Proč mi vadí Klausident

28. 01. 2008 | 15:57
Přečteno 5683 krát
Jaroslav Hašek ve volební kampani Strany mírného pokroku v mezích zákona pronesl volební projev asi tohoto znění: „O svých protikandidátech nemohu říci ničeho dobrého. Ten první sprznil vlastní sestru, druhý matku a třetí cizího dědečka, když šel do lesa na roští.“ V naší prezidentské kampani se postupně, mne nevyjímaje, propracováváme k podobným výrokům. Dovolte proto, abych si přisadil…

Václava Klause na Hradě mít nemusím. Modrá korouhev nad hradbami je levnou a účinnou stranickou reklamou ODS. Klausova přítomnost v prezidentském křesle je také hořkou připomínkou minulé volby. Nebýt nezměrné hlouposti nás sociálních demokratů, užíval by si dávno dnešní pan prezident zaslouženého odpočinku. ČSSD za tuto svou chybu draze zaplatila. Padly díky ní dvě vlády a od strany se tenkrát odvrátily dvě třetiny voličů. Stejnou chybu nemůžeme opakovat dvakrát.

Na mé stranické zášti k Václavu Klausovi opravdu není nic osobního. Byl mým oblíbeným řečníkem již v osmdesátých létech, kdy jsme chodili do Ekonomické společnosti poslouchat „chytrého“ Klause. Už tenkrát jsem s mnohými jeho soudy nemohl souhlasit, ale bylo radostí slyšet, s jakou chutí rozdává své intelektuální kopance.

Potkám-li Václava Klause, vyseknu poklonu, jak se patří. Je nejen mým prezidentem, ale i tím starším a vousatějším v akademické obci. Za příležitost s ním párkrát déle hovořit jsem vděčný. Umí být oduševnělý, vtipný a nelítostně ironický. Navzdory jeho břitkým odsudkům intelektuálštiny je příkladným intelektuálem s krásnou patinou šedesátých let. I pro oponenta je proto smutné, jak současná ODS duchovně zplaněla.

Přes mé uštěpačné poznámky ke klimatologickému dílu pana prezidenta se s ním v mnohém shodnu. Leckterá evropská opatření proti globálnímu oteplování jsou směšná z ekonomického i čistě fyzikálního či chemického pohledu. Přestože si myslím, že na současném globálním oteplování má člověk jistý a nikoli bezvýznamný podíl. Konkrétní kroky mi občas připomínají spíše náboženské sektářství křížené s hospodářským lobbismem.

Nepochybné je, že Václav Klaus budí silné emoce. Z jedné i druhé strany. Společnost vždy rozděluje na dvě nesmiřitelné skupiny. Myslím si, že prezident by měl společnost spojovat a nikoli dělit. Je to přece stará tradice od T. G. Masaryka a svým způsobem i nová od Václava Havla. Přínosem protikandidáta Jana Švejnara by tedy mohl být návrat k původnímu étosu prezidentské funkce.

Švejnar nepodlézá ani těm stranám, které ho nominovaly. Zelené dráždí svým kladným postojem k jaderné energetice a sociální demokraty tím, že chce redukovat sociální stát, který je ale v Čechách výrazně menší než v Západní Evropě. Koaliční strany nepotěšil tím, že jakkoli pokládá reformy za potřebné, rovnou daň má za neospravedlnitelnou.

Švejnar je svůj. Nemění barvy podle potřeby. Říká: takový jsem a berte nebo nechte ležet. Proto by mohl být prezidentem smíření. To smíření možná naše společnost i její pokleslá politika právě potřebuje.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Agitka jak za bolševika.

Nicméně Švejnar je Klausovi víc než podobný co se týče ekonomických postojů. globální oteplování způsobuje člověk, o tom není pochyb...člověk svou čiností zahubil dinosaury a dokonce i mamuty, neb dokázal proměnit dobu ledovou na meziledovou:)
28. 01. 2008 | 16:13

skeptický napsal(a):

Tak kvůli tomu zelenému dědečkovi nemohou zelení p.Klausovi přijít na jméno.

Stačí dost dlouho číst,a pravda nakonec vyplave napovrch, jak ten vomastek,žejo? A kdo jsou teda ti zbývající tři kandidáti,vím jen o jednom?

Ta sestra a matka už nejsou tak pikantní,ale vědět by se to mělo.
28. 01. 2008 | 16:49

m&m napsal(a):

Jiří Havel: Horší je, že v poslední době se ODSácký tisk v čele s MF Dnes snaží Klausidenta prezentovat jako Klaudisidenta.
A to už je vrchol absurdity. :-)
28. 01. 2008 | 16:50

bigjirka napsal(a):

Máte docente takové hovadství opravdu zapotřebí?
28. 01. 2008 | 17:04

skeptický napsal(a):

Omlouvám se po pozornějším přečtení. Jedním kandidátem byl Hašek.Ten má dneska v hrobě Vánoce.
Současný president asi musí dělat něco dobře,když budí mezi tou smečkou tolik nenávisti.
28. 01. 2008 | 17:05

Tupelo napsal(a):

@pan Havel: s tou hlouposti CSSD pri minule volbe prezidenta mate pravdu, ale vlastne i soucasne volba je jen jeji dusledek. Pral bych (nejen CSSD) aby se Vam tuto chybu konecne podarilo napravit a pomohli zvolit za prezidenta p. Svejnara.
28. 01. 2008 | 17:22

Jana J napsal(a):

Super. To máme tedy výběr. A co radar, pane Havle?Ten nehraje roli, vám socanům v podstatě nevadí, že vadí vašim voličům, vám nevadí také. Že je Švejnar pro radar, je jasné. Může se vám to nelíbit, ale já bych radši viděla na hradě antiekologického staříka než aktivního havlistu, bránícího především zájmy své druhé vlasti.Od vás bych čekala více kritičnosti, ale co se dá dělat, ČSSD klidně nechá Švejnara, aby si za její peníze dělal kampaň, aby byl připraven, až bude třeba recyklovat Bursíka. Jste docela naivní, socani, nebo to děláte schválně? A mimochodem, nevím, co by pan Švejnar chtěl demontovat na našem neexistujícím sociálním státě? S jehož demontáží jste začali už vy osobou pana Škromacha. Pan Švejnar není svůj, čí je, to už ale mnozí tuší.
28. 01. 2008 | 17:23

skeptický napsal(a):

Tucha přískutečná jímá mnohého z nás.Když na pochybách ,vzpomeňme starého přísloví o kupování zajíce v pytli.
28. 01. 2008 | 17:29

Průzkumník napsal(a):

Dnes v poledne bylo podáno na Václava klause s manželkou trestní oznámení, které se týká převodů pozemků v Libni za netržní cenu z majetku Hlavního města Prahy. Bylo tím v červnu 2005 porušeno usnesení Zastupitelstva hl.m. Prahy č. 45/37 ze dne 12.9.2002.
Kromě manželů Klausových bylo podáno toto trestní oznámení rovněž na 4 osoby z Magistrátu hl.m. Prahy, mezi nimiž je i primátor MUDr. Pavel Bém.
Text trestního oznámení je dostupný na požádání na adrese m2008@volny.cz.

Uvidíme co s trestním oznámením, které má celkem 9 stran textu, vyvedou experti na státním zastupitelství....
28. 01. 2008 | 17:41

ich napsal(a):

Souhlasim, taky bych na hrade videl radeji p. Svejnara. Oba kandidati jsou dobri, ale kdyz uz bych mel pravo volby, byl by to Svejnar. Proste je to nepopsany list papiru, ktery sem muze vnest jasny nahled a fair play. Ale k takovemu zazraku asi nedojde. Myslim si prava ceska malost, bazlivost a priprcatelost zvitezi. Ale takovy proste my Cesi jsme.... tak co vic bychom chteli. Popravde, mozna to i p. Svejnarovi preju, aby ty volby nevyhral. Za chvili by si mozna uvedomil, ze to byl jeden z jeho nejvetsich omylu v zivote pri pohledu na ztrouchnivelou politickou scenu. Myslim si, ze takove osobnosti je pro nas, Cechy, skoda.....
28. 01. 2008 | 17:56

JC napsal(a):

Pane docente, nic si z toho Klause nedělejte, já vás také nemám rád.:-))
28. 01. 2008 | 17:59

SuP napsal(a):

Pane docente, sice jste leccos nazančil, ale asi byste si toho měl přiznat víc.
Já si o tomtéž například můžu myslet, že kdyby socani před 5 lety nebyli blbí a hamižní, mohl být v klidu na Hradě ještě teď Zeman. A taková kombinace - Zeman na Hradě a socani u vesla by vedla zcela zřetelně k přesvědčivému vitězství pravice ve volbách 2006. Proč?
Protože by si Klaus jako předseda mohl v opozici v klidu ten svůj chlív v ODS uklidit a ze zálohy jako teď Vy glosovat, jak to děláte blbě. Což sice celou dobu byla pravda. ale jako prezident to říkat dost dobře nemohl.
28. 01. 2008 | 18:21

PAUL napsal(a):

Je to tu samej docent proto bude presidentem Klaus pánové, máte prostě smůlu!
28. 01. 2008 | 18:55

Glock napsal(a):

"Myslím si, že prezident by měl společnost spojovat a nikoli dělit."

Ne, společnost by si jméno svého prezidenta ani neměla pamatovat (viz Köhler v SRN). Přestaňte se opájet rohlíkem = prezident je jen a jen reprezentativní figura. Nedávejte mu větší důležitost, než jaká mu náleží.

Bohužel z toho ČSSD zase dělá humbuk. Už mne to vážně nebaví - plánovité vyrábění konfrontace "my" vs. "oni", za každé situace, za každých podmínek, za mizivých vyhlídek. Z momentální politické filozofie ČSSD (ale vlastně jakékoliv české opozice za posledních 6 let) je mi silně nevolno.
28. 01. 2008 | 19:03

emes napsal(a):

Glocku, mne se zda, ze ceska opozice se prilis od zahranicni nelisi a jakkoliv nemam rad ODS tak ani v predchozich letech nelisila od demokratickych standardu v jinych zemich. Jedine zeme kde to je jinak jsou ty kde funguji mensinove vlady s toleranci nebo vetsinove koalice.
28. 01. 2008 | 19:34

m&m napsal(a):

"Těch postřehů a dojmů, které člověk při setkání s prezidentem Václavem Klausem získal už za první den, bylo přehršel. Nebál se obyčejných lidí, naopak, při jakémkoliv setkání si takové chvilky hýčkal, těšil se z nich, ,neokřikoval' ani náznakem členy své ochranky, dovolil přistoupit k němu tak blízko, že se tajil dech. Možná někde lidem až příliš, že, ač je prezident vyzýval, se trochu ostýchali rozpovídat. O to víc mu tleskali, mávali, fotografovali, přáli dobré zdraví. Ti odvážnější, a nebyli to jen novináři, se s ním přece jen dali do řeči. Václav Klaus jim trpělivě naslouchal a stejně tak odpovídal."

http://zpravy.idnes.cz/tak-...
28. 01. 2008 | 20:10

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik urážlivých příspěvků, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
28. 01. 2008 | 20:30

Tibor napsal(a):

Ano, ano a ještě jednou ano! Myslím si, že tento článek je skutečně relevantní k nadcházející prezidentské volbě, narozdíl od klausovského PR od pana Mrklase (který politologii možná učí, ale rohodně jako nestranný a nezávislý politolog nepíše ale CEVRuje) a pana Kouhouta a jiných obdivovatelů velkého neomylného VK.
28. 01. 2008 | 20:41

Tomáč Fuk napsal(a):

Pište si co chcete. Diskuse o volbě presidenta jsou zbytečné. My si stejně Klause koupíme, tak jako jsme si koupili vládu, že pane Melčáku a Pohanko. My si totiž můžeme koupit všechny. Kam se poděla morálka?
28. 01. 2008 | 20:44

Tupelo napsal(a):

@m&m: to je teda pekne, jednu chviku jsem si myslel, ze pisete pokracovani novorocniho projevu ;) ... nez jsem klikl na link. Je to docela sila.
28. 01. 2008 | 20:56

mach napsal(a):

Tomac Fuk: a koupime si ho kde jinde, nez u tech poctivejch socialistickejch kluku, ze ano :-)))
28. 01. 2008 | 21:18

malma napsal(a):

Tomáš Fuk
..asi tak nějak..a ještě to k tomu všichni zaplatíme..cca 300 miliard nás bude stát Klaus na hradě...a že se to někomu nelíbí?..s komunisty a levičáky se nemluví!..at žije demokracie!..a nejlíp ta občanská ! :))
28. 01. 2008 | 21:27

PAUL napsal(a):

Už aby bylo po volbě, nebo mně mázne mrtvice, jestli nezůstane Klaus na hradě tak určitě!
28. 01. 2008 | 21:27

malma napsal(a):

jinak souhlas s článkem pana Havla..výstižné a pravdivé..
28. 01. 2008 | 21:29

MA-FU napsal(a):

pro m+m-----
zapomínat je tady normální ,vzlášť když p.Klaus nezná šipinavé peníze,vychvaluje Salzmana,Helbigy a neví že konto
ODS sponzorují lidé 300 let mrtví
No tak hlavně že si hodně nakou-píte kdaž se na Vás usměje.Na Hradě se lyžuje, nás to stojí peníze a tak se nám tu dobře žije
28. 01. 2008 | 21:31

vlk napsal(a):

Pane Havle,brilantněnapsané. Oduševnělé a noblesní. Leč přesně vystižené.
A máte smutnou pravdu. Nebýt nebetyčné a triviální hlouposti soc dem, byl Klaus už pět let tam, kam patří. V důchodu.
28. 01. 2008 | 21:39

m&m napsal(a):

MA-FU: To bude omyl, já jsem tady znám jako názorový anti-Klaus :-)
28. 01. 2008 | 21:44

notblue napsal(a):

to m&m
Díky za odkaz, musel jsem být naprosto pomýlený, když jsem si, narozdíl od našich objektivních novinářů, nevšiml jakého skvělého a laskavého tatíčka profesora to máme na Hradě. Až se mi tají dech...
28. 01. 2008 | 21:45

Sámdoma napsal(a):

Předvolební boj vrcholí,situace se přiostřuje. Nicméně, jak pravil Komenský (mírně poupraveno): "veškeré snažení k hov.. jest". Dokud zdravý rozum (láska už nemusí) nezvítězí nad partikulárnímu zájmy zainteresovaných politiků a politických stran, veškeré tyto debaty jsou jen tříbením názorů, konfrontace a polemika k danému tématu bez zjevného předpokladu praktického užití či využití pro volbu presidenta. Ti, kteří o příštím presidentovi budou rozhodovat nemají ani tušení, kolik pro a proti oba kandidáti dostali naděleno. Je to prostě nezajímá, tak jak je nezajímají názory na jiné vážné problémy občanů a že jich není málo. Oni mají jiné priority:koryta a peníze. No co může být pro českého člověka důležitějšího?
Problém je v tom, že národ a jeho občané nejsou všichni poslanci, senátoři a ministři a ti také potřebují peníze, ale nejen peníze,ale i jistoty a perspektivu. Tu jim naši politikové sice slibují, ale k radosti je důvodu pramálo. Takže se asi budeme muset smířit i s tím, že dědoušek se nám v presidentském křesle dožije odchodu na zasloužený odpočinek a my budeme doufat,že pan Švejnar nezatrpkne a spolu s ostatními počká do r. 2013, aby byl jedničkou pro volby na uvolněné křeslo po V.K. Takže: vydržať!!!
28. 01. 2008 | 21:51

Zacheus napsal(a):

Nepochybně máte pravdu v tom, že naše společnost potřebuje smíření. Opravdu se ale nedomnívám, že by zrovna pan Švejnar mohl být jeho nositelem...
28. 01. 2008 | 22:34

bigjirka napsal(a):

Za pár dní je 8.2. a Pixie - Dixie zase poletí.
28. 01. 2008 | 22:39

m&m napsal(a):

KLAUSIDENT - záruka zářivě bílého úsměvu.
Nyní v akci. Na leasing pouze za 270 000 000 000,- Kč.
28. 01. 2008 | 23:50

m&m napsal(a):

P.S. Na blogu B.Sobotky jsem se pokusil o malý ilustrativní výpočet, jaký je to zhruba "balíček" bankovek. Pro představu...

Více zde:
http://blog.aktualne.centru...
29. 01. 2008 | 01:14

Juelínek napsal(a):

Neo,bigjirka,SuP - osvědčení to bohatýři modrého pohledu na svět. Pánové (určitě se pod těmito nicky neskrývá žena - ty nejsou tak militantní a politicky hloupé)jste skutečně svoji, již dopředu je možno vydedukovat co za geniální oduševnělé myšlenky opět nakladete. Další vaší společnou známkou je, že každý jiný názor než váš patřičně dehonestujete.

Je skutečně ukázkové, jak vám leží v žaludku pan docent Havel, který každým (skutečně každým) svým příspěvkem pravdivě ukazuje na bídu myšlení členů a stoupenců strany, kterou založil a stále vede velký klimatolog a geniální ekonom, kterého si pamatuji z prognostického ústavu v šedivém roláku s velkým zouvákem chleba namazaným sádlem. I tu hrušku přikusoval graciézně.

Nevážení pánové odejděte tam, kam patří vaše rodná partaj, která má svojí cestu do politického pekla připravenou tím, jak se chovají všichni jejich představitelé.

Očekávám od vás to co umíte - jedovatou slinu.
29. 01. 2008 | 05:59

MBlack napsal(a):

Ale ta hrubka Hujere !!! Západní Evropa se píše s malým Z...
http://www.pravidla.cz/vice...

ale jinak jsem čekal více hnoje a špíny.
29. 01. 2008 | 06:47

Pavel napsal(a):

Jsme blbí. Kbyb jste tu nic nenapsali udělali by jste líp. Tak jak se nikdo z novinářů už dnes neptá na tiskovkách pořádaných Paroubkem, tak by to chtělo izolovat i docenta.

Je mi to líto, že takový člověk je na vysoké škole.
29. 01. 2008 | 07:30

honza napsal(a):

No prezidentem smíření by pan Švejnar být mohl - smíření Zelených+KSČ+ČSSD+pravdy a lásky s ČSOB v tom je třeba s J. Havlem plně souhlasit. Ale co těch zbylých 50% lidí, ti se budou bratřit povinně????
29. 01. 2008 | 07:38

prima chlap napsal(a):

to honza:
tak ono volí ODS 50% lidí? Spíše přání otcem myšlenky.
to SuP: zopakuj si Dějiny Václava Klause, v době volby presidenta dávno nebyl předsedou ODS protože se ho partaj zbavila,aby ji neškodil. Teď škodí celé republice a pár vyšinutých si přeje dalších pět let.
Reformy jsou potřeba, a pan Švejnar by mohl pomoci k tomu aby si to uvědomilo více lidí, což by mělo být v zájmu i ODS.
29. 01. 2008 | 07:58

No, smutný to pohled napsal(a):

Nezměrná hloupost, Vás všech sociálních demokratů - to je pravdivé jádro pudla. Proto také nesnášíte chytré a vzdělané lidi. Proto jste proti Klausovi. Velmi ubohé, opravdu . Divím se, že nezrušíte vysoké a střední školy, tam je tolik a o tolik chytřejších lidí, než jste Vy a vy....
29. 01. 2008 | 08:26

Kraken napsal(a):

Už se konečně povzneste nad pitomý radar a podobné nesmysly. Prezident by měl být slušný k lidem, a ne jako Klaus, který se u Zelených urazil a odešel. Došlo mu střelivo. Jsem zvědav, jak přežije dnešní duel, jestli ho neraní mrtvice. Švejnar to určitě přežije.
29. 01. 2008 | 08:58

neo napsal(a):

Juelínek:

Pan docent Havel je podle mě sprostý člověk, který pouze závidí pánům politikům tu moc. On sám by byl rád na místě pana Václava Klause nebo pana Švejnara...ovšem, na to nemá. Co dokáže? jen urážet, zesměšňovat.. a nejlíp to předvádí na svých studentech...ovšem s rovnocenými soupeři by dostal čočku. Dokonce je tak odvážný, že uráží prezidenta a vyzdvihuje dalšího proamerického, liberálního ekonoma(Havlův opak), a to jen proto, že není kandidátem ODS.

Jinak panáčku, "naše" partaj vyhrála volby, pan Klaus má podporu 2/3 obyvatel a reformy podporuje též cca 60% obyvatel...další příležitost se předvést, máte u příštích voleb, hodně štěstí
29. 01. 2008 | 09:05

Ladic napsal(a):

"zčervenal" i v přístupu k protiraketovému radaru, který chtějí Spojené státy vybudovat v Brdech. Dosud se k němu stavěl celkem pozitivně, ačkoli ho levicové strany odmítají.

"Od té doby, co jsem se vyslovil pro radar, se situace změnila v tom smyslu, že jsou k dispozici nové informace," vysvětlil
http://zpravy.idnes.cz/svej...
29. 01. 2008 | 09:16

Jana napsal(a):

Bohužel Vaše dva poslední odstavce o tom,že Švejnar je svůj, nemění barvy a nepodléza ostatním stranám, je dnes již trochu mimo, že? Kritika reformy veřejných financí je samozřejmě pro komunisty velmi příznivým signálem...není tohle trochu podlézání a změna barvy?
29. 01. 2008 | 09:17

petrof napsal(a):

pane Havel, tentokrát se dá s vaším článkem celkem souhlasit.
Posunem je váš náhled na VK, jako na obrovskou osobnost, které je nutno si vážit, která ale veřejnost rozděluje. Udivujete i souhlasem s jeho výroky o GO.
Obrovskou pravdu pak je, když píšete o nezměrné hlouposti ČSSD, jak v historickém, tak současném kotextu.
To je opravdu myšlenka, která by se mohla tesat a přednášet na školách.
PS. Tentokrát zdvihám palec, nikoliv prostředník!!!
29. 01. 2008 | 09:18

Milo napsal(a):

Většina ten komentář nečetla. Jen skandují. Komentář byl eticky slušný.
29. 01. 2008 | 09:23

Jirka1 napsal(a):

Pane Havle,nečetl jsem reakce na Váš blog,ale nemáte pravdu,že p.Švejnar nepodlézá partajím.Jen si vzpomeňte,že před třemi dny slíbil komunistům,že se vzdá svého amerického občanství.Dobře si to spočítal,neboť komunisté,i díky Vám soc.dem.,jsou opět (nebo i budou)na koni.Víte o tom, nebo nám to ze své tzv.paroubkovské charekterové vlastnosti pane docente nechcete přiznat????
29. 01. 2008 | 09:24

aleš007 napsal(a):

úsměvné...
celou dobu lichotky Klausovi (s citelnými ironickými posměšky), ale na konci dokonalý obrat: Švejnar je svůj...a Klaus ne?
29. 01. 2008 | 09:24

Martin... napsal(a):

tohle je snad první Váš článek se kterým dle mého tedy lze souhlasit snad až že p.Švejnar nepodlézá jednotlivým stranám ale on podlézá všem bez rozdílu....a je jako chameleón...
29. 01. 2008 | 09:46

foreigner napsal(a):

Velkou vyhodu ve zvoleni pana profesora prezidentem vidim v tom, ze nebudu mit ve vsech novinach druheho viteze voleb, ze nebudu muset nalezat duvod, proc sexy mozek pise nesmyslne blogy, nebude v TV, rozhlase, na bilbordech a socdem konecne zacne pracovat na sobe, na programu levicove politiky. V tomto case je to jen plac nad prevarenym mlekem, ale pracovat tam nema kdo. Jyrka jeste zapomel napsat stiznost na OPEC, za vlady ODS zdrazili i benzin.
29. 01. 2008 | 09:46

dej2 napsal(a):

Vážení po přečtení příspěvků musím konstatovat,že jediný reálný pohled na věc má "neo"v 9.05.Ať se to komu líbí nebo ne,on jediný napsal holá fakta.Pane Neo díky za jasné vyjádření.
29. 01. 2008 | 09:54

honza napsal(a):

to prima chlap

Nemluvím tady o ODS, ale o sbratření - jak píše J.H., stále si V.K. přeje v prezidentské roli 47-57% lidí - podle různých průzkumů, tak jak je může sbratřit Švejnar?
29. 01. 2008 | 10:02

Al Jouda napsal(a):

Dobrý a vtipný blog.Reakce pánů neo a dej2 jsou bez argumentace, která by mohla zvrátit moje přesvědčení, že Klaus je fosilie a Švejnar naděje !
29. 01. 2008 | 10:58

neo napsal(a):

Al Jouda :

bez argumentace? tak to si to prosím přečtěte ještě jednou. Nicméně Vaše přesvědčení nikdo zvrátit nehodlá.
29. 01. 2008 | 11:07

JC napsal(a):

Docente,
"Švejnar je svůj. Nemění barvy podle potřeby. Říká: takový jsem a berte nebo nechte ležet. Proto by mohl být prezidentem smíření. To smíření možná naše společnost i její pokleslá politika právě potřebuje."
To jistě, jako "liberálrní" ekonom náhle procitnul a odmítá reformu.Vojta Filip už se ozval, že jeho šance být zvolen komunisty se zvětšuje.Prostě takový bezkonfliktní pán,kam vítr tam plášť.To ovšem naše země potřebuje.
29. 01. 2008 | 11:27

Kamil napsal(a):

Výhoda ČSSD a jiných levicových stran je, že valná část obyvatelstva neumí číst v textu. Při častých politických debatách často mívám pocit, že se bavíme o naprosto jiné události o naprosto jiných lidech. Připadá mi,že spoustě lidí chybí paměť a jsou schopni dělat stále stejné chyby, jen když jim někdo maluje med kolem huby. Jinak ČSSD není hloupá, pouze má hloupé voliče. Ani pan Havel není hloupý, jen musí stylizovat svoje články pro posluchače, kterým jsou určeny, nezaznamenal jsem, že by jeho moudra byli ochotni poslouchat odborníci ekonomové. Největší chyba ODS je v tom, že se příliš spoléhá na inteligenci svých voličů, neobtěžuje se vysvětlovat principy své politiky obyčejným lidem, se kterými musí mít větší trpšlivost. K obyčejným lidem je třeba mít naprosto jiný přístup, než na přednášce studentům, byznysmenům nebo lidem fundovaným v oboru. Je třeba názorně ukazovat z praxe, že nezopovědná politika vede do pekel, je třeba ukazovat na rozpory v tvrzení a jednání opozičních politiků a v neposlední řadě je třeba jít osobním příkladem, aby si jich mohli voliči vážit. A na závěr k blogu na hloupé a urážlivé komentáře nemá cenu reagovat.
29. 01. 2008 | 11:44

Sámdoma napsal(a):

To Neo+dej2:
Vaše argumenty jsou vskutku přesvědčivé, zvlášť ty o těch preferencích v podpoře Klause (2/3 obyvatelstva???) a stejně tak reforem (cca 60% !!!).Jste chudáci, pro pláč nevidíte na krajíc chleba, podaný vám z vděčnosti (od ODS). Je mi vás líto.(Ale až zas tak moc ne).
29. 01. 2008 | 11:51

SuP napsal(a):

Juelínek -
Kdybyste nekecal....

Kamil -
Bingo! - Trefně vyjádřeno.
29. 01. 2008 | 11:53

petrof napsal(a):

Proč mi vadí Švejnar:
1. Jsem naprosto pro radar!!!
- co myslíte pane Paroubek, že ne?
Aha, tak ne, jsem naprosto proti radaru...
2. Komunisti mi lezou krkem!!!
- co říkáte pane Filipe, jo tak, vy mi dáte nějaké hlasy??
Aha tak ne, komunisté jsou řádnou parlamentní stranou...
3. Reformy jsou potřebné, jsem přeci pravicový ekonom!!!
- co, jo tak, že se většině prý národa nelíbí??
Aha, tak být prezident, tak zákon o reformách v žádném případě nepodepíši...

Tak co, chcete opravdu na hradě takového poseru a lháře??
29. 01. 2008 | 12:00

neo napsal(a):

Sámdoma:

to jsou výsledky průzkumu agentury STEM (Paroubkova ag.)

Jan Hartl: šéf ag.STEM,

Václav Klaus je oblíben u zhruba dvou třetin našeho obyvatelstva. To ostatně můžete dlouhodobě sledovat právě v našich výzkumech.

článek o reformě:
Většina Čechů souhlasí s nutností připravovaných reforem. Největší podporu má podle dnes zveřejněného průzkumu společnosti STEM daňová reforma. Pro je 77 procent občanů. Změny ve zdravotnictví vítá 74 procent lidí.

Méně naléhavě občané vnímají reformu penzijního systému (66 procent) a školství (61 procent).
29. 01. 2008 | 12:22

SuP napsal(a):

neo -
zase si to tak neidealizujte. Jak to dneska popsal Aston na NP. Když jsou vhodně formulované otázky, může vyjít to, co si kdo přeje.
Spousta lidí Vám řekne, že souhlasí s tím, že je potřeba finanční reforma, ale myslí tím, že by se to mělo vrátit.....
29. 01. 2008 | 13:41

neo napsal(a):

SuP : osobně průzkumům velkou váhu nepřikládám, ale pan Sámdoma zpochybňoval preference, takže citace z průzkumů se víc než hodila. A zvláště z ag. STEM, která většinou průzkumy zkresluje směrem doleva
29. 01. 2008 | 14:05

Mstitel s píšťalou napsal(a):

Proč mi vadí Havlisoc?

Rudá korouhev nad katedrou je levnou a účinnou stranickou reklamou KSČSSD. Havlova přítomnost v profesorském křesle je také hořkou připomínkou minulého režimu.
Na mé stranické zášti k Jiřímu Havlovi opravdu není nic osobního. Byl mým oblíbeným řečníkem , když jsme chodili na přednášky poslouchat „chytrého“ Havla. Už tenkrát jsem s mnohými jeho soudy nemohl souhlasit, ale bylo radostí slyšet, s jakou chutí rozdává své intelektuální kopance.
Nepochybné je, že Jiří Havel budí silné emoce. Z jedné i druhé strany. Společnost vždy rozděluje na dvě nesmiřitelné skupiny.
Havel je svůj. Nemění barvy podle potřeby. Říká: takový jsem a berte nebo nechte ležet. Proto by nemohl být ekonomem moderním. Tu modernizaci možná naše společnost i její rostoucí ekonomika právě potřebuje.
29. 01. 2008 | 15:29

JC napsal(a):

Docente,
Za domácí úkol si náhrát dnešní debatu obou kandidátů a nejméně 100x přehrát.
Doufám, že se i v té vaší socialistické hlavě rozsvítí.
29. 01. 2008 | 15:41

dej2 napsal(a):

Sámdoma.Nepochopil jste můj příspěvek.Nefandím ods ani náhodou.Pouze jsem si přečetl na rozdíl od Vás ,co napsal Neo.To jsou fakta,byť nemilá spoustě lidí.Kde jste byl při posledních volbách,že vyhrála ods?To je to,v čem má Neo pravdu.Tady se to kecá,ale do volebních uren padají fakta.Potom už je pozdě na nářky.A přestože ods nemusím,nechci se znova dívat,jak socani mají za předsedu kluka,kterého potopí i známosti jeho ženy/myslím tu prachatou cuchtu Barkovou/.Nebo nedej bože,aby je vedl týpek jako třeba Grégr nebo Šlouf.To snad nechcete ani Vy?
29. 01. 2008 | 17:11

Kamil napsal(a):

Tak si říkám, co museli tomu Švejnarovi slíbit, když je schopen se snižovat k polopravdám, nebo dokonce k nepravdám. Jen jsem trnul, aby se Klaus nenechal vyprovokovat k nějaké unáhlenosti, protože některé útoky nebyly pravdivé a jiné byly podpásové. Také sebechvála pana Švejnara byla z kategorie křišťálově čistých. Nejde mi na rozum, že pan profesor nevidí zvýšení kácení deštného pralesa kvůli pěstování "ekologických" biopaliv. Jak si pan Švejnar vysvětluje posun v Evropské unii na atomovou energii. Vždyť před rokem by nikdo si o atomu v těchto intencích nedovolil hovořit. O panu Švejnarovi jsem měl vždy jen to nejleoší mínění, ale to co předvádí vrámci své prezidentské kampaně mě ujišťuje v názoru, že u mě ztrácí důvěru.
29. 01. 2008 | 17:31

Sámdoma napsal(a):

To dej2"
Dík, asi umíte lépe číst, neboť jak si mám vysvětlit,když neo píše: "naše" partaj vyhrála volby.To si mám myslet, že poslední volby Strana za rasovou rovnoprávnost a ne ODS? Tak to promiňte, to mi uniklo. A Grégra či Šlofa, to tedy opravdu ne, ale doufám, že tak daleko to snad ani dojít nemůže.
To Neo:
Nechci polemizovat o veřejných průzkumech, jednak jich je (agentur) mnoho a jednak každá s jiným výsledkem. Když přiznáte,že by to mohla být plichta, budu rád, jestli ne,nedá se nic dělat. Reformy ano, zapomínáte však, že není reforma jako reforma, jde také o obsah,dopad a efekt. A to už je o něčem jiném.
29. 01. 2008 | 17:45

Glock napsal(a):

SuP: Nebo V. Vlka - Průzkumy průzkumů průzkumných průzkumů - také NP
29. 01. 2008 | 18:04

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní či pane jp,

zvýrazňování textů na úkor jiných, tedy jejich psaní velkými písmeny je na těchto stránkách v rozporu s Kodexem diskutujících. Proto jsem byl nucen Váš příspěvek smazat. Jinak máte samozřejmě na názor stejné právo jako ostatní. Tedy pokud bude vyjádřen korektně, bez vulgarismů a urážek.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
30. 01. 2008 | 15:26

Taar napsal(a):

Jako "modrá niť se line příspěvky příznivců ODS teze, jak jsou inteligentní, jak ostatní jsou póvl, dokonce neumí číst texty předkládané všeznalou státostranou. Prostě autochvála až za hrob.
Tak teď nevím. Poslouchal jsem při interpelacích nějakého pana Topolánka a vůbec se mě nezdálo, že by měl inteligence alespoň za mák. Konec konců, pokud si pročtu příspěvky příznivců ODS?
Tak mě teď napadá to známé: "Jablko nepadá daleko od stromu". Jenže "jablka" honosící se zde inteligencí o tom asi neví. Ovšem abych řekl pravdu. Ani se "modrým chlapcům" nedivím že se durdí. Po pročítání skvělých článků pana Havla mají prostě jen mindrák.
01. 02. 2008 | 07:30

honza napsal(a):

To co jste napsal o panu Svejnarovi platilo tak pred tremi mesici. Take se mi zdal sympaticky vlastnimi nazory za kterymi si stal. Ale bohuzel mu to dlouho nevydrzelo. Nazory zacina menit velice pohotove nebo radeji zadne nerika.
Ma to tezke. Musi se zalibit vsem od komunistu pres potrhle enviromentalisty a liberalni stred az po komunistobijce Stetinu. Ale neni mozne to zamerne prehlizet a delat prednost z neceho, co uz davno neni pravda.
01. 02. 2008 | 17:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy