Rozpočtový tunel z Nečasu do Kalouskova

17. 09. 2011 | 20:31
Přečteno 7137 krát
Při pohledu na upocenou vládu rozpočtové odpovědnosti se nemohu ubránit hořkému úsměvu. Nečas s Kalouskem tu spektakulárně funí, makají a ani nos si kvůli tomu utřít nemůžou. Bylo by to obdivuhodné, kdybychom nevěděli, že tihle naši ekonomičtí giganti neřeší než problémy, které si sami navařili. Přece Nečas s Kalouskem a Dalíkem-Topolánkem snížili daň z příjmu fyzických osob, daň z příjmu právnických osob, zvýšili paušály pro živnostníky a podřízli příjmy sociálního a zdravotního pojištění. Složenky pak poslali občanům. Doslova.

Právě tyto peníze teď rozpočtu chybí. S osmdesáti miliardami navíc by byly rozpočty bezpečně za maastrichtskou vodou. Vláda tak několikátý rok řeší neřešitelný problém. Zachránit větev, kterou sama uřízla. Výsledkem je pochopitelně dluh rostoucí nevídanými rekordními ciframi. A ještě k tomu skrytý dluh v podobě neopravovaných silnic, podfinancovaných špitálů, škol a univerzit. Skrytý dluh se kumuluje. Hrdinové, kteří krotí rozpočty dnes, neříkají, že jejich dluhy stejně bude muset někdo zaplatit. Po nás potopa, že? Madam de Pompadour to ale na rozdíl od Nečase aspoň došlo.

Rozpočtové výhledy do budoucích let jsou chmurné stejně jako návrh pro příští rok. Klín se vytlouká klínem a ekonomika stagnuje. Země nedokáže čerpat evropské fondy. Připravuje se tak o dodatečnou poptávku kolem 50 miliard ročně a zvyšuje si zbytečně nezaměstnanost o desítky tisíc osob. Tento rok nám také první evropské prostředky definitivně propadnou a v příštích letech se tento proces bude dynamizovat. Země se zmítá v sociálních problémech, ale je na posledním místě v čerpání Evropského sociálního fondu.

Tři tunely veřejných financí chystá vláda do dalších let. Jednak jde o druhý pilíř penzijního systému, který pije krev odborníkům, mezinárodním institucím a dokonce i vládnímu NERVu. Veřejné finance přijdou o část penzijních příjmů. Chybějící suma se pak vybere hlavně od střední třídy na DPH. Zdroje pro vyrovnání rozpočtu se tak prošustrují v dárečku bankovním institucím, které dostanou odměnu za svou pověstnou filantropii.

Druhým tunelem české ekonomiky je ekotendr. Od počátku bylo zjevné, že soutěž o odstranění starých ekologických škod má podobu megazakázky, která má omezit soutěž a přihrát pohádkové zisky. Však také cenové nabídky chudičkého pole zájemců začínají na dvojnásobku expertního odhadu. Zkormoucené obličeje vládních představitelů krákajících cosi o tom, že soutěž zbabrali natolik, že ani nejde zrušit, rámují nákladnou absurditu ekotunelu. Přitom je zjevné, že urychlením v této oblasti může stát jen prodělat, protože jeho garance každý rok snižuje inflace. A každý rok se potřeba odstraňování maličko snižuje, protože běží proces biodegradace. I to v součtu představuje miliardy.

Samostatnou epištolu by si zasloužily církevní restituce. Nechme ji kvalifikovanějším. Všestranné škrtání rozpočtů ovšem povede k větším ztrátám. Zmizí třeba dotace krajům na osobní dopravu. Kraje náhradní zdroje nemají. Řada lidí nebude moci dojíždět do práce a dražší individuální doprava zatíží životní prostředí. Miliardový výpadek příjmů donutí dopravce propouštět. Izolace vesnic se citelně zvýší. Starší lidé budou mít víc těžkostí s nákupy a kontaktem s úřady...

Menší investice do oprav a výstavby silnic navýší skrytý dluh, ale ohrozí i čerpání miliard z EU. Vůči hospodaření se zdroji je vláda velkorysá. Zatímco běžnému zaměstnanci veřejné sféry plat zkrouhli, okolí ministrů chrochtá nad nikdy nevídanými odměnami. Snížené příjmy v rámci veřejného sektoru se ovšem promítly do mzdových poměrů v sektoru soukromém. Tak se dále snížila poptávka po domácí produkci a službách. Spirála nízkých mezd a nezaměstnanosti zvyšuje obrátky.

Export monopolních zisků do zahraničí díky extrémně nízké nominální a zejména efektivní daňové sazbě pokračuje. Vládu nezajímá, že jedni tu daně a odvody vesele platí a druzí se tomu smějí na celé kolo. Vládu nezajímá, že v civilizované západní Evropě vypadají daně jinak. Má přece své východní a balkánské vzory: Právě tam se totiž vysoká korupce snoubí s rovnou daní.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gerd napsal(a):

Pane Havle,
sice tu dštíte oheň a síru na vládu a apelujete na voliče - občany, že vše zaplatí. Ne, že byste neměl pravdu, ale kdo tedy strany Nečasovy vlády volil? Dohromady strany ODS, TOP 09 a VV vyhrály volby, takže značná část lidí to tak chtěla. Volili proti "řecké" cestě, aby ji nakonec měli. Volili odpovědnost, a mají ministra financí s nejhorším odhadem vývoje ekonomiky na světě (i ti v Zimbabwe, Afgánistánu nebo Somálsku jsou lepší). Volili prosperitu, mají ekonomickou stagnaci. Volili trh, mají korupci. Volili boj proti korupci a politickým dinosaurům, zůstala jim papírová válka.
Záměrně píši jim, protože 16,7% voličů TOP 09 a 10,88 % voličů VV sedlo na lep. Celkem 27,58 % voličů si takovou cestu vybralo svou volbou. Nebo byli tak naivní, že těm programům věřili. Na druhou stranu 22,08 % voličů ČSSD a 20,22% voličů ODS osvědčilo pevnou víru, že tyto dvě profláknuté strany se dokáží samy změnit. Totéž platí i o 11,27 % voličích KSČM, kterým nestačilo 40 let vlády jejich strany a uskutečňování jejího programu.
Existuje přísloví, že jen blbec se spálí o stejná kamna dvakrát. Pokud vezmu v úvahu i recykláty v TOP 09, kteří se již předvedli, a nejasnou stranu VV, která už od pohledu na program byla podezřelá, mohu jen konstatovat, že v ČR je nejméně 4 245 784 registrovaných troubů. Tedy skoro polovina obyvatelstva. http://www.volby.cz/pls/ps2010/ps2?xjazyk=CZ. Z té zbylé poloviny část nemá ještě právo volit a jen malá část voličů nesedla na lep politickým stranám nebo osobám už jednou nebo vícekrát profláknutým. S takovou koncentrací troubů to ani v ČR jinak dopadnout nemohlo.
Takže máme, co nám většina voličů demokraticky vybrala v demokratických volbách. Mohu jim jen odpustit, neboť oni nevědí, co činí. Jen se k tomu ale pořád nemohu odhodlat a s každým novým nápadem české vlády k tomu nacházím chuti stále méně.
Rád bych tedy poděkoval alespoň tímto způsobem, stranám a vládě, speciálně pak TOP 09, VV a jejich 1 442 960 voličům, že mohu sledovat, jak ČR hyne na úbytě a státní dluh jen roste. mé díky se ani nedají slovy vyjádřit!
17. 09. 2011 | 20:55

stále rebel napsal(a):

„Nečas chce Česko dotáhnout mezi 20 nejvíce konkurenceschopných zemí
Publikováno 18.7.2011 14:12
Nová strategie konkurenceschopnosti Česka na roky 2012 až 2020 z dílny ministerstva průmyslu a obchodu je hotová. Česko má zařadit do dvacítky nejvíce konkurenceschopných zemí světa. Materiál počítá s investičními pobídkami, ale i s rozšířením možností pro spolupráci státního a soukromého financování. Vláda ho projedná v srpnu. V předchozích letech se pozice Česka zhoršovala. Loni se na žebříčku konkurenceschopnosti Světového ekonomického fóra propadlo o pět pozic na 36. místo. „
http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/necas-chce-cesko-dotahnout-mezi-20-nejvice-konkurenceschopnych-zemi-682254

„Švýcarsko zůstává světovou jedničkou v konkurenceschopnosti, ČR klesla na 38. místo“
ŽENEVA / 11:56, 07. 09. 2011
Švýcarsko zůstává světovou nejkonkurenceschopnější ekonomikou, Česká republika se ale propadla o dvě příčky na 38. pozici
http://www.mediafax.cz/ekonomika/3279642-Svycarsko-zustava-svetovou-jednickou-v-konkurenceschopnosti-CR-klesla-na-38-misto

A ke dnu a ke dnu
17. 09. 2011 | 20:56

Karel napsal(a):

Pane Stejskale,

chtělo by to vhodný komentář. Něco o bolševikovi a svobodě.

Přece si nedáme vládu rozpočtové "odpovědnosti" rozvrácet.
17. 09. 2011 | 20:58

Gerd napsal(a):

Atlete,
to se projevil vliv levných jídel v poslanecké kantýně, věčné posedávání na schůzích a přemíra alkoholu při trudomyslných úvahách o budoucnosti ČSSD.
17. 09. 2011 | 21:13

Maximus napsal(a):

Atletovi
Pana Havla jsem viděl v TV a zřejmě má nějakou nemoc, má hodně nezdravou pleť, je tlustý až má podbradek. Měl by se sebou něco dělat. Tady končí ale Vaše pravda. Jinak totiž má občan Havel v článku naprostou pravdu a lze v jeho údajích jen polemizovat o věcech, které pomohly zlikvidovat výběr peněz pro stát více a které méně. Můžeme se hádat jen o některých parametrech, ale né o celém obsahu a kontextu článku autora, on má bohužel pravdu někde v rozmezí 92-97%! A to je moc zlé pro občany této země.
P.S.
Vzkaz pro pana Havla, změňte stravovací zvyklosti, začněte přiměřeně sportovat, proveďte očistu těla od patogenů, podle vizáže jste totiž abonentem na brzkou péči doktorů a to bych Vám nepřál (doporučuji MMS1 od Jima Humbla, funguje to moc dobře). To Vám vzkazuji, protože Vám fandím.
17. 09. 2011 | 21:24

Drzá zrzka napsal(a):

To se nás netýká. Tady je Václavovo. :o)
17. 09. 2011 | 21:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 09. 2011 | 21:29

AC napsal(a):

Gerd

Budoucnost ČSSD je více než jasná. Je dobré si to zavčasu uvědomit, abyste se pak vyhnul psychické újmě.
Tedy ne že bych jim až tak fandil, ale myšlení lidí ve velkém měřítku, jejich nespokojenost a z nich vyplývající důsledky nemáte šanci ovlivnit.
Trojkoalici nahradí ČSSD. Ale s daleko, daleko větším ziskem. Pak budu zvědav na vaše příspěvky.
17. 09. 2011 | 21:41

Gerd napsal(a):

AC,
to si můžeme říci už dnes. ČSSD bude méně krást, ale krást bude taky. Za premiéra budeme mít burana s důrazným projevem a slovníkem - macho typ. Ze zákonů přijatých Nečasem se nezruší ani jeden, daně se nesníží. Ekonomika alespoň trochu poroste (HDP) a růst bude tažen dluhem. Kalousek zůstane i nadále ministrem financí a bude vládnout s ČSSD - ostatně, už spolu vládli a Kalousek vyjednával i o spolupráci s KSČM. Takže ta se dostane na výsluní. Státní dluh dosáhne astronomických rozměrů a už nepůjde nikdy splatit (ostatně on už nepůjde splatit ani teď). ČSSD se pokusí zavést euro jako měnu, ale zjistí, že kvůli vysokému dluhu to nepůjde. Začne ve velkém opravovat a stavět silnice. Pokud se podívám na vývoj 2000 - 2006, bude to úplně stejné, protože ČSSD se není schopná poučit.
A taky nejde o žádný výkvět inteligence, jen o nejméně špatnou volbu ze všech možných, které jsou k dispozici se šancí na vládu.
Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak je to asi tak, jako jestli si chci nechat uříznout obě nohy nebo jen jednu. Logicky vyberu jen jednu, ale nejradši bych si obě nohy nechal, jenže taková alternativa není nabízena.
Co se dá dělat, snad se příští generace dožijí něčeho lepšího.
17. 09. 2011 | 22:01

Yosif K napsal(a):

Hmm.....
1) DPH musi zvysovat vsechny staty, je to na vyber druha nejspolehivejsi dan po dani z nemovitosti....
2) sniozvani dani podnikatelum provadeji vsechny staty, kterym zalezi na tom, aby se vsechny manuelni pracovni mista nepresunuly do Ciny - coz se zrovna deje v socdemaky milovane skandinavii. Pristi Saaby a Volva budou made in China.....
3)Ze se pri ekozakazkach krade? doufejme ze ji zrusi. Uvidime komu prihraji ekozakazku socdemaci..... treba nekomu od Babise, Janouska, Jansty nebo Mladka. Ti jeste navic ovladaji umeni, jak mimoradne zisky prodanit ve Fribourgu - Confederation Helvetique......

Toz tak mili oranzovi poblouznenci - vhuru za Janstou a Mladkem danit do Svycar.....

Jo pane docente kupte si jeste nejakou DOBROU ucebnici o vyberu dani...... napriklad PUBLIC FINANCE od Harveye Rosena .... zkuste si ji precist drive nez zde zase zacnete plivat sve oranzove chrchle..........
17. 09. 2011 | 22:03

Papouch napsal(a):

Zvláštní. Místo aby europoslanec a ekonom okomentoval aktuální situaci v rozkládající se eurozóně (a že byl minulý týden na události bohatý - ), publikuje kompilát obvyklých levičáckých hraběcích rad.

Asi by to chtělo podržtaškům co "připravují podklady" trochu provětrat faldy, i recyklace má svoje meze.
17. 09. 2011 | 22:04

Yosif K napsal(a):

Pane Gerde - statni dluh ve vysi cca 50% GDP lze splatit celkem snadno behem par let - musi se vsak nechat vysoka DPH a musi se sahnout na "mandatorni vydaje" prevazne socialni povahy.

Oranzovy lumpenproletariat by holt musel omezit spotrebu alkaholu a cigarek.....
17. 09. 2011 | 22:08

AC napsal(a):

Gerd

Až na toho Kalouska celkem souhlas, protože kde nic není, ani čert nebere.
Kalousek se jako představitel TOP09 do obrazu příští vlády vejít nemůže, ať už jsou anebo byly jeho plány jakékoliv, protože prostě zkrátka Topka na zvolení do parlamentu nemá sebemenší šanci. Stejně tak VV.
Ale jak říkám, jinak s vámi souhlasím, vidíte to reálně. Nezbyde nám, než doufat v lepší přespříští vlády.
17. 09. 2011 | 22:17

AC napsal(a):

Yosif K

Abyste brzy před tím lumpen proletáriátem nelezl kanálama!
Měl byste požádat obec o rozšíření jejich poklopů, abyste se pak neušlapali.
17. 09. 2011 | 22:22

Gerd napsal(a):

AC,
já nevím, Kalousek už byl na odpis tím, že chtěl vládnout s komunisty v r. 2006. A vidíte, ve volbách 2010 se tam zase dostal! Jen žasnu, jak je to vůbec možné a navíc je jeho voličská skupina z lidí, kteří komunisty zrovna nemusí. Skoro bych řekl, že by jej za to jeho paktování s KSČM a domlouvání vlády ani neměli volit. Mýlil jsem se, pořád se najde dost lidí, kteří uvěří úplně všemu. Tak bych skoro řekl, že jej ve vládě budeme mít zase. Jen nevím, čím nás bude strašit. :-(

Yosife K,
ano, státní dluh lze splatit, ale vláda, která to udělá, pak nebude zvolena, A nikdo nemá chuť tahat horké kaštany z ohně za předešlou vládu. Takže nám v lepším případě nasekají dluhů méně a nesplatí nic. Alkohol a cigarety zdraží stejně, ale chlastat a kouřit se nepřestane. Jenže vybrané peníze na splácení státního dluhu určitě nepůjdou.
Jo a zase si budeme utahovat opasky, jako už 20 let.
17. 09. 2011 | 22:25

Lojza z HorníDolní napsal(a):

Chtělo by to nějaký lidovější vtip. U toho dnešního jsem nějak nepochopil pointu. :(
17. 09. 2011 | 22:29

AC napsal(a):

Gerd

Potenciální škoda, kterou Kalouskův nápad vládnout s komunisty tehdy představoval se myslím vůbec nedá srovnat s tornádem, které v nadcházejících letech díky jeho reformám a škrtům (a nejen jeho pochopitelně) provětrají naše peněženky a možnosti.
Jako ministr financí se stává ztělesněním symbolem čistého zla. Proto si myslím, že lidé při volbách na něho a Topku rozhodně nezapomenou. Tudíž, objevit by se v žádné vládě, která bude logicky hlásat změny k lepšímu, neměl.
17. 09. 2011 | 22:40

humanwatch napsal(a):

Dokud si lidé v této zemi nechají srát na hlavu nic se nezmění.jediné co funguje je egypská cesta.Nahnat Kalousky,knížata a Klause do Vltavy a zabavit konta.Budou tučná.jako ta Mubarakova.Jen na státních zakázkách rozkradou ročně přes 100 miliard.
17. 09. 2011 | 22:45

Yosif K napsal(a):

Pane AC - trumbera Gavel a jeho oranzovi pratele jsou nejvetsi skudci proletariatu (a svym zpusobem i lumpenproltariatu) na svete!!!!
A to sice proto, ze zvysovbanim neadresnych socialnich davek umensuji chut chudych obcanu pracovat!!!!!!
Nedavno jsem cetl jakehosi romskeho rozumbradu na blogach: Ve Varnsdorfske komunite ze 156 Romu pracovali jenom 3 a to jeste jeden z tech 3 ted pracovat u popelaru prestal, "protoze si konecne spocital, ze na davkach dostane vice nez plat"!!!!!"

Inu z tohoto problemu jsou 2 cesty:
a)socdem recept - zvysit platy poplearum atp - natolik aby vsech 156 Romu pracovalo. Na to vsak uz bohuzel statni rozpocet nema....
b) kapitalisticky recept - davky snizit - cim budou davky nizsi, tim vice lidi BUDE NUCENO si praci najit......

A ted pane chytry - zkuste si tipnout, co vytrvale navrhuje pan rudooranzovy docent....... pokud nejste popelar, nemel byste byt jeho oranzovymi chrchly nadsen....... vicemen ani kdybyste byl popelar a to sice pracovity a inteligentmni, nemusel byste byt socdemackou propagandou nadsen......
17. 09. 2011 | 23:06

AC napsal(a):

humanwatch

Na to si budeme muset pár let ještě počkat. Nevím, jestli si tuhle docela reálnou možnost neuvědomujeme, anebo uvědomovat nechceme. Kdyby se vnější ekonomické podmínky neblížily chaosu, tak dejme tomu, lidé jsou na krátký sestřih dostatečně masírováni a před nepohodlnými důležitými informacemi zvenku i zevnitř propagandou dostatečně odstíněni, ale vývoj v Evropě už v této fázi napovídá, že jiskra nepokojů nemine ani nás. A vláda dělá všechno možné, aby tuhle predikci potvrdila. Jestli se včas nevzpamatuje, vládne u nás pravice naposledy, protože změny budou drastické. Ale to už si tady asi takhle svobodně vykecávat rozumy nebudeme, vrchnost už se postará, jak nám na čas zatnout tipec a nebouřit se přes sociální sítě.
Myslíte, že to není možné? Počkáme si po volbách a uvidíme. Ani nevíte, jak rád bych se mýlil.
17. 09. 2011 | 23:07

Al Jouda napsal(a):

Děkuji panu docentovi za výstižný popis naší ekonomické situace !Když tohle napíše europoslanec, tak by se celá naše vláda měla chytit za nos !
17. 09. 2011 | 23:12

AC napsal(a):

Yosif K

Vážený pane, kdyby sociální dávky a nechuť cikánů či i bílých pracovat byly ten největší problém jaký máme, bylo by hej. K vám se jistě ještě nedonesla kriminalita bílých límečků, která sužuje a ruinuje tuto zemi, že ne? Pak ovšem není divu, že doslova šílíte jen z vyplácení sociálních dávek a také jejich zneužívání.
17. 09. 2011 | 23:17

Fenix z popela zrozený napsal(a):

S články pana Havla obvykle hluboce nesouhlasím. Ovšem dnes je tomu trochu jinak.

S jeho názorem na snížení daní tedy nesouhlasím. A pro tentokrát bych se nerýpal v odlišnostech.

V souvislosti s ekotentrem bych rád ocenil, že jedním z prvních, který v této souvislosti zmínil faktor času a samoočisty přírody. Jistě, některé zátěže je třeba řešit rychleji, ale řešit vše najednou tak rychle je až tak velký nerozum - zejména v této době - že podezření z nekalých úmyslů není na místě, pan Kalousek přece není až tak hloupý. Sama myšlenka tak velkého zbytného utrácení by měla být v dnešní době trestným čine ...

Ekozakázka je ovšem nicotná ve srovnání s církevními restitucemi. Po ekozakázce zbyde ... snad ... aspoň vyčištěná krajina. Církevní restituce přinesou jediné - odškrtnutou čárku v seznamu slibů TOP 09 části jejich voličů.

Církevní restituce nemají žádný smysl. Restituce měly řešit částečnou nápravu křivd - ale vracet stamiliony círvkím - proč ? Tato otázka by měl být řešena referendem, kdy občané sami by měli rozhodnout o tom, jestli chtejí utrácet svoje peníze na tyto účely.

Co referendum ... každý občan by měl mít možnost platit sám za sebe zvýšenou daň ve prospěch církve. Sám, podle svého uvážení. Viděli bychom, jak voliči hodnotí činnost církve.

Osobně bych upřednostňoval nejen zrušení církevních restitucí a popření veškerých jejich nároků, ale i zrušení státního příspěvku na chod církví. Ať občané svými přispěvky rozhodnou o poptávce po službách církve.

Přes všechny chyby a omyly, děkuji tímto panu tlustému, že před pár lety zabránil ještě větší krádeži a ještě strašnější variantě restitucí. Tlustý je člověk omylný, možná i zločinec, ale toto mu budiž přičteno k dobru.
17. 09. 2011 | 23:23

Marie napsal(a):

Myslíte, pane Havle, že až povládne zase soc dem, jestli všechny ty věci, které současná vláda hraběcího nečasu přinesla, budou uvedeny do stavu před tím, než Topol uchvátil pomocí přeběhlíků vládu a Kalousek začal dělat ministra financí?
18. 09. 2011 | 00:16

ghándí napsal(a):

to je nechutný, jak ten havel kecá. za maastrichtskou vodou....., fuj! to bysme museli přijmout uero a platit řeckým popiječum ounza pod cipřišem jejich duchody a uřednické platy. n...t! i s havlem.
18. 09. 2011 | 01:23

AC napsal(a):

Mimo mísu:

Teď jsem četl hořkou stížnost občana, který si objednal na internetovém obchodě zázračný prostředek na zvětšení penisu - a dostal ho, představte si, fungovalo to vždy, bezpečně a okamžitě. Neuhádnete, co to bylo. Poslali mu lupu.
18. 09. 2011 | 01:51

otokar napsal(a):

Veselý docente,
vidíte to správně. Až to veřejnost pochopí, nastane mazec, ani Issová to nezachrání. Až budete ministrem financí, začnu se opět zajímat o politiku.Musíte si však v liháči zrobit prosvětlivku, ty profláklé zlodějské dršťky musí pryč.
18. 09. 2011 | 02:21

er napsal(a):

gándhí ono lepší platit tady tyhlety tunely pod taktovkou tunelpapá
18. 09. 2011 | 02:53

Jeff napsal(a):

Pane Havel, jste mluvčím stínové vlády, tedy dvě věci - nebo tři: ta první- vaše vystoupení tento týden na ČT. Ve sledovaných UK jste si zvláštně notoval s neschopným demagogem ODS P.Sobotkou nad citlivým přesunem Romana v ČEZu do DR, kde bude mít dle Vás prostor dokončit svou vizi. Udělal jste pro svou stranu v tomto dobrou službu? Dále - v Bruselu fungujete se svým spolustraníkem Robertem Duškem, jenž stojí za bezprecedentním protilidovým pučem místní ČSSD proti uskupení Změna pro Liberec a J.Korytářovi, jenž hodlal změnit řádění ODS v tomto pátém největším českém městě a pomohl tak ODS zpět k moci po prohraných volbách. Zde se neptám na dopady na veřejné mínění, Dušek se s Přemyslem určitě dobře zná a asi nelze šlo jinak :)). Za třetí - k Šluknovsku. Bylo seznáno, že ve 100% případů v obdobných obcích s problémovými občany radnice a místní politici participují na tzv. sestěhovávání. Neutěšený stav úrovně vašich regionálních vládců vyvolává delší dobu nutnost posílit a pročistit členskou základnu, a to jak nahoře, tak i dole. Před rokem jste otevřeli prostor pro iniciativy a hnutí, dnes? Chcete prohrát vyhrané volby? Na Vašem místě třetinu poslanců Vaší strany bych průběžně nechal fungovat doma. To, co jste tady napsal, okomentovala stejně, s daleko větším étosem velice efektivně na ČT ekonomka Švihlíková již dvěma týdny. Drábek třikrát tento týden 3/4 hodiny vysvětluje v nejsledovanějších pořadech TV "rozumnost svých kroků" a Nečas volí ředitele ČT.
Sečteno: DĚLEJTE NĚCO.
18. 09. 2011 | 06:21

Gerd napsal(a):

AC,
už tehdejší ochota Kalouska vládnout s komunisty ukazovala jeho charakter. Kdyby tady nebylo 873 833 voličů - mistrů světa ve skoku na špek, Kalousek ani trvale spící Schwarzenberg by ve vládě nebyli. A to nepočítám uznání mafiánského státu Kosovo, vzor to české vlády. Takže kalousek se choval vždycky velice podivně, zůstaly za ním nevyjasněné státní zakázky, podezření z korupce a 3 mrtví parašutisté, kterým se neotevřely padáky, na které vyhrála výběrové řízení firma, která je nikdy nedělala a ani ještě v době výběru nevznikla. Přesto byla Kalouskem vybrána.

Yosife K,
Vaše chápání sociálních dávek úplně neodpovídá realitě. především, Romové ČR stojí rořně (jako celek, multi kulti programy a sociální dávky) jen 4-7 mld. Kč ročně. S ohledem na odhady korupce při státních zakázkách 80 - 240 mld. Kč ročně jde o pakatel.
Dále sociální dávky jsou jakousi formou výpalného. Pokud je přestanete vyplácet nebo snížíte pod nějakou úroveň, co Romové udělají? Půjdou pracovat? Někteří možná, ale velká většina půjde krást! A půjdou si vzít k těm, kdo něco mají, takže ještě více peněz vydáme na policii. Už teď máme největší počet policistů v EU na počet obyvatel. Přesto to nepomáhá. Hlavním důvodem není posedávání policistů v kanclech, ale protože se v ČR nezřízeně krade.
Vámi navržené řešení nebude fungovat. Pomohlo by, kdyby došlo k zastropování max. sociálních dávek ve výši 90 % minimální mzdy. Jenže jsou tu ještě přídavky na děti, a ty také zvedají příjem rodiny. Řešením by bylo kompletně předělat celý současný sociální systém, je už neudržitelný a neufinacovatelný. Hlavním důvodem, proč tomu tak je, je, že celé břemeno příjmů do státního rozpočtu bylo hozeno na zaměstnance platící daně. Ti to pak nemohou utáhnout a neutáhnou nikdy, i kdyby Kalousek s Drábkem obhajovali své nápady od rána do večera.
18. 09. 2011 | 08:20

Ládik!!! napsal(a):

Stalinista z Bruselu u penězích káže.
18. 09. 2011 | 08:25

zemedelec napsal(a):

Pane Jeff.
Naprosto s Vámi souhlasím.
Pokud si to neuvědomí více politiků ČSSD,můžou lehce přijít o vítězství.Už vystrkují růžky staří komunisté,že je lidi budou volit zas.U toho citlivého přesunu Romana něco vězí.Já bych řekl,že tam bude velká díra v hospodaření na konci roku,proto raději utíká v čas.
18. 09. 2011 | 08:30

Anička z Kuřimi napsal(a):

Česká cesta kapitalismu - privatizace, tuneling, rovná daň, důchodová deforma, cash ve zdravotnictví, zvýšení DéPéHá, narůstající státní dluh a k tomu složenka, že jste to socky prožraly.
Před odpovědnou a protikorupční vládou stojí ještě úkol Ekotendr a Restituce církvi.
Po výše uvedených zkušenostech, věřím, že dopadne velmi opravdu velmi dobře.
Pro koho dobře ...
18. 09. 2011 | 08:50

kelt napsal(a):

To,co p.Havel uvádí,je bohužel syrová pravda o stavu této země.
Nechápou,nebo nejsou schopni pochopit pouze neoliberální pomatenci,nebo aktivní tuneláři SR a sponzoři "bakalice",kterým současný stav vyhovuje s výhledem na možnosti dalšího rozkrádání SR.
Nečas blábolí cosi o tom,že největším problémem je výše sociálních dávek/mimochodem jedny z nejnižších co do objemu ve vztahu k HDP v EU/.Pokud pro ty "nepřízpusobivé"nebude práce a vezme jim dávky,budou krást,loupit a vraždit-budeme stavět další kriminály a posilovat policii,což bude xkrát dražší,než realizace sociálního programu,který by je začlenil do společnosti.Tady by si měla vláda možná vzít příklad z USA a jejich řešení "černošského problému".
Konkurence schopnost řeší Nečas krácením příjmů SR/stále se propadáme níže a níže/a růst vzdělanosti má takovou prioritu,že jsme v rámci zemí OECD co do výdajů na školství na předposledním místě.
Ekonomické kroky této vlády kritizuje opozice/právem/,ale i podnikatelé,NERV,MMF a široká veřejnost finančních odborníků.
Ovšem pro Nečalouska je písmem svatým hodnocení raitingových agentur.
Jenom pro zapoměntlivý fan club "bakalice"připomínám-Lehman Brothers měly jednoho rána roku 2008 rating AAA+ a večer šly do kopru.
18. 09. 2011 | 09:41

Jozef napsal(a):

Ak pod vychodnymi vzormi
mysli autor aj Slovensko /zrejme ano/,tak musim dodat,ze sucasna promedialna bratislavska chaos-skrt-mordo-vlada nemoze byt ina,ina byt dobrovolne sotva dokaze.Tak,ako bratislavske zaujmovo-ideologicke analyticke masmedia.
Kazdy tyzden bratislavskeho tiezvladneho mordo-skrt-mordovania je trapenim a skodenim vseobecnym,skodenim Slovensku i celej eurozone.
Ak by ruvajuci sa koalicnici odisli na jesen na zasluzeny odpocinok,bolo by to fajn,tisickrat lepsie,ako nic.
Ak by socialna demokracia preukazala viditelne ambicie byt alternativou,konala by svoju primarnu povinnost.Prazska SD je zatial ospala.Nezobudena.Bratislavska sa uz v medialnej palbe na medialnych favoritov utocit snazi.
18. 09. 2011 | 09:55

ld napsal(a):

Gerd,

včera večer-bravo!
Až mi z toho naskákala husina.
Autor,

jen bych nesouhlasil s tou maastrichtskou vodou; i tato suma peněz by padla na rozkrádačky, gripeny, pandury, Eura, Blanky...Jinak souhlas.
18. 09. 2011 | 09:56

Franta Adamec z vinohradu na Morave napsal(a):

Nejeden czesky stalinista z Bruselu a Prahy o penezich kaze na aktualne.cz, bolshevici Stejskalove, Pokorni, Krauzove ovladli czeska media.
18. 09. 2011 | 10:09

český maloměšťák napsal(a):

http://www.novinky.cz/domaci/244929-bartosmlouva-nas-muze-poskodit-na-dlouha-leta-varuje-tluchor.html

Ti lidé ztratili už i ty poslední zbytky soudnosti.
Oni sebe srovnávají s Churchillem.
18. 09. 2011 | 10:45

ghándí napsal(a):

er,
když čech okrádá čecha, což se velkém děje už minimálně 60 let, tak se jenom peníze přesouvají od jednoho zloděje ke druhému, ale pořád zustávají u nás. je to lepší než je poslat řeckým pojíječům ounza pod cipřišem.
18. 09. 2011 | 11:01

michal napsal(a):

Vážení,
shodneme se na tom, že je třeba, aby si český stát přestal žít nad poměry. Jak toho dosáhnout?
Většina mluví o rozkradených penězích ze státních zakázek - 60% státního rozpočtu tvoří mandatorní výdaje včetně obsluhy dluhu. Dalších 20% rozpočtu tvoří platy státních zaměstnanců. Ze zbytku, t.j. 20% je zhruba 3/5 investic a 2/5 neinvestičních výdajů.
Tedy, pokud se podíváme na rozpočet v r. 2010, veškeré investice jsou cca 3/5 z 20% z 1000 mld Kč, tedy 120 miliard korun. Budeme-li věřit nejpesimističtějším odhadům, t.j. Transparency International, 15-20% peněz vynaložených na investice je "korupční přirážka". Tedy při úplné eliminaci korupce bychom ušetřili 18-24 miliard korun ročně, při snížení korupce na úroveň vyspělých států EU (opět odhady TI kolem 5-8%) bychom ušetřili reálně 12 - 14 miliard korun.
Tedy částku naprosto nedostatečnou pro splacení dluhu.

Ano, bojujme proti korupci, ale především je třeba osekat veškeré mandatorní výdaje o 10-20%, čímž ušetříme nepoměrně více.

Nepodléhejte bludu, že v měřítku státního rozpočtu povede snížení korupce na roveň vyspělým zemím k nějakým pozorovatelným změnám.
18. 09. 2011 | 11:20

michal napsal(a):

Gerde,
kolik nás stojí romové? Opravdu to chcete vědět?
Romů v ČR bylo v r. 1999 250 tisíc. Novější údaje nejsou, neb se přestaly sledovat. 90% Romů je živeno státem. Pokud by bylo správných vašich 4-7 mld, pak by na jednoho Roma připadalo pouhých 2500 Kč měsíčně. A to, nepočítaje náklady na pobyt Romů ve věznicích, je směšně málo. Reálná částka se bude pohybovat minimálně na dvojnásobné úrovni, ale nemám chuť to počítat, abych se pak nestal voličem DSSS- :)
18. 09. 2011 | 11:26

Hloupý Honza napsal(a):

Pane europoslanče, bohužel vy jste úplně stejní jako ti, na které v rámci občasného posílení vlastního a stranického image poukazujete. Hezky se to opět ukázalo před několika dny v televizi jak jste si se jmenovcem vašeho předsedy odesáckým senátorem Sobotkou společně souhlasně notovali při dotazech k "odcházení" supermanažéra Romana. Nebyli jste to náhodou vy kdo zavedli ten rádoby motivační program, ze kterého Roman a spol odváděl desátky ? Komu ještě tak platil kromě Klausovic rodině ? Že by jedněm strkal do kapes a těm, kterým měl de facto líbat nejen ruce, ne ? Ale jděte. Neprivatizovala se za vás OKD ? Neparcelovali jste si zemičku na kraje, jejichž vytvoření nemělo stát ani korunu, ani zaměstnávání dalších úřednických pijavic ?. Kolik takových tunelů z Paroubkova do Sobotkova přes Němcov a rovně kolem Grossova bychom tak asi našli, kdybychom trošku zapátrali v paměti. Inu někteří mají paměť krátkou, neboť alkohol zabíjí i paměťové mozkové buňky. Takový Kalousek si už ani nepamatuje, že byl někdy v KDU, natož, co před hodinou říkal ve sněmovně. Holt většina politiků už ani neví co slibovala před volbami a je otázkou zda se tak děje z přemíry ohnivé vody, nebo tak činí záměrně. A a B jsou správně.

Běžte někam s takovým blogem, to co vy tady od bruselského korýtka halasně mezi tučnými sousty vytrubujete do světa ví každý komu bylo v hlavě alespoň trochu dáno. Že by se blížily volby ? Pád vlády ? Roman na hrad, Klaus do ČEZu ? I to je možné v ČEZké republice, kde i absurdní se stává skutečností. Už se těším ... akorát nevím jestli půjdeme z bláta do louže, nebo z louže do bláta, ale to je vlastně za dané situace pro ČEzké ovčany nepodstatné.
18. 09. 2011 | 11:27

občanka napsal(a):

Pane Havel, chtěla bych se Vás zeptat na názor na tzv. sociální karty, které budou povinně dostávat sociálně nepřizpůsobiví občané a ti, kteří nebudou posílat děti do školy, protože se o ně bojí.
Peníze ze sociálního systému se mají dle slov pana ministra vyvést do třech bank, které se prý údajně přihlásily.
Protože se nákupy z těchto karet budou realizovat za celé období průběžně, budou peníze ze sociálních dávek zůstávat na účtech v těchto bankách. Dle slov pana Drábka, prý z toho nebudou mít banky žádný zisk. A teď ta otázka:
Proč nemůže tuto službu dělat přímo ČNB ? Zůstaly by peníze ve státním rozpočtu. Myslela jsem, že o to naší vládě jde. posílit státní rozpočet, ale teď vidím, že jí jde o posílení nejsilnějších bank, což mají zajistit nejslabší z nejslabších.
Pan ministr se zašťituje jakýmsi pokrokem v systému, modernizací, ale je to průhledný systém, jak náš stát rychleji přivést k bankrotu.
Co mám jako občan dělat, když s tím nesouhlasím.?
Vůbec nesouhlasím s lístky na potraviny pro určité skupiny obyvatel. Vede to k učení se nepoctivosti. Za dvě másla dostanu krabičku cigaret. Toto je dobré jen pro obchodníky, kteří budou mít licenci přijímat potravinové lístky.
Myslím, že za války se tomu říkalo keťasení, ale naši politikové to zavádějí v mírové době, kdy je potravin přebytek, bohužel ne pro sociálně slabé spoluobčany.
Žiji v nemravném státě a stydím se za všechny poslance, kteří zvedají za tyto zákony ruku.
Kolik asi dostane ministr od bank a obchodníků za tento geniální nápad, který jen ztíží už tak nelehkou situaci nezaměstnaných, invalidů a důchodců.
Myslím, že jsou u nás všechna ministerstva ovládána mafiány, kteří s radostí vymýšlejí v zájmu snížení dluhu vyvádění peněz ze státní kasy a z rozpočtu ministerstev a nám prostým občanům se vysmívají z obrazovek, jak s námi vyběhli. Státní dluh rozhodně nesníží, to je jasné už dnes, ale vymluví se na objektivní příčiny.. světovou ekonomickou krizi, Evropskou uninii a její pro nás nevýhodné předpisy.
Mám obavy z toho, že příští voliči se semknou k tomu, kdo u nás udělá tzv. pořádek a bude charismatická osobnost.
Proč jsme tak nepoučitelný národ a dovolíme takovou nespravedlnost ? Proč stát nezakročí velmi razantně proti straně Vandase ? Proč se u nás konají pochody, které nejsou ničím jiným, než lynčem na občany ? Stydím se za občany ve Šluknovském výběžku, kteří jsou zaslepeni nenávistí a mají zlý střípek v duši. Proč takové pochody jsou u nás zákonné?
Lidé poslouchají Vandase, Kohouta a jiné kreatury, které mají k poctivé práci daleko. Je to popsáno v psychologických studiích. Jde z toho strach.Nebojím se cikánů, nebojím se zlodějů, ale nenávisti, krádeží bohatých, nemravnosti politiků a davové psychózy hloupých lidí.
18. 09. 2011 | 11:28

Hloupý Honza napsal(a):

to Jeff:

Příště si poctivě přečtu všechny příspěvky, než něco sesmolím.
Taky to na Vás tak působilo, že si Havel s Přemkem tak "notovali" v "kauze" Roman ? nenapadlo by mne, že se shodnu s někým v konkrétním slově.
18. 09. 2011 | 11:56

stále rebel napsal(a):

Pro michal.
Ty vůbec netušíš nebo úmyslně lžeš, kde je problém s korupcí. Korupce není pár miliard, korupce je neefektivnost celého systému, tedy to, co nás odlišuje od těch úspěšných.

K číslům o veřejných zakázkách

1.4.2010 „Ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška dnes na fóru Hospodářských novin představil opatření, která pomohou snížit korupci spojenou s veřejnými zakázkami. Roční objem veřejných investic v České republice představuje 600 miliard korun. „
http://www.mmr.cz/Pro-media/Tiskove-zpravy/2010/Ministr-Vondruska--Diky-elektronizaci-a-lepsi-legi

Celý náš systém je především o korupci, od dosazování nekompetentních, ale kmotrům loajálních lidí do řízení státu, přes jeho hospodaření až soukromou ekonomika, tržní ekonomika prolezlá korupcí není tržní ekonomika a nemůže dobře fungovat.
18. 09. 2011 | 11:59

stále rebel napsal(a):

Do Bruselu

Math Is Hard, Euro Edition

http://krugman.blogs.nytimes.com/2011/09/17/math-is-hard-euro-edition/
Podívejte se na Irsko a Španělsko a zjistíte, že kritéria pro pakt stability, kdy se sleduje zadluženost a vládní deficit nejsou dostatečná.

http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/STANDARD_CONTENT_OT01_021464.XML

Například Irsko, vzorný stát až do roku 2007 a pak strmý pád.

Irsko roky 2002 - 2010
32,2% 31,0% 29,7% 27,4% 24,8% 25,0% 44,4% 65,6% 96,2%

Bez kontroly rizikového a spekulativního chování žádná záruka stability nebude.
18. 09. 2011 | 12:07

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující hanlivé komolení jména, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlavé každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 09. 2011 | 12:46

Občan napsal(a):

Pane Havle,
sedíte v europarlamentu. Přesto se domnívám, že jste o situaci v ČR alespoň rámcově informován. Snad tedy víte, že v ČR je momentálně cca 480 000 OFICIÁLNĚ evidovaných nezaměstnaných, ale volných pracovních míst je cca 20 000 (nepočítám "obchodní cestující", protože to není pracovní místo, ale poslední způsob jak se pokusit vydělat alespoň na holé přežití). Přičemž vláda se rozhodla, že ti, kdo nemají práci a nemají šanci nějakou sehnat, budou podrobeni nuceným OTROCKÝM pracem. Pokud je odmítnou, budou smět svobodně a demokraticky zemřít hladem.

Udělejte tedy, prosím, něco pro to, aby se situace změnila! Alespoň se pokuste tlačit na EU, aby kontrolovala ÚČELNOST a EFEKTIVNOST využití prostředků litých do ČR - zejména těch, které sem cpe na "sociální projekty". Protože efektivnost využití právě těchot prostředků je nulová, eventuálně záporná (jo, také jsem si myslel, že to nejde. Jenže ČR se ukázala být zemí netušených možností).

Pokud jste skutečně sociálním demokratem, udělejte už konečně něco pro slušné lidi, kteří jsou ponižováni a ničeni panováním trojkolky. EU kontrolní mechanismy má, takže snad není takový problém prosadit, aby jich užívala. Protože v ČR jsou masově zneužívány VEŘEJNÉ prostředky EU.
18. 09. 2011 | 13:12

kenyh napsal(a):

gerde vaše verze o vládnutí ČSSD s kradlouskem je asi výplod vašeho chorobného mozku,protože jaký dluh způsobil za vlády pravice překonává i to co musela sanovat ČSSD po vládnutí Klause a co způsobily vlády soc.dem.Jediné možné je to,aby voliči při příštích volbách kroužkováním znemožnili dostat se Kradlouskovi do sněmovny.
18. 09. 2011 | 13:55

Občan napsal(a):

To Kenyh:

To není dobrý nápad. Protože pokud se Al Kalous dotane do PSP ČR, pak bude alespoň trochu pod kontrolou. A tahle persona by měla zůstat pod kotnrolou, neb jest značně nebezpečná. Uvědomte si, s ČÍM kamarádí - Šťáva, Háva, Starka. Něco takového by se nemělo dostat mimo kamery.

Navíc by bylo docela milé vidět ho bezmocně běsnit v opoziční lavici :o)
18. 09. 2011 | 14:12

Gerd napsal(a):

Id,
děkuji

Michale, především nikdo neví, kolik Romů doopravdy je. A kolik z nich se opravdu živí prací a kolik je opravdu na sociálních dávkách. Takže jde o odhady, mé číslo ale vychází z jednoho výzkumu na tohle téma. I kdyby nás Romové stáli opravdu 15 mld Kč ročně, pořád jde o pakatel proti tomu, kolik ze státní kasy odplyne korupcí.
18. 09. 2011 | 14:13

Fenix z popela zrozený napsal(a):

Gerde,
Vaše logika je chybná a velmi nebezpečná. Nenechme si namluvit, že 15 mld je málo peněz. I třeba 1,5 mld je hodně peněz, za to se dá pořídit opravdu hodně.

Stáváte se tak podobným Kalouskovi, který tvrdí, že 2 mld ročně nacírkevní restituce vlastně nic není.

Papír k papírku, tuna za chvilu. A stokrát nic umořilo vola.
18. 09. 2011 | 14:19

neo napsal(a):

Občane,

přesně pro lidi jako jsi ty , kteří pohrdají některými profesemi ,je určena veřejná služba. Jako nezaměstnaný bych se styděl odmítnout jakoukoli práci a nechat se jinými živit.

Ale to ty ne, ty bys odmítl i velmi náročnou a dobře ohodnocenou práci obchoďáka.
18. 09. 2011 | 14:28

utiontro 36 napsal(a):

Rebele,
mluvil jsem o státním rozpočtu. Ty do toho mícháš investice obcí a různých dalších fondů (veřejné rozpočty > státní rozpočet).

Ale i tak, pokud by to byla pravda, při eliminaci korupce na "západní" úroveň, ušetříš maximálně 60 miliard Kč. Podobnou částku potřebuješ získat snížením mandatorních výdajů.
18. 09. 2011 | 14:56

Barich napsal(a):

Neo, souhlas, tak se musí na netáhla! Už před lety jsem četl v jakémsi článku profesora Kellera o návrhu, že placením zaměstnanců trpící firmy by přestaly mzdy platit, lidé by dostávali od státu dávky, které by si odpracovali veřejnou službou. Představujete si to právě tak, že?
18. 09. 2011 | 15:02

český maloměšťák napsal(a):

neo
Co s lidmi, kteří například 15 let pracovali a ze svých příjmů odváděli násobky průměrných odvodů ?
Také jsou nyní(v režimu nezaměstnanosti, evidovaném a řízeném státem) "živeni jinými" ?

Vaše logika je mimo. Pokud ovšem nechcete začát lidi kastovat. Nebo používat socialistické " každému podle jeho zásluh" - dovedenému ad absurdum./zásluhovost via výše podpory v nezaměstnanosti jistě, to je asi správné - s mezemi/.

V prvním případě jde o implementaci asijské společenské smlouvy - v druhém případě o zvulgarizovaný socialismus./pokud by měli mít mnou zmiňovaní lidé nějaké výčitky ve smyslu, že " je nyní někdo živí" - vzhledem k historii jejich odvodů je to hloupost a kdo něco takového tvrdí, je buď zvrhlík...anebo hlupák/

Moderní Západ počítá se spravedlností ve směru bohatství, které "prokapuje" od talentovaných k těm méně talentovaným /praxe je samozřejmě od ideálního typu velmi vzdálená/.
Kořeny modu aktuálního nedostatku Západu, který je hašen/sanován/ hyperdebetním financováním vzniku pochybného "bohatství", která prokapává a to také při pomoci dovozu asijských společenských smluv...kořeny jsou jinde (respektive zde).

Zneužívání sociálních dávek je z tohoto úhlu pohledu marginální záležitostí.
Pouze slaboduší jedinci v něm vidí viníka probíhajícího úpadku. Pravicově ladění takoví jedinci viní přímo Romy /v rámci modu kolektivní viny/ , levicoví viní absenci expanzivnější politiky řešení nezaměstnanosti /opět špatně - v hyperdebetním modu financování daném dovozem asijských společenských smluv to neřeší podstatu problému zvaného všeobecný úpadek Okcidentu - tedy jeho institucí, lidí v těchto institucích a etosu, který by měl být v těchto institucích.

Politici nechtějí říkat lidem pravdu. Většinou jsou sami v investicích do emerging markets /buď přímo, nebo přes korporace/ zaháčkováni. Byli by tak proti vlastním peněženkám.
I u občanů je tomu tak. Investice do emerging markets jsou doporučovány 10 žebravými potulnými bankéři z 10. Ať už do podílových fondů, akcií, nebo přes např. IŽP.
Mnohdy o tom ani takový občan neví - že prodává /spíše rozdává/ vlastní budoucnost.
Je mu vysvětleno - že dobře investoval. A má radost - pokud na výpise vidí, že mu jeho bankéř nelže. Skutečně - má " investice" roste. Hlupáci.

Svět už není světem 19. století.
Ale takoví politici - které zmiňuji - nás tam bezpečně dovedou. Tedy do nacionalisticky vymezeného prostoru, prostoru kdy ten , kdo nevlastní kapitál bude zase jen využitelným otrokem.
Pak bude Čína/velmi zjednodušený pojem - 3 % high class, cca 13 % Middle class , zbytek masa - využitelný kolektiv/ konečně integrovaná do globální ekonomiky.
To bude ten ráj.
Pro cca 5 - 10 % lidí.
Ti ostatní budou očipováni. Tak už nebude nutno přijímat žádnou politiku. Bude se jen hlídat a trestat.

Neboli " slovo takto ve skutek proměněno bude".

Hezký zbytek dne. Všem pozorovatelům - zejména těm nezúčastněným, ale i těm komentujícím. Moc hezký den přeji.
18. 09. 2011 | 15:02

michal napsal(a):

Mě by se mnohem víc líbilo, kdyby stát místo dávek bezplatně pronajal dotyčnému dva až čtyři akry zemědělské půdy v blízkosti jeho bydliště.
18. 09. 2011 | 15:05

michal napsal(a):

Český maloměšťáku, sociální dávky včetně nákladů na jejich rozdělování pohlcují ročně 600 miliard Kč. To opravdu není marginální záležitost.
S podporou v nezaměstnanosti máte pravdu. Primární chybou je, že mě stát nutí si platit nezaměstnanecké "pojištění" a nenechá mi dotyčné peníze, abych si vytvářel rezervy sám. Dtto důchodové a nemocenské pojištění.
Neviďte 19. století tak černě, bylo to období s velmi nízkou kriminalitou, doba velkého technického rozvoje a doba, kdy ti nejchudší v absolutní míře bohatli.
18. 09. 2011 | 15:09

extra napsal(a):

Potřebujeme víc takovýchto článků, které poctivě popíšou situaci a naštvou zbohatlíky a jejich poskoky (je jich tu v reakcích na článek dost a dost).
- Proč jsme jedinou zemí na světě, kde (vzhledem ke stropům na zdravotní a sociální pojištění) existuje daňová regrese (čím víc přispíváš, tím méně procent z příjmu platíš)?
- Proč jsme zemí s nejnižší daní příjmu pro bohaté na světě (v ČR pro zbohatlíky)?
- Proč jsme jednou z několika zemí na světě, kde existuje neúspěšná "rovná daň" (Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Lotyšsko, Litva, Estonsko)- když ve všech ekonomicky úspěšných zemích (Švédsko, Německo, Rakousko, Norsko apod.) je naopak vysoká daňová progrese? Proč nás pravicové vlády zatáhly do této společnosti - kam se např. pravicové Polsko nevydalo? Není to náhodou jen proto, že rovná daň je výhodná pro zbohatlíky?
- Proč jsme spolu s ostrovem Nauru jedinou zemí na světě, která povoluje akcie na držitele?
- Proč jsme spolu s Bulharskem a Rumunskem zeměmi, které vydávají nejméně peněz na školství v Evropě? Proč, když i Rusko vydává (v %) téměř dvojnásobek, Norsko, Švédsko, Rakousko téměř trojnásobek?
- Proč vydáváme pod průměr EU na školství, zdravotnictví a sociální dávky, zatímco vysoce nad průměr dáváme na stavby dálnic a jiné stavební práce?
- Proč jsme bezkonkurenčně nejhorší v Evropě v čerpání dotací z EU?
- Proč tolik šetříme, když jsme (po Slovinsku a Albánii) třetí nejméně zadluženou zemí v Evropě a jednou z deseti nejméně zadlužených zemí na světě?
18. 09. 2011 | 15:12

michal napsal(a):

Extra,
na většinu věcí nemá smysl reagovat, spravedlnost vám zhola nic neříká. Zastavím se u dvou nesmyslů.

Rovná daň - u nas se tak říká stavu, kdy jeden (s platem 10k) neplatí žádnou daň z příjmu, naopak peníze dostává a druhý (s platem 100k) zaplatí 156 tisíc Kč ročně. To je dost velká křivárna.

Šetříme? Kdepak, ČR stále rozhazuje plnými hrstmi, v příštím roce mají být výdaje státního rozpočtu o 100 000 000 000 Kč vyšší, než příjmy.
18. 09. 2011 | 15:19

neo napsal(a):

Barich,
ne. Představuju si to přesně jako ministr Drábek. Kdo se práci vyhýbá, dostane nabídku veřejné služby a kdo ji bez vážných důvodů odmítne tak přijde o podporu.
18. 09. 2011 | 15:19

neo napsal(a):

Tenco Maloměšťák,

ano, jsou živeni jinými, když pracovali, zase živili jiné oni.

Najednou je zásluhovost dobrá co? Ale když jde o zásluhovost na důchody, to je zase něco jiného že?
18. 09. 2011 | 15:23

extra napsal(a):

Michal: na většinu otázek tedy nejste schopen reagovat.
Vaše implikace, že v Británii, Norsku, USA, Německu, Francii, Itálii, Japonsku, Kanadě, Polsku, Irsku, Nizozemí a ve všech ostatních zemích Evropy, které jsou bohatší než ČR, neexistuje v daňovém systému spravedlnost, zatímco náš "systém" je spravedlivější, nestojí ani za odplivnutí.
Šetříme zbytečně (proč je loňský dluh 180 miliard, letošní má být cca 140 miliard a příští rok 130 miliard, když šetříme? Proč byly dluhy za vlád ČSSD v průměru 60 miliard, když nešetřily?), ale to vám, balíkům z venkova, nemá cenu vysvětlovat. Říkat vám, že hybnou silou kapitalismu jsou investice, ne šetření, nemá cenu.
18. 09. 2011 | 15:29

neo napsal(a):

extra:

rovná daň je výhodná pro všechny pracující občany ČR. Ačkoli není úplně spravedlivá, pořád je spravedlivější než progresivní daň.

Nejspravedlivější je pak třeba DPH. Ať je to milionář, průměrně vydělávající, důchodce, nefachčenko, dítě nebo chudák všichni zaplatí z rohlíku stejnou daň.
18. 09. 2011 | 15:35

český maloměšťák napsal(a):

neo
Kdy ? Ta zásluhovost u důchodů ?
Nepamatuji se - že bycj něco takového psal.

Hezký zbytek dne.

michal
Ty vaše "sociální dávky" si prosím pěkně strukturujte, zamyslete si, odkud se berou a pak cosi pište o ideálním stavu , kdy bohatli všichni - proč tedy ta expanze dělnických spolků, proč reflektovaný tlak dělnistva i uvnitř institucí - a to i v absolutistických zemích - když byla taková idylka ? Co ? Když všichnmi tak skvěle bohatli.

Dám vám jednu radu . nejdříve přemýšlejte a až potom pište /paltí to ale obecně - snad jen u sexu to nené až tak důležité...pokud používáte antikoncepci.../

Lwetím vstříc přírodě. Zde je nuda. My maloměšťáci milujeme nedělní procházky...
:))
18. 09. 2011 | 15:36

michal napsal(a):

extra,
vždyť vám píšu, že NEŠETŘÍME! Copak jste hluchý?
Skutečné šetření vypadá jinak.
18. 09. 2011 | 15:36

michal napsal(a):

Maloměšťáku,
kdybych věděl, že jste Kydač, nenamáhal bych se. Ten "ideální" stav zanikl díky slabosti produktivních se bránit. Doufejme, že jsme se poučili.
18. 09. 2011 | 15:38

neo napsal(a):

nemyslel jsem konkrétně tebe ale celou teorii socialistů o solidaritě.
Já jsem pro, aby podpora v nezaměstnanosti reflektovala odvedené prostředky. Jsem i pro aby důchod vycházel byl procentem předchozích příjmů.. třeba 70 nebo 80 % s nějakým stropem třeba 100 000, když už máme ty stropy na pojištění.

Taky rodičovskou bych rád viděl ve výši dle odvedeného a vlastně všechno.

Stávající systém je ale hluboce nespravedlivý, protože stát nejvíce vydává na ty, kteří do systému nejméně přispívají.
18. 09. 2011 | 15:44

Fenix z popela zrozeny napsal(a):

neo : zásluhovost důchodů nedává smysl. K čemu potřebuje bohatší vyšší důchod, když si může naspořit sám ?

Lépe by bylo snížit pojištění a stanovit nižší stropy - a ustanovit rovný důchod.
18. 09. 2011 | 15:53

neo napsal(a):

Fenix:

spoří tím, že posílá peníze státu.

Samozřejmě by bylo nejlepší minimalizovat důchodové pojištění u státu a vyplácet stejnou částku v % z odvodů a zbytek nechat na rozhodnutí občanů, kde a jak se zajistí na důchod, ale to neni v našich podmínkách moc dobře proveditelné.
18. 09. 2011 | 16:01

stále rebel napsal(a):

Někde výše jsem se dočetl, že rovná daň je výhodná pro všechny pracující v ČR.

Potom je patrně progresivní zdanění nevýhodné pro všechny pracující ve vyspělých zemích.

Je to samozřejmě nesmysl, rovná daň je nejvýhodnější pro lidi s nejvyššími příjmy, nejméně výhodná pro lidi se středními příjmy.

V konečném součtu je rovná daň nevýhodná téměř pro všechny, protože většina i vysokopříjmových lidí ve vyspělých zemích má i přes silné progresivní zdanění ze své ekonomiky a společnosti větši prospěch, než vysokopříjmoví v postkomunistických zemích s rovnou daní.
18. 09. 2011 | 16:03

petrof napsal(a):

pane Havle, už tolik nepijte.... váš červený nos prozrazuje, cože to v tom Bruselu vlastně děláte!!!! Kouzelná je pak ta vaše věta :..." chybějící část pak vybere od střední třídy na DPH...."... Ta dokazuje, že už zase máte hladinku.
18. 09. 2011 | 16:07

neo napsal(a):

stále rebel:

Nesmyslně vyvozený závěr. Záleží jak je progrese nastavena. Když bude první pásmo nastaveno pod úrovní současné rovné daně a bez úpravy slev, tak bude progrese výhodnější pro ty, kteří budou do prvního pásma spadat.

dále už plácáš jako obvykle. Rovná daň je výhodná pro všechny, pokud vim, tak se nenašel prakticky nikdo, kdo by po změně platil vyšší daň z příjmu.
18. 09. 2011 | 16:12

Jemnický napsal(a):

Havel
Správně pane Havle, potopit TOP a VV a zase pěkně vládnout s ODS. Jedni krást nalevo a druzí napravo. Dělit se podle aktuálního volebního výsledku. Před 89 to nebylo ono. Ke kradení toho nebylo moc a nedalo se za to nic koupit. Přece jenom TUZEX nezvládnul uspokojit všechny. Vexlácký socík se moc nepovedl, ale zato vexlácký sockapík, to je ráj, ten si přece spolu s ODS rozvracet nedáte.
To je princip současné politiky ČSSD-ODS a všechno ostatní kecy, kecy kecičky socdem tlusté hlavičky.

Vem vás čert, bububu.
18. 09. 2011 | 16:24

jogín napsal(a):

Kalouskova představa ekonomiky spočívá v přínosu zahraničních investic. Proto mají lidé s vysokými příjmy degresivní daň, proto se snižují daně podniků, proto chce zrušit daň z dividend, proto chce snížit platy, aby byly nízké náklady na pracovní sílu. Jenže jako obvykle, každá hůl má dva konce. Už dnes odtéká za hranice přes sto miliard zisků ročně a navíc bůhvíkolik miliard přes švindly s vnitropodnikovými cenami zahraničních firem. Zahraniční investice jsou krátkodobě výhodné, dlouhodobě nevýhodné. A tady zůstanou jen montovny místo vysoce kvalifikovaných výrob. Budeme dělat konkurenci jen zaostalým státům z Asie, ale jak dlouho?
18. 09. 2011 | 16:31

stále rebel napsal(a):

Pro neo.
Cituji:
„Rovná daň je výhodná pro všechny, pokud vim, tak se nenašel prakticky nikdo, kdo by po změně platil vyšší daň z příjmu.“

Našel se, tedy v roce 2008, dnes je to možná srovnané, ale to není podstatné.

Podstatné je to, že touto úpravou došlo ke snížení daňového výběru o desítky miliard, které neplatí vysokopříjmoví, a ty se budou muset vybrat nějakou jinou daní. Čili to, co Kalousek odpustil vysokopříjmovým následně sebral všem prostřednictví zvýšení DPH, kterou chce dále zvyšovat.

Kalousek musí mít z takových prosťáčku, jako jsi ty, náramnou radost.
18. 09. 2011 | 16:37

x.man napsal(a):

Ó jak jsi vtipný ekonomické exprte z Lihového domu.
Pozor abys nepodlehl spontánnímu samovznícení.
18. 09. 2011 | 16:40

x-man napsal(a):

to stále rebel:

Zvláštní, že v roce 2007 se zavedením rovné daně snížil výběr daní o desítka miliar ročně, zatímco v roce 2010 vyčíslil Bohoušek Sobotka příjmy vzniklé znovuzavedení progresivní daně ČSSD na 4 miliardy ročně, pokud budou všichni takobví blbci, aby platili tajk, jak bude Bohoušek požadovat.

Kde se asi stala chyba? Zřejmě mezi tvou klávesnicí a židlí.
18. 09. 2011 | 16:43

stále rebel napsal(a):

Pro x-man.
Co vyčíslí Bohoušek nechej na Bohouškovi, své výměšky označ svým puncem.
18. 09. 2011 | 16:45

extra napsal(a):

Neo
Jste jenom placený provokatér, samozřejmě. Žádný slušně vychovaný člověk by nemohl tvrdit, že náš (ve světovém měřítku unikátní) daňový systém je spravedlivější než systémy v západní Evropě, že "rovná daň" je spravedlivější než daň progresivní.
Tohle může tvrdit jen nemyslící ubožák nebo člověk, který se živí rozkrádáním státu. Mimochodem, proč svou osvětu nešíříte v USA, Švédsku, Německu, Rakousku, Polsku, Francii, Norsku, Nizozemsku, Španělsku, Austrálii, Japonsku, Kanadě, Belgii, Finsku, Británii a jinde, kde, chudáci, mají progresivní danění?
Spolu s dalšími unikáty (akcie na držitele, stropy pro zdravotní a sociální pojištění) tak v Česku vznikl unikátní systém, který je výhodný jen pro jednu vrstvu obyvatel, shodou okolností pro tu nejméně inteligentní, nejméně schopnou a nejvíc línou - pro tzv. podnikatele a manažery.
(Mimochodem, už někdo odpověděl na otázku, proč živíme sedmkrát víc podnikatelů a manažerů než srovnatelné Rakousko? To není jen švarcsystémem, v civilizovanějších zemích zakázaným.)
18. 09. 2011 | 16:45

VL napsal(a):

Říkám to už dlouho, s Nečas-Kalouskovo vládou se blížíme ke státnímu bankrotu mílovými kroky.
18. 09. 2011 | 17:06

neo napsal(a):

stále rebel, je to podstatné. Je to nejpodstatnější. Když platíš nižší daň z příjmu než kdykoli předtím, tak je pro tebe výhodná.

O DPH jsem už psal, ta je spravedlivá. Můžeš vydělávat statisíce, nebo desetitisíce či být cikán, rasista, dítě nebo důchodce..pořád za stejnou věc platíš stejnou daň.

Kalousek ze mě nemusí mít radost, to já mám radost, když mi stát nechá víc ve mzdě čisté a nechá mě rozhonout za co to utratím a kolik následně na DPH odvedu.
18. 09. 2011 | 17:07

zemedelec napsal(a):

To x-man.
Už to bylo několikrát napsáno,že to snížení daní zapříčinilo výpadek asi 80mld kč.V tom je jak z danění vysoko příjmových,právnických osob a hlavně firemních odvodů a daní.Také je uváděno,že ještě odpustil firmám asi 30mld daní.Přeci máme nejlepšího ministra financí.
18. 09. 2011 | 17:13

Gerd napsal(a):

Fenixi,
likvidovat korupci má smysl od největších kauz. Pak může dojít i na ty drobnější. Nemá smysl řešit 1 nebo 2 mld. Kč, když jinde utíkají desítky nebo stovky mld, protože se nevyšetří žádné korupční kauzy.
18. 09. 2011 | 17:15

neo napsal(a):

extra,

opravdu nejsem placený provokatér. Takto se ke mně vymezují jen jedinci s komunistickým myšlením, kteří neuznávají jiné názory a nemohou pochopit, že oni nejsou střed světa a že tu žijí lidé, kteří mohou mít jiný pohled na svět než oni sami.

Jsem slušně vychovaný a přesto tvrdím, že rovná daň je mnohem spravedlivější než progrese. Samozřejmě nejspravedlivější by byla daň stanovená pevnou částkou. Tak by všichni platili skutečně rovnou daň.

Už ten název vám napovídá, že je to spravedlivější systém.

Nejsem ani nemyslící ubožák, ani nerozkrádám stát přesto. Jinak není to má osvěta. Jen můj názor a nemám potřebu ho nijak šířit. Každý může přece vidět spravedlnost v něčem jiném. Já ji vidím v heslu OKO ZA OKO, vy zase Zlatou cihlu za prd a prd za zlatou cihlu... to je Váš názor a já vám ho neberu a ani vás nehodlám označovat za placeného provokatéra.

Nakonec si nechám tu vaši perlu o neschopných a líných manažerech a podnikatelích, tady se opravdu neshodnem. Pokud totiž víte, jak vypadá tvrdá a náročná práce manažera nebo podnikatele, tak nikdy takovou věc ani nemůžete napsat. Já jsem jen zaměstnanec a nemám vedoucí funkci, ale řeknu vám, za ty prachy bych manažera opravdu dělat nechtěl. Být neustále na příjmu i o svátcích, víkendech a dovolených, prakticky 24 hodin denně, Nést zodpovědnost nejen za svou práci, ale i práci svého týmu... neustále zaměstnance motivovat a nechat je rozvíjet své skills...to je hodně náročné.

mimochodem, švarcsystém je u nás taky zakázaný.
18. 09. 2011 | 17:18

jos napsal(a):

To Neo 18. 09. 2011 | 15:35
"Nejspravedlivější je pak třeba DPH. Ať je to milionář, průměrně vydělávající, důchodce, nefachčenko, dítě nebo chudák všichni zaplatí z rohlíku stejnou daň" Obojí je co jste uvedl je blbost. Už si to živě představuji jak na př. vlastník VV Bárta své třímilionové Masserati napsané jako služební!! vozidlo ABL daní stejně jako já svůj rohlík nebo zaměstnanec který si koupí nějakou levnou Fabii. Naopak. Nákup svého Masserati uvede jako náklad a dokonce i benzin, olej a veškerý servis vykáže jako náklad ke snížení daňpvého základu firmy, i když v tom jen honí vodu a vozí svou blondýnu a používá to nejvýš jako každý jiný zaměstnanec své soukromé auto. Ten ovšem ty daně, na rozdíl od Bárty, skutečně zaplatí. Tak neplácejte nesmysly. Vaše vývody se hodí tak do příručky Rádce liberálního komsomolce. Všechny!
18. 09. 2011 | 17:23

Suchec napsal(a):

Jemnický:
A co je TOP? ODS+lidovci, čili ta nejhorší sorta.
A co jsou VV? Spousta přeběhlíků taky z ODS (kupodivu, že?)
Takže co?

Gazdík a STAN? Tam je taky pár pěkně vyčuraných ptáčků. Jenže si nenakradli, a tak to berou velkým hákem rovnou z vody.

:-)))))
18. 09. 2011 | 17:23

neo napsal(a):

jos:

co nechápete na tom, že kdyš si v kauflandu koupíte za 1.90 rohlík, zaplatíte stejnou DPH, jako když si tam ten rohlík koupí Bárta, Jágr, já , Nečas nebo babička?
18. 09. 2011 | 17:30

stále rebel napsal(a):

Pro jos.
Z auta možná DPH zaplatit, ale z nákupu nemovitostí, zlata, zahraničních bankovních kont DPH neplatí vůbec. Ti s vysokými příjmy navíc velkou část svých příjmů utrácejí v exotičtějších lokalitách, než je naše republika.
18. 09. 2011 | 17:35

jos napsal(a):

To neo,
Vy nechápete základní fakt, že Bárta své Masserati a jeho provoz, a samozřejmě mnoho dalších, platí na rozdíl od třeba běžného zaměstnance nebo důchodce, nezdaněnými penězi. A ještě tu platbu použije ke snížení svého daňového základu. Co je vám na tom nejasného?
18. 09. 2011 | 17:39

stále rebel napsal(a):

Pro neo.
Nepoužívej pojem spravedlivá, ať se nám nezvedá žaludek, používej pojem neospravedlivá.

Pro jos.
Někteří si dávají i „asitentky“ do nákladů.
18. 09. 2011 | 17:42

neo napsal(a):

jos:

jenže já o maseratti nepsal, psal jsem o rohlíku. O rohlíku. O rohlíku. Víš co je to rohlík? Pečivo, ne Maseratti.

Takže nemůžete označit tuto větu za blbost, protože je 100% PRAVDIVÁ.

"Ať je to milionář, průměrně vydělávající, důchodce, nefachčenko, dítě nebo chudák všichni zaplatí z rohlíku stejnou daň."
18. 09. 2011 | 17:46

neo napsal(a):

milý stále rebeli, budu používat slovo spravedlivá. Výše jsem i vysvětlil, proč:
Každý může přece vidět spravedlnost v něčem jiném. Já ji vidím v heslu OKO ZA OKO, vy zase Zlatou cihlu za prd a prd za zlatou cihlu...
18. 09. 2011 | 17:47

extra napsal(a):

Neo: Placený (asi hodně dobře) provokatér jste - trávíte tu tolik hodin denně, že žádnou jinou práci byste ani nestihl.
Vaše perla, že český daňový systém je sporavedlivější než daňové systémy kdekoli v západní Evropě, v USA, Kanadě, Japonsku atd., je opravdu zábavný. Na další zloději nám všem vnucené nesmysly (stropy na zdravotní a sociální pojištění, akcie na držitele) jste ani nereagoval. Asi se za své chlebodárce přeci jen trochu stydíte.
Mimochodem, jistě si ve skutečnosti nemyslíte, že třeba vědci, VŠ pedagogové a další zaměstnanci v různých profesích nepracují o sobotách a nedělích? Já jsem např. letos měl jen čtyři dny dovolené, pracuji na špičkovém vědeckém pracovišti od rána a nepamatuji si, že bych někdy skončil před půlnocí, a to ani v sobotu nebo v neděli, za plat kolem 20.000 hrubého (po patnácti letech v oboru). Nestěžuji si, jsem rád, že mohu tu práci dělat, jsem pyšný na mezinárodní úspěchy (pochvalné reference z Francie, Itálie, Rakouska i Německa), uvádím to jen jako případ. Peníze opravdu nejsou všechno.
Vím dost o tom, že čeští vědci mají slušnou mezinárodní prestiž, ale čeští podnikatelé a manažeři jsou považováni za lidský odpad Evropy a s českými poměry obeznámenější lidé se právě kvůli nim stydí, že jsou s Čechy v jedné EU. Normální člověk téměř kdekoli v Evropě se štítí sám sebe, když musí jednat s českým podnikatelemnebo manažerem. Kolik já už odpovídal dotazů, proč tyhle lidi pořád živíme a proč je nezavíráme!
18. 09. 2011 | 17:47

Občan napsal(a):

To Neo:
"...Být neustále na příjmu i o svátcích, víkendech a dovolených, prakticky 24 hodin denně, Nést zodpovědnost nejen za svou práci, ale i práci svého týmu..."

Pokud tohle musí "manager" v podniku, kde pracujete, dělat, pak je naprosto neschopný, neumí zorganizovat práci sobě ani svým podřízeným a navíc si vybral takové podřízené, kterým nemůže věřit ani "Dobrej den".
Čili je v zájmu zaměstnavatele se takového neumětela co nejříve zbavit.

Ad DPH - hochu, v tom se zcela zásadně pletete. DPH musíte poměřovat k výši příjmu. Takže v DPH zaplatí PŘI STEJNÉ SPOTŘEBĚ na dani člověk s příjmem 10 000.- Kč nesrovnatelně víc než člověk s příjmem 100 000.- Kč. Protože ten bohatec nesní víc rohlíků než chudák - žaludek mají stejně velký.
No nic, melte si ty své bludy dál...
18. 09. 2011 | 17:50

neo napsal(a):

Extra:

stihl, věřte mi.

Nepsal jsem nic o jiných zemích. Jejich systémy také mohou někomu připadat spravedlivé. mě ale ne. Nevidím spravedlnost v tom, že někdo platí do státní kasy víc než jiný a má za to nižší transfery z rozpočtu.
Daňovž systém a jeho spravedlnost pak neni o akciích a jestli umíte číst a četl jste mé názory na toto téma, tak víte, že nemám nic proti zrušení takových akcií.

Co se týče stropů, ty zastávám, neboť zastropovány jsou i příjmy ze státního rozpočtu.
Mimochodem, byl to poslanecký kluv čssd, který přišel se zastropováním pojistného.

Když ti ostatní pracují i o sobotách a nedělích, tak mají krátký a dlouhý týden ne? Takže mají několik dní volna mimo víkend. Jinak souhlas, peníze opravdu nejsou všechno. Osobně mám úplně jiné hodnoty.

Nematlejte dohromady nepooctivé podnikatele a zloděje a slušné lidi. Tohle nálepkování nemám rád.
18. 09. 2011 | 17:55

neo napsal(a):

Občan:

pane Občane, vedoucí pracovník odpovídá bezvýhradně za práci svého týmu aniž by ji dělal. To není sci-fi milý občane. Jste opravdu takový hlupák, že nevíte, že vedoucí pracovník má zodpovědnost za celý tým a nejen za sebe? A to i když je práce zorganizována velmi dobře a on ji nedělal. Tu zodpovědnost má ale pořád on. Být na příjmu musí být neustále. Jsou rozhodnutí, která nelze delegovat.

U dph jsi vedle. Co jsi měl z matiky?

"Takže v DPH zaplatí PŘI STEJNÉ SPOTŘEBĚ na dani člověk s příjmem 10 000.- Kč nesrovnatelně víc než člověk s příjmem 100 000.- Kč,"

Zaplatí naprosto stejně, právě proto, že mají stejné žaludky.

Když si oba koupí na týden 20 rohlíků, 2 chleby, Půl kila šunky, 10 piv a toaleťák, tak mají stejnou spotřebu. Předpokládejme, že nakoupí ve stejný den ve stejném obchodě a tak oba zaplatí na DPH stejně.

Jste lhář, nebo neumíte počítat.
18. 09. 2011 | 18:02

jos napsal(a):

To neo,
přestože tady stále opakujete svou fixní ideu "rohlíkové" spravedlnosti, pravdu nemáte. Princip který jsem demonstroval na Bártově Masserati, platí úplně na všechno (vyjma drobností jako je na př.investiční zlato). A také je na úplně všechno využíván. Od vybavení domácnosti až po ty auta. Ostatně byste snadno zjistil jak vypadají "firemní" rodinné nákupy na př. v Makru třeba v Čestlicích. Nezaplatí stejně, protože jeden na rozdíl od druhého, používá nezdaněné peníze.
18. 09. 2011 | 18:19

neo napsal(a):

jos:

zaplatí. Na rodinný nákup si nemůžete odečíst DPH. Ani na to Maseratti pokud ho nepoužíváte k podnikání.
18. 09. 2011 | 18:23

Petr napsal(a):

To jsem so oddechl, je videt ze nas socani pod vedeni predsedy socanske internacioanly Papandrea zachrani
18. 09. 2011 | 18:25

Duroy napsal(a):

DPH, nedepeha, všechno jen pro ohlupování lidí, stejně tak, možnost platit si školné, či všelikajé jiné poplatky, při nezměněné dani.
Vám se Neo při vašem přijmu daň snížila jen díky narozenému dítěti (a to jen opticky), jinak zaměstnanec ve vašem pásmu (loni jste vydělával okolo 27 000,- měsíčně) na daních od dob Topolánka platí více!
18. 09. 2011 | 18:28

jos napsal(a):

Neo,
to platí asi tak ve světě vašich liberálních pouček. Kupodivu na př. v Anglii už tohle pochopili.
18. 09. 2011 | 18:29

neo napsal(a):

jos:

to platí i u nás v souladu se zákony čr.

Nemůžete v žádném případě používat metody podvodníků jako příklad.

Takový vám totiž dám taky i v případě zlodějů...neplatí DPH, v obchodech kradou

Nebo v případě přímých daní... zloději a podvodníci je neplatí ani rovné, ani progresivní..

Já nejsem zloděj ani podvodník a tak dávám reálné příklady ze slušné společnosti a nedávám za příklad zloděje.
18. 09. 2011 | 18:33

neo napsal(a):

Duroy:

nevím, kde jste sebral 27000, za socialistů jsem byl v pásmu, kde jsem platil vyšší daň než poté za Topolánka. Narození dítěte to jen vylepšilo.
18. 09. 2011 | 18:36

extra napsal(a):

Neo:
Jenom několik poznámek: Trávíte svůj život reakcemi na blogy. Buď máte nějaký fyzický nebo psychický problém, nebo je to dobře placená práce. V každém případě je to hodně odpudivý způsob trávení života.
Implicitně jste odsoudil daňové systémy ve všech zemích západní Evropy, v USA, Kanadě, Japonsku a jinde a prohlásil jste ten český a bulharský za spravedlivější. Gratuluju k takové míře neivity!
Věřte mi, vědec nebo VŠ pedagog (v žzádném oboru, o němž vím), ale ani mnozí jiní zaměstnanci nemají volno nikdy. Pracují každý den od rána do noci. Proto také končím - musím napsat zprávy a posudky na zítřek; před třetí v noci hotov nebudu - a v osm ráno na fakultě. Ale vybral jsem si to a neskuhrám. Je mi líto, že jste na žádnou z mých poznámek nedokázal argumentačně reagovat. Nemám čas se bavit s lidmi, kteří nemají žádné argumenty, jen jim něco nějak "připadá".
Slova "podnikatel" a "manažer" jsou pro mne opravdu pojmenováním lidské spodiny. Znám některé z nich, ale nestýkám se s nimi. Musel bych se sám sebe štítit.
18. 09. 2011 | 18:38

neo napsal(a):

extra:

naštěstí žijeme ve svobodné demokratické zemi a způsob trávení života neurčují komunističtí funkcionáři, ale sami lidé. To, jestli vám něco přijde odpoudivé ještě neznamená, že to tak mají všichni. Diskuse na blozích patří k mým koníčkům a Vy ani jenej komunista s tím nic neudělá.

Nic jsem neodsoudil, napsal jsem, že každý vidí spravedlnost v něčem jiném, za sebe jsem naspsal, že vidím spravedlnost v tzv OKO ZA OKO, tedy i v rovné dani. Ale neberu jiným ten jejich pohled. Když jim přijde spravedlivější, že někdo platí víc než jiný....

Jinak na rozdíl od Vás, já nepohrdám lidmi ať jsou manažeři, podnikatelé, prodavači nebo čističi bot. Za lidskou spodinu bych mohl maximálně označit člověka, který takto označuje jiné.
18. 09. 2011 | 18:44

jos napsal(a):

neo,
v tom případě se musíte vyhnout v první řadě podvodníkům co sedí úplně nejvýše, namátkou Kalousek, Nečas, Vondra, Drábek atd, a nešířit nám tady jejich podvůdky a bludy, které vymýšlejí místo budování spravedlivých a efektivních systémů státu. A to je přesně to, co děláte!
18. 09. 2011 | 18:44

La napsal(a):

Jos: tak jak je spravedlivě budoval Paroubek, Sobotka a Rath?
18. 09. 2011 | 18:50

Duroy napsal(a):

To NEO: Já měl vždycky podezření, že je Vás více.
Já měl dojem, že diskutuji s Neo, který má 28 let, dítko do 1 roku a loni mzdu 27 000. Studium ukončil bakalářem a od té doby maká v nadnárodní firmě jako finanční analytik. Pravdou ale je, že uvedený Neo píše pouze od pondělí do pátku od 8,00 hod. do 17,00 hod. a má kolikrát docela zajímavé vstupy.
Tudíž se omlouvám za diskusi, pokud vyděláváte nad 100 000,- měsíčně, je samozřejmé, že systém nastolovaný tzv. pravicovými vládami od roku 2008, kdy začaly reformy je pro Vás naprosto vyhovující.

Mimochodem, jeden z největších průserů nastavení daní, které zavedla Topolánkova vláda, bylo snížení daní na straně jedné a prodloužení doby odpisů na straně druhé. Nastavili podmínky, kdy zisky odtékají, místo, aby byly reinvestovány v této zemi.
18. 09. 2011 | 19:02

jos napsal(a):

La
Udělej si domácí úkol sám a zjisti si třeba na Eurostatu, které vlády jak fungovaly, které byly prospěšné a které vedou zemi do katastrofy. Řeknu ti jen jedno, vlády pravice, ať už Klausovy nebo ty obskurní spolky co se objevily po roce 2006 jsou právě ten případ katastrofy. Jejich recepty prostě nefungují ani když není krize.
18. 09. 2011 | 19:13

neo napsal(a):

Duroy:

asi jste opravdu zmatlal 2 možná 3 lidi dohromady.
Mně je 28, mám ale dítě 3 a půl leté a loni jsem mzdu 27000 neměl. Nikdy jsem zde ani její výši neuváděl. Studium jsem bakalářem neukončil, ale v nadnárodní firmě jako finanční analytik dělám. Píšu kdy se mi zachce a nad 100000 opravdu nevydělávám.
18. 09. 2011 | 19:17

nnn napsal(a):

co dokáže tenhle autor napsat do blogu, nad tím opravdu nelze než zvracet.
18. 09. 2011 | 21:17

:-) napsal(a):

damagogie a blábolení vládne světu nejsem pravolevý tupec myslí - žiju
čím víc toho umím tím hůře jsem placen a není to tím že jsem líný
před 5 lety jsem se mohl hrdě hlásit ke střední třídě samostatnost auto byt pokrytí nákladů spoření na horší časy ve velkém

ovšem přišla ta , jak se říká krize a ejhle během tří let jsem v čistém platu získal bonus 6000 czk mínus úspory se neblíží 1x násobku platu zatím nemám půjčku
chtěl jsem dítě nyní na ho nechci
bral jsem 23000 v čistém jakožto středoškolák mechanik elektronik se nyní pohybuji víceméně v oblasti it a jsem 17000 s výhledem na 15000

shrnuto takhle vypadá pokrok je mi jedno jak zde blábolí jedna či druhá demagogická strana , normální člověk vždy pojmenuje vše tak jak to doopravdy je , je mi na blití pokud zda někdo obhajuje stávající stav navzdory tomu co se děje okolo (upadek morálky nárust korupce egoismu asociálnosti) ten kdo občas jezdí pracovně do zahraničí vidí ten rozdíl
některým lidem by možná prospělo otevřít oči vzhledem k "pilnosti" některých přispěvovatelů např neo nezbývá než žasnout nad ztrátou komplexního rozhledu a soudnosti
18. 09. 2011 | 21:40

ujo napsal(a):

pro neo.
jste zaměstnán v nadnárodní firmě a píšete na web kdy se Vám zachce ( prakticky kdykoliv).
Úžasné, to ti Vaši plně vytížení manažeři (viz vaše příspěvky výše) nepoznají ,že se flákáte?
Nebo je Vaše firma skrytým sponsorem ODS/TOP Vy jen plníte pracovní úkoly ( na smlouvu)?
18. 09. 2011 | 21:43

:-) napsal(a):

dodatek z mého pohladu je mi fuk kdo sedí na pomyslném olympu je mi jedno zda tam bude komunista fašista levičák pravičák to je fuk v dnešní době (svině jako svině slušný jako slušný) ... já chci jen přímou demokracie žádný pseudorovný daňový systém jen pro top 5%
může se tu každý stavět na hlavu ale nemůže popřít fakt že momentálně sedí ve vládě největší banda diletanský vykuků hájíc jen své zájmy stylem po nás potopa
destrukce školství zdravotnictví a důchodového systému nás posílá cestou od vyspělého do ............. ř_ti
18. 09. 2011 | 21:49

:-) napsal(a):

nesouhlasím se vším v článku ovšem to co řekl autor má mnohem více do sebe než to co v nejlepších chvílích dokázal vyplodit věřícíh ožrala či naondulovaný postkomunistický křivák či pobouchaný paroubek
18. 09. 2011 | 21:57

ghándí napsal(a):

já navrhuju udělat tátovi pracujícícho lidu v evropském parlamentu postel, aby nemusel spát v sedě. udělejme rovnou palandu a dole bude spát táta pracujícího lidu a nahoře trautengerk, když bude na návštěvě v bruselu.
18. 09. 2011 | 22:40

reCAPTCHA napsal(a):

Havel
považuji váš příspšvek za roztomile slaboduchý, neboť vy zrovna jako stalinský socan včetně Leninova muzea máte na dnešní vládní bramboračce s dluhy, deficity a dalším finančním haraburdím nemalý podíl.

Co kdybyste se podíval do jinších skript - v těch vašich už žádné moudro není, po vašich moudrech nakonec dav defenestruje i vás. Jestli vy máte poslední šanci a naději na záchranu svou i toho davu, tak byste musel psát blog úplně z jiného konce. Totiž od Šluknovského výběžku, ale na to jste ale setsakra velký zbaběbělec a alibista. Jen abyste se proboha neumazal od nepřizpůdobivých, kteří jaksi na Lomonosovce nebyli že?

Pozn. Dav jsou dle Aktualně.cz čeští občané platící daně a kteří mají už dost ztrpčování života nepřizpůsobivými.
18. 09. 2011 | 22:56

aoao napsal(a):

reCAPTCHA:
Vysvětlete mi, prosím, proč přikládáte Leninovu muzeu vliv na dnešní úpadek české ekonomiky pod pravicovou vládou. Leninovo muzeum bylo zřízeno na památku Leninova pobytu v Praze a zrušeno bylo v roce 1990. Rád bych věděl, v čem se, konkrétně, podílí na dnešních "přehmatech" pánů Kalouska, Kocourka, Vondry, Nečase, Bárty, Schwarzenberga, Dobeše a spol.
19. 09. 2011 | 00:44

aoao napsal(a):

ghándí:
Zatímco dr. Falbr nikdy nevzbudil pobouření tím, že by spal na schůzi (naopak, patřil vždy k nejaktivnějším poslancům EP, proto byl také navržen do funkce předsedy poslaneckého klubu všech evropských poslanců), jisté "kníže" (jinak také známý český tunelář Schwarzenberg) urazilo svým chrápáním hned několik představitelů evropských států. Opravdu chceme z našich daní platit takového chudáka?
19. 09. 2011 | 00:48

Jan Žura napsal(a):

Opět někdo v televizi (nevím v které, je to naprosto jedno) poplakal nad nejvyššími bankovními poplatky v Evropě. Na co máme EU? Mluví se jen o tom, kolik od ní nedostáváme, ale méně o tom, kolik do ní cpeme. To je supertajné. Je nějaký velký problém, aby EU nařídila, že v jednotné Evropě musí být i poplatky všude stejné?
19. 09. 2011 | 01:00

Jeff napsal(a):

To Jan Žura: čím nižší mzdy, tím vyšší bankovní poplatky. Každá země v EU vytváří svými hrdopci prostředí, v němž se zkušení pohybují. V Deutschlandu v příhraničí nelze v supermarketu zaplatit kartou Visa, prostě nicht akzeptiert. Banka si zde vybere od blbého Čecha kilo za výběr z bankomatu, byť směňujete pětistovku.
To zemedelec: taky jsem přesvědčen, že v hospodaření ČEZu nebude všechno ok, teď jde jen o to v jakém řádu se díra pohybuje. A nemohlo to dopadnout jinak. Pokud kluci hráli nekontrolovaně na burze s penězi na Temelín a prohráli, je to blbé. Nejspíš teď uslyšíme, že v souvislosti s nesmyslnou koncepcí obnovitelných zdrojů je nutno elektriku zdražit, a to pořádně.
To Michal: zásadní demagogií je obviňovat mandatorní výdaje v případě deficitů. Nejspíš celá myšlenka států minulého a možná ještě někde i tohoto století stojí na mandatorních nebo téměř mandatorních výdajích, ne na podnikání s městem, krajem a státem. Stát vybere daně a rozhodne se, že zrovna teď zainvestuje do dálnice Kolín - Lovosice - Ústí, protože v Kolíně zrovna dělaj auťáky. Možná je tam budou dělat i za deset let, ale to nikdo neví. Je proto třeba osekat důchody o třetinu. Vlastně tohle provádí dnešní jednoznačná vláda, takže vysvětlivek netřeba, protože důsledky jsou dohledatelné již téměř pohledem z okna. Jsou tady myslitelé, jako třeba jakýsi Hájek, co se netají tím, že pochází z opice a tudíž i na něho se vztahuje Darwinova teorie, že děti nutně musí zkonzumovat své rodiče, abychom se nezadlužili nesmyslným systémem důchodového zabezpečení, co zatěžuje volný trh bez přívlastků. Dosud jsem se domníval, že člověk se od zvířat odlišuje tím, že má tzv.sociální cítění, ochraňuje zranitelné, nikoliv že je mu dáno je likvidovat jako Nazis. Míra korupce v řádech 10-20% hodnoty veřejných zakázek je mimochodem zajímavá tím, že nikdo moc přesně neví, kolik peněz stát, kraje a obce za rok oněch peněz vlastně prostřednictvím veřejných zakázek realizuje, k tomu nepochybně patří i nákupy ČEZu, Lesů ČR a dalších státních a polostátních firem. Došli bychom k číslu více než oněch 600 mld., do kapes opic odchází 100 mld. jistě. Státní rozpočet a jeho deficit je pak účet za korupci a tam je třeba začít. Vše ostatní je nesmysl.
19. 09. 2011 | 03:52

pepan napsal(a):

trochu mimo problém, ty Neo, nejseš náhodou ten Petr Kunetka, co píše na Fausta?
19. 09. 2011 | 08:12

No... napsal(a):

Vždy mne potěší představite strany, jejíž ministr prošustroval v době růstu ekonomiky 600 miliard, kteří dokáží "dokonce kritizovat", aniž by se zatěžovali nopodstatnostmi typu "takhle to udělejme, TADY je plán"....oni ti Havlové...radši bez komentáře !!!
19. 09. 2011 | 09:11

Simona napsal(a):

Antisociální politika vlády(rušení kojeneckých úśtavů,zdravotnická reforma !Čím bude komunistů ve vládě více,tím lépe) donutí občany ,aby volili komunisty !
19. 09. 2011 | 09:18

Mirek napsal(a):

TAH DÁMOU ! Včera jsem sledoval na ČT 24 tento pořad o Romech !Tyto pořady jsou na jedno brdo !Řeší se bydlení a školoství !Nikdo,ale nevzpoměl na mačetový útok v Novém Boru !Nikdo nevzpomínal na to zda jsou již zločinci pochytáni !Je to hra na jednu branku !!!!!!Kdyby se to stalo Romům mimořádně zasedá vláda,policejní president by byl neustále bombardován zda jsou již viníci chyceni !Přišel by i protest od amerických kongresmenů!
19. 09. 2011 | 09:23

yt napsal(a):

Pokud si Havel myslí, že má pravdu, potřebuje si pomáhat takovými výrazy jako "upocený" a "funí" ? Není nad oranžovou lidovost v bruselském vydání.
A jak hospodařili sosanské vlády v době růstu? Vytvořili obří deficit. Kontrolní otázka : čím se liší ČSSD a ODS ?
Ničím, viz dojemná spolupráce v Praze.
19. 09. 2011 | 09:47

ta napsal(a):

A pěkný tunel , ale ČSSD, byl prodej Škody APIANU. Ale nějak se teď k němu nehlásí - Sobotka, Špidla, Urban ......
19. 09. 2011 | 09:53

Dex napsal(a):

Prostě se ten stalinistav Havlovi nezapře. Spolu se soudruhy odboráři drží linii. Není potřeba snižovat výdaje ale zvyšovat příjmy, aby bylo víc peněz na rozhazování. Výdaje státu činí v současnosti téměř 50% HDP. Přitom je historický prokázané, že plně funkční stát je schopen fungovat za cca 36% HDP a to včetně funkčí armády (což u nás dnes neplatí). A to mílovými kroky postupujeme k PIGS, kde jde podíl státního rozpočtu na HDP až k 60%. Co vy an to pane Havel. Je třeba napařit daně, aby pak bylo co rozkrást a nreefektivně prošustrovat? Půjčím si příměr od pravičáka nenáviděného, Kohouta. Správně píše že před WWII byl schopen dělník uživit sebe, ženu, dvě až 4 děti a postavit si menší dům. Dnes je schopen zaplatit daně a poslat ženu do práce.
19. 09. 2011 | 10:08

neo napsal(a):

pepan:

ne nejsem
19. 09. 2011 | 10:54

Honza999 napsal(a):

neo

To s tím rohlíkem v Kauflandu, to je opravdu hezký příklad... Až na jeden detail, na jednu maličkost..

Na to, aby si socka mohla koupit jeden rohlík v Kaufladu, odevzdá Bártovi, Jágrovi, tobě hodnotu deseti rohlíků. Socka si koupí rohlík, ty si koupíš rohlík, oba odvedete stejnou daň..

Ale co ta zbývající hodnota, za kterou si ty devět rohlíků nekoupíš a ze které žádnou DPH neodvedeš, protože ji prochlastáš v baru na Seychelách?
19. 09. 2011 | 18:37

Meewayday napsal(a):

manual uninstall adobe reader adobe acrobat plugins http://gjdtkna.hostingsociety.com/acrobat-pdf-files.html acrobat pdf files
19. 02. 2012 | 16:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy