Jak je to s inzercí státních institucí?
Minulý týden jsem se chtěl na pravidelných sněmovních interpelacích pana premiéra zeptat, jak je to se zadáváním inzerce státních institucí, jako jsou například Pozemkový fond, Lesy ČR či České dráhy. Za tuto inzerci stát platí desítky milionů korun ročně. Časový rámec mi však neumožnil tuto mou interpelaci přednést, proto jsem ji Petru Nečasovi odeslal jako interpelaci písemnou.
Vážený pane premiére,
časový rámec mně neumožnil ve čtvrtek přednést interpelaci na téma inzerce institucí státu (Pozemkový fond, Lesy ČR, České dráhy) v denním tisku. Proto Vám tuto interpelaci zasílám jako písemnou.
Pokračování inzerce Pozemkového fondu v Právu považuji za cynismus a vyhazování peněz daňových poplatníků z okna. Navíc se nemůžu zbavit dojmu, že se jedná o jasnou korupci tohoto „opozičního“ deníku ze strany vlády.
V minulém týdnu jsem objevil v deníku E 15 obsahově zcela nesmyslnou inzerci Českých drah. Jediným smyslem tohoto návrhu pravděpodobně je vylepšit příjmovou základnu vydavatele E 15, jímž je pan Savov. V mediálním prostředí je známa přátelská vazba Soukup (Medea zajišťuje marketing ČD) – Savov. Oba pánové mají dlouhodobé přátelské vazby.
Věřím, vážený pane premiére, že stejně jako já máte zájem na snižování neefektivních výdajů státu a o odstraňování klientelistických vazeb. Teď máte v několika případech možnost o tom přesvědčit také českou veřejnost.
S přátelským pozdravem
Jiří Paroubek
Příloha - ústní interpelace na předsedu vlády - nepronesená
Vážený pane premiére,
při minulé schůzi sněmovny jsem Vás ve Vaší nepřítomnosti interpeloval ve věci inzerce ministerstev, institucí, kde je zřizovatelem stát, a nemalých částek vynaložených na tento účel. Sdělil jste mi, že např. Pozemkový fond ČR v letech 2008 – 2010 (ten je dosud neukončen) vynaložil téměř 20 milionů Kč.
Zajímalo by mě, u kterých tištěných médií byly tyto prostředky na reklamu a inzerci vynaloženy? Ve kterých médiích a kolik?
Dnes opět v Právu vyšla celostránková inzerce. Pokud ji nařizuje zákon, ptám se, kdy jej vláda změní tak, aby Pozemkový fond šetřil. V čase internetu to není problém. U Lesů ČR to ti lidé, kteří pro mě mi Vaši písemnou odpověď připravovali, ochotně uvedli. Existuje nějaký důvod, aby nebyli příjemci reklamy a inzerce Pozemkového fondu uvedeni?
Stejně tak mě zajímá, proč a v jakém finančním rozsahu probíhá inzerce ČD v deníku E15? Zda to rovněž ukládá zákon, jako v případě Pozemkového fondu?
Děkuji Vám za odpověď.
Vážený pane premiére,
časový rámec mně neumožnil ve čtvrtek přednést interpelaci na téma inzerce institucí státu (Pozemkový fond, Lesy ČR, České dráhy) v denním tisku. Proto Vám tuto interpelaci zasílám jako písemnou.
Pokračování inzerce Pozemkového fondu v Právu považuji za cynismus a vyhazování peněz daňových poplatníků z okna. Navíc se nemůžu zbavit dojmu, že se jedná o jasnou korupci tohoto „opozičního“ deníku ze strany vlády.
V minulém týdnu jsem objevil v deníku E 15 obsahově zcela nesmyslnou inzerci Českých drah. Jediným smyslem tohoto návrhu pravděpodobně je vylepšit příjmovou základnu vydavatele E 15, jímž je pan Savov. V mediálním prostředí je známa přátelská vazba Soukup (Medea zajišťuje marketing ČD) – Savov. Oba pánové mají dlouhodobé přátelské vazby.
Věřím, vážený pane premiére, že stejně jako já máte zájem na snižování neefektivních výdajů státu a o odstraňování klientelistických vazeb. Teď máte v několika případech možnost o tom přesvědčit také českou veřejnost.
S přátelským pozdravem
Jiří Paroubek
Příloha - ústní interpelace na předsedu vlády - nepronesená
Vážený pane premiére,
při minulé schůzi sněmovny jsem Vás ve Vaší nepřítomnosti interpeloval ve věci inzerce ministerstev, institucí, kde je zřizovatelem stát, a nemalých částek vynaložených na tento účel. Sdělil jste mi, že např. Pozemkový fond ČR v letech 2008 – 2010 (ten je dosud neukončen) vynaložil téměř 20 milionů Kč.
Zajímalo by mě, u kterých tištěných médií byly tyto prostředky na reklamu a inzerci vynaloženy? Ve kterých médiích a kolik?
Dnes opět v Právu vyšla celostránková inzerce. Pokud ji nařizuje zákon, ptám se, kdy jej vláda změní tak, aby Pozemkový fond šetřil. V čase internetu to není problém. U Lesů ČR to ti lidé, kteří pro mě mi Vaši písemnou odpověď připravovali, ochotně uvedli. Existuje nějaký důvod, aby nebyli příjemci reklamy a inzerce Pozemkového fondu uvedeni?
Stejně tak mě zajímá, proč a v jakém finančním rozsahu probíhá inzerce ČD v deníku E15? Zda to rovněž ukládá zákon, jako v případě Pozemkového fondu?
Děkuji Vám za odpověď.