci co popisujete to nevím.Řízek v alobalu mám rád . Nevím co to je dělat kinga , zřejmě výraz obvyklý u určité vrstvy lidí co neznám.
03. 04. 2011 | 11:01

Vico napsal(a):

SuP : Chystám se teď vyrazit na cyklistický výlet, tak jen letem světem.

Kdo je mizerně placen, pracuje mizerně. Ta mizernost se může projevit i tím, že si životní průměr dovyrovnává korupcí.

Zákon o státní službě, který by administrativu oddělil od vlivu klientelistické politiky, by mohl být prvním krokem k lepšímu. Ono nebezpečí ztráty definitivy by bylo výtečným protikorupčním impulsem /dejme tomu politik Palas odejde, ale definitiva zůstane/. EU jsme slíbili, že tento evropský standard, který se osvědčil, zavedeme. Proč by si však političtí mafiáni měli vypouštět rybník??

Nejméně se vyhazuje na státní zaměstnance např. v Egyptě. Tam se počítá dopředu, že si to hoši dorovnají bakšiši. Jeďte si tam SuPe na poznávací pobyt.Tam poznáte, jak pracuje státní správa, kde se na prachy na platy státních zaměstnanců neprošustrují :-)
03. 04. 2011 | 11:09

SuP napsal(a):

Vico -
I tak se to dá vidět. Nicméně jak k tomu přijdou ti, kdo ve státní správě pracují za tytéž peníze DOBŘE? a není jich málo.
03. 04. 2011 | 11:22

SuP napsal(a):

Kdo pracuje mizerně, nemá nárok na průměr. A vo tom to je.
03. 04. 2011 | 11:23

RA napsal(a):

a co soudruhu Havle názor obyvatel ČR, že do EU už by 50% lidí vstoupit nechtělo a 75% odmítá Euro ? Důvodem je vysoká byrokracie , která podvazuje konkurenceschopnost výroby EU a doplácení na rozhazovačné a krachující státy. Soudruhu Havle, koho vy dnes vlastně zastupujete, kromě své peněženky ? Ostatně, některým lidem, kteří dnes prozřeli ohledně EU to přeji, byli hloupí,že hlasovali pro vstup a jeho důsledky ať si užijí.
03. 04. 2011 | 11:26

Liberál napsal(a):

Pane Havle, Švédové taky nepodepsali Pakt pro Euro. Vaše milovaaná všudy propagovaná severská socialistická země odmítla diktát EU. Proč asi? Jednoduše by to pro ní mohlo znamenat že by musela snížit svoje daně, protože EU by musela najít nějaký kompromis v harmonizaci daní (což je jasné že by to bylo menší mež mají dnes Švédi) a tím by Švédsko muselo omezit vámi milovaný přebujelý sociální stát. Jsou snad Švédi španý že to odmítli?
Mě obecně vadí že by daně měl určovánt Brusel a to by znamenalo že by ti mohlo podkopat naší konkurenceschopnost a odlákat investory.
Ta druhá výtka ukazuje že jste jen zaslepený europřisluhovač, protože když nám někdo předloží nějaký návrh tak máme právo se k němu vyjádřit a né aby nám ho předkládali jako Němci Michovskou smlouvu nebo SSSR smlouvu o pobytu vojsk na věčné časy a nikdy jinak. Né aby nám jí předložil aniž by jsme se k ní mohli vyjádřit.
03. 04. 2011 | 11:27

Liberál napsal(a):

Ještě jedna připomínka. Paroubek mobilizoval jedine v zájmu ČSSD nikoliv ČR. Vzpomínám si jak Paroubek v době ´kdy nám rusáci vyhrožovali jel za Putinem dohadovat boj proti radaru a jak pozval v době výročí okupace ruského velvyslance s ním projednával tutéž věc.
03. 04. 2011 | 11:33

jirihavel napsal(a):

Paroubek získal v přepočtu na hlavu pro ČR nejvíce peněz v sedmileté finanční perspektivě EU. Co, kromě ostudy, získali Topol, Vondra a Kalousek?
Jednání s Putinem, které navrhla ruská strana na poslední chvíli, bylo bez vědomí velvyslance generála Kostelky, neboť tento bývalý přisluhovač ČSSD byl onou dobou natolik podělán, že se o Paroubkovu návštěvu manifestačně nezajímal a "protest" proti této návštěvě u Putina vydal až na přání mocipánů (mocisoudruhů?) z Prahy.
03. 04. 2011 | 12:26

JC napsal(a):

jirihavel,
Nad tímto vaším tvrzením zajásá nejeden levoun. V podstatě odkrýváte roušku levičácké ideologie tj. Borec je ten, kdo ze společného koláče dokáže "vydojit" co nejvíc bez ohledu na to jakým vkladem se na společném statku podílí.
V tom jste mistři na všech úrovních.
03. 04. 2011 | 12:41

kelt napsal(a):

Supe-Vico to řekl za mne.
Zákon o státní službě,stejně jako zákon o majetkovém přiznání je pro mafii nepřijatelný.Snad netřeba zdůvoňovat.
Že vláda boje proti korupci jim jde na ruku o ledačems vypovídá.
03. 04. 2011 | 13:08

jirihavel napsal(a):

JC: Nad Vaším příspěvkem ale zajásá úplně každý: Česká pravice nám furt mele, že jde jen o peníze, ale když zas všechno "probrnkne", tak najednou kváká, že jde vlastně jen "vo čest" ... Tak čest, co jste vyjednali?
03. 04. 2011 | 13:37

stále rebel napsal(a):

Nevím, zda jsou podobné průzkumy, viz níže, a jejich prezentace

„Lidem vadí především obří byrokracie, která může mít vliv na konkurenceschopnost států, zároveň jim hodně vadí i společná měna euro, která se stala nepopulární vinou finančních potíží Řecka i dalších států Evropské unie. Češi rázně odmítají jakékoliv půjčky zadluženým státům, které si žily "nad poměry".

„Turecko? Nikdy!
Z průzkumu společnosti SANEP dále vyplývá, že většina respondentů (61,6%) je proti možnému vstupu Turecka do EU. Upozorňují na příliš odlišnou kulturu, polohu a bezpečnostní aspekty. Naopak se vstupem Islandu nemají Češi problém.“
http://www.novinky.cz/domaci/229635-vetsina-cechu-by-dnes-nechtela-do-eu-nejvice-odmitaji-euro.html

jsou ukázkou manipulace nebo hlouposti českých občanů. Ať je to jak chce, nevěstí to nic dobrého.

Rád bych se těch svých spoluobčanů, kteří jsou proti vstupu Turecka do EU zeptal, jestli ví, kdo vstup Turecka do EU z našich politických uskupení prosazuje.
03. 04. 2011 | 13:41

JC napsal(a):

jirihavel,
Mno, já se na rozdíl od vás žádným pravičákem neprsil, takže v podstatě nemůžu sloužit, ale pokud se tážete na můj osobní názot, tak ano pro mě je čest víc než peníze.
03. 04. 2011 | 13:47

stále rebel napsal(a):

Pro JC.
Alespoň jednou jsi mohl říci pravdu.
03. 04. 2011 | 13:51

hoven napsal(a):

jirihavel,
jo, to mate pravdu, paroubek získal během sve vlády hodně peněz, dokonce o tom pořádal tiskovky "kdo z vás to má?". ale lidi nedostali nic.
03. 04. 2011 | 14:00

SuP napsal(a):

kelte -
Vico odpověděl za Vás. Tedy mám předpokládat, že taky upřednostňujete nárokovost před zásluhovostí? Taky si myslíte, že když tomu, kdo mizerně pracuje, zvýšíte gáži a on se polepší? Zejména když nemá co na práci?
A to srovnání s Egyptem je totéž typické sčítání hrušek a slonů. Jak správně říká kolega Dočekal: "Kakoj narod, takaja kuĺtůra"....
03. 04. 2011 | 14:13

Tenco napsal(a):

Ano, měli bychom se připravit.
Navrhuji uspořádat celonárodní sbírku s názvem "Češi Olafovi ".
Konto by mohl spravovat třeba Vondra nebo Drobil.

Apropo - Nevíte někdo , o kolik si takový OLAF může říct ?

:----()
03. 04. 2011 | 14:15

Marcus Agrippa napsal(a):

Klausovy infantilní názory nás můžou postupně zatáhnout do lokální izolace - později i mezinárodní. Jako vůdce polistopadové pragmatické frakce KSČ a SSM pod názvem ODS dokázal nejen zdevastovat domácí ekonomiku a rozbít Československo, ale ještě zesměšňovat Čechy po celém světě a ideologicky vymývat hlavy i mladým generacím. Smutné - moc smutné.
03. 04. 2011 | 14:38

hoven napsal(a):

marcus agripa,
slováci si nepřáli pokračování federace a domácí ekonomiku zdevastolala KSČ. mužete se soudruha docenta zeptat, byl dlouholetým členem.
03. 04. 2011 | 15:05

JC napsal(a):

Marcus Agrippa,
Navzdory rádoby intošskému nicku, kydy jak z hospůdky 5.cenové skupiny, kde jsou jen buřty a nenávist.
S tím se nedá polemizovat, snad poplácat po ramenou, hodit na stůl dvě pětky na dalšího frťana a jít o dům dál.
03. 04. 2011 | 15:16

Tenco napsal(a):

ad JC ad Marcus Agrippa
Zato když si přečtete výpady /neb takové jsou zhusta všechny výplody chuchvalce neuronů, které JC ve své samolibosti zove svým mozkem/ tak pokleknete v úžasu nad možnostmi Stvořitele.
Nad tím, že ještě i v 21. století drží svou ochrannou ruku nad něčím, co už mělo dávno postávat jako vycpanina v muzeu hominidů, a to v oddělení " Kouzla a čáry Matky Přírody" sektor Z - " Něco pro zasmání".
03. 04. 2011 | 15:41

kelt napsal(a):

Liberál-Kalouskova tisíckrát opakovaná lež,že snižování nákladů práce zvyšuje naši konkurence schopnost má stejnou vypovídací schopnost jako jeho složenka a odposlech šéfredaktorů našich novin.
Náš největší obchodní partner NSR má podstatně vyšší podnikové daně a silně progresivní zdanění fyzických osob,přesto je ko nkurenceschopný a velice úspěšně překonal krizi a jedině díky oživení jeho trhu/a také šrotovnému/se také naše ekonomika pomalu zotavuje-zejména vývoz aut-zvláštní,že?
Zatímco irský tygr s jeho dumpingovou 12,5% daní je na pokraji finančního krachu.
Konkurence schopnost se zakládá na inovacích,technologickém pokroku a také ceně.
Naše výrobní mzdové náklady jsou zhruba na 1/3 těch v NSR,takže nutnost jejich snižování je jen ideologický blábol.
Naším vzorem nemůže být Čína,nebo Indie.
Doufám,že naše současná politická elita nás nechce vyčlenit ze společenství vyspělých evropských zemí,nejsem si tím ale zcela jist.
03. 04. 2011 | 15:55

kelt napsal(a):

Supe-Vy disponujete zvláštní schopností plížívě přizpůsobovat téma tak,že v několika krocích de facto se nácházíme zcela jinde.
Takže zase někdy jindy.
Hezký den.
03. 04. 2011 | 16:02

hoven napsal(a):

chtěl bych se soudruhu docente zeptat, ted když vyšlo ve výzkumech veřejneho minění, že většina čechu je proti našemu členství v EU, bude ho čssd nadále podporovat, nebo uděláte stejný obrat o 180 stupnů jako v případě radaru ?????
03. 04. 2011 | 16:18

JC napsal(a):

Tenco
V pohodě skautíku. Udělej si udělat uzel na kapesníku abyses nezapomněl ozvat, až se tu zase objeví JC.
Hafkáš jak sousedův ratlík za plotem, když jdu kolem. Zbytečně ale vítězoslavně.
03. 04. 2011 | 16:55

SuP napsal(a):

kelte -
Vůbec ne, ale zřejmě jste si myslel, že šla řeč tudy, kde jste ji chtěl hledat. Ale ona šla trochu jinudy.
Kdybyste se hned na začátku nebál zeptat, jestli jsem to myslel tak jak Vy jste to pochopil, mohli jsme být dál. Hezkou neděli.
03. 04. 2011 | 16:56

ka napsal(a):

Snůška blábolů v diskuzi. Běžte se podívat jak rádi berou Euro v obchodech a bankách v Anglii,Švédsku,Česku, Egyptě,Turecku,na Kubě,v USA,jižní Americe a všude jinde v Asii,Africe.Nabídněte českou korunu a zavolají na vás policii. Která měna nemá problémy? Jen hlupák nechce integraci Evropy. Hřešíme jen na naši geopolitickou polohu a můžeme zase na to šeredně doplatit,jak už se stalo mnohokrát v historii. Vykopněme nečasy,klauze a jejich jmenované elity (bankéře,soudce,generály, velvyslance,profesory,rektory,vládní činitele) a další budižkničemy) dokud nenadělají větších škod a
neuškodí ještě více.
03. 04. 2011 | 17:38

Aničks z Kuřimi napsal(a):

Kelt
vaše argumenty jsou správné, ale musíte chápat i ty neše liberální tzv. "českou cestu", která se pro pravici velmi, opravdu velmi osvědčila.
Reformovat, reformovat a ještě jednou deformovat, máme to požehnané i NERVem.
A navíc 118-ka to jistí, i když to bude blbost, dohodli jsme se v kolaliční smlouvě, že si to odhlasujem.
03. 04. 2011 | 18:49

Jozef napsal(a):

Jemne povedane,je to iracionalne.Ten postoj proti euru a EU.

Postoj pochopitelny jedine u dnesnych,s eurom tvrdo bojujucich dolarovych zralokov /a medii,s ktorymi tito zraloci disponuju/ a snad este u protikriziackych modzahedinov ap.,pre ktorych je lepsie,ked je s europanmi horsie a zle.
Ved aj Cinania neraz deklarovali podporu euru!Aj nakupmi dlhopisov.

Povinnostou politika je fundovane zvladat politicke a hospodarske prostredie zivotne dolezite pre stat a jeho hospodarstvo.
Politik,ktory sa nedostatocne zaujima o kontrolovanie a spolurozhodovanie v relevantnom prostredi,politik,ktory si nepestuje aj osobne vztahy pri uzatvarani zaujmovych koalicii, nie je politik.Umoznuje /a vynucuje/ rozhodovanie o nas bez nas!!

Je to sabotaznik.Sabotaznik zaujmov vlastneho spolocenstva.Ergo zlocinec.
03. 04. 2011 | 18:55

Petr Havelka napsal(a):

Pane Havle,

povídáte v přepočtu nejvíce peněz. To je tak trochu manipulace ne? Premierem byl rok, předtím ministroval rok na MMR.

Vysvětlete mi, kolik se toho dá stihnout :) Pokud mne zdravý rozum neklame, tak jestli v té době vyjednal nejvyšší dotace jedině proto, že se o jejich objemu zrovna v evropských strukturách rozhodovalo až do roku 2013.

Ano v současnosti má ČR s čerpáním dotací potíže.
03. 04. 2011 | 19:36

stále rebel napsal(a):

Jsou důležitější věci

„Prezident Klaus zkontroloval ledovce v Patagonii“
http://www.novinky.cz/domaci/229652-prezident-klaus-zkontroloval-ledovce-v-patagonii.html
03. 04. 2011 | 20:20

Tenco napsal(a):

stále rebel
Tak teď už su - co se týče globálního oteplování docela klidný. :))
----------------------------------------------------
Zajímavý výběr:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=696031

jeden uplácí a druhý bere. Nedaní nikdo a říkají si zákonodárci.
:((

"Peníze a sex jsou vždycky dobré na zasmání."

P.S. Po Kočí kapkách očekávám dementi a soudružské objetí. Slzy dojetí nad usmířením vítány. Zn. : Ať má dobytek dole co spásat.
03. 04. 2011 | 20:48

RA napsal(a):

soudruh Havel se prsí Paroubkem, kolik dostal peněz Z EU, ale vážení, kdo z Vás od EU něco dostal ? Tyhle peníze z Vás napřed EU vydře , vydře z Vašich daní, a pak je formou grantů a podobných tunelů předá pouze určitým finančním skupinám, napojeným na šibaly ze strany soudruha Havla (například), tak to fuguje v praxi. Sami občané jsou pak krmeni podobnými kecy, jaké tady soudruh Havel předvádí.
03. 04. 2011 | 21:49

Hrabal napsal(a):

Pane Havle,
to je konečně odpovědný blog s důležitými informacemi - zoufalý Nečas, bezradný Schwarzenberg, dezorientovaný Kalousek.
Je tedy dobře, že to vnímáte pozitivně stejně jako velitel RáJe a chcete se spojovat nejen s Marťany, ale i s komunisty.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/paroubek-se-spojil-s-komunisty-chce-vyslovit-neduveru-vlade_197660.html

Řekl bych, že v takovém případě je zoufalý Nečas přece jen o něco větší jistota. Ta slota se nakonec vždy vybere a zasvítí slunce, od Paroubka bych čekal spíše rudé slunce krvavé. Tedy Havlíčku Havle, jak se zachováš se slovy věrozvěsta od Böhma - Lidé bděte ?

Když jste pane docent, tak máte vědět věci na 100% a nikolivěk si plácat jen tak hubou - dezorientovanmý Kalousek ☺☻☻ přijďte příště zase na scénu ND, budete se divit.
03. 04. 2011 | 21:55

jirihavel napsal(a):

Petr Havelka: Paroubek byl premiérem právě v době vyjednávání o výši evropské finanční perspektivy. Rozhodující byl jeho závěrečný osobní telefonát předsedajícímu T. Blairovi a jím dojednaná příznivá reakce Němců, Francouzů, Rakušanů atd. Vše pochopitelně na základě osobních setkání s lídry...
Soudruh RA (Rudá Armáda): Vzhledem k tomu, že Česká republika je čistým příjemcem peněz z EU, kecá tu leda nevědomý pan RA. Stačí se podívat kolem sebe, kolik center měst a památek kolem Vás bylo obnoveno právě z peněz EU, kolik za ně bylo postaveno silnic a dálnic. Jiná věc je, že česká pravicová vláda je díky své naprosté neschopnosti na jednom z posledních míst v čerpání evropských peněz, ale zato značně vpředu v jejich infikování korupcí.
03. 04. 2011 | 22:07

ver napsal(a):

racionálně to vyargumentovat neumím. Cítím však , že tato europa je dobrá leda tak pro parazity . Co o tom soudíte pane Havel ?
03. 04. 2011 | 22:09

RA napsal(a):

ver......máte pravdu, pro parazity a šibaly typu soudruha Havla a jeho soukmenovců. Soudruhu Havle, pakliže si EU ještě peníze netiskne, jak uzná za vhodné, nemůže je sehnat jinde, než od daňových poplatníků, ze kterých je napřed formou daní vydře. A jestliže se někde postaví kousek silnice, zaplatí si to lidé sami, neb to ani jinak nejde, nikoliv, že by jim to milostivě darovala EU, to jen vy soudruzi děláte, jakobyste to lidem dávali ze svého. To, že teď EU češe německé daňové poplatníky více, než naše, je jen dočasné, pak už půjdou naše daně na pomoc turecké ekonomice.
03. 04. 2011 | 22:23

Skogen napsal(a):

ver, otevřte si okno a vpusťte luft. Třeba tamto cítit přestanete.
03. 04. 2011 | 22:55

Skogen napsal(a):

RA, člověče, co to zase plácáte.. Už vidím, jak se SuPem, JC a Rumcajsem stavíte dálnici. Nechcete to zkusit?
03. 04. 2011 | 23:04

ver napsal(a):

Skogene , Vám nelze , než závidět Vaši jistotu
03. 04. 2011 | 23:17

Skogen napsal(a):

ver, kdybych aspoň věděl, z jakého pocitu tak usuzujete..
03. 04. 2011 | 23:42

RA napsal(a):

Skogen.......jste jeden z těch zainteresovaných, co mají rádi trojnásobně předražené dálnice z "peněz EU" ? Jestliže jste to ještě nepochopil, peníze EU neexistují, jsou to naše peníze, které jsou vydřené z našich daní a které nám EU jakoby dává ze svého, jako by byla naše rodná matka(nebo strana,). Tak to stavějí socialisti, nejdříve Vám musejí ty peníze vzít, pak je budou rozdělovat, když poprosíte v předklonu, mezitím jich polovinu rozkradou. Kdo má prosímvás prospěch z vašich peněz, myslíte že Vy ? To jste naivní.
04. 04. 2011 | 08:40

Skogen napsal(a):

Nejsem, drahé RA. Myslet si ovšem, že když bude dálnice stavět spolek podnikatelů, že to vyjde příznivěji, to je velmi silná naivita. Zrovna na takových zakázkách totiž participují zrovna ty firmy, kterým plynou zisky z předražených státních zakázek a zrovna v jejich zájmu je, aby byl takový trh monopolizován (stavět dálnici nemůže jen tak kdekdo) a ceny byly co nejvyšší. Nehledě na to, že obdobné investice jsou mimo možnosti státu prostě a jednoduše nerealizovatelné.

Co myslíte tím prospěchem z mých peněz? Útočíte na daně? Milé RA, kapka ke kapce a z kapek je moře a v moři už lze plavat. Tak fungují daně. Co byste si s tím svým ušmudlaným milionem sám počal? Vyasfaltoval byste si kus okresky od baráku ke křižovatce? Vyhloubil byste si svoji kanalizaci a koupil si díl své čističky odpadních vod? Se sousedy se složil na jednotřídku a pronajal si učitele matematiky a angličtináře? Zaplatil si operaci kyčelního kloubu a nechal plavat cestu, kanál a učitele? Nebuďte směšný...

Podobné tendence nemohou skončit jinak než regresí, což ovšem nevylučuje, že významně minoritní partička velrybářů si tak nemůže polepšit. Když pak vezmete v potaz, že TOP 09 reprezentuje právě takovou minoritu, přičemž zrovna ona reálně určuje současnou politiku, je to tristní. Nenechte se mýlit, vedle oněch elitářů byste se soukmenovci paběrkoval a předklon, tam kde platí především právo silnějšího, by byl značně hluboký.
04. 04. 2011 | 13:32

Zacheus napsal(a):

Nemohu se zbavit dojmu, že některá varovná poselství pana docenta z Bruselu by se dala napsat do jedné věty: " Držte hubu a krok":-).

Z historického hlediska je ale jistě zajímavé,že podobné spolky jako EU měly i v minulosti různé "potížisty". Vzpomeňme například na krvavého psa Tita začátkem padesátých let, nebo na rumunského soudruha Nicolae Ceausesca (1918-1989), který jako jediný z představitelů členských zemí Varšavské smlouvy odmítl v roce 1968 poskytnout tehdejší ČSSR bratrskou internacionální pomoc . O vnitřních renegátech ani nemluvě.
04. 04. 2011 | 18:27

Zacheus napsal(a):

Ale v každém případě jsem rád,že pan docent, vysokoškolský pedagog, poslanec slovutného Evropského parlamentu a stínový ministr se už v dnešním příspěvku nezmiňuje o "uhynulých důchodcích", jako tak učinil v souvislosti s úvahou o české penzijní reformě ve svém blogu minulém. Pan docent prostě vnitřně roste.
04. 04. 2011 | 18:37

Ian napsal(a):

Strana, která ustoupí od principů svého programu je stejně politováníhodná, jako země, která dopustí, aby o jejím zemědělství či jaderných elektrárnách rozhodovala nějaká zahraniční organizace.

Těžko předpovídat, co se stane, až "nám" Evropský Svaz uzavře svůj stomiliardový roční penězovod. Ale každý Čech hodný toho jména ví, co by se v takové případě stát mělo: ihned přestat do Svazu posílat peníze, z nichž onen penězovod pochází a poslat celou slavnou unii do míst kam slunce nesvítí...
05. 04. 2011 | 09:44

va napsal(a):

Co je to za bordelstát,kde má ministr za manželku místopředsedkyni sněmovny? Co to máme za zákon o střetu zájmů? Nebo prezidentova manželka v dozorčí radě? Nebo starosta a poslanec v jedné osobě,nebo hejtman a poslanec a primář a ještě VŠ učitel? Všichni hrabou a hrabou pod sebe.Co na to státní zástupiči,poslanci a senátoři? Vám takové zákony vyhovují,že.
05. 04. 2011 | 11:45

slayer napsal(a):

Pane Havle, neni to tak davno co jste psal jakou je vyhodou mit euro, mimo jine proto, ze bychom si mohli lepe pujcovat. Pak prislo Recko, Irsko, Portugalsko, a budou dalsi. Tedy zeme, ktere si diky euru mohly pujcit tolik, kolik by si normalne nepujcily. Z vyse uvedeneho mi vylplyva, ze se jako hlupak nejen tvarite. Tak uz se prosim prestante ztrapnovat.
05. 04. 2011 | 17:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy