Programy sociálních demokratů a novinářská klišé

16. 07. 2009 | 10:20
Přečteno 4672 krát
Občas mám pocit, že k pracovním povinnostem českých novinářů patří kopání do sociální demokracie. Novináři se této mé domněnce však zuřivě brání a odůvodňují svou zavilost božsky vnuknutou třídní nenávistí vůči všem, kdo hájí ty s menšími platy, než má jejich šéfredaktor. Každý elév totiž třímá šéfredaktorskou ambici… Existenci výjimek pak Miloš Zeman popírá. Já se s ním z vrozené hlouposti (jsem přece mnohem pitomější než všichni ti novináři) ještě přu, že každý novinář chce ve svém nitru vlastně konati dobro… Po pravdě řečeno, tu při jsem prohrál a dlužím Milošovi láhev. Každý zjevně ne.

Má to i osobní rozměr. Zeman byl v době své vlády v novinách ožrala, žok becherovky, buran a Šloufův korupční kmotr. Když ale Miloš občas žárlivě okopává kotníky soudobých sociálních demokratů, prezentují to tytéž noviny jako upšouknutí génia. Špidla byl blázen, autista a Vladimír Iljič Lenin. Protože dnes na sociální demokraty nenadává, nepíší o něm vůbec. Dokázali zamlčet i to, že patří k neformálnímu pětičlennému jádru, které fakticky řídí Evropskou komisi. Zato o se něm šířilo, že neumí jazyky. Špidla ve skutečnosti patří k jazykově nejvybavenějším komisařům… Až se za nějakých deset let Paroubek nepěkně otře o předsedu vlády Sobotku, napíší noviny konečně i o Jiřím, že to byl poslední sociální demokrat na intelektuální úrovni…

Ať je to, jak je to, píší noviny o sociální demokracii náramné blbosti. Asi sedm let psaly o tom, že sociální demokracie nemá žádný program. Máme jen populismus. Jen jsme novinářům miliónkrát zopakovali, že máme ne jeden program, ale spousty programů, přestali nás už po sedmi letech kritizovat, že nemáme ten program. Program teď prý máme, ale blbý. Populistický. Že ODS žádný program nemá, nevadí. Ta totiž hájí nezdanitelný plat šéfredaktora in spe.

Jest humorné, že noviny ke kritikám programů nepotřebují fakta. Dají dohromady tu nejnesmyslnější kombinaci cílů, sečtou hrušky s jablky a diví se, že to nějak nevychází. A když se na tu směsici nesmyslů dotáží kohokoli, řekne samozřejmě, že je to konina. Toto vyjádření potom noviny ocitují jako zjevení experta…

Není překvapivé, že se novinám nelíbí ani poslední program sociálních demokratů. A zase k tomu patlají svá klišé o zadlužování a drahém sociálním státu. Fakta jsou ovšem nemilosrdná. Ať tu teď v krizi bude vládnout kdokoli, včetně pravice úplně nejpravicovatější, poroste státní dluh. Génius Topol-Kalousek tak dlouho vzletně hovořil o rozpočtové odpovědnosti, až v loňském roce spáchal růst státního dluhu o 107 miliard korun, což je jedno z vůbec nejvyšších čísel historie (druhé nejvyšší). Letos nám předal pan rozpočtově „odpovědný“ dluhovou sekeru kolem 200 miliard. Chce to ovšem od novináře si zjistit ta skutečná čísla o státním dluhu. A vědět, že růst státního dluhu je díky prolhanému Kalouskovi úplně jiné číslo, než schodek… Pro příští rok hrozí cifra 300… Nadávat v tuto chvíli za rozpočty sociální demokracii tedy evidentně svědčí o měknutí mozku.


Ať bude vládnout kdokoli, porostou náklady na sociální systém. Sociální demokracie jen nelže jako ODS a pravicové noviny, ale říká to poctivě nahlas. Poslední, nynější vládou zamítnutý, návrh na zvýšení čehosi sociálního ostatně podal ministr Nečas z ODS. Můžete vybrat, zdali chcete ještě horší školy, horší sociální péči (je jedna z nejlevnějších v EU) a horší zdravotnictví. Pokud chcete alespoň udržet tu úroveň, jakou nyní máme, porostou náklady. Ceny stále více vstupů mají i v těchto oblastech evropský rozměr a české nízké ceny prostě mizí. Sorry. Je to jen objektivní proces, který nezastavíte žádnými pravicovými ideologickými výkřiky ani dramatickými titulky bulvárů.

Novináři se pozastavují nad tím, kde budou zdroje pro některá finančně náročná opatření. Problém je možná v tom, že řada opatření se prostě neplánuje zavádět nyní v období hluboké krize, ale až po jejím odeznění. Tedy po zrušení dočasných rozpočtových opatření na straně příjmů a výdajů. Tedy po mobilizaci zdrojů a s vyšší výkonností za zády. To reprezentuje kolem 1,5 až 2 % HDP, tedy šedesát až osmdesát miliard. Investice jsou pak plánovány zejména ze zdrojů EU, které v Evropě nyní tak populární signor Topolino Ignudo di Sardegna fakticky vůbec nezačal čerpat…

Nechápe se to, že program v současné fázi mobilizuje hlavně mimorozpočtové zdroje. Zvýšení investic v ČEZu o 15 až 25 miliard ročně (0,5 % HDP), nepředstavuje žádnou dodatečnou rozpočtovou zátěž. Podobně případné stavby nových zásobníků v MERO. Zavedení půjček pro mladé páry a studenty mobilizuje poptávku, stabilizuje sociální statut a brání lidi před lichvou. Desítky miliard objemu půjček ale nejdou ze zdrojů státu, ale ze soukromých bank. Stát pouze dotuje systém malým zlomkem této sumy.

Novináři se rozhořčují, že ČSSD chce pro důchodce jednorázovou kompenzaci. Šíří zprávu, že ukrutní socani chtějí strašlivý třináctý důchod, který by si museli pauperizovaní budoucí šéfredaktoři utrhnout od svých vznešených úst. Tíž novináři si ovšem nevšimli, že současná vláda připravuje navýšení důchodů, které není jednorázové, v přepočtu na měsíční příjem je vyšší, a vyjde to erár dráž. Zatímco levice ví, kde na to sebrat ČEZu, vláda jen zvětší sekeru… Ale to je něco jiného, to je přece ta hodná vláda.

Program sociální demokracie má nyní sloužit jako kopací míč. Tak to bych ještě pochopil. Ale i kritiky by snad mohly vycházet z faktů a mohly by mít i nějakou logickou strukturu. Pak by měly smysl a něčemu by třeba pomohly.

Psano pro Prvnizpravy.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Lázslo napsal(a):

Já bych ještě přidal jak Topolánkově vládě nakloněný tisk přehlížel vznik a zoufalé udržování její existence pomocí přeběhlíků. Topolánkova vláda byla založena na politických přeběhlících, a ačkoliv komentátoři a analytici, kteří fandí pravici, věděli stejně dobře jako jejich kolegové na levici, že se za tím vším skrývá v lepším případě nečestnost, v horším nějaká špinavost, vymysleli celou řadu důvodů, proč je takové kroucení pravidel hry v pořádku.
16. 07. 2009 | 10:35

Inci napsal(a):

S tím se dá udělat jen jedna věc : zvolit do čela ČSSD plyšového medvěda a navolit mu deset místopředsedů ... důležité je před veřejností a novináři utajit totožnost šedé eminence ... Pomluvit současně deset lidí na to mentální kapacita pisálků z MF Dnes stačit nebude .... :-)))
16. 07. 2009 | 10:40

Saliven napsal(a):

Asi pane docente hážete perly vepříkům. :-)
16. 07. 2009 | 10:44

radek napsal(a):

souhlas s p. Havlem, každý rozumný člověk to vidí, od fanatických modráků to nelze čekat, oni mají svoje jednoduché recepty a trh za ně vyřeší vše - je příjemné býti modrákem...
16. 07. 2009 | 10:46

neo napsal(a):

Druhý nejvyšší deficit : v krizi za ods. a ten nejvyšší je váš v období růstu:)

Jinak dneska jsem otevřel noviny a viděl reklamu na váš program...
proti gustu... ale hlas vám nedám.
16. 07. 2009 | 10:46

Michal Macek napsal(a):

dobry den,

kdyz k nam prisla krize ( a poprve se poradne prijevila na jare 2009 ne na podzim 2008 kdy uz ste s predsedou malovali certa na zed a jedinej kalousek spravne rikal ze mame byt zatim v klidu) tak samozrejme si to vyzadalo penize ze statniho rozpoctu.je od vas nefer ze v teto situaci vycitate navyseni schodku - moc dobre vite ze byt u valu vy je schod mnohem vyssi.priklad: srotovne - i pres pupulistickou snahu vaseho predsedy ho zavest to kalous neudelal a to zcela zpravne - diky tomu ze to udelaly okolni staty mohla skodovka vesele vyrabet a usetrily se miliardy - a je jen dobre ze tento vas navrh,ktery buh vi jak by dopadl (efekt srotovneho je velmi diskutabilni) prezident vetoval.

taky si myslim ze vas program az na vyjimky je proste zalozen na vyhazovani nasich penez z okna

a prosim prestante si tu s pani Paroubkovou notovat na ucet novinaru - blbe se nepise jen o CSSD ale i jinych stranach: ODS (berlusconi,tlusty,morava) kdu-csl (justicni mafie a cunek) zelenych (silou katusko...) atd tak nechte toho fnukani!
16. 07. 2009 | 10:53

Michal Macek napsal(a):

PS:
hezke zer dluzite Milosovi lahev ale uz od vas pan Gabal dostal lahev ze Champagne???
16. 07. 2009 | 10:54

MaB napsal(a):

neo
No, ten druhý nejvyšší deficit ještě v žádné krizi nebyl, je za rok 2008. A to (nezávisle na nerealistických výhledech bratra Kalouska do roku 2009) u nás skutečně ještě krize nebyla. A nikdo to ani netvrdil, přece.
16. 07. 2009 | 10:59

Michal Macek napsal(a):

jo a dnes v novinach sem cetl clanek o tom ze strach z krize opada a ze lidi na to uz kaslou - ze cekali apokalypsu (kterou jim CSSD v zivych barvach licila) a ta pry neprisla....
16. 07. 2009 | 11:10

stejskal napsal(a):

Ivan Gabal tu láhev (respektive celý karton) prohrál, pane Macku. I když to bylo jen o fous ;-)

Libor Stejskal
16. 07. 2009 | 11:19

Michal Macek napsal(a):

stejskal:

me uz pamet neslouzi - mam pocit ze to bylo naopak - za pan Gabal rekl ze cssd prohraje volby do EP a p.Havel se vsadil o karton ze je to nesmys...no napsal o tom blog tak se kouknu jak to bylo......
16. 07. 2009 | 11:22

stejskal napsal(a):

Nene, Ivan Gabal tvrdil, že je projede o deset procent. A tuším že pět promile chybělo ;-)

Libor Stejskal
16. 07. 2009 | 11:24

Michal Macek napsal(a):

stejskal:

jo mate pravdu - taky ste tam byl :) me zmatla ta veta na konci blogu pana Havla kde tu lahev panu gabalovi slibuje....
16. 07. 2009 | 11:26

tera napsal(a):

Pane poslanče,

když čtu vaše texty, lituji Vaše studenty na UK. Takovou míru demagogie a nesmyslů bych čekal od politika, nikoliv od vysokoškolského kantora.
16. 07. 2009 | 11:30

PatientO.T. napsal(a):

2 Havel:

1. opravdu si myslíte, že v ČR nejsou levicoví novináři?
2. opravdu si myslíte, že v ČR je omezena svoboda tisku? Pokud ano, co proti tomuto omezení učiníte?
3. kdo tedy kupuje a čte všechny ty pravicové listy?
4. proč nevydáváte (ČSSD) vlastní konkurenceshopné periodikum?
5. vyprávěl jste nám nedávno, jaký vlastně je Jiří Paroubek. Můžete objasnit, co měl dotyčný na mysli, když vyhrožoval jednomu z deníků omezením zakázek v případě vašeho volebního vítězství?
16. 07. 2009 | 11:50

jarpor napsal(a):

Hmm...

Tak ony se všechny media spikly... samozřejmě proti Vám.

Pan Paroubek to píše, paní Paroubková se přidala a teď pan docent.

Myloš včera napsal :
"Paní Petro, když Vás překvapuje, že téměř všichni unisono píšou to samé - zkuste popřemýšlet o hypotéze, že téměř všichni unisono mají pravdu.
15.07.2009 17:22:23"

Pane docente, doporučuji o té radě pro paní Petru taktéž popřemýšlet.

Hezký den
P.S.
Patient0.T. - dobré dotazy :-))
16. 07. 2009 | 12:03

srnec napsal(a):

Se..e na veškeré argumenty. Ve VŠECH mediích je vedena masivní kampaň, že soc. dem. je zhouba národa. Kdo ovládá media, má na své straně veřejné mínění. veškerá pravdivá tvrzení jsou v haj..u. Nemyslím si, že ostatní strany, které mají mediální podporu mají na mysli stav republiky, hopodářství, blaho lidí. Držte zkátka socdemáky zkrátka, protože většina sympatizantů ODS jsou podnikatelé a ti mají zájem dále rozkrádat co se dá. Také na ohlasy. Většina příspěvků je psána lidmi v pracovní době, nebo mládím, které si myslí, že budou podnikat a budou bohatí. Zamyslil se někdo s přispívajících, nad skupinou námezdních pracovníků. Zda taková uklízečka,důchodce prodavačka, dělník ve fabrice mají čas na tyto pi.....y, kterými se vytváří veřejné mínění. Tato skupina(nezaneddatelná co do počtu)je všem nastávajícím i součastným zbohatlíkům šumafuk. A tak se mnozí diví, vzrůstajícím preferencím komunistů případně militantním hnutí. Holt, kdo vládne medii ví co má. Proto vyhrál Janeček.
16. 07. 2009 | 12:42

Matrix napsal(a):

GLOSA: Konec reálného paroubkismu

Čeští socialisté se z mlhavých výšin svého marxismu-keynesismu snesli zpět na zem. Tedy ne úplně, ale k bezpečnému přistání v realitě dnešních dnů už jim schází jen pár metrů.

Posuďte sami. Zatímco na počátku dubna předseda ČSSD Jiří Paroubek hlásal prostřednictvím rozhovoru v týdeníku EURO (3/2009) masivní fiskální injekce do ekonomiky zacílené na zvýšení spotřeby domácností, nyní už je vše jinak. Teorie o tom, že stát nacpe lidem do kapes peníze, které jim předtím sebral nebo si někde půjčil, a oni vyrazí do ulic „vybílit“ obchody, se zřejmě některým osvícenějším partajníkům podařilo svému nejvyššímu vymluvit. Ale to není vše. Jako mávnutím kouzelného proutku už ČSSD zřejmě odepsala i páně docenta Jiřího Havla a 50 ekonomicko-destrukčních pohrom + dvě funkční opatření pro boj s hospodářskou krizí. Socialisté si uvědomili, že poté, co si Jiří Paroubek ve sněmovně hrál se zápalkami, následný předčasně volební požár by mohl stranu pořádně sežehnout. Pod tíhou vaječné bílkoviny a podpořeni průzkumy mezi mladými, nevyhraněnými voliči, zatáhl místopředseda strany Bohuslav Sobotka za záchrannou brzdu. Paradoxně právě člověk, za jehož ministrování se naše země v dobách bezprecedentního růstu zadlužila bezprecedentními deficity. Sobotka pro týdeník EURO prohlásil, že by nerad, aby se volební kampaň zvrhla do nějakého bezbřehého populismu, nicméně prý uvidíme, kdo s tím začne první. Konzervativní žaludek, který si ještě pamatuje na pastelkovné, rozmnožovné a další zhůvěřilosti, udělal sice při absorbování těchto vět dvojité salto s třemi vruty, na druhé straně Sobotka v rozhovoru (viz zde) působil přesvědčivě. Na většinu otázek, směřujících na konkrétní čísla v konkrétních reáliích dnešní podoby rozpočtu a jeho blízké budoucnosti, sice nedokázal reagovat jinak než snahou odvést téma. Přesto se snažil dokázat, že proměna sociálnědemokratického programu, respektive jeho ekonomické části, je opravdu důkladná. Z populismem čišícího pamfletu, který by nejednoho nutil uvažovat o ekonomické emigraci, to straně trvalo dva měsíce, než dospěla ke stále sice ještě nebezpečně rozhazovačnému, avšak o pět řádů realitě bližšímu dokumentu.

Z toho plyne otázka. Myslí to hoši a děvčata z Lidového domu vážně? Jak dlouho jim bude trvat návrat k předchozí ideologii reálného paroubkismu? Možná socialistům při pohledu na trh se státními dluhopisy v Evropě i ve světě došlo, že i kdyby stokrát chtěli, nikdo jim ty stovky miliard korun nad rámec nutného dluhu v nejbližších letech na experimentování nepůjčí. Cílem sociální demokracie je prý udržet deficity v době krize pod pěti procenty HDP a po ní co nejrychlejší návrat do relativně klidných vod maastrichtských kritérií. Uvidíme.

Týdeník EURO 27/2009
16. 07. 2009 | 12:42

Tribun napsal(a):

Pane docente,
věcně máte samozřejmě pravdu a zcela s vámi souhlasím, ale tato rétorická poloha vám nesedí. I když ono je to asi jedno, protože ať napíšete, co napíšte, jakýjmkoliv stylem, budete v novinách stejně vykřičen jako "blbá, závistivá p populistická socka", i kdybyste napsal, že 1+1=2.
16. 07. 2009 | 13:05

čenda napsal(a):

Michal Macek napsal(a):
jo a dnes v novinach sem cetl clanek o tom ze strach z krize opada a ze lidi na to uz kaslou - ze cekali apokalypsu (kterou jim CSSD v zivych barvach licila) a ta pry neprisla....
16.07.2009 11:10:39
Vážený pane, zkuste číst i jiné články. Například s titulkem "nezaměstnanost se zvyšuje". To je holý fakt, opravdu bude hůř! Tím nechci strašit, to je realita!
16. 07. 2009 | 13:21

Nuba napsal(a):

Pane Havle, je to tak, jak říkáte.

Divím se, jak je možné, že po té mnohaleté modré masáži našich sdělovacích prostředků nesype pořád větší polovina národa modrému ptákovi do volete ?

No myslím si, že zdravý selský rozum má ještě šanci. A nenechá se tak potupně oblbovat jedině správnými myšlenkami a cestami. Oni i takoví, kteří dřív naletěli známým kameňákům (např. Kubice) již začínají pochybovat a více o těch blábolech přemýšlet. Snad už bude pryč doba, kdy lidé věřili tomu, že co je psáno (nebo řečeno v médiích) to je dáno.

Pokud by politici a jim naklonění novináři měli trošku rozumu, tak by od této taktiky upustili, a to nejen z toho důvodu, že je to správné. Tyto manipulace však budou stále méně zabírat a lidé budou chtít něco jiného, normálnějšího. No alespoň doufám. Opravdu by mě potěšilo, kdyby mi již tradičně před každými volbami někdo s hystericky nahraným svitem v oku nesděloval, že ten nebo onen politik nosí podělané slipy.

V každém případě prostor pro prezentaci levicových názorů se rovná skulině mezi řadovými domky. Aby jeden hledal jehlu v kupce sena.

Proto doufám, že i z toho evropského parlamentu občas něco napíšete.
16. 07. 2009 | 13:22

vlk napsal(a):

No pane docente,
sračkomety jste si vybrall sám.Dobrovolně. A že s evám jich dostane...

Víte on jaksi novinář prohlédne. V okamžiku, až sám narazí na tržní mechanismy a neviditelnou ruku trhu v praxi.¨
Není pochyb o tom, že s e tak řad ě z nich co nevidět stane.

Výdaje na inzerci dramaticky klesají. Probémy, pokud jsou mé informac e správné už začínají mít i nevětší zdejší tituly. Jak tištěné, tak elektronické. Takže je jen otázkou času než zkrátk a sáhnou do redakcí a pošlou ne úplně potřebné na dlažbu. Aby ochutnali to , co připisují nemakačenkům a tak.

A lze úspěšně přdpokládat , že touhle realitou poučený pisálek, s eventuální hypotékou, jaksi tuhle životní zkušenost nezapomene.

Bohužel tahle lekc e nejspíš nepotká všechny , které by měla. Všechny ty Komárky, Steigerwaldy, Kamberské, Zvěřiny, Weisse, Páraly, Plesly,Pečínky.... Moc by jim ta osobní zkušenost prospěla. Jenže nějaká redakce zůstat musí. A tihle zrovna patří k těm několika kaprům, kteří, zatím, v zabahněném rybníčku , bohužel , zůstanou.

Jo jen drobnost nakonec
šavlujícímu studentovi byste měl dát příležitost, ne? Ztřba byste mu dal tou šavlí slušný výprask..¨
Kouzelná arguemntace Matrixe s Eurem.. to prostě nemá chybu. Tech faktů, co tam je obsaženo. v Euru!
A tradičně velemozek Michal Macek:
prý jste na podzm strašili, zatímco jediný Kalousek správně říkal, že nic nehrozí..
Tak tohle s e podobá výroku exprimátora Němce v 02, že Praha s enemá čeho bát, že jd e na ní 20-tiletá voda a metro, že je úplně bezpečné!
Až lidi jako Michal Macek pochopí, že když soc d em říkala , že je už je malér - tedy 10/8, on ten malér skutečně byl. Jakmle s e ukázala čísla o průmyslové výrobě. Což bylo 4 měsíc e později. Byl to první měsíc hlubokého propadu. Mylsím že 10,7%. A Kalousek říkal, ež s enic neděje. Jojo, není na d opravdový pravicový názor.
16. 07. 2009 | 13:27

Michal Macek napsal(a):

cenda:

ale jo....ale zvysujici se nezamestnanost neni konec sveta :) podle TV vystoupeni panu Sobotky,Paroubka za posledniho 3/4 roku bych cekal nezamestnanost uz nejmene 50 procentni venku fronty na polevku pro chude,hiperinflaci jakov Zimbabwe a hladomor :)))
16. 07. 2009 | 13:27

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, levice není rozhazovačná, myslí to s náma upřímně.., bohužel jisté pravdy a upřímnosti už máme za sebou, aspoň doufám....
http://www.ateo.cz/f/images...
16. 07. 2009 | 13:28

arlon napsal(a):

Soudruhu jsi bdělý,
signifikantní článek pro bývalé studenty z CCCP. Obnažená myš ze Sardinie vám tvrdí muziku velice obstojně. Je to mnohem lepší než sexy mozek v domácích trenkách, co myslíte?
16. 07. 2009 | 13:43

jarpor napsal(a):

Ještě štěstí, pane docente, že v celé plejádě "sračkometů"
- tak označuje debatující s jiným názorem Vlk -
máte tak "objektivního" a sračky nemetajícího obránce oranžových barev. Tvora schopného vyslechnout v klidu jiný názor a bez urážek autora tohoto odlišného postoje, na něj reagovat.

Gratuluji k takovému antisračkometu.

Hezký den.
P.S. Ctěným čitatelům se omlouvám. Použil jsem jen výrazivo Vlka, jemuž mnozí skládáte obdiv.
16. 07. 2009 | 13:56

jenicek napsal(a):

Tak pokud Špidla patří do tvrdého jádra Řídící Komise Evropského Svazu Za Vymýcení Žárovek, tak to vysvětluje akci žárovky. Taková stupidita je přesně v intencích jeho smýšlení.
16. 07. 2009 | 14:02

StandaT napsal(a):

Jsem si říkal, koho toto osloví ("žárlivě okopává kotníky... Génius Topol-Kalousek... prolhanému Kalouskovi... evidentně svědčí o měknutí mozku... nelže jako ODS... Topolino Ignudo di Sardegna")
Salivene, Vy jste mě převapil.
16. 07. 2009 | 14:05

prirodovedec napsal(a):

jarpor: 51?
16. 07. 2009 | 14:15

Student napsal(a):

"Ale i kritiky by snad mohly vycházet z faktů a mohly by mít i nějakou logickou strukturu. Pak by měly smysl a něčemu by třeba pomohly."
A proč by zrovna kritiky měly mít v ČR vyjímku ?
Vašim požadavkům nevyhovují ani zákony, směrnice, koncepční opatření různých ministerstev atd.
16. 07. 2009 | 14:16

StandaT napsal(a):

Šmankote tak proč ten pravicový bulvár nenecháte zkrachovat? Podle voleb je tady 50% příznivců levice, podle diskusí na netu to odhaduji na 60%. Pokud to nebudete kupovat, tak příjdou o inzerenty. Pokud budete kupovat jiné, inzerenti přejdou k jiným - jsou vás mraky. Už dávno mohly Trend, Literálky a/nebo kdo ví co dalšího prosperovat.

Tohle vaše brblání je jen pro brblání. brrrbly brrr, brrrrbly brb... zní to jako nějaký nový rituál či co.
16. 07. 2009 | 14:31

blue jay napsal(a):

jen me tak napadlo,
nejmenuje se ten pejsek ktereho vlastni Jirka a Petra Jiri Havel? Havle sedni! Havle knuc! Havle stekej! A Havel knuci a steka. Haf,haf vy zli novinari, grrr, haf, haf. . Auuuuuuuuuu.
A bodejt by ne. Za takovou kost kterou dostal v podobe lukrativniho postu v Brusselu se musi odmenit. Podej panickovi packu Havle.
16. 07. 2009 | 14:35

jarpor napsal(a):

prirodovedec

Třeba...
K obsahu opět nic...

Hezký den
16. 07. 2009 | 14:52

zdenek mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý výkřik a jeden odkaz na hrubě urážlivý obrázek. Takové texty (a příspěvky) jsou v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Smazal jsem rovněž jeden text, který byl napsán velkými písmeny. To je v rozporu se zdejšími pravidly (zvýrazňování textu na úkor jiných příspěvků).

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů a diskusí
16. 07. 2009 | 15:15

JC napsal(a):

Pogromy sociálních demokratů...to jo to máte.:-))
Jirka nařídil blogujte !!!, ať to na podzim vyhrajeme a tak blogujete. ODS není momentálně po ruce, tak za všechno můžou novináři.:-)))
Blab, blab ,blab.
16. 07. 2009 | 15:25

void napsal(a):

to Havel:
tak jste me pane Havle primel obetovat hodinu a vas program si precist. Predpokladam, ze jsem cetl pouze zkracenou verzi (cca 40 stranek), ktera nejde do hloubky problemu a za temi hesly se skryvaji i nejake modely. Musim rici, ze v podstate se vsemi cili se ztotoznuji. Jenom vam vubec neverim, ze vite jak jich dosahnout, v nekterych oblastech jsou cile primo protichudne, v nekterych by byl pozadovany stav s danymi prostredky dosazitelny pouze v idealni spolecnosti.

Snazil jsem se dat dohromady nejake konkretni pripady, bohuzel nemam tolik casu - vsechno je to spise na knihu nez na reakci v komentarich. Takze z meho pohledu pouze nejvetsi boty:
- zdravotnictvi - vase nove postupy nicemu nepomuzou, v soucasne dobe mame par pretizenych spickovych center a spoustu lajdaku v prvni linii, kteri jeste nikoho nikdy nevylecili. vysoka uroven je vetsinou blabol
- skolstvi - v podstate konzervujete soucasny stav - takhle nikoho ke spickovym vysledkum nedokopete, opet par spickovych center a spousta lajdaku
- spravedlnost - kdybych nezazil vasi akci ciste ruce, tak bych vam na to mozna i skocil, soudni rizeni se za vasi 8 lete vlady nezkratilo v prumeru ani o pid, takze jakakoli prkotina trva porad 3-12 let. jak mam temhle lidem verit, ze ted vedi jak na to. nebyli jste schopni predelat trestni zakonik za 8 let
- socialni oblast - hezke, rad bych zil v takovehle spolecnosti, jenom nikde neni ani zminka jak chcete aby ty armady socialnich urednic a pracovniku MPSV, kteri na to budou dohlizet odvadeli alespon trochu kvalitni praci
- finance - to vsechno co slibujete jste nebyli schopni zajistit ani za slusneho rustu a ne zrovna mirneho zadluzovani (s velmi spatnym trendem) - netusim jak to chcete udelat v techto dobach, prijde mi to jako lez - navic jsem nikde necetl kde a co skrtnete nebo ziskate dodatecne zdroje
- lide - lide jako Rath, Skromach, Ondraska, Palas, Paroubek, Sobotka proste neverim, jedni jsou klasicky vychcankove s neukojitelnou touhou po moci a druzi zase trochu tykve :-). proste zadni schopni a poctivi manazeri/politici
- obecne - tohle vsechno se mozna da zpusobem jaky vy navrhujete zavest ve spolecnosti jako je svedska, norska apod... - ve spolecnosti, kde plati dane slovo a nahrady nejsou brany jako pevna soucast platu :-(. U nas se obavam je treba sahnout po nejakem propracovanejsim reseni a u vas nevidim ani jedno - ani reflexi skutecneho stavu (ktery je mnohem horsi, nez jak jej popisujete) ani propracovane reseni
16. 07. 2009 | 15:25

void napsal(a):

to Havel:

jeste dodatek, zda se mi, ze by vam pomohlo zamestnat na plny uvazek nejakeho spickoveho sociologa. Procesy ve spolecnosti (nejsem ani spickovy ani sociolog) podle me vubec nefunguji jak si v lidovem dome predstavujete. Proto ani vase postupy nepovedou k pozadovanym cilum.
16. 07. 2009 | 15:34

Ládik napsal(a):

Pane Havle,
a teď k věci: našel jste už u Butte du Lion žampiony? Co belgické pivo, šmakuje? Na obědy jezdíte do Atomia, u výtahu máte přednost? A co majáček na autě, taky máte?
Už víte, za co berete plat europlance?
16. 07. 2009 | 15:45

Jan Vaculík napsal(a):

Že každý minulý předseda ČSSD se jeví s odstupem času lepší než ten současný? Na to je ovšem jedno velmi jednoduché vysvětlení.
:--)
Myslím, že v matematickém duchu by bylo možno stanovit i rekurentní formuli, podle které by se určovalo, jaký asi bude n-tý předseda.
16. 07. 2009 | 15:58

hv napsal(a):

Toto neni clanek hodny vysokoskolskeho pedagoga, ale clanek politika po absolvovani kursu intenzivni demagogie. Opet spousta pausalizovani (tentokrat vuci novinarum, vydavatelum), polopravd, klasickych uhybek (kdyz mohou oni, my take), mirnych podpasovek ("upsouknuti genia"). Plus vyvolavani pocitu ublizenectvi, jak jsou na nas ti novinari zli, osklivy a rozslapavaji nam babovicky.

Poslednich nekolik prispevku v blogu se blizi tem kvalite panu Zaoralka, Ratha, Paroubka, z druhe strany Bendla nebo Langera (ten si tuhle take stezoval, jak o nem pisou). Budiz vam slabou utechou, ze se jim zatim jen blizite.
16. 07. 2009 | 16:12

Tomáš Fuk napsal(a):

Dnes mě zklamal jediný politik ODS, kterému jsem ještě věřil. Nechal se uplácet milionařem Bakalou, aby hájil jeho zájmy v kauze byty OKD. Jak to, že jsme se nic nedozvěděli z veřejnoprávní televize nebo denního tisku? Proč byla naopak investigativní reportérka České televize , paní Jana Lorencová, z televize propuštěna, když chtěla zveřejnit tuto kauzu? Pane Havle, souhlasím s Vámi, novináři a reportéři ČT jsou prodejné děvky, hrají s námi betla a ovlivňují veřejné mínění, tak jak se to hodí jejich chlebodárcům. Pro tohle jsme zvonili na náměstích klíči?
16. 07. 2009 | 16:18

stále rebel napsal(a):

Pro pana Stejskala.
http://www.volby.cz/pls/ep2...
31,45 % – 22,38 % = 9,07 %
16. 07. 2009 | 16:29

Carlos V. napsal(a):

Neni treba namahat se se ctenim programu CSSD.

Dokud za ni bude hovorit Paroubek a Rath, CSSD bude kopacim micem.

Az bude predsedou Havel, pak mozna prijde i cas premysleni diskuze...
16. 07. 2009 | 17:06

Admirál napsal(a):

jarpor - píšete: "když Vás překvapuje, že téměř všichni unisono píšou to samé - zkuste popřemýšlet o hypotéze, že téměř všichni unisono mají pravdu".

Pokud jsme u těch rad, dovolilím si zase poradit já Vám:

Lež, ktrou většina médií svorně 1000 krát opakuje, se nestává pravdou.

Zkuste nad tím zapřemýšlet.
16. 07. 2009 | 17:14

Admirál napsal(a):

PatientO.T.- napsal jste:

2. opravdu si myslíte, že v ČR je omezena svoboda tisku? Pokud ano, co proti tomuto omezení učiníte?

Odpověď: Nevím jak je to se svobodou tisku, ale velká část obyvatel, kteří berou své informace z tisku, jsou zkráceni na právu "voného přístupu k informacím"
16. 07. 2009 | 17:25

Admirál napsal(a):

Carlos V. - píšete "Az bude predsedou Havel, pak mozna prijde i cas premysleni."

Zde bych nebyl optimista. Kdo neumí přemýšlet dnes, rozhodně toho nebude schopen ani potom. Pokud o tom uvažuje, je to sice chválihodné, ale je to pro něho nedosažitelný cíl.
16. 07. 2009 | 17:30

Tomáš napsal(a):

Dobrej text, jen tak dál !!!!
16. 07. 2009 | 17:47

stejskal napsal(a):

Máte pravdu, pane rebeli. Vystřihl jsem to z hlavy a sekl se o více než čtyři promile (méně než půl procenta). To by se mi nemělo stávat. Díky za upozornění.

Libor Stejskal
16. 07. 2009 | 17:55

mleziva napsal(a):

Ono co také napsat o levici pozitivního, že. Všechno zlé totiž pochází vždy zleva.
16. 07. 2009 | 18:11

Nuba napsal(a):

stále rebeli,

vidíte, jak málo někdy schází, aby se někomu splnil jeho bleděmodrý sen :)
16. 07. 2009 | 18:15

Lena napsal(a):

Už i Vy, pane Havle? Co Vám, myšleno sociálním demokratům, ti chudáci novináři tak špatného udělali? Mě jejich výklady nepřipadají ještě tak zlé. Mám totiž i jiné informace. Když jste zmínil pana Špidlu, tak kamarádi z Jindřichova Hradce například říkají, že byl tak blbej, že mohl dělat maximálně tak na poště v jedné malé obci poblíž Hradce. Takže by mohlo být ještě hůř, než že novináři jen mlčí, mohly by se začít mediálně šířit i takovéhle pomluvy (či pravda? To já opravdu nevím, uvedla jsem to jen jako příklad.), byť kulantně sdělené.
Vy, socani, byste si už s těmi novináři měli dát pokoj. Ku prospěchu Vám to není úplně stejně, jako když p. Topolánek kopal do novinářského auta.

Švejk říkal: "to chce klid".

Mě by se líbilo, kdybyste tu bod po bodu rozebral soc.dem. program. A "rozebral" znamená stylem: jev-programový bod-změna po uplatnění bodu, kde na to vzít a co to konkrétně přinese. Tedy nikoliv nějaká politická hesla a porovnávání s ODS (porovnávání s programem ODS a jeho účinky jsou naopak vítány). Mě zatím jakýkoliv program ČSSD moc nepřesvědčil a jako dobrý počin, co si tak pamatuji, se mi jevilo jen zavedení % výdajů z příjmů bez sledování skutečných výdajů.
16. 07. 2009 | 18:27

Smart napsal(a):

Geniální a naprosto trefný popis dění u nás a našich novinářů. Pane Havele, výborné!!!!!!!Jeden z nejlepší příspěvků, který jsem od vás četl!!!!
16. 07. 2009 | 18:32

stále rebel napsal(a):

Pro Nuba.
Pan Stejskal je jeden z těch novinářů, o kterých je tento článek. Poctivé bylo napsat, že to nebylo o deset. ale devět procent. Místo toho nějaké hrátky s promilemi. Když se napíše promile, tak si většina z nás představí „nic“ tedy téměř nula.
16. 07. 2009 | 18:36

Nuba napsal(a):

stále rebeli,

ten posun jsem samozřejmě měla na mysli. Souhlasím s Vámi, že to byla malá ukázka manipulace, která prý údajně neexistuje..
16. 07. 2009 | 18:46

stejskal napsal(a):

Jak myslíte, paní Nubo a pane rebeli ;-)

Nicméně pointa není v tom, jestli šlo o pět promile či devět (já si to opravdu z hlavy nepamatoval, což jsem přiznal).

Ale v tom, že pan Gabal v pátek - první den voleb - předpověděl, že ODS získá do europarlamentu nejméně o deset procent hlasů více než ČSSD (všichni jsme kroutili hlavou, já asi nejvíce, neveřil jsem tomu, neviděl jsem důvod). A nevyšlo mu to, ale jen o méně než desetinu, tedy ne deset procent, ale 9,07 procenta. Sázku tedy prohrál, i když těsně. (Vše jsem popsal zde http://blog.aktualne.centru... ). No, a pan Macek si mysel, že ji vyhrál, tak jsem mu to vysvětloval...

A nebo nic, máte asi pravdu. Jsem stejný jako všichni ti, o nichž píše pan docent. My jme vůbec všichni stejní ;-) Nepíšeme všichni tak, jak by se to líbilo Vám. Jen někteří ;-)

Přeji inspirativní a zajímavou výměnu názorů. A nenechte sebou manipulovat.

Libor Stejskal
16. 07. 2009 | 18:49

Nuba napsal(a):

Tak se hned tak nečílte, pane Stejskale,

to, co jste dal do závorky (méně než půl procenta) zaznělo samozřejmě ironicky. Mohu Vám věřit, že to nebylo míněno manipulativně a vůbec něříkám, že manipulují všichni. Pouze by možná z Vaší strany bylo poctivé přiznat, že se čas od času vyjádření svých sympatií k naší pravici neubráníte.

Nelze Vám to mít za zlé, je to normální. Každý máme nějaký politický názor.
Pan prezident si také pořád myslí, že je nadstranický, ačkoli tak urputně neodmítá, odkud vzešel a na které straně jeho srdce bije.

Nesmíte se proto zlobit, že pokud se zapojujete do diskuse, tak na Vaše příspěvky bude také reagováno. Zvláště pokud vznikne dojem, že jako editor možná i nevědomky někomu fandíte.

Vím, že se mnou nebudete souhlasit, když řeknu, že levice má k prezentaci svých názorů mnohem menší prostor než pravice. Proto se nedivte, že si tu trošku, která se zde na blozích otevřela, možná někdy až neadekvátně hájíme.

A to myslím bez ironie
16. 07. 2009 | 19:08

Rumcajs napsal(a):

Poslední dobou jsem to modlení flákal, ale po přečtení tohoto blogu už nic neponechám náhodě. Budu se modlit, aby jste se nikdy nedostali ke kormidlu pane docente. Měl jsem Vás za rozumnýho člověka ,ale tímto blogem vypadáte z TOPu 100 a umisťujete se těsně za JŮ a HELE.
16. 07. 2009 | 19:15

jarpor napsal(a):

Admirál

Mýlíte se. Nikoliv já, ale mylouš je autorem toho textu v blogu paní Paroubkové. Já jsem si jej dovolil zkopírovat panu Havlovi...

Právě proto, že si myslím že tisíckrát opakovaná lež se pravdou nestane, právě proto souhlasím s tím, co napsal mylouš...

Hezký podvečer
16. 07. 2009 | 19:19

stejskal napsal(a):

Já se nečílím, paní Nubo. Bavím se, proto ty smajlíky.

Bez mučení přiznávám, že se "čas od času vyjádření svých sympatií k naší pravici neubráním". Ostatně stejně jako k naší levici (třeba mám docela v úctě i oblibě premiéra Špidlu. Pana docenta si též vážím). Zasahování některých politiků bývalé vlády do justice mi přijde naprosto nepřijatelné. Již jen kvůli tomu byl důvod odvolat ji (jiná věc je otázka načasování).

Problém je, že já opravdu nepřemýšlím stranicky. Prostě mi to nejde. Kromě totalitních stran jsem ochoten podporovat kohokoliv, kdo přijde s rozumným programem a bude mi co nejméně lhát. A to je někdy ODS, někdy ČSSD, jindy lidovci či nějaká malá liberální strany popř. zelení. Už jsem volil všechny, podle okamžité situace.

To, že někdo reaguje na mé příspěvky, je správné. Dokonce to očekávám a těší mne to. Ale bylo by dobré si nejdříve přečíst, v jakém kontextu byl ten můj konkrétní příspěvek napsán ;-)

Levice má méně prostoru? Nezlobte se, ale to he podle mne nedoložené tvrzení. Nebo spíše Vás pocit. Prostor dostávají všichni, kdo mají co říci. Všude. V TV, v rozhlase, v novinách i na netu (zúčastnil jsem se bezpočtu plánovacích porad v různých médiích). Jenže si ho nikdo nemůže vymoci, což si pár politiků stále ještě neuvědumuje (a jsou ve všech stranách napříč politickým spektrem). Ale teď zase asi nebudete souhlasit zase Vy se mnou ;-)

Mějte se, odcházím za zábavou. Dnes večer už bohužel nebudu. Omlouvám se.

Libor Stejskal
16. 07. 2009 | 19:21

Rumcajs napsal(a):

A jak na Slovensku pane docente ?

Tam to vedou socani a myslím že nic moc. Dluh 80 mld Sk na 5 mil. obyvatel, HDP -5%,nezaměstnanost 12 % .... brzo budete muset Fica schovat v LD, aby mu Slováci nedali na budku.

A s těma státníma dluhama. Pokud bych sečetl poslední tři roky Vaší vlády a tři roky vládnutí koalice, vychází mi, že i v době růstu jste dokázali udělat vetší sekeru, jak koalice.

Bravo pane docente. Tohle nedokáže úplně každý. To dokážou jenom opravdoví odborníci.
16. 07. 2009 | 20:10

myloš napsal(a):

Admirál Fakt si myslíte, že komentátor Jiří Hanák z (oranžového) Práva je také z těch, kteří 1000x opakují po druhých nějakou (pravičáckou) lež?
16. 07. 2009 | 20:19

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, prosím neurážet jů a hele, protože když je zde prezentováno něco s čím já bytostně rezonuji - díky totiž podobným chovancům marxlen ústavů jsem si před štyrycetilety na školách dost užil, a nějakej studentskej tedy tady poměrně přesně vyjádřil mé tehdejší pocity a napsal - vy "klouzavý" docente, já bych vám svoji nohu rychlým pohybem někam umístil, že byste se divil - tak je to smazáno jako jistě velmi obhroublé, zatímco psovitej tady může své třídněbojové sračkomety metat neustále. Rovněž by mě docela zajímalo, proč tato poměrně vtipná a lidem všeobecně příjímaná karikatura je najednou považována za závadnou...
http://www.ateo.cz/f/images...
Děkuji a veselé krizování...
16. 07. 2009 | 20:28

Vico napsal(a):

wc gardene a já myslel dle vašich tapet, že máte rád legraci. Zejména vejcomety , sračkomety a prasárny všeho druhu.
16. 07. 2009 | 21:39

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, drahý vico, můžete mi laskavě sdělit, co jste chtěl sdělit ? Děkuji.
16. 07. 2009 | 21:44

Da.Rock napsal(a):

Opět s vámi, pane Havel, musím souhlasit. Až na ty třinácté důchody, tam mi to pořád jaksi neštýmuje...Ne, že bych je důchodcům nepřál, naopak, ale nejhorší inflace už pominula a důchodci jako jediní mají takříkajíc své jisté.
Dle vašeho způsobu argumentace (ODS je chce zvýšit taky a ještě víc, než my!) mi připadá, že ani vy sám nejste vnitřně ztotožněn s tímto krokem. Docela bych se divil, kdybyste byl - jako ekonom si určitě umíte předtavit mnohem účelnější využití těch miliard (a s mnohem výraznějšími multiplikačními efekty), než je rozdat důchodcům, aby za ně na vánoce nakoupili vnoučkům čínské hračky.
Ale chápu, volby se blíží a občan rád slyší na vábničky.
Jen nám, co o tom trochu uvažujeme, to prostě přijde jako ryzí populismus.
Přesto máte moje sympatie. Populismus vůči těm na nejnižších stupních ekonomického žebříčku mi nepřipadá tak zvrhlá, jako pravičácké předvolební úlitby těm nejbohatším.
Držím vám palce.
16. 07. 2009 | 22:02

Admirál napsal(a):

myloš - Hanák jako komentátor má své neoblíbence. V. Klaus, Paroubek a další. Specificky u Klause, kdyby udělal krok do nebe, tak u Hanáka je to krok do pekla. Tak ty jeho kometáře už moc nečtu. A taky noviny jako celek už moc nečtu. Když se k nim občas dostanu, tak jesm znova utvrzen v názoru, že dělám dobře.

Jinak Právo jako celek se chová k Soc. dem. když ne nepřátelsky tak nanejvýš neutrálně. Občas uveřejní zprávy, které ostatní neuveřejní, v žádném případě se nedá říci, že by to byl oranžový deník který by propagoval oranžové a byl jejich sračkomet.
16. 07. 2009 | 22:09

PatientO.T. napsal(a):

2 Admirál:
Vás jsem se neptal, ale budiž.

1. opravdu si myslíte, že v ČR je omezena svoboda tisku? Pokud ano, co proti tomuto omezení učiníte?

Odpověď: Nevím jak je to se svobodou tisku, ale velká část obyvatel, kteří berou své informace z tisku, jsou zkráceni na právu "voného přístupu k informacím"

Konejte osvětu, Admirále. Sestupte mezi bědný a zkrácený lid a zvěstujte mu pravdu. Objasněte těm prosťáčkům, kdeže se dozvědí tu opravdovou pravdu. Snad nebudete lynchován davem dychtícím po nestranném zpravodajství...

2. Jinak Právo jako celek se chová k Soc. dem. když ne nepřátelsky tak nanejvýš neutrálně.

Chudáci socialisté, nikdo je nemá rád. A Hanák, považte, jako komentátor vyjadřuje své subjektivní názory na protagonisty české politiky... Skandál!

3. Proč ČSSD ten oranžový sračkomet (citace) sama nevydává? Takových jako vy jsou tady statisíce, Admirále. To by byl kšeft, taková díra na trhu... Má snad ČSSD strach, že by její plátek nikdo nechtěl číst?
16. 07. 2009 | 22:44

Rumcajs napsal(a):

PatientO.T

Oni nějakej časopis mají, ale sponzora jim zavřeli a tak to museli zabalit.

A těch socanů co umějí číst zase není tolik, aby je to uživilo.
16. 07. 2009 | 23:15

orinoko napsal(a):

Víte
16. 07. 2009 | 23:35

orinoko napsal(a):

Víte, ale jedno nechápu: Proč Vy a další , jako např. teď Paroubková, tohle Stejskalovo buzerantské doskočiště zásobujete blogovým materiálem. To trpíte nějakým masochismem?
Nechal bych Stejskala, ať tomu svému modrému bordelu s vybraným myšlenkovým zázemím a výbavou, ukazuje, jak se má ukájet a provádět hromadnou exaltovanou onanii ve jménu jeho svátosti Pyje Sardinského von Blue Zduřelov.
http://www.outsidermedia.cz...
16. 07. 2009 | 23:41

Admirál napsal(a):

PatientO.T. - svoboda tisku a svoboda přístupu k informacím jsou dva pojmy, fungování jednoho, jak je vidět nepodmiňuje fungování druhého.

Jsou lidé, kteří si deformovaného přístupu k informací nevšimnou a schází jim schopnost odlišit sračkomet od nestranného zpravodajství. Asi k nim také patříte. Nic si z toho nedělejte, takových jako vy jsou tady statisíce.

Jinak nehoruji za vytváření sračkometů. Je věcí socialistů, jak si ošetří svoji mediální prezentaci. Jen souhlasím s názorem autora, že sračkomety jejich oponentů sestaveny v bateriích chrlí bez přestávky.
17. 07. 2009 | 07:08

PatientO.T. napsal(a):

2 Admirál:

Nesleduji TV, neposlouchám rozhlas, denní tisk nekupuji. Informace mám z netu.

Je hezké, že se staráte o mou rozlišovací schopnost...
Ach jo.
17. 07. 2009 | 07:32

Admirál napsal(a):

PatientO.T. - "Nesleduji TV, neposlouchám rozhlas, denní tisk nekupuji. Informace mám z netu."
To jsme na tom stejně.

Jen občas si koupím průřez novin a jsem vždy překvapen, jaký obraz světa sjem si vytvořil a jaký prezentují naše tištěná média.

To mě přivádí k myšlence, že cílem není informovat, ale manipulovat.
17. 07. 2009 | 07:49

pgjed napsal(a):

Pane Havle. Většinou vás tady nechválím. Věcné diskuse s vámi jsem se zatím nedočkal. Není to ale důvod nezkusit to znovu. Píšete:

"Ať bude vládnout kdokoli, porostou náklady na sociální systém...Pokud chcete alespoň udržet tu úroveň, jakou nyní máme, porostou náklady."

To je skutečnost, kterou nelze popřít. Rovněž nelze popřít, že ve finančnictví existuje něco obdobného zákonu o zachování hmoty v chemii. Rovněž nelze popřít neudržitelnost trvalého života na dluh a deficitního financování. Co tedy hodláte dělat, aby na ty zvýšené náklady bylo a aby se zvyšovaly jenom tam, kde je to nezbytné a únosnou měrou?
17. 07. 2009 | 12:49

SuP napsal(a):

pgjed -
Máte nepochybně na mysli - "Zákon zachování peněz" ?
17. 07. 2009 | 14:12

mk. napsal(a):

Dobré:-) Ještě jste zapomněl na dvě oblíbená klišé:
Paroubek nás chce zavést do područí Ruska (ČSSD je proevropskou stranou, směřující jednoznačně do EU) a že Paroubek chce vše znárodnit(soc.dem.=komunista, ČSSD chce podporovat podnikání a podnikatele fiskálními pobídkami a pomocí nejrůznějšího druhu). Ale po několika měsících soustředěného útoku z papíru, sítě i éteru jsme imunní:-)))
17. 07. 2009 | 14:21

stejskal napsal(a):

"Stejskalovo buzerantské doskočiště". To je dobré, to budu používat ;-)

Libor Stejskal
17. 07. 2009 | 23:29

jkl napsal(a):

tera:

litovat nemusite, jedna se naopak o vytecnou pripravu k budoucimu vykonu povolani - na AV CR.
18. 07. 2009 | 13:00

http://www.cssd.unas.cz/ napsal(a):

18. 07. 2009 | 18:19

:) napsal(a):

HAHAHA
o cem se tu bavime? program- tedy neco, co napise na pocitaci behem par hodin temer kdokoliv, je neco tak nezajimaveho, ze se az divim, ze tomu nekdo priklada jakykoliv vyznam. Dulezitejsi ovsem je, jake "zajimave" obcany si ve jmenu toho slavneho "programu" zvolime.

A armada takovych speku, jako je PAroubek, Zaoralek, Sobotka, Skromach, Rath, Bendl.....

Tedy uprime, CSSD je dokonce jedina strana, kde si nedokazu vzpomenout na jedinou personu, o jejiz volbe bych uvazoval (komunisty ani nekomentuji)
19. 07. 2009 | 10:18

Karlík napsal(a):

Nějak jsem nepochopil, proč p. Havel dělá z britského euroskeptika fašistu...
20. 07. 2009 | 11:29

ahlo napsal(a):

Asi pane docente hážete perly vepříkům. :-)
21. 07. 2009 | 03:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy