Pionýr Jiří Čunek

07. 08. 2007 | 19:34
Přečteno 5048 krát
Mám úctu k právu. Pokud státní zástupce konstatoval, že proti panu Čunkovi nejsou důkazy, nemohu než to respektovat.

Věřím tomu, že další složky státního zastupitelství věc ještě prověří, jako tomu bylo v minulých podobných případech. Přeji panu Čunkovi, aby se opět neshledaly důkazy korupce tak, jako tomu bylo i v těch minulých případech. Přál bych si samozřejmě, aby byla rozptýlena všechna podezření. Pomohlo by nám to všem. V tom je mé přání vlastně docela sobecké.

Nemohu předstírat, že Čunek má mé sympatie. Bylo by to neupřímné. Mezi lidovci jsou i lidé, vůči kterým sympatie mám, jsou tam lidé, kterých si vážím, nebo k nim mám odborný či politický respekt. V Čunkovi ctím pouze funkce, které zastává. Výkonem mne nepřesvědčil. Snad k tomu jen neměl příležitost. Měl jiné starosti.

Čunek typově patří k politikům, ze kterých mám strach. Tito lidé nemají žádné ideje a mají jen mlhavou kvalifikaci. Ovládají pouze zákulisní způsoby, jak přesvědčit lidi, aby je na partajních schůzích volili. Pár radikálně znějících hesel, jinak prázdnota. Jejich „charisma“ spočívá v činnosti dle textu staré písničky: Něco za cibuli, něco za křen, něco zaplatíme, něco zapřem. Jsou to novodobí obchodníci s politikou. „Co stojí, řekněme, padesát sjezdových hlasů? Děkuji, drobné si nechte.“ Neberte to, prosím, jako útok proti lidovcům. Znám přece i takové sociální demokraty. A vlastně členy všech stran. Nemohu se zbavit dojmu, že jich přibývá.

Způsob řešení Čunkových problémů mohu ex post hodnotit jako efektivní. Čunek politicky přežil, aniž by přišel o kus funkce. Řada dnes již bývalých politiků mu může jen závidět. Ani oni nikdy nebyli obžalováni, ale jejich veřejná kariéra skončila v nenávratnu. Někteří si nestěžují. Falešný doktor práv Kalvoda (takové maličkosti kdysi k odstoupení stačily) se dnes úspěšně soudí se státem o miliardy v kauze Diag Human.

S Čunkem a jeho vládním protektorem Topolánkem nastala nová etapa politiky. Dovoleno je vše. Až dosud panovala kulturní evropská zásada, že v případě vážnějšího podezření se politik dočasně vzdává hlavní funkce. Poslední hranicí bylo sdělení o zahájení stíhání. Tedy to, že trestní oznámení policie považuje za závažné, že zahajuje kroky, které mohou vyústit obviněním. Čunek s Topolánkem posunuli hranici o etapu (tak o rok) dál.

Logickou otázkou je, proč i v politice nectít ústavu, a nevyčkat ještě etapu až do vynesení pravomocného rozsudku. To jsou další zhruba dva roky. Do té doby je obžalovaný z právního hlediska přece nevinný. V Evropě je možno úspěšně hledat precedenty. Silvio Berlusconi kličkoval mezi řadou procesů a ještě si vládní většinou měnil některé zákony tak, aby mu v řízeních lépe vyhovovaly. Zbytek Evropy to ovšem považuje za relikt z dob, kdy se v Itálii podílela na moci mafie.

Útlocitný Brit nebo Švéd nad italsko-českými móresy zvrací. Snaha českých sociálních demokratů dát si do zásad, aby v případě vážných podezření politik v ústraní vyčkal výsledků vyšetřování, vypadá dnes jako anachronismus. Hroši v porcelánu vítězí a část voličů to dokonce oslavuje. Bojím se zeptat, co bude příště.

Z historického hlediska musíme Čunkovi cosi přiznat. Je průkopníkem. Anglicky se to řekne pionýr.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Fanda Ratha napsal(a):

Aj! Dalsi socan. To se dalo ocekavat. Se socany se roztrhl pytel ktery nesl Cunek na zadech 8 mesicu. Ted z nej padaj na zem a kvicej.
07. 08. 2007 | 19:59

Fanda Ratha napsal(a):

Anglicky se to rekne pioneer Havle. Co nam jeste vysvetlis?
07. 08. 2007 | 20:02

SuP napsal(a):

Jasně pane docente. Byl jste na řadě, tak hlavně nezklamat svého Guru.
Na jedné straně plácat cosi o respektování konstatace výroku státního zástupce a na druhou stranu držet v ruce obrovskou lopatu a na ní současně nabírat obrovité hovno, aby se po odhození co nejvíce rozstříklo a dalo se snadno co nejvíce rozmazat. To je teda úroveň! Sice trochu chápu, že když jste půl roku v proudu jednotných tendenčních informací, lze připustit, že byste tomu mohl i věřit. Ale já jsem ten případ sledoval z denního tisku (taky zaujatého), ale s vlastním náhledem a výběrem informací. Takže mě ten výsledek nepřekvapil, ani se jiný nedal čekat, pokud má spravedlnost fungovat.
Proč se dovoláváte standardního řešení se soudním procesem, když jste do celého systému spravedlnosti vnesli takovou džungli? Nebo si snad myslíte, že výroky Vašeho Guru o tom, jak Topolánek ovlivnil výměnu státního zástupce mohly vzniknout jinak, než že ON to tak dělal? A teď nechápe, že by to jiný dělal jinak? To jste svůj intelekt příliš nepotrápil.
07. 08. 2007 | 20:11

Ph napsal(a):

Oslavují to buďto sklaní fans současné vlády, která se zatím jenom potácí od průseru k průseru (těch ale už moc není) a nebo lidi s dvouciferným IQ, kteří žerou Čunkovy výkřiky o "opálených vyžírkách" a podobně. S tímhle materiálem se ale dlouhodobě pracovat nedá, doktor Sládek by moh vyprávět :-)

Každopádně tenhle způsob "očistění" je pro Čunka medvědí služba.
07. 08. 2007 | 20:12

Glock napsal(a):

No jo, Čunek průkopníkem. Takový S. Gross to (peníze strýce Vika) také málem ustál a mohl být předsedou vlády až do loňských voleb. Jenže mu někdo podtrhnul židli, na které balancoval. Pan Kalousek z KDU-ČSL. Takže se S. Gross odporoučel a zůstal v tom davu těch slušných politiků, kteří odstoupili. Že to bylo nedobrovolně už nikoho nezajímá. Prostě a jednoduše, pokus pana Grosse stát se průkopníkem se nezdařil, povedlo se to panu Čunkovi. A to Vás irituje. Prostě ČSSD nedokázala mediálním tlakem Čunka "sundat". Tak jste se alespoň opřelo o právo a morálku. Výborně. Ono totiž příště zase dojde na Vás (ČSSD). Ne hned, ale na 100 %.
07. 08. 2007 | 20:22

hv napsal(a):

Na koho sedí tato charakteristika v clanku sedi vice?

"Typově patří k politikům, ze kterých mám strach. Tito lidé nemají žádné ideje a mají jen mlhavou kvalifikaci. Ovládají pouze zákulisní způsoby, jak přesvědčit lidi, aby je na partajních schůzích volili"
07. 08. 2007 | 20:23

drex napsal(a):

Čunkova aférka byla ukončená týden před kritickým schvalováním reforem. Pokud by vyšetřování pokračovalo, tak jde tahle vláda do kytek.
Pochybuju že se najde naivka, která věří tomu, že nešlo o politickou objednávku.
07. 08. 2007 | 20:27

SuP napsal(a):

hv: já to řeknu, ale budeme se bááát! Pardoubek! (nebo zebi Zambourek?
Hoši všimli jste si? Máme dvojciferné IQ!
A to si ty naše perly skoro nikdo pořádně nepřečetl!
07. 08. 2007 | 20:28

bab napsal(a):

Fando Rathe, Vám mohu říct jedině: Táhněte doprava, táhněte doleve, táhněte ke všem čertům...A anglicky se říká pionýr a PÍŠE se pioneer, chytrolíne.
Vám cokoliv vysvětlovat je házet perly sviním. ( Opakuji se.)
Pane Havel, potěšil jste mou duši a ochladil mou bezmocnou zuřivot. Řeknu lapidárně, co se Vám daří vyjadřovat kultivovaně, s noblesou a vtipně. Máte pravdu s Topolánkem a Čunkem vstoupila do politiky lidská sprostota.
07. 08. 2007 | 20:29

Josef K. napsal(a):

Českými elitami se stali absolventi středních vojenských škol brežněvovsko husákovské normalizace, a normalizační karieristé...tu z ČNB, tu z.... tedy cosi, co lze nazvat lumpenelitami(i VIL i AH by se divili). Objektivně byli GH a LB ve své společnosti stejně úspěšní jako AH. Infekce. Ta menší část prožívá důsledky. Víc nelze dodat.
07. 08. 2007 | 20:32

Fanda Ratha napsal(a):

Don't say bab! Swine is most likely you. Aren't you a female? Maybe you can't see right or left. Never mind Paroubek will get you modernized and you will feel OK again. Education is an option to membership in CSSD bab. Never mind. They are not too fussy.
07. 08. 2007 | 21:08

spectrumx napsal(a):

Vážený pane Havle, díky za váš blog a díky za tenhle článek zvlášť. Mluví mi z duše. Čert vem ubohost křesťanského politika, který nechá věci dojít tak daleko. A čert vem vládní garnituru i s jejími pacholčími móresy.Dřív či pozděj tu nebudou. Čeho se bojím je to posouvání hranic etiky, které se tak snadno nevrátí. Ačkoliv mám historii rád a díky humanitnímu zaměření jsem ji i studoval, nikdy jsem zcela nechápal, jak se mohly na počátku dvacátého století prodrat k moci takové systémy, jako byl italský nebo německý fašismus. Sesype se tady na mě sprška fekálií, ale napsat to chci a musím. Když pozoruji zaslepenost, s jakou jsou stokrát spálení Češi schopni hájit ultrablbosti jen proto, že je vypustil z úst Václav Klaus, občas mi přeběhne mráz po zádech. Právě takhle to začíná, dnes už to chápu. Lidé jsou stádo. Je pohodlné nechat se vést a věřit v neomylnost našeho Vůdce... Je nesmírně pohodlné přejímat jednobarevné, zahořklé a agresivní výklady světa okolo, které vám naservíruje suita mocných. Vytvořte univerzálního lumpa (ipso Paroubka) a všechno půjde snáz. Rázem spousta lidí přestává přemýšlet o raciu, o argumentech, o souvislostech, zapomíná na časovou posloupnost některých událostí, kroků a výroků. Vždyť to nabízené vysvětlení je tak snadné! Tohohle se bojím. A stádnost názorů na výhrady k zastavení stíhání vicepremiéra Čunka mi klidnější spaní nedá. Proč se nikdo Salichova neptá, jak se vypořádal s výpočty příjmů Čunkovy rodiny a jejich investicemi za posledních dvacet let? Proč se nikdo neptá po motivaci jeho druhů vypovídat prokazatelně lživě, když vše bylo tak čisté? Copak tak rychle zapomněli, jak křivolace a protichůdně se vicepremiér vymlouval a nabízel vysvětlení? Pravda - zhrzená sekretářka není nejlepší východisko pro obžalobu, jenže její zhrzenost pořád netlumí ten štiplavý pach samotných faktů. K čertu s vámi, stádníci. Ale asi spíš k čertu se mnou. Nejspíš se sem nehodím. Nejspíš se myšlení v souvislostech nenosí.
07. 08. 2007 | 21:13

Fanda Ratha napsal(a):

To bab. Ja vim ze clenove CSSD ovladaji anglictinu perfektne. Vzdyt i Rath vi ze president USA je Busch. A Paroubek se naucil rict "Where are you from, mister Klaus?" a to neni vse! Za pomoci sve prekladatelky dokonce zvladnul, : My name is George, what is yours?" A pak po 3 mesicich usilovneho vzdelavani jeho oddanou blondatou mistrini jazyku, hrde prohlasil, : "I have a dog. His name is Spot."
07. 08. 2007 | 21:16

spectrumx napsal(a):

Hold, Fando Ratha... kdo čím zachází, tím taky schází. Tvoje MISTRINĚ s krátkým měkkým po R je doufám tečkou za těmi tvými bláboly. Než něco napíšeš, zkus o tom nejdřív popřemýšlet. A to nejen co se týče gramatiky. Hm? :-)
07. 08. 2007 | 21:20

Fanda Ratha napsal(a):

to spectrumx. Lovely work buddy. So many words. Too bad so little thought. Sometime is better to keep quiet and let other think you a fool, than open your mouth and remove all the doubt. Just a friendly advice to you spec. Hell, we all make mistakes, lol.
07. 08. 2007 | 21:22

spectrumx napsal(a):

Milý Fando, dobrou noc - opakuji česky (pro ty, co mají právě výlev své jazykové exhibice) - dobrou noc! Má se mlčet,když je s kým a o čem !(cit.: Michael Prostějovský)
07. 08. 2007 | 21:26

Fanda Ratha napsal(a):

to spec. If you can write English as well as i can Czech , I buy you a Guinness. A ted ti to prelozim. Doufam ze neudelam chubu ty spectacularni mozku. Tak si davej bacha! Kdyz se ti podari psat tak dobre cesky jako me anglicky, tak ti koupim teple pivo, lol. Got it spec?
07. 08. 2007 | 21:26

SuP napsal(a):

Spectrumx-stádo promluvilo.......?
Bohužel,asi jste to myslel dobře, ale musíte se oprostit od generalizací.
Například kdo se má co ptát státního zástupce, jak došel k svému právnímu názoru? Slyšel jste něco o nezávislosti některých činností a institucí?
Co je komu po soukromých investicích za posledních 20 let? Spadl jste z višně?
Ale klidně si to myslete Vy o mě, já to snesu, protože na rozdíl od mnohých nečekám, co za mě kdo vyřeší. Takže když doolíte, dokážu pro svoje potřeby odlišit blábol od informace.
07. 08. 2007 | 21:28

Fanda Ratha napsal(a):

to spec. Ale, ale? Ze by se nekdo narodil mimo CR a vyrostl jinde a ovladal jinej jazyk? To snad ne spec. To je asi pro tvou inteligenci nemyslitelne. A navic umet Cesky? A obcas udelat chybu? To je teda pruser! But it happens. Like it or not.
07. 08. 2007 | 21:32

Zuzka napsal(a):

Pro Fandu:
stejně špatně jako Vám jde čeština, vám jde i angličtina.Po podmiňovacím "if", následuje budoucí "I will"...O obsahu textu lépe nemluvit.
07. 08. 2007 | 21:36

Fanda Ratha napsal(a):

to Zuzka. I'm so glad I have found you. Otherwise 40 years in Canada would seem like a total waste. Thanks Zuzie. You have saved my life! Kisses Zuzko.

Ale ted vazne Zuzko. Ta bezna kazdodeni lina anglictina je prusvich. To v CR nikoho neucej. So sorrrry, lol. Zila jsi nekdy v USA ci Kanade?
07. 08. 2007 | 21:43

Josef K. napsal(a):

Člověk se v reakcích dočte všechno možné, ale o obavě o demokracii v této zemi, nezávisle na politických kostýmech, ne.
Takže to takhle je a bude, každý se raději přetahuje o lepší znalost jazyka, délky povodí...Jak snadné.
07. 08. 2007 | 21:50

Zuzka napsal(a):

Nikoli Fando.Ani Kanada, ani USA, pouhých 12 let v Austrálii.Nicméně to na věci nic nemění.Máte tam CHYBU...Obvykle na tom nebazíruji, ale pokud se s arogancí spojuje myšlenková prázdnota, nedá mi to.Jinak vám přeji dobrou noc, evidentně se z toho "rauše" potřebujete vyspat.
07. 08. 2007 | 21:51

Libor napsal(a):

Zjišťuji, že Fanda Ratha a SuP přesedlali na blog dalšího "sockomouše" a pokračují ve svých předchozích blábolech. Tak jim na dobrou noc posílám svůj komentář, ve kterém jsem se pokusil ohodnotit jejich předchozí celodenní výkony na blogu p.Sobotky:
" Je očividné, že přispěvatelé typu SuP, Fanda Ratha, apod. vystupují naprosto přesně jako fanatičtí svazáci padesátých let. Je možno předpokládat, že svoji nenávist, kádrování, lhaní a demagogii pochytili jako děti již v prostředí svých oberkomunistických rodin, ve kterých vyrůstali a to co dělají teď jim přijde normální. Nelze ani vyloučit, že jejich výdrž, s jakou dokážou prakticky celý den psát naprosté hlouposti a tak se ztrapňovat, musí být honorována penězi.
A teď mi "inteligentní vzdělaní" fanatici třeba ukřižujte, protože jsem si dovolil říct, co si o vás myslím... "
PS pro Fandu Ratha
Když už chcete psát v angličtině, tak se aspoň pořádně naučte první kondicionál. Zatím pouze předvádíte, jaký jste nedouk.
07. 08. 2007 | 21:53

hv napsal(a):

"Až dosud panovala kulturní evropská zásada, že v případě vážnějšího podezření se politik dočasně vzdává hlavní funkce."

O tomto by se dalo vice nez polemizovat. Rozhodne se tak nedelo bezne za vlad CSSD. Grosse potopil az Kalousek, za vlady predsedy Paroubka byli sibalove mirne receno "postrceni" do studene vody.

Co je to vaznejsi podezreni? Je to napriklad obvineni stojici a padajici na svedectvi osoby, ktera tehoz cloveka obvinila ze sexualniho obtezovani proste z pleziru? Prectu-li si slova statniho zastupce je to dost vazne - vysetrovatel, ktery dokazal nevinneho Hucina drzet v sachu osm let, si nasel v zalibu v panu Cunkovi a lidove receno mu chtel "zatnout tipec", tak jednostrannym vysetrovanim, a zvolil system hledame, protoze nejaka spina se prece musi najit.

Nasledne cteme a poslouchame predstavitele CSSD o ohrozeni demokracie, komplotu Topolanka, servilnosti Vesecka aj. Je to vysmech?
07. 08. 2007 | 22:07

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den spectrumx
máte pravdu, že etika jde kamsi.Na tom nemají jen vinu příznivci pravice a jejich představitelé. Nevím, jestli Zeman, Gross nebo Paroubek byli vzorem, jak se mají ostatní chovat.

Ještě k hospodaření Čunkovi rodiny.Nevím jestli jste někdy byl předmětem prověřování NBÚ pro příslušný stupeň utajení. Mohu vás ujistit, že tento úřad podrobně vyšetřuje vaše změny majetku a pohyby na všech účtech celé rodiny.

Předpokládám, že místopředseda vlády tuto prověrku má. Je to ovšem moje spekulace.
07. 08. 2007 | 22:08

SuP napsal(a):

Pane JosefK, já například se o demokracii neobávám zadaleka tolik jako pan Sobotka stylem když zloděj volá "chyťte zloděje"! Je to prosté, dokud nevzdám (aspoň tu částečnou)kontrolu nad tím, kdo a jak tu chce vládnout, není k obavám důvod. Až se posadím a budu jen čumět, co se kolem děje, nechávat si to vysvětlovat od kradoucích zlodějů a ještě jim k tomu tleskat, pak bude načase se začít obávat. Ale ruku na srdce. Kdo za to v tu chvíli bude nést větší odpovědnost? Zloděj, kterého všichni nechali na pokoji, nebo já, který jsem koukal jak krade?
A Libore - opakujete se a Váš příspěvek je pouze trapný kompilát z jiných. To je například ve škole trestné. Není Vám hanba?
My se tady tak snažíme házet perly sviním na zeď, co příspěvek to originál a Vy to komentujete stále stejnými dementními poznámkami, z kterých je naprosto jasné, že jste nedávali pozor na výklad.
07. 08. 2007 | 22:26

bab napsal(a):

Fando Rathe, mou rodnou řečí je čeština. A jak říkala moje moudrá babička "Tobě něco říkat, je házet perly sviní". Nebo házet hrách na stěnu. A ten pionýr byl se stejného soudku. Nebylo v tom nic osobního.
Větu "Táhněte doprava, táhněte doleva" jsem si vypůjčila a obměnila z krásné knihy Saturnin. Dobře mi tak, mám být jasná. Vaše výtky jsem si zasloužila. Jenže, nemůžeme se domluvit, protože mé myšlení je opravdu jiné, mé sociální cítění je neměnné a lež a sprostotu nemám ráda.
P.S.: Možná jsem byla nezdvořilá, ale potkala jsem Vás i na jiném blogu, a Váš způsob vyjadřování se mi nelíbí.
07. 08. 2007 | 22:31

Fanda Ratha napsal(a):

to Libor. I have no idea what is "první kondicionál". I just talk and write the way I'm used to. But who I am to question you. You have most likely studied English in CR and poor me only lived in English speaking country more than 40 years. I am a fool to doubt your superior knowledge of English language Libor!
07. 08. 2007 | 22:33

Fanda Ratha napsal(a):

to bab. Nejsem nezdvorilej clovek. Spise naopak. Me akorat stve ignorance. Delam v CR uz skoro 4 roky. A co jsem tu za tak pomerne kratkou dobu zazil jsem nezazil za 40 let v me zemi. Jak je porad mozne ze se tu krade skoro vsechno? A odnasi do srotu? Me napriklad tohle pripada bizarni. Copak nejde udelat zakon ze kdyz si nekdo koupi ukradene zbozi tak je vinen stejne jako zlodej? U nas to existuje. Rika se tomu "prekupnictvi". A je to tvrde trestane. Ale to je jen povrch ledovce. Policajti co chlastaj a kdyz se nabouraj reknou ze auto ridila "osoba blizka"??? Cela mentalita lidi v CR je nejak zkroucena. Asi 40 let komunismu. Jinak si to neumim predstavit. Nejhorsi je ale politika. Lide jako Rath, Sobotka, Topolanek, Paroubk a spol.by nemeli sanci. Co vabi lidi volit takove idioty?
07. 08. 2007 | 22:46

jOSEF šVEJK napsal(a):

Napiš Fando R, něco o tom
proč jsi po 40ti letech už 4 roky zase zde v naší zlodějské zemi. Je u Tebe trochu podivné, že nevidíš kde je nejvíc nemorálky když už moralizuješ. Nazdar bazar.
07. 08. 2007 | 23:01

Fanda Ratha napsal(a):

To Svejk. Protoze tu pracuji pro mou firmu. A dobre to vynasi, lol. Radsi ti ani nereknu kolik, jelikoz jako typicky zavistivej Cech by jsi se z toho pokadil. A neni to ani v Kc. Ale nerikam ze tu nejsou dobri lide. Akorat je tu prilis tech co zavidej a neumeji snest fakt ze je nekdo uspesnejsi nez oni. To ze ta osoba mozna pracuje daleko vice nez oni je nezajima. Je to podivne. Budou pomlouvat sirit kecy. Proto se kuze Cunek vubec nedivim. Me to pripada uplne normalni. Nekdo nekomu zavidi a snazi se uskodit.
07. 08. 2007 | 23:08

SuP napsal(a):

Přátelé! nerad Vás ruším, ale právě psali na Idnes, že Hercigová ukázala kalhotky!!!
To je zpráva! To můžou jít socani do háje!
07. 08. 2007 | 23:09

car napsal(a):

asi chodil do pionyra tak mi klidně može skočit na cara
07. 08. 2007 | 23:20

Právo napsal(a):

Tipuji, že další blog o Čunkovi napíše Raht s Kováčovou dohromady.Bude to typická ukázka, jak zametat stopy vlasního provinění. Pak přijde na řadu Křeček. Vlček se Škromachem psát nebudou, to by nebylo napsané ani do velikonoc. A,ještě by to byla samá chyba. Guru počká a až se zjistí,že prokurátor měl pravdu a stíhání zastavil oprávněně, tak se přidá na stranu Čunka a bude rozdávat rozum. A Vy pane Havel napíšete blog o tom, jak jste se mýlil!
07. 08. 2007 | 23:23

ikona napsal(a):

Uf uf.
07. 08. 2007 | 23:45

Tonda napsal(a):

Je pravda, že zastavení trestního stíhání za daných okolností smrdí. Je ale také pravda, že je poměrně snadné zahájit proti komukoli trestní stíhání (právníci potvrdí). Pokud je v sázce povalení vlády a je k dispozici spřátelený st. zástupce a vyšetřovatel, pokušení je obrovské. A každá významná politická síla takovými spřátelenými elementy disponuje. Jak z toho ven? Politici by si měli uvědomit, že zacházejí s dvousečnou zbraní a prostě ji přestat používat ne kvůli nějakému vyššímu principu ale prostě proto, že v příští politické partii může protistrana udělat totéž. Ale to už jsme u té politické kultury...
07. 08. 2007 | 23:54

jirka napsal(a):

Pane docente, jste hnusný. Co se týče Čunka, od začátku mi bylo jasné, že nezávisle na tom, zda vzal nebo ne, nemůže to dopadnout jinak. Po pěti letech totiž pohyb osob a půl melouna s jistotou nezmapujete. A jediným "důkazem" je výpověď "věrohodné" sekretářky, které nedal pronájem za podmínek, které si představovala. Do kriminálu patří jedině ona. Buď Čunka pomluvila, nebo neoznámila trestný čin. Na policii šla, až když se jí (nebo někomu) to hodilo. Kde vzala na Sokola, advokáta Krejčířů? Divný věci.. A jestli Čunek vzal nebo ne, nedokáže nikdo, takže justice musí říci nevzal. Prosté, milý Watsone. Navíc není jasné, proč by ho upláceli, když existuje posudek, že zvýhodněni nebyli...
08. 08. 2007 | 00:06

M.P. napsal(a):

Pane docente, díky za Váš článek. Člověku je až nevolno z toho, co se v tom našem "demokratickém" státě děje. A kolik křiklounů se toho zkorumpovaného vicepremiera zastává. Aspoň vidíme, mezi jakými lidmi musíme žít. Proč se tolik bojí soudů, když je pravda na jejich straně? Je to ubohost nad ubohost... Smutné. A ten Salichov? To není kašpárek, ale kašpar, marioneta na drátkách...
08. 08. 2007 | 00:55

Tomas napsal(a):

Skvely clanek, blahopreji
08. 08. 2007 | 02:40

Thom9 napsal(a):

Zeptám se vás p.Havle a taky ostatních co jsou o vině p.Čunka přesvědčeni jestli člověk který vezme pul mega uplatek tak se jde hned stím pochlubit své sekretářce i s penězi v ruce a ona to ohlásí policii až za 5 let a zrovna když se Čunek stane senátorem a předsedou lidovců to je nějaké divné nebo pro Vás ne?
08. 08. 2007 | 06:53

Toš tak napsal(a):

Policajt na zemi a Pámbů na nebi majů dycky pravdu. Nic iné mezi nebem a zemí néni. Enom voliči. Ti ať volíja co volíja,kdy a jak volíja, dycky zvolíja. Dycky sa negdo najde. Za ty prachy - no né? Nevemte to! Šak negdo tomu mosí velet a strážit úřední abtajlunk, aby byla úcta k majestátu.Toš šak všeho do času,Pámbů navěky. A toš tak.
08. 08. 2007 | 08:16

terazinni napsal(a):

Tak po panu Tejcovi,Sobotkovi ,přichází tentokrát samozvaný soudce Havel.O vině pana Čunka není třeba pochybovat.Soudruh Paroubek jasně řekl vinen a tak to prostě je...Jen očekávám kdy se k danému ještě vyjádří zbylá vedoucí sestava Lidového domu ,tedy pan Jandák,soudruh Štěch,soudruh Škromach, Křeček,soudruh Jičínský a nakonec slavný dvouatestovaný lékař,nechtěný šéf PARACELSU, dr. Rath ....(pardon ten se teď spíše věnuje fotografiim)....Tady nelze než doporučit,aby se oni představitele místo psaní oněch blábolů raději věnovali vymýšlení nových pseudoafér a objevování nových sekretářek s fenomenální pamětí paní Urbanové ...
08. 08. 2007 | 08:48

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den pane Havle
předpokládám, že i vy máte prověrku NBÚ pro stupeň tajné.
Jistý si tím nejsem, vždyť i váš spolubojovník Kavan jí nikdy nezískal.Předpokládám tedy, že prověrku máte a předpokládám, že ji má i pan Čunek.Pak zajisté víte, jak podrobně je mapován majetek celé rodiny včetně pohybů na účtech.A Čunek těžko mohl v tu dobu předpokládat, že půjde do vysoké politiky. Jako starosta asi prověrku NBÚ těžko potřeboval.

Odložením kauzy Čunek se nezmění právní vědomí ani o milimetr.Je už tak mizerné, že horší být nemůže.Myslím, že byste měli začít u sebe. Vyjmenovat jména lidí z ČSSD a přirozeně i z ODS i jiných stran, kteří právní vědomí zprznili není obtížné.

Celá kauza byla podivná s obou stran.Žaloba postavená na tom, co vyděla před pěti lety zhrzená sekretářka byla od počátku směšná.Přesunutí do Jihlavy taky není čisté.

Chcete změnit styl ČSSD.Pokud se nejedná pouze o změny manželek nebo partnerek, kterým se nesmí říkat milenka, tak obměňte autory akcí typu Olovo nebo Čunek nebo je raději rovnou vyhoďte.Je to cítit šloufovinou.
Vy jste prostě předpokládali, že vyhrajete volby a celou akci přes své lidi dotáhnete do konce.Nevyšlo to, volby jste prohráli.

Nechápu, že se zbavujete potenciálních partnerů pro případ, že byste další volby vyhráli.S kým chcete dát dohromady koalici? Stála vám ta zpackaná vendeta za Grosse za to?
Zase vám zbudou jen komunisti.I kdyby měli voliči současné vlády plné zuby, alternativa, kterou jí s komunisty nabízíte je ještě horší.Budou zase volit menší zlo.V Čechách se to stává tradicí.
08. 08. 2007 | 09:06

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Havle ,děláte prosím vás také něco jiného než psaní poťouchlých,přihlouplých článků do tohoto prostoru.Jste zřejmě státní úředník,takže pobíráte plat za nějakou činnost.Asi máte hodně málo co na práci ,když si můžete dovolit vytvářet bezhlavé paskvily na náš účet.
Prosím vás lidé nediskutujte s tím pánem,vždyť vás provokuje a chechtá se za rohem jak jste zase nalétli.Možná je zkušební panák budoucí ČSDSTB. Ivan
08. 08. 2007 | 09:31

hv napsal(a):

Me to trosku pripada, ze vsechny rozmery te hry uz davno nejsme schopni prohlednout. Pan Cunek, cerstve zvolen do funkce, mel raketovy nastup a zatim postradal nejake maslo na hlave. Na vsechny nase vrcholne politiky se musi najit nejaka spina a to by bylo aby se nejaka nenasla. Ti ostrileni uz byli davno v necem v mediich namoceni, namatkou Topolanek (VAE, napadeni novinaru), Paroubek (pusobeni na prazskem magistratu, kolotocari, Jourova), Kalousek (padaky, nejasne finance na luxusni bydleni), Sobotka (prihravky CSOB), Rath (casopis LOK, privatizace), Tlusty (KSC, financovani bydleni), Bursik (rekonstrukce za erar). Nikdo uz neni schopen ty kauzy sledovat a nema-li pristup ke spolehlivemu zdroji informaci, ziskat nejaky nazor, ktery by odpovidal realite, proto je treba dle ruskeho vzoru namocit vsechny, kteri vypadaji jeste prilis neposkvrneni. No a u tech, kteri nemaji vrozene "vudcovske geny" (napr. Necas, Svoboda, Spidla, Kasal) se jednak hure hleda (je potreba pouzit podrizene, pratele, zname) a jednak to neni ani tolik potreba, protoze silnejsi vudcovske typy je rychle nahradi. Pan Cunek byl nebezpecny predevsim svoji pocatecni popularitou (mozna nejenom pro cleny jinych stran), takze i proto bylo nutne ho spravne zatridit volicum.
08. 08. 2007 | 09:42

Izák napsal(a):

Soudruh Verner a soudruh Uhl si v (rudém) Právu pustili dnes hubu našpacír.Samozřejmě s komunistického hnojiště jakým je Právo nelze čekat vůni! Ale místo dr Saichova by měli mlátit dr Obsta a kreminalistu Šošovičku! To jsou oni co kopou za Lidovce a připravili elaborát (paskvil), který nahrál Čunkovi k zastavení stíhání. No a jestli to platila ČSSD tak má smůlu. Sama potřebuje peníze na Altnera a pro milenku Kováčovou! A bývalí, nebo součastní komunisté v Pravu (hlavně Verner Hanák a Uhl) by si měli vzpomenout, jak bojovali za stranu a jsou spoluodpovědní za vraždy pí Horákové a dalších čtyř odsouzených gen Píky a dalších vojáků, Slansého a spol a dalších zločinech proti lidskosti. Proč? Protože o tom věděli a neprotestovali a zůstali až do r. 68 ve straně, protože s toho měli prospěch! Jestli o tom nevěděli tak ať prominou, ale to by byli duševně nemocní a nesvéprávní! Takže močůvka je na straně Práva a jeho novinářů!
08. 08. 2007 | 10:03

hawk. napsal(a):

Pan Havel mě nepřekvapil svým komunistickým myšlením, není třeba se k tomu vyjadřovat, protože je to další slint z jeho "pera".

To hv, Pepa Řepa, fanda Ratha a další: Kluci a holky, to máme marné, bohužel tu byl přes 40 let komunismus, který nám opravdu, jako celku, pokazil myšlení. Těžko se tomu ubránit, když lidé byli zvyklí na bezpracný výdělek, samé nároky na něco, rovnostářství a připitomělá hesla, škodovku, blbou ženu a dvě děti, chaty z nakradeného materiálu, všechny služby téměř 100%ně dotované a další a další. Snad ještě "přišli včas".:-)
Takže se nedivme, že to tu neklape, je to generační problém a kauza Čunka a dalších jsou jen zástupné problémy, vyplývající jednak z okurkové sezony a ze závisti lidí, zparchantělých komunismem.
08. 08. 2007 | 10:10

SuP napsal(a):

Mně se zdá, že si oranžové špičky na těchto stránkách ověřují, kolik lidí bez názoru (jinak též UI) jim stále tleská na všechny předkládané pohádky. Asi to musí potěšit, nicméně jako "průzkum bojem" je to docela vychytralé!
08. 08. 2007 | 10:23

hawk. napsal(a):

A ještě dodatek, myslím, že pan Čunek nikdy nebyl PIONÝR z řad komunistické mládeže a s červeným šátečkem a heslem "vždy připraven" :-)))
08. 08. 2007 | 10:35

Kamila napsal(a):

Nelze přehlédnout, jakou vulgaritou a negramotností se vyznačují výlevy některých fanatických stoupenců pravice, nebo spíše toho, co si oni pod pravicovostí představují. Kromě doučení pravopisu bych doporučila také psychiatrickou péči.
08. 08. 2007 | 10:43

SuP napsal(a):

Na tom taky něco je.
08. 08. 2007 | 10:43

SuP napsal(a):

Opravuji.
Na tom taky něco je - Hawku.
Kamila si může myslet co chce, doporučování psychiatrické péče je asi u oranž pavijánů standardním postupem.
08. 08. 2007 | 10:46

hawk. napsal(a):

To Kamila: ano, ty jsi právě ta neúspěšná a zarytá:-) Potřebuješ od bolševiků utírat zadek, jak to tak vypadá. Mimochodem, daleko víc a častějších hrubek jak v pravopise, tak ve významu slov a interpunkci dělají právě nevzdělaní boševici, stačí číst.
08. 08. 2007 | 10:56

hawk. napsal(a):

To SuP: jasně, pochopil:-)
08. 08. 2007 | 10:57

green napsal(a):

Tohle je velice důležitý komentář pane Havle, je dobré, že jste jej napsal a je dobré, budete-li to opakovat padni komu padni, protože z hlediska politické kultury couváme. A to jsem myslel, že po Zemanovi se už situace zhoršit nemůže. Čunek je český pandán Kaczynských, pragmatik, který je ochoten sáhnout k jakémukoli prostředku. V této vlastnosti je nečekaná substance celé koalice, Topolánek, Bursík, Čunek, Vondra a nakonec i kníže. Není to dobré. Protože nemají výsledky, protože kazí od radaru, přes strukturální fondy až po EU vše nač sáhnou, bude populismu a teflonového chování přibývat. Poslední manévr s odmítnutím soudního posouzení causy je toho prvý kus.
08. 08. 2007 | 11:27

hawk. napsal(a):

To green: řekl jsi a) teď řešení za b)...to jsem zvědav.
08. 08. 2007 | 11:29

hawk. napsal(a):

hm, myslel jsem si to, bolševická hesla a konec.
08. 08. 2007 | 11:49

SuP napsal(a):

Pane green,
tak si trochu rozeberme ten Váš příspěvek.
Politická kultura - první zlom - Zeman, když se stal z glosátora předsedou vlády a začal na sněmovnu a opozici řvát do tunelářů a zlodějů. Udělal to někdo před ním?? A máte snad pocit, že to byla oprávněná kritika??
Špidla byl na tuto funkci příliš slušný a vzdělaný vědátor, tak nic moc nepokazil. Grosss si svoje hajzloviny dělal potají pomocí svého aparátu, zděděného z ministerstva vnitra.
A poslední ránu tomu dal Guru zavedením slovníku jak se říká IV.cenovky a pokračováním přes volební kampaň ODS minus přes otevřenou a účelovou spolupráci s komouši při prohlasování několika zákonů, které až do svého zrušení jednoznačně poškodí toto hospodářství. Zjednoduším-li to - Drzost, lež, pomluva, žumpa - a to nemluvím o zákulisních praktikách, které nám postupně prezentací svých "názorů" hoši ozřejmují.
Koalice vznikla jako jedna z variant, kterou umožnily volební výsledky.
Výsledky činnosti vlády - ? Nejdřív nebyla díky socanům půl roku ustavitelná, pak objevovala latentní průsery vlády předchozí a Vy si snad myslíte, že takové zásadní změny, které jsou nutné udělat, jsou v konstelaci 100:100 reálné?
Kecat v hospodě, nechodit k volbám a čekat, až komunista zase někomu něco ukradne a přinese část do té hospody, ne aby pomohl, ale aby udělal z osazenstva spoluviníky, to není cesta k cíli.
Vy jste nám tu ale zatím jinou nenaznačil.
08. 08. 2007 | 12:18

Pepa Řepa napsal(a):

To hawk
já nejsem skalním příznivcem žádné politické strany.
Je pravdou,že jsem většinou volil strany napravo. Myslím, že nejmenší z předložených zel volí velká část lidí. Fakt je, že není moc takových pitomců jako já.V době, kdy byla nabídka nejzoufalejší, tak jsem jednou volil Balbíny. Přirozeně to byl vyhozený hlas.

Faktem je, že člověk by neměl zatlouct cokoli jen proto, že s tím přišel socan.Mně se třeba vůbec nelíbí připravovaná reforma zdravotnictví ve stylu ODS. Kdyby přišel Rath s nějakým propracovaným návrhem jiné reformy, proč být proti tomu?
Štěkání na měsíc, mě zatím neoslovilo.

Bohužel nebo bohudík mě neoslovují ani další témata s kterými ČSSD přichází: Vendeta za Grosse, radar, přitulit se ke Kremlu a dál od Ameriky, kamarádšoft s komunisty, nulová tolerance naruby, atd..
08. 08. 2007 | 12:54

SuP napsal(a):

Zpráva ztisku:
.."Sociální demokraté chtějí v souvislosti s Čunkovou kauzou posílit samostatnost státních zástupců. Prosazovat také budou, aby o premiérově případu dále jednal ústavně právní výbor sněmovny, po zasedání politického grémia to řekl místopředseda strany Milan Urban"...
Já jen, jestli jste si všimli, kdo to pořád má tendence kecat do práce nezávislých institucí.
08. 08. 2007 | 13:04

hawk. napsal(a):

To Pepa Řepa: To, jakým jsi příznivcem stran nebo ne mně opravdu nepřísluší hodnotit, protože je to svobodné a právoplatné rozhodnutí každého jedince, no a co jsem já, abych někomu radil, co má cítit?
Já jsem asi pravičák, protože chci svobodný stát, svobodné občany, kterým stát do všeho nekecá a od kterého naopak člověk očekává jen to nejzákladnější, svobodu podnikání a sebevědomí národa, které však není a asi nebude, jako celek, myslím.
A tak mě taky neoslovují témata s rudou nebo oranžovou, kde každý skuhrá "dej, dávej, podstarej se státe, ale hlavně zadarmo". Myslím, že oba mluvíme o tom samém.
08. 08. 2007 | 14:08

hawk. napsal(a):

Zpráva z tisku je dobrá, myslíém, že je to pravá ukázka rudochů, co chtějí:-))
08. 08. 2007 | 14:09

granil napsal(a):

Právě jsem si na jiných stránkách přečetl takový výtah z průběhu vyšetřování p.Čunka a zarazila mě jedna věc.
Policie prošetřovala možné příjmy celé Čunkovi rodiny za období od r.1982 až do r.1998 a zjistila,že mohli vydělat 1,5 mil.kč a vlastní majetek ve výši 3,5 mil.kč a na tomto dále stavěli svou hypotézu o možném úplatku.Pokud to tak opravdu bylo,tak lze vyšetřování nazvat tendenčním,protože...uvedu příklad své rodiny.Cena všeho ,čeho jsme v průběhu našeho života nabyli také neodpovídá naším skutečným příjmům,protože nám finančně pomáhali rodiče z obou stran a to výrazně,když manželka onemocněla těžkou chorobou a tyto finance přece nemohou hledat v našich daň.přiznáních.Není přece v rozporu se zákonem,když část svých již zdaněných příjmů věnují rodiče svému dítěti,samozřejmě bez jakýchkoliv dokladů.Nikomu jsme nic neukradli a žádný úplatek jsme také nedostali.Tak nevím,do něčeho se nevlastní vynou namočit a hned z vás policie udělá kriminálníka.
08. 08. 2007 | 15:23

granil napsal(a):

Omlouvám se za chybu,moc mě to mrzí.
08. 08. 2007 | 15:25

Pepa Řepa napsal(a):

To granil
máte pravdu. Navíc opakuji, že při prověrce NBÚ byste musel uvedenou disproporci dokonale doložit.
Divil bych se,kdyby Čunek jako místopředseda vlády,tuto prověrku neměl.Prověrka trvá několik měsíců, možná že výsledek skutečně ještě nemá.
08. 08. 2007 | 16:04

Terry napsal(a):

V kauze "Čunek" vystupují lídři ČSSD (a pan Havel je zřejmě stejného názoru) jako obhájci demokracie, morálky, čestnosti....
Jestliže chtějí čeští sociální demokraté vytvářet nějaké "zásady" chování politika (které by mělo mít "přísnější" kriteria, než jsou kladeny na běžného občana), zajímalo by mě, jak se do těchto "zásad" vejde tak běžná záležitost, jako je plnění podepsaných smluv. Mám samozřejmě na mysli spor ČSSD versus Altner. Smlouvu podepsal za ČSSD - dobrovolně, ze svobodné vůle, ne pod nátlakem - její tehdejší nejvyšší představitel, předseda ČSSD Zeman. Je pravda, že smlouva je trochu nestandardní; nestandardní v tom, že advokát Altner se smluvně zavazoval nést veškerou tíhu nákladů celého soudního procesu (protože ČSSD tehdy měla velké finanční potíže) a v případě neúspěchu neměla ČSSD vůči Altnerovi žádné závazky. Stalo se ale něco, s čím vedení ČSSD naprosto nepočítalo: Altner budovu Lidového domu pro ČSSD vysoudil! A v takovém případě měl zase Altner ve smlouvě "nestandardní" (ale ne nezákonné ! ) doložky odměn.
Altner svoji část smlouvy splnil. A ČSSD, nyní "bohatší" o Lidový dům, ODMÍTLA svoji část smlouvy splnit. A je něco strašného slyšet z úst vedoucího představitele ČSSD a svého času ministra financí vlády ČR větu: "Nevidíme žádný důvod smlouvu plnit, když ještě soud nerozhodl, že ji plnit musíme." Věta, dávající "návod" všem dlužníkům, jak se mohou (víceméně s "morální" podporou politiků ČSSD) chovat: SMLOUVY NENÍ NUTNÉ PLNIT! A protože soudy v ČR jsou pomalejší než pověstné boží mlýny, tak je to pro dlužníka i VÝHODNÉ. Strašné z běžného náhledu občana na čestnost, morálku a akceptaci práva, toho co slušný člověk považuje za správné. Ale právě toto asi nemůžeme od politiků české sociální demokracie očekávat. A bohužel přehlížení morálky, slušnosti a čestnosti není jen "parketa" politiků ČSSD. Bohužel pro slušné občany tohoto státu.
08. 08. 2007 | 16:15

granil napsal(a):

To Pepa Řepa.
Nevím to zcela přesně,ale mám takový dojem,že každý ministr tuto prověrku mít nemusí.Expremier Gross ji také neměl a dokonce si ji kvůli té své afeře nechal dělat,nebo ji musel mít na pozici premiera,ale dříve než byla hotova,tak odstoupil a potom ji zrušili.
08. 08. 2007 | 16:45

Petr napsal(a):

To Pepa Řepa: Potvrzuji granila, ministři opravdu nemusí mít bezpečnostní prověrku, zákon jim to neukládá. Na většině ministerstev jsou ministři jedinými neprověřenými zaměstnanci bez prověrky (na nejnižší stupeň - vyhrazené - se často prověřuje i pomocný technický personál).
08. 08. 2007 | 17:05

bigjirka napsal(a):

Ještěže moje chlapečky na technice učí moji hodní spolužáci a ne takhle hnusní rudí docenti!!!!!
08. 08. 2007 | 23:24

MASH napsal(a):

To je zajimave cist prispevky Fandy Ratha a SuPa. To je zajimave... Temer fascinujici! Hmmm...
Kluci, diky obema! Pokracujte dal!!! Chtel bych Vas jeste chvilku studovat.

P.S.Je Vas v ODS takovych vic?
09. 08. 2007 | 05:04

David napsal(a):

Chce se mně velmi zvracet z kauzy Čunek. Je to lumpárna první kategorie. Do doby než bylo vyšetřování zastaveno, jsem ještě chtěl panu Čunkovi i věřit. Nyní mu již vůbec nevěřím. Obecně, z psychologického pohledu platí, že nevinný velmi aktivně předkládá důkazy o své nevině. Naopak viník je v dokazování pasivní, mlží apod. Právě to mlžení a pasivitu v přesvědčování a předkládání argumentů a důkazů předváděl p. Čunek. Uvažujte logicky. Snažme se vcítit do situace korunní svědkyně paní Urbanové. Jeví se vám tato žena jako nevěrohodná,a to ještě k tomu velmi hloupá mstitelka??? Pokud ano, tak si přestavme, že si asi řekla. Musím se mu nějak pomstít a přitom se zviditelnit, aby mne znal každý občan státu. Nejlepší bude, když si vymyslím, že si vzal úplatek, to dnes přece nejvíc frčí. To, že bych mohla být trestně stíhaná a sedět i v kriminálu za tento výmysl, jí při její "nízké" inteligenci ani nenapadlo. --- Já však výše uvedné variantě vůbec nevěřím. Co teď bychom měli poradit pani Urbanové??? Těžko radit, ale přesto se o to jen trochu pokusím. Paní Urbanová, opatřete si všechny možné kopie z vyšetřování, na které máte ze zákona nárok a až je budete mít zveřejněte argumenty, které prokáží, jak jihlavský státní zástupce zametl tuto bezprecedentní kauzu pod koberec ze zcela malicherných a formálních důvodů. Ze znaleckého posudku, který dokazoval Vaši věrohodnost udělal bezcenný cár papíru. To, že firma vybrala skoro stejnou částku, kterou si pan Čunek za dva dny uložil, taky nebyl pro něho dost dobrý argument, a že p. Čunek věrohodně neprokázal jakým způsobem si našetřil na majetek, který má, když jeho příjmy ze zaměstnání nebyly nic moc. Vypište si všechny argumenty na svoji obhajobu a ty co nejdříve zveřejněte a hlavě už nečekejte až na soudní jednání, které vás pravděpodobně stejně čeká. Paní Urbanová teprve teď se dejte do boje protože jde o hodně a nejen o Vás.
09. 08. 2007 | 07:33

Čochtan napsal(a):

"Útlocitný Brit nebo Švéd nad italsko-českými móresy zvrací.."
Ježíšmarjá to je kec ! Blbý kec ! Co je to za vola ten "autor" ?
09. 08. 2007 | 08:03

jirka napsal(a):

Musíš být Čochtane PC! Autor není vůl, autor je korunovanej! Někteří diskutéři ovšem taky tárají pěkné hovadiny. Jak se dokazuje, že jsem nevinen? To je prostě totální hovadina a výplod naprosto rovného mozku bez jediného závinu! Proč rovnou nezačít s výslechy III. stupně? Policie za cca 3/4 roku nedokázala najít jediný důkaz, který by byl pevný a relevantní. Dokonce ani nikdo neřekl, že na vyzvednuté peníze HB firma nemá příjmový pokladní doklad o přijetí na pokladnu, kam byly určeny. Sekretářka je zjevně zaujatá osoba. Tím vším se pořád ještě nezastávám Čunka. To, zda vzal, totiž vinou "věrohodné" sekretářky už po 5 letech neprokáže spolehlivě nikdo. Kdyby to ohlásila druhý den, vypadalo by všechno jinak. Lidé by si spolehlivě pamatovali, kdo kde byl, peníze by v kase viditelně chyběly nebo nechyběly. Ale mimochodem peníze vyzvednuté z banky by musely v účetní uzávěrce chybět ještě dnes, kdyby je někdo někomu dal bez papíru. Takže mlh je ve vzduchu dost. Možná vyšetřovatel Šošovička nezná ani základy účetnictví?
09. 08. 2007 | 08:33

David napsal(a):

Určitě by bylo dobré, aby paní Urbanová co nejdříve podala trestní oznámení na státního zástupce Salichova, protože jí bez důkazů veřejně označil za lhářku a evidentně nadržoval p. Čunkovi, když ve svém odůvodnňování v médiích uváděl slova jako, podle mého názoru si myslím apod, aniž by vždy argumentoval konkrétními důkazy. Zastavení korupční kauzy zdůvodnil právě tím, že Urbanová nemluvila pravdu, jelikož se Čunkovi mstila. A to je trestný čin. Takže ještě pozor!!! Musíme rozlišovat co je nepravda a co je lež. Lež je vědomá. Nepravda je nevědomá. Takže Salichov řekl, tím, že nemluvila pravdu to, že nevěděla, že lže. Takže je z tohoto pohledu nevinná.
09. 08. 2007 | 08:38

bigjirka napsal(a):

Podle dosud zveřejněného je důkaz zjevně zaujaté pomstychtivé osoby jediným "důkazem" v případu. Naopak obviněn je zcela důvěryhodný a bezůhonný tajemník Ing. Půček. Všimněte si, že vůbec nepředjímám, zda p. Čunek vzal nebo ne. Prostě paní Urbanová zavinila, že už to nikdy nepůjde spolehlivě prokázat. Kromě toho si nemyslím, že by ve firmě HB Real byli takoví idioti, že by někomu dali úplatek z peněz, vyzvednutých před chvílí v bance. K úplatkům se používají černé fondy - ututlané peníze z malých zakázek, z provozu hospody, bufetu atd.
09. 08. 2007 | 08:40

jirka napsal(a):

Davide, vy jste zcela zjevně zaujat proti Čunkovi, jehož vinu nelze prokázat. (Docela by mne zajímalo sledování těch 0,5M do kasy HB - o tom ani v největších antičunkiádách nebyla řeč, že by tam chyběly - to by se taky berňák divil!). Urbanovou žaluje Čunek a Šošovičku bude vyšetřovat IMV, takže uvidíme. Kde vzala Urbanová prachy na Sokolovy právní služby?
09. 08. 2007 | 08:44

David napsal(a):

Je třeba také vědět, že soudy velmi často rozhodují jen podle toho, zda výpověď svědků je nebo není věrohodná a často nemají žádný jiný důkaz než tu výpověď svědků. Pokud svědek umí věrohodně lhát, tak může nevinnému velmi uškodit a i mu zničit život. Stále je ještě taková doba, že soud vyhraje ten, který si přivede nejvíce svědků, kteří umí věrohodně lhát a i o to se podle mého názoru snažil p. Čunek a proto mu už nevěřím.
09. 08. 2007 | 09:03

-m- napsal(a):

To: jirka
To by mě zajímalo, podle čeho soudíte, že nelze dokázat Čunkovu vinu. To bych mohl zrovna tak říct, že nelze dokázat jeho nevinu. A vyjde to nastejno, protože oba neznáme ten spis. O vině/nevině rozhoduje nezávislý soud, ke kterému bohužel nedojde.
09. 08. 2007 | 09:05

David napsal(a):

Jsem přesvědčen o tom, že kdyby tuto velmi spornou věc rozhodl až soud bylo by to v dané, zpolitizované, situaci zcela jistě to nejlepší možné řešení. To co se však stalo je naprostá katastrofa pro nás všechny i pro naši stále velmi křehkou demokracii. Jsem si jistý, že ta ohromná "PACHUŤ", která zůstala se nejvíce vymstí nakonec nejen p. Čunkovi, ale s ním i celé KDU-ČSL. Je to "PYRHOVO" vítězství. Nakonec stejně rozhodnou Boží mlýny!!!
09. 08. 2007 | 09:33

bigjirka napsal(a):

-m- jenže v civilizované společnosti se dokazuje VINA. Jak chcete dokázat, že vám před pěti lety nikdo nedal půl melouna? To je prostě blbost. A obžaloba nemí nic jiného, než výpověď zjevně těžce zaujaté divné ženy. Kterou já bych rozhodně sexuálně neobtěžoval a pokud Čunek, tak by ho ještě měli dát do psychušky jako devianta. Rozhodně však nedal té paní pronájem za podmínek, které si představovala. Úkolem SZ je mj. posoudit důkazy a dát k soudu jen to, co jeví znaky toho, že trestný čin se stal. Soudu se obvykle nedává kdejaká pxxxxxxa, co koho napadne. Kromě toho existuje znalecký posudek prokazující, že ke zvýhodnění HB nedošlo. Ale nechci se nějak zásadně zastávat Čunka - jak už jsem řekl, buď vzal nebo ne a "díky" Urbanové už to nikdo neprokáže.
09. 08. 2007 | 09:53

as.pomocvšem.@seznam.cz napsal(a):

Velmi s Vašim článkem souhlasím a podivuji se nad reakcemi které vyvolal. Jak je možné, že lidem nevadí u vládního představitele, který má pracovat pro blaho nás občanů, že je podezřelý z trestního činu, který nebyl vyšetřen a ukončen za tak podivných okolností./Prok. Salimov se měl údajně za min. režimu podílet na odsouzení pana Jirouse./Nejhorší je, že ostatní vládní politici a členové parlamentu a senátu drží basu .Občan je znechucen a stydí se za situaci, která se stává v jeho zemi normálním jevem a stydí se za představitele, kteří takto manipulují s veřejným míněním.
ˇMorálkou v našem "Absurdistánu" jsme na úrovni našeho bývalého bratra a podobných států.
09. 08. 2007 | 10:12

Zuzka napsal(a):

to bigjirka:
To, že byste vy dotyčnou paní neobtěžoval vůbec nezákládá žádný argument o tom, že to neudělal i Čunek. Stejně jako váš argument o "zjevné zaujatosti" - soudní znalkyně ji uznala jako věrohodnou.Vaše další slova o zaujatosti jsou pouhým emocionálním vyjádřením, kdy fakta , která nevyhovují vaší konstrukci, vytěsňujete.Rozhodnout měl pouze soud, ale jak už zde bylo x- krát řečeno, nedijde k němu.
09. 08. 2007 | 10:17

Karel2 napsal(a):

Izáku, ty padáku, jak může být Úhl spoluzodpovědný za vraždu Horákové to opravdu nevím.Chodil v té době už vůbec do školy?
09. 08. 2007 | 10:52

Milena z Prahy napsal(a):

Vážený pane Havle,

Číst Vaše texty na webu je skutečné potěšení, a to naprosto bez ironie. Jste jeden z posledních veřejně známých lidí, kterým něco říkají slova jako "morálka" nebo "čest". Díky za všechny Vaše blogy !!!

S pozdravem,

Milena z Prahy
09. 08. 2007 | 11:56

SuP napsal(a):

Takže milánkové s tím Vaším nezávislým soudem, Čunek se nechal vydat ke stíhání, čímž umožnil zahájení vyšetřování proti sobě. Protože kdyby se toho bál, myslíte si snad, že by ho sněmovna a senát dokázaly neochránit, pokud pokud jste všichni tak přesvědčení o možnosti zákulisního ovlivňování vyšetřování??
A pokud vyšetřovatel neshledal důvody k obvinění, co furt otravujete se soudem?? To je jenom socansko komoušská teze a způsob, jak udělat z protivníka mrtvolu politickými prostředky.
Jsem zvědav, kdy se objeví článek o vynesení a zveřejnění "Kubiceho zprávy" KDU, když jste doteď všichni házeli bláto na ODS?
09. 08. 2007 | 11:58

josef072 napsal(a):

Jak je vidět, tak tento server panu Čunkovi vůbec nefandí a zveřejňuje články zpochybňující jeho pověst. Jde to proto, že je zde právní nezájem o objektivní realitu.
A vůbec pan Havel se nemá k němu co vyjadřovat, kdyby byl tím, co se dělá, tak nepíše tendenční nesmysly.
Rádobyfilozof, ale chybí mu lidská pokora, ale to asi je krédo mnoha dnešních politiků.Jeho hospodské hry by měly ze světa kultury zmizet.
09. 08. 2007 | 13:03

-m- napsal(a):

To: bigjirka
Ano, dokazuje se vina. Má formulace byla záměrně zrcadlově obrácená - nejsem totiž ten, kdo o vině/nevině rozhoduje.
09. 08. 2007 | 13:50

-m- napsal(a):

To: SuP
Překrucujete fakta. J. Čunek veřejně slíbil, že se nechá vydat třestnímu stíhání, ale nakonec se hlasování zdržel. Tím svůj veřejný slib porušil, což mu na věrohodnosti v mých očích rozhodně nepřidalo. Také veřejně slíbil, že po ukončení všech tahanic vysvětlí své majetkové poměry. Jsem zvědav... čekám... snad se dočkám?
09. 08. 2007 | 13:53

SuP napsal(a):

-m- Jeho hlas nebyl rozhodující a musel by si připadat jako Kristus. Já myslim, že on je normální. Co vy víte, co mu poradil jeho právník? Jen mu měl poradit od samého začátku, aby se o ničem nerozkecával. Kdyby tušil, co z toho noviny dokážou udělat.
Na druhé straně - už jsem to tu uváděl - co je komu po jeho soukromých 2Mega? Ty má dneska každej druhej v něčem uložené a je to docela nevkusné se do toho cizímu člověku nimrat. Samozřejmě, ON si vybral, že chce být politik. Ale na velikost "nesrovnalosti" by měly být taky nějaké hranice a ne hranice statistické chyby.
09. 08. 2007 | 14:29

radek napsal(a):

Ač nerad, tak s Váma souhlasím pane docente.Dle mého názoru,který je tvořen z informací z veřejných medií,v tom Čunek lítá.
Jenomže si na rozdíl od Vás nemyslím, že se jedná o znásilnění práva vládnoucí koalicí,ale o kupčení s odpustky napříč parlamentem.
"My rozdejcháme Čunka,vy budete chvíly ječet a my za to zapomeneme na biolíh a kakao"

A jedeme dál !
09. 08. 2007 | 16:12

Izák napsal(a):

Pane Karel2, doufám, že jste inteligentní,se smyslem pro morálku, spravedlnosť a česť. Takže,každý kdo vstoupil do KSČ před listopadem roku 1989 a nebyl mentálně zaostalý, tak věděl o popravách neviných lidí v 50 letech. Též věděl, že KSČ až do listopadu 1989 se proviňovala proti lidem a proti lidskosti. Nebo snad ne? Myslím, že o tom svědčilo X krát plné Václavské náměstí a Letná v listopadu 89! Též zahozené legitimačky KSČ. A lidé skandovali "nejsme jako oni!" To znamenalo, že se nebudou KSČ mstít, že nebudou dělat proti lidskosti jako KSČ! Takže, každý, kdo věděl o zločinech a vstoupil do KSČ a bebo nevystoupil se podílel na zločinu! Samozřejmně, že skoro každý řekne ,že tam byl skrz děti nebo práci. Takže tam byl z prospěchu!
09. 08. 2007 | 17:07

-m- napsal(a):

To: SuP
1) Mě nezajímá, co mu poradil právník. Já jen konstatuji, že pan Čunek VEŘEJNĚ SLÍBIL, že bude hlasovat pro zbavení své senátorské imunity. Podstatné je, že tento slib nedodržel, ne to, zda jeho hlas byl či nebyl rozhodující.
2) Tady přece nejde o to, že má pan Čunek jakéhosi půl milionu. Tady jde o PŮVOD těch peněz, který nedokáže objasnit. Mimochodem: nedokázal ho objasnit ani předevčírem, když byl hostem "Událostí, komentářů"; tam se pěkně zaplétal do rozporů. To ho jako politika staví do oslabené pozice.
09. 08. 2007 | 18:23

SuP napsal(a):

-m- Typické. Já jsem ty Události viděl. Do ničeho se nezaplétal, jen nedokázal pana redaktora poslat do háje. Zřejmě je příliš nezkušený v politice před kamerou.
A o původu těch peněz řekl, že ho sdělil policii a dalším do toho nic není.
09. 08. 2007 | 19:25

-m- napsal(a):

To: SuP
Oběma sliby se zavázal veřejnosti, tak jaképak "dalším do toho nic není"? K bodu 1 Vám zřejmě došly argumenty, hm...

Zajímalo by mě, jak by naše diskuse vypadala, kdy KDU-ČSL byla součástí vládní koalice s ČSSD. Možná jste patřil k těm, kteří tehdy požadovali odstup S. Grosse... kdoví...?
09. 08. 2007 | 19:32

SuP napsal(a):

Vždycky se říkalo "Kdyby měla babička kulky, tak by to byl dědeček"
09. 08. 2007 | 20:58

Michals napsal(a):

je to přece jednoduché: aby někdo šel do vězení, musí se mu prokázat, že peníze ukradl. Aby mohl být místopředsedou vlády, měl by prokázat, že je neukradl (tj. říci, kde je vzal). Proč to platilo před rokem, dvěma a neplatí to dnes?
09. 08. 2007 | 21:11

SuP napsal(a):

Už mě to nebaví. Jestli máte za to, že pan Čunek je takovej žudrák, co nemá majetek v hodnotě aspoň několika milionů v době, kdy ho má 30% národa daleko větší, to mi pak připadá trochu zbytečná ta debata. Žádnej politik to předem prokazovat nemusel.
Ažmu někdo poradí, že jsou to peníze manželů Čunkových a že z toho je 12melounů jeho manželky, tak do toho zase nikomu nic nebude, protože ji nikdo z ničeho nepodezírá a tudíž do jejích peněz nikomu nic není.Jste s tím svým vyšetřováním už trapný. Sami vidíte, že to nezajímá ani policii, ani státní zástupce, jen Paroubka, protože by na tom chtěl potopit vládu. A vy mu za to trapnš tleskáte.
09. 08. 2007 | 21:22

Michals napsal(a):

pro SuP:
já jen, jestli jste opravdu byl tak tolerantní i v případě Grosse, nedivím se zkrátka sociálním demokratům, že je trošku štve, že se ta obecná kritéria politické kultury zmírnila těsně po tom, co oni odešli z vlády...
09. 08. 2007 | 21:37

SuP napsal(a):

Vy si snad myslíte, že by Gross odstoupil kdyby to meněl tak blbě rozehrané??
Totéž-vy si myslíte,že Kraus v "Černošicích" nejednal jako ředitel čehosi o kšeftu s kakaem? A že ty peníze, které do toho měl utopit, jsou jasné?? A že byly od tetičky zpod gauče? Tomu věříte, protože se nic nevyšetřilo? Nebuďte naivní.
09. 08. 2007 | 22:09

Michals napsal(a):

pro SuP:
jasně, oba pánové skončili. Gross odstoupil z fce premiéra, Kraus v exektutivní funkci nikdY nebyl, přesto odešel z parlamentu. nechci po Čunkovi a dalších nic jiného.
09. 08. 2007 | 22:12

SuP napsal(a):

Michals -možná Vám uteklo,že mě jsou ukradené průsery politických exponentů, ať je to Gross, Kraus, Lachnit, nebo Čunek. Já bych jen prosil, když ze mě někdo chce dělat idiota, aby to mělo aspoň formu a eleganci a ne trapnou ostudnost nebo odfláknutost.
A vůbec se nedá vyloučit, že nás těmahle kravinama krměj proto, aby se nezačalo zjišťovat, jak je to vlastně stěma velkejma známejma zlodějnama, jako Unipetrol, Biolíh, Krejčíř a Kožený, Nomura, Diag atd. To jsou kousky! To je peněz nenávratně v hajzlu co? A myslíte si, že tam nejsou konkrétní zavinění???
09. 08. 2007 | 22:16

Michals napsal(a):

Velký zlodějiny z počátku devadesátých let jsou zřejmě promlčený, z dob vlád ČSSD se uvidí. V kauze Nomura se zdá, že se podaří dorazit kdysi rozjetý kšeft.
Problém je v tom, že je třeba meřit všem stejně, nic víc.
09. 08. 2007 | 22:24

-m- napsal(a):

Zdá se, že SuP ztrácí nervy, protože je s argumenty v koncích. Michals to řekl přesně. Nemálo z těch, kteří se teď skrývají za princip presumpce neviny - interpretujíce jej ovšem politicky, nikoli právně, tj. ve smyslu: Čunku, neodcházej -, byli naopak těmi, kteří za Grossovy aféry vykřikovali: Grosse odejdi, stydím se za tebe jako za svého premiéra (např. pan Kalousek). Je to prostě jen trapná účelovost, nic víc.
A argumentace typu: podívejte se, co ti socani dělali, když byli u kormidla... Jistě, to je hodno kritiky. Ale co to má společného s aktuálním případem J. Čunka? Tady se pak pohybujeme na úrovni malých dětí hrajících si na pískovišti: Mařenka rozšlapala bábovičku, takže Jeníček teď může rozšlapat dvě.
09. 08. 2007 | 23:26

SuP napsal(a):

-m-neztrácím nervy, ale už mě to dávno nebaví. Téma je vyčichlé,soupeři již odešli jinam a to naše drbání je tak ze setrvačnosti.
10. 08. 2007 | 09:45

-m- napsal(a):

To: SuP
Asi máte právdu. Jdu dělat něco užitečnějšího :-)
10. 08. 2007 | 10:07

SuP napsal(a):

Přijďte zas !
10. 08. 2007 | 10:36

David napsal(a):

Celá kauza p. Čunka je i "krásným a potěšujícím" precedentem pro všechny nepoctivce v tomto našem "Absurdistánu". Všichni, kteří si za posledních 20 let nakradli, nemusí vůbec prokazovat, jak ke svému majetku přišli,(například z porovnání evidenčních důchodových listů), takže podvodníci převedou majetek například na manželku, která ačkoliv celý život nepracovala vlastní najednou desítky milionů a její manžel má pro exekutory připraven jen svůj zubní kartáček. Pořád mluvíme o tom jak je užitečné být v Evropské unii a přitom nejsme schopni, a co je ještě horší ani ochotni zavést to, co platí tuším v Británii, že pokud občan neprokáže, jakým způsobem přišel ke svému majetku, tak se mu ta část, u které to neprokáže bez okolků státem zabaví. Takže páni poslanci, kteří jezdíte po světě (Austrálie, Jižní Amerika, Japonsko aj) stačí jen převzít to dobré, co už existuje v Evropské unii.
10. 08. 2007 | 10:42

LEVAK napsal(a):

Pro Fandu Ratha:Prezident USA vyhodnotil,že největším nebezpečím pro zemi je zajíc.S tímto seznámil senát i kongres a pověřil CIA aby ho zajistila.Tato organizace za 6 měsíců nahlásila prezidentovi,že takový tvor neexistuje.I rozčílil se prezident a pověřil FBI tím samým úkolem.Úřad za 3 měsíce nahlásil prezidentovi totéž.Prezident ze zoufalství,aby neztratil tvář, pověřil tímto úkolem policii města LA.Za týden její příslušníci dotáhli k prezidentovi zmláceného medvěda,který dokolečka kňučel "Jsem zajíc,jsem zajíc,jsem zajíc,......!"
10. 08. 2007 | 18:17

LEVAK napsal(a):

Pro Fandu Ratha :Spojené státy vykastrovaly svou Ústavu naprosto fatálním způsobem již svým téměř jednomyslným přijetím 248 stránkového fasciklu ústavního zákona "Patriot Act", jenž byl Kongresu "předložen k posouzení" 2 hodiny před hlasováním 9. 11. 2001 (interesantní "přesmyčka" v datu) a jenž už tehdy učinil z americké Ústavy cosi, co mělo obdoby naposledy v nacistickém Německu bezprostředně po "požáru" v Reichstagu. Cosi, před čím by se zahanbeně zapýřil i Goebbels s Himmlerem, učinila současná vražedně nebezpečná sekta amerických Novokřesťanských neocons předložením a přijetím dalších totalitních ústavních zákonů "Patriot Act 2" a "Criminal Commission Act", na které by snad ani Stalin neměl žaludek. Dle tohoto zákona neexistuje již v USA ani domovní svoboda, ani Habeas Corpus (presumpce neviny, jestli kovaný soudruh, jako vy vůbec něco takového uznává a pamatuje), neexistuje šance na kontakt s rodinou či právníkem, pokud libovolná "autorita" vyjádří stín podezření s "teroristickou povahou" něčího chování či myšlení.
Pokud máme dnes ve zvyku říkávat, že McCarthysmus byl americkou obdobou stalinistické zvůle 30. a 50. let, pak to, co existuje v USA nyní předčí ty nejdivočejší sny tehdejšího nechvalně známého amerického senátora a snad i někdejšího sovětského generalissima a (bohužel) teprve jen nabírá síly k rozhodujícímu úderu dokonce i uvnitř Spojených států samotných...
Pokud americká Nová nomenklatura chystá pro vlastní občany toto:
http://video.google.com/vid...
http://sandiego.indymedia.o...
http://www.prefer-statement...
pak je přinejmenším naivní dělat si iluze o tom, co čeká Český národ po vstupu americké okované boty na brdskou hroudu...
10. 08. 2007 | 18:20

bigjirka napsal(a):

A bijou černochy...
10. 08. 2007 | 21:30

Déžo napsal(a):

Nejsem zastáncem žádného politika, ale presumce neviny by měla platit pro všechny (jsem zastáncem názoru: stejná pravidla pro všechny - a chci-li je pro sebe, chci je i pro ostatní!!!).
Obvinit někoho to dnes může beztrestně každá ..., policie, státní zástupci i soudci pracují ani ne na baterky (ale jestli a jak se jim chce a na objednávku), takže pošpinit někomu jméno lze snadno. A i když se to pak nepotvrdí, tak už vyřčené (a v novinách našimi "skvělými" publicisty napsané) nelze vzít zpátky.
17. 08. 2007 | 10:35

Honza z AG Štěpánská napsal(a):

Začal jsem číst příspěvky pod článkem pana Havla; musím konstatovat, že čím větší neználek problémů, tím trapnější argumenty. Souhlasím s názorem, že čím více je pisatel neznalý poměrů, tím agresivnější slova. Je to bohužel nehezké, ale i já sdílím názor, že být tady před 25Oti lety, kladivo na čarodějnice udeří. Nechápu tady ani v dalších diskuzích, jak k názoru pisatele ten tzv. příspěvek není protiargumentem, ale urážejícím textem, do kterého se vnese politické i sociální protichůdné cítění slovy, které jsou snad i nepublikovatelné. Tak jako člověk, trpící napoleonských komplexem si kupuje třeba i ojetinu, ale velkou ojetinu, tak i pisatel bez argumentu je hulvátem, léčícím si svoje komplexy. A tito žvanilové se navíc prezentují gramatickými chybami. U mně stačí, když píší "pane Havel", protože neprošli ani 5.tř. ZŠ, protože by věděli, že pátým pádem voláme pane Havle.
05. 09. 2007 | 21:07

David napsal(a):

Evangelický farář Bronislav Czudek, jeden z klíčových svědků, na základě jejichž výpovědi státní zástupce zastavil trestní stíhání vicepremiéra a šéfa KDU-ČSL Jiřího Čunka, má za sebou kontroverzní minulost. Byl agentem komunistické Státní bezpečnosti.

17.9. 2007 07:33
PRAHA - Při svém svědectví v případu Jiřího Čunka prý působil nedůvěryhodně a zmateně. Přesto právě na základě jeho výpovědi obhajoval jihlavský státní zástupce Arif Salichov zastavení trestního stíhání Čunka.

Podle výpovědi vsetínského faráře se hlavní svědkyně Marcela Urbanová chtěla Čunkovi pomstít. Ve svém svědectví popsal, že byl velmi překvapen, když s Urbanovou mluvil v kavárně, jak velká je její nenávist k Čunkovi. Státní zástupce Salichov dal na farářovu výpověď a vyvodil z ní, že Urbanová se chtěla Čunkovi opravdu pomstít.

"Přitom pan Czudek působil při svých svědectvích značně rozpačitým a zmateným dojmem," popsal Právu dobře informovaný zdroj.

Evidován jako agent Filip
Czudek odmítá, že by vypovídal nedůvěryhodně. Právu navíc řekl, že s StB nikdy vědomě nespolupracoval a na nikoho nedonášel. Jeho tvrzení však velmi silně nabourávají údaje z registru spolupracovníků StB ministerstva vnitra. Podle nich se stal Czudek kandidátem tajné spolupráce v roce 1982. V roce 1984 pak z něho StB udělala svého agenta pod krycím jménem Filip. Jeho svazek byl uzavřen až po listopadu 1989.

Vicepremiér a předseda KDU-ČSL Jiří Čunek byl podezřelý z přijetí půlmiliónového úplatku ještě jako starosta Vsetína v roce 2002. Státní zástupce jeho stíhání zastavil, protože jediným svědkem proti němu se prý ukázala být jeho bývalá sekretářka Marcela Urbanová, která kauzu vyvolala. V její výpovědi prý byly nepřesnosti.

Radim Kijonka, Právo

David - bez komentáře
17. 09. 2007 | 08:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy