Přestávám stíhat sledovat české politické dění

18. 04. 2012 | 15:15
Přečteno 3749 krát
Než jsem v pondělí stihl dojet do Štrasburku, už zase jednou se nám rozpadly Veřejné věci. Zdali v tuto chvíli máme nějakou vládní koalici nebo nemáme, je nejasné. Z prohlášení, která jsem následující den vyslechl, usuzuji, že to v současnosti neví ani český premiér.

Petr Nečas nyní už říká jediné: Holoubkové moji veřejní a teď i ti dříve veřejní. Koukejte se nějak dohodnout a podporovat mou vládu na základě stávajícího vládního prohlášení. Jinak musím nechat vyhlásit volby a přijdete o prebendy, tedy poslanecké a exekutivní platy, ze kterých platíte své leasingy a hypotéky. Před dvěma týdny se takové hulákání předsedovi vlády vcelku osvědčilo, Věci veřejné se poslušně postavily do haptáku, tak třeba to bude fungovat ještě jednou.

S ohledem na trosky politické strany Věci veřejné, s ohledem na Nečase a Kalouska můžeme prognózovat cokoli. Veřejné mínění ODS ani TOPíkům moc nepřeje, administrativa je v rozvalu, finance se sypou, evropské fondy beznadějně ujíždějí. Lidé neztrácejí jen práci a životní úroveň. Ztrácejí důvěru ve stát. Ztrácejí naději. Utéci včas by bylo nyní možná pro pravicové strany výhodnější než čekat trpně na ránu z milosti.

Volební kampaň by pravici umožnila návrat od každodenní nezvládané agendy k prostým heslům, která na nemalý potenciál konzervativního voliče účinkují určitě lépe. Nyní by snad byl odchod do opozice ještě trochu důstojný, čekat déle by mohlo znamenat úplné fiasko. Strategie utéct včas a hodit neúspěchy na spadnutí až na další vládu, to musí být nyní myšlenky, se kterými se věčný inventář české politiky ing. Kalousek ráno probouzí. V bezesných nocích nad útěkem už jistě přemítá i Petr Nečas. S odůvodněním, že za rozpad vlády mohou jen a jen nevypočitatelné Věci veřejné, by se to dalo s nějakým dojemným projevem o morálce přežít.

Osobně jsem očekával definitivní rozpad vládní koalice pozdě na podzim nebo příští jaro. Karolina Peake rozlila nočník už teď.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

nebojte pane Havle, Karolína sežene ještě pár poslanců do své nové platformy a vláda bude mít tzv bezpečnou většinu, která je požadována premiérem.
18. 04. 2012 | 15:24

Já vám to žeru napsal(a):

A socani zase vostrouhaj. Už se těšili "na prebendy, tedy poslanecké a exekutivní platy, ze kterých zaplatí své leasingy a hypotéky".

To je tedy křivda. Lidi, to si nenechte líbit, přijďte na náměstí, řekněte to Nečasovi pěkně od plic "Socani chtěj taky." Nebojte, Jiří Havle, řada lidí vám to zbaští. Jste strana dobra a ty druzí jsou stranou zla ;-)
18. 04. 2012 | 15:36

Sladký napsal(a):

Zdá se, že pravicové vlády prostě bez přeběhlíků nemohou fungovat.
18. 04. 2012 | 15:38

Sladký napsal(a):

Já ti to žeru- samozřejmě se mýlíš, je to přesně naopak.ODS,TOP a Píkovci jsou strana dobra, strana poctivých,pracovitých,inteligentních a schopných lidí, kteří vedou naši zemi k rozkvětu a světlým zítřkům, zatímco levice slouží nevzdělancům,zkrchovalcům, opilcům a jiným sockám.

No a pak jsou ještě jedni znalci, kteří tvrdí, že mezi oběma stranami není vůbec žádný rozdíl, že jsou stejné.:o)))
18. 04. 2012 | 15:42

Jos napsal(a):

Jaké VV, po založení ODS(b) pod krycím názvem TOP09 a ODS(c) jež se maskuje názvem VV, právě nyní buněčným dělením (samozřejmě buněk mafie) vzniká ODS(d). Vypadá to na návrat ke kořenům. Hlavní exponentni ODS(d) už v ODS byli. Na př. Píka,dlouhá léta Vacek atd. Prostě samé nové tváře se starým obsahem.
18. 04. 2012 | 15:54

Já vám to žeru napsal(a):

Jo, Sladký, pár normálních lidí (na to člověk nemusí být znalec), je i v týhle zemi. Ale většinou tady jsou samý hysterky, straničtí fanatici a vypatlaný ideologové. Autor to moc dobře ví, přesně pro ně tyhle agitky píše. A jiný je zase píšou pro ódéesáky, topáky a veverky. to je normální, jinak to ani fungovat nemůže. procento těch jednodušších je v každý společnosti dost vysoký.
18. 04. 2012 | 15:56

Barney napsal(a):

"Strategie utéct včas a hodit neúspěchy na spadnutí až na další vládu, to musí být nyní myšlenky, se kterými se věčný inventář české politiky ing. Kalousek ráno probouzí."

No jo, ale vedlo toho je tu odpovědnost zahraničním finančním skupinám na okradení českých důchodců o 10% reálného důchodu a přihrání těchto easy money penzijním fondům.
18. 04. 2012 | 15:56

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Žádná dobrá zpráva. Místo jednoho odporného slizu, máme teď slizy dva.
Jen se to rozteklo, dobře bude, až to volby spláchnou z politického života. Bojím se ale, že tento typ lidí dostane od dinosaurů trafiky a budou škodit dále ve veřejné správě.
Až revoluce nebo alespoň nějaká menší defenestrace to bude muset vyčistit.

Jo ale jedná dobrá zpráva je

„Do Prahy se chystá 80 tisíc demonstrantů, policie varuje před kolapsem dopravy
Pražská policie se připravuje na zajištění sobotní demonstrace odborů v centru města. Podle posledních informací se do metropole chystají desítky tisíc demonstrantů, což způsobí nemalé komplikace zejména v dopravě.“
http://www.novinky.cz/domaci/265156-do-prahy-se-chysta-80-tisic-demonstrantu-policie-varuje-pred-kolapsem-dopravy.html

Doufám, že bude hezky.
18. 04. 2012 | 16:14

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Ještě k Veverkám

„Rozkol ve straně Věci veřejné byl dlouhodobě plánovaný a je řízený Vítem Bártou. Karolína Peake je jeho nejlepší kamarádkou a hrají hru, která jim nese ekonomický vliv. Přesně to si myslí Kristýna Kočí, Jaroslav Škárka a Stanislav Huml. „
18. 04. 2012 | 16:22

Joe Ratata napsal(a):

Věci (ne)Veřejné se nám změnily na Věci Veřejně Prodejné!
Nečásek teď vydírá jejich poslance a ministry,kteří se sotva dostali k lizu a začalo jim to sypat.Buď jich přeběhne dost,nebo budou nové volby a bude po korejtku.
Záleží jen,kolik toho na ně ví Bárta a jestli,když mu odepřou poslušnost,to na ně píchne.
Jasně,že Bárta skřípe zuby,ale předčasné volby nechce.Jeho podnikatelskopolitická firma může ještě 2 roky prosperovat.
To se ale musí udržet tahle monumentálně ostudná katastrofa,co si říká "Vláďa rozpočtové odpovědnosti".
18. 04. 2012 | 16:30

Kanalnik napsal(a):

Predpokladam, ze pri pripadne koalici ODS - TOP09 - Peakovci a pri vzniku nove vlady v teto nove sestave (nevadi, ze personalne bude totozna) se CSSD obrati na ustavni soud pro jasnou nedemokraticnost takoveho postupu. Co vy na to, pane Havle?

Proc mam pocit, ze CSSD jako celek nedela nic aktivniho? Vase strana nevypada prislis dynamicky, a jestli se v tomto neco nezmeni (tah na branku s cilem slouzit obcanum), tak budete mit zcela jasny podil na devastaci teto zeme z titulu sve pasivity. Uz jste mohli jednat napr. v pripade Klause (pripadny judikat US), ale neudelali jste pro budoucnost teto zeme v teto konkretni otazce nic.
18. 04. 2012 | 16:32

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

A když nestačíte sledovat, tak ještě jedno info

„Praha - Volby do sněmovny by v dubnu s více než třetinou hlasů vyhrála ČSSD. Druhá by byla KSČM, která získala pětinu hlasů a podle dostupných informací poprvé od doby opoziční smlouvy předstihla ODS. Čtvrtá by byla TOP 09. Ve volbách by uspěla také strana KDU-ČSL, naopak Věci veřejné by se do sněmovny nedostaly. Vyplývá to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), které má ČTK k dispozici. K volbám by šly necelé dvě třetiny lidí. Průzkum se uskutečnil ještě před poslední vládní krizí. „
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cvvm-volby-by-vyhrala-cssd-komuniste-predstihli-ods/783769
18. 04. 2012 | 16:36

Gudka napsal(a):

Peaková není v tuzemském politickém divadle nic nového. Nejde o její dřívější členství v ODS, jde o fenomén. Zbývá rozluštit, jakého druhu ten fenomén je. Po chvilce pokušení označit ji za Melčáka v sukni to musím zavrhnout. Je to Kalousek v sukni - už zase nám někdo vygeneruje v parlamentu "stranu" (nazvanou pro jistotu "platforma"), která tam nebyla zvolena. A pro kalouskovství svědčí i mediální podpora - např. ČT bě+hem dneška paušálně potlačuje všechny negativní zmínky o této kariéristce, ať už jde o ty, které padly na brífinku soc. dem. či výroky, které padly v rozhovoru s šéfredaktorem časopisu Školství. Do zpravodajství se už dál nedostávají ani v podobě krátkých sdělení.

Musím ovšem vyjádřit i nesouhlas s návrhy soc. dem a komunistů.
Neboť pouhá demise a nové volby už nestačí. Myslím, že bude valem přibývat lidí, kteří budou požadovat i vyvození trestní odpovědnosti, nejen odpovědnosti politické. A myslím, že Ing. Kalousek je v tomto ohledu jedním z předních kandidátů.
18. 04. 2012 | 16:46

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Gudka.
Je jí tuším 36, již před 15 lety vstoupila do ODS, odešla prý ji nedali šanci, to bude pěkná …
18. 04. 2012 | 17:11

zemedelec napsal(a):

Pane Kanalnik.
Velice dobrý postřeh.
Já tomu říkám,prachobyčejný vládní puč,že všemi důsledky a výsledek bude diktatůra těchto stran.
18. 04. 2012 | 17:12

finape napsal(a):

Teď žvatlá fanatik Novotný ( bojovník proti hazardu) v rádiu.
Označil Bártu za naději naší politiky a za nevinného .
To je exot!

Skokanovi, Novotnému, Štětinovi vadí dominantní ženská, navíc mladá - ta by jim měla ŠÉFOVAT?
Takové malichernosti rozhodují o našem parlamentu.

Děs, děs, děs.
18. 04. 2012 | 17:16

dalimír napsal(a):

Pane Havle ted to bude na vás jak to tady v česku s toho Bruselu budete dirigovat ! Já Vám osobně věřím ! Dl.@
18. 04. 2012 | 17:18

jája napsal(a):

finape - mě vadí ženská na kterémkoliv postu, mimo kuchyně a postele. Žen\y myslí jinými orgány než mozkem, stačí se podívat na pžedsedkyni sněmovny. Jsem pro zákaz volebního práva pro ženy, ty nám dovedly do parlamentu Johna, vždyť je takovej sympaťák.
18. 04. 2012 | 17:20

Jarda napsal(a):

No ovšem Vy pane Havle s tím sledováním vývoje té české politiky máte značné problémy, když jste před listopadem byl přesvědčeným stalinistou a členem KSČ a po listopadu jste najednou v sobě objevil (sociál)demokratické smýšlení ...
18. 04. 2012 | 17:37

český maloměšťák napsal(a):

Peak Party /tunel na poslanecké mandáty VV/ si bude velmi rozumět s TOP 09 /tunel na poslanecké madáty KDU ČSL/.
Jen nevím, zda je Peake katolička - zda se tedy může z toho tunelu vyzpovídat...podobně jak učinil exbratr Kalousek.
A jet pak vesele dál - volič nevolič, program neprogram, mandát nemandát....

..." Tak, milá dcero - bude to stejné jako v případě tvého soukmenovce Míry z Kádevítky : Sedmkrát denně předříkat nahlas Modrou šanci, stokrát napsat číslo mobilu Rampuly, čtrnáct dní bez silných červených vín a minimálně dvakrát ročně sdělit občanům v televizi i něco jiného než jsou plané sliby a jalové řeči.
Teď jdi - a můžeš zase řešit ostošes...eh, tedy nehřeš tak moc... a pošli mi tu i tvé děvečky a čeledíny - kolik jich vlastně máš ? A taáááák, že ještě nemáš všecky účtenky pohromadě... no, však my taky ne.... tak až bude čeledník plný - tak přijďte. Však nebude tak zle. Musíme si pomáhat, vy nám - my vám. Amen, dcero."
18. 04. 2012 | 17:44

gy napsal(a):

Tímto scénářem-vznikem TOP09,VVI a VVII padá základní Klausova politická teze
z 90-tých let,že na pravici není prostoru více jak pro jednu stranu.Tehdy to bylo možné pozorovat.
Dnešní diferenciace pravice povede k zmatení pravicových voličů-co kdo vlastně bude dělat a také může rozmazat terč opakovaných demonstrací.Pravicový volič bude tuto pravou diferenciaci volit ne na základě jejího programu,ale hlavně proto,že aby nedal hlasy levici.Nebo nepůjde i volit.Paroubek a Zeman na tom mohou i získat,jelikož pravicový volič si jejich levicovostí není jist.
Stále ale není jasné,zda tyto manévry jsou hlavně optika nebo ne.Vláda trojkoalice zatím představuje sérii šarád.Vnucených nebo i vlastních ? Spíšeale myslím,žehlavy voličů nepoberou tak rozmanité portfolio a budoucí pravicové vládní koncepce se tím budou voličům vzdalovat,nebudou pod jejich kontrolou díky šarádám a složitosti.Tady už je vidět ,že dnešek možná vznikl z obav z přeběhlictví pravicových voličů.Současně možná má ulehčit-umožnit případnou demisi vlády,nebude-li situace zvládnutelná dál.
18. 04. 2012 | 18:43

Monti napsal(a):

Co nám to ti naši zaměstnanci zase vyvádějí. A pořád jedni a ti sami. Každý zaměstnavatel, který má zájem, aby jeho firma vkvétala, by je už dávno ze své firmy vypral.
18. 04. 2012 | 18:49

rejpal napsal(a):

Monti
To jsou ty stinné stránky švarcsystému -:))
18. 04. 2012 | 18:59

Joe Ratata napsal(a):

Monti
Taky si říkám,proč já ty svoje zaměstnance,co mi dělají ostudu a okrádají mě,nevyhodím bez nároku na odstupné.Pro neschopnost (nebo snad všehoschopnost?),ztrátu důvěry a poškozování zájmů zaměstnavatele.
18. 04. 2012 | 19:07

Emissary napsal(a):

Havlíčku, Havle, milý docentíků

Vy jste komik?

„Jinak musím nechat vyhlásit volby a přijdete o prebendy, tedy poslanecké a exekutivní platy, ze kterých platíte své leasingy a hypotéky.“

O co přijdete Vy ve své zatím dobře zajištěné a jinak zbytečné trafice? Vy určitě nemáte leasingy a hypotéky, Vy to sypete bůhví kam. Leasingy a hypotéky mi nevadí, to nebezpečné pro dotyčné je, pro ostatní až tak není není. Vy jste nebezpečný, ač navenek socialista, v skrytu duše vykutálený vykořisťovatel vlastních myšlenek. Jedno by mě docela potěšilo, kdybyste ty své prebendy a „exekutivní“ platy z „vůle evropského lidu“ tady na místě zveřejnil. Myslím, že socialista a i Váš obdivovatel by bledl závisti.
18. 04. 2012 | 21:03

Milan Rippel napsal(a):

Věci veřejné se mění častěji než počasí. Taky to nestíhám sledovat.
18. 04. 2012 | 21:20

stoppa napsal(a):

Ale, to se podívejme!

Zarytý pravičák Emissary se tu uchyluje k docela primitivnímu vyvolávání závisti, což je praktika, kterou kovaní "pravičáci", včetně jehoi samtného, tradičně připisují levičákům.
18. 04. 2012 | 21:25

Emissary napsal(a):

stoppa

myslel jsem, že kdo závidí, jsem taxativně vymezil. Jsem si vědom, že socialista má mnohdy dlouhé vedení. Ani docent se v tom nijak neliší. Já jsem možná zarytý, ale v tom případě Vy jste zcela jistě obrytý. :)
18. 04. 2012 | 22:00

Kanalnik napsal(a):

zemedelec - ano, je to puc - naprosto nedemokraticky postup, tedy pokud skutecne do nove koalice ODS a TOPka pujdou; ono je nedemokraticke jiz to, ze poslanci opusti stranu, ze kterou byli zvoleni, a dal si lebedi v poslanecke lavici; proste hnus ... myslim, ze poskoci ODS a TOP09 ted obchazi cleny VV s igelitkami naditymi k prasknuti
18. 04. 2012 | 22:02

Jedla napsal(a):

Znemožní-li se historicky či neznemožní-li se historicky, to je oč tu běží? Pochopil jsem blog správně?

Když někdo dělá nevratné škody, (řekněme podpaluje v noci druhému hospodářství, stoh či stáj), je lépe počkat do rozbřesku, aby o vině nebylo pochyby, nebo je lépe pokusit se mu bránit a v nejhorším ho chytit i se sirkami za flígr a do rozbřesku ho držet?

Ano, víme, kdo je žhář. Ale už hoří, musíme hasit. S vědomím, že žhář bude pak drze chodit po svobodě, kritizovat ty, co hasili, a smát se do očí hospodáři, kterému vyhořelo. A jeho příbuzní budou chodit po obci a druhé křivě obviňovat. Takový už je svět. Ale čekat, že se spříznění sami od žháře odtáhnou, to je marno. Jejich jménem, a k jejicxh radosti podpaloval. Měl k tomu "mandát 118". Říkáte, že když už hoří, sám dostal strach a chce od ohně utíkat? Možná, ale to je jedno. Hasit mohou jen ti, co neutečou. Teď, ne až všechno shoří.
19. 04. 2012 | 00:40

Sláma napsal(a):

Otázkou je načasování puče u Veverek. Podle reakcí krys vše bylo řešeno nečekaně náhle. Pan Paggio, dvojka mezi pučisty, byl náhlým rozhodnutím Peake překvapen.
Dejme si tedy otázku, proč asi? Byl to jen náhlý vrtoch pod vlivem cyklických hormonálních změn ženského organizmu, nebo je za tím něco jiného?
Vláda by měla mít v nejbližších dnech na programu reklamace na dálnici D47 a situaci v Lesech ČR. Nyní ve mě hlodá myšlenka - není zde souvislost právě s lesy? Nepoužili lesáci vytunelované fondy (vzpomeňme na Knettiga - loupež za bílého dne!) na vytvoření kouřové clony a odvedení pozornosti od hospodaření Lesů ČR?
19. 04. 2012 | 01:23

Pepa Řepa napsal(a):

Při tom bruselským frmolu, se nedivím.
To nemůže jeden ojroposlanec stihnout, připravuje kvoty na samičky a lazebnice bez prstýnků a podpatků.
Když jsi malá, tak si stoupni na špičky nebo studuj džendrýs.
Tam je zbraní dobře proříznnutá tlamička.
Mocná zbraň.
19. 04. 2012 | 06:12

Pepa Řepa napsal(a):

BIS zaevidovala dvě SMS

Bártovi
PEAKY,PEAKY NA HLAVU
JÁ UŽ S TEBOU NEHRAJU

Odpověď paní Klasnové, profesionální manželky Ferdy Mravence
TY PEAKO JEDNA!
Napsala to prý srbsky. Jako Štěpánek při DC.

Inu, vysoká politika, docente.
19. 04. 2012 | 06:21

Ládik!!! napsal(a):

A co stíháte?
19. 04. 2012 | 07:16

Ládik!!! napsal(a):

Nebo přesněji - co jste už stihnul za ty prachy udělat užitečného?
19. 04. 2012 | 07:19

jarpor napsal(a):

Jak napsal Pepa Řepa... při tom frmolu... europoslance ... je potřeba sebekritiku docenta, že nestíhá... ocenit.

Leč, když někdo nestíhá ... měl by uvažovat o odchodu, aby nastoupili jiní, kteří stíhat budou... Ovšem to jistě v tomto případě nehrozí... že, pane docente.

"Kanalnik napsal(a):
Predpokladam, ze pri pripadne koalici ODS - TOP09 - Peakovci a pri vzniku nove vlady v teto nove sestave (nevadi, ze personalne bude totozna) se CSSD obrati na ustavni soud pro jasnou nedemokraticnost takoveho postupu. Co vy na to, pane Havle?"

Vždyť napsal, že nestíhá... tak co byste ještě po něm chtěl..

Ale jinak, ta úvaha o protiústavnosti či nedemokratičnosti ... ta je "brilantní"... To muselo dát práce se k tomu dobrat... :-))
Jen by mne zajímalo, zda, čistě teoreticky, kdyby Paroubek se Šlégrem se rozhodli vládu podporovat, zda by to také bylo protiústavní, nedemokratické.

Hezký den
19. 04. 2012 | 07:23

ahoj napsal(a):

http://jdem.cz/uf5q4
a
http://jdem.cz/uf5r7
hezký den
19. 04. 2012 | 08:16

Kanalnik napsal(a):

jarpor - ano bylo, podle meho nazoru by poslanci, kteri opusti stranu, meli slozit mandat

jinak vasi poznamku "Ale jinak, ta úvaha o protiústavnosti či nedemokratičnosti ... ta je "brilantní"... To muselo dát práce se k tomu dobrat... :-))" jsem nejak nepochopil, muzete vysvetlit?
19. 04. 2012 | 12:59

jarpor napsal(a):

Kanálník

Já zase nepochopil, co chcete po Ústavím soudu když autora nabádáte aby se na něj obrátil... To je to mé "brilantní"...

Hezký den
19. 04. 2012 | 13:28

Kanalnik napsal(a):

jarpor - podle meho nazoru je protiustavni byt zvolen za urcitou stranu a pak zradit ji a jeji program, to je cele (viz Melcak a Pohanka, ted Peakovci); volici voli strany a program, poslanci, kteri ze strany odejdou a od programu odstoupi jsou timto zradci a zproneverili se tomu, k cemu je volici zavazali

to neni zastupitelska demokracie, ale samolibost jednotlivcu u moci
19. 04. 2012 | 14:20

jarpor napsal(a):

Kanálník

Dnes je situace stran mandátu nastavena tak, že poslanec nemá mandát vázaný ničím. Má mandát zcela volný, má rozhodovat podle vlastního svědomí...

Tedy - i když se poslanec "rozejde" se stranou, na jejíž kandidátce byl zvolen, z pohledu dnešního volebního zákona se nic neděje. Je pořád poslancem, může být nezařazený, může vstoupit do jiného klubu... tedy žádná protiústavnost v jeho jednání není.

Jinak to může být bráno z pohledu morálních vlastností takového poslance, leč o jeho morálce nerozhodne Ústavní soud, nýbrž voliči v následujících volbách...

Může se Vám to nelíbit... ale je to tak vše. Nemluvil bych o samolibosti jednotlivců... tak je prostě dnes nastavena zastupitelská demokracie.

Vázat mandát jak navrhujete...fajn... ale co když se od svého programu odchýlí vedení nějaké strany, tedy strana... ? Chtěl byste, aby poslanec, který se změnou postojů strany nebude souhlasit, aby musel opustit sněmovnu ? Podvedl voliče ten poslanec nebo to vedení strany ?

Ono s tím vázámím mandátu na program strany to není jednoduché...

Osobně zastávám názor - ponechat mandát takový, jaký je. Zvolený poslanec je prostě na zvolené období poslnancem a jen on sám se může poslaneckého mandátu vzdát.

Jak vidno, nikdo dosud nepředpokládal situaci, že poslanec bude odsouzen /zatím nepravomocně/ z trestného činu. To si prostě nikdo nedovedl představit, že bude existovat kreatura, která se bude držet poslanecké židle jako h.... košile. Proto souhlasím s návrhem Němcové, aby pravomocně odsouzenému poslanci zanikl mandát ze zákona. Jako jediný případ, kdy poslanec ztratí mandát, mimo vlastní vzdání se mandátu.

Hezký den
19. 04. 2012 | 14:54

Kanalnik napsal(a):

jarpor

ok, realita je takova, jak ji popisujete (tedy existence volneho mandatu - prebehlictvi ci odpadlictvi zakon nezakazuje, to ale neznamena, ze to neni nedemokraticke z obecneho/moralniho hlediska - tak to vidim ja)

vazany mandat - nevim, co by se delo, kdyby se strana odchylila od sveho programu (podle mne nic, ve volbach jim to volici spocitaji)... ale vazany mandat se mi libi vic, protoze se mi jevi demokratictejsi, a opacna praxe, kterou jsem popsal, se mi jevi jako nedemokraticka a jako parodie na zastupitelskou demokracii (i presto, ze zakon to v soucasnosti nepostihuje)

nejslepsim resenim by podle meho nazoru byl stejny zpusob volby jako do senatu, kam se voli primo osobnosti - to by tenhle problem vyresilo plus uprava zakona o pravomocne odsouzenem, o kterem se zminujete (Barta ale zatim pravomocne odsouzen nebyl, pokud se nemylim)

nicmene stale si myslim, ze CSSD jako pozicni strana by mohla v teto veci neco podniknout, bylo by zajimave sledovat, jak by se k prebehlictvi US postavil ... to mozna ale chci prilis
19. 04. 2012 | 19:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy