Smlouva o stabilitě, koordinaci a správě v hospodářské a měnové unii

02. 03. 2012 | 17:59
Přečteno 3464 krát
Stážista Jakub, posluchač práva Katolické univerzity v Lovani a Karlovy univerzity v Praze, zpracoval stručný přehled smlouvy, která u nás budí zbytečné emoce. Ta smlouva se na nás, pokud nepřimeme euro, nevztahuje. Ale euro přijmout nemůžeme, nepodepíšeme-li smlouvu. Děláme tak jádru Evropy jen hloupý naschvál. Že o nic nejde? Nejde. Nečas jen zůstane při schůzkách eurozóny za dveřmi. Ale možná jde o pár set miliard korun, které si německý poplatník v příští sedmileté perspektivě ponechá, místo aby je dál posílal českým kamarádům. Ale nebudeme se ponižovat. Budeme raději Unii platit, než abychom si nechali posílat stomiliardové miliardové jidášské groše.

Účelem Smlouvy je posílit hospodářský pilíř Hospodářské a měnové unie. K tomu má dojít prostřednictvím třech souborných opatření: zpřísnění rozpočtové kázně, posílení koordinace hospodářských politik a zlepšení správy eurozóny.


V ŠESTI BODECH:

 Smlouva ukládá státům povinnost zavést ústavní zákaz přijmout státní rozpočet se schodkem vyšším než 0,5 % HDP (resp. 1 % HDP)
 V případě, že státní dluh překročí výši 60 % HDP, stanoví Smlouva povinnost státu postupně jej snižovat o 1/20 ročně
 Zavazuje smluvní státy k silnější koordinaci při provádění hospodářské politiky
 Zavádí neformální setkání eurozóny za účasti předsedy Evropské komise a prezidenta Evropské centrální banky
 Smluvním státům, které nejsou členy eurozóny, přiznává právo účastnit se vrcholných schůzek eurozóny.
 Smlouva se vztahuje pouze na členy eurozóny. Má stoupit v platnost 1. ledna 2013.


I. Rozpočtový pakt

Upevnění rozpočtové odpovědnosti
V rozpočtové rovině Smlouva zavazuje státy Eurozóny hospodařit se státním rozpočtem, jehož schodek nepřekročí 0,5 % hrubého domácího produktu (dále HDP). Výjimečně může stát hospodařit s rozpočtem, jehož deficit dosahuje až 1 % HDP. To ovšem pouze v případě, že celkový státní dluh je podstatně nižší než 60 % HDP. Od tohoto závazku se mohou strany dočasně odchýlit v případě výjimečných okolností, jako např. prudký hospodářský propad. Pokud dojde k významnému odchýlení od těchto pravidel, má být automaticky spuštěn opravný mechanismus, jenž bude zahrnovat povinnost státu přijmout opatření vedoucí k nápravě tohoto odchýlení.
Pro případ nedodržení této povinnosti smlouva nepředepisuje žádné sankce. Nicméně zavazuje státy transponovat tato pravidla do svých národních právních řádů, a to nejlépe na úrovni ústavní tak, aby bylo zaručeno jejich dodržování skrze proceduru přijímání návrhu státního rozpočtu. Výše zmiňovaný opravný mechanismus k dodržení těchto pravidel státy přijmou na základě doporučení, které vypracuje Evropská komise. Na tuto transpozici mají státy jeden rok od doby, kdy Smlouva vstoupí v platnost.
V případě, že státy do této doby příslušná ustanovení do svých právních řádů nezavedou, vyzve je Evropská komise, aby se k danému stavu vyjádřily. Pokud nedojde k nápravě, uvede Komise ve své zprávě, že daný stát nesplnil svou povinnost. Na základě této zprávy, ovšem stejně tak i nezávisle na ní, je kterýkoliv členský stát předložit tuto věc Evropskému soudnímu dvoru v Lucemburku. Následně ESD vydá rozsudek, v němž stanoví opatření, jež je stát povinen provést k nápravě. Pokud tak stát ani tehdy neprovede příslušná opatření podle rozsudku ESD, může být žalován jiným smluvním státem k finanční sankci ve výši max. 0,1 % HDP.

Nadměrný schodek
V případě, že celkový státní dluh smluvního státu překročí hranici 60 % HDP stanovenou již dříve Protokolem č. 12, stanoví Smlouva takovému státu povinnost snižovat jej o jednu dvacetinu ročně. Pokud je vůči smluvní straně veden „postup při nadměrném schodku“, je povinna zavést program rozpočtového a hospodářského partnerství, který má zahrnovat podrobný popis strukturálních reforem nezbytných k tomu, aby byl nadměrný schodek napraven. Obsah tohoto programu Smlouva neurčuje, pouze stanoví, že bude vymezen právem EU. Dohled nad ním bude prováděn podle stávajících postupů dohledu podle Paktu o stabilitě a růstu.

Emise státních dluhopisů
Smlouva dále stanoví povinnost smluvních států ohlašovat dopředu Radě EU a Komisi své plány emisí státních dluhopisů, a to za účelem lepší koordinace. Vedle výše popsaných opatření, mají ta ostatní spíše menší význam.

Podpora návrhů Komise
Smlouva rovněž zavazuje smluvní státy Eurozóny podporovat návrhy předložené Komisí, které se týkají státu, jež podle Komise porušil kritérium schodku v rámci postupu pří nadměrném schodku.


II. Koordinace hospodářských politik a konvergence

V této oblasti zavádí Smlouva několik obecných závazků, jako společné usilování o hospodářskou politiku, která podporuje hladké fungování hospodářské a měnové unie a příjímání nezbytných opatření za tímto účelem. K tomu má docházet zejm. prostřednictvím opatření podle čl. 136 SFEU a posílené spolupráce. Smluvní strany tak mají předem informovat o chystaných zásadních hospodářských reformách, případně vzájemně tyto kroky koordinovat. Je třeba upozornit, že v této oblasti Smlouva nestanovuje žádné sankce za nedodržení těchto povinností.


III. Správa eurozóny

Ve své poslední části zavádí Smlouva neformální setkání členů eurozóny účasti prezidenta Komise a prezidenta Evropské centrální banky na vrcholných schůzkách eurozóny za, a to nejméně dvakrát ročně. Vrcholných setkání (patrně nikoliv však té neformální části) se mohou účastnit i smluvní státy, jež nejsou členy eurozóny. Účast na těchto setkáních je zřejmě jediným právem, které z této Úmluvy plyne pro státy, které Úmluvu podepíší, avšak eurozóny nejsou (tedy potenciálně ČR).


IV. Další

Smlouva má vstoupit v platnost 1. ledna 2013. K tomu je ovšem třeba, aby ji ratifikovalo nejméně dvanáct států. Smlouva jasně stanoví, že se v plném rozsahu stahuje pouze na členy eurozóny. Pokud by k ní ČR přistoupila, nebyla by tedy výše popsanými pravidly nijak vázána do té doby, než by přijala euro jako svou zákonnou měnu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kokoshka napsal(a):

Nekomu se zasekl Caps Lock.
02. 03. 2012 | 18:21

honza napsal(a):

Tohle nemohl Nečas podepsat, z čeho by pak odkláněli kmotrům..
02. 03. 2012 | 18:26

Matrix napsal(a):

Zde platí:
"Papír snese vše".

Pokud má nějaký eurohujer pocit, že tuto rozpočtovou science fiction bude někdo plnit doporučuji mokrý ručník na hlavu.
Přihlášení k tomuto výplodku by neskončilo zmrazením nebo jiným valorizačním schématem důchodů, ale rovnou snižováním, DPH tak na 25% a daně na 30%.
Vše pro obyčejné lidi.
02. 03. 2012 | 18:30

Michal Macek napsal(a):

to je ta smlouva nebo nejaky jeji vytah od nejakeho studenta?
02. 03. 2012 | 18:34

ujo napsal(a):

pro matrix:
výpočet jak jste k těm 25 -30 % by nebyl?
02. 03. 2012 | 18:36

Asfalt napsal(a):

Smlouva nás k ničemu nezavazuje (nepřijali jsme euro). Přistoupení by nás nic nestálo, nepřistoupením nic nezískáme. Nejsme prostě schopni ani politického gesta při společném řešemí problému v Evropě. Přitom Nečas vedle Camerona vypadá jak šašek.

Asi opravdu jde jen o zájmy mafií nebo o rozhádní české společnosti umělou tvorbou problému tam, kde žádný problém není. Větší trágédy ve vládě tato zem ještě neměla.
02. 03. 2012 | 18:42

Občan napsal(a):

Když jsem si přečetl jurodivě rozjásaný blog paní britské velvyslankyně, tak jsem si nejřív myslel, že si dělá prču. Ale je to Britka a velvyslankyně, tak to asi myslela vážně.

Nečas v Londýně musel předvést naprosto nechutné divadlo, které bylo odměněno povolením blábolit na nějaké ekonomické škole a na rozloučenou mu ukázali v DS 10 obrázek a zablikali mu růžovým neonem. Docela pžíznační vyvrcholení tragikomedie.

Máte pravdu, pane Havle - smlouva nás k ničemu nezavazuje a i kdyby, ničím nás neohrožuje. Zato ohrožuje zájmy kradáků, a to vč. kradáků nasáčkovaných v ČSSD. Zbavte se jich, pane Havle. Zbavte se jich dřív než bude pozdě.
I když - Vy jste nejspíš podobný "sociální demokrat" jako byli Koudelka a jemu podobní. A jako byli kariéristé za bolšána. Takže Vám je to putna, protože Vy máte "svý" už dávno jistý...
02. 03. 2012 | 19:06

Targus napsal(a):

Přehoupnout se z jednoprocentního mínusu do příprocentního plusu znamená ušetřit 4 procenta.Jestli dobře počítám, je to nějakých 50 miliard. Takže postřílet část důchodců.

Jinak postrádám v této smlouvě klauzuli, že mohou obyčejní občané beztrestně usmrtit svou politickou reprezentaci, pokud už opravdu nebudou mít na žrádlo.

Nikde ani slovo o daňové skladbě, takže to zase ods××ou ti největší chudáci. Důchodci, nemocní, tělesně a duševně postižení, zoufalci nemohoucí najít práci za více, než dvě třetiny průměrného platu.

A nadnárodní korporace budou dál tučnět. Šmelina s ropou, jídlem, virtuálními penězi a nejnověji chudáci telefonní gihanti, kteří nás rozežrané socky dotují svými "výhodnými" balíčky.
02. 03. 2012 | 19:12

Veronika napsal(a):

chichichi
EU stála na okraji propasti,
ale
Die deutsche Kanzlerin Angela Merkel (CDU) nannte die Unterzeichnung im Vorfeld einen „großen Schritt“. Die Vereinbarung zu einer besseren Haushaltsdisziplin sei in sehr kurzer Zeit geschafft worden. „Damit ist der erste Schritt zu einer Stabilitätsunion gegangen - ein Schritt für eine politische Union.“
hihi
akdyby jurové v Bruseli (Vošinktonu, a jinde) věděli co s tím,
tak už by to dávno udělali, že? :-))))))))))))
anebo nechtěj? :-)))))))

prča je,
že ze slepé uličky chtějí vyvést EU ti samí lídři, kteří ji tam přivedli. Ještě dodám, že chtějí jít úplně stejnou cestou jako dosud, jenom o něco rychleji.

Dojde jen k přerozdělení existujícího bohatství (a moci)směrem k těm, kteří se k "novým" penězům dostanou.

O to ostatně v celé záležitosti jde.
02. 03. 2012 | 19:18

Veronika napsal(a):

Celá ta šaráda jenom připravuje jeviště a herce pro jednotlivé role. :-)))
A nadřazení (důvěřiví) usmívající netuší, že naivní a použití pro cizí cíle jsou právě oni.
Jen nepatrně z nich je za to i zaplaceno.
U ostatních je to jen hloupá obdoba stokholmského syndromu (identifikace s omezujícím).
02. 03. 2012 | 19:26

ciric napsal(a):

Velmi jste mě pane Havel zklamal. Zdá se, že pro svůj post v parlamentu EU jste schopen všeho. To, že EU je živým organismem je jasné ale má i své neměnné základy a tím je suverenita jednotlivých států. Jakékoliv zmenšování této suverenity je prostě nepřijatelné. Slovní vyhrožování o odstavení od společného stolu a pod.věci jen ukazují na prolhanost velkých členů EU, kteří si z vytvořením EU vlastně kolonizují menší členy. Taková EU je nepřijatelná. Pokud to má směřovat k jednomu státnímu útvaru, tak to řekněte rovnou. Pak uvidíte, že to vám neprojde.
02. 03. 2012 | 19:58

Yosif K napsal(a):

Docent Havel napsal:
Ale možná jde o pár set miliard korun, které si německý poplatník v příští sedmileté perspektivě ponechá, místo aby je dál posílal českým kamarádům. Ale nebudeme se ponižovat.

Pane docente, necvim zda se necas mel nebo nemel ponozovat ale vy z bruselu snadf vidite ZCELA JASNE ze nemecky poplatnik:
A) je nas....ny jak mraky ze musi stovky miliard EUR posilat rebelujicim zdivocwelym rudym odborarum v Recku
B) ze je nezezpeci ze se na bevdecne rude zdivocele odbroarte v recku nakonec zcela vy....ere
C) ze pokud toto nbude moci uciniti, ze se zcela urcite vykalse na to ppposilat cokoliv ceskym socanum, kteri by ty miliardy prohnali pres konzultacni firmy ruznychj poslancu CSSD (Tancos) za skoleni jak planovat skoleni o rozkulacovani fondu EU nebo o prospesnosti syrove mrkve. A pak aby si kupovali obr-vily na Ithace (Paroubek).

Rozhoz jakychkoliv penez jakymkoliv PROLETARUM na sever od ALP v EU SKONCIL! Rozumite, skoncil, protoze EU bude mit co delat aby zachranila Recko, Italii, Spanelsko a Portugalsko - zeme postizene nerozumnym hospodarenim socanskych vlad a vydiranim teroristickych rudych odboru.....

Tim nerikam ze si sem tam neco neurvou lide jako Tancos, ale o nejake desitky miliard se jednat nebude. SRN vyzivu socanskych parazitu pres celou EU proste neutahne.
02. 03. 2012 | 20:01

Sam napsal(a):

teda ta medyjalni masssaz uz jednoho nebaví, uz to není ani zabaFný
a
Veličenstvo, nemůžeme už dál tisknout peníze!
Pročpak?
Nemáme už dost zlata na jejich krytí!

Neděste mě. Já se lekl, že došel papír.
02. 03. 2012 | 20:05

Marcus Agrippa napsal(a):

My jsme snad v eurozóně?! Tak o co tomu Nečasovi jde?! Z naší strany by šlo jen o gesto. Jenže to by Klaus, při své vrozené ješitnosti asi neunesl ( nejhorší by byly pokyny z Moskvy ). Přitom už jednou jsme se dost nešťasně rozhodli a mělo to dalekosáhlé důsledky - Marshallův plán.

Veronika:
kdyby se z 25 států cca 10 rozhodlo proti, nebo by váhalo, tak by byla ostražitost na místě. Ale tohle je absurdní truc.
02. 03. 2012 | 20:05

Anička z Kuřimi napsal(a):

A že tam stojí jako kůl v plotě tomu přesčasovi nikdo neřek?
Vodpovědná vláda asi sotva ..
02. 03. 2012 | 20:13

veronika napsal(a):

Marcus Agrippa

EU stála na okraji propasti
ale:
Die deutsche Kanzlerin Angela Merkel (CDU) nannte die Unterzeichnung im Vorfeld einen „großen Schritt“. Die Vereinbarung zu einer besseren Haushaltsdisziplin sei in sehr kurzer Zeit geschafft worden. „Damit ist der erste Schritt zu einer Stabilitätsunion gegangen - ein Schritt für eine politische Union.“ :-))))))))))))))))

akdyby jurové v Bruseli (Vošinktonu, a jinde) věděli co s tím,
tak už by to dávno udělali, že? :-))))))))))))
anebo nechtěj? :-)))))))
02. 03. 2012 | 20:18

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro Targus.
Od toho postřílení důchodců si moc neslibujte.
Víte, ekonomika je složitá věc a například pokud byste letos vybil všechny nezaměstnané, tak do roka máte nových možná pět procent.

Kdybyste vybil důchodce, tak máte armádu nezaměstnaných z těch, kteří dnes pečují o důchodce, vyrábí pro ně a poskytuji jim služby, zdravotnictví by zbankrotovalo asi jako první. Příliš by ekonomice nepomohlo ani to, že by firmy mohly snížit odvody, dnes jsou u nás mzdové náklady asi 25 % toho, co v Německu a přesto jde naše ekonomika do háje.

Úspěch by to mělo jen za předpokladu, že to, co by se ušetřilo na těch důchodcích, by se dostalo do rukou obyčejných lidí a mohli to spotřebovávat a vyrábět. Pokud by „zisk“ z neexistence důchodců shrábly firmy jako zaměstnavatele, či vysály z lidí prostřednictvím monopolů a oligopolů, pak by byla ekonomika opět tam, kde je dnes.
02. 03. 2012 | 20:20

Veronika napsal(a):

I hovno z bruselu musí přeci vonět ne?
Fiskálně zodpovědní můžeme být i bez Bruselu, jak to tady již někdo napsal a spomenul Austrálii. Nečas prostě pochopil, že je to další nenápadný krok k federální (unitární) EU s dominancí Německa a Francie.
Tak takhle jsme se bruselští demokrati při vstupu do EU nedomluvili, nebo snad jo?

Ať se řekne na rovinu - chceme jednotný Evropský stát se vším všudy.

Pak se česká veřejnost může v referndu vyjádřit, jestli je to její vůle.
Takto je snaha o malý podvůdek za podvůdkem s cílem postupně kolonizovat celou Evropu.
Nic nového že?
02. 03. 2012 | 20:31

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Nečas a oligarchové se především bojí harmonizace daní, prostě ztratili bychom to, co má Rusko nebo Kazachstán

„V rámci Unie se navíc diskutuje také o tom, zda by postupná harmonizace pravidel fungování EU neměla postihnout i oblast daní. A to je pro Nečase také sporné.

Zatímco korporátní daň ve Francii dnes činí pro velké podniky 33 procent, v Česku je to 19 procent. Většina západní Evropy má progresivní daň z příjmu, kdy horní sazba činí 40-45 procent, v ČR je rovná daň na úrovni 15 procent. Tu má i většina postkomunistických zemí, mimo EU pak Rusko, Kazachstán a Mongolsko.

"Měnová unie může existovat bez fiskálního paktu, ten nás ale vede rovnou k daňové unii," zdůraznil Nečas během své středeční přednášky na London School of Economics. "Stačí proto, když máme jen minimum společné legislativy, a každý si tak může vybrat podobně jako v restauraci."
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=735356
02. 03. 2012 | 20:40

David napsal(a):

„...přehled smlouvy, která u nás budí zbytečné emoce. Ta smlouva se na nás, pokud nepřijmeme euro, nevztahuje....“

------

Když se nevztahuje, tak není nutné ji právě nyní ani podepisovat.

------

„...Ale euro přijmout nemůžeme, nepodepíšeme-li smlouvu....“

------

Až nastane ten čas, kdy budeme chtít přijmout euro, tak smlouvu budeme muset podepsat. Zatím je tedy dost času na nějaké podpisy.

-----

Obávám se, že vývoj událostí v Evropě i ve světě bude tak rychlý, že až smlouva o rozpočtové kázni 1.ledna 2013 vstoupí v platnost, tak už bude prakticky mrtvá.

Pouze a jen se „velký třesk“ odloží na trochu později.

Ztracená generace to současným mocipánům, dříve nebo později, stejně spočítá i s úroky.

Vypadá to spíše, že nás čeká „výstřel z Aurory“ a odstartování velké „říjnové“ revoluce obyčejných lidí - proti kapitálu.

Patříme mezi nejméně zadlužené státy EU. Náš deficit je kolem 40% HDP. Problémové státy mají deficit vyšší než 100% HDP.

A teď si přestavme, co může nastat.

Zatím nám experti tají, že nejen řecké dluhy, ale už i naše dluhy jsou prakticky nesplatitelné.

Náš šílený chemik nám ordinuje škrty, z kterých jde přímo hrůza, a už i české ovci začíná docházet trpělivost.

A teď si představme, jak ostré škrty budou muset udělat ty nejzadluženější státy EU, a co ty škrty udělají s jejich jižanskou horkokrevností?

Přitom podle mého laického názoru smlouva neřeší některé důležité příčiny.

Pes je zakopaný např. v celém bankovním systému. Bankovních pijavic je příliš mnoho. Místo zdravého konkurenčního prostředí jsou spíše rafinované kartelové dohody. Finanční pomoc od ECB a MMF nepomůže Řekům, ale pomůže především velkým bankám.

Další problém je v tom, že žádný stát není ochoten prostě a jednoduše ZAKÁZAT odklánět daně do daňových rájů. A přitom je to tak jednoduché. Stačí jen chtít to zakázat.

Že by bruselská byrokracie chtěla na sobě taky nějak šetřit nehrozí.

Smlouva o rozpočtové kázni, to je jen začátek. Pak bude muset následovat jednotný daňový systém a i např. jednotný odchod do důchodu. Jistě nebude možné, aby Řekové odcházeli do důchodu v 55 a Němci v 65 letech.

Spíš to vypadá, že místo stability nás dříve nebo později stejně čeká rozpad EU a hyperinflace.
02. 03. 2012 | 20:57

Jarda napsal(a):

Evropa a Euro mohou fungovat jen pokud se z Evropy stane federace podobně, jako USA. Pro naše národovce máme na výběr tam vstoupit a akceptovat to, nebo tam nevstoupit a přidat sek Rusku. Pochybuju o tom, že máme na to být něco jako Švýcarsko.
Chápu ale, že ODS mafii se nezamlouvá, že by muselí skládat účty někde v Bruselu. To by taky mohl být konec penězovodů,které už tak nádherně fungují.Je přece škoda ničit tak propracovaný a fungující systém...
02. 03. 2012 | 21:05

dalimír napsal(a):

Pane Havle můžete se zde vyjadřovat jak chcete al ale mezi lidmy platilo vždy přísloví že hladový sytému nevěří anebo to může být i opačně !Vy funkcionáři EU berete v Bruselu statisícové platy a my obyčejní poplatníci daní jen pár tisícovek ! Ten rozdíl v pochopení vašeho způsobu života nikdy svým občanům nezdůvodníte ! Ten bruselský a pro nás nepotřebný prezident má více jako půl milionový plat! Naco proboha a k čemu ! Tohle je strašně velká nehoráznost které se tam v administrativě EU dopouštíte vůdči občanům evropy ! Za tuhle bezohlednost jednou draze zaplatíte ! Tahle ta nepotřebná bruselská válcovna koulí kdyby zkrachovala již zítra ,vůbec se lidé nebudou zlobit ! Více k tomu nemám co dodat ! Dl.
02. 03. 2012 | 21:22

J. napsal(a):

Federální úřad pro tisk a informace řízený přímo ze stranického aparátu jedné nejmenované politické strany (nebo možná několika) se rozhodl výrazně přitvrdit cenzuru...
(píše důvěrný zdroj, který všichni znáte, a můžete mu věřit!!)
Je to rozhodnutí poněkud čerstvé.
Pane Havle, to, co píšete je zcela určitě zajímavé, ale mohl byste na to v Bruselu (i v Bruseli) upozornit?
Hrajeme si na demokracii, ale ...
02. 03. 2012 | 21:24

Ládik!!! napsal(a):

A přece se točí.
02. 03. 2012 | 21:30

J. napsal(a):

Ládíku, Vám je to k smíchu?
02. 03. 2012 | 21:31

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

„Zákulisí summitu: Proč se letadlo Nečase muselo vracet“
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=735628
Když to řeknu krátce, Pro premiéra státu, jako je Británie, není problém letět běžnou linkou nebo jet vlakem.

Naši nebo ruští oligarchové mají své (vládní) speciály.

Nedivme se, že je pro ně EU fuj.
02. 03. 2012 | 21:34

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Oprava gubernátoři ne oligarchové.
02. 03. 2012 | 21:37

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

23. června 2011 „PRAHA - Britský premiér David Cameron nechal doma vládní speciál a do Prahy přiletěl běžnou linkou British Airways. „
http://www.lidovky.cz/cameron-priletel-beznou-linkou-odletel-ceskym-specialem-ped-/ln_zahranici.asp?c=A110623_150412_ln_zahranici_jv

No to my jsme jinak bohatí
02. 03. 2012 | 21:45

Veterán napsal(a):

Nizozemská ekonomika už není tím, čím bývala. Centraal PlanBureau (CPB, Úřad pro analýzu hospodářské politiky) zveřejnil 1. března prognózy na příští rok: schodek státního rozpočtu by měl v roce 2013 dosáhnout 4,5 % HDP a růst nepřekročí 1 %. Aby mohla vláda dodržet evropská rozpočtová pravidla (deficit pod 3 %), nebude mít jinou možnost než získat dalších 9 miliard eur vedle již plánovaných osmnáctimiliardových úspor.

Koalice složená z liberální strany VVD a křesťansko-demokratické CDA s tichou podporou populistické a protievropské strany PVV se v důsledku tohoto nepříjemného zjištění ocitla pod nátlakem. PVV totiž již nyní oznámila, že se bruselské politice podřídit nehodlá. Vládu tak čeká podle listu Volkskrant „ďábelský úkol“.

„Vláda je spoutána dvěma řetězy,“ píše NRC Handelsblad: „evropskou perspektivou“ a „hospodářskou perspektivou“. Oba ponechávají jen malý manévrovací prostor. Deník dodává, že zvlášť tvrdý postoj, který zaujala „vláda a na prvním místě ministr financí Jan Kees de Jager (CDA)“ vůči nejzadluženějším zemím eurozóny, ji nyní staví do choulostivé situace, protože

v podstatě neexistuje jiné řešení než nyní spolknout pilulku, kterou vnutila ostatním zemím. […] Od Východu se nedá očekávat příliš velké pochopení a Jih z toho bude mít škodolibou radost.

Tím spíš, že Nizozemí nebude moci počítat ani s pochopením ze strany Evropské komise. Vždy totiž podporovalo evropského komisaře pro hospodářské a měnové záležitosti Olliho Rehna v jeho roli „přísného kantora“ s nesmlouvavým postojem vůči dodržování kritérií stability, píše Volkskrant. To, že jsou na tom podobně i další země, na věci nic nemění:

Madrid vykazuje deficit ve výši 8,5 %, který by měl být v příštím roce snížen na 3 % nebo méně. Španělský premiér Mariano Rajoy už několik týdnů vytahuje na Brusel argumenty, aby získal více času na konsolidaci veřejných financí.

Zdroj: www.presseurop.eu

Takže máme skvělou smlouvu, kde Irsko po podpisu vypíše referendum, Španělsko hledá kličky jak ji odložit, a ostatní země ji taky asi zrovna moc nedokáží dodržet.
Co je tedy vlastně slušnější a zodpovědnější? Podepsat a nedodržet, nebo nepodepsat a jet podle svého?
02. 03. 2012 | 21:51

Yosif K napsal(a):

Marcus Agrippa napsal(a):
"My jsme snad v eurozóně?! Tak o co tomu Nečasovi jde?! Z naší strany by šlo jen o gesto. Jenže to by Klaus, při své vrozené ješitnosti asi neunesl ( nejhorší by byly pokyny z Moskvy ). Přitom už jednou jsme se dost nešťasně rozhodli a mělo to dalekosáhlé důsledky - Marshallův plán."

Pane Marcus - Marshalluv plan byl plan pomoci strycka Sama chude Evrope.
Nadeje ze by severni cast EU pomahala severni casti EU je zcela minmo misu. Vsechno sezere Recko!!!!!
Evropska unie se meni na kolostroj financovani zdivocelych odborarskych band v Recku, a mozna brzy i v Italii, Spanelsku a Portugalsku Nemci!!!! SRN je hlavni netto prispevatel vseho v EU.
Radost docenta Havla ze by neco mohlo nekomu NA SEVER OD ALP pritect z EU - defacto ze SRN do CR je zcela licha a detinska - mozna senilni.

Severni proletari budou zivit jizni proletare a to pekne dlouho. Na system ze by nemecti proletari jeste byli ochotni zovit i ceske proletare - na to vsichni zapomente...... uz ted Slovensko plati na recko, kde jsou nominalni platy dvakrat vyssi nez na Slovensku.

Souhlasim ze Necas mohl smlouvu podepsat jelikoz je zcela bezzuba. Na druhe strane kdyz nekdo nepodepise bezzubou smlouvu, tak se taky nic nestalo. Jak pise Zahradil - stejne tu smlouvu nejspis nebude spousta zemi dodrzovat, nektere dokonce ani ratifikovat.
02. 03. 2012 | 21:55

Yosif K napsal(a):

Jedina zeme, ktera nyni plne slavnostne prijate kovenanty je Svedsko. Ostatni (vcetne vyse zmonovaneho Holandska) maji problemy. Dokonce i SRN nesplnuje kovenanty a to o dost!!! A jeste ZIVI a ma zivit Recko!!!!

Pro postarsi (mozna jiz mirne senilni) obdivovatele skandinavskeho sociku ze 70 let (100% zdaneni bohacu, proletarsky raj - Volvo nebo Saab do kazde delnicke rodiny atp) vzkazuji PROBUDTE SE!!!

Po bankovni a hospodarslke krizi v roce 1994-95 Svedsko svuj socik podstatne redukuje. Ve Svedsku i Finsku nyni vyhravaji volby vetsinou pravicove strany. Ve Finsku uprostred krize 1994-1995 bylo 18% nezamestnanych. Finska vlada sekla podpory v neezamestnanosti na pulku!! A otevrela vyvarovny polevek pro stradajici nouzi!!!! Finove ani necekli a ze zadluzeni se behem 5 let vysekali!!!

Ano levicovi soudruzi - berte si priklad ze Skandinavie - volte pravici a osekejte podpory v nezamestnanosti!!!!
02. 03. 2012 | 22:15

Yosif K napsal(a):

David napsal:
Další problém je v tom, že žádný stát není ochoten prostě a jednoduše ZAKÁZAT odklánět daně do daňových rájů. A přitom je to tak jednoduché. Stačí jen chtít to zakázat.
Hahaha...............
Jste naivni jak dite. Ve francii kdyzi vladla koalice socanu a Komancu. Zvedli dane, lide zacali pasovat ruksaky a kufry penez do svycastrska pesky pres Alpy. Zabranit tomu lze "zcela jednoduse" postavenim zelezne opony a strelbou do lidi na hranicich.

Veci ktere vy vidite jednoduse jsou jednoduche pouze pro bolseviky. I socani dani ve Svycarsku (Jansta, Mladek). I Babis ma pobocku ve Svycarsku (drive to byl dokonce holding cele skupiny..... procpak asi??????
Linet, Zentiva a PPF jsou vlastneny z Holandska - vygooglujte si kolik dani tam plati nerezidentni firmy.... hahaha....
Ve skutecnosti je efektivnejsi zdanit proletare - ti do Svycarska jezdit danit nebudou...... (na rozdil od Mladka a Jansty...)
Prosta Empros!!!!!
Avanti Popolo!!!!!
02. 03. 2012 | 22:25

Al Jouda napsal(a):

Nečasovi asi nikdo neřekl, že co je dovoleno Jovovi, není dovoleno Volovi. Stavět se na roveň G.B. je pošetilost.
02. 03. 2012 | 22:27

Suffolk napsal(a):

A tož to máte pravdu, vůl zůstává volem, i kdyby byl zvolen.....................
02. 03. 2012 | 22:46

David napsal(a):

Yosif K:

"...lide zacali pasovat ruksaky a kufry penez do svycastrska pesky pres Alpy..."

--

Tady nejde o lidi a jejich ruksaky, ale o firmy, které u nás mají velké továrny a sídlo v podobě jedné kanceláře a jedné židle v daňovém ráji, a to lze přece zakázat a následně i trestat, ale musí se chtít, ale ono se nechce.

Doporučuji si něco o daňových rájích přečíst.

--

Ministři financí se zaměří na daňové ráje.

03.03.2008

Německo hodlá na úterní Radě ministrů financí prosazovat

zpřísnění evropské legislativy vůči daňovým rájům.

K tomuto kroku je inspiroval skandál s daňovými úniky, který se z Německa šíří napříč Evropou do Spojených států a celého světa.
„Začínáme vyvíjet tlak na evropské úrovni,“ sdělil německý ministr financí Peer Steinbrück německému listu Ruhr Nachrichten 28. února 2008.

Steinbrückova slova směřovala na adresu Lichtenštejnska. Toto malé knížectví a daňový ráj na hranicích se Švýcarskem údajně řadu let pomáhalo bohatým německým občanům vyhýbat se platbě daní. Skandál přes lichtenštejnský bankovní sektoru sahá až ke knížecí rodině.

Německo odhaduje, že díky tajným lichtenštejnským kontům a fondům se německým elitám podařilo ukrýt několik set milionů eur. Skandál propukl před dvěma týdny a vedl k rezignaci Klause Zumwinkela, který zastával významnou funkci v čele Deutsche Post.

Mezi další členské státy EU, které již zahájily vyšetřování kvůli lichtenštejnským kontům, jsou například Velká Británie nebo Španělsko. Daňové úniky šetří také americké a kanadské úřady.

Problematiku daňových rájů řeší evropská směrnice o úsporách z roku 2003, jejíž součástí jsou ustanovení o výměně informací týkajících se vkladů rezidentů členských států EU v daňových rájích jako jsou Monako nebo Lichtenštejnsko, které uplatňují přísná pravidla pro bankovní tajemství.

Směrnice je ale co do rozsahu velmi omezená – vztahuje se pouze na některé spořící účty a dluhopisy

a je plná legislativních mezer.

Německo proto navrhuje provést ve směrnici některé změny, jako je například rozšíření působnosti směrnice tak, aby pokrývala veškerá finanční aktiva včetně kapitálových zisků. Informoval o tom list Financial Times.

Ministři financí se na zítřejším setkání budou zabývat také schvalováním konvergenčních a stabilizačních programů (mimo jiné i ČR), otázkou tzv. „suverénních fondů“, trvající nestabilitou na globálních finančních trzích a daňovými úniky v oblasti DPH.

Obavy z posilujícího eura, které se vůči dolaru dostalo minulý týden na rekordní úroveň, budou na programu zvláštního setkání ministrů financí, které se koná již dnes.

http://www.euractiv.cz/ekonomika-a-euro/clanek/ministri-financi-se-zameri-na-danove-raje

http://ekonomika.idnes.cz/unie-chce-priskrtit-danove-raje-rakousko-a-lucembursko-se-brani-pss-/eko_euro.aspx?c=A100121_1322162_eko_euro_vem

http://www.hpcompany.eu/news/v-danovych-rajich-sidli-11-tisic-ceskych-firem/
02. 03. 2012 | 23:15

Mard napsal(a):

Pan stážista je asi manuální, nikoliv duševní pracovník - píše "Smlouva jasně stanoví, že se v plném rozsahu stahuje pouze na členy eurozóny. Pokud by k ní ČR přistoupila, nebyla by tedy výše popsanými pravidly nijak vázána"

Takže pokud se smlouva v plném rozsahu vztahuje jen na členy eurozóny, tak na ČR se nevztahuje v plném rozsahu (ale minimálně nějak asi ano). Tudíž je smlouva pro ČR závazná (v nějakém menším rozsahu) a ČR je jako smluvní strana plně zavázána smluvními ustanoveními (v nějakém menším rozsahu než členové eurozóny). Tedy říci že ČR není NIJAK VÁZÁNA je nonsens, který vypovídá o duševních schopnostech pana stážisty.
02. 03. 2012 | 23:31

Mard napsal(a):

Jarda napsal: Evropa a Euro mohou fungovat jen pokud se z Evropy stane federace podobně, jako USA.

Ano. Toho se děsím. Já si žádnou válku Severu proti Jihu nepřeji. A bohužel to k tomu spěje dost rychlými kroky :-(
02. 03. 2012 | 23:36

Mard napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal: Kdybyste vybil důchodce, tak máte armádu nezaměstnaných z těch, kteří dnes pečují o důchodce, vyrábí pro ně a poskytuji jim služby, zdravotnictví by zbankrotovalo asi jako první.

Když pominu, že předmětem diskuze je odpornost, ze které se mi zvedá žaludek, tak musím říct že Vaše demagogie je už jaksi mimo normální meze. Pokud by zmizeli ze systému důchodci, tak (pokud se dobře pamatuji) stát nebude muset vyplatit cca 300 mld Kč (v ročním výhledu) - chápu že to je hodně peněz, že si to neumíte představit, ale pro přiblížení - ČR dává na VŠ ročně asi 22 mld Kč, tedy bychom mohli platit 14 násobný počet vysokých škol než dnes. Je to zkrátka ohromná suma. Tudíž z ní by se snadno daly vytvořit pobídky pro tvorbu pracovních míst, i kdyby se měly stavět hladové zdi nebo hladové silnice. Takže prosím omezte trochu tu vaší levicovou demagogii.
02. 03. 2012 | 23:47

ali napsal(a):

Ládik!!!
točí a točit bude..dneska jsme vytočili vrátnýho a 30 piv..

J.
mně je to k smíchu taky..vám ne? Tahle komedie je jen pro nás.
Jak je to dlouho, co se Paroubek, jakožto předseda socanských paskvilů dušoval, že Euro bude přijato do roku 2012? Krk na to dával, šmejd jeden..a dneska? Je u národních socialistů..název jak z 30tých let v Německu. Totální extrémista jdoucí přes všechno bez skrupulí i výčitek..hada na hrudi si hřejou vlastenci zaprodávající bratra i sestru..tfuj tajbl..

A Havel? To samý v bledě oranžovým..
03. 03. 2012 | 00:30

Kuchař napsal(a):

Mě to připomíná morální kodex poslance. Tak jsme přijali MKP, ale hurá, krademe dál.
03. 03. 2012 | 00:51

kormoran napsal(a):

Soudruhu Havle , rekl bych, ze je treba tak nejak se tesneji semknout a i pres kvoooooty naplnit zavery kolikateho sjezdu? UV Brussel -Wartburg.

K vyse uvedenemu bych navrhoval dobrovolne povinne manifesty obcanu (s mavatky), alegorickych vozu a zaver prehlidky by zakoncil proslov 'obycejneho' EU cloveka , nejlepe 'kalice' z mistni ocelarny.

Souhlasite? Ano, nebo Ne!
03. 03. 2012 | 01:48

Ládik!!! napsal(a):

Líbí se mi slovo "putin". Není to ze španělštiny? Puta je puta. Putin by podle toho byl kurvin. Česky lépe zkurvysyn.
03. 03. 2012 | 06:51

Yosif K napsal(a):

David napsal(a):
Yosif K:
"...lide zacali pasovat ruksaky a kufry penez do svycastrska pesky pres Alpy..."
"Tady nejde o lidi a jejich ruksaky, ale o firmy, které u nás mají velké továrny a sídlo v podobě jedné kanceláře a jedné židle v daňovém ráji, a to lze přece zakázat a následně i trestat, ale musí se chtít, ale ono se nechce.
Doporučuji si něco o daňových rájích přečíst."
Mily pane Davide - o danovych rajich neco vim. Delal jsem u firmy, ktera je vyuzivala.
Mali a stredni podnikatele si vystaci s kufrem pres hranice. Vetsi firmy nepotrebuji rovnou Marshallovy ostrovy. Ty si klidne zridi centralu v zemich EU (Kypr) nebo treba jako Babis (drive) vlastnici holding (Holandsko, Svycarsko). Takze lepe placeni financaci a technici mohou byt treba na Kypru, pritom az 180 dni rocne mohou ridit vyrobu a obchod primo v CR. Zbytek roku maji jejich rodiny letenky na Kypr, nebo na Kypru rovnou bydli.
Odstranit tyto veci je "take ohromne jednoduche" - pro bolseviky. Ti by jednoduse ve statech "provinivsich se" nizsimi danovymi sazbami provedli "ozbrojenou spojeneckou pomoc". To - ZATIM - uvnitr EU provest nejde.
Nejde to vsak provest ani uvnitr Svycarska, kde federalni dane jsou nizke a nektere kantony maji sve dane ultranizke (Fribourg).
Nejde to provest ani uvnitr USA, kde nektere staty maji ultranizke dane a jine maji ultravysoke dane. Je to jejich ustavni pravo.

Pokud si myslite ze o male a stredni firmy a jejich ruksay s penezi nejde - jde. Levicovi fanatici zde mohou puknout vzteky ze pry vyber dane z prijmu u OSVC pod Kalouskem poklesl o 50 miliard Kc (nezkoumal jsem to, mozne to je, nemusi to byt negativni vec - kdo zavidi at se da na OSVC sam....). Zcela legalne zmenou pausalu.
Problem Recka je v tom, ze 90% lidi motajicich se okolo turismu jsou vicemene OSVC - male rodine firmy. Delaji to proto, protoze zamestnanecke pomery jsou socialisticky zdaneny a sesnerovany. Vybrat neco na OSVC je velmi tezke - specielne v podminkach Recka....a to pres zavedeni zapecetenych elektronickych pokladen
uplne vsude.
03. 03. 2012 | 07:37

Yosif K napsal(a):

Yosif K napsal(a):
David napsal(a):
Yosif K:
"...lide zacali pasovat ruksaky a kufry penez do svycarska pesky pres Alpy..."
"Tady nejde o lidi a jejich ruksaky......"
No tehdy policie honila i bohate prumyslniky na hranicich. Do cessny muze narvat i nekolik kufru stodolarovek - pretahnout na jeden zatah $ 5 milionu v Cash nebyl az tak velky problem. Tedy krome strelby na hranicich - i tak to lidi delali.... Pak komanci se socany prohrali volby....... takze to nedopadlo jako vitazny februar v CSSR.....
03. 03. 2012 | 07:42

Yosif K napsal(a):

David napsal(a):
Yosif K:
"...lide zacali pasovat ruksaky a kufry penez do svycarska pesky pres Alpy..."
"Tady nejde o lidi a jejich ruksaky......"
Jo - co se tyce danove optimalizace - muzete se poptat i u ober-socdemaku. CSSD Jansta jako pravnik vydelal 200 milionu na smlouve pro Ceskou Postu (za 2 tydny). Splo s CSSD Mladkem (ktery jako ministr mel na ceskou postu nejaky vliv) oba "pracuji" nebo pracuji rpo firmu Taluda s.r.o. ktera ma vlastniky (SA) domicilovane ve Fribourgu - tudiz tam i dani. Kdo je konecnym vlastnikem firmy samozrejme nejde zjistit...... i kdyz - ono se to ani nechce zjistit.....
Oba protim patri ke strane lketraz denodenne hulaka demagogicke vylevy o nutnosti vyssiho zdaneni bohacu a "parazitu". Celkem zajimave ohlupovani proletariatu...... A ten to zere i s navijakem......
03. 03. 2012 | 08:06

Zach napsal(a):

Německý poplatník, posílá českému kamarádovi pár set miliard...

To už snad není ani nadsázka, pane docente, to si z nás děláte prdel.
03. 03. 2012 | 08:11

Yosif K napsal(a):

Havel napsal:
"Ale možná jde o pár set miliard korun, které si německý poplatník v příští sedmileté perspektivě ponechá, místo aby je dál posílal českým kamarádům. Ale nebudeme se ponižovat. Budeme raději Unii platit, než abychom si nechali posílat stomiliardové miliardové jidášské groše."
Pane socansko-bolsevicky agitatore:
A) VSECHNY staty EU krome pravicoveho Svedska jsou tc v DEFICITU. B) VSECHNY severni staty EU se budou muset podilet na sanaci jiznich statu EU zruinovanych radenim socanu a zdivocelych odborarskych band.
C) jedinym velkym netto prispevatelem EU je nemecky danovy POPLATNIK
D) Nemecky danovy poplatnik - znechuceny nutnosti posilat rocne stamiliardy EUR do recka a brzy mozna i do Spanelska nebo Italie - vam pri jakekoliv zmince o stamiliardach zasilanych navic jeste do CESKA rozkope zadnici na cucky!!!!!

Prioritou cislo jedna v EU je zivit recky proletare - ne prokrmovat firmy poslancu CSSD TANCOSU rozprasujich EU fondy na "poradenskou cinnost"!!!! Cesko je stat na urovni prumeru EU - cekat stamiliardy od EU (prakticky od Nemcu) muze v Cesku jen totalni socansky senil!!!!!
03. 03. 2012 | 08:20

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro Mard.
Zřejmě vůbec nechápeš, jak ekonomika státu funguje. Pokusím se ti to s tím vybitím důchodců a jejími důsledky na ekonomiku vysvětlit podrobněji a v alternativách.
Po odstranění důchodců tři krajní modelové situace.

1. Legislativa a vše včetně odvodů na důchodce zůstane zachováno, stát těch asi 300 miliard vybere a utratí nebo přerozdělí občanům.
V tomto případě by výkon ekonomiky zůstal zachován, nepropouštělo by se, stát by mohl zlepšit infrastrukturu, občané by si polepšili.

2. Stát přestane prostředky na odstraněné důchodce vybírat, ale nastaví legislativu tak, aby těch asi 5 tisíc ( 4 + asi tisíc DPH), které každý aktivní přispívá na důchodce šlo rovnoměrně pracujícím.
V tomto případě by výkon ekonomiky zůstal zachován, výpadek spotřeby důchodců by saturovala spotřeba zaměstnanců.

3. Stát by se důchody přestal zabývat a nechal by to volnému působení tržních sil. Těch 300 miliard by v prvním roce skončilo v kapsách omezeného počtu jednotlivců a většinou putovalo za hranice a někde ve světě hledalo zúročení. Následoval by prudký propad ekonomiky, protože těch 300 miliard spotřeby by zde citelně chybělo. Až by se to za pár let ustálilo, tak by lidé zjistili, že na tom nejsou o mnoho lépe, než dříve když zde byli penzisté.
Neživili by sice důchodce, ale někoho šikovnějšího.

Firmy lidem platí jen tolik, co musí a kdyby společnosti odpadla zátěž s důchodci, firmy by si rády snížily náklady. Na druhé straně monopoly a oligopoly se snaží vysát z lidí co nejvíce peněz a pokud by lidem částečně vzrostla kupní síla, tak ji rády (pokud jim v tom nebude bránit stát) odčerpají.

Celé je to o tom, kdo na tom vydělá.
Když těch 300 miliard rozdělíte rovným dílem mezi občany, tak se bude vyrábět a spotřebovávat, ekonomika bude fungovat, když ten balík rozdělíte jednomu procentu populace, tak sem tam někde vyroste honosné sídlo, vzroste cena zlata, budou vznikat různé finanční bubliny, bude se spekulovat, ale reálná ekonomika půjde do kytek.
03. 03. 2012 | 08:29

Admirál napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, píše: "například pokud byste letos vybil všechny nezaměstnané, tak do roka máte nových možná pět procent.

Kdybyste vybil důchodce, tak máte armádu nezaměstnaných z těch, kteří dnes pečují o důchodce, vyrábí pro ně a poskytuji jim služby, zdravotnictví by zbankrotovalo asi jako první. Příliš by ekonomice nepomohlo ani to, že by firmy mohly snížit odvody, dnes jsou u nás mzdové náklady asi 25 % toho, co v Německu a přesto jde naše ekonomika do háje.

Úspěch by to mělo jen za předpokladu, že to, co by se ušetřilo na těch důchodcích, by se dostalo do rukou obyčejných lidí a mohli to spotřebovávat a vyrábět. Pokud by „zisk“ z neexistence důchodců shrábly firmy jako zaměstnavatele, či vysály z lidí prostřednictvím monopolů a oligopolů, pak by byla ekonomika opět tam, kde je dnes."

Přesné!

Pane Havle, rozpočtová odpovědnost či neodpovednost pro člověka živícího se prací je prašť nebo uhoď. Hledejte řešení výšenapsaneho nickem "ten, kdo se s blbcem hádat nebude" a máte masovou podporu.

Jestli Nečas podepsal - nepodepsal? Bouře ve sklenici vody.
03. 03. 2012 | 08:33

Koleda napsal(a):

Opět cár papíru stejně jako Lisabonská smlouva. Tu také nikdo nedodržuje. Nečas by byl padlý na hlavu, kdyby takový blábol podepsal. Ano, 25 členů podepsalo, ale Irsko bude mít referendum s nejistým výsledkem, Francie nového prezidenta, který jako první krok (tak pravil) přehodnotí tento pakt, Merkelové to daňoví poplatníci spočítají tak, že půjde do pr... a co pak z té smlouvy zbude? Exkrement, nic jiného. A současní eurohujeři budou opět "patlat" další podobný blábol. Oni totiž ti europolitici žijí ve stejné věži ze slonové kosti jako naši poslanci. Všem těmto dámám a pánům bych povinně promítl film Železná lady. Velmi inspirativní!!!
03. 03. 2012 | 11:41

David napsal(a):

Yosif K:

Já nejsem takový odborník na daňové ráje jako vy.

Já se spíše řídím selským rozumem.

Myslím si, že relativně velmi brzo problematika daňových rájů bude tak OHROŽOVAT státy, že nakonec se způsob, jak s nimi zatočit, bude muset nalézt.

Vy říkáte, že to nejde, já zase tvrdím, že kdyby se chtělo, tak by to šlo.

Nevzpomínám si, že bychom před rokem 89 měli nějaké problémy s daňovými ráji.

Připadá vám správné, když v zaostalé africké zemi má nadnárodní společnost továrnu o 5 tisících zaměstnancích, která znečišťuje životní prostředí, a daně pak odvádí v daňovém ráji na Kypru, kde pracuje jen 5 úředníků?

Prostě je logické, že tento silně nemravný způsob musí zákonitě, dříve nebo později, skončit.

Je zajímavé, že naši přední ekonomové se problematikou daňových rájů nezabývají, jaksi „taktně“ mlčí.

A stejné je to i s bankami, které také nesou spoluvinu na současné krizi a přesto si dále vyplácejí vysoké platy, dividendy a nám na oplátku ordinují nemravně vysoké poplatky.

To, že problematika daňových rájů je závažná jsem psal už ve 23:15, kdy už i Německo hodlalo prosazovat zpřísnění evropské legislativy vůči daňovým rájům. Od roku 2008 se ale tato snaha jaksi někde „zase zasekla“.
03. 03. 2012 | 11:41

pryč s tyrany a zrádci všemi napsal(a):

Targus
V každém skutečně demokratickém státě takové právo garantuje ústava. Občané mají právo se vzepřít útlaku.
03. 03. 2012 | 11:57

.................................... napsal(a):

Nesmyslná smlouva, nesmyslná diskuze.
Nejprve je třeba budovat společný ekonomický prostor volného pohybu kapitálu, zboží, služeb, pracovníků, občanů. Smlouva o dodržování něčeho, co závisí na ekonomice a co nelze vynutit, má reálný význam ptačího trusu.
Dům se nestaví od střechy.
03. 03. 2012 | 12:14

dalimír napsal(a):

Ládiku ještě Putina "neoslavujte" ,v těsném závěsu má Zjuganova ! A čert ví co ještě rusové vymyslí ! Dl.
03. 03. 2012 | 13:17

Yosif K napsal(a):

Tenkdo napsal:
.....by se dostalo do rukou obyčejných lidí a mohli to spotřebovávat a vyrábět.......

Pane Ten-kdo - jak si vysvetujete lidsky pkrok pred velkopu hospodarskou krizi? VSECHNY krize koncily tim PODNIKATELE zacali vice VYRABET.

Predstava ze "obycejni lide" zacnou vyrabet neco "sami od sebe a pro sebe" je zakladni omyl Kartla marxe a zasadni BLUD komunismu. Kdo zacne neco vyrabet tak se tim padem stava PODNIKATELEM. Zamestnanci sami od sebe bez vule a organizacnich schopnosti podnikatele asi nic "zacit vyrabet" ani nemohou.

Kdyby si tento fakt socane ruznych barev a inklinaci uvedomili, na svete by bylo mene bidy a zaostalosti.
Prosta Empros!
Avanti Popolo!
03. 03. 2012 | 13:33

Frante napsal(a):

Autorovi děkuji že lidem osvětlil o čem je smlouva. Připadá mi že název "Smlouva o stabilitě" je trochu nadsazený. Dodržení rozpočtového závazku je sankcionována pokutou do výše 0,1%HDP , přesněji, pokud politikové nedodrží rozpočtový závazek, budou daňoví poplatníci platit pokutu. Nemůžu říci že by mně, jako daňovému poplatníkovi taková povinnost chyběla. Je to tak málo vzhledem k dluhu 40% HDP že hrozba takového trestu nemá význam. Divadélko pro akcionáře a občany
03. 03. 2012 | 14:00

Yosif K napsal(a):

Havel napsal:
Ale možná jde o pár set miliard korun, které si německý poplatník v příští sedmileté perspektivě ponechá, místo aby je dál posílal českým kamarádům.....

Pane docente - ctete noviny? Cetl jste ve Spieglu (prelozeno tez v LN) DOPIS RECKYM PRATELUM? Nemecky danovy polatnik jest vrcholne znechucen, ze dotoval reckeho danoveho poplatinka zatim asi 300 miliardami EU - a zda se ze to nebere konce. Jakpak se asi nemecky danovy poplatnik postavi k ceskym zadostem o "stovky miliard"? nemecky danovy poplatnik se podela raodsti, ze jej pozadaji o stvky miliard threba kuglofove z CSSD??? Kde zijete? Myslite si ze v SRN rostou miliardy EUR na stromech??
Nebo ze v SRN rostou STOVKY MILIARD na stromech a ze nemecti proletari se klepou radosti na to, aby krome reckych proletaru krmili jeste CESKE SOCDEMAKY A PROLETARE?

Myslite si ze V KAPITALISMU ROSTOU PENIZE NA STROMECH??????
03. 03. 2012 | 14:00

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro Yosif K.
Cituji tě:
„VSECHNY krize koncily tim PODNIKATELE zacali vice VYRABET.“
Yosife, a čím ty krize začaly?
Asi tím, že podnikatelé přestali vyrábět, ne?

A proč přestali vyrábět?
Protože někdo obral lidi o peníze a ti neměli čím platit.

PS:
už starý Baťa asi se čtyřmi třídami základní školy věděl, že vyrábí a spotřebovávají především lidé, průmyslník Baťa to jen organizoval a věděl, že kdyby lidi příliš obral, tak by neprodal, kdyby neprodal, tak by neměl pro koho vyrábět a tak pořád dokola.
Vyrábí i prodávají především lidé, je ideální, když to dělají pro sebe, čím více je někdo obírá,tím více problémů ten „stroj“ má.

Technickou ekonomickou
Ty jsi ekonomicky diletant vyškolený nějakým „VUMLem“ a vybavený ideologií, která obsahuje „Ekonomii strany nabídky“, ale kdyby sis přečetl nějakou seriozní učebnici ekonomie z devadesátých let, tak by ses tam dočetl, že tato ekonomie nevznikla na akademické, ale politické půdě v sedmdesátých letech minulého století kolem amerických Republikánů a už od samotného začátku působila rozpaky, osmdesátá léta Reganova politika prověřila tuto ekonomii i empiricky a je to naprostý propadák.
Nedávno jsem procházel Samuelsona, který vyšel někdy kolem roku 1992, kde analyzuje osmdesátá léta a výsledky této ideologie. Nejsou to jen Reaganovy dluhy, ta politika měla více negativ.
03. 03. 2012 | 14:19

Yosif K napsal(a):

David Napsal:
1)Vy říkáte, že to nejde, já zase tvrdím, že kdyby se chtělo, tak by to šlo.
2) Nevzpomínám si, že bychom před rokem 89 měli nějaké problémy s daňovými ráji.
3) Připadá vám správné, když v zaostalé africké zemi má nadnárodní společnost továrnu o 5 tisících zaměstnancích, která znečišťuje životní prostředí, a daně pak odvádí v daňovém ráji na Kypru, kde pracuje jen 5 úředníků?
Odpovedi:
1) Uspechem bude kdyz se podari priskripnout Lichtensteinsko a Marshalklovy ostrovy. Uspechem by bylo, kdyby aspon z verejnych zaklazek byly vylouceny firmy z danovych raju. Ovsem s ohledem na to ze sluzeb danovych raju vyuzivaji i socdemacti politici, tak to nevidiom prilis ruzove. Zdani jizdenek pro MHD praha, vlastnictvi Appianu v danovych rajich atp - to vse probehlo za prime ucasti siobru z CSSD. I Roman byl instalovan za vlady CSSD. I jeho bonusovy system ktery mu vynesl pres pul miliardy Kc byl vymyslen za vlady CSSD.
Vy tvrdite ze je to jednoduche, ja tvrdim ze to nebude jednoduche ani za vlady CSSD (nebo nedejboze komunistu....) vsak socdemaci uz 10 let vladli......
2) pred rokem 1989 nebyly problemy s danovymi raji, protoze ste nemohl vyvezt nebo vynest ven kufr penez ani nahodou. Byla zelezna opona - kdybyste sel s ruksaekm penez pres hranici, tak by vas zastrelili. Nyni muzete prejet s nakladaekm penez z Cech az do Svycarska aniz by vas zastavila jedina pasova kontrola.
Strelbou do zivich cilu na hranicich se resily mnohe nedostatky. Vetsina lidi je rada, ze tomu dnes tak neni.
3) Budete se divit, ale spousta africkych a latisnkoamerickych statu ma PRISNY zakaz exportu zisku ze zeme a pomohlo jim to lautr h....o.
A) zisk je esotericka velicina zavisla na ucetnich konvencich. Ve statech odkud je zakazan exprt zisku formy hospodari tak aby zadny zisk nebyl.
B) Pokud je zakaz exportu zisku opravdu brutalne kontrolovan, proste tam nikdo nic neinvestuje. V Cine zakaz exportu zisku neni a investuji tam vsichni. Nekde treba v Ekvadoru nebo Peru zakaz exportu zisku je a ourady na nem buzeruji - jednoducha vec - co se otravovat v fabrice se zvykajicimi indiany a pak jeste se socanskymi uredniky ohledne vykazovani zisku? Postavime fabriku v Cine....

Takze tak uplne jednoduche to neni.......
03. 03. 2012 | 14:23

Yosif K napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):
Pro Yosif K.
Cituji tě:
„VSECHNY krize koncily tim PODNIKATELE zacali vice VYRABET.“
Yosife, a čím ty krize začaly?
Asi tím, že podnikatelé přestali vyrábět, ne?
A proč přestali vyrábět?
Protože někdo obral lidi o peníze a ti neměli čím platit.
Predstava ze kapitalsite se zivi tim ze "obiraji proletare o penize" je nesmyslny komunisticky blud. Proc by se pak zivotni uroven delniku v kapitalismu VUBEC NEKDY ZLEPSOVALA?

Krize jsou korekcemi prilisneho optimismu podnikatelu v dobe konjunktury. Prilisny optimismus podnikatelu v dobve konjunktruy lze CASTECNE priskrtit ptiatzenim sroubu jak fiskalni tak monetarni politiky.
Namisto toho socansti MUDRACI Paroubek a Sobrtoka jetse pririvali konjunkturu dalsim a dalsim rozhazovanim novych socialnich davek mezi proletare. Pred comz varovaval i guru socdemaku Keynes. Kretani na kvadrat - pardon Kreto chtel jsem rict neco jineho......

Podle vas je recept na konjunkturu jednoduchy - sebrat penize kaipatislum a dat je delnikum. Proc tedy rovnou nezrusit kapitalsity vubec? Proc z nich neudelat delniky, kdyz kapitaliste jen kradou? prece to zde uz jednou fungpovalo0? Ne? Nebo to az tak dobre nefungovalo?
Podle docenta Havla je recept na konjunkturu JINY ale TAKE jednoduchy - pozadat nemecke proletare o nekolik set miliard EUR. Jasne - penize v SRN rostou na stromech, nemecti proletari je jen natrhaji a daji na stribrnem podnose docentu Havlovi pristimu ministerskemu predsedovi. Nemecti proletari se z docenta Havla asi pose....ou radosti......

Prosta Empros!!!!
Vzhuru do boje za dalsi vyzirani nemeckych proletaru!!!!!!
Avanti Popolo!!!!!!
03. 03. 2012 | 14:37

Yosif K napsal(a):

Tenkdo napsal:
PS:
už starý Baťa asi se čtyřmi třídami základní školy věděl, že vyrábí a spotřebovávají především lidé.....

Omyl pane Tekdo - bata dobre vedel kdo ve zline vyrobu organizoval a ridil: Byl to sam Bata. Batovy podniky nevznikly diky organizacnim schopnostem bolsevickych stvacu ani jako druzstvo pologramotnych komunistickych svecu. Organizace Batovych podniku byla "one man show". Proto jej komanci tak zurive nenavideli...... Bata byl zivouci JASNY dukaz toho ze diky kapitalistum se maji delnici lepe nez kdyz jsou ponechani sami sobe a nezamestnanosti.....

Bata take nemel rad (na rozdil do socanu) pujcovani a NEVRACENI penez..... krizi rozchodil tim ze VSEM VCETNE PROLETARU SEKL NA PULKU MZDY. Dnesni socani delaji konec sveta z toho, ze se o 4% zdrazily jogurty. Nebo ze se nekde mzdy snizily o 3%. Pry konec kapitalismu....

Batu na vas rudi blouznilove - snizit mzdy NA POLOVIC a hybaj do prace......
03. 03. 2012 | 15:03

Yosif K napsal(a):

Tenkdo napsal:
Nedávno jsem procházel Samuelsona, který vyšel někdy kolem roku 1992, kde analyzuje osmdesátá léta a výsledky této ideologie. Nejsou to jen Reaganovy dluhy, ta politika měla více negativ.

Reagan nebyl genius, ale mel jednu zdravou zasadu: jakekoliv delegace odboraru a kapitalistu s prosiky o to aby zakazal dovoz neceho z Koreje, Japonska nebo Ciny jednoduse VYHODFIL a nakopal jim do zadnic.

Jeho politika byla, pokud chteji vyrabet draze nez asiati, tak at vyrabi kvalitnejsi veci, nebo at snizi naklady taky.

Tohle ma sice KRATKODOBE NEVYHODY (snizovani nakladu znamena proouysteni, lide se musi uvcit nove veci, nekteri se nic noveho nechteji nebo nemohou naucit, musi se utahovat opasky atd)
ALE DLOUGHODOBE VYHODY (kvalita americkych aut nakonec dostihla japonskou vyrobu atd). Dlouhodoba vyhoda otevrene konkurence je ze se prolataroiat neplati dlouhodobe za vyrobu zastaralych a nekvalitnich a predrazenych dreku.

Mozna je to nekde nesmele natuknuto i v tom Samuelsonovi - ctete pozorneji.....
03. 03. 2012 | 15:12

Yosif K napsal(a):

Pane docente - bezte prosim PRIMO VY pozadat nejake nemecke proletare nebo i prumyslniky o "par set miliard jidasskych grosu".

Maji taky jenom jedny nervy a jednu trpelivost. Myslim ze po 220 miliardach EUR nalitych do Recka vas nakopou do zadnice. Prosim - napiste nam o tom neco......
03. 03. 2012 | 15:34

Troník napsal(a):

Vy šmejdi, musíte se kolem té smlouvy tak nějak soudružsky semknout.

A víte vůbec jakou má kadenci takový samopal evropské unie???? Ratatatatata
03. 03. 2012 | 15:57

Petr Hloch napsal(a):

Zapomněl jste pane Havle pro úplnost uvést, že Univerzita v Lovani je považována za centrum pro studium Evropského práva, nachází se v blízkosti EU-institucí a nejvíce se na ni ženou studovat nekritičtí, ambiciózní a všehoschopní eurokarieristé. Mluvím výhradně z vlastní zkušenosti.
03. 03. 2012 | 17:23

český maloměšťák napsal(a):

veronika
A kdo by měl jiný být dominantní - v EU, když ne Německo, Francie...
Kédevítkostán Klausoidní či Kypr ?

Dám vám příměr. Jako domácí úkol.
Mějme krávu V a krysu K. Kdo má být ve stáji dominantní ? Kráva - nebo krysa ?
--------------------------------------------------------------------------
Yosif K
Dlouhodobě Reagan dokázal proměnit průmyslovou zemi v spolek konzumentů arabské ropy a asijského šuntua to tak, že nastartoval exponenciálu dluhů.

Chudák Obama se to pokouší dát dohromady.

http://content.usatoday.com/communities/theoval/post/2012/03/obama-gop-gas-prices/1?csp=34news#.T1H__vmV1EY
03. 03. 2012 | 18:13

UmKab napsal(a):

Tak povídej Havle kde bys ty prachy na vyrovnanej rozpočet vzal? To chceš znárodnovat, nechat chcípnout důchodce, zvýšit daně nebo vystoupit z EU? Z čeho chceš platit pokuty evropskýmu svazu když případně ani jejich finanční protektor nezaboduje. Jak chceš po hořících náměstích vysvětlovat svejm potřebnejm sockám žes je ve jménu integrace předhodil německejm a francouzskejm bankám?
03. 03. 2012 | 18:43

Verča napsal(a):

Když se to tak vezme..
..že EU je organizačně a vnitřními mechanismy a způsobem jednání církví.
Až to vezmete vážně, mnoho zatím jakoby zmatečných věcí vám bude srozumitelných a nerozporných.
Princip seniority, princip subsidiarity (tedy že vyšší rozhodne, co bude řešit nižší samostatně v rámci instrukcí), neodporování ale naopak chválení a úcta k autoritě, důležitost neformálních porad na kurii, separátní klauzurní porady starších, veřejné děkování a chválení stále a znovu opakované, strašení nedozírnými následky a odvolávání se na věčné nevyslovené a posvátné hodnoty, pohrdání odchylně uvažujícími atd začnou být jasné a srozumitelné.

Predstava, ze diky ziskanemu casu se zbankrotele staty a zbankrotele banky vytahnou za vlastni pacesy z bahna,
pri soucasne kolabujici realne ekonomice, odpovida pouze urovni pologramotnych bruselskach tajtrliku a nema s realitou nic spolecneho.
03. 03. 2012 | 19:26

David napsal(a):

Yosif K:

Předem vám děkuji za snahu mně, jako laikovi, vysvětlit problematiku daňových rájů.

Vaši námitku, že problematika daňových rájů není jednoduchá uznávám. Přiznám se, že jsem to tak trochu s tím tvrzením o jednoduchosti záměrně přehnal, abych vyprovokoval diskusi na toto téma. Jako laikovi mně kolem toho problému je řada věcí nejasných a byl bych rád, kdyby nějaký náš přední ekonom, typu pana Sedláčka, nám laikům tuto problematiku blíže vysvětlil – proč nejde s daňovými ráji zatočit. Myslím si že vývoj situace ve světě nás k razantnímu řešení, dříve nebo později stejně donutí.

K vaši odpovědi 2)

Jako laik moc nechápu proč by se peníze měly vyvážet v kufru nebo náklaďákem do Švýcarska. Myslím si, že by stačila

POVINNOST každé firmy, která je na území našeho státu,

aby MUSELA udělat své „dílčí“ daňové přiznání za tu část firmy, která něco vyrábí na našem území. Např. Německý Wolksvagen má řadu výrobních závodů po celém světě. Jedním z nich je ŠKODA AUTO a.s - Mladá Boleslav. Takže to, co se vyrábí v Boleslavi by byla povinnost vždy zdanit u nás a ne v nějakém daňovém ráji. Prostě ta možnost, že každá firma na našem území se sama může svobodně rozhodnout, kde bude danit by byla zakázána.

K vaši odpovědi 3)

To je to, co jsem chtěl slyšet, že nějaká možnost existuje – jak říkáte – přísný zákaz exportu zisku ze země.

To, že to někdy nefunguje neznamená, že by se to nemělo zavádět. Je potřeba ten systém zákazu neustále vylepšovat a ne se vymlouvat, že marnost nad marnost, všechno je marnost a vždycky se nějaká ta klička najde. Podobné to je i s akciemi na doručitele. Náš stát patří mezi 3 státy na světě, kde tyto akcie nejsou regulovány a podle toho to také u nás vypadá, a na Kypru se nám chechtají. Proč takové státy, jako USA a Japonsko mají akcie na doručitele zakázané?

Vůbec se mně nelíbí vaše argumentace, že: „Ve statech odkud je zakazan exprt zisku formy hospodari tak aby zadny zisk nebyl.“

To by v Mladé Boleslavi šlo těžko, a pokud by se podvádělo, tak se to dá i tvrdě trestat. A o firmy, které se nechtějí chovat v daňových odvodech slušně bychom neměli stát, ať si klidně odejdou jinam.

To, aby se u nás investovalo za každou cenu není správné. Aby jsme se stali Klondikem východu a investovala u nás i kdejaká mafie.
03. 03. 2012 | 19:31

bella ciao napsal(a):

Mard
Problém důchodců není neřešitelný.
Chce to jen schopného manažera jako byl Adolf Eichman.
Který o sobě řekl, že jeho citlivá povaha se vzpírala pohledu na mrtvoly a krev.
Přemýšlejte, jestli se tu pro vás nerýsuje uplatnění.
03. 03. 2012 | 21:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy